Gondoltam én is belekotnyeleskedek kissé ebbe az autózásnak nevezett zűrzavarba. Egészen pontosan a szigorítások okán.Laci ezzel szemben inkább azon akadt ki, hogy akkor is a tulajdonost fogják büntetni gyorshajtás esetén, ha az autót másvalaki vezette, bezárva az eddigi jogi kiskaput.
Kezdeném azzal, hogy amikor ezeket a sebességhatárokat megállapítátották, még a 1500-ös Lada, vagy Zsiguli volt az utak királya, esetleg néhány Ford Taunus. Manapság az autók többsége ABS-szel, kisebb része pedig ESP-vel, ASR-rel van felszerelve. Miközben a dobfék lassan ismeretlen fogalommá válik, nemzetünk vezető hősei (akik ugye nem fújnak szondát, ha arra kérik őket, viszont legalább dohányoznak ott ahol azt tiltják) ismét kitesznek magukért, és jó 2,5 havi átlagkeresetet elkérnének azért, ha valakinek sietnivalója van. Már ez is érdékes, hiszen a kresz ill. törvény szerint 2 esetben igazolhatod a gyorshajtást: ha kergetnek, vagy ha te magad beteget szállítasz. Mint a világon oly sok minden ez sem ilyen fekete-fehér. Késhetek a saját hibámból, de akár azért is, mert bár időben indultam a dugó miatt megcsúszom egy fél órával. Erre nem lehet előre felkészülni. Ilyen esetben nem lehet időben indulni, és a fent felsorolt 2 okon kívül, még számtalan olyan marad ami elég fontos nekünk, és sietségre ösztönöz.
A lényeg, hogy már megint elvenni akarnak, adni semmit. Csak normák és bevételek léteznek, állampolgári (netán emberi) érdekek nem. Ezekkel a modern autócsodákkal simán lehet(ne) tartósan és biztonságosan 150-el autózni a sztárdán, ha helyette a jobbra tartás problémáját oldanák meg. 3 sávos pályán a legkülsőbe csak teherautók, autóbuszok és néhány riadt turista szokott tartósan haladni. Mondják azt, hogy városon kívül lehet 100-110-el autózni, felülvizsgálják a 30-40-50-60-as táblákat, megcsinálják az utakat (az M0-ásra is előbb kerül trafi mint hogy kibővítenék 3 sávra) és aztán, ha letettek valamit az asztalra, majd lehet azt mondani, hogy aki 150 helyett 165-tel (figyelembe kell azért venni a gépkocsik kmórájának lehetséges hibáit is) megy az bukta. Aki a 110-et sem tartja be, azt nagyon seggbe fogjuk rúgni. Nem az a megoldás, hogy már megint tiltunk: leveszünk titeket az adminisztrációval, a benzinnel meg mindennel és most még ezzel is. Tessék szépen megdolgozni azért a pénzért, amit majd esetleg rólam legombolnak a későbbiekben, ha nem bírok magammal.
Már régebben olvasom a blogodat, általában egyetértek a felvetéseiddel. Magam is úgy gondolom, hogy aki szabálysértést követ el, vállalja érte a felelősséget, ne próbáljon kibújni úgy, hogy pl. "nem vall a közeli hozzátartozójára".Ehhez még én is hozzátennék egy kapcsolódó linket:
De a jelenlegi tervezet tartalma az több, mint szigorítás, a nyilvánvaló sarcon kívül teljesen igazságtalan is.
"Az államtitkári egyeztetésen lévő javaslat érdekessége azonban az, hogy a kormány szándéka szerint a tulajdonost akkor is megbüntetnék, ha a más által vezetett autóját megállítják a rendőrök, megállapítják a sofőr személyazonosságát, és meg is bírságolják az illetőt, közölte a kormányszóvivő."
http://index.hu/politika/bulvar/1011gyrsj/
Én ezt nem érdekességnek neveznám, hanem a jogállami normákkal való teljes szembenállásnak!
http://index.hu/politika/bulvar/ghajtas07100
Az utolsó 100 komment: