Nem ritka a gyorsulgatás a Váci úton, szinte már megszoktuk. Hírértéke akkor van a dolognak, ha baj történik. Hát ma éjjel is történt.

Két autó versenyzett a Váci úton szombat hajnalban. Lassítás nélkül száguldottak át a piros lámpán, amikor az egyik belehajtott egy kanyarodó Fordba. Bár öten is megsérültek és a két kocsi is ripityára tört, a másik versenyző lassítás nélkül hajtott el a helyszínről.Tudom, tudom, szegény faszagyereknek éppenhogy annyi benzinre van zsebpénze, hogy gyorsuljon egyet és megmutassa, hogy ő az, aki. Hát most jól meg lett mutatva, tényleg. És valahogy megint úgy sült el, hogy telibekaptak egy teljesen vétlen autót, aki zöldnél kanyarodott ki. Gondolom, nem ötvennel.
Az index.hu teljes cikke itt.
Az vajon fel sem merül a faszagyerek fejében, hogy hol van? Nem tanította meg neki az anyukája, hogy a piros lámpán nem szabad átmenni? Nem szivatásból piros, hanem mert olyankor keresztben jöhetnek az autók, motorosok, babakocsit tologató anyukák! A másik idióta köcsög, amelyiknek szerencséje volt, mert nem ő kapta el a szerencsétlen Fordot az meg persze leszarva mindent és mindenkit, padlógázon elhúzott a helyszínről. Az már mellékes, hogy többen is súlyosan, életveszélyesen megsérültek, mert nem egy kis tízzel ráfutós koccanás volt ez.

Elhiszem én, hogy nem lehet minden utcasarokra rendőrautót állítani, akik még az elején megfogják ezeket a vadbarmokat, mielőtt még a felelőtlenségükből tragédia lesz, de miért nem lehet megcsinálni azt, hogy az ilyet fogják és bevágják a börtönbe pár hétre, vagy hónapra? A pénzbüntetés egyszerűen nem visszatartó erejű, mert adott esetben apucinak kell kifizetnie, vagy ha annyira már nem fiatal a faszagyerek, akkor is megoldja. Ilyeneknél az sem visszatartó erő, ha elveszik a jogsiját, már ha egyáltalán volt neki, vagy nem vonták be már korábban. Ahogyan elmés nagytudásúak mondani szokták, nem jogsival indul az autó, hanem kulccsal.
Komolyan mondom, nem sajnálnám, ha az adóm egy részét ezeknek a börtönköltségeire költené az állam, mert nem kéne úgy elindulnom zöldnél, hogy azért szétnézek, nem jön-e valaki oldalról százötvennel. Persze hülye köcsögök mindig is lesznek, mert ha a jelenlegiek kinyírják magukat (meg még előtte és ezzel együtt másokat is), vagy még a baj előtt becsukják őket, mindig jön az utánpótlás. De legalább kevesebben lennének az ilyen balfaszok az utakon, nekünk meg nagyobb esélyünk lenne a túlélésre.
egy_barom_ezust_sport_swiftes 2007.10.27. 11:21:13
A piros lámpa nem egy kitalált felesleges baromság, hanem egy nagy segítség az autóvezetéshez. Kb olyan, mint az hogy látunk. Csukott szemmel sem lehet messzire eljutni. Ha nem lenne jelzőlámpa, akkor tök lassan közlekedhetnénk csak, hiszen mindenki össze-vissza elénk vágna. Ha valaki figyelmen kívül hagy egy piros jelzést egy ilyen sugárúton az gyorsan megszívja, és megszivatja a másikat is... Szoktam én is ezen a helyen nyomni, de a piros lámpa az a saját szabályaim közé is fel van véve, nem csak a KRESZ-be!
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.10.27. 11:47:09
Szoktam én is ezen a helyen nyomni, de a piros lámpa az a saját szabályaim közé is fel van véve, nem csak a KRESZ-be!
már bocs. miaz hogy saját szabály és kresz?ha valamit úgy tartasz a kreszbe azt nem veszed fel saját szabályba, és leszarod?
meg szerintem ne szokjál te is ott nyomni, mert a sportswifted hátsó lökárítójából vakarják majd ki a füled egy ilyen esetben, mert a suzuki az nem 3-as béemvé. nem akarok neked rosszat de szokjál rá a pályára.
vagy úgy gyorsulózni, hogy 0-50-re. a gyorsulásnál úgyis az elején dől el minden, 3.-ban, 4.-ben mindenki tudja tövig nyomni a pedált, és mereven fogni a kormányt, a legseggjebbje is...
Kata 2007.10.27. 11:47:42
Srác privátban Skodás "kilinccsel előre" rallyeversenyző, professzionálisan meg "Top Mgmt driver" nálam. Beült a haverokkal együtt egy olyan idióta haver autójába (koporsó Szutyoki), akiről tudták, hogy sorban törgeli össze az autókat. Kimentek egy kicsit a Mátrába autókázni, belementek 100-zal egy olyan kanyarba, amit 20-szal sem igazán illendő bevenni, és borultak/csúsztak/törtek. Srác életét a két pillanattal korábban bekötött biztonsági öv, és a sok éves rallyetapasztalat mentette csak meg. Az idióta haversrác összetörte a hitelből vett autóját, és majdnem megölt 4 másik embert. Az idióta haversrác azóta vett egy új autót, és azzal száguldozik. Természetesen jogosítvány nélkül, mert azt már egy sokkal korábbi ittas eset miatt elvették tőle. Most sem volt józan.
Vélemény ezzel, és a hajnali esettel kapcsolatban:
1, azaz egy alkalommal elengedni orbitális büntetéssel, ha túllépi a sebességet, vagy minimális alkoholtartalom van a vérében. Következő alkalommal jogosítványt/autót elvenni. Ha még egyszer próbálkozik, börtönbe zárni, amíg nem tér jobb belátásra. Addig sincs esélye másokat kivégezni. Valószínűleg radikális, de valószínűleg nem halna meg olyan sok ember az utakon, főleg nem ártatlanok, akik csak rossz helyen voltak rossz időben, vagy épp rossz emberben bíztak meg.
Ez ugyanúgy gyilkosság, vagy súlyos testi sértés, mint ha csukott szemmel egy géppisztollyal lövöldözne kivagyiságból, és úgy ölne meg embereket.
egy_barom_ezust_sport_swiftes 2007.10.27. 12:10:40
Igen, pld. a sebesség határt, záróvonalat, jobbról előzést nem tartom be mereven. Persze nem mindig szegem meg, de sok esetben ha nem látom veszélyesnek.
A piros lámpa azok közé tartozik amit fontosnak tartok.
Ne szokjak? Pedig most pont nagyon tetszik az új útburkolat.
A Suzuki tényleg papírból van, ezért kell jobban odafigyelnem, mint másoknak, és ezt meg is teszem. Egyébként nem olyan rossz már ezekenek a töréstesztje...
"0-50" -ben igazad lehet, úgyis ott gyorsul a legjobban...
Rocko- 2007.10.27. 12:35:34
Hurrá Torpedó 2007.10.27. 12:44:31
A Suzuki tényleg papírból van, ezért kell jobban odafigyelnem, mint másoknak, és ezt meg is teszem. Egyébként nem olyan rossz már ezekenek a töréstesztje...
"0-50" -ben igazad lehet, úgyis ott gyorsul a legjobban...
nem tom melyik swifted van az újak azok tényleg jobbak törés szempontból mint a régik. meg szebbek is :)
a 0-50 gyorsulásnál főleg a sofőr számít: meddig huzatja, mikor vált, hogyan vált - ehhez ismernie kel a kocsiját. 50-60 fölött a több lóerő győz, mert simábban gyorsul tovább
Virág et. 2007.10.27. 12:54:37
A fehér BMW-s pedig közúti baleset okozása bcs-t követte el. A minősítés függ attól, hogy mennyire súlyos a sérültek állapota (meghal-e valaki a kórházban pl.).
Ez már nem az "elvesszük a jogsit" kategória.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.27. 13:20:01
rognork 2007.10.27. 13:22:09
wz99 2007.10.27. 13:31:01
Virág et. 2007.10.27. 13:51:50
A közúti veszélyeztetést és a közúti baleset okozása bcs-ek között a szándék a különbség. A közúti veszélyeztetés szándékos bcs (pl. valakire ráhúzod a kormányt) és nem kell feltétlen balesetnek bekövetkeznie, elég a veszélyeztetés is.
A közúti baleset okozása gondatlan bcs és tényállási elem, hogy ugye történjék baleset is.
A kettő közül az előbbi a súlyosabb.
SilentSound
OK. Tényleg féreértettelek.
fefo 2007.10.27. 14:33:30
KopaszMercis 2007.10.27. 15:08:09
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.10.27. 15:14:51
Természetesen az új Swiftről van szó. A totalkaros tesztek szerint az alap új Swift semmivel sem rosszabb a többi autónál:
totalcar.hu/tesztek/tores/swift/
A sport változatban pedig fokozták a biztonságot +légzsákokkal, extra merevítés, 4 tárcsafék, stb. 195/45*17 -es kerekek, elektronikus kanyarstabilizátor (ESP) ami tényleg nagyon jól tud jönni.
Múlt hétvégén egy régebbi tipusú fekete merci sodródott mellettem a kanyarban, én még előzni is tudtam őt.
mxplanet 2007.10.27. 15:15:49
a másik marha meg még tolja neki tovább..de minek?? :):)
valóban az elején dől el reakcióidő+tapadás érzékelése+váltás.
szerintem
KopaszMercis 2007.10.27. 15:16:06
amugy gecik a rendorok ebben a tekintetben tok igazad van, de pont azert, mert a szarhaziakat (versenyzo gyilkos idiotak, szondat megnem fujo politikusok, randalirozo rongalo unatkozo tanulatlan allatok) mind futni hagyjak. A tavalyi randalirozasnal is osszesen egy ilyen faszt sikerult megvakitani, azt is csak az egyik szemere es veletlenul. Nem egy utokepes brigad.
Bezzeg a 14 eves bogatyas kukat osszefilctollazo gyereket jol elagyabugyaljak es meghurcoljak - ahoz batrak - akkor ha nem arpadsavba burkolja magat az egyszeru magyar nemzeti hip hop rapper srac, akkor beken hagyjak.
Primitiv barmok.
A jogos vedelem szerintem egy szep kifejezes az onbiraskodasra, mindenesetre en ugy vagyok vele, hogy az ember sajnos ezt kenytelen korulmenynek elfogadni, es ennek megfeleloen valtoztatni a vezetesi szokasain, hogy ne o dogoljon bele, es harcolni azert, hogy ezek megszunjenek. Bar ameddig ilyen korrumpalhatoak a rendorok, addig ugyis minden mindegy lesz.
ámbátor 2007.10.27. 15:38:59
A többivel egyetértek.
trolipotlo 2007.10.27. 15:46:00
cezi 2007.10.27. 15:48:19
ps. ja, es kamerat minden ilyen helyre, a jogvedoket meg belelultetni egy szarratort fordba, hogy erezzek a filinget.
nyekk 2007.10.27. 15:51:16
Zsola 2007.10.27. 15:53:51
Mögöttük kb. 50 méterre követte őket egy rendőrautó, hasonló iramban, sziréna nélkül!
Röhely
P.S.: Szabályos, alázós gyorsulás rulez! :)
Blindmouse 2007.10.27. 16:00:44
rognork 2007.10.27. 16:15:10
hauvarju 2007.10.27. 16:22:00
Azok utan ami az M1-M7 bevezeto szakaszan tortent a kozelmultban es ez a ket kiteritett, levert budos bunko diszf@sz versenyzo is biztosan tudott, hallott rola es hogy ezekutan es ennek tudataban volt pofajuk belekezdeni egy ilyen versenybe, hat en a korhazban levo BMW-st mar at is vinnem a rabkorhazba es addig tartanam bortonbe ameddig ra nem rohad a lakat, versenyzo tarsat pedig segitsegnyujtas es cserbenhagyas miatt szinten bennttartanam lakatrarohadasig. Remelhetoleg a BMW-s legalabb annyira legyen jobban hogy el turja mondani a masik patkany nevet... A biztosito helyeben pedig rajukvarnam az OSSZES koltseget ami a balesettel osszefugg. Nem csoro es szegeny fazonokrol van szo gondolom.
Apropo, tudja e valaki hogy kik voltak ezek a felelotlen allatok?
A rendorseget ugyanugy felelosse tennem akinek a teruleten, korzeteben ilyen esetek elofordulnak mert ha nagyon odafigyelnenek akkor meg tudnak akadalyozni az ilyen baleseteket csakhogy ahhoz DOLGOZNI kellene nekik.
A vetlen karosultaknak pedig mihamarabbi gyogyulast kivanok
Császár Előd 2007.10.27. 16:26:42
Ez már nem az "elvesszük a jogsit" kategória."
Dehogyis! Én is megúsztam! ;))
Rocko- 2007.10.27. 16:31:53
varos.blogter.hu/?post_id=158404
varos.blogter.hu/?post_id=141934
tessék, volt ellenőrzés. aztán kifogy a kapacitás, és nincs rendőr, mert ugye minden utca sarkán nem lehet.
Rogernyúl 2007.10.27. 16:46:23
tiborkaba 2007.10.27. 17:08:24
Azért az vicc, hogy Magyarországon a fővárosban, a rendőrszékház mellett rendezik az illegális gyorsulási bazmegeket. Röhely. Én elhiszem, hogy vannak rendes nosrmális rendőrök, de az ilyen hírek komolytalanná teszik az egész testületet. Nevetséges.
Amúgy szerintem ez a baromarcú marharépa is megússza, vagy valami nevetséges büntetést kap, mint az Érdi tömeggyilkos, aki lejárt műszakival, jogsi nélkül egy trágyadomb bmw-vel tarolta le a buszmegállót.
Visszatartó erő kell ide, az, hogy a hiradóban minden este legyen egy olyan hír, hogy XY balfaszt 10 év kényszermunkára ítélték versenyzésért.
N 2007.10.27. 17:38:53
Egyszerűen hihetetlen, hogy a t. rendőrök ezekkel soha semmit nem tesznek, csak a normális embereket baszogatják. Nem a veszélyes elemekre mennek, hanem a havi kvótára...
Maestro 2007.10.27. 17:40:02
Csak egy visszásság - ezeket a gyorsuló faszokat nem igazoltatják, viszont ha nincs rajtad biztonsági öv, elővesznek. De ha olyan fenenagy liberalizmus van, akkor kérdezem: miért is? Kinek ártok saját magamon kívül azzal, hogy nem csatolom be magam?
A másik vicc az volt, múltkor mentem a hajógyárin, a versenyezgetők elhúztak mellettem, engem meg igazoltattak. Lehet túl lassan mentem...?
Maestro 2007.10.27. 17:40:05
Csak egy visszásság - ezeket a gyorsuló faszokat nem igazoltatják, viszont ha nincs rajtad biztonsági öv, elővesznek. De ha olyan fenenagy liberalizmus van, akkor kérdezem: miért is? Kinek ártok saját magamon kívül azzal, hogy nem csatolom be magam?
A másik vicc az volt, múltkor mentem a hajógyárin, a versenyezgetők elhúztak mellettem, engem meg igazoltattak. Lehet túl lassan mentem...?
NoMojito 2007.10.27. 17:42:42
Tény hogy nem állhat minden sarkon rendőr de ez már olyan rég lóg a levegőben. Pár hónapja a Népfürdő felöl kanyarodót kaszálták el. Ráadásul semmi meglepetés nincs a programban. Minden áldott hétvégén éjjel, ekkor járok haza. Ha sikerül korán hazaérnem még a gyülekezőt látom az Újpesti ÖMV kúton, ha kések már részt vehetek a derbiben. Ők száguldoznak, én próbálom megúszni. A nyár volt az igazi szezon.
Két rendőr beszedhetné az államadóságot pillanatok alatt, de valahogy soha nem láttam egy darabot sem. Pedig harsognak a motorok, még az ágyból is hallom. Remélem erre a baromra rátesznek vagy 8 évet. Annyit minimum érdemel.
Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2007.10.27. 17:44:15
Respect a vétlen sérültnek, remélem mielőbb felépül, a balesetet okozó, hétvégi estéimet a környéken lakó sorstársaimmal megkeserítő féreg pedig remélem, valami kellemes kis fájdalmas sérülésben patkol el két hét kínszenvedés után.
Thomas Magnum 2007.10.27. 17:45:10
Aki elhúzott, sokkal nagyobb büntetést kaphat, mint a \"sima\" gyorshajtásért.
Ha elkapják.
Márpedig el fogják.
Meg is érdemli a tuskó.
Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2007.10.27. 17:48:26
Ezek minden áldott hétvégén itt vannak. Kiállna egyszer 2 órára 4-5 rendőr, és be lehetne gyűjteni az összeset. De valamiért nem állnak.
moshi (törölt) 2007.10.27. 17:49:46
zárt pályán kell nekigyorsítani egy betonfalnak.
moshi (törölt) 2007.10.27. 17:53:26
állítólag azért, mert szabadidejében az összes autó- és motorbuzi rendőr is itt gyorsulgat a B- és ORFK-ról és hát a kolléga, mint olyan a szerven belül egy elég erős tabu. TABU.
AstraCoupe 2007.10.27. 18:19:49
DE! Akikkel mentem, mindíg ésszel csináltuk, piroson sosem mentünk át, és ha utolértük a többi közlekedőt, lassítottunk, hogy ne legyen túl nagy a sebességkülönbségünk előzéskor. Az izgalmas része úgyis a "lámpától-lámpáig" gyorsulás volt, sárgára kilőni. A Hajógyárira meg elsősorban nem amiatt nem jártunk az utolsó időkben, mert csesztetett a yard, hanem akkora volt a tömeg, hogy parkolni sem lehetett, nemhogy gyorsulni. (Ha valaki erre azt találná írni, hogy akkor ott meg kellene minket, köcsögöket büntetni: Nos, a parkolást mióta tiltja a KRESZ?)
Ott is csak akkor láttam koccanást, amikor valami segg vagánykodni akart, és nekiment egy álló autónak mondjuk gumifüstölés közben.
A sok tényleg normális ember között, akiket az éjszakai gyorsulási versenyeken megismertem, tényleg akad néhány balf.sz, de nem ez a jellemző.
Tudom, tudom, nem helyes az illegális versenyzés, de a pályabérlet qrva drága, és ide nem elsősorban a leggazdagabb réteg jár. Valamint egy zárt pályán eltűnne az illegalitás izgalma, amolyan "Fast & Furious" érzés... Úgyhogy az a véleményem, hogy ha ésszel csinálja az ember (nem úgy, mint ez a 2 vadbarom), akkor a kockázat elhanyagolható.
AstraCoupe 2007.10.27. 18:29:58
Könyörgöm, gondolkozzatok! Kiszednek kettőt vagy hármat. És? A többiek pillanatok alatt leállnak, haladnak a forgalommal, vagy beállnak az egyik "gyülekezőhelyre", egy benzinkúthoz. Semmi sem bizonyítható rájuk!
A "sima" gyorsulásnál (200 vagy 400 méter, pl. hajógyárin) sincs könnyű dolga a rendőrnek, mert ha be akar jönni a szigetre, akkor mire beér, többen látják, mintha meztelenül sétálna a Váci utcában, és mire a pályához ér, már senki nem gyorsul. Az egyetlen dolog amit tehetnek (és meg is szokták tenni), hogy beállnak a pályára keresztbe, remélve, hogy sokan megunják, hogy nem lehet menni, és hazamennek. Ez be szokott jönni.
A "lámpás" gyorsulásnál (váci úti), ott meg hogyan gondolod, a büntetést? A delikvens amíg nem megy 70-nél gyorsabban nem büntethető, amikor meg lendületben van, akkor a 110 lovas, 1.6-os Octaviával kevés eséllyel erednek a nyomába.
A megoldás a váci úton a traffipax lehetne, de a sikerhez kb 1km-enként kellene egy trafi...
lápi lidérc 2007.10.27. 18:33:08
Soha egyetlen rendőr sem jelent meg a helyszínen.
lápi lidérc 2007.10.27. 18:36:00
Ezt talán nem kellett volna. Normális egy sincs köztük, mindnek börtönben lenne a helye. Mindnek, kivétel nélkül. Ha te is köztük voltál, neked is.
mxplanet 2007.10.27. 18:39:37
csak a lányokkal foglalkoztam ;)
TH 2007.10.27. 18:46:44
Azt hiszem hálásak lehetünk, hogy nem vagy bíró, és nem Te döntesz ilyen kérdésekről. Gondolom a Te életed annyira példamutató, hogy soha semmi rosszat vagy másokra veszélyeset nem csináltál! Jó, hogy nem akarod halálra kövezni az összes embert, aki gyorsulási versenyezni mert. Ettől függetlenül én is rohadtul utálom őket, mert akár ésszel, akár ész nélkül csinálják, az mindenképp egyrészt veszélyes, másrészt az esetleg ott lakókat rohadtul zavarja. Szal nekem is megvan a véleményem Rólad, kedves AstraCoupe és a társaidról, de azért azon kiakadtam, hogy valaki rögtön börtönbe akar mindenkit zárni ezért...
AstraCoupe 2007.10.27. 18:50:37
Szerintem meg az adócsalóknak van börtönben a helyük. Mindnek.
Amennyiben Te nem teljes fizetésedre vagy bejelentve, akkor te adót csalsz, börtönben a helyed.
Amennyiben újíttattad fel/festettetted ki a lakásodat \"számla nélkül\", akkor Te adót csalsz, börtönben a helyed.
Szerintem a BKV-n bliccelőknek börtönben a helyük. Mindnek.
Amennyiben lógtál már metrón, börtönben a helyed.
Szerintem a bolti tolvajoknak börtönben a helyük. Mindnek.
Amennyiben gyerekkorodban emeltél el cukorkát a boltból, nagykorúságod elérése esetén börtönben a helyed.
Nem folytatom...
A lényeg szerintem a következő:
1.: A büntetés igenis álljon arányban az elkövetett bűnnel:
Érdi tömeggyilkost életfogytiglan, a 2 váci úti suttyót kőkeményen megbüntetni az elkövetett bűn arányában.
Ha gyorsan (mondjuk 70 helyett 110-el, tovább nem nagyon van értelme tolni) hajtok a Váci úton, úgy a KRESZ idevonatkozó paragrafusa szerinti büntetést kapjam, de mivel egyebet nem követtem el, nem gondolod, hogy a börtön túlzás?
Ugye Te sosem mentél még 30-as táblánál 50-el, lakott területen kívül 90 helyett mondjuk 130-al, M0-s autóúton éjjel 120-al?
Mert ha igen, akkor a logikád szerint börtönben a helyed.
Azt nem fogadom el érvként, hogy én gyorsabban érem el ezt a sebességet (azaz GYORSULOK), mert nem a gyorsulás, hanem a nagy sebesség megléte az, ami veszélyes.
Úgyhogy ez a \"börtönbe mindet\" hozzáállás szerintem túl radikális, ilyen alapon a fél ország bent lehetne.
RAptor 2007.10.27. 18:52:08
Ja, meg aztán kinek mi a normális...
TH 2007.10.27. 18:54:34
Teljesen egyetértek. De a gyorsulási verseny városban akkor is oltári nagy prosztóság.
mxplanet 2007.10.27. 18:54:43
leteszem a pinot noir-omat és most rögtön kérek a
7.ker őrsön egy helyszíni fejbelövést AstraCoupe felsorolásai miatt. mindegyik pontban bűnös vagyok
AstraCoupe 2007.10.27. 19:00:19
Látom, a büntetés mértékében hasonló véleményen vagyunk.
Első kommentemben írtam, hogy "régebben" jártam gyorsulni.
Az okok között, ami miatt abbahagytam:
Beláttam, hogy tényleg veszélyes, zavarok másokat, mellesleg a kocsinak sem tesz jót, úgyhogy mindenképpen igazat adok Neked.
Szerintem ebből ki kell nőni annak, aki egyszer belekerül..
Hogy a versenyzés hangos, az sajnos a kocsiban ülve annyira nem feltűnő, ottlakóként biztos engem is zavarna, mint ahogy zavar a szomszéd tetves kutyája is, amikor reggel fél hétkor viszi le sétáltatni, a büdös dög meg végigvinnyogja a lépcsőházat... :-D
Úgyhogy egyet kell értsek Veled, nem helyes a versenyzés, ám kétségtelenül izgalmas.
Mindegy, gondoltam, legyen egy vélemény olyan embernek a tollából is, aki megjárta a "sötét oldalt"...
És most megyek, egy szülinapi buli van a gyöngyösi sétányon.
Hohóóó, csak nem a Váci úton kell odamenni? Akkor melegítem a turbót... :-D
(Ok, tudom, nem biztos, hogy itt és most kellene ezzel viccelnem, de "életemet és véremet egy rossz poénért".)
AstraCoupe 2007.10.27. 19:04:01
Hogy kinek mi a normális, az tényleg egyénfüggő.
A versenyzés egy hobbi, és mint minden hobbinál, itt is akadnak mindenféle emberek.
Akár a siklóernyősöknél, a biciklistáknál, a focikstáknál, sőt, szerintem még a sakkozóknál is.
mxplanet!
Szerintem nem kell főbelövés.
Elég lenne egy barátságos vagyonosodási vizsgálat... :-D
TH 2007.10.27. 19:06:55
OK, így már teljesen egyetértek Veled, ráadásul benőtt a fejed lágya ezek szerint! :)))
Aztán hajrá, le ne késd a bulit, a sebességet ne engedd 200 alá esni! ;)
te barom 2007.10.27. 19:13:08
mxplanet 2007.10.27. 19:13:13
Astra! remélem a turbólyukkal nincs probléma;)
L 2007.10.27. 19:14:02
Gyorshajtas=Elore megfontolt szandekkal, aljas indokbol elkovetett emberolesi kiserlet. Mivel, mindenki tudja, hogy mennyivel lehet menni, "gyorsulni/versenyezni" ritkan szokas veletlenul, keves ember vezetekneve Senna/Schumahher/Loeb izles szerint(ergo vezetni nem tud), indoka/oka nincs ra, mivel leteznek versenypalyak (akinek meg nincs penze bananra, ne tartson majmot), masok "alazasa" meg minimum "aljas" indok.
Addig is mig a fenti utopiam valora valik, mivel a rendorseg pontosan ugy viselkedik, ahogy azt fent mar hosszan ecseteltek, vezetni csak reszegen, gyorsan, lampa nelkul, szembe a forgalommal, mivel igy biztos a tuleles, a vetlen (sajnos) (majdnem)mindig meghal.
mxplanet 2007.10.27. 19:15:11
nem szép dolog anyázni,pláne úgy hogy astra nem írta egy szóval sem hogy 200 fölé nem megy ;DD
TH 2007.10.27. 19:18:11
Tehát aki az ótópályán 160-al megy, azt mind több év börtönre ítélnéd?
te barom 2007.10.27. 19:13:08
Nektek így együtt üzenem, hogy kurvára utálom az ilyen álszent faszokat, akik úgy csinálnak, mintha ők minden szabályt és törvényt betartanak, ezért jogukban áll, hogy halálra vagy börtönre ítéljenek mindenkit, aki más szabályokat szeg meg esetleg!
Ti nyilván mind kibaszottul hasznos tagjai vagytok a társadalomnak, de a gyorshajtók bezzeg egy féreg banda, akiket ki kéne végezni, ugye???
kzolika 2007.10.27. 19:23:11
Érdekes, hogy usákoknál, Egyiptomban, angoloknál és még sorolhatnám helyeken hipp-hopp ott terem egy rendőr szinte a semmiből, ha csak egy nagyon apró szabályszegés történik és tekintélye van. Az kellene itt is. Másrészt meg a Váci út a Dózsa Györgytől a vasúti hídig nem olyan hosszú, hogy 1 nap alatt ne hozná vissza a telepített traffik árát. Aztán lenne rend. Meg kamerát a lámpákba, akkor érett piroson se érné meg átmenni. Ennyit megérne a közlekedés biztonsága.
johevi 2007.10.27. 19:26:17
TH 2007.10.27. 19:26:20
Hát igen, a telepített traffipax érdemes rakni minden olyan helyre, ahol gyakoriak a balesetek gyorshajtás miatt. De nem is kellene túl sokat költeni rá, csak venni a városba 2-300 dobozt, és bele 5 traffipaxot. Ha rendszeresen cserélgetnék, senki sem tudná, hogy hol fotóz. Ugyanígy működik most az M1-en is, nem tudom, miért nem csinálják ezt meg Pesten is.
mxplanet 2007.10.27. 19:27:40
több városban is megfordultam ott, de se a lámpa nem érdekel senkit, se a felfestett vonal,sorolhatnám..sőt ott még kötelező biztosítás sincs, amit a rendszámtáblán különböztetnek meg..ez rossz példa volt
TH 2007.10.27. 19:31:03
Ott szarnak a felfestésekre, a sebességhatárokra meg a legtöbb egyéb szabályra, viszont tök logikusan közlekednek, így viszonylag pörgős és dinamikus a közlekedés nagyon kevés súlyos balesettel. Nekem ez a megoldás sokkal jobban tetszik, mint a minden szabályt betűre betartó német sofőr pl...
hamisnero 2007.10.27. 19:34:27
kzolika 2007.10.27. 19:35:21
egyiptomban mióta van KRESZ?:DDD
Egyiptomban a rendre gondoltam. Tudom-tudom, azért van a sok rendőr, meg katonai ellenőrző pont, mert a turizmus a fő bevételi forrás és a turistákra vigyázni kell, de ott rendet tartanak. Igen, a közlekedés káosz, de attól félek, abban a kb 60 millió lakosú országban kevesebben halnak meg mindenféle saját hülyeségből okozott autóbalesetben, mint itthon.
Gabesz 2007.10.27. 19:43:16
rognork 2007.10.27. 19:46:09
TH:
szerintem azért nem érdemes olaszországgal példálózni, mert a káoszt hamar, a logikus együttgondolkodást soha nem tudnád ilyen közlek morál mellett meghonosítani. itt, ahol arra nem képes pár ember, hogy zöldre elinduljon, a másik fele meg pirosra nem tud megállni.
TH 2007.10.27. 19:57:27
Hát a logikus együttgondolkodás akkor is jó lenne, ha mindenki minden szabályt betartani. De egyébként sajnos eléggé igazad van.
myloh 2007.10.27. 19:59:00
Hát apám, ha a kislányomon vagy a páromon gyakorolnád az elhanyagolható kockázatodat, akkor rövid úton kerülnél az intenzívre, te ... baromállat.
dark future · http://www.andocsek.hu 2007.10.27. 20:05:02
Mármint úgy akartad írni, hogy pár évre, nem?
Sittre az összes városban gyorsuló köcsöggel.
gabáca 2007.10.27. 20:12:16
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.10.27. 20:15:18
Nem kell annyira parázni! Rengeteg más rosszba bele lehet futni az Életben. Kicsi az esélyed, hogy pont egy gyorshajtó fogja hazavágni a családod... kicsi, de azért tény, hogy létezik. Mint ahogy annak is, hogy egy tégla a fejedre esik egy építkezésnél. Gyanítom, hogy hamarabb fog valami betegség miatt kórházba kerülni az egyik családtagod, vagy Te magad! Különben meg a végén úgyis mind meghalunk, úgyhogy no para, inkább élj optimistán az jót tesz! :)
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.10.27. 20:18:03
A felső kép a vétlen Ford?
Az alsó meg a hibás BMW?
gabáca 2007.10.27. 20:21:02
TH 2007.10.27. 20:23:27
Igen.
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.10.27. 20:26:39
Mert ebből a képből kiindulva nem is értem, hogy ebben az autóban egyáltalán hogy ütötte meg valaki magát?
Az elején lévő törés a fő kár, vagy ez csak a pörgés utáni nekicsapódása valaminek?
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.10.27. 20:30:55
Látod nekem 18 év alatt 3 volt, és csak 1-szer büntettek meg. Akkor én sokkal figyelmesebben vezetek, mint Te, mert sokkal hamarabb észreveszem ha rendőr van az úton! ;)))
TH 2007.10.27. 20:31:14
Egyrészt még egy ilyen Escort nem hiszem,hogy tele lenne légzsákkal, max 1 v. 2 lehet benne.
Ezenkívül: "A Ford három másik utasa könnyebb sérüléseket szenvedett, a sofőr sértetlenül megúszta a balesetet". A negyedik meg kirepült, nyilván "elfelejtette" bekötni a biztonsági övét.
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.10.27. 20:40:34
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.10.27. 20:44:06
Haverom a Ford Mondeójánál inkább az anyós övét dugja be az övébe, hogy ne csipogjon. Kíváncsi leszek ha egyszer a légzsák teszi vissza a fejét a fejtámlához, és nem az öv tartja ott...
TH 2007.10.27. 20:50:49
Hát a Sierrán nincs ilyen benyomott csík végig a kilincs vonalában, én arról ismertem meg.
A Sierrák (főleg az erősebbek) jó gépek voltak, sajna én nem ismertem egyet sem közelebbről.
A haverodnak meg ez úton is üzenem, hogy gratulálok hozzá, hogy milyen fasz. Ha kinyílik egyszer a légzsák, azt rohadtul meg fogja szívni...
TH 2007.10.27. 20:52:45
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.10.27. 20:57:35
kepfeltoltes.hu/071027/sierra_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
matild 2007.10.27. 21:01:32
TH 2007.10.27. 21:03:23
És gondolom a gyorsulási verseny hangja is igen szívderítő minden ottlakónak. Vagy annyira nem hangos, mint amennyire veszélyes lehet?
L 2007.10.27. 21:21:06
Kedvenc peldam erre A6 vs. A4 kettoben egyutt nehany tucat legzsak, ahogy illik.
Osszesen 5 utasbol 1 tulelte(tehat nem koccantak). Egy sem nyilt ki.
X 2007.10.27. 22:25:54
másik
LANGLOVAGOK.HU képek részén vannak nagyobb képek az esetről (sok más hasonló között)!!
.
Rocko- 2007.10.27. 22:54:39
ennyi erővel egy idetérő külföldi azt gondolhatná, h nálunk szabályszerűen elő van írva autópályára a 130+, előzni csak kanyarban szabad, és megállni csak az út közepén vészvillogóval szabad.
váci útra, és a hasonló gyorsulás miatt frekventált helyekre traffit kell tenni, ami össze van kötve egy puskával. 50 (? nem tudom mennyi a max ott) helyett 80? puff, fejlövés. hamar abbahagynák.
Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2007.10.27. 22:58:03
De tudod mit, elkezdek trombitálni tanulni. Még sosem próbáltam, de majd biztos belejövök. Majd az ablakod alatt fogok gyakorolni, végülis normális leszek és nem megyek át a piroson, úgyhogy miért is zavarna téged...
hamisnero 2007.10.28. 00:39:00
Nem para. Ténykérdés. Hatásra ellenhatás. De azt is megmondom, miért. A balesetek megtörténhetnek, bár általában mindenki mindent megtesz, hogy ne így legyen. Azonban az alapszabályokat akarva figyelmen kívül hagyó hülye pontosan tudja, hogy amit csinál, az veszélyes saját magára nézve, és másra is. De nem érdekli - dolus eventualis. Azért nem tudom gondatlanságnak (még luxuriának sem) tekinteni, mert nem mulasztotta el a kellő körültekintést - egészen tisztában van azzal, hogy amit tesz, bajba sodor másokat, ha neki piros, akkor egy forgalmas úton biztos jön valaki, és esélye sincs elhárítani a balesetet. Tudom, hogy de iuris gondatlanság, ám de facto - szerintem nem. Azaz csak orosz rulett, hogy éppen kit nyír ki. Csak példaként. Kétszer volt GTK csattanásom, egyik esetben sem én voltam a hunyó. Az elsőben pedig majdnem elhunyó lettem. Annyi történt, hogy a balesetet okozók elbambultak, egy pillanatra kihagytak, és megtörtént a baj. Mindkettővel lejattoltam, mert tudom (párszor már megkerültem a Földet), hogy vezetés közben ilyen van. Elcseszték, és ez velem is előfordulhat. A városban gyorsuló amatőr bajnok azonban nem elnézi a helyzetet, hanem egyszerűen figyelmen kívül hagyja. Egyetlen célja, hogy egy másik taplót akkor és ott leelőzzön (még nem tudja, hogy a kategóriában nincs abszolút győztes, ő csak aznap este nyert, és mindig akad egy gyorsabb vesedonor), és ennek érdekében leszarja, hogy kinyír-e valakit - pl.: Téged, vagy a családod egy jelentős részét. Aztán majd sörözés közben röhögve meséli, hogy ő milyen fasza gyerek. Van az a kategória, aki azt hiszi, neki mindent lehet, sőt, ő mindent túl is él. Se ez, se az nem igaz. Talio (szemet-szemért) hívő vagyok. Hangsúlyozom Barátom, ha pont akkor nézel nagyon mélyen egy igéző szempárba, amikor én megállok a lámpánál, és a Te fékutad az én csomagtartómban ér véget, akkor - bár morcos leszek - be fogom látni, hogy elcseszted. Ha azonban úgy döntesz, hogy akár más halála árán is, de Te meg akarod mutatni, mekkora májer vagy...(bocs, hogy Téged citáltalak ide)
A példák, amiket felhoztam, valósak. Ismerem a túlélőket. A halottakat is.
NoMojito 2007.10.28. 01:03:10
Ennek a téma kapcsán magyarázni hogy mennyire jó is valójában az utcai versenyzés, elég ciki!
Azt hiszem az eredmény szabad szemmel is jól látható. Persze neked még sikerült fokozni a tébolyt, beteg példákkal. Tudod aki bliccel a BKV-n aki csal picit a számlával, és egyéb elmegyengéségeid, azért nem kerül börtönbe mert nem okoz visszafordíthatatlan kárt. Apró bünti után a társadalom ismét keblére ölelheti a bűnöst.
Ellenben ha valaki zseniális magatartása miatt egy ártatlan begyűri az arcát a kesztyűtartóba, az cimbi már hulla marad, és baromira örülhet hogy nem egy ágyban vegetál 30 évig. Jobb ha agybavésed: kurva könnyű ilyet összehozni, még akkor is ha „normálisan” közlekedsz.
Persze értem én hogy Te nagy penge vagy és tuti biztosan fogod a volánt….De Istenem, hány ilyen kölyköt vakartam ki roncsokból pocok pufi arccal, mert helyet váltott fejében az agya.
Ha meg drága a versenypálya akkor spórolj, lesajnálható honnan szerzed a lét, ha meg nem megy nem ok arra hogy mások életével lutrizzatok.
Jegyzem 2 rendőr baromira elég, kell még egy kamera, hagyni a baromcsordát virgonckodjon egy kicsit a felvétel meg jól mutat bíró előtt. Ne hidd hogy olyan könnyű kijátszani a törvényt.
Főleg hogy alig ismered, (persze a gyorsulással nem tudnak mit kezdeni) ettől kezdve ne is magyarázz mert csak mondatba szedett sötétség várható tőled.
AstraCoupe 2007.10.28. 03:03:39
Kedves Te Barom!
Ha figyelmesen elolvasod újra az írásaimat, és nem habzó szájjal közeledsz a billentyűzeted felé, mint bizonyára első beírásodkor tetted, akkor láthatod, hogy sehol nem írtam le, hogy ma este 200-al igyekszem megközelíteni a rendezvény helyszínét. Képzeld, 70 fölé nem mentem a Vácin! Az, hogy "melegítem a turbót", szójáték volt csupán, viccnek szántam, a mondat végén kis szmájlival; bár ahogy elnézem, köreidben ismeretlen ez a jel, úgyhogy most bemutatom: Ha a mondat végén ezt: :-) látod, az egy mosolyt jelent, továbbá azt, hogy a mondat leírója nem gondolja komolyan a szmájli előtt leírt mondatot. Érthető?
Anyukám foglalkozását tekintve pedig nem a szerelmi szolgáltatóiparban dolgozik, úgyhogy legyél szíves a személyeskedéstől tartózkodj, ha megoldható. Köszi.
myloh, Te a következőt írtad:
"Hát apám, ha a kislányomon vagy a páromon gyakorolnád az elhanyagolható kockázatodat, akkor rövid úton kerülnél az intenzívre, te ... baromállat."
Igazad van, természetesen fordított esetben én sem ezt akarnám, itt valószínűleg nem pontosan azt írtam le, amit akartam, elhanyagolható kockázat alatt a hajógyári szigetet értettem éjjel egykor ("zárt" terület, gyalogos egy szál se), az újpalotai szemétégető mellett lévő mellékutat (kint a városból azon az úton még nappal sem megy senki), valamint pl. a TÖKÜRES éjszakai autópályát / vidéki utat, semmiképpen sem a várost. Tudom, itt is történhet baleset, mint ahogy történt is (Lambó-Porsche), de ezzel azt akartam kifejezni, hogy ha valakinek mindenképpen közúti gyorsulásra fáj a foga, akkor keresse az ilyen helyeket, de ha ott autót/embert lát, azonnal lassítson.
Gery Greyhound:
Igazad van, a zaj tényleg zavaró lehet, egyik korábbi írásomban említettem is, hogy ez volt az egyik oka, ami miatt abbahagytam a versenyzést. Ezúton kérek Tőled elnézést azért, hogy pár éven keresztül tavasztól őszig átlagosan két hetente péntek éjjelenként néhány alkalommal (5-6 menet) zavartam a nyugalmadat, és ezt most őszintén gondolom!
NoMojito:
Két dolgot szeretnék tisztázni, az első szól azoknak is, akik a jövőben le kívánnának oltani, valamint anyukám feltételezett foglalkozását emlegetni.
Az első: Lehet, hogy nem hangsúlyoztam ki eléggé érthetően, akkor bocs, de én jelenleg már nem versenyzem. "Fiatalabb", éretlenebb koromban voltam része ennek a szubkultúrának.
Természetesen nem a versenyzés mellett kívánok itt állást foglalni, ma már én sem tartom helyesnek, amit régebben jó szórakozásnak tartottam, csak gondoltam, halljatok egy mérsékelt véleményt olyantól is, aki ezt csinálta valaha. Ugyanis a sok "börtönbe velük", meg "dögöljetek meg gyorsulós majmok", bár egyetértést szül a fórumozók között, igazából nem vezet sehova, így legalább van miről vitatkozni. Természetesen a vita alatt vélemények ütköztetését értem, és nem a mély torokból előtörő "huhaanyád" jellegű hozzászólásokat.
Nem, nem gondolom magam pengének, aki tuti biztosan fogja a volánt. De ma már (úgy gondolom) ismerem a saját és a kocsim képességeit, és azokon a határokon belül maradok, ahol meglátásom szerint biztonsággal tudom kezelni a közlekedési szituációkat. Régen is, mikor versenyeztem, törekedtem erre, bár tudom, hogy ez így most nem hangzik hitelesen. Mondjuk én sosem voltam a "kamikaze" kemény mag tagja, mondhatni versenyzői szemmel "beszari" voltam, talán ennek, és a jószerencsémnek köszönhetem, hogy engem nem kellett kivakarnod a roncsból.
Igazad van, én sem szeretném, ha emiatt történne komoly baja bármelyik szerettemnek. De azt sem szeretném, ha egy elalvó kamionos gázolná őket halálra, vagy egy részeg hétvégi autós tenné ugyanezt. Szavaidból azt veszem ki, hogy a rendőrség vagy a tűzoltóság kötelékében dolgozol: Akkor gondolom tudod, hogy ilyen jellegű balesetek is történnek szép számmal, csak mivel ezek nem hírértékűek, ezért nem ugrik rájuk a média. Az illegális gyorsulás viszont hírérték, mert tiltott dologról van szó, és ettől nő az Index olvasottsága.
Ezzel azt akarom kifejezni, hogy vannak más, közúton elkövethető "főbenjáró bűnök" is, de mivel ez a két baleset történt viszonylag rövid időn belül egymás után, ezért a média most rákattant a témára.
Hogy a saját életemből merítsek (nem véletlenül hoztam fel példának a fentieket).
Dédnagyapámat egy részeg buszsofőr ütötte el fényes nappal. Egy jóbarátom szüleit egy elalvó kamionos gázolta halálra. És tudod, hány balesetet láttam az alatt a pár év alatt, amíg versenyeztem? Kettőt. Mindkettőnél egy hülyegyerek a parkolóban vagánykodott és nekikoccant egy másik versenyző autójának.
Úgyogy valószínűleg nekem volt piszok nagy szerencsém, hogy nem láttam egy komoly balesetet sem, de abból a néhány (3-8, nem tudom, nem ismerem a statisztikákat) halálos balesetből, amely Magyarországon _naponta_ történik, vajon hányat okoznak _konktétan_ a versenyzők? (És itt nem az egyéb módon felelőtlenül vezetőkre gondolok, pl. a paraszt módon előzőkre, szimpla gyorshajtókra, téligumit nem feltevőkre és úgy száguldozókra, hanem ténylegesen az illegális versenyzőkre) Erre őszintén kíváncsi lennék. Szerintem messze nem akkora hányadát, mint amennyire ezt mostanában a média harangozza, és amennyire most közellenségnek vannak kikiáltva, de ez csak az én véleményem.
Egyébként kamerás ötleted nem hangzik rosszul, ha fixen ki lennének telepítve, a versenyzők hamar leszoknának a Váci útról.
Na, ez hosszúra sikerült. Mindenkinek kultúrált véleménykifejtést kívánok, és kedves NoMojito (én nem barmozlak le, miért is tenném, nem ismerlek személyesen), legközelebb igyekszem céltudatosabban fogalmazni, hogy mondatba szedett sötétségem mögött meglásd egy másik ember véleményét.
Üdv minenkinek: AstraCoupe.
viktor134 2007.10.28. 10:33:53
De sehol egy Krisnás csapat egy kis bónusz Gouranga pontért. :)
Aztán beülök a Kispolskiba, és rongyolok ezerrel. :)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.28. 10:44:28
mxplanet 2007.10.28. 10:49:06
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.28. 10:54:11
mxplanet 2007.10.28. 11:05:44
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.10.28. 12:08:13
gaben 2007.10.28. 12:10:36
14év alatt de nem emlékszem incidensre. De az igaz, hogy vidéken sem fordítanak nagyobb figyelmet a városban szabálytalankodókra, országutakon meg semennyire. Kőkemény szigor kellene meg a kiskapuk befalazása. Ja! És aki éjjel ótózik az ugye nappal alszik. Nyugtassatok meg. Akkor mikor melózik? Vagy apuci tárcája csak úgy szarja a pénzt?
Az ész megáll és helyben jár
Név: 2007.10.28. 13:09:20
AstraCoupe 2007.10.28. 15:04:09
Egy versenyzős este ez a tevékenység kb. 4-5 órát vett el az időmből (mondjuk 11-től 3-ig), természetesen nem folyamatos vezetéssel, hanem sok beszélgetéssel a többiekkel, némi kajálással, stb.
Úgyhogy nem isemertem olyan embert, akinél megállta volna a helyét az "éjjel autózik, nappal alszik, apuci fizeti a számlát" elképzelés. Ja, és nekem sem apuci állta a hobbim költségeit.
Ja, igen, költésgek. Kiszámoltam. Nekem ez az egész nem került többe, mintha mondjuk évente egyszer elmentem volna síelni mondjuk Olaszországba. Lényegesen kevesebbe kerül, mintha mondjuk a vitorlázás vagy a lovaglás lett volna a hobbim annakidején. Tudom, Magyarország nagyrésze semelyiket nem engedheti meg magának, de egyrészt nagyon sok hobbi pénzbe kerül, másrészt gondolom elsősorban nem azért írunk ide, hogy a Mo-i régiók közötti anyagi különbségekről írjunk.
Ja, egyébként tudod, hogy hol láttam a legdurvább tuningverdákat? Az "elmaradott"(-nak hitt) kelet-Magyarországon!
Noon 2007.10.28. 18:16:18
Anélkül,hogy a korábbiakhoz bármit is hozzáfűznék,leírok egy hasonló esetet: két (vagy három) évvel ezelőtt,december 31.-én,délután,Árpád híd,Budáról Pestre.A Vörösváriról hajtottam fel,ugye ilyenkor a belső sávba jut az ember.Néhány másodperc után megjelentek a tükörben a VERSENYZŐK! Egyikük (Ford Puma)mögöttem szlalomozva kergette az autókat,a másik (Audi)a viszonylag üres külsőben.Olyan 130-140-el...
Természetesen azonnal eltakarodtam középre a Ford elől,el is zúgott mellettem visítva.Pár pillanat múlva,vagy tíz autóval előrébb,satuzott és elrántotta a kormányt egy utolért járgány miatt.Na,ekkor léptem bele én is a fékbe,várható volt a tragikus finálé.Csak azért szurkoltam,hogy meg tudjak állni,még a repülő alkatrészek előtt.Ez történt:
1.A Puma nekirongyolt a síneket elválasztó betonnak.Szakadt gatya,első futómű,lökhárító,minden.
2.A beton visszavágta,át az összes sávon.Közben elkaszált három autót,ezek persze másokkal csattantak össze.
3.Jött is a végkifejlet: hatalmas puffanással,látványos porfelhőben bedurrant a járdát elválasztó korlátba.Szálltak az alkatrészek,mint egy olcsó akciófilmben.
Mindez három-négy másodperc alatt.Teljes káosz.
A versenyzőtárs mindezt látván,szép csöndesen elsunnyogott,negyvennel.
Hihetetlen módon,villámgyorsan megjelentek a rendőrök és mentők.
Egy óra elteltével jöttem visszafele,a tűzoltók még nem tudták kivágni a pilótát.Pedig már cabrio volt a Puma.
Rossz véget ért az év számukra.Pedig valószínűleg bulizni indultak.Csak elkapta őket a gépszíj.Adrenalin,jee.
Tudom én,hogy nem gyorsultak...szimpla verseny volt,ugye.De senki nem élvezte,a taps elmaradt.
myloh 2007.10.28. 18:30:44
De.
Kérdem én, hogy életkor függvénye az, hogy vigyázzunk mások testi épségére, a szabályok betartásásra??
Nem tudom és nem is érdekel, hogy most milyen idős vagy, de én most huszon, de tudok jobbat, tizenéves fejjel is felértem, hogy szigorúan tilos mások életével "rendelkezni".
Ha egyedül egy zárt pályán és úgy zúzod totálra az autódat, az senkit sem érdekel és csináld, ha jó neked.
Ismétlem, tudom, hogy állításod szerint már nem csinálod, de te is és minden kamikáze jegyezze meg: mindenkit várnak otthon!!! Kit a felesége, a kislánya, a kisfia, a szülei.... és lehetne sorolni még....
TH 2007.10.28. 19:46:41
gaben 2007.10.28. 21:19:59
Pedig lenne ötletem a szankciókkal kapcsolatban.
Első eset: Brutális pénzbírság
Második eset: Jogsi ugrott
Harmadik /ha van pofája még így is/: Kocsi elkobozva
Negyedik eset: Sitt
Lehet jópofáskodni de ahol nincsen fegyelem ott nem lehet biztonságban senki élete sem. Zárt pályán sem fincsi kinyikkanni de legalább ott nincs esélye, hogy vétlen autós kikanyarodjon, hülegyerek kiszaladjon ,hajléktalan a kukából a kocsi elé essen.
Nemrég ment egy tv riport halálos balesetet okozó volt autósokkal. Elég megtört arcokat lehetett látni. Ezt csak azért írtam mert benne van a pakliban, hogy ha gond nélkül lemegy az utcai futam megússza mindenki. Ha nem jön össze, kellően nagy gebasz okozása esetén lehet az a mellékbünti,hogy a zárkában még jól seggbe is pattintanak a kedves lakótársak. Nagy a tét! Vagy ezen lehetőségek teszik még izgalmasabbá a tiltott dolgokat? Ez már beteges de tényleg.
Noon 2007.10.28. 21:33:47
Félreértetted - vagy én voltam félreérthető.
Nem okításnak,vagy morális zuhatagnak szántam.
Csupán egy (számomra) megdöbbentő élménynek.
TH 2007.10.28. 22:44:22
myloh 2007.10.29. 05:14:16
Ismét leírom: ha egyedül száguldozik, zárt pályán, senkit sem veszélyeztetve, akkor azzal semmi baj. Sőt, talán még a tévében is megnézem, hogy a 300 km/h-s tempó a betonfallal találkozva milyen érdekes alakot formál az autóból és az adóforintjaimból milyen hosszan küzdenek a tűzoltók, hogy kihámozzák az illetőt - már ami még van belőle.
És eltaláltad: még nem száguldoztam.
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.10.29. 11:10:01
vape 2007.10.29. 11:37:56
Shinobi 2007.10.29. 12:29:29
Szerintem érdemes megkülönböztetni az "illegális gyorsulást" és a gyorsulókat.
Az "illegális gyorsulási" versenyeken a kb. két év alatt kettő balesetet láttam. Egy Audi, aminek a sofőrje egy kedves hölgy volt, és megfogta a szalagkorlátot, illetve egy CRX-et ami az út végén nem tudott megállni és beugratott a szántóföldre. Soha, a mai napig nem hallottam olyanról, hogy valaki átment egy piros lámpán. Ettől persze még előfordulhatott, de én nem tudok róla. Az ilyenkor történő gyorsulások lámpától lámpáig vannak (ha lámpás közúton vannak, de általában a hajógyári, szemétégető vagy más kihalt szakasz). Az is lehet, hogy nem a mások épségét féltik, hanem a saját autóikat, de ez szerintem már elég ok arra, hogy nem menjenek át a piros lámpán. A részvevők egy részéről konkrétan tudom, hogy ha idegen autó van közöttük, akkor visszavesznek a tempóból és biztonságra törekednek, talán szintén a saját autójukat védve ezzel, de ezzel közvetve csökken másnak a kockázata is. Azt is meg merem kockáztatni, hogy másodpercre pontosan tudják, hogy egyes lámpák mikor váltanak, és mennyi ideig pirosak.
A hétvégi eset véleményem szerint nem "illegális gyorsulás" volt, hanem spontán gyorsulás volt, azaz egymás mellé értek, felhergelték egymást és aztán lámpától függetlenül tolták, ami a csövön kifér.
Függetlenül attól, hogy melyik általam meghatározott csoportba tartoznak, a piroson átmenő és ezzel balesetet okozó autósokat szigorúan meg kell büntetni. Néha én is odalépek neki, előfordul, hogy gyorsulok valakivel, de piros lámpán nem megyek át és nem tapasztaltam még, hogy a velem versenyző átment volna.
Elgondolkodtam azon is, hogy én vajon megálltam volna, ha baleset történik mellettem. Bár, mint mondtam, nem szoktam átmenni a piroson, azért érdekes kérdés. Nem olvastam utána, de nem hiszem, hogy cserbenhagyásnak, vagy segítségnyújtás elmulasztásának minősül, mert nem vettem részt közvetlenül a balesetben. Persze lehet, hogy tévedek, ha így van, javítson ki valaki. Amúgy előfordul, hogy megállok és megkérdezem, hogy segíthetek-e valamiben, rengetegszer hívtam már rendőrt, mentőt vagy cseréltem kereket.
Ami az esettel kapcsolatban egy picit mérgesít az a média tálalása. Nem tudom, hogy mitől tény az, hogy "illegális gyorsulási verseny" volt. Persze nyilván illegális, de közúton nem sokszor van legális gyorsulási verseny. Egy picit úgy tűnik, mintha egy gyorsulós maffiára próbálnák terelni az egészet, akik a törvényen kívül élnek és minden piros lámpán áthajtanak. Láttam olyan kommentet, amiben az van, hogy minden éjjel gyorsulás van itt-ott. Én egyedül a pénteki napról tudok, szerintem szintén arról van szó, hogy néha két autó egymás mellé ér és megnézik melyik az erősebb, jobb, stb. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a "csak egy nap" az rendben van, hanem hogy van különbség egy péntek esti dumálós, egyszer-egyszer gyorsulós összejövetel és két feltehetően idióta között, akik átszáguldottak a piros lámpán. Ha valaki kíváncsi, menjen ki a Váci útra, mondjuk péntek este, álljon félre valahol és nézze meg magának, hány autós gyorsul, mondhatni spontán...
Én vagyok 2007.10.29. 14:25:53
Amíg a rendőrség is csak azzal foglalkozik, hogy mit miért nem muszáj megoldania, addig mit várunk el? Önkorlátozást, önmegtartóztatást? Mindig lesz 1-2%, aki csak az erőszakból (fenyegetettségből) ért.
Karesz · http://kareszka.extra.hu 2007.10.29. 14:37:01
Ha holnap élve jutsz haza, akkor szerencséd volt.
fefo 2007.10.29. 17:28:07
fefo 2007.10.29. 17:35:40
Neki nem sikerült.
Mazs 2007.10.29. 20:33:30
Nos,a tények, akár tetszik, akár nem, a következőképpen alakulnak egy ilyen helyzetben (és az én véleményem Hamisnero-éhoz áll a legközelebb, azt hiszem):
de mielőtt leírom, néhány fogalom, emlékeztetőnek:
1.)KRESZ, sebességkorlátozás, (és itt mondjuk a 70-es tábla nem a kötelező legkisebb, hanem a megengedett legnagyobb sebességet jelenti, (kör alakú, fehér alapon piros szegély, benne fekete számérték) ugyanis a kötelező legkisebb sebesség kör alakú,kék alapon fehér számmal jelzett érték, színvakoknak ez a mondat különösen ajánlott :-P ; lakott terület; bizalmi elv, defenzív vezetési taktika ( a kötelezőt mindig, a tilosat soha, olykor még a megengedettet sem); éjszaka, korlátozott látási viszonyok, relatív gyorshajtás ( 70-es megengedettnél - adott esetben még az 50 is sok);
2.) a versenyzés elindul, SZÁNDÉKOSAN. Nem véletlenül, ugyebár.
2.a) a vezető szándékosan fokozza a gépjármű sebességét, hogy egy bizonyos célt elérjen. (megelőzze a másikat)
Ez a cél öncélú és értelmetlen előnyt jelent. (Semmilyen méltányolható haszna nem lesz.)
3. A közlekedési szabályok -ezzel történő - szándékos semmibevétele.
Szó sem lehet luxuriáról, a cselekmény egésze vonalán végigkövethető az egyenes szándék.
(már majdnem a számon van, az egyenes "ölési" szándék)
A vezető, mivel a jogosítványát egyszer csak megkapta, tehát vaamikor, valahogy bizonyította alkalmasságát a forgalomban való részvételre. A vizsgabiztos ebben azt is értékeli (valószínűleg) hogy a vizsgázó tisztában van a gépjárművezetés veszélyeivel.
** mellékesen megjegyzendő, hogy a hírek sajtó, média nap mint nap beszámol a halálos kimenetelű közúti közlekedési balesetekről. Tehát - és ez alól nem bújhat ki senki - nyilvánvalóan mindenki jól ismeri a közlekedés amúgy sem alacsony kockázatát és veszélyeit. Amennyiben ezeket a veszélyeket és kockázatokat SZÁNDÉKOSAN növeli, már ezzel -még a baleset előtt is - megvalósít több bűncselekményt.
Amennyiben még -ne adj'Isten halálos - baleset is bekövetkezik,... akkor - mivel a vezető magatartásával egyenes szándékkal szegte meg a szabályokat - tudatában annak, hogy az veszélyes másokra, a társadalomra -, (társadalomra veszélyesség helyből Btk. által üldözendő ktv.) neadjisten halálos balesetet okoz, a cselekményén végigkövethető szándékosság a szándékos , halált okozó (ha több ember hal meg, szándékos, halálos tömegszerencsétlenséget okozó) közúti közlekedési baleset okozása bűntettet követ el, halmazatban közúti közlekedés szándékos veszélyeztetése bűntett tényállással, valamint megvalósítja a KRESZ több bekezdésének súlyos megsértését is.
Szerintem szó sem lehet halált okozó közúti közlekedési baleset gondatlan okozásának vétségéről.
Na de, elég. Csak még annyit, hogy akik ilyen magatartást tanúsítanak a közutakon, azokkal a következőt "játszanám el":
(büntetésképpen, de ha a cselekménye elkövetése előtt ezt átgondolja, szerintem meggondolja a versenyzést)
tegyük fel, hogy : A barátnőjét beültetném egy autóba, amelyik ki fog kanyarodni a keresztutcából.
Őt magát, a "versenyzőt" nézőként a kereszteződésnél kiállítanám, hogy az eseményeket jól lássa.
Az úton pedig indulhat a verseny!
Nem tudni, hogy az autó a barátnővel mikor kanyarodik ki. Gondolom, a megfigyelőként kiállított "versenyző" nem nagyon élvezné a szituációt.
Tehát, Kedves Versenyzők! Tessék ezt átgondolni, mielőtt mások életét sodorjuk veszélybe.
Pont.
TH 2007.10.29. 20:48:54
"Hehe TH!!! :))) Úgy tűnik hamarosan Te leszel itt a barom gyorshajtó...!!! :))) "
Az talán azért nem. Én tényleg nem szoktam városban száguldozni (na jó, a Hungárián éjjel azért a 90 tök normális sztem, de 100-ig sosem gyorsítok), és végképp nem rongyolok át pirosokon. Aki ez utóbbit csinálja, az nem épeszű. Aki csak gyorsan megy, az kisebb vagy nagyobb mértékben felelőtlen, de az még másik kategória, mint a piroson átmenő sofőr...
TH 2007.10.29. 20:54:13
Teljesen igazad van.
Én a magam részéről csak annyit próbálok védeni, hogy a sebességhatárokat nem lehet mindig betartani, néha indokolatlanul alacsony sebesség az engedélyezett. Szóval csak annyit javaslok, hogy ne nézzünk bűnözőnek mindenkit, aki nem tartja be a sebességhatárokat pontosan...
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.10.29. 22:30:53
Több emberen elkövetett emberölés kísérlete a versenyzés. Halmazatban megállapítandó a többi közúti bűncselekménnyel, ha arra hivatkozik, hogy van rutinja, akkor már többrendbeli...
Kb. így lenne jó értelmezni a jogszabályt. Mennyi is így a tétel?
cso zsi 2007.10.29. 22:39:19
Egy percig nem védem a BMW-st, nincs miért.
De ha a képeken megnézitek a Ford törését, el lehet gondolkozni azon, hogy ő mennyivel is fordult balra, úgy, hogy nem vette észre a közeledő bömöst.
sejk 2007.10.30. 08:33:39
www.spiegel.de/auto/fahrkultur/0,1518,513867,00.html
myloh 2007.10.30. 13:10:45
Sajnos nem érezném magam jobban egyik esettől sem...
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.10.30. 19:23:41
index.hu/politika/bulvar/lambo1030/
eee 2007.10.30. 20:32:35
TH 2007.10.30. 20:35:39
Hát én nem örülök neki, de 1) ez így egy életre szóló lecke lehet neki,
2) talán elijeszt másokat is attól, hogy 300-al menjenek a sztrádán,
3) vélhetjük "isteni igazságszolgáltatásnak" is :),
de ettől függetlenül ez egy röhej. Szóval hogy átvigyenek egy ilyen súlyos sérültet, az teljesen abszurd. Gondolom a János kórházból sem szaladt volna el egy ködös hajnalon a jelen állapotában, én teljesen kiakadtam ettől, hogy ezt nálunk csak így meg lehet tenni...
TH 2007.10.30. 21:14:34
Dövan 2007.10.30. 21:36:36
www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1153110&command=ugras&screenwidth=1280
Blue 2007.10.30. 21:58:27
"Hasonló gyorsulási versenyeket a sportkocsik rajongói gyakran rendeznek, az azonban rendhagyónak számít, hogy nem zárt pályán tesztelik egymás ellen az autókat."
Aha, persze ... még hogy rendhagyó.
Mazs 2007.10.30. 21:58:33
Egy olyan... 10 év börtönfokozatban, jó lenne?
Tetszett a halmazat :-) a rutin:-)
:-)
Szóval egy 10 év. Motorizáció-fejlődés.
Addigra, mire kijön, talán fejlődik annyit a technika, hogy minden autóban GPS sebességszabályzó, követő-és fékezőradar, GPS pozíciók alapján útkereszteződésben is , még a be nem látható szakaszban keresztben közeledő gépjármű detektálása, nagysebességű dedikált sávszélességen történő műhold-követéses közelekedési helyzetelemzés, esetleges kerülőút-felderítés és elterelés, automatikus sebességkontroll, természetesen GPS alapú , online frissítésű útvonal/útszakaszra érvényes speedlimit hold system (tehát egyszerűen az autó nem enged menni gyorsabban azon a földrajzi koordinátán fekvő úton, ahol mondjuk 50 km/h a sebességhatár, egybekötve egy éjjeli és korlátozott látási viszonyoknál működő relatív-gyorshajtás elleni kontrollelektronikával (esőérzékelés, ködszenzor, fagyszenzor, hószenzor, világosságintenzitás-mérés, stb....) többségét már ki sem kell találni, sok autóban széria, csak be kell kötni egy komputerbe és az meg elintéz mindent.
Erre most nehogy valamelyik okos azt mondja hogy : jja... majd a szervizben kikódoljuk :-)
Ugyanis ezt azért írtam le, mert az emberi agyban, mint "szoftverben" van a hiba (érzelmek, befolyásolhatóság, stb. Ilyen "emberi" tényezők miatt az emberi agy vezeti az autót, így ezt felfoghatjuk egy számítógépnek is. De ez a számítógép, az emberi agy úgy tűnik, sok esetben alkalmatlan a gépjárművezetés bonyolult feladatát elvégezni. Ehelyett kell egy olyan komputer, és szoftver, amelyiknél ki vannak zárva az emberi tényezők. (no adrenalin)
Amíg ez a korszak nem következik be, addig kérjük autóstársainkat, hogy ne képzeljék azt, hogy:
1.) ...- jajj.... :-) az én autómban ABS, meg ASR, meg fékasszisztens van, ez soha nem fog megcsúszni;
elárulom, meg fog.
2. ... az én autómban ilyen lengőkar van meg olyan gumi, meg ilyen oszlopmerevítés, meg olyan és annyi légzsák... :-)
elárulom, szart sem ér. DE: a gépkocsit nem versenyzésre gyártották, és nem arra hogy összetörjék, habár ezt a sok biztonsági berendezés szinte sugallja.
Tehát: ne bízz a technikában, mert adott esetben ... előfordulhat bárkivel hogy éjjel kikanyarodik a zöldön, és 2 jóember épp ott gyorsul, és elkap, szart sem fog érni az ABS, meg a fékasszisztens, meg a légzsákok.
TH 2007.10.30. 22:12:44
TH 2007.10.30. 22:14:36
Hát ha az általad lefektetett irányba fog végleg elmozdulni a "fejlődés", akkor én ebben nem akarok részt venni...
TH 2007.10.30. 22:16:11
lápi lidérc 2007.10.31. 23:07:06
Aki adót csal vagy lóg a BKV-n, senkinek az életét nem veszélyezteti.
Aki 110-zel megy a Váci úton, meg ott gyorsulási versenyez, az meg igen.
Hát ezért van börtönben a helyük. Mindnek. Mert lehet, hogy nem ölt meg senkit egyik se, de nem rajta múlott.
Egyébként nem, nem mentem még 130-cal 90-es úton, és 120-szal sem éjjel az M0-son (sőt, talán soha nem mentem éjjel az M0-son - nem szokott arra dolgom lenni).
lápi lidérc 2007.10.31. 23:09:05
"De ha a képeken megnézitek a Ford törését, el lehet gondolkozni azon, hogy ő mennyivel is fordult balra, úgy, hogy nem vette észre a közeledő bömöst."
Tök mindegy, mivel neki volt zöld. És biztos nem 70-nel (ami a megengedett azon a részen), mivel annyival nem tudja bevenni a kanyart.
TH 2007.11.01. 01:38:33
Hát akkor Te büszke lehetsz magadra. Azért ne küldjünk már börtönbe mindenkit, aki egy 6 sávos úton 110-el megy, jó? Én szerintem is veszélyes, és kell büntetni szigorúan, de azért nem kell túlzásokba esni sem!
A Hungárián pl. a 90 minden napszakban (normál időjárás és látási viszonyok esetén) teljesen biztonságos, szal a 110 bár veszélyes, de azért az, aki 110-el megy, az még nem potenciális gyilkos. Gyilkos abból is lehet, aki a Síp utcán végigmegy mondjuk 70-el. Pedig az nem is nagy sebességtúllépés, mégis mennyivel veszélyesebb! Szóval lehet ám mérlegelni is, mielőtt hülyeségeket irogatnál!
krtek2 2007.11.12. 12:45:51
index.hu/politika/bulvar/tot1112/
KGyST · http://repules.tumblr.com 2007.11.12. 13:20:09
index.hu/politika/bulvar/tot1112/
gsxR 2008.04.24. 16:51:53
Későn írok, de azért leírom.Nyaranta ha elővesszük a motort húzzuk neki.Nemegyszer próbálkozott autós'barátunk lealázni, de mikor én 110 vgayok ,kb ő akkor van 50 nél.Szóval csak akkor szoktam ha bekostolnak.Magamtól is szoktam gyorsan menni, kérdem:ha van egy motorod ami 300 at megy, és továbbá 330 at is ha kiszeded a tiltást, akkor te nem mennél gyorsan?Dehogynem!!!
Most azt gondolod hogy "áhh tuti nem"-de hidd el alád rakna valaki egy Ferrarit, nemond hogy 50 km/h-val mennél a városban.Balesetet sosem okoztam,csak szenvedtem mikor szabályosan közlekedtem.Nyáron van hogy Árpádhíd, Szentendrei úton éjjel mikor senki sincs az utakon kihúzom rendesen, és az jóval 120 fölött van nem mint a többi kommentnél,és sosem volt semmi.Jah és ha a rendőr szerinted lereagálja ha 220-230 al elrobogok mellette? mire beszáll a kocsiba békásra érek.Jah és a taffipax ellen is van megoldás, a rendszámot vagy leszerelni vagy felhajtani.Tudom ku*vára zavar amit írok, de jóval több baleset helyzetet élek meg, mint bármelyik autós innen a fórumból.És eddig azokat is kivédtem, majdnem mindet.ÉN NEM azt mondom hogy 300 al kell tépni, hanem azt hogy ésszel, ahol lehet menni, és nem veszélyeztetek senkit ott hagy menjen az ember
cso zsi 2008.04.24. 17:44:31
107! 2008.04.24. 20:25:00
Te elmebeteg vagy! Ezt úgy mondom, hogy az én seggem alatt is 140 Le van két keréken. Szerinted a város alkalmas a 220-230 ra? Majd egyszer megtalálod a párod, aki szintén ezt hiszi. Húzzál a pályára (az óra nem hazudik, és nem részrehajló) Ott megmutathatod, milyen "faszagyerek" vagy.
Szerinted a kereszt utcából kihajtó 70 éves bácsi felfogja, hogy te két kilóval közelítesz? Mutatnék neked képeket olyanokról, mint Te, lehet el menne a kedved a városi kétszáztól.
Úgy gondolom, nem vagy elég érett egy sportmotorhoz!
Rocko- 2008.04.25. 07:41:30
Helló!
www.langlovagok.hu/kepek/2008/szentendre/080407_szentendremotor/eredeti/080407_szentendremotor_10.jpg
www.langlovagok.hu/html/galeria/1899.shtml
Johnny336 2008.04.25. 10:42:44
107! 2008.04.25. 12:25:01
Lehet, hogy az autós volt a béna, de ha meg sem adjuk az esélyt magunknak, hogy mások hibáját korrigáljuk...
Szerintem mindenkit haza vár valaki, még Mr. GSX-R -t is!
Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.04.25. 17:51:30
Esetleg a rendőrt lefizeti.... túléli.
Esetleg a műszaki vizsgát elintézi okosba.... túléli.
A fizika törvényeit soha nem veszi meg, nem bundázza meg. Ha egyszer repül akkor repül. Nincs mód a "megkenni" a gravitációt, a centrifugális erőt, a megszűnt tapadást.
A másik nem árt az autó menettulajdonságaival tisztában lenni 100-as tempó felett.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.25. 18:17:17
Janko 2008.07.19. 09:20:00
Perillustris 2008.07.19. 11:16:59
tibcsi 2008.07.26. 12:02:59
én csak azt nem értem, hogy miért ilyen helyen gyorsulgatnak??? pesten annyi hely van ahol kb még nappal se jár 1 senki, vagy vannak versenypályák, stb... ha felénk lenne olyan mint a hungaroring és csak harmadakkora kiadásban összetenném a 2 kezemet :D persze itt csak vmi kis üres betonplacc van ahol max az elégetett gumik között lehet csapatni...
de ha csapatni akarok akkor legalább oda megyek, és nem a főútra...
Kedves Janko!
20 éves vagyok, és 100 lóerős verdám van (apuci pénztárcája témát elkerülendő másfél évig gyűjtöttem rá), szivesen rángatom a kéziféket akár 120nál is, ugyanis nem működik... :D sztem az emberi hülyeség nem életkorfüggő. láttam már 60es urakat volvocabrioval, 20éves szőke picsával a jobbukon 140el elhúzni mellettem az árpádhídon... nemtom melyiknek jobb a reakcióideje, a 20 éves suhancnak vagy az 60es őszülő cégvezetőknek... :D
ezzel nem azt a srácot védem aki összetörte magát a golffal, mert vhogy működő kéziféket eszembe nem jutna berántani közúton... de azé ne általánosítsunk már!!! általában ha megyek vhova akkor haverokkal megyek, és vhopgy nem érzem fontosnak megmutatni azt h faxagyerek vagyok, hanem inkább szeretném ha minden haverom aki mellettem ül épségben hazajusson...
és végül birom az ilyen hozzáállást, hogy a rohadt gyorsulók meg mittudomén... akik csa úgy a vácin spontán gyorsulnak, azok max unatkozó túlsokpénzű emberkék, de semmiképpen sem versenyzők sztem. persze először nem azt kéne hogy az ilyet lelőni, levágni a fejét és aztán azt is lelőni, hanem mondjuk nem ártana legális helyszínt biztosítani a gyakorlásra/őrültködésre... mert az nem biztos hogy pl. a hungaroringre túl olcsón be lehet jutni. ha lenne lehetőség biztosítva ilyenre, és vki még mindig közúton csinálja, az meg lőjék le :D de legalább lehetőség legyen...