Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A zebrán elsőbbséget kell adni a gyalogosnak?

2007.10.09. 15:15 :: SilentSound

Az alábbi levelet elolvasva én személy szerint nem kicsit ledöbbentem és csak pislogtam ki a fejemből, hogy akkor ez most komoly-e, vagy keressem a rejtett kamerákat a karnis mögött. Mindenesetre én remélem, hogy a nevén nem nevezett levélíró a kivétel és nem én, akinek az általa felvetett dolgok teljesen evidensek.


A mostanában bekapott bírságolások során sűrűbben bújom a KRESZ-t, hogy meg tudjam indokolni a feltételezésem. Vannak olyan elfelejtett apró szabályok, amiket szinte senki sem tud:

1) Útra merőleges zebrán gyalogosnak van elsőbbsége
2) Ha kanyarodsz a zebra felé akkor is szintén.
3) Járdán nem lehet parkolni.

Fura , de én sem tudtam ezeket a szabályokat.

[update Viktor kérésére, 2007.10.10. 16:40:12]
Gyalogosként nyilván ezzekkel pláne nincs tisztában az ember. :) Mindehol járdán az autó, ha lelépsz a zebrán anyáznak, szóval azt hinnéd, hogy a KRESZ-ben nem így van, ahogy van. :) Aztán autóba ülve csodálkozol, hogy jé, 25 évig nem ezt gondoltad... :) Pont azért kellett ez ide, hogy többen tudjanak róla.

151 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye veszélyes zebra gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VilMarci 2007.10.09. 20:54:06

Kisember hozzászólásához.
Igen. Zebránál gyalogost átengedni. A biciklit toló szintén gyalogos. A Bosnyák térnél én is ki szoktam tolni a biciklit az autósok elé...

balka 2007.10.09. 20:55:36

Én is mindig elindulok lesz, ami lesz alapon. Rájöttem, a határozottság fontos, ha tétován indulsz el, az autós nem tudja, mit akarsz, de ha lelépsz, és elindulsz, akkor tudja. És ha nem is állna meg, akkor már kénytelen. Persze nem árt előtte felmérni a féktávolságot. :)
Egyszer így mentem át egy kollégámmal, egy autó meg rákanyarodott az útra. mikor látta, hogy nem fér már el, megállt, és odaintett, hogy menjünk. Mi meg szó szerint szemenröhögtük, hogy nekünk van elsőbbségünk, ő ne jótékonykodjon, hanem tartsa be a kreszt.
Valamelyik nap figyeltem egy kereszteződést a Váci úton, és arra kellett rájöjjek, a legtöbb autós számára a gyologosok nem jelentenek problémát. Egyszerűen észre sem veszik, hogy egy ember az út közepén szambázik, úgy húznak el mellette (éppen rossz volt a lámpa). De kanyarodásnál is általában a gyalogosok elnézést kérő mosollyal futnak át az úton.

gaucho 2007.10.09. 21:04:11

akkor sokan vagyunk

Rocko- 2007.10.09. 21:07:59

Jack Bauer "jah és qrva annyát az összes olyan tapló autósnak, aki nem ad elsőbbséget, ledudál a zebráról, meg még anyáz is mellé (ilyen is volt már)..."
inkább azokat kéne kiszedni, akik 2*1 sávon a szembe sávban kielőz, mert leléptem járdára, jóval féktávon kívül.
gaucho: sajnos ezzel már megelőztelek, bár jó pár éve még a villamos is belefért. :)
Kisember: én erre egy 2 literes kólásüveget akarok rendszeresíteni, h "ilyedtemben" eldobhassam szélvédőre.

és a személyes kedvencem: amikor már kénytelen megállni (általában nő), és elkezd integetni (az éppen nem telefont tartó) kezével, h siessek már. a zebrán.

közlekedési tanácsadó 2007.10.09. 21:20:27

laca:

amikor éppen lelépsz (óvatosan) az úttestre a zebránál, tartsd fel a tenyered az autó felé és nézz bele a sofőr arcába. Hidd el, ő is néz téged, s megáll (ha féktávon belül van).

nálam bejön. Budafokon, a Kossuth Lajos utcai, azaz a Városház téri buszmegállónál 60-nal száguldoznak a zebrán át az autók, mindegy mennyien akarnak átkelni, s amikor lelépek a járdáról a fentieket téve már lassítanak egyből. Aztán továbbindulok.

gaucho 2007.10.09. 21:36:07

Rocko! te vagy a király

cso zsi 2007.10.09. 21:39:43

Nemrég jöttem haza a világ túlfeléről.
Ott, ha a gyalogátkelőhelyre csak ránézett a gyalogos, már álltak a fékre az autósok. Márkafüggetlenül, pedig aztán volt ott sok olyan is, aminek a Magyarországi verzióiba nem szerelnek irányjelzőkart (vagy nem tudják ire való).
De többen azt állítják, hogy Európában is működik az, hogy lelépsz a járdáról, és élve maradsz.
Itt a szarosgödörben az "élni, és halni hagyni" az alapelv.

0xFFFF 2007.10.09. 21:41:01

Én zebrát utoljára az állatkertben láttam. Gyalogos ? Az milyen állat ?

Bogancska 2007.10.09. 21:53:02

No igen... Nálunk a falun halad keresztül a főút, persze zebra van, de kit érdekel? Nemrég meg is halt ott valaki. :-( Hát majd remélem fogja érdekelni a száguldozókat, ugyanis a falu most pályázik olyan lámpára, ami 2 esetben vált pirosra:
1. Gyalogos megnyomja a gombot, hogy át akar menni.
2. Valaki 50-nél többel közelít.:-)))

lOc (a pasztafáriánus) 2007.10.09. 22:05:23

Kérném szépen a levélíró e-mail címét hogy bevonhassam a jogosítványát! :)
Idióta.

tulipán 2007.10.09. 22:05:26

Láttatok már öregurakat felemelt kézzel/bootal? mintha tanítottak volna ilyet amúlt században: jelzze a gyalogos felemelt kézzel, hogy át fog kelni azúton. Vagy ez már nagyon régi?
Legjobb azért határozottnak lenni, mert megállnak az autók. Bár ezt én is csak akkor merem, ha egyedül megyek. Az ember gyerekkel sokkal óvatosabb.

szd 2007.10.09. 22:06:29

Érdekes, nekem pont az a technikám, hogy nem nézek oda, nehogy félreértés legyen, hogy meggondoltam magam. A zebrától pár m-re felmérem a távolságokat, határozottan kilépek és megyek, mint aki se lát, se hall. Persze közben perifériás látással figyelek ugrásra készen, de eddig csak 1-2x emelkedett meg a szívritumusom átkelés után.
(Amúgy periférián gyors mozgást jobban lát az ember, pl. hagyományos tv képernyő simán villog oldalról bárkinek. Gondolom, ez evolúciós érdek.)

Gee 2007.10.09. 22:13:40

Szerintem akkor is meg lehet állni a járdán, ha az úttesten megállni tilos van és külön tábla nem tiltja, illetve egyébb szabályba nem ütközik. Pl.: nem fér el két gyalogos
Tévedek?

Totoff 2007.10.09. 22:23:31

Németországban már akkor is tahó vagyok, ha erősebben fékezek a zebra előtt. Ha pedig gyalog mászok, és ott toporgok a zebra szélén, messziről integet a sofőr, hogy menjek csak nyugodtan. És az Audi A8 is megáll. Úgyhogy amíg ilyenek járkálnak az országban, mint a postoló, addig balkánország vagyunk.

nyunyu 2007.10.09. 22:37:10

Forgalmi okokbol sem lehet megallni a zebra teljes terjedelmeben (tablatol 5m)

Pont ezert vagtak meg 10 eve forgalombol, mert az elottem halado csuklosbusz nem tudott kikanyarodni balra, en meg valaszthattam, hogy vagy a zebran allok meg, vagy hatulrol belemszallnak. (zebra nem a keresztezodesben volt, hanem joval hatrebb, csuklos pont elfert elotte)

Tegnap parkolt teljesen "szabalyosan" egy Transporter a hazunk elott. (se a keresztezodestol akarhany meter nem volt meg, raadasul a ~15 meter utan kezdodo zebraba is belelogott)
Lepek ki mogule, mert eppen zoldre valtott a lampam, akkor vettem eszre, hogy jobbra kanyarodott egy golfos, es mar az "atlatszo" mikrobusz tulso vegenel van.
Meg szerencse, hogy hatraleptem, kulonben elutott volna.

Zebra elott lassitani, ovatos megkozeliteni az luxus, plane ha nem latni a jardat a szabalytalanul parkoloktol...

cso zsi 2007.10.09. 22:42:31

" Gee 2007.10.09. 22:13:40
Szerintem akkor is meg lehet állni a járdán, ha az úttesten megállni tilos van és külön tábla nem tiltja, illetve egyébb szabályba nem ütközik. Pl.: nem fér el két gyalogos
Tévedek?"

Erősen.
Eleve szabályba ütközővé tették a járdán parkolást, tehát alapból tiltott, a kivételes engedélyt tábla jelzi.
Más kérdés, hogy különböző kerületekben, ill. kerületen belül is vannak helyek, amire utaznak a közteresek, és vannak, amit garantáltan messziről kerülnek, mert... na ott mindenki a járdán parkol.
Amennyiben a megállni tilos mellett lenne egy járdánparkolási engedély, abban az esetben használhatnád a járdát várakozásra.

nyunyu 2007.10.09. 22:45:55

Egyebkent nalunk meg istenes a helyzet, mondjuk Moszkvahoz kepest.

Ott a kocsisor nagy ivben leszarta, hogy probaltam a zebran atjutni a 2x6 savot elvalaszto szigetig, csak eppen a gyalogosnak zold rovidebb volt, mint az atjutashoz szukseges ido, igy 3 sav utan a felezovonalon rettegtem, hogy melyik elottem vagy mogottem elhuzo kockaladan kotok ki.
Egyik sem lassitott volna, mert az europai norma szerint szabalyosan kozlekedo gyalogos (ertsd zoldon indult at) meg nem hagyta el a zebrat.

Sima, nem lampas zebran ott az autosnak van elsobbsege, gyalogos max repulovel vagy metroval juthat a tuloldalra.

Gondolom a level iroja arrafele szerezhetett jogsit, azert volt neki furcsa, hogy itt gyalogosok is hasznalhatjak a zebrat, amit neki turnie kell.

közlekedési tanácsadó 2007.10.09. 22:50:51

szd:

pont azért kell feltartani a tenyered mikor lelépsz az úttestre, hogy lássa az autós, hogy te most határozottan át fogsz kelni. Különben azt hiszi, elbambultál, esetleg emiatt fog tahón viselkedni (dudálni, belemenni a zebrába, mintha el akarna ütni... stb)

nyunyu 2007.10.09. 22:55:08

Fonokomet egyszer kerekbilincseltek az Arany J metromegallo mogott, mert a parkoloora mellett parkolt. (ott boven elfer 5 kocsi is a jardan a gyalogosok zavarasa nelkul)
Volt is nagy anyazas a kozteresekkel, de hat van cetlim, stb, erre jottek a jardan tilossal.
Persze mellette 4 auton veletlenul sem volt bilincs, csak az oven.

Azota kiraktak oda a megallni tilos tabla ala, hogy a jardara felallva lehet parkolni, szentesitve a rokikartyas audi, terepjaro, stb altal kitaposott gyakorlatot.

Santos 2007.10.09. 22:55:41

blue
zebránál nincs olyan, hogy féktávolságon belül mivel eleve úgy kell megközelíteni, hogy MINDIG meg tudj állni, ha az öngyilkos gyalogos, mint én lelép
gaucho
jómagam évek óta (2001) űzöm a zebránál lelépek sportot qrvára ritka, hogy valaki megáll egyébként borzasztó veszélyes a sok patkány miatt akik autóban ülnek mert pl ha gyerekkel sétálok, inkább megvárom amíg eltakarodnak az útról nehogy a gyerek megtanulja a rögtön lelépek stratégiát

pucros 2007.10.09. 22:57:46

Van egy nagyon intelligens és kedves hölgyrokonom, tanár, azóta nyugdíjba ment, tőle hallottam pár éve, hogy a zebra azt jelenti, hogy a gyalogosok csak ott mehetnek át, persze csak ha nem jön autó.

(Persze ez egy nagyon gyakorlatias tanítás gyereknevelés esetén!)

oiduft 2007.10.09. 23:03:50

1) Miskolc, kétszer két sávos úton szeretnék átkelni a zebrán. A külső sávban haladó autó megáll, átenged, a döbbenettől szóhoz sem jutok. Még jó, hogy a szokatlan előzékenységtől megtorpanok, mert a belső sávban egy másik autó még csak nem is lassít, úgy húz át a zebrán - és majdnem rajtam is.

2) Marosvásárhely. Sosem volt gond az átkeléssel, írd és mondd: sohasem. Valahányszor gyalogos állt meg a zebra előtt, mindkét irányból az összes autós szépen megállt, és türelmesen megvárta, amíg a gyalogosok átmennek. Akkor is így történt ez, ha csak egyvalaki árválkodott a zebra előtt a járdán, és csúcsforgalom volt; a kocsisor pár pillanatra feltorlódott, de egyik sofőr sem türelmetlenkedett. Nem hittem a szememnek - de hozzá tudnék szokni. :-) Azt hiszem, az autósainknak van mit tanulniuk tőlük.

Santos 2007.10.09. 23:05:26

közlekedési tanácsadó

iratkozz be kresz tanfolyamra!
szerinted az a gyalogos, aki határozottan halad a zebra felé az azért teszi, hogy a szélén megálljon és visszaforduljon?
mivan ha el van törve a keze és a másikban szatyor van? akkor a te beteg logikád szerint ott fog megöregedni az út szélén
a hsz-ed alapján te lehettél a post írója

Santos 2007.10.09. 23:09:11

oiduft
norvégiában, svédországban és finnországban akár behúnyt szemmel is átkelhetsz, de örülök, hogy nem kell már csak Marosvásárhelyig menni, hogy nyugodtan átmehessek egy zebrán :)

balka 2007.10.09. 23:31:13

Bárhol jártam a világban, mindenhol megálltak az autók. még Olaszországban is, pedig ott néha úgy mennek, mint az őrült. Igaz, ha ott szabálytalankodni akar, dudál, hogy tudd, és soha máskor nem nyomja a dudát, csak akkor.
Nemrég volt itt egy belga ismerősöm, egy nap után ő is megjegyezte, hogy nálunk kicsit veszélyes gyalogosan közlekedni.

Aszi 2007.10.10. 01:46:58

Elhangzott itt néhány tévhit, és hát én ezeket jobban tudom :)

Szóval: bármennyire is nem tetszik, mégis igaz, hogy a gyalogosnak csak akkor van elsőbbsége a zebrán, ha már lelépett. Ennek oka egyszerű: a kresz úgy fogalmaz, hogy "a kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van", illetve "kijelölt gyalogosátkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni". Márpedig a kijelölt gyalogosátkelőhely az úttesten van, a járda nem része az átkelőhelynek, azonkívül csak az átkelőhelyen áthaladó gyalogosnak kell elsőbbséget adni, a járda szélén ácsorgónak nem.

Szerintem itt változtatni kellene a kreszen, mert ez így sajnos nem biztosít igazi elsőbbséget a gyalogosoknak. Persze az igazi változásnak a viselkedéskultúrában kellene megtörténnie.

Továbbá: tessék sürgősen felhagyni a "lelépek a járdáról a zebrára gondolkodás nélkül" mozgalommal, ugyanis a kresz kimondja, hogy "a gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről".

A járdán parkolás szabályait is rosszul tudják legtöbben, ugyanis nem igaz, hogy csak akkor szabad járdán parkolni, ha azt tábla megengedi. Tábla helyett útburkolati jel is megengedheti a járdán parkolást, azonkívül mozgássérült-engedéllyel tábla és útburkolati jel hiányában is megengedett a járdán parkolás.

nÁZER 2007.10.10. 06:25:06

Sok köcsök autos azt hiszi hogy övé a világ mert neki AUTOJA VAN! HAHAHA pedig állandóan ott nyomorognak a dugóban a marhák:-))

WAIT 2007.10.10. 08:11:14

Gyalogátkelőhelyet úgy kell megközelíteni, hogy a gyalogos ZAVARTALANUL ÁTHALADHASSON! Nem pedig úgy, ahogy azt sokan tévesen hiszik, hogy bármikor megtudjon állni! :D

Járdán 3.5T megengedett legnagyobb ösztömegű járművel megállhat, de csak úgy ha 1.5 méter szabad helyet hagy a gyalogosoknak, illetve azt egyéb jelzőtábla nem tiltja!

Ezt a tenyeres izét, hogy most márpedig én átmegyek ha jön autó, ha nem, felejtsék el!
Könnyedén meghalhatnak! :P

ihatethisindapassthingy 2007.10.10. 08:12:49

A gyalogost elengedjük. Akkor is, ha épp szabálytalan, adott esetben nem is tud róla.

Az persze vicces volt, amikor a forgalmi vizsgámon "gyalogoscsalogatás" címszóval vontak le pontot, mert egy faszi az úton a gyalogátkelőtől 2m-re állt az *úttesten* (kb. a harmadánál). Gondoltam ha épp szabálytalanul kel át, akkor sem kellene elütnöm ha álldogálás helyett mégis elindulna, de a vizsgabiztos nem értett egyet. Ennek ellenére összességében jóindulatú volt, szigorúan véve egy másik hibáért meg is húzhatott volna.

Viszont abban sohasem vagyok biztos, hogy egy lámpával nem védett gyalogátkelőnél, ha több forgalmi sáv van, megálljak-e a gyalogosnak. Az esetek túlnyomó többségében vakon bíznak abban, hogy ha én elengedtem őket, a párhuzamos sávban érkező vagy a mögülem idegbeteg módjára kielőző autós is meg fog nekik állni. Van olyan ismerősöm, aki már "üttetett" el így gyalogost, ő megállt a belső sávban, mire a külsőben elcsapták szerencsétlen gyalogost. Persze, meg kell állni mindenképp, de nem tetszik az ötlet, hogy bármilyen szinten részt vegyek egy gázolásban.

ihatethisindapassthingy 2007.10.10. 08:21:13

cso zsi:
> Ott, ha a gyalogátkelőhelyre csak ránézett
> a gyalogos, már álltak a fékre az autósok.

Próbáld meg ezt mondjuk Palermoban :) Ott úgy működött, hogy gyalogosoknak a lámpa zöldre vált, az autósok/robogósok rezzenés nélkül haladnak tovább :) Nem is értettem a szituációt elsőre, aztán a helyieket utánozva mégis ráléptem az úttestre. Mint Mózes előtt a tenger szétvállt a forgalom, de előttem és mögöttem 1 méterrel ugyanúgy haladtak tovább. Meglehetősen félelmetes volt :)

Az ellenpélda meg Bécs, ott a zebrától egy méterre tanakodtunk, hogy merre tovább, aztán észrevettük az 5-6 autóból álló sort, akik türelmesen vártak ránk, hogy mégis merre mennénk. Én kértem elnézést :)

szekerkaa · http://libretto.freeblog.hu 2007.10.10. 08:53:57

Bécsben zebra sem kell. Valahol a külvárosban bóklásztunk, a spoileres, tuc-tucos, láthatóan nem Bécsben született helyi menő csávó akkora satut nyomott nekünk, hogy átmenjünk az x helyen, hogy na.

Ja. Amúgy autós is vagyok, nyilván. És hányszor voltam azért is már leanyázva, hogy meg mertem állni a zebránál (hiába a babakocsis nő).

hurrá torpedó 2007.10.10. 09:21:01

na igen ez téma.
nap mint nap találkozom ezzel gyalogosként. munkába menet és jövet az elég forgalmas 71-es főúton kell átkelnem (nyáron pláne forgalmas), súlyos körülmény, hogy város széle, és a város táblától 100-200 m-rel van befelé ez a zebra. járdaszigetes középen. a városból kimenők már gyorsítanak, a bejövők meg még 80-nal mennek, ugye alapból szabálytalan. minap volt hogy városból senki, ezért elkezdtem sétálni de középen a járdaszigeten ragadtam. egyszerűen nem állt meg egy teherautós aki (messze volt még mikor elindultam, akár át is siethettem volna, de nem kockáztattam, és még köd is volt). elsuhant előttem és kapásból integet nekem.
városon belül 80-as tempó megvolt, nem adott elsőbbséget (az út közepén álltam az elég nyilvánvaló szándék asszem), és még mobilozott is közben.

amúgy, külföldi túristák rendszeresen átengednek, akkor is ha utánuk senki nem jön és amúgy is szabad lenne a pálya.

almádi rendőröknek. nem vagyok köcsög gyalogos, én is vezetek (de meló 10 perc gyalog, azért nem fogok kocsikázni :)), de szereljenek fel egy fotózó autómatát, vagy gyakori sebességmérést akarok a 71-es út - szabolcs utca sarokra, mert folyamatosan 80-90-nel esnek a városba az autók (előtte is pedig 70-nes tábla). baleset ugyan nincs amióta erre lakom (2 éve), de néha fosok átmenni az zebrán, és inkább 2-3 percet várok.

Kisember 2007.10.10. 10:26:31

Rocko: Én egy ideig azzal a gondolattal játszottam, hogy a magam elé dobok egy sínkövet, aztán győzött a felelősség. Ha valakit eltalál a lepattanó tárgy, az csúnyán megsérülhet. Lassabb tempónál egész egyszerűen oldalba rúgom az autót, gyorsabbnál meg megijesztem egy hirtelen mopzdulattal. Arra ugyanis odakapja a fejét és beszarik. Mint volt sofőr mondom, hogy a hirtelen mozdulat a legzavaróbb.

Rocko- 2007.10.10. 10:50:38

szélvédőrek ell dobni, fő a pontos célzás. :)

Prez (törölt) 2007.10.10. 11:07:16

Jack Bauer: asszem az üllőin 60-as tábla van. DE nem vitatom, igazad van, tényleg patkány autósok voltak, nem csak a satufékes volt paraszt, hanem az utána haladó is (no követési táv.). szal mindkettő megérdemelte. jó, h satuféket nyomott, és nem ütött el.

Rocko- 2007.10.10. 11:11:17

totalcar.hu/magazin/velemeny/pontok0710/
lehet számolgatni, hány pontot ér a meg nem állás.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.10. 11:14:25

monitoring: Igen, helyenként vannak 60-as szakaszok az Üllőin.

Prez (törölt) 2007.10.10. 11:14:53

Aszi: szerinted a gyalogosok ismerik a KRESZ szabályait? (még ha igen, be is tartják azt?) hallottál már ismerősödtől olyat, h megbüntették, mert pl. átment a piroson gyalogosként? a gyalogosokra nem vonatkoznak a KRESZ és a fizika törvényei (ájmín: álljon meg a gyalogos 80 kilójával két talpán vs. álljon meg az 1000 kg-os kocsi 50-ről 4 tenyérnyi tapadófelülettel). lelépnek, és kész. Én mindig elengedem a gyalogosokat, de sokszor volt már olyan, hogy nem a zebrán ment, mert lusta farok, és lelép máshol az útról (pl. a Móricz körtéren lefordulsz a Groby :) felé.

ex-dr. vuk 2007.10.10. 11:26:05

@Aszi

Ha valakinek elsobbsege van, akkor termeszetes, hogy azon a reszen van elsobbsege, ahol keresztezi masok utjat. Egy autonak, ha egy keresztezodesben (ertsd utak talalkozasa altal meghatarozott negyszog) elsobbsege van, akkor nem csak akkor kell elengedni, ha mar bement ebbe a negyszogbe!!! Hanem ha jon, akkor el kell engedni.

Ebbol kifolyolag, ha en hatarozottan, nagylendulettel kozeledek a zebra fele(!), akkor az autosnak el kell engednie, amennyiben latja, hogy utjaink keresztezni fogjak egymast! (Es nem ugy, hogy megyek, es amint letettem a labomat a zebra elso csikjara, akkor onnantol satufek, addig meg 80-nal at). Ennyit az elmeletrol es a gyakorlatrol.

Ha elsobbseged van, akar csukott szemmel is at kell, hogy tudj menni. A gyalogosnak CSAK AKKOR kell meggyozodnie az uttestre lepes elott a veszelytelensegrol, ha NEM ZEBRAN megy at.

Nem ertem, hogy miert olyan bonyolult ez a szabaly... Ez a "csak akkor van elsobbsege, ha lelep" baromsag az oktatoknak es a vizsgaztatoknak a marhasaga....

Masik oldalrol viszont gyulolom, hogyha elengedem a gyalogost, akkor baszik elindulni, sot meg neha integet is nekem, hogy menjek... Rohely.

fifuszfc · http://fifuszfc.blog.hu 2007.10.10. 11:35:46

Én is elindítottam ezt a lelépek a járdáról mozgalmat, egy nyugati útról hazatérve. Sőt, meg is spékeltem azzal, hogy a legtöbb zebránál megállok, ha autóval közelítek. A baj csak a béna típusú gyalogosokkal van, akikre szinte rá kell dudálni, hogy lelépjen már végre az útra.

Mindazonáltal javaslom, hogy jól válasszuk meg azokat a kocsikat, amik elé lelépünk, mert azért ez egy veszélyes sportág...

ex-dr. vuk 2007.10.10. 11:46:53

Fentebb mar irta valaki, en is ugy szoktam, hogy NEM nezek az autosra, mert ha latja, hogy latom, hogy jon, akkor hajlamosabb nem elengedni (ugyis latom, biztos megallok), mig ha oda sem nezek, akkor inkabb fekez, mert nem akar elutni, es latja, hogy megyek mint vaksi.
Persze szemem sarkabol azert figyelek, de altalaban bevalik.

Kata 2007.10.10. 11:50:35

torpedó, én keszthelyi vagyok, a 71-es mellett lakom, úgyhogy én is tudnék horrorsztorikat mesélni a teherautókról, és egyéb járműfajtákról... De otthon azért megszoktuk az osztrák módit, hogy ha a gyalogos lelép a járdáról, vagy lesi, hol mehet át, akkor satufék, meg udvarias kézmozdulat "tessék, kérem". hozzáállás kérdése az egész. itt fönn, pesten, meg csodálkoznak szerencsétlen gyalogosok, hogy megállok nekik. nincsenek hozzászokva.

saját eset, gyalogosként: taxis padlógázzal belerongyolt a sárga-pirosba, a kereszteződés kellős közepén sikerült megállnia, nekem akkor már zöld volt a zebra jelzés, tehát elindultam a zebrán, a taxis háta mögött. taxis, mint aki jól végezte dolgát, elkezdett tolatni visszafelé a stopvonaljához, keresztül az én zöld zebrámon, és rajtam! szerencsére észrevettem a tolatólámpából, mit akar összebalfaszkodni, és elugrottam, de kb. 2 cm hiányzott a hátsó lökhárítója és a térdem között. aztán még ő volt felháborodva...

Kata 2007.10.10. 11:53:28

egyébként meg tényleg röhej, mert mit csináljon például egy vak ember, ha nincs a közelben senki, aki átvezesse az úton, és mondjuk, nincs kutyája sem, aki jelezzen? az állhat őszülésig a zebránál, ha nem engedik át az autósok... és akkor még nem beszéltem a többi segítséggel élőről, akik évszámra be vannak zárva a 4 fal közé ugyanilyenek miatt...

WAIT 2007.10.10. 11:57:45

Kisember 2007.10.10. 10:26:31
"Rocko: Én egy ideig azzal a gondolattal játszottam, hogy a magam elé dobok egy sínkövet, aztán győzött a felelősség. Ha valakit eltalál a lepattanó tárgy, az csúnyán megsérülhet. Lassabb tempónál egész egyszerűen oldalba rúgom az autót, gyorsabbnál meg megijesztem egy hirtelen mopzdulattal. Arra ugyanis odakapja a fejét és beszarik. Mint volt sofőr mondom, hogy a hirtelen mozdulat a legzavaróbb."

KISEMBER már elnézést a jelzőért, de maga nem normális! Volt sofőrként? Mármint? Gépjárműkategória szerint? Megértem a kommentjeit elolvasva, hogy miért csak VOLT! :(

Mr. Big 2007.10.10. 12:16:44

Aszi:
egyetertek vukkal: a foutvonalon halado kamionnak is csak a _keresztezodesben_ van elsobbsege, ugyhogy ezentul ne allj meg neki addig, amig legalabb az eleje be nem erkezett.

De csak ovatosan, nem szeretnem, ha bajod esne.

isti77 2007.10.10. 12:22:27

"...bármennyire is nem tetszik, mégis igaz, hogy a gyalogosnak csak akkor van elsőbbsége a zebrán, ha már lelépett. "
Ez igaz, ezt tegnap én is elfelejtettem beleírni a kommentembe. Tehát, a "lelépek a járdáról gondolkodás nélkül" mozgalom tagjai elég rosszul cselekednek, ugyanis körültekintés nélkül, váratlanul még elsőbbségi helyzetben sem léphet le a járdáról a gyalogos, és ha bizonyíthatóan féktávolságon belül volt már az autó (amely egyébként nem lépte túl a megengedett sebességet), amely elé lelépsz, és elüt, akkor te leszel a hunyó, téged vonnak büntetnek meg, és az autós kárát is kifizetheted amellett, hogy minden bizonnyal megsérülsz, esetleg nyomorék is leszel.
Ez alól egy kibúvó van: ha meghalsz. Intézd úgy.

isti77 2007.10.10. 12:27:23

Én is kezdek hülyeségeket írni... tehát a gyalogosnak elsőbbége van, ha ráutalt, hogy át kar haladni, és nem csak ácsorog a járdán + meggyőződött róla, hogy ezt biztonsággal meg is teheti.
A kooment többi része igaz.

ex-dr. vuk 2007.10.10. 12:30:21

@isti77

Neked is javaslom a kettovel korabbi kommentemet. Az autosnak nem a megengedett sebesseggel kell megkozelitenie a zebrat, hogy "fokozott ovatossaggal", hogy BARKI lelep a zebrara, el tudja engedni!

Nem hiszem el, hogy ennyire nehez ezt felfogni. A vebran elsobbsegem van, es ha csak nem kekvillogoval es hajokurttel erkezik az autos, EL KELL ENGEDNIE! A fektavolsagot pedig ugy kell alakitania az autosnak (lassitassal), hogy barki lelep, kivul maradjon.

Na az ilyenek miatt nem fog ez valtozni egyhamar :(
Koszonet az oktatoknak, akik ezt a 'lelep' dolgot nyomjak...

ex-dr. vuk 2007.10.10. 12:32:56

.. ja, hozzatennem, hogy ha egy autos ZEBRAN elut egy gyalogost, gondolkodas nelkul o a hibas! Mindenfelefajta fektavolsag, fekut, feknyom vizsgalata NELKUL.
Esetleg ezeket azert kell vizsgalni, hogy nem 80-nal ment-e, mert az sulyosbit.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.10. 12:40:37

vuk_: Ez így van, mint a ráfutásos balesetnél az, hogy az a hibás, aki hátul volt, mert bizonyítsd be, hogy az előtted haladó autós indokolatlanul és szándékosan taposott a fékbe. Vagy ez esetben azt, hogy a gyalogos pont a zebrán ugrott ki eléd. Nyilván van ellenpélda is, csak nem sok.

I_Love_Gyorsulás · http://www.futam.hu/ 2007.10.10. 12:45:59

Remélem az csak vicc, hogy ezeket a szabályokat nem tudtad :)

ex-dr. vuk 2007.10.10. 13:06:22

@SilentSound

Teljesen mindegy, hogy indokolatlanul taposott-e a fekbe (meg ha bizonyithato, akkor sem szamit), mertugye a kovetesi tavolsagot ugy kell megvalasztani, hogy BARMIT csinal az elotted halado, te meg tudj allni.

Ez olyan mint a sebesseg megvalasztasa, BARMILYEN _varhato_ dolog eledkerul, meg tudj allni. Es nem az szamit, hogy mennyi a megengedett, mert ha jeges uton 90-nel kisodrodsz, akkor is te vagy a hulye, mert az utviszonyok nem teszik lehetove a 90-et.

Blue 2007.10.10. 14:18:29

Lehet vitatkozni a KRESZ-ről meg a tapasztalt valóságról, ami messze áll a szabályostól autós és gyalogos esetén egyaránt, de ha túl akarod élni a közlekedést, akkor egyikhez sem jó ragaszkodni. Van egy mondás, amit most pontatlanul sem tudnék idézni, de közlekedésre hangszerelve valahogy így nézne ki: legyél szabályos, de számíts arra, hogy mások nem mindig lesznek azok. Szóval autósként állj meg a zebra előtt, gyalogosként viszont a zöld lámpa alatt is nézd meg, hogy tényleg megálltak-e a piros lámpánál az autók, és nem robog százzal valami őrült a belső sávban feléd. Egyeseknek frusztráló lehet, de határozottan nagyobb esélyt biztosít a hosszú életre ;)

Aki döntéahozó helyzetben van, az viszont intézkedjen, hogy a szabályszegők megkapják méltó büntetésüket. Néha ugyanis épp azért "kell" szabályt szegni, mert mások is megteszik, és így kevésbé veszélyes. Tipikus példa a forgalom ritmusa vs. szabályos sebesség miatti előzgetések, vagy a "megállok a zebra előtt de a belső sávban elcsapják a gyalogot vagy hátulról rátolnak" jelenség.

A gyalognak meg tanítsanak az iskolában KRESZ-t, meg később is legyen hír a szabálytalankodása, ne csak a tahó autós. Már csak azért is, mert bicajhoz sem kell jogosítvány, mégis ismernie kell, ha majd egyszer felpattan a nyeregbe. És ne morogjon, ha figyelmeztetően rápöccintem a dudát, amikor piroson készül átmenni, nekem meg zöld van.

Kisember 2007.10.10. 14:53:56

Kedves wait, azért csak "volt" sofőr, mert közben elvégeztem a főiskolát és a szakmámban dolgozom. Mi a gond? Ha normális az autós, nem ijesztgetem, sőt, ha olyan a helyzet, még el is engedem (főleg buszt, trolit, mégse várjon, sok embert szállít). De aki nem áll meg ott, ahol kellene, igenis szarjon be a szocialista szellem vasútján!

füstkarika · http://megawebis.kene.mi.hu 2007.10.10. 16:34:30

Kisember: oldalbarúgás OK, megijesztés nem OK, mégpedig azért nem, mert ha tényleg beszarik és elrántja a kormányt pl, akkor azt más is megszivja, esetleg pont egy gyalogos.

Viktor 2007.10.10. 16:40:12

Gyalogosként nyilván ezzekkel pláne nincs tisztában az ember. :)
Mindehol járdán az autó, ha lelépsz a zebrán anyáznak, szóval azt hinnéd, hogy a KRESZ-ben nem így van, ahogy van. :)

Aztán autóba ülve csodálkozol, hogy jé, 25 évig nem ezt gondoltad... :)

Pont azért kellett ez ide, hogy többen tudjanak róla.

Shinobi 2007.10.10. 18:06:20

Szerintem az egésznek akkor lenne értelme, ha mindkét fél, gyalogos és autós is egymásra figyelemmel és toleránsan közlekedne. Mivel szerintem az találkozásuk 90%-nál valamelyik fél miatt nem valósul meg, többnyire az erősebb vagy bátrabb győz.

rcgames.ro · http://rcgames.ro 2007.10.10. 20:01:53

2) Ha kanyarodsz a zebra felé akkor is szintén.

Ha nincs zebra csak atkelo gyalogos akkor szinten elsobbsege van!!! A biciklisnek NEM, csak akkor, ha a) leszall rola es tolja a zebran b) kitablazott/felfestett bicikliatjaro van.

Mityu 2007.10.10. 21:21:59

Amit kicsit hiányolok az a büntetési tételek felsorolása.
A gyalogátkelőhelyen átkelni szándékozónak elsőbbségadás mulasztása 100.000,-ig terjedő pénzbírsággal büntethető. (Előzés-, elsőbbségadás szabályainak megsértése)

Ha esetleg az átkelni szándékozót elüti a delikvens (személyi sérüléssel járó elsőbbség adás mulasztása) akkor a szabálysértés átminősül közlekedési bűncselekménnyé és 2 évig terjedő szabadságvesztéssel büntethető.

ojio 2007.10.10. 23:08:39

Egyszer volt, hogy a zebrán voltam már (leléptem, mert kb fél méter volt még a sávig valami miatt), lassan sétáltam a száguldó autók elé, kinéztem melyik az, amelyik már tutira meg fog állni. Na, az nem állt meg, én meg rácsaptam a tetejére, amikor elhúzott előttem... Gondolkodtam, hogy mi van, ha megáll, és kiszáll... Végülis gondatlanságból elkövetett emberölési kísérlet, vagy hasonlótól tartva (vagy azért, mert észre sem vett) nem állt meg.

Költői kérdés: Ha valaki meg akar ölni az autójával, akkor az ő eszközét használva megvédhetem magam úgy, hogy jól utánamegyek, és leszorítom az árokba? (Megvédem magam, mert többet ilyet nem fog tenni...)

autosave 2007.10.10. 23:15:00

hihetetlen, "gyalogos" meg "autós". NEM! Gyalog megyek, vagy vezetek éppen. Vagy ti még sosem mentetek át egy zebrán vagy egy útkereszteződésen gyalog, miután mondjuk leparkoltatok?! Naugye. :D

cso zsi 2007.10.10. 23:18:48

" Aszi 2007.10.10. 01:46:58
Elhangzott itt néhány tévhit, és hát én ezeket jobban tudom :)
...
A járdán parkolás szabályait is rosszul tudják legtöbben, ugyanis nem igaz, hogy csak akkor szabad járdán parkolni, ha azt tábla megengedi. Tábla helyett útburkolati jel is megengedheti a járdán parkolást, azonkívül mozgássérült-engedéllyel tábla és útburkolati jel hiányában is megengedett a járdán parkolás."
Mondj légyszíves egy olyan útburkolati jelet, ami engedélyezi a járdán parkolást, főleg tábla nélkül. A 8-15000 ft-s csekket a közteresek bármikor rádteszik, ha ezt komolyan gondoltad.

Viktor 2007.10.11. 09:56:45

aszi:

Várom én is a példát.

qwerty 2007.10.11. 15:00:38

1-2 éven belül történt Szombathelyen: 2*2sávos út, lámpa nélküli zebra, külső sávban rendőrautó magáll, gyalogosok elindulnak majd a belső sávban egy autó majdnem elüti őket. Rendőrautó utánamegy kap egy 10e-es csekket(a lehető legjobban járt). A sofőr pár nap múlva ír egy felháborodott olvasói levelet a megyei napilapba, hogy ez történt és mi alapon büntette meg a rendőr? Hát így tessék körülnézni, mert ennek még mindíg van jogsija:)


Egyszer láttam olyat, hogy zebra mellett rendőr áll és kamerázik, a másik meg mondja a rendszámokat a rádióba, párszáz méterre meg osztogatták a csekkeket. A zebránál kamerázó rendőrök is egyenruhában voltak, és sokaknak erről sem jutott eszébe, hogy esetleg nem kikerülni kéne a zebrán a gyalogot, hanem elengedni.(Szintén szombathelyen volt, sajnos azóta se láttam ilyet sehol)

Totoff 2007.10.11. 18:46:47

Aszi!A törvény betűje mintha tényleg azt írná, hogy onnan van elsőbbsége a gyalogosnak, ha lelépett a zebrára. Az összes többi (pl autósként megállok-e a járda szélén gondolkodó gyalogost), már kultúra. Remélem nem oktató vagy, mert tőled kultúrát ezek szerint nem lehet tanulni.
Tessék önző lenni! Megéri-e nekem, hogy a zebrán üssek el gyalogost 80-nal?

Párhuzamos közlekedés esetén, tudtommal akkor kell megállni és elengedni a gyalogost a zebrán, ha a szomszédos sávban van.

Egyébként meg annak van elsőbbsége, akinek megadják.

Mityu 2007.10.11. 18:59:01

43. § (1) Kijelölt gyalogosátkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni. Útkereszteződésnél a bekanyarodó járművel - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - elsőbbséget kell adni a gyalogosnak, ha azon az úttesten halad át, amelyre a jármű bekanyarodik.

(2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, járművel csak fokozott óvatossággal és mérsékelt sebességgel szabad megközelíteni úgy, hogy a vezető elsőbbségadási kötelezettségének - a szükséghez képest megállással is - eleget tudjon tenni, és e kötelezettségének teljesítése tekintetében a gyalogosokat a jármű sebességével ne tévessze meg.

(3) A kijelölt gyalogosátkelőhely előtt megálló vagy forgalmi okból álló jármű mellett meg kell állni és továbbhaladni akkor szabad, ha a vezető meggyőződött arról, hogy azt a gyalogosok elsőbbségének a megsértése nélkül megteheti.

Aszi 2007.10.11. 23:55:27

vuk:

"Egy autonak, ha egy keresztezodesben (ertsd utak talalkozasa altal meghatarozott negyszog) elsobbsege van, akkor nem csak akkor kell elengedni, ha mar bement ebbe a negyszogbe!!! Hanem ha jon, akkor el kell engedni."

Ez jól hangzik, azonban még sincs igazad a zebrán való áthaladással kapcsolatban. Ugyanis ha megveszed a könyvesboltban a kreszt, akkor abban nemcsak magát a jogszabályszöveget találod meg, hanem az ahhoz kapcsolódó hivatalos értelmezést is. A bíróságok ezt az értelmezést veszik alapul a döntéseiknél. És hát sajnos a hivatalos értelmezés a következőképpen szól, el lehet olvasni a könyvben: "A kijelölt gyalogos-átkelőhelyen az elsőbbség kifejezetten csak azokat a gyalogosokat illeti meg, akik már a kijelölt gyalogos-átkelőhelyen (zebra) haladnak."

Sajnos ez van, nem én mondom, hanem ez a hivatalos értelmezés és ez a joggyakorlat alapja.

"Ha elsobbseged van, akar csukott szemmel is at kell, hogy tudj menni. A gyalogosnak CSAK AKKOR kell meggyozodnie az uttestre lepes elott a veszelytelensegrol, ha NEM ZEBRAN megy at."

Ebben megintcsak tévedsz. Figyelmedbe ajánlom a kresz 21. paragrafus (6) bekezdését, mely szerint "A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti." Hangsúlyozom, hogy állításoddal ellentétben ez a bekezdés mindenféle áthaladásra, tehát a zebrán való áthaladásra is vonatkozik!!!

Aszi 2007.10.12. 00:03:21

cso zsi:

"Mondj légyszíves egy olyan útburkolati jelet, ami engedélyezi a járdán parkolást"

Ez általában egy fehér csík, ami a járdára fel van festve, és jelzi, hogy a járművek meddig hatolhatnak el a járdán. De merőleges vagy 45 fokos parkolás esetén lehetnek a parkolóhelyeket elválasztó csíkok is. Egyébként pedig a kresz 40. paragrafus (8) bekezdés mondja ki, hogy "a járdán - részben vagy teljes terjedelemben - csak akkor szabad megállni, ha a) azt jelzőtábla VAGY ÚTBURKOLATI JEL megengedi"

ex-dr. vuk 2007.10.12. 08:44:02

@Aszi

Nyilvan, hogy a zebran van elsobbsege a gyalogosnak, amig az autosok nem kozlekednek a jardan (mondjuk ilyet is lattam mar, nemegyszer), addig termeszetes, hogy a zebran van elsobbsege... De magyarazd meg, hogy SZERINTED ez mit jelent? Kocsi megy 100-al, aztan ha leleptel satufek es vagy megall vagy nem? Es akkor miert van a KRESZ-ben az, hogy "járművel csak fokozott óvatossággal és mérsékelt sebességgel szabad megközelíteni úgy, hogy a vezető elsőbbségadási kötelezettségének - a szükséghez képest megállással is - eleget tudjon tenni"? Ja, es az is ott van, hogy "és e kötelezettségének teljesítése tekintetében a gyalogosokat a jármű sebességével ne tévessze meg" - tehat ugy kell erkeznie, hogy a gyalogos BIZTOS lehessen abban, hogy el fogjak engedni (vagyis nem 100+satufek). Szerintem ennel egyertelmubb ez nem is lehetne.

Az elsobbseg az elsobbseg, pontugyanugy, mintha autonak lenne elsobbsege egy keresztezodesben.

A masodik: a gyalogos elsobbsege azt jelenti a KRESZ szerint, hogy sem zavarni sem akadalyozni nem szabad a zebran valo athaladasban. Tehat persze, meggyozodok arrol, hogy nem jon hajokurttel 30 tuzolto es 8 mento, es mar megyek is...

gaben 2007.10.12. 17:54:27

Történt hogy, 45-50el közeledtem egy zebrához ahol egy lélek sem volt. Nagyon közel voltam már amikor a semmiből előrohant egy ember és körülnézés nélkül azzal a lendülettel ki elém.
Satufék, majd nézek a barom után, nem jutottam szóhoz, erre hátranéz és odavakkantja vigyorogva hogy, elsőbbsége volt. És féktávolságon belül is elsőbbsége van, meg a Baleseti Intézetben is az ekkora állatoknak. Mindenesetre tuti meghurcolnak ha elcsapom, mert ugye zebrán történt. El tudom képzelni, hogy minden autós minden gyalogátkelő előtt 5re lelassít. Életszerű nemde? Én átengedem őket de fel tudnék robbanni amikor a szinte szaladó 88 éves papi után slattyog a 15 éves /megtört és tönkrement izületű, nyilván ezért lassumozgású/ kamaszgyerek. És ha gyalog vagyok inkább megvárom míg elmegy az autó. Direkt tempósan közeledő kocsi elé talán még soha nem léptem ki. De együttérzek az iszonyat forgalmas helyeken élőkkel.

Aszi 2007.10.12. 21:47:18

vuk:

azt jelenti, hogy 40-nel kell megközelíteni a zebrát, és ha a gyalogos lelép, akkor meg kell állni, ha meg nem lép le, akkor nem kell megállni, ha mégis féktávolságon belül lelép és elütöd, az már az ő hibája. A hivatalos értelmezést beidéztem, ha nem tudsz olvasni, az a te problémád, a további okoskodásod a témában nem érdekel, téma részemről lezárva.

Aszi 2007.10.13. 21:11:22

vuk:

azt jelenti, hogy 40-nel kell megközelíteni a zebrát, hogy ha a gyalogos lelép, akkor meg tudj állni. Viszont ha nem lép le, akkor nem kell megállni. A többit már elmagyaráztam, olvashattad a hivatalos értelmezést, ezek után nem tudom, minek erőlteted még mindig az álláspontodat. Meg lettél cáfolva, a téma le van zárva.

Laca 2007.11.07. 19:02:20

Újabb eset, hogy mennyire \"figyel\" némelyik vezető.
17.30 körül kisfiammal a karomon(aki nagyon fáradt)kelnénk át a kijelölt gyalogátkelőhelyen.
Balról érkező autós átenged, megköszönöm. Éppen félpályán tartunk, mikor az amúgy 40-es ővezetben csak jön és jön a barom, kb. 55-60-nal. Látja, hogy átkelünk, épp a közepén vagyunk,de azért nyomja neki. Én próbálom felvenni a szemkontaktust, ahogy sokan mondták. Erre a tag vagy megilyedt, vagy pont arra figyelt a bámészkodásból, amerre éppen megyünk.
Lényeg az, hogy vészfék. Biztos be...rt. Rájött, nem kéne minket elütni.
Nos az ilyeneknek minek a jelzőtábla, úgyis rutinból vezetnek.

szabadnarancs 2007.11.11. 08:52:08

Csodás ez a zebra-vita és maga a zebra is, mint jelenség, mint konfliktus-forrás! Probléma nélkül nincs is fejlődés talán...
A közlekedés (is) azért van, hogy az emberek Találkozhassanak, minden szinten. Ez is kultúráltságunk, sőt emberségünk mindennapi próbája, áldom, aki kitalálta :-) Tényleg.
Én is kissé alul-oktatott, de törekvő és jószándékú vezető vagyok és szinte lelkiismeretfurdalással küzdök évek óta, ha átengedem a gyalogokat, sőt, gyakran "túl" udvarias vagyok a többi autóssal is... Legalábbis a mögöttem dudáló ezt süti tekintetével a tarkómba.
Akakrati próbának tekintem ha lassítok egy zebránál.
A keresztbe-kasul idézett paragrafusokból is azt szűrhetjük le, amit a józan ész is diktál: hogy kettőnk (a gyalog és én) gyönyörű összjátéka kell a sikerhez. Nekem úgy kell közelítenem felé, mint gyengéd és figyelmes nagy erőnek, hogy sugalljam, megállok, ha elindul, ő pedig elindul, mert látja, hogy megállok... Ez gyönyörű, egy pillanatnyi és parányi Paradicsom, itt a földön.
Hasonlíthatom még egy szép tánchoz is, esetleg egy harmonikus szeretkezéshez, de ez már kissé sok lenne a jámbor olvasónak... :-)

Nagy Áron 2007.11.25. 20:13:17

Hogyan lehetne a "képzetlen" gyalogosokkal tudatni a rájuk vonatkozó szabályokat? Én már arra is gondoltam, hogy kicsi cédulákon kiragasztom a zebratáblák oszlopaira, mert amíg ott szobroznak, van idejük elolvasni...

NaNá

Kata 2007.11.26. 12:48:56

Van egy nagyon egyszerű módja a gyalogosoktatásnak:

szülő megy a gyerekkel, fogja a kezét, járda szélén megállunk, balra nézünk, nem jön senki, jobbra nézünk, nem jön senki, gyorsan-gyorsan átmegyünk...

Ált. isk. első osztály, vagy mondjuk az egész sulinak: rendőrök által oktatott gyalogos és biciklis tanfolyam.

Meg tudok még egyet:
le kell lassítani, neadjuramisten, megállni, ha gyalogost látunk az út szélén...

Kata 2007.12.22. 10:37:06

A metróban már egy pár hete zavarja a tudatomat egy reklám, amit az országos közbiztonsági akármi talált ki: egy gyalogos lábának képe, amint épp a járdáról az úttesten levő felfestett zebrára lép le. a szöveg: mit ér az elsőbbség, ha nem adják meg? és utána valami szövegelés, hogy a zebrán is figyeljünk, stb...

Namármost: ez azért felháborító, mert az autósoknak semmilyen reklámot nem nyomatnak, hogy a zebra környékén kóbor gyalogosok is szoktak téblábolni, akik néha át szoktak kelni az úttesten (most muszáj volt gyalogosközlekednem a városban, volt olyan része az utamnak, ahol egy utcán belül 5, azaz ötször kellett átmennem az úttesten, mert egyszerűen megszűnt a járda, vagy építkezés volt, és a túloldalon folytatódott a gyalogosközlekedés, zebra nuku, mondanomsemkell, hogy egy azaz 1 autós sem állt meg, de még csak le sem lassított...) és bizony a zebrát illik fokozott figyelemmel, lassítva megközelíteni. Nem, a puhatestű ugrándozzon vissza az úttestről, mert mit ér az elsőbbségével, ha azt nem adják meg. A gyalogos vigyázzon, mert az ő dolga vigyázni a saját testi épségére, az autósoknak ez nem kötelességük. Szóval akár lehet szabad hajtásban is üldözni a gyalogosokat, ha elütjük őket, az csak az ő hibájuk, miért nem figyelnek jobban? Jut eszembe, ma reggel a parkoló/buszmegállóban majdnem elütött egy szutyokis, aki feltétlenül szükségesnek érezte, hogy a 81-es busz leszálló közönsége előtt jasszkarizzon... a drága jó ember megállt csikorgó fékekkel, azt hittem, hogy kilinccsel előre belevágódik a szemközti zöldségesbe...

Ez gyakorlatilag ugyanaz, mintha azt mondanánk, hogy vegyél biztonsági zárat, mert mit ér az érvényes jogrend, és a magántulajdonhoz való jogod, ha kirabolnak?...

Hogyan lehetne a képzetlen autósokkal tudatni a rájuk vonatkozó szabályokat?

GOD 2007.12.23. 19:21:44

Na, a mai napig bírtam, szégyen!

Kata: Lehet, hogy tudatlan vagy, de az, hogy reklámozod is, az enyhén vicces! Alig 4000 azaz négyezer évvel ezelőtt Egyiptomban kezdtek alkalmazni biztonsági zárakat! Ugyanazon alapelv szerint működtek, mint ma a hengerzárak! Csapos reteszelésű megoldásokat használtak fém és fa csapok kombinációjával, melyeket egy hajlított boton helyeztek el (a hosszuk mellett még a vastagságuk is eltérő volt), amivel be lehetett nyúlni az ajtó közepén elhelyezett lukon, és a belső oldalra felszerelt zárba csúsztatva lehetett hátrahúzni a reteszt. Nekem személy szerint eddíg csak egy 2000 azaz kétezer éves kínai lakat járt a kezemben, vicces módon arra, h lakat is csak nehezen lehetett rájönni...
(Mellesleg az ilyen okoskáknak van olyan ajtajuk, amit halál némán kinyitok két szál dróttal, vagy más olyan módszerrel, ami saját kulcsos bejutásnak tűnik, hogyha van biztosítás, akkor az se fizessen!)

cso zsi 2007.12.23. 23:00:26

GOD
Jártam pár európai országban, és más földrészen is a gyalogátkelőhelyen.
Kelet-európán, és a Balkánon kívül úgy közelítik meg az autósok a zebrát, hogy a hülye, körül nem néző (vagy a jobboldali közlekedéshez szokott) gyalogos sértetlen marad.

sárga swiftes 2007.12.23. 23:21:27

Gyalogosok zebrán...nem kell tanítani őket,minek?
rendszerint járok át csepelre,a Közvágóhidnál ugye az Obinál \\\" vagy mi van ott\\\"jobbos kanyar,a kanyarban zebra,na most nekünk autosoknak zöld van és ha kicsit rosszabb idö van nem igazán belátható,Na de elmegy a HÉV és hiába is van piros némeik TAPLÓ akkor is a kocsi elé ugrik hogy elérje,multkor jártam ugy,hogy pont elém lépet le pedig nekünk zöld volt,ö meg csak rohan,és még csak nem is zavartatja magukat.Ha elütöd hibás vagy,ha rákürtölsz még neki állna feljebb,ha fékezel akkor meg a mögötted lévö idegbajoskodik hogy most mi van.....

GOD 2007.12.24. 01:45:44

cso zsi 2007.12.23. 23:00:26

Gratulálok, lévén, hogy csak a zárakról szóltam egy eget verő butasággal kapcsolatban. Ez olyan, mint aki azt hiszi, h a MABISZ minősítés ér valamit! Olyan cuccok is megkapják, amiből az összes valaha legyártottat ugyanazzal az egy csavarhúzóval nyitom-zárom, ahogyan nekem tetszik! Mellesleg meg én is próbálom követni az általad elmondott eljárást. Olvasni kellene, aztán hozzászólni ahoz, amit leírtam.

sárga swiftes 2007.12.23. 23:21:27

1etértek! Némelyiket fel kéne pofozni batzpapuccsal, hogy megtanulja a rendet!

Rocko- 2007.12.24. 10:53:26

igen, ez sokkal jobb megoldás, mint az aluljáró volt, mert úgy nehezebb volt őket elütni.

WAIT 2007.12.28. 08:00:04

"1) Útra merőleges zebrán gyalogosnak van elsőbbsége
2) Ha kanyarodsz a zebra felé akkor is szintén.
3) Járdán nem lehet parkolni."


1. Fura, de még az úttesttel párhuzamos gyalogátkelőhelyet nem láttam még! :D

2. Mi van ha nem kanyaradok felé, csak egyenest haladok? :D

3. Ki mondta ezt neked hogy tilos? A 3500KGt nem meghaladó legnagyobb ösztömegű járművel bizony lehet, egyéb tilalom hiányában! A gyalogos forgalomnak biztosítani kell 1.5 méter szabad helyet!

Mielőtt fogalamaztok, legalább szedjétek össze "mondandóitokat"!

A gyalogosnak 2 helyen van elsőbbsége:

1.KILYELÖLT GYALOGÁTKELŐHELYEN.
-A KIJELÖLT GYALOGÁTKELŐHELYET ÚGY KELL MEGKÖZELÍTENI, HOGY A GYALOGOS, ZAVARTALANUL ÁTHALADHASSON. NEM KELL MEGÁLLNI FELTÉTLENÜL, A LÉNYEG, HOGY ZAVARTALANUL ÁTHALADHASSON! :)

2.A KANYARODÓ JÁRMŰNEK ELSŐBSÉGET KELL ADNIA, ANNAK AKI KERESZTEZI AZ UTJÁT, AMIRE ÉPP KANYARODIK.
-LEGYEN AZ GYALOGOS, VAGY ÉPP
KERÉKPÁROS.

TISZTELT KÖZLEKEDÉSI PARTNEREK!
MINDENKINEK BALESETMENTES, BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK!

Kata 2007.12.29. 18:31:38

GOD 2007.12.23. 19:21:44

Már megint mi a jó fene problémád van velem? Hogy mersz le"tudatlanozni"? Mi van a biztonsági zárakkal? Miről beszélsz te egyáltalán? Mi köze van ennek a zebrához? Egyáltalán, mi van??? Áruld már el, mi az a kurva nagy bűntény, amit elkövettem ellened, hogy ennyire utálsz, hogy fenyegetőzöl??? Jut eszembe, nem arról volt szó, hogy nem kommunikálunk egymással? Ennyire zavar, hogy ettől függetlenül itt vagyok, és írogatok? Húzzak el innen a picsába? Vagy mit akarsz?

GOD 2007.12.30. 01:07:56

Kata 2007.12.29. 18:31:38

"Ez gyakorlatilag ugyanaz, mintha azt mondanánk, hogy vegyél biztonsági zárat, mert mit ér az érvényes jogrend, és a magántulajdonhoz való jogod, ha kirabolnak?..."

Ez a tudatlanság forrása. Meg az, h szerinted a rablás összefügg a zárakkal. (A rablás az a tulajdon/értékek átadására való kényszerítés erőszakkal, vagy annak ígéretével) Ha fenyegetőzni akarnék, akkor nem nyilvánosan tenném, ha ilyen mondandóm akad, akkor arról tudni fogsz! Az, h hogyan lehet bejutni nyom nélkül, az meg a mai magyar valóság cirka 80%-ában igaz. (De ha érdekel a téma, akkor szerezzél be egy LSS-t, ami '76 óta tananyag az amerikai zsaruknak.) Mert bármilyen furcsán is hangozzék, értek a zárakhoz. Mellesleg a baráti köröm nagy része is képes ilyen apró mutatványokra. A kisebbik része meg még meredekebbre is (Jó példa: útdöngölő lapvibrátorral széfet nyitni :D)!
Meg bónusznak: Ha utállnálak, akkor megmondanám. Szemtől szembe.
Amit szeretnék veled kapcsolatban, az csak annyi, h egy kicsit legyél normálisabb. Az egyik pillanatban elesett vagy, mint a csoda, a másikban szeretni való hölgyemény, a következőben dühöngő fúria, aztán jön a belemagyarázós szakasz. Azt a mai napig nem értem, hogy honnan vetted azt, hogy lehülyepicsáztalak??? Nem írtam le ilyet, és nem is ez lett volna a mondat befejezése. Csak azt már elmondták páran előttem. Próbálom tiszteletben tartani mások elmebaját. Nekem is megvan a sajátom.
A véleményed meg érdekes, bár néha szájról kifordított, de mindenképpen érdekes. Nekem nem okozna semmilyen örömet, ha nem szólnál hozzá az itt elhangzottakhoz.

Ha van még mondandód, érdeklődve várom.

(Ha már a téma fel lett hozva, érdekes a magyar jog alkalmazása tettenért betöréses lopásnál :( Sajna vicc az egész, úgyhogy bezony meg kell venni a biztonsági zárakat...)

Kata 2008.01.06. 20:15:17

God,

a zár egy hirteleneszembejutásos hasonlat volt, amit tévesen a hülyeségemnek értelmeztél. Ez a te dolgod. Nem szokásom zárakról értekezni, lévén, hogy nem vagyok lakatos, és a legkevésbé sem érdekelnek. Én ezt a magyar jogrend és gondolkodásmód visszásságaként próbáltam felmutatni, de ez téged ne érdekeljen. Rohadtul nem szeretném, ha bármilyen formában is fenyegetőznél velem szemben. Gratulálok, ha te és a baráti köröd vígan fel tud feszíteni minden zárat. Remélem, ezt a tudás pozitívan használjátok és nem éltek vissza vele.
Miért kéne "normálisabbnak" lennem? Nem gondolod, hogy az emberi személyiség igenis összetett? Számodra mi a normális? Lehet, hogy számomra nem az? Miért kéne a te normáidnak megfelelnem, ha a sajátjaimnak és a közvetlen környezetemnek megfelelek? Te meg az én normáimnak nem felelsz meg. Na most akkor mi van? Hol mondtam én azt, hogy lehülyepicsáztál? Egyszer valahol le lettem hisztisnőszemélyezve, már nem emlékszem, ki által, de nem fogok utánanézni, mert leszarom, ki volt az, és mi a véleménye.
Engem nem az érdekel, hogy kinek mi a véleménye itt rólam (ismét csak a patriarchális társadalom mételye, egy férfi mondhat ítéletet egy nőről, annak kötelessége azt elfogadni, de egy nő nem mondhat sem ítéletet, sem véleményt a férfitársadalomról, mert akkor megkapja, hogy nem normális, hisztis nőszemély, egyik pillanatban ilyen, másik pillanatban olyan, de most ezt itt hagyjuk is...) hanem az érdekel, hogy ki mit mond. Úgyhogy tessék csak szépen leszállni rólam, mert idegesít, hogy az én személyiségem sokféleségével vagy elfoglalva. Rád is lehetne egy-két személyiség klisét húzni, de mégsem teszem. Csak épp én nem érzem magam eléggé képzett amatőr pszichiáternek, hogy belepofázzak abba, mikor hogy viselkedsz, mit írsz. Pedig én meg a pszichológiához értek.

Ennyi a mondandóm, és örülnék, ha nem válaszolnál rá. Többek között azért nem, mert nem érdekel, azonkívül meg nem szeretnék veled a továbbiakban kommunikálni, bár értékes és érdekes embernek ismertelek meg. Csak épp vannak olyan dolgaid (pl. engem lebaszni valami zárak miatt), amik nekem rohadtul nem tetszenek.

GOD 2008.01.07. 17:56:20

Kata:

Hálaistennek, ezt is megértük!

(Zárat a mezei suttyó parasztok feszítenek, általában a "réti nigger" kategóriából.)

A rettegésed attól, h tudom, h mikor és hol talállak meg, viszont szórakoztat, és mint amatőr pszichomókus, addíg el kellett volna jutnod, h ne mutass sebezhető felületet :))))
A hibát elkövetted :D

És ezt csak azért írtam le, h ne örülj ;)

Lacee 2008.01.08. 13:19:14

Tök épületesen elvitatkoztok. Ami azt illeti egyébként, szerintem ez tök nem egyértelmű, ugyanis sokan rosszul értelmezik a szabályt, ergo úgy gondolják, hogy ők bármikor bárhol bármi elé leléphetnek a zebrán. Jómagam sem vagyok 1 túlgondolkodós, de ugyanmár, ha mondjuk 1 adott autó után sehonnét nem jön 1 darab se az elé pl miért kell lelépni? Persze mint mondtam énsem húzom az időt sokáig a lelépéssel, de könyörgöm azért gondolkodjunk már! Nekem gyalogosként (persze amennyiben erre van remény) gyakorlatilag semmi veszteséget nem jelent hogy várjak 1-2 autót és csak akkor menjek át ha senkit nem zavarok, még akkoris, ha tudom, hogy nekem lenne elsőbbségem. A másik, hogy a gyalogosok többsége abszolút nem tudja értelmezni a zebránál kialakuló szituációkat. Kedvencem, ha elengedek valakit. Ilyenkor több eltérő kimenetele lehet a dolognak. Az egyik, hogy az illető elindul, átér. Ez így tök jó. A másik, hogy integet, hogy menjek (namost ezt nem értem de oké) újabb variáció, hogy lelép aztán meggondolja magát. Kedvencem az a járókeretes mammer volt aki ezt olyan 5-10 percig játszotta velem... Illetve kiváló még ha megállsz és elengeded a gyalogosokat. Egyik oldalról elindulnak. mire ők átértek, a túloldalon is észbekapnak hogy hű megálltak, mehetünk. Ennek folyományaképp esetenként percekig ott ácsorogsz, mert mindíg valamelyik oldalon elindul valaki. Miért nem lehet ilyenkor 1x-e elindulni, amennyiben ez lehetséges. (nyilván nem arra az esetre gondolok mikor a szembejövő sávban vki még 100al áthúz a zebrán.) Meg a kedves autóstársaknak üzenem, hogy több sávon esetleg ha vki megáll, lehet hogy nekik is meg kellene. Míg mondjuk (jegyzem mint gyalogos, a gyalogosnak mondom) hogy esetlegesen az autósok életét is meg lehetne könnyíteni egy picit, hogy nem akkor és úgy lépek le ahogy őt maximálisan zavarom, hiába van nekem elsőbbségem. (ráadásul elsőbbsége annak van akinek magadják) Mert az a baj, hogy sokan ezzel "játszanak" hameg fellökik őket fel vannak háborodva. Vagy esetleg körül sem néznek. Kedvencem mikor a kedves anyuka havas úton szakadó hóesésben szépen kitolta elém a babakocsit. Ha saját magára nem vigyáz, legalább a gyerekét félthetné. És bocsánat természetszerűleg nem megijesztettem, hanem ahogy tudtam lassítottam. (tegyük hozzá hogy akkormég sajnálatosan rutintalanul, így örülhet, hogy nem ijedtem meg, és tapostam padlóig a fékbe mert akkor nekicsúszok és fellököm, természetesen akaratlanul.) Persze a KRESZ-ben az van, hogy az autósnak minden körülmények között meg kell tudni állnia, de tekintve hogy én voltam az egyetlen autó az úton, pl adott esetben mi lett volna az a 20s ami alatt én elhaladok?

GOD 2008.01.08. 23:49:23

EBEUSS 2008.01.07. 18:23:42

Hát igen. Egyik Pszichológus ismerősöm most olvassa vissza tanulmányesetnek. Biztos rájön, h mi a Kata-szindróma rendes neve :D

Lacee 2008.01.08. 13:19:14

Modjuk egyetértek azzal, amit leírtál, csak lenne még némi adalékanyagom:
Szerinted miáltal érzi feljogosítva magát a gyalogos arra, hogy a zebra szélén álldogálva várakozzon, arccal a zebra felé; majd jót röhög azon az autóson, aki megáll neki? Most a viccet félretéve az az autós mennyivel kevésbé fogja ezután megadni az elsőbbséget a zebrán?
Kedvenceim egyébbként a fattyukat kocsiban toló némberek, akik kitolják a parkoló kocsisorból a babakocsit, majd szétnéznek, hogy át tudnak-é menni... (Mellékesen a legjobb az volt, amikor a villamos elé tolta a megunt kölyköt a rima a Bécsi úton az Új Ótvarnál, nem egészen 70 méterre a zebrától...) Ne tudd meg, hogy milyen gyönyörű körmondatokban fejti ki az ilyeneknek a (volt) nejem a mondandóját! :D

Lacee 2008.01.09. 00:02:12

GOD amint láttad énis írtam hogy volt hasonló szitum. Meg aztis mondtam hogy sokan az autós szivatásából sportot csinálnak gyalogosként. Merthogy ő "úgyse autózik, és különben is az autósok bekaphatják." Émmeg igyekszem úgy viselkedni mind2 esetben, úgyértem gyalog és kocsival ahogy én is elvárom hogy velem viselkedjenek. Ezt kéne tennie mindenkinek, csak mivel sokan csak az egyik oldalon állnak mindíg (legyen autós vagy gyalogos) szarnak a másik csoportra... (merthogy van olyan autós aki gyakorlatilag nem közlekedik gyalogosan, pl aki a "bót" elött kivágja a vészvillert, na ő tutker szénné szivatja a gyalogosokat. Igaz mondjuk hogy valószínűleg az autóstársait is...)

GOD 2008.01.10. 08:50:47

Lacee 2008.01.09. 00:02:12

Meglehetősen keveset vagyok hajlandó gyalogolni, de olyankor általában nincs problémám az autósokkal, velem udvariasak (lehet, h fizikai felépítés miatt, vagy csak azért, mert körülnézek?). Alapvetően semmilyen gyalogost nem szivatok, csak amelyiknek szemlátomást indokolatlanul messze van a 10-20 méterrel odébb levő zebra. Namost zebrán meg még barom is lehet, akkor sem csesztetem.
Az autósból meg a feleslegesen agresszívak kivételével csak az index nélküli pályázóknak tartok be.
De tulajdonképpen a kutyát nem érdekli manapság, h mi van a másikkal, "csak takarodjon az utamból"-féle mentalitást sajnos én is tapasztalom. :(

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.10. 14:47:15

GOD: Na az olyan gyalogosoktól én is kifekszem, akik nem képesek tíz-húsz métert sem sétálni a zebráig. Legtöbbször ilyenekbe az Üllői úton futok bele Kispesten annál a villamosmegállónál, ahol a nagy CBA (volt villamosgarázs) van. Mivel ott valamiért a járdasziget szélére itt nem raktak korlátot, ezért a sok birka lendületből (!!!) ott megy át az Üllői úton a túloldalra, amelyik ajtónál éppen leszállt. Akkor is, ha épp mozgásban vannak ott az autók. Tiszta agyrém. Na itt nagyritkán a legéletveszélyesebb attrakciókat bemutató gyalogosra vagy dudálni szoktam (bár arra immunisak az ilyenek), vagy a hatás kedvéért benyomott kuplung mellett égetek egy kis benzint. Bocs a környezetvédőknek...

Kata 2008.01.11. 17:05:21

God,
tévedtem. Nem vagy sem értékes, sem érdekes. Mulass jól.

Johnny336 2008.01.11. 18:51:54

Höhö!

Ez a poszt már rég lerágott csont, de a Kata vs. GOD meccs érdekesen alakul :)

Egyébként nekem rémlik, ki hp-zte le szegényt, de nem akarok ujjal mutogatni senkire!

TH 2008.01.11. 19:05:07

Bár Kata hisztériázásán már csak nevetni tudok, abban egyetértek vele, hogy GOD! egy teljesen lényegtelen példán kezdett szőrözni, tök fölöslegesen: magyarán, Kata azt a véleményét próbálta elmondani, hogy nem tetszik neki az, hogy azokat figyelmeztetik ezek a plakátok, akiket a törvény véd (a gyalogosokat v. a lakástulajdonosokat) a szabálytalankodókkal/bűnözőkkel szemben (elsőbbséget meg nem adó autós és betörő). Szerintem a hasonlata jó volt (bár a tartalmával nem értek egyet, mert az is fontos, hogy mindenki vigyázzon magára, mert a jogszabály nem fogja egybekaparni senkinek a testrészeit a zebrán), kár volt a zárakba belekötni, de GOD! szereti itt megcsillogtatni zárakhoz fűződő szakértelmét, ami szíve joga, de ezért kár volt Katát lehülyézni.
Kata nem azt mondta, hogy a biztonsági zár fog megvédeni, hanem azt, hogy nem azt kell az embereknek mondani, hogy "sok zárral védd az otthonodat", hanem hogy "betörők: aki betör máshova, az kurva sok évet fog börtönben tölteni". Tekintettel arra, hogy a törvény szerint nem nekem kell védekeznem, hanem másnak tilos bejönnie hozzám. Ennyit akart csak mondani, ennek semmi köze a biztonsági zárak biztonsági problémáihoz.

Szendwich 2008.01.12. 12:54:32

Friss zebras sztori. Miskolcon a plaza mellett a 4 savos uton piros a lampa es ep a gyalogosok kelnek at az uton. Testverem lassit - piros is, nem is sietunk - meg egy kikent venkurvat is atenged - a zebratol messze - az uton. A ven szatyor ezt kihasznalva attipeg az ut mellett parkolo szurke Golfjahoz. Mire oda er, mi is oda erunk a kocsija melle. Ekkor az oreglany fogja es tarig kivagja az ajtot!!! Fek, balra kormany, duda, orditas. A ven kurva meg olyan agresszivan nez, hogy megreped a Golf szelvedoje...

WAIT 2008.01.14. 09:23:55

..ez jó sztori! Csak az a baj, hogy a vén kikent kurvákat nem üthetjük el attól még, hogy piroson mennek át! :)

SLaci 2008.04.11. 20:33:29

Sziasztok!
Múltkor mentünk Kecskeméten, gyerekcsoporttal. 2 tanár, sok (>50) gyerek (nincs pénz a hivatalosan szükséges kísérők biztosítására). Mikor zöld lett, elindult az eleje. Mire a fele átért, piros lett (nekünk). Mivel csoportban voltunk, átment mindenki. Ott voltam, hogy megállítom a gyerekeket, de az autósok jelezték, menjünk. (Tudtommal amúgy a csoport miatt mehettünk volna, de mondjátok, ha nem.) Szívtak az autósok, várniuk kellett, de emberi volt a hozzáállásuk. Van remény.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása