Mostanában elgondolkodtam azon, hogy mennyire van szoros összefüggés az autók felépítése és balesetek között ?
Az utóbbi időben volt szerencsém néhány új - utóbbi évtizedben készült - autót vezetni, illetve azóta kritikus szemekkel figyelem a tervezők, designerek "áldásos" tevékenységét. Nekem nagyon úgy tűnik, hogy az autók tervezésénél egyáltalán nem szempont a kiláthatóság, a holt-terek csökkentése, a megfelelő tükrök kialakítása. Egyre nagyobb autók, egyre kisebb tükrök, lekerekített formák, nagy C-oszlopok, elnyújtott A oszlopok, stilizált hátsóablak, felfelé ívelő kalaptartók,magas hátsórész(sedanoknál), irreálisan alacsony felépítés,esetenként túl sekély ülések, alacsony küszöb, mindehhez sokszor bivalyerős (veszélyes) motorok.
Biztos vagyok benne, hogy a balesetek jelentős százalékát a holt-terek okozzák. Vannak autók, amelyekből egyszerűen nem lehet megállapítani, vannak-e mellettem ... A recept: alacsony felépítés, sekély ülés, csapott hátsórész és picsányi külsőtükrök. Ezeket a jellemzőket magukon viselő modellekből - országoktól és gyártóktól függetlenül - rengeteg van az utakon. Alsó, közép, és felső kategóriákban egyaránt. Ilyen járművekkel sávot váltani mondjuk a budapesti szürkületben vagy az autópályán, M0-án háát, enyhén szólva nem egy életbiztosítás...
Nem tudom, ábránd-e, vagy csak az én vágyálmom az, hogy egy autóból biztonsággal lássam a körülöttem haladó forgalmat ??? Mik a szempontok az új autók tervezésésnél? ( A motorokat hagyjuk most, nagyon jó dolgokat hoztak létre az utóbbi években,ez vitathatatlan.) Gondolok elsősorban a biztonsági szempontokra. Beleszól valaki hozzáértő a tervekbe, hogy ez így nem oké, ez így kalitka ? Lehet, hogy gyártanak már tolatóradart, meg hátsó kamerát, meg mindenféle ilyen olyan kütyüt, meglehet konzervatívabb vagyok az átlagnál, de szeretek a saját szememmel meggyőződni a körülöttem zajló eseményekről. A szempontjaim szerint elcseszett autók persze már a régebbiek között is jelen voltak. A listám, amikkel utáltam közlekedni: Brava, Kia Shuma, Grandepunto, Bora, A3, Octavia, Carina, Mazda 323, Escort
Vélemények?
Balesetveszélyes tervezésű új autók?
2007.12.29. 19:00 :: SilentSound
Egyhetes karácsonyi pihenő után most már jól vissza vagyunk térve, hogy ismét jól megmondjuk az idiótáknak meg taplóknak, amit meg kell mondani, nomeg közvetítjük tovább a ti megmondanivalótokat. Most is utóbbi példát követjük Istvánnak köszönhetően, mert még lusták vagyunk a sok bejglizabálástól ahhoz, hogy saját véleményt írjuk, de annak is eljön ám az ideje, ezt vehetitek akár fenyegetésnek is, ha nagyon utáljátok. Ha nem, akkor meg simán üres ígérgetésnek. Most viszont jöjjön, aminek jönnie kell!
76 komment
Címkék: biztonság autó veszélyes
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Roltii 2007.12.29. 19:18:32
SnoopyPapa 2007.12.29. 19:23:13
Nna, lényegre. A jelenlegim egy gyönyörű, ezüst Suzuki SX4. Fenejól megy, fenejól fékez, fenejól kanyarodik, fenejól fekszik az úton, csak éppen az "A" oszlop miatt fenemód nem lehet kilátni belőle balra, olyan 10-11 óra irányban. Meg az utasülés fejtámlája is jócskán elvesz a kilátásból, ha éppen a jobbról jövő forgalmat óhajtanám megtekinteni. Ez biza ÉLETVESZÉLYES, ennek megfelelően, előre-hátra kell dűlöngélve jobbra-balra kibámulnom a kanyar előtt. Elképzelhető, hogy ama "A" oszlopot a tető megerősítése érdekében tervezték meg úgy, ahogy tették, illetve, a fejtámla megtervezésekor is a max. utasbiztonság lebegett a tervező előtt, de a vezető kilátásával a kutya sem törődött. Meglátásom/elképzelésem szerint a derék japán (???) tervező az életben nem ült még autóban, nemhogy vezetett volna.
Ugyancsak érdekesség, hogy a kormányról vezérelhető rádió hangerejének beállítása közepette élénken ciripel a rendszer (mintha a hüjjje sofőr nem tudná, hogy éppen a hangerőt állítja be), de a kint hagyott/felejtett irányjelzőre figyelmeztető hang a haldokló hattyú suttogásánál is csendesebb, azaz, mintha nem is lenne.
Mindettől függetlenül, káprázatos a kocsi. És főleg az, hogy mi csináljuk/állítjuk elő/gyártjuk!
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.12.29. 20:15:27
Tőlem is nemrég kérdezte valaki, hogy mi a véleményem az SX4-ről, érdemes-e olyat venni. Pont az elágazó A oszlopot emlegettem, mint engem marhára zavaró tényezőt, pedig amúgy tényleg jó kis kocsi. A csipogással sajnos nem lehet mit csinálni, ugyanaz a Panasonic fejegység van benne tudtommal, mint a Swiftben. Én úgy oldottam meg, hogy van ugyanilyenből Siemens változat is, az a gyári GPS-es változat. Sikerült egyet elég olcsón beszerezni, az nem csipog, szebben is szól, meg navigált is, amíg le nem járt az ingyenes használat időszaka, fizetni meg nem akartam azért a naviért, mert a magyarországi térképben annyira nem volt erős és friss sem. :)
SnoopyPapa 2007.12.29. 20:58:17
Vladimir Harkonnen 2007.12.29. 21:30:15
Legalább a tükrök jó nagyok rajta!
Viszont az ülései gyatrák, rugózása kemény, nekem 3 év, és 150000 Km alatt szét ment tőle a gerincem!
Rocko- 2007.12.29. 23:27:42
egyébként én személy szerint ilyen problémára nem emlékszem, bár egy új, űrCivicből, régi CRX-ből vagy Merci W203 Sportcoupe-ból sztem hátra nem sokat látni.
A oszlop: lehet zavaró, de múltkoriban vettem egy autós újságot, és abban rendre a vastag A oszlop volt a probléma. minden autónál. hát nem tom, vagy minden kocsi szar, vagy az újságíró vegyen üvegoszlopos kocsit, aztán boruljon fejre, kíváncsi vagyok mennyire fog örülöni a marha teherbíró A oszlopának.
aztán meg itt vannak a teli üveges autók. szépen felmelegszik, te kapcsolod a klímát, a kocsi többet fogyaszt. nesze neked dizájn. az ember feje fölé nem kell üveg, nem fog attól jobban látni. nem kell begurulni a lámpa alá, ennyi az egész. meg nem kell ilyen kocsit venni, kíváncsi vagyok, hány ember szenved, h állandóan besüt a Nap a kocsiba, és nem lát semmit.
Tommi 2007.12.30. 02:09:45
Tábornok 2007.12.30. 06:38:15
nem vagyok egy penge sofőr, de ez az első autóm, amivel tükörből is tudok tolatni, Octáviával nem ment (bár ez lehet nem a kocsi problémája.)
szerintem aki pénz költ autóvásárlásra, az ugyis kiprobálja az autót, csak feltünnek neki az emlitett hiányosságok:)
ilyen babakocsi méretű autókban a pozitiv csalódás - számomra - a wagon R volt, hatalmas látótér, hatalmas tükrök, kár hogy a bal lábamnak nem volt hely, s pl. autópályán ez igencsak gáz lehet, de ennek ellenére én sokkal rosszabbat várta a wagon R től.
0xFFFF 2007.12.30. 07:14:53
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2007.12.30. 07:51:57
Hátrafelé az én coupémból is nehéz kilátni, óvatosnak kell lenni és kész.
Az tény, hogy jó nagy tükrei vannak, szerintem ez, és az, hogy sávváltáskor tényleg érdemes kinézni oldalra elég, ilyenből még nem volt gondom.
A kép, amit fenn van, nem igazán jó példa, hiszen a designerek látványterveiben mindig ilyen eltúlzottan lapos, nagy kerekű autók vannak étvágygerjesztőnek, amit aztán a mérnökök, technológusok, stb. szépen használhatóbbra szelidítenek. :)
De ha belegondolsz, egy igazi sportkocsiból sincs normális kilátás, de ezeket nem is a köznépnek tervezik.
És ha még jobban belegondolsz, egy teherautónál egyáltalán nincs kilátás hátra és oldalra-hátra, csak a tükrök, és azokon se hajszálvékony az A oszlop.
A minap az M3-ra kivezető szakaszon egy majdnem lezúzott, nem látta, hogy jövök a mellette lévő sávban...
., (törölt) 2007.12.30. 07:59:45
A6, szolgálati, Nem látni ki az a oszloptól, kényelmetlen 182 centivel, mert ha felemelem az ülést, nem látok ki a tetőívtől. Ha lehajtom a napellenzőt, kb a nyakamig takar mindent.
Ja, és szar az ülése, bicskahelyzetben üldögélsz, a derekat nem tartja semmi. Oda is lett 100 000 km alatt.
A külső, belső tükör, még csajoknak sminkelni sem elég, nem, hogy hátranézni:-(
The_Lonewolf · http://youaredamned.com 2007.12.30. 08:31:16
Napoleon 2007.12.30. 08:41:28
Perillustris 2007.12.30. 09:17:08
A második probléma is valóban komoly probléma: pár hete égett ki barátnőm autójában a bal első izzó, s mivel szombat volt, 2 napig kellett várni, hogy elvihesse szervizbe, mert csak a másik égőt tudtuk volna mi kicserélni, ehhez valóban bontani kell.
RedRiot 2007.12.30. 09:26:48
A C oszlop is vastag, de ez annyira nem zavaró, és szerencsére a divattal ellentétesen elég nagy tükrei vannak.
A holttér csökkentésére van egy módszerem. Ha nagyon sűrű forgalomban haladok, többsávos úton, pl. Pest belső kerületei, akkor egy résnyire leengedem az ablakokat. Így esetleg meghallom azt, amit nem veszek észre időben.
Motorosokat, robogósokat néha hamarabb meg lehet hallani, mint vizuálisan észlelni. Sokan közülük cikáznak a sűrű forgalomban, egyik másodpercben még két autóval mögötted van, aztán már éppen jobbról előz mert abban a sávban van hely. Hiába nézek 5-8 másodpercenként a tükörbe, az ilyet nem mindig veszem észre időben - de a hangos motort könnyen meghallani.
A túl jó hangszigetelés is lehet balesetveszélyes. Anno nekem az oktatóm azt mondta, hogy a jó sofőr minden érzékszervét használja a vezetésnél, nem csak a látását.
Izzócsere: a Getznél szerencsére egyszerű, még az akkumlátort sem kell kiszedni. Az Octavia II lehet érdekes ilyen szempontból. És veszélyes is, mert nincs mindig ideje az embernek szervízbe vinni az autót, és addig éjszaka könnyen motorosnak nézhetik...
Zak · http://nyafi.blogspot.com 2007.12.30. 09:31:48
Dr Borivoje Surdilovics 2007.12.30. 09:40:21
i-gen 2007.12.30. 09:49:52
Azért van ilyen sokféle autó, hogy kiválaszd a neked megfelelőt. Ha ki akarsz látni mindennfelé, akkor veszel valami magas épitésű, családi kisautót (WagonR pl, de felfelé is van választék).
A vaskosabb A oszlop nem véletlenül van ott... (persze a samara is megvéd, ha álló helyzetből felboritod, de egy frontálisnál belevered a fejed a meghajlott vasdarabba, lásd koreai autók töréstesztjei) Van egy egyszerü technika, amit vezetés közben kell alkalmazni, a tudatos elnézés. Mert ugye két szemünk van, és elég távol egymástól, hogy nagyjából lássuk mi van az oszlop mögött. Ugyanigy nem az esőcseppeket kell figyelni a szélvédőn, hanem az előttünk lévő autót. A baj akkor van, ha nem az utat figyeljük, hanem a kocsi belsejét. Ez sokaknak nehéz, ők vegyenek olyan autót, amit az idősebb korosztálynak terveztek. (az SX4 nem ilyen)
Ami a cikkbe van kép, egy formatervező furcsa perspektivája, jól néz ki papiron, de ilyen autók sose készülnek.
Autót nem a szomszéd ajánlása, vagy autósmagazinok tanácsai alapján kell venni... (se nem azért, mert itthon szerelik össze!)
Üdv: egy (nem autó, de) tervező.
Tábornok 2007.12.30. 10:03:01
RedRiot 2007.12.30. 10:11:53
www.swaqvalley.com/Blueprints/1973_BMW_3.0_CSL.jpg
www.montradigital.com/data/media/16/DSCN0021.JPG
immoral 2007.12.30. 10:23:57
kedves lopott nevű ember, daily shark: szerintem azért nincs igazad a teherautós hasonlattal, mert teherautóval nem tolatsz egy áruház, bevásárlóközpont parkolójában, de a sűrű közlekedésű belvárosban is arányaiban ritka a teherautó. ezekkel a hátra- oldalra ki nem látos kocsikkal igen, és rendszeres, h a gyalogosok kilépnek eléd, belépnek a holtteredbe. centikre az autódtól. btw, amikor majdnem lezúzott a teherautó, melyik oldalán mentél mellette? sávváltáskor meg nem "érdemes" oldalra kinézni, hanem kötelező. legalábbis mintha így oktatnák, és el is magyarázzák miért. tudod, holttér.
Pepe 2007.12.30. 10:28:02
Hogy ne csak rosszat írjunk.
C oszlop - az kit érdekel???
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2007.12.30. 10:39:36
először is, mi ez a lopott név dolog?
Egyrészt nem tudok róla, hogy bárkinek is elloptam volna a nevét, másodszor, a nickek tudtommal nem esnek szerzői jogvédelem alá.
De ha leszel oly kedves és mailben elmagyarázod, ugyan kinek a nevét loptam volna el, megköszönném.
És már elég sok kisteherautót láttam bevásárlóközpontok parkolójában.
Amikor a teherautó majdnem lezúzott, a külső sávban mentem, teljesen szabályosan, míg ő a középső sávból húzta rám a kormányt.
Attól még, hogy képes vagy kioktató módon kommentelni, még nem leszel okosabb, hiszed vagy sem, tisztában vagyok vele, hogy kötelező sávváltáskor kinézni oldalra, csak éppen tapasztalatom azt mutatja, hogy az embere 90% nem teszi meg, ezért mondtam, hogy "érdemes", mert az, hogy kötelező, nálunk szinte senkit se hat meg.
Flingel 2007.12.30. 10:41:13
Ne legyél biztos benne. Igazságügyi gépjárműszakértőként mondom: az emberi figyelmetlenség, ill. a KRESZ totális figyelmen kívül hagyása okozza a balesetek 80(!)%-át!!!
Gépkocsik tervezése során alapvető szempont, hogy előre jól lásson az ember. Másodlagos (sajnos), hogy oldalra is, ill. a tükrök segítségével.
Nagyon nem szempont, hogy hátrafelé lát-e!
i-gen hozzászólása teljesen korrekt! Igaza van.
Az autók formája elsődlegesen stabilitás-, merevségi kérdés, majd jön az légellenállás.
Azért túlzásnak tartom, hogy nem lehet kilátni egy autóból..
Nekem az első nyugati autóm egy 1998-as gyártású Mégane volt.. A mostani egy 2004-es Mégane, és jobban érzem, mint az első sorozatot..pedig nagyobb, kevésbé átlátható stb.
(mondjuk amivel most szemezek, az az új Lancer!!! :)))
lionking 2007.12.30. 10:48:07
A Focus ebből a szempontból (hátralátás) rosszabb...
Aki meg VW Caddy-t vesz sikeres cég-ember nem lehet... Nekem volt-van Berlingó több is, a legkényelmesebb autók egyike, a Caddy is ezt másolta le, persze a német "kényelemmel"... ráadásban a 3-ik Berlingóm már jó is nemigen kell szervízbe járni a kötelezőkön kívül
Ja! kilátni itt is akadályoz az A oszlop, de meg lehet(ett) szokni. miatt még soha nem voltam baleset közeli helyzetben sem.
Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2007.12.30. 10:48:58
"[tompított állandó használata ellen] Az egyik pl. az, hogy az emberek "immunissá" válnak rá, sokkal inkább siklanak át rajta, mintha csak a valóban szükséges időben lenne bekapcsolva."
Az ember _ösztönösen_ a fényforrás felé néz (ezért kell tudatosan vezetés közben ha jönnek szembe a patkát nézni), tehát erre nem lehet immunissá válni.
Másrészt sokkal messzebbről látható egy autó így, és a mozgásra is automatikusan figyelünk, mégha a periférikus látómezőnkben van, akkor is, ergo ha messzebről látszik hogy mozog, akkor több időd van reagálni rá...
Harmadrészt, ahol kötelezővé tették (pl ausztria), ott szted nem járták körül a kérdést?
// egy mindenhol tompítottal járó.
Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2007.12.30. 10:50:14
lala 2007.12.30. 10:54:04
Lehet hogy,hogy te tervező vagy annak nagyon őrülők mert lenne hozzád néhány kérdésem.
1.A lámpákba miért ilyen nehéz égőket cserélni?
2.Mi az oka hogy,a kocsik egyre jellegtelenebbek?
3.Ütközéskor a kormány összekötők miért tőrnek?
4.Kedvencem a döntőt szélvédő,minek,szerintem csak divat vagy tévednék?
fourgee 2007.12.30. 10:56:37
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2007.12.30. 10:56:39
heszusz 2007.12.30. 11:29:36
Aszi 2007.12.30. 11:34:35
i-gen 2007.12.30. 11:36:30
1, Már nem szempont, hogy az út szélén kicseréld az égőt. A kereskedő is jól jár, hogy hozzá viszed. Inkább ne nyuljon bele a motortérbe hozzá nem értő. Egy csomó időt megspóroltak ennek megtervezésével. A BX-nél pl könnyű kicserélni, meg ellopni az egész lámpatestet kivülről egy csavarhúzóval :) És még van millió érv, de az már másik kérdés, hogy én se értek egyet mindeggyikkel :)
2, Én a máik oldalról nézném, mindegyik forma egy irányba fejlődik, hogy áramvonalasabb, stabilabb, biztonságosabb legyen. Ami nem hasonlit a többire, az valamelyik szempontból rosszabb lehet. Illetve a merész döntéseket nem mindig merik meglépni (pl 7-es BMW, űr-Civi), mert kockázatos anyagilag.
3, Mert igy nem nyomódik a sofőr mellkasába a kormány 60-nal, hanem csak a műszerfalla mozog együtt. Illetve megmarad a tervezett távolság a vezető és a légzsák között.
4, Szerintem leginkább a légellenállás csökkentése miatt, ez a legnagyobb felület előről. Aztán növeli a belső teret, és nem csak optikailag, amihez sok érzet kapcsolódik (biztonság, kényelem, luxus...). És amit a saját autómon vettem észre: nagyobb a lábtér emiatt, mert minden hátrébb tolódik, rövidebb a nem látható orr rész, igy könnyebben érzékelem a kocsi elejét.
uhx 2007.12.30. 11:39:51
Aszi 2007.12.30. 11:44:35
gio · http://www.napiauto.blog.hu 2007.12.30. 11:56:15
Némi igazság van az írásban, de az ilyen "biztos vagyok benne, hogy a legtöbb balesetet a holtterek okozzák" című mondatok megölik az egészet. Attól, hogy te biztos vagy benne, még baromira nem így van, ennek pl. utána nézhettél volna.
Az Escortot meg bevenni az új autók körébe elég nagy marhaság.
Aszi 2007.12.30. 12:07:55
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2007.12.30. 12:34:20
Krájzler 2007.12.30. 12:39:29
mxplanet 2007.12.30. 12:42:31
Tombolda · http://tombolda.fw.hu 2007.12.30. 12:44:38
J_W 2007.12.30. 12:58:58
X 2007.12.30. 13:02:57
Mert ugye ha ég a kocsi vagy vízbe esik és az ajtók nem nyílnak, még jó eséllyel ki lehet mászni. De ebből :S
Viszont jól néz ki, nagyon...
lala 2007.12.30. 13:20:52
Igen az a laposan hátra dőlő szélvédőnek köszönhetően félig-meddig bekerülnek a motorok a szélvédő alá,megnő az a felület az utas térben amit a napsütés felmelegít.
Meg kell erősíteni az"a" oszlopot és ki kell támasztani hogy,ne görbüljön be az utas térbe.Bal esetnél ha nem vagy be kötve rögtón le is törőd a belső tükröt.
Szerintem a lábtér egyre szűkebb.
A másik dolog a biztonság az egyre erősebb utastér növeli a kocsi tömegét,nagyobb tömeg nagyobb romboló erő.És így tovább.
A másik dolog ami rossz a reklámok gondolkodás nélküli
el fogadása,arra gondolok hogy,sokan túl értékelik a biztonsági berendezések működését és tőlük várja a megoldást.pL. ABS LÉGZSÁK
i-gen 2007.12.30. 13:58:46
A megnövekedett felület nem jelenti azt feltétlenül, hogy jobban melegszik a belső tér, ugynis mostanában gyárilag van hővédő fólia minden abalkon. Kényesebbek lettünk, a régi zsigában marha meleg volt télen is (giga radiátor) és nyáron is :) Napsütésben nincs hideg autó légkondi nélkül. (fekete autóm van, pont ugy melegszik a napon, mint szüleim ezüst autója)
Nekem alap dolog, hogy bekötöm magam, az egész védelmi rendszer ezen alapszik. Hiába a vastag ajtó, övfeszitő, légzsák, gyűrődési zóna, ha nem vagy bekötve.
Kicsit szűkül a lábtér, de igazából csak kontrollálják, hogy hova tedd a lábad. Pl ne szorulhasson be két műszerfal elem, vagy a kormány és a műszerfal közé. Én azért vettem az új Focust, és nem a régit, mert a középkonzolt megvékonyitották, és igy már elfért a térdem (combbol kell emelnem a lábam bizonyos okok miatt).
Nőnek az autók minden irányban, és valahogy védekezni kell az alacsonyan repülő SUV-ok ellen :) De pont ezért vannak a menetstabilizáló és blokkolásgátló rendszerek.
Igazad van, hogy a sok biztonsági berendezéstől nő a merészség, ez sajnos ilyen. Ahol engedélyezik a fegyverviselést, ott több is a lövöldözés, meg a véletlen baleset.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.12.30. 14:35:43
goes 2007.12.30. 22:02:16
dH · http://dh.squidcode.com 2007.12.31. 02:40:23
dH · http://dh.squidcode.com 2007.12.31. 02:43:13
GOD 2007.12.31. 06:23:04
imgfrm.index.hu/imgfrm/2/1/2/8/BIG_0003342128.jpg
imgfrm.index.hu/imgfrm/2/1/2/6/BIG_0003342126.jpg
imgfrm.index.hu/imgfrm/2/1/3/2/BIG_0003342132.jpg
imgfrm.index.hu/imgfrm/2/1/3/3/BIG_0003342133.jpg
I-gen: Becsülendő a lelkesedésed, de a buzuki zaibatsu elvetemültségének felfogásához még kevés vagy! Gyúrjál egy kicsit embertelenségre! ;)
X 2007.12.31. 11:36:39
sárga swiftes 2007.12.31. 12:49:24
habááááááár...........:)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.12.31. 13:12:20
Jó, csak koncepcióautó, de emlékezzünk csak arra, hogy 2003-ban volt egy ilyen:
www.madle.org/suzuconcs1.JPG
www.madle.org/suzuconcs2.JPG
Emlékeztet ez valakit is valamire? :)))
Sunder 2007.12.31. 16:18:44
Chrysler Stratus LX HP-m van, nagy dög, de szépen kilátni belőle minden irányban.
Szebben, mint anno a kis 216 Roveremnél. Pedig tetemes méretkülönbség van a kettő között.
A Chryslernél tolatásnál zavaró egy kicsit a nagyon döntött hátsó szélvédő, de ha valaki érzi, hol a kocsi hátulja akkor nincs baj ezzel sem.
A cikkel egyetértek abban is, hogy jó dolog a hátsó kamera, radar etc. de nem pótolja azt, hogy "érezze" az ember az autóját.
wan2bee 2008.01.01. 00:21:47
Vladimir Harkonnen 2008.01.01. 11:07:55
Erről ez a cikk jutott eszembe: Az autóipar gaztettei: totalcar.hu/magazin/kozelet/gaztettek/
Jó a cikk, teljesen egyetértek vele, bár ez csak az én amatőr véleményem!
A cikk végén említik az érintésre reagáló irányjelzőt. A VW-ben ez volt az első, amit megszerettem, és megszoktam: ha egy pillanatra megbillentem akkor is legalább 3-at villog!
Nem "megerőltető" az indexelés annak sem, aki egyébként utálja húzgálni a bajuszkapcsolót! :-)
Vladimir Harkonnen 2008.01.01. 11:17:50
A manapság megnőtt a teljesítmény, ezzel a sebesség is. Régen a 120 Km/h hatalmasnak tűnt az úton! A mai autókat úgy reklámozzák a gyártók hogy tele vannak biztonsági elemekkel, és hogy már szinte maguktól mennek az úton. Ezért némely sofőr bátrabban megy bele kétes helyzetekbe bízva abban, hogyha elszámolt valamit majd az elektronika kihúzza a bajból! Csakhogy a fizika az erősebb!
GOD 2008.01.01. 16:04:59
Vladimir Harkonnen 2008.01.01. 22:52:01
Az ARO teherautónak is ilyen alváza volt, sőt a Wartburgnak is, sőt az összes alvázas autó olyan, mint amit leírtál!
Lennier 2008.01.02. 03:05:31
Johnny336 2008.01.02. 12:31:20
Radical Massza 2008.01.02. 13:04:57
Johnny336 2008.01.02. 13:33:27
EBEUSS (törölt) 2008.01.02. 14:13:03
Inkább tekerem a kormányt duplán, de nem koccolok a színre fújt lökhárítóval.
Ja meg utálom, hogy a sport sweiftben tükröződik a bal oldali tükörben valami kerek... most nem is emlékszem pontosan, de úgy rémlik hogy a szellőztető kerek formája...
Ha az anyós ülés kényelmesesen hátra van tolva, és meg is döntve, akkor pont kitakarja a jobb hátsó ablakot teljesen! Már megszoktam, de kezdetben zavaró volt egy F astra után! Abból mindenfelé jobban kiláttam!
i-gen 2008.01.02. 15:48:58
Ha gondolod én is rakok be koncepció autókat, amikből nem lehetett kilátni, de még gurulni se tudtak. Aztán ilyen lesz a jövő, na persze. Purhabból sokmindent lehet csinálni...
És persze berakhatsz formula autókról is képet, hogy milyen szar lehet vele tolatni, senkit nem érdekel.
Majd ha megfizeted a jobban megtervezett autók felárát, akkor panaszkodhatsz, hogy nem tetszik a szine, vagy átlátszó A oszlopot akarsz (pl volvo). Addig meg jó suzuki vezetést.
i-gen 2008.01.02. 15:53:11
Radical Massza 2008.01.02. 16:18:08
Johnny336 2008.01.02. 16:20:27
GOD 2008.01.04. 02:36:37
Kedves i-gen! Messze nem értettél, úgyhogy:
1., Fogjál egy japán-magyar szótárt, és rájössz, h mi is az a zaibatsu!
2., A zaibatsuk profitorientált viselkedése olyannnyira leszarja az emberéletet, hogy például az általad imádott buzuki üszökből is több verzió készül, és ezeknek a biztonsága egyre nő, de csak akkor, amikor a törvény kötelezi őket. addíg dögölj meg, de meglegyen a haszon! Erre legjobb példa a stift első szériája, de lehet mondani a dobozert is. Nálunk azt a stiftet kezdték el gyártani, ami japánból már ki volt tiltva! A japó wagoner meg köszönő viszonyban sem volt a magyarral, annyival volt szarabb a magyar.
3., Van 5 Renault-m, meg egy Navarra, nem szorulok rá arra, hogy ne pontosan azt vegyem meg, amit akarok! Úgyhogy kettőnk közül szerintem te nem tudod megfizetni azt, amit szeretnél!
4., Azért raktam be az összes képet róla, h érzékelhessed a különbséget, bár szerintem a skicc egy lentről felfelé nézvést ábrázolta ugyanazt a kocsit.
5., Annyira bízol az autógyártókban, hogy az már rémes! Tanuld már meg, mennyire embertelenül szarnak bele, h mire jó gyakorlatilag az az autó, amit árulnak, amíg megveszik tőlük! És az összes ilyen!
6., Természetesen tudom, hogy a demóautók hogy készülnek, hogy a koncepcióautók marhára nem léteznek abban a formában, ahogy először bemutatják őket, néha még motorjuk sincsen!
7., Én nem akartalak sértegetni, te már erre játszottál rá. Na az ilyen embereket nem tudom megérteni!
Valadimir Harkonnen 2008.01.01. 22:52:01
Ezt tudom, csak nem abban a magasságban van elhelyezve, és nem ék alakúra volt kialakítva a vége...!
i-gen 2008.01.04. 10:18:24
"...kevés vagy! Gyúrjál egy kicsit embertelenségre! ;)"
"Én nem akartalak sértegetni..."
Biztos én vagyok a túlérzékeny, de amit én irtam, abban semmi sértés nem volt személyed felé, mintsem egy kritika volt az érthetetlen lázongásod irányába. És arra sem emlékszem, hogy támogattam volna a Suzuki termékpolitikáját.
Nem érdekel, mi mindent lehet itthon venni, meg hol mit tiltottak be. Igen, még mindig lehet használt trabantot, marutit, de vadiúj matizt is.
Én meg vagyok elégedve a Focus-szal, ez az egy autó pont elég.
tserep 2008.01.05. 12:17:01
A céges kocsi seat cordoba, na azt is utálom, mert nem látok ki belőle hátra rendesen...
Japó 2008.01.06. 13:08:31
Lacee 2008.01.06. 20:27:27
A másik hogy énis csatlakozzam. Nem biztos hogy az a jó ha 1 autó tele van zsúfolva elektronikával. Persze több okból, az egyik hogy a sofőr egy idő utána automatikusan 100%ig bízik benne (tisztelet a kivételnek), viszont az elektronika 1 olyan ami néha bizony nem működik normálisan. Tükörjégen 1 biztos rutinos láb 100x többet ér 1 vacak ABS-nél ami minduntalan elveszi a fékerőt és még a jövő héten is csúszol... Ugyanez a áll a többi kiváló technikai ketyerére is. Megszokjuk hogy rábízzuk magunkat, de mivan ha a technika nem működik vagy téved? (nyilván előfordul csak ritkán) Mennyivel jobb lenne, ha nem is kerülnénk ilyen szituációba, vagy magunk is meg tudnánk oldani. A másik probléma hogy sokan sírnak ha ki lehet kapcsolni vmilyen elektrinokát, és kb ugyanannyian ha nem. Sok balesetet okoztak az okosok akik úgy gondolták hogy ők télen jeges úton is meg tudják fogni a 2-500Le-s BMW-jüket és hasonló szekereiket elektronika nélkül. Ez (mondjuk) teljesen okés is, amíg ezzel forgalomtól, embertől távoli helyen próbálkozik. Nem érdekel, hogy összetöri magát, vagy a több10milliós autóját... Saját nyomora és magának köszönheti, de ha szétzúz 1 másik autót, elvisz 1 gyalogost, az már 1 egészen más történet...
Összegezve az a helyzet hogy valóban sok autóból reménytelen kilátni, vagy kész szenvedés. Illetve hogy az elektronikák segíthetnek is, de néha kifejezetten haszntalanok, pláne a rutinnal szemben. Vagyis a módszer nem a technika lenne, hanem hogy az emberek megtanulnak vezetni. Ez persze nem működik. Pedig az egész rendszerben még ígyis az ember a leggyengébb láncszem. A magyarországi vezetésoktatásba nyugodtan belevehető lenne pl autópályás tréning (mondjuk ehhez kéne esetleg autópálya is mindenhová elérhető közelségbe) Meg mondjuk némi téli jellegű oktatás... Hadd tudja meg a szorgos kisdiák milyen az ha csúszik. Így legalább nem akkor tapasztalja meg mikor apukától ellejmolt autóval 1 elnézett csúszós kanyar miatt lelöki a szembejövőt is az útról...
Köszönöm a figyelmet bocs h hosszú voltam...
Stewe 2008.01.12. 01:51:16
Rangsort nem tudnék mondani több autóról, de a barátnőm régebbi mazda2-je kellemes csalódás volt sok szempontból. Nem kell a legömbölyített forma mindenáron ...
Stevwe 2008.01.12. 01:55:10
Néhány tippem lenne: régebbi sedan Astrák, 306 Peugeot, mazda 2, Ignis, Agila :-), wagonR. Ez utóbbiak igaz randák, de legalább magasról néz ki az ember :-) Egyéb ötletek ?
Kmg42 2008.01.13. 00:48:59
Az A oszlop valóban vaskos. Kanyarodásnál valóban lesegetni kell mert nem egyszer jött úgy össze hogy ahogy a gyalogos jött és én kanyarodtam, végig takarásban volt és az utolsó pillanatban vettem észre. Na azóta kanyarodás előtt inkább dőlöngélek hátha meglátom :)
Kellemtlen dolgok ezek de meg kell szokni, netán kicsit változtatni kell a vezetési stíluson. Viszont borulásnál inkább űlök az enyémben mint egy pl. ladában.