Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Hülye, aki nem megy a buszsávban!

2008.01.27. 12:07 :: SilentSound

Ritkán van olyan, hogy kiemelek egy kommentet, a blog eddigi története során csak néhányszor fordult elő. Ilyesmihez mindenesetre orbitális baromságot kell írni. A tegnapi poszthoz verespalne bírt kreálni egy ilyet.


Én nem értem, hogy miért van kitüntetett szerepe a buszon ülőknek. Mert drága a bérlet? A benzin is. Mert többen ülnek rajta? 10 percenként jár egy busz, azalatt elmegy 500 kocsi. Én 99%-ban tiszteletben tartom a buszsávot, de amikor ésszerűtlenül hoznak lérte egyet, akkor leszarom. Bartók Béla, két sávból egy buszsáv. Kocsival 300 métert haladni 30 perc. És 5 percenként elhúz mellettem egy busz. Emiatt kell a buszsáv??? Bocsánat, de nekem ugyanolyan jogom van beérni melóba, meg hazaérni a gyerekekhez, mint a buszon ülőknek. Erzsébet hídon sima ügy, be a buszsávba, 20 mp mulva lekanyarodok Mátyás pince felé. Ha megyek a Blahára, akkor viszont beállok döcögni, így korrekt. Szabálytalan, de lopni, csalni hazudni, lefizetni, 10 után hangoskodni, egyirányú utcába behajtani is, meg még másik egymillió dolgot is szabálytalan csinálni, mégis milliók csinálják. Aki nem, az SAJNOS!!! naiv hülye.

159 komment

Címkék: közlekedés autó hülye tömegközlekedés buszsáv

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kilgore Trout 2008.01.27. 13:57:42

Nem jött be Buszos. Nem Passatom van, és nem audim. És maximálisan betartom, mert legtöbbször gyerek ül mögöttem, a szabályokat, de azt hiszem, felesleges magyarázkodnom. Sajnálkozásodra pedig végképp nem tartok igényt. Most mondtam, hogy amíg eljutok az Örsig autóval, addig a kertek alatt meg a Szlovák úton stb. meg Újpestre érek. Akkor minek kerüljek akár az Örs, akár Köki felé, hm? És még onnan BKV-zzak tovább. Aztán meg ha már odáig autóztam, akkor már a kötelező meg a casco is ugrik tovább

Sherlock 2008.01.27. 14:02:42

Én buszozom, bringázok, gyalogolok.
Megint az az érv, hogy mindenkinek joga van... namost ez úgy néz ki normálisan, hogy az egyik ember joga addit terjed, amíg a másikét nem sérti. Kompromisszumok vannak. így működik egy közösség. Kicsiben, és nagyban is.

Azt mondják minden népnek megvan a vezetési mentalitása. Ez igaz is. De ez szerintem nem csak a vezetésre igaz, hanem a hétköznapi viselkedés felerősödött megnyilvánulása.

Úgy gondolom, hogy itthon a legtöbben valamiféle kisebbrendűségi érzéstől vezérelve működnek. És ezt a mások basztatásával nyomják el. Ja igen, és beleszarással. Mindenki maga vezet az úton, nincs közösség. Ezért van az, hogy a többség egy körforgalomban nem indexel. Mert szarik bele, hogy más is van az úton. Azért nem áll félre a mentő elől, mert mutatni akarja, hogy ő ott van és szivességet tesz. Vagy csak nem veszi észre. A többség nem él együtt a forgalommal amiben van, csak vezet eszetlenül. Mintha ez lenne az önazonosság kulcsa. Autóm van, beleülök, nyomom neki, mindenkit leszarok.

De az utak arra valók, hogy eljussunk A-ból B-be és ezt a leggyorsabban tegyük. Ehhez az kell, hogy aki ott ül az együtt tudjon működni a többivel. Mint a hangyák. Azok is jeleket használnak... Nekik megy, pedig nem hiszem, hogy inteligensebbek lennének (najó ez optimista volt..).

Az is egy kompromisszum, hogy kiszállok az autóból, vagy be se, és gyalog megyek. Nekem álltalában gyorsabb. Biztos kényelmesebb lenne beülni és reggel félvakon átvágni a Belvároson de nem vonz. Kell hozzá egy adag környezettudatosság is. Kell hozzá az, hogy gondoljunk a közösségre, és kis feladással akár 10 perccel hosszabb út, de kevesebb szennyezés a város közepén. Vagy esetleg csak a saját egészségünkre...

Toto_SK 2008.01.27. 14:05:27

Népszerűtlen dolgot fogok mondani.
Én bizony egymagam autóba ülök minden nap és inkább araszolok 30 percet a dugóban, mintsem beérjek 15 perc alatt metróban. Ugyanis tele van a t*köm a buszon-metrón nyomorgó, egymás nyakába lihegő összepréselődött utastársaktól, akiknek egy jó nagy százaléka bizony meglehetősen ápolatlan: mosdatlan, büdös, hónajl-szagú, áporodott szagú. Nyáron egy tömött buszra felszállni maga az öngyilkoság, sokszor félájultan szédültem le a bepállott verejték orrfacsaró szagától.
Így inkább a saját, tisztán tartott és illatos kis mikrokörnyezetemben utazom. Akkor is ha ötször annyiba kerül mint a békávé, és akkor is ha tízszer környezetszennyezőbb. Lesz@rom. Legyenek kulturált feltételek kulturált utazóközönséggel, majd akkor felülök buszra-metróra. Addig nem.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.27. 14:07:13

"Lord_Cica / Original 2008.01.27. 13:47:49
A számokkal nincs igazán tisztában a hozzászóló. Egy buszban annyi ember van, mint egy 5 km-es kocsisorban."

Szerintem te is megbuknál matekból. :) Tegyük fel, dugó van. Egy autó hossza legyen mondjuk 4,5 méter átlagosan és kerekítsünk lefelé, egy autóban legyen másfél ember. A dugóban álló autók közt meg másfél méter. Tehát 6 méterre jut 1,5 ember. Így 5 km-re 1250 fő jut. Mutass nekem egy buszt, amin ennyi ember utazik... :)

Szeret mindkét oldal nagyon szélsőségesen példálózni. Ugyanez a szitu amikor valaki buszjegyekkel számol bérlet helyett, hogy az jöjjön ki, hogy a bkv drágább, mint autózni napi rendszerességgel...

midrovertalt 2008.01.27. 14:11:27

Kedves verespalne!

Üljél buszra, és akkor nem lesz probléma a döcögés. És ne hajts be a buszsávba, mert a tömegközlekedőknek (talán olyanok, akik gondolnak a környzetükre, annak megóvására) helyzeti előnyük van, emiatt a buszsáv. Nem tudom, ez amolyan "bunkópesti" (akinek nem inge...) gondolat volt. Kocsival megyek, az atya Úristen én vagyok, a többi le van szarva, én jussak el időben. De közösségi szinten gondolkodni már nem megy...(ez nem csak a "bunkópesti"-re igaz)

Szóval kedves verespalne, még egyszer mondom, ülj fel arra az átkozott buszra, olcsóbb lesz mint a benzinre költeni plusz olyan közvetett költségek, mint azálldogálás, a kurvademszkyzés és társai. Próbáld ki, megéri! És még a munkába is beérsz...

Üdv

Toto_SK 2008.01.27. 14:12:19

Buszozva rajtatok röhögő: ilyen baromságokat csak kisebbségi komplexusban szenvedők firkálnak össze tehetetlenségükben, akik képtelenek voltak összehozni egy verdára valót ezért felveszik az öntudatos tömegközlekedő műálarcát.
Röhögök rajtad, szánnivaló vagy!

Kilgore Trout 2008.01.27. 14:13:17

SilentSound: Épp azt számolgattam, hogy jeggyel sokkal drágább a BKV. Bérlettel, mivel a feleségem is van, már kettővel kell számolni. Hozzáveszem a gyerekét (3000?) akkor ott tartunk, hogy a hármunk bérlete 19000 Ft. A gyereket kirakom az iskolánál, asszonnyal egy irányban megyünk tovább. Munkábajáráshoz kb 20-25 ezret tankolok. Az a 5-6 ezer plusz meg bőven bejön időben és kényelemben.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.27. 14:17:40

Kilgore Trout: Ez így már rendben is van, csak nem ez a jellemző. Nem mindenkinek esik útba a család tagjainak munkahelye, iskolája. Ha egy-két emberrel (másféllel :) ) számolsz, akkor pedig már megdől az elmélet jó eséllyel.

jacks_colon (törölt) 2008.01.27. 14:20:45

Ezt a környezetmegóvást jó lenne már kihagyni az érvek közül. Akinek nincs autója, vagy buszozik, szeret ezzel érvelni. De akkor ugye nem hagyod a telefontöltődes sem bedugva, jók a nyílászárók szigetelései is a lakásodban, és ugye nem felejted készenléti módban a tv-t, a dvd-t és a ps3-at sem?
Nem akarom oda irányítani a vitát, hogy elkezdjünk károsanyag kibocsátást hasonlítgatni, de ez a topic egyébként is a közlekedési morálról szól. Nem, nem leszel jobb ember az átlagnál csak mert buszozol, mert templomba jársz, mert organikus zöldséggel főzöl, mert satöbbi.

Danis 2008.01.27. 14:23:27

Az aki busszal közlekedik lemond arról, hogy a saját autójában csücsüljön, a saját zenéjét hallgassa benne klíma mellett, jót tesz a környezetnek, menetrendhez igazodik. Ezekért cserébe IGENIS LEGYEN buszsáv szinte mindenütt, mert aki ezekre a dolgokra hajlandó, kapjon plusz jogokat. Aki autózik nem árt ha szív néha, mert legalább elgondolkozik azon, hogy átálljon-e buszra.

Kilgore Trout 2008.01.27. 14:25:13

SilentSound:
Igazad is lenne, de számoljunk 1 emberrel.
8000 a bérlet igaz? 20-25 ezret autózom el havonta. A különbség 12-17 ezer lenne. De az én viszonylatomban számolhatok 2 órát az oda és 2 órát a vissza útra, míg autóval az egyszerűség kedvéért legyen 1-1 óra. Az naponta(!) plusz 2 óra. A kb. 3000 Ft-os órabéremmel számolva az 6000 Ft veszteség naponta! Akkor? Így még a kötelező meg (ha lenne) a casco is meg az amortizáció is belefér.

buszozva rajtatok rohogo :D 2008.01.27. 14:29:20

Toto_SK: Sajnos nem passzol, ketto is van ,szoval osszejott ra :D Akkor lehet jobban bejott nekem mint neked? Te meg meg sztm van a Suzukis, a nullas hitellel aki arcoskodik hogy osszejott, kozben alig birj fizetni a nullashiteles kispirost :D

Szoval ebbol van a nagy gond, nyogi(-od) a hitelt, hogy autoval jarhassal, meg a BKV az nem divik a nagy archoz, netan albi a rozsadombon, hogy teljes legyen a kep.
Szoval tul sokan vannak akik a alig kohogik ki a hitelet a verdara ott all a sorba, mert marhanagy uzletember vagy asziszi ez amerika.
Nekem meg van, nem is egy, es megis bkv-zom. En ugy erzem ehhez mar vmilyen szintu gondolkodasfejlodes kell... (ami ugynezki neked se jott ossze?) Majd azert fejlodik az kismagyar, mar ugyertem kismagyar atlagparasztpolgar es eljutunk par szaz km-el odebb valo gondolkodasmodokhaz.

vidéki 2008.01.27. 14:30:13

Sziasztok!

Én az agglomerációból járok be dolgozni autóval.
Értem én a buszsávot, de azokat is, akik "lázadnak" az értelmetlen buszsávok miatt.
Jöhetnénk mi is a feleségemmel tömegközlekedve, de egész egyszerűen gazdaságtalan. A vonat óránként jön egy és 35 perc alatt ér be pestre. Itt még ugye bkv-zni is kell, hogy a melóhelyre eljusson az ember.
2x18k HUF a vonat+ 2x8300 HUF a bkv. Ez összesen 54 K HUF. A kocsi havi 22K benzinbe kerül, a járulékos költségek nélkül.
Utazunk több mint egy órát, autóval 25 perc.
Egész egyszerűen nem ispirálnak arra, hogy kiszálljunk a kocsiból, és tömegközlekedjünk. És amíg így van, én is fenn tudok akadni az olyan buszsávokon, mint pl. a Veres Péteren a két sávból egy buszsáv, vagy a Bartók Béla út.

Phoenix84 2008.01.27. 14:30:49

Mekkora baromság ez?!!! Aki autóval utazik, az kényelmi szempontokat vesz figyelembe a környezetvédelem és a praktikai szempontok rovására. A minimum, hogy visel minden áldozatot! Budapest nem az autózásra van kitalálva. Sokkal nagyobb forgalmat kénytelen elviselni, mint amekkora reális lenne. Én szívem szerint a forgalom nagy részét kitiltanám a városból! Más városok érdekes módon meg tudják oldani, hogy a város határától beutazzon mindenki tömegközlekedve...

Ha erre költene a város a vezetőség prémiumjai és bérének duplázása helyett, persze gyorsabban menne, dehát íme, Nemigazország...

vidéki 2008.01.27. 14:31:43

Ja, és mielőtt valaki megjegyezné, hogy a vonatbérletet téritenie kell a cégnek, nálunk ilyen nincs.
Akinek nem tetszett, az már nincs köztünk.

buszozva rajtatok rohogo :D 2008.01.27. 14:32:11

Kilgore Trout:
Lehet te vagy a ritka kivetel, bar hatareset, te is jarhatnal, de ha meg a gyerek is ... de itt inkabb a egyedul utazgato, belvaros majmokrol van szo!
Mert ilyen uti penldat tudnek pl Pesthidegkut-Gazdagret... elo peldak. Van ilyen.

De az teny, hogy ahol a tomegkozlekedest eroltetik, es elnyomjak az autokat ott a "bkv"-val is jobban tudnak kozlekedi, gyorsan, kenyelmesen... (Sved, angol, Holladn pogárokrol lenne szo itt)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.27. 14:35:05

Kilgore Trout: Ha ezt a megmaradt időt minden esetben munkával töltöd, és ki is van fizetve neked, akkor nyilván megéri autóval járni, csakhogy ez sem jellemző. :) Aki naponta 8 órát dolgozik valahol, kap érte valamennyit, annak a munkaadója pont leszarja, hogy mennyi időt spórol a közlekedésen. :)

Én sem vagyok átlagos példa, mert a dugóba nem kell csöppennem minden nap. Autóval járok munkába, külvárosban. Ha csak a munkábajárást számolom, akkor ha csak benzinköltséggel számolok, akkor nekem is olcsóbb, mint bérletet venni. Mindemellett pedig időben is kb. a fele. Csak hogy lásd, nem akarok mindenáron ellened beszélni. :) Csak nehéz mindent számításba venni és átlagot vonni a budapesti autósokból. Összességében el kell ismerni, hogy ha valaki sokat mászkál ide-oda, akkor olcsóbb bérletet venni, mint benzint. De a tömegközlekedésnek meg van egy rakat hátránya, amit itt már többen felsoroltak és többek közt amiért én is autóval járok, ha tehetem, egyedül is.

nyekk 2008.01.27. 14:35:31

Valami barom állat politikusbanda (Demszki, és tolvaj büdösbogár bandája) össze-vissza buszsávozták a várost. Ha kell, ha nem. Ezer kong egész nap a buszsáv, a maradék egy sávon, meg araszolgat a millió autó. (XVI.ker Veres Péter út, XII,v.II.ker Szilágyi E. fasor)Nagyon hülye Demszki banda! Még azt az egy sávot is buszsávvá kellene alakítani. (Hátha felakasztanának benneteket az autósok.)

Malacka 2008.01.27. 14:38:08

Egyvalamire ti sem gondoltatok még: a szar BKV járműveken NINCS KLÍMA! Úgyhogy eleve májustól szeptemberig az BKV-zon akinek 7 anyja van! De télen sem sokkal jobb a helyzet, mert szánalmas, amit fűtésnek neveznek, főleg a trolikon! Ezért én is azt mondom, amit már feljebb valaki: inkább ülök akár ötször annyiért is télen-nyáron a saját klimatizált, kényelmes autómban, ha unatkozom, akkor bekapcsolom a hifit, és hallgatom a nyolc hangszóróból a zenét, az emberek ostobaságai és károgásai helyett. Ha telefonálni akarok, akkor azt csak én hallom, meg a hívott fél, és nem 20 nyugdíjas, meg 40 roma. El tudom helyezni az összes csomagjaimat kényelmesen, a zsebesek sem fenyegetnek, és az illatosító szagát is saját magam választhatom meg, nemúgy, mint a buszon utazó hajléktalanok "illatát"! Soroljam még?

Kilgore Trout 2008.01.27. 14:41:03

Silent és Buszos! Megnyugtatlak (már ha ez picit is idegesített volna valakit), hogy ha mondjuk a Blahára vagy az Astoriához, vagy egyéb belvárosi helyre (ahová Metro van) kell mennem, akkor Metózom én is. Pont a parkolási anomáliák miatt. Nem szeretem, mert volt már olyan élményem Metrón, hogy azt kellett néznem, ahogy a kultúrált utastársam éppen okádik, de behugyozást is láttam már, és ez azért elég mély nyomokat hagyott bennem ahhoz, hogy ha nem feltétlenül muszály, akkor nem megyek tömegközlekedéssel.

bebe 2008.01.27. 14:50:23

Vazze,itt milyen sok qrva fontos ember van...
Az idő pénz...
Ne nyomjátok már itt a süket dumát,vagy itt mindenki nagyonfontos vállalkozó ember?Mert aki mégse,annak tudtommal nem attól függ a havi fizuja,hogy 30 percet utazik,vagy másfél órát?Ja,persze sietni kell haza,mert kezdődik a Mónika-show,mi?:))

Kilgore Trout 2008.01.27. 14:53:30

Na, mégegy lúzer...:)

klotild 2008.01.27. 14:57:51

az van, hogy ez a vita meddo, ugy ahogy van. a tomegkozlekedes minosege nem fog megvaltozni (szerintem romlani fog), az autosok hozzaallasa nem fog megvaltozni, tobb, jobb ut nem lesz, a benzin sem lesz olcsobb, videkfejlesztes sem lesz es a kornyezetszennyezes miatt - amit nem az eu4es csucsszupi motorok okoznak - otven ev mulva olyan vihar rombolja le Budapestet, amit eddig csak a c kategorias katasztrofafilmekben lehetett latni.
sajnalom amugy ezt, ennek ellenere is szeretem az orszagomat es nem ezert vagyok Angliaban. es foleg nem azert irtam ezt, mert latom, hogy Angliaban sokkal jobb a kozlekedes is. mert nemerdekel, hogy itt jobb. szeretnem, ha Magyarorszagon is ilyen lenne, mert jo lenne egy jo Magyarorszagon elni.

kopaszerős 2008.01.27. 14:59:53

"Szabálytalan, de lopni, csalni hazudni, lefizetni, 10 után hangoskodni, egyirányú utcába behajtani is, meg még másik egymillió dolgot is szabálytalan csinálni, mégis milliók csinálják. Aki nem, az SAJNOS!!! naiv hülye."

Téged úgy pofánnyomni, hogy kipotyogjanak a fogadid is szabálytalan, mégis ezt kellene tenni aztán nehogy felháborodj, naiv hülye vagy, ha szerinted ez bűn...

Nymus 2008.01.27. 15:05:24

Szerencsetlen hulye fasz. Vegyel magadnak IQ-t a piacon, es utana irogass leveleket.

En azon gondolkoztam, el kene inditani egy mozgalmat, hogy mondjuk ilyen faszoknak lerugdosni a tukret. Aki mondjuk jardaszigatre parkol, az szamoljon azzal, hogy lerugjak a tukret... Buszsavos kocsihoz odamenni, es lerugni a tukret. Ugysem meri otthagyni a kocsijat.

Kurva jo lenne :D

summarygloss 2008.01.27. 15:06:26

Mivel már mindenki lehülyézte, én kiállok verespálné mellett, bár nem járok autóval. A férjem jár. Minden nap Bp-ről turnézik Fehérvárra és vissza, ugyanis ott van munkája. Amelyik gyökér beszól, hogy menjen busszal: menjél te, b@zmeg. Így is napi 3 órát ül autóban, ki van vele a töke, ha busszal menne (hozzáteszem, olyan ipari területre, ahol madár se jár, nemhogy busz), napi öt órát ülne, és még aludni sem tudna 8 órát. Nem mindenki sz@ros aktatologató a belvárosban, mással is keresnek pénzt az emberek. Lehet beszólni, hogy keressen közelebb munkát: keressél te, b@zmeg. Nem úgy megy az a mai recesszióban. Örülünk, hogy ez van. És ha nem jönne minden nap a leállósávban/buszsávban az autópályán, akkor este 9-re érne haza. Szóval, gyökerek (mert a hozzászólások stílusa alapján titeket is megillet a jelző), bekaphassátok, ezután is homlokon fogom csókolni, ha a leálló/buszsávban jött és hazaért időben!

VERSENYKÉPES TÖMEGKÖZLEKEDÉST! MIT CSINÁL A BKV A MILLIÁRDOKKAL?

Galamb 2008.01.27. 15:35:13

Na akkor:

Jelenleg nincs olyan alacsony kibocsátású autó, ami 70x, 150x, kevesebbet szennyezne, mint egy 'füstös' BKV-busz.

Autósok!
A BKV-buszt nem kellett megvenned! Az autózás költségei pedig kb. a duplája az üzemanyagköltségnek. Fuvarozó cégek legalábbis ennyivel számolnak. Szerviz, gumi, értékvesztés, adminisztratív költségek, stb, stb. Semmi módon nem lesz kevesebb a tömegközlekedésnél. Amit amúgy közösségi közlekedésnek hívnak a nem ex-szocialista országokban.

miért vagyunk vesztesek ilonka néni? 2008.01.27. 15:38:32

Kedveskéim !!

Ugyanaz a nagy baj ezzel a vitával, ami ezzel az országgal: várjuk, hogy majd valaki megoldja a kényelmetlen helyzeteket...
Van egy rossz hírem Kedveskéim: egészen addig leszünk loser népség, akiken Európa mosolyog, amíg végre nem várunk a másikra és függetlenül a körülményektől, a másik ember iránt érzett tiszteletből és a saját hazánk jólléte iránti szolidaritásból és tenniakarásból végre mi magunk teszünk közös érdekeinkért...Igaz, egy kormány azért lenne a helyén, hogy az egyszerű népet terelje a jó irányba törvényekkel, rendeletekkel és ezek szigorú betartatásával...
DE !!!Ez ma Magyarországon nem reális elvárás, ezért mindenkinek magának kell a saját környezetében a jót terjeszteni, amit ilyen és hasonló blogokból átvett és megértett!
Nekem kell rájönnöm, hogy én nem veszek autót ebben a világban akkor se, ha van rá pénzem; nekem kell rájönnöm, hogy megemlítem kisunokámnak a családi ebédnél, hogy nem biztos, hogy mindenhová autóval kell járnia; nekem kell megérezni, hogy bármi is van, nem európai dolog buszsávban közlekednem; nekem kell tennem a köz érdekében és nem várni bkv-ra, polgármesterre vagy csodára..!!Itt sem szidni kellene egymást, hanem elgondolkozni azokon, amit mások írnak és nem kapásból elutasítani...Kell az értelmes társadalmi vita, de nem a 80-as évek Romániájának szintjén...nőjünk már fel Európához feleim, mert ha mi magunk nem változtatunk, akkor ezt az országot 100 év múlva elsöpri a történelem.

thomas 2008.01.27. 15:40:24

Az beszeljen komolyan, aki meg soha nem ment buszsavban, vagy meg eleteben nem lopott el semmit, vagy esetleg soha nem hazudott. Vajon hany ilyen ember van? Mindenki annyira alszent tud lenni. Undorito dolog a buszsavban menni, megis elofordul, mert pl. nekem is a kulvarosbol kell bejarnom, de nem azert lakom ott, hogy mindenkivel kiszurjak, csak ez van. A kozlekedes Pesten tragikus, busszal is es autoval is. Ahol lehet en is tomegkozlekedessel utazom, de vannak olyan reszek, ahol ez egyszeruen lehetetlen, miert fizetunk annyi utadot a benzinben, meg sulyadot, meg a f..m tudja meg mit? Legyen buszsav, de legyenek jo utak is, es mondjuk csucsforgalom eseten meg lehetne nyitni a buszsavot is, mert mindenki egyforman szamit, az autos es a buszban ulo is. Ugyis mindenki avval megy, ami neki olcsobb vagy gyorsabb, vagy amit megengedhet maganak.

summarygloss 2008.01.27. 15:43:52

Ráteszek egy lapáttal az előbbi kommentemre. Én bkvztem és a belvárosban dolgoztam, amíg el nem jöttem gyesre. Terhesen is bkvztam. Kedves férfi utastársak, hogy az anyátok ne sirasson titeket. Soha egy férfi nem adta át a helyét, csak a már szült nők. No, de ez nem tartozik a tárgyhoz. Amiért viszont ezentúl autóval fogok közlekedni, és nem busszal: a busz nem akadálymentesített, babakocsival kínszenvedés, nem is szólva arról, hogy mindenki rátüsszög, ráköhög a gyerekre, és még örülhetek, ha nem fogdossák meg. És miért csak három éves korig ingyenes a közlekedés? Háromtól hat évig egész árú jegy, mi ez, az óvodások kollektív büntetése?

TÖMEGKÖZLEKEDÉSI KULTÚRÁT MAGYARORSZÁGNSAK!

fsd 2008.01.27. 15:46:53

"TÖMEGKÖZLEKEDÉSI KULTÚRÁT MAGYARORSZÁGNSAK!"

", bekaphassátok, ezután is homlokon fogom csókolni, ha a leálló/buszsávban jött "

Kezdd pl. magadon. A jelzőket képzelje oda, aki akarja, nem írom le. Pedig...

Freechild 2008.01.27. 15:53:02

Pénteken tekerek a bringámmal a Rákóczin a buszsávban. Először egy Nissan Micrás nő dudál rám hogy mennyek onnan. Aztán jön egy nagy BMW és levillogja őt, hogy mennyen gyorsabban a buszsávban. :D :D Röhely ami itt megy

Vacskamati 2008.01.27. 15:53:42

summarygloss 2008.01.27. 15:06:26
Nem tudom, hol olvastad, hogy én (ui. beletartozom a "mindenki"-be) azt írtam volna, hogy verespálné hülye. Az viszont, amit írt, véleményem szerint irdatlan nagy ostobaság volt. És az is, amit te írtál, mert nem mindenki jár Fehérvárra dolgozni, nyilván ez egy különleges eset, általában az emberek városon belül járnak melóba. Van egy kollegám, érdekes módom meg tudja oldani, hogy Szentendréről BKV-zzon, pedig két autó is van a családban. Egyszerűen azért, mert nincs parkolási lehetőség és minden reggel áll a Szentendrei út.
Ha pedig olyan stílusban írsz a kommentelőknek, hogy "járj te,

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.27. 15:55:05

Igen, az intelligencia és a következetesség. Néhány drága kommentelő elég szegényes raktárkészlettel rendelkezik ezekből...
Akinek nem inge, ne vegye magára.

miért vagyunk vesztesek ilonka néni? 2008.01.27. 15:55:24

Kedveskéim !!

Mindenkinek nyilván megvan a saját érdeke, ami alapján megítéli a világot, buszozik vagy autózik, stb...
De személyes érdekeinken felül van valami, amiről kevés szó esik, ám a világ fejlettebb régióiban evidenciának számít: úgy hívják, hogy KÖZÉRDEK, KÖZJÓ, vmi ilyesmi...na és hogy mi mindannyian egy normális országban élhessünk, felül kell emelkednünk ÖNÉRDEKÜNKÖN, mert az az ország, ahol az önérdek (közlekedésben, légszennyezésben, dögöljön meg a szomszéd) helyet kap a közérdekkel szemben, az az ország elveszett

Heriyan 2008.01.27. 15:56:33

Hogy fujtok folyamatosan a busz savra... nevetseges, akibaszot autoitokal teljesen hazavagtatok tobbekozot BP levegojet... szetcsesztek magatok korul minden es beleszartok szoszerint a kornyezetbe abba amiben en is meg masok is elnek... buszkek legyetek, es igen tartsatok fel a buszt, is hisz nyilvan van ra moralis alapotok vagy kitalaltok valami hulye magyarazatot...

Zonguldak 2008.01.27. 15:58:34

summarygloss!

Senki nem bünteti az óvodásokat, legalábbis a BKV-nál nem:

www.bkv.hu/feltetelek/kedvezmenyek2007.html

Galamb 2008.01.27. 16:00:38

Nem utálom az autósokat, hiszen én is az vagyok, de egy BKV-bérlet csodásan kisimítja az autózásban kikészült idegrendszert. Messzebb persze autóval éri meg, még városon belül is. De a kötött pályának még itt is vannak előnyei: Újpest-Óbudai autóbuszgarázs autóval hajnal négykor: 20 perc és egy liter üzemanyag (plusz az autó egyéb költségei mégegyszer ennyi!). Vonattal ez 125 Ft és hét perc a menetidő. Igaz, van még 2x10 perc séta, de az jól esik.

Egy másik szempont sem került még itt elő: a közösségi közlekedés többször biztonságosabb, mint az egyéni.

A legbiztonságosabb a repülő, aztán a vonat, a busz, és az autózás van a sor legvégén. A kockázatkülönbség ezek között pedig nagyságrendi.

Miközben vonaton, villamoson, buszon - a csúcsidőt leszámítva - leülsz és olvasgatsz.

Kilgore Trout 2008.01.27. 16:05:03

"Miközben vonaton, villamoson, buszon - a csúcsidőt leszámítva - leülsz és olvasgatsz."
Meg legjobb esetben csak szagolgatom az utitársakat és különféle cseppfertőzéssel terjedő betegségeket kapok el, rosszabb esetben kirabolnak, lehánynak, vagy megkéselnek.

Vacskamati 2008.01.27. 16:09:01

Ilonka néninek igaza van.
Amit viszont az autósok elfelejtenek: reggel (munkábamenet) sok autóban csak egy ember ül. Sok ember van, sok autó, ennyiszer több károsanyag-emisszió. Az autós azt hiszi, hogyha ő ül az autójában, akkor neki ebből nem jut. Pedig dehogynem, adott esetben több is jut neki a légszennyezésből, mert dugóban ül. A dízelautók sok kormot engednek a levegőbe, ezek a tüdőbe jutva gyakorlatilag sosem tisztulnak ki. Nyáron még rosszabb a helyzet a légkondik "kötelező" használata miatt. Igazából az autósnak is az lenne az érdeke, hogy jobb legyen a levegő minősége, és csak akkor használja az autót amikor muszáj.

Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2008.01.27. 16:09:54

A rendőrség igazán bevezethetné, hogyha lencsevégre kapok egy buszsávban szerencsétlenkedőt rendszámmal, és elküldöm nekik a fotót, akkor a büntetésből X százalék jutalékot kapok. Így igazán hatékonnyá válna az ellenőrzés, és talán páraknak elmenne a kedve a buszsávban haladástól.

Galamb 2008.01.27. 16:13:25

Kilgore: te sem hiszed el, amiket írsz. Én egész nap a buszon ülök, és nem látok ilyeneket. Reggeli és délutáni zsúfoltságot igen. De akkor te is a dugóban állsz, és szidod a rendszert, hogy nincs külön Kilgore Trout sáv.

dzsoli 2008.01.27. 16:16:39

aki a buszsávot nem használja sikeres ember nem lehet.

attila 2008.01.27. 16:18:01

ha mar a tomegkozlekedesrol elmelkedunk, egy pelda arra, hogyan tamogatja kispest a bkv-t: kokin van egy fizetos parkolo kozvetlenul a metro mellett. jossz be delrol, ledobod a kocsit, fel perc es ulsz a metron. parkolo altalaban tele es ugye fizetos is. ezert a parkolo kornyeken (kihalt terep) megallnak az autosok, mert ugye P+R.

en is szoktam ott megallni, mignem dec. 23-an (!) kaptam egy levelet, hogy agusztusban (!) fuvon parkoltam es 30e Ft-ig terjedo birsagra szamitsak, de elotte kuldjek vissza egy nyomtatvanyt 3 (!) napon belul, amin meg azt is leirom, hogy mennyit keresek, mikor szarok, stb... nyilvan nem kuldtem, kuldjetek csekket, befizetem, mert mar reg beletorodtem, hogy egy fos orszag ez. ja, es a mellekelt kepen latszik, hogy azokat is fenykepezik akik az ut szelen allnak, szoval nem a furol van szo.

megjegyzem a level valoszinuleg azert kesett ennyit, mert ott kb napi 100-200 fenykepet tudnak kesziteni es persze jobb gyujtogetni a kepeket, mert akkor nem riasztjak az ismerosoket es megtobb kepet tudnak osszeszedni...

es mit kapok most? egy kibaszott idezest a lakhelyem (!) onkormanyzatatol, hogy munkaidoben jelenjek meg, mert ha nem akkor +5000 birsag!!!

ezek tenyleg ilyen hulyek??? eleve gusztustalan, hogy az buntethet meg aki fenntartja a fizetos parkolot (azaz a buntetesben erdekelt, nem az aszfaltozasban), es aki a parkolo melletti szabad teruletet eladta/kiadta egy autokolcsonzonek a metro vegallomasanal...

de ha osszeadjuk hany embernek mennyi idejet veszik el ezzel az eljarassal, akkor hamar kijon, hogy szazezres nagysagrendu termeleskiesest + koltseget csinalnak ahelyett, hogy helybol kikuldtek volna egy otezres csekket, ha mar basznak a P+R-re.

ezert van az, hogy ebben az orszagban az emberek fele kell ahhoz, hogy a masik felet igazgassa, mikozben zero erteket teremtenek es meg fel is tartjak a tobbit.

en meg sorban razom le a kulfoldi allasajanlatokat, de ugy erzem mar nem sokaig... es akkor -1 termeloegyseg.

csoda, hogy itt tartunk???

Kilgore Trout 2008.01.27. 16:23:15

Milyen jó, hogy így ismersz Galamb. Hogy tudod, hogy mit gondolok. Egészen mást, de gyártsad csak az elméleteket. Akkor is gyorsabban haladok autóval, ha te hasítasz a buszsávban, én meg állok a dugóban. Hosszútávon kiegyenlítődik bőven, mert amikor te átszállsz, és várod a buszodat, na én akkor megyek el melletted. Egyébként pont leszarom a dugót, mert olyankor autózom, amikor nincs, és ha van, akkor meg rászánom az időt, és nem idegeskedem, mert akkor sem lesz gyorsabb ha húzom magam. Én is felháborodom, ha valaki a buszsávot használja, leginkább azon, hogy miért nincs ott egy rendőr, aki lekapcsolja. De ugyanezért vagyok inkább ideges, ha 80-100-al mennek el mellettem a városban. Olvass újságot, tájékozódj, akkor majd megtudod esetleg, hogy mennyi zseblopás van naponta a 6-os villamoson, vagy a 7-es buszon. A metrón egyszer pont mellettem hugyozott be a hajléktalan, és ha jól emlékszem a Keleti pu metró megállóban hányt egy részeg. Személyes tapasztalatok.

siptex 2008.01.27. 16:26:06

+van a megoldás elektromos autókat gyárt a nagy kínai népköztársaság www.zoldmagazin.com/belso/hirek0204.html

stellaz 2008.01.27. 16:29:31

Kint bécsben töltöttwem az elmúlt hónapokat és azon vettem észre magamat, hogy mennyire élhető egy normális közlekedési kultúrával ellátot városban élni. Reggel a szép-tiszta villamosra, metróra szálltam, bringáztam vagy sétáltam, és soha nem stresszeltemmagamat azon, hogy most mivel lenne jobb menni, csak az adott kedvem döntötte el, és bevallom, hogy az autó egyetlen egyszer sem hiányzott.

Budapesten sajnos az a helyzet, hogy autóval se jó, és bkv-val sem jó igazán.

Mentalitásbeli különbségek vannak. Mikor hazajöttem egszerűen megvoltam döbbenve a különbségtől. Az auótos annyira durván szabálytalanok és bunkók, hogy tényleg értem miért tartanak minket kint vadkeletieknek.

Ilyenkor érti meg az ember, hogy a NYUGAT miért véget Ausztria határánál még a térképeken is.

Galamb 2008.01.27. 16:38:45

Félreértettél, én sohasem szállok át, ugyanis buszsofőr vagyok :)

Tény, hogy autóval mindig kényelmesebb (ha szeretsz vezetni), mindig drágább, és - a dugókat kivéve - mindig gyorsabb is a közlekedés.

Nem kell utálkozni se a buszra, se az autóra.

De a nyugateurópai tapasztalatok azt mutatják, hogyha hosszúak a járati útvonalak (egy átszállás munkába menet), és a csúcsidőn kívül le lehet ülni, akkor a polgárok maguktól választják a közösségi közlekedést az autózással szemben. Ott működik. Előbb-utóbb itt is fog, mert elérjük a fejlett országok motorizáltsági szintjét. (Ott 1000 lakosra 500 autó jut, nálunk 300. A nyolcvanas években ez a szám Magyarországon 1000/50 volt.) És akkor valóban lehetetlen lesz Budapest belső részein autóval közlekedni.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.01.27. 16:44:38

buszozva rajtatok rohogo :D 2008.01.27. 13:35:55
Ilyen irdatlan nagy szelsoseges hazugasot hogy 2 ora kocsival meg 30-40perc nem hallottam, sztm nincs is.

spec a csepeli temetőnél lakom és hűvösvolgybe jártam 2 évig dolgozni... laza 2 óra BKVval... plussz egy kis eüséta... kocsival 35-40 perc...

szivesen lemérem veled személyesen!

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.01.27. 16:48:05

ja az lemaradt, hogy nekem spec nem mintegy, hogy 4 vagy 2 órát BKVzom naponta :)

mondjuk ha tehetem buszozom, mert kevesebb gond :)

RoshillResident 2008.01.27. 16:56:15

Éltem pár évet Londonban és nem volt igényem autóra.De ebben a tetves-koszos undorító városban aminek a tömegközlekedése még rosszabb jelzőket érdemel azért álljunk már meg.Csak akkor megyek át pestre ha nagyon muszály.A 2.-12. kerület teljesen élhető európai szintű közlekedési kultúra(és életszinvonal)van.De nincs klíma a buszon??Viszont van büdös hajléktalan meg zsebes cigány...Aki egy kicsit is igényesebb annak egyszerűen nem elfogadható alternatíva a tömegközlekedés.
Persze utazzanak csak rajta minnél többen..:)
A buszsáv jó dolog.Autópálya 170-180 szintén.
Viszont ha normálisak lennének a törvényalkotók akkor 160 lenne a sebességhatár még be is tartanám.Ha buszsávban megyek kiküldenék pár napon belül a büntetést talán nem mennék a buszsávban.De itt semminek nincs visszatartó ereje.A rendőröket apróért meg lehet venni,mondjuk a dombon az ittas vezetéstől való eltekintés 40e HUF,még 200euro sincs,pesti oldalon egy huszas.
Szóval túl van tárgyalva,ez egy következmények nélküli ország,és ha nincs következmény akkor miért ne?Azért mert a sok gyökér ott áll a dugóban?Valószínű...:)

Galamb 2008.01.27. 16:58:36

De az tényleg szemléletes példa, hogy száz ember autóban ülve ötvenszer hosszabb utat igényel, mint egy darab busz. Tehát ötvenszer kisebb helyen hússzor kisebb környezeti terheléssel lehet elszállítani száz embert busszal, mint autóval.

Ettől még mindenkinek joga van autózni, csak ne csodálkozzunk, ha a buszközlekedést erőltetik a nagyvárosok. (Meg a villamost, trolit, metrót, elővárosi vasutat, stb.)

Galamb 2008.01.27. 17:08:51

Az alatt a pár év alatt megtanulhattad volna, hogy mennyi Angliában a megengedett sebesség autópályán. És azért miért nem sírsz, hogy Londonban csak pénzért lehet behajtani a belső kerületekbe és ezt itt is vezessék be? Bunkó magyar maradtál, hiába "éltél ott évekig".

mxplanet 2008.01.27. 17:10:10

nem értem a problémát,ha valaki akarja,használja nyugodtan,engem nem zavar.

bkv meg egy szar

Galamb 2008.01.27. 17:16:33

Majd ha itt sem szállhat metróra, buszra az, akinek nincs jegye, akkor nem utaznak a hajléktalanok meg a zsebesek sem. Csakhogy itt még szocializmus van, a BKV mindenkinek 'jár', a normális utasok többsége sem vesz jegyet, hiszen nem szégyen az.

Mielőtt jönne az, hogy 'mert túl drága' tájékozódni kéne, hogy egy havi fizetés hány százaléka egy európai nagyvárosban a bérlet ára.

Mellékes de érdekes adat: a BKV jegybevétele évi 43 milliárd forint, a működési költsége pedig évi 125 milliárd forint.

Jimbee 2008.01.27. 17:34:55

"És amíg így van, én is fenn tudok akadni az olyan buszsávokon, mint pl. a Veres Péteren a két sávból egy buszsáv, vagy a Bartók Béla út."

Én meg a sok ..... "vidékin" tudok fennakadni, akiknek snassz volt Bp-en lakni, kiköltözött a pitlungolóba és most jön vissza fosni a széngázt a városba - mert persze a munkahely, meg az iskola meg a minden maradt a városban.
Speciel a Veres Péter az új buszsáv elkészültéig egy rémálom volt busszal. Mióta megvan, fel mer az ember szállni olyan buszra is, amelyik ott közlekedik.

RoshillResident 2008.01.27. 17:44:11

Bocs Galamb de buszsofőrökkel nem vitatkozom...:)

Győző63 2008.01.27. 18:09:38

buszozva rajtatok rohogo :D 2008.01.27. 13:35:55
"Azert neha nagyon jo rajtatok rohogni a Bartok Belan, meg az Erzsebet hibon, koruton, ez azert jusson eszetekbe amikor eppen elhuz melletetek a busz, meg a vili. Ott ulunk rohogunk rajtatok ahogy eppen "faragjatok" a BKV-val szembeni idot. Nyomoroncok! meg egy kis dugoadot nektek! :D"

Tudod, faszikám, én meg rajtad röhögök, amikor állsz a zuhogó hóesésben fél órája a megállóban, és nem jön a vili... Amikor meg jön, akkor meg nem férsz fel rá:)))
Nyomoronc, legyen drágább a bérleted! Fizess "Kényelmi díjat" a BKV-ért, úgyis oda vagy érte! Ha lehugyozna, akkor meg még egy kis "élmény adó"-t!

Sőt, fizesd ki a jegy teljes árát is, ugyanis a BKV a költségeinek 2/3-át támogatásból, KÖZPÉNZBŐL, azaz AZ ÉN PÉNZEMBŐL IS, meg a VIDÉKIEK PÉNZÉBŐL is kapja, akik soha nem utaznak vele! Szóval, ha kifizeted amennyibe tényleg kerül, akkor itt fogsz visítozni, hogy hogyan kerülhet egy bérlet 30 rugóba?

Imádom az ilyen nagyeszű, nem gondolkodó arogáns észosztókat...

Győző63 2008.01.27. 18:16:38

Galamb 2008.01.27. 16:58:36
"De az tényleg szemléletes példa, hogy száz ember autóban ülve ötvenszer hosszabb utat igényel, mint egy darab busz. Tehát ötvenszer kisebb helyen hússzor kisebb környezeti terheléssel lehet elszállítani száz embert busszal, mint autóval."

Na, a másik észosztó...
1. Ha az 50 ember korszerű kocsival megy, a károsanyag kibocsátás nem hiszem, hogy magasabb, mint ha egy olyan busszal, aminek nem látni a rendszámát a fekete füsttől.
2. A buszon is van olyan, hogy nem tömve megy. Akkor pedig a károsanyag/fő arány egyenesen tragikus.
3. Minél nehezebb egy jármű, annál jobban rongálja az utakat. Nézz megy egy sokat használt buszmegállót, hogy néz ki az aszfalt.
4. Egy buszban nem utazik 100 ember.
4. Az út főképp az autósok pénzéből épül...

Győző63 2008.01.27. 18:22:46

Jimbee 2008.01.27. 17:34:55
"Én meg a sok ..... "vidékin" tudok fennakadni, akiknek snassz volt Bp-en lakni, kiköltözött a pitlungolóba és most jön vissza fosni a széngázt a városba - mert persze a munkahely, meg az iskola meg a minden maradt a városban."

Igen, ez gond. De nem azoknak a hibája, akik kiköltöztek, legalábbis nem egyértelműen, mert:
- Budapesten nem tudnak akkora lakást venni, amekkora kell nekik. A normális (kényelmes) lakásméret 20-25m2/fő. Egy 80-100m2-es lakás pesten kb. 20-25%-kal drágább, mint egy ház valami nem felkapott agglomerációban
- Amikor a helyi önkormányzat felparcellázza a mezőt, és eladja építési teleknek, tudhatná, hogy a kiköltözők nem nyugdíjas korúak. Tehát kell ovi, iskola, gimnázium. De eddig nem látnak, csak a bevétel (telekár, SZJA, gk. súlyadó, helyi adók) lebegnek a szemük előtt. Akkor meg ki a hülye?

Galamb 2008.01.27. 18:25:31

Kedves Varjúdombi Lajos... izé... Rózsadombi Lakos, magyarul RosehillResident:

Kezdettől fogva nyilvánvaló volt a buszsofőrökkel szembeni szellemi fölényed, még úgy is, hogy elipszilonnal írod a muszájt.

EBEUSS (törölt) 2008.01.27. 18:37:34

attila 2008.01.27. 16:18:01

Jobb lett volna visszaküldened a nyomtatványt megadott határidőn belül!
Beleírtad volna, hogy fogalmad nincs miről van szó, mert az említett augusztusi időpontban egy közeli hozzátartozód hasunálta a gépjárműved...
Ezután nagy valószínűséggel nem hívtak volna be! Ha mégis, akkor ugyanezt mondhattad volna ott is, de fizetned nem kellett volna.

Így viszont, hogy nem reagálsz semmire, akár ki is vonhatják az autódat a forglamomból!

Győző63 2008.01.27. 18:49:59

bebe 2008.01.27. 14:50:23
"Vazze,itt milyen sok qrva fontos ember van...
Az idő pénz...
Ne nyomjátok már itt a süket dumát,vagy itt mindenki nagyonfontos vállalkozó ember?Mert aki mégse,annak tudtommal nem attól függ a havi fizuja,hogy 30 percet utazik,vagy másfél órát?Ja,persze sietni kell haza,mert kezdődik a Mónika-show,mi?:))"

Nem, faszikám, azért kell sietni, mert már este 7 óra van, és reggel 8-kor kezdtem. És nincs kedvem még reggel meg este 2-2 órát szívni.
Ja, és hogy nehezebb legyen a feladvány, én Budapesten, a XI. kerületben lakom, és Szigetszentmiklóson dolgozom. 25 perc kifele, ugyanannyi befele. Szerinted BKV-val mennyi lenne?

Galamb 2008.01.27. 18:50:25

A budapesti buszok Euro 1-2-3-as motorokkal közlekednek, 50 litert fogyasztanak városban száz kilométerre. (A csuklósok többet, de több utast is visznek.)
A személyautók sem mind Euro4-esek, csak az öt évnél fiatalabbak, és átlag 10 litert fogyasztanak városban. Szorozd fel az utasszámmal, és rájössz, hogy nincs olyan busz, ami ne okozna hússzor kisebb környezetszennyezést, mint ugyanannyi ember autóval. Az útrongálásban igazad van, de a BKV is azt az üzemanyagot tankolja, amiben az 'útalap' van, tehát nem csak az autósok pénzéből épült az út.

Most még öröm, bódottág van, hogy mindenkinek lehet autója aki akar, nem úgy, mint régen. Lassan majd megtanuljuk ésszerűen használni. Mondom, muszáj lesz, nem a rohadt Demszky miatt, hanem el fog jönni a teljes káosz ideje, mint a nyugati nagyvárosokban. Róma, Nápoly, a régi városok nem úgy épültek, hogy elég széles utak legyenek, ezekbenb városokban vannak a legnagyobb dugók világviszonylatban. Olaszország ezért a Vespa, a Fiat 500, meg a háromkerekű áruszállítók országa. Budapest belső kerületei sem ilyen autófolyamra lettek anno tervezve. Ezen már nem lehet változtatni.

Rocko- 2008.01.27. 18:58:48

micsoda bunkó dolog dugót csökkenteni!

Győző63 2008.01.27. 19:00:00

Kedves Galamb,

A károsanyag kibocsátás nem csak a fogyasztástól, sőt, leginkább nem a fogyasztástól függ, hanem a motor állapotától és beállításaitól. Ahol pedig fekete felhőt látok, ott bizony szar a helyzet. De miért is lenne jobb, amikor leépített a BKV egy csomó karbantartót...
És az útalapot én a saját pénzemből fizetem, a BKV pedig 2/3-ad részben közpénzből. Én valahogy nem kapok ennyi támogatást a kocsimhoz.

Nézd, az alapvető gond szerintem az, amit a múlt heti vitaindítómban írtam. Visszafejlesztik a közlekedést, direkt elszarják azt is, ami még működik. De lehet, hogy még ennél is rosszabb a helyzet! Egyre inkább úgy látom, hogy
- koncepció a meglévő autók elhelyezésére a helyi lakosok számára NINCS
- koncepció a bejárók kocsijainak elhelyezésére (P+R) NINCS
- szabály az áruszállításra NINCS
- szabály arra, hogy egy kotrógép ne lábon menjen végig a városon nappal 15 km/órával NINCS
- hangzatos szlogen (Lendületben a város, Demszky a tettek enbere) VAN
- ötletek az autósok lefejésére VANNAK
- magas fizetések és prémiumok VANNAK

Hát ez a szar.

Galamb 2008.01.27. 19:04:36

Persze, hogy Budapesten kívülre nem járunk BKV-val, meg vidékre sem.

Azért Budakeszi önkormányzatának jólesik, hogy a főváros fizeti a 22-es járat veszteségeit. Miközben az utasok zöme budakeszi lakos, és oda is adózik.

Győző63 2008.01.27. 19:09:56

Galamb 2008.01.27. 19:04:36
"Azért Budakeszi önkormányzatának jólesik, hogy a főváros fizeti a 22-es járat veszteségeit. Miközben az utasok zöme budakeszi lakos, és oda is adózik."

A SZJA csak kisebb %-ban megy oda, ahol az ürge lakik. Az ürge adójából (is) támogatják a BKV-t. Akkor meg miért ne használja?

A cég, amihez meg bejár, az meg a Fővárosban adózik.

Nem egyszerű kérdés ez.

A legegyszerűbb persze az lenne, ha mindenki mindenre amit használ, kifizetné amibe kerül, és nem lennének ekkora támogatások.
De vannak, és ezért
- nem tudni, mi mennyibe kerül valójában
- magasak az adók, legalábbis annak, aki mindent befizet (én ilyen vagyok)

Győző63 2008.01.27. 19:12:30

Ja, Galamb,

Ha már Demszky ponr Budakeszin lakik (mert nem olyan hülye, hogy oda költözzön, ahol egy olyan polgármester van, mint Ő:)), akkor miért nem jár be a 22-es járattal?

Galamb 2008.01.27. 19:17:00

A széndioxid-kibocsátás főként a fogyasztástól függ.

Továbbá, a budapesti gépjárművek átlagéletkora sem 3 év, vagyis nem számolhatsz Euro3-as, Euro4-es kibocsátással. Majdnem annyi füstös dízel szgk van, mint amennyi busz. És még a csiptuningos Audikat nem is számítottam.

A blog különben is a notórius buszsávhasználó autósokról szólna, és az ehhez gyártott önigazoló ideológiáikról. Szerintem ők egyszerűen csak antiszociálisak. Más téren is nyilván azok, nem csak a közlekedésben. De ebbe most nem mennék bele.

Rocko- 2008.01.27. 19:44:20

Győző63 2008.01.27. 18:49:59
hulye pesti kocsog! szennyezed az agglomerációt, kijársz füstölni! :DDDD

Győző63 2008.01.27. 19:12:30
demszky bringával jrá melózni. lásd:
index.hu/video/2007/10/10/igaz_demszky_es_koka_egyutt_tekernek_mun/

Győző63 2008.01.27. 20:03:27

Rocko- 2008.01.27. 19:44:20
"demszky bringával jrá melózni."

Aha:) Persze:)

És zakó és táska nélkül?:) Járdán?:)
És akkor mivel parkolt a Holló utcában?

Győző63 2008.01.27. 20:04:35

Rocko- 2008.01.27. 19:44:20
"hulye pesti kocsog! szennyezed az agglomerációt, kijársz füstölni! :DDDD"

Ők meg az én szép városomat, Budapestet! Minden reggel áll befelé a sor. Ez csak nemes bosszú:)

Rocko- 2008.01.27. 20:45:34

csak lazán, vicceltem ám. ;)
videót nézdm eg, rájössz az ottani poénra. :)

Kilgore Trout 2008.01.27. 21:37:08

Kedves Galamb, ha már buszsofőr vagy, egyet árulj el nekem: a legtöbb kollegád (legalább is azok akik azon a viszonylaton közlekednek ahol én) miért olyan bunyec, hogy ha ki szeretnék jönni egy mellékutcából a főútvonalra, akkor sem enged ki, ha előtte dugó van, inkább beáll a kereszteződésbe, és elállja az utat még akkor is, ha nem is eléje, hanem az ellenkező irányba szeretnék menni. Persze ugyanakkor elvárják, hogy én kiengedjem, ha a megállóból szeretne kiállni akkor is, ha mögöttem senki nem jön, és miután elmentem simán ki tudna jönni. Én meg azért sem engedem ki, mert utána 35-tel megy előttem, előzni meg nem lehet. Szóval egyfelől az elvárás, másfelől meg a kő bunkóság. Erről, ha szólnál pár szót. Köszönöm.

Galamb 2008.01.27. 22:18:41

Nem biztos, hogy azért siet, mert bunkó. Amit kívülálló nem tudhat: neki egész nap percre pontosan kell közlekednie, minden indulása és érkezése menetrendben rögzített, ott van nála a papír, és pipálnia kell a két végén, a két végállomáson . Ha egy percnél többet késik, azt rá kell vezetnie erre a munkalapra, és jelentenie kell rádión a menetirányításnak. Minden BKV-buszban van ilyen rádió. Tehát nem öncélúan tolakszik-furakszik, és azért megy lassan, mert ha valaki mégis kijön elé és vészfékeznie kell, akkor a buszon sérültek lesznek. Nem ül mindenki és azoknak sincs biztonsági öve. És garantáltan nem marad állva senki egy vészfékezés után, annyival nem rosszabb ám a busz fékhatása a személygépkocsiknál.

Nem szeretnék ellentétes példákat hozni, az úrvezetők jellemző hibái közül, mindenkivel elő szokott fordulni, hogy bent marad egy kereszteződésben és akadályozza a többieket, pedig nem így tervezte. A buszossal is. Ja, és pont ugyanolyan gyarló emberek vezetik a buszokat is, mint a személyautókat.

De értsd meg, hogy MINDEN kékbusz, amit látsz a városban menni, menetrend szerint közlekedik. Indulása, érkezése, továbbindulása, a vonalon az egyenletes haladása, menetrendben rögzített, és számon is kérik a sofőrön. Amelyikben nincs helyzetérzékelő, abban az egy percnél nagyobb eltéréseket írni, indokolni, és rádión jelenteni kell.

Nem szeretnék autós-buszos vitát indítani, mert bunkók és normálisak itt is ott is vannak.

Amit elnézel egy szemmel láthatóan kezdő autósnak, az feldühít ha ez buszos csinálja, pedig lehet, hogy az az első munkanapja, vagy azon a járaton az első, így nem ismeri a neuralgikus pontokat. Az sokszor előfordul, hogy csak küldik hirtelen rádión egy ismeretlen vonalra, amin örül, ha eltalál. Nem még az előrelátó vezetési stratégia, személyautósok elengedése ha nem okoz gondot, stb. Sűrű járatokon egy perc késés már hirtelen tömeget okoz, ami miatt nem lehet ajtót csukni, még nagyobb késés, utolér a másik busz, utas dühöng, kollégák is mérgesek, hogy csinálod a bajt.

De abból indultunk, hogy buszsáv mire való. Én kiskocsival azelőtt sem jártam benne, csak ha valamiért átmenetileg oda szorultam, vagy nagy baj volt és mindenáron menni, sietni kellett, de ilyenre hirtelen nem is emlékszem. Folyamatosan asszem sose haladtam benne, csak ha két-három sarok után tényleg jobbra kellett fordulnom. De hát különbözőek vagyunk. Nem baj ez.

Káposztakukac 2008.01.27. 23:27:05

ha belvárosban laknék és belvárosban is lenne a munkám, tuti én is csak a hétvégi kiruccanásra tartanék autót. csak sajna ha valaki az agglomerációból, vagy csak az egyik peremkerületben él, mint ahogy én, akkor már egyszerűbb autóval bejárni. drágább? igen, de ez egy olyna luxus, amit a saját pénzemből megengedhetek magamnak. és ebbe másnak beleszólása ne legyen már. dugók vannak? igen, de nem az autók miatt, hanem az átgondolatlan, idióta forgalomírányítás miatt.

kpetya 2008.01.28. 11:06:44

Galamb, itt röhögöm össze magam. Percre pontosan kell közlekednie?! Akkor ezért van az, ha 20 percenként jár 1 busz, akkor ha az óra20s kimaradt, de óra25re bejött a következő mégsem indul el csak 40kor? Ja értem.

Más normális városban ha korábban jön a busz, akkor vár a megállóban, addig amig utol nem éri magát.

Mire is az a sok balfék buszsáv??? Jobb forgalom szervezés kellene, zöldhullám és már kisebb is lenne a dugó. Nem 1 de sok példa van, hogy direkt piroshullámra van programozva sok főút.

Busz vs autó mennyi idő. Nem kell extrém példa mint Csepel Hűvösvölgy. Épp elég 2 "egymás melletti" külső kerület. Én pl rengeteget jártam XVIker Pálya utca-Gyömrői út vonalon. min 3 járat, szerencsés esetben 1óra20perc. Dugóban, autóval 40 a legrosszabb időben mikor Fehér út felujítása volt 50 perc. Mert mindig van egy másik utvonal.

w 2008.01.28. 13:04:59

visszatérve a költségekre...

nekem solymárról bejárni bkv-val: 68-as busz hűvösvölgyig, ötvenhatos villamos moszkváig, kettesmetró, egyesmetró, mexikóiról busz (naponta kétszer). jegyárban is súly, de az elpocsékolt időt mégjobban sajnálom.

alternatíva még a máv, a nyugatiba visz, onnan három jegy a munkahelyig. csak a vonat hatszáz forint, és elég messze van az állomás.

autóval 28km a tizes úton.

...szóval csatlakozom kilgore véleményéhez, sajnos az elővárosi közlekedés sem időben, sem költségben nem reális alternatíva.

legjobb persze a bicikli, csak ahhoz most hideg van éppen. ráadásul irgalmatlanul megdobja a kajaköltségeket :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.28. 13:07:49

w: Ha csak a jegyárak tartanak vissza, akkor van egy kurvajó megoldás, bérletnek hívják. :) És ha ennyit és ott mész amennyit és ahol írtad, akkor neked tuti sokkal olcsóbb. :)

w 2008.01.28. 14:00:37

nem, nem csak az árak tartanak vissza, ahogy írtam is, ha jól emlékszem ;)

mivel ha nincs jég az úton és nem esik, akkor nekem az már biciklisidő, a bérlet sem jó megoldás: teljességgel kizárt, hogy mindennap végigjárjam a fentebb említett kálváriát.
(nem is írtam, hogy a buszmegálló 25 perc séta, a vonatállomás 40, ha kilépsz. igaz, odafele szinte végig leejtőn mész, de ez megbosszulja magát visszafele.)

hetente két alkalomra meg luxus lenne 9050Ft-ért bérlet.

prokee · http://www.prokee.hu 2008.01.28. 14:15:49

"Aki nem, az SAJNOS!!! naiv hülye."

Én például egy ilyen naiv hülye vagyok. Inkább, mint antiszociális seggfej. Jelenleg utóbbiból több van, és a tinédzserkori lázadásom így élem meg.

(F*szomért kell minden szabály alól kibújni valamilyen okkal , plusz jól megideologizálni valamivel ? Mondd azt, hogy "leszarom a többieket, mert suttyó vagyok", ne gyárts hülye indokokat. Misebort nem iszol néha ? :D:D:D )

Charlie Drop 2008.01.28. 14:17:11

Jah, verespálné meg csak irogassona szakítshabírszra és kész

Roltii 2008.01.29. 13:23:44

én Csillaghegyről járnék Soroksárra, és mindig gyorsabb az autó. De mégis BKV-val járok. Miért? mert eladtam a csotrogány kocsimat. Így lettem én is BKV-s lúzer. De sose fogom azt mondani, hogy ülj te is buszra, mert az kurva jó. Sajnos nem, egy hányás az egész. Úgyhogy amint tudok megint veszek autót és elfelejtem a pics@ba a bkv-t, mert használhatatlan. Mikor a csöves a nyakamba liheg, vagy a 4-6oson lábatlan barátunk a kezével tapossa a lábamat, az picit felbasz.
Biztos hogy a bkv jobb megoldás a közösségre nézve, ez vitathatatlan. Viszont amíg nem versenyképes (még mindig van pl csövestéma) addig ne próbálkozzanak átszoktatni akár 1 autóst is. Csak sajna ördögi kör, mert kevesebb utas, annál jobban leépítik és meghal ez a rohadt város teljesen. Kinek a hibája ez? A 17 éve pöffeszkedő Demszkyé főleg. Tönkreb@ssza a bkv-t majd kirúgja Aba Botondot, hogy ő a felelős...gratulálok...Persze Demszky mellett ott van az a sok öreg barom közlekmérnök akik kitalálnak dolgokat, bár ne tennék....

bocs a szóhasználatért ez a téma mindig felb@sz

AlexMcCormick 2008.01.29. 14:10:14

Én meg szopjak a buszon, mert néhány tirpák autósnak hála beállt a buszsáv. Ha már csövik közt kell rohadnom, igenis hadd érjek már korábban úticélomhoz, mint ha kocsival tenném! (megjegyzem, nem érek oda, mert tetű lassú a tömegközlekedés, de talán nem kellene ezt még jobban lelassítani)

budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2008.01.29. 15:06:19

Tudod, miért van busz sáv? Csinálj az Erzsébet hídról egy fotót csúcsforgalomban is, amikor kb. 50 mp-enként megy el egy busz. Aztán számolj utána, hogy egy autóban 1 vagy max. 2 fő ül, egy csuklós buszban meg 150-200 utas. És nézd meg ezt a bejegyzést is:
budapestjovoje.freeblog.hu/archives/2008/01/28/4_kep_elmelkedesre/
A buszsáv napi több tízezer ember munkába jutásán gyorsít. Igen, az autósok sávjaiból meg egyet elvesz. Igen, ez így van rendben. Ha csak újabb és újabb autós sávokat nyitunk, annak a vége egy olyan város, mint pl. a Rákóczi út a Baross tér és a Blaha L. tér között. Kipusztult, lehalt üzletek, elköltöző lakók, iszonyatos szennyezés - és forgalmi dugók minden nap. Amíg az emberek jelentős hányada rá nem jön, hogy az autós közlekedés egy csomó olyan kárt okoz, amiért az autós nem fizet, addig itt élhető város nem lesz.

Győző63 2008.01.29. 17:17:58

badarorszag 2008.01.29. 15:06:19
"Amíg az emberek jelentős hányada rá nem jön, hogy az autós közlekedés egy csomó olyan kárt okoz, amiért az autós nem fizet, addig itt élhető város nem lesz."

Ezt a baromságot meg honnan veszed? Nem fizet az autós?
Az autós MINDENÉRT fizet, mégpedig VASTAGON. Az üzemanyag árának közel FELE adó, erre jön a SÚLYADÓ, amit nem a használatért, hanem az autó PUSZTA LÉTÉÉRT fizet, és fizet a parkolásért, csontig szivatva, fizeti az üzemanyagot az idiótán egyirányúsított utcákban a keringés alatt, mert körbe kell járnia a fél világot. És fizet azért, mert a pénzt nem az utakra költik, a szar utak tönkre teszik a kocsit, és sűrűn javítani kell, meg előbb tönkre megy.

Az okosok meg forgatják a szemüket, hogy büdös van, meg kopik az út. Közben meg nehezítik a közlekedést, verik a mellüket, és olyan hülyék, hogy nem látják, hogy PONT EZÉRT VAN BÜDÖS ÉS KOPIK ANNYIRA AZ ÚT.

A ZÖLDEK. Muhaha. Aztán lemennek a boltba, megveszik az AUTÓVAL ODAVITT kaját, beteszik a hűtőbe, amit az erőseny szennyező erőmű árama hajt.

bsz 2008.01.29. 22:19:33

Teljesen egyetértek Győző63-mal!
Ma Budapesten annak ellenére lehet autóval közlekedni, hogy a városvezetés mindent megtesz annak ellehetetlenítése érdekében!
Hol lehetne külföldön belvárosi metrót építeni, úgy hidat lezárni, hogy azt sem tudjuk, mikor nyitják meg?
Igenis vannak felesleges buszsávok, pl. az Erzsébet hídon Pest felé. Egyébként az útból elvett buszsávot a gyalogjárdán lévő kerékpárúttal tudom összehasonlítani, az is az egyik fél totális szivatása.
Építeni kell buszsávot, nem felfesteni!

bsz 2008.01.29. 22:22:59

Badarország!

Tudod mikor kezdett a belváros pusztulni?
Amikor az okosok kitalálták a belvárosi fizető parkolást és az engedélyes behajtási övezetet!
Ha tilos bemenni kocsival, akkor ki fog az üzletben vásárolni? Csak az ott lakók? Baromi környezettudatos tett volt, csak rosszul sült el.

akarkibela 2008.01.31. 10:39:37

A tömegközlekedés árához hozzá lehetne számolni a járványos megbetegedések miatt kiesett időt is. ugyanis buszon-metrón-villamoson kb. 100x nagyobb esélyed van elkapni az éppen aktuális nyavalyát, mint a saját autódban...

kiskakas 2008.01.31. 11:02:15

Talán OFF, de nem került szóba, engem viszont felb@sz,h a taxik milyen alapon használhatják a buszsávot?? Közösségi közlekedés? Ezt így hogy?

Rapid136 2008.02.02. 18:33:04

Ennyi hihetetlenül buta és önző embert...

Ha mindenki ingyen parkolna a városban és a buszsávban közlekedne, akkor megállna a város, és hiába van autója, b*hatja.

Miért gondolja bárki is, hogy ha autót vesz, akkor azt csinál vele, amit akar:
nem, nem parkolhat a füvön/járdán vele, ha máshol nincs hely.
Mem, nem mehet a buszsávban, mert áll a sor.
És még sorolhatnám.

A városba bemenő autóknak parkolóhely kell, és az átmenő forgalomnak kiút kell, ezt szabályozza a fizető parkoló és a buszsáv, ami szűkiti a bemenő forgalmat.
Érthetőbben a hülyék kedvéért: ha kinyitod a csapot a kádban, és szűk a lefolyó, akkor megtelik a kád. Ugyanez történne a várossal.

A közértben is felrugjátok az előttetek álló idős embert, mert lassabban megy előre
és mert amúgy csak egy doboz cigit akartok venni?

És ha valaki a házatok előtt a fűre parkol, az persze felháborító, de amikor nem találtok parkolóhelyet 5 méteren belül, akkor ti is ugyanezt teszitek más háza előtt.

Igen, valóban javulhatna a tömegközlekedés, igen, vannak rosszul kialakított sávok, de ez nem indok az állandó kifogásokra, mert az mindenkinek van, mindig másra mutogatni...

egyszokeno 2008.02.02. 23:04:17

Mondjuk aki a Thökölyn kitalálta a buszsávot, annak is gratulálok!!! A Bosnyák felé pont nem lehet elférni a busz mellett a záróvonal miatt szabálytalankodás nélkül, a töküres úton mondjuk éjszaka... a lassújárat pedig ki-be cikázik az Amerikai úti megállónál, mert ugye a buszsáv középen megy...
Ennek ellenére nem használom a buszsávot, de néhány észrevételem azért lenne, hogy miért is nehéz megtartani egy utast a bkv-nak...
Könnyes szemmel rebegnék hálát, ha pl. délután ötkor nem csak a harmadik százhetvenhármasra/hetesre férnék fel a Blahán, és emiatt az iskolából az én elsős gyerekem jön el utoljára fél hatkor (Zuglóban lakom).(Ennyit arról, hogy ki nem éri el a mónikasót) Egy csomószor inkább bemegyek autóval és lesz@rom a környezetvédelmet, meg a dugót, mert még így is hamarabb beérek a Baross utcába, mint hetessel és négyes-hatossal (röhej, mindkettő buszsávban és köttötpályán közlekedik, és nem vagyok egy fittipaldi). Reggel a Blaha egy tragédia a rengeteg csövessel meg lejmolóval, legszívesebben gázálarcban közlekednék... és nekem a munkahelyem veszi a bérletet, úgyhogy képzelem, ha én fizetnék érte, mennyit gondolkodnék, hogy bkv vagy autó...

Bogyi 2008.02.03. 17:09:03

Szállj néha buszra nyanya!
A buszon 20x annyi ember utazik mint te, 20x annyi ember késne el a munkahelyéről, amíg a magadfajták a buszsávban picsákolnak.

ChGeri 2008.02.05. 04:08:50

"Bocsánat, de nekem ugyanolyan jogom van beérni melóba, meg hazaérni a gyerekekhez, mint a buszon ülőknek." Jó. Akkor ülj fel a buszra.

DanZi 2008.02.06. 12:00:38

Azt hallottam, Párizsban simán szembe megy a buszsáv, így meg is tartható a funkciója :)

TRUCKMAN · http://www.hotdog.hu/user_prof.hot?user_id=598711 2008.02.06. 18:45:09

"Azt hallottam, Párizsban simán szembe megy a buszsáv, így meg is tartható a funkciója :) "

... más hallani, és pott azt látni! Nem.De mit hasonlítod őket hozzánk? A közelébe se leszünk neki! Az F-eknek! :D

Laciii 2008.02.07. 13:28:11

Nézzük per fő a dolgot:
www.frostfirezoo.com/amount-of-space-required-to-transport-the-same-amount-of-people-by-car-bus-or-bicycle
ez alapján lehet örülni, hogy csak egy sáv van a busznak.

parizer 2008.05.13. 11:49:14

DanZi 2008.02.06. 12:00:38
Azt hallottam, Párizsban simán szembe megy a buszsáv, így meg is tartható a funkciója :)

Ez tévedés. Történetesen Párizsban vagyok, és még egyetlen olyan buszsávot sem láttam, amelyik ilyen lett volna. Nem állítom, hogy sehol sincs ilyen, de általában ugyanúgy van a buszsáv, mint nálunk otthon.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása