Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Szmogriadó szabályozás - még egy hiányosság

2011.12.01. 07:38 :: Don Blasius

Novemberben több alkalommal is elrendeltek szmogriadót, igaz az elsőnél kiderült, hogy szabálytalanul. Sokan vitatják, jó-e ez a matrica szerinti megkülönböztetés vagy jobb volt a páros-páratlan rendszám, esetleg inkább a dízeleket kellene betiltani ilyenkor. Külön hab a tortán, hogy a vizsgaállomásokon nem tudták két év alatt sem rendesen besorolni az autókat a megfelelő környezetvédelmi osztályba. Emellé még egy joghézagot talált nekünk dzsaszper. Úgy látszik a rendeletalkotóknak az engedélyezett útvonalakat sem sikerült rendesen meghatározniuk. Reméljük, hogy ez nem ad visszaélésekre okot, hiszen azért úgy lenne életszerű, hogy az elkerülő utakat lehessen normálisan használni.

A szmogriadóval kapcsolatban már sok blogon sok kritika felmerült... miszerint szivatják azokat, akik nem tudnak egy új kocsit beszerezni, csak egy nagykorú csotrogányt,, miközben a kívánt célt aligha éri el a szabály (piros/fekete plakett tiltása).  Bár az én gázolaj üzemű autóm is lassan közelíti a young-timer kort, még megértem hogy valahogy a kevésbé szennyező autók felé igyekeznek terelni a népet nagyvárosi környezetben.

Ismétlem, nagyvárosi rendeletben.

 

smogalarm_II_by_Cloudhunter.jpg

 

Idézem a rendelet 1.§-át:

(2) A rendelet hatálya Budapest Főváros közigazgatási területén, azokra a természetes és jogi személyekre, továbbá jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetekre terjed ki, akik (amelyek) tevékenysége, létesítménye terméke levegőterhelést okoz vagy okozhat, illetve akinek avar és kerti hulladéka keletkezik tekintettel a (3) bekezdésben foglalt kivételre.
(3) E rendelet területi hatálya nem terjed ki
a) az M0 jelű elkerülő út Budapest Főváros közigazgatási területén áthaladó szakaszaira;

b) Nagykovácsi és Remeteszőlős lakosainak átmenő gépjárműforgalma biztosítása érdekében, a következő útvonalak szakaszaira: Budapest közigazgatási határa – Nagykovácsi út – Szépjuhászné útja – Budakeszi út – Budapest közigazgatási határa, továbbá Budapest közigazgatási határa – Nagykovácsi út – Nagyrét utca – Máriaremetei út – Hidegkúti út – Budapest közigazgatási határa.Hogy is van ez?


Az érintett járművekkel a rendelet szerint

  • Diósd felől 7-es útról az M0-ra csak Szeged irányába szabad felhajtani, az M0-ról csak Győr felől lehet Diósd felé kanyarodni, mivel a 7-es úton az M0 feletti hídon is tilos közlekedni,
  • az M6-osról legkésőbb az érdi Tesconál le kell hajtani, a 7-es úton keresztül megközelíteni az M0-át, feltéve hogy Szeged/Nyíregyháza felé szeretnénk kanyarodni, ellenkező esetben autópálya-matricával az M7-ig, anélkül az 1-es útig kell kerülni.
  • a 6-os útról dettó (a 6-os esetében korrekt lenne az M6-ra terelni a szennyező járműveket, bár teherautók, buszok esetében a matrica itt is érdekes)
  • az 51-es útról csak Szeged felé szabad az M0-ra felhajtani, az M0-ról csak Győr felől szabad az 51-es útra lehajtani. Kerülni Dunaharaszti felé lehet...
  • az 5-ösön tilos az Ócsai út M0 és közigazgatási határ közötti szakaszát használni, kerülni Dunaharaszti vagy az M5 felé lehet...
  • az M5 esetén szerencse, hogy az M0-val közös a külső szakasz...
  • a 31-es útról Jászberény felől csak Nyíregyháza felé szabad az M0-ra hajtani, az M0-ról csak Szeged felől szabad Jászberény felé a 31-es útra hajtani, kerülni Maglódon át lehet
  • az M0 péceli csomópontja nem használható, kerülni az M31, a fentiek figyelembevételével a 31-es út, illetve Maglód felé lehet...
  • Nagytarcsa felől csak Nyíregyháza felé szabad felhajtani az M0-ra, az M0-ról csak Szeged felől szabad Nagytarcsa felé lehajtani, kerülni az M31 felé lehet
  • a 3-as út és az M0 csomópontja nem használható, kerülni az M3 (ld. lenn), Nagytarcsa (ld. fenn) vagy az M31 felé lehet
  • az M3-ról az M0-ra csak Budakalász felé szabad felhajtani (az M31 miatt ez talán nem túl érzékeny), az M0-ról az M3-ra Nyíregyháza felé felhajtani az M3 egy kb. 20 méteres budapesti szakasza miatt tilos (kerülni az M31 felé vagy Dunakeszi Nádas utca felé lehet, szép nagy kerülő)
  • az M2 szintén kb. 20 méteres budapesti szakasza miatt az M0 - M2 csomópont nem használható, kerülni Dunakeszi Nádas utca felé lehet
  • Dunakeszi Pálya utca felől tilos a Külső Szilágyi út budapesti szakaszán át az M0 vagy Dunakeszi Nádas utca megközelítése és fordítva,
  • az M0 és a 2-es út csomópontja a 2-es út budapesti szakasza miatt nem használható.

Akkor meg minek az M0?

A fenti esetekben a Budapesten kívül érkező út M0 csomópontig (ahol kettő van, ott a belsőig) terjedő szakaszát is ki kellene venni a rendelet hatálya alól...

65 komment

Címkék: budapest közlekedés autó autópálya környezetvédelem környezetszennyezés lehúzás jogász

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_B_ 2011.12.01. 07:44:21

A lényeg, hogy a "szállóport" valójában generáló zöldmatricás dízelek mehetnek.
Innentől nincs értelme logikát keresni az egészben...

Lacaca 2011.12.01. 07:55:36

Szerintetek a leülepedett port csak a fekete és piros matricás autók kerekei kavarják fel és ezáltal lebegtetik a levegőben? Az egy dolog, hogy valami majdnem annyira füstől, mint egy remek BVK busz, de nem csak a korom kering, illetve az se tud leülepedni a forgalomtól.

D4D 2011.12.01. 08:23:56

Én már annak is örülök, hogy Nagykovácsit el lehet hagyni.

Rock me Amadeus 2011.12.01. 08:31:58

A fékport nem mérik sehol?

egyhatosmotor 2011.12.01. 09:02:14

Hehe, reggel de jól megszivattam parasztot :)

Olyan volt, mint az itt kommentelgető autónepper, a tízéves, széttaposott körbetört bmw-jével próbált gizdáskodni :D

messi-asz 2011.12.01. 09:22:03

nekem infraport és usbport van... abból nem lehet bajom?

mellesleg szerintem az M0 áson ilyen kor meg kéne tiltani a teljes forgalmat és aki arra jár (na)
annak pótlóbuszokkal megoldani a közlekedést

azaz a kamionosok szálljanak át vonatra (de ott pótlóbuszra)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.12.01. 09:22:24

igazából én azt nem értem, hogy miért nem csak kétféle matrica van:
az egyik mehet szmogriadóban, a másik nem

ha meg már négy féle van, azok miért nem így vannak:
- zöld: EURO5
- kék: EURO4
- piros: EURO3
- fekete: összes többi

baromság az egész a jelenlegi formájában...

dzsaszper 2011.12.01. 09:54:16

@D4D: jaja... azt elfelejtettem a posztba írni, hogy azt is csak nagykovácsi vagy remeteszőlősi lakcímkártyával (lakcímmel vagy tartózkodási hellyel)

kolompár szmélgol 2011.12.01. 10:41:25

messi-asz

Ezek a portok nem szallnak a levegöben, max. ha elhajitod öket, de hamar leülepednek :)

Amugy a dizelek leallhatnanak ezekre a napokra, mert a legujabb hipiszupi is ugy kormol, mint idösebb tarsai.

kolompár szmélgol 2011.12.01. 11:35:25

Szakadás

Igen hallottam rola en is, de akkor megis miert kormol az alig 1-2 eves dizel? En ezen csodalkozom. Es ezek kapnak 9-10-es besorolast en meg 6-ost. :(

Rong 2011.12.01. 11:55:06

@Szakadás: ja. Csak karban kellene tartani. Az meg pénzbe kerül. Ha nem költ rá a paraszt akkor is megy az autó. Tehát nem költ rá. Marad a fekete felhő.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.12.01. 12:00:29

Mióta véletlenül kiderült, hogy innen indult útjára az egész Európát berepülő jódfelhő, nem annyira hiszem, hogy a 10 évesnél öregebb kadettek miatt nem jó a pestbudai levegő...

2011.12.01. 12:24:11

@kolompár szmélgol: Két féle van:
1. Ami adalékanyaggal csinálja, ez amikor észbekap, kifújja; városban elég szar megoldás.
2. Amelyik terhelésnél kiégeti magát, mivel folyamatos terhelést nem kap városban, így szépen kiviszi magával a kormot az autópályára és ott kikormolja magát. Azaz városban nem szennyez.
Mindkettő eredménye kisebb részecske, mint amit mérnek, azaz ezek a mért adatokba nem szólnak bele. Egészségkárosító hatásuk nem tisztázott, valaki szerint sokkal károsabb az egész.

1-2 éves dízel gondolom azért kormol, mert a) nincs benne részecskeszűrő; b) át van fúrva okosba.

Emmett Brown 2011.12.01. 12:29:44

Számomra a legérdekesebb, hogy miért nem lehet a szmogriadókat olyan akcióval kombinálni, hogy forgalmival ingyen BKV-zhassanak a népek. Lehet, hogy nem sokan váltanának, de még is csak jobban festene, mint egy sima tiltó rendelkezés.
Mondjuk tilthatnak akármit, ameddig nem lesz egy nagy eső vagy el nem kezd sürgösen fújni valami erőteljesebb szél, addig úgyis itt fogunk megrohadni.

Rong 2011.12.01. 12:37:10

Mennyi PM10 jön ki egy öreg dízelből, mennyi PM10 jön ki egy új dízelből és mennyi a benzinesből? Merthogy emiatt volt szmogriadó.

kolompár szmélgol 2011.12.01. 12:38:49

Szakadás

Köszi a felhomalyositast, ezt eddig is tudtam, kamionoknal ugy hivjak ezt az adalekos cuccot, hogy Bluetec.
Meg azt birom, hogy megcsippelik, mert allitolag akkor mar nem fog kormolni. Nem a lopeniszt nem.

D4D 2011.12.01. 12:55:48

@dzsaszper: Ezek szerint ha szmogriadóban szeretnék Nagykovácsiba menni a hadirokkant dédapámhoz, akkor azt nem tehetem meg? Nem én tehetek róla, hogy csak Bp-n keresztül lehet oda menni.

----------------------------------------------

Szóba kerültek a rossz besorolások: Nekem itthon Euro2-be sorolták a kocsimat, a müncheni plakettem Euro3-as. Ez hogyan?

Ha valaki ért hozzá, megmondhatná a tutit. 1CD-FTV a motorkód.

D4D 2011.12.01. 12:58:31

@kolompár szmélgol:

Nekem volt olyan 1987-es dieselem, ami hozta a 1998-as T4-es emissziós normáját.

Amíg nem érik el az üzemmeleg állapotot, addig az E4-E5-ös kocsik is okádják a szennyet.

D4D 2011.12.01. 13:01:58

@Rong:

Az öreg diesel sokat kormol, de nagy szemcséket, amik leülnek, nem maradnak a levegőben.

A fiatal diesel apró részecskéket nyom, amik lebegnek, és be tudod őket tüdőzni.

A benzinesek iszonyatos hőt termelnek. Egy benzines kipufogógáz a cső végén mérve akár 30-40 fokkal is lehet melegebb, mint egy diesel. Port a benzines is nyom.

Vannak a BKV buszok, amik folyamatos olajpermetet nyomnak maguk után, na az a kemény, ha belélegzed.

kolompár szmélgol 2011.12.01. 13:08:24

D4D

Lehet azert Euro2, mert modellvaltas hataran van a kocsi? A nemeteknel az mar E3, Mo-n meg csak 2. Nekem is, ha 1 honappal kesöbbi gyartasu lenne az autom, akkor mar Euro4-es.

kolompár szmélgol 2011.12.01. 13:11:29

Rong

En csak annyit tudok, hogy nemeteknel zöld finompor matricat kap az Euro1, vagy annal jobb benzines, dizel viszont csak Euro4-töl kaphat. Azert az jelent valamit.

D4D 2011.12.01. 13:14:05

@kolompár szmélgol:

Elvileg az Euro norma attól Euro, mert EU-ban mindenhol ugyanazok az értékek tartoznak hozzá.

Itthon amíg volt zöldkártya, addig az szerint Euro 2-es a kocsi. Münchenben megcsináltattam rá a környezetvédelmi plakettet, és a szerint Euro3-as. Ugyanaz a kocsi.

www.911-997profi.de/images/content/48a7272b22f98.jpg

kolompár szmélgol 2011.12.01. 13:17:10

D4D

Hehe, akkor ez hosszu cici. :) Mondjuk nem lepödök meg, hisz csak Abszurdisztanban törtenhet ilyen.

Rong 2011.12.01. 13:33:15

@D4D: ööööööö... talán odakint megmérték és az alapján sorolták, itthon meg táblázatból nézik ugye.. :)
Bár érdekes (és bosszantó). Amikor volt zöld kártya és mérettem, akkor kék matricám volt. Most automatice piros lett. De pár ezer Ft-ért megint kék lehet. Hát b*sszák már meg.

abdulesmia 2011.12.01. 13:36:27

Előttem haladó új dízelből sokszor érzek nagyon furcsa, szúrós szagot, ami sokkal jobban irritál, mint egy régebbi típus "normál dízel bűze". Ez a részecskeszűrés és a hozzá felhasznált vegyi anyagok miatt van?

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.12.01. 13:44:30

@abdulesmia: nem, azok használt olajjal mennek.

kolompár szmélgol 2011.12.01. 14:09:14

abdulesmia

vagy a gazdaja ammoniat fingott :)

D4D 2011.12.01. 14:14:58

@Rong: Ott az alvázszám alapján számítógépről jött a dolog. A csőka csak a plakettet tette a printerbe, amit a gép kiírt, hogy milyet.

D4D 2011.12.01. 14:16:02

@abdulesmia:

Lehet az EGR szelep dolgozik? Enyimen is érzek ilyet néha, @xaba99: és nem használt olajjal megyek, és @kolompár szmélgol: pukizni sem akkor pukiztam.

abdulesmia 2011.12.01. 14:20:01

@kolompár szmélgol: talán ez áll hozzá a legközelebb :)
Egyébként tényleg olyasmi, mint az ammónia és jobbára kigyorsításkor szoktam érezni, folyamatos haladásnál nem. Mindenesetre nem gondolnám túl egészségesnek

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.12.01. 15:33:14

@Emmett Brown:
Tavaly, de idén is volt ilyen akció valamely városokban

Én a bkv bérlettel is engednék autót vezetni,de csak C kat-ig bezárólag

dzsaszper 2011.12.01. 16:56:48

@D4D: ezt ne nekem mond, hanem Tarlóséknak.

a (4) bekezdés amit nem idéztem, így szól: "A (3) bekezdés b) pontjában meghatározott cél érdekében az ott meghatározott útvonalakra szóló mentességet Nagykovácsi és Remeteszőlős lakosai a lakóhelyet vagy tartózkodási helyet igazoló hatósági igazolvánnyal (lakcímkártyával) igazolhatják."

Hozzáteszem, jogi analfabéták írták a rendelet szövegét: az hogy a rendelet területi hatálya nem terjed ki az útvonalra az elvileg nem mentesség, a területi hatályán kívül a rendelet elvileg nem mondhatna semmit.

dzsaszper 2011.12.01. 16:57:50

@D4D: na ezért kellene az öreg dieseleknél utánanézni, hogy a PM10 kibocsátás hogy is van...

dzsaszper 2011.12.01. 16:59:55

amúgy úgy látom a poszt által felvetett problémával a többség egyetért, sok komment nem érkezik :)

(---Flúgos Buszos---) 2011.12.01. 17:41:49

@kolompár szmélgol: Az anyagot ADBlue-nak hívják,és 70 %-ban vizet tartalmaz.

Ne keverd a dolgokat.

(---Flúgos Buszos---) 2011.12.01. 17:44:20

@Rong: Ugyanez van nekem is.
A 2001-es 1,2Es Opel motorom pirosat kapott most,de másén szoktam nézni,azon meg kék,pedig ugyanaz a motor,csak 2004-ből,és nem a Twinportos változat.

Rendőr ezt úgysem értené meg.

(---Flúgos Buszos---) 2011.12.01. 17:47:38

KÉRDÉS!!!!

Mi van akkor,ha én mint győri lakos Hétfőn este Budapesten alszok a belvárosban,mert van 1 kezelésem kedd délelőtt. Ezek után szeretnék hazaindulni Győrbe,de közben reggel 6-kor elrendelik a riadót.
Ekkor mit csináljak??? Várjam meg az este 22:00-t,hogy mehessek??? Addig lőjem le magam??

D4D 2011.12.01. 18:27:58

@(---Flúgos Buszos---):
Mi van akkor, ha pék vagy, és bemész éjfélre kenyeret sütni, kocsival, mert másképp nem tudsz. Szmogriadó esetén kevesebbet sütsz, hogy hatra hazaérj?

A legnagyobb baj, hogy egy komolyabb szmogriadó esetén a tömegközlekedésben nevetséges plusz kapacitások (BKV-s ember szerint 26 db tartalék autóbusz van városszerte, nem emlékszem hol olvastam) vannak.

Rocko- 2011.12.02. 07:10:04

@(---Flúgos Buszos---): ha reggel hatkor rendelik el, akkor az másnaptól érvényes.

@D4D: gyönyörű ez a 26-os szám.

Pj0tr 2011.12.02. 09:14:59

@(---Flúgos Buszos---): Hát tulajdonképpen ha reggel hatkor kihirdetik, hogy szmogriadó van akkor másnap reggel hattól léphet csak életbe. Tehát ahhoz, hogy kedden ne mehess haza a kezelésről, már hétfőn hatkor ki kell hirdetni a riadót...
Na ennyit a kötözködésről, merthogy általában véve hülyeség ez az egész. Mint informatikus én túlbonyolítanám a rendszert. Műszakin megmérni a különböző értékeket amiket hozzárendelni a rendszámhoz és a forgalmasabb csomópontokhoz fix rsz leolvasót, valamint pár mobil egységet kirakni és meghatározni, hogy milyen komponens miatt van szmogriadó és csak azokat a kocsikat letiltani, amik az adott szennyeződés fő okozói.
A chiptuningos autók pedig - még ha nem is látható - nyilvánvalóan több káros anyagot bocsájtanak ki, hiszen a plusz teljesítményhez plusz anyagot kell elégetni...

D4D 2011.12.02. 10:29:14

@Pj0tr:

"A chiptuningos autók ... a plusz teljesítményhez plusz anyagot kell elégetni... "

Nem feltétlen.

leaping cat 2011.12.02. 12:38:05

Ma cseréltem plakettet a Mozaik utcában. Az eljárás egyszerű és logikus.

1. Leparkolok a kapun kívül.
2. Diszpécserirodában leadom az iratokat, aláírom a kérelmet.
3. A pénzárban befizetem az eljárási díjat.
4. A kocsival odahajtok a sorompóhoz.
5. Kiszállok, és odamegyek a biztonsági őrhöz, aki lepecsételi a kérelmet és beenged.
6. Megviszgálják, lefényképezik a járművet, leszedik a matricát.
7. A pénzárban befizetem a matrica díját.
8. Az ügyintéző kiállítja a papírokat, majd felragasztja az új matricát.
9. Távozom (irány az okmányiroda).

''autónepper.'' 2011.12.02. 13:29:57

akkor néznék meg a régi passátomat:)) olyan füst volt mögötte hogy pályán 160-180 környékén egyszer egy a6os kapcsolta a ködlámpáját is:DDDDD akkor jót nevettem :)

(---Flúgos Buszos---) 2011.12.02. 13:55:56

@D4D: Abból a tartalékból a fele nem is működőképes. :))

@Rocko-: @Pj0tr: Vágjátok,múltkor végigkeféltek 35-40 autóst.
Néha nem is nézek TV-t,meg a Rádiót sem hallgatom,mert mp3-at hallgatok,és így néha nem jut el hozzám,hogy mikor lesz szmogriadó.

Perillustris 2011.12.02. 14:08:55

@Emmett Brown: "hogy forgalmival ingyen BKV-zhassanak a népek"

Azért, mert ez igazságtalan lenne azokkal szemben akiknek esetleg nincs forgalmi engedélyük. Tehát ilyen csak akkor képzelhető el, ha az adott időszakban mindenkinek ingyenessé válik a tömegközlekedés (bérleteseknek visszatérítéssel).

Emmett Brown 2011.12.02. 14:27:06

@Perillustris: miért igazságtalan? őket milyen hátrányok érik? azért mert tesznek egy csoportnak egy gesztust, ez nem jelenti azt, hogy emellett mindenki másnak is kedvezni kell. Ráadásul ezzel egy olyan irányba próbálnák terelni a kedvezményezetteket, ami ha sikeres, akkor annak is előnyére válik, akik a "szenvedő" csoport tagjai. Nem akarok politizálni, de ez pont ugyanaz az elv, ami alapján a világ összes reformját meg lehet fúrni, ugyanis mindig van aki egy döntéssel rosszabbul jár...

Rocko- 2011.12.02. 14:48:05

@leaping cat: 3) hát ezt meg minek? kfizeted hogy ôk voltak a balfaszok?

lpfutar 2011.12.02. 16:19:05

@Perillustris: "(bérleteseknek visszatérítéssel)"

Az autóra is ki van fizetve egész évre a KGFB és a teljesítményadó. Ilyen alapon Arra is kéne visszatérítés amikor nem használhatom.

Tibi88 2011.12.02. 16:29:20

@Emmett Brown:

Akinek nincs forgalmija, annak hátránya lesz abból, hogy az autósok ingyen használhatják a bkvt. Az a hátrány, hogy nagy a tömeg, és nyomorognak :D

Komolyra fordítva a szót: ha ingyen lehet bkvzni, vagy ha fizetnek érte, hogy ne kocsival menjek akkor sem fogok. Az egy hulladék. Várj a villamosra kb 10 percet, a metróra 4et, fagyj meg, szagolj mást. Visszafele megint ugyan ennyi és még nem utaztál... Mert itt újpesten 6 éve ennyit kellett várni, hogy újpest központból elindulj onnan. Nyugatiba tőlünk oda vissza 1 óra 20 perc rossz esetben. Kocsival 30, és akkor lassan mentem.

Alikam 2011.12.02. 19:29:54

Számomra inkább az a jogi paradoxon, hogy akkor minek is fizet az ember több tízezer forintot a műszaki vizsgáért illetve a zöldkártyáért ha utána korlátozzák a forgalomba történő részvételét?

Mert ugye ha a vizsga sikeres, akkor az azt jelenti, hogy a közutakon használhatom a járművet.

Vagy akkor ez is olyan afféle kisajátítási jog?

Perillustris 2011.12.02. 23:29:54

@Alikam: Még ezer dolog van, amiért kifizetsz nem kevés pénzt, és nem használhatod korlátlanul. Pl. van egy darukezelői vizsgád, egy drága darud, de mégsem dolgozhatsz vele 0-24 óráig.

@lpfutar: Elvi szinten nem tartom jogtalannak a felvetést a KGFB szempontjából.

@Emmett Brown: Egy példával magyarázom el, szerintem miért igazságtalan: emberünk akármilyen okból azt választotta, hogy a gyaloglás/kerékpározás/tömegközlekedés trióval oldja meg közlekedését, utóbbi miatt rendszeresen jegyet vesz (avagy bérletet). Tehát már eleve nem terheli az utakat, nagyságrendekkel kisebb mértékben szennyezi a környezetet, stb.

A másik ember akármilyen indokkal autóval közlekedik, tehát terheli az utakat, szennyezi a környezetet, stb.

Utóbbi emberünket jutalmaznád ingyenjeggyel, miközben az első is megérdemli, a már említett okok miatt. Sőt, hiszen őt nem egy rendelet kötelezi.

BTW nem hiszek abban, hogy a főpolgármesteri kéréseknek bármilyen eredménye lenne. A valódi megoldást a rendesen szabályozott és kihirdetett, ellenőrzésekkel és büntetésekkel betartatott szmogriadók jelentik (rövid távon).

Ilyen esetekben viszont legyen mindenkinek ingyenes a tömegközlekedés, azt támogatom.

Bár egy-két - akár napi - jegyet mindenki meg tud venni, aki egyébként autózik. Inkább az a haszna, hogy a megnövekedett utasszám ellenőrzése nem lassítja a menetidőt.

D4D 2011.12.03. 01:02:29

@Perillustris: Nem muszáj megadni a kedvezményt, de ha nem buszozhatok szmogriadó idején a fogalmimmal, és a kíséretemben annyi emberrel, ahány személyes a nálam levő forgalmi (csak szgk!), akkor szagolják az emberek a dieselemet!

Ha szmogriadó esetén visszatérítés jár a bérlet árából a bérleteseknek (miért is?) Akkor nekem meg az új kormányrendelet (miszerint az állami autókra nem kötnek KGFB-t, hanem direktben rendezi az állam a kárt a károsulttal) értelmében nekem is jár vissza a KGFB díj?
Azokra a napokra, amikor szmogriadó miatt nem tudok menni, visszajár az adó?

De mint már fentebb írtam, szmogriadó esetén a beállítható plusz kapacitás nevetséges.

Perillustris 2011.12.02. 23:29:54
"Ilyen esetekben viszont legyen mindenkinek ingyenes a tömegközlekedés, azt támogatom."

Ezt annyiból támogatom, hogy szmogriadó idején saját egészséged érdekében ne biciklizz.

Perillustris 2011.12.03. 09:43:19

@D4D: "de ha nem buszozhatok szmogriadó idején a fogalmimmal, és a kíséretemben annyi emberrel, ahány személyes a nálam levő forgalmi"

SZVSZ ez teljesen elborult gondolat.

Emmett Brown 2011.12.03. 10:03:39

@Perillustris: tegyük fel, hogy lenne egy ilyen akció, akkor úgy gondolod, hogy az ingyen utazó nyugdíjas is kapjon vissza arányosan pénzt, mert milyenmárhogy mindenki más kap ő meg nem.
Akkor már legyen ingyenes a tömegközlekedés, a jegybevétel és a jegyárusítás/ellenőrzés pénzügyileg kb nullszaldóra jön ki. a kallereket meg át lehetne állítani rendfenntartási akciókra, ergo azt basztassa aki kretén a buszon.
Az meg, hogy aki autózik az jobban rongálja az utat az egyrészről igaz, másrészről ha holnaptól mindenki tömegközlekedne/bringázna, és az autókat deportálnánk külföldre, és senki nem fizetné a jövedékit/áfát/regadót/tökömtudja még mit, akkor nagyon hamar tönkremenne az ország.
Lehet, hogy igazságos, de megéri-e?
itt egy klasszikus tanmese:
"ételezzük föl, hogy 10 ember minden nap elmegy sörözni és összesen 100 dollárt fizetnek a végén.

Ha úgy fizetnének a sörükért, ahogy most adót fizetünk, valahogy így nézne ki:

Az első 4 ember ( a legszegényebbek) nem fizetne semmit

Az ötödik 1 dollárt fizetne.

A hatodik 3 dollárt fizetne.

A hetedik 7 dollárt fizetne.

A nyolcadik 12 dollárt fizetne.

A kilencedik 18 dollárt fizetne.

A tízedik ( a leggazdagabb) 59 dollárt fizetne.

Tehát így döntöttek, és a tíz ember minden nap boldogan sörözött egészen addig amíg a bár tulajdonosa kedvezményt nem adott nekik. “Mivel olyan jó vásárlók vagytok mától olcsóbban adom nektek a sört 20 dollárral.”

Onnantól a sör a 10 ember számára csak 80 dollárba került.

A csapat továbbra is ugyanúgy szeretett volna fizetni a sörért ahogyan adót fizetünk, ami azt jelenti, hogy az első 4 embert a változás nem érintette – ők továbbra is ingyen ittak.

De mi legyen a másik 6 emberrel – a fizető vendégekkel? Hogyan tudják elosztani a 20 dollár engedményt, hogy mindenki elégedett legyen?

Kiszámolták, hogy 20 dollár 6 részre osztva 3,33. Ha ekkora részt levonnának mindenki számlájából, akkor az ötödiknek és a hatodiknak sem kellene fizetni a sörért. Ezért a bár tulajdonosa azt javasolta, hogy az lenne igazságos, ha mindenkinek a részéből körülbelül ugyanakkora százalékot vonnának le és tett egy javaslatot, hogy ez hogy nézne ki.

Tehát:

Az ötödik ahogy az első 4 semmit se fizetne (100% megtakarítás)

A hatodik 2 dollárt fizetne 3 helyett (33% megtakarítás)

A hetedik 5 dollárt fizetne 7 helyett (28% megtakarítás)

A nyolcadik 9 dollárt fizetneb12 helyett (25% megtakarítás)

A kilencedik 14 dollárt fizetne 18 helyett (22% megtakarítás)

A tízedik ( a leggazdagabb) 49 dollárt fizetne 59 helyett (16% megtakarítás)

Mind a 6 ember jobban járt a korábbi állapothoz képest és az első 4 továbbra is ingyen ivott.

Amikor kimentek a bárból, az emberek elkezdték összehasonlítgatni a megtakarításukat.

Én csak egy dollárt kaptam a 20 dolláros engedményből, ő pedig 10-et, mutatott a tízedik emberre.

Ez igaz, kiáltotta a hetedik. Miért kap ő 10-et, mikor én csak kettőt? A gazdagok kapják az összes kedvezményt.

Várjunk csak, kiabált az első négy kórusban – mi nem kaptunk semmit – a rendszer diszkriminálja a szegényeket.

A kilenc ember körülvette a tízediket és elverték. A következő este csak kilencen jöttek el sörözni, leültek és a tízedik nélkül itták a söröket.
Amikor a fizetésre került a sor, rájöttek valami fontosra. Még együtt se volt annyi pénzük, hogy a számla felét kifizessék.

Ez az, ahogy az adórendszerünk működik. Az emberek, akik a legmagasabb adókat fizetik, kapják a legnagyobb kedvezményeket az adókedvezményeknél. Ha túladóztatják és támadják őket azért, mert túlságosan gazdagok, egyszer csak nem lesznek köztünk többet. Sőt előfordulhat, hogy külföldön fognak inni, ahol a légkör barátságosabb."

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.12.03. 10:31:31

@Lacaca: Igen, a Priusok a levegőben lebegnek, még nem hallottál róla ? :D

Perillustris 2011.12.03. 21:15:28

@Emmett Brown: "ha holnaptól mindenki tömegközlekedne/bringázna, és az autókat deportálnánk külföldre, és senki nem fizetné a jövedékit/áfát/regadót/tökömtudja még mit, akkor nagyon hamar tönkremenne az ország"

Ez egy újra meg újra felmerülő ferdítés. Mivel az elmúlt években jelentős mértékű infrastruktúra-fejlesztések mentek végbe, nyilván ha varázsütésszerűen eltűnnek azok használói, akkor egy nem várt, nem tervezett állapot jön létre. Nem lehet hirtelen egysávosra szűkíteni az autópályákat, nem lehet elbontani a Kőröshegyi völgyhidat, de az építésükre felvett hitelek vissza kell fizetni.

Amúgy sem kell szélsőséges példákat felhozni. Ha holnaptól senki nem venne dohányt, az szintén lyukat ütne a költsegvetésen, de gondolom ez nem jelenti azt, hogy adott esetben ez annyira borzasztó volna (évek alatt eljutva ide). Vagy alkoholt, stb.

Azt meg nemigazán értem, hogy jutottál addig, hogy az ingyen utazó kapjon vissza abból, amit be sem fizetett.

@D4D: Buszozhatsz forgalmival, csak vegyél jegyet vagy bérletet.

D4D 2011.12.03. 21:27:42

@Perillustris:

Nem fogok jegyet venni, ha szmogriadó miatt nem buszozhatok ingyen.

Itthon maradok. Sokan mások is egyébként.

És az sokkal nagyobb károkat okoz, mintha ingyen utazhatnék a busszal.

Emlékezz a szombatra tett munkanapokra. Nem lehetett aznap elintézni semmit, mert a közszférában pl központilag elrendelték, hogy mindenkinek szabadságot kellett kivennie arra a napra, egy ember ment be, aki felvette a telefont, és mondta, telefonálj újra hétfőn.

Jellemzően álláspontodat most sem védted meg, csak kinyilatkoztattál valamit. Nem lenne rossz, ha érvelnél mellette, miért nem lehet ingyen utazni szmogriadó esetén forgalmival, főleg hogy több város hozott ilyen irányú rendelkezést.

D4D 2011.12.03. 23:25:41

@Perillustris: Valóban.
"Azért, mert ez igazságtalan lenne azokkal szemben akiknek esetleg nincs forgalmi engedélyük. Tehát ilyen csak akkor képzelhető el, ha az adott időszakban mindenkinek ingyenessé válik a tömegközlekedés (bérleteseknek visszatérítéssel)."

Visszatérítés a bérleteseknek:
- A bérletesnek miért kell szmogriadó miatt visszatéríteni?
- Mennyibe kerülne az adminisztrációja a visszatértésnek?

- A biztosításból és az adóból is kapok szmogriadóra visszatérítést?
- Ha a főúton csőtörés van, és az utcánkba terelik a forgalmat, akkor a "zöldövezeti adót" arra a napra elengedik?

Perillustris 2011.12.03. 23:33:45

@D4D: Előbb, de persze inkább utóbb itthon is elektronikus jegy- és bérletrendszer lesz. Akkor csak egy kattintás a jóváirás az egyenlegre.

Mint írtam, nem tartom életszerűtlennek a KGFB-díj arányos visszatérítését sem.

Olyan adó nincs, amit kifejezetten azért fizetsz, hogy autózhass. (Nem keverendő azokkal a díjakkal, melyek kifizetése kötelező a forgalomban való részvételhez.)

D4D 2011.12.03. 23:57:22

@Perillustris:

" Előbb, de persze inkább utóbb"
- Ebben egyetértünk.

A többiben nem igazán. De ez a szép, mert ettől vagyunk különbözőek.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.12.05. 13:32:23

@városjáró: "Mióta véletlenül kiderült, hogy innen indult útjára az egész Európát berepülő jódfelhő"

Mint kiderült nem, csak azt már nem harsogta világgá a média...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása