Két jármű is elütött egy nőt Kőbányán
Zebrán akart átmenni egy nő a budapesti Gyömrői úton. Először egy teherautó aztán egy személyautó is elgázolta. Meghalt.
Szabályok betartása, közlekedési kultúra. Kettő azok közül, ami nem kifejezetten van jelen a hazai utakon. Már az is figyelmetlenség és felelőtlenség eredménye, ha bárhol, bárkit elgázolnak. És itt főleg az autóvezetőnek kell figyelnie, neki kell tudnia a kreszt, neki kell megóvnia a gyalogosok életét, akiket nem vesz körül egy vagy több tonna vas, hat légzsák, aktív gerincvédő fejtámla, meg miegyéb. Ha mindez zebrán történik, az még borzasztóbb. Ha pedig valakit két autó is elgázol azon a zebrán, az mindezt tetézi. És nem meglepő, ha a gyalogos ezt nem éli túl.
Viktor már lassan törzslevélírónk lesz, ha majd kreálunk ilyen címet. Ezúttal a kresz egy hibájára hívta fel a figyelmet, ami nem is kis hiba, valószínűleg nem csak nálunk, hanem több országban is, ha hasonló táblákat használnak az EU-ban, vagy akár azon kívül is. Íme a levél:
Viktor már lassan törzslevélírónk lesz, ha majd kreálunk ilyen címet. Ezúttal a kresz egy hibájára hívta fel a figyelmet, ami nem is kis hiba, valószínűleg nem csak nálunk, hanem több országban is, ha hasonló táblákat használnak az EU-ban, vagy akár azon kívül is. Íme a levél:
A KRESZ is lehet kicsit hibás a dologban
KRESZ 10. § (1) A közúti jelzőtáblák a járművezetők részére
a) az útvonal típusát jelzik,
szögletes, kék – mint a tájékoztató,
sarkán álló sárga-fehér - főútvonal
b) az elsőbbséget szabályozzák,
elsőbbségadás tábla,
STOP tábla,
kerek, piros szegélyű – mint a tiltó - szembejövő forgalomnak van elsőbbsége
szögletes, kék – mint a tájékoztató - szembejövő forgalomnak nincs elsőbbsége
c) utasítást adnak,
kerek, kék – kötelező haladási irány,
fehér szögletes alapban kerek, kék – pl. hólánc használata szükséges
d) tilalmat, illetőleg korlátozást jeleznek,
kerek, piros szegélyű
e) veszélyt jeleznek, vagy
háromszög, piros szegélyű
f) tájékoztatást adnak.
Szögletes, kék , érdekes hogy itt van a „zebra"
(fehér és zöld szögletes is bizonyos esetekben)
Szóval a klasszikus kérdés:
Miért van a "zebra" tábla a tájékoztatást adó, és nem elsőbbséget jelentő táblák között? Vagy miért nincs elsőbbségadás táblával kombinálva, ahogy a körforgalom, vagy autópálya felhajtónál az autópálya kezdete tábla van?
Miért van egy szignifikánsabban nehezen észlelhető formája?
(A tájékoztatást adó tábla a tipikus "leszarom" tábla. Ha valaki nem kórházat keres, vagy parkolóhelyet, ezeket a táblákat észre sem fogja venni, az agya kizárja, csak akkor veszi észre ha kifejezetten ezt keresi. )
Az utolsó 100 komment: