Tisztelt Dr. Lak Edit!És természetesen az elmaradhatatlan válasz, hiszen enélkül értelmetlen lenne a poszt. Nem mintha minden eddigi posztunk értelmes lett volna...
Az egyik "kedvenc" kresz témám az irányjelző használata, avagy nem használata. Többször észrevettem már, hogy egyes sofőrök konzekvensenfordítva indexelnek hozzám képest, azaz sávváltáskor nem (szaggatott vonal átlépés), viszont kötelező haladási irány (pl. kereszteződésben forgalmi lámpánál balra kanyarodó sáv - pl. Örs vezér terén a Nagy Lajos - Kerepesi kereszteződésben a balra a Kerepesire kanyarodó sáv) esetében meg igen.
Azt tudom, hogy irány(sáv) váltáskor, nem kötelező haladási irányos kereszteződésekben kötelező az irányjelzés, de mi a helyzet a kötelezőhaladási irány esetével? A főútvonal kanyarodásánál indexelők esete is érdekes jelenség...
További kötelező haladási irányos kérdés a jelzőlámpa és a kötelező haladási irány tábla kombinációja. A József krt-Baross u. kereszteződésében a belváros felé haladva a Baross utcai lámpa telezöldes, viszont fölötte ki van téve a kötelező haladási irányt (egyenes) jelző tábla. A kérdés az, hogy ilyenkor melyik jelzés az erősebb, a telizöld avagy az egyenes áthaladást megszabó tábla (a kereszteződésben nem lehet egyébként jobbra a József Krt-ra fordulni, ami abból derül ki, hogy a Horváth Mihály tér után ki van téve, hogy a körútra jobbra a Rigó utcán keresztül lehet eljutni).
Köszönettel,
Monostori Ákos
Tisztelt Monostori Ákos!
A fényjelző készülékkel együtt (alatta vagy felette) elhelyezett kötelező haladási irányt jelző tábla jelzése azokra a járművekre vonatkozik, amelyekre a fényjelző készülék jelzése irányadó, azaz ilyenkor a jelzőtáblát nem lehet figyelmen kívül hagyni (tehát ha a tábla szerint csak egyenesen lehet továbbhaladni, akkor a telezöld jelzésnél is csak egyensen lehet továbbhaladni).
A KRESZ szerint a kör alakú zöld fény szabad utat jelez; ha jelzőtábla nem tiltja, az erre vonatkozó szabályok megtartásával egyenesen, valamint jobbra vagy balra bekanyarodva tovább szabad haladni. A „Kötelező haladási irány” tábla pedig azt jelzi, hogy az útkereszteződésben a táblán lévõ nyíl által jelzett irányban kell továbbhaladni. A két szabályból az következik, hogy a jelzett esetben csak a "Kötelező haladási irány" tábla által jelölt irányban lehet továbbhaladni a kör alakú zöld jelzés esetén.
A KRESZ. 29. § (2) bekezdése szerint az irányváltoztatást - ide nem értve a körforgalmú útra történő bekanyarodást - a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni.
Irányváltoztatásnak minősül, ha a gépjárművezető terelővonalat, az úttest szélét vagy képzeletbeli felezővonalát átlépi, forgalmi sávot változtat, másik útra bekanyarodik, főútvonalról vagy szilárd burkolatú útról letér stb. E rendelkezést kell alkalmazni a körforgalmú útról történő letérés esetében is.
A jármű vezetője egyéb esetben (pl. útkereszteződésben kanyarodó főútvonalon való továbbhaladás esetén) is adhat irányjelzést, ha ezzel továbbhaladási irányáról a közlekedés más résztvevői számára többlettájékoztatást ad, az irányjelzés azonban megtévesztő nem lehet. Ilyenkor tehát nem kötelező az index használata, de nem is tilos. Általában tehát nem probléma, ha ilyen esetekben a járművezető indexel, hiszen ez csak többlettájékoztatás.
Ha azonban a főútvonal pl. jobbra kanyarodik, és a kanyarodó főútvonalról jobbra mellékutca nyílik, a jobbra történő indexelés a jobbra eső mellékutcába történő bekanyarodás előrejelzésére szolgál, tehát ha ilyenkor a járművezető a jobbra indexelés mellett mégsem kanyarodik be a mellékutcába, akkor az index használata megtévesztő.
Tisztelettel:
Dr. Lak Edit ügyvéd
Közlekedési szakjogász
Biztosítási szakjogász
1082 Budapest, Üllői út 60-62. IV. 29.
Tel.: 210-15-64 ; Fax.: 299-04-95
Mobil: 06-30-655-48-58
Web: www.lakedit.hu
Kontru 2007.12.14. 10:51:13
No meg azokat, akik elkezdenek lassitani elottem varosban, ohna index, es hirtelen felreallnak jobbra, amint kiszurtak a parkolohelyuket. K***a anyjukat, az ilyeneket nagyon szet tudnam csapni.
Lui_78 2007.12.14. 10:55:10
Egyetértek, faszkorbácsot az ilyeneknek. Engem is idegesítenek.
BDSM 2007.12.14. 11:00:24
Rocko- 2007.12.14. 11:02:14
feltehetően itt az a probléma, h nincs jelezve ez az útirány, h merre is lenne szabályos. ha látná valaki, akkor biztosan alkalamzná. (bár abban nem vagyok meggyőződve, h nincs kint. én is járok arra gyakran, de használom is az adott útvonalat.)
a másik oka, h egyszerűen leszarják az emberek.
az index használatára meg: azért nem használják, h ha vészvillogóval kell parkolni akkor égjen minden lámpa. :)
Kontru 2007.12.14. 10:51:13
dettó.
Archimed 2007.12.14. 11:03:31
adjátok tovább, hogy NEM, NEM AKKOR KELL.
ÉLŐTTE KELL.
ihatethisindapassthingy 2007.12.14. 11:08:08
Atika!!! 2007.12.14. 11:11:44
Tapasztalataim szerint a bp-i indexelés "ököljog" szabályai:
- ha nem indexelek és bevágok eléd akkor simán befértem
- ha indexelek, akkoris bemegyek eléd, ha nincs elég hely és te nem akarsz beengedni
- ha sávmegszűnésnél indexelek, az azt jelenti, hogy "bazmeg engeggyé má be".
- ha sávmegszűnésnél bevágok eléd index nélkül, akkor fasz voltál én meg élelmes
- ha jobbra indexelek de balra kanyarodok/beváltok eléd sávot, akkor "mivan hülye nem látsz hogy indexelek?"
Sajnos...
ihatethisindapassthingy 2007.12.14. 11:13:15
Atika!!! 2007.12.14. 11:13:24
Javítsatok ki ha tévedek, de bp-en az autósok 60+%-a így közlekedik.
Archimed 2007.12.14. 11:14:00
ha mégis beférek (be szoktam), akkor a seggembe fékez, és villogtat, hogy ő majdnem kénytelen volt belémjönni.
Kontru 2007.12.14. 11:17:24
Debizonyamhogy. Birom, aki a kormany tekeresenek mozdulataval egyidoben indexel.
A multkor szivatott egy autos a tesco parkolojaban, bizonytalankodott, nem tudta, mit csinaljon, vegul nagy nehezen - index nelkul - beallt egy helyre. En persze mell, megvartam, mig emberunk kiszall. A kovetkezo diszkurzus zajlott le:
-Jonapot.
-Jonapot. (nez ram bamban, nem tudja, vajon vak afrikai gyerekeknek akarok-e penzt lejmolni)
-Azt szeretnem megkerdezni, hogy a kormanykapcsolo bal oldali bajuszkapcsoloja mire valo?
-Tessek?
-Azt szeretnem megkerdezni, hogy a kormanykapcsolo bal oldali bajuszkapcsoloja mire valo?
-Ja, hat nem tudom en, nem ertem, mirol beszel.
-Ja jo. Akkor elmondjam?
-Nezze uram, sietek, hagyjon beken legyenszives.
-En is sietek.
-Akkor?
-A kormanykapcsolo bal oldali bajuszkapcsolojanak fel- illetve lebillentesevel elore jelezheti gepkocsijaval torteno iranyvaltoztatasi szandekat. Igy konnyebb mindenkinek.
-Index?
-Jeeeee, tenyleg. Index. Ismeri?
-Na hagyjon beken.
-Rendeben. De elobb visszaulsz az autodba, kitolatsz, es utana ujra beallsz szabalyosan.
-Ne tegezzen.
-De. Ha bealltal rendesen, akkor magazni foglak, papa.
-Papa? Rendort hivok.
-Hivj.
Addig alltam ott, mig az oreg kenytelen volt kitolatni, es ujra beallni a helyre. Indexxel. Addigra szep kis nezosereg gyult ossze, es a manover vegen hatalmas tapsvihar fogadta a kocsijabol kiszallo papat. Ekkora eges utan ketlem, hogy valaha is elfelejt indexelni.
Na ennyi.
Kontru 2007.12.14. 11:19:16
Igen, borzaszto okrokkel van tele az ut, en meg vagyok akkora barom, hogy belelovallom magam, es sik picsa ideg leszek, mire beerek melozni... :)
Mityu 2007.12.14. 11:20:40
- Kötelező haladási irányt jelző tábla (felfestés)
- Záróvonal (cicikkel is)
- Bármilyen felfestés (l.k.n.: útburkolati jel)
guy 2007.12.14. 11:22:31
Mityu 2007.12.14. 11:23:39
Vald be őszintén!:
VOLT NÁLAD VIPERA?
Volt nálad egyéb kígyó, kobra vagy hasonló? :)
Archimed 2007.12.14. 11:24:55
én akkor tépem még a vendéghajam, amikor a házaspár a külső sávban minden előzmény nélkül LEFÉKEZ, esetleg megáll, majd MIUTÁN el kezd lekanyarodni egy mellékutcába, parkolóba, a kanyar felénél el kezd indexelni.
na attól kész vagyok, páros lábbal nyomom a kormányon a dudát, neki meg persze halvány segédfingja nincs, hogy miért, hiszen ő indexelt.
ennél még a tahó audis is jobb (az utánajövő szempontjából), mert az legalább lendületből elüti a párhuzamosan jövő bringást, nem áll meg az út közepén, így csak a bringásnak rossz, aki, mint tudjuk, nem is ember, ha audiról, bmw-ről van szó.
Manyizga (törölt) 2007.12.14. 11:25:04
Én azt utálom, amikor fékez-fékez, majd amikor már totál lassan meg, kivágja az indexet és lefordul jobbra... Ha ELŐSZÖR az indexet használja, és UTÁNA kezd el fékezni, akkor tudom, hogy megelőzhetem, mert le akar fordulni, és nem azért fékez, mert olyan akadály van előtte, amit én nem látok, és ezért jobb ha nem előzöm meg...
Balfaszok...
Kontru 2007.12.14. 11:39:22
Kobra volt csak nalam, de mivel elozo este leapolta az en draga parom, nyugtonmaradt a gatyoban.
Egyebkent en az utobbi idoben igy vezetem le a feszultseget, ami a paraszt, fogalmatlan, szerencsetlen autosok miatt felgyulemlik. Udvariasan nevelek, megkerdezem, beszeljuk meg, satobbi. Es annyira ledobbennek ettol az egesztol, hogy eszebe se jut visszaugatni. Jo, egyszer biztos belefutok majd valakibe, aki leugat, vagy agyonver, de szorakozasnak nem rossz. Probaljatok ki egyszer, tenyleg levezeti a feszkot.
smalljudge 2007.12.14. 11:42:10
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2007.12.14. 11:50:46
egyébként meg hozzátenném, hogy
rendőr-lámpa-tábla-felfestés-jogszabály...
tehát a telezöld üti, a kötelezőhaladási irány táblát... ebből évekig cirkusz volt pl a kálvin téren, mikor az ember visszafordul a templomnál a rádayib, arendőr minden nap ott kéregetett :))
engem is megpróbáltak párszor levenni, de nem jött össze, megtanultam a leckét anno :))
Johnny336 2007.12.14. 11:53:22
Ami még vicces tud lenni, hogy ha valaki sunyin le akar kanyarodni behajtani tilos kivéve célforgalom útra, az szélre húzódik, megy 50-el, aztán index nélkül ívre fektetve lassítás nélkül veszi be a kanyart. "Ha nem jelzem, akkor senki nem veszi észre, hogy szabálytalan vagyok!" Ugyanez igaz a záróvonalas átlépőkre is.
Én is szoktam szlalomozni Hungárián, ha olyanom van, de előbb index, és utána kezdem meg a manővert, hogy az általam megcélzott sávban haladónak legalább legyen fogalma, hogy a 'csába kerültem elé...
Rocko- 2007.12.14. 11:55:02
nagyon helyes megoldás! :)
most láttam, h egy mamika ugyan indexelt, de kispók méretű helyre akart beállni trabanttal. :) második körben feladta.
helota 2007.12.14. 11:58:52
Évekig kresz-lovagként közlekedtem, minden szabályt betartottam, de amióta rájöttem, hogy ez így lúzerség, én is sz*rok bele a másik dolgába. Olyan tahónak igyekszem lenni, amilyennek csak tudok. Ha másnak szabad így, akkor nekem is.
ihatethisindapassthingy 2007.12.14. 11:58:56
Johnny336 2007.12.14. 12:01:05
Másnak sem szabad. Megcsinálja, de ez más kérdés.
fater 2007.12.14. 12:02:52
Kontru 2007.12.14. 12:09:25
Jaja, igy, ahogy mondod. Izomtiborkodtam. Te szerencsetlen. Olvass vissza...
hurrá torpedó 2007.12.14. 12:10:45
pontosan az ilyen mentalitású emberek miatt kurvul el az ország, és lesz egyre több szar lakó itt. gratulálok, most már te is a "hülye szar kurvaország egyik szar lakója és sofőrje" lettél (te fogalmaztál így).
fater.
nemértem. ha viperával basztassuk az embert akkor erőszakos, ha szóban nyugisan elbeszélgetünk vele akkor "igazságos izomtibor"? sehogy sem jó?
iagazad van kussoljunk mint szarkupac a fűben. sőt mint fos a fűben az láthatatlanabb...
Kontru 2007.12.14. 12:13:50
Jaja, fater ez a csondben turom, hogy szopatnak, megvarom, mig szabad lesz az ut, aztan felkapcsolom a kodfenyszorot, hogy mindenki lassa, mim is van nekem tipusu sikeres ember lehet. De nehogy veletlenul is konfrontalodnam kelljen, mer letepik arrol a buci fejemrol a bujuszomat. Igaz, fater?
hurrá torpedó 2007.12.14. 12:14:13
Szendwich 2007.12.14. 12:14:44
www.boon.hu/hirek/BORSOD-ABAUJ-ZEMPLEN/cikk/halalos-kozuti-baleset-a-26-os-fouton/cn/news-20071213-07371255
fater 2007.12.14. 12:31:21
kamikaze 2007.12.14. 12:40:26
A mögöttemgyere-útáló taracknak meg annyit, hogy igen, ha mögöttem kilométerekre se nem jön senki, akkor ne akarj 'jobbrólgyorsba' befurakodni pont elém, mert úgysem hagyom. Szépen maradsz mögöttem és kivárod a sorod b+! ÉN NEM fogok a két szép szemedért és nagylelkűségből azért fékezgetni, hogy TE 1 autóval előrébb legyél.
Széna Tomi 2007.12.14. 12:50:03
Perillustris 2007.12.14. 12:51:33
Nekem egyelore nem tiszta, mert mindegyikben latok logikat. (Volt akvariumom.)
Kenseth 2007.12.14. 13:06:33
Kenseth 2007.12.14. 13:11:22
9. § (4) Az (1) bekezdés a)-d) pontjában említett fényjelző készülékek fényjelzéseinek a jelentése:
a) a kör alakú, valamint a kerékpárt ábrázoló zöld fény szabad utat jelez: ha jelzőtábla nem tiltja, az erre vonatkozó szabályok megtartásával egyenesen, valamint jobbra vagy balra bekanyarodva tovább szabad haladni;
kszenon 2007.12.14. 13:12:24
Lehet, utána kevésbé lenne bátor ez a sok gyökér. Itt már minden boldog-boldogtalan beül az autóba, és kamikáze módjára mennek mint az állat.
Megyek is a viperámért LOL. ON
Kontru 2007.12.14. 13:14:47
Ja, vegul is ott voltal.. Mar emlekszem is: te voltal a nem indexelo papa. :) Ha nem voltal ott, akkor mi a tokomert mondasz velemenyt? Szakadj le rolam legyszives, mert idegesitesz. Amugy, biztosan te is azok koze tartozol, akik a blogokra jarnak kotekedni, meg eroskodni. Ne velem tedd, inkab menj haza, aztan probald meg, hatha egyszer az asszonynal is el tudsz erni valamit, nem csak igy, virtualisan.
Johnny336 2007.12.14. 13:17:55
ex-dr. vuk 2007.12.14. 13:17:55
Sunder 2007.12.14. 13:37:21
ONtopic: az a baj, hogy a nagy budapesti piruettel-forgással kombinált két-háromsávos szlalomban a legtöbb vezető elfelejti az indexet. Miért? Mert épp' egykocsinyi helyekre cikázik a sávok között, nehogymá' ideje legyen indexelni is. Mindezek után vagy beérem 3 piros múlva, vagy jó napja van, és 5 egész kocsival "előttem végez". Ez már megéri a szabálytalankodást.
Visszatérő örökzöld, NEM azt kellene cseszegetni aki 60-al megy 50 helyett, hanem az ilyen barmokat.
isti77 2007.12.14. 13:40:32
Ilyenkor már index nélkül is látják, hogy kanyarodunk, az pedig, hogy még meg tudnak-e állni, már a véletlenen múlik.
Indexelni a kanyarodás/elindulás/sávváltás megkezdése ELŐTT kell, de valahogy nálunk ez sem úgy működik, ahogy kellene.
isti77 2007.12.14. 13:41:45
laposmacska 2007.12.14. 14:20:34
Az a gyíkarc, aki meg a kurva-országgal jött elő, illetve az úgysem engedek be senkit, stb, hát ők teszik ilyenné a közlekedést.
Szerintem
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.12.14. 15:15:50
Kontru-val nem tudom mi a bajotok. szerintem amíg erőszak nélkül, ilyen elmésen megoldja a nevelést annak dícséret kel nem baszogatás.
tudjátok a pszichológusok hogyan nevelnek? úgyanígy. szal ilyen emberek ilyeneket tegyenek, mert ez után majd megtanulják. a másik módszer a rendőr tasli lenne... de a rendőr baszik az ilyenre...
Kontru 2007.12.14. 15:21:59
Koszonom! Vegre valaki megertette, amiket irtam.
laposmacska 2007.12.14. 16:01:07
A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.12.14. 16:10:59
A legidegesítőbb: körfogalomból kijövet nem teszi ki, én meg ott várok, autópályán (akár tök sötétben, igen erős forgalomban) sávváltáskor. Meg amelyik úgy indexel mint akinek fakeze van és nem hajlik az ujja, tehát a kormány eltekerésével egy időben villan az index. Ennek a továbbfejlesztett változata amikor a nyaki mozgatóizmokkal is összeköttetésben áll a kormánytekerő képesség, azaz a tükörbenézés-indexelés-sávváltás csak egy időpillanatban történhet meg. Persze nem csak sávváltáskor jöhet elő a fakezű-betegség, hanem bármikor, pl.parkolóba beálláskor, lekanyarodásnál, stb...
Kurvára beleverném ezek fejébe, hogy a SZÁNDÉKOT jelezzük azzal a szarral, azaz irányváltás ELŐŐŐŐT kell alkalmazni nem közben és főleg nem utána!
Kontru: Jól tetted , hogy a papát megtanítottad, csak megalázással lehet elérni bármit ebben az önfejű, öntörvényű országban.
Sunder 2007.12.14. 16:37:23
Mivel nem ez a jellemző, ezért nem fejlődik sem a mentalitás, sem a szolgáltatási szektor minősége, sem semmi kapcsolódó dolog. Minek, ha így kényelmesebb/megtérülőbb?!
Helóta más tészta. Vagy csak anyukázni jár ide, vagy tényleg része annak a nem elhanyagolható rétegnek, akik miatt lehetetlen kultúráltan közlekedni. Sajnos lassan belőlük van több.
"Csakazése' ", meg "A többi is így csinájja' ", ezek a vezérindokaik. A létjogosultságuk megkérdőjelezését meg hagyjuk a többségi szájízre. Az én szájízem szerint autó elkoboz, elárverez, kátyúk betömésére fordít, jogsi meg egy életre el. Nem azért amit csinál, hanem azért, ahogy vélekedik róla.
Perillustris 2007.12.14. 16:50:24
A lampa feletti jelzesek tobbsege akkorra vonatkozik, amikor a lampa nem mukodik, ez biztos. Ilyenkor egyertelmu a "lampa-tabla" hierarchia.
A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.12.14. 16:53:56
Nagyon jól megfogalmaztad a végét!
Egyébként az egyetlen szabály amit meg szoktam szegni az sebesség túllépése (valamikor jó sokkal, de SOHA nem veszélyeztettem senkit, csak ésszel teszem, van különbség az ésszel és az ész nélüli gyorshajtók között), meg a záróvonal. De ezeket ki nem szegi meg?
Az indexért és a bunkózásért viszon ÖLÖK!!!
Mityu 2007.12.14. 16:56:18
Két sor emléxik meg a telezöld-kötelező haladási irány párosításának alkalmazásáról KRESZ nevű képződményben:
A közúti jelzőtáblákra vonatkozó közös rendelkezések
10. § (1) A közúti jelzőtáblák a járművezetők részére
(5) A fényjelző készülékkel együtt (alatta vagy felette) elhelyezett kötelező haladási irányt jelző tábla jelzése azokra a járművekre vonatkozik, amelyekre a fényjelző készülék jelzése irányadó.
Szerintem ezen sok vitatnivaló nincs.
Kenseth 2007.12.14. 17:02:27
Sunder 2007.12.14. 17:09:44
ONTOPIC indexelés:
Sok kritika elhangzott a nagyobb autót vezetők ellen itt a fórumokon, leszögezve, hogy ez persze miattuk van.
Nekem is van nagy rakás előítéletem a nagyautósokkal szemben. Hajót akartam, hajót vettem, eleve kizárva a három német presztízsmárkát. S nem azért mert nem tetszenek - nagyon is - de nem akartam azonosulni az őket övező státusszal. Márpedig ha ilyen előítéleteti / szemléletei vannak az embernek, ott nem az egyszeri vásárlóval lehet gond.
Hogy jön ez ide? Úgy, hogy ezek a nagyautósok generálják a kisautós bunkók egy részét a hülyeségükkel, és együtt egy csordában nem fognak indexelni sehol, mert "felesleges", és főleg, mert "megtehetik / más is megteheti".
Így készült: Öngeneráló hülyeségi spirál a magyar autózásban, százötvennyolcadik rész.
Sunder 2007.12.14. 17:12:54
Már csak be is kell tartani a jónépnek, index használatával vagy anélkül.. :-)
Vö.: csikorgó kanyar a nemszabadba, index nélkül, hátha nem látják. :-)
EBEUSS (törölt) 2007.12.14. 18:00:18
A rendőrt esetleg meg lehet győzni róla, mert szegénykém s*gghü..e, de ezen a közismert blogon nem reklámozzunk már hülyeséget!
Sokan szídták azokat akik nem indexelnek a körforgalomból kifelé...
Az új körforgalmak jelentős része egy főútvonalra van építve, hogy a keresztirányú gyér forgalom biztonságosabban be tudjon csatlakozni. Ezeken a körforgalmakon kis lassítással, legkisebb köríven, szinte egyenesen haladok át, és ha jobb oldali index-szel elkezdenék jelezni, abból mennyit látna a tőlem balról elhelyezkedő szembejövő autós?
Rocko- 2007.12.14. 18:04:52
na én meg pont ezért veszek németet: megmutatom, h lehet azzal normálisan is közlekedni.
Sunder 2007.12.14. 18:11:57
Én csak azt mutatom meg, hogy nagy autóval is lehet előzékenynek, udvariasnak lenni. Élvezem látni az arcokat, meglepődnek a viselkedésen. Aztán lelohad a mosolyom, amikor belegondolok, MIÉRT lepődnek meg.
Minden esetre, örülök, ha valaki jópéldát is mutat, nem csak durrbele fajtát.
Cattish 2007.12.14. 18:17:16
Különben engem mindig engednek, pedig már a T betű sincs kint.
És igen, vannak hülyék, de szerintem a budapesti - magyar - morál egyáltalán nem olyan rossz. Figyeljétek meg, nagy dugókban olyan előzékenyek az emberek, hogy már-már megható.
Sunder 2007.12.14. 18:19:24
Ennek természetesnek kellene lennie, hiába van négy és fél méternél hosszabb autód, arányos EGO-val.
Na majd mi Rocko-val jól megmutatjuk. :-)
Cattish 2007.12.14. 18:21:42
Annyit még azért hozzáteszekl az előzőhöz, hogy soha nem cikázom az autók között (szabályosan indexelve sem, kicsi vok még ehhez), nincs arányban a kockázat a nyereséggel.
rudi 2007.12.14. 18:24:18
Keresem az üres helyet, látok is egyet, fordulok rá, de ott áll egy Defender úgy, hogy 4!!! helyet (négyzetet) foglal, kettőt a túlsó sorból, kettőt innen!!! Pont elfoglalta a négy négyzet közepét. Kívülről úgy tűnt, mintha szabad hely lenne, de bekanyarodva hirtelen fék, és bosszankodás...
Gondoltam írok egy "Így kell parkolni???" cetlit, és odatűzöm az ablaktörlő alá, de épp jött a tulaj... 50-60 közötti ürge anyuval. Bezártam a járgányt, és odaléptem, megkérdeztem, hogy maga szerint így kell parkolni? Ürge szemlesütve egy nemet mondott, de anyu egyből pattogott, hogy van elég hely a parkolóban, miköze hozzá, stb... Egyetlen "elfogadható" magyarázat az volt, hogy a kocsi hátsó ajtaja nem felfelé, hanem kifelé nyílik, és ha nem így állnak, akkor a parkolóhelyek közti közlekedőútra nyitják az ajtót, és pakolás közben elüti őket vki... Erre mondtam, hogy pakolás közben szinte mindenki az úton áll (kivéve kb. kispolák, mini, smart tulajdonosokat), ahogy én is, és ha ilyet lát, akkor lassít, ahogy én is, és kikerüli a pakolászó embert, tehát ez nem kifogás a 4 hely elfoglalásásra.
Anyu mondta a magáét tovább, hogy van elég hely, blabla, és ekkor hagytam ott őket...
aranyhaj.blogspot.com 2007.12.14. 18:41:00
aztán én találjam ki, hogy nem egyenesen akar továbbmenni vagy a másik irányba fordulni (mert ezt is tehette volna). Sok ilyen van.
aranyhaj.blogspot.com
X 2007.12.14. 19:30:03
www.langlovagok.hu/html/galeria/1354.shtml
"A Bakony utca és a Cserepes köz kereszteződésében karambolozott a két személygépkocsi. A Fiat egyik utasa és a Seat Toledoban egy ember könnyebben sérült. A balesetet okozó Fiat vezetője a járőrök kiérkezése előtt elhagyta a helyszínt, őt egy közeli kocsmában találták meg a rendőrök. A sofőr közepesen ittas volt."
ÉS A FIATON KI VOLT RAKVA A ROKIKÁRTYA! TEHÁT A MOZGÁSSÉRÜLT RÉSZEG ELFUTOTT A KOCSMÁBA PIÁÉRT... HIHETŐ? VAGY NEM IS VOLT MOZGÁSSÉRÜLT? Ez valószínűbb. Vajon feljelentik emiatt? Sajnos sejtem én :(
EBEUSS (törölt) 2007.12.14. 20:21:24
TH 2007.12.14. 20:32:21
Bár természetesen simán lehet igazad, de azért a rokikártya nem csak a sofőr miatt lehet a kocsiban. Lehet hozzátartozó, rokon v. egyéb állatfajta, és ráadásul az sem követelmény, hogy ne legyen lába. Van, akinek szívproblémák miatt jár a rokikártya, mert már egy buszozás is túlságosan megterhelné (legalábbis állítólag). Szóval azért most is kevés infóból szeretnél ítélkezni, ami nem feltétlenül olyan bölcs dolog.
pammy 2007.12.14. 21:05:47
a parkoló arról szól, hogy mindenki parkolóhelyet keres, szörnyen meglepő lehet ha valaki parkolni próbál
TH 2007.12.14. 21:17:58
Alapvetően igazad van szerintem, de azért soha nem árt, ha indexelünk. Persze ez a nyilvános megaláztatás gusztustalan, és csak fél fokkal jobb a viperás őrültnél, remélem kevés ilyen önjelölt rendőr akad társadalmunkban, mert szerintem ezek veszélyesebbek, mint a gonoszul nem-indexelők.
Bár az index használatának mellőzését rohadtul utálom, elég veszélyes szituációkat okoznak ezzel drága sofőrtársaink...
EBEUSS (törölt) 2007.12.14. 21:18:46
Azon gondolkodtam éppen, hogy mi az a minimum szabálysértés amiért már várhatok egy utcai önkéntes rendfenntartót...
Nagyon-nagyon régen láttam Békásmegyeren egy gyermekgázolást, ahol totál a gyerek volt a hibás, mert meglátta az út túloldalán az apját, és átrohant hozzá. Egy autó csúnyán elütötte. Erre a gyerek apja kapásból leütötte az autó vezetőjét, feldúlt idegállapotának köszönhetően. Abszolút nem volt igaza, de ebben a helyzetben még ezt is elfogadtam!
De hogy valakik szabálytalan parkolás miatt, valami lakótelepen, viperával, meg kerékleeresztéssel fenyegessenek, mások az indexelés elmaradásáért papákat közröhely tárgyává tegyenek... stb. ezt nem tudom elfogadni!
Mityu 2007.12.14. 21:34:49
Csak amikor a sokadik majom áll mondjuk oda ahova nemkéne (pl.: kétszárnyas garázsajtó elé) megnézem mennyire tolerálja az aki még a "szelídebb" népnevelést is elítéli. Ezért írtam fentebb, szerintem ez mindig is érintettség fokán mérendő. Pl.: ha mellettem aki ül engem ugat le. Furcsa, ugyanez az ember ha vezet, lilul a feje hasonló szituációban...
EBEUSS (törölt) 2007.12.14. 22:48:37
Ez tipikusan olyan eset, mint Radical Massza története a gyalogosátkelőnél. Jön a sok tapló autós és egyik sem áll meg a zebránál. Amikor Massa türelme elfogyott, az éppen közeledő autós elé lépett, az vészfékezett, anyáztak, és majdnem tettlegességre került sor.
Azt hiszem az előző autósok magatárátásán felbőszült rendteremtő túlságosan nagy "pofont" ad az éppen jelenlevő szabálysértőnek, és az talán azt sem tudja, hogy most mi is van...? Pedig tényleg ő is hibás, csak hát a felelősségre vonás nem biztos, hogy a legmegfelelőbb személynél következik be, és ráadásul túl nagy hévvel!
pammy 2007.12.14. 23:18:22
Persze, tök szabálytalan a kisgyerek is a 3 kerekű bringájával a járdán, azé' talán mégse ért senkit akkora kár miatta, hogy meglincseljük, ez kb az az esett... persze van rá szabály, olyan szabály, amit egy veszélyhelyzet elkerülésére találtak ki, nem egy parkolóra, ha esetleg elfelejtették kitenni a táblát, hogy a parkolóban a kresz szabályai az irányadóak akkor a tagnak még igaza se volt, mert nem közút
GOD 2007.12.14. 23:49:11
Az index témához csak annyit tennék hozzá, hogy volt egy kellemes élményem is:
Megyek nyugodtan kifelé a Vácin 70-el a középső sávban, amikor érkezik elém egy index nélküli szarrá sötétített kocsi jobbról. Namost a helyre azért tudott bevágódni, mert akkorát fékeztem, amekkorát tudtam (közben imádkozvást a mögöttem jövő miatt). Én dudálok, üvöltök, asszony csitítani próbál. Kicsit feljebb mellém keveredik a gyökér, ablakát lehúzva kiszól egy szép nagydarab kopasz csákó, hogy "mi van vazze?" Nálam lemegy az ablak, felmegy a pumpa, majd egy "Szívenszúrlak az indexkarral, az van" szintű válasz születik. Legnagyobb megdöbbenésemre nem a verbálfájtingos rész jött, hanem egy "Bocs!". Ezután amíg láttam használta az irányjelzőt. Persze paraszt voltam, de azt hiszem volt értelme. Talán megtanulta belőle.
EBEUSS 2007.12.14. 21:18:46
Szerintem a puszta létezésed ténye is mentesít az ököljog alkalmazását tiltó erkölcsi és törvényi szabályok alól! :O) Mellesleg jogos az álláspont, majd' minden nap kénytelen az ember véteni a szabályok ellen, tényleg nem lehet tudni, mikor ki akar ez ellen erőszakosan fellépni! Mondjuk azért a fizikai adottságaid (méret, hangerő, autód típusa és mérete) és a szituáció (szállított kopaszok száma, elővehető érvek /vipera, bézbólütő, kerékkulcs, vadásztőr, lőfegyver, pitbull, vérnyúl, habzó szájú anyós/ száma), valamint a hozzáállásod ("gyereideszéjjeltéplek", "problémát akarsz", "mit akarsz", "bocsánat") is döntő szerepet vállalhat a dologban. De mondjuk szomorú, h ezen is gondolkozni kell! A "fejlett nyugaton" csak azon kellene elgondolkoznod, hogy hol kap el az ilyesmiért a rend derék őre, valamint a "mennyibe fog ez nekem kerülni" merülhet csak fel az emberben.
Bár a legvisszásabbnak azokat a szitukat tartom, amikor a képzelt vétségért akar valaki "elővenni", holott semmilyen törvényi vagy erkölcsi, esetleg szokásjogi akadálya nincsen annak, amit csinálsz.
Mityu 2007.12.15. 01:33:46
"persze van rá szabály, olyan szabály, amit egy veszélyhelyzet elkerülésére találtak ki, nem egy parkolóra, ha esetleg elfelejtették kitenni a táblát, hogy a parkolóban a kresz szabályai az irányadóak akkor a tagnak még igaza se volt, mert nem közút"
Belefutsz te is egy apró tévedésbe, mint aki(k) az áruházparkoló(k)ba a magasan szarok mindekire egyedek. Attól, még hogy a lakótelep/áruház/mélygarázs parkoló bejáratánál nincs kirakva, hogy a KRESZ szabályai ittisottis érvényesek, attól még azok lesznek a mérvadóak, ha tetszik ha nem.
I n d o k l á s:
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
a közúti közlekedés szabályairól
I. RÉSZ
Bevezető rendelkezések
A rendelet hatálya
1. § A rendelet a Magyar Köztársaság területén levő közutakon és közforgalom elől el nem zárt magánutakon folyó közlekedést szabályozza.
Rocko- 2007.12.15. 10:24:05
igyekszem. pláne lerombolni a sztereótípiát.
Cattish 2007.12.14. 18:17:16
én meg suzukival voltam, kiengedtem magam elé egy A8-ast, és 2* köszönte meg a gazdája.
mondom, nam a járművek a bunkók, a gazdáik. van köcsög biciklista, audis, suzukis, robogós, és ennek párjaként van ezekből normális is. csak az arányon kéne változtatni.
Sunder · likeicare.blog.hu/ 2007.12.14. 18:19:24
pacsi ;)
X 2007.12.14. 19:30:03
2 eset van:
- rokkant embert is szokott szállítani, így kint felejtette a kártyát. jogosulatlan.
- vette/szerezte a kártyát. szintén jogosulatlan.
illetev van egy harmadik eset, h mozgássérült, de bot vagy kerekesszék nélkül is tud közlekedni. pl. fél lába rövidebb. de ez a valószínütlenebb eset.
Mityu 2007.12.15. 01:33:46
igen, így van, de sok helyen kint is van, h magánterület, de a kresz érvényes.
még egy off megjegyzés, ha megenged: "Belefutsz te is egy apró tévedésbe, mint aki(k) az áruházparkoló(k)ba a magasan szarok mindekire egyedek."
gondolom csak elírás volt, de ha nem, akkor a "magasan szarok" azt jelenti, h a ház tetejéről csinálsz úgy, mitn ahogy a galambok szoktak a szobrokra. a "magasan szarók" viszont azt jelenti, hogy a többiek teszik ezt.
nem nyelvészkedés miatt, csak így vagy úgy mást jelent a szöveg. :)
laposmacska 2007.12.15. 10:48:08
Ezt mondom én is. Emiatt megalázni egy embert, illetve bármilyen formában, és bármiért megalázni valakit az kurva nagy parasztság!
laposmacska 2007.12.15. 11:00:08
Amúgy én is tegeződtem már össze egy tőlem jóval idősebb sofőrrel "k. anyádat" formában, mikor a parkolóban mögöttünk tötyögött (mi gyalog voltunk, épp a bevásárlókocsit toltuk) és nem bírt kikerülni, pedig ott volt még a teljes szembe-sáv. De ettől én nem vagyok magamra büszke, és nem örülök neki, hogy így intéztem az ügyet évekkel ezelőtt, de akkor szerintem olyan állapotban ez volt a megoldás. És ovis szint, de nem én kezdtem.
EBEUSS (törölt) 2007.12.15. 11:48:01
Jó nagy sperma voltam, hogy győzni tudtam, mi? :DDD
Sunder 2007.12.15. 12:46:36
Régen az idősebb embernek megvolt a tekintélye a kora, a viselkedése, a tapasztalata és a mentalitása miatt. Manapság rengeteg idősebb ember nélkülözi ezeket, ezt be kell vallanunk.
Semmi csodálatos nincs hát abban, ha valaki nem "by default" respektálja az idősebb generációt, hanem fut előtte néhány tapogatózó-kört, hogy jogos-e a respektus.
Sajnos többször nem, mint igen.
Én személy szerint (sajnos) alkalmazkodtam a megváltozott környezethez, és nem fogok senkit tiszteltni CSAK a kora, poziciója, neme, vagyoni helyzete miatt. Ellenben két mondattal meggyőzhető vagyok arról, hogy megérdemli-e az én kis világomban az adott emberke a mély respektust. :-)
Hogy mégse OFFoljam szét teljesen a topikot - bár gyanitom, hogy itt is minden kötődik mindenhez - megjegyezném: a bevásárlóközpontokban történő események megérnének egy saját posztot sok-sok hozzáfűzéssel. És nem az index hiányáról szólna a legtöbb...
laposmacska 2007.12.15. 12:52:34
Amúgy bevásárlóközpontos tapasztalatokról annyit, hogy a tesco előtt próbáltak már elütni kocsival, és mikor hátranéztünk, még be is mutattak...
Sunder 2007.12.15. 12:58:27
Ez itt és most csak azt reprezentálta (volna), hogy szerénytelen személyem szerény véleménye a dolog. Viszont igy nem 100%, hogy kerékbe törnek a gondolataimért, csak 95. :-)
Tesco előtt kedves édesanyámat próbálták egyszer kivasalni, aki kb. 50 kiló, de négy szatyorral megpakolva azért látható... Mindezt azért, mert a bejárat 100 méteres körzetben egy szabad hely volt, jött szembe egy másik autó, és emberünk padlógázt adott, nehogy 101 méterre kényszerüljön megállni és ezzel 0.02 másodperccel többet kelljen sétálnia.
Szép ez a világ ;-)
laposmacska 2007.12.15. 13:10:30
Vladimir Harkonnen 2007.12.16. 09:10:17
Vagy el kell kezdenem gyúrni, és kopaszra kell borotválni a fejemet, vagy valami könnyen rejthető önvédelmi eszköz kell ami nem lőfegyver, mert annak komoly következményei vannak a mai M.o.-n.
A Taser ugyan hatékony, de benne maradnak a nyilak, és nem mondhatom a kiérkező mentősöknek, hogy egyszer csak elájult a szemem láttára! Ráadásul egyre több helyen tilják be.
Totoff 2007.12.16. 13:57:16
lkijpoi 2007.12.16. 15:19:30
(gondolj már bele, ember, a szerencsétlen gyalogos pl. honnan tudná, hogy az kanyarodósáv...)
Sunder 2007.12.16. 17:02:32
Tudjuk ugye, hogy jónéhány kedves autóstársunk csak "puhatestű" ill. "másod- harmadrangú közlekedési résztvevő" definicióval illeti őket, és ennek megfelelően viszonyul.
Tudjuk, hogy a gyalogosnak igen sokszor elsőbbsége van (lenne) az autókkal szemben (lásd: kanyarodás), de pont a fenti bekezdés okán jobb nekik is ha látják az autós kanyarodási szándékát.
Tehát a konklúzió: indexelni, indexelni, indexelni, mindenkor, mindig, kivéve az eredeti posztban emlitett félreérthető helyzeteket.
Ugye, mennyivel jobb lenne?
Rocko- 2007.12.16. 18:43:01
"Na aki szerint kanyarodósávban nem kell indexelni, az sürgősen adja vissza a jogsiját és húzzon újra vizsgázni."
hát se ellene, se mellette nem találtam semmit KRESZ-ben. hivatkoznál?
"(gondolj már bele, ember, a szerencsétlen gyalogos pl. honnan tudná, hogy az kanyarodósáv...)"
a gyalogosnak nek ell tudnia, h kanyarodósáv-e. neki azt kel ltudnia, h zebrán vagy saroknál menjen át az úton. a többit az autósnak kell tudnia.
Vladimir Harkonnen 2007.12.16. 18:55:10
29. § (1) Aki járművel irányt változtat (terelővonalat, az úttest szélét vagy képzeletbeli felezővonalát átlépi, forgalmi sávot változtat, másik útra bekanyarodik, főútvonalról vagy szilárd burkolatú útról letér stb.) köteles az azonos irányban vagy szemben haladó, irányt nem változtató járműveknek elsőbbséget adni.
(2) Az irányváltoztatást - ide nem értve a körforgalmú útra történő bekanyarodást - a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni. E rendelkezést kell alkalmazni a körforgalmú útról történő letérés esetében is. A jármű vezetője egyéb esetben (pl. útkereszteződésben kanyarodó főútvonalon való továbbhaladás esetén) is adhat irányjelzést, ha ezzel továbbhaladási irányáról a közlekedés más résztvevői számára többlettájékoztatást ad, az irányjelzés azonban megtévesztő nem lehet.
(3) Az irányjelzést irányjelző készülékkel, ilyen készülékkel fel nem szerelt jármű esetében pedig karral vagy jelzőtárcsával kell adni, oly módon, hogy az elölről, hátulról és a megfelelő oldalról jól látható legyen.
A kanyarodó sáv hiába van felfestve, másik útra való bekanyarodásnak számít! Lásd (1).
Vladimir Harkonnen 2007.12.16. 18:56:09
web.b-m.hu/belugy/bmjog.nsf/cda8258f45faba0cc12569480042e930/125c50facf928234c1256b760041f70c?OpenDocument
X 2007.12.16. 19:14:56
Természetesen a közlekedők okosak és nem jeleznek... Miért jobb így? Mert így ha valaki mégis jelez, az többnyire sávot vált - míg aki nem az csak kanyarodik, ahova kell. Ez van BP-en, így is tanítják az autósiskolában - bár szabálytalan.
Elmentek Szegedre, Debrecenbe, stb, ott mindenki villog, tiszta idegbetegség az egész, mert a sok villogásban nem látszik az az egy-vagy kettő, aki azért indexel, hogy sávot váltson, stb... Nameg ilyen lámpás helyzetben teljesen egyértelmű, hogy ki hova megy.
Szóval szabálytalan dolgok néha jobbak, mint a szabályosak ;)
Totoff 2007.12.16. 19:27:21
Rocko- 2007.12.16. 20:21:16
ez igaz, bár arra az esetre nem tér ki, amikor van saját csak kanyarodósávod, és az nem zaavr be. pl. balra (és csakis balra) tudsz kanyarodni, és ez lámpával védve van minden más irányú, odaérkező vagy kanyarodást akadályozó forgalomtól.
X 2007.12.16. 22:17:45
ez szerintem sajnos, mert ez így hülyeség :)
milyen hülye lenne pl 3 sávos kanyarodóban lámpánál mindenki villogna balra, pedig elméletileg kellene :D
EBEUSS (törölt) 2007.12.16. 23:13:09
Lámpánál, kötelező haladási irányú táblánál elvileg kötelező indexelni, gyakorlatban nem sokat számít... ha valaki e közben sávot vált, azt nem az indexről ismerem fel... de szintén nem szoktam nekimenni!
Ha egy lámpa nélküli kereszteződésben bekanyarodunk egy utcába, akkor ott mindenképpen a gyalogosnak van elsőbbsége? Akkor is ha éppen főútvonal amin bekanayarodunk? Válaszoljon valaki okos, please! :) Elvileg érdekelne!
Mellesleg a gyalogosok akkor járnának jól, ha úgy közlekednének, ahogy engem tanítottak pici gyermekkoromban! Vigyázz, ha jön autó! Számomra még ma 35 éves koromban sem kétséges, hogy kinek van elsőbbsége...? Az autónak, vagy bárminek ami mozog, és felém tart! Számomra a zebra csak azt jelenti, hogy ott mehetek át, ha nem jön autó. Máshol meg sehol!
Tudom, hogy nem EU konform, de hasznos!!!
Persze felnőtt fejjel már átszaladok a Váci úton is ha nem jön semmi, de a zebrán soha nem megyek át csak azért mert nekem van elsőbbségem. Számomra gyalogosként sem jelent sokat a KRESZ, én ott is inkább a szememnek hiszek... Sokkal kevesebb gyalogos baleset lenne, ha a gyalogos igenis elfoganá, hogy egy alsóbbrendű, puhatestű résztvevője a közlekedésnek! Ezt nem az autós EBEUSS mondja, mert mostanában sokkal többet közlekedek gyalogosként, mint kocsival... sokkal gyorsabb! :)))
X 2007.12.17. 00:33:02
(zebra, lámpa hiányában)
HA azon az úton halad át, amelyRE kanyarodsz, akkor igen. Ez független a táblák elsőbbségi viszonyaitól, ha vannak egyátalán.
Ha a főút, amin haladsz kanyarodik, akkor is elsőbbséget kell adnod annak a gyalogosnak, aki előtted halad át a főúton azon az utcán, amire befordul a kanyarodó főút. Úgy értem: Báthoryn mész, balra fordulsz a Honvéd utcába, akkor elsőbbsége van a Báthoryn haladó, Honvéd utcát keresztező gyalogosnak, jóllehet ő egy főutat keresztez. Tehát útkereszteződésben kanyarodó főúton a kereszteződés végén elsőbbsége van a gyalogosnak.
Ezt persze mindig az ilyen derékszögű kereszteződésekre mutogatják, de ennek semmi köze a szögekhez... A lényeg, hogy a gyalogos nem kell, hogy nézze a főútvonal kanyarodik honnan hova a táblákat, ő csak azt látja, hogy autó jön, ami az ő álala keresztezni szándékolt útra kanyarodik, tehát tudja, hogy ott elsőbbsége van.. Szerintem ezért találták ki, mert így logikus. Gondolj bele, a Báthoryn haladó gyalogosnak meg kelene látnia a TE tábládat, hogy kanyarodó főút balra :)
X 2007.12.17. 00:34:46
ez lemaradt... de az indoklás ott van ;) :D
EBEUSS (törölt) 2007.12.17. 00:39:10
Én is így gondoltam, de picit elbizonytalanodtam... De mindegy is, mert ha gyalogos van előttem, semmiképp nem ütöm el akár elsőbbsége van, akár nincs! :)
Ha meg úgy gondolom, hogy nekem van, akkor olyan határozottan fogok menni, hogy nincs gyalogos aki le merne lépni elém.. Szóval megvagyunk egymással! :DDD
X 2007.12.17. 00:54:13
EBEUSS (törölt) 2007.12.17. 01:03:03
Nem rólam van szó, nem kell bántani!
Szendwich 2007.12.17. 09:30:03
Rocko- 2007.12.17. 10:45:44
igen, én is pontosan erről beszélek.
EBEUSS 2007.12.16. 23:13:09
"Ha a főútvonal kanyarodik, pld. V. ker. Báthory utcából balra Honvéd utcába, akkor nem kötelező, de ajánlott az index, hogy a szemből érkező kevésbé képzett autós társunk nagyobb valószínűséggel adja meg az amúgy kötelező elsőbbséget..."
hát igen, ez a másik gyengeképességűt jelzi. pedig ha balra kanyarodó főútnál egyenesen akarnál menni, akkor jobbra kell indexelned, mivel arra hagyod el a főutat.
"Ha egy lámpa nélküli kereszteződésben bekanyarodunk egy utcába, akkor ott mindenképpen a gyalogosnak van elsőbbsége? Akkor is ha éppen főútvonal amin bekanayarodunk?"
ezsrintem akkor van elsőbbsége, ha a járdáról lelépett. általában meg szokott lenni jelzőlámpás zebra főútvonalon.
Perillustris 2007.12.17. 11:34:57
"Egyébként az egyetlen szabály amit meg szoktam szegni az sebesség túllépése (valamikor jó sokkal, de SOHA nem veszélyeztettem senkit, csak ésszel teszem, van különbség az ésszel és az ész nélüli gyorshajtók között), meg a záróvonal. De ezeket ki nem szegi meg?
Az indexért és a bunkózásért viszon ÖLÖK!!!"
Ugye erzed a kepzavart?
A legtobben ezt hiszik. Marmint, hogy ok soha nem veszelyeztettek senkit. Az eredmeny legtobbszor a Langlovagokon...
X 2007.12.17. 14:09:49
gyalogos: nincs olyan, hogy lelépett-e.
Elsőbbség pont úgy, mint a járművek között. Ott sincs olyan, hogy bejött-e már a kereszteződésbe a másik. Mindketten jönnek, kb keresztezik egymás útját > elsőbbségadásra kötelezett elengedi az elsőbbséggel rendelkezőt.
Szóval ha 3m-re van a gyalogos, de halad, akkor el kell engedni, neki nem kell megállnia a kanyarodó autó miatt. (persze itt egy-két tonna vs. 100kg szabály is van ;)
Mindenkinek javasolt különösen az (5) és a (8):
"
Bekanyarodás
31. § (1) Az útkereszteződésben másik útra bekanyarodni szándékozó vezető a járművel
a) az útburkolati jelek által meghatározott forgalmi sávba,
b) útburkolati jelek hiányában
- jobbra bekanyarodás esetében az úttest jobb szélére,
- balra bekanyarodás esetében az úttest felezővonala mellé, illetőleg osztottpályás és egyirányú forgalmú úton az úttest bal szélére
köteles - az útkereszteződés előtt kellő távolságban - besorolni. A bekanyarodási szándékot irányjelzéssel [29. § (2) bek.] jelezni kell.
(2) Villamospályával ellátott úttesten, ha az (1) bekezdés b) pontjában foglaltaknak megfelelő besorolás a villamos forgalmát zavarná, a villamos elhaladásához szükséges területet szabadon kell hagyni. A kerékpársávot, továbbá egyirányú forgalmú úton az ellenirányba kijelölt autóbusz sávot a besorolás szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.
(3) A járművel másik útra - ha közúti jelzésből más nem következik - jobbra kis ívben, balra nagy ívben kell bekanyarodni, úgy, hogy a jármű bekanyarodás után a menetirány szerinti jobb oldalon maradjon.
(4) Ha a jármű méretei vagy egyéb ok miatt az (1)-(2) bekezdés rendelkezéseit megtartani nem lehet, a bekanyarodást fokozott óvatossággal - szükség esetén erre alkalmas irányító személy igénybevételével - és úgy kell végrehajtani, hogy a bekanyarodó jármű a többi járművet ne veszélyeztesse.
(5) Elsőbbséget kell adni, ha a 28. § (2) bekezdésében foglaltakból más nem következik
a) jobbra vagy balra bekanyarodó járművel
- annak az útnak az úttestjén áthaladó gyalogos részére, amelyre a jármű bekanyarodik, továbbá
- az azonos irányból érkező villamos részére,
b) jobbra bekanyarodó járművel a kerékpársávon vagy az úttest mellett levő, attól jobbra eső kerékpárúton érkező jármű részére,
c) balra bekanyarodó járművel
- az úttesten szemből érkező és egyenesen továbbhaladó vagy jobbra bekanyarodó jármű,
- az úttest mellett levő, attól balra eső kerékpárúton érkező jármű
részére.
(6) A balra bekanyarodó jármű vezetője párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyőződött arról is, hogy balról járművének előzését vagy kikerülését másik jármű nem kezdte meg.
(7) Útkereszteződésen kívül történő bekanyarodásra az (1)-(2) és a (4)-(6) bekezdés rendelkezései az irányadók.
(8) Az útkereszteződésben kanyarodó főútvonal esetén
a) az (5) bekezdés a) pontjában meghatározott szabály a főútvonalon kanyarodó és az arról letérő járműre egyaránt vonatkozik,
b) a főútvonalról letérő járművel elsőbbséget kell adni a főútvonalon továbbhaladó jármű részére.
"
hurrá torpedó 2007.12.18. 11:08:44
mi történt? mindenki felvilágosult kis országunkban? nincsenek félreértések, anyázások az utakon? a parkoláskor is mindíg mindenki olyan helyre áll ahova szabad?
GOD 2007.12.18. 11:11:34
Írjál emilt új postért esedezve! Én már megtettem :)
Perillustris 2007.12.18. 11:16:16
kepfeltoltes.hu/071217/DSC00082half_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Johnny336 2007.12.18. 11:31:00
GOD 2007.12.19. 01:18:38
Gyere verekedjünk! Te velem vagy! :O)