Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Na most akkor ki a bunkó?

2008.01.20. 12:22 :: SilentSound

Bevallom őszintén és töredelmesen, az alábbi levelet el kellett olvasnom háromszor, mire az egyébként igen gazdag fantáziavilágomban fel tudtam vázolni a lenti szituációt. Ráadásul közben az is az eszembe ötlött, hogy amikor leírom, hogy a poszt beküldője "Névtelen Bunkósofőr" néven írta alá a levelét, a cím némileg költői kérdéssé változik. De azt azért megvitathatjuk itt, hogy mások balfaszkodása lehet-e ok arra, hogy mi is bunkók legyünk.
Gondoltam küldök egy olyan írást is, amikor az elkövető vall a "bűnéről"; egyrészt kíváncsi vagyok a post-okra, másrészt egy kicsit a másik oldalról is bemutatnék egy "erőszakoskodót".



Helyszín a Váci út Újpest felőli része. A Duna felé eső oldal egy kis utcájából kell rendszeresen balra nagy ívbe kikanyarodnom, a városból kifele tartó sávba. Ez elég nehéz szokott lenni, mivel a lámpák úgy eresztik a forgalmat a két irányból, hogy ezzel majdnem lehetetlenné teszik a kihajtást. A Váci út ott 2X2 sávos.

A szituáció: balról elfogynak. az autók, a távolba megjelenik, természetesen a belső sávban egy késlekedő. Jobbról ritkás a forgalom, persze csak a belső sávban mennek ott is. Bár látom, hogy jobbról jönnek, eléggé elítélhető módon kihajtok, így persze csak a szembe menő sávban tudok felgyorsítani (szabálytalanul) a forgalom sebességére, és éppen hogy beférek a két autó közé. Persze nagy dudálás, anyázás mindkét oldalról, de senki nem húzódik le a mellette lévő kűlső, üres sávba.
Ha a két másik fél szemszögéből írnám a sztorit, persze a bunkó *****-s kihajtott.

Csak két kérdés:
-miért nem lehet a külső sávban totyorogni, ha már két sáv szolgál közlekedésre?
-ha van hely "menekülésre", miért a dudát nyomod sávváltás helyett?

Bár úgy számoltam (helyesen), hogy a másik lehúzódása nélkül is el fogok férni, mégis megdöbbentett, hogy csak a dudát nyomták, és véletlenül sem engedtek be. Nos, lehet dobni a köveket! :)

Egyébként igyekszem betartani a szabályokat, bár a sebeségkorlátozás betartásában nem vagyok jó. És bizony idegesítenek a belső sávban, megengedett 70-nél az 50-nel totyogók. Igaz, nem dudálok, anyázok, mert felesleges: ahogy lehet megelőzöm őket. Bár, valna még két jó, kopasz Merci/BMW -s történetem, melyben nem rettentem meg tőlük, és büntettem az erőszakoskodásukért. :)

57 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye béna veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leonard Zelig 2008.01.20. 13:28:19

"eléggé elítélhető módon kihajtok, így persze csak a szembe menő sávban tudok felgyorsítani (szabálytalanul) a forgalom sebességére, és éppen hogy beférek a két autó közé."

Mi a kérdés ?

Aszi 2008.01.20. 13:38:19

Inkább keresnék egy olyan utcát, ahonnét lámpánál lehet balra kifordulni.

Amúgy meg elsőbbségadásnál lehet zavarni a másik felet, ez szabályos.

heliox 2008.01.20. 13:39:08

Az ilyenkor hivatalos eljárás, hogy amikor balról elfogynak, akkor előremész a közepéig, és megvárod amíg ott is elfogynak. Ha balról égen földön nem volt senki, akkor szó sem lehet arról, hogy a közben odaárkezőnek lenne elsőbsége, hiszen te hosszú másodpercek (akár több, mint 10) óta ott állsz, tehát sem hirtelen irányváltásra, vagy hirtelen fékezésre nem készerítetted.

Ha persze valaki elalszik, és belédjön, akkor nehéz bizonyítani, hogy te ott áltál: a papírforma az, hogy a másik jött a főútvonalon.

A javasolt megoldás: kis utcán elmész a követlező lámpás kereszteződésig, és ott telezöldben szépen kihajtasz. Egyszerű, biztonságos, vitathatatlanul nem bunkó megoldás. Persze vesztesz akár 1 percet is ami tíz év alatt másfél nap. Ezt vesd össze azzal a várható két héttel amíg kórházban leszel, mondjuk 10% valószínűséggel a 10 évre. Időben kb. ott vagy.

brosnan.jr 2008.01.20. 13:47:57

Helo. Naponta 30 és 100 km-t vezetek és azt hiszem, nincs olyan nap, amikor ne lenne hasonló szitu. Szerintem sokkal nagyobb veszélyt jelentenek a közlekedésre az általad is említett figyelmetlen és a forgalom dinamikájára a másik segítésére nem képes emberkék, mint a sebességet időnként kicsivel túllépő dinamikusan haladók.

Vagy mostanság esténként kicsit párás időben a hátsó ködzárófényt autósorban nyomató agyatlanok. Akik még reklamálnak, ha rájuk villantok, hogy ne vakítsanak szét.

Igen, sokkal veszélyesebb ha valaki 50-el cammog egy 70-es úton, folyamatos előzésre kényszerítve a mögötte feltorlódókat, mintha valaki a 90 et túllépi egyenes és üres úton.

Ekkor levadász a yard, de a bunkóságot nem szankcionálják.

Pedig a bunkóság odaát van... annál aki nem SEGÍT besorolni kanyarnál, vagy felsőbbrendű útra felhajtásnál, stb...

Utálom a BKV figyelőt 2008.01.20. 13:55:41

Azért nyomják a dudát mert össze van kötve a fékpedállal.Csak így fog a fék.

Nite · http://animecomment.blog.hu 2008.01.20. 14:07:15

szerintem ez rendben van, sokkal nagyobb tahóságokat látni ennél a városban. inkább én is azt nem értem, hogy miért nem voltak képesek beengedni, ill. mire próbáltak meg figyelmeztetni a dudával, felmerült bárkiben is, hogy nem tudod, mit csinálsz? ehelyett inkább levette volna a lábát a gázról.
azért az is igaz hogy ha nekem kellene ott balra kanyarodni, az első leizzadás után keresnék egy lámpát... nem szeretnék addig járni a kútra amíg el nem törik a kor.. kocsim.

KKZZ 2008.01.20. 14:10:29

Én ugyanezt szoktam tapasztalni 2*2 főútra történő jobbra kikanyarodáskor is. Belső sáv üres, de az atya úristennek sem menne beljebb egyet, hogy kikanyarodhassak. Ilyenkor általában ( ha elég messze vannak és nem veszélyes) kikanyarodom és beljebb terelem az illetőt. Persze hogy az én anyámat, meg duda, meg mutogat...az agyatlanok sokan vannak.

Sanya 2008.01.20. 14:28:11

heliox megoldása tökéletes. Szerintem nem nehéz bebizonyítani, hogy te már álltál a kereszteződésben és úgy mentek beléd. Csak normálisan kell az adatokat rögzíteni.
A lámpás dologról annyit, hogy külső bevezető utak csatlakozásainál nem mindig van lámpa és ott is hasonló helyzetek vannak.

2008.01.20. 14:45:03

Valószínűleg ha én jövök veled szemben - a saját sávomban - én is ráfekszem a dudára és még anyázni is fogok. De nem azért mert bunkó vagyok, hanem azért ez egy reakció a bunkóságra. Egyébként: ilyenkor senki nem gondolja végig, hogy neked ez a kikanyarodás napi szintű trauma. Megoldás a kommentek között.

killermoney 2008.01.20. 15:09:03

Azért mennek a belső sávban mert 5-600m-rel később elfogy a külső és hát a sok gyökér képtelen sávot váltani, és aki erre képtelen miből gondolod hogy képes lesz reagálni egy ilyen durva helyzetre hogy valaki be akar sorolni elé, és valamit csinálnia is kell az autóval nem csak egyensen menni 50-nel a belső sávban. Ja egyébként a Váci úton MINDIG a külső sáv a gyorsabb kifelé befelé egyaránt néhány szakasz kivétel ott változó, de egyszer kipróbáltam a reggeli forgalomban hogy beálltam egy markoló mőgé ami ment max 25-tel a külsőben és még úgy is gyorsabb volt szal nesze neked jobbra tarts :D. Befele mondjuk azért megy a sok barom végig a belső sávban mert ha abban a sávban marad akkor a Régi Fót úttól be tud menni egy sávban a Deák Térre, ez gáz de sajna ez van. Ja egyébként szerintem tök jól csináltad én is így tettem volna :D

mxplanet 2008.01.20. 15:14:16

ez csak attól függ mennyivel jöttek a váci úton

lionking 2008.01.20. 15:40:47

Azért mennek a belsőbe, mert az bele van pecsételve a forgalmijukba...
meg a külsőben ott a buszmegálló, ami nincs mélyítve, így a busz ha megáll, egy komplett külső sáűvot elfoglal..
Amúgy arra mit mond a kedves autóskommentelő társadalom, hogy innentől nem messze, a 2/A vagy B... úton befelé, ahol lámpával lehet a Megyeri út felé ekfordulni, minden reggel az van, hogy míg a zöld jelzésen max 5!!!! autó fér át, az egyenes sávben előre menve, majd a 4 sávon-záróvonalon megfordulva amig a piros jelzés tart, ennek a többszörös autómennyisége játsza el ezt a kis trükköt, mindennemű utóhatás nélkül, a rend derék őrei szarnak az egészre

0xFFFF 2008.01.20. 15:42:04

Sajnos a bunkó te voltál, tolakodtál. Nincs miről fecsegni.

kristofkot 2008.01.20. 15:47:22

A dudát ismeri, a féket csak módjával, a KRESZ-T MÉG KEVÉSBÉ. Nem tudok mást a magyar KRESZ-ben,ami jobb,mint Nyugaton (minden másban rosszabb), de abban az egyben jobb,hogy itt az elsőbbségben részesülőt kényszerítheted irányának és sebességének nem hirtelen MEGVÁLTOZTATÁSÁRA! Na, ez a "bonyolult" mondat egy átlag magyar bunkónak - amiből Hofi óta tudjuk, hogy a statisztika szerint 1 főre 2 fő jut - feldolgozhatatlan.
De mint annyi más Bolondhonban, ez is rosszabbodik. Ma már azon is vérig sértődik a barom, ha nemhogy fékeznie, irányt váltania kell, hanem már attól is elborUl az agya (helye), ha nem tud az általa elképzelt iramban gyorsítani miattad!
Azonban ez még mindig csak az egyik ok. A következő,hogy mit lát ez az agyatlan maga körül. Milyen példát tapasztal naponta sokszor, ami alapján viselkedik?! (Merthogy saját értékrendje híján csak mintákat tud követni.) Mit lát a magasságos hivatalban, a boltban, a szolgáltatónál, az orvosnál, a rendőrnél (aki úgy állítja meg a piszkálandót,hogy közben nyugodt lélekkel akadályozza egy sáv forgalmát)? Hát azt,hogy 10-ből 9 ott akadályozza és gyűlöli a másikat,ahol csak alkalma van rá. Éppen ellenkezőleg működik ez az ország,ahogyan egy normális társadalom és azok tagjai.
EGYMÁST SEGÍTVE! Ahogyan például sok állatfajnál ez már természetes. Például a termeszeknél. Akik olyan tömegmentalitással, mint például az ilyen, a másik embert az aszfaltba taposni kívánó "állat" (bocs, kedves termeszek!), soha nem építhetnének várat. Világröhej torzó lenne az a termeszvár, ami semmire nem jó. Pont olyan, mint Bolondhon.

Szendwich 2008.01.20. 16:42:26

Errol a savvaltasra nem kepes soforokrol jut eszembe a tegnapi nap gigatahoparasztja. Igazi ellenpelda.
Debrecenbe tartok befele - boszormeny felol - a belso savban. Piros lampanal alok - 2 lampa mulva balra kanyarodok - es nezem a kulso savban az eloallat szallito kamiont, hogy teljesen zart a vontatvanya. Kozben zoldre valt a lampa, indulok, de hagyok az elottem meno es kozottem jo kocsihosznyi tavolsagot, hatha hirtelen fekez az elottem meno. A kamion - valoszinuleg ures volt - viszont jol gyorsult es nemi res kelettkezett a vontatvanya es az en elso lokharitom kozott. Ekkor egy taho debreceni hurka apuka - gyerekek a hatso ulesen - bedugja az orrat a kicsiny resbe egy eles bal kormany mozdulattal. Valoszinuleg nem ismeri sem az indexeles, sem a savvaltas elott nezz oldalra/hatra fogalmat. Mert telibe huztam volna a kb. a bal hatso ajtotol mindenet. Meglepodbe korrigalok balra, mikozben fekezek. Ezalatt a dudan fekszem, es mire egyenesbe jottem felkapcsoltam a fenyszorot, hogy hatra jol lasson. Lattam az apuka fejet a tukorben, semmi megdobbenes, felelem nem volt az arcan. Az ipse leelozte a kamion, vissza a kulsobe es padlogaz. Elhuzott.
Remelem megnyomoritja egyszer valamelyik utasat egy hasonlo - taho - manover miatt...

Thomas Magnum 2008.01.20. 16:42:35

A heliox féle megoldást tanultam én is.
Igen, tanultam. Megtanította az oktató.
Abszolút helyes, biztonságos módja a kanyarodásnak, besorolásnak(aki ebben az esetben beléd megy oldalról, azt nem számítjuk ide, mert ő bármikor beléd megy. Lámpánál, zöldnél, pirosnál, bármikor).

A másik jó megoldás szintén elhangzott: lámpás kereszteződés keresése.

Azért akik fennhangon hirdetik, hogy ez így helyes, azok képzeljék bele magukat a másik oldalon illetve a szemből közlkekedők helyébe.
1, 70-nel mész, és valaki oldalrol kb ugyanekkora sebességgel közelít feléd, ívesen, kvázi mintha becsapódna. (mivel szűk hely volt két autó között)

2, Mész az úton ismételten 70-nel, erre szemben jön valaki 70-nel (a besorolás elvi lehetősége miatti minimum sebesség). Korrekt.

Én is nyomnám a dudát! Ugyanis ez a helytelen módja a kanyarodásnak, besorolásnak.

Egyébként a dudát azért szokták nyomni (legalábbis én), hogy nehogy azt gondolja a kedves autóstárs, hogy épp rendkívül jól oldotta meg a feladatot, ergo holnap is megcsinálja ugyanezt.
Ha már gondolkoztatásra késztet a szitu (mint ahogy a levél megírásából erre lehet következtetni), az már nagyon pozitív eredmény.
Ha megfogadod az elhangzó tanácsokat, az maga a gyönyör.

2008.01.20. 17:00:41

Kristofkot: igen, ez a KRESZ-ben így van, csak sajnosn azok sem ismerik a KRESZT, akiknek be kellene tartatniuk. Nem tudok elképzelni olyan közlekedési rendőrt, aki egy konfliktus esetén neked adna igazat. De még ennél durvább esetekben sem! Egyik ismerősömmel történt: kikanyarodás fédett útra, jobbról egy tereptárgy (sövény) úgy korlátozza a láthatóságot, hogy aki 50-nel jön, azt még éppen látod, el tudod engedni. (tudom, kipróbáltuk utána). Aki gyorsabban, azt nincs az az isten, hogy lásd (legalábbis nyáron, de télen is csak akkor, ha a kopasz sövénytől nagyon elüt az autó színe). Benézett, nem jött senki, kikanyarodott balra, autó, aki LEGALÁBB 70-80-nnal jött, szépen el is trafálta (mert egyébként el is bambult a barom, tehát még későn is fékezett - egyébkénnt meg tudott volna állni). Rendőr szerint ő nem adta meg az elsőbbséget, ő a vétkes. Mi a megoldás?
a) Ácsorogsz szépen a kereszteződésben, amíg a világ összes 20 éves optikai tuning Astrája a bele való idiótával ki nem pusztul
b) mégis kikanyarodsz, és bízol a szerencsében.

benkoo 2008.01.20. 17:06:15

igazad volt. én is betoltam volna a kocsim. Kicsit lehetnének figyelmesebbek az emberek.

kutyavacsi 2008.01.20. 17:20:46

sziasztok, sztem ez azért még nem a vég kezdete, voltaképpen a közlekedés lényege: eljutni A-ból B-be, akkor is, ha A mellékutcában található.
nekem 2 kedvenc hasonló helyszínem van budapesten. 1. mészáros utca alkotás felé, mol kutnál balford, 2. thökölyről balford cházár a.-ra (hogy eljussak az ajtósyra, majd a hungáriára). télleg az a tapasztalatom,h.a t. elsőbbséges kollégák egy birkából is kihoznák a tigrist: aki nem orcátlan egy picit, az ott kacsingathat örökkön örökké ámen - ez van. amúgy egyszer érdemes kipróbálni: megállás, mosoly, refivillantás: menjen szegény majom balfelé, ha eccer arra van dóga... napi jócselekedet. sztem senki sem késik le semmiről emiatt a fél másodperc miatt.

nevem Van... de ez mos nem fontos 2008.01.20. 17:42:35

Elsőnek talán olvasd ek a KRESZT és értelmezd is, úgy 10 éves gyermek szintjén Majd gondolkodj. ( a hetvenes határ pé. nem kötelező, csak egy maximum) A megoldás: lámpás kereszteződés keresése, ha már csak ennyire bénán tudsz kanyarodni. Na jó, eg ykis türelmed is lehetne és rögtön semmi gond.
Második pont, Magyarországon, Budapesten a legkönnyebb közlekedni, lásd rengeteg lámpa. Ha ez ne megy add vissza a jogsidat.
Haramdik pon, mondjuk menj vezetni kicsit Marosvásárhelyre, semmi lámpa, semmi KRESZ és mégis működik, ha túl éled nem kell majd félned a Váci úton:)

Thomas Magnum 2008.01.20. 17:49:08

kutyavacsi 2008.01.20. 17:20:46

Valóban igaz, amit mondasz, tehát a mellékutcából is ki kellene tudni fordulni.

A morál ilyen, jó lenne változtatni, változni.
Most mindenféle politikai felhangtól mentesen erről szól az a Magyarország benned, bennünk, stb reklám is. Tehát, változz meg (ha eddig nem úgy cselekedtél, mint amit mástól most elvárnál), és így lassan a bunkó (figyelmetlen, illetve mindenféle előrelátásra képtelen - ez a rosszabb eset) autósok lesznek kisebbségben, tehát egy hasonló szituációban max nem tudsz rögtön, az első autó előtt kikanyarodni, hanem csak a második előtt.

Ugyanis most kicsit olyan a helyzet, mint az egyik, kisgyerekeknek szánt képességfejlesztő játék esetében. Nevezeten a különféle alakú műanyagtestek (gömb, hasáb, gúla, stb) egy hasonló alakú (kör, téglalap, háromszög...) lyukon történő átjuttatására gondolok.
A műanyagkockát át lehet ugyan erőltetni a kockának szánt, kisebb lyukon is, de mennyivel egyszerűbb mindezt a négyzetesen megtenni.

Vagyis, jelenleg igenis érdemes lámpás kereszteződést keresni ekkora forgalmú úton.

hukk 2008.01.20. 17:52:57

Ez a szembe jövő sávba gyorsítok, és beelőzök a másik elé akkora gyökér dolog, hogy nincs mégegy. Igazi, tolakodó, tahó bunkó dolog, ne csodálkozz, ha ráfekszenek a dudára Monjuk mi mást várhatunk valakitől, aki saját bevallása szerint "dinamikusan vezet". Szerintem inkább ön és közveszélyes vagy.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.01.20. 18:03:24

A helyes megoldás: megvárod, amíg elfogya balról a sor, kimész az úttest közepéig, és amikor ott "lyuk" keletkezik, abba szépen besorolsz. Fölösleges ezt sokat ragozni.
Én amúgy, ha látok ilyen besorolni akarót, segítem azzal, hogy lassítok vagy átsorolok a másik sávba. Akkor is segítem, ha az ileltő egy tahó paraszt, és amúgy nem érdemelné nem. elveim vannak, és ezek nem függnek attól, hogy a másiknak nincsenek ilyenek.

bé írta:
"obbról egy tereptárgy (sövény) úgy korlátozza a láthatóságot, hogy aki 50-nel jön, azt még éppen látod, el tudod engedni. (tudom, kipróbáltuk utána). Aki gyorsabban, azt nincs az az isten, hogy lásd (legalábbis nyáron, de télen is csak akkor, ha a kopasz sövénytől nagyon elüt az autó színe)."

Sírni, sírni, sírni. Nekem is volt hasonló helyem, ahol majdnem mindennap volt ilyen gondom.

A.) megoldás: levél az önkormányzatnakv vagy a közterület fenntartóknak. Hat hónapon belül talán megoldják.
B.) megoldás: nagadhoz veszel egy sövénynyíró ollót, és önkezűleg rendet raksz (amikor ritkább a forgalom). Nálam ez utóbbi működött.

kelehead 2008.01.20. 18:30:04

20 éve járom az utakat.Ilyen esetek napról-napra megesnek.A vezetési kultura hiánya vagy inkább egy torz formája uralkodik az utakon.Az emberek nagy többsége kevés figyelmet fordit a közlekedésre,mert bömböl a zene,fülén a telefon,stb.,belemegy idióta presztis harcokba két lámpa között.Anno 10 autósra jutott 1-2 renitens,mostanság 6-7.Az utak maradtak,az autók száma megtizszereződött.A társadalmi feszültség a közlekedésben megnyilvánul.Gyors javulást ne várjon senki...

autosave 2008.01.20. 19:35:21

Egyetértek a be középre és vár megoldással. Vagy a lámpa kereséssel. Vagy mondok egy harmadikat (bár nem tudom az adott utcánál lehet-e a közelben megfordulni, de általában jó):
kifordulsz jobbra, be a belsőbe és az első lehetséges helyen (megszaggatott záróvonal) index balra és megfordulsz.
Például a Budafokira balra nagyívben fordulás (Prielle K, Hauszmann, stb felől) is gyorsabb és egyszerűbb jobbra menni, majd visszafordulni ahol lehet... Arról nem is beszélve, hogy a balra várókat jobbról kikerülheted a kisutcában és szinte azonnal ki lehet fordulni...

Győző63 2008.01.20. 19:58:05

megmondo 2008.01.20. 19:35:21
"kifordulsz jobbra, be a belsőbe és az első lehetséges helyen (megszaggatott záróvonal) index balra és megfordulsz.
Például a Budafokira balra nagyívben fordulás (Prielle K, Hauszmann, stb felől) is gyorsabb és egyszerűbb jobbra menni, majd visszafordulni ahol lehet... Arról nem is beszélve, hogy a balra várókat jobbról kikerülheted a kisutcában és szinte azonnal ki lehet fordulni... "

Akkor próbáld meg ugyanezt a Fehérvárin. Ott vannak azok a buzi betongömbök a villamos mellett. És mehetsz egy megállót előre, át egy lámpán, amíg megfordulsz, ugyanaz a lámpa megint, csak visszafelé, aztán a megállót vissza. Fasza.

autosave 2008.01.20. 20:13:07

Fehérvárin ott a sín, azon lehet várni a másik irányt kényelmesen. Budafoki ezerszer rosszabb :)

EBEUSS (törölt) 2008.01.20. 21:41:39

A postban leírtakkal semmi gond nincs! Gyorsuld le ha tudod, és akkor semmi köze nincs hozzá, hogy hova sorolsz be...
Ha meg nem tudod, akkor béna vagy, és keress egy lámpás kereszteződést!

Andor 2008.01.20. 21:51:10

A fenét volt igazad. A kölcsönös előzékenység és egymás segítése szép dolog, de

1. Én sem szoktam segíteni tolakodóknak, pedig kifejezetten udvarias fiú vagyok.

2. Aki az alárendelt útról érkezik, az alkalmazkodik. Segíthetek neki, de nem vagyok köteles, és nem vagyok ettől bunkó. Soha nem jutna eszembe rossz néven venni, ha valaki a belső sávban megy, vagy a megengedettnél lassabban, ha van még egy sáv. A KRESZ elég részletes, és elég lenne csak egyszerűen betartani ahhoz, hogy élhetők legyenek az utak.

Beszéltem, Uff.

EBEUSS (törölt) 2008.01.20. 22:30:34

Andor 2008.01.20. 21:51:10

Mi ebben a tolakodás?
Ha lenne eszed, akkor rájönnél, hogy onnan nem egyszerű besorolni, és segíthetnéd!
Speciel én nem kérnék a segítségedből... ,de besorolnék eléd, ha tetszik, ha nem! :)

Ja, beszéltél... uff

EBEUSS (törölt) 2008.01.20. 22:51:31

Előre is bocs Andor, hogy rád szálltam, de utálom azokat akik megpróbálják eldönteni valakiről, hogy tolakodik, vagy sem... Azokat meg főleg utálom akik ezt rosszul mérik fel!

0xFFFF 2008.01.20. 23:24:07

Ebeuss ! Én meg lezúznám az autód oldalát és jöhet a helyszínelő. :)

0xFFFF 2008.01.20. 23:25:31

Ja igen, azt látná, hogy a hülye tyúk a szembe sávból de velem egy irányba haladva elémvágott. Ott azután beszélhetnél, uff, azért alul maradnál, ahol a helyed van egyébként :) Off.

EBEUSS (törölt) 2008.01.20. 23:48:38

0xFFFF 2008.01.20. 23:24:07

Ha le tudnád húzni, akkor nem vágnék eléd... Ha pedig nem, akkor onnantól nem is eléd vágásnak hívják, hanem eléd sorolásnak...

EBEUSS (törölt) 2008.01.20. 23:52:08

Ha mindig rábíznám magam az ilyen rendőrt játszó figurákra, akkor másból sem állna a szabadidőm, minthogy a javítóműhelynél várok a kocsim (swiftem) átvételére... szerencsére ilyenre még soha nem kényszerültem! Vajon miért? :)

0xFFFF 2008.01.21. 00:01:01

Mert nem voltam ott ! Szembe haladó sávból nem besorolni szoktak. Ez az apró tény nem zavar téged. Szőke vagy ?

X 2008.01.21. 00:11:11

Én csak ennyit szólok: idézném 0xFFFF-et :)
"Szembe haladó sávból nem besorolni szoktak."
Ez itt a lényeg. Nem tudják (mert hülyék vagy mert egyszerűen nem olyan jó sofőrök), hogy mit akarsz ott, veszélyben érzik magukat. Ennyi a lényege...
Különben meg, ha dudál, ha nem, elérted a célodat... de azért nem kellene így. Bemész félig, vársz, ez a legegyszerűbb. Vagy el jobbra és majd visszafordulsz. Vagy egyenesen átmész (az könnyebb és gyorsabb, mint a balra nagyív), U-kanyar (deszép, hehe) és jobbra kis ívben fordulsz ki....

Andor 2008.01.21. 00:32:09

Nem bánom, ha rám szállsz, ez végül is vita, nem kell egyetértenünk. Viszont továbbra is azt gondolom, hogy a közlekedési morál nem azoktól olyan, amilyen, akik szabályosan közlekednek a sávjukban, hanem pl. azoktól, akik a szembesávból "sorolnak" be eléjük. (Ez ám az eufemizmus!)
Egyébként nem érzem magam rendőrnek, szerintem aki akar, ám szabálytalankodjon, de legalább ne ugassa le azokat, akik nem teszik, vagy nem asszisztálnak hozzá.

EBEUSS (törölt) 2008.01.21. 07:47:06

0xFFFF 2008.01.21. 00:01:01
"Mert nem voltam ott ! Szembe haladó sávból nem besorolni szoktak. Ez az apró tény nem zavar téged. Szőke vagy ?"

Nem voltál? Pedig sok az ilyen rendőrködő típus, mint te, úgyhogy már láthattalak...

A KRESZ könyvben nem olvashattad, tehát nem is létezik! :)
Érdekes, hogy nekem mégis leesik, vajon mit akarhat az illető a szembesávban... biztos öngyilkos akar lenni..., mi? :D

Szőke? Most miért??? :D
Kata majd jól ellátja a bajod, ezért a beszólásodért!

Johnny336 2008.01.21. 12:00:17

Ma reggel Fiastyúk-Váci kereszteződésnél nem égtek a jelzőlámpák. Mégis sikerült kikanyarodnom. Még rám sem dudáltak. Lehet, az ML Merci-kopasz fej combo miatt? :)

Tibi 2008.01.21. 15:41:32

"balra nagy ívbe kikanyarodnom,": Nyelvtan. Ált. Isk. 3. osztálya... :-)

X 2008.01.21. 16:31:12

>Tibi 2008.01.21. 15:41:32:

Haha, 27 h alatt sikerült találni nyelvtani hibát :D

Amikor az érvek elfogynak, akkor jön a nyelvtan :D:D:D:D Nem baj, éljék ki csak magukat. Hajrá, keress az én régi írásaimban is, van benne, tudom. De természetesen nem javítom, mert az írás egyértelmű, mindent újra olvasni meg nem érek rá. Mert sikeres ember nem lehet, aki nyelvtannal érvel OFFTOPIC!

Gaben 2008.01.21. 17:22:57

Szerintem meg az a bunkó, aki bunkózik, ha egy ilyen helyen el kell vennie a gázt, hogy valakit beengedjen.
Nap mint nap járok a Váci út ezen szakaszán, így pontosan tudom, hogy milyen nehéz kikanyarodni. Ezért:
- Ha nincs mellettem senki, kihúzódom a szélére, hogy szabaddá tegyem a belső sávot. 0 másodperc veszteség
- Ha nem jön szembe senki, elveszem a gázt, vagy fékezek, hogy át tudjon bújni. Kb 3-10mp veszteség

A másik kedvencem, amikor valaki be akar kanyarodni a szembejövő sávon keresztül, de erről az oldalról senki nem engedi, pedig a háta mögött már 1km a sor. A megoldás: elvenni a gázt, ezzel keletkezik egy kis rés a sorban, ő átkanyarodik, és 10mp múlva újra felzárkóztam és ugyanott vagyok a sorban.

Persze ezekhez az kell, hogy az ember figyeljen és felismerje a helyzetet.

A lényeg, hogy szerintem az a bunkó, aki csk néz ki a fejéből és megy előre, anélkül, hogy fogalma lenne, hogy mi történik körülötte.

EBEUSS (törölt) 2008.01.21. 17:54:28

X 2008.01.21. 00:11:11
"Bemész félig, vársz, ez a legegyszerűbb."

Persze, csak éppen az a lényeg, hogy ez nem oldható meg, mert amíg ott várakozik, addig odaérnek azok is, akiknek éppen a sávjában várakozik...
Álló helyzetből meg elég nehéz felvenni a Váci út ritmusát, úgyhogy várakozhat elég sokáig, amíg jön egy 100 méteres szünet a kocsisorban.

Jobban teszi, ha felveszi a környezete sebességét, ha erre van lehetősége, akár a szembejövő sávban is, ha az éppen üres.

X 2008.01.21. 18:23:47

EBEUSS: valóban odaérhetnek, de az ennek ellenére még szabályos. Csakhát kérdés, hogy _ki mer_ beállni középre a külvárosban... Én biztos mindent megtennék, hogy ne így kelljen. De szerintem a szembe sávban gyorsulás is kerülendő, mert az még tilos is... :S
Nincs itt jó megoldás, csak kevésbé rosszak vannak szvsz :)

"Bunkó Sofőr" 2008.01.22. 03:08:09

Sziasztok!

Tőlem származik a fenti történet. Meglepő módon durva hozzászólások nem születtek - ennek örülök, autós nyelvre lefordítva ez olyan érzés nekem, mint amikor működik a cipzár elv.

Egyébként nem a félelem íratta velem a sorokat, én élvezem az ilyen "nehéz" szituációkat.
A kerüljek másfele válaszokra azt kell mondjam, hogy ott szabad balra nagy ívben kikanyarodni, a szívem rendben van, tehát maradok. Ha kihajtok, és elfoglalok két sávot, akkor képzeljétek el, mekkora dudaszó, ökölrázás és káromkodás fogad majd. Na akkor nyomnátok csak a dudát, hogy a köcsög miért nem akkor ment át, amikor csont nélkül megtehette volna.

Most nézzük pedig azokat a kartársakat, akik úgy érzik, hogy nekik jogukban áll nevelni - had ne keressem meg a nevüket most, mindenki magára ismer; mi alapon döntitek el, hogy mi a helyes és mi a helytelen?! Pontosan ti vagytok azok, akik nem veszik le a lábukat a gázról, és az (egyébként hamis, vélt) igazságtudatotok ostoba gőgjétől elvakítva észre sem veszitek, hogy életveszélyes helyzeteket teremtetek nap mint nap az utakon. Én ott nem tolakodtam, hanem a lehető legcsekélyebb módon akadályozva a folyamatos haladást soroltam be a forgalomba. Ilyenkor nem bepofátlankodom valaki elé, hanem kifordulok a kereszteződésből valaki elé - s a gázlevétel vagy a szélső sávba való átsorolás a másik fél részéről a KRESZ-ben is megírt kötelezettség! Ez az, amit észre kéne venni, hiszen csak egy kis mozdulat lelépni a gázról, és máris nem kell nekem a kocsim gyorsulását 100%-ra kihasználni. Ti vagytok azok a sofőrök, akik ha ilyenkor szemben jöttök velem a párhuzamos közlekedésre alkalmas út belső sávjában folyamatosan haladva (hogy is van ez ugye?), nem térnétek le semmi pénzért sem. Ti vagytok azok, akik hirtelen felgyorsítotok akkor, amikor én kiteszem az indexet, hogy elétek besoroljak a belső sávba, mivel legalább 3 kocsinyi követési távolságot tartotok, a forgalomnál lassabban haladva. Volt már olyan élményem is, hogy szabályosan előztem, és pont egy ilyen nevelő célzatú dudás direkt felgyorsított az addigi totyogásból, hogy lehetőleg a szemben jövő kamion kivasaljon. S persze ti mentek a sztrádán a belső sávban 100-al, ha kint a tábla, hiába van két üres sáv mellettetek, mert ti majd betartatjátok a KRESZ-t, amit, az itt született válaszok szerint sem nagyon ismertek.

Szeretném, ha elgondolkodnátok ezen, s ha valamit fel is fognátok ebből, az már maga a gyönyör lenne :)

Sohasem kényszerítettem senkit vészfékezésre, nem, hoztam szívbajt senkire, a szabályokat is csak nagyon ritkán, vagy kényszerből, életmentő célzattal szegem meg, Benőtt már a fejem lágya, és tudom, a közlekedés veszélyes üzem, s nekem nincs jogom kockáztatni felelőtlen magatartásommal a többi közlekedő életét. Azt is tudom, hogy bár jól vezetek (tanultam, versenyeztem), a fizika törvényei erősebbek nálam - így 30-on felül adott bennem a kellő alázat. Soha nem okoztam balesetet a dinamikus haladásommal, 5 éve vezetek egy viszonylag nagy teljesítményű, fürge autót, és nem kötöttem rá CASCO-t sem, nehogy elszálljak, és eddig még sem törtem. Szóval nevelő szándékú gyilkos jelöltek, gondolkozzatok el! És most már nem fogom átolvasni a bejegyzésem hibák után kutatva, had legyen valami érv ellenem. :) A névválasztás pedig provokatív szándékkal történt ... bocsánatot kérek érte.

Kívánok mindenkinek balesetek nélküli közlekedést!

isti77 2008.01.22. 11:27:00

"Pontosan ti vagytok azok, akik nem veszik le a lábukat a gázról, és az (egyébként hamis, vélt) igazságtudatotok ostoba gőgjétől elvakítva észre sem veszitek, hogy életveszélyes helyzeteket teremtetek nap mint nap az utakon."

Szerintem már számtalanszor volt szó erről is. A másik fél szabálytalansága senkit nem jogosít fel arra - ahogy semmi más sem -, hogy szándékosan balesetet idézzen elő, sőt vészhelyzet esetén köteles mindent megtenni a baleset elkerülése érdekében.

EBEUSS (törölt) 2008.01.22. 13:43:49

isti77 2008.01.22. 11:27:00

Általában senkinek nem célja, hogy fokozza a veszélyhelyzetet!
Csak visszaszivat egy kicsit, hogy izzadjon a szabálytalankodó!

Aztán a kis szivatásokból egyre nagyobb lesz, ha kölcsönösen oda-vissza adagolják egymásnak a delikvensek, a fékút pedig egyre csak nő, a távolság pedig egyre csak csökken közben...

nanemá 2008.01.22. 15:38:31

Három rövid szöszenet:
1. jeges út városban, kocsisor. félpercenként tudok haladni 1 métert. Látom (a lassú araszolás miatt jó előre) hogy a mellékútcából balra kikanyaródni szándékozók ott szobroznak min. 5 perce. Persze senki nem engedi ki őket. Mikor oda érek nem gurulok be a kereszteződésbe, ugyse tudok haladni, kiengedek három járgányt (szemből nem volt forgalom), mögöttem mint állat, legalább 4-5 kocsi elkezdi nyomni a dudát...Hangsúlyozom nem vesztettek semmi időt, mert nem tudtunk volna haladni úgysem. Gondolom én voltam a barom.
2. Városon belül főútról szűk mellékutcába jobbra kanyarodok. Mögöttem 2-3 autó távnyira egy furgon, index ki, majd fékezés. A paraszt meg rám jön 10 centire és nyomja tövig a dudát. Hozzáteszem nem balfaszkodtam, de 50-el mégse kanyarodhatok be egy gyalogosok által keresztezett szűk mellékutcába és szemből nem jött senki, nyugodtan kikerülhetett volna.
3. gyalog megyek, 20 méterre vagyok az esettől: bácsika megy át a zebrán, a felénél van, amikor a furgon odaér. Persze, hogy ráhasal a dudára...

az okos 2008.01.23. 19:28:23

Szerintem te voltál a renitens és veszélyesen közlekedő,de azután a mondat után,hogy "kopasz Merci/BMW-s történet"meg, büntettél, ezután nincs kétségem,hogy te sem vagy teljesen rendben agyilag.Kissebségi komplexus??Irigység??Rosszindulat???

Kata 2008.01.25. 22:13:28

Látom, szállóige (fékezett habzású életveszélyes fenyegetés) lettem. Nem is tudom, hogy sírjak-e, vagy nevessek...

Kata 2008.01.25. 22:15:04

Srácok, menjetek, igyatok egy sört, és adjátok a volánt a csajoknak! :-)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.26. 14:18:23

Kata, ez most a férfiak hátrányos megkülönböztetése? Mindjárt írok is a ombucmannak! :)))

EBEUSS (törölt) 2008.01.26. 14:27:06

Miért gondolod Kata, hogy a férfiak akarnak inni? A férfiak alkoholistábbak lennének, mint a nők?
Vagy azért szólt a felhívásod, mert szerinted ezen a blogon több a férfi, és hozzájuk szóltál? Ez is egy furcsa feltevés... Miért érdekelné jobban a férfiakat egy autókkal, közlekedéssel foglalkozó blog, mint a nőket??? :DDD

Kata 2008.01.27. 16:21:12

Srácok, lazuljatok már el egy kicsit! Ha ez így megy tovább, a banda egy része tényleg a tepsiben végzi! Olyan hihetetlen agresszió és frusztráltság van a hozzászólásokban, hogy az kész!

Silent,
írj. Én meg majd megmondalak az ovónéninek, hogy szőkenőztél... :-)

Ebeuss,
lazulj. Tényleg igyál egy sört. :-)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.27. 16:23:30

Kata: Tuti, hogy az ovónéni is szőke, ezért nem pártatlan! :)))

Kata 2008.01.27. 16:38:10

Silent,
akkor így jártál... :-)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása