Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Most akkor buszsáv, vagy nem buszsáv?

2007.12.05. 05:37 :: SilentSound

Az autósok egyik (bunkóbbik) fele akkor is használja a buszsávot, ha tudja, hogy az buszsáv és ott nem közlekedhet (ld. kép lejjebb). János azonban rávilágított egy olyan nem elhanyagolható kérdésre, hogy mi van akkor, ha már el sem dönthető, hogy az a sáv most akkor buszsáv, vagy nem buszsáv?
Nem vagyok rendszeres olvasója a blognak, így bocsánat, ha olyanról írok, ami már volt. Két téma van a bögyömben:

1. Tétényi úti "buszsáv".
"Nem oly rég" (4-5 hónapja már) villamospótló buszok jártak a Tétényi úton, így nekik és a 7-es buszcsaládnak buszsávot jelöltek ki a Szent Imre Kórház és a Bartók Béla út között. Ki volt táblázva (sárga ideiglenes táblákkal), s sárgával fel volt festve az új burkolati jelzés.
Azóta a tábla lekerült, visszakerültek a régi kék táblák, viszont a felfestés megmarad.
Ez két kalamajkát okoz a Tétnyi-Bartók sarkán lévő Shell kút előtt, mivel a különböző felfestések jelölte záróvonalak metszik egymást. Így elég sokszor szitkozódós-dudálós jelenetek vannak, s mindenki azt hiszi, neki van igaza (buszsávban jött a hülye paraszt - ez már nem is buszsáv, mit ugrál ez a majom?)
Más kérdés, hogy emiatt a Tétényi útról Karolina út felé haladók a lehetséges 2 sáv helyett csak 1-t használnak ki - jelentősen feltorlasztva a Tétényin a dugót.
Javaslat: egyértelmű jelzést! Ha buszsáv, vissza a táblát. Ha nem: kaparják le az otthagyott festést.



2. Karolina út közlekedési rendjének változása.
Karolina úton az Országos Vérellátó közelében megváltozott a forgalmi rend: korábban folyamatosan lehetett 2 sávban haladni Bocskai út felé, most már csak egyben. Ezt úgy oldották meg, hogy parkolóhelyeket jelöltek ki az út szélén + forgalom elől elzárt területet festettek fel + kitáblázták kb. korrekten a dolgot. DE: nem gondoltak azokra, akik megszokásból vezetnek. Ők simán átgázolnak keresztbe 2 záróvonalon, járműforgalom elől elzárt területen, majd bevágnak a szabályosan haladó sor elé. Általában még ezek a bevágók anyáznak, hogy a sok hülye mit kanyarog jobbra-balra (a jelzéseknek megfelelően). Így a szabályos autós fél szemmel hátrafelé s oldalra kell, hogy figyeljen, miközben előtte csomópont és zebra is van. Egyszer majd elgyúrnak egy szerencsétlen gyalogost emiatt...
Javaslat: előrejelző tábla: "közlekedési rend megváltozott" + 1-1 rendőr mindkét oldalra, akik észre térítik a t. autóstársakat.

75 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó veszélyes kresz buszsáv

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ihatethisindapassthingy 2007.12.05. 07:40:10

A Karolina útnál IMHO nem kellene rendőr, csak két betontömb terelőtáblával a parkolószakasz elejére és végére, így egyrészt félreérthetetlen lenne a helyzet, másrészt nem érné meg bemenni a "parkolósávba". És akkor talán parkolna is ott valaki, mert most senki sem mer. Az összköltség néhány százezer forint, legfeljebb.

A Vérellátónál különösen fontos lenne ez a betontömb, mert ott van lámpával nem védett gyalogátkelő, ahol rendszeres a gyalogosforgalom, továbbá rögtön a gyalogátkelő után el van húzva a sáv a külső sávba (kanyarodósáv miatt).

A dolog úgy néz ki, hogy megyek a "belső sávban" (azaz az egyetlen sávban, mert a külső parkoló, a vége forgalomtól elzárt területtel jelezve), megállok a gyalogosnak, mire az elindul és az 5 esetből 4-szer az alábbi verziók egyike történik (nem túlzok):

A) A mögöttem lévő úgy érzi ügyes és kilő, majd csikorgó fékekkel megáll a gyalogos előtt.

B) A mögöttem lévő azt hiszi, hogy a "külső sávban" érkezők számára akarok elsőbbséget adni, amikor a sávomat követem a külső sáv felé, holott nincs is külső sáv, ezért ő kilő, majd csikorgó fékekkel megáll a gyalogos előtt.

C) A "külső sávban" (a parkolóból) érkező szintén azt hiszi, hogy elsőbbséget akarok neki adni, ezért beletapos a gázba, majd csikorgó fékekkel megáll a gyalogos előtt.

Egy beton terelőelem a gyalogátkelő előtti forgalomtól elzárt területre és a kérdés meg van oldva.

A múltkor egy ürge meg is magyarázta, hogy nem kell elsőbbséget adnom, a gyalogosról fogalma sem volt, csak dudált meg magyarázott.

Na az ilyen idióta tervezés miatt van az, hogy mostanában elkerülöm azt a szakaszt, nem kell az idegeskedés.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.12.05. 08:37:27

Az új Karolina út pont olyan lett, mint a Hungária: mindegyiken az autósok egyik fele egyenesen előre, a másik fele meg cikkcakkban megy, nincs ebben semmi különös :)

Rocko- 2007.12.05. 09:00:49

1) ezzel egyetértek.

2) azt a barmot kéne lelőni, aki kitalálta, h egynesen úton a sávok kacsáznak. lásd Karolina út, Soroksári út a Lágymányosi hídnál, lásd Kvassay út (Szabadkikitő vége) a Soroksárinál.
videó a Karolináról:
varos.blogter.hu/?post_id=180804

majke 2007.12.05. 09:25:12

megtették ugyanezt valamikor nyár végén, ősz elején a szentendrei úttal. majdnem egy hétig nem járt a hév, a pótlóbuszok miatt felmatricáztak sárgával egy sávot buszsávnak. aztán elindult a hév forgalom, a buszok eltűntek, a sárga matrica maradt (már ameddig el nem kezdett felfesleni). másfél hónap múlva sikerült felszedniük...

EBEUSS (törölt) 2007.12.05. 09:39:18

Ilyen idióta tervezés mellett ne tessék csodálkozni a szabályok be nem tartása miatt!

Érdekes, a tele pirosnál szinte mindenki megáll... Lehet, hogy az jelent valamit? :)

Boyxboy 2007.12.05. 09:42:25

Mérget vehetsz rá, hogy az buszság. Budapesten új buszsávot nem úgy létesítenek, hogy fogják és kijelölik, hanem suttyomban, mint ebben a kurva országban mindent: először ideiglenesnek tüntetik fel, majd úgy marad végleg. Lásd Szilágyi Erzsébet fasor, Hűvösvölgyi út, Budakeszi út, Szentendrei út, Erzsébet híd.

Boyxboy 2007.12.05. 09:44:05

Ja, Budapesten különben nem BUSZ sávok vannak, hanem VIP sávok. Nem a buszoknak van fenntartva, hanem taxiknak, rendőröknek, bicikliseknek, szabadnapos puncivitézeknek, és mindenkinek, akinek 5 mFt-nál drágább autója van.

Boyxboy 2007.12.05. 09:49:24

No nekem a tele pirossal is tele van a hócipőm. Nagyon sok helyen tele piros van, közben pedig egy teljesen másik lámpán zöld van a kanyarodóknak. Akkor most ki a fészkes fene érti, hogy mi újság van?! Az ilyen megoldások csak arra jók, hogy ha történik valami komolyabb baleset, amihez már muszáj, hogy kijöjjön a rendőr (nem mondhatja, hogy "Nem a mi dolgunk"), gyorsan rá lehessen fogni arra, akinek a legkisebb a pofája. Ha akarja, így nézi, ha akarja úgy nézi. Amatőr ország!

EBEUSS (törölt) 2007.12.05. 09:56:37

Boxboy!
Nem értem mi bajod a piros lámpával???

lOc (a pasztafáriánus) 2007.12.05. 10:28:46

Lenne egy kérdésem az itt lévőkhöz. Ha egy helyen szabálytalanul (tilosban) parkol valaki nap, mint nap - és ez engem idegesít mert minden nap arra járok és emiatt kell sávot váltanom oda és vissza - , akkor tehetek ez ellen valamit? Fel lehet jelenteni az ilyet és foglalkozik egyáltalán ezzel a rendőrség?

Thom 2007.12.05. 10:31:24

Nem csak Budán vannak ilyen problémák.A X.kerület Kerepesi utat is felujitották cinkota felé a kiörvasutsor környékén.Namármost.A körvasutsornál ki van téve egy tábla, hogy balról kell besorolni, mert a 2 sávból lesz 1.Kár, hogy átsorolás után vissza is kell rántani a kormányt, mert épp jobb oldalról csinálták meg ezt a sávot, csak épp a rossz tábla maradt kinnt...

EBEUSS (törölt) 2007.12.05. 10:36:07

lOc 2007.12.05. 10:28:46

Az én véleményem szerint mindenkit fel lehet jelenteni...

Nem hiszem, hogy foglalkoznak vele! A rendőr akkor sem csinál semmit, ha a zsebes épp az orra előtt fut el a zsákmánnyal, mert ahhoz futnia kellene, az meg nem szokásuk... :D

EBEUSS (törölt) 2007.12.05. 10:38:05

lOc 2007.12.05. 10:28:46

Max., ha van rendőr ismerősöd, akkor elintézi neked, de csak azért, hogy előtted villoghasson...

Zébé 2007.12.05. 10:47:14

Egyenes úton "kanyargó" sávokhoz:
Döbbenetes, hogy itt azon megy az anyázás, hogy hülye aki tervezte, mert sok birka autós képtelen látni is és értelmezni a felfestéseket. Megállni meg csak betonfalnál, igaz? Amikor sávot váltasz, nem "kanyarogsz az egyenes úton"?
Akinek nem tűnik fel, hogy parkolósávban halad, az adja vissza a jogosítványát és szálljon buszra.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.12.05. 10:48:23

Zébé: Hamar megszűnnének a dugók... :)

Rwindx 2007.12.05. 10:52:14

Boyxboy: Ha teli piros van és a kanyarodóknak zöld akkor ez pont ezt jelenti. Azaz mindenki másnak piros, de a megadott irányba lehet kanyarodni. Nincs mögöttes jelentés, nem akarnak megkavarni :)

nickita 2007.12.05. 10:53:31

lámpához szólnék hozzá. a zuglói nagy lajos királyon olyan idióta lámpa van, hogy teli pirosat mutat, de egy kiegészítő lámpán az egyenes nyíl zölden világít. aki nem járatos errefelé, az megáll akkor is a teli pirosra, ha egyenesen akar menni, a helyiek meg anyáznak.

EBEUSS (törölt) 2007.12.05. 10:53:34

Zébé 2007.12.05. 10:47:14

Van rossz szabály, meg jó szabály, bár igaz, hogy mindegyik szabály!
Valaki lázad ellene aztán megszokja, valaki csak azért sem tartja be, és van aki szó nélkül elfogadja akármilyen is. Nem vagyunk egyformák...

Manyizga (törölt) 2007.12.05. 10:53:58

Max, egyszer rászánsz 5 percet, felírod a rendszámot, és bejelented a telefontanún. (ingyen hívható) Azokkal a bejelentésekkel kénytelenek foglalkozni. Esetleg hozzáteheted, hogy az autó tulajdonosa életveszélyesen meg is fenyegetett, ha szólni mersz! :)

EBEUSS (törölt) 2007.12.05. 10:55:02

nickita 2007.12.05. 10:53:31

Tényleg szar! Pécsiek előnyben az említett szakaszon. :)

lOc (a pasztafáriánus) 2007.12.05. 10:57:20

Köszönöm a válaszokat. Nem vagyok egyébként ilyen feljelentgetős, de ez tényleg nagyon idegesítő hogy elfoglalja a sávot mert mindig odaparkol.

nickita 2007.12.05. 10:57:58

Pécsett is van ilyen? aszittem zuglói specialitás :)

EBEUSS (törölt) 2007.12.05. 10:59:24

Próbáld megbeszélni vele egyik nap! Ha értelmes, akkor sikerülni fog, ha meg izomagyú, akkor a rendőrök sem tudnak/fognak vele mit csinálni...

EBEUSS (törölt) 2007.12.05. 11:00:32

Régen jártam Pécsett, de akkor tele volt ilyennel a főút. Meg is álltam mindegyiknél! :) Akkor láttam ilyet életemben először...

Name 2007.12.05. 11:12:42

Agyament átépítők. Ha valami ennyire szar, az emberek leszarják a kanyarodósávot... És a parkolósáv nem egyértelmű, márpedig jobbratartás van, tehát le kell(ene) húzódni.
Meg kellene jelölni végig, hogy ez parkoló. Azzal, hogy az eleje/vége forgalomtól elzárt még nem lesz parkoló!! Az az úttest része továbbra is és jobbratartás (lenne)! Na ezt tévesztik el... És aki tudja, mert járt már arra az megy látszólag szabálytalanul bal oldalon, aki nem az jobbra tart... Hát persze, hogy átmegy a forg-tól elzárton, ha már vannak mellette...

Másik dolog: A TÁBLÁk rányadóak. Tehát ha van busz felirat, de nincs tábla, akkor NEM buszsáv. Ha van buszsávot kijelölő tábla, de lekopott a felfestés, akkor buszsáv! (Lásd Bartók Béla út a körtér előtt Koszolányitól)

bcs 2007.12.05. 11:16:28

ZéBé!
Persze, hogy mindenki anyáz! Papíron lehet, hogy jól mutat, de a forgalmat akadályozza és még rendkívül balesetveszélyes is.Valószínü, hogy a tervező nem járt arra autóval egyszer sem. Pedig hetekig kellene vizsgálni, szimulálni, elemezni a helyzetet. Egyébként meg tavaszra lekopnak a jelzések,esőben hóban este már most sem lehet látni.

Tenoce · http://www.deezer.com 2007.12.05. 11:19:06

Ma jottem a Karolina uti koccanasom jegyzokonyvi meghallgatasarol. Mivel eppen allt a forgalomtol elzart teruleten egy auto, a ficko ramhuzta a kormanyt, ugy hogy a belso savban szabalyosan mentem. Persze volt tanuja, aki azt allitotta, hogy ugy csinaltam, mintha beengedtem volna, es utana amikor felig bejott gazt adtam. Szoval most megyunk a birosagra, es ez mar a 3. fullra elpazarolt napom (biztosito, karfelmeres, stb.) a kocsog miatt aki nem ismeri a KRESZ-t, raadasul, a parkolosavban elozi vegig a Karolina ut belso savjat...
Viva Magyarisztan!

János 2007.12.05. 11:25:41

NAME: két apróság.
1. Jobbra tartás nem azt jelenti, hogy jobbról lehet előzni a sort, s át lehet menni a gépjárműforgalomtól elzárt területen. Ráadásul a Karolinán tábla jelzi, hogy ez parkoló. Festés is van. Csak a szokás hatalma, meg a "vaze, ezzel nyerek fél percet, többiek leszarva" mentalitás.

2. A táblák valóban irányadóak, HA VANNAK. Ha nincsenek, akkor jönnek az útburkolati jelzések. Ha az sincs, akkor pedig a baseball-ütő / sokkoló / kigyúrt kopasz szabály, akarom mondani a kölcsönös udvariasság...

isti77 2007.12.05. 11:44:55

OFF: tudja valaki, hogy miért nem nyitják meg azt a k... Műegyetem rakpartot? Ahogy ma reggel elnéztem, technikai akadály már nincs, az út kész csak a "deszkát" kellene lendületből áttörnie valakinek, a többiek már mehetnének akadálytalanul.

csabi6ai 2007.12.05. 11:49:00

Divatos kifejezés manapság: Közlekedésfejlesztés. Erről nekem nem az jut eszembe, hogy olyan utakon, ahol lehetőség lenne 2x2 sáv felfestésére (nem kiépítésére, mert az sokba kerül és mert az út elég széles), ott miért fejlesztik vissza (!) a közlekedést 2x1 sávosra???? Pl. Karolina út fentebb említett szakaszai...

Brigi "B. A." főnöke 2007.12.05. 11:54:05

Ebeuss: Most már csak egy ilyen van, a belváros legeslegközepén, az is a busz miatt, ráadásul kétsávos, tehát ki lehet menni a szélsőbe (persze a belső sávban lévőknél nem divat a piros alatt is az index balra, hogy képben legyünk, hogy tényleg balra akar-e menni, vagy csak nem tudja, h mivan). Olyan van több is, ahol a jobbra kanyarodókat engedi el a kiegészítő zöld, tiszta amerika. :)

gab78 2007.12.05. 12:05:09

2-3 hónap alatt lekopnak az útburkolati jelek, és onnan mar csak tippelhet az ember hogy merre is van a sáv. Persze biztos meg lehetne csinálni tartósabbra, csak valahogy Magyarországon sosem sikerül.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.12.05. 12:07:29

isti77: Pár napja azt hallottam rádióban, hogy azért nem nyitják még meg a Műegyetem rakpartot, mert az útburkolati jelek festése még nem készült el. Aztán fene tudja, hogy mi a valódi ok. :)

Kalapos-Skodás (szerintem) 2007.12.05. 12:13:30

A kanyarodó zöld a világ elég nagy részén működik és jól bevált találmány. Németországban olyan is akad, amelyik egy egyszerű fényvisszaverős tábla - ez legalább nem fogyaszt villamosságot. Azért ügyes, mert folyamatosan szabad (logikusan általában jobbra) kanyarodni az egyenes vagy balkanyar forgalom tiltása alatt is (Pl. van besoroló sáv és nincs zebra). A lámpatestek általában messzebbről megfigyelhetők, így van lehetőség elengedni a kanyarodókat.
Az autóbusz forgalmi sáv attól létezik, hogy ki van táblázva. Ha nincs tábla, nincs buszsáv. Ugyanez érvényes az emelt sebességű közlekedésre is (pl. Soroksári út a Beöthy utca és a Közvágóhíd között), amelyik sarok után nincs 70-es tábla, onnantól bizony 50.
Az útpálya szélessége egy dolog, a rajta lebonyolítható forgalom nagysága egy másik dolog. A Karolina út - Villányi út csomópont (különösen ha a BAH áll) amúgy sem tud több járművet fogadni, így tök mindegy, hogy hány sávban nem tud haladni a Karolina. Viszont legalább parkoló van... A nagyobb baj az, hogy a sávok felfestését nem szokták megfelelő időben frissíteni, illetve a megváltozott felfestést nem távolítják el rendesen.

Bery 2007.12.05. 13:17:29

Nincs itt semmi probléma. Egyszerű a dolog: BE KELL TARTANI A KRESZT ÉS KÉSZ. Legyen az akármilyen ésszerűtlen, bosszantó. Ezek a KRESZ megszegésére nem jogosítanak fel. Hivatásos sofőrként azt mondom, az lenne a jó megoldás, ha a szabálytalankodók jogosítványát bevonnák, mondjuk 100 évre minden esetben. Biztos javulna a közlekedési morál záros határidőn belül.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.12.05. 13:23:25

Bery: És ha benézel egy lámpát egyszer valahol, és ugrik a jogsid, az állásod, a család megélhetése? Akkor is ez lenne a véleményed?

Bery 2007.12.05. 13:40:13

Ez lenne. Húsz éve vezetek, soha semmit nem néztem el, és ez nem is fordulhat elő. Oda kell figyelni, és mint mondtam, be kell tartani a szabályokat. Nincs kompromisszum. Te (SilentSound) például, mit mondanál annak a gyermek családjának, akit elgázoltál a zebrán? Bocs elnéztem egy piros lámpát!

ihatethisindapassthingy 2007.12.05. 13:40:48

Zébé, a közlekedőket nem árt segíteni. Persze, a Karolina teljesen szabályosan fel van festve, ki van táblázva, csak nem elég hangsúlyos. Egész kevés erőfeszítéssel sokat lehetne segíteni ezen.

Lássuk be, az is szabályos, ha két nyolcsávos út kereszteződésében nincs lámpa és jobbkéz van érvényben, vagy ha hagyjuk ránőni a fákat a táblákra vagy ha egy hajtűkanyar után rögtön egy min. 60km/h tábla fogad, traffixpaxoló rendőrökkel. Akár.

EBEUSS 2007.12.05. 13:46:51

Bery!

Én is ilyen tévedhetetlen szeretnék lenni, mint Te!

TH 2007.12.05. 13:54:16

Bery biztosan viccesnek gondolja magát, hogy hülyeségekkel hergeli a népet, de ez inkább szánalmas csak.

EBEUSS 2007.12.05. 14:06:46

Akkor még érteném is, ha a tudatos szabályszegőket, országúti versenyzőket kapnák el akció közben, de a tapasztalat azt mutatja, hogy inkább a szabályos, egyszer félrenéző kispolgár szívja meg ezen a területen is. Eddig még engem is csak olyanért büntettek meg, amit tudatosan a rendőr szeme előtt csináltam, mert szerintem nem is volt szabálytalan... na ekkor rögtön lecsapnak rád...

Bery 2007.12.05. 14:18:54

TH! Mi a szánalmas? Nem hinném, hogy mások közúti veszélyeztetése szánalmas lenne. De ha te is az autós társadalom azon bunkóbbik feléhez tartozol, aki azért tartja magát jó vezetőnek, mert minden létező szabályt megszegve közlekedik, semmit és senkit nem kímélve, akkor tudod mit, neked legyen szánalmas.

TH 2007.12.05. 14:21:03

Bery 2007.12.05. 14:18:54
Úgy gondolom, hogy csak direkt próbálod cukkolni a népet olyan dolgokkal, amikről te magad is nagyon jól tudod, hogy nem igaz "Húsz éve vezetek, soha semmit nem néztem el, és ez nem is fordulhat elő.". Ezt a próbálkozást neveztem szánalmasnak. Ha viszont komolyan gondolod teljesen, amit írsz, akkor csak sajnállak, mert nehéz lehet 2 agysejttel élni. De én az 1. verzióra szavazok, miszerint próbálod kelteni a feszültséget a szándékos ostobaságokkal...

Bundy 2007.12.05. 14:30:56

Engem az bosszant a legjobban, hogy egyesek megállnak a két sávos úton elakadásjelzővel árut rakodni, cigit venni vagy csak simán parkolni. Leszarják, hogy miattuk alakul ki a dugó és mindenki őket kerülgeti.
Én a rendőrök helyében lefilmeznék mindenkit aki a buszsávban közlekedik, majd küldeném a csinos csekket, és megbüntetnék mindenkit aki elakadásjelzővel elfoglal egy sávot nyilvánvaló műszaki hiba nélkül.
Kéne néhány tökös legény, aki egy roncs autóval járná a várost, és meghúzna minden elakadásjelzővel szabálytalanul parkoló autót. Hamar híre menne, és talán meggondolnák, hogy hol parkolnak.

Dr Kangörény 2007.12.05. 14:32:06

Bery, te szánalmas vagy. Húsz éve vezetsz és soha nem néztél el semmit, meg be kell tartani a szabályokat és kész. Egyrészt olyan, aki nem hibázik, nincs. Ha nem így gondolod, akkor nem a Földön élsz. Másrészt, ha "csak be kell tartani a szabályokat" lenne a fő vezérelv, akkor talán még jobbágyként tengődnél valahol, és a földesurad élne az első éjszaka jogával. Most mondhatja bárki, hogy ez nem ugyanaz a dolog, de valójában igen. Az írásba foglalt szabályokat (törvény) azért változtatják meg rendszeresen, mert a szabályoknak alkalmazkodniuk kell a környezetükhöz. Ha egy közlekedési szabály rossz, akkor meg kell változtatni. Honnan derül ki, hogy rossz? Hát az egyik jel az, hogy senki nem tartja be. Ha mindenki betartaná, akkor úgy nézne ki, hogy minden rendben van vele.

isti77 2007.12.05. 14:32:22

Bery! Legyen először 100 év, aztán emeljék fel 200-ra, utána 400-ra, és pont a választások előtt el lehetne mondani, hogy évente duplájára szigorítják a közlekedési szabályok megsértéséért járó szankciókat.
Sőt, akinek elveszik a jogosítványát, az kapjon még 100 pontot is. Na? (ide most képzeld a BB-reklámos Emese jellegzetes mozdulatát).
Értelme kb. ugyanannyi lenne a fentieknek is, mint a te eredeti ötletednek.

Zébé 2007.12.05. 14:36:37

EBEUSS 2007.12.05. 10:53:34
A közlekedésben valahogy nem tudom díjazni az egyéniségek sokszínűségét...
Nem mellesleg talán találóbb lenne nem jó és rossz szabályokról beszélni, hanem arról, hogy vannak szabályok, melyek eredő okát különösebb előtanulmányok és a konkrét tények ismerete nélkül is át lehet látni, míg vannak, amelyekét nem. Ez utóbbiakat szokás "értelmetlen", "rossz", "felesleges" jelzőkkel ellátni, noha nem azok.

TH 2007.12.05. 14:43:53

Zébé 2007.12.05. 14:36:37
Akkor Te betartod a kintfelejtett 30-as táblákat is ugye, mert bemeséled magadnak, hogy csak nem látod át a mögöttes értelmét.
Kicsit több önbizalmat, ember! Hidd el, vannak szar szabályok!

Zébé 2007.12.05. 14:54:19

TH:
Nem teljesen egyről beszélünk, mert más a szabály és más annak alkalmazása. De inkább finomítom a mondandómat: Nem mind szar, amire a laikus közönség azt hiszi.

Zébé 2007.12.05. 14:55:52

Egyébként igyekszem betartani, mert igazából előre nem tudhatom, hogy miért van kint az a 30-as tábla. Nem gondolom, hogy az én önbizalmammal van baj, sokkal inkább többek reális helyzetértékelési képességével.

TH 2007.12.05. 15:01:29

Zébé 2007.12.05. 14:54:19
Ez így OK, és igaz.


Zébé 2007.12.05. 14:55:52
És ha látható, hogy építkezés van ott, de szombat délután van, és a környéken nincs senki, akkor az magáért beszél. Ha meg úthibák indokolják, akkor tegyék ki az arra figyelmeztető táblát is!

pammy 2007.12.05. 15:07:54

Aki azt mondja, hogy 20 éve vezet és soha nem hibázott, és szándékosan se szegett szabályt, és mégis eljut A-ból B-be az 1. hazudik
2. az a fajta ember aki számára a saját hibája/vétke fel sem tűnik, nem jobb hanem sokkal de sokkal rosszabb a többinél. Én ritka szabálytisztelő ember vagyok, éppen ezért tudom, hogy mennyire lehetetlen mindig minden szabályt betartani, próbálom nap, mint nap, és mindig elbukok. Nincs olyan nap, hogy 5-6 kisebb szabálysértés nélkül érnék haza.
Piroson áthajtani nem egészen ugyanaz, mint öt méterrel a záróvonal vége előtt sávot váltani, ha ott biztonságosabb, mint később, de egy közös bennük, mind a kettő szabálysértés.
A kresz nem mindig szolgálja a biztonságos közlekedést, erre találták ugyan ki, de vannak helyzetek, amikor hibásan mérték föl a helyzetet, mint ahogy a biciklistának is tök szabálytalan a járdán közlekednie, de ott lényegesen ritkábban gázolják halálra. A gyalogosokat ugyan zavarhatja, ha nem figyel, de egy halálos baleset esélye mégis lényegesen kisebb.
És van egy csomó homályos pont a kreszben, amin a jogászok is napokat vitatkozhatnának egy-egy eset kapcsán, nem hogy töredék másodpercek alapján biztos döntést lehetne hozni...
Kicsit veszélyesnek érzem a ló túloldalára való átesést már megint ... vannak emberek akik felelőtlenek/aggresszivak/tojnak a szabályokra, így kreáljunk olyan büntetéseket, amivel egy apró hiba miatt is tönkremehet az életed.... persze a közlekedés veszélyes üzem, egy apró hibába bele is lehet halni, de ha nem történt katasztrófa, minek csinálni egyet?
Messziről lehet látni az utakon, hogy ki vezet veszélyesen, inkább őt rángassák meg hetente 3x akár kisebb büntikkel is, és ne annak az életét csesszék el, aki elnézett valami jelzést, vagy tök ártalmatlan vétséget követett el.

Kalapos-Skodás (szerintem) 2007.12.05. 15:15:48

TH, Zébé: Csakugyan, a tábla elhelyezések (megvalósítás) és az alapelvek között fényévnyi távolság van. De ettől még a 30-as tábla annyi amennyi, úgy kell közlekedni, stb. Lehet azon vitatkozni, hogy miért kell a nagykörúti villamosperon mellett 30-cal menni (a belső sáv túl keskeny az 50-hez, a külsőben el kell férni a szabályos méretű járművel és nem lehet a külső sáv gyorsabb), ettől még annyival kell menni.

Kalapos-Skodás (szerintem) 2007.12.05. 15:21:37

pammy: egyetértek, tuti mindenki követ el kisebb-nagyobb szabálysértéseket vagy véletlenül vagy tudatosan. Pl. irányjelzés elmulasztása, vasúti átjáró a megengedettnél nagyobb sebességű megközelítése, stb. Csak hogy viszonylag veszélyeseket mondjak. De ha jól tévedek az első alapelv az, hogy nem veszélyeztethetsz. Ezt jó lenne betartatni...

EBEUSS (törölt) 2007.12.05. 16:03:51

Fix szabályok helyett rugalmas szabályokat tudnék elképzelni. Irányt mutatnak, hogy mi az általános elvárás (KRESZ), de ezen belül sok pontot rugalmasan kezelhetnének a közlekedők. Viszont ha a rugalmas kezelés következtében bármi bonyodalmat okoznak, akkor sokszoros büntetés járna érte. Ez lenne igazán fejlett társadalmi gondolkodás.

Csak egyetlen példa, de 1000 -et lehetne felsorolni:
Ha mész az üres buszsávban hétvégén, mert mittudomén ott jobb minőségű az aszfalt, akkor ezért nem meszelnek el, de ha rajtakapnak, hogy feltartod egyszer is a buszt, akkor az 3 éves jogsibevonással járna...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.12.05. 16:25:19

EBEUSS: Ebben a társadalomban lehetetlen lenne bármivel is rugalmasabb szabályokat bevezetni. Így is sokan túl rugalmasan kezelik azokat (pl. te is, nem titkoltan). A jogosítvánnyal is rendelkező magyar emberek közül nagyon sok, talán a többség éretlen lenne ilyesmire, egyszerűen az intelligencia hiánya (ezt nem rád értem) miatt is...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.12.05. 16:26:44

Egyébként a rendőrnek mérlegelési joga van az esetek többségében, nekem is volt már olyan, hogy vagy két hete lejárt a kötelezős igazolásom és szólt a rendőr, de nem büntetett meg miatta...

notorius_szabalytalankodo 2007.12.05. 16:59:30

K-S (szerintem): igazad lehet a villamosperonos 30-cal. De az, hogy miert is kellett ezeket a koruti, egyebkent is szeles peronokat 20-30cm-rel szelesebbre venni a felujitaskor, azt tudja valaki?
Mint rendszeres villamosozo, nem latom semmi ertelmet, foleg ugy nem, hogy valojaban 20-30cm a korattol kivul van, azaz a gyalogosok ugysem hasznalhatjak.
Meg ha mar szelesebb is, a legtobb helyen a kialakitas vonalvezetese elegge balesetveszelyesnek tunik - az elejen, vegen kicsit mas ivben vezetve veszelytelenebb lenne.
Az, hogy a jardasziget mellett jobb ha lassabb a forgalom, evidens. Lehet, hogy ez a szukites csak ezt a celt szolgalja, enyhen eroszakos megoldassal?
Bery: alltam mar kozel negyedorat piros lampanal, mert a hurok nem erzekelte a motoromat. Sot, ket motort egymas mellett sem (pedig darabja ~250 kg.)! Ha akkor, megfelelo korultekintessel, nem hajtok at a piroson, lehet, meg ma is ott allnek. Erdekes latvanyossag lehetnek ket eve Gyongyoson... Foleg, hogy mivel a hurokra en kerultem, a mogem allo autok is azota varhatnanak.
Szoval van olyan eset, amikor nem tudsz mit csinalni, egyetlen megoldas van, a szabalytalansag.

blama lujza 2007.12.05. 17:21:59

Én is gyűlölöm a szlalompályát... mi a francért kell kanyarogni, ha mehetnék egyenesen is? A fenének folyassam ki a szememet a vonalakat bámulva, amikor nem lenne muszáj? A kanyarodósáv legyen kanyargós, a többi meg haladjon egyenesen és ne fordítva! Óvodában vannak azok a debil kölkök, akik zsírkrétával rajzolnak szőnyegre ilyen kretén pályákat matchbox-játéknak. Ezekből lesz a közlekedési mérnök? :) Van egy olyan érzésem, hogy de. Azt is bírom még, amikor belső sávban haladva simán balra tartva behajthatnék a kanyarodósávba, de nem, mert a baromarcú forgalomtól elzárt területet hozott létre takkra előttem mintegy egész sávnyival jobbra kényszerítve, majd egy hirtelen balkanyarral terelve bele a kanyarodósávba. Az egyenesen haladók ekkor kanyarognak a balra sorolókkal együtt. Értelmetlen szarság... Esőben kimondottan balesetveszélyes az ilyen terep, ha penge vezetésből vki, ha nem.
A soroksári a lágymásnyosinál konkrétan rohadtul el lett baszva. Az erzsébethíd-hegyalja a tabán felől detto.

Szabálysértési eljárást meg bárki indíthat, nem csak rendőr.

Valaki 2007.12.05. 19:03:50

Azért a nagykörúti 30-as korlátozások meglehetősen nevetségesek. Ha megy a lámpa és zöld, simán lehet ott biztonságosan 50-el is menni (vagy még többel akár)... Nap mint nap (néha többször is) végigmegyek a körúton, 30-al menni még senkit nem láttam, ha nincs dugó.
Egyszerűen baromság, betarthatatlan...
De arra jó, hogy jól megbsszák majd azt, aki mondjuk 40-el elüt egy piroson átszambázó öngyilok részeg csövest.
Másik: vasúti átjárós 40 meg 30 is baromság. Hihetetlen.
Mindenhova kibasznak egy kis sebességet engedő táblát és meg van oldva... Hát nincs. Csak a felelősséget próbálják áthárítani. Szánalmas.

Jani 2007.12.05. 19:41:32

Sziasztok!

A Nagy Lajoson levő kiegésztő zöldeket tényleg vmi barom találhatta ki. Megy a sor, teli piros, de kiegészítő zöld egyenes...még átférek. Aztán hirtelen elalszik, és nézel, hogy most satu vagy padló... Ezek a kiegészítők buzin vannak kitalálva - legalább villogna, vagy tudom is én, de nem. Elalszik, amikor kedve tartja. Ha valaki naponta jár arra, megtanulja, meddig világít, de ha ritkán járkálsz arra, akkor szívsz. Vagy ledudálnak, hogy miért 30-al csorogsz a lámpához, amikor mehetnél egyenesen. Vagy belemész 50-el a kereszteződésbe, és imádkozol. Főleg azért, mert sok okos van, aki a balra kanyarodó sávban kikerüli a sort, és piros-sárgára csikorogva ugrik be a kereszteződésbe - pl. Egressy, Mogyoródi útnál (mondjuk ez amúgy is faszparasztságra vall, de nem ez a téma).

Egyébként legjobb tudomásom szerint a felfestés önmagában nem jelent buszsávot, ahhoz kell egy előjelző tábla is. Ráadásul ha sárgán van felkaparva, de sárga tábla sehol a környéken.

Mondjuk ez a sárga festés a másik halálom. Vannak, akik alternatívan kezelik, akkor figyelek oda, ha rendőr van. Pl. környékünkön egyik lámpás kereszteződésben az alsóbbrendű utat felújították. A felsőbbrendű úton ki volt táblázva, hogy forgalmi rend változás, illetve sárgán virított az előjelző, hogy ami balra kanyarodó volt, most egyenesen halad tovább, és ami egyenes/jobbra kanyarodik, az kizárólag jobbra kanyarodásra használható. A megváltozott rendnek megfelelően közlekedtem mindig, ennek ellenére ledudáltak/anyáztak/belém akartak jönni, hogy miért vágok be eléjük. Az emberek nem nézik a táblákat?!

X 2007.12.05. 21:44:59

Nagy Lajoson az a vicces, hogy a kieg zöld csak egyenesen enged, JOBBRA FORDULNI NEM SZABADna. Namost a szitu az, hogy megy a nép egyenesen és jobbra. Persze ez így jobb, mert nagyobb az áteresztőképesség, ugyanakkor a tiloson áthajtani kicsit durva. Jobb lett volna egy egyenesen ÉS jobbra KIEG lámpa. Ez így tényleg érdekes. (rég jártam arra, erősítsetek meg, hogy így van-e még, M3 felől Örs Vezér tere felé!)

X 2007.12.05. 21:58:39

Nagy Lajoson az a vicces, hogy a kieg zöld csak egyenesen enged, JOBBRA FORDULNI NEM SZABADna. Namost a szitu az, hogy megy a nép egyenesen és jobbra. Persze ez így jobb, mert nagyobb az áteresztőképesség, ugyanakkor a tiloson áthajtani kicsit durva. Jobb lett volna egy egyenesen ÉS jobbra KIEG lámpa. Ez így tényleg érdekes. (rég jártam arra, erősítsetek meg, hogy így van-e még, M3 felől Örs Vezér tere felé!)

GOD 2007.12.06. 06:10:39

Tuggyátok mi az igazán durva? Nem a hivatásos emeletes barom, aki maga a megtestesült perfekció, és sosem hibázott/hibázik; nem a Karolinára gyártott szlalomverseny-pálya; nem is a Nagy Lajoson a kiszöldnyilas probléma; hanem az a mindent ütő tény, h tegnap láttam egy Batz papucsos autót szabálytalanul parkolni a Victor Hugo-n!!!

ihatethisindapassthingy 2007.12.06. 07:51:27

GOD :))))))))) Ha Palkovicsné szállt ki belőle, akkor remélem letépted az ajtaját :)

A Karolináról még annyit, hogy a nép bölcs! Mostanában azt szokták csinálni (gondolom aki sűrűbben jár arra), hogy az úttest közepén mennek a kocsik, félig a parkolósávban. Ezzel megakadályozzák, hogy a parkolósávban jöjjön egy-egy ügyes, aki aztán a Vérellátónál megpróbálná összetörni a kocsijukat.

TH 2007.12.06. 08:06:02

GOD 2007.12.06. 06:10:39
:D

ihatethisindapassthingy 2007.12.06. 07:51:27
Persze a kocsiból kivett baccpapuccsal kell letépni az ajtaját, ugye jól tudom?

X 2007.12.05. 21:58:39
Az az egyenesen nyilas zöld azért van, hogy NE szabadjon jobbra kanyarodni az Örs felől jövet a villamos elé, mert akkor a villamosnak zöldje van. Ezzel a módszerrel viszont valóban letiltják a szemből jövők jobbra kanyarodását is, ami teljesen indokolatlan, hiszen ők nem a villamos felé kanyarodnának, csak nem találtak rá megfelelő lámpákat, ahogy ezt a helyzetet kezelni lehetne (nincs kiegészítő "jobbra+egyenesen" lámpa a magyar KRESZ-ben tudtommal engedélyezve, de nem néztem utána). Ja, és a legszarabb benne, hogy a kiegészítő nyilas zöld csak a jobboldalon levő lámpán van, a baloldali MEGERŐSÍTŐ lámpa nem mutatja ugyanazt, ott tömör piros van, így aki azt nézi, az nem érti, miért dudálnak és villognak rá hátulról...
Én nem értem azt sem, hogy miért csak egyszerűen eltűnik a zöld. Más országokban a kiegészítő zöld felett van kiegészítő sárga is, vagy villogni kezd a zöld, így látod hogy váltani fog a lámpa.

ppeterka 2007.12.06. 09:04:14

Kanyargás témában szép tanulmány még a Thökölyn a Keleti felé menve a Hungária krt-i kereszteződés... Na aki azt kitalálta, hogy macskakőre felfestik a kanyargó sávokat, meg hogy a 7-es busz kimegy a középső, 3. sávból a szélsőbe megállni (pláne régebben, mikor még nem volt a Bosnyáktól buszsáv...), arról nem is beszélve, hogy a buszmegállót az említett kereszteződésben csak úgy rácseszték a 67-es (44-esre emlékszik még valaki?) vili \"ottmaradt\" sínjére... Hát ha ezt egyvalaki találta ki, akkor minimum két talicska aprómajom molesztálja élete végéig... De ha többen követték el, akkor is kijár fejenként egy-egy talicska...

Másik szép dolog még a hülyén kitett sebességkorlátozó táblák. M7 kivezetés az 1-es úti leágazás után ha jól emlékszem 60-50-70 egymás után cirka 30-30 méterre... Erre most akkor azt kérdezném, hogy \"mifasz?\"... Vagy ott a Műegyetem rakpart felé menő útszakasz, nevéről fogalmam sincs, ha a Lágymányosi híd felől megyünk, kinn a 60-as tábla, minden kereszteződésben, egész a Petőfi híd előtti kereszteződés előttig, ahol meg van egy 50-es tábla, úgy, hogy nem egész 20-30 méterre ott van előtte egy 60-as tábla... Minek kellett a 60-ast kirakni??? Basszus, ha ezt tudom, inkább közl.táblagyártónak tanulok - a jelek szerint igen jól jövedelmező állás, pláne-ha lenne traktoros mintám is...

Johnny336 2007.12.06. 09:48:39

TH!

Van kiegészítő egyenes+jobbra. Nálunk a kerületben láttam. Hogy a KRESZ szerint létezik-e, nemtom, de a KRESZ szerint lakott területen belűl is csak 50-el lehet haladni :)

TH 2007.12.06. 11:17:53

Johnny336 2007.12.06. 09:48:39
OK, megnéztem, a KRESZ nem szabályozza agyon a kérdést, simán lehetne olyan nyíl:
\"(5) Ha az (1) bekezdés a) pontjában említett fényjelző készülék mellett elhelyezett kiegészítő lámpa nyilat mutató zöld fényjelzést ad, a nyíl által jelzett irányban - a fényjelző készülék más fényjelzésétől függetlenül - tovább szabad haladni.\"

X 2007.12.06. 15:56:17

TH: egyetértünk :)
A villogás tényleg nem lenne hülyeség. De rendes lámpánál is van a zöld után egy sárga fázis a piros előtt. Az itt is van számítva, csak nem jelzi semmi. Persze bűntetni lehet, de csak akkor, ha bizonyítható, hogy már elaludt jóval korábban. Tehát van két fénykép: 2m -rel a vonal előtt és 2m-rel a vonal után piros, nem ég a kieg zöld még nem elég a bizonyításhoz, mert én azt mondom, hogy 5m-ről még égett a zöld és természetesen nem tudtam biztonságosan megállni. :) Menni kell a megengedett max-al és ha kialszik és meg tudok állni megállok, ha nem átmegyek lassítás nélkül. (Így van kiszámítva a lámpafázis.)
Mint rendes lámpánál a kialvó zöldnél mindig. (Ott van sárga, de nincs értelme igazából... Ha kialszik a zöld (ekkor lesz sárga, de mindegy lenne, lényeg a zöld vége) megállsz ha tudsz, vagy átmész. Elvben ha 10mp-ig lenne sárga, az sem lenne több lehetőség, mintha nem lenne vagy rövid lenne. Legalábbis elvben. Mert manapság már a sárgát is zöldnek tekintik sokan...)
Szóval kieg zöldnél nem kell bénázni, hogy mi-van-ha-elalszik, menni kell és ha kialudt, akkor megállsz, ha lehet. Ha nem, át kell menni.

Zébé 2007.12.06. 16:05:40

ppeterka 2007.12.06. 09:04:14

A Hungáriánál ott volt korábban a buszmegálló, ahol most a 7-es Hermina út néven megáll. Megcsinálták a villamossíneken az új megállót, majd ekkor jött a Vakok és Gyengénlátok Intézete, hogy őket a kutya meg nem kérdezte, hogy jó lesz-e ott, márpedig ők a közelben vannak és a vak emebrekkel így ki lett cseszve rendesen. Megjegyzem, teljesen igazuk van (gondold végig, milyen lehet nekik átdzsezzelni a Hungárián), csak épp a BKV-ra már akkor is egy masszív csőlátás volt a jellemző. Vagy az önkormányzatra, aki ezt jóváhagyta, nem tudom. Lényeg az, hogy a 7-esnek visszacsináltak oda egy megállót, ezért van ez így.

lrdr 2007.12.06. 16:18:27

IOc !
Nem rendőrséget kell hívni,hanem közterületfelügyelet! Azok nem tréfálnak és valóban kijönnek, gyorsak, hatékonyak!

Kalapos-Skodás 2007.12.11. 09:43:38

"notorius_szabalytalankodo 2007.12.05. 16:59:30 "
A körúti peronok szélesítésére azért volt szükség, hogy elférjen a lejtő egy szabályoshoz közeli szegélymagasság előtt, viszont ne legyen túl meredek. A szegély így is nagyobb, mint a normális, a villamosnál meg kellett a 25 centi. A külső és a belső sáv viszonyát leírtam már. Miért nem a járda felé szélesítettek kb. 30-40 centit? Nem lehetett. Pl. ott, ahol végig van fasor. Emellett át kellett volna alakítani a víznyelőket és egyéb jópofaságokat is.

"Valaki 2007.12.05. 19:03:50 "
Próbálj meg egymás mellett 2 db. szabályos méretű, a Nagykörútig eljutó (6 vagy 12 tonnás korlát van) tehergépkocsival, átlagos vezetőkkel közlekedni ott 50 km/h sebességgel. Amúgy meg tervezési előírás. Ha pedig sokat jársz ott, számold meg, hány szgk nem lóg át a belső sávból a külsőbe!
Vasúti átjáró 30/40: jobb lenne, ha egyedi sebességkorlátozás lenne? És ha ellopják? Lehet erre is tervezni, csak kicsit többet lenne zárva a sorompó... (Persze van megoldás, "feloldó" táblát lehet kitenni, mint pl. a városi 50-re a 70-et.)
A kintfelejtett 30 tényleg gáz, pl. ha elkészül egy út szombaton, de csak hétfőn veszik át (pl. Kerepesi).
Hogy ki megy 30-cal? Normális esetben mindenki. Ugyanis a járművezetőnek nincs mérlegelési lehetősége. Be kell tartani. Ha baromság, akkor is.
"Jani 2007.12.05. 19:41:32"
A kiegészítő zöld amikor elalszik és féktávon belül vagy, adj gázt. Ha kívül, fékezz. Kb úgy, mintha sárgát látsz, akkor is ugye meg kell állni. Nyugodt lehetsz, ha ezt betartod és más sem szabálytalan, nem lesz bajod.
"ppeterka 2007.12.06. 09:04:14"
Hungária: a busznak előnyit a szabad, így kisorolhat.
Sok sebességtábla: minden kereszteződéshez kell egy, az út kiépítése a híd csomópontjáig 60-as. Mellesleg ez igencsak macerás, mert pl. a 4-esen sok tábla nincs meg és ha szabály szerint mész, akkor megvág a rendőr... (a 60-at feloldja a kereszteződés, mehetsz 90-nel.) Ilyen szempontból a ferihegyi gyorsforgalmi is randa ügy. Viszont a Soroksárin befelé meg lefelejtették a 70-es táblát, amelyet utána akkurátusan feloldanak.

GOD 2007.12.12. 10:56:37

Azért az Attilára újonnan kiépített szlalompálya is megérne egy misét!

Laca 2008.04.14. 15:37:23

jelentem megoldódott! a táblák pár napja visszakerültek, nem tudom pontosan mikor.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása