Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Adrenalinkúra a szalagkorlát mellett

2008.01.10. 08:10 :: SilentSound

Akármerre nézek az utóbbi napokban, az összes online autós újságban és blogon arról van szó, hogy szarrá lesz mindenki büntetve és csak úgy röpködnek majd a háromszázezer forintos csekkek, meg a nulltolerancia. Mi már megemlékeztünk a témáról tavaly október közepén. Különben is, az egész csak májustól lesz aktuális, addigra mindenkinek a könyökén fog kijönni az egész. Ha valaki még nem unja, az meg olvassa el ezt is.

Foglalkozzunk inkább valami izgalmasabb témával, jöjjön egy kis halálközeli élmény, meg szarral villogás (nyugi, majd meg fogjátok érteni, nem őrültem meg). Nem is olyan régen posztoltunk egy történetet, amiben levélírónkat próbálták az M7-esen kinyírni az autóból kidobált változatos tárgyakkal. Gábor, aktuális sztorink beküldője minden bizonnyal ennek hatására ragadhatott billentyűzetet, mivel őt is ugyanezen az autópályán próbálta halálba taszítani egy önjelölt igazságosztó.
Nyár végén történt egy szokásos szombat de. az M7-en Balaton felé. A belső sáv összefüggően 130 al menetelt míg a külső kb 100-al. Én is mentem a tömeggel a belsőben édesanyámmal amikor egy nagy terepjáró tűnt fel a tükörben és elkezdett villogni. Mivel előttem a sávban még vagy 100-an mentek velem együtt hasonló sebességgel így nem lassítottam le a külső sávba soroláshoz, mivel tudtam, hogy utána nagyon nehéz vissza jönni. A terepjáró hirtelen jobbról megelőzött és úgy vágott vissza elém, hogy nagyot kellett fékeznem és behúzódni balra a középső füves részre.



Nem sokon múlt az életem így persze az adrenalin megemelte a pulzusomat és nagyon ideges lettem. Amelyet úgy fejeztem ki, hogy elkezdtem villogni a teljesen lesötétített fekete pajerora. A válasz pillanatok múlva érkezett egy méretes blokkoló fékezés képében amelyet csak a sok adrenalin miatti gyors reflexek miatt védtem ki. (vonóhorga volt)   Ezen események sem hatottak rám nyugtatólag így megint villogtam párat melynek az lett a vége, hogy a Pajero füstölő kerekekkel megállt az autópálya belső sávjában 130-ról. Ismét sikerül kivédenem a veszélyt. A következő pillanatban kiszállt egy 130 kg-os arany láncos hatalmas kan [...] odajött és üvöltve ki akart rángatni az autóból. „ hogy merészelsz rám villogni ezzel a szarral!” (89-es  honda accord). Az ajtót vadul húztam belülről így nem tudta feltépni és közben mögöttünk sem történt még tömeg baleset. Majd üvöltve mondta, hogy álljunk félre „megbeszélni” .Ekkor lassan eljutott a borsónyi agyáig a szituáció (a belső sávból elkezdtek az emberek vadul kivágni a még haladók közé a külsőbe) és végül visszaszállt majd padlógázzal elhajtott. Ha ez nem pont ekkora tömegben történik tuti nem élem túl...

Tisztában vagyok azzal, hogy nem volt okos dolog amit tettem, de döbbenetes felismerés volt számomra az, hogy bizonyos emberek törvényen felül állnak. (nem csak azt hiszik magukról) Látszott a szemén, hogy Vele ezt nem teheti meg Senki büntetlenül. Azt értem, hogy bölcsebb nem kikezdeni az ilyen „emberekkel” de ők ezt kihasználva tényleg büntetlenül gázolnak át mindenkin az élet minden területén. Biztos vagyok benne ha ebből az esetből rendőrségi ügy lett volna bármilyen formában (baleset, testi sértés stb) vesztesen kerültem volna ki a másik oldal rutinja és pénze miatt...

150 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye veszélyes autópálya

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GOD 2008.01.10. 10:21:40

Ficere 2008.01.10. 10:18:50

Szerintem csak az autópálya nem stimmel, különben nem a vonóhorogtól félne...

Dr Kangörény 2008.01.10. 10:21:48

Mike 12, ez micsoda hülyeség. Mi az, ha nekem van, akkor neki is van? Egyébként ha pisztollyal száll ki, akkor menekülök. De itt nem volt szó erről és nekem még sosem támadtak fegyverrel, nekem viszont van! Jelen esetben a barom kiszállt emberkedett, rángatt az ajtót. Na ebben a szituban arcon lövöd, akkor nem fog visszamenni a kocsijába a fegyverért, mert sok problémája támad hirtelen.

EBEUSS (törölt) 2008.01.10. 10:24:04

Nos, ha engem hasonló szituban levillog egy idióta, és nem tudok rágyorsítani az előttem tötymörgők miatt, akkor lehúzódok, magam elé engedem, aztán visszaállok közvetlenül mögé, és söprögetőnek használom, aki tolja le előlem a lassabbakat. Mivel én nem vagyok pofátlan levillogni őket, így megteszi a vadparaszt, de ezzel nekem is utat csinál.
Akinek a discóban sem szólnál vissza, arra a közúton se merj rávillantani, mert ez lehet belőle...

Walaki 2008.01.10. 10:24:10

Az összetartásról csak annyit, múltkor baleset miatt M5 Szeged felé lezárva a 100-as km környékén, forgalom elterel mellékutakra. Araszol a sor a török és egyéb vendégmunkások előzik végig a sort, ha jön valami szemből, akkor vészfék, betolakszik stb...Erre egy menetrend szerinti buszos beállt a szembesávba, ott haladt még kiszólt nekem, hogy nehogymááá ezek rohanjanak, meg keménykedjenek, mikor nekem meg időre kéne beérnem Szegedre, stb. Lépésben haladt a sor, busz szépen mellettem, akkor lett visszaengedve amikor jött valami szemből. Pár próbálkozás még volt, hogy ledudálják a buszt a sávból, de aztán felhagytak vele és beálltak a sorba:DDD.Sztem jól csinálta a buszos, de lehet, hogy ez csak az én véleményem?

GOD 2008.01.10. 10:25:05

Kangörény_ 2008.01.10. 10:21:48

Új mozgalom: Kangörénnyel a kanCvitamin ellen! :O)

gabaglukk 2008.01.10. 10:26:39

es ha kiszallt a belsoben? en a 3-ason lattam ott taxist tolatni is :D

Hmm 2008.01.10. 10:27:12

A terepjáros csak ugyanúgy felbaszta magát, mint te. Ha jobbról meg tudott előzni, akkor volt annyi hely, hogy lehúzódj előle. Aztán ezt megteheti a következő is, a gyorsabb meg haladhat. Az egy kurva nagy tévedés, ha ha az autópálya belső sávjában hárman vannak, akkor a negyedik a sorban már nem is számít. Lehúzodsz, visszasorolsz, újól és újból. Ez kb. a jobbra tarts. Miért fontosabb a te folyamatos haladásod, mint azé, aki mögötted jön? Miattad előznek az autópályán ezerszer jobbról. Mennyi időbe telt, míg az üvöltözés után eltűnt előled, hm? Akkor mibe került volna elengedni?

Szendwich 2008.01.10. 10:28:56

marvinnal a pont...

Lui_78 2008.01.10. 10:32:10

Bazi nagy motorral kell járni, német rohamsisakban, halálfejes kendőben, napszemüvegben. Legtöbbje elenged, higyjétek el:)

Radical Massza 2008.01.10. 10:34:04

God, nem kommandós vagyok, hanem pszichopata és bármit felhasználok, ami a kezem ügyében van, ha a másik átlépi a határt.
De ha nem áll mellém senki, akkor először is nyugodt hangon közlöm az ilyen hülyékkel, hogy most visszaszáll a kocsijába, mert papírom van róla, hogy beszámíthatatlan vagyok, ha pedig tovább szarakodik felgyújtom a francba a verdájával együtt. Ez utóbbit még senki nem akarta igénybevenni, csak pampogtak és elhúztak. Öcsémre már húztak pisztolyt ilyen esetben, nekem még kimaradt.
Csak nem veled esett meg? Te pedig oda szoktad tenni magad emlékeim szerint. Mondjuk én inkább konfliktuskerülő nyugodt döcögős vagyok, de ha elszakad a cérna, nem érdekel mekkora a másik.
Viszont érdekes, hogy az utóbbi években senki nem satuzott előttem, pedig miután megkezdem az előzést a pályán, nem érdekelnek a mögöttem villogó balkáni köcsögök, saját tempómban be is fejezem, ott, ahol én jónak látom, annyival, amennyivel én jónak látom. Nagyjából ennyi.

Sam8888 2008.01.10. 10:37:31

Mike12
"pisztoly témához: ha neked van pisztolyod, akkor a tahónak is van, és nem obégat hanem alapból el kezd rád lövöldözni"

Nembiztos, de ha rádló és "véletlenül lelövöd", akkor önvédelem volt és szabadon távozhatsz :)

Sam8888 2008.01.10. 10:40:04

Terveüdekszi 2008.01.10. 10:06:28

Istenem miért vagyotk ilyen pesszimisták a fegyvertartással kapcsolatban? Nézzétek meg Angliát, nekik a legszigorúbbak a fegyvertartási törvényeik, aztán mégis van a legtöbb fegyver általi halál...

Ha neked van pisztolyod, meg a bunkó parasztnak is, akkor még a melletted lévő 10 autósnak is meg a mögötted lévő 25 autósnak is. Ugye, hogy így már milyen érdekes?

GOD 2008.01.10. 10:41:29

Radical Massza 2008.01.10. 10:34:04

Nem velem volt, csak már leírtam 1x,

"3., Szerintem a döbbenettől/félelemtől azokban is megállt az ütő! Gondolj már bele: éppen most álltak meg vészfékkel a pályán! "

Pont olyan vagy, mint a Jeti... Bömid van? :)

EBEUSS (törölt) 2008.01.10. 10:42:02

Annyit kérdeznék, hogy mekkora kár keletkezett az autódban?
Mert ugye biztos megrúgdosta, tükrödet letörte, ha már ilyen durva helyzetbe kerültetek, de téged nem tudott elérni...

Dövan 2008.01.10. 10:42:35

Nos, kevesebb mint 3 óra alatt eljutottunk egy előzéstől a polgárháborúig.

Lui_78 2008.01.10. 10:44:57

Na igen, elég lusta ma a társaság....:)

GOD 2008.01.10. 10:45:40

Sam8888 2008.01.10. 10:40:04

Egyet vegyél tudomásul: egy dolog, ha nálad van a stuki, egy másik, h kiválóan tudsz lőni, de arra külön ki kell képezni az embereket, h gondolkodás nélkül lőjenek rá egy élő emberre!

Johnny336 2008.01.10. 10:47:05

GOD!

Ember! Itt a kulcsszó. A történetben említett lény nem tudom mennyire tekinthető embernek a viselkedésének és problémamegoldó-képességének ismeretében...

GOD 2008.01.10. 10:47:07

Dövan 2008.01.10. 10:42:35

New world record! Call the Guiness! :O)

GOD 2008.01.10. 10:49:40

Johnny336 2008.01.10. 10:47:05

Nehogyaszidd. Ez a fajta az, amelyik még használat előtt belehal a kipróbálásba, vagy eszementen rángatja a bebiztosított fegyver ravaszát...

Swiftes: Ippon!

rincewind 2008.01.10. 10:51:58

Ez a direkt beblokkolás az egyik leggusztustalanabb ocsmány szardolog. Velem bicajozás közben esett meg, városi úton menve mögöttem dudálva érkezik egy furgon, bevág mellém és látom hogy magyaráz valamit feltekert ablaknál, meg mutogatja, hogy takarodjak fel a bicajútra, mire én intek neki, hogy menjen szépen, előzzön meg. Erre színpadias gázfröccsel elém vág, beblokkol, majdnem belemegyek, majd újra gáz, fickó el.
Szegény nem tudta, hogy a kresz szerint ha a bicikliúton veszélyesebb a haladás, akkor nem kötelező azon menni (egyébként bicikliút párti vagyok). Én 30-35-el mentem egy kb. 0 forgalmú úton (volt rá majdnem fél perce hogy mellettem menve magyarázzon), a bicikliút hepe-hupás, néhol belátható néhol beláthatatlan keresztukat keresztező, közvetlenül kertesházak bejárata előtt elmenő út volt rajta gyalogosforgalommal, gyakorta babakocsisokkal. Arra jó hogy 15-20-al csorogjon az ember. Persze akkor ott nem volt időm levezetni ezt a tahójának, de még ha sikerül is, akkor se biztos hogy felfogja. Így hát majdnem megölt.

osztovata 2008.01.10. 10:55:03

Hasonló eset velem is tötént, egy 5 éves Nissan Primeraval merészeltem nem letérni egy hasonló - a borsőnyi agy kis tulzás, talán borsszemnyi - IQ-val rendelkező BMW-vel közlekedő faszkalap elől. Az M7 Pest felé tartó szakaszán abban a kanyarban ahol az M7 becsatlakozik az M1-M7 bevezetőbe. Itt az alábbi közlekedési jelzések vannak:
- záróvonal,
- előzni tilos
- 100km/h korlátozás
Én 100-zal mentem a seggfej kb 150-ről lasíthatott le. Miután nem sértettem szabályt és nem engedtem el - megjegyzem a külső sor is tele volt - a 4 sávos részen jobbról elém vágott és lelasított kb 40-re. Vészfékeztem, kivédtem, majd ő kb 1 km-en keresztül direkt lassan haladva feltartott.
Sajnos ilyenkor persze nincs rendőt, (nem lehet minde sarkon; muhaha) se kamera, se semmi, így ha baleset tröténik tutti, hogy engem hoznak ki vétkesnek.

Amíg az ilyen nimandokat nem szűrik ki, addig sajnos semmi nem változik. Az egyedüli esély, hogy egy gyorsulási versenyen összetöri és -égeti magát. Bőven megérdemelnék, hogy egy életre nyomorékokká váljanak, mert különben folytatják mások életének a veszélyeztetését.

Amúgy aki a nyári, hétvégi M7-re megy az vessen számot azzal, hogy nem rohanhat...

kukutyinból 2008.01.10. 10:55:09

Ezt írtad:
"A terepjáró hirtelen jobbról megelőzött és úgy vágott vissza elém, hogy nagyot kellett fékeznem és behúzódni balra a középső füves részre."

Ebből azért nekem az látszik, hogy te is le tudtál volna húzódni. Szóval akkor most hogy is van ez?
A másik, hogy te ugyanúgy kezdtél bunkózni, mint ő korábban. Akkor hal meg ártatlan ember, amikor két ilyen idióta összekerül az utakon.
Bocs, de szerintem megérdemeltétek volna, hogy arra járjon egy rendőr és jól pofánverjen gumibottam mindkettőtöket.

EBEUSS (törölt) 2008.01.10. 10:57:52

A Pajerokban nincs ABS? A kis swiftemnek nem füstöl a gumija akkor sem, ha 180 -ról nyomok egy padlót, ami elég sűrűn előfordul...

hkf 2008.01.10. 10:59:00

Ha mindenkinek van fegyvere, akkor szerintem a baromállatok is visszavesznek az arcból, mert talán te kisebb, gyengébb, csóróbb vagy, de közel sem biztos, hogy lassabb is. Mert ugye nem az a lényeg, hogy a baromállat akkor még le is lőhet, hanem az, hogy te is! :)

Szerintem jó lenne. Ha mondjuk az ilyen - nemmondjukkinemirjuklefajták - csoportosan lincselnének, akkor legalább lenne esélyed. Most nincs.

GOD 2008.01.10. 11:05:48

EBEUSS 2008.01.10. 10:57:52

kikapcsolható, legalábbis amelyiket én láttam.

Dr Kangörény 2008.01.10. 11:07:11

OK, akkor haggyjuk az ilyen barmokat szabadon garázdálkodni, húzodj le 130-nál a belsőből, akkor is, ha előtted 20-an mennek ugyanott, mert valaki hátulról villog rád. Mondjuk te is mennél, de hát te nem vagy paraszt, ezért nem villogsz. Igen, ennek lenne az a következménye, hogy legközelebb amikor leparkolsz, akkor majd kiállít téged a parkolóból, mert az éppen neki kell, a benzinkúton is előre kell majd engedni, mert ő siet, meg egyáltalán!
És egy elméleti kérdés: mi van akkor, ha ilyen szituban én is mennék, mint a barom, villogok az előttem lévőre és hirtelen utolér egy másik magamfajta barom, aki szintén villog rám. Mellettem ott a hely jobboldalon. Most akkor le kell húzódnom? Ha nem húzódok le akkor szabálytalan vagyok? Na, mi ilyenkor a teendő?

Sam8888 2008.01.10. 11:10:41

Kangörény_ 2008.01.10. 11:07:11
"Ha nem húzódok le akkor szabálytalan vagyok?"

Akkor már nemtökmindegy, ha túllépted a sebességkorlátozást he?

EBEUSS (törölt) 2008.01.10. 11:11:27

GOD 2008.01.10. 11:05:48

értem

"Gábor" 2008.01.10. 11:16:44

Néhány kiegészítés a beszámolóhoz amit én írtam. Először is kurvára meglepődtem amikor állóra fékeztek elöttem 130-ról és nagyon örültem, hogy meg tudtam állni mögötte kb 1 méterre. Utána rögtön attól féltem, hogy mi van mögöttem. Miközben az a barom rángatta az ajtómat közben vártam mikor csapódik be valaki hátulról a mögöttem állókba. Annyit tettem, hogy üvöltöttem ki neki "majdnem megöltél!"-az előzésére célozva. Az ember amikor végre levette rólam a szemét és felnézett akkor fogta föl, hogy folyamatosan jönnek az autók ezerrel és ő ott áll. Akár mekkora benga is ő sem volt biztonságban. Tudom, hogy kurva nagy mázlim volt és azt is, hogy el kellett volna engednem az első villantásokra, na de ha így van akkor lassan mindenki villogni fog a belsőben és mehetek 100-al Balatonra.

Desert 2008.01.10. 11:22:05

figyelembe véve, hogy egy ilyen pajero nem különösebben virgonc 130 felett, bőven lehetett hely a jobb sávban, hogy lehúzódj.

persze ettől még baromhülye volt az illető.

Dr Kangörény 2008.01.10. 11:25:37

Sam autópályán 130-al milyen sebességhatárt lépek túl az idézett esetben???????

Az a hozzászólásom azoknak szólt, akik szerint ilyenkor le kell húzódni, mert az a szabály. De a kérdésemre érdekes módon nem válaszoltak, tehát még mindig érdekel, hogy ha én is villogok az előttem haladóra, meg rám is villognak, akkor mit kell tenni?

wagabound 2008.01.10. 11:26:31

Jótanács (bevált): jobbra kihúzódni, gázt levenni, barmokat elengedni; elhúznak szépen az anyjukba, előtted meg, ha lassan is, de kitisztul az út és az ég, és szép lesz a világ. Nem az a fontos, hogy gyorsan érkezz meg valahová, hanem az, hogy MEGÉRKEZZ. Az önkéntes szervdonorokat hagyni kell adakozni.

Aszi 2008.01.10. 11:31:37

Ficere:

"Ugyanis nem csak akkor kell jobbra menni, ha előtted üres a belső és jön mögötted egy gyorsabb, hanem MINDIG, ha van hely a külsőben, és jön mögötted egy gyorsabb."

Ficere pajti, ezt már megint benézted. Idézem a kreszt:

"Ha 3500 kg megengedett legnagyobb
össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú
autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte
gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza"

Vagyis nem köteles kihúzódni a külsőbe, ha ő úgy gondolja, hogy több járművet kíván előzni.

Az pedig jelen esetben nem számít, hogy mögötte jött valaki, aki gyorsabban akart volna menni, ugyanis 130-cal haladtak, ez pedig azt jelenti, hogy az akadályozás tényállása nem állt fenn. A kreszhez fűzött hivatalos értelmezés kimondja, hogy akkor nem akadályozza a mögötte jövők közlekedését egy jármű, ha az útra megengedett legnagyobb sebességgel halad.

Tehát nem, nem kellett volna kimennie a külsőbe.

mxplanet 2008.01.10. 11:31:58

" Kangörény_ 2008.01.10. 11:25:37
Sam autópályán 130-al milyen sebességhatárt lépek túl az idézett esetben???????

Az a hozzászólásom azoknak szólt, akik szerint ilyenkor le kell húzódni, mert az a szabály. De a kérdésemre érdekes módon nem válaszoltak, tehát még mindig érdekel, hogy ha én is villogok az előttem haladóra, meg rám is villognak, akkor mit kell tenni? "


én speciel maradok benn simán, leszrom hogy villog mögöttem

zebi 2008.01.10. 11:35:16

Mindig legyen nálatok tesco-gazdaságos nyeles kormánybilincs. Mindig.

Sanyi 2008.01.10. 11:37:02

Sok tűzfegyveres hozzászólónak:
Az egyik első alapszabály amit meg kell jegyezni az, hogy csak akkor fogsz emberre fegyvert ha hajlandó is vagy lőni rá. Ha ráfogod a fegyvert de nem vagy képes elsütni akkor halott vagy. Szóval óvatosan ezzel. A másik, hogy közelharcba nem való, mert kb. egy másodperc elvenni, ugyanolyan könnyű mint egy ütő-zúsó eszközt, sokkal könnyebb mint szúró-vágó eszközt.
Amúgy ha fegyver vagy annak minősülő tárgy van az ellenfélnél akkor annak megfelelően védd meg magad. Ha meg tűzharc akkor inkább lődd agyon, egy közig. eljárás sokkal egyszerűbb mint ha előzetesben arra vársz, hogy három hónap múlva kijön-e az intenzívről. Legjobb az egész tárat belelőni ami bizonyítja mennyire meg voltál ijedve. Első lövés soha ne legyen halálos, szóval fejbe, mellbe csak a második utánit szabad.

De még egyszer, ha nem akarsz ölni akkor ne fogj fegyvert rá mert neki is lehet.

EBEUSS (törölt) 2008.01.10. 11:38:24

Kangörény_ 2008.01.10. 11:25:37

"ha én is villogok az előttem haladóra, meg rám is villognak, akkor mit kell tenni?"

Kimentek a következő pihenőhelyre, és lerendezítek! :D

Sam8888 2008.01.10. 11:39:09

Kangörény_ 2008.01.10. 11:25:37

"És egy elméleti kérdés: mi van akkor, ha ilyen szituban én is mennék, mint a barom, villogok az előttem lévőre és hirtelen"

Ha az előtted lévő is 130-al megy akkor meg miaszarnak villogod le? Ha egyáltalán utoléred az előtted lévőt, akkor 1. vagy te mentél 130-nál gyorsabban 2. vagy ő ment 130nál lassabban...

EBEUSS (törölt) 2008.01.10. 11:40:39

Sanyi, te öltél már embert?

Sam8888 2008.01.10. 11:41:44

"tehát még mindig érdekel, hogy ha én is villogok az előttem haladóra, meg rám is villognak, akkor mit kell tenni?"

a. lehúzódsz, elengeded a villogós majmot, majd rögtön utánamész és "tolod" magad előtt, aki csinálja az utat
b. megvárod, amíg az előttedlévő lehúzódik és tovább küzdesz a mögötted jövő idiótával
c. mész tovább szabályosan 130-al...

Sam8888 2008.01.10. 11:45:55

Sanyi 2008.01.10. 11:37:02

Ennyi baromságot egy hszben... Sokszor már azis elég, ha kihúzod a zsebedből. Lehet ledöbben az illető és elkezdi nyugodtan megbeszélni a dolgokat. Persze egy idegbeteg, szúrós tekintet sem árt hozzá. Az ilyen parasztokat így kell kezelni...

Pável 2008.01.10. 11:47:58

Sanyi,

az első miért ne legyen halálos?

BLA 2008.01.10. 11:49:04

Az ilyen "legendák" kapcsán kerül elö a sok sztereotipia különböző automárkák kapcsán illetve a sok önjelölt utcai fighter...
Más arrol beszélni,hogy mi lett volna ekkor és akkor,és más benne lenne...

Ezenkivül itt mutatkozik meg kiszokott autopályázni és kinem,néha tükör használat lehet hasznossab,+ ha megtudott elözni jobbrol akkor neked is le lehetett volna huzodni és nem belemenni az idiota játékba amivel veszélyeztettétek magatok és mások testi épségét...

Miért van az ,hogy az emberek személyes sértetségnek fogják fel ,ha megelözi öket vki,ergo nem tudhattod miért siet..senki nem tarthato fel és senki nem kényszerithető szabályszegésre.Legközelebb inkább enged el,ha meg bátornak érzed magd vedd fel kesztyüt csak akkor benne van lehetősége mivel találol szembe magad...

Indio 2008.01.10. 11:49:55

Durva, de ha meg tudott előzni, ha neccesen is és nem vágódtak belétek hátulról, akkor akár le is húzódhattál volna s , ha elsüvít, akkor szimplán visszamész. Hmm....de így sokkal frankóbb voltál. ufff, én beszéltem

Dr Kangörény 2008.01.10. 11:52:11

Sam, én pontosan ilyen szituban nem villogok az előttem lévőre és magasról szarom le, hogy villognak rám.
Mint írtam elméleti volt a kérdés, és azoknak szólt, akik szerint ilyenkor a kresz azt írja elő, hogy le kell húzódni.
De azok vagy ebédelnek, vagy nem tudnak válaszolni.

Indio 2008.01.10. 11:55:03

Egyertétek BLA-val 100% ban. Máskor húzódj le 2 pillanatra és ne legyél ennyire frankó gyerek. Ennyi. Vipera, kés, fegyver...klassz dolog arcoskodni vele és mondani,hogy én ezt tenném meg azt, de ha ott a helyzet, akkor.... Azt szokták mondani,hogy azért ne vedd elő, hogy keményebbnek látszódjál. Végvaszélybe igen, de akkor meg használd. Ha csak lengeted + még sosem használtad élesben, akkor könnyen elvehetik tőled és a saját "dugába" dől az ember. Ennyi.

céri 2008.01.10. 11:59:27

Nem olvastam végig a kommenteket és nem tudom van e valaki, aki egyet ért velem, de kedves Gábor... Ha Te 130 km/h-val haladtál a belső sávban és ő meg tudott téged előzni a külsőből, akkor lehet a Te elveiddel vannak problémák... Simán elengedhetted volna, majd visszasorosz. Mert gondolom nagyobb sebességgel KELLETT megelőznie a KÜLSŐ sávból, ahelyett, h Te lehúzódtál volna. Ha nagyobb, erősebb, gyorsabb autó érkezik mögötted, akkor illő lehúzódni. Ez tőlünk nyugatabbra egyértelmű, csak itthon erősködtök, h nehogymá, mer' nagy autója van majd lehúzódom előle...
Persze ezzel nem a terepjárós viselkedését helyeslem, de bosszúságát megértem...

Aszi 2008.01.10. 12:10:04

céri: "Ha nagyobb, erősebb, gyorsabb autó érkezik mögötted, akkor illő lehúzódni."

Te fordítva ülsz a lovon, haver. Illő lehúzódni? Ugyan már miért lenne illő? Lehúzódni ilyen esetben puszta udvariasság. Tudod, mi az illő? A nagyobb, erősebb, gyorsabb autó vezetője részéről NEM villogni, dudálni, seggbejönni, hanem szép türelmesen, a követési távolságot betartva haladni, majd ha a kisebb, gyengébb, lassabb autó vezetője megteszi azt a szívességet, hogy lehúzódik, akkor szépen megköszönni. Na ez az illő.

céri 2008.01.10. 12:19:43

Aszi,
neked kicsi gyenge autód van? Nekem kicsi, közepes teljesítményű autóm van. És nem tartom cikinek, v szívességtételnek, amikor lehúzódom egy Pajero elől, mert gyorsabban tud/akar haladni mint én... De miért kell megvárni amíg a mögötted érkezőnek fékeznie, lassítania kell és kivárni, amíg villogni dudálni kezd. Látod messziről, h gyorsabb nem? Miért kell akadályozni?
Téged soha nem akadályoztak még???

ctrl 2008.01.10. 12:21:01

SAnyi!
HA szamurájkard és machete van nálam akkor melyiket illő előszednem?
Hol ejtsem meg az első vágást?Nyakra vagy végtagot érjen először?
Köszönöm előre is a válaszodat!

Andie 2008.01.10. 12:23:24

Egy kérdés pajtások. (megtörtént eset)
Megyek békésen az éppen előző kamion mögött, várva, hogy befejezze a müveletet. Mögöttem jön a villogó delikvens, elég gyorsan. Látom, hogy kisorol jobbra, és elhalad mellettem, majd bevág az előttem lévő alig 1 autónyi helyre (a kamion és közém). Nem fékeztem rá, de igy kb a két kocsi között 10 centi lehetett (nem szoktam ráhúzódni az elöttem menőre 1 autónál kisebb távra)
Én erre kicsit dudáltam, meg villogtam, majd gázelvétellel lemaradtam a követési távolságra.
Barátnőm ekkor már halálsápadtan kapaszkodott az övbe és a macskába, majd azzal vádolt (engem!), hogy mivan ha befékez?!
ÉS télleg, pajtások, mivan ilyenkor, ha a padzsérós cigóhoz hasonlóan bevágja a satuféket, mert szóvá mertem tenni a hajmeresztő akcióját?
Nyilván szarrá tör engem is, meg magát is, ez oké. 10 centiröl nem tudok befékezni.
De ki a hibás? Ki fizet?

Mike36 2008.01.10. 12:25:32

hullaként már szerintem ez nem fog érdeklni

Mike36 2008.01.10. 12:31:10

Aszi! mert az ember udvarisa, azért
aki siet hadd menjen, arról nem beszélve, hogy legalább nem enegm fog összetörni
állatokkal nem kell leállni

az már káérdés ha mondjuk lenne egy Enzo-m mondjuk akkor azzal szivatnám a népet, hogy szépen szabályosan 130-cal mennék a belsőben, aztán villoghatnak kedvükre :D

másik vicces megoldás a villogókra, venni egy zsiníros kék villogót. ugyan illegális, de semennyivel sem jobban mint valakire karddal menni, vagy viperát tartani

tehát fószer megpróbál lenyomni, dudál, villog, te meg ablak leenged, kék villogót - mint a filmekben - kirak, aztán intesz neki, hogy álljatok félre, hehehe :DDD
aztán elbeszélgetsz vel a közlekedési kultúráról, és most az egszer elengeded figyelmeztetéssel :DDD
akkor bazsol rá, ha a mögötted hepciáskodó rendőr

rincewind 2008.01.10. 12:31:40

Andie: elméletben ő.

a valóságban pedig az aki rosszab tanúkat tud összeszedni.

ctrl 2008.01.10. 12:32:18

ANdie--nyilvánvalóan te lennél a hibás mert nem tartottad be a követési távolságot.

Atika!!! 2008.01.10. 12:33:09

Jópár évvel ezelőtt (úgy 10), haver kispolszkijával voltunk Pesten, mi a védikiek. Kb 18 évesek lehettünk, elég friss jogsi, néha megállós autó. Üllői úton jövünk befelé ferihegyi látogatásunk után, autó nyüglődik. A Hungária felüljáró mellett jobbra lehúzódtunk, a szélső sávban megálltunk. Kis rutin szerviz, indulás. A sáv megszűnik (nemtom most is így van-e még), járda, majd ott van a parkoló. Haver belenéz tükörbe, nem jön senki. Index, tükör, még mindig senki, sávváltás, mögöttünk fékcsikorgás. Merci. Mi be a parkolóba, ugyanis a csapat másik fele (Trabival :)) ott várt meg. Merci utánunk. Kiszáll nemfehér nagydarab, hogy hogy mertünk azzal a szarral elé kimenni és szerencsénk van hogy eskövőre megy (akkor realizáltuk hogy a mögöttünk támadt sötétséget a rokonok alkotják mint eskövői menet). Talán az menthetett volna meg minket, hogy az átellenes sarkon éppen gyülekezett a B-közép és balhé közben lett volna időnk elordítani hogy "MIAF&SZBAJODVANNEKEDAFRADIVALBÜDÖSKISPESTI?"

Amúgy én is rühellem, amikor a nagymenő megérkezik mögém és tol le. Ilyenkor első reakció a hátsó ködlámpa felvillantása, ami nálam a többi fény közt van (nem alul mint suzuki), erre hirtelen nőni szokott a távolság. Ha még villog is, akkor meg csökken a sebesség egészen addig míg egy kicsivel gyorsabban megyek mint a belső sávban. Ha látom, hogy behúzódik mert szerinte van elég hely hogy jobbról előzzön, akkor odalépek neki egy kicsit és nem fér ki. Az ő autóján nagyobb lesz a kár...

Johnny336 2008.01.10. 12:33:20

Andie 2008.01.10. 12:23:24

Legjobb tudomásom szerint, ha van tanúd arra, hogy ő ugrott be eléd nem biztos távolságra, akkor ő a hibás. Nem tudom szó szerint idézni (guglizni lusta vagyok), de valami olyasmit mond a KRESZ, hogy sávváltásnál olyan távolságra kell bemenni a másik elé, hogy a hirtelen fékezésem esetén ő még biztonságosan megállhasson mögöttem (bár ez relatív, mert bevágok egy új autó elé, amin jók a fékek, csak a sofőr láma, és inkább megijed, mint fékezne...).

Andie 2008.01.10. 12:35:02

Mike : 100nál nem fogom meghalni egy s60ban.

Rincewind - ctrl : no most akkor nyilvánvalóan én, vagy elméletben ő? Ezt nem tudom énsem.
Persze, van ilyen, hogy követési távolság. De ez olyankor van, ha én érkezek valaki mögé. Ilyen esetben, mikor ő bevág, nem lehet követési távolságot tartani 1 ezred mp alatt. Szerintem itt bejön az, amit korábban irtatok, hogy a besorolással nem akadályozhat engem, nem kényszerithet fékezésre. Vagy ilyesmi. Nos tehát?

Johnny336 2008.01.10. 12:36:08

A fradi és kispesti szurkolók konkrétan nem gyűlölik egymást, tehát ez rossz blöff lenne. Ha újpestet üvöltesz, akkor nyert ügyed van... :)

rincewind 2008.01.10. 12:37:53

ctrl: ezekszerint a jobbról indokolatlanul előző, bevágó, másokat veszélyeztetve közlekedőnek van igaza? Biztosan átgondoltad? Szerintem a szituáció túlságosan kis frakcióját vizsgálva van csak igazad. Az pedig nem ad reális képet.

Mike36 2008.01.10. 12:38:27

a legnagyobb baj Mo-n az, hogy a külsőben vánszorognak, a belsőben meg 130-nál letolnak
Ausztriában az tetszett, hogy mindeki 130-cal ment (kivéve ugye a teherautók) és ettől annyira dinamkiusnak érezted a közlekedést az autópályán
(az más kérdés, hogy ha az osztrák átjön Mo-ra, egyből nekiáll állatkodni ő is

Radical Massza 2008.01.10. 12:39:52

Andie, elfelejtettem megemlíteni, hogy balkáni büntetősatuként ismert esetben a satuzó fog fizetni, de hosszas eljárás eredményeként csak.
Ez nem az a közlekedési helyzet, amire fel kell készülni, viszont veszélyeztetés, ami büntetendő.
A lassú előzés nem az. A 130al történő előzés sem az, senkinek nem kötelessége lehúzódni 130nál gyorsabban haladó jármű elől, még ha a kreszben járatlan gyökerek határozottan azt is állítják.

céri, ha annyira otthon vagy a nyugati közlekedésben, azt ne felejtsd ki a rendszerből, ha a németeknél nem tartod a követési távolságot, automatikusan emelhetnek ki a sorból a kamerák alapján, vagy bárki rádhívhatja mobilon az autópályarendőrséget, ha villogsz, tolakodsz és jobbról előzgetsz és csúnyán levarrank.
Itthon pedig 130 km/h-nál semmiképpen nem beszélhetünk akadályozásról, mert az a maximális megengedett haladási sebesség. Aki ennél gyorsabban akar haladni, tegye kék lámpával vagy csendben kussodva játszódjon, amíg befejezik előtte a manővert és nem az ő tiszte meghatározni, mennyi ideig is fog tartani.
Nyugaton nem az autó mérete dönti el a lehúzódást, hanem az, hogy befejezted-e a manővert vagy sem. Az autó mérete csak a balkáni tahók között jelenik meg a kresz értelmezése szempontjából.

Sam8888 2008.01.10. 12:42:53

céri 2008.01.10. 12:19:43

"Téged soha nem akadályoztak még???"

Engem igen. Vágott már be elém nagy feketemercis bikanyakú barom, meg c kategóriás jogsinélküli emberekkel megtömött uno is... Mindegyiknél nyomtam a dudát és mutogattam és egyik sem állt meg pampogni...

BLA 2008.01.10. 12:45:07

"Amúgy én is rühellem, amikor a nagymenő megérkezik mögém és tol le. Ilyenkor első reakció a hátsó ködlámpa felvillantása, ami nálam a többi fény közt van (nem alul mint suzuki), erre hirtelen nőni szokott a távolság. Ha még villog is, akkor meg csökken a sebesség egészen addig míg egy kicsivel gyorsabban megyek mint a belső sávban. Ha látom, hogy behúzódik mert szerinte van elég hely hogy jobbról előzzön, akkor odalépek neki egy kicsit és nem fér ki. Az ő autóján nagyobb lesz a kár... "

Ez neked ilyenkor örömet okoz ? egyszer adodjon egy szituácio amikor sietsz és hasonloval találkozol akkor kiváncsi lennék mit gondolnál arrol személyről aki fen tart...
Származik ebből neked elönyöd ,hogy "játszol" ?

Aszi 2008.01.10. 12:50:36

Mike12: "mert az ember udvarisa, azért
aki siet hadd menjen, arról nem beszélve, hogy legalább nem enegm fog összetörni
állatokkal nem kell leállni"

Ez eddig rendben van, de az udvariasság fogalma itt nehezen értelmezhető. Az ember általában a kisebbekkel, gyengébbekkel szemben udvarias, pl. idős, rozoga néninek átadod a helyedet a buszon, ez udvariasság. De képzeld el, hogy a buszon ülsz, és erre megjelenik egy kigyúrt kopasz, aki rádförmed, hogy pattanj fel öcskös, mert ő le akar ülni. Szerinted illő dolog, és udvariasság átadni a helyedet neki?

rincewind 2008.01.10. 12:57:06

Jól mondja BLA. Lehet hogy valaki tahó, de mikor valaki játszik és direkt szopat, ahelyett hogy minél hamarabb kikecmeredjen adott helyzetből azt úgy hívják, hogy féreg.

John Beehive 2008.01.10. 12:57:34

Gábor, te nem vagy egészséges. értem én, hogy önérzet, meg akkor is megmutatom neki, de egy ilyenbe belementél? lehúzódsz, elengeded, visszamész. eközben eldobsz 10 másodpercet (ennyivel később érsz le a balcsira) és nem húzod fel magad. szerinted mennyivel vagy jobb, ha te is idegbeteget játszol és visszavillogsz? ugyanmár.

TGV 2008.01.10. 13:13:11

nem ertem azoknak az allaspontjat, akik szerint le kellett volna huzodnia a kulso savba, amikor irta, hohgy ott is folyamatos volt a forgalom. Ugy latszik meg senki nem hallott a iztonsagos kovetesi tavolsagrol!
Kezdo vezeto koromban egy zsigulival mentem a belso savban, amikor leoltak hatulrol. Engedelmesen kimentem, csak epp egy skoda ment elottem 90-nel, es eroset kellett fekeznem, amire az auto nem megnyugtato instabilitassal valaszolt es a vegen 10 meternel is kozelebb kerultem a skodahoz. Akkor gyorsan rajottem, hogy persze szep dolog elengedni a mogottunk gyorsabban erkezot DE NEM A SAJAT ELETUNK KOCKAZATASA ARAN! Felolem mindenki annyival megy amennyivel akar, nem tartom fel, de nem vagyok hajlando magam veszelyeztetni. Lehet, hogy a pajeros meeloze jobrol, de gondolom tobb embert is veszelyeztetett kozben. En mondjuk leleptem volna egy kicsit a gazrol, hogy ha mar megelozott, akkor minel hamarabb meglegyen a biztonsagos kovetesi tavolsag!

céri 2008.01.10. 13:24:10

Jaj, azt hiszem távozom a fórumról, mert feltolult a "cigánymerciző", "dredd-bírók" sokasága.
A méretet teljesítményre értem. Egy kamion nagyobb, mint egy sportautó, de lehet, h az x tonna rakományával nem fog versenyre kelni vele...
nagymenő megérkezik mögém és tol le. Ilyenkor első reakció a hátsó ködlámpa felvillantása, ami nálam a többi fény közt van (nem alul mint suzuki), erre hirtelen nőni szokott a távolság. Ha még villog is, akkor meg csökken a sebesség egészen addig míg egy kicsivel gyorsabban megyek mint a belső sávban. Ha látom, hogy behúzódik mert szerinte van elég hely hogy jobbról előzzön, akkor odalépek neki egy kicsit és nem fér ki. Az ő autóján nagyobb lesz a kár... ezt milyen jogon teszitek?? Mi az h nagymenő??? Mert siet egy megbeszélésre/randira/családi vacsira... áhh... miért skatulyázunk?? minden felsőközép-felső-prémium kategóriás autótulajdonos egy hülye tahó? Mert nem 75-tel megy a M0-on és nem 130-cal az M7-en?
Kisebbségkomplexusos hülyék az ilyenek...

BLA 2008.01.10. 13:37:41

TGV

Belenézzek a tükörbe,látom haladhatok-e a belső sávban,megint belenézek a tükörbe és látom azt jön valaki,és közeledik felém,ekkor jobbra nézek,hogy kitudok-e elöle menni,látom van helyem fogom kimegyek elengedem.

másik eset,hogy nem férek be igy egy picit gyorsitok és kiteszem az indexet igy jelzem a
mögöttem levönek,hogy igen kiakarok menni elöle és ahogy lehetöségem van kimegyek.

Aki bemegy a belső sávba akaratlanul azzal találkozik ,hogy ott igen közlekednek gyorsabb autok.

Az odafigyelés és másik ember segitése nem automárkátul és mérettöl függ.Néha apro dolgokon mulnak a nagy történések.

HA meg látom,hogy vki "gyökér" nem állok le had menjen,ha siet siessen ha öszsetöri magát az legyen az ö problémája,de igy én se leszek idegbeteg.HA meg ugy gondolom neki állok szivozni bárhogy akkor gondoljak abba,hogy miylen következmények(baleset,pofon stb lehet)

rincewind 2008.01.10. 13:48:46

Vegyük már észre magunkat! Önbíráskodásra mindenki önbíráskodással akar felelni. Gázpisztoly, pajszer, döglött hering?? Most akkor az önbíráskodást elítéljük vagy egyszerűen csak irigyeljük?
Nyílván ha az életünk van veszélyben nem vagyunk restek állatiasodni, de közel sem állandóan erről van szó! Gondolkodjunk el: miért is basztam ki a másikkal, miért is csaptam rá a motorháztetejére mikor rámdudált? Mitől lettem hirtelen ennyire nem önmagam? A közhely sajnos igaz: bizonyos státusszal bizonyos személyiségjegyek keletkeznek bennünk, nem feltétlen ugyanannyira mint hasonlós státuszú kollégáinkban de valamennyire mégis.
Vegyük észre: a hiba a társadalomban van...de ezáltal bennünk is.

gy* 2008.01.10. 13:53:01

Sanyi:
látom szakértő vagy fegyver témában...
Minden szavaddal egyetértek, és ezeket ki lehet terjeszteni szúró-vágó eszközökre is!
Addig, amíg nem ismeri az ember az ellenfelét, és képességeit addíg jobb kitérni előle. Lehet akármilyen vézna, még az is megeshet, hogy mániákus gyilkos. Aztán akkor mi van? Előveszi a zsebéből a kiskanalát, és azzal veszi el a pisztolyt. Lehet, hogy a nyóckerben nőtt fel, és a reflexei ilyen esetekben messze jobbak, mint sok képzett katonáé, hála a napi éles gyakorlatnak ;-)
Láttam (saját szememmel) már olyat is, hogy felhúzott ablak mögül emberkedett valaki, aztán mint a Terminátorban, benyúlt a fickó, és kihúzta az ablakon.
Én mindenkit elengedek, menjetek csak. Kell a felvezető autó :-D

Sam8888 2008.01.10. 13:58:05

gy* 2008.01.10. 13:53:01

Ne nézz több akciófilmet...

Johnny336 2008.01.10. 14:09:10

Egyébként valóban nem értem az ilyet. 130-al haladok, jön mögöttem 160-al, mert siet. Bánom is én, hadd menjen, amig engem, vagy a családom nem veszélyezteti addig az ő dolga betartani a szabályokat. Nekem nincs jogom betartatni vele, és értelme sincs szívózni vele (nem húzódok ki; pillepalackot vágok a kocsijához; ablakmosózok, hogy őt is összespriccelje; kutyaszart kenek a kilincse alá). Ha látom, hogy jön egy gyorsabb nálam (Tico, Swift, 2105, Alto, P601, S8 6.0 Quattro, CLS 55 AMG, Ferrari 360 Modena - tök mindegy), és van lehetőségem, akkor félreállok előle. Semmibe nem telik. Aztán megkíméljük magunkat az idegeskedéstől, halált okozó közúti veszélyeztetés áldozatává válásának lehetőségétől, atrocitásoktól. Három másodperccel később érünk oda az úticélunkhoz, de tök lazán, nyugodtan vezetsz, megmarkolászod az anyós ülésen ülő csajod valamijét...

bcs 2008.01.10. 15:21:12

A lehúzódásmániásoknak felhívnám a figyelmét, hogy a SZABÁLYTALANUL JOBBRÓL ELŐZŐ letolta a fűre a megelőzött autót. Olyan sok hely nem lehetett. Aki egy magasépítésü autóból látva, hogy még számos autó megy ugyanazzal a sebességgel mint a közvetlen előtte haladó, ne villogjon. Nem kell a duma a biztonságról sem.
Mennyire biztonságos a tömött külsőbe kicsapódni, ezzel párhuzamosan gyorsan és sokat fékezni?

bala 2008.01.10. 15:33:00

Megoldás mögötted villogókra, seggedbe beleállókra: ballal finoman nyomod a féket, de csak épp annyira, hogy a lámpa felvillanjon. Jobbal pedig a gázt. Néz és nem tudja mivan 

Noon 2008.01.10. 15:37:31

Johnny336 2008.01.10. 14:09:10
Így igaz és egyet is értek veled.Ellenben van egy nem elhanyagolható feltétele: mindehez a szemlélethez fel kell nőni,magyarán,jópár km.-t le kell vezetni.

Sanyi,
azért te is felejtesz :) A leglényegesebb dolgot kihagytad: fegyverrel soha nem szabad fenyegetőzni,mutogatni - ha odáig fajult a helyzet,hogy végső megoldásként (a saját,vagy mások életét megóvandó,utolsó utáni érvként) előveszed,akkor használni is KELL !

mxplanet 2008.01.10. 16:06:29

hát itt sok okosság megy a pisztollyal kapcsolatban, még sem hallani ilyen híreket :)

Noon 2008.01.10. 16:18:14

mxplanet 2008.01.10. 16:06:29
...még sem hallani ilyen híreket :)

Nem,hál'Istennek :) Csak álmélkodom,milyen műszereket (pajszer,pisztoly,rézkilincs)tartanak társaink az ülés alatt :)

EBEUSS (törölt) 2008.01.10. 16:42:04

Én egyszer mentem bele ilyen villogós szituba, de meg is bántam, mert a győzelem érdekében túl sokat kockáztattam.
SLK merci villogott mögöttem pedig én sem tudtam haladni az előttem levőtől.
Elengedtem, aztán bosszúból én villogtam neki... "Jó" kis verseny lett belőle a szakadó esőben, sötétben autópályán. Szuzimnál nyilván kicsit gyorsabb volt, de aztán csak megelőztem egy "kis trükkel". El sem mondom, hogy sikerült, mert kibeleztek. Azóta én is megbántam, bár a legkisebb probléma sem lett a dologból, de még így sem éri meg kockáztatni!

Johnny336 2008.01.10. 16:54:46

Kitalálom! Turbo boost gomb, és átugrattál felette, mint KITT... :)

EBEUSS (törölt) 2008.01.10. 17:07:08

Ennél azért prózaibb... :)

bcs 2008.01.10. 17:09:56

Leállósávban teherautó mellett!!

J_W 2008.01.10. 17:23:01

A belső sávban állóra fékezte a kocsit és kiszállt??? A helyszínen agyonlőttem volna, viccen kívűl...

EBEUSS (törölt) 2008.01.10. 17:25:55

Képzeld mekkora dugó lett volna belőle! ;-)
Csak ezért nem lenne érdemes, egyébként IGEN!

Fischer 2008.01.10. 17:26:00

Matrica az autóm hátulján, magyarul és az utóbbi idők fejleményei alapján románul is:

"Reflektorral vakítani otthon, ...Anyádat!..."

Ha a megengedett sebességgel haladok valahol, akkor a szabályok szerint is kegyet gyakorlok, ha elengedem a mögöttem fénysebességgel érkező faszkalapot. Ezt a kegyet villogással kérni udvariatlanság.

Indokolt esetben, pl. kórház, stb., vészvillogó célszerűbb, azt sokunkkal egyetemben jobban értem és respektálom, mint a reflektort...

Aki villogással indít mögöttem, halmozottan hátrányos helyzetű lesz a szememben, mint a post Mitsubishi Pajerot rossz színben feltüntető Agresszora, kivívja rosszallásom, aminek a legközelebbi tanúmentes helyen hangot is adok.
Ha azonnal rendezni kívánja a dolgot, természetesen nem rontom el az örömét. :-)

Nekem még nincs beszámíthatalanságról tanúskodó iratom, de az első önjelölt utcai terminátor likvidálása után lesz... :-)

Addig is kellemes rágódást kívánok minden kresz iránt érdeklődő és filozófiai vitát folytató úrnak és hölgynek.

Üdvözlettel:
egy Utcán Szocializálódott Értelmiségi Pszichopata

Kitalátor · http://kitalator.blog.hu 2008.01.10. 18:04:06

Egy, a kocsin elöl-hátul 1-1 méterrel túlnyúló, Árpád-pöttyös zászlóval díszített alurétra a tetőcsomagtartón nagyban csökkenti az ilyen veszélyeket. Ugyancsak jó a pl. a Coraban is kapható kék stroboszkóp, meg az 500 wattos ködzárófény is. Tudjatok róla, hogy nemcsak a kék villogást büntetik, amúgy, hanem elvileg a ködlámpázást is, mert ha 60-tól gyorsabban lehet menni, nem szabad használni. Kivéve, ha rendőr/strici/biztonsági őr/egyéb törvényfeletti bűnöző vagy.

Svábbűnözés · http://svabbunozes.blogspot.com 2008.01.10. 19:23:01

Borzasztó, mennyire elharapódzott a SVÁBBŰNÖZÉS az országunkban!!! Tegyünk ellene!

X 2008.01.10. 20:07:01

faszért kell szívatni a gyorsabbakat.
ha meg tudott jobbról előzni, akkor ki kellett volna sorolnod, amíg elengeded, mert gyorsabb volt, hisz utolért.
örültél volna neki, mert akkor eléd kerül és igen, "tisztítja az utat", te meg mehettél volna mögötte gyorsabban. vagy nem is akartál gyorsabbam menni? akkor mi a faszért nem mentél ki előle?!
csak közlöm, az a kibaszott kilométeróra a kocsiban nem hiteles. a kreszben nincs benne a sebesség, csak az, hogy "gyorsabb haladását nem akadályozhatja". ennyi.

nem egyszer volt, hogy pont az ilyen parasztok letolása után, akik azt hitték, hogy előttük a sor a balatonig, szóval előttük 10 kocsival ment egy béna. de nem volt sor! kell egy ilyen belevaló, aki végigtisztítja a sort, mert az impotens barmok képesek vonatozni akármilyen lassan száz kilométert, mert úgyis sor van. hát nincs a legtöbbször, csak annak látszik. ha van 5-10 másodpercnyi hely a külsőben, kimész, elengeded hisz utolért tehát gyorsabb, visszamész mögé. utána örülsz mert gyorsabban haladsz, vagy takarodj a másik sávban mert nem is akarsz valójában előzni, csak derogál nem a belső sávban menni, mert az ősi román szokás...

Perillustris 2008.01.10. 23:34:28

Ez egy k*rva jó dolog, ha saját autóm lesz, tuti lesz benne iyen vagy hasonló: www.e-tanu.hu/

Perillustris 2008.01.10. 23:44:16

Egy másik link, egy nem is oly régi történet vége: www.istencsaszar.hu/?p=691

Igazán jól képzi le a mai állapotokat.

Rocko- 2008.01.11. 00:04:02

sztorira nem tudok mit mondani, majd találkozik ő is egyszer egy nagyobb kutyával. ahogy olvasom itt gyorsan átfutva ez ta védekezős dolgot, hát érdekes ötletek vannak. én is gondolkodtam, hkocsiba milyen önvédelmi eszköz lenne jó, és hát egyi kse idális. van ami méreténél, és használatánál fogva nem jó (nehéz autóban ülve kifelé hadonászni késsel), ami lehetetlen (hiába vagy 300 000 danos karatemester, ha be vagy szíjazva). havrt kéredzgettem erről enmrégiben, ő benne van ebben a témában, és ő se tudott ideális megoldást. fegyver nem elég hatékony, ha elő kell kapni (mert ugye egyéb esetben el kell rejteni, különben emiatt törik fel a kocsit), és ha használni kell, akkor az többször káros, mint jó. pl. légpisztolyt ennyire zárt térben használni nem jó ötlet. a másik meg, h kurva nagy szopó van, ha visszajön a könnygáz. aki már szagont CS/peppert gázt, az tudja miről beszélek.

4Si · http://www.autoteszt.eu 2008.01.12. 23:39:49

Fekete dízel hosszú(tehét nem a rövidebb) Pajero, húsoskezű ürgével? Nekem is ismerős, ugyanis engem is majdnem kinyírt. Nyáron mentünk haza egy vasárnapi du. Budapest felé, amikor feltűnt ez a paraszt mögöttünk. Rátapadt a kocsi hátuljára és villogott, mint egy eszement. Mi is Mitsubishivel voltunk, ezért gondoltuk egy márkatárs csaknem lök le minket az útról. Jelzem, az eset az érdi emelkedőnél történt és a belső sávban mentünk, mert a külső telített volt. Tehát a fickó villog, mi pedig bekapcsoltuk a hátsó ködlámpát és kicsit fékeztünk, hogy jelezzük neki, hogy mostmár ácsi legyen. Az emelkedő közepe felé berágott és valami irdatlan nagy kormánymozdulattal kivágott a külsőbe, már-már szinte megborult a terepjárója, és mellénk állt, lehúzta az ablakot, kirakta a párkányra a húsos mancsát 130-nál és elkezdett üvöltözni valamit. Majd megpróbált átköpni a kocsinkra nem törődve a menetszéllel, ezért sikerült telibekuláznia a saját autóját. Na erre kurva ideges lett és gázolajat nem kímélve nyomott egy padlót, bevágott elénk és agyonrúgta a fékpedálját, satufék. Mi is satuztunk, ha lett volna valaki mögöttünk tuti belénkszáll. Aztán az emelkedő teteje felé mindkét lábával ráfekünd a gázpedálra és eltűnt a szemünk elől. Azt hiszem mi egy kicsit jobban jártunk, mint Gáborék. Még szerencse, hogy nem történt baleset.

Béla 2008.01.24. 12:51:48

Ilyenekkel szemben miért nem mer se a rendőr, se a politikus zéró toleranciát hírdetni?

Ilyeneket miért nem stíröl a sok kamera a pályákon?

c.vieri 2008.02.13. 21:27:35

Egy havernek volt fegyvere, együtt mentünk fel Pestre M7-en, hasonló eset volt. Megállt, bezárta az ajtót belülről, megvárta míg Mr Izomagy odaér és bámul be a kocsiba, majd látványosan kinyitotta a kesztyűtartót, láttatva hogy ott a stukker. A pasas 5 másodpercen belül visszapattant az M6-ba, és tépett el.

cso zsi 2008.02.14. 14:00:33

Nem kell ehhez se nagy autó, se nemzetiséginek lenni.
Az ismerőst egy egysávos (szembesáv nélküli) felüljárón akarták megelőzni, mert a másik úgy gondolta, elfér a kisautójával.
Összeakadtak, a másik nekikoccant a korlátnak.
Ismerős keresi a helyet, hol tudna a forgalom akadályozása nélkül papírt váltani az illetővel.
Épp kihajana a szervizútra, amikor a delikvens bevág elé, majdnem mégegy horpadást beszerezve.
Az meg kiugrik a kocsiból egy stukkerral a kezében.

A végkifejlet az, hogyha bármi (ami papírnál keményebb), van egy ilyen kezében, a cimbi kérdés nélkül áthajt rajta, aztán megkérdi, miben segíthet.

Ugyanis akkor őt megverték a pisztollyal, majd a kb. két év alatt lezajló bírósági tárgyaláson kinőtt egy "tanú" az elkövető védelmében, és sem a mentősök, sem a rendőrök nem emlékeztek semmire.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása