Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kaposvári húbaz'meg

2008.01.09. 10:31 :: SilentSound

Figyelem, aki nem készült fel rá, hogy 15 000 karaktert végigolvasson, az el se kezdje. Lacee billentyűzetén valószínűleg már nem látszódnak a betűk, ha vakon gépel, akkor mázlija van, ha meg nem, akkor is mindent leírt már, ami a XVI. század óta Kaposvár közlekedését rossz irányba befolyásolja. Abba már bele sem merek gondolni, hogy mi lett volna akkor, ha Budapesten élne, már csak azért is, mert bár nem szoktam helyesírási hibákat javítgatni, itt muszáj volt megtennem (talán még így is maradt benne néhány), különben a hardcore autózz!blog fanok is feladták volna a harmadik bekezdés közepe táján.
Az van, hogy úgy sikerült, hogy itt élek, Kaposváron. Ez alapból nem is akkora szopás. Csak hát sajnálatos módon néha közlekednék, ha lehet, nem tömegközlekedéssel.

Gyalogosként a klasszikus problémával kezdeném, hogy az autósok többnyire le se szarnak. Balesetem is volt már emiatt. Egy paraszt úgy gondolta, hogy "vajh az az idióta miért állt meg a zebránál, jól megelőzöm." Jelentem sikerült, csakhogy az az "idióta" a zebra előtt tolongó diákokat és nyugdíjasokat engedte volna át a zebrán, akik között sajnálatosan én voltam a leggyorsabb. A rendőrség éberségét dicséri egyébként, hogy az illető azóta sem lett felelősségre vonva. Az eset '98ban volt. (gondolom valakinek, a valakije, hiszen Mo-n ez mindenhol így működik) Ez ugyebár nyilván nem helyi probléma illetve sejthetőleg a nagy városokban ez még nagyobb.



Váltsunk eggyel nagyobb kaliberre: nézzük a bicajt! Persze beismerem bicajjal jómagam is elég kulturálatlan vagyok. Aljas módon gyorshajtók a kerékpárúton hiszen valami furcsa oknál fogva 20km/h-nál gyorsabban vagyok képes tekerni a drótszamarat. Ezt persze mindig, mindenhol mindenki igyekszik szabotálni. A kedvenc, a kerékpárút közepén társalgó 2 kismama + 2 babakocsi+ 2 földből alig kilátszó emberpalánta. Nyilván a gyerekek semmiről nem tehetnek, a testvéreik a babakocsiban még annyiról sem. Ellenben a "kedves" édes anyukájuk annál inkább, tekintve hogy szeretett városomban az említett helyen a kerékpárút mellett teljes hosszában járda is van. Könyörgöm miért nem lehet ott gyalogolni, pláne pofázni? A másik nagy helyi találmány (Üdvözlöm a kitalálóját), hogy az összes kereszteződésnél bizony a járda is keresztezi a bicikliutat. Ez sem okozna problémát csak 1 cseppet figyelni kellene. Azzal sajnos nem vagyok kisegítve, hogy a kedves gyalogos, megáll majd mikor nekem már szinte reménytelen nem fellöknöm mégis elindul. Vagy álljon meg vagy ne, de ez! Már eleve kitalálva nem tudom ez hogy lett, de egy biztos, zseniális.

Van persze másik fajta bringaút is... Az az autóút úgymond keskenyítésével lett kialakítva. Az is tökjó, hiszen nyilván a kedves autós hol áll meg, az út szélén, nyilvánvaló, csakhogy bringásként próbálj meg 1 ilyet kikerülni! .A másik kedvenceim az autósok, nyilván, mi maradt még... Itt is, mint akárhol máshol a többségük le se szarja a bicajosokat. Kikanyarodik eléd, 5 cm oldaltávolságot tart. Természetesen az amelyik kikanyarodik abból létezik 2 változat. Az egyik amelyik már jó előre kijön eléd, ellenben soha el nem éri a te tempódat. A másik szépen lassan az utolsó pillanatban megfontoltam kicsorog eléd, majd mikor tövig húztad a 2 féket padlóig nyomja és elporoz...



Mint mondtam én sem vagyok egy angyal, mert pl. a bringaúti gyalogosok életét sosem könnyítettem meg, illetve szemrebbenés nélkül megelőzöm a tökölődő autósokat. (elég szomorú hogy egy sima személyautót 1 bringás - hangsúlyozom hobbi bicajos vagyok maximum, ráadásul messze nem versenybicóm van - simán lehagy mert az annyit szerencsétlenkedik, szuttyog, bénázik. Persze azt biztos nem szeretik az autósok, hogy én néha besorolok a belső sávba, és bizony még aljas módon balra nagy ívben is szoktam kanyarodni (Tudom a KRESZ szerint a zebrán szépen át kéne tolnom a biciklit. És valóban, valahányszor balra kanyarodok áttolnám a gépet majdnem sétálhatnék is...) De úgy érzem amennyiben én 50-60-as tempóban besorolok, miért ne tehetném? (tudom 50 a megengedett, de mint sehol máshol itt se megy szinte senki annyival)

És most jöjjön az igazi nehézsúly, hiszen én autóval is járok néhanapján. Vannak csodálatos, de tényleg eszméletlen jól kitalált dolgok. Készült például 1 körforgalom. (bennfenteseknek az Anna u.-i) az egész belső körének (tehát ami el van zárva a forgalomtól) nincs egész 2m... Lényegében nagyon izgalmas arra közlekedni, hiszen a már említett amúgy a körforgalom felé egyirányú Anna utcából jobbra kis ívben a körforgalmat kikerülve lehetne kanyarodni. Ez ugyebár teljesen korrektnek hangzik, leszámítva hogy mivel ilyen kicsi az egész sokszor a lehetséges 4 sávból mind a 4ben megáll az autós, hiszen ugye a körforgalomban menőnek lenne elsőbbsége, különben is ha az 1ik túl bátor a másik kiválóan nekimegy. A történet azért vicces mert állítólag ez azért jó mert így jobbra kis ívben ki tudnak menni a buszok. Járok arra, személyes véleményem hogy véletlenül sem, ráadásul a buszsofőröket ha elunták a várakozást eddig sem érdekelte különösebben hogy jön-e vki. (nyilván tisztelet a kivételnek)

A másik kedvencem hogy nálunk nincsen olyan hogy zöldhullám. Állítólag azért mert akkor mki gyorsan menne. Ez azért vicces, mert pl. Pécsen van. Ott, kellemes 45-55ös tempóval gyakorlatilag végigcsoroghatsz a 6-oson.... itt ez nagyjából egyenlő a reménytelennel, viszont még az amúgy sem szinkronban működő lámpákat is szeretik viszonylag sűrűn újrahangolni. így születnek aztán olyan csodás kompozíciók, hogy vagy 15-el 2es alapjárattal csorogsz lámpától lámpáig, vagy hogy az előző zöldet elérd 1es padlóval rajtolsz, és 2esben 75-el éred el a már sárguló fényt a következőnél.



Viszont hogy semmi rendszer ne legyen a leírásomban sem, visszatérnék a körforgalmakhoz, ha már van nekönk itt errefelé sok-sok belőlök. Alapvető probléma hogy az emberek nem tudják használni őket. Rengeteg embert látok balra indexelni a körforgalomban (ami mondjuk abból az 1 szempontból nevezhető logikusnak hogy balra kunkorodik végig). Index kifele nyilván az autósok igen bő 60%-ánál nincs. Meg aztán amúgy is pláne a városon kívüli az elkerülőt becsatoló körforgalmak kimenő "ívei" is igen szűkek. Nem azt mondom h a 80-al végigautózásra alkalmasaknak kellene lenniük, de nehogy már 40nél szinte a padkán kelljen kimennem belőle!

De a legújabb találmány hogy építettek pár új járdaszigetet. Ami ugye tényleg tök jó lenne, hiszen a gyalogosoknak nem 4-8 sávon kell egyszerre keresztül mennie, csak a felén. Viszont a táblákat melyek jelentése "Hé paraszt kerüld ki!" sikerült pont abban a magasságban elhelyezni, hogy amennyiben balra kanyarodnál erősen meresztened kell a szemed, hogy jönnek e szemből, hiszen azt jócskán kitakarják. Persze értem én hogy szemmagasságba teszik. mert ott a járdasziget. de mi a nagyobb baj? ha áthajt az amúgy valszeg üres járdaszigeten az autós (hiszen remélhetőleg 1 csoport várakozó gyalogos még feltűnőbb mint a tábla) vagy ha,
A) sosem mer bekanyarodni mert nem lát eleget megítélése szerint, vagy
B) belezúgnak oldalról mert részben figyelmetlensége (nem megfelelő odafigyelése miatt) nem vett észre, teszem azt mondjuk 1 erősen szürke netán már sötétedéskor világítás nélkül szürke autót hajtó potenciálisan taxist?
Ezekben a másik nyerő dolog, hogy igazándiból túl keskenyek, mert ugye a kereszteződés két végénél lévő járdasziget közé optimális esetben jó lenne ha "takarásban" tudna állni a kanyarodó autó, hogy ne tartsa fel a sávok forgalmát, hiszen azt tudjuk hogy a belső sávba belógó, például szép magas terepjáró közeli megvizsgálása nem túl egészséges...

Persze ugye az autózással kapcsolatban csak a hely egyedi leírása, valószínűsítem hogy ilyenek mindenhol vannak, hiszen miért ne lennének? Az egész arról igyekezett szólni, hogy egy rendesen kitalált, megépített úthálózaton mennyivel egyszerűbb, biztonságosabb és jobb lenne közlekedni. Persze nyilván mi ettől még messze vagyunk nagyon.



Na meg persze autósként szeretem a gyalogosokat és bringásokat, de a robogósokat is... A bizonytalan gyalogos a legrosszabb. Mivel ő sem tudja hogy lelép vagy sem. Hát akkor nyilván én még annyira sem tudom. Persze lehet a helyzeten annyiban segíteni h lassítasz hátha ettől eldönti, de a statisztika azt mutatja h amennyiben lassítasz nem lép le, ha gázt adsz tuti lelép. A bringások közt a részeg Józsi bácsik a legjobbak pláne este kivilágítatlanul. Bocsánat, én is járok néha este lámpa nélkül, ha ott ér vhol az este, de akkor szépen lassan elkerekezek a járdán, eszembe nem jut az út közepén kóricálni pláne tintásan... Jegyzem nem véletlenül nem lehetne ittas állapotban bicajozni sem.

A robogósok bűne részben nem is teljesen az övüké. Hiszen a KRESZ szerint ugye a lehetőségekhez mérten van jobbra tarts, magyarul ha olyan szar az út széle hogy az gyakorlatilag közlekedésre alkalmatlan, nem csodálom h ők sem ott mennek, de azért ha hirtelen becsap a sáv közepéig 1 aknafedél miatt, vagy mikor minden indok nélkül a sáv közepén megy, az azért elég zavaró tud lenni. Pláne ha szabályos, vagy túl szabályos, azaz max. 40-el vagy annyival sem megy... hiszen bizonyos esetekben megelőzni sem tudod. Az hogy egyébkén neki hirtelen ha nem akar elém esni bele kell rántania nyilván inkább a közútkezelő hibája, minthogy az is hogy az út széle szinte mindenhol járhatatlan. De ez Magyarország, ez MÁR a Balkán.
Ugye emberileg is sokat kéne fejlődni. Jómagamnak is, hiszen nem vagyok mindig (sőt többnyire) a legelnézőbb, viszont nem tudom megérteni hogy a nagy drága nyugati autókat vezetők többsége (vagy hát legalábbis a tapasztalataim alapján) NEM TUD KÖZLEKEDNI. Vezetni még talán, csak hát a 2 nem ugyanaz. Tehát mikor ott a jobbra kanyarodó sáv, akkor miért az egyenesen menőből kell jobbra kanyarodni, miért kell a másikat kivillogni akármilyen sávból ha 1 netán 2 másik teljesen üres...

Bocsánatot kérek de ha ne adj isten a következő kereszteződésnél balra akarnék kanyarodni, és mondjuk teszem azt minden lámpa piros miért ne mehetnék 50-el a belsőben? És ez sajnos általános. Persze én magam is tettem olyat hogy egyedül 130-al a 2 sáv között, de lakott területen kívül hosszú, belátható, kis forgalmú, egyenes szakaszon, és hoppá még azért jött 1 mergás jóember aki úgy gondolta h hát nehogy már, ő még engem levillog, hiszen gyorsabb... Mondjuk elégtétel volt hogy az első kanyart elérve veszettül nyomta a féket.

Hasonló kedvenc volt ugyanezen az úton 1 VW Polo-s "sofőr"-társ ő bizony mikor éni s így is 110-el megyek még úgy döntött h a kanyar előtt (volt max. 200m megelőz) tegyük hozzá hogy eszembe nem jutott és nem is nehezítettem a dolgát ellenben csodáltam a bátorságát / szántam a hülyesége miatt. Mikor mellém ért elkezdett integetni, hogy én miért nem fékezek ha ő engem meg akar előzni... (Nem vagyok e KRESZ-guru, de tudtommal egész addig amíg nem veszélyeztetek ezzel senkit nem kell 1 pillanatig sem nekem fékezni pláne az ilyen kriplik miatt - Pláne hogy bárki másnak ráadásul elveszem szinte mindig a gázt, az ilyeneket nem segítem még ennyivel sem ha nem szükséges -) Na furcsa mód mikor felértünk az egyenes szakaszra és éni s (tudom szabálytalan és bunkó módon) odaléptem 140ig és már majdnem letoltam vhogy mégse sietett jobban.



Másik kedvenc történetem a tehetséges 1 sebesség van autósokról szól. 60-as táblánál mit ad isten megyek 60-al... ahogy azt 1 szabályos ember teszi... kanyar előtt a feloldó kereszteződés előtt pár100 méterrel megelőz... kereszteződés felold, odalépés ő meg megy tovább 75-80al... amint lehet megelőzöm, hiszen kint én aljas módon nem szégyenlek 100al menni. Falu jön lelassítok 50-55. Ő jön továbbra is 70-75 megelőz... Falu után jön újból az utolérős móka... Megint megelőzöm, hiszen ugye én kint mennék épphogy többel mint az szabad, nem mondjuk 50%-al gyorsabban, mint ő bent... Megelőzés ismét... kis idő múlva újabb falu, ismét lelassítok. Nem szívatásból, hanem mert nem szeretnék 1 kisgyerek vagy kutya alakú hűtőrácsdíszt (aminek esélye ugye nagy tempónál lakott területen azért nőni szokott) Persze megint utolért(ek) ugyanis mint kiderült ketten voltak, a srác, a kemény csávó csajomnakmemgmutatomtökösvagyok, egész felsőtesttel kilógva az ablakon próbál kommunikálni nemzetközi kézjelekkel ( ,,|,, ) Illetve ordít, hogy: "Kurva anyáddal szórakozzál, köcsög, bunkó, fasz!" Nyilván a fentiből kitalálható h barátnő vezetett, szegény meg ezek szerint csak ennyivel tud... Nyilván hagytam, mivel kreténekkel nem foglalkozom... Na hát csak előadódott az a szituáció, hogy bizony ennek a falunak is vége lett és hát egy dimbes-dombos kanyargós szakasz következett, amit ugye a barátnő sejthető módon teljesített. Nagyobb rossz pont hogy nyilván jobb egyben ülő kan hatására, bukkanó előtt, beláthatatlan helyen előz, mer nehogy már ha véletlen van akkora szakasz megelőzzem, hiába van az h én esetleg ismerem az utat, és még lehet h ő se járna szarul...Hiszen azért ha megy előtted ilyenkor vki azért az tud segíteni h esetleg te is tudjál menni, mert látod már a másik mennyivel megy stb... no sebaj, átvergődtünk ezen is... Most mit mondjak, kinn ugye még mindig én voltam a gyorsabb, hát megint megelőztem, mivel ha egyszer semmi nem indokolja miért tötyögnék 70-75-el mögötte.

Ez pontosabban ezek, mármint a fixtempósok is azért komolyba veszélyesek tudnak lenni, hiszen nem az a veszélyes alapvetően ha vki 10-20%al gyorsabb a megengedettnél amennyiben, ezt úgymond biztonságosan tudja előadni... de aki 80-90 netán még gyorsabban közlekedik mindenhol az ugyebár nem 1 nagy matematikai művelet h lakott területen minden + 5Km/h az 10%-os sebességtúllépés... vagyis a 90 az már +80% ami már majdnem 2x olyan gyors, ez körülbelül ugyanaz mint ha kint 160-al mennél.
Na meg ugye INDEX jóemberek, azt minek találták ki? dísznek? vagy hogy a körforgalomban balra tegyük ki? vagy esetleg jobbra kitett indexszel elinduljunk a padka mellől? Nyilván nem, szóval kéretik használni.
Így a végén kiemelném a motorosokat, de csak mert eddig nem esett róluk szó, ők sem angyalok. Cikáznak, húzzák a gázt mint az őrültek. Ezzel sem lenne semmi bajom, ha nem a forgalom közepén csinálnák. Persze ehhez is háttér kéne, ahova a sportmotoros kimehetne hülyének lenni. Nyilván ilyen elérhető pénzért nincs, vagy egyáltalán nincs.

U.I.: Így végül azért leszögezném hogy az összes említett kategóriába tartozó de a kritikáknak nem megfelelő közlekedőt felmentem a vádak alól, illetve totális respekt nekik, hiszen valószínűleg ők tudnak közlekedni. Amennyiben a kritikákból vki magára ismert az esetlegesen, ha rendelkezik ilyesféle okmánnyal megkérném hogy szolgáltassa be a megfelelő hatóságnál.

102 komment

Címkék: közlekedés autó robogó kerékpár veszélyes gyorshajtás gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mxplanet 2008.01.09. 10:34:04

nekem ennyi időm nincs munka közben, majd a kommentek alapján megpróbálom értelmezni miről is lehet itten szó :D

Lui_78 2008.01.09. 10:42:53

Ez még egy közlekedésmérnöki szakdogának is elmenne némi túlzással:)

Lacee 2008.01.09. 11:00:20

Ezúton kérnék elnézést a rengeteg helyesírási, gépelési hibámért Tényleg bocs.

Lacee 2008.01.09. 11:02:25

Lui_78 lehet, viszont a szakmához semmi közöm. Ellenben van "szerencsém" ismerni olyan embert, aki gyalogosként is képtelen a közlekedésre, mégis úgy gondolta, neki esetleg közlekedésmérnöknek kéne mennie. Szerencsére végül nem annak vették fel.

prien 2008.01.09. 11:02:25

Lacee örülj, hogy kisvárosban közledsz, mint ahogyan én is :)
De amit leírtál az az élet: van sok sötét közlekedő és van sok értelmes, de időként sötéten közlekedő.
Az egyik megoldás ennek javítására: legyél udvarias, előzékeny.
Persze ezzel a sötétebbje csak egyszerűen visszél, de azért működik. Nekem a reggeli rohanásos melóba autózásomat már egy udvarias söfőr is tudja enyhíteni, aki esetleg ok nélkül beenged egy kereszteződésbe.
Bízom benne, hogy én is csalok ily módon néha egy mosolyt a többiek képernyőjére :)
Persze én sem vagyok angyal, néha néha eldurran az agyam (biztosan van olyan hogy ok nélkül is), de igyekszem türelmesen autózni.
Van pár jó ötlet amiket itt olvastam (pl matricák) a szabálytalakodók nevelésére a, de szerintem fontosabb (bocsánat a fellengzősségért) a példamutatás.
Ezt én úgy érem el magamnál, hogy öregszem.. :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.09. 11:03:00

Semmi probléma, biztos volt így is jópár perc, mire ezt begépelted. :) Tagoltam is egy kicsit, mert mikor először megláttam úgy egyben, megijedtem. :)))

Lui_78 2008.01.09. 11:48:50

Lacee,
Én is találkoztam már sok "Önjelölt" szakertővel. Katasztrófa egyesek milyen felfogással közlekednek.

Prez (törölt) 2008.01.09. 11:58:56

Te Lacee, "amennyiben én 50-60-as tempóban besorolok" - bringával? azért ott már meg kell hajtani rendesen, nem? :)

Egyébként meg teljesen igazad van, kivétel a robogósokkal. A pici kerék miatt nagyon szar, ha elfog vele egy kátyút. Tarts legalább olyan oldaltávolságot a kikerülésükkor, mint egy részeg bringásnál.

Béke,
zsé

Egy pécsi Hakapeszi Maki 2008.01.09. 11:59:03

Haha! Méghogy Pécsett végigcsorogsz a hatoson 45-55-ös tempóval! Hát ez nekem még sosem sikerült, pedig megpróbáltam párszor. Ellenben 70-nel kiválóan, csak kerülgetni kell a lassújárműveket.

Radical Massza 2008.01.09. 12:05:30

Csak benyomás: értem én hogy nagy a gáz, de az kérheti jogai tiszteletben tartását, aki hasonlóképpen tisztelettel bánik a kötelezettségekkel és törvényekkel is.
Az hogy egyszer én vagyok az igazság bajnoka, egyébként 140el megyek lakott területen kívül nem konzekvens viselkedés.
Szerintem.

Desert 2008.01.09. 12:16:53

"amennyiben én 50-60-as tempóban besorolok"

ez tényleg vicces volt :))
nem mellesleg az ilyenek szokták a kamion alatt végezni, aki megmutatja, hogy ő gyorsabb a kocsiknál, "ha beledöglik is". Az ilyenen én csak mosolyogni szoktam, miközben majd összepisili magát, hogy 2 mp-nél tovább 40 fölött tudjon tekerni... Valószinűleg ezért okoz nekik ekkora lelki megrázkódtatást, ha valaki eléjük megy (nem hirtelen) és őméltóságuknak a fékhez kell nyúlniuk...

Rwindx 2008.01.09. 12:21:49

Szerintem ahhoz képest hogy amikor először megcsinálták az első körforgalmakat Kaposváron, mára már elég jól kezelik az emberek, mostanában nem láttam egyetlen pár keréknyomot sem ami átmegy a füves dombon a körforgalom közepén...

Az indexelési meg úgy általában a közlekedési kultúra Kaposváron tényleg egy szánalom. A kerékpárútas részt is meg tudom erősíteni, pl a Füredi úton hiába van 1 méterrel odébb a járda a kerékpár úttól, a gyalogosok azt jobban szeretik mint a járdát. Akár még anyázik is ha olyan az illető gyalogos. Mostanában már csak kb havi egyszer megyek arra, de általában teljesen felcseszem magam vezetés közben. Pest halálnyugalom ahhoz képest ami ott folyik. A 4-8 sávból a 8 az ugye csak túlzás volt ugye? :)
A zöldlámpa kérdést viszont nem érzékelem ekkora problémának. BP-vel öszehasonlítva, ott közlekedésmérnök zsenik vannak.

ehpkb5 2008.01.09. 12:23:04

Desert

nem kell ám annyira görcsölni a 40 feletti sebességhez - tartani is lehet, ha nincsenek zavaró tényezők
ezért a leggyorsabb városban a bringa

ohmyFgod 2008.01.09. 12:27:35

Azért olvashattunk benne érdekes dolgokat. Szegény Lacee sír, hogy mindenki milyen bénán, bunkón közlekedik, miközben ő maga sem tartja be a KRESZ-t. Pl biciglis dolgok ugye...

Vagy ott van a zebrán átkelő gyalogos esete. Uraim, nem csodálkozom azon, hogy a "hülye" gyalogos bizonytalan, hiszen az autósok zöme állandóan megszegi az ide vonatkozó szabályokat. Nem engedi el a gyalogost, aki pedig szent tehén a KRESZ szerint. Jobb, ha tudod kedves Lacee, hogy nem csak akkor kell elengedni őket, ha lelépet már fél lábbal, hanem akkor is kötelességed sebességed csökkentésével jelezni neki, hogy mehet, ha csak áll a zebra szélén. Amúgy minden esetben meg kéne állni, én pl állandóan bátran lelépek, de persze figyelem a sofőr arcát, hogy ő is figyel-e. Nem akarok idejekorán meghalni.

Vagy ott van a VW Polo-sos sztori. Egyértelműen bűnös szabályszegő, ezen nincs is miért vitatkozni. Viszont te köteles vagy egy esetleges vészhelyzetet megelőzni abban az esetben is, ha egyébként szablytalanul, hibátlanul közlekedsz, a másik pedig száguldó faszként. Ezt csak azért írom, mert a 200 méter ennél a tempónál nem tűnik valami soknak, és ha szemből is jön hasonló sebességgel valaki, akkor AKÁR gond is lehet. De ha tényleg egyáltalán nincs necces szitu, akkor valóban nem kell elengedned.

Egy kicsit ehhez kapcsolódik, amikor valaki megy autópályán 130-al a belső sávban -tegyük fel- folyamatos előzés mellett, amikor megjelenik mögötted egy autós, aki furcsa múdon gyorsan utolért, amiből lehet következtetni arra, hogy túl is lépte a megengedett sebességet :). Ilyenkor az illető sokszr villog, és megpróbál letolni. Na mi a helyes teendő? Szépen jobbra sorolás és elengedni az arcot. Ugyanis hiába mész szabályosan, nem fegyelmezhetsz másokat, és nem tartathatod be vele a szabályokat. Ez is benne van a KRESZ-ben. Ez alól az kivétel szerintem, mikor te magad is csak előzöl egy autót a belsőben, akkor aztán villoghat, nem kel azért túllépned a határt, hogy gyorsabban megelőzd és elengedhesd.

Jah, azt ki is hagytad (vagy csak én nem emlékszem?), hogy sok mazsola miért élvezi -ha a külső sávon az útviszonyok nem egetverően szarok-, hogy a belső sávban nyomulhat, miközben a külső üres...

Egyenlőre ennyi :).

Manyizga (törölt) 2008.01.09. 12:29:50

Bringával én is rendszeresen előzöm az autókat. Az oldaltávolságot meg azért nem tartják be, mert a KRESZ csak annyit ír elő, hogy "biztonságos oldaltávolságot" tartson. Az, hogy mi a biztonságos, meg rábízza egy nem bicikliző balfékre, aki a járműve jobb oldalát eleve nem is tudja, merre van. :)
Meg kellene határozni tényszerűen, hogy 2 méter minimum, és akkor nincs vita.

Az előzésről szóló KRESZ-szabályok szerint az előzést a előzött jármű vezetőjének segítenie kell. (Akár lassítással is.) (Más kérdés, ha nem vetted észre, hogy előznek, akkor még a gázba is beletaposhacc. :) )

Bammeg 2008.01.09. 12:30:23

Ha már a közlekedési szabályokról írsz, igazán utánanézhetnél előtte pár dolognak. Kerékpárral nincsen semmilyen 20 km/ó limit. Vagy 40 km/ó, vagy járdán 10 (ha az úttesten nem lehet menni).

Segédmotorkerékpár az, aminek a tervezési végsebessége 45 km/ó (és 50 cm3 alatti a motorja). A valóságban az a segédmotor, amit annak vizsgáztatnak le. Durva módon a zuglói rendőrség egyik segédmotorja is előzött már meg 70-nel (30-as táblánál...). Ja, és egy ideje tilos robogóval a kerékpárúton menni, tehát oda se akarja számúzni őket senki.

Miki 2008.01.09. 12:34:08

Most akkor ez itt miről is szólt? Hogy nem mindenki közlekedik ésszerűen? Hogy nem minden közlekedésre kijelölt útvonal alkalmas erre? Hogy Te vagy a leggyorsabb bringás a világon? Éééééés? Hasztalan koptattad a billentyűzeted. Írásod se nem érdekes, se nem vicces, és még nem is szól semmiről. Má' bocseszka.

reprocesszor 2008.01.09. 12:34:29

Jó képeket találtál! A legújabb kb'80as(Kossuth tér):-)!
A leírtak nagy részét én is tapasztalom, de a "zöldhullám dolog" annyiban sántít, hogy azért nem ennyire szörnyű a helyzet. De az tény, hogy kb 2 hetente áthangolják a 67es és 61es út lámpáit, és valahogy még sosem lett jobb mint előtte... De még bosszantóbb, hogy 1-2 éve pár helyen elkezdtek felrakni a lámpákra kis led-es "órákat" amik visszaszámoltak a zőld és a piros idejéből, (ami szvsz tök jó, mert pl. lehet tudni, hogy érdemes-e sietni vagy úgyis bepirul mire odaérek) Mostanában meg onnan is kezdik leszedni ahol eddig még volt és jól működött(Pl.: Berzsenyi felüljáró-Színház útvonal)... Tehát végre volt valami értelmes ötlet és ahelyett, hogy fejlesztenék inkább visszazüllesztik... Nekem ez a legfőbb fájásom.
Tiszteletem!
Ps: Jó a blog!

ohmyFgod 2008.01.09. 12:36:24

Igen, az összkép számomra is az volt, hogy Lacee az egyetlen kivétel, akinek ezeket szabad, mert ő csak "rá van kényszerítve". Vagy azzal igazolhatja magát, hogy ő nem csinál durva szabálytalanságokat. Csak az a probléma, hogy legtöbben így gondolkozunk.
Szerintem iskolapéldája annak, hogy miért is ennyire szar hazánkban a közlekedés (ileltve annak, amit már a statisztikák is mutatnak: egy idő után a tapasztalt vezető (legalábbis itthon) elkezdi szelektálni a szabályokat, aszerint, hogy szerinte mit érdemes betartani, és mi az ami csak szte hülyeség. Idővel és tapasztalattal néha sajnos nő a "á ez csak kis vétség, nem gond" kategóriák száma).
Lacee! A javaslatom az, hogy előbb te próbálj meg szabályosan közlekedni, utána próbáld meg rávenni a többi embert. Mondjuk a saját példádon keresztül.

Roltii 2008.01.09. 12:37:25

ha már KRESZ, akkor biciklivel tilos megelőzni az autókat (eleve jobbról csak nagyon kevés esetben előzhetsz).
Bicikli nem a közútra van kitalálva, ezt kéne már megérteni. Az, hogy nincs bicikliút mondjuk, az egyéni szocprobléma... Én bp-i vagyok, épp most nincs kocsim (volt-lesz), szeretek biciklizni, de nincs az az isten,h bemenjek biciklivel a városba (kivéve éjszaka).

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.09. 12:39:06

debrecenben fénysebességgel sem lehetne 5 lámpánál többön folyamatosan haladva átmenni.. a zöldhullám mintha teljesen ismeretlen fogalom lenne. és amin gyalogosként már évek óta röhögök (kínomban): van, hogy 10-20-30 másodpercig is MIND A NÉGY irányban piros! eszem elmegy.

ehpkb5 2008.01.09. 12:39:17

az átlag autósnak fogalma sincs, hogy bringást előzve (a bringásnak) mi a biztonságos távolság, a saját autója kiterjedésével meg amúgy sincs szoros kapcsolatban, főleg az újabb, 'odaképzelemmilehetmögöttem' típusoknál
persze aki szokott bringázni, az autóvezetés közben is jobban odafigyel és fel tudja mérni, hogy az adott bringás be fog-e szédülni alá
de a 2 méter biztonságos távolságként esélytelen, mert ahhoz már igénybe kell venni a másik sávot is

Desert 2008.01.09. 12:46:46

"ezért a leggyorsabb városban a bringa "

Ez azért nem kis túlzás. Bizonyos helyeken, bizonyos időpontokban lehet, hogy gyorsabb. De megnézem én mikor érsz át az egérútról a külsővácira hamarabb bringával mondjuk délben mint én kocsival... Másrészt meg tekerjen a -8 fokban, meg a latyakban, ónosesőben az akinek két anyja van. Én nagyon jól elvagyok az ülésfűtéses bőr fotelekben, miközben az ügyeimet intézem és telefonálok, internetezek, még ha dugóban ülök is...

Lacee 2008.01.09. 12:48:46

Jah valóban kell tekerni. Amúgy ami igaz az. igaz mármint a robogósokra, ezért is írtam hogy igazából közútkezelő / városgondnokság a hibás nem ők. A pécsivel kapcsolatban ezek szerint tévedtem, ám furcsa mód ahányszor átléptem az 55-öt a következő lámpa mindíg megfogott. (A Metro utáni lámpától, a 6oson indulva)

Amúgy bocs tudom kicsit anarchista duma, de ahol és amikor gyakorlatilag magamon kívül senkit nem veszélyeztetek, miért ne mehetnék 140-el, pláne, hogy ez egészen addig tartott, amíg taplófalvikám rájött, hogy esetleg nem integetni kellett volna. Utálom ha le akarnak tolni, utána meg a kanyarban állandóan fékezhetek miattuk. Mert ugye sokan egyenesben hűűű de bátrak, mernek menni igenám 150-170-el mellékúton. Tényleg nagyon bátor. CSak akkor a kanyart miért 70-el veszi be, ha 110-el is könnyedén megtehetné? Mer ahhoz meg takony, csak a lába meg a pofája nagy egyébként gőze nincs a nagy sebességű vezetésről. Bocs jómagam sem vagyok természetesen profi, messze nem. De azért az ilyenek viccesek. Pláne hogy azért általában 1 BMW, Merci, Audi, szal nagy autó útfekvése, futóműve jobb mint a Corolla-é amivel én szoktam közlekedni. Ergo talán magasabb kanyarsebességet is tudna...

Optimális esetben (tudom ezis gyorshajtás...) nem megyek 110nél gyorsabban, ami, teszem hozzá, a mai autókkal gyakorlatilag teljesen biztonságos. (nem 4 dobfék van, meg esetleg nem 145-175 gumi)

Desert, amúgy egyszer valóban megcsináltam hogy ennyivel besoroltam 1 esküvői menetbe. És bocsánat alapvetően nincs gondom azzal aki kikanyarodik elém és ne adj isten abba kell hagynom miatta a tekerést vagy 1 kicsit fékezni. A notórius faszokkal van bajom, akik a leírt módon bírnak közlekedni. Mellékesen mikor még sokat jártam 2keréken (igen, elpuhult autós lettem) nem kellett beszarnom a 2mp 40-es vagy nagyobb tempótól, igaz mondjuk az 50 már kellemetlen volt tartósan. (ma már nem biztos hogy ennyire simán menne) Ellenben példálul eléggé felhúztam magam azon a szőkeségen, aki indok nélkül állóra fékezte a kocsiját, én pedig a tökig húzott fékkel alig tudtam megállni mögötte, mivel kikerülni már nem tudtam... (mellékesen a hátsó gumim - külső, belső - ment a kukába, mert az útra szórt só - kora tavasz volt - bizony megette). Illetve az sem egy élmény mikor valamelyik gyógyegér kinyitja eléd az ajtót, mert autót nem lát, a biciklis meg kikerül (legalábbis gondolja ő). Aztán ha esetleg a 2kerekű integet egyet, vagy leordítja h "Fasznak kell elémnyitni azt a kibaszott ajtót!" akkor meg fel van háborodva. Szóval úgy nagy átlagban itt is mint mindenhol szarnak a bicajosra. Rád akar tolatni a kapubejáróból, rád nyitja az ajtót, nem tart oldaltávolságot, megáll a bringaút közepén. Ha meg az ember nemtetszését fejezi ki csinálja a balhét. Apropó, valóban majdnem sikerült kamion alatt végeznem, végülis tök igazad van. Esetleg mikor elhúz mellettem üresen 110el, 10cm oldaltávolságot tartva, nem biztos hogy hű de stabilan meg tudom fogni a gépet. És bocs nehogymár pl erről én tehessek. Ellenben, amint látom nagyon bringás ellenes vagy. Csak nem gyorsabban tudnak haladni a dugóban? Jah bocs, a fékkel valahol igazad van, csak amíg neked 1 apró lábfejmozdítás, addig ő a teljes haladáshoz szükséges energiát maga fekteti be, nem csak bökögeti a pedálokat. (jó tudom néha nyomva is kell tartani)

ehpkb5 2008.01.09. 12:54:23

Desert

persze, kellenek hozzá a megfelelő körülmények (időjárás, öltözködés, viszony), de ha az megvan, akkor bezony az. mert amíg te lebattyogsz a kocsidhoz, parkolót keresve kerengsz, dekkolsz a pirosnál, addig én már elindultam, ajtóhoz gurulok és előrecsorgok a pirosnál
persze, vasárnap délben nyári szünetben gyorsabb a kocsi, de az átlag a bringa felé dől

Jimmy Dix 2008.01.09. 12:58:20

Lacee:
Hacsak nem vagy profi országúti kerékpáros (márpedig azt írtad, nem vagy az), te sehova nem sorolsz be bringával 50-60-as tempóban.
Egyébként az egész irományt nem tudom hova tenni, csak relativizálsz össze-vissza.

Roltii 2008.01.09. 13:00:11

bicikli: elő kell venni, fel kell öltözni hozzá és hasonlók. Tovább tart mint beszállni a kocsiba. Parkolás meg kb ugyanannyi idő, míg találsz a biciklidnek egy megfelelő helyet, lelalakatolod...és akkor még nem beszéltem arról, hogy levetkőzöl, megmosakodsz...ez mind nincs kocsinál...

Surda 2008.01.09. 13:01:43

Kaposváron van pl olyan közlekedési lámpa, amely kb. 1,5-2 perc piros után kerek 6 mp-ig zöld. :) Tuti, mert számlálóval is el van látva, úgyhogy nem kitaláció...

osztovata 2008.01.09. 13:03:42

A bicikliseket igazán nagyon szánom, de:
- a biciklis mehet a járdán noha van bicikli út és nem gyalogos
- átkerekezhet a zebrán (pedig nem gyalogos)
- szembemehet az egyirányú utcában (pedig a kerékpár is közlek eszk.) Benne van a KRESZ-ben is :)
Szóval szép-szép, de a szabályokat nekik is be kellene tartaniuk.

PS: ezek budapesti tapasztalatok

ehpkb5 2008.01.09. 13:07:43

Roltii

ezért mondom, hogy adott körülmények között
de nekem pl munkába járni illetve bármit elintézni a városban (Bp) budaörsiként verhetetlen a bringa
semmivel sem tart tovább bringára ülni, mint kocsiba - és ha a kocsi nem pont a ház előtt van, még gyorsabb is
amúgy az autóvezetéshez nem kell felöltözni? :)
a lelakatolásnál meg nem az számít, hova teszed, hanem hogy milyen elrettentően atombiztosan néz ki a zár

kompi · http://filmtrailer.hu 2008.01.09. 13:09:38

Remek ember lehetsz Lacee: Biciklisként és gyalogosan az autósokat utálod, autósként a gyalogosokat és a bicikliseket. Lehet hogy inkább téged kéne eltakarítani a közlekedésből.

Lacee 2008.01.09. 13:10:12

olvasgatom itt a kommenteket. hát amennyire tudom, kerékpárúton 20-al mehetnél. gyalogosok közt a járdán valóban max 10-el. Közúton emlékeim szerint 40. ÉS valóban jómagam is szabálytalankodok. Tök elismerem, kövezzetek meg! De csak az aki még sosem tett ilyet! (Naugye, mindjár senki nem akar...) Viszont a kerékpárosokra vonatkozó legtöbb szabály példának okáért kibaszás. Pl a 20-as limit. Nehogymár. Jah meg hogy gyakorlatilag nem előzhetek. Tényleg tökjó, vagyis ha nagytudású autós barátom 15-el bénázik az úton mert olyan szerencsétlen hogy nem tud gyorsabban, akkor énis menjek annyival, nemde? Holott esetleg a szabályok megengednék a több mint 2x-esét. Ha már felhoztátok, ha véletlen a pályára tévednék és ne adj isten előzök, ha valaki jön mögöttem gyorsabban, semmiben nincs adni egy kis gázt, és elöbb befejezni az előzést. És igen Sírok, hogy szar a közlekedés, csak azt vegyük már észre, hoyg első körben azért sírok, hogy nem lenne baj, ha egy élhetőbb helyen kéne közlekednünk. Másodsorban pedig azért - mert ugyan mint többször elismerem igen jómagam sem vagyok angyal, viszont rákényszerítve valóban 1 pillanatig sem vagyok - azért jópáran bunkó módra közlekednek. Miért van az hogy gyakorlatilag sohasem dudálok / villogok le senkit. A fénykürtöt max a fel nem kapcsolt, vagy vakító fényszóró, illetve a trafi jelzésére használom, nem azért hogy az elöttem levőt lehajszoljam az útról. Amúgy a gyalogosnak CSAK akkor van elsőbbsége ha lelépett, az meg egy teljesen más kérdés hogy az autósnak ekkor bármilyen körülmények közt biztosítania kellene tudni a gyalogos áthaladását. NEM nekem kell megállnom és elengednem, mikor ő a zebra MELLETT áll. (bár néha idősebb emberek, gyerekek esetében megteszem) Pláne hogy sokan ezt holott ez 1 gesztus, meg sem köszönik, vagy egyáltalán nem is átmenni akar esetleg csak pont ott vár vkit. Gondolj már bele, ha minden zebránál ahol 1 db gyalogos áll megállna 1 autó. Persze a gyalogosoknak qrva jó lenne, autóval meg reménytelenné válna a közlekedés. Mivel gyakorlatilag mindíg heltűnne 1 gyalogos.

Desert 2008.01.09. 13:12:19

"amint látom nagyon bringás ellenes vagy"

dehogy vagyok, inkább csak röhögök rajtuk, ahogy lihegik be a fekete füstöt a buszokból, pancsolnak a trutyiban és majd megdöglenek a 40 fokban és szintén büdösben. A bringa nem ide való. Én imádok bringázni: távol a várostól, a jó levegőn. Mert értelmes ember ott használja ahol való.

"Csak nem gyorsabban tudnak haladni a dugóban? "

hát nem tudnak. Amikor én járok és ahova járok, ott egy nagyságrenddel gyorsabb az autó. A kényelemről, biztonságról nem is beszélve. Én nagyon ritkán ülök dugóban.

"csak amíg neked 1 apró lábfejmozdítás, addig ő a teljes haladáshoz szükséges energiát maga fekteti be"

és ez engem hol kéne, hogy érdekeljen? Ha nem elég effektiv a működése, ha gyakran meg kell állni vagy lassitani, akkor alkalmatlan az adott környezetben való közlekedésre. Én sem járok traktorral a belvárosban, mert pont ugyanúgy nem tudja felvenni a közlekedés ritmusát mint a bringa az esetek nagyon nagy százalékában. De amúgy verhetném a mellemet, hogy 1000 nm-es nyomatéka van, tehát milyen jó is nekem, ha azzal járok...

Johnny336 2008.01.09. 13:12:25

Jártam már Kaposváron, kavernyáltam össze-vissza elég sokat, és nekem tetszett a hely. Legalábbis közlekedés szempontjából. Nem volt gondom, és rohadtul tetszett, hogy ki volt írva, meddig lesz még zöld, mikor vált zöldre. Persze nem voltak szinkronban, tehát a padlógázas módszer valóban szükséges - megjegyzem, ez minden csak nem egyenletes sebességgel történő haladás...aki kitalálta...nem is tudom mit csinálnék az ilyenekkel :)

Minden más amit leírtál, az igaz minden más kisebb-nagyobb városra is. Falvakban érdekes módon normális a közlekedés. Valószínűleg azért, mert ezred annyi kocsi van, mint pl. Pöstön.

matka · http://vakerda.blog.hu 2008.01.09. 13:14:56

Kedves Lacee, kifelejtettél egy fontos adalékot a kaposvári közlekedésből, ami megkeseríti az autósok életét: ez pedig a parkolás. A Teleki utcában a parasztok az úttesten parkolnak, amivel az amúgy forgalmas utcát leszűkítik egy sávra. A város más részein is vannak veszélyes helyen parkoló autósok de a Teleki sztrít naponta kiakaszt. A zsandárok ilyenkor hol vannak? Tudom, hogy demagóg duma, de a múlt hónapban fizettem 15 rongyot, mert lejárt jogsival kapott el a rendőr, pedig én nem veszélyeztettem ezzel a többi közlekedő polgár biztonságát, akkor tehát a RŐFÖS PÖCSÉRT NEM LEHET BEFENYÍTENI A VESZÉLYES HELYEN PARKOLÓ TUSKÓKAT??? Ez már lassan egy éve így működik, mivel a kaposvári önkormányzat teljes inkompetenciával áll hozzá az olyan forgalomtechnikai kérdéskhez mint parkolóhelyek.
Amúgy meg tényleg teljes gáz, hogy egy ilyen kicsi városban mint Kaposvár, nem lehet már normálisan közelekdni...

Brigi "B. A." főnöke 2008.01.09. 13:16:15

Egy pécsi Hakapeszi Maki:
70-nél minden lámpa megfog. Ha kevesen vannak, hajnalban vagy éjjel, akkor meg tuti. Itt tényleg nincs értelme 55nél jobban menni.

Hozzáteszem, az én km-órám szerint.

A cikket nem olvastam el, majd egyszer.

Lacee 2008.01.09. 13:16:28

kompi, csak mellékesen: Lehet. De látszik hogy véletlenül nem szándékozol megérteni a problémát. Mert: Gyalogosként, bringásként a faszkalap autósokat utálom (mondjuk őket autósként is.) Autósként, pedig a töketlen gyalogost, aki maga sem tudja mit csinál. Illetve azt a részeg Józsi / Pistabát aki annyira be van tintázva hogy az reménytelen, de azért bringára ül. (és bocs, nem, nem vagyok töketen mint gyalogos, vagy megyek, vagy nem, de nem hezitálok. Kerékpárosként fasz vagyok ami a szabályokat illeti, ezt el is ismertem. Autósként pedig igyekszem nem fasz lenni, akkoris ha esetleg szabálytalan vagyok. Plusz ha csak egyetlen apró kortyot ittam, MAXIMUM gyalogolok. Nem autózok, nem bicajozok.)

ehpkb5 2008.01.09. 13:17:56

Desert

a bringa sport- vagy közlekedési eszköz. attól függ, hol használják, de ne vitassuk el egyik szerepet se, mert mindkettőnek hasznos
a működése hatékonyságáról meg ne beszéljünk, mert míg én elmegyek 50 km-t két párizsis zsömlével, addig a robbanómotor 20%-os 'hatékonysággal' füstöli a fosszilis tüzelőanyagokat - ha lehetek egy kicsit demagóg :)

Gabe 2008.01.09. 13:18:20

És innen is üdvözlöm azokat az imádnivaló arcokat, akik a körúton brignáznak és örülnek, ha gyorsaban startolnak, mint az autósok...
Nos ehhez: gyorsan indul a bicajos, de annyira keskeny a sáv, hogy nem tudod leelőzni, amikor te vagy a gyorsabb, majd mikor végre igen (mögötted kvnatált tökölés), akkor a köv. lámpánál ismét becsorog a bicajos, hogy lassítson majd a sávodban.
Mindezek után pedig a nagy többség szépen befordul a Blaha felől jövet az Üllőire, ahol a sor elejére áll, mert ő persze gyorsabb...
Amióta vezetek (jó pár éve), nem merek a városban közlekedni bicóval. És nem azért, mert ne tudnám megtekerni a gépet 40-re...

Desert 2008.01.09. 13:20:57

"a működése hatékonyságáról meg ne beszéljünk"

ezt mondd annak aki azzal jön, hogy micsoda nagy teher, ha fékeznie kell, mert a mozgásenergiáját maga fektette be: LESZAROM

Lacee 2008.01.09. 13:24:20

matka, Teleki felé ritkán járok, de igazad van. Mellékesen többekközt ezért kerülöm inkább. Johnny jah az órák jók. (feltéve hogy működnek) Egyetlen hibájuk, hogy talán 1 vagy 2 kivételével 10s alatti időt is 2 karakterben jelzi. Ez azért rossz, mert messziről láthatod, hogy nincs értelme sietni amennyiben 1 karakter világít csak. A 2 perces piros, 6 s-es zöld is pontot ér. Valóban van ilyen. Átlag max 2 autó jut át.
Desert, az van hogy valahol igazad van. Viszont Pesten például nyilvánvaló okokból énsem ülnék 2 kerékre, és énis jobban szeretek kimenni a természetben kerekezni. Ámha sóher vagyok, és ha nem lenne jogsim viszont nem akarnék 30-50percet gyalogolni, akkor ez marad az egyetlen alternatíva, mer vmi 200-250Ft-ért nem veszek jegyet. Vagy taxizom, minimálisan asszem 488-ért (tudom legalább viszonylag olcsó)

ehpkb5 2008.01.09. 13:25:18

Desert

pedig neked mondom, mert te hoztad fel :)
mert amúgy nem hatékonyságról beszéltünk, hanem a másik közlekedésének aránytalan/veszélyes/fasz módon való akadályozásáról
ami független attól, hogy rollerrel/bringával/úthengerrel közlekedve fékeznek be előtted, szerintem te se veszed jó néven, de javíts ki, ha tévedek

Desert 2008.01.09. 13:33:24

"Ámha sóher vagyok, és ha nem lenne jogsim viszont nem akarnék 30-50percet gyalogolni, akkor ez marad az egyetlen alternatíva"

ez rendben is van, én csak azon kapom fel a vizet, amikor megpróbálják megmagyarázni, hogy még én vagyok a hülye, mert autóban ülök...


ehpkb5: "pedig neked mondom, mert te hoztad fel"

nem, én azt hoztam fel, hogy nem kéne pampogni azon, ha valaki miatt fékeznie kell egy kicsit. (nem az 5m-re történő elévágásról beszélek) Mert ezt nagyon sok helyről hallom bringásoktól, merthogy neki le kell fékezzen az amúgy szabálytalan 40-ről a járdán, meg a bringaúton, mert valaki keresztezi meri stb...

"szerintem te se veszed jó néven, de javíts ki, ha tévedek "

nekem soha nem okozott problémát ez. (az elévágáson kivül, de nem arról beszélünk)
Sőt, én direkt szoktam lassitani, hogy kiengedjek valakit a parkolóból, mellékutcából stb...

ehpkb5 2008.01.09. 13:42:34

Desert

nagyjából ugyanarról beszélünk ám, csak más vérmérséklettel
az, aki bringásként eleve panaszkodik, ha fékeznie kell a közlekedés más résztvevői miatt (leszámítva 5 méteres bevágást), egyáltalán nem való közlekedni
az ilyen lassítás megítélés kérdése: mammer/papper/babakocsi/turista szent tehén, még ha ott is van mellette a járda, mert 'nem tudja, mit tesz', de ha valaki a bringaút közepén állva mobilozik/rágyújt/parolázik, arra hadd lehessen rácsengetni
amúgy a bringázás eleve gyorsítás/fékezés, az adja a dolog lényegét, nem a minél egyenletesebb sebességgel csorgás

Manyizga (törölt) 2008.01.09. 13:46:00

Az a baj, hogy a KRESZ totál ellenséges az egy nyomon haladókkal szemben.

Pl. autóval szabad - "biztonságos oldaltávolság tartása mellett" LOL - azonos sávon belül előzni az egy nyomon haladót. (kerékpár, segédmotor-kerékpár, motorkerékpár) Fordítva ez tilos. Még balról sem. Mert az autós még megijedne a mellette elsuhanó biciklistől. Fordítva ááhh nem...

Lacee 2008.01.09. 13:50:31

Bocs én legalábbis 1 pillanatra nem próbálkoztam ilyesmivel. Viszont tényleg nem mindíg a 2 kerék a gyorsabb, sőtt szabályosan nagyjából sosem. Mint mondtam mióta tehetem én is inkább autózom. Viszont van aki nem teheti meg. Annak tényleg ez van. És úgy gondolom csak egy picit több odafigyelés kéne, vagyis a már általam említett viselkedésforma, tevékenységek megszűntetése. Amúgy az tök jó, ha te ennyire jófej tudsz lenni a többi közlekedővel, ez teljesen pozitív. Eszerint te lennél a követendő példa. Merthogy sok esetben valóban semmiben nem lenne kiengedni / beengedni valakit. A többség mégsem teszi. Pedig milliószor jártam úgy hogy én ugyan elengedtem volna az illetőt (párhuzamos közlekedésnél) úgy hogy elöttem lévő lámpa piros, tehát megállnom amúgy is meg kéne, de a párhuzamos sávban közlekedők nem. És én ott álokk és esetleg még rám is dudálnak hogy miért a lámpánál váró utolsó mögött 10m-re állok. (talán azért h szerencsétlen buszos be tudjon kanyarodni a pályaudvarra.) Jegyzem engem nem sűrűn engednek ki. Volt már rá példa, hogy (igaz énis kicsit erőszakos mondon) tolattam volna ki a parkolóból, de nem engedtek ki, ami valahol jogos. Aztán úgy adódott h rögtön utána sikerült kijutnom, innéttől volt a stabil 40 mert ugyan ahhoz siet h vkit 1 szűk parkolóhelyről kiengedjen, de menni viszont nem megy. (itt említeném az illető kiváló indexhasználatát, miszerint a szükséges helyek közül 1etlen 1-en sikerült indexelni, egyéb esetben pedig ahol nem kellett volna, viszont kanyarodik mindíg)

kraci 2008.01.09. 14:08:44

Na, én Kaposvári volnék eredetileg, de Pesten dolgozom. Mindkét városban közlekedek, Kaposváron főleg robogok, hát össze nem lehet hasonlítani a két város közlekedését: Kaposvár javára. Jó utak, kisebb forgalom, rengeteg körforgalom, létező parkolóhelyek. Az Anna utcai körforgalom ténbyleg gáz, mert kicsi hozzá a kereszteződés, de az sem veszélyes. És egyébként van zöldhullám, aminek a hiányát meglepve olvastam. Inkább tényleg az a gáz, hogy sok autós nem ad elsőbséget a gyalogosoknak, zebrán sem. Illetve robogósként az, amit amúgy gyalogosként imádok, hogy a belváros zöme sétáló-övezet, így vagy kilómétereket kell kerülni 50-100 méterért, vagy tolni a jószágot. Bűnbe esni nem érdemes, mert a rendőrök erre nagyon figyelnek, én is szívtam meg a spórolással. Szóval ennyi.
Pestbe, de még csak a környékembe sem mennék bele szívesen... ismeritek: káosz, katasztrófa, és bunkóság a köbön. Itt nem is mernék robogóval járni dolgozni a Hungárián!

Lacee 2008.01.09. 14:29:10

kraci igen Pest teljesen más. Volt hozzá már szerencsém. Mondjuk jah ennyiből tényleg jobb. Csak mint mondtam a körforgalmakkal sem lenne baj, ha tudnák használni. Nem tudják. Apropó az utak 1 része most tényleg nagyon fain. Csak azok a fránya szintbehozott aknafedelek... (mondjuk mostmár legalább szintben vannak) Hullik ki mellőlük az aszfalt. Tudom hidegbe kellett megcsinálni. Pestre amúgy addig amíg nem akarsz parkolni véleményem szerint 1 emelt futóművű Dodge Ram vagy hasonló méretekkel rendelkező egyéb terepjáró / pickup való. 20" feletti kerékméretével, méteres rugóútjával meg se érzed a kátyúkat. Meg lehet nem vág be eléd hirtelen senki, legalábbis senki akinek van némi életösztöne. Szal jah azé összességében örülök h nem Pesten élek. Egyébként az Anna utcairól csak annyit, hogy 1xűen oda sem kellett volna tenni, mert így tényleg sokszor a 4 lehetséges sávból az összesben megáll a forgalom (ami mondjuk annyiból jobb hogy talán 1ik hülye se megy neki a másiknak) De szabályosan gyakorlatikag nem biztos hogy tudsz indexelni, úgy hogy az ne legyen megtévesztő, mivel annyira pici.
Pestben az a király hogy az utcák jó magas százaléka még a napi 100 szekeres forgalmi nagyságra lett kitalálva... ehhez képest kap sokszor 100e autós terhelést, és sokszor keskeny is.
Jah tényleg vki írta a 8 sávot, hogy túlzás. Való igaz egyetlen helyen van. (aki tudja Füredi, és 48-as csomópont) ott tényleg ennyi van igaz 3 járdaszigettel.
Apropó kraci: hol van normális zöldhullám?
Igazából a Berzsenyi-Füredi útvonalon kéne, de ott a nyomógomb-vezérelt lámpák miatt ez amúgy sem túl esélyes. A Másik a 48-as Dombóvári út lenne ahol kéne hogy legyen, hiszen nagyjából ezeken közlekedik az átmenő forgalom. Ottis nyomógomb vezérelt lámpák rontják a hatást. Ezekből a legjobb, ami 5 perc után sem vált. (1 db van) Mivel a gyalogos átmegy a piros jelzésen, így az esetek 90%-ában mire az autósnak piros már nincs is gyalogos ami miatt kéne. A parkolókról annnyit hogy azért próbálj meg napközben parkolni a belvárosban. Nem annyira durva mint pest, de azért nem 1x-ű történet. Jah és a komplett belváros fizetős. Még azok a helyek is amiről a helyieknek sem tud vagy 50%-a mert amúgy 1 lakótelep belső területe, és gyakorlatilag nem nyitott csak a már említett kis vacak 1irányú Anna utcára.

Félreértés ne essék, nem azt akarom ebből kihozni hogy itt szarabb mint pesten, 1 frászt szarabb. Csak azért jobb lenne, ha MINDENHOL normálisan lehetne közlekedni, mert az utak ezt lehetővé tennék. (pesten természetszerűleg ehhez nagyjából a fél város lerombolása kellene, ezért gáz h itt viszont inkább csak egy picivel több logikusság, meg odafigyelés) Hogy van pl az, hogy 1 adott utcában minden évben beszakad a kukásautó?

Hawkeye 2008.01.09. 14:29:23

Lacee, csalódtam benned. Egy világ dőlt össze a más szemében a száálkát, magadéban még a betongerendát se típ. egoista majomkodásod miatt...
Előttem minden hiteledet elvesztetted...

Lacee 2008.01.09. 14:36:49

ezesetben én kérek elnézést, viszont kérlek fejtsd ki mire gondolsz, sajnos, lehet a fent említett okból nem tudom mire célzol.

kompi · http://filmtrailer.hu 2008.01.09. 14:42:58

Lacee: A közlekedés (és az élet) egyik kulcsa: tolerancia

Terveüdekszi 2008.01.09. 14:51:15

Elkezdtem olvasni... Aztán jött az 50-60-nal történő bringás sorolás... Muhaha! Komolytalan. Lapozzunk.

kovacsbela 2008.01.09. 15:05:55

Jómagam is kaposvári vagyok.
A közlekedés valóban körülményes, főleg a reggeli és délutáni csúcsforgalomban, de akinek nincs veleszületett türelme, az gyalogoljon, vagy maradjon otthon.
Szót tulajdonképpen csak és kizárólag azok az autósok érdemelnének, nők, férfiak, kivétel nélkül, akik a bal kezüket csak kormánytekergetésre meg dudanyomkodásra használják, de az indexkart és a világításkapcsolót nem találják.. Némileg tapasztalt autósként viszont látom, ez nem csak az ilyen hosszú posztot nem érdemlő kaposvári közlekedés sajátossága, hanem országos probléma. De, vannak a rend éber őrei, akiknek a feladatuk ezen hiányosságok 'retorziója'. Legalábbis bízzunk benne. Mert az, hogy fórumokban odamondogalódunk a fekete S500-as merci tulajának vagy a fehér VW transporter nagyképű vezetőjének, az nem visz sehova, karakterkatonáskodni, pixelháborúkat vívni manapság már nem szokás. Azok, akiknek valóban szólnának ezen hozzászólások, a startlappal kezdenek-végeznek, maximum az origo az, amit megtalálnak még..
Kellemes délutánt.

A gyorshajtásról meg majd leszoksz, ha egyszer célfotót kapsz, vagy neadjisten baleseted lesz.

Lacee 2008.01.09. 15:23:55

Jah igaz a 60 már túlzás -elismerem- viszont lehet hihetetlen, de az 50 még pár s-ig, tartható. Mellékesen pedig azért gondoljuk csak végig, egy versenybringának sík terepen simán 60 fölött van a vége. Szóval ennyit erről. Vagyishogy azért a 60 sem annyira hihetetlen mint páran előadjátok. Persze sík terepen MTB-vel eléggé. (bár ezis a kiosztástól függ)

Amúgymeg annyi lenne mégegyszer mondom az egésznek a lényege, hogy mennyivel jobb lenne, ha mindenki csak 1 picit előzékenyebb lenne a másikkal. Nem csakazértiskibaszokvele mentalitással állnának a közlekedők egyes csoportjai egymáshoz. Többekközt ezért igyekeztem több szemszögből leírni a dolgot. Hiszen az autóst egyrész zavarják a gyalogosok, akik ész nélkül futkosnak át az úton. Míg mondjuk a gyalogost zavarják azok az autósok akik ész nélkül hajtanak át a zebrán mikor ők már leléptek. Mennyivel egyszerűbb lenne csak 1 picit odafigyelni. Rendesnek lenni. A gyalogos mint írtam nem attól veszít feltétlenül sok időt hogy még vár 2-3 autónyit, mire kiürül esetleg az út. Viszont az autós sem attól veszít sok időt ha esetleg elenged 1 már lelépett gyalogost.

A toleranciával meg nyilván a lehetőségekhez mérten igyekszem egyetérteni. Sőt magam is igyekszem az lenni. Azt hogy ez nem mindíg sikerül, kiválóan példáza a polos megkergetése. Elszakadt a cérnám... És lehet hogy kicsinyes fasz vagyok azért mert nem tudom megérteni miért kell levillognia 1 olyan autósnak aki egyébként átlagban lassabb mint én, csak most épp az egyenesben rájött az ámokfuthatnék... és menne kereken 10km/hval gyorsabban, csakazért, hogy a kanyart mint már említettem 70-el bevegye... Gyakorlatilag vészhelyzetet leszámítva sohasem dudálok rá senkire, nem villogom le a bánatba.

És ráadásul mint mondtam mennyivel kevesebb lenne a gond, hacsak fele ennyire lenne szarul megszervezve a közlekedés. Például itt a számlálók a lámpánál kiválóak amikor működnek. Vagy ha jól lennének kitáblázva a dolgok, vagyis pl egyértelműen. Nem maradnának kin a 20-30km/h-s sebességkorlátozások 3 hónappal az építkezés befejezése után is... Esetleg elérhető lenne ahol lehetséges a zöldhullám. Ha máson nem a fogyasztáson és a károsanyag-kibocsátáson sokat segítene, de szerintem sokszor a vezetők mentális állapotán is. Mert nem lenne az ember 20x ideges ugyanazon a béna miatt aki nem bír elindulni, mert csak 1x kell elindulni. Persze ez már idealizmus.

Pável 2008.01.09. 15:36:01

A körforgalomban balra indexet én sem értem, láttam már itt Veszprémben is jópárszor. Ha valaki szokott ilyet, magyarázza már el az okait. A többi sztori szvsz nem érte meg a bill. cséplést.

Johnny336 2008.01.09. 15:42:26

Szerintem magyarázható az a jelenség, hogy sokan nem gondolkodva vezetnek, hanem megszokták, hogy kanyarodáshoz index kell. Tehát, ha tekeri a kormányt, reflexből üti az indexet is a megfelelő irányba.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.09. 15:43:20

Az a szép ebben a posztban, hogy mikor kitettem, nagyjából arra tippeltem, hogy lesz négy komment, ebből kettő azt, hogy "ezt el nem olvasom", meg egy-egy anyázat a levélírónak illetve nekem. Ehhez képest elég sok elmebeteg olvasónk van, akik nagyon ráérnek, kommentálni is. :) Lehet, hogy létre kéne hoznom valami elmebetegségi vándorserleget. :)))

EBEUSS (törölt) 2008.01.09. 15:43:32

Személy szerint jobbnak tartanám, ha a bal oldali indexet nyomnánk annak a jelzésére, hogy bent maradunk a körforgalomban, és nem megyünk ki belőle. A jobb oldali index sajnos nem látszik szemből, mert kanyarodás közben a kocsi túloldalán van, és kitakarja maga az autó. Amikor láthatóvá válik, a kocsi már huss ki is ment a körforgalomból, így nem volt nagy segítség a besorolni vágyónak...

Félreértés ne essék, soha nem indexelek balra, de egy ilyesfajta módosításnak lehetne értelme.

EBEUSS (törölt) 2008.01.09. 15:45:19

Silent!

Én már javasoltam egy multifórum létrehozását, hogy akkor is lehessen csevegni, ha éppen nincs friss post, és így nem is lenne mindegyik szétoffolva... Sok a ráérő! :)

Johnny336 2008.01.09. 15:46:27

Az a gond, hogy aki nem indexel jobbra ki, az balra bennmaradást sem fog jelezni. Innentől kezdve bukott az egész. De az ötlet maga télleg jó. Bár még nem volt gondom észrevenni a lehetőséget körforgalomban.

Silent!

Konkrétan vizsgára kéne tanulnom. Annál még a gigalevél is jobb. EGyébként nem volt rossz, csak kibaszott hosszú :)

Pável 2008.01.09. 15:50:14

Jah reflexből :) Ezzel csak annyi a gondom, h nem akkor kéne indexelni, mikor már tekeri, hanem előre, h lehessen tudni mit fog csinálni...

Más: sztem ezt a posztot nehéz szétoffolni, lévén szó volt benne vagy 10 témáról és 4 "közlekedési eszközről" (ha a gyalogszert is ideveszem).

EBEUSS (törölt) 2008.01.09. 15:55:37

Pável 2008.01.09. 15:50:14

Akkor nézd meg a többi postot is!
Azokat sem sikerült? :)
És szerinted most éppen mit csinálunk? ;-)

Lacee 2008.01.09. 15:57:39

Silent előszöris hamár itt tartunk meglepődtem hogy kitetted, pláne h télleg qrva hosszú. Amúgy nagyjából számítottam rá hogy kapok én ezért hideget, meleget, ha véletlen kikerül. Amúgy meg sajna annyira általánosra sikerült (szerintem) hogy nagyjából semmi ami közlekedéssel kapcsolatos nem offtopic. Amúgy egyetértek vizsgára tanulás helyett minden jobb, énis azé írtam meg... Aztán közbe hogy úgymondjam vhogy elküldődött.

Lui_78 2008.01.09. 15:57:57

Mindig bebizonyosodik, hogy vidéken kis faluban kell élni, kb tizedannyi stressz éri az embert. Igaz inger is tizedannyi:)

nprobe 2008.01.09. 16:02:12

osztovata 2008.01.09. 13:03:42
A kerékpáros nem kerekezhet át a zebrán...

EBEUSS (törölt) 2008.01.09. 16:07:55

A nyúl meg nem szaladhat át az autópályán...

ehpkb5 2008.01.09. 16:15:37

miért, a nyulat mennyire büntetik az átszaladásért május 1-től? és arányos-e az átszaladás sebességével?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.09. 16:17:53

ehpkb5: Az attól függ, ha a leállósávot se ugorja át, akkor a kezdő tét is 150 000... :)

ehpkb5 2008.01.09. 16:19:26

akkor olimpiai hármasugró-nyulak előnyben
nehezíti a dolgot, hogy a szalagkorláton átérve a másik irányba kell figyelni

Wannabe motoros 2008.01.09. 16:23:00

Segedmotorral 40 a limit.
A gyalogosnak meg akkor is elsobbsege van, ha nem lep le.

EBEUSS (törölt) 2008.01.09. 16:24:27

A nyuszi az életével fizet, ha nem volt elég ügyes.
Ha nem kapja el senki, akkor megússza, mint bármelyikünk a szabálysértést.

Johnny336 2008.01.09. 16:26:03

Elsőbbsége annak van, akinek megadják. :) Függetlenül a közlekedési eszköztől (autó, motor, bringa, roller, görkori, két láb). :(

EBEUSS (törölt) 2008.01.09. 16:28:58

Gyalogost arra biztatni, hogy elsőbbsége van az autókkal szembe, kb. olyan, mint amikor díjbírkozó apuka biztatja csenevész kisfiát, hogy mutassa meg nyugodtan a nagyfiúknak! :D
Aztán lehet csodálkozni...

Johnny336 2008.01.09. 16:31:29

Emlékszem, még jogsi előtt mindenki mondta, hogy "gyalogos-csalogatás, mindenkinek behúzzák, vigyázz, huhuhuhú, világvége, úristen".

Lacee 2008.01.09. 16:49:06

impetus, lényegében igazad van. De tegyük hozzá, hogy amennyiben legutoljára nem a legrosszabb helyen érem utol, én vagyok a gyorsabb, csakhát ott nem tudtam előzni, így maradt a 70-es töttyögés, ugyanis, rögtön a falu utáni emelkedőn utolértem... Vagyis igazából ami a poén h én voltam a gyorsabb.

Amúgy a gyalogosnak CSAK akkor van elsőbbsége amennyiben lelépett. Viszont ha lelépett elvileg minden körülmények közt el kéne engedni. Más kérdés hogy ugye 1 megpakolt sok t-s teherautóval ha az csak 50-el is halad, amennyiben a gyalogos 50m-en belül lépett pl le, hát, hogy mondjam elég reménytelen. Amúgy a segédmotornak mint írtam is, valóban 40 a megengedett.

Amúgy az kifejezetten gyalogos-csalogatás, ha látványosan lassítasz a zebra elött. pedig tulajdonképpen így tudnád biztosítani hogy ha ő esetleg lelép te meg tudj állni, ezáltal megadni az elsőbbséget. Szóval kicsit azért kusza. Csakhát valóban vizsgán ezt simán behúzzák, eleve 35-el csorogj oda és nem csalogatsz. Mondjuk eleve vizsgabiztostól függ hogy mit húz be, mit nem... Jegyzem szeretnek az embereknek behúzni az olyan gyalogosok miatt akik akkor lépnek a zebrára, mikor a kocsid orra 20-30cm-re van. Merhogy elvileg ugye ott meg kéne még állnod. Persze nem tudsz, meg egyébként is elsőbbséget megadtad amennyiben ugye nem kellett hirtelen sebességet és/ vagy irányt változtatnia, aztmeg bőven nem kellett, hiszen ő már eleve úgy számolt h mögötted megy csak át... De többnyire behúzzák.

Amúgy jah, hiába is lenne elsőbbsége minden körülmények közt ha nem adják meg. Mint mondtam volt már tapasztalatom hogy nem adják meg a gyalogosnak az elsőbbséget, illetve zebra elött megállt autót előznek párhuzamos közlekedésnél.

Vladimir Harkonnen 2008.01.09. 17:03:06

Ez már a sokadik hasonló poszt, amiről eszembe jut (mégha esetleg ismétlem is magamat), egy nemrégen hallott kinyilatkoztatás (mégha durva általánosítás is):

Tőlünk keletebbre mindenki szarik a KRESZ-re, és azt is várja el a másiktól!
Tőlünk nyugatabbra mindenki betartja a szabályokat, és azt várja el a másiktól is!
Magyarország az a mezsgye, ahol mindenki tesz a KRESZ-re, viszont a másikkal akarja betartatni!

Wannabe motoros 2008.01.09. 17:53:03

Nem csak akkor van elsobbsege, ha lelepett. A gyalogosnak a zebran elsobbsege van. Pont.
Nyilvan, ha nem lep le, nem tud atmenni...

Az is nyilvanvalo, hogy ha nem akar atmenni, akkor nincs elsobbsege. Persze, hiszen nem is kerul szoba semmilyen zebra, mert nem arra megy.

Pl aki hatarozottan megy a zebra fele es mondjuk 2 lepesre van, de latszik, hogy at fog menni, annak nincs elsobbsege?

Nem is igen ertem, hogy hogy erted ezt a lelepos dolgot :)

EBEUSS (törölt) 2008.01.09. 18:04:32

Akkor a zebránál mindig meg kell állni mintha STOP tábla lenne?
Ha nem így teszek, akkor nem garantált, hogy meg tudok állni, ha valaki nekifutásból elém vágja magát a zebrán. Ezt a fajta bizosítási csalást, hogy védik ki nyugaton? Lehet úgy, hogy akkor is megállnak, ha valaki csak a zebra környékén van, és éppen a cigerettáját sodorja...?

ehpkb5 2008.01.09. 18:21:28

Wannabe

jaja, a gyalogosnak a zebráN elsőbsége van. nyilván, ha nem lép le, nincs rajta, és elsőbbsége sincs. milyen egyszerű, ugye :)
és ugye ha nem akarna átmenni, nem menne a zebra közelébe, kivéve, ha a zebra a járda szélénél kezdődne, a gyalogos meg a zebrán kóricálna, de hát ugye a zebrához közel érve feltartott mutatóujjal besorol a házfal mellé (ettől dörzsölt is lesz), nehogy valaki félreértse a szándékát
tiszta sor
azokat az országokat szoktuk 'boldogabb'-nak hívni, ahol az autósok többsége rájött erre a paradoxonra, és ráadásul van olyan empatikus, hogy, ahogy ebeuss mondja, eleve lassítson a zebrához közeledve
:)

Radical Massza 2008.01.09. 18:35:07

Olyan, hogy gyalogoscsalogatás, nincs kereszben.Olyan viszont van, hogy:
43. §
(2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, járművel csak fokozott óvatossággal és mérsékelt sebességgel szabad megközelíteni úgy, hogy a vezető elsőbbségadási kötelezettségének - a szükséghez képest megállással is - eleget tudjon tenni, és e kötelezettségének teljesítése tekintetében a gyalogosokat a jármű sebességével ne tévessze meg.

Radical Massza 2008.01.09. 18:37:57

Van még tisztázatlan kérdés a gyalogátkelőhellyel kapcsolatban?
Ha van jogosítványotok, lehet-e ilyen triviális kérdésben bármi is tisztázatlan?
Nekem csak egy észrevételem van: miért is lehet, hogy akár Romániában, akár Ausztriában elég a járdaszegélyen állnom a zebra előtt és mindenki megáll?

ehpkb5 2008.01.09. 18:51:51

Radical

mint fentebb - némi szarkazmussal - érzékeltetni próbáltam, a szabályok ismerete se ér semmit, ha a közlekedési kultúra még nem tart ott

Vladimir Harkonnen 2008.01.09. 19:43:56

Ne tessék csak Budapestben gondolkodni!
Tavaj nyáron Szolnokon volt dolgom a Koosuth Lajos úton (2x2 sáv). Esett az eső, és én nem akartam kivárni a gyalogos zöldet, (én is pestiesen gondolkoztam) és nekiindultam a zebrán mikor egy kis rés keletkezet az autók között! Gondoltam elmegyek félútig, mint pesten, és mikor elfogynak a másik oldalon is az autók folytatom az utamat. Azt a fékcsikorgást ami ott volt! Nekem vörös, az autósoknak zöld volt a lámpa, erre fel megálltak, és átengedtek! Úgy meglepődtem, hogy többet ilyet nem csinálok! Egy Budapesti közlekedéhez szokott embernek igen mellbevágó élmény volt!

Vladimir Harkonnen 2008.01.09. 19:51:16

Ja, igen! Az is meglepő volt amikor Békéscsabán a rendőrök felkergettek a kerékpárútra, amikor az úttesten tekertem!
Mert ugye azt szoktam meg, hogy a rendőr magától addig nem avatkozik be míg vér nem folyik!

Mityu 2008.01.09. 20:18:27

Radikal Massza!

Ehhez mindig hozzájön egy kérdés a fejemben: Kamionnak ki miért ad elsőbbséget, gyalogosnak miért nem? :)

Valadimir Harkonnen!

Lapozz bele a nagykönyvbe, s meglásd meglesz a válasz a rendőri reakcióra :)

Sok kerékpáros nem tudja, hogy pl. a zÁrpád híd úttestjén is tilos kerékpározni... :)

Attila 2008.01.09. 21:21:40

Üdv. Sajnos ezek a dolgok mindenhol jelen vannak. Engem egyszer egy kamion menetszele vitt le az árokba bringával együtt (jött szemből a forgalom és úgy gondolta, hogy nem fog lassítani). Amin nagyon fel szoktam húzni magam az az, amikor városban megy 30-40-nel az illető (előzni nem tudsz), majd index nélkül megáll (esetleg index nélkül indul, kanyarodik), hirtelen belassít (majd visszagyorsít 40re), pirosnál olyan messze áll meg az előtte lévőtől, hogy közéjük még két kocsi beférne, stb. Itt nem arról van szó, hogy két mp-cel korábban akarok a következő piroshoz érni, hanem az ilyenek közül sokan csak akadályozzák a forgalmat a lassúságukkal és nincsenek tisztában azzal, hogy a kiszámíthatatlan manővereikkel mekkora balesetveszélyt jelentenek...

Rocko- 2008.01.09. 21:30:15

csak 13965 karakter.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.09. 21:49:31

Akkor nem is tippeltem annyira mellé. :) No és a kommentekkel együtt? :))))

Sam8888 2008.01.10. 14:34:59

"A másik kedvencem hogy nálunk nincsen olyan hogy zöldhullám."

Ezzel sajnos egyet kell, hogy értsek...

"...vagy mikor minden indok nélkül a sáv közepén megy, az azért elég zavaró tud lenni."

Talán mert többnyire a paraszt autósok egyébként a padkán túlra is képesek leszorítani és úgy előzni, hogy szembe simán jönnek. Ha középen haladok, akkor eszébe sem jut. :)

"az út széle szinte mindenhol járhatatlan. De ez Magyarország, ez MÁR a Balkán."

Naneeee. A kaposvári utak az utóbbi időben elég szépen rendbe lettek hozva.

A helyzet nem annyira vészes, mint ahogy te azt leírtad. Gyere fel Bp-re, és itt ezeket kb (2200000/68000~)32x gyakrabban tapasztalnád. (először énsem hittem el, csak huzamosabb "itt élés" után)

VR6 2008.01.10. 16:29:01

"én pl állandóan bátran lelépek, de persze figyelem a sofőr arcát, hogy ő is figyel-e."
Lacee rólatok beszélt, akik ész nélkül lelépnek, de bizonytalankodnak egy jót előtte.
Kaposváriként teljes mértékben egyetértek a fent leírtakkal, szobrot állítunk Lacee-nak a Füredi úti csomópontban :)

Kitalátor · http://kitalator.blog.hu 2008.01.10. 17:43:57

Bukowszky (bukowszky.blog.hu 2008.01.09. 12:39:06)
A korábbi városi közlekedés-szervezővel többször vitatkoztam ezen. Megjegyzem, hogy az átmenő főutak állami kezlésűek.
Szóval az a srác többször elmagyarázta, miért rossz Miskolcon a 3-as átvezető és a többi, pl a 26-os meg a Diósgyőr felé menő út zöldhulláma. De Miskolcon ő is bármikor átment 55-tel, Debrecenben meg a GÖCS-től az Attila térig 90-re van beállítva a zöldhullám. A 35-ös kivezetőn elvileg 60-ra, de a 33-as kereszteződésénél direkt megtörik a zöldhullámot, mert a rendőrség nem járult hozzá, hogy a Böszörményi 68 alatti őrsükhöz ne lehessen kifelé menet balra, vagy onnan ugyancsak balra kifordulni kék lámpa nékül. Közlekedési lámpára meg nem akarnak költeni, amúgy is furcsa lenne 30 m-re egymástól kettő. A 35-ösön utána a Doberdó utca utáni kereszteződésig jól lehet hakadni, de ott hosszúm piros van, le kell mennia gyerekbörtön szervízútjára, és onnan fel a Lóverseny utcánál.

gaben 2008.01.10. 22:18:11

Most már mindegy. Én is kaposvári vagyok.
A melóba a belvárosból a külvárosba kb 3Km, kocsival 5perc, busszal három megálló, gyalog 25 perc alatt járok.

Majd onnan Dél-Dunántúl szerte letekerek 200-450 Km-t a cégessel majd haza mint fentebb írtam, csak szembe a csúcsforgalommal.

Ha a belvárosban van dolgom, elsétálok, elintézem és nyugodtan ihatok egy sört, pénteken esetleg többet is, és ha ezek után nem látnak otthon szívesen a haverokkal mégtöbbet:P

És így gondom sincs a parkolásra stb és nem érint a szondázunk és mérünk szlogen sem.

Nagy ötlet volt lezárni a Kossuth teret.
Három négy környékbeli utcában, kelet nyugati forgalmat bonyolítókon viszont büdös nagy torlódás van reggel és du.négy után.

Iskolák/ óvodák előtt meg mi van!

Háztartásbeli muttik jönnek X5-el, M Mergával, múltkor láttam egy VW fénytont is, és viszik a kölköt haza.

De mi a ráknak kell a belvárosban ovit választani ha a kertvárosi környékükön a levegő is jobb, meg ott nem gond ha 50centire bírnak csak állni a padkától a majd' két méter széles verdájukkal.
VIP gyerekek mi? Egy Fa**t!

Ami meg fájt. Ha már a mi főterünkhöz a debreceni volt a minta/nem véletlenül/ akkor mi a bánatos szarért nem bazaltkockát, természetes anyagokat használtak fel az igénytelen, ízléstelen és unalmas térkő és műkő helyett. Fos az egész, műanyag.

Lehetőségek városa... Ez fogadta az idetévedteket még 2-3 éve. Mára lecserélték Virágok városára. Még jó! Tény, hogy a kertészek jól dolgoznak.
De ha felavatnak egy új céget már másnap bezár kettő másik. Ennyit a sosemvolt lehetőségekről. "Na fiatalok innen el!
De szaporán!" Ki tudja honnan idéztem?

Toomi 2008.01.17. 17:31:56

oo, kb 2 eve nem ult am a srac biciklin, ezek regi sztorik :) En rendszeresen biciklizek, suliba is majdnem mindig azzal jarok, sik uton 40-50es tempo montival is tarthato, persze akkor kiizzad az ember rendesen. Viszont itt varoson belul sokkal gyorsabb a bicikli mint a busz, a kocsihoz merve nagyjabol ugyanolyan gyors.

udv, Toomi
(egyebkent az occse vagyok innet a masik szobabol csak most talaltam ra erre :D)

EBEUSS (törölt) 2008.01.17. 18:24:12

Toomi nagy ruhát kapsz a bátyádtól ezért! :D

Radical Massza 2008.01.17. 18:51:04

Toomi, itt az ideje, hogy versenyeken indulj, mert a legmenőbb világbajnok kerékpárosok is csak nehezen tudnak 40-50-el menni a milliós országúti gépeiken, miután csupaszra borotválták a teljes testüket:-) Hajrá ifjúság!
Vagy legalább állítsd át az km órádat, hogy a montigumi átmérője legyen benne végre:-)

Toomi 2008.01.17. 19:14:54

Radical Massza: nem hosszu kilometerekre ertettem, de jottem mar a varosban (nemtudom mennyire ismered a várost, de a praktikertol a furedi-48as ifjusagi keresztezodesig) 50el auto mogott...hosszu tavon olyan 30km/h atlagot lehet tartani dombokkal lejtokkel mindennel. Egyebkent koszonom, nyaron volt par nap mikor 90-100km-t tekertem, barmennyire is hihetetlen lehet menni 50el. ja es 26x1.95 van az oraban es akkora van a felnin is :p

velodoki 2008.04.24. 16:00:45

Manyizga!
Nem vagyok benne biztos, hogy a KRESZ-tankönyvben vagy az oktatómtól hallottam, de kerékpáros előzésekor két "ajtónyitás-távolságnyit" illendő/szükséges tartani a biztonság érdekében. Erre természetesen az előzőnek (ami általában az autó) kell ügyelnie...!

Manyizga (törölt) 2008.04.25. 10:04:16

velodoki,

sajnos a KRESZ-ben nincs meghatározva a konkrét oldaltávolság. Csak annyi, hogy "megfelelő" oldaltávolság.

KRESZ, 34. paragrafus, előzni akkor szabad, ha:

"d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani;"

Namost a "megfelelő" változó mértéke nem definiált sajnos. :( Kellene pedig egy 2 méteres minimumot megadni egy nyomon haladó járművek előzésére.

Ezzel szemben a KRESZ további hátrányokat tartalmaz egy nyomon haladó járművekre vonatkozóan.
1, Nem kell akkora (gyakorlatilag semekkora!) követési távolságot tartani mögöttük (27-es paragrafus)
2, 36 par/ 6/ b): két járműnek - az egy nyomon haladó jármű melletti elhaladást kivéve - ugyanabban a forgalmi sávban egymás mellett haladni; (vagyis ilyen járművet lehet gépjárművel azonos forgalmi sávon belül előzni, de fordított helyzetben ez tilos, mert megijedne a teherautósöfőr, ha elhúzna mellette egy biciklis 5 centire. Fordítva nem gond.)

www.b-m.hu/belugy/bmjog.nsf/cda8258f45faba0cc12569480042e930/125c50facf928234c1256b760041f70c?OpenDocument

velodoki 2008.04.26. 22:19:49

Manyizga,

köszönöm a felvilágosítást, tényleg nem voltam benne biztos, hogy kitől/honnan ered ez a "szabály".
Elhivatott kerékpárosként rá voltan kényszerítve, hogy megtanuljam, hová kell "raknom" a kereket, hogy biztonságosabban közlekedhessem két keréken is. Ezen elvek alapján autózom is! A bringások teljes biztonságban vannak körülöttem. Január óta - mióta Münchenben élek - csak kerékpározom a városban (néha metró, de itt abból is van választék ugye). Azóta nem is vágyódom haza, mert itt nincsen anyázás, mindenki tudja, hol a helye. Ha "szerencsétlen" kerós leszorul az útra, mert éppen nincsen bringasáv kijelölve a járdán, akkor az autósok beállnak mögé, nem dudálnak, nem próbálják meg leszorítani, hiszen ő is közlekedik, mint mindenki, legyen alatta akárhány kerék is.
Talán mindenkinek szüksége lenne egy-két hónapot nyugati kultúrában eltölteni, megtapasztalni az együttélés remek érzését, hátha ragad ránk valami.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása