Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Mindenki kapja be, aki beköti magát!

2007.09.03. 12:42 :: SilentSound

Muszáj most rögtön az elején elcsattogtatnom egy közhelyet: mindenki jó valamire, ha másra nem, hát elrettentő példának. Volt nekünk hajdanában (pár napja) egy biztonsági öves témánk két posttal, ami annyira nem beszólós, mint inkább figyelemfelhívós és nevelő célzatú volt.
Eddig nem posztoltunk be kommentet, de ennek is elérkezett az ideje. Nem is azért, mert mazochista módon szeretjük a lehúzó, negatív kritikát, sokkal inkább azért, mert az alábbi szösszenet mintapéldája a seggfej hozzáállásnak.

Putyur 2007.09.03. 12:11:48

Egész jónak indult ez a blog. Viszont most kitörlöm a könyvjelzők közül és többet ide nem jövök. Nem kellett volna ezt a gusztustalan, nyálcsorgatós, szirupos biztonságiövpropaganda cikket berakni. Főleg nem kellett volna ez a sok demagóg példabeszéd - aminek valószínűleg a 10 %-a, ha igaz. Akkor sem fogom bekötni magam, és senkinek nem engedem meg, hogy az autómban a biztonsági övhöz nyúljon. Szívlapáttal verem véresre a kezedet, ha be akarod kötni magad nálam. (Én meg nem ülök más autójába.) És engem inkább a hullazsák szorítson, mint az öv. CSAK. Tudom, hülye vagyok, nem érdekel, mit írtok válaszképpen, nem jövök ide többet. További jó szektaömlengést. (Ja, 43 éves vagyok, hivatásos gépkocsivezető, 26 éve van jogosítványom, a tizedik autómat nyúzom, és közel vagyok az egymillió levezetett kilométerhez. Mindezalatt nem volt olyan balesetem, ahonnan nem a saját lábán ment tovább az autóm, és én. Most lehet fikázni.) Ahoi.
Volt is eddig csodálkozás, hogy egy felemás kommentet leszámítva minden olvasónk lelkiismeretes övhasználó, de azért végül csak kibújt a szög a zsákból. Elég szomorú dolog, hogy valaki 43 évesen, felnőtt fejjel ennyire hülye legyen. CSAK.

Azért reméljük, hogy amikor megszakad a sikertörténet, néhány szerv azért még felhasználható marad. Hmm. Úgy látszik, ma én is kritikus hangulatban vagyok.

124 komment

Címkék: biztonság autó baleset hülye biztonsági öv

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

goes 2007.09.03. 12:56:21

Korral nem jön meg az ész. Amint láthatod gépkocsivezető, nem egy agyoniskolázott valaki. Ja, és hülyéknek van szerencséjük. Sajnos.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.09.03. 13:38:44

...meg azok a hülyék, akik nem élik túl, nem kommenteznek. Működik azért a darwinizmus :-)

Silent McArthur 2007.09.03. 13:38:56

idiot

FIA 2007.09.03. 13:49:32

Inkább az öv szorítson (de nem is szorít), mint a hullazsák...

Héttörpe (törölt) 2007.09.03. 13:52:43

Há' ne kösd be magad húgyagyú! A temetéseden jót röhögök majd a muterodon, amikor picsog!

sika mika 2007.09.03. 13:54:23

Ez igen! Az elvei mellett kitartó emberke! Gondolom az élet más területein is vannak dolgok amiket tántoríthatatlanúl betartasz. Pl: nem mosod a fogaidat, Wc deszkát azért sem hajtod fel, nem használsz zsebkendőt....

ppeterka 2007.09.03. 14:05:31

Aha... Én úgy vagyok vele, hogy a inkább Madár vagy Kokó basszon orrba, mint a légzsák bekötetlenül... Idióta...

Rocko- 2007.09.03. 14:06:38

hát ne kösse be magát, ha nem akarja. csak a hullája ne elém repüljön ki az útra. meg hát a rendőr/bíróság nem tudom mennyire nézi jó szemmel azt, ha mást korlátoz.

mc 2007.09.03. 14:12:09

És az égő csikket is biztos kidobja az ablakon, ahogy a többi istenverte bunkó.
Remélem nincs is olyan elvetemült aki egy ilyen mellé beülne bármilyen kocsiba.

Bandi 2007.09.03. 14:17:41

Benemkötős idiótának ajánlom ezt az oldalt és a fennt levő videót.
www.motorwatch.com/audio_video/video/main.htm

yyocsi 2007.09.03. 14:21:58

Szerintem azért, hogy az ilyen mentalitás (és kommentezés) szépen csöndben kihaljon, most nekünk kell nyelni egyet és:

további balesetmentes autózást kívánni a kollégának, épen érje meg a nyugdíjkort.

De azért az utasainak hagyja meg a döntést a biztonsági öv használat kérdésben is.

XSun (törölt) 2007.09.03. 14:29:03

Erről az emberszabásúról az a mondás jut az eszembe hogy aki hülye az haljon meg.

jenő 2007.09.03. 14:35:28

Én meg a piros lámpáknál nem állok meg. És szívlapáttal ütök annak a szájára, aki emiatt vezetés közben beszól. CSAK. Mert nekem ez jár. (Ja és 19 éves vagyok, hülyegyerek, jogsi nélkül. Mindezalatt nem volt olyan balesetem, ahonnan nem a saját lábán ment tovább az autóm, és én. Most lehet fikázni.) Ahoi.

blogszilva 2007.09.03. 14:39:44

B+, ez annyira egysejtű, hogy azt sem képes felfogni, hogy ha egyszer véletlenül nem hullazsákban, hanem tolókocsiban megy el a baleset helyszínéről, akkor a _mi_ adónkból fizetjük élete végéig az ellátását. Akkor már inkább tényleg a hullazsák az ilyeneknek... Csak mást ne vigyen magával...

zzke 2007.09.03. 14:43:02

Az egy dolog, hogy ne kösse be magát a hülyéje, legfeljebb majd jól meghal. Azért van ennek a nembekötősdinek egy másik olvasata is. Például az, hogy nem mindegy, hogy megyek valahova és vagyok olyan béna, hogy elfelejtem megadni a jobbkézszabályt a jobbról jövő kispoláknak. Csattanunk, nekem jól behorpad a lökhárítóm ő meg nincs bekötve, kiesik, a két kocsi közé szorul és meghal. Na szerintetek kapok a rendőrtől egy ezerforintos büntetést jobbkézszabálynemmegadásáért meg ugrik kettőt vissza a kötelezőm, vagy mehetek gondatlanságból elkövetett emberölésért a kedves kopasz tetovált tesókhoz néhány évre? Szerintetek magánügy a biztonsági öv be nem kötése?

zzke 2007.09.03. 14:44:49

Az előbb jól elveszett amit beírtam.... :o(

nawazz 2007.09.03. 14:56:00

Ide a rozsdás bökőt, hogy ezt egy taxis írta ...

SzigMa 2007.09.03. 15:07:09

Azért azt tisztázzuk, hogy
1. Ha a hülyéje nem köti be magát, balesetben meghal, és a műszaki szakértő egyértelműen igazolja, hogy őv bekötése esetén semmi baja nem lett volna, akkor a balesetet okozó személy csak szabálysértést követ el, mivel az öv bekötése és beköttetése a sofőr felelőssége.
2. Ha a hülyéjébe belejönnek, és az utasa meghal, mert nem kötötte be magát, akkor őt vonják felelősségre.
3. Mindebből nem következik, hogy az öv bekapcsolása magánügy lenne.
(A komment eredeti szerzőjéről nem hiszem, hogy sokat lehetne mondani. Talán majd ha a jogosítvány megszerzését törzsfejlődési szinthez kötik...)

Zani 2007.09.03. 15:20:22

Én mindig bekötöm magam és ha valaki azt mondaná nekem, hogy az ő kocsijában nem lehet, akkor ki is szállnék azon nyomban. Szórakozzon a saját életével.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.09.03. 15:22:34

Kb két hete láttam egy sima koccanást, egy pasas megállt a zebránál, mögötte egy másik, emögött pedig egy nő fékezett, de beleszaladt. Eleve nem mentek gyorsan, forgalmas út, stb, a nő még fékezett is, éppen csak meglökte az előtte állót. A nő be volt kötve, vele nem történt semmi, és mivel nem volt nagy ütközés, én se számítottam semmi különösre, gondoltam félreállnak, elintézik és mennek tovább. Mikor én is átmentem a zebrán, akkor láttam csak, hogy a második autóban a pasas jól lefejelte a szélvédőt, szépen betört a feje, rendesen véres volt az üveg, a pasas fogta a fejét és jajgatott. Persze nem volt bekötve. Mindez úgy, hogy kb. 20-al mentek bele! Pár perc múlva jött a mentő és elvitte, én meg csak pislogtam.

b 2007.09.03. 15:25:58

Na kerlek. Hogy nem kotod be magad, az a te dolgod. De ha kozpenzen kell az eletmento muteni teged, mert nem voltal bekotve, az mar nem csak a te dolgod. De ha magadert nem vallalod a felelosseget, hogy vallalhatnad a kozossegert. Sajnos meg kell varni, mig igy vagy ugy, de az ilyen onjelolt nagypenge zsenik kihalnak. En nem a fizikalis halalod kivanom, hanem annak a felfogasnak a veget, amit te is kepviselsz.

jo utat

Tony Almeida 2007.09.03. 15:31:50

Aki ekkora hülye, az nehogy beleugorjon a kútba...
Azért mondom ezt, mert ha akkor CSAKAZÉRTIS beleugrik.

Dögöljön meg.

Nyomek 2007.09.03. 15:33:27

A mai napig mindig bekötöm magam. De Putyurnak igazat adok. Engem is irritál, ha valaki ömleng, hogy mennyire be kell kötni meg én még hú de bekötöm magam. Álszent duma.
Ülj be egyszer rendőrismerősök mellé rendőrautóba! "Itt nem kell!"-ez a reakciójuk.
Miért is kell? Mert büntetnek érte. Miért? Csak! Mert joguk van hozzá!
Az öv egy lehetőség - a mi lehúzásunkra. Veszélyes öv nélkül? Igen! Ahogy ittasan kerékpározni is! Azért büntetnek? Nem! Miért? Mert nem lehet elvenni a jogsit, vagy azt kilátásba helyezni ("Most micsinájjak magával...? kezdetű nóta). A kocsma előtt tele van kerékpárral! Büntetik? Nem! Majd az autóst! Azt mindenért!

Az övről ennyit. Egy jó szivatás.
Lehet anyázni.

thcr 2007.09.03. 15:35:04

a legszörnyűbb egyébként az a dologban, hogy az öv idegesítő mivolta kizárólag megszokás kérdése. nem 90, nem 95, nem is 99, hanem 100 százalékban. annyiból áll az egész, hogy mikor vezetni tanultam, az oktatóm beköttette velem az övet (az oktatók közül is szarnak bele nagyon sokan), és ettől az vált megszokássá, hogy be van kötve. most már az zavarna ha nem lenne. egyszerűen nem tudom elképzelni hogy egy kocsiban ülök és nem vagyok odaszíjazva. olyan hiányérzet féleséget okozna, mintha alsónadrágban mennék ki az utcára...

Atis 2007.09.03. 15:59:34

Tessék Nyomek: ANYÁD!

Norka 2007.09.03. 16:13:59

az övről csak annyit:
amióta egy vasuti kereszteződésnél, piros lámpánál állva hátulról belénk szállt egy 19 éves srác az érettségire kapott vadiuj audijával - ami totálkárra törött, szóval sejthetitek, h nem 20-szal jött.... - és a hátul ülő, három ovis-kisiskolás gyerekemnek az ijedtségen és egy kis piros csikon - amit az öv okozott - kivül nagyobb baja nem lett, azóta valahogy sem engem, sem őket nem kell biztatni, h kössék be az övet...
...remélem, ez az "okos" ember sose tapasztalja meg, milyen az, amikor a gyerekét éri sérülés az ő felelőtlensége miatt....

és tchr: egyetértek. szüleim, oktatóm mindig bekötötte, igy számomra természetes tartozéka az autónak...

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2007.09.03. 16:16:13

Engem is rohadtul zavar, ha nem vagyok bekötve. Ezért mindig be vagyok.
A másik amit szeretek, amikor a hátsó ülésen okoskodik, hogy ő nem köti be. Na, a faszt nem kötöd be, mikor mögöttem ülsz, nem fogsz a nyakamba ugrani 80 kg-mal, 90 km/h-val.

lor 2007.09.03. 16:16:25

sajnalattal kozoljuk, hogy 2007 szeptember 3.-an az interneten putyur neven ismert szemely kozlekedesi balesetben elhalalozott.
mellyel valora valt nagy alma, igy mar a hullazsak szoricsa nem biztonsagi ov.
bar az sajat bevallasa alapjan soha nem szoritotta. /ha kiprobalta volna tudna, hogy nem is szorit/

temeteset csaladja szetloccsant agyanak koszonhetoen nyitott koporsoban nem valosithatja meg.

adiosz lapido

csak

Shinobi 2007.09.03. 16:20:25

Én 20 évesen (laza, cool korszakban) GSi Astrával nem kötöttem be magam, még gyorsulási versenyek közben sem. Aztán vettem 2 éve egy új autót és 1 km-ként sípolt az öv miatt, úgyhogy folyton bekötve jártam. Fél év alatt teljesen megszoktam, már nem indulok el nélküle. 25 évesen még arra is rájöttem, hogy ha esetleg ezen múlik az, hogy egy balesetben meghalok vagy esetleg lebénulok akkor inkább választom a "ciki" övet. Még akkor is ha a "meki" előtt kiröhögnek.

Szerintem az autógyártók - ahogyan az új Yaris-ban is - tehetnének folyamatos sípolást, eseteleg korlátozhatnák a sebességet mondjuk 10-15km/h-ra öv nélkül( így pl. a garázsba be lehetne állni).

Putyur "bácsinak" minden elismerésem, ezek szerint ő annyira tehetséges és rutinos a sok km-el a lábában, hogy el tud kerülni olyan baleseteket is, ahol nem ő a hibás és éppen váratlanul történik. Erősen kétlem, hogy nem jöttek még ki elé mondjuk 100-as tempóban úgy, hogy alig bírt megállni. Biztos nem gondolta még végig, hogy ilyenkor kb. fél vagy 1 másodpercen múlott, hogy a másik autó előtt és nem benne állt meg. Komolyan, szerintem oktatnia kéne ezt a tehetséget vagy tudományt...

Jacques Ucca (törölt) 2007.09.03. 16:27:33

Körülbelül száz forint egy müanyag kütyü, ami egy rászoritással a megfelelő pozicóban rögziti az övet és az nem feszit tovább..
Szerintem így mindenki jól jár..
Amúgy régebben én sem mindig kötöttem be magam, de mostanában sokat járok a Lánglovagok.hu-ra, ajánlom mindenkinek a képek rovatot mielőtt elindulna, asszem nem lesz utána kérdés hogy bekösse-e magát..

Macilaci 2007.09.03. 16:28:37

Hi !
Biztos van akinek ez megszokás kérdése.
Én pl városban nem kötöm be, mert macerás, é side-oda "tekergés" közben korlátozva érzem megam, mert ilyenkor az automata mindig még húz is rajta egy picit, lehet lazitgatni. Viszont kivétel nélkül mindig automatikusan bekötöm (már induláskor!) ha tudom hogy kimegyek a városból.
Szóval én valószinűleg a határeset vagyok.
Én azt mondanám továbbra is hogy az öv mindenkinek magánügye, annyira fogja bekötni amennyire erről meggyőzhető. Nem támogatom, hogy emiatt büntetgessék a népet.
A "sosem kötöm be" tipusú hozzászóló meg remélhetőleg felajánlotta a szerveit...

rekuperátor 2007.09.03. 16:31:21

Dögöljek meg, de a mai napig nem értem, hogy miben zavar a biztonsági öv bárkit is. Egyszerűen bekötöm, mert van eszem, oszt kész. Engem komolyan soha nem zavart, pedig jóideje éve vezetek. Egyszer okozott egy kulcscsont-törést, mert frankón idióta mellé ültem be, de az se volt vészes. Az ember csak addig száguldozik, míg nincs egy balesete. Szerencsés esetben túléli és ide a rozsdás bökőt, hogy utána elég lesz neki a 90-100-as tempó is. Az, hogy 10-30 perccel hamarabb érsz oda a célhoz oldd meg úgy, hogy hamarabb indulsz el, oszt nem kell 170-nel pörgetned. Ha meg jó a verdád, akkor meg vidd ki versenypályára, oszt küldd meg. Hidd el már csak az érzés miatt is megéri és tudni fogod mit bír az autód.
Idiótán is lehet küldeni, de akkor mások életével játszol... Na ez a baj....

NemKellÖv · http://pilu.blog.hu/2007/07/05/kedves_h_busa_lajos 2007.09.03. 16:34:40

Részlet innen:

"*A biztonsági övre is azt mondom, hogy egyéni döntés kérdése, hogy valaki meg akar-e murdelni, vagy sem. Persze csak addig egyéni felelősség kérdése az is, amíg nem a közös kasszából fizetik a gyógykezelését. És minekután olyat még nem láttam, hogy a Balesetiben valakivel kifizettették volna a kórházi számlát, azért mert nem volt bekötve a baleset idején az öve, így a „saját döntés, saját felelősség” elméletet ez esetben is elvethetjük rögtön. (Mellesleg sokkal célravezetőbb lenne, ha nem a rendőr bácsi cseszegtne egy ötezres csekkel az öv be nem kapcsolásáért, hanem egy esetleges baleset során, aki nem volt bekötve, megkapná a számlát a zárójelentéssel. Korrekt nem? Tiéd a döntés! Nem kell öv, ha nem akarod! De nehogy már a közösből fizessük az egyén hülyeségét!"

flimo13 2007.09.03. 16:42:26

Be kéne vezetni, hogy aki nem volt bekötve, azon utólag bevasalja a tb az ellátását, tolószéket meg vegyen, amiből akar.

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2007.09.03. 17:00:41

Macilaci 2007.09.03. 16:28:37
Egyszer a kolléganőmet vittem át két sarokra kocsival, én meg mentem tovább. Nem volt hajlandó bekötni magát ennyi időre, meg belváros, meg minden szokásos érv. Én meg hülyeségből és meggondolatlanságból nyomtam egy satuféket az üres utcában, - esküszöm nem mentünk gyorsabban akkor már 10-15 km/h-nál - úgy lefejelte a szélvédőt, hogy nagyon megijedtem. Meg sem fordult a fejemben, hogy ekkora sebességnél ez lesz. Csak hát ő nem számított rá. Ennyi. És kb 40-től felfelé ha számítasz rá se tudsz kitámasztani. Annyival azért még a belvárosban is megy néha az ember nem? Ja, és kurvára fáj, a törött orr, meg a kivert fogak, vagy csak egy eltört ujj. Nem halálos, nem maradandó, de FÁÁÁJ!!!!

morgómuki 2007.09.03. 17:01:01

Előre is elnézést, ha olyasmit írok, amit már valaki leírt előttem, most épp nincs időm végigolvasni az összes kommentet.
Az öv bekapcsolás-be nem kapcsolás hitvitát rövidre lehet zárni a következő módszerrel.
1., Abban megegyezhetünk, hogy néhány elényészően kisszámú esetet leszámítva bekapcsolva jobb, mint nem bekapcsolva. (Ez kb. olyan, mint a zebra piros lámpája. Ha fogadunk, hogy én mától csak a piros jelzésnél megyek át az úton Te meg csak a zöldnél, még nem biztos, hogy engem ütnek el először. Ettől még a zöld jelzésnél biztonsáágosabb.)
2., Aki nem csatolja be magát és sérülést szenved, annak szinte biztosan súlyosabbak lesznek sérülései, mint annak, aki becsatolta magát.
3., A kórházi kezelési költség 90%-át fizesse be a TB-nek az, aki nem csatolja be magát és baleseti ellátásban részesül.

Innetől kezdve mindenkinek önös érdeke lenne. Nem kell büntetni se, de azt se várja el senki, hogy az ő felelőtlenségét én fizessem.

Vitya 2007.09.03. 18:08:59

Édesapám autóipari kutatóintézetben dolgozik, és elvitt a hugomat és engem egy töréstesztre, mikor még egészen kicsik voltunk. Ott láttuk, hogy 50 Km/h-s ütközés során kiütötte a bábú az előtte levő ülést a fejével. Annak, aki nem övezi be magát azt javaslom, tegyen egy próbát: ülljön föl valamelyik buszra, és a fejét addig verje az előtte levő ülésbe, amig az ki nem szakjad a helyéből. Várom annak a keménylegénynek a jelentkezését, akinek sikerül. Szerintem nekik tényleg nem kell öv...

zs 2007.09.03. 18:24:01

Arrol ugye nem is kell szot ejteni, hogy ha esetleg veletlenul azt hozzak ki egy balesetben hogy en voltam a hibas es a masik fel nem volt bekotve, en kapom a sulyosabb buntetest mert mondjuk 8napon tul gyogyulo es esetleg meguszhatta volna egy karcolas nelkul ha be van kotve... s ha amiatt esetleg meghal akkor nekem van egesz eletemben lelkiismeretfurdalasom pedig lehet hogy semmi baja nem lett volna

Juan 2007.09.03. 18:49:35

Minden további nélkül meg lehet szokni az övet. Nekem kifejezetten hiányérzetem van, ha nem kapcsolom be. Olyan, mintha strandon nem vennék fel fürdöruhát. Pedig az is csak megszokás kérdése.

És inkább az öv korlátozzon a mozgásban, mint a tolókocsi.

detto 2007.09.03. 18:59:16

Ez csak ismétlés, de talán nem baj, ha mindig jön valaki, aki elmondja újra:
1. Ostobaság az, hogy "én csak a városban nem kötöm be"
2. Nem igaz az, hogy az öv zavar. Az öv azt zavarja, aki addig sosem kötötte be magát és egyszer csak beköttetik vele.
3. Ha egyvalaki nem köti be, lehet, hogy a többi tök fölöslegesen köti be. Egy 70 kg-os test, ha 60-80 km/h-val elszabadul öl.
4. Nem magánügy, lásd TB. És rossz példát szolgáltat a környezetének.

Zol 2007.09.03. 19:15:05

Unokatesóm kb 50-55-el ment bele egy oszlopba, sem ő, sem az anyósülésen utazó nem volt bekötve.
Bent a kórházban, simán elmentem mellette úgy, hogy fel sem ismertem, de végül rendbejött az arca.
Az anyósülésen utazó kitámasztotta a kezével magát, neki csak a válla tört el.

50-55km/h

dont wnant to know 2007.09.03. 19:31:13

Azért ez a téma nem ennyire egyszerű,tisztelt blogger úr ...
Pár éve egy országos cimborám pl pont az öv miatt halt meg...
Ha nincs bekötve,akkor is benne van a pakliban természetesen.
DE anno pont visszájára sült el a híres biztonsági öv.Konkrétan azonnali nyakcsigolyatörést szenvedett amikor visszavette a lendületét az öv.A hivatalos eredményeken is ez szerepelt.
"B" esetben pedig kiszállt volna szélvédőn ami még mindig nagyobb esély a túlélésre :(
Lehet vitatkozni,de azon sztem NEM,hogy bizonyos esetben többet árt mint használ.

horbor 2007.09.03. 19:31:48

Én a fél családomat azért vesztettem el, mert nem voltak bekötve. A lányom nem volt még 14 éves.....
Ennyi elég ugye commentnek és meggyőzésnek?

megmondom 2007.09.03. 19:33:27

Sokan azért élnek, mert nem kötötték be magukat. okoskák. nézzetek utána

morgómuki 2007.09.03. 19:40:36

Zol!

Egyszerűen nem igaz, hogy 50 km/h-val nekimész valaminek és a kezeddel kitámasztva magad a vállad ficamodik ki. Persze hinni lehet benne, mint a Mikulásban. Ha kb. 10 m magasról kiugrasz, akkor 50-nel érsz talajt. Ez kb. a harmadik emelet. Ugye sejted, hogy ezt nem úszod meg ficammal!
Valószínüleg 50-nel ment, mielőtt fékre lépett, lassult a mezőn, stb.

morgómuki 2007.09.03. 19:48:25

Senki nem vonja kétségbe, hogy lehet eset, amikor az öv káros, de nehogy már az esetek 0,1; 0,01; 0,001%-ra építsd logikádat. Szeretkeznél egy HIV pozitívval óvszer nélkül? Mert ugye van az emberiségnek néhány tagja, aki nem "tud" HIV-vel megfertőzödni. Lehet, Te vagy az!

Pisti 2007.09.03. 19:49:13

Na azért álljunk meg egy szóra! Szép dolog, hogy itt mindenki (???) az öv mellett kampányol. DE! Nézzetek már ki a 4-es villamosból, miközben suhan a körúton. Ha már kinéztek, akkor számoljátok meg, hogy hány autósnak van bekötve a biztonsági öve és hánynak nincs.

Vagy lehet, hogy csak az internetezik, aki beköti, a többi 60-70 % meg nem jut internethez...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2007.09.03. 19:54:41

Az, hogy ő nem köti be magát, magánügy. Mindenki úgy hal meg, ahogy akar. De az a mondat, hogy "és senkinek nem engedem meg, hogy az autómban a biztonsági övhöz nyúljon", a legteljesebb mértékű felelőtlenségre és fafejűségre utal. Nem lennék a rokona...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2007.09.03. 19:56:47

"Na azért álljunk meg egy szóra! Szép dolog, hogy itt mindenki (???) az öv mellett kampányol. DE! Nézzetek már ki a 4-es villamosból, miközben suhan a körúton. Ha már kinéztek, akkor számoljátok meg, hogy hány autósnak van bekötve a biztonsági öve és hánynak nincs."

Attól, hogy ők hülyék, én had ne legyek már az. A biztonsági öv nem divat kérdése (kellene hogy legyen).

