Megdöbbenve tapasztaltam, hogy az autópályahasználati-díj internetes fizetéssel történő kiegyenlítése esetén +100 Ft kezelési költséget számolnak fel a benzinkutas ár mellé, holott a töltőállomásokon is lehet bankkártyával fizetni, és ott nincs "kártya felár". (köztudott, hogy a bankkártyás fizetésnél a kezelési költséget a bank a szolgáltatást nyújtó cég felé számlázza, nem a vásárló felé). Az SMS szolgáltatásnál még rendben van a plusz kezelési költség, hiszen a mobilszolgáltatók elég komoly sarcot vetnek ki a szolgáltatásaik után...A válasz persze pofonegyszerű, amire van kereslet, azt drágábban is el lehet adni. Ha nem akarsz benzinkútra menni, sorban állni, kockáztatni, hogy a pénztáros elrontja a rendszámot, vagy másvalamit hall félre, akkor bizony sokaknak megéri inkább az a 100 Ft (én is neten szoktam matricát vásárolni). A vásárló nyilván nem örül neki, viszont egyáltalán nem kötelező igénybe venni az ilyen extrákat, ha valaki nagyon spórolni akar. Az ÁAK egyébként tudomásom szerint a netes fizetésnél nem közvetlenül a bankokkal áll kapcsolatban, hanem azzal a céggel, aki ezt az egész rendszert üzemelteti.
Mit képzel az Állami Autópályakezelő? Az európai viszonylatban amúgyis magas autópályadíjakat még pluszban megsarcolja?
Miért van az, hogy egy egyszerűen, a szerveren beavatkozás nélkül működő internetes oldalon plusz pénzt kell fizetni, míg a benzinkutakon, ahol hús-vér emberek foglalkoznak ugyanezzel, ott listaáron fizethetünk ezért a szolgáltatásért?
Megdöbbentő, hogy ebben az országban az kerül többe, ami valójában olcsóbb.
Meg januártól a matrica is megszűnik, ennek köszönhetően nem lesz áremelés, ami amúgy évenként jó szokásuk...
Lui_78 2007.11.14. 09:43:04
Úgyis kifizetik...és tényleg. Minden annyit ér, amennyiért megveszik. Ha majd nem veszi senki, olcsóbb lesz. Addig meg emelik az égbe amit csak lehet.
Mutyiland 2007.11.14. 10:10:39
De ez ugyanolyan, mint amikor az étteremben elvitelre plusz pénzt kérnek a dobozért (ami ugyebár az FogyVéd szerint jogtalan): ott is megspórolják rajtad a pincért, a mosogatást, az amortizációt.
Johnny 2007.11.14. 10:12:14
Ez egész egyszerűen nem igaz, meglátszik nem jársz külföldre. Itthon nagyon olcsó a pályadíj, legalábbis a 4 napos.
goes 2007.11.14. 10:16:08
De drágább, mint Hollandiában és Németországban. :))
krtek2 2007.11.14. 10:18:15
XSun 2007.11.14. 10:20:14
Az is igaz hogy 1 évre ennyi.
zebi 2007.11.14. 10:26:59
És még a balkánon is drágább az autópályázás, igaz, abban legalább annyi igazság van, hogy annyiszor fizetsz, ahányszor átmész a kapukon, viszont ha nagya forgalom, akkor elég sokat kell sorbanállni.
ready_real 2007.11.14. 10:28:11
movhu 2007.11.14. 10:29:10
De ez, hogy matrica nélkül drágább, ez tényleg hülyeség. Persze a matrica eleve hülyeség, ahol úgy is rendszámhoz kötik az eladást is. Szerintem a jó ismerős cége még utoljára ebben az évben lehúzta a hasznot, de ezt nem lehetett tovább tartani. Ennyi.
vajk 2007.11.14. 10:33:26
Viszont ez egy monopolium, raadasul allami. Monopoliumoknal nem ervenyesulnek a piaci szabalyok, hiszen nem vehetsz mastol matricat, nem mehetsz mas autopalyan.
Ezert a monopoliumok arekpzese felett allami kontroll van (lasd pl gazar, bkv) hogy ne alkalmazhassanak tisztessegtelen arkepzest...
vajk
Dr Net Elek (törölt) 2007.11.14. 10:39:39
"Itthon nagyon olcsó a pályadíj, legalábbis a 4 napos."
Hasonlitsd össze akár az évest, akár a rövidebbet:
www.sellpage.de/saar_htm/autobg.htm
Ajánlom a környezö országokat, pl Ausztria.
szolgaltato 2007.11.14. 10:51:09
Annak hogyezt te frankón meg tudd csinálni a neten van egy nem is kicsi fejlesztési költsége és fenntartási is. Ez a költség a banknál keletkezik, ezért veri ezt le rajtad.
Az ÁAKnak meg államilag elő van irva hogy mennyi a pályadij, nem adhat engedményt, mert nem kell matricát gyártani.
Két idegen rendszer összekapcsolása körüli bonyodalmakat csak az látja aki próbált már ilyet megvalósítani. Ezt pedig senki sem vállalja ingyért.
(másik cégnél fejlesztek hasonló idegen rendszeres kapcsolatot, és én is megkérem az árát)
A rendeletben kellene meghatározni, hogy a matrica költség megtakaritását tovább engedheti az ÁAK és akkor eltünne a kényelmi dij is.
2007.11.14. 11:20:31
humm 2007.11.14. 11:23:25
Annak meg orulok, hogy nem kerul annyiba az autopalyazas, mint a horvatoknal. Szerintem itthon meg kifizetheto az ara boven.
Marci 2007.11.14. 11:24:15
movhu 2007.11.14. 11:38:33
Akkor meg már miért nem lehet a neten venni, ahol tényleg még az a két sms sem kellene.
Különben az egész tök felesleges. Persze csak kósza, kidolgozatlan ötlet, de a külföldi autóknak matrica, a belföldieknek pedig egyszerűen kamerás fizetés kellene. Amelyik nap felhajtasz, akkor napidíj, és több alkalom esetén diszkont ár, vagy mit tudom én. Dolhozza ki valaki, és nem kell az egész procedúra. Persze most lehet azzal jönni, hogy azt a pénzt meg be kell hajtani, de még talán mindig egyszerűbb. Aki nem akar fizetni, most se fizet
capper 2007.11.14. 11:39:29
Hátránya, hogy már a regisztrációhoz is java- és wap-képes mobiltelefon kell. Regisztráció után viszont a mobilt ki lehet hagyni, az interneten is lehet vásárolni. Fizetés kártyával.
2007.11.14. 11:41:09
"Két idegen rendszer összekapcsolása körüli bonyodalmakat csak az látja..."
XXI.sz. Jóreggelt! Szolgáltató úr! A sarki bicikliboltostól kezdve, a szupermarketen át a pénisznövelőig mindenki megoldotta már az internetes fizetést. VISA, Mastercard, AMEX, de még Maestro bankkártyával is. A költséget itt is mindenhol a forgalmazó fizeti, de ez még mindenhol annyival olcsóbb az egyéb forgalmazási módok költségénél, hogy a netes vásárlóknak jelentős engedményeket adnak.
A matricát eddig is forgalmazták, az ára már tartalmazza a forgalmazási költséget. Talán azt belátja, hogy a sós kifli árában is benne van a szállítás, raktározás, értékesítés költsége. Most ehez pluszban számolnak még 100Ft-ot. Vagy a fogyasztókat nézik hülyének, vagy Önöknél túl nagy a hozzá nem értés meg a korrupció.
Perillustris 2007.11.14. 12:00:02
Emellett a +100 ft extra dij valoban visszas. A benzinkutakra egy egyszeru erintokepernyos dijfizeto automata kellene, ami elfogadna keszpenzt es bankkartyat is. Esetleg az ATM-automataknal is elerhetove lehetne tenni a vasarlast, termeszetesen a felmerulo koltsegeket eleve beepiteni az arba.
Öreg 2007.11.14. 12:01:39
~1200 Ft itthon a 4 napos. Az kb. 300 Ft/ nap.
Ausztria: ~ 7,6 eur. ~ 2000 Ft a 10! napos. Ez kb. 200 Ft/nap és nem mellesleg 15 ezer km. Jó minőségű! autópályán közlekedhetsz.
Németország: 0 Ft. Svájc igaz ott évest kell venni.. Egy évre 26.5 Euro ~ 6.600 Ft. 18 Ft / nap. És ott aztán kurva olcsó lehet autópályát építeni, mert olyan sík az egész ország területe mint marsi anikó felsőteste... Szóval mi van? Miről beszélsz???????
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.14. 12:08:28
Káposztakukac 2007.11.14. 12:10:08
dark future · http://www.andocsek.hu 2007.11.14. 12:14:12
Juan 2007.11.14. 12:14:25
Ha nekik megéri matricát gyártani...
Juan 2007.11.14. 12:16:11
ludwig 2007.11.14. 12:16:20
... mert olyan sík az egész ország területe mint marsi anikó felsőteste... "
Mutasd!
mxplanet 2007.11.14. 12:46:11
cowkie 2007.11.14. 12:58:55
az a baj, hogy itt szukseges a magas rendelkezesreallas, nomeg hogy az allami tendereket ""nem mindig"" a legjobb/leggazdasagosabb ajanlatok szoktak megnyerni.
Csincsi János 2007.11.14. 13:16:45
viktor134 2007.11.14. 13:46:31
Perillustris 2007.11.14. 13:49:23
Mar miert ne emelkednenek? Dupla hossz, min. dupla dij. De ha a valodi koltsegeit terhelnek ra a gepjarmuvekre, akkor esnenek hasra jonehanyan.
Legeloszor a nehezgepjarmuvek uthasznalati dijat kell rendbe tenni, hiszen nagyresz azok karositjak leginkabb az utakat.
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2007.11.14. 13:52:26
Meg is szűnik januártól...
pammy 2007.11.14. 13:55:07
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.14. 14:02:37
"Ami azt illeti a tőlünk elmaradt svájcban 30 EUR a matrica.
Az is igaz hogy 1 évre ennyi."
Svájban a svájciak járnak jól, a túristák meg szívnak! Nálunk fordítva van. A magyarok szívnak, a túristák megússzák "fillérekből".
HEHE 2007.11.14. 14:10:53
HIHI 2007.11.14. 14:16:41
Zébé 2007.11.14. 14:40:14
Csakhogy ez nem a sarki bicikliboltos kis biznisze, hanem egy annál halványan bonyolultabb. És talán több tétel is szerepel benne. És a megoldandó probléma az volt, hogy egy egyébként működő rendszerhez kapcsolják hozzá a mobiltelefonost és az internetest. Nem csak a kifizetésről van szó, hanem a jogosultság regisztrálásáról is.
Rocko- 2007.11.14. 14:45:39
amúgy éves autópályahasználatot ugyanúgy lehet vásárolni kutakon, vagy csak frekventált helyeken? (pl. autópályamérnökség, vagy megrendelni)
Zébé 2007.11.14. 14:48:04
Azt a hülyeséget európai uniós irányelvnek hívják. Welcome to the EU :(
Rocko- 2007.11.14. 14:52:02
szerintem a megoldast ott kell keresni, h barmilyen nemu magas szintu internetes ertekesites moge komoly hardwares es softwares hatter kell.
naja, a kutasnál viszont le kell gyártani a matricát, el kell szállítani oda, a kutat fent kell tartani, a pénztárost fizetni kell. lehet darabonként maracangolni, h melyik kerül többe, de felesleges.
Öreg 2007.11.14. 15:00:32
Ludwig: Anikó elég szar reggelit csinált, csak a fényképezés miatt meg már nem akartam újra randizni...így sajna nem tudom mutatni.... bocsi...
grds 2007.11.14. 15:29:15
pammy 2007.11.14. 16:59:04
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.14. 17:04:10
Rocko- 2007.11.14. 17:33:24
hát az lehet, h egy matrcia anyagára 10 forint, de a gép, ami csinálja az 10 milliós összegben van. plusz még aki megtervezi. szállítás: tény, h súlyban/méretben nem nagy, tegyük azt havi 5 kg-os doboz. ellenben azt egy autó viszi, annak meg tök mindegy, h 20 dbozot visz vagy egyet egy kútra, akkor (közel) ugyanannyi a benzinköltsége. :) e ezlmélet, nem tudom, h mi a gyakorlat: a kutakhoz szállítják ki, vagy a kutaknak kell magunknak elmenni érte.
grds 2007.11.14. 17:46:09
A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.11.14. 18:22:32
Én fel sem szoktam ragasztani, minden hónapban szedhetném le (idióta főnököm nem rendelt az év elején a gazdaságisoktól évest, aztán most vehetem havonta). Egyszer megállított a lehjatónál a vinnyette kontrollos, azt hitte most megfogott. :) Amúgy nem szólt, hogy nincs felragasztva, gondolom ők is tudják , hogy felesleges.
A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.11.14. 18:24:28
GOD 2007.11.14. 23:22:04
Mellesleg ezt az agymenést a pénzügyminisztérium valamelyik főmuftija vezette le a tv-ben, még évekkel ezelőtt.
Zébé 2007.11.15. 13:08:31
Hálózatos 2007.11.16. 12:48:18
a benzinkutak 50%-os jutalékot kapnak a matricák értékesítéséből! :) Na? :)
S még egy érthetetlen dolog: amikor bevezették a matricás rendszert és kérdezte a jónép, hogy miért nincs 1 napos matrica, akkor a válasz erre az volt, hogy a matrica költségei miatt nem lenne gazdaságos.
Kíváncsian várom, hogy jövőre - amikor fizikailag megszűnik a matrica - lesz-e egynapos díjfizetés. :) A tippem: nem lesz.
Perillustris 2007.11.16. 15:10:25
Hálózatos 2007.11.16. 16:27:02
TH 2007.11.16. 17:23:55
Épületes vita.
Folytatom: én meg szintén nem hiszem el neked. Én 10-20% körüli összegről hallottam valahol.
GOD 2007.11.17. 16:32:52
A százalékos összeget nem tudom, de azt igen, h pl. nem kapják meg a jutalékot, ha megreklamálják a kúton kiállított matrinyát rendszám vagy idő miatt. Mellesleg az állam nem jópofi haver, hogy ekkora jutalékot szórjon ki! 10-20-25% rendben van, de 50 nincsen. Egyszerűen nem gazdaságos!
Netuddgi 2007.11.21. 14:03:08
Jutalékszórás 2008.07.11. 11:39:17
Az állam nem szór jutalékot? Kinek? Má', hogy a fenébe ne szórna, a kérdés csak az: Kinek?