Én nem értem, hogy miért van kitüntetett szerepe a buszon ülőknek. Mert drága a bérlet? A benzin is. Mert többen ülnek rajta? 10 percenként jár egy busz, azalatt elmegy 500 kocsi. Én 99%-ban tiszteletben tartom a buszsávot, de amikor ésszerűtlenül hoznak lérte egyet, akkor leszarom. Bartók Béla, két sávból egy buszsáv. Kocsival 300 métert haladni 30 perc. És 5 percenként elhúz mellettem egy busz. Emiatt kell a buszsáv??? Bocsánat, de nekem ugyanolyan jogom van beérni melóba, meg hazaérni a gyerekekhez, mint a buszon ülőknek. Erzsébet hídon sima ügy, be a buszsávba, 20 mp mulva lekanyarodok Mátyás pince felé. Ha megyek a Blahára, akkor viszont beállok döcögni, így korrekt. Szabálytalan, de lopni, csalni hazudni, lefizetni, 10 után hangoskodni, egyirányú utcába behajtani is, meg még másik egymillió dolgot is szabálytalan csinálni, mégis milliók csinálják. Aki nem, az SAJNOS!!! naiv hülye.
Hülye, aki nem megy a buszsávban!
2008.01.27. 12:07 :: SilentSound
Ritkán van olyan, hogy kiemelek egy kommentet, a blog eddigi története során csak néhányszor fordult elő. Ilyesmihez mindenesetre orbitális baromságot kell írni. A tegnapi poszthoz verespalne bírt kreálni egy ilyet.
159 komment
Címkék: közlekedés autó hülye tömegközlekedés buszsáv
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.01.27. 12:17:42
dzsoli 2008.01.27. 12:22:20
IPG 2008.01.27. 12:22:39
Amúgy fújhatják, ha a ilyen hozzáállás jellemez egyes embereket...
MUHHAHA 2008.01.27. 12:26:10
Netremete 2008.01.27. 12:27:28
Ezek szerint ha busszal menne beérne a munkahelyére... Csak hát egyszerübb évi 40 tonna/ autó szindiokszidot kipocsátami munkába menet... Lovas nemzet a magyar.
Több buszsávot!
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.27. 12:30:08
Sherlock 2008.01.27. 12:30:17
Ha a buszsávban is lehetne autózni az nem lenne megoldás, mert akkor még többen autóznának és ugyanakkora dugó lenne, ráadásul még a busz is állna.
Erre felmérések vannak, Nincs olyan, hogy "na most ha ez itt 2*5 sávos lesz akkor már nem lesz dugó". Mert a forgalom igényeit kiszolgálni forgalmat generál.
Egyébként ott vannak még a mentők tűzoltók akik szintén használják. Én mindig figyelem ha mentő jön, és döbbenetes, hogy mennyire töketlenek az autósok. Mindenki a saját kis királyságán trónol és leszarja amíg nem a seggében dudálnak.
Egyébként az autópályán is meg lehetne szüntetni a leállósávot, mert alig használja valaki. Mondjuk hallottunk már olyat, hogy a tűzoltók 1km-t gyalogoltak egy esethez, mert a derék autósok elfoglalták a leállósávot..
Aviator74 2008.01.27. 12:33:24
Uff.
Vacskamati 2008.01.27. 12:34:30
"nekem ugyanolyan jogom van beérni melóba, meg hazaérni a gyerekekhez, mint a buszon ülőknek." Na igen. Belvárosban lakom, de ugyanolyan jogom van tiszta levegőt belélegezni, mint azoknak, akik kint élnek az aglomerációban és naponta ki-be járnak, legtöbbször autóval. A levegőszennyezés nagy részéért az autók és buszok tehetők felelőssé, csakhogy egy autóban sokszor csak egy verespálné ül, a buszon meg általában több. Ergo autóból több van, több káros kipufogás. Az én életem az ilyen verespálnék miatt 3 évvel lesz rövidebb (közismert tény), de neki JOGA van időben hazaérni.
"Szabálytalan, de lopni, csalni hazudni, lefizetni, 10 után hangoskodni, egyirányú utcába behajtani is, meg még másik egymillió dolgot is szabálytalan csinálni, mégis milliók csinálják." - akkor ennek analógiájára javaslom, egyél szart, mert ugye többmillió légy nem tévedhet.
kossuth 2008.01.27. 12:36:51
Szerinted miért haladsz autóval olyan qrva lassan? Mert rajtad kívül még egy csomóan autóban ülnek, ahelyett, hogy az 5 percenként járó buszon ülnétek/állnátok. Persze ez is túlzás, mert nem mindenütt jár 5 percenként a busz, de biztosan nem érné meg néha letenni az autót valahol és a bővebben vett belvárosban, ahol jó a tömegközlekedés, azt használva utazni?
Ha nem lenne buszsáv, a Bartókon, akkor mondjuk azt a 300 métert nem 30, hanem 15 perc alatt tennéd meg. Javult a helyzet? Szerintem még mindig szar. Meg kéne tanulni kiszállni az autóból, ha annak használata nem indokolt...
jacks_colon (törölt) 2008.01.27. 12:38:00
Komolyan gondolkozom rajta, hogy a nyári szabadságomra kocsival menjek vissza Magyarországra. Szerintem marad a repülő. Megspórolok magamnak három hét idegbajt.
Tudod néha én elfelejtek beengedni egy-egy kocsit a másik sávból, vagy elfelejtek megköszönni egy előzékeny manővert. És olyankor szó szerint ég a bőr a pofámról, mert nem szeretem, ha parasztnak néznek. Ha pedig látom, hogy valaki a buszsávot használja, miközben én a sávomban araszolok, nem érdekel. Mert tudom, hogy azt az illetőt most egy nagyon hosszú kocsisor nézi gyökér parasztnak és szánalomra méltó idegbajosnak.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.27. 12:43:25
jacks_colon (törölt) 2008.01.27. 12:54:18
Persze az érv ez ellen az, hogy mások sem előzékenyek, akkor én miért legyek az. Hát pont azért, mert ezzel másokat is inspirálsz erre a viselkedésre.
Goldi 2008.01.27. 12:54:52
Bivalyné Húszéves Erzsi · http://www.bhsz.blog.hu 2008.01.27. 12:56:16
jacks_colon (törölt) 2008.01.27. 12:56:26
bigyoz 2008.01.27. 12:58:04
jacks_colon (törölt) 2008.01.27. 13:01:21
You know its like that...
Vacskamati 2008.01.27. 13:02:35
Azért jókat szoktam röhögni az "erősebb kutyákon" amikor a hídról lesorolva bejönnek az Irányi "bohóc" utcába...és ott szopnak 20 percet a 3 lámpa miatt. Azt a kis előnyt amit a buszsávon való szabálytalan haladással szereztek, elvesztik a lámpáknál. De hát ehhez már intelligencia kell kérem, hogy ezt belássa valaki...
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.27. 13:02:52
Kilgore Trout 2008.01.27. 13:05:07
Ez itt a lényeg. Amíg a tömegközlekedés nem áll olyan színten, hogy ugyanolyan gyorsan (esetleg gyorsabban) tudok eljutni A pontból B-be, addig autózni fogok. Amíg attól kell félnem, hogy kirabolnak, lehánynak, lehugyoznak (ilyen is volt), addig autózom. És amikor előttem megy a BKV és fekete füstfelhőt nyom az orrom alá, addig nehogy már a EU4-es motorom több szart engedjen a levegőbe, mint a busz. A kollega által említett 2 óra vs. 40 (30) perc, az teljesen valós szám. Oda vissza 1 nap alatt egy fél munkaidőt eltömegközlekedhetnék a munkahelyem és az otthonom között. Az idő pedig pénz, és ha azt a 4 órát hasznosan töltöm, akkor a durván 3000-Ft-os órabéremmel számolva az ugye 12000 Ft.
dimice 2008.01.27. 13:06:56
jacks_colon (törölt) 2008.01.27. 13:08:32
Persze tudom én, hogy alapvető gondok vannak a rendfenntartó szervek működésével, jelenleg leginkább káoszfenntartó szervként üzemelnek.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.27. 13:09:42
autozz.blog.hu/2007/10/30/buszsavfigyelo_kamerak_a_buszokra
Kilgore Trout 2008.01.27. 13:10:27
Vacskamati 2008.01.27. 13:11:54
"Szabálytalan, de lopni, csalni hazudni, lefizetni, 10 után hangoskodni, egyirányú utcába behajtani is, meg még másik egymillió dolgot is szabálytalan csinálni, mégis milliók csinálják. Aki nem, az SAJNOS!!! naiv hülye.
tehát:
Lopj
csalj
hazudj
fizess le
hangoskodj 10 után
hajts be egyirányú utcába
különben naiv hülye vagy.
Nos, nem érzem magam naiv hülyének, pedig nem követem el a fenti dolgokat. Mert betartom a szabályokat. Engem így neveltek.
Ha legközelebb betörned hozzád, kedves verespálne és kirámolják a lakást, nem hiszem, hogy úgy intézed majd el a történetet, hogy az illető legalább nem volt "naiv hülye".
RosehillResident 2008.01.27. 13:12:13
Győző63 2008.01.27. 13:12:16
"biztosan nem érné meg néha letenni az autót valahol és a bővebben vett belvárosban, ahol jó a tömegközlekedés, azt használva utazni?"
Jah, persze... Hol is tegyük le a kocsit konkrétan? Ahova visszabuszozol 2 óránként, hogy teledobáld a parkolóórát? Lassan fizetősek lesznek a külső kerületek is, pont azért, hogy oda se tedd le a kocsit.
És akkor mi van, ha történetesen azért mész oda, mert ott laksz?
Vagy ha át kell menned a városon? Veszel KÉT autót, egyik az egyik végén áll a városnak, másik a másik végén? És ha nem csak észak-dél irányban kell átmenned, hanem, pl. délről keletre (M7-M3), akkor három kocsi kell?
Perillustris 2008.01.27. 13:12:50
Erdekelne a pontos keplet, hogyan szamoltal?
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.01.27. 13:18:27
a sok műmájer kocsiján úgysincs rendszám...
aki akkora arcnak tartja magát, ne vegye le a rendszámot...
sas 2008.01.27. 13:19:09
bp0.blogger.com/_k8Y0SWU8PJM/Rym__7u6Z_I/AAAAAAAAACk/55XpSWglWoE/s1600-h/espacio+coches.jpg
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.01.27. 13:20:13
azon kívül van ugye kötelező... (esetleg)cascó, javíttani kell a járművet időnként... illetve kocsival lehet félórákat parkolóhelyet keresni a városban, de még ha azonnal talál is egyet, akkor azért meg lehet tejelni...
szal hol olcsóbb kocsival járni? :hmmm:
movhu 2008.01.27. 13:20:22
Mindez pedig 30-50 %-al kevesebb időbe kerül. Majd, amikor egy tiszta buszon utazhatok reggel, ha csak esélyem lesz leülni, akkor újragondolom.
Kilgore Trout 2008.01.27. 13:23:34
manodesign 2008.01.27. 13:25:55
Balazs 2008.01.27. 13:26:13
Kilgore Trout 2008.01.27. 13:27:44
azon kívül van ugye kötelező... (esetleg)cascó, javíttani kell a járművet időnként... illetve kocsival lehet félórákat parkolóhelyet keresni a városban, de még ha azonnal talál is egyet, akkor azért meg lehet tejelni..."
No, ha van autód (már pedig van), akkor ezek a költségek akkor is vannak, ha otthon áll az utcán, és egy métert sem méssz vele. Bár én Casco-t nem fizetek.
jacks_colon (törölt) 2008.01.27. 13:29:59
Kilgore Trout 2008.01.27. 13:31:44
Qqriq 2008.01.27. 13:33:33
Mélységesen felháborít, hogy a kamerákat azért telepítették az adómból, hogy a te fajtád ne fizessen napi 30-50 rongyot! Azonnali felelősségre vonást követelek! Ha nem fizet a szabálytalankodó, fizessen az, aki elnézi neki!
De valaki fizesse ki annaka rohadt kamerának az árát!
jacks_colon (törölt) 2008.01.27. 13:33:55
Akkor te vagy az egyik olyan ember a sok közül, aki ha balesetet okoz, jól megszívja mindenki. És mások biztosítása is attól drágább, mert vannak ilyenek, akiknek nincs. Erre komolyan büszke is vagy?
fds 2008.01.27. 13:35:04
Ilyen olcsó a benzin? Emelni!!! :)
Atika!!! 2008.01.27. 13:35:44
Ülj te is buszra!
Kilgore Trout 2008.01.27. 13:35:45
buszozva rajtatok rohogo :D 2008.01.27. 13:35:55
Bp sztm alig van hely es munkakor a jelen autozok szamat figyelembe veve akinak indokolt lenne hogy ott duzzasszasza dugot, mert azert ilyen is van.
Buszsav nem csak elonyszerzesrol szol hanem a ilyen suletlen , ertelmetlen verespalnek beszopatasarol is. Amugy amig egy tomott busz elmegy 100 talan 200 fovel, 5percenketn addig a dugoban ulo 50 autos asszem nem nagyon tud konkurecniat teremteni benne. Fust reszrol detto, talan fekete, meg neked meno eur4-es motorod van, de az autos 5% ilyen, es a te Eur4-esedhez kepet at atlag egesznapos 75 fovel szamolt busz , valoszinu nem 75szor annyit karaosanyagto bocsat ki :(
Nekem van autom, es 10 percet is tudnek sporolni a melohelyre menet, de meigs bkv-zom. Gyanitom kedves autotulajdononos tarsaim nagyresze akik az 1 orabol 10et sporolnak (a valosagban, nem ilyen sarkitot 2 ora vs 30perc) azok nem tudnak olvasni ,igy nem igenylik a tanulas, kulturalodast netan egy konyv formajaban, hanem idegeskednek a dugoban draga penzert, torik ossze, huzzak meg autojukat, fizetek a katyuk eredmenyet. Megerdemlik! Stressztol pedig hamar kihulnak, ez pedig a termeszetes kivalasztodas :D
Azert neha nagyon jo rajtatok rohogni a Bartok Belan, meg az Erzsebet hibon, koruton, ez azert jusson eszetekbe amikor eppen elhuz melletetek a busz, meg a vili. Ott ulunk rohogunk rajtatok ahogy eppen "faragjatok" a BKV-val szembeni idot. Nyomoroncok! meg egy kis dugoadot nektek! :D
Hogy lehugyoznak, kirabolnak... ez meg megint olyan szelsoseges. Onmagyarazas, kicsit sikan, egyszamszogbol, kicsit dilettansan :(
movhu 2008.01.27. 13:37:20
ArtúrM 2008.01.27. 13:38:08
Kilgore Trout 2008.01.27. 13:40:33
Legyél már tisztában a dolgokkal. A casco nem a kötelező. Kötelezőm van. Ha ennyire nem értesz valamihez, akkor mi a fenéért pofázol bele? Ha én balesetet csinálok mert hülye voltam, akkor viselem a következményeit, de a kötelezőm az fedezi a vétlen hibáját. A casco arra van (azért mondom, mert látom ezt nem tudod), hogy ha te vagy a hülye egy balesetnél, akkor a saját károdat fedezze az önrészen felül. Okostojás. és büszke is vagyok, hogy nincs cascom, mert ugyan 26 éve vezetek, elég sokat is, de még nem okoztam balesetet. B10 (a legmagasabb fokozat) bonus-malusom. Ha akarod, azt is elmagyarázom, hogy mit jelent.
buszozva rajtatok rohogo :D 2008.01.27. 13:42:30
Shadwell 2008.01.27. 13:42:55
Mekkora helyet foglal el egy busznyi autós?
Káposztakukac 2008.01.27. 13:45:45
Lord_Cica (törölt) 2008.01.27. 13:47:49
A közlekedési káoszra a megoldások:
1. vidékfejlesztés, hogy nem jöjjön fel mindenki pestre.
2. a Bp.-i épületek negyedének lerombolása, hogy új utak épülhessenek. (így épült a körút is)
3. kitiltani az autókat a városból, és csak buszok közlekedhetnének.
VAFFANCULO 2008.01.27. 13:47:54
Biztos te is egy köcsög kopasz freddykruger fejű lehetsz aki simán megvesztegeti a köcsög yardot és simán minden féle szabályt megsért és vígan él!
Akik meg persze betartják a szabályokat,mivel úgy nevelték őket azok naiv hülyék!
Pesrze a bFreddy Krügereknek mindent meg lehet tenni mert BMW -jük vagy Mercijük van és nem érdekli őket semmi!
movhu 2008.01.27. 13:48:13
mover.blog.hu/2007/11/14/a_vonatok_mindig_kesnek_ugye
És a kör kezdődik elölről. Nem csak a BKV miatt van autóm, hanem a MÁV miatt is. Mert lehet, hogy sokaknak nem volt "szerencséje" sokat utazni MÁV-on, nekem volt sajna. Akkor pedig a casco+amortizáció+kötelező kombón már elkezdenek sokan osztozni.
Kilgore Trout 2008.01.27. 13:48:48
Nekem eleve kb 5 perc kisétálni a lakhelyemről a buszhoz. Vegyük az egyszerűbb esetet, pont jön. (azért ez a ritka) beérek Rákoskeresztúr központba: 15 perc alatt vele. Onnan mondjuk a 61E-vel az Örsig 20 perc. Metróval a Deákig 20 perc. Metró Ujpestig: 20 perc. Gyalog munkahely 5 perc. Ez így: 1 óra 25 perc. De akkor 1 percet sem vártam sehol, hanem leszálltam, és máris indult a másik járat. Kocsival kertek alatt, Szlovák út- stb. 40 perc. Ha dugó van, akkor max 1 óra. Így számoltam
buszozva rajtatok rohogo :D 2008.01.27. 13:49:02
Lehet 26 eve vezecc es nem okoztal balesetet, de amilyen modorral itt beszelsz eltudom kepzelni melyik tokker audis/passatos lehecc, akik mar ott sincsenek mikor mas tori ossze magat a remek vezetesi stilusotok miatt. Pont az ilyen gyokerek miatt van a legnagyobb tre a varosban. "nem okoztam balesetet" ... :D egeszitsd ki hogy nem kozvetlenul! de valszinu sodortal mar mast abba, max eszre se vetted, olyan nagyarc vagy. Sajnallak :(
jacks_colon (törölt) 2008.01.27. 13:49:38
Káposztakukac 2008.01.27. 13:50:54
buszozva rajtatok rohogo :D 2008.01.27. 13:51:46
Jaja, de mennyivel hamraabb lennel ott ha "csak" az Orsig autoznal? Vagy megjobb, Kobanyaig! Ismerem a vonalat, neked is csak az ut fele a gaz, sajnos ebben erossen egy cipoben jarunk. Nekem is az ut egyik fele fel ora, ami kocsival 6 perc, de a tobbiben verem az autot a bkvval :(
Kilgore Trout 2008.01.27. 13:57:42
Sherlock 2008.01.27. 14:02:42
Megint az az érv, hogy mindenkinek joga van... namost ez úgy néz ki normálisan, hogy az egyik ember joga addit terjed, amíg a másikét nem sérti. Kompromisszumok vannak. így működik egy közösség. Kicsiben, és nagyban is.
Azt mondják minden népnek megvan a vezetési mentalitása. Ez igaz is. De ez szerintem nem csak a vezetésre igaz, hanem a hétköznapi viselkedés felerősödött megnyilvánulása.
Úgy gondolom, hogy itthon a legtöbben valamiféle kisebbrendűségi érzéstől vezérelve működnek. És ezt a mások basztatásával nyomják el. Ja igen, és beleszarással. Mindenki maga vezet az úton, nincs közösség. Ezért van az, hogy a többség egy körforgalomban nem indexel. Mert szarik bele, hogy más is van az úton. Azért nem áll félre a mentő elől, mert mutatni akarja, hogy ő ott van és szivességet tesz. Vagy csak nem veszi észre. A többség nem él együtt a forgalommal amiben van, csak vezet eszetlenül. Mintha ez lenne az önazonosság kulcsa. Autóm van, beleülök, nyomom neki, mindenkit leszarok.
De az utak arra valók, hogy eljussunk A-ból B-be és ezt a leggyorsabban tegyük. Ehhez az kell, hogy aki ott ül az együtt tudjon működni a többivel. Mint a hangyák. Azok is jeleket használnak... Nekik megy, pedig nem hiszem, hogy inteligensebbek lennének (najó ez optimista volt..).
Az is egy kompromisszum, hogy kiszállok az autóból, vagy be se, és gyalog megyek. Nekem álltalában gyorsabb. Biztos kényelmesebb lenne beülni és reggel félvakon átvágni a Belvároson de nem vonz. Kell hozzá egy adag környezettudatosság is. Kell hozzá az, hogy gondoljunk a közösségre, és kis feladással akár 10 perccel hosszabb út, de kevesebb szennyezés a város közepén. Vagy esetleg csak a saját egészségünkre...
Toto_SK 2008.01.27. 14:05:27
Én bizony egymagam autóba ülök minden nap és inkább araszolok 30 percet a dugóban, mintsem beérjek 15 perc alatt metróban. Ugyanis tele van a t*köm a buszon-metrón nyomorgó, egymás nyakába lihegő összepréselődött utastársaktól, akiknek egy jó nagy százaléka bizony meglehetősen ápolatlan: mosdatlan, büdös, hónajl-szagú, áporodott szagú. Nyáron egy tömött buszra felszállni maga az öngyilkoság, sokszor félájultan szédültem le a bepállott verejték orrfacsaró szagától.
Így inkább a saját, tisztán tartott és illatos kis mikrokörnyezetemben utazom. Akkor is ha ötször annyiba kerül mint a békávé, és akkor is ha tízszer környezetszennyezőbb. Lesz@rom. Legyenek kulturált feltételek kulturált utazóközönséggel, majd akkor felülök buszra-metróra. Addig nem.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.27. 14:07:13
A számokkal nincs igazán tisztában a hozzászóló. Egy buszban annyi ember van, mint egy 5 km-es kocsisorban."
Szerintem te is megbuknál matekból. :) Tegyük fel, dugó van. Egy autó hossza legyen mondjuk 4,5 méter átlagosan és kerekítsünk lefelé, egy autóban legyen másfél ember. A dugóban álló autók közt meg másfél méter. Tehát 6 méterre jut 1,5 ember. Így 5 km-re 1250 fő jut. Mutass nekem egy buszt, amin ennyi ember utazik... :)
Szeret mindkét oldal nagyon szélsőségesen példálózni. Ugyanez a szitu amikor valaki buszjegyekkel számol bérlet helyett, hogy az jöjjön ki, hogy a bkv drágább, mint autózni napi rendszerességgel...
2008.01.27. 14:11:27
Üljél buszra, és akkor nem lesz probléma a döcögés. És ne hajts be a buszsávba, mert a tömegközlekedőknek (talán olyanok, akik gondolnak a környzetükre, annak megóvására) helyzeti előnyük van, emiatt a buszsáv. Nem tudom, ez amolyan "bunkópesti" (akinek nem inge...) gondolat volt. Kocsival megyek, az atya Úristen én vagyok, a többi le van szarva, én jussak el időben. De közösségi szinten gondolkodni már nem megy...(ez nem csak a "bunkópesti"-re igaz)
Szóval kedves verespalne, még egyszer mondom, ülj fel arra az átkozott buszra, olcsóbb lesz mint a benzinre költeni plusz olyan közvetett költségek, mint azálldogálás, a kurvademszkyzés és társai. Próbáld ki, megéri! És még a munkába is beérsz...
Üdv
Toto_SK 2008.01.27. 14:12:19
Röhögök rajtad, szánnivaló vagy!
Kilgore Trout 2008.01.27. 14:13:17
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.27. 14:17:40
jacks_colon (törölt) 2008.01.27. 14:20:45
Nem akarom oda irányítani a vitát, hogy elkezdjünk károsanyag kibocsátást hasonlítgatni, de ez a topic egyébként is a közlekedési morálról szól. Nem, nem leszel jobb ember az átlagnál csak mert buszozol, mert templomba jársz, mert organikus zöldséggel főzöl, mert satöbbi.
Danis 2008.01.27. 14:23:27
Kilgore Trout 2008.01.27. 14:25:13
Igazad is lenne, de számoljunk 1 emberrel.
8000 a bérlet igaz? 20-25 ezret autózom el havonta. A különbség 12-17 ezer lenne. De az én viszonylatomban számolhatok 2 órát az oda és 2 órát a vissza útra, míg autóval az egyszerűség kedvéért legyen 1-1 óra. Az naponta(!) plusz 2 óra. A kb. 3000 Ft-os órabéremmel számolva az 6000 Ft veszteség naponta! Akkor? Így még a kötelező meg (ha lenne) a casco is meg az amortizáció is belefér.
buszozva rajtatok rohogo :D 2008.01.27. 14:29:20
Szoval ebbol van a nagy gond, nyogi(-od) a hitelt, hogy autoval jarhassal, meg a BKV az nem divik a nagy archoz, netan albi a rozsadombon, hogy teljes legyen a kep.
Szoval tul sokan vannak akik a alig kohogik ki a hitelet a verdara ott all a sorba, mert marhanagy uzletember vagy asziszi ez amerika.
Nekem meg van, nem is egy, es megis bkv-zom. En ugy erzem ehhez mar vmilyen szintu gondolkodasfejlodes kell... (ami ugynezki neked se jott ossze?) Majd azert fejlodik az kismagyar, mar ugyertem kismagyar atlagparasztpolgar es eljutunk par szaz km-el odebb valo gondolkodasmodokhaz.
vidéki 2008.01.27. 14:30:13
Én az agglomerációból járok be dolgozni autóval.
Értem én a buszsávot, de azokat is, akik "lázadnak" az értelmetlen buszsávok miatt.
Jöhetnénk mi is a feleségemmel tömegközlekedve, de egész egyszerűen gazdaságtalan. A vonat óránként jön egy és 35 perc alatt ér be pestre. Itt még ugye bkv-zni is kell, hogy a melóhelyre eljusson az ember.
2x18k HUF a vonat+ 2x8300 HUF a bkv. Ez összesen 54 K HUF. A kocsi havi 22K benzinbe kerül, a járulékos költségek nélkül.
Utazunk több mint egy órát, autóval 25 perc.
Egész egyszerűen nem ispirálnak arra, hogy kiszálljunk a kocsiból, és tömegközlekedjünk. És amíg így van, én is fenn tudok akadni az olyan buszsávokon, mint pl. a Veres Péteren a két sávból egy buszsáv, vagy a Bartók Béla út.
Phoenix84 2008.01.27. 14:30:49
Ha erre költene a város a vezetőség prémiumjai és bérének duplázása helyett, persze gyorsabban menne, dehát íme, Nemigazország...
vidéki 2008.01.27. 14:31:43
Akinek nem tetszett, az már nincs köztünk.
buszozva rajtatok rohogo :D 2008.01.27. 14:32:11
Lehet te vagy a ritka kivetel, bar hatareset, te is jarhatnal, de ha meg a gyerek is ... de itt inkabb a egyedul utazgato, belvaros majmokrol van szo!
Mert ilyen uti penldat tudnek pl Pesthidegkut-Gazdagret... elo peldak. Van ilyen.
De az teny, hogy ahol a tomegkozlekedest eroltetik, es elnyomjak az autokat ott a "bkv"-val is jobban tudnak kozlekedi, gyorsan, kenyelmesen... (Sved, angol, Holladn pogárokrol lenne szo itt)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.27. 14:35:05
Én sem vagyok átlagos példa, mert a dugóba nem kell csöppennem minden nap. Autóval járok munkába, külvárosban. Ha csak a munkábajárást számolom, akkor ha csak benzinköltséggel számolok, akkor nekem is olcsóbb, mint bérletet venni. Mindemellett pedig időben is kb. a fele. Csak hogy lásd, nem akarok mindenáron ellened beszélni. :) Csak nehéz mindent számításba venni és átlagot vonni a budapesti autósokból. Összességében el kell ismerni, hogy ha valaki sokat mászkál ide-oda, akkor olcsóbb bérletet venni, mint benzint. De a tömegközlekedésnek meg van egy rakat hátránya, amit itt már többen felsoroltak és többek közt amiért én is autóval járok, ha tehetem, egyedül is.
nyekk 2008.01.27. 14:35:31
Malacka 2008.01.27. 14:38:08
Kilgore Trout 2008.01.27. 14:41:03
bebe 2008.01.27. 14:50:23
Az idő pénz...
Ne nyomjátok már itt a süket dumát,vagy itt mindenki nagyonfontos vállalkozó ember?Mert aki mégse,annak tudtommal nem attól függ a havi fizuja,hogy 30 percet utazik,vagy másfél órát?Ja,persze sietni kell haza,mert kezdődik a Mónika-show,mi?:))
Kilgore Trout 2008.01.27. 14:53:30
klotild 2008.01.27. 14:57:51
sajnalom amugy ezt, ennek ellenere is szeretem az orszagomat es nem ezert vagyok Angliaban. es foleg nem azert irtam ezt, mert latom, hogy Angliaban sokkal jobb a kozlekedes is. mert nemerdekel, hogy itt jobb. szeretnem, ha Magyarorszagon is ilyen lenne, mert jo lenne egy jo Magyarorszagon elni.
kopaszerős 2008.01.27. 14:59:53
Téged úgy pofánnyomni, hogy kipotyogjanak a fogadid is szabálytalan, mégis ezt kellene tenni aztán nehogy felháborodj, naiv hülye vagy, ha szerinted ez bűn...
Nymus 2008.01.27. 15:05:24
En azon gondolkoztam, el kene inditani egy mozgalmat, hogy mondjuk ilyen faszoknak lerugdosni a tukret. Aki mondjuk jardaszigatre parkol, az szamoljon azzal, hogy lerugjak a tukret... Buszsavos kocsihoz odamenni, es lerugni a tukret. Ugysem meri otthagyni a kocsijat.
Kurva jo lenne :D
summarygloss 2008.01.27. 15:06:26
VERSENYKÉPES TÖMEGKÖZLEKEDÉST! MIT CSINÁL A BKV A MILLIÁRDOKKAL?
Galamb 2008.01.27. 15:35:13
Jelenleg nincs olyan alacsony kibocsátású autó, ami 70x, 150x, kevesebbet szennyezne, mint egy 'füstös' BKV-busz.
Autósok!
A BKV-buszt nem kellett megvenned! Az autózás költségei pedig kb. a duplája az üzemanyagköltségnek. Fuvarozó cégek legalábbis ennyivel számolnak. Szerviz, gumi, értékvesztés, adminisztratív költségek, stb, stb. Semmi módon nem lesz kevesebb a tömegközlekedésnél. Amit amúgy közösségi közlekedésnek hívnak a nem ex-szocialista országokban.
miért vagyunk vesztesek ilonka néni? 2008.01.27. 15:38:32
Ugyanaz a nagy baj ezzel a vitával, ami ezzel az országgal: várjuk, hogy majd valaki megoldja a kényelmetlen helyzeteket...
Van egy rossz hírem Kedveskéim: egészen addig leszünk loser népség, akiken Európa mosolyog, amíg végre nem várunk a másikra és függetlenül a körülményektől, a másik ember iránt érzett tiszteletből és a saját hazánk jólléte iránti szolidaritásból és tenniakarásból végre mi magunk teszünk közös érdekeinkért...Igaz, egy kormány azért lenne a helyén, hogy az egyszerű népet terelje a jó irányba törvényekkel, rendeletekkel és ezek szigorú betartatásával...
DE !!!Ez ma Magyarországon nem reális elvárás, ezért mindenkinek magának kell a saját környezetében a jót terjeszteni, amit ilyen és hasonló blogokból átvett és megértett!
Nekem kell rájönnöm, hogy én nem veszek autót ebben a világban akkor se, ha van rá pénzem; nekem kell rájönnöm, hogy megemlítem kisunokámnak a családi ebédnél, hogy nem biztos, hogy mindenhová autóval kell járnia; nekem kell megérezni, hogy bármi is van, nem európai dolog buszsávban közlekednem; nekem kell tennem a köz érdekében és nem várni bkv-ra, polgármesterre vagy csodára..!!Itt sem szidni kellene egymást, hanem elgondolkozni azokon, amit mások írnak és nem kapásból elutasítani...Kell az értelmes társadalmi vita, de nem a 80-as évek Romániájának szintjén...nőjünk már fel Európához feleim, mert ha mi magunk nem változtatunk, akkor ezt az országot 100 év múlva elsöpri a történelem.
thomas 2008.01.27. 15:40:24
summarygloss 2008.01.27. 15:43:52
TÖMEGKÖZLEKEDÉSI KULTÚRÁT MAGYARORSZÁGNSAK!
fsd 2008.01.27. 15:46:53
", bekaphassátok, ezután is homlokon fogom csókolni, ha a leálló/buszsávban jött "
Kezdd pl. magadon. A jelzőket képzelje oda, aki akarja, nem írom le. Pedig...
Freechild 2008.01.27. 15:53:02
Vacskamati 2008.01.27. 15:53:42
Nem tudom, hol olvastad, hogy én (ui. beletartozom a "mindenki"-be) azt írtam volna, hogy verespálné hülye. Az viszont, amit írt, véleményem szerint irdatlan nagy ostobaság volt. És az is, amit te írtál, mert nem mindenki jár Fehérvárra dolgozni, nyilván ez egy különleges eset, általában az emberek városon belül járnak melóba. Van egy kollegám, érdekes módom meg tudja oldani, hogy Szentendréről BKV-zzon, pedig két autó is van a családban. Egyszerűen azért, mert nincs parkolási lehetőség és minden reggel áll a Szentendrei út.
Ha pedig olyan stílusban írsz a kommentelőknek, hogy "járj te,
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.27. 15:55:05
Akinek nem inge, ne vegye magára.
miért vagyunk vesztesek ilonka néni? 2008.01.27. 15:55:24
Mindenkinek nyilván megvan a saját érdeke, ami alapján megítéli a világot, buszozik vagy autózik, stb...
De személyes érdekeinken felül van valami, amiről kevés szó esik, ám a világ fejlettebb régióiban evidenciának számít: úgy hívják, hogy KÖZÉRDEK, KÖZJÓ, vmi ilyesmi...na és hogy mi mindannyian egy normális országban élhessünk, felül kell emelkednünk ÖNÉRDEKÜNKÖN, mert az az ország, ahol az önérdek (közlekedésben, légszennyezésben, dögöljön meg a szomszéd) helyet kap a közérdekkel szemben, az az ország elveszett
Heriyan 2008.01.27. 15:56:33
Zonguldak 2008.01.27. 15:58:34
Senki nem bünteti az óvodásokat, legalábbis a BKV-nál nem:
www.bkv.hu/feltetelek/kedvezmenyek2007.html
Galamb 2008.01.27. 16:00:38
Egy másik szempont sem került még itt elő: a közösségi közlekedés többször biztonságosabb, mint az egyéni.
A legbiztonságosabb a repülő, aztán a vonat, a busz, és az autózás van a sor legvégén. A kockázatkülönbség ezek között pedig nagyságrendi.
Miközben vonaton, villamoson, buszon - a csúcsidőt leszámítva - leülsz és olvasgatsz.
Kilgore Trout 2008.01.27. 16:05:03
Meg legjobb esetben csak szagolgatom az utitársakat és különféle cseppfertőzéssel terjedő betegségeket kapok el, rosszabb esetben kirabolnak, lehánynak, vagy megkéselnek.
Galamb 2008.01.27. 16:05:07
Vacskamati 2008.01.27. 16:09:01
Amit viszont az autósok elfelejtenek: reggel (munkábamenet) sok autóban csak egy ember ül. Sok ember van, sok autó, ennyiszer több károsanyag-emisszió. Az autós azt hiszi, hogyha ő ül az autójában, akkor neki ebből nem jut. Pedig dehogynem, adott esetben több is jut neki a légszennyezésből, mert dugóban ül. A dízelautók sok kormot engednek a levegőbe, ezek a tüdőbe jutva gyakorlatilag sosem tisztulnak ki. Nyáron még rosszabb a helyzet a légkondik "kötelező" használata miatt. Igazából az autósnak is az lenne az érdeke, hogy jobb legyen a levegő minősége, és csak akkor használja az autót amikor muszáj.
Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2008.01.27. 16:09:54
Galamb 2008.01.27. 16:13:25
dzsoli 2008.01.27. 16:16:39
attila 2008.01.27. 16:18:01
en is szoktam ott megallni, mignem dec. 23-an (!) kaptam egy levelet, hogy agusztusban (!) fuvon parkoltam es 30e Ft-ig terjedo birsagra szamitsak, de elotte kuldjek vissza egy nyomtatvanyt 3 (!) napon belul, amin meg azt is leirom, hogy mennyit keresek, mikor szarok, stb... nyilvan nem kuldtem, kuldjetek csekket, befizetem, mert mar reg beletorodtem, hogy egy fos orszag ez. ja, es a mellekelt kepen latszik, hogy azokat is fenykepezik akik az ut szelen allnak, szoval nem a furol van szo.
megjegyzem a level valoszinuleg azert kesett ennyit, mert ott kb napi 100-200 fenykepet tudnak kesziteni es persze jobb gyujtogetni a kepeket, mert akkor nem riasztjak az ismerosoket es megtobb kepet tudnak osszeszedni...
es mit kapok most? egy kibaszott idezest a lakhelyem (!) onkormanyzatatol, hogy munkaidoben jelenjek meg, mert ha nem akkor +5000 birsag!!!
ezek tenyleg ilyen hulyek??? eleve gusztustalan, hogy az buntethet meg aki fenntartja a fizetos parkolot (azaz a buntetesben erdekelt, nem az aszfaltozasban), es aki a parkolo melletti szabad teruletet eladta/kiadta egy autokolcsonzonek a metro vegallomasanal...
de ha osszeadjuk hany embernek mennyi idejet veszik el ezzel az eljarassal, akkor hamar kijon, hogy szazezres nagysagrendu termeleskiesest + koltseget csinalnak ahelyett, hogy helybol kikuldtek volna egy otezres csekket, ha mar basznak a P+R-re.
ezert van az, hogy ebben az orszagban az emberek fele kell ahhoz, hogy a masik felet igazgassa, mikozben zero erteket teremtenek es meg fel is tartjak a tobbit.
en meg sorban razom le a kulfoldi allasajanlatokat, de ugy erzem mar nem sokaig... es akkor -1 termeloegyseg.
csoda, hogy itt tartunk???
Kilgore Trout 2008.01.27. 16:23:15
siptex 2008.01.27. 16:26:06
stellaz 2008.01.27. 16:29:31
Budapesten sajnos az a helyzet, hogy autóval se jó, és bkv-val sem jó igazán.
Mentalitásbeli különbségek vannak. Mikor hazajöttem egszerűen megvoltam döbbenve a különbségtől. Az auótos annyira durván szabálytalanok és bunkók, hogy tényleg értem miért tartanak minket kint vadkeletieknek.
Ilyenkor érti meg az ember, hogy a NYUGAT miért véget Ausztria határánál még a térképeken is.
Galamb 2008.01.27. 16:38:45
Tény, hogy autóval mindig kényelmesebb (ha szeretsz vezetni), mindig drágább, és - a dugókat kivéve - mindig gyorsabb is a közlekedés.
Nem kell utálkozni se a buszra, se az autóra.
De a nyugateurópai tapasztalatok azt mutatják, hogyha hosszúak a járati útvonalak (egy átszállás munkába menet), és a csúcsidőn kívül le lehet ülni, akkor a polgárok maguktól választják a közösségi közlekedést az autózással szemben. Ott működik. Előbb-utóbb itt is fog, mert elérjük a fejlett országok motorizáltsági szintjét. (Ott 1000 lakosra 500 autó jut, nálunk 300. A nyolcvanas években ez a szám Magyarországon 1000/50 volt.) És akkor valóban lehetetlen lesz Budapest belső részein autóval közlekedni.
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.01.27. 16:44:38
Ilyen irdatlan nagy szelsoseges hazugasot hogy 2 ora kocsival meg 30-40perc nem hallottam, sztm nincs is.
spec a csepeli temetőnél lakom és hűvösvolgybe jártam 2 évig dolgozni... laza 2 óra BKVval... plussz egy kis eüséta... kocsival 35-40 perc...
szivesen lemérem veled személyesen!
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.01.27. 16:48:05
mondjuk ha tehetem buszozom, mert kevesebb gond :)
RoshillResident 2008.01.27. 16:56:15
Persze utazzanak csak rajta minnél többen..:)
A buszsáv jó dolog.Autópálya 170-180 szintén.
Viszont ha normálisak lennének a törvényalkotók akkor 160 lenne a sebességhatár még be is tartanám.Ha buszsávban megyek kiküldenék pár napon belül a büntetést talán nem mennék a buszsávban.De itt semminek nincs visszatartó ereje.A rendőröket apróért meg lehet venni,mondjuk a dombon az ittas vezetéstől való eltekintés 40e HUF,még 200euro sincs,pesti oldalon egy huszas.
Szóval túl van tárgyalva,ez egy következmények nélküli ország,és ha nincs következmény akkor miért ne?Azért mert a sok gyökér ott áll a dugóban?Valószínű...:)
Galamb 2008.01.27. 16:58:36
Ettől még mindenkinek joga van autózni, csak ne csodálkozzunk, ha a buszközlekedést erőltetik a nagyvárosok. (Meg a villamost, trolit, metrót, elővárosi vasutat, stb.)
Galamb 2008.01.27. 17:08:51
mxplanet 2008.01.27. 17:10:10
bkv meg egy szar
Galamb 2008.01.27. 17:16:33
Mielőtt jönne az, hogy 'mert túl drága' tájékozódni kéne, hogy egy havi fizetés hány százaléka egy európai nagyvárosban a bérlet ára.
Mellékes de érdekes adat: a BKV jegybevétele évi 43 milliárd forint, a működési költsége pedig évi 125 milliárd forint.
Jimbee 2008.01.27. 17:34:55
Én meg a sok ..... "vidékin" tudok fennakadni, akiknek snassz volt Bp-en lakni, kiköltözött a pitlungolóba és most jön vissza fosni a széngázt a városba - mert persze a munkahely, meg az iskola meg a minden maradt a városban.
Speciel a Veres Péter az új buszsáv elkészültéig egy rémálom volt busszal. Mióta megvan, fel mer az ember szállni olyan buszra is, amelyik ott közlekedik.
RoshillResident 2008.01.27. 17:44:11
Győző63 2008.01.27. 18:09:38
"Azert neha nagyon jo rajtatok rohogni a Bartok Belan, meg az Erzsebet hibon, koruton, ez azert jusson eszetekbe amikor eppen elhuz melletetek a busz, meg a vili. Ott ulunk rohogunk rajtatok ahogy eppen "faragjatok" a BKV-val szembeni idot. Nyomoroncok! meg egy kis dugoadot nektek! :D"
Tudod, faszikám, én meg rajtad röhögök, amikor állsz a zuhogó hóesésben fél órája a megállóban, és nem jön a vili... Amikor meg jön, akkor meg nem férsz fel rá:)))
Nyomoronc, legyen drágább a bérleted! Fizess "Kényelmi díjat" a BKV-ért, úgyis oda vagy érte! Ha lehugyozna, akkor meg még egy kis "élmény adó"-t!
Sőt, fizesd ki a jegy teljes árát is, ugyanis a BKV a költségeinek 2/3-át támogatásból, KÖZPÉNZBŐL, azaz AZ ÉN PÉNZEMBŐL IS, meg a VIDÉKIEK PÉNZÉBŐL is kapja, akik soha nem utaznak vele! Szóval, ha kifizeted amennyibe tényleg kerül, akkor itt fogsz visítozni, hogy hogyan kerülhet egy bérlet 30 rugóba?
Imádom az ilyen nagyeszű, nem gondolkodó arogáns észosztókat...
Győző63 2008.01.27. 18:16:38
"De az tényleg szemléletes példa, hogy száz ember autóban ülve ötvenszer hosszabb utat igényel, mint egy darab busz. Tehát ötvenszer kisebb helyen hússzor kisebb környezeti terheléssel lehet elszállítani száz embert busszal, mint autóval."
Na, a másik észosztó...
1. Ha az 50 ember korszerű kocsival megy, a károsanyag kibocsátás nem hiszem, hogy magasabb, mint ha egy olyan busszal, aminek nem látni a rendszámát a fekete füsttől.
2. A buszon is van olyan, hogy nem tömve megy. Akkor pedig a károsanyag/fő arány egyenesen tragikus.
3. Minél nehezebb egy jármű, annál jobban rongálja az utakat. Nézz megy egy sokat használt buszmegállót, hogy néz ki az aszfalt.
4. Egy buszban nem utazik 100 ember.
4. Az út főképp az autósok pénzéből épül...
Győző63 2008.01.27. 18:22:46
"Én meg a sok ..... "vidékin" tudok fennakadni, akiknek snassz volt Bp-en lakni, kiköltözött a pitlungolóba és most jön vissza fosni a széngázt a városba - mert persze a munkahely, meg az iskola meg a minden maradt a városban."
Igen, ez gond. De nem azoknak a hibája, akik kiköltöztek, legalábbis nem egyértelműen, mert:
- Budapesten nem tudnak akkora lakást venni, amekkora kell nekik. A normális (kényelmes) lakásméret 20-25m2/fő. Egy 80-100m2-es lakás pesten kb. 20-25%-kal drágább, mint egy ház valami nem felkapott agglomerációban
- Amikor a helyi önkormányzat felparcellázza a mezőt, és eladja építési teleknek, tudhatná, hogy a kiköltözők nem nyugdíjas korúak. Tehát kell ovi, iskola, gimnázium. De eddig nem látnak, csak a bevétel (telekár, SZJA, gk. súlyadó, helyi adók) lebegnek a szemük előtt. Akkor meg ki a hülye?
Galamb 2008.01.27. 18:25:31
Kezdettől fogva nyilvánvaló volt a buszsofőrökkel szembeni szellemi fölényed, még úgy is, hogy elipszilonnal írod a muszájt.
EBEUSS (törölt) 2008.01.27. 18:37:34
Jobb lett volna visszaküldened a nyomtatványt megadott határidőn belül!
Beleírtad volna, hogy fogalmad nincs miről van szó, mert az említett augusztusi időpontban egy közeli hozzátartozód hasunálta a gépjárműved...
Ezután nagy valószínűséggel nem hívtak volna be! Ha mégis, akkor ugyanezt mondhattad volna ott is, de fizetned nem kellett volna.
Így viszont, hogy nem reagálsz semmire, akár ki is vonhatják az autódat a forglamomból!
Győző63 2008.01.27. 18:49:59
"Vazze,itt milyen sok qrva fontos ember van...
Az idő pénz...
Ne nyomjátok már itt a süket dumát,vagy itt mindenki nagyonfontos vállalkozó ember?Mert aki mégse,annak tudtommal nem attól függ a havi fizuja,hogy 30 percet utazik,vagy másfél órát?Ja,persze sietni kell haza,mert kezdődik a Mónika-show,mi?:))"
Nem, faszikám, azért kell sietni, mert már este 7 óra van, és reggel 8-kor kezdtem. És nincs kedvem még reggel meg este 2-2 órát szívni.
Ja, és hogy nehezebb legyen a feladvány, én Budapesten, a XI. kerületben lakom, és Szigetszentmiklóson dolgozom. 25 perc kifele, ugyanannyi befele. Szerinted BKV-val mennyi lenne?
Galamb 2008.01.27. 18:50:25
A személyautók sem mind Euro4-esek, csak az öt évnél fiatalabbak, és átlag 10 litert fogyasztanak városban. Szorozd fel az utasszámmal, és rájössz, hogy nincs olyan busz, ami ne okozna hússzor kisebb környezetszennyezést, mint ugyanannyi ember autóval. Az útrongálásban igazad van, de a BKV is azt az üzemanyagot tankolja, amiben az 'útalap' van, tehát nem csak az autósok pénzéből épült az út.
Most még öröm, bódottág van, hogy mindenkinek lehet autója aki akar, nem úgy, mint régen. Lassan majd megtanuljuk ésszerűen használni. Mondom, muszáj lesz, nem a rohadt Demszky miatt, hanem el fog jönni a teljes káosz ideje, mint a nyugati nagyvárosokban. Róma, Nápoly, a régi városok nem úgy épültek, hogy elég széles utak legyenek, ezekbenb városokban vannak a legnagyobb dugók világviszonylatban. Olaszország ezért a Vespa, a Fiat 500, meg a háromkerekű áruszállítók országa. Budapest belső kerületei sem ilyen autófolyamra lettek anno tervezve. Ezen már nem lehet változtatni.
Rocko- 2008.01.27. 18:58:48
Győző63 2008.01.27. 19:00:00
A károsanyag kibocsátás nem csak a fogyasztástól, sőt, leginkább nem a fogyasztástól függ, hanem a motor állapotától és beállításaitól. Ahol pedig fekete felhőt látok, ott bizony szar a helyzet. De miért is lenne jobb, amikor leépített a BKV egy csomó karbantartót...
És az útalapot én a saját pénzemből fizetem, a BKV pedig 2/3-ad részben közpénzből. Én valahogy nem kapok ennyi támogatást a kocsimhoz.
Nézd, az alapvető gond szerintem az, amit a múlt heti vitaindítómban írtam. Visszafejlesztik a közlekedést, direkt elszarják azt is, ami még működik. De lehet, hogy még ennél is rosszabb a helyzet! Egyre inkább úgy látom, hogy
- koncepció a meglévő autók elhelyezésére a helyi lakosok számára NINCS
- koncepció a bejárók kocsijainak elhelyezésére (P+R) NINCS
- szabály az áruszállításra NINCS
- szabály arra, hogy egy kotrógép ne lábon menjen végig a városon nappal 15 km/órával NINCS
- hangzatos szlogen (Lendületben a város, Demszky a tettek enbere) VAN
- ötletek az autósok lefejésére VANNAK
- magas fizetések és prémiumok VANNAK
Hát ez a szar.
Galamb 2008.01.27. 19:04:36
Azért Budakeszi önkormányzatának jólesik, hogy a főváros fizeti a 22-es járat veszteségeit. Miközben az utasok zöme budakeszi lakos, és oda is adózik.
Győző63 2008.01.27. 19:09:56
"Azért Budakeszi önkormányzatának jólesik, hogy a főváros fizeti a 22-es járat veszteségeit. Miközben az utasok zöme budakeszi lakos, és oda is adózik."
A SZJA csak kisebb %-ban megy oda, ahol az ürge lakik. Az ürge adójából (is) támogatják a BKV-t. Akkor meg miért ne használja?
A cég, amihez meg bejár, az meg a Fővárosban adózik.
Nem egyszerű kérdés ez.
A legegyszerűbb persze az lenne, ha mindenki mindenre amit használ, kifizetné amibe kerül, és nem lennének ekkora támogatások.
De vannak, és ezért
- nem tudni, mi mennyibe kerül valójában
- magasak az adók, legalábbis annak, aki mindent befizet (én ilyen vagyok)
Győző63 2008.01.27. 19:12:30
Ha már Demszky ponr Budakeszin lakik (mert nem olyan hülye, hogy oda költözzön, ahol egy olyan polgármester van, mint Ő:)), akkor miért nem jár be a 22-es járattal?
Galamb 2008.01.27. 19:17:00
Továbbá, a budapesti gépjárművek átlagéletkora sem 3 év, vagyis nem számolhatsz Euro3-as, Euro4-es kibocsátással. Majdnem annyi füstös dízel szgk van, mint amennyi busz. És még a csiptuningos Audikat nem is számítottam.
A blog különben is a notórius buszsávhasználó autósokról szólna, és az ehhez gyártott önigazoló ideológiáikról. Szerintem ők egyszerűen csak antiszociálisak. Más téren is nyilván azok, nem csak a közlekedésben. De ebbe most nem mennék bele.
Rocko- 2008.01.27. 19:44:20
hulye pesti kocsog! szennyezed az agglomerációt, kijársz füstölni! :DDDD
Győző63 2008.01.27. 19:12:30
demszky bringával jrá melózni. lásd:
index.hu/video/2007/10/10/igaz_demszky_es_koka_egyutt_tekernek_mun/
Győző63 2008.01.27. 20:03:27
"demszky bringával jrá melózni."
Aha:) Persze:)
És zakó és táska nélkül?:) Járdán?:)
És akkor mivel parkolt a Holló utcában?
Győző63 2008.01.27. 20:04:35
"hulye pesti kocsog! szennyezed az agglomerációt, kijársz füstölni! :DDDD"
Ők meg az én szép városomat, Budapestet! Minden reggel áll befelé a sor. Ez csak nemes bosszú:)
Rocko- 2008.01.27. 20:45:34
videót nézdm eg, rájössz az ottani poénra. :)
Kilgore Trout 2008.01.27. 21:37:08
Galamb 2008.01.27. 22:18:41
Nem szeretnék ellentétes példákat hozni, az úrvezetők jellemző hibái közül, mindenkivel elő szokott fordulni, hogy bent marad egy kereszteződésben és akadályozza a többieket, pedig nem így tervezte. A buszossal is. Ja, és pont ugyanolyan gyarló emberek vezetik a buszokat is, mint a személyautókat.
De értsd meg, hogy MINDEN kékbusz, amit látsz a városban menni, menetrend szerint közlekedik. Indulása, érkezése, továbbindulása, a vonalon az egyenletes haladása, menetrendben rögzített, és számon is kérik a sofőrön. Amelyikben nincs helyzetérzékelő, abban az egy percnél nagyobb eltéréseket írni, indokolni, és rádión jelenteni kell.
Nem szeretnék autós-buszos vitát indítani, mert bunkók és normálisak itt is ott is vannak.
Amit elnézel egy szemmel láthatóan kezdő autósnak, az feldühít ha ez buszos csinálja, pedig lehet, hogy az az első munkanapja, vagy azon a járaton az első, így nem ismeri a neuralgikus pontokat. Az sokszor előfordul, hogy csak küldik hirtelen rádión egy ismeretlen vonalra, amin örül, ha eltalál. Nem még az előrelátó vezetési stratégia, személyautósok elengedése ha nem okoz gondot, stb. Sűrű járatokon egy perc késés már hirtelen tömeget okoz, ami miatt nem lehet ajtót csukni, még nagyobb késés, utolér a másik busz, utas dühöng, kollégák is mérgesek, hogy csinálod a bajt.
De abból indultunk, hogy buszsáv mire való. Én kiskocsival azelőtt sem jártam benne, csak ha valamiért átmenetileg oda szorultam, vagy nagy baj volt és mindenáron menni, sietni kellett, de ilyenre hirtelen nem is emlékszem. Folyamatosan asszem sose haladtam benne, csak ha két-három sarok után tényleg jobbra kellett fordulnom. De hát különbözőek vagyunk. Nem baj ez.
Káposztakukac 2008.01.27. 23:27:05
kpetya 2008.01.28. 11:06:44
Más normális városban ha korábban jön a busz, akkor vár a megállóban, addig amig utol nem éri magát.
Mire is az a sok balfék buszsáv??? Jobb forgalom szervezés kellene, zöldhullám és már kisebb is lenne a dugó. Nem 1 de sok példa van, hogy direkt piroshullámra van programozva sok főút.
Busz vs autó mennyi idő. Nem kell extrém példa mint Csepel Hűvösvölgy. Épp elég 2 "egymás melletti" külső kerület. Én pl rengeteget jártam XVIker Pálya utca-Gyömrői út vonalon. min 3 járat, szerencsés esetben 1óra20perc. Dugóban, autóval 40 a legrosszabb időben mikor Fehér út felujítása volt 50 perc. Mert mindig van egy másik utvonal.
w 2008.01.28. 13:04:59
nekem solymárról bejárni bkv-val: 68-as busz hűvösvölgyig, ötvenhatos villamos moszkváig, kettesmetró, egyesmetró, mexikóiról busz (naponta kétszer). jegyárban is súly, de az elpocsékolt időt mégjobban sajnálom.
alternatíva még a máv, a nyugatiba visz, onnan három jegy a munkahelyig. csak a vonat hatszáz forint, és elég messze van az állomás.
autóval 28km a tizes úton.
...szóval csatlakozom kilgore véleményéhez, sajnos az elővárosi közlekedés sem időben, sem költségben nem reális alternatíva.
legjobb persze a bicikli, csak ahhoz most hideg van éppen. ráadásul irgalmatlanul megdobja a kajaköltségeket :)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.28. 13:07:49
w 2008.01.28. 14:00:37
mivel ha nincs jég az úton és nem esik, akkor nekem az már biciklisidő, a bérlet sem jó megoldás: teljességgel kizárt, hogy mindennap végigjárjam a fentebb említett kálváriát.
(nem is írtam, hogy a buszmegálló 25 perc séta, a vonatállomás 40, ha kilépsz. igaz, odafele szinte végig leejtőn mész, de ez megbosszulja magát visszafele.)
hetente két alkalomra meg luxus lenne 9050Ft-ért bérlet.
prokee · http://www.prokee.hu 2008.01.28. 14:15:49
Én például egy ilyen naiv hülye vagyok. Inkább, mint antiszociális seggfej. Jelenleg utóbbiból több van, és a tinédzserkori lázadásom így élem meg.
(F*szomért kell minden szabály alól kibújni valamilyen okkal , plusz jól megideologizálni valamivel ? Mondd azt, hogy "leszarom a többieket, mert suttyó vagyok", ne gyárts hülye indokokat. Misebort nem iszol néha ? :D:D:D )
Charlie Drop 2008.01.28. 14:17:11
Roltii 2008.01.29. 13:23:44
Biztos hogy a bkv jobb megoldás a közösségre nézve, ez vitathatatlan. Viszont amíg nem versenyképes (még mindig van pl csövestéma) addig ne próbálkozzanak átszoktatni akár 1 autóst is. Csak sajna ördögi kör, mert kevesebb utas, annál jobban leépítik és meghal ez a rohadt város teljesen. Kinek a hibája ez? A 17 éve pöffeszkedő Demszkyé főleg. Tönkreb@ssza a bkv-t majd kirúgja Aba Botondot, hogy ő a felelős...gratulálok...Persze Demszky mellett ott van az a sok öreg barom közlekmérnök akik kitalálnak dolgokat, bár ne tennék....
bocs a szóhasználatért ez a téma mindig felb@sz
AlexMcCormick 2008.01.29. 14:10:14
budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2008.01.29. 15:06:19
budapestjovoje.freeblog.hu/archives/2008/01/28/4_kep_elmelkedesre/
A buszsáv napi több tízezer ember munkába jutásán gyorsít. Igen, az autósok sávjaiból meg egyet elvesz. Igen, ez így van rendben. Ha csak újabb és újabb autós sávokat nyitunk, annak a vége egy olyan város, mint pl. a Rákóczi út a Baross tér és a Blaha L. tér között. Kipusztult, lehalt üzletek, elköltöző lakók, iszonyatos szennyezés - és forgalmi dugók minden nap. Amíg az emberek jelentős hányada rá nem jön, hogy az autós közlekedés egy csomó olyan kárt okoz, amiért az autós nem fizet, addig itt élhető város nem lesz.
Győző63 2008.01.29. 17:17:58
"Amíg az emberek jelentős hányada rá nem jön, hogy az autós közlekedés egy csomó olyan kárt okoz, amiért az autós nem fizet, addig itt élhető város nem lesz."
Ezt a baromságot meg honnan veszed? Nem fizet az autós?
Az autós MINDENÉRT fizet, mégpedig VASTAGON. Az üzemanyag árának közel FELE adó, erre jön a SÚLYADÓ, amit nem a használatért, hanem az autó PUSZTA LÉTÉÉRT fizet, és fizet a parkolásért, csontig szivatva, fizeti az üzemanyagot az idiótán egyirányúsított utcákban a keringés alatt, mert körbe kell járnia a fél világot. És fizet azért, mert a pénzt nem az utakra költik, a szar utak tönkre teszik a kocsit, és sűrűn javítani kell, meg előbb tönkre megy.
Az okosok meg forgatják a szemüket, hogy büdös van, meg kopik az út. Közben meg nehezítik a közlekedést, verik a mellüket, és olyan hülyék, hogy nem látják, hogy PONT EZÉRT VAN BÜDÖS ÉS KOPIK ANNYIRA AZ ÚT.
A ZÖLDEK. Muhaha. Aztán lemennek a boltba, megveszik az AUTÓVAL ODAVITT kaját, beteszik a hűtőbe, amit az erőseny szennyező erőmű árama hajt.
bsz 2008.01.29. 22:19:33
Ma Budapesten annak ellenére lehet autóval közlekedni, hogy a városvezetés mindent megtesz annak ellehetetlenítése érdekében!
Hol lehetne külföldön belvárosi metrót építeni, úgy hidat lezárni, hogy azt sem tudjuk, mikor nyitják meg?
Igenis vannak felesleges buszsávok, pl. az Erzsébet hídon Pest felé. Egyébként az útból elvett buszsávot a gyalogjárdán lévő kerékpárúttal tudom összehasonlítani, az is az egyik fél totális szivatása.
Építeni kell buszsávot, nem felfesteni!
bsz 2008.01.29. 22:22:59
Tudod mikor kezdett a belváros pusztulni?
Amikor az okosok kitalálták a belvárosi fizető parkolást és az engedélyes behajtási övezetet!
Ha tilos bemenni kocsival, akkor ki fog az üzletben vásárolni? Csak az ott lakók? Baromi környezettudatos tett volt, csak rosszul sült el.
akarkibela 2008.01.31. 10:39:37
kiskakas 2008.01.31. 11:02:15
Rapid136 2008.02.02. 18:33:04
Ha mindenki ingyen parkolna a városban és a buszsávban közlekedne, akkor megállna a város, és hiába van autója, b*hatja.
Miért gondolja bárki is, hogy ha autót vesz, akkor azt csinál vele, amit akar:
nem, nem parkolhat a füvön/járdán vele, ha máshol nincs hely.
Mem, nem mehet a buszsávban, mert áll a sor.
És még sorolhatnám.
A városba bemenő autóknak parkolóhely kell, és az átmenő forgalomnak kiút kell, ezt szabályozza a fizető parkoló és a buszsáv, ami szűkiti a bemenő forgalmat.
Érthetőbben a hülyék kedvéért: ha kinyitod a csapot a kádban, és szűk a lefolyó, akkor megtelik a kád. Ugyanez történne a várossal.
A közértben is felrugjátok az előttetek álló idős embert, mert lassabban megy előre
és mert amúgy csak egy doboz cigit akartok venni?
És ha valaki a házatok előtt a fűre parkol, az persze felháborító, de amikor nem találtok parkolóhelyet 5 méteren belül, akkor ti is ugyanezt teszitek más háza előtt.
Igen, valóban javulhatna a tömegközlekedés, igen, vannak rosszul kialakított sávok, de ez nem indok az állandó kifogásokra, mert az mindenkinek van, mindig másra mutogatni...
egyszokeno 2008.02.02. 23:04:17
Ennek ellenére nem használom a buszsávot, de néhány észrevételem azért lenne, hogy miért is nehéz megtartani egy utast a bkv-nak...
Könnyes szemmel rebegnék hálát, ha pl. délután ötkor nem csak a harmadik százhetvenhármasra/hetesre férnék fel a Blahán, és emiatt az iskolából az én elsős gyerekem jön el utoljára fél hatkor (Zuglóban lakom).(Ennyit arról, hogy ki nem éri el a mónikasót) Egy csomószor inkább bemegyek autóval és lesz@rom a környezetvédelmet, meg a dugót, mert még így is hamarabb beérek a Baross utcába, mint hetessel és négyes-hatossal (röhej, mindkettő buszsávban és köttötpályán közlekedik, és nem vagyok egy fittipaldi). Reggel a Blaha egy tragédia a rengeteg csövessel meg lejmolóval, legszívesebben gázálarcban közlekednék... és nekem a munkahelyem veszi a bérletet, úgyhogy képzelem, ha én fizetnék érte, mennyit gondolkodnék, hogy bkv vagy autó...
Bogyi 2008.02.03. 17:09:03
A buszon 20x annyi ember utazik mint te, 20x annyi ember késne el a munkahelyéről, amíg a magadfajták a buszsávban picsákolnak.
ChGeri 2008.02.05. 04:08:50
DanZi 2008.02.06. 12:00:38
TRUCKMAN · http://www.hotdog.hu/user_prof.hot?user_id=598711 2008.02.06. 18:45:09
... más hallani, és pott azt látni! Nem.De mit hasonlítod őket hozzánk? A közelébe se leszünk neki! Az F-eknek! :D
Laciii 2008.02.07. 13:28:11
www.frostfirezoo.com/amount-of-space-required-to-transport-the-same-amount-of-people-by-car-bus-or-bicycle
ez alapján lehet örülni, hogy csak egy sáv van a busznak.
parizer 2008.05.13. 11:49:14
Azt hallottam, Párizsban simán szembe megy a buszsáv, így meg is tartható a funkciója :)
Ez tévedés. Történetesen Párizsban vagyok, és még egyetlen olyan buszsávot sem láttam, amelyik ilyen lett volna. Nem állítom, hogy sehol sincs ilyen, de általában ugyanúgy van a buszsáv, mint nálunk otthon.