Perillustris 2007.09.03. 19:57:27

Ahmet: a kitamasztas illuzio. Mint irtad, nem szamitasz ra, foleg utaskent. Am ha esetleg sikerulne is, akkor annyit lehet vele elerni, hogy szilankossa torjenek a csontjaid.

Megmondom megmondta. Okoska. Ilyenkor erdemes az aranyokat megnezni. Sokszor tobb ember halt bele a biztonsagi ov hianyaba, mint amennyi amiatt, mert be volt kotve. Van ilyen, teny, de nem az a jellemzo.

Bizonyara olyan is tortent mar, hogy valaki azert nem szenvedett balesetet, mert atment a piroson, mikozben ha megallt volna, letarolja egy betonkevero, megsem vonjuk le belole azt a teves kovetkeztetest, hogy piroson marpedig erdemes atmenni.

dettó 2007.09.03. 20:01:00

Igen, van olyan baleset, amelynél az öv használata nagyobb kárt okoz, mint ha nem lett volna bekötve az illető.
10000-ből 1-nél.
Akkor már inkább lottózom. Ott nem kerülök kórházba minden egyes nyeretlen szelvénynél.

stp 2007.09.03. 20:07:03

I. Aki szerint városban - vagy úgy egyébként - fölösleges a biztonsági öv, annak ajánlom a következő kísérletet:

1. Fogj egy tetszőleges méretű dinnyét! (Persze minél nagyobb, annál jobb)
2. Helyezd magad mellé az anyósülésre
3. Indulj el!
4. Gyorsíts kb. 30 km/h-s őrült sebességre!
5. SATUFÉK! (ha ABS van, az külön jó!)
Jó takarítást!
Ugyanezt a kísérletet meg lehet ismételni 50, 70, 90, és 130 km/h-s sebességgel is. És gondolj bele, hogy ha ütközöl, akkor ennél lényegesen nagyobb a lassulás.

II. Akit meg ez sem győz meg:
www.haon.hu/engine.aspx/page/article-detail-page/cn/news-20070322-05590161/dc/
Ajánlom figyelmetekbe a képeket. Az utastér ép, a légzsák kinyílt. Ok, az autó eleje eltűnt, de szerintem ha be lett volna kötve, túléli. Mellesleg ez arra is jó példa, hogy hiába vezet valaki mindig biztonságosan (úgysem tud senki MINDIG biztonságosan vezetni), elég ha más téved.

Volt a langlovagok.hu-n egy baleset, az M5-ösön történt. A kocsi lerepült a pályáról, a töltés oldalán megfordult párszor. Az elől ülők be voltak kötve, semmi bajuk nem lett. A két hátul ülő nem volt bekötve, az egyik kirepült, meghalt, a másik derékig kilógott az ablakon, meghalt. A kocsi oldala úgy nézett ki az eset után, mint egy mészárszék.

Rengeteg koccanást látni, ahol pl. egy Suzukin alig látszik valami karcolás, és a szélvédő ki van fejelve.

III. Én egyszer egy kutyát ütöttem el kb. 30-40-el. Az autó eleje összetört, a kutya elpusztult. Ha karambolozol, ennyivel fejeled le a kormányt - ha szerencséd van és nincs légzsák a kocsiban.

grigorij (törölt) 2007.09.03. 20:14:13

Én, mondjuk nem értem a jogszabályt, hiszen az öv rólam szól! Én döntöm el, hogy élni, vagy meghalni akarok (az utas, az persze már más dolog). Szerintem magánügy, legfeljebb, ha nem voltam bekötve, ne fizessen a biztosító és a TB is hajtsa be rajtam a teljes kezelési költséget! De, hogy ezért büntessenek???

flimo13 2007.09.03. 20:18:16

"Pár éve egy országos cimborám pl pont az öv miatt halt meg..."

Himlő és gyerekbénulás elleni oltástól is halnak meg gyerekek, milliókmeg az életét menti meg. Tíccsákbe!

cso zsi 2007.09.03. 20:21:57

Enrico Palazzo 2007.09.03. 16:27:33
Az a "műanyag kütyü" (vasalting-gyűrődés-gátló) kb ugyanannyit ront az öv használati értékén, mintha nem lenne bekapcsolva.
Ha az öv laza, akkor a tested kifordul fölötte, az övfeszítő később reagál.
Addigra te az inged gyűretlenségének tudatában lefejeled a kormányt.

stp 2007.09.03. 20:26:18

grigorij: Az, hogy nem kötöd be, az magánügy. De onnantól kezdve, hogy van pár tucat grigorij, akikre mutogatva azt mondják az emberek, hogy "lám, senki sem köti be - én sem kötöm be, mert ciki" onnantól kezdve rossz példamutatás, ami nem magánügy. És akkor nem beszéltünk az utasaidról, akik nem merik bekötni magukat melletted, mert "ciki", a gyerekeidről, akik ezt látják tőled, így ők sem fogják bekötni. Nem mondhatod nekik, hogy "Apád nem köti be, mert neki szabad, ő nagy, de ti kössétek be magatokat, mert kötelező!"
És persze a fenti kommentekben is van igazság, hogy ha lenyomorodsz, annak az árát a társadalom fizeti, szóval ilyen szempontból sem magánügy.
Én mindig bekötöm és mindenkivel beköttetem, aki beül mellém, mert számtalanszor kerültem olyan helyzetbe más hibájából kifolyólag, és a sajátomból is, hogy másodperceken múlt a baj. Ráadásul ha húsz esetből húszszor odafigyelsz és bekötöd, a huszonegyedik alkalommal már rutin lesz, oda se figyelsz és magától menni fog.

morgómuki 2007.09.03. 20:28:17

Az öv rólad szól, ha elöl ülsz.
Az öv rólad szól, de mindannyian fizetjük, gerincműtéted, a csuklógipsz helyett.
Az öv rólad szól, de forintosítható az is, ha hónapokra kiesel a munkából és nem "termelsz".
Az öv rólad szól, de ha csökkent munkaképességű leszel az már mindannyiunkról szól.
Az öv rólad szól, meg azokról, akik szívesebben visznek neked húslevest a kórházba, mint virágot a temetőbe.
Szóval az öv nem csak rólad szól!

josefk 2007.09.03. 20:47:27

nyílván vannak olyan esetek amikor pont az öv használata okozta a súlyosabb sérülést, de azt nem mondja senki, hogy egy korszerű autó+biztonsági öv+légzsák kombónál van jobb is

stp 2007.09.03. 20:48:26

Ja, és most jöttem rá, hogy mi sántít Putyur hozzászólásában:
"(...) Mindezalatt nem volt olyan balesetem, ahonnan nem a saját lábán ment tovább az autóm (...)"
Hát ezért él még. Egyszer eléhajt valaki, mint a fenti linken, és önnön hibáján kívül nem a saját lábán fog tovább menni. De lehet, hogy nem is mentővel...

e 2007.09.03. 21:22:08

" de azt nem mondja senki, hogy egy korszerű autó+biztonsági öv+légzsák kombónál van jobb is "

Pedig volna. Egy kötöttpályás, automatizált, magasanvezetett, függesztett mikrovasúti rendszer ami többszörös hatékonyságú az autóhoz képest és szinte kizárt a baleset lehetősége. Következményként nem kell biztonsági öv.

grigorij (törölt) 2007.09.03. 21:30:51

stp: Te valamit félreértettél! Én mindig bekötöm magam, az utasaim is, és a gyermekeim is kizárólag bizt.ülésben voltak! És a NAGY TESTVÉR féle, "felülről megmondom neked, hogy mi a frankó" stílusra ugrom! Egy dolog a biztonság (hiszen, ha nem kötöm be magam, attól még NEM okozok másnak bajt, csak magamnak), és egy másik, hogy ismét egy ok a korrupt zsaruknak, hogy zsebre dolgozzanak!
Az erkölcsi példabeszéd meg nem érdekel, elég nagy fiú vagyok, SENKITŐL sem fogadok el semmiféle erkölcsi papolást!

grigorij (törölt) 2007.09.03. 21:35:26

stp: Ja és még valami! Egyáltalán nem az öv a legfontosabb probléma az autósoknál! Régen mondta valaki, hogy amikor belefogsz az autózásba, akkor még betartod a szabályokat! Aztán amikor először nem indexelsz, attól kezdve egyre több szabályt szegsz meg! Én le tudnám lőni a vezetés közben telefonálókat, a záróvonal átlépőket, a STOP-táblánál nem megállókat, a jelzés nélkül kanyarodókat és a piros lámpán áthaladókat! Ezek ezerszer veszélyesebb szabályszegések, és mind a többi autóst veszélyeztetik!
De persze a legkönnyebb az övért büntetni és papolni az erkörcsről! Tehát és kötök, de szarok rá, hogy te vagy bárki megteszi-e!

pumpuj 2007.09.03. 21:40:51

3 gyerekem van. 4 éves lányom a múltkor rámszólt, amikor már a gyerekülésben ült és azt hitte, hogy el akakok indulni: Apa, én még nem vagyok bekötve!

Nevelés. Példamutatás. Ennyi.

stp 2007.09.03. 22:13:37

grigorij: Igen, most visszaolvasva tényleg félreértettem. Elnézésedet kérem, nem akartam személyeskedni!
Igazából az a baj, hogy vannak akik képtelenek felfogni, hogy miért kell az öv. Egy részük talán még bekapcsolja a rendőr miatt. Aztán az első borulása után talán meg is érti.
A korrupt rendőrök meg más tészta. Én szerencsére (kopp-kopp) még csak normális fajtával találkoztam az utakon.
Még egyszer elnézésedet kérem!

Reggie 2007.09.03. 22:40:42

grigorij: "hiszen, ha nem kötöm be magam, attól még NEM okozok másnak bajt, csak magamnak"

szoval ha kirepulsz az ablakon es mondjuk a szembol jovo ablakan beropulsz, akkor nem okozol masnak bajt?

darthyoda 2007.09.03. 22:44:59

Nagyon fontos!
Az őv egyáltalán nem magánügy!!!!
Ha pl. nekicsúszol egy járdaszigetnek, és nem vagy bekötve, akkor a további eseményeket a hátsó ülésről nézed. Esetleg azt, ahogy az autód belehajt egy iskolás csoportba. Pedig ha be lettél volna kötve, akkor tudnál fékezni, meg kormányozni.
Na ezért nem magánügy a biztonsági őv!

dy

driver 2007.09.03. 23:00:01

Emberünk nem hülye, hanem ostoba.
De nagyon.
Az ilyen anarhista barmok miatt tartunk ott, ahol.
Remélem a következő 1milló km.-en belül hullazsákban viszik el.
De, az is jó lenne, ha a zsaruk következetesen utaznának erre a baromra, kb. 2 hónap alatt ki lehetne vonni a forgalomból, mert elérné a ponthatárt.
Idióta barom.......
Fordulj fel!

Hüjehalyó 2007.09.03. 23:05:43

"Konkrétan azonnali nyakcsigolyatörést szenvedett amikor visszavette a lendületét az öv."
Ennek a kockázatát jelentősen lehet csökkenteni, ha helyesen állítják be a fejtámlát!
Ez megint egy olyan dolog, amire az emberek többsége tojik, pedig a fenti esettől mentheti meg őket!

loggoll 2007.09.03. 23:06:08

Ez mind semmi. Lehet valaki öv ellen, más pedig övpárti (én bekötöm), de van egy mindennél rosszabb eset:
Egyszer egy - nevezzük így - utasom, miután elindulás előtt szóba hoztam az övet, lehúzta maga elé, de valahogy nem tudta egyből bekapcsolni, majd kézben tartott (!)övvel azt mondta: nem megyük messze, így is jó lesz, ha rendőr jönne, az meg látja, hogy rajtam van.

Kompromisszum a nagyon kényelmetlen és a nem biztonságos között.

Igaz történet - sajnos.

webszemét · http://webszemet.blog.hu 2007.09.03. 23:18:06

Egy haverom hazafelé tartott kocsival, és mivel már csak 50 méterre volt a házuktól, kikapcsolta az övet. Ekkor kb 70-nel mehetett. Abban a pillanatban kitolatott elé egy beállóból egy kocsi, és a haver fék nélkül telibe trafálta, majd a mögötte jövő is beléjük rohant. Jól összetörte magát, kivitte arccal a szélvédőt, meg eltört egy-két bordája. Ha csak megállás után kapcsolja ki az övet, akkor semmi gond nem lett volna.

Gentle_Man 2007.09.03. 23:38:10

Engem konkrétan megmentett már az öv. 90-nel sodródtam neki egy fának, ami a jobb oldali ajtón jött be kb. 30 cm-t (nem ült mellettem senki hál'Istennek) és a kocsi még rá is bólintott. A kocsi alvázastól kiflibe hajolva, motor/futómű leszakadva, szélvédő szilánkokban, stb.stb.
Pont egy túlélőkuckó maradt, amibe beszorított az öv. Egy könyöktörés (mert a jobb karom azért felcsapódott a fa törzsére) és két kis karcolás a fejbőrömön. Második születésnapom azóta. És kötelező övhasználat nekem és utasaimnak is.

Oz 2007.09.04. 00:20:58

Jól kell vezetni. Ennyi. Innentől mindegy, hogy öv, légzsák, anyámtyúkja van-e.

Jack 2007.09.04. 00:31:42

egyvalami, pár napja egyik ismerősömet vittem autóval városon belül (először ült mellettem autóban), nem is figyeltem, hogy nem kötötte be magát, mert egyrészt az összes ismerősöm állandóan beköti az övét magától, másrészt azért körbe szoktam nézni, na most ez valahogy elmaradt, a srác meg alapvetően kicsit buta. Szó ami szó, akkor vettem észre, hogy nincs bekötve az öve, amikor az egyik jobbos kanyarban rámesett a 80 kilója. Hát kicsit csodálkoztam, de szerencsénk volt, mert ha kicsit gyorsabban megyek, vagy jön valaki szembe, akkor biztos, hogy elütjük, mert persze, hogy a két kezemre esett amivel a kormányt szorongattam...

Jack 2007.09.04. 00:35:08

Shinobi: örülök, hogy te magadtól beláttad milyen jó találmány az öv, egyébként nem akarok senkinek sem ötleteket adni, de láttam én már olyat, hogy az üléd mögött áthúzva volt bekötve az öv :(

DrGenya 2007.09.04. 00:51:24

Putyur, te idióta barom. Ha lehet, sohase kösd be, tudod, aki hülye...
Hát ekkora elmeroggyantat én még sose de tényleg sohase... Csak így tovább, Foreszt! A Darwin díjasok közt a helyed! :D

Palánta 2007.09.04. 07:37:33

Ez a bekötöm be nem kötöm vita örökzöld téma.

Jelenleg a KRESZ előírja. Véleményem szerint a KRESZ-t -képletesen szólva- vérrel írját. Vagyis statisztikák alapján, és ha a statisztika azt mutatja hogy övvel többen maradnak életben egy balesetben, mint öv nélkül, akkor az lesz a szabály, hogy öv kell. Ha fordul a statisztika akkor az lesz a szabály. Kész, vita nincs, és nem az egyén döntése a dolog. Amennyiben a KRESZ szabályait felülbírálja az egyén, és ez kiderül, akkor pedig vállalja a következményeit. Ha nem kötöd be, joggal büntethetnek meg és kívánom, hogy ne megvesztegethető rendőrrel találkozz ekkor. Ha megszegsz egy szabályt, legyen benned annyi tartás, hogy vállalod a felelősséget.

Ez nem a témaindítónak szól, hanem mindenkinek.

Statisztikához: tény hogy nem mindig szerencsés a statisztikákat előhozni, mert akkor én ma a végzetségemet és mindent egybevetve: 280.000 forintot keresek és van 1.2 gyerekem és 0.7 autóm valamint 0.3 lakásom. Ezzel szemben épphogy 100 felett van a nettó, gyereket vállalok ennyi fizu mellé, még ha van 1 lakás és 1 kocsi, akkor sem.

Még annyit hozzá, hogy a KRESZ minden szabályát -szeritnem- nem lehet betartani, de az övre vonatkozó része betartható, ahogy a mobiltelefon használata is, ellentétben a sebességhatárokkal. Sebességhatároknál nem a 130 helyett 180+-20km/h-ra gondolok, mert az nálam már felelőtlenség, hanem 50 helyett 60, 30 helyett 45-50, mert e két utóbbit túlnyomórészt nem lehet betartani a többi autós miatt. Ha betartom, kényszerülnek kielőzni, ami szerintem egyértelműen baleset veszélyesebb, mint a többlet sebesség.Tehát én e két sebességhatárral nem értek egyet. De persze ez is büntetést von maga után, amit vállalok, akárhányszor átlépem a sebességhatárt. Én sem vagyok szent.

Palánta 2007.09.04. 07:39:55

Oupsz, kimaradt egy "nem" szócska. tehát helyesen:

"Ezzel szemben épphogy 100 felett van a nettó, gyereket nem vállalok ennyi fizu mellé, még ha van 1 lakás és 1 kocsi, akkor sem."

Jacques Ucca (törölt) 2007.09.04. 07:47:13

cso zsi: Hallottam ilyesmiről igen, de egyrészt mégiscsak többet ér mintha be sem kapcsolnám, másrészt meg a 195 centimmel igazából nincs hová kifordulnom, így is alig férek el normálisan a kocsiban..

Marcus Meadow 2007.09.04. 08:05:25

A saját példámat hozom fel. Hat éve Skoda Felíciával frontálisan találtam el egy IFÁ-t. Ha nem ugrom a fékbe, simán elkormányzom mellette, de hát én fékeztem. A kocsinknak nem maradt eleje, az IFÁ-nak kiütöttem az első tengelyét, de szerencsére megpördültünk, és nem szorultunk alá. Mindketten be voltunk kötve, egyetlen karc nélkül szálltunk ki, bár még három hónap múlva is fájt a nyakam a rántástól, és hetekig lilászöld volt keresztben a mellem, ahol bevágott az öv.

Mindenki azt mond, amit akar, én bekötöm, és beköttetem. Addig el sem indulok, míg az utas be nem kötötte magát, vagy ha nem hajlandó, ki lehet szállni.

Bela A Kun 2007.09.04. 08:26:47

Engem már fogott meg az öv, úgyhogy...
(Egyébként szerintem is taxis lehet a figura) :)

John 2007.09.04. 08:49:35

Én mindig bekötöm magam, megszokásból is, azért is mert az élet drága (a sérülések meg fájnak, és a mai magyar egészségügynél inkább meggondolom mikor megyek korház közelébe... de ez más téma) és persze utoljára de nem utolsó sorban mert kötelező.
Szerintem Putyur \\\"bácsi\\\" nem létezik. Biztos vannak ilyen elvakult emberek túlzott \\\"majd én megmutatom\\\" önérzettel és nem engednek 2-ből akkor sem ha a fél világ van ellenük, de. De. Megnézve voltaképpen milyen eredménye volt a postjának és annak hogy ezt itt közzétették igazából azt mondom hogy a kösd be magad propaganda részévé vált, hisz az itt olvasható hozzászólók közül szinte senki (!) nincs vele, mindenki ellene van. Bárki aki ezt elolvassa azt szűri le, hogy ő az elrettentő példa és be kell kötni az övet, hisz mindenki erről papol egy olyan post írójának akinek valószínű fogalma sincs erről az oldalról. No és persze a közös ellenség elleni fellépésben mindig nagy az egyetértés. Ez így van jól.
Tehát.
Kedves Putyur \\\"bácsi\\\", köszönjük, hogy postjával a be kell kötni a biztonsági övet tábort tovább növesztette mégha nem is közvetlenül.

psr6 2007.09.04. 09:05:54

Tipikus - ez az élete, neki itt van vége, ő, mint ember, ennyire képes, hogy ő nagyon tud autót vezetni. Gondolom, állandóan ezt mondja a családjának környezetének, hogy ő mennyire tudja és mennyire igaza van. És mivel érvei nincsenek, dühöng, ha érvekkel szembesül. Egy buta, érvek nélküli és agresszív ember, aki ennyiből áll, erre építette fel a személyiségét, hogy ő nem kapcsolja be és neki van igaza. Hát jó.

A kiloccsant agyvelejét majd szépen lemossa az eső a fa törséről, ahol landolni fog, és kevés, nem túl érdmes gondolatai ezzel meg is szűnnek majd létezni.

AP (törölt) 2007.09.04. 09:10:19

Gondolom ő még nem közlekedett versenytempóban..
Ott nem az a lényeg, hogy ütközésnél mennyire tart az öv, hanem kanyarban is fog, hogy ne ess ki az ülésből.
Vagy gépkocsivezető, vagy nem. Valószínűleg azért kamuzta oda a végére, hogy komolyabbnak tűnjön. Vagymi.

SzigMa 2007.09.04. 09:14:58

Nem egészen értem ezt a "magányügyem" hozzáállást. Az is magányügye mindenkinek, ha felköti magát a spájzban, mégsem hiszem, hogy ez lenne a mindennapi foglalatossága a posztolóknak! Attól, hogy magánügy a balfékség, minek ilyen hevesen kampányolni mellette?
Az meg, hogy büntetnek? Na és? A hídra felmászó, bányatóban pancsoló embereket is büntetik, pedig a vizihulla tényleg magánügy (kivéve persze a motorcsónakosoknak, ami rögtön megmutatja a szép analógiát a szembesáv korlátja fölött átrepült magánzó és a 130-as tempójú elsőkerék találkozása között).
A jelenlegi állás szerint az öv a kocsi előírt tartozéka, használni kell. Akinek nem tetszik, az ne használja. Csak akkor ne is induljon el forgalomban, ahogy pl. fényszóró, ülés, tükör, féltengely és első ajtó nélkül sem lenne ildomos.

Ellenvélemény 2007.09.04. 09:41:12

Szépen vagyunk! Valaki mond egy véleményt, és mindenki csak nekiáll szapulni. Ezt nevezem Magyarországnak, ezt nevezem magyarságnak! Ocsmányok vagytok kedves "honfitársaim"!
Miért nem lehet neki más véleménye? Miért nem csinálhat ő dolgokat másképpen?
Úgy tűnik, hogy a biztonsági öv-dogma túl sokszor lett elszajkózva, és ez a buta nép mindent el is hisz, amit elég sokszor mondanak neki. Nehogy valaki valamin gondolkodjék, mert az fáj!!! [Nem tudom, hogy jobb-e biztosnági övvel, vagy a nélkül közlekedni, és nem is érdekel.]
Egyszerűen az volna szép, ha mindenki hagyná a másikat másnak lenni. Putyur is kellene hagyjon mindenkit, hogy a saját meggyőződése szerint kösse be magát vagy ne kösse be magát, még az ő autójában is meg kellene engednie mindenkinek, hogy döntsön.
Az ember élete születésével kezdődik (+/- mindenkinek a vallási és egyébb meggyőződése szerint) és a halálával (!) végződik. Nem lehet idő előtt meghalni. Csak halálunkkor. Lehet, hogy neki nem fontos az, ami nektek szemmel láthatólag fontos: hogy a szaros kis életét minél hosszabbra nyújtsa. Lehet, hogy nem meggyőződése, hogy az Ő élete aztán rettentően értékes.
Rettentő!
Duruszoljatok "nyugodtan" tovább, mert ebből az önbíráskodó hozzááláásból sokkal több baleset és baj származik, mint abból, hogy valaki beköti-e a biztonsági övét.
Amikor volt még autóm, néha bekötöttem magam, néha nem, egyikhez sem ragaszkodtam, egyik miatt sem éreztem lelkiismeretfurdalást. Az utasaimat figyelmeztettem a bekötésre, és azt mondtam nekik, hogy belátásuk szerint cselekedjenek, de a büntetést mindenki magának fizeti.

U.i.: Ja, és fogat sem mosok olyan gyakorisággal, mint ahogyan azt szajkózzák. Fogorvoshoz sem járok olyan gyakran, és nem fosom szét a gatyámat minden miatt. Igyekszem viszont minden hülyeségemért felvállalni a felelősséget.

deccrájt 2007.09.04. 10:13:10

szerintem ez fotosopp. ennyire fasz nem lehet valaki. nem kivanok semmi balesetet vagy hasonlot, csak annyit hogy egyszer ulj be utaskent egy autoba amin fek is van, nem csak 25 tonna soder a hatad mogott es satufekkel kelljen 150-rol megallnia a sofornek mondjuk egy ilyen sutyerak kamionos paraszt miatt mint amilyen te is vagy. es mikor az ek alakura deformalodott fejedet huzod ki a szelvedo es a muszerfal kozul akkor jusson majd eszedbe a szivlapat te fasz. nem varom el hogy belegondolj hogy milyen erohatasok hatnak az emberre egy balesetnel es sajnos illusztralni sem tudnam a helyzetet mezogazdasagi eszkozokkel hogy te is megertsd igy egyszeruen csak a kurva anyad.

egyebkent meg aki 43 evesen hivatasos gepkocsivezeto az sikeres ember nem lehet

hohoho 2007.09.04. 10:20:26

Nemtudom miért akadtok ki Putyur írásán... azonkívűl, hogy nem enged senkit az övhöz nyúlni, szerintem teljesen mindegy, hogy hogyan használja a kocsiját. Én rábízom az utasaimra, hogy használják-e (mondjuk annak örülök, ha bekötik, mert az ő életük is az én felelősségem), én ált csak akkor használom, ha hosszabb útra, vagy idegen helyre megyek. Soha nem úgy ülök autóba, hogy most bekötöm, mert nehogy történjen valami. Ennyi erővel fel sem kelek, nehogy vmi bajom legyen aznap.

Mindenki döntse el, hogy megéri-e neki bekötni...

Peace :)

izirajder 2007.09.04. 10:22:59

nem bekotni a biztonsagi ovet osi roman szokas...

SzigMa 2007.09.04. 10:42:14

Ellenvélemény:

Talán olvasd el az indítószöveget:
"Most lehet fikázni"

Mégis, mit vártál? Hátbaveregetést? Szívlapáttal talán...

izirajder 2007.09.04. 11:41:55

letepni az ajtajat es batz papuccsal agyonverni az ilyet

Rocko- 2007.09.04. 13:16:55

hát ha kirepül a kocsiból, mert nem kötötte be magát, az tényleg magánügy. csak ne rám essen a hullája, mert az már nem az. vagy ha még se hal meg, akkor ne az én TB-ből gyógyítassa magát.

zzke 2007.09.04. 13:42:49

Nem tudom, emlékszik-e még valaki Császár Elődre, amint némileg túláradó önbizalommal a Szilágyi Erzsébet fasoron kisodródott és ledarált egy rendőrautót, amiben meghalt egy bekötetlen rendőr. Nem kívánom védeni a száguldozót, de eltekintve egy-két rejtett hírtől, sehol sem verték nagydobra, hogy a RENDŐR AZÉRT HALT MEG, MERT NEM VOLT BEKÖTVE! Cs.E.-t meg jól meghurcolták. Ha a rendőr be lett volna kötve, egy kétsoros hír lett volna belőle az MTI-n. Ennyi. Annak idején, mikor a Pécsi polgármester (máig kórházban van, a sofőr meghalt) balesetezett, a TV-ben mutatták a Passatot, egyértelműen a be nem csatolt öv miatt lettek ilyen súlyosak a következmények. Azt gondoljátok, megint nagydobra verték? Példamutatás?? Semmi! Akkor írtam egy levelet az akkori egészségügyi miniszternek, a szépemlékű Molnár Lajosnak, pont azzal az ötlettel, hogy a TB ilyenkor ne vagy csak részben finanszírozza a gyógykezelést. Szerintetek válaszolt bárki is azóta, csak annyit, hogy köszönjük, megkaptuk? Senkit nem érdekel ez itt, ez egy ilyen ország. Más miatt is, de emiatt is. Ez van. Mindenki magáért és a családjáért felelős, mindenki más meg boldoguljon, ahogy tud.

zzke 2007.09.04. 14:02:11

Ja, nekem meg ordít, hogy kössem be meg az utasnak is.
Volvo szalonban mélygarázs, autókat nézegett, kicsit körbenéz, mit lát, utasoldali öv fixen bekötve vezető csatjába. Eladót kérdez, hogy van ez. Eladó homlokra csap, hogypediglenezmegvantiltva ésmajdszólakolegánakmerteztígykifejezettentilos.
És rendszeresen figyel autópályán amint márkatárs tükör fölött villogó piros jelzéssel száguldoznak.
Hülyeség rulez.

prokee · http://blog.prokee.hu 2007.09.04. 14:49:08

"Oz 2007.09.04. 00:20:58
Jól kell vezetni. Ennyi. InnentŠl mindegy, hogy öv, légzsák, anyámtyúkja van-e."

Ja, ja. Gondolom, a jólvezetésnek te vagy az élenjáró képviselője :)
Tessenszíves majd néha körbenézni a világban (jó, elég az országban is), és váltani pár szót igazi versenyzőkkel. Túlnyomó részük bizony bekapcsolja az övet a civil autóban is.
Persze lehet, hogy azért, mert ők nem tudnak jól vezetni...

Jack 2007.09.04. 16:16:24

Palánta: a sebességhatárokkal sokszor én sem értek egyet, pl. városban olyan helyen, ahol nem tudok sem veszélyeztetni, sem zavarni senkit én sem tartom be az 50-et, sőt, van ahol sokkal gyorsabban megyek, de csak ott, ahol sem gyalogos, sem keresztutca nincs és sok helyen a 30-as tábla sem véletlenül van, az más kérdés, hogy van ahol pl. 25km hosszan csak azért van 30-as tábla, hogy szivassák a népet és megpróbálják átterelni a forgalmat máshova. Egyébként az pl. elég dühítő, ha olyan városban laksz, ahol azért gond nélkül lehetne tartani az 50-et, ha nem lenne tele notórius lassanhajtókkal, értek ez alatt állandó indolkolatlan 30-35km/h-t és nem is az a 4-5 perc számít (nyáron 20-25...) amivel előbb érnék oda ahova megyek, hanem az, hogy egyszerüen dühítő, miért tarrtják fel feleslegesen az embertt. De pl. amikor még autót vezetni tanultam, ugye azt is nézte vizsgán a vizsgabiztos, hogy lehetőleg a megengedett sebességhatár közelében autózzak, ha nem indokolt a lassanhajtás.

Palánta 2007.09.04. 16:45:16

Jack: teljesen jogos, anno nekem is azt javasolta az oktató, hogy vizsgán lehetőleg 45-48 között haladjak. Ha tökölök 30-cal azért buktatnak meg, mert feltartom a forgalmat, ha meg 50 főlé megyek akkor meg azért.

Jó pár hely van Budapesten ahol telejsen feleslegesen van kint a 30as vagy 50es tábla. Pl Kerepesi út, Hungária kereszteződés és Baross tér között befelé:
70
Hungitól az OMV kútig, majd ott
60
az Asztalos Sándos úttal szemben már csak
50
a troli megálló után
70
az Aréna behajtók elött
50

kb 2 kmen ennyi sebességkorlátozás, plusz most 4 jelzőlámpa 1500 méteres szakaszon.

De ez már offtopik.

Jack 2007.09.04. 17:01:38

ok, akkor mondok jobbat: velencei tó déli partján végig az összes faluban 30-as tábla van, ezzel próbálják rávenni a népet, hogy másfelé menjenek. amíg nem volt a Balaton déli partján végig M7-es arra járrtam és nem egyszer letettem a hajam emiatt...

ja6ni 2007.09.04. 20:10:04

Az élethez szerencse is kell, ha nincs, akkor jó az őv is.

ja6ni 2007.09.04. 20:12:33

Ja... és miért kapnám be?
Kapd be te. Te vagy olyan hülye!

drmorcz 2007.09.05. 01:19:54

Pécs volt polgármestere se volt bekötve. Aztán most agyhalott...
Persze Putyur is az, csak másként.

Oz 2007.09.06. 00:07:49

Prokee, nem versenyzem, de mivel az elmúlt tizenegynéhány évet sikerült saját hibámból bekövetkezett baleset nélkül megúszni - és bizony nem ötvennel -, így nem hiszem, hogy a tényeken túl kellene bármit is bizonygatnom. Csak azt mondom, és ezt jegyezd meg: Ha az eszedben, a szemedben és a kezedben kevésbé bízol, mint a technikában, akkor NE ÜLJ AUTÓBA! A legfontosabb, hogy elkerüljük a csattanást, és csak utána következik a passzív biztonság.
Egyébként a véleményem, hogy az övhasználat magánügy. A saját biztonságáról mindenki úgy gondoskodjon, ahogy ő jónak látja. Komoly érv volt a TB fentebb, de úgy gondolom, több mint húsz évnyi befizetés után az ember csakcsak megengedhet magának némi kockázatot a pénztár terhére...Szóval összességében azt mondom: előbb én védem meg magam, és csak utána védjen az öv, ha az előbbi nekem nem sikerült. De azon vagyok, hogy sikerüljön, és ez eddig egész jól ment.

vonR 2007.09.06. 00:22:03


bocs de nem olasom végig, mert álmos vagyok, úgyhogy lehet ismétlés lesz benne, DE:
menjél ki egy szabad szakaszra, satuzzál mondjuk 25ről. jobb1 nem tartja meg magát, még ha számít rá akkor sem. a lendület a sebesség négyzetével arányos, uh 50nél 4(!!!)szer nagyobb a lendületed, így az erő is kb. képletekbe nem bonyolódnék, de kérésre...:D
megtartod magad???
tényleg???
a TB vita + felesleges. ha így nézzük, akkor azt se fizessem ki, ha a tótbács leesik a pajta tetejéről. miért mászott fel?miért nem egy ipari alpinista? ez az ő döntése. ok kicsit sarkos, de...
ha kiszáll a karambolnál és engem ítélnek el, lehet, h változik a véleményem, de az ő döntése. én bekötöm magam, és ha én vezetek, akkor más is körülöttem, mert addig nem indulunk. eddig max 1 perc csöndbe került. a 2. percnél csandben bekötötte magát, én meg indultam

lOc (a pasztafáriánus) 2007.09.06. 10:58:28

Oz 2007.09.06. 00:07:49:
Az övhasználat közel sem magánügy. Ha egy kocsiban többen ülnek és csak 1 ember nem köti be magát, akkor egy balesetnél bárki megsérülhet az 1 elszabadult hülye miatt.

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2007.09.07. 15:44:32

Sajnálom azt a srácot, aki csigolyatörés miatt halt meg, de ha akkora erővel indult meg előre, hogy eltört a csigolyája, akkor öv nélkül mi lett volna az eredmény? Valami olyasmi szerepelt volna a csigolyatörés helyett, mint a fentebb linkelt cikkben. Szörnyethalt.

Törpe minoritás 2007.09.10. 11:20:22

Ez az egész alapvetően evolúciós kérdés, csakúgy, mint a vasuti átjárón pirosnál áthajtás.
Előbb-utóbb az összes idióta elhullik, mert életképtelen, a normálisabbja meg fennmarad.
Csak idő kérdése.

aboros 2007.09.10. 12:53:30

kb mindent leírtak már, talán az maradt ki, hogy légzsákos kocsiban meg aki nem köti be magát az pluszba hülye. bekötetlenül mondjuk 20 -al belekoccolsz az előtted lévőbe amit talán meg is úsznál öv nélkül is karcmentesen, de szemből jön egy légzsák 300 -al és betonkemény állapotban ver pofán, akkor szevasz. porrá törik az arcod.

srf jól írja egyébként. majd elmúlik ez a fajta is egyszer.

sultzoldparadicsom 2007.09.10. 13:18:22

Az öv benem kötése az evolúció része, szépen lassan ki halnak az ilyen hülyék, és nincs több gond

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.09.10. 13:31:26

Nem tudom, miért gondoljátok, hogy kihalnak, mindig van utánpótlás...

Qeri 2007.09.25. 17:09:06

szerintem csak szórakozott egyet, hogy láthassa, hogy fel*asszuk az idegeinket egy ilyen beszóláson...persze marad a másik megoldás, hogy szimpla hülye és a szerencsét (hogy nem került olyan helyzetbe, hogy övet használhsson) ténynek titulálja...megjegyzem, apa kamionsofőr, 3 milla km, de Ő is beköti magát, ha kimegy a faluból a kocsival, mert tudja, hogy sajnos lehet, kell még vmikor

valaki 2007.10.07. 18:46:40

Oz 2007.09.06. 00:07:49

Muszáj ismét cáfolni azt a tézist, hogy az magánügy, ha valaki nem köti be magát. És most hagyjuk a TB-t.
Azzal, hogy nem kötöd be magad, mintát mutatsz, befolyásolod a többieket, elfogadottabbá teszed ezt a magatartást. Ezt nehéz lenne megcáfolni.
Én nem állok be pl. soha mozgássérült parkolóba, de még családi parkolóba sem. De sokan nem gondolkoznak el ezen, miután épp egy egészséges manus áll ki onnan, hogy beálljanak-e vagy sem. Hiszen Más is megteszi, akkor azt ezek szerint nem utasítja el egyöntetűen a társadalom, ezért kisebb a gát, amit a helytelen magatartásnál át kell törni..

WAIT 2007.10.09. 07:48:18

-Az illető valószínűleg már nem él! Közöttünk van egy mondás, mikor valaki henceg, hogy mennyi autót, millió kilométert vezetett balesetmentesen. NEM AZÉRT VEZETETT MÁR XYKILOMÉTERT, MERT OLYAN TAPASZTALT, RUTINOS, HANEM MERT MÁS VIGYÁZOTT RÁ, HOGY NE OKOZHASSON BALESETET! Szomorú tény, hogy 10-6 ember alkalmazza csak a biztonsági övet. A legszörnyűbb az, hogy előfordul, hogy az ússza meg élve, ki nem volt bekötve. Egyet ne felejtsünk el! Azzal még mindíg nagyobb az esélye a túlélésre, ha bevan kötve, mintha nem lenne! Ami még nagyon fontos, és sokan nem is tudják: A manapság alkalmazott elsődleges-másodlagos biztonsági megoldások (Lásd: légzsák) nagy veszélyt rejtenek magukban, ha a Bekötött biztonsági öv nélkül ül a volán mögött! Egy légzsák, 300KM/S, azaz, HÁROMSZÁZ KILOMÉTER PER MÁSODPERCes sebességgel aktiválódik. Sok halálos kimenetelű baleset ebből is adódik, hogy bár nem lett volna végzetes az ütközés, de annak következtében, hogy a vezető, vagy utasok, nem alkalmazták a biztonsági övet, a kinyíló légzsák ölte meg azzal, hogy az az előtt ülő személy nekicsapódott, egyidejűleg mikor az még épp terjeszkedett, és ÁLLKAPCSÁT FELTOLTA A TARKÓJÁBA, VAGY SZÉTSZAKÍTOTTA KOPONYÁJA FELSŐ RÉSZÉT, DE VOLT MÁR OLYAN IS, HOGY EGY ÁRTALMATLAN DOHÁNYPIPA ÖLTE MEG AZ ILLETŐT! Tehát? Tessék elgondolkozni, most jó-e, avagy nem a biztonsági öv! Gyermek sérültes baleset tipikus hibaforrása még az is, hogy bár a gyermek kinőtte, (vagy nem is volt) a méretéhez megfelelő biztonsági gyerekülést, a vezető a 3 pontos biztonsági övvel átköti. Miközben az haszontalan, sőtt! Egyenesen halálos! 3 pontos biztonsági övvel gyermeket csak úgy kössék át, hogy az átlós irányban, azaz a váll-melkas vonalvezetést, a hátamögött vezessék el! Így úgynevezett 2 pontos biztonsági övet kapnak! Hozzáteszem, ez sem biztonságos, de biztonságosabb mint ha a nyakát, éri az utazó személynek! A biztonsági kényelmi szokásokat felejtsék el (Lásd: Övcsipesz) Ha ezt használják, pusztán azért, mert szorít-kényelmetlen az öv, olyan, mintha be sem volnának kötve! A hibaforrást, az ülés, öv,övmagasság beállításainál keressék! Remélem tudtam segíteni! Balesetmentes közlekedést, jó utat kívánok! :)

Nebameg 2007.10.09. 10:26:20

Igen. Csatoljátok be magatokat! Akit szorít az öv, vagy nem kap tőle levegőt, azonnal vizsgáltassa ki magát, mert megrendült az egészsége!!! MIndig bekötöm magam, de eleddig egyszer sem fulladtam meg, sőt tudtommal más sem. Fullasztásra ennél jóval egyszerűbb és hatékonyabb eszközöket fedezett fel az emberiség. Aztán számoljon mindenki a lekiismeretével, ha a gyereke azért lesz árva, mert ő lusta volt bekötni magát, vagy amúgyis krva jól vezet. Szerencsére meg csak a lottózóban számítsunk, de ott se legyenek nagy álmaink. Vö: a cigitől még senki sem élt hosszabb ideig.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.09. 10:44:34

WAIT: Szerintem 300 m/s-t akartál te írni, mert ha km, akkor az már a fénysebesség ezredrésze lenne, annyira azért a légzsák se lehet gyors. ;)

WAIT 2007.10.09. 19:11:17

SilentSound · autozz.blog.hu 2007.10.09. 10:44:34

Köszönöm a helyesbítést! Valóban! :)

elxir 2007.10.25. 20:51:35

Rendkívűl hülyék vagytok egytől egyig. Egyszerű arányosság is nehezetekre esik. Csak Budapesten több mint kétezren halnak meg évente a légszennyezettségbe. Sok tízezren betegek. Ellenben az öv maximum ötven embert ment meg az egész országban. Nem akarjátok bekötni azt a fröcsögő szátokat? Duma az ember védelme részetekről.

cso zsi 2007.10.25. 23:04:22

Akarsz látni olyan képeket, ahol a hátul ülő nem bekötött utas ölte meg az első ülésen lévőt?

Hasonló helyzetbe került egy kombi autó sofőrje, és utasa, csak nekik számítógépekkel volt tele a kocsi. 10-15 kg/db. Rögzítetlenül, védőháló, védőrács nélkül.

Mindkét esetben utoléréses ütközést szenvedtek.

Nem egyszerűen megütötték a fejüket, hanem nagyon kevés felismerhető maradt azokból.

A kalaptartóra helyezett fél kilónál nehezebb tárgy 50-es ütközésnél okozhat halálos sérülést.

-Laca 2007.11.06. 09:07:08

Biztos nem kell bekötni? Na jóóó!

krtek2 2007.11.06. 11:04:47

A légzsák "sebessége" nem 300m/s, hanem 300km/h.

storyline :) 2007.11.06. 11:59:02

Tudja valaki milyen a vércsoportja Putyurnak? Szeretnénk kijelölni már most, hogy melyik szervét ki kapja. Egyedül az agyát nem tudjuk semmire sem használni, mivel szegényke már jelenleg is az agyhalál állapotában leledzik.

GOD! 2007.11.06. 12:56:55

A 300 m/s 1080 Km/h.

Én bekötöm az övemet, nekem már mentette meg az életemet többször is. Mellesleg erre nem fogok költeni, inkább elautózom azt a pénzt (is).

Dövan:
Hi-hi-hi! Csak félek, h a sorbanállók inkább a halált választanák, ha tudnák kitől van... :D












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása