Többek szerint a "zebra-helyzet" Budapesten nem is olyan vészes, aki akar, át tud menni. Előbb vagy utóbb valóban. Az viszont tény, hogy ma a gyalogos nem élhet felelősen jogával*, s egy karon ülő gyermekével sétáló anyától vagy egy idős embertől nem is várhatjuk el, hogy mintegy "beijesztve" próbáljon átkelni. Természetesen a gyalogosok között is akad hülye, aki a zebra előtt beszélget, de az általános mégsem ez. Aki mást mond, nem ebben a városban él.És egy kis linkgyűjtemény a végére:
Az alábbi jogszabály egyébként elég egyértelműen fogalmaz, mégis szinte minden alkalommal elhúz mellettem legalább egy autó ha elfér, mialatt én már megálltam a zebra előtt, hogy átengedjem a gyalogost. Egyébként érdemes figyelni a gyalogosok arcát, amikor int vagy villant nekik az ember, hogy menjenek bátran: nem is értik mi történik velük...
Természetesen a mindennapi, életszerű helyzetekről beszélünk, s nem arról, hogy mi van akkor, ha egy kapualjból kirohan valaki, egyenesen át a zebrán. Sajnos ilyen extrém helyzetekre nem lehet felkészülni. Ám amikor a gyalogos már messziről észrevehetően áll a zebránál, s nem áll meg senki, azt nem lehet ráfogni semmire, csak a taplóságra.
S hogy mit gondol erről a hatóság? Ezt jól szemlélteti a közelmúltban indított kampányuk, aminek üzenete az, hogy "Mit ér az elsőbbség, ha nem adják meg?"
Ismét külföldre kell menni a jó példáért: pl. Angliában nagyon sok helyen ki van emelve a zebra szintben is, amolyan fekvőrendőrként, ami a járműveket mindenképpen lassításra kényszeríti, s ráadásként a mozgássérülteknek is könnyebbé teszi az átkelést.
Tisztáznám: Akinek nem inge, ne vegye magára!
*Magatartás a gyalogosokkal szemben
43. § (1) Kijelölt gyalogosátkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni. Útkereszteződésnél a bekanyarodó járművel - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - elsőbbséget kell adni a gyalogosnak, ha azon az úttesten halad át, amelyre a jármű bekanyarodik.
(2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, járművel csak fokozott óvatossággal és mérsékelt sebességgel szabad megközelíteni úgy, hogy a vezető elsőbbségadási kötelezettségének - a szükséghez képest megállással is - eleget tudjon tenni, és e kötelezettségének teljesítése tekintetében a gyalogosokat a jármű sebességével ne tévessze meg.
(3) A kijelölt gyalogosátkelőhely előtt megálló vagy forgalmi okból álló jármű mellett meg kell állni és továbbhaladni akkor szabad, ha a vezető meggyőződött arról, hogy azt a gyalogosok elsőbbségének a megsértése nélkül megteheti.
(4) A vezetőnek fokozottan ügyelnie kell az úttesten
a) villamos megállóhelynél levő járdasziget és az ahhoz közelebb eső járda között áthaladó gyalogosok, továbbá
b) egyedül vagy csoportosan haladó (áthaladó) gyermekek, illetőleg koruk, testi fogyatékosságuk vagy más ok miatt saját biztonságukra ügyelni felismerhetően nem képes személyek
biztonságának a megóvására.
Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására. Azt a gyalogost, akinek elsőbbsége van, az elsőbbségre kötelezett nem akadályozhatja és nem zavarhatja áthaladásában.
http://index.hu/politika/bulvar/0202kslny/
http://www.hirszerzo.hu/cikk.zebran_utottek_el_egy_13_eves_lanyt.53806.html
http://index.hu/politika/bulvar/bulvarhirek/337483/
http://index.hu/politika/bulvar/bulvarhirek/337387/
http://index.hu/politika/bulvar/bulvarhirek/335021/
tygger 2008.02.19. 08:33:20
welcome!
Prien 2008.02.19. 08:38:50
Remélem a májusi szigorítások az ilyen helyzetekre is vonatkoznak.
Üdv Kisikasa :)
EBEUSS (törölt) 2008.02.19. 09:19:22
Szerintem sem olyan tragikus összességében a gyalogos-autós viszony Bp-en. Van néhány előbb említett, nagyforgalmú, sok teherautóval díszített, kopott útburkolati jelekkel ellátott, és jelzőlámpa mentes út, mint a Gyömrői is, de ezeket inkább forgalomtechnikailag kellene átszervezni, mint minden ottani gyalogos gázolás után, egy újabb postot írni, és sirdogálni, hogy milyen bunkók az autósok.
Mindenki jobban járna...
magwas · http://rabic.kicks-ass.org/ 2008.02.19. 09:30:03
Sajnos a legdurvább jeleneteket nem sikerült felvenni, mert hol Peril figyelmét terelték el, hol takarásban történt. Volt egy olyan, hogy a kocsi konkrétan elvitte a bringám elejét, utána továbbhajtott. Egy másik esetben reflexszerűen letörtem a tükrét, az is továbbhajtott. Ehhez hasonló jelenet van is a videón, de ott csak megsimogatom az autót asszem. Olyan is volt, hogy egy autós több közlekedési szabályt felrúgva megfordult, beállt keresztbe a betorkolló utca végén, és osztotta az észt. Ha nem hárman vagyunk, vagy nem vagyunk mindenre elszánt bringások szerintem az verekedésbe is torkollott volna.
Ja igen: nem öngyilkos vagyok, hanem aktivista. Mindíg alaposan körülnéztem, és nem léptem be féktávon belül.
Johnny336 2008.02.19. 09:31:41
Egyebkent en is azt veszem eszre, hogy az emberek (a normalisabbja) azert meg szokott allni zebranal, kifejezetten nagyhasu kismamaknak, babakocsis anyukaknak, illetve nyugdijasoknak. Aztan turelmesen megvarjak, amik atboklasznak.
Aki semmi penzert nem akarja elengedni a gyalogot, altalaban azokrol keszul itt post, vagy a kollegak kommentelik ezerrel, hogy mikor, hol, milyen kocsival, milyen modszerrel szoritotta le ot valaki - na ezen sztorik foszereploi a fentebb emlitett majmok.
De fasztuskok mindig is lesznek, minden tarsadalomban, meg a csodalatos amerikaban, a szigoru, torvenytisztelo nemeteknel, az angoloknal (rajuk nem jutott eszembe semmi, csak a sor...) is. Ne peldalozzunk veluk.
rm -Rf / 2008.02.19. 09:34:21
EBEUSS: szerintem már így is éppen elég lámpa van, ami akkor is megállít, ha nincs a környéken senki. Meg kellene tanulni vezetni. Ebben egyébként IGEN nagy szerepe van szerintem a vezetés-oktatóknak, akik néhány alapvető dolgot nem igazán tudatosítanak (pl. zipzár-elv, zebra) - bár állítólag már semmit nem tudatosítanak, elteszik a pótórapénzt aztán küldik vizsgázni a delikvenst, de ez egy másik post lehetne...
---
és üdv, Kisikasa
Triznyai Döme 2008.02.19. 09:35:31
Van egy sokkal olcsóbb megoldás.
Minden zebra két oldalán el kell helyezni egy-egy tartót, bennük a kféle mélyépítőktől leselejtezett ásók, kapák, csákányok. (Minél rozsdásabb, annál jobb.) A gyalogos odabaktat a tartóhoz, kiemel egy rokonszenvesebb szerszámot, hetykén maga elé tartja (autós) fejmagasságba és lazán átballag. Ha a figyelmetlen v. bunkó autós netán nem áll meg, hát istenem, törik egy szerszámnyél, hozunk egy újat.
vadnyul · http://kismaganszelsojobb.blogspot.com 2008.02.19. 09:37:30
Velem is történt már olyan, hogy én megálltam, a mellettem levő (külső sávban) viszont simán átmentek.
Gyalogosan meg lelépek, és igyekszem elkerülni, hogy elüssenek. Nemrég egy szűk belvárosi utcában sikerült egy suzukinak csikorgó fékkel megállnia, bár a tábla mellé két sárga lámpa is járt. Persze, hogy ő volt felháborodva.
magwas · http://rabic.kicks-ass.org/ 2008.02.19. 09:38:25
A zebra elhagyásával és a forgalomtechnikai átszervezéssel amúgy egyetértek, csak valószínűleg nem ugyanarra gondolunk: én Hans Mondermant követve fákat és játszótereket telepítenék az út közepére, és girbegurbán vezetném, hogy a sofőr sose érezhesse úgy, hogy most oda lehet lépni.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.19. 09:39:41
EBEUSS (törölt) 2008.02.19. 09:44:07
Nem kell, hogy megállítson, ha nem nyomja meg a gombot a gyalogos, mert éppen nincs gyalogos.
Persze a gyakorlatban ez sem szokott működni, mert a gyalog rögtön megnyomja a gombot amikor a zebrához ér. Persze nem lesz abban a pillanatban zöld neki, arra várhat legalább 1 percet, de közben jön egy üres szakasz az autók között, és inkább átmegy pirosban a zebrán. Mire a lámpa tényleg zöldet ad a gyalognak, a kocsinak meg pirosat, addig a gyalog már régen átkelt, a kocsi meg áll az üres zebránál a pirosnál...
Persze meg kell tanulni vezetni..., csak ahogy egy ilyen forgalmas főútra nem szoktak véletlenszerűen beszúrni egy-egy jobbkezes utcát sem, úgy felelőtlenség ugyanezt megtenni lámpa nélküli gyalogosátkelővel!
EBEUSS (törölt) 2008.02.19. 09:47:45
Silent, Te pedig húzzál innen a fenébe!
Kisikasát akarjuk! :)
EBEUSS (törölt) 2008.02.19. 09:49:51
Azt hittem a mondat elején, hogy újságtartóra gondolsz, és nyugodtan olvasgasson amíg átengedik! :D
EBEUSS (törölt) 2008.02.19. 09:52:55
Persze ezt meg a bosszús gyalogosok csak azért se nyomnák meg a tegnapelőtti sérelmeikre emlékezve...
Kisikasa · http://autozz.blog.hu 2008.02.19. 09:55:08
asd 2008.02.19. 09:57:02
Autósként viszont igyexem átengedni a zebrán a puhatestűt. Kivétel 1 eset: ha se szembe, se mögöttem nincs autó, akkor a gyalogos is megvárhatja azt a tizedmásodpercet, amíg elmegyek előtte a zebrán. Neki se lesz attól lényegesen nagyobb idővesztesége, nekem se.
EBEUSS (törölt) 2008.02.19. 09:59:23
Gyakorlatban az lenne jó, ha a gyalogos nem élne az elsőbbségével a zebrán, még jobb lenne ha nem is lenne neki! Olyan útszakaszon ahol pár autót kell csak kivárni, ott állna békésen az átkelés előtt 10-20 másodpercet. Neki sem kell ám annyira rohannia, mint ahogy ezt az autósok szemére veti itt mindenki!
Ahol a nagy forgalom miatt ez a 10-20 másodperces várakozás sok percet jelentene, oda pedig a fent említett lámpatípusból kérnénk szépen! Kerül amibe kerül!
EBEUSS (törölt) 2008.02.19. 10:03:10
Ha megbántódott volna SilentSound, akkor engeszteld ki helyettem! De nem vidd túlzásba! ;)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.19. 10:07:43
tulok 2008.02.19. 10:09:03
Ez egy nagyon okos gondolat volt. Vagy lehetne az autók elejére dögrácsot is szereltetni 30 centis szögekkel, hogy tuti meghaljon a gyalogos ha elütöd. De nembaj faszfej, majd elmúlsz 30 és rájössz, hogy micsoda faszságokat beszélsz össze-vissza. Addig meg húzzáé janiskodni a haverjaiddal, csak ne öljetek meg senkit.
EBEUSS (törölt) 2008.02.19. 10:14:46
bárcsak lehetnék mégegyszer 30 éves!
De legalább 35! ;)
Neked meg ha egyszer mégis megjönne az eszed, akkor megérthetnéd, hogy nálunk sokkal jobban működhetne az én verzióm, mint a nyugatról másolandó túlzott gyalogosimádat!
Egyébként gyalogosként többet közlekedem, mint autósként...
Kisikasa · http://autozz.blog.hu 2008.02.19. 10:19:15
tulok 2008.02.19. 10:19:38
Nézd meg mit művelnek az autósok ott, ahol elsőbbség nélkül átszaladgálnak a gyalogosok. Duda ezerrel, gyorsítás és 5 centivel előtte el. Maradtam.
Ui: Ha gyalogos pirosban megy át akkor büntessék meg. Tavaly karácsony után volt egy ilyen akció.
Rocko- 2008.02.19. 10:29:37
és elég viccesen hat a tábla, amit a metrora helyezznek ki. nem sok zebra van, ami a metrót keresztezi.
és zebránál kedvencem amikor 2* sávon anyézva kikerül a neki szemebsávon.
EBEUSS 2008.02.19. 09:19:22
sztem meg pont nem. kezem marhára rühellni, h mindenhova lámpákat pakolnak le, amik csak forgalomlassításra jók. kis figyelemsséggel, körültekintéssel, enegdékenységgel gyorsabb lehetne a forgalom.
SilentSound · autozz.blog.hu 2008.02.19. 09:39:41
jaj, meg hereceg a fehér lovon. én is hallottam róla, de ilyenekben nem hiszek. :}
EBEUSS 2008.02.19. 09:47:45
haha, közém meg magad közé beültetjük Kisiskasát! ;D
EBEUSS 2008.02.19. 09:52:55
leglogikusabb zebra felől nyomógomb + azonnal váltó lámpa, az út felől meg súlyérzékelős. sztem sose lenne dugó.
ppeterka 2008.02.19. 10:42:46
Vagy ami még lehetsz, de mivel elég közelről láttam, milyen és senkinek se kívánom, rákosként kemo után fulladva egy szuszra átmenni bárhol, ami 4 méternél több...
Hidd el a saját karodat harapnád le könyökből még kihullott fogaid sajgó helyével is ilyen helyzetbe kerülve azért, amit írtál!
Tehát összegezve: Gyalogosnak elsőbbsége van pont. És ennél már csak ígyebb legyen!
ihatethisindapassthingy 2008.02.19. 10:42:59
csipaka 2008.02.19. 10:50:05
DE 2008.02.19. 10:58:56
Ja általában hasonlókép vagyok én is. Ha én megállok, általában a mellettem haladó simán átmegy a zebrán némely még gyorsít(!) is.
Egyébként remek kis anyázás alakult ki már az elején!
Én is akarok!
"magwas" öcsinek viszont még az előző posztban válaszoltam!
gravy_t 2008.02.19. 11:00:44
azonnal váltó lámpa nem jó, mert betesz a zöldhullámnak. nálunk az intersp*r előtt két összehangolt lámpa közé beraktak kettő ilyet, így most akár NÉGYszer is pirosat kaphatunk! hát nem zsír?
megoldás: rendőröket az utcára! (úgyértem dolgozni)
Potenciális Disznó 2008.02.19. 11:02:29
A gyalogos-autós viszony szerintem igenis tragikus. Gyakorlatilag közelharc folyik az átkelésért, nyilván az autósok az erősebbek, rajtuk ugyanis van egy 1-2-3 tonnás fém kabát, ami óvja őket a sérülésektől. A gyalogosnak ilyen nincs, ha elütöd, fáj neki.
rm -Rf / 2008.02.19. 09:34:21
Mostanában az oktatók kezdik igen erőteljesen rávenni az újonnan jogosítványt szerzőket arra, hogy kiemelt figyelemmel bánjanak a gyalogosokkal, és azokkal a műtárgyakkal, ahol gyalogosok előfordulhatnak (zebra, villanyosmegálló). Remélhetőleg pár éven belül az általános közlekedési kultúrában is éreztetni fogja ez a hatását.
gyalogos autos 2008.02.19. 11:07:09
Szabad rendőrt állítani néhány zebra közelébe és nem tolerálni az elsőbbséget meg nem adó autósok tettét. Lassacskán megtanulnák. Ha csak bambán várjuk, mikor lesz egy lyuk, ahol (futva) átférünk, mindig azt fogják hinni, hogy ez így van rendjén.
Bár parkoló autót elszállítani egyszerűbb :)
ex-dr. vuk 2008.02.19. 11:09:19
Nem, ismetlem NEM az a megoldas, hogy minden zebrat lampaval, sorompoval, betonfallal vedjunk meg!.. NEM!!!
Meg kell adni az elsobbseget! Ennyi.
A Naplo c. musorban csinaltak meg azt h igy mentek at zebran, es aki nem adta meg megallitottak kesobb. Voltak akik siman letagadtak h ott volt valaki a zebran... Namost ezt kellene csinalni a rendoroknek is par hetig/honapig.. lenne egy kis rend.
En mikor megyek at (megallas nelkul altalaban), es elottem elhuz egy ilyen fasz, szepen kinyulok a tukreig es ahogy elmegy bevagom.. Erdekes onnantol 1. nem surgos neki annyira, 2. anyaz. Erdekes mi?..
Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2008.02.19. 11:11:55
kisgenya 2008.02.19. 11:14:38
Az se logikus, hogy egyetlen ember kedvéért álljon meg, majd induljon el újra egy kocsisor.
Szóval kifejezetten szar ez a film, bocs.
TGV 2008.02.19. 11:19:02
ex-dr. vuk 2008.02.19. 11:20:31
Ahh ertem. Tehat ha a vedett uton megy egy biciklis, a mellekutcabol pedig ki akar jonni 8 kamion es 10 auto, akkor nehogymar a kocsisor alljon, a biciklisnek meg kell allnia es elengedni a sok kocsit, mert ok tobben vannak (sot erosebbek is)?
Regen lehet h igy mukodott. 100 eve :)
Zé 2008.02.19. 11:20:33
Tegnapi nap történt, egy iskolás kisgyerek próbált átmenni a zebrán Szfehérváron, a Berényi úton. A külső sávban egy régi Ford escort meg is állt. A Belsőben egy S-max ment, lassított, majd nem adta meg az elsőbséget és a gyerek orra előtt egy gázfröccselt áthajtott (gondolom sietett, hogy még elérje a narancssárgát a köv lámpánál). A köcsög f.szfej megérdemli, hogy ideírjam: egy aranyszínű S-max KMD-538.
0xFFFF 2008.02.19. 11:24:08
kisgenya 2008.02.19. 11:24:38
Dr Kangörény 2008.02.19. 11:24:45
hulye vagy kisgenya 2008.02.19. 11:25:07
0xFFFF 2008.02.19. 11:25:31
Nem kell annyit okoskodni, már régen kiderült, hogy makk hülye vagy.
név 2008.02.19. 11:26:16
-mivel tolja a biciklit, gyalogos. a bicikli elütése=gyalogos elütése, csak valsz személyi sérülést nem okoz csak anyagi kárt.
-teljesen folyamatosan mennek, látni lehet, hogy jön a gyalogos és hova tart. nem csak ott áll a szélén és kibassza a biciklit, akkor lenne jogos, amit írsz
Perillustris 2008.02.19. 11:27:03
Az se logikus, hogy egyetlen ember kedvéért álljon meg, majd induljon el újra egy kocsisor."
Gondolom a nick-ed kotelez...
Tenyleg hulye, inkabb el kellett volna uttetnie magat. A KRESZ-ben nincs olyan kitetel, hogy zebranal csak egy legalabb 5 fobol allo gyalogos csoprtnak van elsobbsege.
Logikat ne keress benne. Volt akvariumod?
klotild 2008.02.19. 11:30:39
angliaban elek ket eve. amikor kijottem, nagyon nem volt otthonos az utcan kozlekedni, foleg atkelni az uton, mert reflexbol mindig elobb jobbra neztem. amikor beleszoktam a baloldalas forgalomba, akkor tunt csak fel egy nagyon erdekes dolog es nem az, hogy baromi keves a lampas zebra (nem london, kisebb varos). azt vettem eszre, hogyha csak odaleptem a zebra kozelebe, es mintegy _rafordultam_ az atkeles iranyaba, az uton abban a pillanatban mindket oldalon megalltak az autok. volt, hogy dudalnia kellett, annyira elbambultam, mondvan ugyis itt allok meg tiz percig amig vagy el nem fogynak az autok, vagy meg nem all... ezek utan mar tudatosan figyeltem, milyen a zebranal elmeno autosok viselkedese. mara mar megszoktam, es korulbelul olyan lendulettel tudok atmenni a zebran, mint a biciklis srac ezen a videon, kulonbseg, hogy allnak az autok. mindketto. a tulso is addig all, amig ra nem leptem ket labbal a jardara. bamulatos, de igy van.
namost ezekutan, hogy hozza vagyok szokva az angol kozlekedesi kulturahoz, megneztem ezt a videot. es izzadok. hideget.
tanulsag, erkolcsi magyarazat meg miazmas tudjuk, hogy mi es azt is tudjuk, hogy attol, hogy par porszem idejon es hirdeti hogy mas orszagban mennyivel jobb, nem fog otthon valtozast eredmenyezni, szereny tippem szerint soha, masik itt elo ember szerint meg tiz evig legalabb. en nagyon sajnalom, mert itt csak atmenetileg vagyok, otthon szeretnek csaladot, munkat, hazacskat, ilyenkis cuki dolgokat. johat legfeljebb soha nem megyek at a zebran :)
Dr Kangörény 2008.02.19. 11:31:40
0xFFFF 2008.02.19. 11:33:35
A brit autós sem kultúráltabb, mint a magyar, csak ott a jogszabályok nem azért vannak, hogy a rendőr megtölthesse a zsebét, hanem azért, hogy a jogkövető magatartást kikényszerítse. A briteknél ha lelépsz a járdáról és csak hozzádér az autó, feljelented és az autós igen hosszan csak álmában látja a jogsiját, ráadásul a provident brit megfelelőjét is fel kell keresnie a büntetés összegének okán. Nem 5000 forint a bünti.
kanpulyka 2008.02.19. 11:35:19
Akkor is, ha a kölkökkel vagyok. Ehhez jön még az, hogy adott esetben a belső sávban a zebra előtt megállót néha nyugodt lélekkel előzik...
Kár magyarázkodni, ebben (is) mérhetetlenül tahó a közlekedési kultúrálatlanságunk...
Én mindég megállok a gyalogosoknak.
Kata 2008.02.19. 11:39:43
Az ilyet miért nem bassza meg a száraz istennyila?
JimK1rk 2008.02.19. 11:45:11
A video nagyon durva.:(
ihatethisindapassthingy 2008.02.19. 11:51:24
Bezzeg nekem a forgalmi vizsgámon hibapont volt a gyalogoscsalogatás. Komolyan, faszikám bent állt Fehérvári út egyharmadánál, megálltam, de nem moccant, csak ott nézelődött, mert az jó. Az oktatóm villámokat szórt, hogy menjek már, de így is megkaptam a hibapontot :)
csoribogy 2008.02.19. 11:53:16
Nem a fenéket nem, aki ilyet ír az nem Budapesten él... Itt kegynek számít ha a Nagy Autós int a kocsiból, hogy átenged. Ellenben én azt mondanám, hogy mégsem csak az autókat kell szidni, pedig nekem még autóm sincs és nem nagyon szeretem az autókat, de hazugság lenne csak az autósokra mutogatni! Itt szerintem inkább a kultúra általános hiányáról van szó... ugyanis a gyalogosok legtöbbike éppen ilyen untoleráns. Figyelj csak meg egy jelzőlámpás gyalogos átkelőhelyet, ha piros van és véletlenül nem jön semmi, akkor már mennek is át az úttesten, mint a birkák, nem beszélve arról, hogy a zebrán közlekedők egyáltalán nem törődnek azzal, hogy a jobbkezük a menetirány, egymásnak mennek szembe mint egy csorda... Szörnyű és nevetséges, de már nem idegeskedik az ember ezeken az alap dolgokon, felesleges. Ugyanez vonatkozik a metró mozgólépcsőre és a sorbanállási szokásainkra is. Leginkább csorda... Az autósok legtöbbike ugyanilyen mentalitás miatt bunkó, egyszerűen le se tojjuk a másik embert, mert nem tanultuk meg, hogy mások is léteznek rajtunk kívül...sem az iskolában, sem otthon. Mert kitől tanultuk volna meg? Tisztelet minden kivételnek! Akire nem vonatkozik az ne értse magára.
Manyizga (törölt) 2008.02.19. 11:54:49
A magyar bírósági gyakorlat szerint a gyalogátkelőhelyet fokozott óvatossággal megközelítést előíró KRESZ-jogszabály értelmezése a következő: amennyiben az autós 30km/h sebességnél gyorsabban teszi ezt, akkor nem fokozott óvatossággal közelítette meg a gyalogátkelőhelyet.
Vagyis, ha 50km/h sebességgel üt el valaki városban egy gyalogost, akkor nem lehet arra hivatkozni, hogy "féktávolságon belül ugrott elém a gyalogos!"
Pontosabban: lehet, de nem érdemes.
Manyizga (törölt) 2008.02.19. 12:01:15
jaja vuk kolléga, nekem is hasonló a tapasztalatom. :) És persze egyik se mer odajönni, csak az autóból, maximum az ajtó mellé kiállva anyáznak. ;)
ROMANI ITE DOMUM! 2008.02.19. 12:09:37
Egyébként gyalogosban is akad hülye bőven: www.flickr.com/photos/haazee/2268929924/
Ez például a Kossuth Lajos utcán sétált a délutáni csúcsforgalomban...
ex-dr. vuk 2008.02.19. 12:11:48
Ez a "fektavolsagon belul" egy marhasag.. Ugy kell megkozelitened, hogy at tudd engedni, akarmi akar atmenni (pl. kocogo ember, hacsak nem durvan takarasbol - de ha latod h nem lathatod h mi jon, meg lassabban kozelited).
Ez olyan mint a kovetesi tavolsag. Mindig a hatso a hunyo: augy kell megvalasztani a tavolsagot, hogy BARMI tortenik az elotted levovel (pl. satufekez) te meg tudj allni mogotte.
Zebran elvileg csukott szemmel kellene tudnod atmenni a jardan valo haladasi sebessegeddel...
Elvileg.
flamer 2008.02.19. 12:12:34
Ha hirtelen egy nap kiosztananak par ezer darab soktizezres csekket, az azert elobb-utobb mindenkinek segitene megertenie, hogy mit is jelent az, hogy a zebranal a gyalogosnak elsobbsege van.
ex-dr. vuk 2008.02.19. 12:14:30
Sokszor csak fekez, ablaklehuzva anyaz. De erdekes, a zebra UTAN mar raer fekezni, akkor mar nem siet... Miert?.. Ha nem siet, miert nem lehet elotte?...
Sosem ertem, hogy az ilyenek miert nem gondolnak bele abba, hogy esetleg a sajat anyjuk/gyerekuk/nagymamajuk/feleseguk a gyerekekkel akarnak esetleg atmenni valahol, valamikor...
Silent Bob 2008.02.19. 12:20:21
tomnemtom 2008.02.19. 12:25:50
valamint klotild úrhölggyel is, magam is követvén a "soha nem megyek át zebrán", sőt, még úton sem elvet.
Szolf Ész 2008.02.19. 12:26:20
Mert elveszik a jogsijukat, ha nem így tesznek?
Engem szinte sokkolt, mikor életemben először jártam Londonban, és bár még a járdán voltam, sőt, talán 1-2 méterre az út szélétől, az érkező autó máris lassított, sőt, mit lassított! MEGÁLLT!!!
Komolyan mondom, nem éreztem magam jól, hogy MIATTAM megállt, holott, ha szépen, a korábbi tempójában elhajt, akkor MÖGÖTTE is épp úgy át tudtam volna menni, mint előtte...
Vezetek, és gyalogos is szoktam lenni, ezért ez a fajta dolog idegesített, mert csak feleslegesen koptatta a fékjeit, fogyasztotta a benzint a lassításra, gyorsításra, csak azért, hogy én -szinte körültekintés nélkül- levethessem magam a járdáról.
(nota bene, a hétvégén állt le velünk üvöltözni egy gyalogos az I. kerületben, mert ugyan ők már békésen és nyugalomban átkeltek, de még nem voltak a járdán, mi pedig merészeltünk nem megállni a nagy semiért, hanem szépen lassítva ugyan, de elhajtani a hátuk mögött.)
A londoni hozzáállás ellenkezője Isztambul, ahol soha semmilyen autós nem áll meg a gyalogosoknak, még annyira sem, mint itthon. Kell egy adag bátorság, hogy az ember bevesse magát a hömpölygő autók közé és ott szlalomozzon a túlpartig, de mikor már az úton vagy, valahogy mégsem érzi magát az ember veszélyben, az autósok kiszámíthatóbbak, mint a hazaiak...
amerea 2008.02.19. 12:27:39
Viszont ott az van, ha a gyalogos az ut kozepen is grasszal, az autost buntetik meg, ha barmi tortenik. Mert neki minden esetben korultekintonek kell lennie! Nincs is ennyi baleset. Meg ilyen, hogy a zebran utnek el.. Nekem is a sarkamra szoktak lepni az autosok amikor a Bajcsy-Alkotmany sarkanal megyek at..
pammy 2008.02.19. 12:36:25
Szépen elbeszél mindenki egymás mellett.
EBEUSSnak szerintem igaza van csak rosszul fejezi ki magát, zebra és zebra közt óriási különbségek vannak, a legproblémásabbak a soksávos forgalmas úton átívelő zebrák ritka gyalogos forgalommal. A kőbányain többnyire elég könnyű a piac mellett átjutni 2x2 sáv totál káosz, de mindenki számít a zebrára lelépő gyalogosra, a szimpla egysávos utakon megint csak elég egyszerű, szemkontaktus aztán át, ilyen helyeken ráadásul elég sokan megállnak maguktól is, én is meg szoktam állni, de gyakran "lekésem" mert már az előttem menő vagy az azelőtti megáll, tehát azért messze nem reménytelen átjutni.
Ahol viszont sok a sáv, elég nagy a tempó, és a helyi autósok nincsenek a sűrű gyalogos forgalomhoz szokva, ott bizony lámpa kell vagy valami egyéb technikai megoldás, mert ha 99%-ra növeljük a zebrát óvatosan megközelítők arányát a maradék 1% ezeken a helyeken így is bajt tud csinálni. A kanyargó sávok nagyon szar megoldások, nem védik a gyalogosokat, azt felejtsétek el.
A terelő járdasziget által megdobott autó a részeg sofőrrel rendszeresen a buszmegállóban várakozó emberek közt landol. A lekopott festés miatt, meg a sávok vonalvezetését gyakran csak a helyiek ismerik, pláne sötétben esőben, és csak az az eredmény hogy a két szabályosan haladni próbáló autó csattan egyszerűen egy tévedés miatt a fura vonalvezetésnek köszönhetően. Ráadásul az ilyen út több helyet foglal, elveszi a lehetőséget a sávszélesítés/buszöböl/járda/bicikliút/parkolohely elől...
A metrós sorban állás amúgy jó példa, ugyanaz a birka ösztön nem engedi át a gyalogost a folyamatos kocsisorban, mint ami nem engedi át a metróba a beérkező vonatra felszállni próbáló utast a leszállók forgatagán. Sor-pszihózis csak előre néz, kit érdekel mi van oldalt, ha az előtte levő megy akkor neki is muszáj, nem adja meg az elsőbbséget, elállja a kereszteződést stb...
Desert 2008.02.19. 12:38:22
dehogynem nyomnák meg. az iskolás hülyegyerekek miután átfutottak a túloldalra és a mamóka éppen cammog féluton, megnyomják és már megy is a zöld a kocsiknak. Remek móka lenne...
the real 2008.02.19. 12:43:14
Persze azon is rendszeresen csodálkozom, hogy pl. az Erzsébet térnél (a szálloda előtt) miért kell átszaladni a piroson. Egyszer lemértem, 26 mp-ig piros a gyalogosoknak, majdnem ugyanannyi ideig zöld. De sokaknak ez is kibírhatatlan idő.
Ja, engem Londonban kis híján a zebrán ütött el a busz. Igaz, jobbra néztem bal helyett...
amondó (törölt) 2008.02.19. 12:45:55
Greg 2008.02.19. 12:58:37
UI: Bocs, ha ezt már elmondta valaki.
UI: Tudom, vannak rosszabb országok is ebből a szempontból, de inkább a jobbakhoz hasonlítanám magunkat.
Kalász 2008.02.19. 13:06:14
Egyébként 2x2 sávos úton nem szeretem elengedni a gyalogost, mert nem akarom halálba küldeni. Különösen ritka, h megállna a mellettem lévő sávban haladó, h ő is elengedje. Miattam meg ne haljon meg senki.
u.i.: a videó meg nagyon kemény, sőt, felháborító, h mekkora tahó némelyik autós.
spenót 2008.02.19. 13:09:09
fennt olvasható a magyar jogszabály, miszerint a gyalogosátkelöhelyEN van elsöbbsége a gyalogosnak.
A viedó ettöl függetlenül brutál.
xjr400 · http://xjr400.blog.hu/ 2008.02.19. 13:10:18
Nem hiszem,hogy elveszik a jogsit,azért itt sem mindenki áll meg.(Tul közel van már pl.,és későn vette észre az embert).Elég rohanósak itt is az autósok,de az tény,hogy igen nagy százalékuk figyel,és "rákészül" a zebrára.Azt hiszem,a Kresz szerint is így kell.Én többnyire motorral,ritkábban autóval járok Londonban,de ilyen téren sokkal jobb a helyzet.Annyira(és most jön az ellenpélda)megszokták itt ezt a gyalogosok,hogy BÁRHOL átmennek az utcán,telefonálva,segget vakarva,ÚJSÁGOT OLVASVA!!!Szóval résen kell lenni,hogy ne csapjál el valakit,még ha ő a szabálytalan,akkor is.Magyarországon pedig az alapvető elsőbbséget sem kapják meg a gyalogosok.Az a baj.Valaki írta,hogy vidéken még rosszabb a helyzet.Ez még nagyobb baj.A másik iránti tisztelet abszolút hiánya.Akinek nem inge...
Tamás
Johnny336 2008.02.19. 13:19:46
Miert peldalozik mindenki a Nyugattal? A Nyugat! Huha, mert ott minden tokeletes, rozsaszin a vilag, mindig csicseregnek a madarak, sut a nap, bogyos felmeztelen szokek rohangalnak mindenfele, barmire hajlandoan...szokjunk mar le arrol, hogy magyar viszonyokat emlitve mindig felhozzuk, hogy bezzeg Nemetorszagban (Anglia, Svajc, Svedorszag, Finnorszag, stb.). Nem hiszem, hogy ossze lehetne hasonlitani...
Laciii 2008.02.19. 13:23:24
"gyalogosátkelöhelyEN"
Ez ugyanaz, mint a kereszteződésBEN van elsőbbséged védett úton.
Kalász 2008.02.19. 13:24:46
Azért megy a példálózás, mert van néhány ember, aki megtapasztalta külföldön, h lehet dolgokat normálisan is csinálni. És hát álomvilágban élünk mi, akik elhiszik, h ez nálunk is mehetne úgy.
Navarone 2008.02.19. 13:28:15
xjr400 · http://xjr400.blog.hu/ 2008.02.19. 13:30:20
Már miért ne lehetne összehasonlítani?A jó példát nem lehet felhozni?
Az mondjuk tényleg jobb lenne,ha a legtöbb autós eltöltene pár napot egy kultúráltabb országban,és talán tudatosulna benne,hogy milyen a normális(abb) közlekedés.
sikitomi 2008.02.19. 13:32:16
dapol 2008.02.19. 13:38:33
Budapesten valóban nehéz átjutni a 2x2 sávos utakon, a videó tökéletesen mutatja a helyzetet.
Navarone 2008.02.19. 13:38:49
Radical Massza 2008.02.19. 13:39:46
Kisember 2008.02.19. 14:45:54
Szóval én voltam a másik gyalogos, aki átkelt a zebrán. Magwas volt a bátrabb.
Hogy ne tűnjön provokációnak, egyszer sem léptünk le váratlanul az autósok elé. Az egyik oldalon kb 10-15 m-re volt egy fa, azt megkerültük és úgy tértünk vissza a zebrára, jól látható szándékkal. A másik oldal pedig egy útkereszteződés volt, ott én mindig betoltam a bicót egy kicsit az utcába, majd onnan fordultam vissza.
Több mint 15 éve van jogosítványom, ebből ötöt sofőrként töltöttem el a Belvárosban (egy nyomdának voltam a sofőrje), tehát igyekeztem autós szemmel is nézni a zebrát, mikor leléptem.
Nem csináltam semmi váratlan dolgot, egyszerűen éltem az elsőbbségemmel, mint ahogy eg ZIL vagy egy MAN is élni fog, akkor is, ha csak egyedül megy a főútvonalon, és a mellékutcából sokan várnak. Nem fog ő sem megállni. Nekem sem kell. Régóta csinálom ezt, hogy lelépek a járdáról és igen, még mindig élek. Bár nem egy autónak horpadt már be az oldala, mert csak úgy tudtam hirtelen megállni, mikor elsuhant előttem, hogy "nekitámasztottam" a lábam a hátsó ajtajának.
Kisember 2008.02.19. 14:47:11
flamer 2008.02.19. 15:06:03
lofaszt intelligensebbek a nyugatiak, csak ott a rendorseg vette a faradtsagot, hogy par dolog miatt halalra szopassa az autosokat (ilyen pl. a zebra tisztelete), igy aztan sikerult beleverni a kemeny fejukbe, hogy meg kell allni. Ennyi. Nem intelligencia, csak idomitas kerdese.
Johnny336 2008.02.19. 15:41:37
Ott a pont!
StopSzmog 2008.02.19. 15:47:47
friss hír, hogy "Gyalogost gázoltak villamossínen" inforadio.hu/hir/belfold/budapest/hir-181768
de nekem a képek alapján úgy tűnik, hogy ZEBRÁN gázolták el
Balu0819 2008.02.19. 16:05:42
A naplóban is szerepelt Attila úti gyalogosátkelőhelyet vagyok kénytelen használni.
A riport óta picit átépítették, és középen csináltak egy kis szigetecskét, így már elegendő 10 perc, hogy egy autós vegye a fáradtságot és megálljon.
De ami ma reggel történt, az mindennek a teteje volt.
A busz megállója a zebra elött van a MOszkva tér felé, de mivel az ügyes parkolni nem tudók a buszmegállót rendeszeresen parkolónak nézik (a közteresek és a rendőrök is lesz@rják ezeket, és csak olyanokat büntetnek, akik senkit sem zavarnak.), szóval busz beáll a megállóba, én jövök a Déli felől, és az alagút irányába vezető sávon átjutok, közben egy Lexus a buszt a záróvonalat átlépve megelőzi, majd satuzva megáll a zebra elött 1 mikromilliméterrel, és mutogat az egyik kezével, hogy mit akarok én a zebrán (másik kezében mobiltelefon volt)!
Az a gond, hogy ezek vannak többen, ha pedig rendőr ott lett volna, elintéződött volna annyival, hogy ő itt meg ott üzletember, vagy ismer valami vezető beosztású megvesztegethető rendőrt, aki elintézi neki.
Ez a magyar valóság. :(
Retexis 2008.02.19. 16:07:37
ld:
www.criticalmass.hu/blogbejegyzes/20070524/becsi-egyezmeny
bungyika 2008.02.19. 16:58:35
Kisember 2008.02.19. 17:54:33
Jaja. A videón is látszik, milyen felelőtlenek ezek a gyalogosok! Megpróbáltak csak úgy átmenni a zebrán.
Ha egy gyalogos átmegy a piroson, az életével játszik. Ez igaz. De az autós, ha nem áll meg a zebránál, a GYALOGOS ÉLETÉVEL JÁTSZIK!
Kisember 2008.02.19. 17:56:54
impetus 2008.02.19. 18:19:52
De azt pl. nem hiszem el, hogy Békásmegyeren, ahol van aluljáró is, folyamatosan úgy mennek át az úttesten, hogy rám néz, látja, hogy jövök, majd lelép, amikor már elég közel vagyok. Ez különösen izgalmas busz mögül, jéggel.
klotild 2008.02.19. 18:43:04
szoval hogy van ez? nem ertek hozza, buta vagyok, es akkor is az lennek, ha otthon elnek.
pot22 2008.02.19. 18:56:07
en kezdek arra gyanakodni, hogy valami csunya betegseg szedi itthon az aldozatait, ami csökkenti az iq-t, az empatiat, es mindenfele olyan erzest, ami miatt civilizalt az ember, es növeli az agressziot, es elöhozza az allatias ösztönöket. Valaki megtalalhatna a gyogymodot nagyongyorsan.
StopSzmog 2008.02.19. 18:57:12
upsz. kösz, nem tudtam
Perillustris 2008.02.19. 18:58:06
de nekem a képek alapján úgy tűnik, hogy ZEBRÁN gázolták el"
Nem kétséges, hogy itt is a zebrán gázolták el a gyalogost, aki több hibát is vétett:
- a legelemibb, hogy át kívánt menni a zebrán,
- de mindezt tetézte idős korával, lassabb mozgásával,
- sőt, ehhez botot is használt
Nem ért át.
magwas · http://rabic.kicks-ass.org/ 2008.02.19. 20:38:21
Részletek: rabic.kicks-ass.org/15B_c3_a9csiEgyezm_c3_a9nyVsKRESZ
NR 2008.02.19. 22:08:45
Mindig megálltak az autók, ha csak a járda szélére értünk. Zebra nélkül is.
Ez akkora hatással volt a srácra aki vezetett, hogy mikor visszaértünk budapestre ő is átengedett minden! átkelésre várakozó gyalogost a zebráknál.
A gyalogosok nem akarták elhinni, hogy azért álltunk meg, hogy megadjuk az elsöbbséget. Volt aki olyan hálás tekintettel, párás szemekkel nézett, hogy azt hittem mindjárt elsírja magát meghatodottságában. Pedig csak azt kapta meg ami jár neki. Az elsőbbséget a zebránál.
Tehát a tanulságok: nem kell az országot elhagyni ha valaki olyan várost akar látni, ahol emberszámba veszik a gyalogost.
Továbbá a jó példa ragadós. Az autós, ha látja, hogy mások hogyan viszonyulnak a gyalogosokhoz, illetve gyalogosként megtapasztalja azt, hogy mit jelent az elsöbbség megkapása, akkor az ő közlekedési morálja is gyökeresen megváltozhat. Akár, mint esetünkben két nap alatt is.
Persze tartós hatás csak akkor lenne, ha a többség normálisan közlekedne Budapesten is. Ugyanis, ahogy a helyes közlekedési morálra, úgy sajnos a rosszra is hamar át lehet állni.
Vladimir Harkonnen 2008.02.19. 22:10:06
"...en kezdek arra gyanakodni, hogy valami csunya betegseg szedi itthon az aldozatait, ami csökkenti az iq-t, az empatiat, es mindenfele olyan erzest, ami miatt civilizalt az ember, es növeli az agressziot, es elöhozza az allatias ösztönöket. Valaki megtalalhatna a gyogymodot nagyongyorsan.
Esetleg a média? Élen a kereskedelmi műsorokkal? (Talán már nincs is más) Ahol a műveletlen tuskók a "sztárok", és este-reggel phalloszművésznők mondják meg a "tutit".
A mai kölykök nagy hányada nem tudást akar, hanem nagy melleket, és vastag fuxokat.
Ez a minta: a fényesautós húszmilláért megvette az előjogot arra, hogy mindenkit leszarjon! Az egyszerű autós megveti a lúzer gyalogost, BKV-st, bringást!
Kasztrendszer van tessék észre venni!
Rinyálással, büntetéssel ebben a társadalomban még nem lehet sokmindent elérni! Kinőni lehet, esetleg.
A hirtelen nyakunkba szakadt nagy "demokráciával", lehetőségekkel nem tudunk mit kezdeni (tisztelet a kivételnek).
Régebben is csak a kiváltságosok engedhették meg maguknak az autózás luxusát, de az akkori 5-6 autó tipussal nem volt érdemes villogni! A fakabátok is keménebbek voltak, mint manapság! Akkor nem hangozhatott el, hogy "megveszlek kilóra!"
Mára lenne lehetőség pl. utazni, és tapasztalni, hogyan megy ez nyugatabbra, de az átlag ember még a Balaton partig se jut el, nemhogy Angliába! Megint csak marad az amit itthon lát.
A kölykökkel kellene kezdeni valamit, de az iskolákban a KRESZ oktatás is csak egy álom manapság: nem fér bele a tanrendbe! Maradnak a szülők, már ha belátják: mutassanak jó példát a gyerekeknek, és szerencsés esetben az rögzül. Így alig 20 év alatt felnőhet egy toleránsabb társadalom.
Vladimir Harkonnen 2008.02.19. 22:14:23
Sopronból és más határmenti városokból már a hetvenes években is rendszeresen átjártak a "sógorokhoz". Gondolom onnan hozták a jó példát úgy, hogy bennük is rözült, mint a haverodban. Aztán egy idő után már fel se tűnik!
cso zsi 2008.02.19. 22:48:24
Mert nagy általánosságban úgy közelítik meg ezeket a helyeket. Brisbane-ben, és Sydneyben kétszer is öngyilkos lehettem volna, ha magyar sofőrök jöttek volna arra.
Mert a pesti turista kihagyta, hogy jobbra nézzen először (baloldali közlekedés van).
Enyhe féknyikkanás, dudálás, és anyázás nélkül.
Persze amíg Európában egy tájékoztató táblára hasonlít a gyalogátkelőhely jelzés, addig odaát (a kevés tábla egyike) ez látható (vigyázz, nagy kép!) www.denison.edu/academics/offcampus/andylaw1.jpg
Némelyik úgy kivilágítva, hogy nem lehet nem észrevenni.
Itthon, és tőlünk keletebbre aki gyalogol, az életveszélyben van. Pedig lehet, hogy szintén egy autós, aki át akar menni a túloldalra.
minic13 2008.02.19. 23:18:54
Nagykócsag 2008.02.19. 23:47:19
Klotild!
Én is éltem Angliában. Hidd el, vissza lehet szokni Mo-ra. A koszt is meg lehet szokni. :(
De azt már SOHA nem lehet elfelejteni, hogy van olyan része a világnak ahol normálisan közlekednek az emberek...
TGV 2008.02.19. 23:52:56
Vizsgakerdes: szamitani kell-e arra, hogy a gyalogos lelep a jardarol.
igenigen, a helyes valasz: IGEN
nyaron mentem egy magyar lannyal NY Europaba, 5x gazolt majdnem, csupa tok egyertelmu helyzetben, amikor meg kellett volna adnia az elsobbsege. Ebbol egy egyenes uon 70-nel, mer arra szamitott, hogy a gyalogos majd elugrik (!!!)
Sandokan66 2008.02.20. 08:44:55
Prof 2008.02.20. 09:41:11
Triznyai Döme 2008.02.20. 11:47:33
EBEUSS (törölt) 2008.02.20. 12:33:33
"A gyalogátkelőhely gyakorlatilag pont olyan, mint a jobbkezes utca, ugyanúgy is kell megközelíteni. A jobbkezes kereszteződéseken valahogy mégsem száguldanak át 70-nel az emberek rendszeresen."
A jobbkezes utca egymás után, sorozatban fordul elő, könnyű felkészülni rá! Nem szoktak egy gyorsforgalmú többsávos útba jobbkezes utcákat vezeteni alkalomszerűen!!!
A gyalogosátkelő elkopott zebrája messziről nem látszik! Az a szaros gyalogosátkelő tábla pedig elveszik a sok fa, meg a többi 5 méterenként kirakott egyéb tábla között!
Tele van az út széle különféle felesleges, de méretre egyforma táblával, aki ezeket figyeli folyamatosan, az hamarabb nekimegy bárminek, mint gondolná!
A piros lámpát azért látják, és tartják be az emberek, mert nem 5 méterenként van, és van hitele! Általában nem egyedül ácsorog, hanem sok esetben 3 -at is kitesznek egy több sávos Gyömrői féle útra! Balra, középre, jobrra, stb. És világít is!
A gyalogost szintén nem könnyű észre venni, mert az ember az útra koncentrál, nem a járdára, meg a parkokra, ahonnan esetleg elindul a puhatestű. Sötétben még f*szább a helyzet! A teharautókról meg már nem is beszélnék, amik úgy kitakarják egy ilyen többsávos úton, mind a táblákat, mind a gyalogosokat, hogy csak na...
Az fentebb leírt problémákat persze ki lehet küszöbölni radikális sebesség csökkentéssel, és annak betartatásával, mint ahogy azt a sokak által áhított nyugaton teszik!
Én csak azt nem értem, hogy miért a gyalogosokhoz kell igazítani a közlekedés többi szereplőjének a sebbességét, meg az egész közlekedését? A jó Isten úgy teremtette meg az embert, hogy annak gyalogos sebességéhez bőven megfelelő reflexekkel látta el, könnyedén körül tud nézni, amihez csak a fejét kell kicsit oldalra fordítania.
Az autókat, motorokat is emberek vezetik, de az itteni sebességnél már nem elég az ősi reflex, meg a kilátás is sokkal korlátozottabb.
Persze ha GYALOGOS SEBESSÉGGEL KÖZLEKEDÜNK A JÁRMŰVEKKEL akkor minden oké! :DDD
Szóval én kurvára nem tudom elfogadni azt az állapotot ami nyugaton van, hogy minden jármű vezetője rettegésben, és csigatempóban közlekedik, hogy egy gyalogos bármikor átmehessen fejfordítás nélkül egy zebrán, de néhány hozzászólás szerint már szinte bárhol, mert az autósnak kötelező erre számítani nem csak a zebránál...
Ha kevesebb gyalogos gázolást akartok, akkor ésszerűbb forgalomszervezést ajánlok, több lámpát a táblák helyett, és a gyalogosok felvilágosítását, hogy csak akkor ér valamit az elsőbségével, ha épen át is ér a zebrán, úgyhogy nézzen körbe!
Persze tudom, hogy előbb-utóbb itt is a nyugati agyrém közlekedési kultúra fog elterjedni, mert most éppen mindenki azt akarja másolni! Régen a ruszki modell volt, most meg a nyugati! Tragédia ez a másolási vágy a fejekben...
OFF
Néha azért itt vagyok Kisikasa! ;)
Rav Antal 2008.02.20. 12:47:18
"Én csak azt nem értem, hogy miért a gyalogosokhoz kell igazítani a közlekedés többi szereplőjének a sebbességét, meg az egész közlekedését?"
Mert mindenki gyalogos. Ők a többség. És a demokráciában nem az erőssebb kutya baszik elv van. Ezért terjed ez nálunk is.
Rav Antal 2008.02.20. 12:48:36
EBEUSS (törölt) 2008.02.20. 12:56:27
Én is gyalogos vagyok, és mégsem tartom helyénvalónak a dolgot.
Idióta egy tsd az, ahol a leggyengébbhez igazítják a dolgokat! Lassan majd az jön, hogy a tolószékes is biztonságban át tudjon jutni a Váci úton kereszteb, ha véletlenül elszabadul a kerekesszéke...
Rav Antal 2008.02.20. 13:09:03
Ennek most is így kéne lenni. Egy város nem az autósokért van, hanem az emberekért. Ember pedig több van, mint gyalogos.
EBEUSS (törölt) 2008.02.20. 13:15:30
Tegyünk már különbséget a Gyömrői út és a Váci UTCA között!
Nyilván a Váci, sétáló utcába be sem hajtok, a mellette levő szűk Aranykéz utcában pedig folyamatosan számítok gyalogosokra, sőt, az sem zavar ha előttem sétál a német túrista az út közepén!
De egy forgalmas, többsávos bekötő útra, ahol naponta teherautók ezrei hozzák a kaját a városi népnek, meg kismillió autó jön tömött sorokban befelé a városba, oda ne tegyenek már egy lámpa nélküli kopottas zebrát, mert naponta meg fog halni rajta valaki!
Laciii 2008.02.20. 13:16:11
Városban meg gyalogosok vannak akik szeretnének átmenni a zebrán, miért nem könnyű felkészülni rá?
"A jó Isten úgy teremtette meg az embert, hogy annak gyalogos sebességéhez bőven megfelelő reflexekkel látta el"
Tehát ez a BIZTONSÁGOS, ha mindenki képes lenne F1-es szintre akkor lehetne tépni, de sajnos nem.
EBEUSS (törölt) 2008.02.20. 13:25:32
Akkor szerinted a 30 km/h sebeség is már tépésnek számít!
Szerintem meg a gyalogosnak nem kellene figyelmetlenül a zebrára lépni, hiába van elsőbbsége!
Nincs itt akkora probléma!
Az autópályán nincs zebra! Szeerencsére! :)
A kis utcákban ritkán csapnak el valakit, mert az autósok is lassabban mennek, meg a gyalogosnak sem kell 4 sávot átrohanni.
A bemutatott videón szereplő utakkal van a probléma!
Ezen kellene változtatni, méghozzá kevesebb zebrával, és több intelligens lámpával!
EBEUSS (törölt) 2008.02.20. 13:29:12
Közben leesett! ;)
Perillustris 2008.02.20. 13:33:06
Magwas mar irta: a lampa elbutitja, elkenyelmesiti a vezetot.
A zebrak ujrafestese valoban nem (sem) az erossege a varosnak (orszagnak?).
Az adott helyre szintben kiemelt atkelohely kell(ene).
"ahol naponta teherautók ezrei hozzák a kaját a városi népnek"
Ha elcsapjak a gyalogost, egyre kevesebb kaja kell. Ez nem kifizetodo.
Laciii 2008.02.20. 13:38:22
Bocs, de nekem most nincs kedvem dedózni.
EBEUSS (törölt) 2008.02.20. 13:39:43
Úgyis az elbutítás van műsoron a fejlett országokban, és ha már ehhez tendálunk, akkor azt vigyük is végig! Ha piros, az TILOS! Ezt mindenki jól megtanulta, úgyhogy alkalmazzuk sűrűbben olyan helyen, ahol sok gyalogos életet menthet meg!
Egyébként meg nem értek vele egyet! Nem azért hajtanak, mert elment az agyuk, hanem azért mert az út alkalmas rá!
Furcsa hogy nem a belvárosi kisutcákban gázolják halálra az embert, hanem a sugárúton, mi?
Laciii 2008.02.20. 13:42:54
EBEUSS (törölt) 2008.02.20. 13:43:19
"Városban meg gyalogosok vannak akik szeretnének átmenni a zebrán, miért nem könnyű felkészülni rá?"
Leírtam, olvass vissza!
"Bocs, de nekem most nincs kedvem dedózni."
Te kezdted a dedót! Te mondtad, hogy az a biztonságos sebesség amihez az ember reflexei ki vannak találva, vagyis a gyalogos tempóhoz.
EBEUSS (törölt) 2008.02.20. 13:44:34
"A zebrák miatt nem alkalmas rá."
Mi van???
Perillustris 2008.02.20. 13:45:54
Van egy teljesen egyertelmu szabaly. Ebbe kar tobbet belebeszelni, mint amit jelent.
A gyalogosok tobbsege korultekintoen lep a zebrara, onzo modon - a sajat erdekeben.
Ellenben sok autos a hatarozottsagot hianyolja, amikor pedig el a jogaval a gyalogos, akkor teljesen ki vannak akadva.
Pedig nem bonyolult. Gyalogos a zebra elott>>>fek>gyalogos atmegy>>>gazadas.
EBEUSS (törölt) 2008.02.20. 13:51:14
Tényleg jó elgondolás elméletben! Ha mégsem állt meg a kocsi a Gyömrőin, mert nem vette észre az ottani szokásos sebesség mellett a gyalogot, akkor meg jön a sírás-rívás, és felkerül az oldalra egy újabb post...
Laciii 2008.02.20. 13:53:51
Ha annyi tábla van, hogy 70-el nem vagy képes felismerni a zebrásat akkor lassits 50-re, ha ez is sok akkor 30. Vezetni nem nehéz, közlekedéshez viszont az is hozzá tartozik, hogy figyeled a környezeted (nem csak az utat), meglátod ÉS MEGÉRTED a jelzéseket és tudsz rájuk reagálni.
EBEUSS (törölt) 2008.02.20. 13:59:11
Persze vannak szabályok a KRESZ-ben, és ha ezt mindenki maradéktalanul betartja akkor baromi kevesen halnának meg az utakon.
De nem csak azt kell harsogni, hogy a szabályokat be kell tartani, mert ha a gyakorlatban ezt mégsem teszik meg a járművezetők, akkor valamit változattani kell!
1.) Halálra büntetni mindenkit, mint nyugaton.
2.) Ésszel átgondolni, hogy miért is nem tartják be a szabályokat, és ezen forgalomszervezéssel, vagy jogszabályváltozattással, vagy mindkettővel változtatni!
Laciii 2008.02.20. 14:36:19
EBEUSS (törölt) 2008.02.20. 15:14:23
Erre:?
rabic.kicks-ass.org/15B_c3_a9csiEgyezm_c3_a9nyVsKRESZ
Laciii 2008.02.20. 15:19:59
Fegyverre igen komoly előirások vannak, egy kocsi is ugyanolyan veszélyes, meg kellene tanulni felelősséggel használni.
ptomontor 2008.02.20. 15:41:43
Egy kérdés: egyes buszsávokhoz ma már kamerát szerelnek, aztán megy a büntetés (meg büntetőpont) a tulajnak. Miért nem lehet az ilyen átkelőket is felszerelni kamerával? És nem csak a yardnak, hanem mondjuk az önkormányzatoknak is, akik pontosan tudják, hol kéne ilyen. A költség félév alatt bejönne a büntetésekből, utána meg talán rájönnének a kedves autósok, hogy kicsit drága dolog gyalogos ijesztgetni.
PS: Anyukám (70+ éves) az előző lakásából azért költözött el, mert az összes bolt egy hasonló zebra túloldalán volt.
PS2: Egyébként a fenti viselkedés büntetésének szerintem jó lenne alkalmazni a bírság mellé a zebrán való átkelést is: 50ezer forint plusz mondjuk 100 átkelés a videón mutatott zebrán...
Kata 2008.02.20. 16:21:41
Kisember 2008.02.20. 16:29:00
Add vissza a jogosítványodat (ha van). Nem észrevenni egy egyértelmű tájékoztató táblát...
Érdekes, nekem ez még nem okozott gondot.
Ja, hogy SZABÁLYOSAN hajtok a városban veled ellentétben (ld többi poszt)?
Hát inkább vegyél faroknövelő pirulát. Azzal menőnek érezheted magad.
izé 2008.02.20. 16:50:25
Bicajjal a Stadionoknál egy jobbra kanyarodó autó majd' elcsapott aztán még rám is dudált, mikor közöltem vele, hogy elsőbbségem van, akkor Ő: -Piros a lámpa! Elmagyaráztam neki, hogy az a soksávos résznek szól. Csak egyetlen szót szólt "Ja!" s elporzott.
Nem mindig vagyunk szabályosak, mikor annak gondoljuk magunkat.
EBEUSS (törölt) 2008.02.20. 17:09:48
EBEUSS:
"Add vissza a jogosítványodat (ha van)."
Már régen elvették amikor tajtrészegen elütöttem egy kisembert a zebrán! :D
Johnny336 2008.02.20. 17:23:51
EBEUSS (törölt) 2008.02.20. 17:32:06
Perfekt vagyok célkereszt nélkül is! :D
De lehet, hogy lecserélem a suzukit mercire, hátha összemegy tőle egy kicsit farkam! :)
Radical Massza 2008.02.20. 20:03:38
50 km/h-ról a másfél tonna autó+kb. 400 kiló súly úgy 12 méteren állt meg, blokkfék és anélkül, hogy az abs nyikkant volna egyet vagy lekoccoltam volna a kormányt, nyugodt, tempós fékezéssel (4 tárcsafék)
Senkinek nem lehet mentsége, hogy miért is nem adja meg nyílt egyenes úton zebránál az elsőbbséget.
BZd · http://www.flickr.com/photos/bzd/ 2008.02.20. 20:53:42
amondó (törölt) 2008.02.21. 08:38:45
1) rámdudál a mögöttemjövő, vagy majdnem elüt
2) gázba tapos, kielőz, és a gyalogost akarja elütni
kérdem én, egy biciklista (?motoros) olyan takarást jelent, amitől már nem látszik az előtte lévő gyalogos? vagy ha valaki bringást lát, egyből előzésbe kezd, meg se nézi, hogy miért lassít a szerencsétlen?
Ilyen helyzetben egy konszolidált nő magából kikelve magyarázta nekem, hogy barátnője is így ütött el egy biciklist, és hogy miért lassítok le. Egyszerűen nem értem.
Radical Massza 2008.02.21. 14:09:02
Van ahol tökös a városvezetés és be fogják vezetni a 32 km/órás sebességkorlátozást a város egész területére a gyalogosok és kerékpárosok védelmére. A város mérete pedig nem kicsi, lévén Londonról van szó.
www.edzesonline.hu/index.php?page_id=2&article_id=742
EBEUSS (törölt) 2008.02.21. 14:31:35
Szép jövő! :(
Mondom én, hogy előbb-utóbb gyalogos sebességre is leviszik, elvégre az a tuti biztonság! ;)
pammy 2008.02.21. 15:01:17
70%kal nagyobb dugó, újabb 30%nyi kiszorítandó jármű, indokolatlan környezetszennyezés, gyorshajtási bírság azoknak akik túl gyorsan futnak... végülis menjen minden autó akkora sebességgel, hogy a járókeretes néni is elszaladhasson előle, racionális.. nem kéne legyőzendő ellenségnek tekinteni az autókat, nekem semmi bajom velük gyalogosként se. Nem hiszem, hogy a meglévő anomáliákat újabb korlátozások megoldanák, hogy nagyobb biztonságba lennék ha az audis nem 70km/h-val lépné át a sebességhatárt hanem 90-nel illetve ha János bácsi 30km/h-val nem tudná ez eddig 37 helyett, hogy a kanyarodó autóval szemben a gyalogosnak elsőbbsége van. 10 év múlva majd azon küzdünk, hogy a most hozott átgondolatlan intézkedések hosszútávú káros hatásait hogyan oldjuk meg. Az egész arról szól, hogy az unió kitalált egy tarthatatlan tervet pár év alatt felére csökkenteni a halálos áldozatok számát. Miután ez racionálisan nem kivitelezhető, most mindegyik szerencsétlen ország azzal kisérletezik, hogy hogyan szűntethetné meg a közlekedést úgy, hogy valahogy mégis eljussanak az emberek A-ból B-be. Szerintem még a dodgemeket is bevetik majd...
Radical Massza 2008.02.21. 15:12:53
Londonban jól lehet haladni tömegközlekedéssel és bárhova el lehet jutni bringával is, nincs szükség vasszekérrel dugózásra a közembernek, s ezt a hozzáállást következetesen fejlesztik is. És ez így is van jól, az ő útjuk a jövő útja.
Az ilyen városok a tapasztalatok alapján közösségi élettérré változnak, benépesítik az emberek az utcákat, ellentében a pesti szmogban zajló roncsderbivel, ahol mindenki menekül az utcákon háborúzó autófolyam elől.
EBEUSS (törölt) 2008.02.21. 15:13:14
Nem jó ez a világ, mi? Valaki mindig rábaszik! ;)
EBEUSS (törölt) 2008.02.21. 15:20:16
De ha valahol gépkocsiforgalom van, ott mehessenek már az autók normális tempóban!
cso zsi 2008.02.21. 15:42:37
Elég lenne az összes irodát, és (főleg) kormányzati intézményt kirakni a Belvárosból
Mondjuk a Hungária-körgyűrűn kívülre, ahol tömegközlekedés még, M0-ás már van elérhető távolságban.
A többiek, és akiknek meg valóban ott van dolguk, könnyebben élnének.
cso zsi 2008.02.21. 15:59:23
pammy, én a legnagyobb ellenségeimnek csak annyit kívánhatok, hogy költözzenek Pestre és éljenek is ott...egy szeméttelep a város, aggresszív elmebetegekkel zsúfolva, ahogy a videón is látni."
Akkor te most hol is élsz?
Mutassak neked koszos városról képeket? Nemrég csináltam ott párat.
Magas közlekedési kultúrájú, sok villamossal, sok biciklironccsal, szilveszteri buli után két hétig konfetti, egy hétig az út szélén fekvő kidobott fenyőfák, a seprősautó félúton otthagyott, összsöpört kupaca az út közepén..... Amszterdam.
Londonnal meg lehet példálózni, de vannak ellenzői is.
pl. azok, akik látják, hogyha az üzleti életet kikergetik a Sohóból, akkor nem sokan fogják fizetni a behajtási díjat sem.
Laciii 2008.02.21. 16:14:10
Laciii 2008.02.21. 16:19:13
www.youtube.com/watch?v=SEvqcRYUwAE
pammy 2008.02.21. 16:44:54
én régebben napi 60km-t közlekedtem városon belül, most csak 38-at, süssék meg a biciklit ilyen távokra. És persze vannak hegyek, meg minden.
tömegközlekedéssel meg dugó nélkül kétszer annyi az út, mint autóval ha dugó van. Ilyen távokra az életbe nem fognak metrót építeni, a fél óránként járó busz az egysávos forgalmas főútvonalon pedig viccnek is gyenge, nem hogy alternatívának, pláne, hogy M0 hijján a kimenő forgalommal is osztozik. Tudom, tudom, persze, hatalmas p+r parkolók meg boldog emberek a metrón és a sétálóutcákban. De az igazság az, hogy rég eladták a sok ezres parkolók helyét plázának, a forgalom pedig a külvárosban is bőven elég sűrű, és gyalogos is van arrafele is...Valódi megoldás nincs, mert járatsűrítés nincs, buszsáv nem épül, parkoló nem épül, csak Lösungolás zöld sugárutakról meg boldog emberekről, meg a bűntudatkeltés másokban, ez sokkal olcsóbb, mint tenni valamit. Hosszútávú megoldást igenis az jelent ha felismerjük, hogy az élhető város része a használható közlekedés, és a környezet védelmét is jobban szolgálná a környezetbarátabb technológiák támogatása a betarthatatlan akciótervek helyett.
Mellesleg ahány ember annyi féle véleménnyel jön haza Londonbon, jó pár embert hallottam arról panaszkodni, hogy túristaként klassz hely, de becsavarodna ha abba forgalomban kéne nap mint nap átvágnia a városon munkába menet. Nem tudom mit értessz azalatt, hogy a közösségi életteret betöltik az emberek, de elképzelhető, hogy ezt nem mindenki ugyanígy értékeli.
Laciii 2008.02.21. 17:30:35
Kötöttpálya + bringa időben verhetetlen (villamosra összehajtogatható bicajjal fel lehet szállni) nálunk is.
107! 2008.02.21. 18:37:06
Egyértelmű, hogy az autósok egyátalán nem figyelnek oda a gyalogosokra. Sem lakó-pihenő övezetben, sem kis utcában, sem nagyobb utakon. Ez tényleg taplóság. Az azért nem igaz, hogy rossz lenne a hatóság hozzáállása. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy az egyik leg több pontal járó szabs. jan 1-óta a gyalogátkelőhelyhez fűződik.
Viszont az éremnek van egy másik oldala is. Mégpedig a gyalogosok felelőtlensége. Ki ne látott volna már mondjuk a Blahán az úttesten átsétálgató gyalogosokat? Néha a kedves anyuka rángatja át porontyát az úton... Vagy ott van például a Keletinél a nemrégóta felfestett zebra. Kérdezem én, mi szükség volt rá. Ameddig nem volt is sokan átrohangáltak felül, hát még azóta. Rendszeres, hogy úgy kell ledudálni a gyalogosokat, pedig kajak zöldre érkezik az ember.
Placcenflaccer 2008.02.22. 01:25:03
merlin69 2008.02.22. 05:55:36
Összességében igyexem organikusan közlekedni: én ne akadályozzak senkit, de engem se akadályozzon senki. Nem fogok lelépni egy lendülettel érkező kocsi elé, de fél centivel mögötte már lent van a lábam az úton és haladok. Ha el akarok jutni A pontból B-be, nem érdekem, hogy közben agyhalottakkal való csevegésre fecséreljem az időm, hiszen gyalog vagyok, úgyis lassabban történik minden, de általában ilyenkor készülök fel az előttem álló beszélgetésre, meg a többi. Na ezt kocsiban, vagy BKV-n nem lehet, túl sok mindenre kell figyelni.
Biciklis a zebrán: hát ott télleg semmi helyük, tökéletesen egyetértünk abban, hogy mindenhol külön bicikliutakat kell kiépíteni, saját lámpákkal, és valahogy jól elkülöníthetően mind az autóktól, mind a gyalogosoktól (autóktól padkával, gyalogostól korláttal mondjuk). A körút mindkét oldalán pl. faszán meg lehetne tiltani a parkolást (a parkoló autók menjenek a föld alá), és szépen lerakni piros díszkővel az egészet, hogy ki is nézzen valahogy. A hétköznapokon a városba való behajtásért fizetendő összegekből ezt meg is lehetne csinálni, és talán még a BKV deficitjére is jutna belőle, ha valaki odafigyelne, h ne lopják szét az egészet a politikusok. De ilyen valakit mi nem ismertünk se Mátyás után, se előtte, soha.
cso zsi 2008.02.22. 09:03:09
Kb másfél-két éve megjelentek a kicsinyített (költségtakarékos?) kresz-táblák,
Ami eddig kb 60x60-as volt, az most jó, ha a fele.
Beleolvad a környezetbe.
EBEUSS (törölt) 2008.02.22. 09:29:43
Akik azt állítják, hogy mindig az összes zebrajelző táblát idejében észreveszik, azoknak gratulálok! Szívesen csinálnék tesztet egy ilyennel!
Arra azért kiváncsi lennék, hogy látnak át akár egy kisteherautón, aztán jön a meglepetés, amikor az öntudatos gyalogos lelép a teherautó után a zebrára, a következő, "jószemű" sofőr meg csak csodálkozik, hogy akkor most mi is van? Hol is a fék?
Nagyobb feltűnést kérünk a ZEBRÁKnak, és kevesebb "merlin69" -hez hasonló gyalogost: "a zebrán elsőbbségem van, megyek. Lendületből, egyenesen előre."
EBEUSS (törölt) 2008.02.22. 09:35:13
Látnád Svájcban milyen törpe táblák vannak!
Mondjuk a közlekedők sebessége is pici!
Nálunk is elég lenne a mostani táblák méreténeke a fele, egy csomó nyersanyagot spórolhatnánk vele, amiből ki leheten tenni még több traktorral behajtani tilos táblát Bp-re! Arra bezzeg volt pénz, mi?
A sebességet meg hozzá kell igazítani a mini táblákhoz, tehát felére csökkenteni! Az ebből adódó dugók hosszát pedig dugódíjjal megrövidíteni... :)))
Triznyai Döme 2008.02.22. 09:59:34
Hogy úgy van!
EBEUSS, te gyanús vagy nekem! EBEUSS, te most lebuktál! EBEUSS, szerintem te vagy a városházi kreatív csoport fő-fő-fő éceszgébere!
Laciii 2008.02.22. 10:06:35
EBEUSS (törölt) 2008.02.22. 10:18:13
Tudunk azért ésszerűen is változtatni!
Miután a belvárosi Türr István utcában, a megállni tilos tábla ellenére, folyamatosan 20 autó parkolt az út szélén, néhány évig büntették őket, aztán belátták, hogy senkit nem zavarnak, és előrébb rakták a megállni tilos táblát 50 méterrel. Azóta béke van! Legalábbis azon a szakaszon. :)
Szóval néha a szabályokat alakítják a kialakult helyzethez. Örülnék, ha ez többször előfordulna, és alulról építkeznénk, nem pedig felsőbb (EU) utasításra!
A parkban is oda kell tenni a járdát, ahol a fű ösvényszerűen le van taposva, és nem azon bosszankodni, hogy mindig lerövidítik az utat a gyalogosok, és kitapossák a füvet...
EBEUSS (törölt) 2008.02.22. 10:24:03
Ezt tudom, csak azt nem értem, hogy miért lesz abból oltári dugó, ha az autópályán valaki lelassít kereken egy percre 30 Km/h sebességre?
Laciii 2008.02.22. 10:32:05
Triznyai Döme 2008.02.22. 10:46:36
Ezt éppen mostanában modellezték magyar matematikusok. Elég ha egy nem is túl nagyot fékez EGYETLEN kocsi, máris kész mögötte 100 méterrel a dugó.
EBEUSS (törölt) 2008.02.22. 10:51:36
index.hu/tudomany/dugo080117/
Szerinted ha a Gyömrői úton a város felé tartó autók eddigi 80 -as sebességét akár egy traffival megfogják valahol 30 -ra, akkor ez dugó szempontjából még jót is tesz?
Ha befelé igazad is van, akkor kifelé már biztos nem igaz! Szerintem.
EBEUSS (törölt) 2008.02.22. 10:55:21
Arra lettem volna kíváncsi, hogy melyik modellt nézzük egy városba érkező sugárút esetében! Az autópályás példát, vagy hogy egy lámpánál tényleg a 30 Km/h körüli sebesség a legideálisabb az átersztőképesség szempontjából.
Triznyai Döme 2008.02.22. 11:02:25
Egyszóval: Térdre, imához!
Laciii 2008.02.22. 11:07:20
cso zsi 2008.02.22. 11:10:36
Nem az a baj, hogy széles a megálló, hanem az, hogy rosszul van megoldva a szegélykiképzés az elején, és a végén (gumigyilkos).
Amikor csak személyautó méretű járművek haladnak itt, senki nem lassít, mert feltartja a forglmat. Megy mindenki tempósan, az Oktogontól a Petőfi hídig max. két pirossal. Egy teherautó az minden tekintetben gátló tényező itt, olyankor elkerülhetetlen a lassítás. de a hatása megvan. Rögtön négy pirosat kapsz az elméleti zöldhullámban.
Laciii 2008.02.22. 11:18:37
Laciii 2008.02.22. 11:20:27
107! 2008.02.22. 19:40:36
Ott van például a Fiumei úton a Salgótarjáni kereszteződésnél a jelzőlámpa kilenc hónapon keresztül takarva van mind a két jelzőlámpa (Keleti felől az Orci tér felé)A felsőt a lombkorona takarj, az oldaldsót meg a fatörzs és a villanyoszlop.
Amit még utálok, az a fekvő"kolega" (olyan titkosügynök módszerrel lefektetve)! Egyszer egy betöréshez küldtek (akkor még csak két éve voltam pesten)mentem is kéklámpa szirénával ezerrel, még nem ismertem a vekerle lakótelepen azokat a helyes kis díszkőből kirakott fekvőrendőrökert. Se macskaszem, se tábla, rá is szaladtam. Szerencsére kibírta a kocsi, és időben is érkeztünk. Azért jó lett volna ha láthatóbb lett volna az a bucka!
sonor 2008.03.17. 20:13:19
hiába nem a zebrán megy át, legfeljebb annyit tehetsz mint autós, hogy "oktatólag" ráijesztesz valahogy. Mondjuk csikorogva állsz meg hogy felhívd magadra a figyelmet. Székesfehérváron évekig volt probléma hogy a 2*4 sávos úton, a 2 zebra közötti 50mes részen "rohangáltak" át az emberek. Ez addig nem is volt nagy baj amíg botos és járókeretes (ez sajnos nem vicc) papik és mamik nem kezdtek átcammogni. Tegye fel a kezét aki ezt és az ehhez hasonló viselkedést autósként tolerálná. Felhúzza magát az ember és megy a netre anyázni.
viszont nincs olyan ember aki mindig autóval közlekedik, néha kénytelenek vagyunk a lábunkat használni. És ha ellenünk (mégha nem is vagyunk oly bizonytalanok és tétovák mint egyes gyalogostársaink) követik el azokat szabálysértéseket amiket autósként mi is megengedünk magunknak, felháborodva írunk egy másik fórumra/blogra/stb...
Az esetet ÉN úgy összegezném, hogy nem ártana némi tolerancia mindkét részről a másik fél irányába. Mert ha a közlekedés résztvevői nem akarják segíteni egymást, azzal tönkreteszik a forgalom folytonosságát, ami peddig (bár nem feltétlenül büntetendő) sok balesetet okozhat közvetve és közvetlenül, de mindenképpen tetemes embernek okoz túlzott stresszt.
Gergő
Perillustris 2008.05.26. 22:21:17
Van még kérdés?
Majjom 2008.05.27. 10:49:35
Miért kell az autók között kisgyerekkel szambázni, és hol vannak a gyalogosok biztonságát védő korlátok, alul, és felüljárók?
Úgy látom a hatóságnak csak addig fontos a gyalogos érdeke, amíg az autóstól pénzt lehet beszedni. Amikor tényleg tenni is kellene valamit, akkor megáll a menet.
Gyalogosok, vegyétek észre, feláldozható eszközök vagytok egyesek meggazdagodásában, és nem az autósok a fő ellenségeitek!
Perillustris 2008.05.27. 13:43:43
Soha senki nem mondta, hogy az autósok ellenségek. Azok az autósok, s persze a többi járműfajta vezetői az "ellenségek", akik az egyértelműen megfogalmazott szabályokra szarva szándékosan veszélyeztetik az emberi életet. Nap mint nap. A tiédet, az enyémet, a gyermekedét, a rokonaidét, az ismerőseidét...
Mert lehet(ne) máshogy is: kerekparosklub.hu/hogyan-kell-megkozeliteni-a-zebrat-autoval-video
Perillustris 2008.05.27. 20:07:42
Ezek a szambázó gyalogosok! Miért nem maradnak inkább otthon?