Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Helyezd a szádba a nemi szervem!

2008.02.27. 07:59 :: Kisikasa

Továbbra is nagy számban kapjuk a gyalogos anyáz autóst témájú leveleket. Ezúttal Abdul sztoriját ragadtuk ki a sok közül. Szegény lement kenyérért meg tejért, aztán mi lett belőle.  A külföldi rendszámú autó sofőrje tökéletes magyarsággal adta tudtára, hogy "üdvözli" a kedves mamáját. De emberünk sem volt rest. A poszt címében szereplő cselekedetre szólította fel viszonzásként.
Szeretnék egy apró észrevételt közölni, ami tegnap esett meg velem, de már sokadszorra és elég dühítő.



Hétfőn délután éppen egy boltba mentem a Mester utcán (Könyves Kálmán körúttól mentem a Ferenc körút felé). Mivel a bolt a jobb oldalon van és én bal oldalon közeledtem kénytelen voltam egy idő után átmenni. Láttam, hogy elég sok gyalogos az úttesten szaladgál át, ami egyrészt szabálytalan, másrészt tudom hogy milyen dühítő tud lenni. Ezért gondoltam hogy elsétálok a következő zebráig, ami pont egy villamos (30,30A) első megállójánál van.
 
Sikerült átkelnem úgy hogy nem ütött el egy autó sem, de mind nagyon közel volt, és egyik sem lassított volna. Ez az egyik gondom.

Bevásárlás után újra megpróbáltam átkelni a zebrán. Láttam hogy közeledik egy CL Mercedes gondoltam csak átenged. Kellemes tempóban átmentem a túl oldalra mikor a mercedesből kiabálni kezd egy férfi, és szidja az édesanyámat. Mikor leesett hogy nekem mondja, közöltem vele hogy helyezze a szájába a nemi szervem.

A tanúság és kérés:
Ha zebra van és a gyalogos ott áll, akkor illik elengedni. Engem a forgalmin azért buktattak meg mert nem engedtem át egy gyalogost. Szóval elméletileg mindenkinek tudnia kellene ezt (kivétel aki a lutrin nyerte a jogosítványát).

Ha a gyalogos szeretne egy jó kis biztosítási összeget akkor kilép a zebrán az autó elé aki elüti. Ilyenkor az autóst csukják le, míg az „áldozat” jó eséllyel szép pénzzel távozik. Ezt onnan tudom mivel édesanyám bíróságon dolgozik és közölte vele egy bíró, hogy bármi van Ő mindig a gyalogos javára dönt.

A mercedesesről annyit, hogy nem magyar volt a rendszáma, de magyarul beszélt, ergo Ő is csak lopja a pénzünket azzal hogy nem fizet adót. Nem szidom a mercedeseket mivel nekem is az van, de ez ritka nagy tahó paraszt volt.  (Egyébként én 99% átengedem a gyalogost amikor nincsen lámpája!)

130 komment

Címkék: autó büntetés biztosítás zebra gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ex-dr. vuk 2008.02.27. 08:13:34

Szerintem (osi) roman mercedeses volt. Nem lehet?.. :)
Elsore ezt tippelnem :)

AZso · http://www.azso.hu 2008.02.27. 08:44:42

Micsoda hüjeség. Nem "illik", hanem át _kell_ engednie a gyalogost. És ez nem a bíró jóindulatától függ.

vik 2008.02.27. 08:59:12

Nálunk farkastörvények uralkodnak a zebrán.
Az én autómat már többször majdnem összetörték amiatt, mert megálltam a zebránál a gyalogos(ok)nak, hogy át tudjanak menni (igen, volt amikor már fél perce álltak a ZEBRÁN, nem a járdán és sok mindenhova siető autós nem engedte át őket).
Németországban volt/van olyan utazási iroda, amelyik felhívja a Mo-ra látogató, az utazásukat autóval tervező ügyfeleik figyelmét arra, hogy kis hazánkban nagyon figyeljenek a zebránál való megállásnál a tükörbe, mert Mo-on nem szokás megadni a gyalogosoknak az elsőbbséget.
Ha nem akarják összetöretni az autójukat, akkor nagyon figyeljenek.
Kinti kollégáim megkérdezték tényleg így van-e, mert nem akarták elhinni... Mutattam nekik képeket a rokkant helyen álló autókról, ilyen "zebránálmegállnekimegyek" balesetekről és csak szörnyűlködtek...

laze · http://laze.hu 2008.02.27. 09:12:59

Én is mindig átengedem a zebrán a gyalogosokat. A múltkor a Thököly út - Nagy Lajos kereszteződése után, a Nagy Lajoson az M3-as felé, ahol összeszükül a 2 sáv eggyé, amikor átengedtem először egy nyugdíjas párost, majd jött egy iskolás kislány, hát őt is. Hozzáteszem a kislány egy darabig nem is mert lelépni a zebráról, mert a mellettem lévő sávban az autósok nem voltak hajlandók megállni, a mögöttem lévők meg dudálgattak rám folyamatosan, hogy menjek már. (Végül egy Peuget-os titkárnő picsa csúszott be csikorgó satufékkel a zebra közepére, mikor a kislány végre le mert lépni...)

Én iszonyatosan nem értem, azt a sok köcsögöt, amelyik autózik, hogy miért nem lehet türelmesen megvárni, amíg egy gyalogos átmegy a zebrán? Tudom, hogy tízmillió agyatlan országa vagyunk, de könyörgöm, egy gyalogo nem egész egy perc alatt átér a zebrán, ha öreg, akkor a kétszerese, mo9ndjuk... Ezt annyira kibírhatatlan, de most komolyan?

ppeterka 2008.02.27. 09:37:09

Na mindjárt jön valaki, aki megmondja, hogy ő kifizetett x millát egy y kocsiért, és nehogymár a csóró gyalogos miatt kelljen neki 13 és fél másodpercet várnia! Merthát a vak is láthatja, hogy siet a szoliba, és a haja is lenőtt már, stb...

Türelmesen várni akkor fogunk, ha az emberek komolyan veszik a rendőröket... De ezt a témát már (ahogy a gyalogoskérdést is) párszázszor körbefutottuk már...

Ki hány kommentre tippel? Az én tippem olyan 150 körüli max...

Butters 2008.02.27. 09:44:39

Én is igyekszem mindig átengedni a gyalogosokat. Egyszer kétszer előfordul, hogy elnézem, de mondjuk előfordul. Nekem kb ez az 1% .Én is voltam Németoban és megálltam a zebra előtt. Jön a merci, utána messze senki, na mondom, majd utána átsétálok. Éppen hogy nem fékezte kockásra a kerekét, hogy elengedjen.

EBEUSS (törölt) 2008.02.27. 09:45:35

OFF "Ki hány kommentre tippel?" Én: 40

mxplanet 2008.02.27. 09:50:54

silicon sound-al mivan? kibaszták ?:D

mxplanet 2008.02.27. 09:52:14

*silent, nem silicon :DD

nanemá 2008.02.27. 09:52:43

Én pl. nem régen láttam a következő esetet. Bácsika normál tempóban ment át a zebrán. Egyenes út, a közeledő furgon már messziről láthatta a bácsikát. Akkor ért oda a zebrához, amikor pont félutón volt a kis öreg. Persze ráhasalt a dudára, mert lassítania kellett...
Egyébként én nem keverném bele az ilyen dolgokba azt hogy kinek milyen drága kocsija és ebből kifolyólag hogy viselkedik a zebránál.

hiissaa 2008.02.27. 09:53:06

ebeuss, nagyon sok lesz itt még, 40nél nem állunk meg. ahogy sokan a gyalogosnak sem. kedves autóstársak, arra tessenek gondolni, hogy a gyalogos is lehet épp autó nélkül, gyalog közlekedő ember. meg mi, autósok is kényszerülhetünk autómentesen közlekedni. mi lenne, ha egy másik 'jóérzésű', iq-minusz mercis leanyázná a fent említett mercist, amikor gyalog mer közlekedni a zebrán? megnézném a paraszt megnyúlt ábrázatát... rofl

Rocko- 2008.02.27. 09:53:26

höh, Hamster kép.

visitor 2008.02.27. 09:53:51

Ez addig nem fog megváltozni, amíg a forgalmi vizsgán gyalogoscsalogatásért büntetnek...

Badbitie 2008.02.27. 09:54:35

Az a baj, hogy aki ezt olvasta, az úgyis átengedi a gyalogost, aki nem engedi át, az meg nem olvasta.

Ez a komment tippelősdi ez mi? Én amúgy 10re tippelek, már csak egy kell, és eltaláltam. :P

Badbitie 2008.02.27. 09:56:06

A fene, nem nyert. -.-

És? 2008.02.27. 09:57:25

És mi lett? Bevette? Úgy érzem - miután az index címlapján is a nemi szerv a szalagcím - ez a szál elvarratlan maradt.

EasyFriend 2008.02.27. 09:57:39

Muhaha, ha ezt előírja a kresz, mármint a gyalogos átengedését zebrán, akkor mit bohóckodnak a rendőrök a szondákkal? Egy civil ruhás gyalogrendőr (+társak kocsiban) egy nap alatt beszedne annyi bírságot, mint a szondás/traffipaxos kollégák most egy hét alatt.

Kisikasa · http://autozz.blog.hu 2008.02.27. 09:57:44

SilentSound továbbra is tevékenykedik a szerkesztésben. Ne aggódj:)

kvarcman 2008.02.27. 09:58:18

Állandóan problémám van emiatt a közlekedésben. Ha a gyalogos lelépett a zebrára, akkor elsőbsége van, ergo megállok, de szinte mindig van egy "kedves" autós kolléga mögöttem aki ilyenkor dudál :D Múltkor egy kopasz dzsippes a babkocsit a zebrán áttoló anyukát dudálta le... No comment. This is Hungária-ria-ria :(

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.27. 09:58:28

mxplanet: Mindjárt megyek, aztán kimosom a szájüregedet szappannal... :P
Itt vagyok, élek, nem kell még temetni. :)

Manyizga (törölt) 2008.02.27. 09:58:33

Már írtam: a magyar bírói gyakorlat és állásfoglalás alapján, amennyiben lakott területen belül (máshol nemigen van zebra egyébként) az autós 30km/h sebességnél gyorsabban halad át, akkor már nem a "kellő óvatossággal közelítette meg a gyalogátkelőhelyet." Ha elüti a gyalogost, ilyen sebesség fölött, akkor nem hivatkozhat arra, hogy "eléugrott a gyalogos!".

laze · http://laze.hu 2008.02.27. 09:59:45

Butters: Hasonlóképp, csak Svédországban...

Elbeszélgettünk és véletlen leléptünk egy villanyrendőrös kereszteződésben az út egyik oldalán. Mivel piros volt a lámpa nekünk, és észrevettük, hogy rosszat csináltunk, gyorsan visszaléptünk a járdára. Közben a túloldalon jött egy kocsi, és bár zöld volt neki, és bár mi viszsaléptünk a járdára, megállt, hogy akkor most menjünk át nyugodtan... :)
Ekkor szartam be, hogy nyugat azért más, és rájöttem, hogy vigtyék a picsába a románok a lovainkat, nyugaton sokkal jobb...

Geitenbeffer_ 2008.02.27. 10:02:56

Svédországi pár hetes élmény: kb. 10 km/h-val csorgott a kocsisor, az egyik autó már félig átért a zebrán. Meglátta, hogy közeledek az átkelő felé, erre megállt és visszatolatott. Már hozzászoktam, hogy mindig megállnak, de ez külön megdöbbentett.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.02.27. 10:02:58

laze · laze.hu 2008.02.27. 09:12:59
"Én iszonyatosan nem értem, azt a sok köcsögöt, amelyik autózik, hogy miért nem lehet türelmesen megvárni, amíg egy gyalogos átmegy a zebrán?"
én meg iszonyatosan nem értem a sok gyalogos köcsögöt, hogy miért nem lehet a zebrán átmenni, illetve megvárni míg zöld lesz a lámpa miért kell az úttesten orrba-szájba a kocsik között grasszálni :o)

x 2008.02.27. 10:02:59

A kedvencem, amikor megállok a gyalogosnak, majd a mögöttem jövő záróvonalon át megelőz. Én duda, gyalogos értetlenül visszaugrik a járdára, majd megérti, és duplán megköszöni :))

EnVagyok 2008.02.27. 10:04:21

Azért megjegyezném, hogy "átszaladgálni az úttesten" nem szabálytalan, csupán ott az autósnak van elsőbbsége,ellenben a gyalogátkelőhelynél, kanyarodásnál.. a gyalogosnak.
Egyébként a helyzet tényleg szomorú, de már várom amikor a kamionosok is úgy fognak viselkedni az autósokkal mint az autósok a gyalogosokkal. :-)

Terveüdekszi 2008.02.27. 10:09:39

Cseszlovákiában van egy mondás. "Kétféle gyalogos van. Gyors, vagy lapos." :-)

Természetesen elsőbbsége van a gyalogosoknak. De van amikor ez rohadtul idegesítő tud lenni. Pl. Gödöllőn ha megyünk át a Szabadság téri nagy kereszteződésen, akkor a kereszteződés után 50m-re van egy zebra lámpa nélkül. Mivel ez erősen városközpont, folyamatos gyalogosközlekedés van. Így a 3-as útról lekanyarodók feltorlódnak, sokszor a kereszteződésben áll a sor vége. És ekkor indítják a túloldalról a forgalmat. Csúcsban, ha 3-4 autó át tud jutni a túloldalra az már jónak számít. Ilyenkor nem ritka a 7-8 lámpaváltásra történő átjutás. Nem tudom mi a faszért nem lehet odarakni egy kurva lámpát a gyalogosoknak?! (Megjegyzem, ebből fakadóan az ország legostobább gyalogos populációja fejlődött ki. Itt nem néznek ám szét ha lelépnek. Még akkor se, ha nem zebrán keresztül mennek. Gondolnak egyet, nekiindulnak és már az úton is vannak. Direkt elfordítják a fejüket, hogy akkor biztosan nem lapítják ki őket.) Nagyon utálok emiatt Gödöllőn közlekedni.

laze · http://laze.hu 2008.02.27. 10:10:38

RosszQtya 2008.02.27. 10:02:58
"én meg iszonyatosan nem értem a sok gyalogos köcsögöt, hogy miért nem lehet a zebrán átmenni, illetve megvárni míg zöld lesz a lámpa miért kell az úttesten orrba-szájba a kocsik között grasszálni :o)"

Ezt én sem értem! :))) (Pláne a szentedrei úton, amikor az alujáró helyett a mammer nekiáll a teli auchanos konténerszatyorral átrohanni...) De egy sima lámpa nélküli zebránál átkelni szándékozó gyalogost nem átengedni az nem szép...

rosemarysbaby 2008.02.27. 10:11:26

hozzám a minap a "hány életed van, köcsög?!" kérdést/felkiáltást intézték az egyik csalogány utcai zebrán. aszittem beverem a szélvédőjét egy bézbólütővel.

Johnny336 2008.02.27. 10:11:46

EnVagyok 2008.02.27. 10:04:21

Majdnem ugy viselkednek.

Geitenbeffer_ 2008.02.27. 10:02:56

Akar blogtalit is csinalhatnank. Egy masik kommentelo kollega tolem 600 meterre dolgozik, Stockholmban. :)

qwtzt7 2008.02.27. 10:12:55

Emberek! Olvassuk már el ezt a részt is a cikkben: "kellemes tempóban átmentem".
Én mindig megállok a zebránál ha gyalogos lépett rá. De ha az illetőn látszik, hogy nem határozott léptekkel, hanem andalogva megy át az úttesten, magyarán nagy ívben lesz**ja az autó(k)ban őrá várakozó embereket, akkor legszívesebben én is kiszólnék a kocsiból egy durvát a szemét bunkójának.
Legyünk már tekintetttel egymásra és ne tartsuk fel a többi közlekedőt feleslegesen.

lucky74 2008.02.27. 10:16:13

Anno Vadúzban történt:
Megálltam a zebránál lévő kirakatot nézegetni, amint megfordultam - még a kirakatnál, nem a zebránál - megállt az őslakos, és átengedett a zebrán!
Van mit tanulni!

pirosalma 2008.02.27. 10:17:42

Az a romantikus elképzelés él bennem, hogy pár tíz év és talán nálunk is a nyugatihoz hasonló lesz a közlekedéskultúra. Lehet, hogy hiú ábránd...
Ez szerintem nem csak oktatás kérdése, hanem a szocializációé. Ha valaki olyan családban nő fel, ahol ez a norma, nehezen viselkedik másképp. Mégis talán a mostani gyerekekre kéne helyezni a hangsúlyt, hogy az ő gyerekeik már ne sprinteljenek át a zebrán, mint ahogy tegnap egy kis iskolás lányt láttam.
Az én ovimban pl voltak zebrák, sőt voltak 'rendőrök', akik irányították a forgalmat. Játszva tanultunk. Szerintem hasonlóval elérnénk valamit.

Nyugaton én is ledöbbentem. Pl Svájban megálltunk egy sarkon gondolkodni, erre megállat ez éppen arra járó Ferrari, hogy átengedjen...
Londonban meg egy egyirányú utcában zöld jelzés mellett állt meg egy autós és átengedett minket, akinek piros volt...
Mindkettő jó érzés volt!:)

Rékuc · http://fika.blog.hu 2008.02.27. 10:19:12

Engem a Soroksárin ütöttek el majdnem a minap - kétszer is! -, amikor a zöld jelzésen haladtam át a zebrán a lámpás átkelőhelynél. Mivel annál a zebránál nincs keresztutca és nem jöhetnek autók keresztbe, sok autós úgy gondolta, hogy fölösleges megállni a pirosnál, hiszen csak egy tetves gyalogosátkelőhely...

laze · http://laze.hu 2008.02.27. 10:19:41

Johnny336: én mag cak szeretnék... :)

foldimiki 2008.02.27. 10:21:48

Ha ez bárkit megnyugtat, Skóciában még az itthoninál is sokkal durvább a helyzet.
Persze ez nem nyugtat meg senkit, de azért mégis:)

Johnny336 2008.02.27. 10:22:30

laze · laze.hu 2008.02.27. 10:19:41

Mit is?

Baloo 2008.02.27. 10:25:11

Én lemerem fogadni, hogy azok az autósok vannak a legjobban felháborodva, ha nem engedik át őket a zebrán, akik két percel azelőtt, még vissza is kapcsolnak, és úgy gyorsítanak, hátha sikerül megugrasztani a gyalogost! :)
Egyébként velem olyan esett meg múlt héten, hogy a Nyírpalota úton vártunk a zöldre (mint gyalogos). Közben megérkezett a busz a megállóba, de a lámpa nem akart két perc után sem zöldre váltani. Persze sokan összegyűltünk már. Ekkor érkezik egy autó (akinek zöld volt) és megáll. Hirtelen senkinek nem esett le, hogy mi van. Közben a másik sávban érkező autó is megállt (még mindig az autóknak volt zöld), és intettek hogy fussunk a buszhoz! Hát ilyennel még nem találkoztam. (Ja és a buszsöfőr sem volt bunkó, mert megvárta a felszállókat!)
Ettől igen jó kedvem volt egész nap! Ebből is látszik szerintem, hogy minimális odafigyléssel milyen egyszerű lenne az élet.

Gábor 2008.02.27. 10:30:16

Solymáron történt Pilisszentiván felé a 2 sávos úton. A gyalogos átkelőre lelépett a bácsika mire a sokda megállt, hogy átengedje. Már majdnem elérte az út közepét amikor a skoda mögül érkező BMW X5 nagy sebességgel kielőzött. A bácsi élete csak azon múlt, hogy nem volt elég gyors....

Bocsesz 2008.02.27. 10:32:28

"A tanúság és kérés:"

TanuLság...

2008.02.27. 10:33:27

Onnantól kezdve, hogy 10 millió paraszt országa vagyunk, nincs miről beszéni, nemhogy átenged-nemenged...Ugyanmár...

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2008.02.27. 10:35:44

Viszont van olyan is, hogy csak úgy leszaladnak az úttestre, különösen a biciklisek szoktak lendületből nekimenni.

Egy másik szabály amivel nincs tisztában néhány autós, hogy kereszteződésben kanyarodáskor a gyalogosnak elsőbbsége van (sajnos)

Aztán van még egy olyan is, mint autós látom, hogy úgy parkíroznak a sarkon autósok, hogy nem lehet kilátni rendesen, hogy jön-e vagy sem a veszély keresztben.

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2008.02.27. 10:36:51

"A mercedesesről annyit, hogy nem magyar volt a rendszáma, de magyarul beszélt, ergo Ő is csak lopja a pénzünket azzal hogy nem fizet adót. "

He? Ja, hogy nem regisztrálták itthon?
Jó ötlet!

hát 2008.02.27. 10:37:13

Az a makarenkói kromofág...

Dee_ 2008.02.27. 10:39:19

Határ útnál, az EuroPark bejárata előtt van egy lámpás gyalogosátkelőhely. Nincs közvetlenül előtte lámpa a kocsiknak, de az utca végén megfogja őket egy, így a zebra az utca derekán van, a pirosban álló kocsik között. A legritkább esetben veszik figyelembe az autósok, hogy legtöbbször ráállnak a zebrára, és a gyalogosok zöldet kaptak: mennek mint a birka a másik autó után, bambán előre meredve, ha a piros előtti sorban helyezkedni tudnak. A legrosszabb azonbvan a hosszú kamion, egy zöld alatt meg sem lehet kerülni gyalogosan, és megvan az esélye, hogy szépen elindul a kocsisor, ha azok is zöldet kaptak...

mizrolist 2008.02.27. 10:39:41

Friss post máshol: totalcar.hu/magazin/velemeny/zebra/

(amúgy én gyalogos vagyok, ha zöldet kaptam, lelépek. ez a minimum. egyébként csak akkor, ha biztosan átérek...)

fourgee 2008.02.27. 10:41:10

Nekem olyan is volt, hogy nagy sebesseggel erkeztem a lampahoz, ami mar sargaban volt, de lazan meg tudtam volna allni. Csakhogy nagy szerencsemre beleneztem a visszapillanto tukorbe, es azt lattam hogy egy idiota ram van tapadva... Szoval, ha megallok hogy ne menjek at a piroson, akkor osszetorik az auto. Igy nem tort ossze, de at kellett mennem a piroson...
Egyebkent van egy kedvenc zebram az Ulloi uton, fiatal koromban sokat jartam at a boltba. Ott soha nem alltak meg nekem. Mindig azon rohogtem, hogy a Trabantosok meg direkt nyomtak is neki, zugott szegenyi Trabi, csak nehogy le merjek lepni... (most ok ulnek Suzukiban?) Aztan egy szep napon jott egy Porsche. Svajci rendszammal. Mondom, ha a Trabant nem all meg, a Porsche sem fog. Aztan megallt, es intett, hogy menjek at. Akkor jottem ra, hogy nem az autot kell nezni, hanem a rendszamat. :)
Most itt Londonban az tetszik hogy vannak olyan gyalogos atkelohelyek, ahol egy nagy oszlop tetejen 1-1 sarga gomb villog. Megalltam az uttal parhuzamosan, csak azert hogy megnezzem hogy ki hivott a telefonon, szoval oldalt alltam a zebranak. Latszott hogy nincs szandekomban megallni. Az autok megis vegig megalltak, aztan vartak hogy most atmegyek-e, vagy csak telefonalok :)
Hu itt is ki kellene probalnom a vezetest, csak meg nem volt ra alkalmam. Attol felnek hogy kanyarodas utan a rossz savba erkezek meg. :D

Csabszi 2008.02.27. 10:44:07

A Borároson lévő XY szálloda előtt van egy zebra. Rendszeresen parkolnak előtte buszok, gondolom a szálloda vendégei. Namármost a Soroksári felől érkező autósok általában a Soroksárin megszokott tempóban hajtanak át a zebrán úgy, hogy azt se látják ki van a járdán, ki lépett le, van-e ott valaki. Erősen gondolkodom rajta, hogy beszerzek egy periszkópot, mert a minap kikukucskálás közben egy kisteherautó majdnem levitte a fejem. Vagy esetleg a busz alatt kukucskáljak? Járt már más is így azon a helyen?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.27. 10:47:41

Dee: Ha már Europark, ott a főbejárattal szemben lévő szakaszon a drága gyalogosok a két, egymástól vagy 30-40 méterre lévő zebra között rohangásznak át függetlenül attól, hogy az autók állnak, vagy mennének. Az sem kevéssé balesetveszélyes...

Chris 2008.02.27. 10:50:30

tapló szar kommunista volt a mercis

Valkooo 2008.02.27. 10:52:21

Amíg a rendőr szó nélkül elmegy az ilyen helyzetek mellett és nem szól semmit ezért, addig nem is lesz változás. Nagy tahónak ismerősei dolgoznak a rendőrségen, ügye nem lesz, a fakabát meg ott pattog neki. Ezt a fakabát is tudja, így feleslegesen nem tépi a száját.

maastricht 2008.02.27. 10:59:26

Hasonloak a tapasztalataim, mint itt mindenkinek. Gondolom legtobbunk jart par nyugati orszagban es valamiert megallnak a gyalogos elott es atengedik, meg ha nem zebra akkor is. Miert? Mert nem azon a 10 mp-n mulik, nem lesz tole dugo, nem kesek el tole az ember. Ja es talan en sem a kocsimban lakom tehat valamikor en is gyalogos vok.

Maxi 2008.02.27. 11:00:40

A németek odahaza tudják, hogy mi a szabály. Külföldön már azért kevésbé...

De az biztos, hogy otthon nagyon megállnak a gyalogosoknak. Frankfurtban éltem meg azt, hogy kb. 5-6 méterre voltam a kereszteződéstől (lazán átmehetett volna előttem anélkül, hogy akár egy pillanatra is meg kellett volna állnom a járdaszegélynél), de az autós felmérte, hogy minden bizonnyal majd át akarok menni a zebrán, megállt és várt. És csodálkozott, hogy mi a fenének kezdek el sietni, meg köszöngetni. Hiába no, nem sűrűn lát jól idomított budapesti gyalogost. :o)

laze · http://laze.hu 2008.02.27. 11:07:18

Johnny336 : Hát Stockholmban dolgozni...

Gecc 2008.02.27. 11:10:25

Nem is biztos, hogy magyar volt a csavoka es nem fizet az autoja utan adot. Lehet, csak szimplan roman volt.

Rocko- 2008.02.27. 11:14:18

assze ezek után tényleg úgy állok meg 2*2 sávos úton, h beállok a felezőre, aztán szembe sávban előzzön meg, ha neki olyan nagyon sietős.

maastricht 2008.02.27. 11:14:21

En Hollandiaban lakom egy rovid ideje. Itt az otthoni viszonyokhoz kepest fele olyan gyorsan vezetnek az emberek (ami neha mar idegesito) es sokkal elozekenyebbek. Pl egy auto savot akar valtani mindenki be fogja engedni, de nem koszonik meg. Miert? Mert ez alap, ezzel segited a kozlekedest. Ha nem engednek be es jol betartananak, mint itthon neha szokas, akkor lesz a dugo. Itt beengedik egymast. A gyalogosokkal is elozekenyebbek es persze a gyalogos is tudja, hogy neki van elsobbsege tehat lelep, a biciklisekrol nem is beszelek. Itt a biciklis kb a mindenhato:):). De meg az itteniek is panaszkodnak, hogy neha nem allnak meg az autok. Belgiumtol es Nemetorszagtol egyenesen rettegnek. Biztos nem voltak meg felenk:):):).

valaminô 2008.02.27. 11:16:37

Velem meg előfordult, hogy a Kárpát utcai lámpás zebránál nekem zöldnél lassítottam, hogy átengedjem az ácsorgó gyalogost. Nagyot nézett, aztán láttam, hogy mögöttem is jönnek, ekkor rájöttem, hogy nem kell ennyire reflexből vezetni. :)

Dester 2008.02.27. 11:22:12

Én Bécsben jártam így egy éve: 2x háromsávos út a Mariahilfer strassénál, lámpás kereszteződés. Sajnos a zöld nem volt elég hosszú ahhoz, hogy mindkét részén átkeljünk a kereszteződésnek, úgyhogy megálltunk az út közepén lévő járdaszigeten. (Mindkét 3-sávos résznél volt egy-egy lámpa.) Jött egy kanyarodó autó (nekünk már épp piros volt, neki zöld), majd villantott és intett. Nekünk, magyaroknak csak néhány másodperc után esett le, hogy át akar engedni a saját zöldjén. Néztünk egy nagyot, majd (szabálytalanul, a piroson) átmentünk és megköszöntük.

A szakadtnak kinéző (bár nem az, csak 15 éves), totál mocskos, saras autómat a 30 milliós Merciben ülő taxis beengedte maga elé (és mindenki más is!), amikor sávot akartam váltani.

Amikor visszafelé átértem a határon magyar földre, 2 km után úgy éreztem, vissza szeretnék menni...

Itt furcsán néznek rám meg integetnek, amikor a majdnem pirosnál (rózsaszínnél :D) megállok és nem megyek át az akkorra már régen pirosra váltó lámpán. A múltkor egy tajparaszt a zebra közepén állt meg, pedig már rég látszott, hogy nem fog átérni, mert kocsisor volt a lámpa után is, meg már nem is volt zöld. Erősen gondolkodtam rajta, hogy átgyalogolok a motorháztetőjén (végülis zebrán megyek át), végül csak nagyon csúnyán néztem rá.

Van még hova fejlődnünk.

Laposmacska 2008.02.27. 11:23:39

Szerintem nem zéró tolerancia kéne, hanem az ilyenekért jól megb@szni az autósokat (minket). Abból megtanulnánk, hogy hogyan kell viselkedni a zebrán és környékén. Több pénze lenne az országnak, több rendőr lenne, és rajtam múlna, majdnem minden zebránál állna egy rendőr, és büntetne ezerrel. Szerintem simán bejönne egy kisebb önkormányzat éves költségvetése.

dinoszaurusz 2008.02.27. 11:24:02

Tiszteltetem a bírónőt. Ennyit a magyar bírók tisztességéről. NEm az igazság szerint dönt, hanem, hogy ki a gyalogos.
Na az ilyet üsse el egy autó, amikor átszaladgál tilosban az úton!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.27. 11:24:53

Valaminő: Azért a lámpával kiegészített gyalogátkelőnél a lámpa a mérvadó, nem véletlenül van ott. :)

EasyFriend 2008.02.27. 11:29:12

Kedvenc átengedős sztorim Németországban esett meg velem. Még csak álldogáltam a járdán és gondolkoztam, hogy át akarok-e menni az úton. Forgalom szinte nulla. De a kocsi megállt, és megvárta, amíg eldöntöm. Átengedett. A bónusz, hogy nem balról jött, hanem jobbról, vagyis a szembesávban - de így is észrevett.

yanchi 2008.02.27. 11:32:22

"Türelmesen várni akkor fogunk, ha az emberek komolyan veszik a rendőröket..."
A kiket? Ha a rendőrök kicsit is igyekeznének legalább betartani a közlekedés szabályait, aztán második lépésként betartatni is, akkor komolyan vennék őket. Addig, amíg "kihűl a zsíroskenyér" alapon a villamossínen döngetnek el az álló sor mellett (megkülönböztető jelzés nélkül), és hasonlók, és tesznek rá (tisztelet a kivételnek), amikor valaki zebrán előz, vagy más hasonló alapvető szabálysértésekkel veszélyezteti a közlekedők testi épségét, addig nem lesz rend.
Nem 300.000 Ft-os büntetés kell, hanem minden harmadik sarokra olyan rendőr, aki ismeri a szabályokat, és kiállítja a szabálytalankodót, alaposan ellenőrzi, és mondjuk egy héten az ötödik alkalom után szó nélkül elveszik a jogsiját. Ha anélkül autóba ül, akkor meg 30 napra gyorsított eljárásban becsukják. Igaz, így a rendőr nem keres olyan sokat (a ritka, de magas bírság csak arra jó, hogy sokkal érdemesebb legyen a rendőr zsebébe dugott húszezressel "elintézni"), viszont lehetne élni az országban, gyalogosnak, autósnak egyaránt.

w 2008.02.27. 11:34:20

Romániában is megállnak az autók a zebránál. Úgy tűnik, hogy csak nálunk maradt az a balkáni szokás, hogy szarnak a gyalogosokra.

neocortex 2008.02.27. 11:37:06

A rendőrség a felelős. Nem véletlenszerüen kéne az autósokat megállítani, hanem akkor,ha elkövettek valami szabálytalanságot. Gyorshajtás, elsőbbség meg nem adása, kereszteződésbe való behajtás úgy, hogy nem biztosított a kihajtás,stb. Másszóval: rá kéne őket ébreszteni, hogy nem a baszogatás, hanem a rendcsinálás a dolguk.

w 2008.02.27. 11:39:44

4 rendőrre lenne szükség. Egyik civil ruhában áll a zebra szélén, a másik kamerázza, 30 m-re a másik kettő kioszt 50000 ft büntetést veszélyeztetésért. Egy hónap alatt megszűnne a költségvetési hiány

neocortex 2008.02.27. 11:48:31

És természetesen a megvesztegetett rendőröket nem elbocsátani kéne, hanem lecsukni.De akkor viszont a politikusokat hasonlóképpen, ez meg, mint tudjuk kissé komplikált lenne.

MEDVE1978 2008.02.27. 11:51:22

Két hasonló élményem volt. Egyszer a Hegyalja út, Sánc utca kereszteződésnél még nyáron, egy péntek délután. Ilyenkor a Hegyalja út mindig bedugul, mert megy ki a nép a Balcsira, meg a Velencei tóhoz. Ez lámpás kereszteződés, a Pest felől jövők viszont nem vesznek igazán tudomást róla és elfoglalják az egész kereszteződést. Így folyamatosan bennragadnak a zebrán is, így ha az ember át akar érni a rövid zöldön, akkor cikkcakkban kerülgetheti az autókat. Akkor nyáron egy idős bácsi elégelte meg a dolgot és megkérte az autóst, hogy álljon arrébb, vagy ne hajtson be a zebrára. Elég csúnya dolgokat kapott az autótól (ami nem Mercedes volt).
Másik alkalommal jöttem fáradtan egy csomaggal egy budai ismerősömhöz. Szombat délután volt, 0 forgalom azon a környéken (Városmajor u. CSaba u. sarka). Megyek át a zebrán, zöld a gyalogoslámpa (természetesen együtt a kanyarodó sáv lámpájával). Húzom magam után a nagy pakkot, amikor egy bazinagy dzsipp fékez be mellettem, csikorokva kikerül és belőle az intelligencia megtestesülése ordítja: "Gyorsabban má te hülye!". Eléggé leblokkoltam (megfogadtam magamban, hogy ha legközelebb egy ilyen lassít, visszaanyázom, ha meg nagyon ugat akkor pofánverem, vagy meghúzom kulccsal a kocsiját), szótlanul átmentem.

alibi borz árny (törölt) 2008.02.27. 11:56:57

A megoldás már megszületett a zebrán való biztonságos átkelésre.

Íme:

www.youtube.com/watch?v=_5ZwbDj7sQM

pipedog 2008.02.27. 11:57:37

És minek nyugatra menni, hogy olyat láss amikor az autós lassít és megáll a zebránál? Elég Prágába menni, én ott döbbenetem le.

valaminő 2008.02.27. 12:06:47

Silent, tudom én, csak arra utaltam, hogy én mindig átengedem a gyalogost (én is sokáig csak gyalogos voltam, kicsi gyerekkel stb.), ennél az esetnél azonban a gyalogosnak piros volt a lámpa, én meg mehettem volna, de épp a reflex miatt, már jóval az előtt lassítottam, hogy tudatosult volna bennem a rá vonatkozó tiltás. Csak mert ott állt szegény egy gyerekkel, meg egy biciklivel, gondoltam, hát zebra + gyalogos = reflexszerű megállás.

feketebarany666 2008.02.27. 12:08:03

Egyebkent mielott Abdul lelep a zebrara nemart negnezni a forgalom ritmusat, esetleg hogy a merci mogott mar nem jott senki, meg ilyenek.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.27. 12:13:23

valaminő: Az biztos, hogy inkább óvatosan, mint nem megállni és elcsapni a gyalogot...

wiseguy 2008.02.27. 12:13:47

Az a baj ebben az országban, hogy itt mindig csak az anyázás megy, a gyalogos full controlt akar a zebra felett, az autós meg az út felett. Pedig a képlet egyszerű, az autós vegye tudomásul, hogy zebrán gyalogos van, a gyalogos meg vegye tudomásul, hogy az úton autó van. És ha az autós kicsi türelmet tanusítana a gyalogos iránt, a gyalogos meg elfogadná, hogy az autós is tart valahova, nem születnének ilyen levelek. Lehet, hihetetlen, de jócskán vannak országok ahol ez működik. Csak ott nem ilyen ostoba bunkók az emberek, mint magyarországon.

Rocko- 2008.02.27. 12:21:19

Valkooo 2008.02.27. 10:52:21
az a kedvenc, amikor a rendőr se áll meg.

MEDVE1978 2008.02.27. 11:51:22
"Gyorsabban má te hülye!"
neekd van zölded, sztem nyugodtan ülj le piknikezni. persze csak a zöld végéig.

valaminő 2008.02.27. 12:21:55

Silent, az én óvatosságommal nincs baj. A mások hozzáállása már más kérdés... :(

fodorlina · http://www.rae-rainer-diekoetter.de 2008.02.27. 12:24:25

Mikor utoljára voltam autóval Magyarországon (most már csak repülövel jövök hogy ne kelljen Budapesten autót vezetnem) megálltam a Bimbó ut/Keleti Károly utca sarki zebránál hogy két nénike átmehessen. Nem mertek elindulni, csak miután leengedtem az ablakot és kiszóltam hogy tessék már menni! Ja és ezekután a tizenegyes busz direkt majdnem belémjött hátulról - gondolom nevelö célzattal - hogy ilyet máskor ne csináljak.

petya 2008.02.27. 12:29:28

évekkel ezelőtt esett meg egy kis sztori velem: vmi délutáni órában a nyugatinál v. vmi forgalmasabb helyen akartam átmenni a zebrán. persze dugó volt, s egy kocsi éppen a zebrán állt meg. a lámpám zöldre váltott, elindultam (persze valamerre meg kellett kerülnöm az autót),mire eléértem, már éppen indulni akart és még neki állt feljebb, hogy mit képzelek én!!!

de van "jobb" eset is: egy ismerős elé durván behúzott a zebrán vmi kocsi. a srác széttárta a a karjait a meglepetéstől. erre a kocsi lefékezett, a kaffer vezetője meg kiugrott és majdnem lecsapta a srácot. no comment

Furmányos 2008.02.27. 12:33:22

Nem értem miért kell átmenni a másik oldalra?! Sose ott jó, ahol éppen vagyunk? Nincs jó dolgod ezen az oldalon? És miért gondolod, hogy ott jobb lesz??? Kiscsákó, osonj el az aluljáróig! Ne kelljen má a boltbamenni mindig, ottan van a pizzafutár, az elhozza ami kell. Szegény mergást vegzálni, ahhoz van esze a blogistának!!! Mi?? Hogyamingyámegmondommit! Nemennyéát! És kész. Grrrr.

Svédországban már addig fejlesztették a GYALOGOSNAK VAN ELSŐBBSÉGE (!!!) szabályt, hogy Stockholmban már körül sem néznek, mielött lelépnek a járdáról. Tudják, ha kocsi jöm, az meg fog állni. Jó volt úgy közlekedni (gyalog és kocsival is). Itthon is megállok a gyalogosoknak. A tao szerint minden egyes nap kell valami jót tenni és ez pedagógiának sem rossz. :-)

radirpok 2008.02.27. 12:38:12

Ehh. Méghogy edzett a pesti gyalog, ugyan már. Nézzetek el egyszer délebbre, arab jellegű országokban például tipikus, hogy legfeljebb zebra van, de gyaloglámpa már nincs. Mindenki úgy megy át, ahogy jólesik, és persze ott, ahol jólesik.
Egyiptomban pl. az autópálya is tele volt gyalogokkal, a rátermettebbje simán szaladgált a 100 felett közlekedő autók között (akik egyébként a sávokat sem tartják be, minek, arra van a fénykürt meg a duda, hogy a másik észrevegye, hogy jövök), illetve több esetben a belső sávban (illetve sáv hiányában az út közepe felé eső részen) sétált a szamárkordés csóka.
Amerikában meg simán áthajtanak rajtad, ha nem vigyázol, nem rosszindulatból, csak egyszerűen nem veszik észre azt, aki alatt nincs négy kerék és 1 tonna legalább, igaz, a gyalog ritka, mint a fehér holló.

nyunyu 2008.02.27. 12:49:42

Moszkvaban a zebra csak arra jo, hogy gazadasra ingerelje az autosokat. Gyalogosra mint forgalmi akadalyra tekintenek, alsobbrendu letforma.

2x6 savos sugarut tuloldalara majdhogynem szuletni kell, vagy metroval menni.
Felszinen atvezeto zebranal sorbanallo Ladak mar piros-sargara kilottek, nem zavartattak magukat, hogy a szerencsetlen gyalogosnak meg nem sikerult eljutnia a ket forgalmi iranyt elvalaszto jardaszigetig.
En meg csak alltam a negyedik meg otodik sav kozotti felezon, aztan neztem, hogy ilyenkor mi van? Balrol-jobbrol halado kocsisor, egyik sem akart fekezni, hogy egyaltalan befejezhessem az atkelest.

Ehhez kepest Pest eleg istenes...

Pedig multkor egy 40 koruli picsa majdnem elutott, amikor probaltam atkelni a Hajdu utca sarkan.
Latom, hogy gyokkettovel kanyarodik a Gomb utcabol, mondom magamnak, boven aterek, mire ideer, igy szokasos nagy leptekkel megindultam elore.
Ehhez kepest a piros Buzukiban (valami ilyesmi noi kisauto volt) padlogazzal uvolt a motor, aztan az orrom elott elhuzott, balranezes nelkul, csikorgo kerekekkel kikanyarodott jobbra az Arpad hidra.
Kb. 10 centin mulott, hogy nem hajtott at a labamon, kulon szerencsem volt, hogy senki nem jott a Robert Karolyon a kulso savban, mert tuti nekemcsapta volna a Buzuki segget.
Ha nem ugrottam volna hatra ijedtemben, akkor siman be tudtam volna verni visszakezbol a hatso szelvedojet.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.02.27. 12:51:11

azért a gyalogos sem egy egyszerű állatfajta, amikor kocsival jártam Budára, a Móricznál hamar kitanultam, hogy már messziről dudálva kell közeledni a zebra felé, mert az ide-oda átszálló utastömeg nem törődik a pirossal, hanem simán átmegy bármikor, csak hogy elérje a félpercenként közlekedő combinot.... és még ők voltak felháborodva, amikor hangosan dudálva és villogva lassan becsúsztam a kereszteződésbe, úgy, hogy nekem volt zöld!

Olivér 2008.02.27. 12:52:46

Én ha gyalog megyek át zebrán akkor mindig felmérem, hogy a kocsi ami elé ki akarok menni meg tud-e állni nem intenzív fékezéssel és elindulok eddig mér mindig megálltak és nem anyáztak, persze történt már olyan is hogy az autó magától állt meg de ez az esetek olyan 20-30%-a...sajnos. Kocsival meg változó ha meg tudok állni akkor megállok de van olyan is hogy nem de azt azért nem úgy hogy a gyalog előtt megyek el 5 centivel hanem mondjuk bemegyek a belső sávba ha van ha nincs akkor megállok.
Viszont ha látom hogy jön mögöttem valaki akkor kurva óvatos vagyok mert történt már olyan hogy megálltam a zebránál(Zsókavár utca), nem volt nagy forgalom emberünk elindul, én persze reflexből figyeltem a tükröt na ekkor látom hogy valami agyatlan jön de vagy 70-nel ráfekszem a dudára emberünk megáll rámnéz kocsi elhúz előtte fél méterrel és megköszönte én meg anyáztam a másik baromnak de sztem észre se vette hogy mit csinált és ez a legszarabb...
A posthoz meg...hát paraszt agyhalottak mindig is lesznek ezzel sajna nem tudunk mit kezdeni.

0xFFFF 2008.02.27. 12:54:35

Blogger !

"A tanúság és kérés:"

Esetleg tanulság. A tanúság mást jelent. ...és ha majd ez már megy, akkor tartalmilag is értékelhető lesz amit írsz.

bloodhound 2008.02.27. 12:59:04

örömmel közlöm, hogy ma megvettem új "autómat", melynek típusa Leopard 2A6 EX. magyar (és főleg pesti) viszonyok között csak így érzem biztonságban magam.

Suppiluliumas 2008.02.27. 13:01:19

0xFFFF!

Ha pedig a vonatkozó névmások (pl. "amit") elé sikerül vesszőt tenni, akkor a helyesírási kritika is hiteles lesz:))

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.27. 13:11:36

0xFFFF: A blogger nem javít helyesírást továbbra sem. :)

nickita 2008.02.27. 13:11:52

"Ha a gyalogos szeretne egy jó kis biztosítási összeget akkor kilép a zebrán az autó elé aki elüti."
Anyád sokat fog örökölni vazze.

Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2008.02.27. 13:13:04

"Engem a forgalmin azért buktattak meg mert nem engedtem át egy gyalogost"

Engem is, pedig az a gyalogos csak ott állt az út szélén, látszott hogy türelmesen kivárja míg az előző kereszteződésnél piros lesz, és elhalad a kocsisor, addig nem akart átmenni.

Azóta én "pofátlanul" kimegyek az autók elé a zebrán. Ha ikszötös dudálva, csikorgó fékekkel áll meg előttem (nem azért mert pofátlanul akkor lépek le a zebrára amikor fél méterre van tőlem, hanem mert megy mint a barom nyolcvannal), élvezettel küldöm el a k***a anyjába az illetőt.

--tionion-- 2008.02.27. 13:14:26

az a baj, hogy ha valaki egy kis hatalmat(jelen esetben pár tonna vasat, vagy műanyagot)kap, rögtön úgy érzi, bármit megtehet, bárkivel.
nem ország ez, hanem kupleráj. sose fog megváltozni.

Dee 2008.02.27. 13:14:46

Jut eszembe: a múltkor zöldem volt a zebrán a Nagymező-Bajcsy sarkon, én a Nagymező u. felé mentem át egyenesen, az autó szemben meg onnan kanyarodott ki jobbra, padlógázzal. (Egyszerre van zöld.) Épphogycsak meg tudtam állni, a kabátomat már libbentette a tükre, én hálából ököllel rácsaptam egyet a csomagtartójára, kongott szépen (új Mondeo volt). Fékezett meg dudált, aztán jobbnak látta elhúzni a csíkot, már épp megindultam az irányába. Azért mosolyogtam egy jót, ugyanis pont kikanyarodott a megállóból elé a troli, sokat nem nyert az ügyön :)

nickita 2008.02.27. 13:15:05

"Ha ikszötös dudálva, csikorgó fékekkel áll meg előttem (nem azért mert pofátlanul akkor lépek le a zebrára amikor fél méterre van tőlem, hanem mert megy mint a barom nyolcvannal), élvezettel küldöm el a k***a anyjába az illetőt."
Na te is egy nagy barom vagy kisfiam. Remélem egyszer nem tudnak majd megállni és akkor biztonságosabb lesz a világ.

Helvet 2008.02.27. 13:25:02

Kulfoldon azert alnak meg a zebra elot mert mindent leperelnek az az autosokrol egy gazolasnal meg foleg... nalunk ha elcsapnak es tuleled es esetleg nem is hagyot ot a gazolo es meg estelgeg bizonyitani is tudod, akkor hossu jogi hercehurcara szamithatsz es a vegen fizet a faszi egy huszast az allamnakm meg elveszik a jogsiat fel evre. A faszkalap vaksi beleszaros rendorok csak hab a tortan.

LMS 2008.02.27. 13:29:18

Szlovákia a legdurvább, amit eddig láttam. Lejtőn a kanyar külső ívén levő járdán állva fostam a 80-90-el száguldó autósoktól, miközben az egymással szembe közlekedők folyamatosan ugattak át egymásnak, a kifinomult szláv nyelvezetükön...

Agi 2008.02.27. 13:31:37

Azért a gyalogosokat sem kell félteni. Ecseri útnál a kanyarodó sávval együtt van a zöldjük.
Lámpa vált, a kanyarodó autósok állnak, gyalogosok átmennek. Kb ez lenne a normál. Helyette, 1 gyalogos átmegy...., eltellik kis idő, újabb 2-3 gyalogos kap észbe és elindul (a kettő között persze nem fér át autó), majd amikor ezek már kb középen járnak akkor jön néhány aki eddig éppen az ismerősével beszélgetett és mostanra fejezte be a mondatot, így végre elindul és végül befejezik azok akik csak akkor kaptak észbe amkikor éppen pirosra vált a lámbájuk és egy gyors sprinttel még éppen át akarnak érni.

Ha szabályosan akar kanyarodni az auót akkor semmi esélye, így ott indenki rendszeressen befúrja az orrát és amikor már nincs előtte gyalogos akkor megy.

Egyébként múltkor a kutyát szoktattam a forgalomhoz és emiatt álldogáltam a járdaszélen hosszabb időn át és minden 2. autós udvariasan át akart engedni.

Zsolt 2008.02.27. 13:33:15

Én személy szerint sokkal ritkábban megyek autóval a városban, mint bkv-val, tehát sokat sétálgatok a zebrákon. Nem egyszerű a helyzet... Viszont néha meg tudom érteni az autósokat is, ugyanis nem egyszer fordult elő olyan, hogy a kedves illető lelép a járdáról az autó előtt 10 méterre. (zebrától 30 méterre) Körülnézés helyett, pedig lesüti a tekintetét a földre és lassított felvételként kezdi meg az aszfaltjárást, ha meg esetleg rádudálsz, akkor jön a szokásos anyázás kíntről.

sourcerror 2008.02.27. 13:37:09

"nem ország ez, hanem kupleráj. sose fog megváltozni"

Deszar itt élni, ahogy a Belga is mondaná.

mupett · http://tavolkelet.blog.hu 2008.02.27. 14:07:48

Szokás azt mondani, hogy a rendőr tartassa be a törvényt. Erre beugrott azért Arisztotelész egyik igen okos mondása: A filozófiának köszönhetem, hogy megtanultam parancs nélkül úgy cselekedni, ahogy mások csak a törvényt félve cselekszenek. (szabad fordításban)
Ne a rendőrtől várjuk, hogy betartassa a szabályokat, mi tartsuk be, mert egyszerűen így helyes. Nem azért nem csalok adót és kérek számlát, mert félek, hogy megb*sz az APEH, hanem mert így helyes.

gyalogo 2008.02.27. 14:22:25

Zebrán ácsorgó autós k...gök szélvédőjére ragasztható NEMÁTLÁTSZÓ fóliát kell tenni valamilyen szöveggel ("EZ BUKÁS", "K...G VAGYOK".. stb...)
Szálljon ki aztán szedje le.

Olivér 2008.02.27. 14:33:36

sourcerror: Kit érdekel hogy nem lehet átmenni a zebrán, ha egyszer "Itt vannak a világon a legszebb lányok" nemdebár? :D:D

név 2008.02.27. 14:34:21

HIHETETLEN, hogy MINDENKI GYALGOSRÓL *ÉS* AUTÓSról beszél. Ez hülyeség. Ha kiszállsz az autóból, gyalogos leszel. Ez az egy, ami mindenkire vonatkozik. És ezért gondolkozzon el mindenki, aki csak autósnak érzi magát, hogy hogy bánik az (éppen) gyalogosokkal...
Mert egyszer leparkolsz és akkor gyalogos leszel. :P

aqweren 2008.02.27. 14:52:20

Á, Pest egyáltalán nem gáz....próbáljatok meg egyszer Pécsen bárhol átkelni (bármelyik zebrán. Máshol senkinek eszébe sem jut...) Rendesen ki kell számolni a távolságokat meg a sebességeket, pont mintha vezetne az ember...ugyanis ott nem hogy nem állnak meg, de még csak nem is lassítanak az autók zebránál. Csak azt tudnám hogy kel át akinek nincs jogsia....? :)

w 2008.02.27. 14:54:45

név: Sokan vannak, akik csak annyit gyalogolnak, hogy a mélygarázsból felmennek az irodába vagy a lakásukba és a bevásárlóközpontban is a legközelebbi helyen állnak meg. Ők nem fogják megérteni, miért van elsőbbsége a gyalogosnak a zebrán. Fél évre el kell venni a jogsijukat, utána jobban figyelembevennék a gyalogosokat.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.27. 14:58:35

név: Ez tisztára úgy hangzott, mint valami movie trailer! :D

név 2008.02.27. 15:01:11

Ja! :) Nem így akartam, de tényleg úgy hangzik...
Egy kis kreativitással ilyen OBB filmet lehetne csinálni, nagy poén lenne.

ex-dr. vuk 2008.02.27. 15:08:59

Tudod... a gyalogos egy olyan autos, aki mar talalt parkolohelyet :)

Triznyai Döme 2008.02.27. 15:13:14

W!
Hipersok évvel ezelőtt volt egy kabaréjelenet. Öltönyös, nyakkendős, középkorú fószert két karjánál támogat egy-egy fehérköpenyes és magyaráznak - balláb előre, testsúlyt ráhelyezni, jobbláb előre...
Kérdi egy harmadik az egyik fehérköpenyest, mi történt szegény emberrel? Baleset? Nem, miniszterhelyettes volt, de pár napja leváltották, nincs többé szolgálati kocsija és most újra tanul járni!

chico 2008.02.27. 15:48:24

A legdurvább zebrás-átengedős-kopaszdzsippes történetem az volt, amikor a Flórián tér sarkán, a Vihar utcai kereszteződésen szerettem volna átkelni. Tudni kell, hogy lámpás, és van a közepén egy járdasziget. Teljesen szabályosan, zöldnél mentem volna át a zebrán, mire úgy döntött a Vöörsvári útra vivő oldalon álló sötét dzsipes sötét paraszt, hogy ő bizony megfordul. A zebrán, a járdasziget előtt, kishíján halálra gázolva engem. reakcióképp még csa k be se intettem neki, mindössze széttártam a karomat, hogy hát mégis hogy képzeli ezt. Erre megállt, lehúzta az ablakot és elkezdett engem, a szabályosan haladót anyázni, meg kérdőre vonni, hogy miért szidom az anyját, meg hogy ne akarjam, hogy kiszálljon, meg hasonlókat. Finoman szólva is jobban megrémített az ő reakciója, mint a hajszál híján elkerült lökhárító...

--tionion-- 2008.02.27. 15:58:56

sourcerror, és a belganak teljesen igaza van.
Olivér, vannak jó nők, de ne ezér legyen má jó ebbe a kurva országba, basszus...kis tolerancia, figyelem, némi előzékenység, empátia...áh, majd álmomban.

Abdul · http://www.vizipipashop.hu 2008.02.27. 16:07:21

Sziasztok. Én küldtem be az írást. A lényeg hogy végülis nem kapta be. De azóta is figyelek igen erősen a környéken hátha meglátom a kis szemetet és akkor kocsi nélkül megdumáljhatjuk. 180cm vagyok és 110kg kiváncsi vagyok ő mint szólna ha találkozna az öklömmel aztán a nemi szervemmel.

barnabas888 2008.02.27. 16:36:41

Abdul veled mindig történik valami,de ültem én már veled kocsiban.Tudom hogy úgy vezetsz mint egy őrült.Egyesek télleg lutrin nyerik a jogsiosítványukat :D.

nanemá 2008.02.27. 17:32:24

A gyalogosok kapják be!

Abdul · http://www.vizipipashop.hu 2008.02.27. 17:48:07

Egy percig nem mondtam hogy mindenkit átengedek de talán a kisgyermekes anyukát nem kéne hagyni ott meghalni :D

magichoose · http://legyozod.freeblog.hu/ 2008.02.27. 17:55:18

Tetszett az a reklám, hogy gyakorlatilag amerikaifoci-keménységgel kell felkészülni egy nem lámpás zebránál az átkelésre.

Engem egyszer nekem zöldnél ütöttek el, igaz, csak a térdemnél felkapott egy picit, meg előadtam a szélvédő-aszfalt kombót, nem lett semmi bajom. Kiszáll egy ilyen 60 éves szakiformájú alkoholista fasz, és elkezd üvölteni, hogy "mijé nem nézel körbeeeee" aztán elhajt. Én meg röhögtem, aztán feljelentettem.

Engem mindig is zavartak azok, akik keresztbe álltak meg a zebrán , aztán elkezdtem vezetni és észrevettem, mekkora pöcs vagyok én is, úgyhogy most már igyekszem nagyon előzékeny lenni.

Kisember 2008.02.27. 18:42:28

Na, akkor most figyeljen mindenki, mit fogunk, mi, radikális gyalogosok csinálni:
Összefogunk hárman-négyen (két "gyalogos, egy fotós és egy videós), keresünk egy helyre kis kétszer kétsávos utat, ahol lámpa nélküli gyalogátkelőhely van, és elkezdünk szabályosan átkelni. A videós videózik, a fényképész fényképez, és amelyik autó nem áll meg nekünk a zebrán, azt szépen feljelentjük. Objektív felelősség van, tehát nem lehet már kibújni ez alól azzal, hogy rokonom vezette... stb
Aztán ez egészet megismételjük még párszor és elküldjük az anyagot a Tévéknek, MTI-nek, stb.
Lesz köztünk szimpla gyalogos, biciklit toló gyalogos, gyerekkocsit toló gyalogos, stb.
Aztán majd nézhet a sok szabálytalankodó.

Vladimir Harkonnen 2008.02.27. 22:52:14

laze · laze.hu 2008.02.27. 09:59:45
Butters: Hasonlóképp, csak Svédországban...

Elbeszélgettünk és véletlen leléptünk egy villanyrendőrös kereszteződésben az út egyik oldalán. Mivel piros volt a lámpa nekünk, és észrevettük, hogy rosszat csináltunk, gyorsan visszaléptünk a járdára. Közben a túloldalon jött egy kocsi, és bár zöld volt neki, és bár mi viszsaléptünk a járdára, megállt, hogy akkor most menjünk át nyugodtan... :)
Ekkor szartam be, hogy nyugat azért más, és rájöttem, hogy vigtyék a picsába a románok a lovainkat, nyugaton sokkal jobb...

Csak el kell távolodni Bp-től, és máris megváltozik minden! Szegeden, vagy Békéscsabán jóval nyugodtabbak az emberek, legalábbis engem mindíg feldühítenek a kényelmes tempójukkal!

Velem Szolnokon, a Kossuth utcában törént meg amit leírtál, csak én szándékosan mentem piroson (esett az eső), és nekem is csikorgó kerekekkel álltak meg. Pesten halott lettem volna!

Perillustris 2008.02.28. 00:01:58

Valadimir Harkonnen: Kisember az egyik srác a videón. Az obj. felelősség elve május 1-től hatályos.

Vladimir Harkonnen 2008.02.28. 07:15:56

Na merthogy jövő időben írta.

ZOYA 2008.02.28. 08:51:43

Bevallom, nem olvastam az összes kommentet és talán már előttem is eszébe jutott ez valakinek: A gyalogost át kell engedni a zebrán, ha már lelépett rá. Ez világos. Amennyiben áll a a járdán, a zebra előtt, nem kell megállni az autóval, míg a gyalogos eldönti, hogy mi t is akar. Ez utóbbit hívják gyalogoscsalogatásnak és szintén buktató ok lehet a forgalmi vizsgán. Egyébként egyetrétek a kedves posztíróval. Az autósok jelentős részére igaz, hogy türelmetlenek és alacsony a toleranciaküszöbük.

Manyizga (törölt) 2008.02.28. 09:24:26

Mondjuk azt sose értettem, hogyha egy autósnak annyira rohadtul sürgős, hogy nem akar lassítani a zebránál, de a gyalogos "rákényszeríti", akkor utána hirtelen nem lesz sürgős semmi, és megáll anyázni...

Kisember 2008.02.28. 12:41:10

Majd májusban megint megcsináljuk.
MUK! Májusban Újra Kezdjük :)))

pipők 2008.02.29. 12:58:10

Nehogy azt gondoljátok, hogy tőlünk nyugatabbra rózsásabb a helyzet, meg 'jobbak' az emberek. Van pénzbírság nékik, hogyha nem engedik át a gyalogosokat, igen. Ott. Nálunk(Sopron, az annyira nincs messze az osztrák határtól) ha átlépik a határt a bunkó burgenlandi fejősparasztok ugyan úgy nem állnak meg a zebrán és ugyan úgy nem engednek át, mint a magyar autósok. Persze poziív példát is tudok mondani mindkét félről, de elenyésző mennyiségűt.
Tehát vagy a törvénynek kéne változni, vagy az embereknek...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása