Nem vagyok rendszeres olvasója a blognak, így bocsánat, ha olyanról írok, ami már volt. Két téma van a bögyömben:
1. Tétényi úti "buszsáv".
"Nem oly rég" (4-5 hónapja már) villamospótló buszok jártak a Tétényi úton, így nekik és a 7-es buszcsaládnak buszsávot jelöltek ki a Szent Imre Kórház és a Bartók Béla út között. Ki volt táblázva (sárga ideiglenes táblákkal), s sárgával fel volt festve az új burkolati jelzés.
Azóta a tábla lekerült, visszakerültek a régi kék táblák, viszont a felfestés megmarad.
Ez két kalamajkát okoz a Tétnyi-Bartók sarkán lévő Shell kút előtt, mivel a különböző felfestések jelölte záróvonalak metszik egymást. Így elég sokszor szitkozódós-dudálós jelenetek vannak, s mindenki azt hiszi, neki van igaza (buszsávban jött a hülye paraszt - ez már nem is buszsáv, mit ugrál ez a majom?)
Más kérdés, hogy emiatt a Tétényi útról Karolina út felé haladók a lehetséges 2 sáv helyett csak 1-t használnak ki - jelentősen feltorlasztva a Tétényin a dugót.
Javaslat: egyértelmű jelzést! Ha buszsáv, vissza a táblát. Ha nem: kaparják le az otthagyott festést.
2. Karolina út közlekedési rendjének változása.
Karolina úton az Országos Vérellátó közelében megváltozott a forgalmi rend: korábban folyamatosan lehetett 2 sávban haladni Bocskai út felé, most már csak egyben. Ezt úgy oldották meg, hogy parkolóhelyeket jelöltek ki az út szélén + forgalom elől elzárt területet festettek fel + kitáblázták kb. korrekten a dolgot. DE: nem gondoltak azokra, akik megszokásból vezetnek. Ők simán átgázolnak keresztbe 2 záróvonalon, járműforgalom elől elzárt területen, majd bevágnak a szabályosan haladó sor elé. Általában még ezek a bevágók anyáznak, hogy a sok hülye mit kanyarog jobbra-balra (a jelzéseknek megfelelően). Így a szabályos autós fél szemmel hátrafelé s oldalra kell, hogy figyeljen, miközben előtte csomópont és zebra is van. Egyszer majd elgyúrnak egy szerencsétlen gyalogost emiatt...
Javaslat: előrejelző tábla: "közlekedési rend megváltozott" + 1-1 rendőr mindkét oldalra, akik észre térítik a t. autóstársakat.
Most akkor buszsáv, vagy nem buszsáv?
2007.12.05. 05:37 :: SilentSound
Az autósok egyik (bunkóbbik) fele akkor is használja a buszsávot, ha tudja, hogy az buszsáv és ott nem közlekedhet (ld. kép lejjebb). János azonban rávilágított egy olyan nem elhanyagolható kérdésre, hogy mi van akkor, ha már el sem dönthető, hogy az a sáv most akkor buszsáv, vagy nem buszsáv?
75 komment
Címkék: biztonság közlekedés autó veszélyes kresz buszsáv
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
ihatethisindapassthingy 2007.12.05. 07:40:10
A Vérellátónál különösen fontos lenne ez a betontömb, mert ott van lámpával nem védett gyalogátkelő, ahol rendszeres a gyalogosforgalom, továbbá rögtön a gyalogátkelő után el van húzva a sáv a külső sávba (kanyarodósáv miatt).
A dolog úgy néz ki, hogy megyek a "belső sávban" (azaz az egyetlen sávban, mert a külső parkoló, a vége forgalomtól elzárt területtel jelezve), megállok a gyalogosnak, mire az elindul és az 5 esetből 4-szer az alábbi verziók egyike történik (nem túlzok):
A) A mögöttem lévő úgy érzi ügyes és kilő, majd csikorgó fékekkel megáll a gyalogos előtt.
B) A mögöttem lévő azt hiszi, hogy a "külső sávban" érkezők számára akarok elsőbbséget adni, amikor a sávomat követem a külső sáv felé, holott nincs is külső sáv, ezért ő kilő, majd csikorgó fékekkel megáll a gyalogos előtt.
C) A "külső sávban" (a parkolóból) érkező szintén azt hiszi, hogy elsőbbséget akarok neki adni, ezért beletapos a gázba, majd csikorgó fékekkel megáll a gyalogos előtt.
Egy beton terelőelem a gyalogátkelő előtti forgalomtól elzárt területre és a kérdés meg van oldva.
A múltkor egy ürge meg is magyarázta, hogy nem kell elsőbbséget adnom, a gyalogosról fogalma sem volt, csak dudált meg magyarázott.
Na az ilyen idióta tervezés miatt van az, hogy mostanában elkerülöm azt a szakaszt, nem kell az idegeskedés.
Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.12.05. 08:37:27
Rocko- 2007.12.05. 09:00:49
2) azt a barmot kéne lelőni, aki kitalálta, h egynesen úton a sávok kacsáznak. lásd Karolina út, Soroksári út a Lágymányosi hídnál, lásd Kvassay út (Szabadkikitő vége) a Soroksárinál.
videó a Karolináról:
varos.blogter.hu/?post_id=180804
majke 2007.12.05. 09:25:12
EBEUSS (törölt) 2007.12.05. 09:39:18
Érdekes, a tele pirosnál szinte mindenki megáll... Lehet, hogy az jelent valamit? :)
Boyxboy 2007.12.05. 09:42:25
Boyxboy 2007.12.05. 09:44:05
Boyxboy 2007.12.05. 09:49:24
EBEUSS (törölt) 2007.12.05. 09:56:37
Nem értem mi bajod a piros lámpával???
lOc (a pasztafáriánus) 2007.12.05. 10:28:46
Thom 2007.12.05. 10:31:24
EBEUSS (törölt) 2007.12.05. 10:36:07
Az én véleményem szerint mindenkit fel lehet jelenteni...
Nem hiszem, hogy foglalkoznak vele! A rendőr akkor sem csinál semmit, ha a zsebes épp az orra előtt fut el a zsákmánnyal, mert ahhoz futnia kellene, az meg nem szokásuk... :D
EBEUSS (törölt) 2007.12.05. 10:38:05
Max., ha van rendőr ismerősöd, akkor elintézi neked, de csak azért, hogy előtted villoghasson...
Zébé 2007.12.05. 10:47:14
Döbbenetes, hogy itt azon megy az anyázás, hogy hülye aki tervezte, mert sok birka autós képtelen látni is és értelmezni a felfestéseket. Megállni meg csak betonfalnál, igaz? Amikor sávot váltasz, nem "kanyarogsz az egyenes úton"?
Akinek nem tűnik fel, hogy parkolósávban halad, az adja vissza a jogosítványát és szálljon buszra.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.12.05. 10:48:23
Rwindx 2007.12.05. 10:52:14
nickita 2007.12.05. 10:53:31
EBEUSS (törölt) 2007.12.05. 10:53:34
Van rossz szabály, meg jó szabály, bár igaz, hogy mindegyik szabály!
Valaki lázad ellene aztán megszokja, valaki csak azért sem tartja be, és van aki szó nélkül elfogadja akármilyen is. Nem vagyunk egyformák...
Manyizga (törölt) 2007.12.05. 10:53:58
EBEUSS (törölt) 2007.12.05. 10:55:02
Tényleg szar! Pécsiek előnyben az említett szakaszon. :)
lOc (a pasztafáriánus) 2007.12.05. 10:57:20
nickita 2007.12.05. 10:57:58
EBEUSS (törölt) 2007.12.05. 10:59:24
EBEUSS (törölt) 2007.12.05. 11:00:32
Name 2007.12.05. 11:12:42
Meg kellene jelölni végig, hogy ez parkoló. Azzal, hogy az eleje/vége forgalomtól elzárt még nem lesz parkoló!! Az az úttest része továbbra is és jobbratartás (lenne)! Na ezt tévesztik el... És aki tudja, mert járt már arra az megy látszólag szabálytalanul bal oldalon, aki nem az jobbra tart... Hát persze, hogy átmegy a forg-tól elzárton, ha már vannak mellette...
Másik dolog: A TÁBLÁk rányadóak. Tehát ha van busz felirat, de nincs tábla, akkor NEM buszsáv. Ha van buszsávot kijelölő tábla, de lekopott a felfestés, akkor buszsáv! (Lásd Bartók Béla út a körtér előtt Koszolányitól)
bcs 2007.12.05. 11:16:28
Persze, hogy mindenki anyáz! Papíron lehet, hogy jól mutat, de a forgalmat akadályozza és még rendkívül balesetveszélyes is.Valószínü, hogy a tervező nem járt arra autóval egyszer sem. Pedig hetekig kellene vizsgálni, szimulálni, elemezni a helyzetet. Egyébként meg tavaszra lekopnak a jelzések,esőben hóban este már most sem lehet látni.
Tenoce · http://www.deezer.com 2007.12.05. 11:19:06
Viva Magyarisztan!
János 2007.12.05. 11:25:41
1. Jobbra tartás nem azt jelenti, hogy jobbról lehet előzni a sort, s át lehet menni a gépjárműforgalomtól elzárt területen. Ráadásul a Karolinán tábla jelzi, hogy ez parkoló. Festés is van. Csak a szokás hatalma, meg a "vaze, ezzel nyerek fél percet, többiek leszarva" mentalitás.
2. A táblák valóban irányadóak, HA VANNAK. Ha nincsenek, akkor jönnek az útburkolati jelzések. Ha az sincs, akkor pedig a baseball-ütő / sokkoló / kigyúrt kopasz szabály, akarom mondani a kölcsönös udvariasság...
isti77 2007.12.05. 11:44:55
csabi6ai 2007.12.05. 11:49:00
Brigi "B. A." főnöke 2007.12.05. 11:54:05
gab78 2007.12.05. 12:05:09
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.12.05. 12:07:29
Kalapos-Skodás (szerintem) 2007.12.05. 12:13:30
Az autóbusz forgalmi sáv attól létezik, hogy ki van táblázva. Ha nincs tábla, nincs buszsáv. Ugyanez érvényes az emelt sebességű közlekedésre is (pl. Soroksári út a Beöthy utca és a Közvágóhíd között), amelyik sarok után nincs 70-es tábla, onnantól bizony 50.
Az útpálya szélessége egy dolog, a rajta lebonyolítható forgalom nagysága egy másik dolog. A Karolina út - Villányi út csomópont (különösen ha a BAH áll) amúgy sem tud több járművet fogadni, így tök mindegy, hogy hány sávban nem tud haladni a Karolina. Viszont legalább parkoló van... A nagyobb baj az, hogy a sávok felfestését nem szokták megfelelő időben frissíteni, illetve a megváltozott felfestést nem távolítják el rendesen.
Bery 2007.12.05. 13:17:29
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.12.05. 13:23:25
Bery 2007.12.05. 13:40:13
ihatethisindapassthingy 2007.12.05. 13:40:48
Lássuk be, az is szabályos, ha két nyolcsávos út kereszteződésében nincs lámpa és jobbkéz van érvényben, vagy ha hagyjuk ránőni a fákat a táblákra vagy ha egy hajtűkanyar után rögtön egy min. 60km/h tábla fogad, traffixpaxoló rendőrökkel. Akár.
EBEUSS 2007.12.05. 13:46:51
Én is ilyen tévedhetetlen szeretnék lenni, mint Te!
TH 2007.12.05. 13:54:16
EBEUSS 2007.12.05. 14:06:46
Bery 2007.12.05. 14:18:54
TH 2007.12.05. 14:21:03
Úgy gondolom, hogy csak direkt próbálod cukkolni a népet olyan dolgokkal, amikről te magad is nagyon jól tudod, hogy nem igaz "Húsz éve vezetek, soha semmit nem néztem el, és ez nem is fordulhat elő.". Ezt a próbálkozást neveztem szánalmasnak. Ha viszont komolyan gondolod teljesen, amit írsz, akkor csak sajnállak, mert nehéz lehet 2 agysejttel élni. De én az 1. verzióra szavazok, miszerint próbálod kelteni a feszültséget a szándékos ostobaságokkal...
Bundy 2007.12.05. 14:30:56
Én a rendőrök helyében lefilmeznék mindenkit aki a buszsávban közlekedik, majd küldeném a csinos csekket, és megbüntetnék mindenkit aki elakadásjelzővel elfoglal egy sávot nyilvánvaló műszaki hiba nélkül.
Kéne néhány tökös legény, aki egy roncs autóval járná a várost, és meghúzna minden elakadásjelzővel szabálytalanul parkoló autót. Hamar híre menne, és talán meggondolnák, hogy hol parkolnak.
Dr Kangörény 2007.12.05. 14:32:06
isti77 2007.12.05. 14:32:22
Sőt, akinek elveszik a jogosítványát, az kapjon még 100 pontot is. Na? (ide most képzeld a BB-reklámos Emese jellegzetes mozdulatát).
Értelme kb. ugyanannyi lenne a fentieknek is, mint a te eredeti ötletednek.
Zébé 2007.12.05. 14:36:37
A közlekedésben valahogy nem tudom díjazni az egyéniségek sokszínűségét...
Nem mellesleg talán találóbb lenne nem jó és rossz szabályokról beszélni, hanem arról, hogy vannak szabályok, melyek eredő okát különösebb előtanulmányok és a konkrét tények ismerete nélkül is át lehet látni, míg vannak, amelyekét nem. Ez utóbbiakat szokás "értelmetlen", "rossz", "felesleges" jelzőkkel ellátni, noha nem azok.
TH 2007.12.05. 14:43:53
Akkor Te betartod a kintfelejtett 30-as táblákat is ugye, mert bemeséled magadnak, hogy csak nem látod át a mögöttes értelmét.
Kicsit több önbizalmat, ember! Hidd el, vannak szar szabályok!
Zébé 2007.12.05. 14:54:19
Nem teljesen egyről beszélünk, mert más a szabály és más annak alkalmazása. De inkább finomítom a mondandómat: Nem mind szar, amire a laikus közönség azt hiszi.
Zébé 2007.12.05. 14:55:52
TH 2007.12.05. 15:01:29
Ez így OK, és igaz.
Zébé 2007.12.05. 14:55:52
És ha látható, hogy építkezés van ott, de szombat délután van, és a környéken nincs senki, akkor az magáért beszél. Ha meg úthibák indokolják, akkor tegyék ki az arra figyelmeztető táblát is!
pammy 2007.12.05. 15:07:54
2. az a fajta ember aki számára a saját hibája/vétke fel sem tűnik, nem jobb hanem sokkal de sokkal rosszabb a többinél. Én ritka szabálytisztelő ember vagyok, éppen ezért tudom, hogy mennyire lehetetlen mindig minden szabályt betartani, próbálom nap, mint nap, és mindig elbukok. Nincs olyan nap, hogy 5-6 kisebb szabálysértés nélkül érnék haza.
Piroson áthajtani nem egészen ugyanaz, mint öt méterrel a záróvonal vége előtt sávot váltani, ha ott biztonságosabb, mint később, de egy közös bennük, mind a kettő szabálysértés.
A kresz nem mindig szolgálja a biztonságos közlekedést, erre találták ugyan ki, de vannak helyzetek, amikor hibásan mérték föl a helyzetet, mint ahogy a biciklistának is tök szabálytalan a járdán közlekednie, de ott lényegesen ritkábban gázolják halálra. A gyalogosokat ugyan zavarhatja, ha nem figyel, de egy halálos baleset esélye mégis lényegesen kisebb.
És van egy csomó homályos pont a kreszben, amin a jogászok is napokat vitatkozhatnának egy-egy eset kapcsán, nem hogy töredék másodpercek alapján biztos döntést lehetne hozni...
Kicsit veszélyesnek érzem a ló túloldalára való átesést már megint ... vannak emberek akik felelőtlenek/aggresszivak/tojnak a szabályokra, így kreáljunk olyan büntetéseket, amivel egy apró hiba miatt is tönkremehet az életed.... persze a közlekedés veszélyes üzem, egy apró hibába bele is lehet halni, de ha nem történt katasztrófa, minek csinálni egyet?
Messziről lehet látni az utakon, hogy ki vezet veszélyesen, inkább őt rángassák meg hetente 3x akár kisebb büntikkel is, és ne annak az életét csesszék el, aki elnézett valami jelzést, vagy tök ártalmatlan vétséget követett el.
Kalapos-Skodás (szerintem) 2007.12.05. 15:15:48
Kalapos-Skodás (szerintem) 2007.12.05. 15:21:37
EBEUSS (törölt) 2007.12.05. 16:03:51
Csak egyetlen példa, de 1000 -et lehetne felsorolni:
Ha mész az üres buszsávban hétvégén, mert mittudomén ott jobb minőségű az aszfalt, akkor ezért nem meszelnek el, de ha rajtakapnak, hogy feltartod egyszer is a buszt, akkor az 3 éves jogsibevonással járna...
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.12.05. 16:25:19
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.12.05. 16:26:44
notorius_szabalytalankodo 2007.12.05. 16:59:30
Mint rendszeres villamosozo, nem latom semmi ertelmet, foleg ugy nem, hogy valojaban 20-30cm a korattol kivul van, azaz a gyalogosok ugysem hasznalhatjak.
Meg ha mar szelesebb is, a legtobb helyen a kialakitas vonalvezetese elegge balesetveszelyesnek tunik - az elejen, vegen kicsit mas ivben vezetve veszelytelenebb lenne.
Az, hogy a jardasziget mellett jobb ha lassabb a forgalom, evidens. Lehet, hogy ez a szukites csak ezt a celt szolgalja, enyhen eroszakos megoldassal?
Bery: alltam mar kozel negyedorat piros lampanal, mert a hurok nem erzekelte a motoromat. Sot, ket motort egymas mellett sem (pedig darabja ~250 kg.)! Ha akkor, megfelelo korultekintessel, nem hajtok at a piroson, lehet, meg ma is ott allnek. Erdekes latvanyossag lehetnek ket eve Gyongyoson... Foleg, hogy mivel a hurokra en kerultem, a mogem allo autok is azota varhatnanak.
Szoval van olyan eset, amikor nem tudsz mit csinalni, egyetlen megoldas van, a szabalytalansag.
blama lujza 2007.12.05. 17:21:59
A soroksári a lágymásnyosinál konkrétan rohadtul el lett baszva. Az erzsébethíd-hegyalja a tabán felől detto.
Szabálysértési eljárást meg bárki indíthat, nem csak rendőr.
Valaki 2007.12.05. 19:03:50
Egyszerűen baromság, betarthatatlan...
De arra jó, hogy jól megbsszák majd azt, aki mondjuk 40-el elüt egy piroson átszambázó öngyilok részeg csövest.
Másik: vasúti átjárós 40 meg 30 is baromság. Hihetetlen.
Mindenhova kibasznak egy kis sebességet engedő táblát és meg van oldva... Hát nincs. Csak a felelősséget próbálják áthárítani. Szánalmas.
Jani 2007.12.05. 19:41:32
A Nagy Lajoson levő kiegésztő zöldeket tényleg vmi barom találhatta ki. Megy a sor, teli piros, de kiegészítő zöld egyenes...még átférek. Aztán hirtelen elalszik, és nézel, hogy most satu vagy padló... Ezek a kiegészítők buzin vannak kitalálva - legalább villogna, vagy tudom is én, de nem. Elalszik, amikor kedve tartja. Ha valaki naponta jár arra, megtanulja, meddig világít, de ha ritkán járkálsz arra, akkor szívsz. Vagy ledudálnak, hogy miért 30-al csorogsz a lámpához, amikor mehetnél egyenesen. Vagy belemész 50-el a kereszteződésbe, és imádkozol. Főleg azért, mert sok okos van, aki a balra kanyarodó sávban kikerüli a sort, és piros-sárgára csikorogva ugrik be a kereszteződésbe - pl. Egressy, Mogyoródi útnál (mondjuk ez amúgy is faszparasztságra vall, de nem ez a téma).
Egyébként legjobb tudomásom szerint a felfestés önmagában nem jelent buszsávot, ahhoz kell egy előjelző tábla is. Ráadásul ha sárgán van felkaparva, de sárga tábla sehol a környéken.
Mondjuk ez a sárga festés a másik halálom. Vannak, akik alternatívan kezelik, akkor figyelek oda, ha rendőr van. Pl. környékünkön egyik lámpás kereszteződésben az alsóbbrendű utat felújították. A felsőbbrendű úton ki volt táblázva, hogy forgalmi rend változás, illetve sárgán virított az előjelző, hogy ami balra kanyarodó volt, most egyenesen halad tovább, és ami egyenes/jobbra kanyarodik, az kizárólag jobbra kanyarodásra használható. A megváltozott rendnek megfelelően közlekedtem mindig, ennek ellenére ledudáltak/anyáztak/belém akartak jönni, hogy miért vágok be eléjük. Az emberek nem nézik a táblákat?!
X 2007.12.05. 21:44:59
X 2007.12.05. 21:58:39
GOD 2007.12.06. 06:10:39
ihatethisindapassthingy 2007.12.06. 07:51:27
A Karolináról még annyit, hogy a nép bölcs! Mostanában azt szokták csinálni (gondolom aki sűrűbben jár arra), hogy az úttest közepén mennek a kocsik, félig a parkolósávban. Ezzel megakadályozzák, hogy a parkolósávban jöjjön egy-egy ügyes, aki aztán a Vérellátónál megpróbálná összetörni a kocsijukat.
TH 2007.12.06. 08:06:02
:D
ihatethisindapassthingy 2007.12.06. 07:51:27
Persze a kocsiból kivett baccpapuccsal kell letépni az ajtaját, ugye jól tudom?
X 2007.12.05. 21:58:39
Az az egyenesen nyilas zöld azért van, hogy NE szabadjon jobbra kanyarodni az Örs felől jövet a villamos elé, mert akkor a villamosnak zöldje van. Ezzel a módszerrel viszont valóban letiltják a szemből jövők jobbra kanyarodását is, ami teljesen indokolatlan, hiszen ők nem a villamos felé kanyarodnának, csak nem találtak rá megfelelő lámpákat, ahogy ezt a helyzetet kezelni lehetne (nincs kiegészítő "jobbra+egyenesen" lámpa a magyar KRESZ-ben tudtommal engedélyezve, de nem néztem utána). Ja, és a legszarabb benne, hogy a kiegészítő nyilas zöld csak a jobboldalon levő lámpán van, a baloldali MEGERŐSÍTŐ lámpa nem mutatja ugyanazt, ott tömör piros van, így aki azt nézi, az nem érti, miért dudálnak és villognak rá hátulról...
Én nem értem azt sem, hogy miért csak egyszerűen eltűnik a zöld. Más országokban a kiegészítő zöld felett van kiegészítő sárga is, vagy villogni kezd a zöld, így látod hogy váltani fog a lámpa.
ppeterka 2007.12.06. 09:04:14
Másik szép dolog még a hülyén kitett sebességkorlátozó táblák. M7 kivezetés az 1-es úti leágazás után ha jól emlékszem 60-50-70 egymás után cirka 30-30 méterre... Erre most akkor azt kérdezném, hogy \"mifasz?\"... Vagy ott a Műegyetem rakpart felé menő útszakasz, nevéről fogalmam sincs, ha a Lágymányosi híd felől megyünk, kinn a 60-as tábla, minden kereszteződésben, egész a Petőfi híd előtti kereszteződés előttig, ahol meg van egy 50-es tábla, úgy, hogy nem egész 20-30 méterre ott van előtte egy 60-as tábla... Minek kellett a 60-ast kirakni??? Basszus, ha ezt tudom, inkább közl.táblagyártónak tanulok - a jelek szerint igen jól jövedelmező állás, pláne-ha lenne traktoros mintám is...
Johnny336 2007.12.06. 09:48:39
Van kiegészítő egyenes+jobbra. Nálunk a kerületben láttam. Hogy a KRESZ szerint létezik-e, nemtom, de a KRESZ szerint lakott területen belűl is csak 50-el lehet haladni :)
TH 2007.12.06. 11:17:53
OK, megnéztem, a KRESZ nem szabályozza agyon a kérdést, simán lehetne olyan nyíl:
\"(5) Ha az (1) bekezdés a) pontjában említett fényjelző készülék mellett elhelyezett kiegészítő lámpa nyilat mutató zöld fényjelzést ad, a nyíl által jelzett irányban - a fényjelző készülék más fényjelzésétől függetlenül - tovább szabad haladni.\"
X 2007.12.06. 15:56:17
A villogás tényleg nem lenne hülyeség. De rendes lámpánál is van a zöld után egy sárga fázis a piros előtt. Az itt is van számítva, csak nem jelzi semmi. Persze bűntetni lehet, de csak akkor, ha bizonyítható, hogy már elaludt jóval korábban. Tehát van két fénykép: 2m -rel a vonal előtt és 2m-rel a vonal után piros, nem ég a kieg zöld még nem elég a bizonyításhoz, mert én azt mondom, hogy 5m-ről még égett a zöld és természetesen nem tudtam biztonságosan megállni. :) Menni kell a megengedett max-al és ha kialszik és meg tudok állni megállok, ha nem átmegyek lassítás nélkül. (Így van kiszámítva a lámpafázis.)
Mint rendes lámpánál a kialvó zöldnél mindig. (Ott van sárga, de nincs értelme igazából... Ha kialszik a zöld (ekkor lesz sárga, de mindegy lenne, lényeg a zöld vége) megállsz ha tudsz, vagy átmész. Elvben ha 10mp-ig lenne sárga, az sem lenne több lehetőség, mintha nem lenne vagy rövid lenne. Legalábbis elvben. Mert manapság már a sárgát is zöldnek tekintik sokan...)
Szóval kieg zöldnél nem kell bénázni, hogy mi-van-ha-elalszik, menni kell és ha kialudt, akkor megállsz, ha lehet. Ha nem, át kell menni.
Zébé 2007.12.06. 16:05:40
A Hungáriánál ott volt korábban a buszmegálló, ahol most a 7-es Hermina út néven megáll. Megcsinálták a villamossíneken az új megállót, majd ekkor jött a Vakok és Gyengénlátok Intézete, hogy őket a kutya meg nem kérdezte, hogy jó lesz-e ott, márpedig ők a közelben vannak és a vak emebrekkel így ki lett cseszve rendesen. Megjegyzem, teljesen igazuk van (gondold végig, milyen lehet nekik átdzsezzelni a Hungárián), csak épp a BKV-ra már akkor is egy masszív csőlátás volt a jellemző. Vagy az önkormányzatra, aki ezt jóváhagyta, nem tudom. Lényeg az, hogy a 7-esnek visszacsináltak oda egy megállót, ezért van ez így.
lrdr 2007.12.06. 16:18:27
Nem rendőrséget kell hívni,hanem közterületfelügyelet! Azok nem tréfálnak és valóban kijönnek, gyorsak, hatékonyak!
Kalapos-Skodás 2007.12.11. 09:43:38
A körúti peronok szélesítésére azért volt szükség, hogy elférjen a lejtő egy szabályoshoz közeli szegélymagasság előtt, viszont ne legyen túl meredek. A szegély így is nagyobb, mint a normális, a villamosnál meg kellett a 25 centi. A külső és a belső sáv viszonyát leírtam már. Miért nem a járda felé szélesítettek kb. 30-40 centit? Nem lehetett. Pl. ott, ahol végig van fasor. Emellett át kellett volna alakítani a víznyelőket és egyéb jópofaságokat is.
"Valaki 2007.12.05. 19:03:50 "
Próbálj meg egymás mellett 2 db. szabályos méretű, a Nagykörútig eljutó (6 vagy 12 tonnás korlát van) tehergépkocsival, átlagos vezetőkkel közlekedni ott 50 km/h sebességgel. Amúgy meg tervezési előírás. Ha pedig sokat jársz ott, számold meg, hány szgk nem lóg át a belső sávból a külsőbe!
Vasúti átjáró 30/40: jobb lenne, ha egyedi sebességkorlátozás lenne? És ha ellopják? Lehet erre is tervezni, csak kicsit többet lenne zárva a sorompó... (Persze van megoldás, "feloldó" táblát lehet kitenni, mint pl. a városi 50-re a 70-et.)
A kintfelejtett 30 tényleg gáz, pl. ha elkészül egy út szombaton, de csak hétfőn veszik át (pl. Kerepesi).
Hogy ki megy 30-cal? Normális esetben mindenki. Ugyanis a járművezetőnek nincs mérlegelési lehetősége. Be kell tartani. Ha baromság, akkor is.
"Jani 2007.12.05. 19:41:32"
A kiegészítő zöld amikor elalszik és féktávon belül vagy, adj gázt. Ha kívül, fékezz. Kb úgy, mintha sárgát látsz, akkor is ugye meg kell állni. Nyugodt lehetsz, ha ezt betartod és más sem szabálytalan, nem lesz bajod.
"ppeterka 2007.12.06. 09:04:14"
Hungária: a busznak előnyit a szabad, így kisorolhat.
Sok sebességtábla: minden kereszteződéshez kell egy, az út kiépítése a híd csomópontjáig 60-as. Mellesleg ez igencsak macerás, mert pl. a 4-esen sok tábla nincs meg és ha szabály szerint mész, akkor megvág a rendőr... (a 60-at feloldja a kereszteződés, mehetsz 90-nel.) Ilyen szempontból a ferihegyi gyorsforgalmi is randa ügy. Viszont a Soroksárin befelé meg lefelejtették a 70-es táblát, amelyet utána akkurátusan feloldanak.
GOD 2007.12.12. 10:56:37
Laca 2008.04.14. 15:37:23