Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Miért drágább, ha nem kell matricát gyártani?

2007.11.14. 09:02 :: SilentSound

Mai felháborodónk, Péter, az autópályahasználatért fizetett díjakon akadt ki. Egészen pontosan azon, hogy ha kell matricát gyártani, akkor olcsóbb a vásárlónak, mint amikor mobiltelefonnal, vagy netbankos fizetéssel rendezzük a számlát, hisz utóbbi esetben kényelmi, vagy szolgáltatási díjat (100Ft-ot) számítanak fel.
Megdöbbenve tapasztaltam, hogy az autópályahasználati-díj internetes fizetéssel történő kiegyenlítése esetén +100 Ft kezelési költséget számolnak fel a benzinkutas ár mellé, holott a töltőállomásokon is lehet bankkártyával fizetni, és ott nincs "kártya felár". (köztudott, hogy a bankkártyás fizetésnél a kezelési költséget a bank a szolgáltatást nyújtó cég felé számlázza, nem a vásárló felé). Az SMS szolgáltatásnál még rendben van a plusz kezelési költség, hiszen a mobilszolgáltatók elég komoly sarcot vetnek ki a szolgáltatásaik után...
Mit képzel az Állami Autópályakezelő? Az európai viszonylatban amúgyis magas autópályadíjakat még pluszban megsarcolja?



Miért van az, hogy egy egyszerűen, a szerveren beavatkozás nélkül működő internetes oldalon plusz pénzt kell fizetni, míg a benzinkutakon, ahol hús-vér emberek foglalkoznak ugyanezzel, ott listaáron fizethetünk ezért a szolgáltatásért?
Megdöbbentő, hogy ebben az országban az kerül többe, ami valójában olcsóbb.
A válasz persze pofonegyszerű, amire van kereslet, azt drágábban is el lehet adni. Ha nem akarsz benzinkútra menni, sorban állni, kockáztatni, hogy a pénztáros elrontja a rendszámot, vagy másvalamit hall félre, akkor bizony sokaknak megéri inkább az a 100 Ft (én is neten szoktam matricát vásárolni). A vásárló nyilván nem örül neki, viszont egyáltalán nem kötelező igénybe venni az ilyen extrákat, ha valaki nagyon spórolni akar. Az ÁAK egyébként tudomásom szerint a netes fizetésnél nem közvetlenül a bankokkal áll kapcsolatban, hanem azzal a céggel, aki ezt az egész rendszert üzemelteti.

Meg januártól a matrica is megszűnik, ennek köszönhetően nem lesz áremelés, ami amúgy évenként jó szokásuk...

57 komment

Címkék: autó autópálya lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lui_78 2007.11.14. 09:43:04

Azért, mert a hozzáállás ez:
Úgyis kifizetik...és tényleg. Minden annyit ér, amennyiért megveszik. Ha majd nem veszi senki, olcsóbb lesz. Addig meg emelik az égbe amit csak lehet.

Mutyiland 2007.11.14. 10:10:39

Azért drágább, mert úgy a buliból kimarad a haverok cége, és a mobilszolgáltatóknak vagy a bankoknak kell tejelni.

De ez ugyanolyan, mint amikor az étteremben elvitelre plusz pénzt kérnek a dobozért (ami ugyebár az FogyVéd szerint jogtalan): ott is megspórolják rajtad a pincért, a mosogatást, az amortizációt.

Johnny 2007.11.14. 10:12:14

"Az európai viszonylatban amúgyis magas autópályadíjakat még pluszban megsarcolja?"

Ez egész egyszerűen nem igaz, meglátszik nem jársz külföldre. Itthon nagyon olcsó a pályadíj, legalábbis a 4 napos.

goes 2007.11.14. 10:16:08

Johnny:

De drágább, mint Hollandiában és Németországban. :))

krtek2 2007.11.14. 10:18:15

Átmegy homárba a blog? Mi lesz a közlekedésbiztonsággal?

XSun 2007.11.14. 10:20:14

Ami azt illeti a tőlünk elmaradt svájcban 30 EUR a matrica.
Az is igaz hogy 1 évre ennyi.

zebi 2007.11.14. 10:26:59

Ez az, aki panaszkodni akar, jöjjön hozzánk :)

És még a balkánon is drágább az autópályázás, igaz, abban legalább annyi igazság van, hogy annyiszor fizetsz, ahányszor átmész a kapukon, viszont ha nagya forgalom, akkor elég sokat kell sorbanállni.

ready_real 2007.11.14. 10:28:11

Szerintem a 4 napos matrica ára a horvát árakhoz képest nem is magas:U

movhu 2007.11.14. 10:29:10

Van pro és kontra az árakban. Németországban nyilván olcsó :), de Olaszországban ~5 EUR/100 km, és ahányszor megteszed. Amikor nyaralni megyünk le délre, akkor bő 100 EUR oda-vissza...Az egyetlen extra Olaszországban a Telepass, azaz nem kell megálnod fizetni, hanem az autóba rakott készülék alapján utólag számlázzák ki annak, aki sokat utazgat és nem akar sorbaállni a kapunál. Igaz, szerencsére szinte csak le és felhajtásnál kell kapuzni.
De ez, hogy matrica nélkül drágább, ez tényleg hülyeség. Persze a matrica eleve hülyeség, ahol úgy is rendszámhoz kötik az eladást is. Szerintem a jó ismerős cége még utoljára ebben az évben lehúzta a hasznot, de ezt nem lehetett tovább tartani. Ennyi.

vajk 2007.11.14. 10:33:26

Az igaz hogy ha megveszik lehet ennyiert is adni, piacgazdasag van.

Viszont ez egy monopolium, raadasul allami. Monopoliumoknal nem ervenyesulnek a piaci szabalyok, hiszen nem vehetsz mastol matricat, nem mehetsz mas autopalyan.

Ezert a monopoliumok arekpzese felett allami kontroll van (lasd pl gazar, bkv) hogy ne alkalmazhassanak tisztessegtelen arkepzest...

vajk

Dr Net Elek (törölt) 2007.11.14. 10:39:39

Johnny 2007.11.14. 10:12:14

"Itthon nagyon olcsó a pályadíj, legalábbis a 4 napos."

Hasonlitsd össze akár az évest, akár a rövidebbet:
www.sellpage.de/saar_htm/autobg.htm

Ajánlom a környezö országokat, pl Ausztria.

szolgaltato 2007.11.14. 10:51:09

Mivel van némi rálátásom, hogy hogy megy elmondom.
Annak hogyezt te frankón meg tudd csinálni a neten van egy nem is kicsi fejlesztési költsége és fenntartási is. Ez a költség a banknál keletkezik, ezért veri ezt le rajtad.
Az ÁAKnak meg államilag elő van irva hogy mennyi a pályadij, nem adhat engedményt, mert nem kell matricát gyártani.
Két idegen rendszer összekapcsolása körüli bonyodalmakat csak az látja aki próbált már ilyet megvalósítani. Ezt pedig senki sem vállalja ingyért.
(másik cégnél fejlesztek hasonló idegen rendszeres kapcsolatot, és én is megkérem az árát)
A rendeletben kellene meghatározni, hogy a matrica költség megtakaritását tovább engedheti az ÁAK és akkor eltünne a kényelmi dij is.

2007.11.14. 11:20:31

A nagyobb keresletes válasz talán pofonegyszerő csak rossz. A megoldás inkább az AAK monopóliuma. (Meg az arcátlansága.) Az is lehet, hogy korábban a forgalmazó benzinkutakat is sarcolták, mivel így mindenki náluk tülekedett, és ez nemcsak matricaeladást, hanem több tankolást is eredményezett. Most az elmaradt "reklámbevételt", meg az informatikai fejlesztésért a haveroknak kifizetett tízszeres árat a +100 forintokon szedik be. Az egész nagyon gusztustalan, és megérne egy alapos kivizsgálást (a végén seggberúgással).

humm 2007.11.14. 11:23:25

Amugy szerintem is kocsogseg lehuzni amiatt, mert SMS-ben veszed. Orulnenek neki...

Annak meg orulok, hogy nem kerul annyiba az autopalyazas, mint a horvatoknal. Szerintem itthon meg kifizetheto az ara boven.

Marci 2007.11.14. 11:24:15

Igen, a fejlesztésnek ára van, de a benzinkutas értékesítésnek még inkább...

movhu 2007.11.14. 11:38:33

Azt én megértem, hogy a mobilvásárlás drága az ÁAK-nak, de a benzinkutas értékesítés nem ? Kell a terminál, a benzinkutas jutaléka, ott is van kommunikációs költség, sőt bankkártyával fizethetem, tehát a jutaláknak olyannak kell lenni, hogy a kútnak valahol megérje.
Akkor meg már miért nem lehet a neten venni, ahol tényleg még az a két sms sem kellene.
Különben az egész tök felesleges. Persze csak kósza, kidolgozatlan ötlet, de a külföldi autóknak matrica, a belföldieknek pedig egyszerűen kamerás fizetés kellene. Amelyik nap felhajtasz, akkor napidíj, és több alkalom esetén diszkont ár, vagy mit tudom én. Dolhozza ki valaki, és nem kell az egész procedúra. Persze most lehet azzal jönni, hogy azt a pénzt meg be kell hajtani, de még talán mindig egyszerűbb. Aki nem akar fizetni, most se fizet

capper 2007.11.14. 11:39:29

Aki nem hajlandó kényelmi díjat fizetni (ahogy én sem), nézzen szét a izishop.hu/ oldalon. Én náluk szoktam \"matricát\" venni, és nincs semmilyen plusz díj (legalábbis szeptemberben még nem volt).
Hátránya, hogy már a regisztrációhoz is java- és wap-képes mobiltelefon kell. Regisztráció után viszont a mobilt ki lehet hagyni, az interneten is lehet vásárolni. Fizetés kártyával.

2007.11.14. 11:41:09

szolgaltato 2007.11.14. 10:51:09

"Két idegen rendszer összekapcsolása körüli bonyodalmakat csak az látja..."

XXI.sz. Jóreggelt! Szolgáltató úr! A sarki bicikliboltostól kezdve, a szupermarketen át a pénisznövelőig mindenki megoldotta már az internetes fizetést. VISA, Mastercard, AMEX, de még Maestro bankkártyával is. A költséget itt is mindenhol a forgalmazó fizeti, de ez még mindenhol annyival olcsóbb az egyéb forgalmazási módok költségénél, hogy a netes vásárlóknak jelentős engedményeket adnak.

A matricát eddig is forgalmazták, az ára már tartalmazza a forgalmazási költséget. Talán azt belátja, hogy a sós kifli árában is benne van a szállítás, raktározás, értékesítés költsége. Most ehez pluszban számolnak még 100Ft-ot. Vagy a fogyasztókat nézik hülyének, vagy Önöknél túl nagy a hozzá nem értés meg a korrupció.

Perillustris 2007.11.14. 12:00:02

Mindjart kiderul, hogy brutalisan tul vannak terhelve az autosok.

Emellett a +100 ft extra dij valoban visszas. A benzinkutakra egy egyszeru erintokepernyos dijfizeto automata kellene, ami elfogadna keszpenzt es bankkartyat is. Esetleg az ATM-automataknal is elerhetove lehetne tenni a vasarlast, termeszetesen a felmerulo koltsegeket eleve beepiteni az arba.

Öreg 2007.11.14. 12:01:39

Johnny, te milyen Európai országba jársz, ahol drágább a matrica mint itthon?

~1200 Ft itthon a 4 napos. Az kb. 300 Ft/ nap.
Ausztria: ~ 7,6 eur. ~ 2000 Ft a 10! napos. Ez kb. 200 Ft/nap és nem mellesleg 15 ezer km. Jó minőségű! autópályán közlekedhetsz.
Németország: 0 Ft. Svájc igaz ott évest kell venni.. Egy évre 26.5 Euro ~ 6.600 Ft. 18 Ft / nap. És ott aztán kurva olcsó lehet autópályát építeni, mert olyan sík az egész ország területe mint marsi anikó felsőteste... Szóval mi van? Miről beszélsz???????

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.14. 12:08:28

Öreg: a 10 napos matrica arányosan nálunk is olcsóbb napra lebontva, mint a négy napos, úgy meg nem olyan nagy az eltérés (bár picivel még akkor is a magyar a drágább). Az osztrák autópályák minőségéről meg lehetne vitát nyitni. :)

Káposztakukac 2007.11.14. 12:10:08

osztrákoknál nem 15 ezer, hanem kb. 2000 km van. ma magyaroprszágon valami 1100 és ha elkészül az összes tervezett autópálya, akkor itt is lesz 2000. persze remélhetőleg az autópályadíjak már nem emelkednek...

dark future · http://www.andocsek.hu 2007.11.14. 12:14:12

Mi a francért is kell egyébként a matrica? Hogy legyen mit lekaparni? Mert az azonosításhoz nem kell. Idióták.

Juan 2007.11.14. 12:14:25

Nos... én nem fizetem meg a 100Ft-ot, mindig benzinkútnál veszem meg. Autópálya fele mindig van benzinkút, tankolni is általában célszerü hosszabb út elött (rövidebbre nem vesz az ember matricát, megoldja kerülöúton:)), szóval egyáltalán semmi plusz hátrányt nem tapasztalok a benzinkutas matrica-vásárlásnál.

Ha nekik megéri matricát gyártani...

Juan 2007.11.14. 12:16:11

Ja.. és még annyi, hogy a pénztáros nem rontja el a rendszámot, mert úgyis ellenörzöm aláirás és fizetés elött, hogy mi van a papiron, amit mindig az orrom alá dugnak, hogy nézzem meg.

ludwig 2007.11.14. 12:16:20

" Öreg 2007.11.14. 12:01:39
... mert olyan sík az egész ország területe mint marsi anikó felsőteste... "
Mutasd!

cowkie 2007.11.14. 12:58:55

szerintem a megoldast ott kell keresni, h barmilyen nemu magas szintu internetes ertekesites moge komoly hardwares es softwares hatter kell. valoszinuleg a +100ftbol X eladott ""matrica"" utan fog ez megterulni es utana is elviszi az uzemeltetes egy reszet.

az a baj, hogy itt szukseges a magas rendelkezesreallas, nomeg hogy az allami tendereket ""nem mindig"" a legjobb/leggazdasagosabb ajanlatok szoktak megnyerni.

Csincsi János 2007.11.14. 13:16:45

Ez a plusz költség különösen annak fényében érdekes, hogy a közelmúltban az egy napos matrica bevezetését azzal az ürüggyel utasították el, hogy igen költséges a matrica gyártása, így az egynapos nem éri meg.

viktor134 2007.11.14. 13:46:31

marsi anikó felsőteste. :)

Perillustris 2007.11.14. 13:49:23

"lesz 2000. persze remélhetőleg az autópályadíjak már nem emelkednek..."

Mar miert ne emelkednenek? Dupla hossz, min. dupla dij. De ha a valodi koltsegeit terhelnek ra a gepjarmuvekre, akkor esnenek hasra jonehanyan.

Legeloszor a nehezgepjarmuvek uthasznalati dijat kell rendbe tenni, hiszen nagyresz azok karositjak leginkabb az utakat.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2007.11.14. 13:52:26

"Mi a francért is kell egyébként a matrica? Hogy legyen mit lekaparni? Mert az azonosításhoz nem kell. Idióták."

Meg is szűnik januártól...

pammy 2007.11.14. 13:55:07

Nyitott kapukat döngetünk, az autopalya.hu-n kinn van már a fent említett kényelmi díj mentes vásárlási lehetőség linkje is (izishop).

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.14. 14:02:37

XSun 2007.11.14. 10:20:14

"Ami azt illeti a tőlünk elmaradt svájcban 30 EUR a matrica.
Az is igaz hogy 1 évre ennyi."

Svájban a svájciak járnak jól, a túristák meg szívnak! Nálunk fordítva van. A magyarok szívnak, a túristák megússzák "fillérekből".

HEHE 2007.11.14. 14:10:53

Az a baj, hogy az személygépkocsis használati díj sokkal drágább mint mondjuk svájcban vagy ausztriában (Németországban ugye ingyenes) de viszont a TEHERAUTÓKNAK a használati díj viszont - valami hülyeség miatt - olcsóbb mint a környező országokban, és ezért még olyan kamionok is erre felé jönnek amiknek egyébként kerülő lenne!! Ha valakinek nem tűnt volna fel, az utóbbi években rendkívűl sok kamion lepte el az M1-t, a külső sáv telítve van velük és sokszor vágnak be a belsőbe az orrom elött amikor érkezem éppen, teljesen balesetveszélyes módon. Nem kellene őket a rövidebb útra terelnünk?? Miért olcsóbb nálunk a kamion matrica? Ezek is lobbyznak akorrupt pöcs politikusainknál?, Én meg majdnem meghalok minden út alatt, mert egy sáv maradt miattuk , abba is körültekintés nélkül vágodnak át. Nehogy már a buzi politikusaink miatt haljon meg egy magyar ember a román, szlovák, stb kamionosok által!!

HIHI 2007.11.14. 14:16:41

Ez ugyanolyan köcsögség mint amikor a matáv bevezette (t-com vagy mia fasz) a kapcsolási díjat - amit egyébként ma is kell fizetni, a beszéllgetés díjján felül. Holott, hogy fizethetnék a telefonhívásért, ha nem jönne létre kapcsolás? Ez tipikus magyar buzi politikus nem szólt be a külföldi rabló bandának, az meg hülyére vesz itt mindekit. Joggal. Macskakő a pofájukba mindnek.

Zébé 2007.11.14. 14:40:14

zsir:
Csakhogy ez nem a sarki bicikliboltos kis biznisze, hanem egy annál halványan bonyolultabb. És talán több tétel is szerepel benne. És a megoldandó probléma az volt, hogy egy egyébként működő rendszerhez kapcsolják hozzá a mobiltelefonost és az internetest. Nem csak a kifizetésről van szó, hanem a jogosultság regisztrálásáról is.

Rocko- 2007.11.14. 14:45:39

kezelési költség. amúgy meg matricázásnak nincs értelme, úgy se azt figyelik, hanem a rendszámot. vagyis baj, ha nincs matrica, de ha van, akkor meg minek. nem baj, úgyis megszűnik. amúgy éves viszonylatban egész jó árban van az autópályadíj imho.
amúgy éves autópályahasználatot ugyanúgy lehet vásárolni kutakon, vagy csak frekventált helyeken? (pl. autópályamérnökség, vagy megrendelni)

Zébé 2007.11.14. 14:48:04

HEHE:
Azt a hülyeséget európai uniós irányelvnek hívják. Welcome to the EU :(

Rocko- 2007.11.14. 14:52:02

cowkie 2007.11.14. 12:58:55
szerintem a megoldast ott kell keresni, h barmilyen nemu magas szintu internetes ertekesites moge komoly hardwares es softwares hatter kell.

naja, a kutasnál viszont le kell gyártani a matricát, el kell szállítani oda, a kutat fent kell tartani, a pénztárost fizetni kell. lehet darabonként maracangolni, h melyik kerül többe, de felesleges.

Öreg 2007.11.14. 15:00:32

Káposztakukac: igazad van valóban csak 2000 km az osztrák pályák összhossza...., de hogy nálunk emelkedni fognak a díjak, arra mérget vehetsz...

Ludwig: Anikó elég szar reggelit csinált, csak a fényképezés miatt meg már nem akartam újra randizni...így sajna nem tudom mutatni.... bocsi...

grds 2007.11.14. 15:29:15

Sziasztok, a vita jó, hadd tegyek hozzá én is egy-két gondolatot. Az www.autopalyamatrica.hu oldalon szoktam pályamatricát vásárolni, + 100 forintos díj mellett. Nekem megéri. Elsősorban mert postázzák nekem az Áfa-s számlát, ami önmagában kb 100 Ft, másodszor, mert az összes többi lehetőséggel szemben Ők letárolják a bizonylataimat, bármikor utólag is elő tudom rántani, harmadszor, nem ragasztgatom össze a szélvédőt, negyedszer, mert glottgatyábai is be tudom szerezni a matricát. Tényleg sok a 100 Ft? Szerintem ez csak egy megéri/neméri meg játék. Itt megfelelő szolgáltatást kapok, megfelelő árért. Kösz, hogy szóhattam. Üdv: grds

pammy 2007.11.14. 16:59:04

Rocko: erősen kétlem, hogy a matrica legyártása meghaladná a darabonkénti 10Ft-os költséget, hatalmas mérete miatt pedig a szállítási költség is lightos, a kutas pedig sok minden mást is árul, az ő költsége kvázi sok egyéb tételen keresztül is térül, egy speciálisan erre a célra készített rendszer viszont teljes egészében ebből kéne, hogy kifizetődjön. Mellesleg nem tudom milyen szerződése van a ppo-hunak pl. Lehet, hogy rosszabb feltételekkel értékesíthetnek, mint a kutak.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.14. 17:04:10

pammy: No igen, erre én is gondoltam, hogy mondjuk egy országos benzinkúthálózat lehet, hogy nagyobb cég nagyobb forgalommal, mint az Investech (ppo.hu, autopalyamatrica.hu). Valaki azt is írta, hogy a mobilcégeknek elnézhető, mert ők másért is csomó pénzt nyúlnak le. És? Ha másért sokat kérnek, akkor már nyugodt szívvel tehetik ezért is? Költői kérédés volt, tudom, hogy megtehetik, ezért meg is teszik. :)

Rocko- 2007.11.14. 17:33:24

pammy 2007.11.14. 16:59:04
hát az lehet, h egy matrcia anyagára 10 forint, de a gép, ami csinálja az 10 milliós összegben van. plusz még aki megtervezi. szállítás: tény, h súlyban/méretben nem nagy, tegyük azt havi 5 kg-os doboz. ellenben azt egy autó viszi, annak meg tök mindegy, h 20 dbozot visz vagy egyet egy kútra, akkor (közel) ugyanannyi a benzinköltsége. :) e ezlmélet, nem tudom, h mi a gyakorlat: a kutakhoz szállítják ki, vagy a kutaknak kell magunknak elmenni érte.

grds 2007.11.14. 17:46:09

Hi, még valami. Az ineternetes bankkártyás vásárlásnál a kártyás fizetés tranzakciós díja a weblap üzemeltetőjét terheli. Ezt levonjuk az ÁAK által adott jutalékból, + küldenek Áfa-s számlát 70 valahány forintos bélyeggel, papírral, nyomtatóval, számlázó és borítékozó emberrel, postára menő emberrel stb. Nem is csodálkozom a 100 forinton. Nehogy nemsokára csak 200-ból lehessen kigazdálkodni...

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.11.14. 18:22:32

dark future · www.andocsek.hu 2007.11.14. 12:14:12

Én fel sem szoktam ragasztani, minden hónapban szedhetném le (idióta főnököm nem rendelt az év elején a gazdaságisoktól évest, aztán most vehetem havonta). Egyszer megállított a lehjatónál a vinnyette kontrollos, azt hitte most megfogott. :) Amúgy nem szólt, hogy nincs felragasztva, gondolom ők is tudják , hogy felesleges.

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.11.14. 18:24:28

Egyébként az mekkora gusztustalan már, hogy nyár elején felemelik, nyár végén meg leviszik a matricák árát? Amúgy is több autó megy nyáron, az extraprofit meglenne. Szá-Na-Lom!

GOD 2007.11.14. 23:22:04

A tgk matrica azért olcsóbb itthon, mert -kapaszkodjatok meg!- drága a gázolaj! Az állam gondolkozott, h hogyan lehet pótolni a tranzit teherforgalom kieséséből eredő gázolajbevétel-csökkenést, és ezt a megoldást találták ki. Az élelmes speditőrök meg kiadjék, hogy a Szlovákoknál kell teletökteni a tankot, és akkor Győrtől Szegedig kitart, tudnak olcsó gázolajjal olcsón menni. Az államnak meg megvan a bevétele, mert a kamionosok azért pihennek is, meg esznek-isznak, vásárolnak, stb.

Mellesleg ezt az agymenést a pénzügyminisztérium valamelyik főmuftija vezette le a tv-ben, még évekkel ezelőtt.

Zébé 2007.11.15. 13:08:31

12 tonnánál nehezebb össztömegű tgk. kategória (D4) kötelező (2005-ig nem is volt ilyen), napi matrica kötelező (ilyen sem volt korábban), és nem lehet drágább asszem 11 ojrónál. Ez van az irányelvben, amit kötelező a magyar jogba átvenni. Ezért olcsó a kamionoknak a matrica.

Hálózatos 2007.11.16. 12:48:18

Elárulok nektek egy titkot, aminek fényében méginkább érthetetlen lesz, hogy miért feláras az sms-es fizetés:
a benzinkutak 50%-os jutalékot kapnak a matricák értékesítéséből! :) Na? :)

S még egy érthetetlen dolog: amikor bevezették a matricás rendszert és kérdezte a jónép, hogy miért nincs 1 napos matrica, akkor a válasz erre az volt, hogy a matrica költségei miatt nem lenne gazdaságos.
Kíváncsian várom, hogy jövőre - amikor fizikailag megszűnik a matrica - lesz-e egynapos díjfizetés. :) A tippem: nem lesz.

Perillustris 2007.11.16. 15:10:25

Kizart az 50%-os jutalek.

Hálózatos 2007.11.16. 16:27:02

Pedig de!

TH 2007.11.16. 17:23:55

Hálózatos 2007.11.16. 16:27:02
Épületes vita.
Folytatom: én meg szintén nem hiszem el neked. Én 10-20% körüli összegről hallottam valahol.

GOD 2007.11.17. 16:32:52

TH 2007.11.16. 17:23:55

A százalékos összeget nem tudom, de azt igen, h pl. nem kapják meg a jutalékot, ha megreklamálják a kúton kiállított matrinyát rendszám vagy idő miatt. Mellesleg az állam nem jópofi haver, hogy ekkora jutalékot szórjon ki! 10-20-25% rendben van, de 50 nincsen. Egyszerűen nem gazdaságos!

Netuddgi 2007.11.21. 14:03:08

Urak, a jutalék sehol nem éri el még a 6%-ot sem!

Jutalékszórás 2008.07.11. 11:39:17

GOD! Te melyik bolygóról jöttél?

Az állam nem szór jutalékot? Kinek? Má', hogy a fenébe ne szórna, a kérdés csak az: Kinek?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása