Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Budapest közlekedés(vissza)fejlesztése

2008.01.15. 07:49 :: SilentSound

Órákig lehetne azon vitatkozni, hogy Budapest közlekedésén hogyan, miként kellene változtatni, hogy jobb legyen. Ha már lehetne, akkor tegyétek is meg, hiszen lelkes olvasónk és egyben aktív kommentálónk, Győző63 kezdésnek rögtön három aktuális problémát is felvetett össznépi megvitatás céljából.
Napi bónuszjáték: Aki megtalálja a lenti sztoriban emlegetett Karinti Frigyes utat és beküldi az utcanévtábláról készült fotót, az kap tőlünk egy lakást, vagy autót, vagy mondjuk amit akar. De majdnem jó megoldásokat nem fogadunk ám el!
Jó, tudom, lerágott csont, de elgondolkozott már azon valaki, hogy mi folyik szép fővárosunkban? Én így látom a helyezetet folyamatosan rontó tendenciákat:
 
1. Parkolási lehetőségek folyamatos szűkítése.
Számtalan útfelújítás járt/jár azzal az eredménnyel, hogy 50-80%-kal csökkentik a parkolóhelyek számát úgy, hogy nem gondoskodnak más lehetőségről, például parkolóházról. Erre néhány példa: Király utca: járdaszélesítés, virágládák döglődő növényekkel, 50-60%-os veszteség. Karinti Frigyes út, parkosítás, 80%-os veszteség. Rengeteg olyan lakóház keletkezik így, amihez egy darab parkolóhely sem tartozik! Egy 30 lakásos házban pedig van 10-15 autó biztosan. A helyi lakosok pedig a közelben szeretnének parkolni. Ez a szűkítés zsúfoltságot okoz, bevezetik a fizetős parkolást, és elkezdik emelni a díjakat, hogy legyen mindig 10%-nyi üres hely. De nem lesz, mert a helyi lakosok sem férnek el. Ők viszont nem is fizetnek, csak valami jelképes összeget. Tehát tovább nőnek a díjak, a csillagos égig, és az ütődött döntéshozóink nem értik, hogy miért nincs szabad hely... Azok pedig, akik ott dolgoznak, szívnak vastagon: Nekik nem jár a befizetett adóikért a parkolás, csak a bünti meg a lehúzás. Meg a kétóránkénti órába dobálás, ami nem a helyi önkormányzathoz jut, hanem nagy része valami maszek (haver) vállalkozáshoz. Onnan pedig egy része valamelyik párt kasszájába.
 
2. A balra fordulás lehetetlenítése és akadályozása.
Komoly kereszteződésekben rengeteg helyen nem lehet balra kanyarodni. Sőt, a villamospályát védő akadályok miatt megfordulni is csak sokára, gyakran egy villamosmegállónyit előre menve, azt megkerülve, és visszajöve oldható csak meg, két forgalmi lámpánál sorban állva. Persze lehet erre azt mondani, hogy oldjuk meg a balra fordulást úgy, hogy az első lehetőségnél jobbra, majd még kétszer ugyanezt. Ezt viszont a direkt hülyén egyirányúsított utcák teszik lehetetlenné. Lásd alant.
 
3. Az utcák szándékosan rossz egyirányúsítása.
Régen, amikor vezetni tanultam, úgy határozták meg az utcák forgalmi rendjét, hogy minden háztömböt lehetőleg körül lehessen autózni. Ez ma, amikor egyre kevesebb a parkolóhely, létfontosságú lenne. Ha egy autó A pontból B pontba megy, és már meg is tette az utat, segíteni kellene, hogy megállhasson. Különösen igaz ez a belvárosra, ahol különben is nagy az átmenő forgalom. De nem, nálunk ez nem így működik. A járművek, ha elsőre nem tudnak leparkolni a célpont 200 méteres körzetében, kénytelenek egy fél kerületet körbeautózni megint, amíg ugyanoda visszajutnak. Persze, közben sorban állva a lámpáknál, járatva a motort a kialakuló dugókban.
 
Az ideológia persze az, hogy "űzzük ki az autókat a belvárosból" meg "legyen jó a levegő". Azonban ott sántít a dolog, hogy az ember nem passzióból megy valahova. Persze van ilyen is (mozi, színház, stb.), de ha megállítasz 100 autót a Bajcsin, hogy mit keres itt, akkor 95 azt fogja mondani,, hogy DOLGA van itt, vagy ITT LAKIK. Egyik társaságot sem lehet elüzni, mert nekik ide KELL jönni. Ha sz@r a közlekedés, akkor is, csak így nagyobb szívás, meg jól le is húzzák őket.
 
A tömegközlekedés meg haldoklik. Arról miért nem beszélünk, hogy ha egyszer vagy kétszer át kell szállni, akkor az utazás már kétszer olyan sokáig tart, mint a kocsival a dugón keresztül? És az idő fele a megállókban való várakozással telik el, és vagy felférsz a buszra, vagy nem, vagy meglopnak, vagy nem.
 
Én úgy látom, a cél az, hogy minél nagyobb legyen a közlekedési káosz, amivel indokolható lesz a drága parkolás és a dugódíj. Eredmény pedig nem lesz, mert magukat a problémákat nem megoldják, hanem generálják.

250 komment

Címkék: budapest közlekedés autó parkolás tömegközlekedés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KopaszMercis 2008.01.15. 13:47:32

buki a donteshozok a legnagyobb parazitak az allami autoikkal...
de egyet ertek... en minden keruletre hatarra sorompot minden keruletbe behajtani havi 25 ropi.
Ennyi.
Minden megkezdett evtizedet kiszamlazni.
Rogton megtanulni a fuxos mercis bkvzni :)

KopaszMercis 2008.01.15. 13:49:09

pammy:
azzal egyertek, hogy a napijegyek kozel sem olyan olcsok, mint a havi berletek.
Megoldas: miden budapestre behajtonak kotelezo legyen eves BKV berlet.
Ez sem lenne hulyeseg.
Mert akkor mar merlegelne.. ha mar a berlethez nem kell plusz benzin.

Vannak megoldasok, csak meg kell keresni oket.

Bástya Elvtárs 2008.01.15. 13:51:27

"Itt az eredménye, hogy BP-et a vidék kárára fejlesztették." - én ettől szoktam a falnak rohanni, amikor ezzel kritizálják az háborút követő 40 évet
Tanultál történelmet? Anno Mátyás király megmondta, hogy "minden út Budára vezet."
Sajnos évszazadok óta kialakult város és útstruktúrát nem fog tudni senki sem néhány év alatt felforgatni.

pammy 2008.01.15. 13:53:36

buki: a buszok egy jelentős százaléka olyan műszaki állapotban van (hatványozottan érvényes a volánra újabban) hogy nem lepne meg ha közelében lenne számarányosan az autók károsanyag kibocsátásának, vagy meghaladná.
A károsanyag kibocsátást lehetne csökkenteni pl az extrém állapotú nagy tehergépjárművek és kgst autók betiltásával/szankcionálásával, hibrid vagy más környezetbarátabb autók járulékmentesítésével (regadó, áfa, súlyadó egyéb büntik). Amerikai autóárakat nézve mondjuk egy középkategoriás hibrid autó ára kb 5 milla... az egy Megane ára kb, hány Megane-t látsz az utakon?
Aztán tudatformálás, tipikus a megveszem a 15 éves 2 literes bömbit mer az menő... kis lépések, ennyi kéne, nem káosz teremtés.

KopaszMercis 2008.01.15. 13:54:40

szerintem a fogond: az illetekes leszarjak.. akik tehetnek, lustak megvaltoztatni, mert nekik mindegy.

KopaszMercis 2008.01.15. 13:55:57

pammy:
robogot nem autot.
szallj ki a kibaszott verdabol tul sok helyet foglal.
Amugy egy busz hogy tudna kibocsatani annyi karosanyagot, mint 100 auto?
Jol vegig gondoltad ezt..

pammy 2008.01.15. 13:58:15

KopaszMercis: jah szerintem is úgy kéne, legyen belváros "matrica", mindenkinek, de automatikusan érvényes legyen bérletként a bkv járműveire is.

pammy 2008.01.15. 14:01:15

KopaszMercis: én csak abból indulok ki hogy meg kellett álljunk pár hete egy volánbusz miatt, mert nem lehetett látni a fekete ködtöl 50 méteres sugarú körben amit hagyott maga után.
Elképesztő látvány volt. Robogóra meg nem ülök :) azzal elég egy megcsúszás, amit kocsival még ki is korrigáltam volna. Azt meghagyom a nálam ügyesebbeknek/vagányabbaknak

KopaszMercis 2008.01.15. 14:04:45

pammy: lehet, hogy az a busz kigyulladt nem? :)
robogora meg ne uljel, ez rendben van, de ne azzal nyugtasd magad, hogy valami hibrid baromsagba ulsz.. hanem csengessel.
Amugy en sem robogozom, de kedvezmenyt csak arra adnek. Arra viszont sokat. Onnantol kezdve ugyanis ha sokan robogoznak mar kurvara biztonsagos lesz. Marpedig ha vigyaznak rad az autok, es megcsuszol abbol nagy tre nem lesz.

gaben 2008.01.15. 14:09:21

Valóban nem lenne rossz az éjjeli szállítás élelmiszerrel működik is sok helyen. DE!
A gyógyszertárak a nyagykerektől vidéken napi kétszer, BP-n háromszor rendelnek árut és ezt nem lehet másként megoldani.
A Pécsiek ugyan terítenek éjszakai trezorokba, de van amivel nappal vissza kell menjen egy másik autó, mert bizonyos árut nem hagyhat a trezorban.

Ugyan munka szempontjából is nyugisabb az esti fuvarozás, mert nem érdekes, hogy 0.25 kor vagy 1.07 kor ér oda a szajré, ellenben napközben van olyan, hogy a patikus tíz perc késésért már megjegyzéseket tesz.

Nem ez a jellemző de sajnos vannak ilyenek.

Más. Az meg, hogy elvileg minden gyógyszertárnál kellene találnunk rakodási területet, jellemzően a Pest belvárosi patikák körül nincs rendben. Hogy boldogulnak nem is tudtam elképzelni és örültem hogy vidéken jobb a helyzet. Részvétem.

De azért van pár olyan hely ahol megállni tilos 100méteres körzetben mindenhol stb stb. A patika meg megkapta az engedélyét amin biztosan szerepel a rakodás helye, csak oda egy velorex se férne be, nemhogy egy VW Lt vagy egy Master. Amik nem nagy kocsik, alig hosszabbak mint egy közepes személyautó pl Passat, de kissebbekkel nincs értelme próbálkozni sem, mert a hatékonyság ezeket kívánja.

Amin én totál kiakadok: Adott vagy öt töküres parkolóhely a gyógyszertár előtt. Mellette egy kapubejáró a szállítóknak, hogy optimálisan be tudjanak állni a hátsó ajtóhoz. Ennek megfelelően beállok, öt perc alatt átadom az árut, beugrom a kocsiba, indulnék és... egy malyomkirály az üres helyek ellenére beáll a kapuba mert így nyer hat lépést a patika pultjáig. Ő persze nem végez öt perc alatt én már messze járnék de nem tolhatom el az utamból a pi**ába sajnos. Bemegyek kérdezem ki volt az ügyes. Persze egy ereje teljében lévő manusz a barom, véletlenül se egy mozgássérült vagy beteg ember aki tényleg nehezen mozog. Ök tudják a rendet és nem szopatnak meg.

Egyszóval nem olyan egyszerű ez mint ahogy látszik, de sajnos bőven van pazarlás a rendszerben, a kényelmi szempontok miatt sok gázolajat füstölnek el a vevők kénye kedve szerint optimalizált fuvarok.

KopaszMercis 2008.01.15. 14:14:52

gaben: HELIKOPTER vagy biciklis futar. Ha kell akkor bereljen 500 futart erdekel is engem. Oldja meg. Rogton elokerulne a winwsb es az opkut tudas, ha csak ejjel lehetne szallitani.
Amikor nekem a honap vegen elfogy a penzem nem megyek oda a patikushoz, hogy sajnaljon meg.

pammy 2008.01.15. 14:20:54

KopaszMercis: először is ha 50nel betonoszlopnak csúszol akkor inkább az őrangyalod vigyázzon, mert nem tuti, hogy nem lesz nagy gáz. És igazándiból minden ismerősöm aki motorozik/robogozik előbb utóbb bukott is, a szerencsésebbeknek csak pár napig fájt az oldala, a pechjesebbek komoly sérüléseket szereztek. Másodszor is, szerintem a sok robogó inkább veszélyesebb lenne, legalábbis Olaszországban erősen úgy tünt.
Az alternatív "üzemanyag" meg nem értem miért lenne baromság, szerintem nem muszáj az autók számát a felére csökkenteni, elég lenne a károsanyag kibocsátásukat :)) (nem a biodieselre gondolok, az nem sokat segít rajtunk)

pammy 2008.01.15. 14:26:27

haho megint elmegyünk a lényeg mellett :)
a patikus nem bérel biciklis futárt, a szokásos futárt hívja. A diszpécser meg küldi. A futár meg vagy megoldja vészvillogóval vagy néz magának új állást :)
A lényeg hogy a jó megoldás lehetőségével bíró döntéshozó nem csinál semmit, mert neki nem fáj. Ha 8 kiszállásból hat büntető cetli lenne akkor talán lépne, vagy azt is továbbhárítja a futárra

feri2360 2008.01.15. 14:26:51

"Szerintetek a parkolódj valóban befolyásolja az autóhasználatot?
Szerintem nem." De. Régebben dolgoztam egy cégnek, amelyik a József körúton volt, a Rákóczi téren és környékén próbáltam meg parkolni, általában 20-40 perc alatt találtam helyet. Miután bevezették a fizetős parkolást a téren, mindig volt üres hely, megérkeztem, beálltam, ennyi. Ja, meg persze fizettem.

gaben 2008.01.15. 14:36:19

KopaszMercis: Pontosan vázoltad a laikusok véleményét: a cucc legyen az üzletekben már tegnapra, lehetőleg teleportálják egyből inkább a lábtörlődre. Vagyis a szállítás mikéntje már nem érdekel.

Biciklis futárnál két nagy pizzás dobozban mondjuk, egy patika átlagos rendelésének a tizede férne el. Tizen tekernének egy patikához. Tényleg jó ötlet, beállhatnál kipróbálni :)

Nem lenne rossz mi?

feri2360 2008.01.15. 14:38:44

Még valami: a helyzet rosszabbodása miatt kénytelen voltam motorra ülni, de éppen nem voltak millióim erre, viszont kisrobogót sem akartam (eltaposnak az autók), hanem legalább 250-es gépet, így 2T szoci gép lett a befutó. Hát nem tudom, jól jártak-e velem a városiak.

KopaszMercis 2008.01.15. 14:41:37

gaben:
nem egy csomoan egeszsegesebbek lennenek (a futarok) a gyogyszer ara meg legalabb vegre azert emelkedne, mert a futarokat kell kifizetni nem azert mert a moho patikusok vagy monopol helyzetben levo gyogyszergyarak kedve ugy szottyan.

Mindenki nyer :)
Engem nem erdekel ha nincsen az uzletben az aru. Megyek mashova.. vagy rendelek az Interneten, hazhozszallitast ... este ha ugy olcsobb.
Addig amig nem kell, addig viszont nem.
Ezt hivjak a kozjoszag ABUZALASANAK.. ha azzal tudok sporolni hogy mindenkit megkarositok azt teszem. Igy viselkednek az emberek.

feri2360 2008.01.15. 14:42:12

Ja, és biciklizni is újrakezdtem, de csak nálunk helyi szinten. Majd ha Bp.-en lesz egy összefüggő bicikliúthálózat, hogy sehol ne kelljen az autók között mennem (nem bízom az életemet másokra), lesz mindenhol biciklitartó, amihez hozzá lehet láncolni a bringát, akkor majd Bp-en is kerekezni fogok, addig sajnos szó sem lehet róla.

pammy 2008.01.15. 14:42:25

hogy rosszabbodhatott a helyzet amikor van parkoló dij :)))
najó ez csak rosszindulat részemről ;)
most olvastam amúgy egy tanulmányban, a világ CO2 kibocsátásának 3,5%-át adja az EU közlekedése, aminek mintegy 50%-a autó forgalom (összes személygépjármű városban és azon kívül)
szal ha demagógul akarom nézni, hatalmas terünk van a bolygó megmentésére :)

EBEUSS (törölt) 2008.01.15. 14:47:54

Budapest napközben, kocsival a belsőbb kerületekben élhetetelen!
Gyalog is az a szmog miatt!

Hogy volt ez 25 évvel ezelőtt? Így? Nem hiszem!
Talán többen lettünk azóta? Nem hiszem...
A kényelemenek, meg a rogyadozó áruházi polcoknak ez az ára! Aki tud, az alkalmazkodik, aki meg nem, az szív! Csak most nem a banánért áll sorba, hanem a parkolóért! :D

gaben 2008.01.15. 14:53:43

Az biztos, hogy túl van spilázva a kereskedelem. Mert ahová minden másnap ment egy zil annó, a megyei központból, oda most napi három-négy 3.5tonnás furgon, meg ki tudja mennyi kiskocsi az üzletkötőkkel vevőlátogatókkal stb. Szinte nincs olyan csokimárka meg sör aminek ne lenne többszáz kiskocsis flottája amikben az ügynökök ülnek a dugókban cigivel a szájukban. Ennek van értelme azon kívül, hogy párezren ebből élnek? hoppá...

KopaszMercis 2008.01.15. 14:56:33

gaben:
sztem pl 10 biciklis fuvar per gyogyszertar amugy siman bele is fer.
Meg akkor is ha vmi budaorsi eloszobol kell a drogot szallitani.
de nem.. most oszinten?

feri2360 2008.01.15. 14:57:13

"Gyalog is az a szmog miatt!" Nincs szmog, szennyezett levegő van. A szmog füstköd (smoke&fog). Szmog akkor van, amikor napokig/hetekig nem mozdul a párás levegő, amivel keveredik a füst, ez Mo.-on igen ritkán fordul elő). "Hogy volt ez 25 évvel ezelőtt? Így? Nem hiszem!" A 80-as években sokkal rosszabb volt a helyzet. Dugók akkor is voltak. A Hungária még 2x1 sávos volt, meg sok más út is keskenyebb volt. A dugóban álló autók felett látható füst gomolygott. A benzinnek magas ólomtartalma volt. Ahhoz képest a mai helyzet sokkal jobb. Nincs ólom a benzinben, az autók nagyobb része katalizátoros, sokkal kevesebb füstöl. Ha valaki azt nézi, hogy manapság gyakran átlépi a légszennyezettség a határértéket, 20-25 éve pedig nem annyira, ne feledkezzen meg arról, hogy a mai határértékek sokkal alacsonyabbak.

randall 2008.01.15. 14:58:52

lápi lidérc 2008.01.15. 12:36:56

"targethely - ha már angolul akarsz beszélni, akkor destination"

:D
nem akartam angolul beszélni, pedig tudok.
azt akartam írni, hogy targethely, ezt azt írtam, hogy targethely.

KopaszMercis 2008.01.15. 15:01:04

randall:
dehogy tudsz te angolul... =)

EBEUSS (törölt) 2008.01.15. 15:01:10

Feri ne viccelj már! :)

A szmog kifejezésben biztos igazad van, de egyébként...

grjak 2008.01.15. 15:03:31

KopaszMercis:
a robgó nem igazán jó alternatíva, józsefvárosban van erre egy program, amit az önkormányzaton kívül mindenki hülyeségnek tart. a robogók károsanyagkibocsájtása magasabb is lehet, mint egy modern autóé.

más: hiába modern egy autó, és szakadt a busz, arányaiban így is nagyságreneddekkel környezetbarátabb a busz. egy buszon legyen csak 40 ember, ha azok negyven 1.5-ös verdára váltanának, mondjuk 7 literes fogyasztással, az 280 liter/ 100 km, míg egy öreg busz se nyel be 30 litert, nem is beszélve, ha villamossal vagy vasúttal v metróval hasonlítjuk
a buszokra meg a bécsi megoldás szimpatikus: csak lpg (gáz) meghajtású buszok vannak, amiből szinte csak víz és co2 távozik, szóval nincs por meg SOx NOx... meg van részecskeszűrő dízelhez, csak hát ez mind nagyon sok befektetés, és hát kicsiny hazánk nem épp a leggazdagabb országok egyike, és ha ehhez hozzávesszük a mindenben megnyilvánuló butuska mentalitást, nem túl rózsás jövőkép bontakozik ki...
a pesti (tömeg)közlekedés legnagyobb problémája a sok lógás, ahol rengeteg pénz vesz el, nem a leghozzáértőbbnek mondható város- és bkv vezetés, nagyon buta jegyrendszer (ami autózásra és lógásra ösztönöz) és a folyamatosan elmaradó beruházások.
autozz.blog.hu/2008/01/15/budapest_kozlekedes_vissza_fejlesztese
autózz! - Budapest közlekedés(vissza)fejlesztése
az egyik legegyszerűbb és pénzbe nem nagyon kerülő megoldás a jegyrendszer átalakítása lehetne, zónás vagy időarányos jegyek bevezetése. mert a bérlet ára korrektnek mondható, de az, h ha már 2-szer át kell szállni,akkor oda-vissza egy út 6-szor 270 ft (1620) az nagyon durva, és hát nem ösztönöz a kocsi lerakására...
bónusz: a napijegy berlinben olcsóbb (6,1 eur cca. 1525 ft), bkv 1550 ft, ja, és bécsben 5,7 eur (1425 ft).
és bécsben és berlinben ez érvényes a vasút városi szakaszaira is, ezen kívül 24 órára szól, ami mondani se kell, budapestre nem igaz...

feri2360 2008.01.15. 15:06:25

"Feri ne viccelj már! :)" Bocs, 1980 óta vezetek, te éltél már akkor? A dugókban akkoriban Lada, Skoda, Trabant, Wartburg, Barkas, Ifa, stb. ácsorgott. Ma pedig Opel, VW, BMW, Merci, stb. Én felnőttként éltem/élem át mindkét korszakot, tudom, mit beszélek/írok.

randall 2008.01.15. 15:12:59

Kopaszmercis:

www.fsz.bme.hu/hungary/budapest/tkp/b22_200.jpg

a vámház körút túloldalán tudsz parkolni a bálnáddal, ha nincs kedved (erőd, agyad) 5 percet gyalogolni az astoriáról, úgyhogy akkor olyan cirka 50 métert kell csak megtenned.
ezalatt megfázni sincs ideje a fejbőrödnek.

amúgy árulj el valamit: ugye neked is van rokikártyád, mint az összes többi kopasz mercis "vállalkozónak"? :)

átlátó 2008.01.15. 15:13:52

Kopasz Mercis. De érdekel. Isszuk szavaidat,kérlek ne hagyd abba. :)

randall 2008.01.15. 15:16:20

kopaszmercis:

de, tudok angolul. ;)

EBEUSS (törölt) 2008.01.15. 15:19:07

feri2360 2008.01.15. 15:06:25

80-ban még nem vezettem, de 89 -ben már volt jogsim, úgyhogy: igen éltem már akkoriban.
Lehet hogy levegőszennyezettség terén van némi igazságod, de forgalom szempontjából tuti nincs! Akkoriban még a munkahelyükön voltak napközben az emberek, és sokkal kevesebb autó furikázott az utakon. De visszább mehetünk a 60-as, hetvenes évebe is, arra az időszakra is ugyanazt mondod? Akkor sem voltunk sokkal kevesebb, ha egyáltalán kevesebbne voltunk... Akkor is eléldegéltek az emberek, mint manapság, csak más problémák foglalkoztattaák, mint a dugó meg a parkolás!
Ez az állapot így is, úgy is a "jólét" következménye, ha elhiszed, ha nem!
Ráadásul nem magyar, és nem budapesti sajátosság...

randall 2008.01.15. 15:19:38

OFF
aki nem értené, nem olvasott vissza, kopaszmercis az astoriára van bejelentve, és fel volt háborodva, hogy nem tud a közgáznál, az iskolájánál parkolni (1 km).
szóvá tettem, hogy ugyan vegyen egy járókeretet magának, erre azt mondta, hogy "maradi" vagyok.
ON

EBEUSS (törölt) 2008.01.15. 15:23:23

hagyd rá randall! kopaszmercis gyerek még, ha suliba jár! :)))

randall 2008.01.15. 15:26:27

ilyenkor jön az a kártya, hogy akinek ez nem tetszik, az "irigy".

KopaszMercis 2008.01.15. 15:35:25

randall:
dehogy vagy te irigy.. csak nem tudsz angolul.
Mitol lennel irigy. Tok sok nem irigy ember rajtad kivul szinten nem tud angolul =)

pammy 2008.01.15. 15:36:29

EBEUSS: ez útvonal kérdése, volt ami már 89-ben is teljesen járhatatlan volt. Ezek néhol még javultak is forgalomszervezési változások okán. Viszont nagyságrendileg több autó közlekedik, mint mondjuk 30 éve, ez érezhető.
A város levegőjét azonban számos egyéb tényező is sújtja, átmenő kamionos forgalom, természetes szélcsatornák beépítése, ipar stb.
Aki nagyon védeni akarja a környezetet, annak figyelmébe ajánlom azt a hulladékégetőt, ami tudtommal engedély nélkül működik a Keresztúri út környékén, nem ritkán a Kőbányai úton is érezni a fullasztó égett műanyag szagot. Sok száz méteres körzetben nem lehet rendesen levegőt venni ... megköszönném, ha valaki tudna tenni ellene :(

EBEUSS (törölt) 2008.01.15. 15:36:54

Elárulom hogy én napközben szinte sehova nem járok kocsival, kivéve az abszolút belvárost! :)
Anyukám az Aranykéz utcában lakik, én is oda vagyok bejelentve, van ingyen parkoló kártyám is, és hozzá mindig kocsival megyek... megszokás. Ismerni kell a dugót kikerülő lehetőségeket! Ennyi. Máshova inkább elsétálok, bár ebben a pocsék levegőben nem túl egészséges...

feri2360 2008.01.15. 15:40:10

"sokkal kevesebb autó furikázott az utakon" Ja, de ahogy írtam, az utak is szűkebbek voltak és az autók sokkal környezetszennyezőbbek, a fogyasztásuk is magasabb volt. Ráadásul az autók száma nem nagyságrendekkel volt kevesebb, már akkor is milliós volt. A szoci időszakban az éves csúcseladás 140 ezer volt, a kapiban 200 ezer, de ez már a múlté, most is valahol 140-150 ezer körül van. "Akkoriban még a munkahelyükön voltak napközben az emberek" Jaj, ne már! Átmentél demagógba? Visszaküldöm megfontolásra... "De visszább mehetünk a 60-as, hetvenes évebe is" Miért mennénk vissza? Te hoztad fel a 25 évvel ezelőtti állapotot, az 1983. Most, hogy minden állításodat megcáfoltam, vissza akarsz még menni. Miért nem rögtön az őskorba?

EBEUSS (törölt) 2008.01.15. 15:40:19

Ja meg ilyenkor iszom 1-2 sört az ebédhez, és részegen már nem tudnék elkóvályogni a metróig, így jobb ha kéznél az autóm, ami hazavisz! :)))

randall 2008.01.15. 15:41:18

ezek szerint talált, süllyedt, rokikám.

KopaszMercis 2008.01.15. 15:44:22

istenorizz, hogy reszegen metrozz ebeuss :)

pammy 2008.01.15. 15:50:57

a 200ezres csúcs alatt lettek többen :) .. tény hogy több van, nem az éves eladás a mérvadó hanem az aktuálisan üzemben tartott autók száma. Már 25 éve is elég sok volt, de most még több van, és talán többet is használják. De nem ez a lényeg, ez többé kevésbé természetes velejárója a fejlődésnek.
Amúgy ha jól emlékszem az a felmérés miszerint Európában a magyarok hajlandóak legkevésbé kiszállni az autójukból (már aki azzal jár perpillanat), mellesleg másik kategóriában (hány % jár autóval) sereghajtónak hozott minket. Szóval tálalás kérdése, hogy több-e az autó mint nyugaton...
Közlekedési káoszt már relative kevés autóból is lehet csinálni kis tehetséggel, kár hogy évek óta néhány kiemelt főútvonalat leszámítva ez a cél.

EBEUSS (törölt) 2008.01.15. 15:54:12

Feri igazad van! Én mindig elismerem, ha tévedek... másokkal ellentétben!

A demagóg dumámat azért megvédeném, mert igenis kevesebben voltak napközben az utakon, mint most! A plázákban is kevesebben voltak! Persze plázák sem voltak! Lehet, hogy ezek akkor sem dolgoztak, de legalább otthon főzőcskéztek, és nem kocsikáztak át a plázába...

Persze azért feltenném a kérdést, hogy akkor most miért rinyál mindenki ebben a postban a közlekedésről? Ugyanolyan, mint régen, talán még jobb is! :)
Engem nem érdekel, mert az alkalmazkodók táborát gyarapítom, úgyhogy én csak nevetek a 80-as évekhez hasonló dugókon! :)

EBEUSS (törölt) 2008.01.15. 15:56:15

KopaszMercis 2008.01.15. 15:44:22
"istenorizz, hogy reszegen metrozz ebeuss :)"

Képzeld amikor magam alá brunyálok, ott mindenki érezné... a swiftemben meg magasan ülök, van hely bőven alattam! :)))

KopaszMercis 2008.01.15. 16:05:16

jah jah en is igy lattam :)

feri2360 2008.01.15. 16:05:29

"Ugyanolyan, mint régen, talán még jobb is" Amennyivel több az autó, annyival nagyobb sok út áteresztőképessége. Az elmúlt 10-20 évben évben sok út épült (pl. az engem érintő M0, M5 bevezető, Gyáli út, Hungária, stb.), a két hatás nagyjából kiegyenlíti egymást. "akkor most miért rinyál mindenki ebben a postban a közlekedésről?" Mert elindult egy tendencia, amivel szándékosan rontják a helyzetet. "kevesebben voltak napközben az utakon" Lehet, de napközben nem nagyon vannak dugók, jellemzően a reggeli és délutáni csúcsban vannak.

Silcon 2008.01.15. 16:06:49

Lehet normálisan is csinálni. Győrben kb. 50 millióból vagy 30 helyen egész jól átalakították a forgalmat. Apróságokkal, de pont a bosszantó hülyeségek szűntek meg, pl. telezöld, ahol az egyik irányban főleg egyenesen mennek, a szembejövők meg főleg balra. Így zöldenkét 3 autó tudott kicsusszanni. Most egymás után kapnak zöldet, eltűnt a sor. Úgy látszik Borkai Zsolt nemcsak tornázni tud :)

ihatethisindapassthingy 2008.01.15. 16:36:33

Franky4fingers: "Azért ne pakoljanak a belvárosi pékhez 4-kor, mert ha arra ébredek, hogy leejtik a bagettesrekeszt mérges leszek."

Hajjaj. Piac mellett lakom a belvárosban, nyaranta az ébredés úgy fest, hogy a hajnali harmatos csendben óvatosan odaoson a piac mellé szállító a teherautóval... majd rükvercbe vágja a verdát és akkor BEEP! BEEP! BEEP! BEEP! Baszki még alszol már 5:20-van BEEP! BEEEEP! BEEEEEEEP!

Eszem a zúzájukat. Egy nap bekötöm a püttyögőt a vezetőfülkébe, aztán lesz BEEP.

Komolyan vazz, olyan hangos, hogy a Holdon is erre kelnek a marslakók. Bocs a képzavarért.

EBEUSS (törölt) 2008.01.15. 16:37:54

Leírnék néhány gondolatot, hogy szerintem miért vannak manapság többen Budapest útjain, mint régen:

- több az autó!

- a magas benzin ár ellenére többet használják a kocsikat, mert még így is jobban megengedhetik maguknak, mint régen! sok céges autó előnyben! ;-)

- régen nem volt ciki bkv-ra ülni, manapság az újgazdagsággal ez a nézet is kialakult!

- részben azért ciki bkv-val utazni, mert rajta van a büdös hajléktalan is! régen nem volt hajléktalan a buszokon, mert hajléktalan sem volt! (minimális volt)

- régen a bkv egy szinte ingyenes közlekedési forma volt!

- ma sokkal több az utazgatással együtt járó foglalkozás! régen volt néhány anyagbeszerző azt jó napot!

- sokkal több a kereskedelmi egység! sokkal több áruszállítás, hiszen fogysztói tsd. vagyunk, vagy mi a szösz? :)

- manapság sokkal több nő vezet! (otthoni főzőcske helyett)

- a közlekedési morál a béka segge alatt, hiszen egy fantomrendőrségünk van a 80-as évekhez képest! (nem sírom vissza)

Biztos eszembe jutna még néhány tucat ok, de ennyiből is látszik, hogy megváltozott körülöttünk a világ!
Ferinek igaza van, hogy sok új út épült!
Mindenki döntse el maga, illetve tapasztalja a saját bőrén, hopgy ezek mennyire ellensúlyozzák ki egymást!

bcs 2008.01.15. 16:54:00

"Mert elindult egy tendencia, amivel szándékosan rontják a helyzetet."
feri2360
Pontosan erről van szó! Azzal nem lehet elintézni, hogy jóval több autó is normálisan közlekedhessen hogy "mennyé gyalog","ógyad meg".
Silicon az egy boldog város!
Bp-n pont fordítva, ha hozzányúlnak valamihez, az rosszabb lesz.

bcs 2008.01.15. 17:00:43

Nem lehetne esetleg valami gyűjteményt készíteni a rosszul tervezett csomópontokról,meg ilyenekről és a megoldási javaslatokkal együtt eljuttatni valami közledésszervezőknek? Vagy úgysem történne semmi? Egyáltalán ki és hol dönti el ezeket a kérdéseket?

KopaszMercis 2008.01.15. 17:06:53

bcs:
budapesten 100 (nem rohogni) kozlekedesi mernok dolgozik...
sztem az egyiknek erdemes.

EBEUSS (törölt) 2008.01.15. 17:16:27

Nálunk régebbi piacgazdaságokban is probléma a közlekedés, pld. Zürich!
Ott is sikerül órákat ülni a délutáni dugóban!

Az eredeti város szűk utcáit nem lehet kiszélesíteni! Körgyűrűket lehet építeni, meg fizető övezeteket lehet kijelölni, illetve a tömegközlekedést lehet vonzóbbá tenni!
Minek nekünk 4-es metró, ha ciki lesz felszállni rá?
Félreértés ne essék, tényleg ciki manapság nálunk a BKV szívonal, főleg ennyi pénzért, bár nálam még nem érte el a kritikus szintet, de ellfogadom, hogy igényesebb polgártársaimnál már igen! Igaz, hogy én nem is túl sűrűn lyukasztok! Sokallom a 185 Ft-os jegyárat 2 metrómegállóért! Ingyen viszont oké! Közben pedig az utakat sem szennyezem, dugót sem puffasztom...

mxplanet 2008.01.15. 17:53:07

pofátlanság lenne, ha intéznék magamnak roki kártyát?:)

gaben 2008.01.15. 17:56:18

Nemrégiben kifaggattam egy hasonló melót végző havert aki Pesten és környékén űzi azt a melót mint én itt Dunántúlon.

Havonta háromszor tankolja tele az autóját és csak a munkábajáráshoz elég ez, ha leutazik a szülőkhöz már meg kell toldani még egy tankolással.

Én itt alig megyek 900km-t/hó a családi kis 1.9d skodával, van, hogy simán kitart az egy tank. (A cégessel meg 8000/hó persze de nem járok haza vele).

A poén ebben az, hogy kottára ennyivel keres csak többet, tehát ezért nem sok értelme volt feltelepednie: szoppancs.

Igaz a régen szarabb levegő esete, plussz megtoldva azzal, hogy 70-80között még jócskán fűtöttek szénnel, olajjal a belvárosban is, ugye nem kell bővebben magyarázni.

Gyerekkori emlék: A 7es főúton Balatonfenyvesen, gyalog átkelve az elhaladó autók utáni tömény benzingőz illat. Ma már döbbenetes de a katalizátor hiánya mellett az akkoriban fülre belőtt kocsik motorjai brutál sok anyagot kaptak,/COmérés zöldkártya hol voltak még?/ természetes volt, hogy a zsiga 11 et eszik, pedig szakszerűen beállítva elég neki az átlag 8liter is.

Egyébként meg a fővárosi közlekedés a szememben, maga az anomália, mint fogalom megelevenedése.
Simán intezhető úgy az életem, hogy még egy napra se kelljen felutaznom. Nem is hiányzik.
A tavaji egy alkalom még kibírható volt. Húszévesen még tetszett, már harminc múltam és herótom van tőle.

EBEUSS (törölt) 2008.01.15. 17:59:47

mxplanet 2008.01.15. 17:53:07

"pofátlanság lenne, ha intéznék magamnak roki kártyát?:)"

Nézőpont kérdése!
Darwinista szemlélet szerint szemfüles vagy, és életrevaló!
Bár a mi társadalmunkat inkább az összefogás (nem röhögni), és egymás segítse, tiszteletben tartása viszi előbbre!

Döntsd el Te magad!

mxplanet 2008.01.15. 18:08:06

diplomatikus válasz tőled :)
poénból írtam be, hátha lesznek akik udvarolnak nekem emiatt ;D

de egyébként nekem hál' istennek nem kell ilyen eszközökkel élnem, mert behajtási engedélyem és lakossági 1500 Ft/ éves parkoló bérletem van

EBEUSS (törölt) 2008.01.15. 18:15:15

Tudom, hogy poén volt, és elméleti kérdésre adtam választ, mert rajtad kívül is sokan gondolkoznak ezen a kérdésen. Félig-meddig jogosan! Lásd előbbi hozzászólásom! :)

Lehet hogy politikus leszek, és jól megszedem magam? :)

EBEUSS (törölt) 2008.01.15. 18:17:10

Szereted kelteni a feszültéget!? Jó leszel ellenzéknek! :)

Vladimir Harkonnen 2008.01.15. 18:41:48

the real 2008.01.15. 11:00:38
Aszi 2008.01.15. 08:58:21
"A Karinti Frigyes út az a Bajcsiból nyílik, az első utca jobbra a Bach-csomópont után, a Kosut tér és a Petőffy Sándor utca találkozása közelében. "

Ez azért ütött... Érdekes, hogy egyedül Bachot tudod leírni rendesen, aki egyrészt nem magyar, másrészt a csomópontot nem róla nevezték el...

Még szerencse, hogy BAH csomópontnak hívják! Lett volna egy találat!

Győző63 2008.01.15. 18:54:45

Jólvanna..... Elírtam, Karinthy Frigyes út.

Azonban a lényegen nem változtat.

Persze, jó duma, hogy lehet gyalogolni, meg P+R. Ilyen azonban nem nagyon van Pesten, sőt Budán sem. Mivel a belváros ekkora szívás, és nincs P+R, újpesten a lakótelep van tele azokkal, akik itt rakják le a kocsit. Már tervezik, hogy az is fizetős lesz...

Azon gondolkozott valaki, hogy az őrzés nélküli P+R mekkora ötlet? Valaki itt merne hagyni valami komolyabb kocsit?

És vannak olyan esetek, amikor nem tudsz 200 métert gyalogolni. Persze, személyes problémám, hogy édesapám a 85 évével és az Alzheimerével nem tud lefutni 10 métert sem, ezért ha vinnem kell őt valahova, akkor cseszhetem a parkolóházat, ami nincs. 10 méter neki egy perc, 50 méter pedig leküzdhetetlen távolság. Tényleg. És keringhetek egy fél kerületet, miközben kapom a jótanácsokat...

A balra kanyarodás: Sok esetben a kereszteződés után sem tudsz balra kanyarodni. Például a Móricz Zsigmond körteret dél felé elhagyva a Bartókon, akkor ez megoldhatatlan a Tétényi út utánig. Azaz a balról nyíló utcák megközelíthetetlenek... Illetve csak sokára. Helyismerettel sok minden megoldható, de nem ismerhetsz minden sarkot egy akkora városban, mint Budapest.

Amúgy nem az agglomerációban lakom. Viszont olyan a munkám, hogy egyrészt járnom kell az országban szerteszét, és ma egy Budapest - Miskolc útnak a fele időben a budapesti átkelés.

Ha a belvárost nézem, akkor a Király utca elején volt egy szép nagy foghíj, ami parkolóként működött. Ide most egy remek PLÁZA épült. Természetesen a Király utcán keresztül lehet megközelíteni. Ha megnyit totális csőd lesz, be fog dugulni minden. Ha itt pl. egy parkolóház épült volna, akkor az szinte a teljes belvárosi problémát megoldhatta volna, természetesen normális ki- és behajtási lehetőséggel.

Hogy miből lehetne építkezni?

Van pl. az úgynevezett "parkolóhely megváltás" nevű orbitális lehúzás. Ha valaki egy belvárosi helyiséget üzletté vagy irodává minősít (üzlethez kell, mert nem kap működési engedélyt), akkor az építési szabályok szerint kell hozzá parkolóhelyet létesíteni. Ez lehet saját tulajdonú garázs is, x méteren belül. Mégpedig 5 alkaomazottanként vagy 40 négyzetméterenkét 1 darabot. Nyilvánvaló, hogy ez a bérpalotákkal beépített belvárosban nem megy. Mert nincs üres saját telek, garázs meg tuti nincs sehol. És akkor jön a nagy találmány, ezt pénzzel meg lehet váltani. Azaz puszira bevizetni az önkormányzethoz. Ez a pénz 1996-ban 1 millió forint volt, most nem tudom mennyi. És ezért SEMMIT nem kapsz. Megállsz, ahol tudsz, és fizetsz, ha fizetős övezet, 2-3 óránként rohangálsz ki.

És igen, ott vannak még a bérlők és a céges autók. Persze, ők a "burzsujok" sokak szemében. Jártam céges autóval, és én is szívtam ezerrel. Ugyanis fizetős övezetben laktam és az iroda is fizetős övezetben volt... a leparkolás nevű akció esténként 40 percig tartott, reggel 20-ig. Közben meg javult ugye a levegő, meg járt a motor.

És mi az a marhaság, hogy a parkolás nem jog? És a behajtás sem, amikor olyan a közlekedés, hogy NINCS MÁS ÚT a városon keresztül? A Hungária az alternatíva, ami minden főutat szintben, lámpával keresztez. Hadd ne soroljam, hol kell MINDIG sorban állni... tudja minden pesti autós.

Igenis, a parkolás egy európai városban jog. Ha úgy tetszik, szerzett jog. Lehet, hogy nem ingyenes, de olyan feladat, amit meg kell oldani. 2008-ban nem kéne, hogy egy rohadt kocsi luxus legyen. Sajnos, ma az, de lehet választani: Vagy nyugat felé megyünk, ahol az átlagcsaládnak egy vagy két kocsija van, vagy Albánia felé, ahol nem régen még a szamarak jelentették a tömegközlekedést.

És akkor Demszky úr fennen hirdeti, hogy aki fenn tud tartani egy kocsit, annak nem lehet gond egy mélygarázsban parkolni több tízezer forintért naponta. Mondja a Főpolgármester Úr, akinek bérelt céges helye van a belváros szívében, és aki nem olyan bolond, hogy beköltözzön egy olyan városba, amit ő vezet. Majd, ha ő is villamossal jár, és itt él a kutyaszaros kapualjak mögött, akkor dumálhat. Addig meg nem. Monnyonle:)

Bocs, hogy hosszú lett, de nem tudtam nap közben hozzászólni. És szintén bocs az estleges helyesírási hibákért: Ha gyorsan írok, néha tévesztek, és persze, későn veszem észre...

Győző63 2008.01.15. 18:57:15

Bocs, az 1 milló az parkolóhelyenként volt...

Győző63 2008.01.15. 18:58:15

És akkor Demszky úr fennen hirdeti, hogy aki fenn tud tartani egy kocsit, annak nem lehet gond egy mélygarázsban parkolni több tízezer forintért naponta.

... havonta. Bocs...

mxplanet 2008.01.15. 19:00:36

győző némítva, mert szófosás :DDD

EBEUSS (törölt) 2008.01.15. 19:02:44

Valadimir Harkonnen 2008.01.15. 18:41:48

"the real 2008.01.15. 11:00:38
Aszi 2008.01.15. 08:58:21
"A Karinti Frigyes út az a Bajcsiból nyílik, az első utca jobbra a Bach-csomópont után, a Kosut tér és a Petőffy Sándor utca találkozása közelében. "

"Ez azért ütött... Érdekes, hogy egyedül Bachot tudod leírni rendesen, aki egyrészt nem magyar, másrészt a csomópontot nem róla nevezték el... "

"Még szerencse, hogy BAH csomópontnak hívják! Lett volna egy találat!"


Vlamdimir!
Azt hittem csak "the real" nem érti a viccet! :)

Győző63 2008.01.15. 19:06:52

Igen szófosás, és még azóta is olvasgattam néhány postot...

Vladimir Harkonnen 2008.01.15. 19:12:28

"Értem én a viccet, csak nem szeretem!"
:-)

mxplanet 2008.01.15. 20:38:02

na így, hogy kiveséztétek a témát, én meg közben benyakaltam egy 2005-ös villányi cuveet, megyek zabálni a konyhába és leszopatni az asszonyt.
alászolgálja..

bsz 2008.01.15. 22:06:11

Tulok! A Ménesi útról ne beszélj, ott dolgozom, szívás az egyirányúsítás! Ha elsőre nem találsz helyet az utcában, lemehetsz a Körtérre, és újra feljöhetsz, kb. +1 km-es kör! Hú de jó lett! Meg telerakták facsemetékkel, és elvették a parkolók felét! Hú de jó lett! Nem baj, kis fa könnyen törik!

Győző63 2008.01.15. 22:19:37

Urak,

honnan veszitek, hogy a villamos KÖRNYEZETBARÁT?
Árammal megy. Magyarországon az áramot 68%-ban földgázból csinálják... És mit gondoltok, meggyi az erőművek átlagos hatásfoka? Nos, 34%. Ehhez jön a szállítási veszteség. Mire a villamosba jut, az kb. 25%-os hatásfokot jelent.
Az autómotorok hatásfoka lényegesen jobb...

Invictus 2008.01.15. 22:55:33

Győző63, igen, persze, ha minden villamos 1 személlyel közlekedne, néha 2-vel, max. 10%-uk 3-mal vagy többel, akkor kijelenthetnéd, hogy a villamos jobban terheli a környezetet, energiapazarlóbb stb. :P

Perillustris 2008.01.15. 23:38:53

"Igenis, a parkolás egy európai városban jog. Ha úgy tetszik, szerzett jog. Lehet, hogy nem ingyenes, de olyan feladat, amit meg kell oldani. 2008-ban nem kéne, hogy egy rohadt kocsi luxus legyen. Sajnos, ma az, de lehet választani: Vagy nyugat felé megyünk, ahol az átlagcsaládnak egy vagy két kocsija van, vagy Albánia felé, ahol nem régen még a szamarak jelentették a tömegközlekedést."

Nem jog, hanem lehetőség. Meg kell oldani, valóban, de nem állami, azaz közpénzből. Szerintem nem kell szélsőségekben gondolkozni, választhatjuk az arany középutat.

Azt pedig végképp ne hidd, hogy mindenkinek szüksége van autóra, s hogy akinek nincs, annak azért nincs, mert nincs pénze rá.

feri2360 2008.01.16. 04:10:08

Még 1x a Belvárosról. A helyzet javításáért tenni kell, sokat. De: Bp., azon belül a Belváros egy 10 milliós ország gazdasági, üzleti, kulturális, kormányzati, közlekedési központja. Emiatt, bármennyit is erőlködnek az ott lakók, soha nem lesz olyan, mint egy álmos vidéki kisváros. Mindig nagy lesz a nyüzsgés, a forgalom. A belvárosiak éppen ezért nem sajátíthatják ki maguknak, nem helyezhetik az érdekeiket a többi fölé. Az ő érdekeik is fontosak, de nem fontosabbak, mint másoké, akik nem lakosként ugyan, de más módon kötődnek a Belvároshoz, vagy kénytelenek ott intézni ügyeiket. Aki ezzel nem tud együtt élni, annak sajnos költöznie kell.

Perillustris 2008.01.16. 10:23:27

feri2360: biztos nehez megerteni, de ma pont azok szivnak a legnagyobbat, akiknek valoban letszukseglet az auto, s akik kenytelenek itt intezni ugyeiket.

pammy 2008.01.16. 10:33:01

Perillustris, te el vagy tévedve, jelenleg a közpénzt nem a parkolási helyzet megoldására költik, hanem a további rontására, folyamatosan készülnek a tervek, hogy melyik parkolóhelyet mivé alakítsák át, hogy vessék be szögekkel zárják körül fallal, hogy ott ne lehessen megállni. Számtalan olyan hely van, pl népstadionok metro megálló!!! ahol p+r helyett inkább a meglévő parkolásra alkalmas és sokak által arra használt tereket is nem kis pénzért felszámolták, nehogy má' oda állhasson valaki

Pammy 2008.01.16. 13:24:35

"Nem jog, hanem lehetőség. Meg kell oldani, valóban, de nem állami, azaz közpénzből"

erre írtam, hogy azt rég nem várjuk el, hogy közpénzből parkolóházakat építsenek, de ha már nem, legalább ne legyen akcióterv újabb 1500 parkolóhely virágládává alakításáról, illetve ne jelöljenek ki új utcákat, és ne adjanak ki úgy boltoknak működési engedélyt, hogy ne lehessen a parkolást megoldani a közelében.

Perillustris 2008.01.16. 13:47:36

Miert ne nyithatna ki egy viragbolt? Nem egy Metro-rol van szo, ahova valoban autoval erdemes menni.

Tiszta szabalyozas kellene, s kesz.

Pammy 2008.01.16. 14:28:20

mert a virágboltba se talicskával hozzák a virágot pl...

Perillustris 2008.01.16. 15:17:48

Szabalyos parkolas X meter tavol, onnan kezikocsi. Normalis helyeken mukodik.

Pammy 2008.01.16. 16:23:09

X méter nem kevés helyen > 100 és a kézikocsival is csak az úton az autóforgalmat(és tömegközlekedést) akadályozva tudsz menni...

Rocko- 2008.01.16. 23:21:30

nem az a gáz, amikor a belvárosban nem tudsz leparkolni, hanem amkor hazamész a kertvárosba, és nem találsz szabad parkolóhelyet a saját autódnak, pedig 20 éve ott laksz...

Rocko- 2008.01.16. 23:42:17

izé, nem párszor már sztem leírtam itt, de azért mégegyszer: sokan nem heccből járnak Pestre dolgozi, hanem azért, mert itt van munka.

mélygarázzsal mi a probléma? sok autó elfér benne biztonságosan, fölé meg épülhet ház vagy park. kecske is káposzta is.

éjszakai járatok miért lettek elbaszva? eddig nem volt szinte éjszakai közlekedés, most van.

elég érdekes dolog a rokkant kártya. ma látam egy rokkantmatricás AMG SL Mercit a Március 15 téren a buszvégállomáson. csak 3* dudálták ki. viszont volt benne mankó. na, ilyenkor mi van?

TRUCKMAN · http://www.hotdog.hu/user_prof.hot?user_id=598711 2008.01.17. 09:21:48

Csak 1 gyors reagálás!

Pest 1xűen kinőtte magát! Jobb sosem lesz, csak 1re rosszabb!

Én , és mondhatom, "mi" örülnénk annak, ha mikor az M3-ra kell gurulnunk, nem kellene betekerni a körútra! Értem én a Hungáriára most, meg ilyenek! Ez, már lényegesen jobb lenne BP. lakosságának sztem! De ezt sosem éljük meg, hogy elkéxüljön a szőnyeg Bp. körül! Pedig de jó lenne az a fránya M0-ás, ha kőrbe érné saját magát valaha! :(

Balesetmentest, kellemest!

Radical Massza 2008.01.17. 10:24:22

Rocko, lehetett éppen a Sztano is, bár ő inkább rokikocsival jár mankó helyett.
van néhány sérült faszi is a nagyautósok között, de ez valóban fehér holló.

pammy 2008.01.17. 13:58:23

Rocko: a kertváros is kijebb költözött :D
én ott lakom, és ott azért meg lehet állni, (ezúton is üdvözlöm azokat a szomszédokat, akik az út kellős közepén parkolnak le, illetve a jobbkezes kereszteződés után 1-2 méterre kamionnal parkolnak... helyi szokás szerint), plusz építhetsz saját kocsibeállót, a belvárosi 90 éves bérház előtt nehezen.
A parkolóház meg a mélygarázs jó dolog, de tapasztalat, hogy a szállító nem fog beállni a fizetős parkolóházba. Szerintem a megoldás az lenne hogy legyenek "megálló helyek" ahol parkolni nem, de áruszállítás céljából plmegállni lehet. A kresz ad rá lehetőséget...

Johnny336 2008.01.17. 14:16:17

pammy 2008.01.17. 13:58:23

van rá lehetőség, de ugyanarra a sorsra jutnak majd, mint a rokihelyek. Elfoglalja boldog-boldogtalan. Még pár évvel ezelőtt láttam a Királyhágó téri CBA előtt mindig parkolt egy Citroen C5, kirakva, hogy CBA Áruszállítás. Gondolkoztam, hogy a kenyeret, vagy a tejet hozták-e... :)

pammy 2008.01.17. 14:36:01

Johnny: még az se kizárt, hogy árut szállított, láttam jópár ilyet (tényleg árut szállító felső középkategóriás járművet) mondjuk főleg kis boltok esetén. Mellesleg legbiztosabb megoldás, ha a megállóhely az illető bolt vagy iroda tulajdona, ők majd elhajtják aki jogtalanul áll oda ;)

Rocko 2008.01.18. 11:54:25

Radical: nem tudom kire gondolsz, azt láttam, h vmi emberke miatt 2* nem tud beállni a busz, aztán láttam, h hátul van mankó. h igazi v kamu azt nem tudom. de leeht, h a jobb egyben ülő szőke hölgyé volt.

Rocko 2008.01.18. 12:00:00

pammy: hát nálunk mostanra elég tele van, ráadásul olyan kocsik, amiket életben nem láttam. persze az, h a közért előtt van parkoló, az smafu, csakazért is az úton parkol. meg ugye a saroktól 15 méteren belül megállni tábla is csak úgy van. hiába vásárol ott a rendőr, leszarja.
parkolóház: sztem simán lehetne áruszállítónak ingyenes, úgy sincs ott többet max. 30 percnél. de akkor közben 5 cigit elszívott. kb. 2-3 parkolóhellyel, és kilogisztikázott dolgokkal, forgószínpad jelleggel egész nap fullon lehetne az áruszállító parkolóhely, az utcán meg tengernyi hely maradna. csak hát ugye ehhez gondolkozni kéne.

EBEUSS (törölt) 2008.01.22. 14:17:54

Máshol egész gyorsan is tudnak metrót építeni!
Ráadásul sokkal olcsóbban!!!

index.hu/politika/belfold/budapest/0122mdrdmtr/

Johnny336 2008.01.22. 14:34:03

EBEUSS 2008.01.22. 14:17:54

Úristen! Szívem szerint nem hinném el (biztos, csak a zindex kelti a hangulat). De akkor is. Miért kamuznának erről? Hihetetlen. Egyébként a cikkben említett 2012-es átadás valszeg csúszik majd 6-7 évet, a költségek pedig felcsúsznak 1000 Mrd környékére. Biztos, ami tuti...
Csoda, ha az unokámnak meg tudom majd mutatni...

Rocko- 2008.01.22. 22:02:41

EBEUSS 2008.01.22. 14:17:54
egy másik blogból idézném magamat:
" Rocko- 2008.01.06. 22:06:03
index.hu/tudomany/5dim071129/
Nem fekete lyukkal leszünk öngyilkosok

en.wikipedia.org/wiki/Large_Hadron_Collider#Cost
The construction of LHC was originally approved in 1995 with a budget of 2.6 billion Swiss francs (currently about 1.7 billion euro)

1.7 billion Euros = 430.969019 billion Hungarian forints

4-es metró
hu.wikipedia.org/wiki/4-es_metr%C3%B3
Közben az építkezés költségvetése mégis folyamatosan nő. 2007 decemberében azt közölték, hogy az eredetileg tervezett 350-400 milliárd forint helyett a vonal első két szakasza (a szakaszok tekintetében lásd alább) várhatóan 348 milliárdba forintba, a második szakasz várhatóan 163 milliárd forintba, együttesen tehát 511 milliárd forintba fog kerülni."












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása