Ugyan van egy kis önvédelmi célzatú mentegetőzés Gábor levelében, azért elég tisztán látszik, hogy ő itt és most a női sofőrökről fog írni, méghozzá kritikával illetve őket, ha nem is rosszindulatból, mint inkább figyelmeztetésképpen. Ti mit gondoltok? Különösen a hölgyek véleményére vagyok kíváncsi!
Úgy vettem észre, hogy a női vezetők témakörrel elég óvatosan bántok a blogon (pontosabban: a kérdés szituációk említésének szintjén túl nem nagyon lett kivesézve). Korábban született egy jó poszt, ahol tipikusnak mondható szituációkat említett a szerző, itt az volt a meglepő, hogy maga is írja a végén, hogy ő is nő :) Az alábbi kérdéseken régóta gondolkodom, kíváncsi vagyok a véleményetekre.
Mindenekelőtt: mielőtt valaki szexistának (ezt, vagy vagy egy más definíciót érdemes belinkelni, sokan nem tudják a szó jelentését) bélyegezne, leszögezem: nem csak a nőkről, hanem általában a gyatra helyzetfelismerési képességgel rendelkezőkről írok, és bizony gyakorta ilyenek az idős emberek, de fiatal férfi is kerülhet hasonló helyzetbe.
Ugyanakkor kétségtelen, hogy a mindennapi autózás során az ezt a posztot is ihlető jelenségek leggyakoribb szereplői a nők. Azt is hangsúlyozni kell, hogy nem minden nő vezet rosszul, vagy rossz a helyzetfelismerő képessége: azok a nők, akik az élet más területén is határozottabbak - például a vállalatvezetők, rendőrök, de sok más példát lehetne említeni - a forgalomban is a gyorsabban és ügyesebben reagálnak.
Egyes statisztikák szerint a nők kevesebb balesetet okoznak, mint a férfiak. Az - általam sosem látott - számokat kár vitatni, bár szívesen látnék olyan adatokat is, hogy a rendszeresen járművet vezetők közül hány százalék a nő, ill. akár azt is, hogy a statisztikai mintavétel során kiválasztott személyek hány kilométert vezetnek átlagosan. Ez utóbbi eleve meghatározza a forgalomban tanúsított magatartást, hiszen a rutin és a helyismeret csak úgy alakulhat ki valakiben, ha rendszeresen vezet. Kiderülhet, hogy a gyakorta autóval közlekedő nők aránya "rímel" a balesetet okozó nőkére, és akkor valójában nincs is különbség.
Az én - gyakorlati tapasztalatokon nyugvó - benyomásaim szerint a nők nem egyszerűen csak a defenzív vezetési stratégiának köszönhetik, hogy jobban szerepelnek a statisztikákban, hanem annak, hogy egyes szituációkban egyszerűen nem tudják, hogy mi a teendő, és inkább megállnak. Ez viszont nem jó, sőt, nagyon rossz, hiszen - és felteszem ezzel mindenki egyetért - a forgalom ritmusának indokolatlan megakasztása akár balesetveszélyes helyzeteket eredményezhet. Ezeket a helyzeteket gyakran mások oldják meg és fel, vagy megállással, vagy gyorsítással, de semmiképpen nem az, aki a határozatlanságával kialakította a szitut, majd a statisztikában úgy szerepel, hogy ő nem okozott balesetet.
Egyik tipikus helyzet, amikor olyan helyen, ahol elsőbbséget kell adniuk, már elindulhatnának, vagy akár lassítaniuk sem kellene mégis megállnak (pl. védett útra való kikanyarodáskor), vagy már rég indulhatnának, de még ott álldogálnak. Sajnos annyira rosszak a tapasztalataim, hogy ma már ha látom, hogy egy nő ül a volánnál, inkább nem lassítok, nem villantok rá, nem mondok le az elsőbbségemről, mert nagyobb eséllyel fúl a szituáció gyötrelmes toporgásba, mint rugalmas továbbhaladásba. A védett úton, ahol folyamatos a haladás, egy bizonytalankodó, az elsőbbség lemondását észlelő, de azzal kezdeni mit sem tudó vezető megakaszthatja a forgalmat, ami ugye fékezéssel (esetleg hirtelen fékezéssel), a türelmüket vesztők előzésével (esetleg erőszakosabb előzésével) járhat, ami balesetveszélyt rejt magában.
Sajnos nagyon rosszak a tapasztalataim a nők elsőbbségről való lemondásával kapcsolatban is. Van olyan helyzet, amikor egy szituáció megoldását az jelenti, amikor valaki, aki egyébként védett útvonalon halad, lemond az elsőbbségéről. Ezt a nők nagyon ritkán ismerik fel, gyakorta akkor is ragaszkodnak az elsőbbségükhöz, ha ezzel még jobban megakasztják a forgalmat, és maguk is megállásra kényszerülnek.
Nem jobbak a tapasztalataim - és ez nagyobb baj - a gyalogosokkal szembeni elsőbbségadással kapcsolatban. Van egy - szerintem szintén sztereotip - vélekedés, hogy a nők jobban odafigyelnek a gyerekkel közlekedőkre, általában a gyalogosokra. (Itt egy személyes megjegyzés: nincs autóm, "civilben" gyalogos vagyok, abból is az öntudatosabb fajta. Ugyanakkor a forgalomban is részt veszek, ez a munkám, buszvezető vagyok. Amikor a volánnál ülök, azt a fajta magatartást igyekszem tanúsítani, amit gyalogosként elvárnék.)
Nagyon durva szituk játszódnak le nap mint nap a gyalogátkelőhelyek környékén, és szó nincs róla, hogy a női vezetők ne engednének meg maguknak a gyalogosokra nézve életveszélyes taplóságot. Nem azt akarom bizonygatni, hogy a férfivezetők óvatosabbak lennének, hanem azt a tapasztalatot írom le, ami azt mutatja: szó nincs arról, hogy a nők előzékenyebbek lennének, vagy jobban odafigyelnének a gyalogosokra. Ez csak egy legenda.
Valamennyi fenti helyzet - és az itt nem ismertetett, de jellegzetesen női vezetős sztori - arra enged következtetni, hogy a nők egy jelentős részének a helyzetfelismerő és feladatmegoldó képességével komoly bajok vannak. És ha ez így van - nem tudom, de kíváncsi vagyok a véleményetekre - akkor szó nincs arról, hogy ők lennének a biztonságos vezetés szimbólumai, sőt, pont azért ússzák meg nap mint nap baj nélkül, mert a forgalom más résztvevői odafigyelnek rájuk is, és megoldják a helyzetet (nem feltétlenül férfiak, bárki). És ezzel azt sem akarom bizonygatni, hogy mi férfiak jobbak/ügyesebbek/odafigyelőbbek lennénk, egyszerűen csak egy mítosszal akarok leszámolni, ami a női vezetőkről, és az ő biztonságos vezetésükről szól.
Mi a véleményetek? Bevallom sokkal kevésbé sztorikat várnék - ilyenből nekem is van egy kazallal a padláson -, mint inkább a következtetéseket, és azok indoklását. Különösen örülnék nők hozzászólásának, sőt, ha valaki ismer olyan megbízható (és hozzáférhető) statisztikát amiben a fentebb hiányolt adatok szerepelnek, megoszthatná velünk.
Küldj nekünk sztorit te is, amit megosztanál másokkal! Ha vasárnap éjfélig megteszed, vezetéstechnikai tréninget nyerhetsz a Magyar Autóklub pályájára!
Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2011.11.25. 08:13:07
A fentiektől függetlenül el tudom hinni, hogy a nők többsége biztonságosabban vezet, mint a férfiak. Nem előznek vagy tolnak ész nélkül, persze kivételek vannak, de a többség nyugisan vezet.
misi107 2011.11.25. 08:23:47
HakapesziM 2011.11.25. 08:26:08
Én azt látom, ott a gond, hogy ügyesen csinálják amit megtanultak, de nem tudják mi-miért történik, nincsenek alapos műszaki ismereteik sem. Ehhez párosul az általában kevesebb rutin, és váratlan helyzetekben kapkodni kezdenek, vagy épp leblokkolnak, nincs az a tudásuk ami lehetővé tenné a hideg fejjel való döntést és cselekvést. De azt is tudjuk, vannak nők taxisok, buszvezetők, kamionosok között is, és ők minden gond nélkül végzik a munkájukat. Tehát nem hiányzik a veleszületett képességük.
Nem mindig jó az állandó defenzíva, férfiaknál sem. A túlszabályozottság, a sok korlátozás, tilalom nem enged kifejlődni jó reflexeket. Aki sosem előz, az nem tanul meg előzni, aki sosem él át veszélyes szituációt, szoros helyzeteket, az nem fog vele megbírkózni, ha mégis előfordul. És nők zöme így vezet. Ma lebutítják a vezetők - a férfiakét is - képességeit, ahelyett, hogy oktatással, figyelemfelhívással javítanák.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.25. 08:44:04
és eddig csak max. 5 olyan férfi mellett utaztam, akik kifejezetten szarul vezetnek.
ez is egyfajta statisztika.
a legtöbb balesetveszélyes helyzetbe nők miatt kerültem, őket követik a 65+ sofőrök.
eddig háromszor karamboloztam
1: férfi volt, piros lámpánál kúszott előre, és nekem koccant, karc se lett.
2: férfi volt, parkolóban nekitolatott az álló autómnak.
3: nő volt, 2×2 sávos úton az ő sávja megállt, ezért kiugrott a másik sávba. ott jöttem én 40-45-tel.
és eddig csak nőtől láttam ilyeneket, de azt nem egyszer:
- behajtott oldalsó tükrőkkel közlekedett
- ülben kiskutyát tartva vezetett
- menet közben sminkelt
- emelkedőn alig tudott elindulni
Emmett Brown 2011.11.25. 08:53:48
És valóban hajlamosabbak leblokkolni akár olyan "kiélezett" szituációkban is, mint pl. a MOM Parkból való kihajtás az Alkotás útra, ahol egy meredek rámpa vezet ki aminek lámpa van a végén. Ennek folyományaként nem mernek rámenni az emelkedőre, és inkább a rámpa alján várják ki amíg zöld lesz a lámpa, hogy elkerüljék a rendkívül komplex elindulást az emelkedőn.
Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2011.11.25. 08:56:52
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.25. 08:57:11
"a nőknek statisztikai szinten rosszabb a térlátása mint a férfiaknak"
bizonyított, hogy a nők agyműködése nem teljesen egyezik meg a férfiakéval.
tény, hogy rosszabb a térlátásuk és a térbeni gondolkodásuk. általában ugye a hímek vadásznak, és ezek a tulajdonságok a vadászathoz hasznosak.
viszont az is tény, hogy sokkal jobb a szaglásuk, és a monotónia tűrésük.
Emmett Brown 2011.11.25. 09:00:25
1kutya 2011.11.25. 09:04:14
ezúton is üzenném az ide kommentelő hölgytársaknak, hogy az autó nem telefonfülke, sminkszoba, étkezde, gyereknevelde, kijelölt dohányzóhely stb., hanem egy veszélyes üzem!
HakapesziM 2011.11.25. 09:06:36
Emmett Brown 2011.11.25. 09:13:51
Rock me Amadeus 2011.11.25. 09:18:19
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.25. 09:19:14
közben ő mesélt valamit.
aztán egyszer csak kifakadt, hogy én nem is figyelek rá, mert a férfiak nem tudnak egyszerre több dologra figyelni.
akkor lepődött meg, amikor percekre visszamenőleg szinte szó szerint visszamondtam, amit mesélt, aztán elmondtam, hogy milyen dalok szóltak a rádióban, és melyik kerezsteződésekben milyen irányból milyen autók jöttek.
azt az arcot, amit vágott, nem lehet leírni. :D
RaFT 2011.11.25. 09:30:50
- elsőbbségről nem mondok le, mert az veszélyes/bonyolult. Akkor sem, ha úgy ép karosszériával be tudnék fordulni.
- Mindig a legszűkebb parkolóhelyre kell beállni a boltnál. Ez hatványozottan igaz, ha hátul a gyerekülés, amiből csak a szomszéd autóra nyitott ajtóval lehet kifeszegetni a gyereket.
- tolatás, előzés, ködlámpa, visszapillantó tükör, jobbkéz az ördögtől való.
- a sáv/út/parkoló kellős közepén kell haladni, mert az biztonságos. Senkinek, semmilyen körülmények között nem húzódunk le.
- A lámpánál előreguruló motoros egy idegesítő rohadék, akit bármikor le tudok gyorsulni a Swiftemmel.
- A bal tükör a hátsó ajtót, a középső a gyerekülést, a jobb a padkát nézi.
Mindezekért cserébe viszont nem türhők, ritkán másznak a lökhárítóra, kiszámíthatóak (a vezetésben) és szépek. Néha.
1kutya 2011.11.25. 09:31:17
egyhatosmotor 2011.11.25. 09:33:54
mész ismerős környéken, főútvonalon (hülyék kedvéért: nem gyökkettővel, hanem rendes sebességgel), az egyik utcánál balra kell befordulnod. Néztek-e tükörbe, hogy valaki elkezdett-e előzni?
1kutya 2011.11.25. 09:39:03
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.25. 09:39:32
én folyamatosan pásztázom az utat, hátrafelé is.
RaFT 2011.11.25. 09:46:09
Tower13 2011.11.25. 09:47:49
Egyetértek. Egyébként nem érdekel a neme, de legtöbb ismerősöm eddig azt panaszolta, hogy nők még kevésbé engedik át a zebrán, mint férfiak. Igaz lassabban mennek általában. Viszon a női gyorshajtó, tényleg gyorsat jelent. olyan megengedett plusz 50%
kolompár szmélgol 2011.11.25. 09:48:04
Igen. Ilyenkor mindig nezem a tükröt.
Amugy a nök szamara a keresztezödes olyan, mint egy megfejthetetlen rejtveny. Fingjuk sincs, hogy kinek hogy van elsöbbsege...
En eddig mindig nök miatt kerültem bajba.
Grg76 2011.11.25. 09:51:08
Talán ez is az oka, hogy nem mondanak le, vagy meg sem adják másnak. Na és persze azokat az arcokat is látni kell, amikor nem kapják meg a _szerintük_ járó elsőbbséget.
Emmett Brown 2011.11.25. 09:51:40
bounty123 2011.11.25. 09:54:16
egyhatosmotor 2011.11.25. 09:55:38
De ma egy ilyen vadfaszparaszt majdnem lezúzott, mert index-lassítás-balrakanyarodás közben még rámelőzött, balról.
kolompár szmélgol 2011.11.25. 10:05:03
kolompár szmélgol 2011.11.25. 10:08:27
MILF volt legalabb? :)
mildi 2011.11.25. 10:34:56
egy helyen ragaszkodok kocsival a nememnek kijáró előzékenységhez, a benzinkúton. úúútálok tankolni. tüntetőleg lassan, eltartott kisujjal nyitom a tankot, és addigra általában megjelenik a kutas. inkább adok egy 200-ast, de ne kelljen tankolnom.
Grg76 2011.11.25. 10:40:31
A tankolás meg más eset, olyat többet is ismerek aki nem szeret :)
egyhatosmotor 2011.11.25. 10:52:50
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2011.11.25. 10:57:21
Nem véletlen, hogy általában azokra a nőkre mondjuk, hogy jól vezetnek, akik rákényszerülnek a vezetésre. (Vagy akik már kislányként is inkább a fiúkkal játszottak.)
Emmett Brown 2011.11.25. 10:58:16
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2011.11.25. 11:01:36
Én amúgy azon csodálkozok, hogy az emberhez a 200. alkalommal is odajön a kutas, akkor is, ha nem fekete öltönyben és vasalt mandzsettában szállok ki (amit akár félthetnék is), hanem mondjuk a szobafestős játszósruhában.
Tudom, hogy ez a dolga, de akkor is.
jézus_szive 2011.11.25. 11:10:19
fidoone 2011.11.25. 11:13:06
Hogy a témához is szóljak: az én problémám a parkolókban van a tisztelt hölgyekkel. Szépen és jól leparkol, még az ajtómra is vigyáz (a többség) de nem gondol bele, hogy nem mindenkinek elég 40-50 cm oldaltávolság. Én sajnos (részben saját, részben gyógyszerek hibájából) már 170 kg vagyok és nem férek be akkora résen. Tudom szűkek a felfestett parkolók. A bejáratoktól mindig a legtávolabb állok meg, de szerintem vadásznak rám. A TESCO parkolóban történt, hogy sehol nem volt autó a közelemben csak egy toyota, de az 25 centire! Nem értettem mi a jó ebben, talán kandi kamera? Kénytelen voltam kitolni az autót, de a másik jármű vezetőülésének beállítása alapján vagy egy törpe, vagy egy nő lehetett.
kolompár szmélgol 2011.11.25. 11:18:53
En nem szoktam leugatni öket, amikor hibazik, inkabb szolok, hogy ezt hogy kellett volna. Az ut vegen, amikor mar lenyugodott, akkor megegyszer atbeszeljük mi volt necces, mit csinalt jol. Es az tenyleg hülye, aki szar idöben engedi elöször vezetni a csajszit.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.25. 11:20:37
én a feleségemet leszoktattam egy-két rossz beidegződésről, és rászoktattam néhány dologra.
télen beültettem a kocsiba, hogy menjünk ki utcákban néhány kört. adjon nagy gázt, fékezzen nagyot, érezze, hogy mikor csúszik meg az autó és hogyan.
bármilyen körülmények között mer már vezetni.
mondjuk az önbizalmának az is jót tett, hogy egy olyan kocsiban rázódott bele a rutinos vezetésbe, amit nem akarnak lépten-nyomon letakarítani az utakról.
azóta kisautóval is teljesen határozottan közlekedik.
sapka 2011.11.25. 11:29:13
nem követem el az a hibát, hogy kijelentem magamról, jól vezetek, mert nem tudom, hogy mennyire vezetek jól/rosszul. nyilván erről a mellettem ülők, az előttem, mögöttem, mellettem közlekedők tudnak véleményt mondani. mellesleg ez egy elég szubjektív dolog ebben a kontextusban. azt hiszem, ha jól oldok meg egy szituációt, vagy rosszul, az nem annak köszönhető, mennyi és milyen hormon van bennem.
ha elbizonytalanodom bármivel kapcsolatban, sosem a gázpedálra lépek, mert abból szerintem nagyobb baj lehet. de nem is nyomok azonnal satuféket, mert az a másik baromság, amit tenni lehet.
azt viszont tudom, hogy egyre kevesebb ilyen helyzet van, hisz egyre nagyobb a tapasztalatom, ami segít.
a zebrán igyekszem a gyalogosokra figyelni, már csak azért is, mert amikor a jogsimat csináltam, egyszer ezért vágtak meg, mert a szerémin(!) nem engedtem át a gyalogosokat és nem elég körültekintően közelítettem meg a zebrát. életem végéig belémvésődött ez. (mellesleg szerintem ez csak egy ok volt, hogy megvágjanak.)
sajnos elég sztereotípnek találom a bejegyzést, a kommentek egy részét, de talán én látom rosszul.
emlegetnek itt menedzserasszonyokat céges dzsondérokkal, akik átmennek mindenkin. ez nem csak a menedzserassznoyokra jellemző, ez a férfiból lévőkre is igaz. sőt, mindez igaz a fiatal juppikra is.
udvariasságot is emlegetnek a kommentelők. én azt hiszem a kevés hülye egyike vagyok ma magyarországon, aki beenged, aki nem leszorít, stb, és még meg is köszönöm, ha velem ilyet tesz valaki. ugyanakkor nekem is sokszor elkerekedik a szemem, amikor látom, hogy csöcsös cicababa végigelőzi a sort, bemosolyog a másik autóba, apukára, aztán elindul befelé. akor meg különösen, ha nem engedik be, és látom a gesztikulációból, hogy felháborodik csöcsike. viszont azt is tapasztalom, hogy sokszor index nélkül vágnak be elém, zömében férfiak. azt is tapasztalom, hogy ha udvarias vagyok, hülye vagyok. pl pilisvörösváron, amikor a vonat kilométerekre megakasztja a forgalmat, hogy a becsatlakozó utcákból a kutya sem engedi be a kiérkezőket. tudom, mielőtt bárki kioktatna, hogy kinek, miért van elsőbbsége, de az a tapasztalatom, hogy okosabb helyeken ilyenkor működik a zippzár elv. és ha én mégiscsak lassítok 20 km/h-val haladó sorban, hogy beengedjek valakit, ledudálnak. sok esetben férfiak.
mégsem érzem azt, hogy nem kéne a férfiaknak jogosítványt adni. pedig az itt kommentelők nagy része is belátja szerintem, hogy sok barom van az utakon, akik férfiból vannak.
jézus_szive 2011.11.25. 11:30:30
Kb valami ilyesmire szerettem volna kilyukadni. Te megtetted és ugy veszem ki, hogy nagyon jó eredményre is vezetett...
egyhatosmotor 2011.11.25. 11:30:53
HakapesziM 2011.11.25. 11:49:23
Szeretni kell vezetni is, ha csak munkakutyaként kötelességből teszi valaki, akkor a legjobb szándék ellenére sem fogja jól csinálni.
sapka 2011.11.25. 11:53:20
alfa.orionis 2011.11.25. 11:53:43
Neked meg mi bajod?
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.11.25. 12:00:32
froton 2011.11.25. 12:01:09
''autónepper.'' 2011.11.25. 12:07:18
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.25. 12:09:24
froton 2011.11.25. 12:12:43
froton 2011.11.25. 12:19:11
Vagy csak félre értettelek és defenzív vezetés alatt a nyomulós példára gondoltál?
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.25. 12:23:44
froton 2011.11.25. 12:25:42
alfa.orionis 2011.11.25. 12:32:45
Mivel ebben a posztban ezt nem érzem, nem is fogok bezzegénezni.
Egy buszsofőr szempontjai figyelemreméltóak, főleg azért, mert az a munkája, hogy folyamatosan részt vegyen a forgalomban és mert hatalmas a felelőssége.
Be kell látni, nagy böhöm gépeket inkább pasik vezetnek. Talán nem azért, mert a nők nem tudják elvinni, inkább azért, mert nem is éreznek indíttatást arra, hogy sokezer kilométert töltsenek kamionban vagy földmunkagépeket, darut franckarikát irányítsanak. Ezek komoly fizikai erőfeszítést kívánnak, és erre általában nem vagyunk alkalmasak. A sima közlekedés azért más. A férfiak hegemóniája ugyan már rég megtört, de a mentális hozzáállásuk nem változott.
Ugyanakkor egyetértek azzal, amit valaki itt a vadászatról írt (ezért imádják a pasik a focit is:);azzal is, hogy nem mindegy hány megtett kilométerre esik egy baleset, az is jellemző, amit egy másik kommentelő írt-hogy tanította a feleségét. Én viszont az öcsémet meg az apámat tanítottam azokra a fogásokra, amiket én tanultam a férjemtől.(persze, ő már tudott vezetni, én meg nem)Lehet, hogy én szerencsés alkat vagyok,és szerencsés korban estem át a vezetés gyerekbetegségein, kevesebb autó volt, a zsigulival meg nagyon komolyan helyettesíteni lehetett mindenfajta gyakorlópályát:)
Tudom, hogy agresszív vagyok, de nem a bunkó értelemben, meglátom a lehetőséget, ki is használom, de csak akkor, ha nem veszélyeztetek. Egy dolgot szem előtt tartok mindig: legyen menekülő útvonalad, mondta az oktatóm valaha.(szálltam már át árkon, mert muszáj volt. Az volt a kisebbik rossz)
Ma a friss jogsis belekerül a darálóba, nincs ideje alkalmazkodni-és azt el tudom képzelni-pont az agyműködés különbsége miatt, hogy a férfiak hamarabb vergődnek át az első sokkokon.A tesztoszteron hajt, az ösztrogén visszafog:))
(egy példa: Erzsébet híd alatt lefelé a Lánchíd irányába az elfogyó sáv nagyon rövid, 20 méter, ha van. Zipzárral is lassú, hiszen a hídról nagy tömeg zúdul erre, erőszakosan bejönni mégis csak pasik akarnak, ezzel párhuzamosan a nők, akiknek egyenes út vezet a lámpához, ijedtükben mindet beengedik.)
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.25. 12:34:50
alfa.orionis 2011.11.25. 12:36:56
Aha, csak nők kommentelnek...értem én! :))
Ha megvan azért hisztizünk, ha nincs, azért:Đ
alfa.orionis 2011.11.25. 12:41:57
baszki, attól hülye kurva, hogy satuzik? Te mekkora egy barom vagy!
Nem látta, életében nem találkozott ilyennel, megijedt-mittomén. Mit kerestél a seggében? Toltad ezerrel nyolcvannál azt, aki 130-at ment?
gondolom, ő meg azt gondolta, ki ez a méteres fasz, akinek ez sem elég????
Elijah_Baley 2011.11.25. 12:44:41
jézus_szive 2011.11.25. 12:48:17
Te és itt mi a probléma megint?
A felháborodás azon megy, hogy egyesek vezetni akarnak, de nem tudnak. Nálatok nem is akar, tehát ö nem fogja egyik itteni ügyest sem akadályozni semmiben.
froton 2011.11.25. 12:58:24
Gyalogosként a zebrán, ha babakocsival vagy 2 gyerekkel a biciklin akarok átkelni, 10 nőből 2 enged át. Férfiaknál közel 100% az arány és nem pampognak akkor sem, ha esetleg nem szállok le (persze én sem úgy közelítem meg a zebrát, hogy 30-al bevágódjak eléjük, hanem szépen lassan gyalogtempóban, hogy le tudjak szállni, ha kell, de legtöbbször már előre intenek, hogy menjek...)
misi107 2011.11.25. 12:58:38
misi107 2011.11.25. 13:00:49
froton 2011.11.25. 13:01:59
froton 2011.11.25. 13:08:34
pimpike_ 2011.11.25. 13:12:21
"Ma kivágott elém/leszorított/majdnem nekem jött egy fiatal/vén hülye szőke/barna/vörös/festett fekete hajú csaj/nő/vénk**** "
Komolyan mondom ilyet nőtől hallani a leghitelesebb!
''autónepper.'' 2011.11.25. 13:16:01
Emmett Brown 2011.11.25. 13:19:28
Ha jól veszem észre, akkor Te is megijedtél, tehát akkor most ki ne vezessen? xD
''autónepper.'' 2011.11.25. 13:23:23
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.25. 13:30:13
alfa.orionis 2011.11.25. 13:43:59
arra csak nem válaszoltál, miért volt kevés a 130? Te sem nyolcvanat mentél...de nem is ez számít. Igenis megijedhet bárki bármitől-a reakció a fontos.Te feltételezted, hogy továbbdönget 130-cal, mert nyilván nem vette figyelembe az előjelző sebességcsökkentő táblát, sárga villogót, akármit. 130-ról két lépés a 80, van közte legalább egy 100-as tábla, Ő nagyon rosszul reagált, de te is rosszul ítélted meg a helyzetet.
TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.11.25. 13:44:56
De a totyorgás csak nálunk okoz nagyobb gondot, mert alapban türelmetlenek vagyunk. Kezdő vezető koromban Németországban mindig kedvesen, mosolyogva kezelték le a bénázásaimat a többiek. Be lehetne ezt nálunk is vezetni! :)
FDToth 2011.11.25. 13:53:53
gyalogos: sajnos ténleg a nők többsége nem adja meg. csak eőre nz a többésgük, no tükör és no oldal.
főleg a 40-50-es, kis autóval jrákáló nők azok, akik nagyon agreszsvan védig pozíciójukat, pl nagy forgalmoban az isetnnek sem engednének be pedig egy "zipzár" elv nem h ülyeség.
alfa.orionis 2011.11.25. 13:55:06
A parkolás az külön téma-abban nem vitázom, tényleg látszik a különbség. Azt gyakorolni kellene a nők 90%-ának, de sokat.
A múltkor azon voltam, megkérdezem a hölgyet (idősebb, marutival) segítsek-e, mert egy busznyi helyre 10 percig állt be. Egyirányú utca, bal oldalra próbálta szemből is,tolatva is. És vagy 1 méterre állt vagy járdázott, vagy ferdén.Slusszpoénként mindkét autónak nekikoccant, amik közé be akart állni.A barátnője-hasonló korú ott ült mellette és faarccal zötykölődött.
Aztán győzött a rosszindulat és nem segítettem, de én a jobb oldalon parkoltam:)
''autónepper.'' 2011.11.25. 14:03:52
mildi 2011.11.25. 15:04:57
mildi 2011.11.25. 15:13:45
"streetfighter" 2011.11.25. 15:30:30
A nők nyilván kevésbé bevállalósak, mert kevesebb az önbizalmuk, nem reszkíroznak, inkább nyugisan minden gondot és "bonyolult" szitzációt kerülve, inkább mások által megoldva, akarnak eljutni a céljukhoz. Szerintem örüljünk neki. Még mindig jobb, mint, ha béna kamikazeként száguldoznának az utakon. :)
Nem rég történt, hogy a Bp. III. Kiscelli u. és a Folyondár u. kereszteződésénél kialakítottak egy kicsi nyomorult kőrforgalmat.
Egy X5-ös BMW női vezetője nem tudván hova tenni a kialakult új helyzetet kb. 15 mp gondolkodás után átgázolt a kőrforgalom közepén. :D
Viszont az "autóversenyző" hölgyeket nagyon szeretem, és szoktam élvezni a velük való találkozást. :)
Tibi88 2011.11.25. 15:30:50
Zebrán meg amikor gyalogolok, soha nem akarnak átengedni, de rám sem mernek nézni. Merednek előre
D4D 2011.11.25. 17:24:39
Egy dolog tény viszont: Az esetek 80-90%-ban a haladó autóról ránézésre el lehet dönteni, nő vagy férfi, mindössze egy külső inger kell hozzá.
Tibi88 2011.11.25. 17:40:49
Egyik jó haverom a régebbi cupra RR-jével versenyzett a vácin egy piros 1es bmwvel. 28 körüli csajszi a volánnál, 4. lámpánál kérdés a csajhoz: te figyi, nem azért mert 5ből 5ször lealáztál, de milyen motor van benne? Egy mosoly mellett jött a válasz: 130i.... hátul természetesen semmi típusjelzés nem volt.
Elsőre azt hittük hogy 125i (5 ajtós volt, szóval még inkább nem gondolná az ember az erőgépet, főleg egy nő alá), de amikor a váltás is tökéletes volt, meg minden, na akkor nem állt össze a kép, utána meg jött a megvilágosodás :D
pengusz 2011.11.25. 17:59:17
TothLali 2011.11.25. 19:10:23
"felém jobbra" meg "feléd balra"?
qwertzu 2011.11.25. 19:45:47
messi-asz 2011.11.25. 19:46:20
a nők nem rosszabbak nem jobbak, csak más az agyműködésük...
sok dolgot tudnak pl EGY IDŐBEN EYGSZERRE csinálni...
(pl a kocsiban enni cigizni rádiózni telefonálni ygereket etetni sminkelni ruhát igazítani és más haysznos praktikus dolgokat)
de a ffiak nak JOBB A TÉRLÁTÁSUK és RENDSZERBEN tudnak gondolkodni...
összességében a nők azért nagyságrendekkel esélytelenebbek jól vezetni, mert előre és rendszerben nem gondolkodnak és a technikai affinitásuk is gyengébb (tisztelet a kivételnek! olvasod Kriszta?)
FDToth 2011.11.25. 19:54:41
Van két ismerősöm (egyik fiú, másik lány), akik 1 éven belül szerezték a jogsit, azóta pedig nem vezetnek. vagyis vezettek, de mindketten balesetet okoztak, egyik jobbkezet nem adott meg, a máik meg átcsússzant piroson. végeredmény: 2 totálkáros autó, de 2-vel kevesebb figyelmetlen vezető. minden rosszban vmi jó...
CoIie 2011.11.25. 20:08:47
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.11.25. 20:13:20
Viszont a nők között is akad, aki jól és figyelmesen vezet. A másik véglet pedig, amikor agresszívabban vezetnek, mint a nagy fekete autóval járó férfiak, mert ugye az elsőbbség az nekik jár :)
Egyébként teljesen egyetértek a posztolóval, de leszögezem, hogy a buszsofőrökről sem jobb a véleményem :)
Egyébként kommentálnak itt jó csajok is? :)))
M. Péter 2011.11.25. 21:26:30
HakapesziM 2011.11.25. 21:40:03
FDToth 2011.11.25. 23:16:38
Felb***od az agyad egy autóúton, mert egy nő v. vmi béna vezető 50-nel döcög már 2 km óta, te pedig nem tudod megelőzni. már széve az ideg, elhatározod h na akkro most, kimész de jönnek szembe... paff... te vagy a hibás, mert figyelmetlen voltál, de ha az előtted levő nem 50-nel poroszkál, hanem nomrális sebességgel halad, akkor neked nem kell előznöd.
Lehet hülyén hangzik amit írok, de lehet benne igazság...
"streetfighter" 2011.11.25. 23:20:25
Én még ilyen erős autós csajszival nem versenyeztem, de azért tényleg össze lehet akadni egy-két versenyző típussal. :)
Az utolsó egy 530 XD bömössel volt a Szentedrein, de lemaradt. Szerintem nem kapcsolta át sport fokozatra. Lehet, hogy azt sem tudta, hogy van olyan, esetleg arra gondolt, hogy nincs rá szüksége. :)
"streetfighter" 2011.11.25. 23:25:17
Van egy olyan sejtésem, hogy ezt neked nem lehet elmagyarázni.
M. Péter 2011.11.25. 23:28:27
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.11.25. 23:28:28
megszunne a frusztralsagod
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.11.25. 23:30:21
huhu
es ettol, Te faszaul vezetsz
tudjuk
M. Péter 2011.11.25. 23:35:45
FDToth 2011.11.25. 23:36:23
FDToth 2011.11.25. 23:37:14
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.11.26. 12:27:13
A baleset okozás meg másik tészta, rossz sofőrnek alapvetően a "balfasz" típust nevezzük, amin belül van kevés nagyon balfasz férfi, és sok közepesen balfasz nő. Viszont ott van a "kamikaze" típus, amiből meg nő van kevés, és ők sem kevés balesetet okoznak, főleg akkor van nagy baj, ha egy kamikaze és egy balfasz találkozik, hiszen normális sofőrök általában tudják kezelni azt a helyzetet, ha kamikaze(pl. lassítanak, mikor a barom szemből előz) vagy balfasz sofőrökkel(türelmesen várnak, vagy jeleznek, hogy mehet) találkoznak.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.11.26. 12:29:07
Egyébként németek oldják meg jól. Ott jóval többet vezetnek a nők, nem csak azért, mert jellemző a 2 kocsi családonként, hanem azért is, mert ha valahová mennek, akkor a férfi nem úgy gondolkodik, hogy a nő ne vezessen, hanem úgy, hogy igenis, vezessen a nő, hogy ő meg ihasson.
HakapesziM 2011.11.26. 12:33:14
finizlik 2011.11.26. 12:38:48
A cikk jó, de ezen sírnom kell néha..
rexter 2011.11.26. 12:40:12
másrészt meg lehet hogy jól megtanulnak vezetni, mint ahogy a többségük az iskolában is jól tanul, csak éppen magol, ezért nem teljesen egyértelmű szituációkban leblokkol, mert nem érti.
infrablue 2011.11.26. 12:54:58
Fényszóró bekapcsolva? ködlámpa felkapcsolva? esetleg világítás nélkül? egyre megy.
Na de azért valljuk be: az összes ilyen alaknak azért valaki mégiscsak adott jogosítványt! És azt hiszem, talán itt kellene először egy kicsit eltisztogatni a szemetet.
színesgumilabda 2011.11.26. 12:55:11
Ilyen esetben tiszta sor, hogy ki a hibás. Ha balesetet okozok, nem kezdek el sipákolni, hogy azért történt, mert 10 km-el odébb felidegelt valami béna vezető. Ez kb annyira reális, mint ha azért okoznék balesetet, mert tegnap rávertem az ujjamra a kalapáccsal, és fáj, és mindenért a kalapács a hibás.
Ha az illető egyébként nem volt szabálytalan, de te felhúztad magad rajta, akkor vezetésre alkalmatlan állapotban voltál. A saját reakcióidért te vagy a felelős, ha te okozod a balesetet senki nem kiváncsi arra, hogy miért vagy ideges/fáradt stb.
HakapesziM 2011.11.26. 12:55:20
tizenegyker 2011.11.26. 12:59:00
Ez a mentőbaleset nemrég volt a XI-ben. Egy nő nem akarta megadni az elsőbbséget a balról szirénázó mentőnek, gázt adott, aztán a jobbról szirénázó mentő elé hajtott, ami meg belement:
www.langlovagok.hu/kepek/6745_szemelyauto-oldalaba-hajtott-egy-mentoauto-a-xi-keruletben
Csaba_76 2011.11.26. 13:03:44
kisgyermekes szülőként egyet kell, hogy értsek a cikknek azon részével-és a feleségem is teljes mértékben osztja ezt-, hogy a a nők közül a nagy többség egyáltalán nem adja meg az elsőbbséget a zebránál,sőt a leghangosabb "tüctücöt" bömböltető hülye gyerek is hamarabb megáll.. Ez azért furcsa, mert azt gondolnám, hogy sokan közülük anyaként ezt megértik, de csak bambán néznek... Ja és a biciklivel a gyerekei előtt tempót diktáló a KRESZ-t nem is látott szülők egy külön posztot érdemelnének...
szép napot!
Bambano 2011.11.26. 13:08:38
tehát ha egy nő óvatosabb az általad szükségesnek ítéltnél, emiatt megakasztja a forgalmat, akkor nem azok a hibásak, akikből ez agressziót vált ki, hanem a nő?
Aki ezt így gondolja, annak még a harmadik szomszédja is idióta...
zitoka 2011.11.26. 13:14:43
Szóval ha nő közeledik vagy én közeledek felé, akkor - nő létemre - előre anyázok, hogy ez a nemtársam mit fog alakítani, viszont az igaz, hogy ettől valóban sokkal óvatosabb leszek az átlagos férfi sofőröknél. :)
színesgumilabda 2011.11.26. 13:23:56
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.11.26. 13:32:57
Az a nagy helyzet, hogy jogosítvány szerzéskor még senki sem tud vezetni rendesen, ezért mégis hogy szűrhető ki, hogy ki fog később megatanulni, és ki nem?
Csigataposó 2011.11.26. 13:35:29
Nem Penny hajója 2011.11.26. 13:47:16
A. a "tipikus nő", bizonytalan, képtelen felvenni a forgalom ritmusát.
B. aki úgy próbál vezetni, ahogy a férfiak. Az "ahogy a férfiak" nála azt jelenti, hogy nyomja, mint vak a csengőt. Veszélyesen előz, bevág, leszorít. (Balesetben meghal).
Amit nem értek a nőkben: ha bevallottan nehezen megy a parkolás, akkor miért állnak be minden parkolóban a lehető legszűkebb helyre.
Amit becsülök a nőben: nagyon sokan közülük, akik felismerik, hogy nincs affinitásuk a vezetéshez, inkább feladják a dolgot és nem erőltetik. Férfiakra ez talán nem annyira jellemző.
a sötétség seregeinek vezénylő tábornoka 2011.11.26. 13:51:13
Vagyis, a férfiak általában tudatosan, az esélyeket olykor persze rosszul felmérve kockáztatnak, a nők viszont egyáltalán nincsenek tudatában annak, hogy a helyzet, amibe belekerültek, kockázatos.
Tisztelet a kivételnek, satöbbi, satöbbi...
a sötétség seregeinek vezénylő tábornoka 2011.11.26. 13:57:27
HakapesziM 2011.11.26. 13:58:08
GépBalta 2011.11.26. 14:10:42
Ezen szokásai ellenére tudtommal több mint 25 éve nem okozott, vagy szenvedett el balesetet, pedig megvan neki az évi 20 000 km.
bIQa 2011.11.26. 14:12:56
Egy jó vezető viszont 360 fokban körbe érzékeli a teret, amire a nők nagy része képtelen. Nem húzódik le hogy megelőzhesd, mert nem is létezel számára, meredten csak maga elé bámul.
Grafithuszar 2011.11.26. 14:21:02
A férfiaknál ilyen gond nincs, viszont cserébe van más. Ha olyan hírt olvasol valahogy hogy "felelőtlenül száguldozott/előzött" vagy "elszállt az autópályán" az szinte 100% hogy férfi. Férfiak nagy része tényleg teljesítménynek érzi azt, ha ő 180-al hajtott az autópályán a családi Astra-val.
Szóval lehet hogy a nők több balesetet csinálnak, viszont az ritkán jár személyi sérüléssel, inkább az anyagi kár a jelentős. Egy férfi ritkábban okoz balesetet, viszont ha sikerül neki, az tuti hogy súlyos lesz, és nem egy parkolós koccanás.
Persze tudom mindenre van kivétel, én is tudok mondani. De ha az egészet mondjuk 10.000 főre vetítve nézed meg, akkor már igaz lesz.
hisztispicsa 2011.11.26. 14:43:07
Hála istennek a fék taposásával, a téli gumival, az ABS-sel és a félrerántott kormánnyal kikerültem és nem lett baj. Ha mellettem kerekezik egy bringás, akikből ezen az úton viszonylag sok van, azt biztosan belököm a parkoló autók közé.
Vannak ilyen vezetők és olyanok is.
átlátó 2011.11.26. 15:09:55
mildi 2011.11.26. 15:55:40
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.11.26. 19:47:44
Amúgy kevesebb nő vezet, persze, hogy kevesebb balesetet okoznak...
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.11.26. 19:49:50
Vagy amikor mondasz neki valamit, és nem végiggondolja, amit hallott, hanem "nekem ez kínai".
Rozsdamentes Arcél 2011.11.26. 20:36:30
Ebből jön olyan hibák tömkelege, hogy a nő nem tanulja meg a tükörből felmérni a távolságokat --> nem mer sávot váltani vagy éppen életveszélyesen vágódik be a másik sávba. Örül, hogy a többi autóst plusz a saját járművét figyelemmel tudja kísérni, a gyalogosokra, bringásokra már nem marad kapacitás. Kétsávos úton előzni nem mer, mert nem ismeri az autó reakcióit (gyorsulás). És még sorolhatnám. (Ugye ismerősek ezek a helyzetek még tanuló/kezdő vezető korunkból?)
A többet vezető nő helyzetét pedig súlyosbítja/javítja (nézőpont kérdése), hogy gyakran szállít gyereket/csomagokat, így megszokja, hogy lassan kanyarodik, lassan indul, és nem megy bele olyan helyzetekbe, ahol hirtelen fékezni / kormányt rángatni kéne.
Mindezek ellenére (vagy pont ezért) az ismerőseim közül a legjobb (legbiztonságosabban vezető) sofőr nő: ő 18 éves kora óta vezet rendszeresen. Mellette még sosem féltem az autóban. A legidegesítőbben pedig egyértelműen férfi ismerőseim vezetnek, bár legtöbbjük napi rendszerességgel használja az autót. Gyakori hibáik: a.) darabos vezetés: gyorsítás, fékezés, kanyarodás során minden utas "kenguruzik", dől, a csomagok borulnak. b.) basztat, keres valamit (telefont, napszemüveget, rádiót, üdítőt, táskát stb.), eközben húz át a másik sávba. És nem érti hogy ez miért nem jó. c.) "tolja" az előtte lévőt 140-nél 2 méterről, közben meggyőződése, hogy ez nem is veszélyes, mert nagyon figyel és meg tud állni, ha kell.
Ellenben villámgyorsak, nincs kihasználatlan időpillanat sem sávváltáskor, sem kereszteződésbe behajtáskor, így nem tartják el a forgalmat.
Na ezek voltak a szélsőségek. De általánosságban szerintem is az igaz, hogy van jó sofőr, kevésbé jó, és csapnivaló is. Vannak férfiak, és vannak nők. Vannak másokat lesz*rók és vannak empatikusak is. Van, aki rendszeresen szállít utasokat (gyerekeket is), van, aki szinte mindig csak egyedül ül a kocsiban. És vannak tanulóvezetők, kezdő vezetők, hétvégi sofőrök, naponta ingázók és profi sofőrök.
Talán a legjobb lenne, ha félretennénk a nő/férfi, bringás/autós, béemvés/szuzukis fasságokat, és rutinosként segítenénk a kevésbé rutinosakat.
(És még a rutinos is kerülhet olyan helyzetbe, hogy bénázni fog: 1-2 hónap kihagyás után, vagy kisebb/nagyobb/másabb autóba átülve bőven érhetik meglepetések...)
"streetfighter" 2011.11.26. 21:36:23
Elfogyó sávba beálltam egy 530D bmw mögé. Nem szeretek más mögé beállni, mert sok a töketlen balfék, de egy bmw-s talán nem az. :) Mellettünk két nő egymás mögött.
A bmw-s mint egy béna segg, úgy indul. Alig fér be az első nő elé.
Természetesen egy kicsit még így is előrébb voltam az elsőnél is, de nem enged be. Jól van, gondoltam. Már elfogy a sáv a második nő sem akar beengedni. :)
Simán ráhúztam az autót. Dudál feldúltan, de én a hülye bunkó férfi mosolygok magamban.
Ennyit a hülye öntudatos pi..ákról. :)
CoIie 2011.11.27. 21:42:35
Mindenki udvarias a folyamatos rúzsozás, telefonálás, a köbméternyi 'kistáskában' matatás stb. mellett? ;)
CoIie 2011.11.27. 21:43:47
De még a 2d SINCS MEG!! ;)
CoIie 2011.11.27. 21:49:10
CoIie 2011.11.27. 21:51:47
Tower13 2011.11.28. 09:55:55
Tower13 2011.11.28. 10:09:29
Ellenben veled, én nem nézem le, ha nem megy, de idegesít, ha állítja, hogy jobban, megy neki, majd életveszélybe sodor 12 autóst. Egyébb iránt, elárulom, vezetés közben nem kezdjük el neki magyarázni, hogy épp mit cseszett el, mert akkor meghalunk. Egy: idegesíti, kettő: arra figyel amit mondok, nem az útra, Három: míg magyarázok, csinál még négy másmilyet. Inkább utána elmondom. Kétszer. Mert akinek többször kell, az valóban gyenge, és mindegy milyen nemű. Az oktató bunkó, rászólni, mivel a csaj fizet a szolgáltatásért. Ha meg nem szól, ő baja. Ha még bunkóbb a valaki, akkor szól apukának, pasikának. Vagy a retiküllel egy szép ütés láb közé. De az, hogy qa zebrán majdnem elüt, csak mert éppen a hátsóülésen a gyereknek magyarázott...
killerkaller 2011.11.28. 15:46:38
Útkereszteződés, jobbról tempósan jön a hölgy,
fékezek, meg tudok állni. Dühtől eltorzult arccal ordít: nem tudod melyik a jobb kezed? Itt némi jelzők jönnek. Mikor tisztul a látása a méregtől, felmutatok neki a behajtani tilos táblára, ő csak fújja a magáét. Fel sem fogta, hogy egyirányú utcában szembe ment.
durva csipa 2011.11.29. 10:22:49
1.) Le van szarva, szar sofőrök vagyunk, és akkor mi van?
2.) Azért vagyunk szar sofőrök, mert születésünktől fogva mást sem hallunk, mint hogy szar sofőrök vagyunk. Magamon is tapasztalom, hogy amikor vezetéssel kapcsolatos élményemről beszélek, teljesen automatikusan hozzáteszek egy öngyalázó kifejezést. (Pl. „ … akkor még mazsola voltam – na nem mintha most nem lennék az…”) A tudatalattinkba teljesen beépült gondolat ez, kénytelenek vagyunk elhinni, könyörgöm, MITŐL NE LENNÉNK SZAR SOFŐRÖK???
3.) Én egy nehezen megítélhető helyzetben, amiből manapság elég sok van, - pláne egy olyan utakkal telebaszott városban, mint ahol élek - inkább megállok, minthogy hülyeséget csináljak. Igen, inkább megadom az elsőbbséget akkor is ha valójában nem kéne, főleg mióta koccantam. Szarok rá, hogy ki menti meg a szitut, hogy lassítom a forgalmat, nincs kocc és kész. Legyen magára nagyon büszke az, aki rámdudál és kikerül, hogy elkerülte a balesetet, holott megtehette volna, hogy szépen nekem jön, és eltol amerre mennem kéne. Szarok a lendületre meg a forgalom ritmusára. Milyen lendület? Milyen ritmus reggel 8-kor a perifen, vagy a nagykörúton...?!
4.) Igen, rossz a helyzetfelismerő képességünk, határozatlanok vagyunk. Milyen szerencsénk, hogy TI FÉRFIAK okosak vagytok kivétel nélkül, szépek, határozottak de sohasem durvák, jól vezettek, remek a helyzetfelismerő képességetek, éles a látásotok, szépen tudtok beszélni, illedelmes a viselkedésetek, jól főztök, rendben tartjátok a lakást, becsületesen nevelitek a gyerekeiteket, kemény a farkatok, ha kell, a legújabb divat szerint öltözködtök, nemes a lelketek, olvasottak vagytok és sorolhatnám. Úristen, mekkora szerencsénk van!
5.) Miért nem talált ki még senki egy petíciót, miszerint nők ne kaphassanak jogosítványt? Minden problémátokat megoldaná...
Nyaljátok ki, mind!!!!