Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Traffipaxot mindenkinek!

2008.02.29. 07:40 :: SilentSound

Mostanában sokat hallani arról a témáról, amivel kapcsolatosan Magpet fejtette ki a véleményét itt néhány kivételtől eltekintve egészen szokatlan, már-már irodalmi magasságokba csapva fel. Nem lepődnék meg, ha ezek után az eddigi posztolóinktól elmaradoznának az újabb sztorik, de az nem is igazi fanatikus, aki a sértegetést magára veszi. Meg ha ezt a sztorit végigolvassátok, valószínűleg kicsinyes országunk döntéshozói kerülnek majd a célkeresztbe.
Újabb remek és átgondolt ötlettel álltak elő illetékeseink, ez pedig a sebességmérés nevű üzletág közszolgálati tevékenység kihelyezése az arra érdemes vállalkozókhoz, mintegy felélesztve a méltán népszerű gebines rendszert.



Fiatalabbaknak: a kései kommunizmusban a gebin egy sajátos üzleti modell volt: a szerencsés kiválasztottak kvázi magánvállalkozásként üzemeltethettek különféle (jellemzően vendéglátó-ipari) egységeket. Mondhatjuk, hogy a gebin a szocializmusban csendben meghúzódó aprócska vadkapitalizmus volt. Itt most az ellenkezője készül történni: vadkapitalista környezetben a szerencsések (régen úgy mondták: „jó elvtársak”) hatósági jogkörnek látszó dolgot kaphatnak.

A tervezet szerint az önkormányzatok mellett bárki beszállhat a bizniszbe, aki a pályázati feltéteket teljesíti. (Hogy a feltételekkel milyen ügyesen szűkíthető a zsírosbödön közelébe engedhető jóbarátok köre, azt talán most ne is részletezzük!) A lényeg, hogy magánvállalkozások vásárolhatnak majd különféle sebességmérő eszközöket, radarozhatnak/lézerezhetnek kedvükre, majd a zsákmányt az illetékes hatóságoknak átadva jutalékot kaphatnak. Persze nyilván lesz alkalmunk meghallgatni, hogy ez mennyire rossz üzlet, drága az üzemeltetés, kevéske a visszacsurgó pénz, stb.

Akinek dejavu érzése támadt, nem jár messze az igazságtól. Igen, láttunk már ilyet. Ha azt mondom, Centrum Kft., mindenkinek beugrik, ugye? Mi történik, ha a közterületi közlekedéssel kapcsolatos – potenciálisan rengeteg pénzt tartalmazó – feladatot kiadjuk egy profitorientált magáncégnek? A megfejtést is elárulom: minden erejével profitot akar majd termelni. Nem fogja érdekelni a közlekedés rendje, a biztonság, a korrektség, a tisztesség: arccal a kassza felé! A Sebességmérő Kft. munkatársai ugyanolyan közkedveltek lesznek, mint a parkolóőrök, a nem hivatalos „megoldásokat” is meg lehet majd beszélni velük, bizonyára.

 A Centrumhoz és bűntársaihoz hasonlóan itt sem a vállalkozás az első helyen üldözendő. Mert tegyük szívünkre a kezünket: ki ne írna alá egy olyan szerződést az önkormányzati haverral, ami sok éven át busás bevételt fog hozni, még ha egy kicsit vissza is kell csurgatni belőle? Akiknek el kellene gondolkodniuk – ha már a vicces magyarországi jogrendnek köszönhetően börtönbe nem kerülhetnek -, azok a törvényhozásban, önkormányzatoknál üldögélő illetékesek: mennyire elegáns dolog így eladni a közterületet? Hogy történhet meg az ilyen szerződések aláírása?

 Egy biztos: ha ez fajta terror életbelép, akkor már a legnagyobb rosszindulattal sem tekinthetjük aljas boszorkányságnak a különféle segédeszközöket. Ezek innentől kezdve nem a közfeladatot ellátó rendőr (amúgy sokszor minimum vitatható…) munkáját fogják kicsit nehezíteni, hanem az állampolgárt fogják megvédeni egy gátlástalan szervezettől, amely egyébként semmivel sem rosszabb, mint az emeltdíjas SMS-sel, vagy uzsorakamattal operáló, jelenleg is büntetlenül üzemelő társulatok.

Aki mégis az utcára merészkedik autójával, az vigyázzon! Nehogy ráparkoljon Enver hodzsa szobrának tyúkszemére! Ja, hogy nem 1962, és nem Albánia? Elnézést, valamit félreolvastam.

210 komment

Címkék: közlekedés autó büntetés kresz lehúzás traffipax

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

okostojgli 2008.02.29. 12:06:19

Gera:

Abszolút jól látod.

Lui_78 2008.02.29. 12:09:55

Gera, Okostojgli,
Én is amelett vagyok, hogy tartsák be az emberek a KRESZT. Én is pont úgy utálom az idiótákat mint ti. Én a módszerrel nem értek egyet. Mert meggyőződésem, hogy nem arra fog kimenni a dolog, hogy zebrák előtt meg iskolák közelében alkalmazzák, hanem ahogy mondtam, vissza fognak élni vele. Mert ahogy Gera is mondta, ő is megszegi a KRESZT, ahogy mindenki.

okostojgli 2008.02.29. 12:10:03

Lui_78:

Hát pont erről van szó! Családod van, aggódsz értük. Azért aggódsz, hogy egy díszfasz el csapja a gyerekedet. Én is pont így vagyok!

Hát akkor mi az akadálya, hogy minden szabályt betartsunk? Te is, én is, mindenki. Mi az akadálya? Nem azért mert a szabályt be kell tartani. Lófaszt. Azért, mert ha mindenki betartja, akkor abból baj nem lesz. Ezért.

Lui_78 2008.02.29. 12:12:24

Gera,
Azért tartod be mert megbüntetnek? Remek hozzáállás. Azért kellene, mert normális ember vagy, nem sietsz, okosan felelősségteljesen gondolkozol szerintem....
Nem ez lenne a cél?

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.02.29. 12:12:30

Lui,

Ha belédcsattanak mondjuk épp gyorhajtás miatt (túl gyorsan megy, és későn veszi észre, hogy te mondjuk balra akarsz kanyarodni), te biztos majd elfogadod a magyarázatot, hogy "bocs, baszki, siettem..."

Johnny336 2008.02.29. 12:12:53

A szabalyokat be kell tartani. Ezt vallom en is. A foldi halandok nem biralhatjak felul a torvenyeket. Van egy jogi ertelmezese egy szabalynak, torvenynek. Aszerint kell nekunk is ertelmezni. Az, hogy egy szabaly jo-e, vagy sem, volt-e ralatasa a szabalyt megalkotonak az alkalmazas teruletere, az is mas kerdes. De ezt sem biralhatjuk.

Azok, akik eloadjak magukat, hogy "hu de jo, picsan lesz baszva az osszes amokfuto idiota.." azok szerintem meg nem hagytak el sajat kis burkukat, egyedul elnek egy lakatlan szigeten. Ez a trafis lehetoseg nem a kirivo szabalysertesek "megtorlasara" lett kitalalva (50-es tablanal 120-al kozlekedok; picsareszegen, jogsi nelkul, bontoszokeveny rozsdaboglyaval buszmegalloba behajto amokfuto allatok), hanem altalanossagban szopatja az egesz autos tarsadalmat.

Erdekes, nalunk mindig is zero tolerancia volt. Hany baleset van az ittas vezetesbol?!

A szabalyok betartatasan kellene ugykodni, nem pedig profitra hajtani. Ez teljesen jo azoknak, akik a hatterben ezt kitalaltak, es majd befektetnek ebbe. Vannak gyorshajtok sokan. Nem azt akarjak elerni a fejesek, hogy az emberek be akarjak tartani a torvenyeket. Inkabb kihasznaljak az ebben rejlo lehetosegeket...

okostojgli 2008.02.29. 12:12:55

Lui_78:

Bocsi, ..."el NE csapja"...

Akkor viszont mi ne visszaéljünk, hanem éljünk a trafis rendelettel. Dobjunk össze pénzt, vegyünk trafit, és rakjuk ki iskolákhoz, zebrák mellé.

Akadálya?

Lui_78 2008.02.29. 12:15:24

okostojgli,

Nem látom az értelmét a dolognak még egyszer mondom. Profitálni fognak belőle magánemberek, cégek. Szerinted ez a pénz nem lenne jobb mondjuk prevenciós célokra? Oktatásra? JObb utakra? Helyette majd gipsz jakab elmegy belőle síelni meg utazgatni. Nincs értelme.
Morálisan kellene megváltoztatni az embereket.
Szerintem.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.02.29. 12:16:43

A mi falunkban 40-es korlátozás van. Nem véletlenül, ott a posta, az élelmiszerbolt, az iskola, a buszmegállók, és sajnos zebra sehol sincs (nem mintha az autósokat az érdekelné, ha lenne).
A legtöbb autós 60-70-nel száguldozik keresztül a falun. Ott, ahol a gyerekek az iskolából jövet átmennek a buszhoz, ahol az anyukák átkelnek az orvosi rendelőhöz, a nyugdíjasok postához, stb.
Az önkormányzat az elsők közt lesz, aki traffit fog vásárolni, ezt bejelentette, és sokan támogatjuk is, annyira, hogy adakoztunk is az árára.
Senki ne veszélyeztesse a gyerekeinket csak azért, mert ő azt hiszi, rá nem vonatkoznak a szabályok.

Lui_78 2008.02.29. 12:16:48

Okostojgli,

Tökéletesen egyetértek.

EBEUSS (törölt) 2008.02.29. 12:18:07

magwas 2008.02.29. 11:50:48
"Nem kell gyorshajtani, nem tetszenek majd feljelentve lenni. Ennyi."

Rendszám kellene az ilyen "magwas", meg "kisember" féle bringások járművére, akik ezen a videón: www.youtube.com/watch?v=zm7jaCpCaNc cseszetetik az autósokat, aztán mindjárt nem lenne olyan nagy a pofájuk!

ihatethisindapassthingy 2008.02.29. 12:23:13

kimiki, hohó, ne húzd fel magad, hanem olvasd el, amit fentebb írtam, ti. nem száguldozok :)

160-al tudok menni, de nem szoktam. Egyrészt szabálytalan, másrészt benzinzabáló, harmadrészt meg minek. Autopályán általában 110-130-as tempót tartok,

> a jobbra tartási kötelezettség 180-nál sem
> oldódik föl!!

...és akkor megyek a belső sávban, ha előzök vagy nem tudok tartósan a megcélzott tempóval haladni a külső sávban (tehát előzök), egyébként külső sáv

> az ilyenek száguldoznak igazán,
> (kisebbségi érzés ellensúlyozása)

Hát barátom, engem nem fogsz látni száguldozni, de kétségkívül van ilyen jelenség.

> nem megyek gyorsabban a megengedettnél,
> de az ilyenek miatt amíg elérik a 130-at a
> belső sávban, kurvára ideges tudok lenni.

Há' bazz. Én meg az ilyen kurvaideges-nagyonsietős 180-al közlekedő emberektől tudok hülyét kapni, akik balra indexelve toporognak a seggemben, miközben látják, hogy nem azért tartom fel a bömöst, mert elfeledkeztem a jobbratartsról, hanem mert egy 100-al döcögő füstölő tehert előzök. Amint tudok, elhúzok az útból, addig meg bírja már ki, a balraindex és az análautózás semmivel nem fogja jobban felgyorsítani a folyamatot.

okostojgli 2008.02.29. 12:25:06

Lui_78:

No, már megérte ez a blog. Te, én, meg még aki akar, szálljuknk be egy trafipaxba. Legyen ez az 'Autózz' trafija, ha már egyszer ezt a demagóg nyitóposztot berakta. Javaslom szervezze meg az 'Autózz' a trafira a pénz összeszedését, az engedélyeket beszerzésének lebonyolítását, és a trafi üzemeletetését.

Ha már egyszer visszaélésről beszél mindenki... Mi viszont éljünk a jogunkkal.

Nekem 10 eFt-ot megérne a dolog. Még 200 ember beszáll, 2 milla.
Vegyünk trafit.

Johnny336 2008.02.29. 12:26:20

"54. §
(2) Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni."

Vajh mennyivel szoktak tekerni egyesek?
Akkor mar ide is tegyunk trafit. A szabalyokat be kell tartani!!!

Aszi 2008.02.29. 12:28:20

Lui_78!

Mint olvashattad, ezeket a cégeket az önkormányzatok és a közútkezelők fogják megbízni, szerződést kötnek velük. Ez pedig nyilvánvalóan azt jelenti, hogy az önkormányzat vagy a közútkezelő fogja megmondani, hol, milyen típusú szabálysértéseket kell dokumentálni. Tehát nem a cég fogja önkényesen eldönteni, hogy hol kezd el mérni meg kamerázni. Ha az önkormányzat azt mondja a cégnek, hogy pl. itt van ez a zebra, sokan panaszkodnak, milyen nehéz átkelni rajta, menjetek ide, fiúk, és kamerázzátok be, akkor a cég oda fog menni, felszerel egy kamerát, és onnantól kezdve mennek a szabálysértőkről készült felvételek a rendőrségre.

Rocko- 2008.02.29. 12:29:35

SilentSound · autozz.blog.hu 2008.02.29. 10:31:21
hát baszod, kék villogó van a fejemen, és így is kurvának nézel? :D
csak nehogy a következő igazoltatásnál a következő legyen a párbeszéd:
- jó napot kívánok, személyit, jogisítványt, kocsipapírokat!
- mennyi egy menet?
:D

EBEUSS 2008.02.29. 10:50:11
"Idáig is mindig kiszúrtam a mérőket"
hjah, most már minden sarkon lesz egy.

ihatethisindapassthingy 2008.02.29. 12:30:20

Rendet!, ennek a jelenségnek létezik a fordítottja is. Ha jön az 1.9TD, az képtelen elviselni, hogy előtte egy kisautó megy, neki meg kell előznie, minden áron. Rendszeres, hogy megelőz, majd beáll az én tempómra. Gratula. Baromira számít az 1.9-es és az 1.2-es motor közötti különbség a 90km/h-s úton (kivéve előzés, na ott örülnék egy nagyobb motornak).

Gera 2008.02.29. 12:31:18

"Azért tartod be mert megbüntetnek? Remek hozzáállás."

Igen, azért :) Én okos és felelősségteljes ember vagyok :), ezért csak akkor szegem meg a szabályokat, amikor nem veszélyeztetek vele senkit (pl az említett 40es tábla hajnalban). Semmiféle más módon nem lehet rávenni arra, hogy ne szegjem meg, csak ha megbüntetnek. Mivel okos vagyok :), ezért nem fogok évente milliós büntetéseket összeszedni azért, hogy félórás úton spóroljak 5 percet, hanem szépen be fogom tartani a korlátozásokat. Az első 200ezres büntetés után úgy fogom figyelni a táblákat, mintha az életem múlna rajta :)

Lui_78 2008.02.29. 12:31:54

Daily Shark,

Aki autóba ül az rizikónak teszi ki magát. Ha belémcsattan valami idióta, akkor belémcsattan. Nem mondom, hogy nem húznám ki a belét az orrán, de ha meg van a baj akkor megvan. Szerintem mint már mondottam, ezeket a szitukat a sunyi módon elbújó trafis vállalkozó nem fogja csökkenteni. Én a megelőzés, és hatékonyabb szűrés (alkalmasság) elvében hiszek. Aki hülye és nem érti, hogy nem azért kell menni normálisan mert akkor nem büntet meg a rendőr hanem mert akkor nem lesz baj, azt hiába bünteted meg. Menni fog legközelebb is. "Na majd jobban figyelek, meg amúgy is vettem egy Trafijelző detektort". Mindig találni fognak kiskaput az emberek, ami miatt meg fog bukni a rendszer. Az embert kell megváltoztatni, nem a szabályokat. A szabályokat BE KELL TARTATNI ez lenne a cél. A büntetésben nem igazán hiszek.

Lui_78 2008.02.29. 12:35:03

Aszi,

Azért nem értek egyet, mert önkormányzatok eddig is telepíthettek volna trafit. Németországban van ilyen autómata trafi nagyon sok helyen. Avval nincs is gondom, okos helyre kirakva, mérlegelési lehetőség nélkül aki átlépi fizet. Ilyen kellene ide is. De nem egy pénzéhes vállalkozó.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.02.29. 12:37:09

Lui,
És például a falunkban szerinted mi lenne a hatékony megelőzés, hogy a 40-es korlátozás ellenére ne száguldozzanak keresztül rajta?
A büntetésen kívül ugyan miből kapnak majd észbe?
Felőlem vegyen detektort, aztán lassítson le, ez a lényeg, de ehhez kell a traffi, mert anélkül az istennek se hajlandó lassítani.
(Aztán persze ha esetleg otthon az ő utcájában adná elő ezt más, ő lenne a legjobban felháborodva.)

Gera 2008.02.29. 12:37:40

Azt nem értem, hogy ha a rendőrség mér, az nem jó, mert korrupt, pénzéhes és a politika által kézivezérelt, ha viszont a magánszféra, az nem jó, mert korrupt, pénzéhes és a politika által kézivezérelt. Ki mérjen? A gyorshajtók? Ők biztos objektívek lennének :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.29. 12:39:32

okostojgli: Azért azt nehezen hiszem, hogy 200 ember pillanatok alatt lobogtatná a tízezrest, hogy "itt van, vegyetek rajta trafit". Arról nem is beszélve, hogy azután azt üzemeltetni is kell ám... :) Meg hirtelen nem is tudok olyan céget felmutatni, aminek minden engedélye megvan ehhez a bulihoz...

Lui_78 2008.02.29. 12:39:34

DailyShark,
Mégegyszer mondom, nem a trafival van gondom. Legyen midnen sarkon autómata trafi. Támogatom.
Csak ne egy profitéhes gátlástalan vállalkozó legyen mögötte, akinek az a jó ha megbüntet. Elvi kérdés. Kulcsszó: Németország - Autómata rendőrségi Trafipax. Az M1-esen nagyon szépen bizonyítottak. Miért kellene akkor más megoldás?

Aszi 2008.02.29. 12:40:59

Lui_78,

tévedés, eddig nem telepíthettek az önkormányzatok trafit, most kapták meg a lehetőséget, megfejelve azzal, hogy céget is megbízhatnak a feladattal, ennyiről van szó.

Még egyszer mondom, nem arról van szó, hogy ezentúl bárki, aki gondol egyet, bárhova elbújhat traffipaxozni és utána dől neki a zsé, hanem arról, hogy az önkormányzatok megbízhatnak cégeket azzal, hogy az általuk megszabott helyeken az általuk megszabott típusú szabálysértéseket dokumentálják.

goldrush 2008.02.29. 12:41:27

Huuuuheheheheee :)
Lelki szemeim előtt a következő kép:
Főhősünk(aki beruházott a traffira) lapítva üldögél a kocsijában, önfeledten fényképez, bemér, gépészkedik.Majd jön egy M5 béjemvé kb. 2,5 szeresével a bármikori megengedettnek sebességnek, sötétlelkű gyerekekkel benne és valahogy meglátják az ipsét.
Szerintetek nem rángatják ki a fickót és nem építik bele a fejébe a műszert?
Ugyanmár...

Lui_78 2008.02.29. 12:43:56

Aszi,

Amennyiben ezt visszaélés nélkül meg lehet valósítani, nem fogok kimenni tüntetni:)

EBEUSS (törölt) 2008.02.29. 12:45:25

goldrush 2008.02.29. 12:41:27

A parkolóőrnek is csak a jófiúk fizetnek, mert a rosszfiúk inkább felkenik a motorházetőre az ipsét, és rögtön kiderül, hogy mégis lehet törölni a készülékben...

Lui_78 2008.02.29. 12:46:32

Amúgy pár ilyen intézkedés még, és eljutunk majd odaáig, hogy quótapénzt fognak kapni azok az emberek, akik feljelentik a szomszédot. Vissza a jó öreg kommunizmusba.

Gera 2008.02.29. 12:47:43

Igen, az önkori által kihelyezett traffipax Ausztriában is a kommunizmus maradványa.

LLeo 2008.02.29. 12:47:52

...és kell majd fegyver, bilincs, gázspray, magánfogda, magánrabomobil stb.
Indult egy sebességmérésből...
Aztán a XXI. sz.-i Csák Máték néha kilovagolnak aktuális 5m-nél és 300 Le-nél nagyobb autóikon, megnézik a kalodába kötözött 40-es túllépőket és elégedetten mormogják maguk elé: "Köcsögök..." :DDD

Gera 2008.02.29. 12:48:52

Hozzászólásod kiválóan illusztrálja, hogy Magyarországon a rendszerváltás óta a szabadságot és a demokráciát az emberek úgy értelmezik, hogy minden szabályt le lehet szarni :)

Lui_78 2008.02.29. 12:52:24

Gera,

Itt megint az elv a lényeg. Valaki abból húz hasznot, hogy másikat mószerolja....
Valljuk be, azért magyarországon ennek szép múltja és jelene van....

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.02.29. 12:53:51

Lui,
Ez nagyon erős csúsztatás.
Mellesleg valószínűleg nem akad olyan ember, akit valamiért ne lehetne feljelenteni, mert a vérünkben van a szabályok megkerülése...

LLeo 2008.02.29. 12:54:22

Ez pontosan így van!
Csak van aki ezért börtönbe kerül, meg fizet mint a katonatiszt, valaki pedig először milliomos, majd milliárdos lesz.
Árnyalatnyi a különbség!

Lui_78 2008.02.29. 12:56:45

Daily,
Jahh ez így van. De ne Gipsz Jakab vállalkozó szopasson meg, hanem a rendőrség. Ezért vannak ugyanis. Ezért fizetjük az adónkból.
Nekik kellene Betartatni(!) a törvényeket.
Ha ez nem megy, őket kéne gatyába rázni. Szerintem.

Rendet! 2008.02.29. 12:57:59

ihate...stb.stb: nem az 1.9TD képtelen elviselni, hanem annak faszkalap sofőrje!

LLeo 2008.02.29. 12:59:18

Index főcím:
Kóka János: Készen állok a megmérettetésre

Muhaha!!!!

Vajon ha KJ feltűnne a traff. célkeresztjében, ugyan mi történne?
Tippek?
Vagy ez is beletartozik kakaóbiztos számítógép - digitális tábla - vizitdíj automata - kórházi széf vonalba? Rosszul látom? :DD

Aszi 2008.02.29. 12:59:38

Lui_78,

továbbra is a rendőrségtől kapod a büntetést, a vállalkozó csak DOKUMENTÁL.

Lui_78 2008.02.29. 13:03:34

Aszi,

Pont evvel van bajom. Felesleges 3. fél bevonása. Ki fogja kifizetni a bürokráciát? Te.
Kit fognak elsőnek megkenni? A vállalkozót.
A rendőrséget kéne fejleszteni, ezért vannak ugyanis....

storyline :) 2008.02.29. 13:05:48

Egyébként arra leszek kíváncsi, hogy pl az objektív felelősség alapján mi lesz akkor, ha éjjel kettőkor ellopják a kocsidat Szentgotthárdon, és rádverik az az 2.6 millió forintot, amit a nagy sietségben Záhonyig összeszedett. Nyilván a sofőrön nem lehet, de vajon behajtják-e az üzemben tartón?

Triznyai Döme 2008.02.29. 13:09:36

Cseppben a tenger...

Ez a post tökéletesen alkalmas a lehungarikumabb hungarikum bemutatására.
Ha ezt a szellemi energiabefektetést, kreativitást, szorgalmat, meglepő és vadiúj ötleteket -amivel furtonfurt bebizonyítjátok, hogy valami miért NEM valósítható meg, de ha valami istencsudája folytán mégis megvalósítható lenne, akkor miért lesz káros- VALÓDI célra lehetne öszpontosítani, akkor holnap már antigravitációs teherszállítók vinnék féreglyukakon az Alfa Centaurira a kofferméretű hidegfúziós erőműveket.

Lui_78 2008.02.29. 13:13:22

Döme,

Az persze eszedbe nem jut, hogy esetleg az ötletek szarok? Mert mondjuk úgy van kitalálva, hogy bizonyos emberek bizonyos érdekeit szolgálják? És esetleg ezért mondják úton-útfélen, hogy itt semmi nem úgy működik mint kellene?
Kussoljon mindenki, és egye meg a szart amit nyomnak a pofájába? Nem kommunizmus van már egy ideje asszem...

ihatethisindapassthingy 2008.02.29. 13:15:22

Rendet!: Nyilván :) F*kalapok meg mindenféle motorral szerelt autóban ülnek.

okostojgli 2008.02.29. 13:29:08

SilentSound,

Életem virágszála, hát pont az lenne a dolog lényege, hogy ha már ezerrel megy az üvöltés, hogy visszaélnek majd a gebines trafival, meg korrupció, meg haverok pénzelése, akkor oldjuk meg mi magunk! Jogunk van (lesz) hozzá.

Legyen saját trafipaxunk. Meg tudjuk csinálni? Meg. Akkor viszont nem kell a demagógia, hogy visszaélnek majd, meg haverok bulija, meg a többi...

Bevállalod? Megszervezed a tarfit? Összegyűjtöd a pénzt? De mindenek előtt utánajársz a jogi háttérnek? Mert ha utánajártál volna, nem ilyen kommenttel raktad volna be a nyitótopikot.

Egyébként komolyan mondtam, csináljuk meg. Keressünk önkormányzatot, közútkezelőt aki "bérbe adná" a közútját, alapítsunk közhasznú társaságot, dobjuk össze a pénzt, vegyük meg a készüléket, helyezzük ki, társadalmi munkában vigyázzunk rá, stb..
Mi az akadálya szerinted?

Lui_78 2008.02.29. 13:31:58

Okostojgli,

Ha elindul a dolog, az én részemre számíthattok!
Írásba adom:)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.29. 13:39:12

Okostojgli: Mikor meg lett hirdetve ez az egész, akkor végigolvastam, hogy milyen feltételei vannak annak, hogy egy cég egyáltalán elméleti szinten elvállalhasson ilyesmit.

Szerinted meg tudjuk csinálni? Biztos vagy ebben? Nem vagyok kishitű, de egyszemélyben kevés vagyok ahhoz (elsősorban már csak időhiány miatt is), hogy mindent megszervezzek és aztán üzemeltessek, közben pedig azon imádkozzak, hogy tényleg legyen annyi ereje a közösségnek, amiből ez az egész anyagilag is kivitelezhető, mert nekem jelenleg nincs rá keretem, hogy önerőből akár csak elindítsak ilyesmit.

Szerinted semmi akadálya nincs és nem lehet annak amiket te felvetettél?

Lui_78 2008.02.29. 13:42:33

Silent, Okostojgli,

Legyünk kreatívak. Ha mást nem is, de kereshetünk egy olyan önkormányzatot aki a hivatalos hátterét elintézni a dolognak, mi pedig "szponzorálnánk". Ez kb annyit jelentene, hogy Te itt a blogon publikálnád a dolgot, aki utána akar adakozhat. Az adott községen belül pedig mondjuk mi dönthetnénk el, hol legyen a műszer.
Kb.
Ez most csak kipattant a fejemből, nem tudom megvalósítható-e ez ilyen formában.

107! 2008.02.29. 13:42:45

qbr 2008.02.29. 09:10:58

2x3 sáv? Akkor nálatok is csak egy "kintfelejtett 50-es" tábla lehet! Felháborító! :-) (persze teljesen igazad van)
Azon vagyok meglepődve, hogy lakotterületen belül a 70-es táblákat a kamionosok is magukénak érzik (arról nem is beszélve, hogy a személyautók meg felhatalmazva érzik magukat a 90-100 ra, ha már 70-el is lehet menni)

Triznyai Döme 2008.02.29. 13:45:37

Erről beszéltem Luidrága!

(a _78 az a születési éved, a korod, a testsúlyod netán az IQ-d?)
Mondj nekem 3 (HÁROM, drei stück) dolgot, ami nem "bizonyos emberek bizonyos érdekeit szolgálja" a lúdtalpbetéttől nyelesfésűn át a tőzsdekrachig.
Ne kussoljon senki, ha a pofázás okoz nékije némi mulandó örömöt. 'Stenkém, akad aki gyufacímkét gyűjt... Mondjuk esetleg, netántán, okostojgli felvetésén sem ártana kicsinyég agyalni, hátha némileg több hozadéka lenne, mint nagylöttyös indulatból csáléra püfölni szegény billentyűzeted. De hát tedógod. Kommunizmus meg egy másodperc töredékéig se volt se itt, se máshol, de amit annak vélsz, a "létező abszurd" épp a fejekben nem ért véget. TE IS ezért vársz szinte mindent mástól. Csak NEKED NE KELLJEN...

Triznyai Döme 2008.02.29. 13:47:46

Lui!

Közben látom, hogy az utolsó mondat tévedés, RÁD a közben beírtak alapján NEM vonatkozik.

Lui_78 2008.02.29. 13:49:49

Döme,

Okés, wördpísz:)

EBEUSS (törölt) 2008.02.29. 13:51:56

Elgondolkodtam, és nekem időm, is meg pénzem is van beszállni ebbe a biznicbe!

Akkor aztán rettegjen minden becsületes autós! Az igazán gyorshajtóknak viszont tőlem nem kell majd félnie! ;)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.29. 13:54:46

EBEUSS: Aztán jól lefizeted magad, hogy ne jelentsd fel magad gyorshajtásért, mi? :D

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.02.29. 13:57:01

Ebeuss,
Miért, majd megfotosoppolod a fényképeket?

EBEUSS (törölt) 2008.02.29. 14:00:50

Biztos lehet ezzel is csalni valahogy, de elég ha egy városhatáron belüli vasúti átjárónál építem ki a főhadiszállást!

EBEUSS (törölt) 2008.02.29. 14:04:17

SilentSound, nem leszek korrumpálható! ;)
A tisztességesen megkeresett milliókból röhögve kifizetem a saját százezres büntijeimet! ;)

107! 2008.02.29. 14:09:13

"Külterületen még izgalmasabb a 30-as, 40-es tábla, mert ha jól emlékszem (lehet, hogy nem) itt a komolyabb retorziós határ már 30%-os sebesség túllépésnél húzódik. Nem egy helyen találkoztam vidéki utakon 40-es táblát (30%-os határ: 52-53 km/h)néha egy kanyar előtt, néha értelmetlenül, de utána kmeken keresztül sehol egy feloldó tábla, vagy egy útkereszteződés (ami elvileg felold). :("

Nem jól tudod! Nem a külterülethez van köze, hanem magához a korlátozáshoz. 100 km/h alatti korlátozásnál a felével, 100Km/h feletti korlátozásnál a harmadával kell túllépni, hogy kiemelt szabálysértés legyen. Ha csak kettővel is túlléped, az is szabálysértés! Csak nem kiemelt.

Azért érdemes lenne elgondolkodni! Miért raknak ki harmincas táblát? Lehet hogy balesetveszély miatt? És ki szokta betartani lakó-pihenő övezetben a 20 Km/h-s sebességkorlátozást? Vagy az is hülyeség? Persze, végülis csak gyerekek játszanak lent a házakközött, idős nénik sétáltatnak kutyákat... minek ott husszal menni!

Horvátországban motoroztam a nyáron, és rájöttem, hogy náluk érdemes figyelni a seb.korl. táblákat. Ha kiraktak valahova egy 40-es táblát, az tuti hogy ott igazi lábtartókarcolós kanyar jött (szalagkorlát nélkül)

Valaki már mondta, ha valóban kinthagyott tábláról van szó, be kell jelenteni, ha még így sem veszik le, akkor szólj bármelyik szinesfémtolvaj ci... romának, és az elintézi! :-)

okostojgli 2008.02.29. 14:12:08

SilentSound:

Mivel a saját trafipax meg nem valósítását nem a jogszabályokkal indokolod, hanem hogy kevés vagy hozzá, meg csóró is és mindamellett még halálra is dolgozod magad, nincs iőd ilyenekre, akkor valószínüleg megvalósítható a dolog.

Első lépés: írj pl. egy posztot, ahol várod a dologba beszállni kívánókat. Meglátjuk hányan jelentkeznek. Miért higgyem azt, hogy ne akadna köztük egy jogász, aki utánajár a jogszabályi háttérnek? Esetleg még összegründol egy kht-t is. Miért gondoljam azt, hogy nem akad majd egy önkormányzat sem ahol az iskola meg a zebra mellé ne akarna trafit tenni de nincs rá pénze? Miért ne gondoljam, hogy Lui-n meg rajtam kívül nem lesz senki akit érdekel a dolog (még ezt az idióta EBEUSS-t is idevéve)?

Már rögtön az elején nem kéne feladni. Ahogy ezt a posztot be tudtad rakni a magántrafipax ellen, ugyan olyan erővel egy magántrafi mellett érvelő topikot is írhatsz.

107! 2008.02.29. 14:16:14

azbuco 2008.02.29. 11:05:25

Végre egy normális ötlet!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.29. 14:19:42

Okostojgli: Tudodmit? Van itt nekünk egy közlekedési szakjogász szakértőnk, írok neki egy levelet!

okostojgli 2008.02.29. 14:32:58

SilentSound:

Nagyon jó ötlet. Megpróbálok váltani én is pár szót eről a jogász barátommal.

Alakul ez, alakul ez...

107! 2008.02.29. 14:43:44

Silent, Okos!
Elhiszitek, hogy vannak még rendes emberek, meg vannak még valódi alapítványok, aki tényleg nonprofit szervezetként csinálják, amit csinálnak. Nézzétek meg az öreg Sántát, a ZSARUCAR-ost. Nagyon sok embernek okozott már örömet azzal, hogy megtalálta az ellopott autóját. Őróla miért nem beszél senki? Mindig csak a negatív példa a téma!
Neki bármikor adnék trafira engedélyt!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.29. 14:46:14

107: Lesz róla is poszt, de pszt! ;)))

Okostojgli: Íme a vonatkozó rendelet leglényegesebb részlete:

"12. § (1) A 2-8. §-ban meghatározott jogszabályi rendelkezések megsértését igazoló képfelvételek készítésére, továbbítására a rendőrségről szóló 1994. évi XXXIV. törvény 76. §-a alapján a Rendőrség, valamint - az általa kezelt közutakon - a Kkt. 33. § (1) bekezdés és a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 63/A. § szerinti közút kezelője - írásba foglalt vállalkozási szerződés alapján - közreműködőt is igénybe vehet.
(2) Közreműködőként olyan jogi személy, valamint jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság és egyéni vállalkozó vehető igénybe, amely
a) rendelkezik:
aa) a gépjárműről és annak hatósági jelzéséről felvételt készítő eszközre vonatkozó követelményekről szóló külön jogszabályban meghatározott feltételeknek megfelelő eszközökkel és a használatukhoz meghatározott feltételekkel, és
ab) az MSZ EN ISO 9001:2001 számú szabvány szerinti vagy ezzel egyenértékű minősítéssel, és
ac) a tevékenységével összefüggésben felelősségbiztosítással, és
ad) az (1) bekezdésben meghatározott szerv által kiadott képfelvétel készítési jogosultsággal, és
b) nem rendelkezik köztartozással, és a tevékenységben személyesen részt vevő alkalmazottai büntetlen előéletűek, és
c) szerepel az államtitkot vagy szolgálati titkot, illetőleg alapvető biztonsági, nemzetbiztonsági érdeket érintő vagy különleges biztonsági intézkedést igénylő beszerzések sajátos szabályairól szóló 143/2004. (IV. 29.) Korm. rendelet 2. § 14. vagy 15. pontjában meghatározott jegyzékben, illetve irányadó jegyzékben.
(3) Amennyiben a közreműködő a (2) bekezdésben foglalt feltételeket már nem teljesíti, a továbbiakban nem vehető igénybe közreműködőként.
(4) A 2-8. §-ban meghatározott jogszabályi rendelkezések megsértését igazoló képfelvételek továbbítására vonatkozó részletes feltételek meghatározása érdekében a Rendőrség, valamint a közút kezelője együttműködési megállapodás köt."

EBEUSS (törölt) 2008.02.29. 15:14:02

okostojgli 2008.02.29. 14:12:08
"Miért ne gondoljam, hogy Lui-n meg rajtam kívül nem lesz senki akit érdekel a dolog (még ezt az idióta EBEUSS-t is idevéve)?"

Ha tényleg ilyen f*szságra adnám a fejem, akkor azt nem veled képzelném el okostóni!

zwilling 2008.02.29. 15:20:46

Pyf325

azt nem tartanád jó ötletnek, ha a szomszédodat, munkatársaidat is megfigyelhetnéd, végül is csak a bűnözőktől védenéd meg az országot, nem baszki?
jó reggelt neked!, nem veszed észre, hogy ezek a trendek élhetetlenné és undorítóvá teszik az országot.

"3/3
nem leszel soha a párom"

107! 2008.02.29. 15:32:11

Zwilling!

Ha a szomszédod rendszeresen bebaszva jön haza a kocsijával, amikor a porontyod kint focizik a haverokkal, nem jelented fel?

Nem arról van szó, hogy "feketevágásokat" kell bejelenteni, hanem a saját életünket befolyásoló, veszélyeztető ökröket kell felnyomni.

EBEUSS (törölt) 2008.02.29. 15:41:27

107! 2008.02.29. 15:32:11

Akkoriban a feketevágás is ugyanolyan veszélyes volt a népgazdaságra, mint pld. ma a zárjegy nélküli cigeretta árusítás!

Most éppen nem a gyilkosok feljelentéséről vitatkozunk, hanem a szabálysértőkön! Ebbe pedig minden magyar állampolgár beletartozik, csak abban van differencia, hogy naponta hányszor sért szabályt!

107! 2008.02.29. 15:45:14

Hála az égnek, ennyire méllyen nem melegedtem bele a témába, de szerintem nem egylapon említendő a két dolog.

EBEUSS (törölt) 2008.02.29. 16:07:07

Pedig arra készül a nép a blogon, hogy kezdetben videókkal, fényképezőgépekkel felszerelkezve jelentgessék fel a szabálytalan előzőt, zebrán parkolót, stb. Aztán jöhetnek a záróvonalra fél kerékkel "rálépők" levideózása, utána pedig hitelesített traffival kiszűrni szinte mindenkit...

Minden magyar állampolgár tarthasson saját traffit, hogyha a szomszéd beméri, akkor másnap viszont tudjon mérni bosszúból!

És ha egy nő mellét fogod bámulni a szeme helyett beszélgetés közben, akkor pedig jöhet a szexuális zaklatásért a vád!

storyline :) 2008.02.29. 16:08:32

EBEUSS

Ha 160-al lemegyek a Balatonra az hány szabálysértésnek számít?

EBEUSS (törölt) 2008.02.29. 16:13:53

Ezt tőlem?

Az én szabályaim szerint egynek sem...
Különben meg 107! -et kérdezd! ;)

zwilling 2008.02.29. 16:23:51

oké, ha tényleg csak lassan kéne menni, meg a közlekedés biztonsága a cél akkor miért nem jelentkezik senki díjazás nélkül a magántrafizásra, bár amúgy nincs kétségem, hogy MO.-n még ingyen, puszta rosszindalatból, irigységből is kiálnának néhányan.

107!
nem, nem jelentem fel. elintézem magam.ne haragudj, de én nem hiszek az állami igzságszolgáltatásban ilyen téren.ha feljelentem akkor legközelebb kiszáll és meg is veri a gyerekemet.nekem jobb ezt magam elintézni, de ez az én véleményme.

Radical Massza 2008.02.29. 16:31:18

Szóval hogy is állunk a legirritálóbb közúti szabálysértések videózásán alapuló feljelentéssel? Az objektív felelősség alapján vajon foglalkozik-e a rendőrség a piroson gyalogosok közé hajtók feljelentésével?

Radical Massza 2008.02.29. 16:35:38

zwilling, naponta többször törnek az életemre, ha nem autóval vagyok. Unom a birkalétet, ezért teljesen ingyen jelentem fel bármelyik ilyen mocskot, aki megölne, ha nem volnának még jobbak reflexeim. Sem irigység, sem rosszindulat nem motivál, mindössze szeretem a biztonságot és gyűlölöm a mindenkin átgázoló arctalanokat.

storyline :) 2008.02.29. 16:53:20

EBEUSS

Tőled, és csak a "van differencia, hogy naponta hányszor sért szabályt" miatt :)

107!


Ha 160-al lemegyek a Balatonra az hány szabálysértésnek számít?

Radical Massza 2008.02.29. 17:20:12

Hány szabálysértés? Nem lehet túl sok, ha az alábbit ennyire mérik:
www.haon.hu/hirek/Hajdu-Bihar/cikk/20-kresz-szabalyt-sertett-osszesen-40-szer/cn/news-20080228-12224986

FlybyWire 2008.02.29. 17:20:12

"Gábor 2008.02.29. 10:48:43
Srácok, micsoda hülye duma, hogy 30 as táblák mögűl fognak vadászni az autósokra. Hát nem látjátok, AKÁRHOL megyünk Budapesten belül, SENKI nem tartja be az 50 es táblákat. Szerintem nagyon is jó az ötlet, ezzel ugyanis talán visszaszoríthatjuk azt a rengeteg balesetet, amelyet száguldozó autóstársaink okoznak"

Nem töri a hátad a falvédő? Egy 5 éves nincs ilyen naív....

zwilling 2008.02.29. 17:31:01

Radical Massza

nézd, nekem semmi bajom nincs azzal, hogy az indokolatlanul erőszakosan, szabálytalanul vezetőket megbüntessék, sőt szorgalmazom. nem ismersz, de én vagyok az aki szinte mindig átengedem a gyalogosokat és lakotton belül be is tartom a sebességkorlátozást a legtöbb esetben. de a végrehajtó hatalom ezen szegmensének privatizálásával egyszerűen nem tudok egyetérteni, mert szerintem ez és még sok más hasonló tett(pl.: parkolás) megmérgezi a társadalmat, az emberi kapcsolatokat, élhetetlenné tesz egy világot.

Magyarországon be kell látni, hogy minden a pénz beszedéséről szól. A parkolási díj esetén leegyszerüsítve azért fizetsz ki b@szott sok pénzt, hogy a saját pénzedből vett autóddal megálj a saját pénzedből(adódból) épített útnak a szélén. Látni kéne, hogy a magántarfinál is csak egyetlen egy dologról van szó: nincs pénze az országnak, amit el lehetett adni az ország tulajdonából a kormány már eladta, hát most jön az állam,ország jogainak az eladása...ennyi.

FlybyWire 2008.02.29. 17:38:29

zwilling 2008.02.29. 17:31:01

Sajnos egyet kell, hogy értsek.
A spicliskedés üzletiesítése, mint a dolog mögött húzódó erkölcsi vonal, senkit nem bánt?

Radical Massza 2008.02.29. 17:42:10

Lehet, hogy nekem van baj a magyar génjeimmel, de nem a visszaélést látom először egy lehetőségben, hanem a hasznát. Atom kell az utakra, hogy rend legyen, túlment már azon a határon, amit kordában tudna tartani az a néhány szerencsétlen fakabát, ezért érdemesnek tartom civilek kezébe adni a lehetőséget. Lesz néhány 30as táblás áldozat, nem vitatom, de sokkal több hasznát látom. A példaként állítható országokban úgy 10-15% sofőrt korbáccsal sem lehetne szabálykövetésre kényszeríteni, ez Magyarországon szinte fordított arányokkal üzemel.

www2.privatbankar.hu/html/cikk/kommentar.php?kommentar=22626

Szóval ha nem végzik ki a vétlen gyereked a közlekedők a zebrán vagy a járdán, már megérte.

Aga · http://www.traffipax.eu 2008.02.29. 17:42:12

Akit melyebben erdekel a tema, a www.traffipax.eu oldalon talal reszletes ismertetot mind a mero mind a detektalo/blokkolo keszulekekrol, meresi technikakrol, stb.

EBEUSS (törölt) 2008.02.29. 17:42:38

Szia Ficere! :)
Nem gondoltam volna, hogy lesz valami amiben egyetértünk! ;)

zwilling 2008.02.29. 17:53:49

Radical Massza 2008.02.29. 17:42:10

nézd, az ország már bizonyított ezen a téren.ne legyenek illúzióid.

szerintem se jó az ami most van, de pl. a parkolás üzletiesítése szerinted mennyi pozitívumot hozott.ha jól emlékszem azért ott is volt az elején valami duma, hogy tehermentesíti a várost, meg tisztább levegő blablabla, azt csak a zsebedet tehermentesíti semmi mást barátom...

FlybyWire 2008.02.29. 18:07:02

"Radical Massza 2008.02.29. 17:42:10
Lehet, hogy nekem van baj a magyar génjeimmel, de nem a visszaélést látom először egy lehetőségben, hanem a hasznát"

Nem a génjeiddel van baj, hanem hogy még mindig vannak illúziód abban az országban, ahol mindenki annál többet lop, minél feljebb áll a "létrán". Élen a "vezér"-ekkel... :(

FlybyWire 2008.02.29. 18:08:22

EBEUSS:
Szeva,

Szerintem több dologban is, mint gondolnád :)

EBEUSS (törölt) 2008.02.29. 18:17:50

Ficere 2008.02.11. 12:11:54
"Nemtom miért hagyjátok magatokat szívatni a szokásos trolloktól? (EBEUSS főtroll vezérletével :)"

Pedig ebből nem ez következne... ;)

EBEUSS (törölt) 2008.02.29. 18:48:01

Most mondták az RTL Klubon, hogy a legfelsőbb bíróság szerint mégsem kell fényképpel bizonyítania a parkolócégnek, elegendő az adatlap kitöltése!

Ez az igazi nonszensz!
Akkor a parkolóőrnek már nem kell annyit kutyagolnia. Kiáll a Váci út szélére, és felirogatja az ott elhaladó autók rendszámát, típusát, és színét! Fasza!

EBEUSS (törölt) 2008.02.29. 18:57:48

Úgy látszik a parkolótársaságoknak jó kapcsolata van az igazságszolgáltatással!
Ekkora képtelenséget! Egyszerűen nem tudom felfogni, hogy ez megtörténhet!

1998-ban kaptam életemben először, és ez idáig utoljára mikuláscsomagot, úgyhogy nem azért hőzöngök, mert notórius ingyen parkoló lennék!
Egyszerűen felháborít, hogy bíróság ilyen hülyeséget találjon ki!

107! 2008.02.29. 19:32:55

Majd nézzétek meg, hogy fénykép nélkül mennyi zsét szednek be! Semmit, mivel nem neked kell bizonyítani az ártatlanságod, hanem nekik a bűnösséged!

160-al balcsira? Szabálysértésnek feltehetően egy, csak több rendbeli. Sebesség jelentős túllépése legalább annyiszor, ahány település van, plussz a lokotterületeken kívüli részek.

Még jó, ha én jeentek fel valakit, akkor azt nem értékelik besúgásnak.
Szükség van ilyen fajta segítségre, mert az emberek olyanok, ha rendőrt látnak, nem követnek el szabálysértéseket (sajnos azért ez nem fedi teljesen a valóságot) De az biztos, hogy sokkal durvább szabálysértéseket látok munkából hazafelé menet, mint szolgálatban a csíkosból. Múltkor írta valaki a jellegnélküli autóbol ellenőrzést! Szerintem nagyon jó ötlet. Senki nem mondhatná, hogy besúgás, meg ilyenek, mert ugyan úgy rendőrök jelentenének fel, csak nem látványos rendőrautóból.

EBEUSS (törölt) 2008.02.29. 19:47:56

107! 2008.02.29. 19:32:55
"Majd nézzétek meg, hogy fénykép nélkül mennyi zsét szednek be! Semmit, mivel nem neked kell bizonyítani az ártatlanságod, hanem nekik a bűnösséged!"

Éppen ez benne a fantasztikum, hogy az adatlap bizonyítja a bűnösséged!

A megszólaltatott bírónő éppen arról beszélt, hogy az autósnak kell bizonyítania, hogy nem járt ott.
Mivel itthon nincs precedens jog, gondolom a normálisabb bírók fényképet is fognak kérni, a hülyébbek meg a gyors ügymenet érdekében nagyüzemben fogják elkaszálni az autósokat...

EBEUSS (törölt) 2008.02.29. 19:50:31

Nem kell fényképet bemutatni a parkolócégeknek, hogy bizonyítsák: tilosban parkolt valaki autójával. Elég az az adatlap, amelyet a parkolóőr tölt ki. Ezt mondta az RTL Klub Híradójának a Fővárosi Bíróság Polgári Kollégiumának helyettes vezetője. Januárban egyébként pont a Fővárosi Bíróság egyik bírója adott igazat egy autósnak azért, mert nem volt fénykép a tilosban parkolásáról. Több tízezer parkolási ügy van a Fővárosi Bíróság előtt.


„Azért mert az x ügyben, meg az y ügyben így döntöttünk, az nem jelenti azt, hogy az x, y ügyből át lehet venni az ismeretekeket. Ugyanis minden ügy más” - például a parkolóórák hitelesítését hiányoló, és ezzel pert nyerő ügyvéd érvelését sem használhatja fel más autós saját perében - magyarázza a polgári kollégium helyettes vezetője. Sok ügyük van és egyre több probléma. Több tízezer parkolási tartozás kerül bíróság elé fizetési meghagyással.

„Most ott tartunk, hogy egy kicsit ellehetetlenült a helyzetünk, sok bíró csak parkolási ügyeket tárgyal” – mondta Polgárné Vida Judit, a Fővárosi Bíróság Polgári Kollégiumának helyettes vezetője.

„Az adatlapok önmagukban további bizonyíték nélkül az adatbevitel ellenőrizhetetlensége miatt nem alkalmasak kétséget kizáróan annak a bizonyítására, hogy ezek az adatok a valóságnak megfelelnek” - még januárban számolt be az RTL Klub Híradója erről a jogerős döntésről. A bíróság a megbírságolt autósnak adott igazat, mert szerinte nem elég bizonyíték a parkolóőr által kitöltött adatlap. Más bíróság szerint viszont elég. Az ellentétes ítéletek, az évekkel ezelőtt még fénykép nélkül kiszabott büntetetések és a tavaly óta többszörösére nőtt parkolási perek miatt a Fővárosi Bíróságon értekezletet tartottak. Állásfoglalásuk és a jogszabályok szerint az adatlap mellé más bizonyíték nem kell.

„Ez önmagában nem védekezés, hogy nincs fénykép. Neki az adatlapon szereplő, bevitt adatokkal kapcsolatos körülményekkel kell valamilyen módon megdöntenie úgy, vagy legalább kétely ébresztenie, ami alapján a felperesnek azt tudjuk mondani, hogy prezentáljon még bizonyítékokat” – mondta Polgárné Vida Judit.

Vagyis, ha az autós nem tudja bebizonyítani, hogy nem parkolt ott, a bíróság elfogadja a parkolócégek adatlapjait, akár fénykép nélkül is.

107! 2008.02.29. 20:03:01

Igen, láttam én is! Csak hogy precedens jog nincs rendben is van, arra ott az USA. Viszont van nálunk ártatlanság vélelme! Nézd meg a 2006-os dolgokat. Sokszor még a videófelvétel is kevés volt bizonyítéknak. Nem kell sok idő, és ugyan ez a hírműsor fog beszámolni arról, hogy hány ügyvéd és jogvédő tiltakozott az intézkedés ellen.

EBEUSS (törölt) 2008.02.29. 20:21:10

Remélem is, mert ez nonszensz!

Aszi 2008.03.01. 00:58:49

107, azért annyit tudhatnál rendőr létedre, hogy ártatlanság védelme csak a büntető- és a szabálysértési jogban van, a parkolás díjfizetés nélkül pedig polgári ügy, tehát ott ilyen nincs.

Aszi 2008.03.01. 01:01:18

jav.: védelme=vélelme

107! 2008.03.01. 20:06:35

Nem mindegy, hogy közteresről, vagy parkolóörről van szó! Egyébként csak várjuk ki. Nem lesz ebből semmi. Csak gondoljatok vissza a parkolóautómaták hitelességével kapcsolatos problémákra. (Egyébként mindegy, hogy van, vagy nincs ártatlanság vélelme. Bizonyítsák be, hogy igénybe vettem a "szolgáltatásukat".)

Radical Massza 2008.03.10. 13:47:26

Gondolatébresztőnek: a philadelphiai közlekedési kamerakontroll tiszta haszna 2 millió dollár volt egy negyed évre. Emellett a balesetek drámai mértékű csökkenése már csak bónusz az adott területen.
Vajon miért nem érdeke a rendőrségnek, hogy hasonló automata kamerákat szereljen fel a lámpákhoz?
www.bizjournals.com/philadelphia/stories/2008/02/25/daily12.html?t=printable

EBEUSS (törölt) 2008.03.10. 16:19:08

Radical Massza 2008.03.10. 13:47:26

Szerencsére itthon még a hatóság sem szereti, ha folyamatos kameramegfigyelés alatt áll mindenki! Biztos magukról sem akarnak kompromittáló felvételeket! ;)

Így is tragédia ez a sok kukkoló szerkezet mindenfelé, de ne izgulj, előbb-utóbb itt is megvalósul az álmod, és szarni sem fogsz tudni nyugodtan...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása