Gondoltam küldök egy olyan írást is, amikor az elkövető vall a "bűnéről"; egyrészt kíváncsi vagyok a post-okra, másrészt egy kicsit a másik oldalról is bemutatnék egy "erőszakoskodót".
Helyszín a Váci út Újpest felőli része. A Duna felé eső oldal egy kis utcájából kell rendszeresen balra nagy ívbe kikanyarodnom, a városból kifele tartó sávba. Ez elég nehéz szokott lenni, mivel a lámpák úgy eresztik a forgalmat a két irányból, hogy ezzel majdnem lehetetlenné teszik a kihajtást. A Váci út ott 2X2 sávos.
A szituáció: balról elfogynak. az autók, a távolba megjelenik, természetesen a belső sávban egy késlekedő. Jobbról ritkás a forgalom, persze csak a belső sávban mennek ott is. Bár látom, hogy jobbról jönnek, eléggé elítélhető módon kihajtok, így persze csak a szembe menő sávban tudok felgyorsítani (szabálytalanul) a forgalom sebességére, és éppen hogy beférek a két autó közé. Persze nagy dudálás, anyázás mindkét oldalról, de senki nem húzódik le a mellette lévő kűlső, üres sávba.
Ha a két másik fél szemszögéből írnám a sztorit, persze a bunkó *****-s kihajtott.
Csak két kérdés:
-miért nem lehet a külső sávban totyorogni, ha már két sáv szolgál közlekedésre?
-ha van hely "menekülésre", miért a dudát nyomod sávváltás helyett?
Bár úgy számoltam (helyesen), hogy a másik lehúzódása nélkül is el fogok férni, mégis megdöbbentett, hogy csak a dudát nyomták, és véletlenül sem engedtek be. Nos, lehet dobni a köveket! :)
Egyébként igyekszem betartani a szabályokat, bár a sebeségkorlátozás betartásában nem vagyok jó. És bizony idegesítenek a belső sávban, megengedett 70-nél az 50-nel totyogók. Igaz, nem dudálok, anyázok, mert felesleges: ahogy lehet megelőzöm őket. Bár, valna még két jó, kopasz Merci/BMW -s történetem, melyben nem rettentem meg tőlük, és büntettem az erőszakoskodásukért. :)
Na most akkor ki a bunkó?
2008.01.20. 12:22 :: SilentSound
Bevallom őszintén és töredelmesen, az alábbi levelet el kellett olvasnom háromszor, mire az egyébként igen gazdag fantáziavilágomban fel tudtam vázolni a lenti szituációt. Ráadásul közben az is az eszembe ötlött, hogy amikor leírom, hogy a poszt beküldője "Névtelen Bunkósofőr" néven írta alá a levelét, a cím némileg költői kérdéssé változik. De azt azért megvitathatjuk itt, hogy mások balfaszkodása lehet-e ok arra, hogy mi is bunkók legyünk.
57 komment
Címkék: biztonság közlekedés autó hülye béna veszélyes
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Leonard Zelig 2008.01.20. 13:28:19
Mi a kérdés ?
Aszi 2008.01.20. 13:38:19
Amúgy meg elsőbbségadásnál lehet zavarni a másik felet, ez szabályos.
heliox 2008.01.20. 13:39:08
Ha persze valaki elalszik, és belédjön, akkor nehéz bizonyítani, hogy te ott áltál: a papírforma az, hogy a másik jött a főútvonalon.
A javasolt megoldás: kis utcán elmész a követlező lámpás kereszteződésig, és ott telezöldben szépen kihajtasz. Egyszerű, biztonságos, vitathatatlanul nem bunkó megoldás. Persze vesztesz akár 1 percet is ami tíz év alatt másfél nap. Ezt vesd össze azzal a várható két héttel amíg kórházban leszel, mondjuk 10% valószínűséggel a 10 évre. Időben kb. ott vagy.
brosnan.jr 2008.01.20. 13:47:57
Vagy mostanság esténként kicsit párás időben a hátsó ködzárófényt autósorban nyomató agyatlanok. Akik még reklamálnak, ha rájuk villantok, hogy ne vakítsanak szét.
Igen, sokkal veszélyesebb ha valaki 50-el cammog egy 70-es úton, folyamatos előzésre kényszerítve a mögötte feltorlódókat, mintha valaki a 90 et túllépi egyenes és üres úton.
Ekkor levadász a yard, de a bunkóságot nem szankcionálják.
Pedig a bunkóság odaát van... annál aki nem SEGÍT besorolni kanyarnál, vagy felsőbbrendű útra felhajtásnál, stb...
Utálom a BKV figyelőt 2008.01.20. 13:55:41
Nite · http://animecomment.blog.hu 2008.01.20. 14:07:15
azért az is igaz hogy ha nekem kellene ott balra kanyarodni, az első leizzadás után keresnék egy lámpát... nem szeretnék addig járni a kútra amíg el nem törik a kor.. kocsim.
KKZZ 2008.01.20. 14:10:29
Sanya 2008.01.20. 14:28:11
A lámpás dologról annyit, hogy külső bevezető utak csatlakozásainál nem mindig van lámpa és ott is hasonló helyzetek vannak.
ZÉ 2008.01.20. 14:45:03
killermoney 2008.01.20. 15:09:03
mxplanet 2008.01.20. 15:14:16
lionking 2008.01.20. 15:40:47
meg a külsőben ott a buszmegálló, ami nincs mélyítve, így a busz ha megáll, egy komplett külső sáűvot elfoglal..
Amúgy arra mit mond a kedves autóskommentelő társadalom, hogy innentől nem messze, a 2/A vagy B... úton befelé, ahol lámpával lehet a Megyeri út felé ekfordulni, minden reggel az van, hogy míg a zöld jelzésen max 5!!!! autó fér át, az egyenes sávben előre menve, majd a 4 sávon-záróvonalon megfordulva amig a piros jelzés tart, ennek a többszörös autómennyisége játsza el ezt a kis trükköt, mindennemű utóhatás nélkül, a rend derék őrei szarnak az egészre
0xFFFF 2008.01.20. 15:42:04
kristofkot 2008.01.20. 15:47:22
De mint annyi más Bolondhonban, ez is rosszabbodik. Ma már azon is vérig sértődik a barom, ha nemhogy fékeznie, irányt váltania kell, hanem már attól is elborUl az agya (helye), ha nem tud az általa elképzelt iramban gyorsítani miattad!
Azonban ez még mindig csak az egyik ok. A következő,hogy mit lát ez az agyatlan maga körül. Milyen példát tapasztal naponta sokszor, ami alapján viselkedik?! (Merthogy saját értékrendje híján csak mintákat tud követni.) Mit lát a magasságos hivatalban, a boltban, a szolgáltatónál, az orvosnál, a rendőrnél (aki úgy állítja meg a piszkálandót,hogy közben nyugodt lélekkel akadályozza egy sáv forgalmát)? Hát azt,hogy 10-ből 9 ott akadályozza és gyűlöli a másikat,ahol csak alkalma van rá. Éppen ellenkezőleg működik ez az ország,ahogyan egy normális társadalom és azok tagjai.
EGYMÁST SEGÍTVE! Ahogyan például sok állatfajnál ez már természetes. Például a termeszeknél. Akik olyan tömegmentalitással, mint például az ilyen, a másik embert az aszfaltba taposni kívánó "állat" (bocs, kedves termeszek!), soha nem építhetnének várat. Világröhej torzó lenne az a termeszvár, ami semmire nem jó. Pont olyan, mint Bolondhon.
Szendwich 2008.01.20. 16:42:26
Debrecenbe tartok befele - boszormeny felol - a belso savban. Piros lampanal alok - 2 lampa mulva balra kanyarodok - es nezem a kulso savban az eloallat szallito kamiont, hogy teljesen zart a vontatvanya. Kozben zoldre valt a lampa, indulok, de hagyok az elottem meno es kozottem jo kocsihosznyi tavolsagot, hatha hirtelen fekez az elottem meno. A kamion - valoszinuleg ures volt - viszont jol gyorsult es nemi res kelettkezett a vontatvanya es az en elso lokharitom kozott. Ekkor egy taho debreceni hurka apuka - gyerekek a hatso ulesen - bedugja az orrat a kicsiny resbe egy eles bal kormany mozdulattal. Valoszinuleg nem ismeri sem az indexeles, sem a savvaltas elott nezz oldalra/hatra fogalmat. Mert telibe huztam volna a kb. a bal hatso ajtotol mindenet. Meglepodbe korrigalok balra, mikozben fekezek. Ezalatt a dudan fekszem, es mire egyenesbe jottem felkapcsoltam a fenyszorot, hogy hatra jol lasson. Lattam az apuka fejet a tukorben, semmi megdobbenes, felelem nem volt az arcan. Az ipse leelozte a kamion, vissza a kulsobe es padlogaz. Elhuzott.
Remelem megnyomoritja egyszer valamelyik utasat egy hasonlo - taho - manover miatt...
Thomas Magnum 2008.01.20. 16:42:35
Igen, tanultam. Megtanította az oktató.
Abszolút helyes, biztonságos módja a kanyarodásnak, besorolásnak(aki ebben az esetben beléd megy oldalról, azt nem számítjuk ide, mert ő bármikor beléd megy. Lámpánál, zöldnél, pirosnál, bármikor).
A másik jó megoldás szintén elhangzott: lámpás kereszteződés keresése.
Azért akik fennhangon hirdetik, hogy ez így helyes, azok képzeljék bele magukat a másik oldalon illetve a szemből közlkekedők helyébe.
1, 70-nel mész, és valaki oldalrol kb ugyanekkora sebességgel közelít feléd, ívesen, kvázi mintha becsapódna. (mivel szűk hely volt két autó között)
2, Mész az úton ismételten 70-nel, erre szemben jön valaki 70-nel (a besorolás elvi lehetősége miatti minimum sebesség). Korrekt.
Én is nyomnám a dudát! Ugyanis ez a helytelen módja a kanyarodásnak, besorolásnak.
Egyébként a dudát azért szokták nyomni (legalábbis én), hogy nehogy azt gondolja a kedves autóstárs, hogy épp rendkívül jól oldotta meg a feladatot, ergo holnap is megcsinálja ugyanezt.
Ha már gondolkoztatásra késztet a szitu (mint ahogy a levél megírásából erre lehet következtetni), az már nagyon pozitív eredmény.
Ha megfogadod az elhangzó tanácsokat, az maga a gyönyör.
bé 2008.01.20. 17:00:41
a) Ácsorogsz szépen a kereszteződésben, amíg a világ összes 20 éves optikai tuning Astrája a bele való idiótával ki nem pusztul
b) mégis kikanyarodsz, és bízol a szerencsében.
benkoo 2008.01.20. 17:06:15
kutyavacsi 2008.01.20. 17:20:46
nekem 2 kedvenc hasonló helyszínem van budapesten. 1. mészáros utca alkotás felé, mol kutnál balford, 2. thökölyről balford cházár a.-ra (hogy eljussak az ajtósyra, majd a hungáriára). télleg az a tapasztalatom,h.a t. elsőbbséges kollégák egy birkából is kihoznák a tigrist: aki nem orcátlan egy picit, az ott kacsingathat örökkön örökké ámen - ez van. amúgy egyszer érdemes kipróbálni: megállás, mosoly, refivillantás: menjen szegény majom balfelé, ha eccer arra van dóga... napi jócselekedet. sztem senki sem késik le semmiről emiatt a fél másodperc miatt.
nevem Van... de ez mos nem fontos 2008.01.20. 17:42:35
Második pont, Magyarországon, Budapesten a legkönnyebb közlekedni, lásd rengeteg lámpa. Ha ez ne megy add vissza a jogsidat.
Haramdik pon, mondjuk menj vezetni kicsit Marosvásárhelyre, semmi lámpa, semmi KRESZ és mégis működik, ha túl éled nem kell majd félned a Váci úton:)
Thomas Magnum 2008.01.20. 17:49:08
Valóban igaz, amit mondasz, tehát a mellékutcából is ki kellene tudni fordulni.
A morál ilyen, jó lenne változtatni, változni.
Most mindenféle politikai felhangtól mentesen erről szól az a Magyarország benned, bennünk, stb reklám is. Tehát, változz meg (ha eddig nem úgy cselekedtél, mint amit mástól most elvárnál), és így lassan a bunkó (figyelmetlen, illetve mindenféle előrelátásra képtelen - ez a rosszabb eset) autósok lesznek kisebbségben, tehát egy hasonló szituációban max nem tudsz rögtön, az első autó előtt kikanyarodni, hanem csak a második előtt.
Ugyanis most kicsit olyan a helyzet, mint az egyik, kisgyerekeknek szánt képességfejlesztő játék esetében. Nevezeten a különféle alakú műanyagtestek (gömb, hasáb, gúla, stb) egy hasonló alakú (kör, téglalap, háromszög...) lyukon történő átjuttatására gondolok.
A műanyagkockát át lehet ugyan erőltetni a kockának szánt, kisebb lyukon is, de mennyivel egyszerűbb mindezt a négyzetesen megtenni.
Vagyis, jelenleg igenis érdemes lámpás kereszteződést keresni ekkora forgalmú úton.
hukk 2008.01.20. 17:52:57
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.01.20. 18:03:24
Én amúgy, ha látok ilyen besorolni akarót, segítem azzal, hogy lassítok vagy átsorolok a másik sávba. Akkor is segítem, ha az ileltő egy tahó paraszt, és amúgy nem érdemelné nem. elveim vannak, és ezek nem függnek attól, hogy a másiknak nincsenek ilyenek.
bé írta:
"obbról egy tereptárgy (sövény) úgy korlátozza a láthatóságot, hogy aki 50-nel jön, azt még éppen látod, el tudod engedni. (tudom, kipróbáltuk utána). Aki gyorsabban, azt nincs az az isten, hogy lásd (legalábbis nyáron, de télen is csak akkor, ha a kopasz sövénytől nagyon elüt az autó színe)."
Sírni, sírni, sírni. Nekem is volt hasonló helyem, ahol majdnem mindennap volt ilyen gondom.
A.) megoldás: levél az önkormányzatnakv vagy a közterület fenntartóknak. Hat hónapon belül talán megoldják.
B.) megoldás: nagadhoz veszel egy sövénynyíró ollót, és önkezűleg rendet raksz (amikor ritkább a forgalom). Nálam ez utóbbi működött.
kelehead 2008.01.20. 18:30:04
autosave 2008.01.20. 19:35:21
kifordulsz jobbra, be a belsőbe és az első lehetséges helyen (megszaggatott záróvonal) index balra és megfordulsz.
Például a Budafokira balra nagyívben fordulás (Prielle K, Hauszmann, stb felől) is gyorsabb és egyszerűbb jobbra menni, majd visszafordulni ahol lehet... Arról nem is beszélve, hogy a balra várókat jobbról kikerülheted a kisutcában és szinte azonnal ki lehet fordulni...
Győző63 2008.01.20. 19:58:05
"kifordulsz jobbra, be a belsőbe és az első lehetséges helyen (megszaggatott záróvonal) index balra és megfordulsz.
Például a Budafokira balra nagyívben fordulás (Prielle K, Hauszmann, stb felől) is gyorsabb és egyszerűbb jobbra menni, majd visszafordulni ahol lehet... Arról nem is beszélve, hogy a balra várókat jobbról kikerülheted a kisutcában és szinte azonnal ki lehet fordulni... "
Akkor próbáld meg ugyanezt a Fehérvárin. Ott vannak azok a buzi betongömbök a villamos mellett. És mehetsz egy megállót előre, át egy lámpán, amíg megfordulsz, ugyanaz a lámpa megint, csak visszafelé, aztán a megállót vissza. Fasza.
autosave 2008.01.20. 20:13:07
EBEUSS (törölt) 2008.01.20. 21:41:39
Ha meg nem tudod, akkor béna vagy, és keress egy lámpás kereszteződést!
Andor 2008.01.20. 21:51:10
1. Én sem szoktam segíteni tolakodóknak, pedig kifejezetten udvarias fiú vagyok.
2. Aki az alárendelt útról érkezik, az alkalmazkodik. Segíthetek neki, de nem vagyok köteles, és nem vagyok ettől bunkó. Soha nem jutna eszembe rossz néven venni, ha valaki a belső sávban megy, vagy a megengedettnél lassabban, ha van még egy sáv. A KRESZ elég részletes, és elég lenne csak egyszerűen betartani ahhoz, hogy élhetők legyenek az utak.
Beszéltem, Uff.
EBEUSS (törölt) 2008.01.20. 22:30:34
Mi ebben a tolakodás?
Ha lenne eszed, akkor rájönnél, hogy onnan nem egyszerű besorolni, és segíthetnéd!
Speciel én nem kérnék a segítségedből... ,de besorolnék eléd, ha tetszik, ha nem! :)
Ja, beszéltél... uff
EBEUSS (törölt) 2008.01.20. 22:51:31
0xFFFF 2008.01.20. 23:24:07
0xFFFF 2008.01.20. 23:25:31
EBEUSS (törölt) 2008.01.20. 23:48:38
Ha le tudnád húzni, akkor nem vágnék eléd... Ha pedig nem, akkor onnantól nem is eléd vágásnak hívják, hanem eléd sorolásnak...
EBEUSS (törölt) 2008.01.20. 23:52:08
0xFFFF 2008.01.21. 00:01:01
X 2008.01.21. 00:11:11
"Szembe haladó sávból nem besorolni szoktak."
Ez itt a lényeg. Nem tudják (mert hülyék vagy mert egyszerűen nem olyan jó sofőrök), hogy mit akarsz ott, veszélyben érzik magukat. Ennyi a lényege...
Különben meg, ha dudál, ha nem, elérted a célodat... de azért nem kellene így. Bemész félig, vársz, ez a legegyszerűbb. Vagy el jobbra és majd visszafordulsz. Vagy egyenesen átmész (az könnyebb és gyorsabb, mint a balra nagyív), U-kanyar (deszép, hehe) és jobbra kis ívben fordulsz ki....
Andor 2008.01.21. 00:32:09
Egyébként nem érzem magam rendőrnek, szerintem aki akar, ám szabálytalankodjon, de legalább ne ugassa le azokat, akik nem teszik, vagy nem asszisztálnak hozzá.
EBEUSS (törölt) 2008.01.21. 07:47:06
"Mert nem voltam ott ! Szembe haladó sávból nem besorolni szoktak. Ez az apró tény nem zavar téged. Szőke vagy ?"
Nem voltál? Pedig sok az ilyen rendőrködő típus, mint te, úgyhogy már láthattalak...
A KRESZ könyvben nem olvashattad, tehát nem is létezik! :)
Érdekes, hogy nekem mégis leesik, vajon mit akarhat az illető a szembesávban... biztos öngyilkos akar lenni..., mi? :D
Szőke? Most miért??? :D
Kata majd jól ellátja a bajod, ezért a beszólásodért!
Johnny336 2008.01.21. 12:00:17
Tibi 2008.01.21. 15:41:32
X 2008.01.21. 16:31:12
Haha, 27 h alatt sikerült találni nyelvtani hibát :D
Amikor az érvek elfogynak, akkor jön a nyelvtan :D:D:D:D Nem baj, éljék ki csak magukat. Hajrá, keress az én régi írásaimban is, van benne, tudom. De természetesen nem javítom, mert az írás egyértelmű, mindent újra olvasni meg nem érek rá. Mert sikeres ember nem lehet, aki nyelvtannal érvel OFFTOPIC!
Gaben 2008.01.21. 17:22:57
Nap mint nap járok a Váci út ezen szakaszán, így pontosan tudom, hogy milyen nehéz kikanyarodni. Ezért:
- Ha nincs mellettem senki, kihúzódom a szélére, hogy szabaddá tegyem a belső sávot. 0 másodperc veszteség
- Ha nem jön szembe senki, elveszem a gázt, vagy fékezek, hogy át tudjon bújni. Kb 3-10mp veszteség
A másik kedvencem, amikor valaki be akar kanyarodni a szembejövő sávon keresztül, de erről az oldalról senki nem engedi, pedig a háta mögött már 1km a sor. A megoldás: elvenni a gázt, ezzel keletkezik egy kis rés a sorban, ő átkanyarodik, és 10mp múlva újra felzárkóztam és ugyanott vagyok a sorban.
Persze ezekhez az kell, hogy az ember figyeljen és felismerje a helyzetet.
A lényeg, hogy szerintem az a bunkó, aki csk néz ki a fejéből és megy előre, anélkül, hogy fogalma lenne, hogy mi történik körülötte.
EBEUSS (törölt) 2008.01.21. 17:54:28
"Bemész félig, vársz, ez a legegyszerűbb."
Persze, csak éppen az a lényeg, hogy ez nem oldható meg, mert amíg ott várakozik, addig odaérnek azok is, akiknek éppen a sávjában várakozik...
Álló helyzetből meg elég nehéz felvenni a Váci út ritmusát, úgyhogy várakozhat elég sokáig, amíg jön egy 100 méteres szünet a kocsisorban.
Jobban teszi, ha felveszi a környezete sebességét, ha erre van lehetősége, akár a szembejövő sávban is, ha az éppen üres.
X 2008.01.21. 18:23:47
Nincs itt jó megoldás, csak kevésbé rosszak vannak szvsz :)
"Bunkó Sofőr" 2008.01.22. 03:08:09
Tőlem származik a fenti történet. Meglepő módon durva hozzászólások nem születtek - ennek örülök, autós nyelvre lefordítva ez olyan érzés nekem, mint amikor működik a cipzár elv.
Egyébként nem a félelem íratta velem a sorokat, én élvezem az ilyen "nehéz" szituációkat.
A kerüljek másfele válaszokra azt kell mondjam, hogy ott szabad balra nagy ívben kikanyarodni, a szívem rendben van, tehát maradok. Ha kihajtok, és elfoglalok két sávot, akkor képzeljétek el, mekkora dudaszó, ökölrázás és káromkodás fogad majd. Na akkor nyomnátok csak a dudát, hogy a köcsög miért nem akkor ment át, amikor csont nélkül megtehette volna.
Most nézzük pedig azokat a kartársakat, akik úgy érzik, hogy nekik jogukban áll nevelni - had ne keressem meg a nevüket most, mindenki magára ismer; mi alapon döntitek el, hogy mi a helyes és mi a helytelen?! Pontosan ti vagytok azok, akik nem veszik le a lábukat a gázról, és az (egyébként hamis, vélt) igazságtudatotok ostoba gőgjétől elvakítva észre sem veszitek, hogy életveszélyes helyzeteket teremtetek nap mint nap az utakon. Én ott nem tolakodtam, hanem a lehető legcsekélyebb módon akadályozva a folyamatos haladást soroltam be a forgalomba. Ilyenkor nem bepofátlankodom valaki elé, hanem kifordulok a kereszteződésből valaki elé - s a gázlevétel vagy a szélső sávba való átsorolás a másik fél részéről a KRESZ-ben is megírt kötelezettség! Ez az, amit észre kéne venni, hiszen csak egy kis mozdulat lelépni a gázról, és máris nem kell nekem a kocsim gyorsulását 100%-ra kihasználni. Ti vagytok azok a sofőrök, akik ha ilyenkor szemben jöttök velem a párhuzamos közlekedésre alkalmas út belső sávjában folyamatosan haladva (hogy is van ez ugye?), nem térnétek le semmi pénzért sem. Ti vagytok azok, akik hirtelen felgyorsítotok akkor, amikor én kiteszem az indexet, hogy elétek besoroljak a belső sávba, mivel legalább 3 kocsinyi követési távolságot tartotok, a forgalomnál lassabban haladva. Volt már olyan élményem is, hogy szabályosan előztem, és pont egy ilyen nevelő célzatú dudás direkt felgyorsított az addigi totyogásból, hogy lehetőleg a szemben jövő kamion kivasaljon. S persze ti mentek a sztrádán a belső sávban 100-al, ha kint a tábla, hiába van két üres sáv mellettetek, mert ti majd betartatjátok a KRESZ-t, amit, az itt született válaszok szerint sem nagyon ismertek.
Szeretném, ha elgondolkodnátok ezen, s ha valamit fel is fognátok ebből, az már maga a gyönyör lenne :)
Sohasem kényszerítettem senkit vészfékezésre, nem, hoztam szívbajt senkire, a szabályokat is csak nagyon ritkán, vagy kényszerből, életmentő célzattal szegem meg, Benőtt már a fejem lágya, és tudom, a közlekedés veszélyes üzem, s nekem nincs jogom kockáztatni felelőtlen magatartásommal a többi közlekedő életét. Azt is tudom, hogy bár jól vezetek (tanultam, versenyeztem), a fizika törvényei erősebbek nálam - így 30-on felül adott bennem a kellő alázat. Soha nem okoztam balesetet a dinamikus haladásommal, 5 éve vezetek egy viszonylag nagy teljesítményű, fürge autót, és nem kötöttem rá CASCO-t sem, nehogy elszálljak, és eddig még sem törtem. Szóval nevelő szándékú gyilkos jelöltek, gondolkozzatok el! És most már nem fogom átolvasni a bejegyzésem hibák után kutatva, had legyen valami érv ellenem. :) A névválasztás pedig provokatív szándékkal történt ... bocsánatot kérek érte.
Kívánok mindenkinek balesetek nélküli közlekedést!
isti77 2008.01.22. 11:27:00
Szerintem már számtalanszor volt szó erről is. A másik fél szabálytalansága senkit nem jogosít fel arra - ahogy semmi más sem -, hogy szándékosan balesetet idézzen elő, sőt vészhelyzet esetén köteles mindent megtenni a baleset elkerülése érdekében.
EBEUSS (törölt) 2008.01.22. 13:43:49
Általában senkinek nem célja, hogy fokozza a veszélyhelyzetet!
Csak visszaszivat egy kicsit, hogy izzadjon a szabálytalankodó!
Aztán a kis szivatásokból egyre nagyobb lesz, ha kölcsönösen oda-vissza adagolják egymásnak a delikvensek, a fékút pedig egyre csak nő, a távolság pedig egyre csak csökken közben...
nanemá 2008.01.22. 15:38:31
1. jeges út városban, kocsisor. félpercenként tudok haladni 1 métert. Látom (a lassú araszolás miatt jó előre) hogy a mellékútcából balra kikanyaródni szándékozók ott szobroznak min. 5 perce. Persze senki nem engedi ki őket. Mikor oda érek nem gurulok be a kereszteződésbe, ugyse tudok haladni, kiengedek három járgányt (szemből nem volt forgalom), mögöttem mint állat, legalább 4-5 kocsi elkezdi nyomni a dudát...Hangsúlyozom nem vesztettek semmi időt, mert nem tudtunk volna haladni úgysem. Gondolom én voltam a barom.
2. Városon belül főútról szűk mellékutcába jobbra kanyarodok. Mögöttem 2-3 autó távnyira egy furgon, index ki, majd fékezés. A paraszt meg rám jön 10 centire és nyomja tövig a dudát. Hozzáteszem nem balfaszkodtam, de 50-el mégse kanyarodhatok be egy gyalogosok által keresztezett szűk mellékutcába és szemből nem jött senki, nyugodtan kikerülhetett volna.
3. gyalog megyek, 20 méterre vagyok az esettől: bácsika megy át a zebrán, a felénél van, amikor a furgon odaér. Persze, hogy ráhasal a dudára...
az okos 2008.01.23. 19:28:23
Kata 2008.01.25. 22:13:28
Kata 2008.01.25. 22:15:04
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.26. 14:18:23
EBEUSS (törölt) 2008.01.26. 14:27:06
Vagy azért szólt a felhívásod, mert szerinted ezen a blogon több a férfi, és hozzájuk szóltál? Ez is egy furcsa feltevés... Miért érdekelné jobban a férfiakat egy autókkal, közlekedéssel foglalkozó blog, mint a nőket??? :DDD
Kata 2008.01.27. 16:21:12
Silent,
írj. Én meg majd megmondalak az ovónéninek, hogy szőkenőztél... :-)
Ebeuss,
lazulj. Tényleg igyál egy sört. :-)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.27. 16:23:30
Kata 2008.01.27. 16:38:10
akkor így jártál... :-)