Újabb remek és átgondolt ötlettel álltak elő illetékeseink, ez pedig a sebességmérés nevűüzletágközszolgálati tevékenység kihelyezése az arra érdemes vállalkozókhoz, mintegy felélesztve a méltán népszerű gebines rendszert.
Fiatalabbaknak: a kései kommunizmusban a gebin egy sajátos üzleti modell volt: a szerencsés kiválasztottak kvázi magánvállalkozásként üzemeltethettek különféle (jellemzően vendéglátó-ipari) egységeket. Mondhatjuk, hogy a gebin a szocializmusban csendben meghúzódó aprócska vadkapitalizmus volt. Itt most az ellenkezője készül történni: vadkapitalista környezetben a szerencsések (régen úgy mondták: „jó elvtársak”) hatósági jogkörnek látszó dolgot kaphatnak.
A tervezet szerint az önkormányzatok mellett bárki beszállhat a bizniszbe, aki a pályázati feltéteket teljesíti. (Hogy a feltételekkel milyen ügyesen szűkíthető a zsírosbödön közelébe engedhető jóbarátok köre, azt talán most ne is részletezzük!) A lényeg, hogy magánvállalkozások vásárolhatnak majd különféle sebességmérő eszközöket, radarozhatnak/lézerezhetnek kedvükre, majd a zsákmányt az illetékes hatóságoknak átadva jutalékot kaphatnak. Persze nyilván lesz alkalmunk meghallgatni, hogy ez mennyire rossz üzlet, drága az üzemeltetés, kevéske a visszacsurgó pénz, stb.
Akinek dejavu érzése támadt, nem jár messze az igazságtól. Igen, láttunk már ilyet. Ha azt mondom, Centrum Kft., mindenkinek beugrik, ugye? Mi történik, ha a közterületi közlekedéssel kapcsolatos – potenciálisan rengeteg pénzt tartalmazó – feladatot kiadjuk egy profitorientált magáncégnek? A megfejtést is elárulom: minden erejével profitot akar majd termelni. Nem fogja érdekelni a közlekedés rendje, a biztonság, a korrektség, a tisztesség: arccal a kassza felé! A Sebességmérő Kft. munkatársai ugyanolyan közkedveltek lesznek, mint a parkolóőrök, a nem hivatalos „megoldásokat” is meg lehet majd beszélni velük, bizonyára.
A Centrumhoz és bűntársaihoz hasonlóan itt sem a vállalkozás az első helyen üldözendő. Mert tegyük szívünkre a kezünket:ki ne írna alá egy olyan szerződést az önkormányzati haverral, ami sok éven át busás bevételt fog hozni, még ha egy kicsit vissza is kell csurgatni belőle? Akiknek el kellene gondolkodniuk – ha már a vicces magyarországi jogrendnek köszönhetően börtönbe nem kerülhetnek -, azok a törvényhozásban, önkormányzatoknál üldögélő illetékesek: mennyire elegáns dolog így eladni a közterületet? Hogy történhet meg az ilyen szerződések aláírása?
Egy biztos: ha ez fajta terror életbelép, akkor már a legnagyobb rosszindulattal sem tekinthetjük aljas boszorkányságnak a különféle segédeszközöket. Ezek innentől kezdve nem a közfeladatot ellátó rendőr (amúgy sokszor minimum vitatható…) munkáját fogják kicsit nehezíteni, hanem az állampolgárt fogják megvédeni egy gátlástalan szervezettől, amely egyébként semmivel sem rosszabb, mint az emeltdíjas SMS-sel, vagy uzsorakamattal operáló, jelenleg is büntetlenül üzemelő társulatok.
Aki mégis az utcára merészkedik autójával, az vigyázzon! Nehogy ráparkoljon Enver hodzsa szobrának tyúkszemére! Ja, hogy nem 1962, és nem Albánia? Elnézést, valamit félreolvastam.
Traffipaxot mindenkinek!
2008.02.29. 07:40 :: SilentSound
Mostanában sokat hallani arról a témáról, amivel kapcsolatosan Magpet fejtette ki a véleményét itt néhány kivételtől eltekintve egészen szokatlan, már-már irodalmi magasságokba csapva fel. Nem lepődnék meg, ha ezek után az eddigi posztolóinktól elmaradoznának az újabb sztorik, de az nem is igazi fanatikus, aki a sértegetést magára veszi. Meg ha ezt a sztorit végigolvassátok, valószínűleg kicsinyes országunk döntéshozói kerülnek majd a célkeresztbe.
210 komment
Címkék: közlekedés autó büntetés kresz lehúzás traffipax
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
tygger 2008.02.29. 08:03:38
Manyizga (törölt) 2008.02.29. 08:15:27
Rendőrautónak akarok látszani!!! :)
107! 2008.02.29. 08:41:45
Csak úgy megjegyzem! Volt már eddig is példa arra, hogy feljelentették a rendőrautót is gyorshajtás miatt. (attól még hogy nem verik nagydobra...) Ebben csak az a baj, hogy sokszor kiadják a sürgős címet, de nem adnak engedélyt a megkülönböztető jelzésekre, csak annyit mondanak az ügyeleten, hogy "sies"! Én már nem (kicsit megfontoltabb vagyok), de a fiatal vehemens zsaruk tolják a kocsina ezerrel, hogy odaérjenek (mert azt mondták sies)
A témához annyit tennék hozzá, hogy ezek az elgondolások mind jók lennének (parkolócég, jegyellenőr, sebességmérőcég...) ha úgy működnének, ahogyan kell. Csak az a baj vele, hogy olyan ez mint kurvát futtatni. Ha már van kurvám, akkor megvédem... ha megvédem, akkor kell hozzá fegyver... ha van fegyverem, akkor szerzek egyet a haveromnak is... A bűnözés melegágya mind két sztori!
Vladimir Harkonnen 2008.02.29. 08:44:33
Luis De Funes egy hordozható stoptáblával settenkedett, amikor elmentek mellette felállította, és megbírságolta az autóst!
Mi van ha a bevétel érdekében majd ezek is bedugnak a bozótosba egy 30-as táblát, aztán mehet a bírságolás feszt! Senki se jár közútkezelői térképpel a zsebében ellenőrizni a hivatalos korlátozásokat.
A helyszíni "elintézést" állítólag kiszűrik, mert egyből műholdra dolgoznak. Bár biztos lesz arra is okosság.
Vladimir Harkonnen 2008.02.29. 08:48:31
Visszavettek a szabályzatban?
Valamikor úgy volt (ha jól tudom), hogy a rendőr akkor használhat megkülömböztető jelzést, ha szolgálat ellátása szükségessé teszi. (Tehát akkor, ha úgy gondolja)
ford 2008.02.29. 08:48:32
ex-dr. vuk 2008.02.29. 08:50:45
Ugyanakkor tamogatnam, hogy amator (nonprofit) egyenek is dokumentalhassanak (fenyekepezojukkel, videokamerajukkal) szabalyserteseket, es ezek alapjan is lehessen buntetni. (Igen lehet besugot kialtani.) Ezzel talan lenne egy kis rend, ha mar az erre hivatottak (rendorok, azok) nem mozditjak a segguket (esetleg kikuldtek oket trafizni az orszaguti 30-as tabla melle).
Gondolok itt a szabalytalan parkolasokra, elsosorban. Ugye.
jozso928 2008.02.29. 08:51:16
A cikk amúgy nagyon jól rávilágít a Centrum Kft-s példával ennek a törvénynek a jövőjére, a korrupció melegágya lesz, törvényes keretek közé szorítva, mind az autós, mind a politikusok részéről.
Na megyek veszek egy lézerblokkolót, még akkor is jó szolgálatot fog tenni ha amúgy ahol csak lehet betartom a sebességhatárokat, de elég lesz elnézni egy kinnfelejtett táblát és máris valószínűsítheted hogy ott fog állni egy trafi. Mert azt ugye mindenki sejti, hogy ezek a magántrafik nem ott állnak majd ahol balesetvédelmi szempontból lassítani kellene a forgalmat és védeni az embereket a száguldozóktól, hanem ott ahol a legtöbbet lehet kaszálni, ahol semmi veszély nincs ezért könnyebben lépik túl az autósok a sebességhatárt, és ahol kinnmaradnak a négysávos főúton a 40-es táblák.....
Bianco 2008.02.29. 08:52:47
(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2008.02.29. 08:56:41
feketebarany666 2008.02.29. 08:57:25
107! 2008.02.29. 08:58:48
Lassan már inmunis leszek ezekre a beszólásokra! És milyenek vagyunk még Vuk? Majd én válaszolok helyetted: Szemkilkövős, nőket megerőszakolós, korrupt ÁVH?
exseven 2008.02.29. 09:01:44
jibberish 2008.02.29. 09:02:35
movhu 2008.02.29. 09:04:52
mover.blog.hu/2008/01/22/title_19743
Az egész akkora baromság, hogy már kormányzati szinten is vissza akarnak lépni a kérdésben. Rossz az irány szerintem. Inkább minden területen a hatósági emberek jelenlétét kellene fokozni, akinek garantáltan 0 anyagi érdeke fűződik a büntetéshez, és tényleg a szabályok betartása a célja.
qbr 2008.02.29. 09:10:58
A rendőrség itt soha - ismétlem: SOHA - nem mért sebességet, pedig ezzel többszáz ember éjszakai nyugalmán javíthattak volna egy nagyot. Ha most idejön egy magáncég, és elkezd traffipaxozni (még jobb, ha táblával kiírja előtte 1 km-rel, hogy "radar-kontroll"), akkor vállalom, hogy havi egyszer viszek nekik éjszaka forró teát, hogy jobban dolgozzanak!
Manyizga (törölt) 2008.02.29. 09:12:09
che 2008.02.29. 09:17:53
Igen,átlagsebesség mérés. Már nem emlékszem melyik külföldi országban mértek átlagot autópályán, a be-kiléptető kapukkal. Addig nemengedett a sorompó, amíg a bankkártyádról le nem szedte a büntetést. Persze ez egy Autogrill megállással átverhető, csak akkor minek sietni.Itt ezeket felépítették majd lebontották milliárdokért, most pedig nincs pénz hatósági traffikra. A hülyeségre mindig meg lesz költségvetés...
storyline :) 2008.02.29. 09:25:52
Netuddki. 2008.02.29. 09:26:34
Akkor megsúgok valamit. 10 éven belül az EU-ban minden kocsiban kötelező lesz a fekete doboz.
Igen, az ami folyamatosan rögzíti a pozíciódat és a sebességedet évekre visszamenőleg. Telefon is lesz benne, ami baleset esetén automatikusan értesíti a mentőket. Az egyéb célú felhasználását pedig mindenki találja ki maga! Megszűnik a jóvilág.
feketebarany666 2008.02.29. 09:28:37
Egyebkent ha nem aljasan mernek hanem kitablazva akkor van ertelme, amugy levagas.
A fel orszag kamu rendszammal, rendszam nelkul, meg trafipax zavarokkal fog kozlekedni.
KaPé 2008.02.29. 09:28:43
A kinnfelejtett táblákat pedig be lehet jelenteni a közútkezelőnek. Hány nagyhangú reklamáló jelentett be eddig ilyet? Jaaa, egy se? Gondoltam.
tigris 2008.02.29. 09:28:57
qbr 2008.02.29. 09:30:05
Nem mindegy, hogy egy automatikus sebességmérőt az xy Bt., vagy a rendőrség szerel fel az útszéli oszlopra? Annyi kell csak, hogy kiírni 2 km-rel korábban, hogy "radar kontroll a következő 2 km-en" (mint Ausztriában), és senki sem szólhat egy szót sem. Aztán meg ha az autósok megállnak megrongálni a traffipaxot, akkor az legyen a magáncég költsége, hogy megvédje/kijavítsa, mert egy állami szerv (rendőrség) a javításokra magasról szarik.
Törpe minoritás 2008.02.29. 09:31:30
Talán inkább _semmivel sem jobb_.
0xFFFF 2008.02.29. 09:36:15
Elég elvetemült ötlet. Kérdés, hogy mi milyen jobb megoldásokat tudunk? :P Akár a sebességkorlátozás betartasására, akár általánosan a közlekedéskultúra javítására? Csak mert probléma az van sok - lásd autozz.blog.hu ;-) -, ötlet már kevesebb. Nekem sincs. :-) "
Csak egy ötlet: Rendőrség működtetése.
Winston Smith 2008.02.29. 09:37:31
Sőt, a hazai viszonyokat ismerve az is valószínű, hogy ha másként nem megy, a magántrafisok fognak gondoskodni arról, hogy legyenek kintfelejtett 30-as táblák. Csak a közútkezelő egy mérnökét kell megvesztegetni, és már meg is nyílt az aranybánya.
pityke 2008.02.29. 09:40:15
Elárulom, a rendőrök egymást is büntetik.
Olyan 20 rugós büntetésről van tudomásom, ahol az illetékes nyomozó a megkülönböztető jelzésekel nem rendelkező -civilnek autónak látszó- rendőrségi tulajdonú gépkocsijával megbüntették; holott bizonyíthatóan forró nyomra igyekezett éppen.
Erről ennyit.
Először büntetünk, -mindenkit- majd fentebb szelektálnak.
CJKrisz 2008.02.29. 09:41:10
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.02.29. 09:41:12
gondolatkísérlet:
képzeljük el az ideális esetet, amikor a mindenhol mérés biztos tudatában mindenki inkább leszokik a gyorshajtásról, és betartja a sebességhatárokat.
mi történik a céggel? elmarad a jutaléka, esetleg tényleg veszteséges lesz.
mit fog csinálni? megkeresi a legkevésbé veszélyes, helyeket, ahol mégis kinnmaradt valami tábla (vagy esetleg "megegyezik" a polgármesterrel, hogy hova kéne kitenni), és ott fog mérni. ott, ahol még a legjogkövetőbbek sem számítanak rá, mert ésszerűtlen a korlátozás.
ezt nagyon nem kéne megengedni.
Rendet! 2008.02.29. 09:43:35
Mit szóltok? Az sem mellékes, hogy pár hónapon belül rend lenne!!
Dr Kangörény 2008.02.29. 09:48:34
Bejelenteni az ilyen táblákat lehet, de nagy ívben szarnak rá, jó esetben néhány hét múlva leszedik, rossz esetben azt mondják, annak ott a helye.
Lehetséges, hogy egy-két ilyen kintfelejtett táblát el kéne tüntetni a bozótosban?
CJKrisz 2008.02.29. 09:48:57
storyline :) 2008.02.29. 09:49:58
Ezt azért kötve hiszem. Az EUban pont ezt nem lehet csak úgy keresztülvinni. Az EUban adnak még a szabadságjogokra.
Dr Kangörény 2008.02.29. 09:54:58
A magánbíróság is eszedbe jutott már?
blue bob 2008.02.29. 09:55:46
ezen a szakaszon hemzsegni fognak a görények, tutti, hogy veszek radart.
feketebarany666 2008.02.29. 09:57:16
Béla bá 2008.02.29. 09:57:40
És igen, a részesedés miatt nekik az lesz fontos, hogy minél több, minél nagyarányúbb sebesség túllépést rögzítsenek. Erre mi sem alkalmasabb, mint egy 30-as táblánál fotózni.
Egyszerű matek: 45 km/h = 50%-os túllépés = dől a lé. Azt, hogy ez holt szükségtelen helyen van, vagy egy olyan építkezésnél, ami előtt és után hetekkel már ki van rakva a tábla, vagy egy kihelyezek-táblát-eltakarom játék áldozatai vagyunk, utólag magyarázhatjuk, senkit sem fog érdekelni. Matek tovább: 70-es t.-nál ugye az 50% már 105 km/h. Persze ennél gyorsabbak is lesznek, de szinte biztos vagyok benne, hogy míg a 70-et elég sokan, a 30-at csak az autósok egy elenyésző kisebbsége tartja be pontosan.
Külterületen még izgalmasabb a 30-as, 40-es tábla, mert ha jól emlékszem (lehet, hogy nem) itt a komolyabb retorziós határ már 30%-os sebesség túllépésnél húzódik. Nem egy helyen találkoztam vidéki utakon 40-es táblát (30%-os határ: 52-53 km/h)néha egy kanyar előtt, néha értelmetlenül, de utána kmeken keresztül sehol egy feloldó tábla, vagy egy útkereszteződés (ami elvileg felold). :(
Lehet, hogy paranoiás vagyok, de félő, hogy ez lesz: Félelem és rettegés Magyarországon.
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.02.29. 10:01:50
Aha, meg egy jó részén a sebességkorlátozásra is. Meg a zebra melletti gyalogos igényeire is. Meg egy csomó mindenre még.
Élnek a szabadságjogokkal, nem visszaélnek.
Pyf325 2008.02.29. 10:02:57
A legtöbb ellenző (nem mindegyiknek) szavaiból egyértelműen az derül ki, hogy ez az egész azért rossz, mert így nem lehet majd száguldozni.
Jó reggelt! Már meg is van a válasz: pont ez a cél!
Bizonyára ezzel is vissza lehet majd élni, bár közel sem olyan mértékben, mint a centrum esetében. Itt ui. állami költségvetési bevételről van szó. A magánvállalkozás csak a képet készítheti el, a bírságolás a rendőrség feladata marad, aminek "eredménye" a bírság, ami pedig az államkasszába folyik.
Senkit nem fognak megvágni azért, mert 55-tel ment 50 helyett, mert a tűréseket is szabályok rögzítik.
De az tény, hogy ha minden sarkon traffi áll majd (mint pl. Osnabrück-ben), bizony nagyon kockázatos lesz száguldozni. De hát épp ezt akarjuk elérni, nem?!
Akkor újra megkérdem; mi a baj ezzel a célkitűzéssel?
sörös 2008.02.29. 10:06:00
Parkolok, fizetek - de nem nem védik meg parkolás közben az autómat, nem lesz több parkoló, nem takarítják a parkolókat, se télen, se nyáron.
Véletlenül gyorshajtok, fizetek - de abból a pénzből nem lesznek jobb utak, várost, falut elkerülő szakaszok, egyéb forgalomlassító tárgyak pl. terelősziget stb.
Kis falumban (a forgalmas szigetközi út szeli ketté) először kihelyeztek 30-as majd máshol 40-es sebességkorlátozó táblákat. Pár hónapja sebességmutató berendezéseket telepítettek (tudjátok: az ön sebessége X km/h), pár hete pedig fix kamerákat ezekre a berendezésekre.
Még nem mérnek, csak a forgalmat figyelik vele, ugyanis várnak az április elsejére, hogy a sebességtúllépőket büntethessék. Az önkormányzat megbízott egy külsős céget aki hozta és üzemeltetni fogja a traffit. A polgármester már előre tervezi mire költi a falu a befolyó pénzt, de kiváncsi leszek mennyi marad majd, miután kifizetik az üzemeltetőt!
Egyébként szerintem nem ez lenne a megoldás a gyorshajtás ellen: forgalomlassító terelőszigetek, kiépített gyalogátkelőkkel. Ezt 16 éve ígérgeti az önkormányzat, de állítólag a közútkezelővel nem tudtak megegyezni. Bezzeg teletáblázni a falut azt pikk-pakk megoldották. Arra hivatkoztak a sebességkorlátozó táblák elhelyezésekor, hogy a gyalogooak biztonságosabban kelhetnek át az úttesten nappal és este is, de: nincs kijelölt, biztosított gyalogosátkelő, a főút mellet gyér a közvilágítás, őskori lámpák (ráadásul csak minden második oszlopon) alig pislákolnak. Bezzeg az összes mellékutca fényárban úszik, még a nem lakott, építés alatt álló falurész is. Rákérdeztem miért nem lehet a főutat is kivilágítani rendesen: válasz mert drága lenne.
Kicsit elkanyarodtam a témától a végére, de tulajdonképp nem is annyira, mert látszik, hogy végül is lenne mire költeni a befolyó pénzt, de hogy ezekből dolgokból egy se fog megvalósulni az biztos.
Jelenleg mindenki számára érthető nemzetközi kézjelekkel adom a monitort figyelő szaki tudtára véleményem, de beüzemelés után más traffimentes útvonalon fogom elhagyni kis falum.
qbr 2008.02.29. 10:10:57
Szerintetek melyiket könnyebb perelni egy általatok jogtalannak tartott büntetés miatt:
1. xy Kft magáncéget
vagy
2. a rendőrséget.
Vajon melyiknél van arra nagyon esélyetek, hogy jogtalanság esetén normális kivizsgálást kapjatok, per esetén még ebben az évszázadban lezáruljon a vizsgálat, a tanúk ne az adott rendőrörs GYES-en lévő rendőrnőiből álljon?
A kinnfelejtett táblákról pedig csak annyit: nagyon örülne ebben az országban mindenki, ha már csak ott lehetne nagyot kaszálni egy traffipaxon. Minden falu önkormányzata alapíthatna egy ilyen céget, és kitehetne egy traffipaxot a település határát jelző táblához, hogy az emberek megtanulják: a település határa NEM az a pont, ahol el kell kezdeni 50-re lefékezni. Jópár évig nem lenne szükség arra, hogy bármilyen kinnfelejtett táblával trükközzön bárki is.
Béla bá 2008.02.29. 10:12:19
mad 2008.02.29. 10:12:28
qbr 2008.02.29. 10:12:47
Terveüdekszi 2008.02.29. 10:15:50
Így maximum bevételnövekedést lehet elérni, a helyzet nem fog javulni. Viszont az autósok baszogatása helyett akkor egyszerűbb lenne kivetni egy havi 10kFt-os adót...
Radical Massza 2008.02.29. 10:16:42
Válasz eddig nincs, de biztosan elfoglaltak a kollegák, mert jóhiszemű vagyok. Te tudsz valamit mondani?
storyline :) 2008.02.29. 10:16:55
De ettől függetlenül nem ültetnek be análisan egy parabolaantennát mint Cartmanbe, hogy mérjék a sebességedet. A jelenleg kiadott kocsikban a fedcomp a pozíciót leszámítva mindent rögzít, baleset esetén ez érdekes lehet.
ihatethisindapassthingy 2008.02.29. 10:18:23
Plusz elképzelem, hogy a 4-es főúton (90) előzök 75km/h-val poroszkáló teherautót 90-es tempóval... már rég elkaszáltak szemből.
873ujr3rk 2008.02.29. 10:19:32
mi ezen a ketelu fegyver ?
a szabal az szabal. most majd betartatjak.
nekem tetszik.
aztan olyan post mikor lesz mar hogy "eppen beultem az automba, amikor valaki hangosan dudalt ! en bedugtam a fulem, de masokat zavarhat, mit szoltok hozza ?" szerintem hasonlokepp erdekes tema lenne.
laci 2008.02.29. 10:20:34
más kiutat nem látok.
EBEUSS (törölt) 2008.02.29. 10:23:13
Ennél már csak azt utálom jobban, ha mérnek is!
Ha magánkézbe adják, akkkor azt fogom a legjobban utálni...
Ha már elkerülhetetlen a magántrafik telepítése, akkor legalább tegyenek bele valami plusz megkötést a jogszabályba, hogy ezek csak a kirívó gyorshajtókat büntethessék! Mondjuk városban 100 körül!
Béla bá 2008.02.29. 10:23:56
mrzed001 2008.02.29. 10:25:43
A kamera a tulajnak védelmet ad baleset esetén, pölö ha egyedül közlekedik a kocsival (nincs más tanu), vagy 4 kigyúrt f.sz 2x falhozvágja és "enyhe" kényszer hatására aláírja, hogy ő volt a bűnös. Ott a felvétel a balesetről, vissza lehet nézni.
Viszont egy szimpla kamera csak előre fele vesz, szóval vagy a kocsi tetejére egy 360 fokos kamera, vagy 3-4 nagylátószögű kamera kell a kocsiba.
Itt Abszurdisztánba lenne kereslet rá szerintem a "normális" autósok részéről
0xFFFF 2008.02.29. 10:26:37
Bélabácsi 2008.02.29. 10:26:50
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.02.29. 10:28:14
Az, hogy nyugaton élnek a szabadságjogokkal azt is jelenti, hogy !élhetnek! vele, mert hagyják őket. Ha van is sok trafi, nincs annyi kinnfelejtett tábla, stb.
A Balkán viszont a Lajtánál kezdődik...
itt szabadosságjogok vannak. Ezért fáj mindenkinek, hogy be kell tartani a sebességkorlátozást. És vannak "kinnfelejtett táblák", mert ez meg a hivatalok szabadossága.
Ez a szomorú.
Rocko- 2008.02.29. 10:28:39
Rendet! 2008.02.29. 10:30:44
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.29. 10:31:21
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.02.29. 10:32:38
Apám jut eszembe a "kit utálok?" beírásodról. Boldogult durcás tinkoromban egyszer azt találta nekem mondani:
"Fiam, a harag, hatalom nélkül szart sem ér."
Kellemes haragvást mindenkinek! :)
Johnny336 2008.02.29. 10:36:10
Hiaba mondja akarki, hogy tovabbra is az illetekes, erre felhatalmazott hatosag (gy.k. yard) fog eljarni a szabalysertok ugyeben, es donti el mennyi a birsag, mi a buntetes, mikor szabjak ki, ha egyaltalan kiszabjak. De akkor is ott lesz egy profitorientalt ceg/maganszemely (nemtom kik lehetnek, habzott a szam, igy nem olvastam vegig a palyazati kiirast), akinek az lesz az erdeke, hogy minel tobbet fotozzon le, minel tobb fotot adjon a yardnak, ok pedig minel tobbet "szolgaltassanak vissza". Ami problema meg, hogy a rendorsegen belul olyan izgi korrupcio lehet, elvegre ebben rohadt nagy penz van. Fotos baratunk osszehaverkodik a rendorsegen valakivel, aki bentrol okosan elintezi, hogy fotos pajtas muvei alapjan szinte minden esetben induljon eljaras a delikvens ellen...
Bélabácsi 2008.02.29. 10:36:34
M1-es autópálya lehajtó és Komárom közötti föúton egy kb. 10 éve nem üzemelö (=kötömbökkel van lezárva, oda max. tankkal lehet bemenni) parkolónál 60-as tábla, háromszor bejelentettem 2005-2006 között (mert már nagyon tele lett a ...om azzal hogy egy tökegyenes úton mindig bele kell állnom a fékbe, majd megint felgyorsítanom.
A tábla azóta is ott van.
Ne legyél már naiv, hogy azt hiszed: bejelented oszt történik valami !
Rendet! 2008.02.29. 10:39:03
Rendet! 2008.02.29. 10:41:16
Johnny336 2008.02.29. 10:43:14
Kerlek olvasd el a ket linkelt szosszenetet, amit a Totalcar egyik - szerintem - legjobb szerzoje irt a tapasztalatairol:
totalcar.hu/magazin/kozelet/szellemvasut/
totalcar.hu/magazin/velemeny/szellemvas2/
Forras: Totalcar.hu
tygger 2008.02.29. 10:43:43
CSak annyi kell hogy kitablazzak hogy trafipaxolnak. Ennyi. rogton betartjak a sebesseget.
aha, persze. én dunaharasztiban lakom, a városban mindenhol 40-es tábla van, még az országúton is (510), ahol aztán tényleg semmi nincs. 70 alatt a volánbusz sem megy, pedig kint van a várostábla alatt, h radar/kontroll. annyira értelmetlen az egész, h évek óta a rendőrök sem mertek ide kiállni mérni. ez már nekik is kellemetlen lenne, gondolom, pedig lehetne aratni.
úgyh ide állnának be először a kis trafijancsik, az ő meggazdagodásukat pedig nem szeretném támogatni. viszont értelmetlenül olyan lassan se szeretnék menni, h biciklivel gyorsabban hazaérek. ilyen "szolgáltatást" nem lehet, nem szabad magánkézbe adni, m csak visszaélést szül. menjünk lassabban, oké, de első lépésben találjunk ki értelmes sebességkorlátozásokat, ha pedig ez megvan, utána el lehet gondolkozni azon, h ezt az államigazgatás szervezetrendszerén belül hogyan tartassuk be.
gibson 2008.02.29. 10:45:40
a kommenteket viszont inkább el sem olvasom, biztos van pár értelmi fogyatékos idióta, akiknek a "helyes, csak így tovább, legalább rend lesz!" és ehhez hasonló kommentjein felb*sznám az agyam...
Bélabácsi 2008.02.29. 10:47:33
A lényeg a kölcsönösségen van. Neked az a feladatod, hogy betartsd a szabályokat, cserében azonban elvárod, hogy akik a szabályokat hozzák, olyan szabályokat hozzanak, amik betartásának a szükségessége mindenki számára érthetö.
Ha a te logikádat követem, neked az is mindegy lenne, ha a kérdéses szakaszon 20-szal kéne végigmenni, merthogy az se több mint három perc veszteség, annyi idöd van.
Én a kérdéses szakaszt Németországból és Svájcból hazafelé szoktam megtenni. Ha az ezer kilométer össztáv alatt mondjuk húsz ilyen szakasz lenne, nem nyolc hanem kilenc óra alatt érnék haza. No, az az egy óra difi már fájna - neked is fájna, gondolom.
Hát ezért nem értek veled egyet - szerintem szedjenek le MINDEN feleslegesen kinn lévö korlátozó táblát, ahol meg kell hogy legyen, mérjenek csak (de mérjenek is), mert a szabályok ugye azért vannak, hogy betartsák öket.
Gábor 2008.02.29. 10:48:43
(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2008.02.29. 10:50:03
ámberek! mindennek a zalapja egy hááárom betűs szó: REND.
EBEUSS (törölt) 2008.02.29. 10:50:11
Ahogy az átlag jóemberekkel az lenni szokott! ;)
Én majd jobban figyelek! Idáig is mindig kiszúrtam a mérőket, csak egyetlen fotó jött a 18 év alatt, pénzt abból sem láttak... :)))
Rendet! 2008.02.29. 10:52:50
Hypofx 2008.02.29. 10:53:59
Ezzel se lesz maskent, majd lehet megvenni a kepeket a magancegtol jo penzert hogy fel ne jelentsenek stb..
Haladunk az EU tol albania mar kikerne maganak az osszehasonlitast megis csak az egy kulturalt orszag hozzank kepest
storyline :) 2008.02.29. 10:55:39
Én sem abban látom a problémát, hogy trafiznak, esetleg sokkal sűrűbben trafiznak majd, hanem abban, hogy ahol nem értelmetlenül van kint tábla, ott is a 30 éves zsigulihoz van mérve.
ihatethisindapassthingy 2008.02.29. 10:58:57
Példa: a 4-es főúton idáig akárhányszor láttam rendőröket mérni, azok mindig egy 4 sávos szakaszon egy emelkedőről lefelé jövet az erdőből mértek. Nyilván azért, mert ott lehet a legjobban kaszálni. Az nem érdekli őket, hogy a román (bocs, olasz, illetve spanyol) kisbusz 5 percig autózik a hátsó lökhárítómtól 20cm-re, majd képes egy beláthatlan kanyarral kombinált emelkedőn belekezdeni az előzésbe, pedig ha valami, az baromi veszélyes és utána meg 130-al robog tovább és tol le mindenkit az útról (amíg le nem tolja egy Passatos).
A magántraffipax ötlete szerintem kiváló, csak nem nálunk, ahol a cél úgyis a maximális profit lesz, nem a maximális hatás. Részemről csak önkormányzatoknak adnék erre jogot és kizárólag alátámasztott, indokolt, felügyelőbizottság által bevizsgált esetekben, hogy csökkentsük a visszaélések lehetőségét. Nyilván senki se rongyoljon be egy faluba 80-al és ne rendezzenek gyorsulási versenyt a főutcán, de azt se tegyük lehetővé, hogy visszaéljünk a törvény *szándékával*.
Johnny336 2008.02.29. 11:01:14
Nem szedik le. Nem fembol van. Parafa...ki is fakul gyorsan...
Rajta van a hatan a sarga matrica is: "Ez nem aluminium." Pont ilyen esetekre. Egyszerre vicces, es elszomorito... :)
azbuco 2008.02.29. 11:05:25
Fel sem merül bennem, hogy ezt az új marhaságot nem a lehúzás ipari mértéküre bővítése miatt csinálják, pedig nagyon egyszerű intézkedésekkel lehetne drasztikusan javítani a közlekedési morálon, szigoruan a trafipax vonatkozásában:
1. Ne legyen menekvés a büntetés elől: Ha trafipaxolunk, akkor 100 méterrel arrébb álljanak, vegyék el a zsét, ha nincs nálad akkor a jogsit, és amíg be nem fizeted nincs autókázás. Az hogy feljelentünk az vicc.
2. Ha nincs jogsi autót elszállít, költségeket ráver a vezetőre, szevasz, mehetsz gyalog. A nincs nem azt jelenti, hogy nincs nálad, mert hogy van-e azt kb 10 mp leellenőrizni, mégiscsak a 21. században vagyunk.
3. Minden intézkedést dokumentálni kell. Minden autóban kamera, nem mehetsz ki intézkedés során a látótérből. Ne mondja senki hogy ez milliókba kerül, autónként max 100, ami egy új oktávia árához képest smafu. (persze közbeszerzésben egy vécédeszka nem jön ki ennyiből).
4. Ha nincs felvétel automatikusan a vezetőnek van igaza.
5. A rendőr akinél többször sérül a felvétel, mehet kapálni.
6. Minden kihelyezett sebességtáblát el kell látni azonosítóval, amiből kiderül ki helyezte ki. Ha indokolatlanul van kint, a kihelyező céget komolyan meg kell büntetni. Ettől függetlenül ha itt mérnek be, azt ki kell csengetni, az autósnak nincs mérlegelési lehetősége.
A lényeg, hogy ha hibázol és elkapnak akkor legyen elkerülhetetlen a büntetés. Ha dokumentálva van az intézkedés, azt esetleg vissza is lehet nézni, a korrupciógyanús ügyeket rögtön ki kell szedni, a megtévedt rendőr még lehet biztonsági őr a metroban.
Hmm így leírva nem lenne nehéz, de ebben az országban...
Kimiki 2008.02.29. 11:10:07
pammy 2008.02.29. 11:18:41
Az elmúlt 3 évben egyetlen traffival találkoztam városban, mit tesz isten egy baromi forgalmas főútvonal teljesen értelmetlenül 30as részén csücsültek... ennyit erről.
Biztonság, ugyanmár, egy kisvasút jár keresztbe azon a részen, amit két ember kisér, és 3 km-hval közelíti meg a kereszteződést, soha az életben nem volt ott baleset.
A traffipax nem a biztonságról szól, a biztonságról az szól, amikor a járőr utánafordul a sorok közt szlalomozó vagy balrakanyarodni tilos táblánál csak azért is négy sávon keresztbeforduló autónak. A traffipax klasszikus Lösung, és pénzbeszedés, semmi más, Brüsszelbe is küzdenek vele, nekik is ez volt a megoldásuk a halálos balesetek 50%os csökkentésére... na a balesetek száma tudtommal még nem zuhan drasztikusan, de az ügyészség már kérte, hogy ne továbbítsák nekik a gyorshajtás ügyeket, csak az extrém sebességtúllépést, mert nem győzték....
ihatethisindapassthingy 2008.02.29. 11:23:27
Gera 2008.02.29. 11:23:42
Navarone 2008.02.29. 11:25:33
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.02.29. 11:26:48
Nem kell gyorshajtani, ennyi.
Tudom, ez merőben új és szokatlan megközelítés a legtöbb embernek...
Rendet! 2008.02.29. 11:29:49
Én már csak mosolygok, mikor egy ilyen barmos suzuki vagy akármi nagy vagányan beelőz.. :-)
(én: 1,9 D)
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.02.29. 11:30:08
"Tavaly 1104-en veszítették életüket közlekedési balesetben hazánkban a KSH adatai szerint. A halálesetek hátterében leggyakrabban még mindig a gyorshajtás áll"
LLeo 2008.02.29. 11:30:49
Vagy a polgármesterek? Önkormányzati képviselők? Casládtagok? Haverok? Mikor nyomnak egy jóóó kövér gázt a (saját) trafi előtt?
Ez itt a probléma!
De vajon miért nem a rendőrséget szerelik fel inkább jobban? Az nem akkora üzlet? Nem hát...
okostojgli 2008.02.29. 11:32:00
Hát Ti hülyébbek vagytok a leghülyébbnél. Arról hallott valaki, hogy a trafipax készülék olyan speciális kell legyen, ami egyrészt a Rendőrségnek sincs egy darab sem belőle, másrészt zárt rendszerben fog üzemelni oly módon, hogy amint beméri a gyorshajtót, mintegy 60 másodpercen belül a Rendőrség már nyomtatja is ki a feljelentést? Automatikusan, emberi közbeavatkozás nélkül.
A másik, hogy ha egyszerre mindenki elkezdené betartani a sebességhatárokat -mert egyszer mindenki elkezdi majd betartani-, akkor hogyan fog megtérülni a beszerzett berendezés ára? És hasznot pláne hogyan fog termelni?
Aszi 2008.02.29. 11:34:11
www.nol.hu/cikk/478295/
Fenti cikk szerint nemcsak a sebességmérésről van szó! Idézet:
"Egy tavaly elfogadott törvénymódosítás szerint a jövőben - a rendőrség mellett - az önkormányzatok és a közútkezelők is ellenőrizhetik az útjaikon áthaladók sebességét, és dokumentálhatják az olyan szabálysértéseket, mint a piroson áthajtás, a tilosban várakozás, a záróvonal átlépése, az előzés a leállósávban. Az önkormányzatok és a közútkezelők erre szakosodott vállalkozásokat is megbízhatnak."
2008.02.29. 11:42:34
Csak hogy rend legyen. Ne kelljen jogi bajlódással húzni az időt. Rendes bizonyítékot gyűjteni, tisztességes tárgyalást tartani.
tygger 2008.02.29. 11:43:19
Elkezdtem a kommenteket olvasni. Ekkora demagóg írásnak így bedőlni, apám!
Hát Ti hülyébbek vagytok a leghülyébbnél. Arról hallott valaki, hogy a trafipax készülék olyan speciális kell legyen, ami egyrészt a Rendőrségnek sincs egy darab sem belőle, másrészt zárt rendszerben fog üzemelni
hiába a sokmilliós induló költség, az nyilván véletlen, h az érdeklődők így is szó szerint tapossák egymást a lehetőségért.
Kimiki 2008.02.29. 11:44:35
Na erről beszélek, az ilyen 1.2, 1.4-es A8-asokról!!! 1; az ilyenek száguldoznak igazán, (kisebbségi érzés ellensúlyozása) 2; nem megyek gyorsabban a megengedettnél, de az ilyenek miatt amíg elérik a 130-at a belső sávban, kurvára ideges tudok lenni. 3; a jobbra tartási kötelezettség 180-nál sem oldódik föl!! Egyszer látogass el oda, ahol legális 130-nál többel menni. Kíváncsi vagyok a sportkocsiddal meddig élnél!?
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.02.29. 11:44:38
... Söt, szerintem még idén kapható lesz valami autóba szerelhetö mobil kamera is ami HDD-re vagy kárytára rögzít. ...
ilyen már régóta van, ha bevezetik ezt a f@ságot, tuti fellendül az üzlete:
www.e-tanu.hu/
zorglub 2008.02.29. 11:48:01
Kár, hogy ezért sok embert fognak addig megbüntetni, mert a törvény betűje fontosabb, mint a törvény szelleme.
Lui_78 2008.02.29. 11:48:36
Maga a dolog, hogy kapják el a gyorshajtókat teljesen helyes gondolkodás. A procedúra az ami nem helyes. Elmondom én hogyan látom. A rend szigorú őrei eddig sem az iskolák, zebrák közelében mértek, hanem sunyi aljas módon szó szerint elbújva kint felejtett tábláknál, vasúti kereszteződésekben, nagyobb lejtők aljában. Aki ebből nem azt veszi le, hogy lehúzásra mennek, az hülye. Oké legyen trafija mindenkinek. De a biztonságos közlekedés szolgálatában. Ne ilyen aljas szar szemét helyekre álljanak be, hanem ahol tényleg fontos lenne. Attól, hogy megbasznak éjjel a 40-es táblánál senkinek nem lesz jobb morálja. Max egyre több még idegesebb sofőr. Én így látom.
Gera 2008.02.29. 11:50:21
okostojgli 2008.02.29. 11:50:41
Mi az akadálya, hogy Te nem tapsodot mások sarkát a tülekedésben? És mi a garancia arra, hogy a trafipax biznisz bejön és nyereséges lesz?
Iszonyú félreértés (demamgógia) a nyitóposztban a Centrummal való összehasonlítás, mert amíg a Centrum maga szedi be a parkolási díjat, pláne büntetést, addig a trafit üzemeltető cég vagy kap pénzt vagy nem, attól függően, hogy volt-e gyorshajtó. Márpedig mindenkit nem lehet gyorshajtásra kényszeríteni.
magwas · http://rabic.kicks-ass.org/ 2008.02.29. 11:50:48
Lui_78 2008.02.29. 11:53:13
Ne legyél már hülye. Minden táblát lehetetlen betartani. Kívánom neked, hogy egyszer amikor tényleg (indokoltan) sietned kell valahova, basszanak meg százezerre egy negyvenes táblánál (ja ugye szar az út) két falu között. Legyél már következetes baszki...
Gera 2008.02.29. 11:54:07
De, képzeld el, ha az emberek majd nem csak dísznek tekintik a táblákat, akkor biztonságosabb lesz a közlekedés.
Johnny336 2008.02.29. 11:55:54
Lui_78 2008.02.29. 11:56:36
Ne akard már nekem bamagyarázni, hogy te mindig mindent betartasz baszki mert kiröhöglek...
HAHAHAHAHA
Ennyi.
okostojgli 2008.02.29. 11:58:25
Gondolom a 78 itt nam az életkorodat jelöli. Ha nem, akkor nyilván 30 éves vagy. Ha 30 éves vagy, akkor tudsz gondolkozni, felelősen, és meg tudod tervezni az idődet úgy, hogy ne kelljen sietned. Egyébként feltűnt már, hogy mindig abból van a baj, amikor valaki kifogást hoz arra, hogy miért nem vonatkozik pont reá ép ott épp akkor a szabály? Tudod, éppen siettem. Bazdmeg! Hát ha nem sietsz, baszki, talán meg tudsz állni! Ilyen egyszerű.
Lui_78 2008.02.29. 12:00:09
LLeo 2008.02.29. 12:02:56
Persze, nagy a tülekedés, de a végére kevés cég marad. Szerintem max. megyénként lesz egy, vagy még annyi sem.
Ez az egész ügy kib***ttul bűzlik! A cél a minél nagyobb profit, minél kevesebb zsebbe történő eljuttatása!
(Tényleg, hogy fogják felosztani a területet a cégek? Mikor lesznek benne az esti híradóban az első baseball-ütős leszámolások egy-egy zsírosabb 40-es tábla birtoklásáért??? :DD)
okostojgli 2008.02.29. 12:03:15
Igazad van, én díszfasz vagyok, elvéteném én a sebességhatárt, csak rakj ki magadra lámpát, hogy lássalak. Biz' isten, keresztülhajtok rajtad, miközben azon tépelődsz a zebrán átkelve, hogy most ez a barom meg fog-e állni, vagy nem. Nem fogok megállni, hisz díszfasz vagyok.
Lui_78 2008.02.29. 12:03:22
Mindent meg lehet magyarázni. Elméletben minden működhet is. Csak sajnos az kevés. A gyakorlat más. Én is elítélem az idiótákat akik száguldoznak. De kérdem én. Idióta az aki éjjel mondjuk nyílegyenes úton 40 helyett 55-el megy?
De most tényleg. Nem érzitek, hogy abszurd?
Gera 2008.02.29. 12:04:43
Gera 2008.02.29. 12:06:01
Lui_78 2008.02.29. 12:06:06
Nem száguldozom, megállok a zebra előtt, családom van, normálisan vezetek. De minden szabályt nem lehet betartani. Mindenki megszegi a KRESZT. Te is.
Nem fehér meg fekete létezik csak.
okostojgli 2008.02.29. 12:06:19
Abszolút jól látod.
Lui_78 2008.02.29. 12:09:55
Én is amelett vagyok, hogy tartsák be az emberek a KRESZT. Én is pont úgy utálom az idiótákat mint ti. Én a módszerrel nem értek egyet. Mert meggyőződésem, hogy nem arra fog kimenni a dolog, hogy zebrák előtt meg iskolák közelében alkalmazzák, hanem ahogy mondtam, vissza fognak élni vele. Mert ahogy Gera is mondta, ő is megszegi a KRESZT, ahogy mindenki.
okostojgli 2008.02.29. 12:10:03
Hát pont erről van szó! Családod van, aggódsz értük. Azért aggódsz, hogy egy díszfasz el csapja a gyerekedet. Én is pont így vagyok!
Hát akkor mi az akadálya, hogy minden szabályt betartsunk? Te is, én is, mindenki. Mi az akadálya? Nem azért mert a szabályt be kell tartani. Lófaszt. Azért, mert ha mindenki betartja, akkor abból baj nem lesz. Ezért.
Lui_78 2008.02.29. 12:12:24
Azért tartod be mert megbüntetnek? Remek hozzáállás. Azért kellene, mert normális ember vagy, nem sietsz, okosan felelősségteljesen gondolkozol szerintem....
Nem ez lenne a cél?
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.02.29. 12:12:30
Ha belédcsattanak mondjuk épp gyorhajtás miatt (túl gyorsan megy, és későn veszi észre, hogy te mondjuk balra akarsz kanyarodni), te biztos majd elfogadod a magyarázatot, hogy "bocs, baszki, siettem..."
Johnny336 2008.02.29. 12:12:53
Azok, akik eloadjak magukat, hogy "hu de jo, picsan lesz baszva az osszes amokfuto idiota.." azok szerintem meg nem hagytak el sajat kis burkukat, egyedul elnek egy lakatlan szigeten. Ez a trafis lehetoseg nem a kirivo szabalysertesek "megtorlasara" lett kitalalva (50-es tablanal 120-al kozlekedok; picsareszegen, jogsi nelkul, bontoszokeveny rozsdaboglyaval buszmegalloba behajto amokfuto allatok), hanem altalanossagban szopatja az egesz autos tarsadalmat.
Erdekes, nalunk mindig is zero tolerancia volt. Hany baleset van az ittas vezetesbol?!
A szabalyok betartatasan kellene ugykodni, nem pedig profitra hajtani. Ez teljesen jo azoknak, akik a hatterben ezt kitalaltak, es majd befektetnek ebbe. Vannak gyorshajtok sokan. Nem azt akarjak elerni a fejesek, hogy az emberek be akarjak tartani a torvenyeket. Inkabb kihasznaljak az ebben rejlo lehetosegeket...
okostojgli 2008.02.29. 12:12:55
Bocsi, ..."el NE csapja"...
Akkor viszont mi ne visszaéljünk, hanem éljünk a trafis rendelettel. Dobjunk össze pénzt, vegyünk trafit, és rakjuk ki iskolákhoz, zebrák mellé.
Akadálya?
Lui_78 2008.02.29. 12:15:24
Nem látom az értelmét a dolognak még egyszer mondom. Profitálni fognak belőle magánemberek, cégek. Szerinted ez a pénz nem lenne jobb mondjuk prevenciós célokra? Oktatásra? JObb utakra? Helyette majd gipsz jakab elmegy belőle síelni meg utazgatni. Nincs értelme.
Morálisan kellene megváltoztatni az embereket.
Szerintem.
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.02.29. 12:16:43
A legtöbb autós 60-70-nel száguldozik keresztül a falun. Ott, ahol a gyerekek az iskolából jövet átmennek a buszhoz, ahol az anyukák átkelnek az orvosi rendelőhöz, a nyugdíjasok postához, stb.
Az önkormányzat az elsők közt lesz, aki traffit fog vásárolni, ezt bejelentette, és sokan támogatjuk is, annyira, hogy adakoztunk is az árára.
Senki ne veszélyeztesse a gyerekeinket csak azért, mert ő azt hiszi, rá nem vonatkoznak a szabályok.
Lui_78 2008.02.29. 12:16:48
Tökéletesen egyetértek.
EBEUSS (törölt) 2008.02.29. 12:18:07
"Nem kell gyorshajtani, nem tetszenek majd feljelentve lenni. Ennyi."
Rendszám kellene az ilyen "magwas", meg "kisember" féle bringások járművére, akik ezen a videón: www.youtube.com/watch?v=zm7jaCpCaNc cseszetetik az autósokat, aztán mindjárt nem lenne olyan nagy a pofájuk!
ihatethisindapassthingy 2008.02.29. 12:23:13
160-al tudok menni, de nem szoktam. Egyrészt szabálytalan, másrészt benzinzabáló, harmadrészt meg minek. Autopályán általában 110-130-as tempót tartok,
> a jobbra tartási kötelezettség 180-nál sem
> oldódik föl!!
...és akkor megyek a belső sávban, ha előzök vagy nem tudok tartósan a megcélzott tempóval haladni a külső sávban (tehát előzök), egyébként külső sáv
> az ilyenek száguldoznak igazán,
> (kisebbségi érzés ellensúlyozása)
Hát barátom, engem nem fogsz látni száguldozni, de kétségkívül van ilyen jelenség.
> nem megyek gyorsabban a megengedettnél,
> de az ilyenek miatt amíg elérik a 130-at a
> belső sávban, kurvára ideges tudok lenni.
Há' bazz. Én meg az ilyen kurvaideges-nagyonsietős 180-al közlekedő emberektől tudok hülyét kapni, akik balra indexelve toporognak a seggemben, miközben látják, hogy nem azért tartom fel a bömöst, mert elfeledkeztem a jobbratartsról, hanem mert egy 100-al döcögő füstölő tehert előzök. Amint tudok, elhúzok az útból, addig meg bírja már ki, a balraindex és az análautózás semmivel nem fogja jobban felgyorsítani a folyamatot.
okostojgli 2008.02.29. 12:25:06
No, már megérte ez a blog. Te, én, meg még aki akar, szálljuknk be egy trafipaxba. Legyen ez az 'Autózz' trafija, ha már egyszer ezt a demagóg nyitóposztot berakta. Javaslom szervezze meg az 'Autózz' a trafira a pénz összeszedését, az engedélyeket beszerzésének lebonyolítását, és a trafi üzemeletetését.
Ha már egyszer visszaélésről beszél mindenki... Mi viszont éljünk a jogunkkal.
Nekem 10 eFt-ot megérne a dolog. Még 200 ember beszáll, 2 milla.
Vegyünk trafit.
Johnny336 2008.02.29. 12:26:20
(2) Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni."
Vajh mennyivel szoktak tekerni egyesek?
Akkor mar ide is tegyunk trafit. A szabalyokat be kell tartani!!!
Aszi 2008.02.29. 12:28:20
Mint olvashattad, ezeket a cégeket az önkormányzatok és a közútkezelők fogják megbízni, szerződést kötnek velük. Ez pedig nyilvánvalóan azt jelenti, hogy az önkormányzat vagy a közútkezelő fogja megmondani, hol, milyen típusú szabálysértéseket kell dokumentálni. Tehát nem a cég fogja önkényesen eldönteni, hogy hol kezd el mérni meg kamerázni. Ha az önkormányzat azt mondja a cégnek, hogy pl. itt van ez a zebra, sokan panaszkodnak, milyen nehéz átkelni rajta, menjetek ide, fiúk, és kamerázzátok be, akkor a cég oda fog menni, felszerel egy kamerát, és onnantól kezdve mennek a szabálysértőkről készült felvételek a rendőrségre.
Rocko- 2008.02.29. 12:29:35
hát baszod, kék villogó van a fejemen, és így is kurvának nézel? :D
csak nehogy a következő igazoltatásnál a következő legyen a párbeszéd:
- jó napot kívánok, személyit, jogisítványt, kocsipapírokat!
- mennyi egy menet?
:D
EBEUSS 2008.02.29. 10:50:11
"Idáig is mindig kiszúrtam a mérőket"
hjah, most már minden sarkon lesz egy.
ihatethisindapassthingy 2008.02.29. 12:30:20
Gera 2008.02.29. 12:31:18
Igen, azért :) Én okos és felelősségteljes ember vagyok :), ezért csak akkor szegem meg a szabályokat, amikor nem veszélyeztetek vele senkit (pl az említett 40es tábla hajnalban). Semmiféle más módon nem lehet rávenni arra, hogy ne szegjem meg, csak ha megbüntetnek. Mivel okos vagyok :), ezért nem fogok évente milliós büntetéseket összeszedni azért, hogy félórás úton spóroljak 5 percet, hanem szépen be fogom tartani a korlátozásokat. Az első 200ezres büntetés után úgy fogom figyelni a táblákat, mintha az életem múlna rajta :)
Lui_78 2008.02.29. 12:31:54
Aki autóba ül az rizikónak teszi ki magát. Ha belémcsattan valami idióta, akkor belémcsattan. Nem mondom, hogy nem húznám ki a belét az orrán, de ha meg van a baj akkor megvan. Szerintem mint már mondottam, ezeket a szitukat a sunyi módon elbújó trafis vállalkozó nem fogja csökkenteni. Én a megelőzés, és hatékonyabb szűrés (alkalmasság) elvében hiszek. Aki hülye és nem érti, hogy nem azért kell menni normálisan mert akkor nem büntet meg a rendőr hanem mert akkor nem lesz baj, azt hiába bünteted meg. Menni fog legközelebb is. "Na majd jobban figyelek, meg amúgy is vettem egy Trafijelző detektort". Mindig találni fognak kiskaput az emberek, ami miatt meg fog bukni a rendszer. Az embert kell megváltoztatni, nem a szabályokat. A szabályokat BE KELL TARTATNI ez lenne a cél. A büntetésben nem igazán hiszek.
Lui_78 2008.02.29. 12:35:03
Azért nem értek egyet, mert önkormányzatok eddig is telepíthettek volna trafit. Németországban van ilyen autómata trafi nagyon sok helyen. Avval nincs is gondom, okos helyre kirakva, mérlegelési lehetőség nélkül aki átlépi fizet. Ilyen kellene ide is. De nem egy pénzéhes vállalkozó.
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.02.29. 12:37:09
És például a falunkban szerinted mi lenne a hatékony megelőzés, hogy a 40-es korlátozás ellenére ne száguldozzanak keresztül rajta?
A büntetésen kívül ugyan miből kapnak majd észbe?
Felőlem vegyen detektort, aztán lassítson le, ez a lényeg, de ehhez kell a traffi, mert anélkül az istennek se hajlandó lassítani.
(Aztán persze ha esetleg otthon az ő utcájában adná elő ezt más, ő lenne a legjobban felháborodva.)
Gera 2008.02.29. 12:37:40
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.29. 12:39:32
Lui_78 2008.02.29. 12:39:34
Mégegyszer mondom, nem a trafival van gondom. Legyen midnen sarkon autómata trafi. Támogatom.
Csak ne egy profitéhes gátlástalan vállalkozó legyen mögötte, akinek az a jó ha megbüntet. Elvi kérdés. Kulcsszó: Németország - Autómata rendőrségi Trafipax. Az M1-esen nagyon szépen bizonyítottak. Miért kellene akkor más megoldás?
Aszi 2008.02.29. 12:40:59
tévedés, eddig nem telepíthettek az önkormányzatok trafit, most kapták meg a lehetőséget, megfejelve azzal, hogy céget is megbízhatnak a feladattal, ennyiről van szó.
Még egyszer mondom, nem arról van szó, hogy ezentúl bárki, aki gondol egyet, bárhova elbújhat traffipaxozni és utána dől neki a zsé, hanem arról, hogy az önkormányzatok megbízhatnak cégeket azzal, hogy az általuk megszabott helyeken az általuk megszabott típusú szabálysértéseket dokumentálják.
goldrush 2008.02.29. 12:41:27
Lelki szemeim előtt a következő kép:
Főhősünk(aki beruházott a traffira) lapítva üldögél a kocsijában, önfeledten fényképez, bemér, gépészkedik.Majd jön egy M5 béjemvé kb. 2,5 szeresével a bármikori megengedettnek sebességnek, sötétlelkű gyerekekkel benne és valahogy meglátják az ipsét.
Szerintetek nem rángatják ki a fickót és nem építik bele a fejébe a műszert?
Ugyanmár...
Lui_78 2008.02.29. 12:43:56
Amennyiben ezt visszaélés nélkül meg lehet valósítani, nem fogok kimenni tüntetni:)
EBEUSS (törölt) 2008.02.29. 12:45:25
A parkolóőrnek is csak a jófiúk fizetnek, mert a rosszfiúk inkább felkenik a motorházetőre az ipsét, és rögtön kiderül, hogy mégis lehet törölni a készülékben...
Lui_78 2008.02.29. 12:46:32
Gera 2008.02.29. 12:47:43
LLeo 2008.02.29. 12:47:52
Indult egy sebességmérésből...
Aztán a XXI. sz.-i Csák Máték néha kilovagolnak aktuális 5m-nél és 300 Le-nél nagyobb autóikon, megnézik a kalodába kötözött 40-es túllépőket és elégedetten mormogják maguk elé: "Köcsögök..." :DDD
Gera 2008.02.29. 12:48:52
Lui_78 2008.02.29. 12:52:24
Itt megint az elv a lényeg. Valaki abból húz hasznot, hogy másikat mószerolja....
Valljuk be, azért magyarországon ennek szép múltja és jelene van....
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.02.29. 12:53:51
Ez nagyon erős csúsztatás.
Mellesleg valószínűleg nem akad olyan ember, akit valamiért ne lehetne feljelenteni, mert a vérünkben van a szabályok megkerülése...
LLeo 2008.02.29. 12:54:22
Csak van aki ezért börtönbe kerül, meg fizet mint a katonatiszt, valaki pedig először milliomos, majd milliárdos lesz.
Árnyalatnyi a különbség!
Lui_78 2008.02.29. 12:56:45
Jahh ez így van. De ne Gipsz Jakab vállalkozó szopasson meg, hanem a rendőrség. Ezért vannak ugyanis. Ezért fizetjük az adónkból.
Nekik kellene Betartatni(!) a törvényeket.
Ha ez nem megy, őket kéne gatyába rázni. Szerintem.
Rendet! 2008.02.29. 12:57:59
LLeo 2008.02.29. 12:59:18
Kóka János: Készen állok a megmérettetésre
Muhaha!!!!
Vajon ha KJ feltűnne a traff. célkeresztjében, ugyan mi történne?
Tippek?
Vagy ez is beletartozik kakaóbiztos számítógép - digitális tábla - vizitdíj automata - kórházi széf vonalba? Rosszul látom? :DD
Aszi 2008.02.29. 12:59:38
továbbra is a rendőrségtől kapod a büntetést, a vállalkozó csak DOKUMENTÁL.
Lui_78 2008.02.29. 13:03:34
Pont evvel van bajom. Felesleges 3. fél bevonása. Ki fogja kifizetni a bürokráciát? Te.
Kit fognak elsőnek megkenni? A vállalkozót.
A rendőrséget kéne fejleszteni, ezért vannak ugyanis....
storyline :) 2008.02.29. 13:05:48
Triznyai Döme 2008.02.29. 13:09:36
Ez a post tökéletesen alkalmas a lehungarikumabb hungarikum bemutatására.
Ha ezt a szellemi energiabefektetést, kreativitást, szorgalmat, meglepő és vadiúj ötleteket -amivel furtonfurt bebizonyítjátok, hogy valami miért NEM valósítható meg, de ha valami istencsudája folytán mégis megvalósítható lenne, akkor miért lesz káros- VALÓDI célra lehetne öszpontosítani, akkor holnap már antigravitációs teherszállítók vinnék féreglyukakon az Alfa Centaurira a kofferméretű hidegfúziós erőműveket.
Lui_78 2008.02.29. 13:13:22
Az persze eszedbe nem jut, hogy esetleg az ötletek szarok? Mert mondjuk úgy van kitalálva, hogy bizonyos emberek bizonyos érdekeit szolgálják? És esetleg ezért mondják úton-útfélen, hogy itt semmi nem úgy működik mint kellene?
Kussoljon mindenki, és egye meg a szart amit nyomnak a pofájába? Nem kommunizmus van már egy ideje asszem...
ihatethisindapassthingy 2008.02.29. 13:15:22
okostojgli 2008.02.29. 13:29:08
Életem virágszála, hát pont az lenne a dolog lényege, hogy ha már ezerrel megy az üvöltés, hogy visszaélnek majd a gebines trafival, meg korrupció, meg haverok pénzelése, akkor oldjuk meg mi magunk! Jogunk van (lesz) hozzá.
Legyen saját trafipaxunk. Meg tudjuk csinálni? Meg. Akkor viszont nem kell a demagógia, hogy visszaélnek majd, meg haverok bulija, meg a többi...
Bevállalod? Megszervezed a tarfit? Összegyűjtöd a pénzt? De mindenek előtt utánajársz a jogi háttérnek? Mert ha utánajártál volna, nem ilyen kommenttel raktad volna be a nyitótopikot.
Egyébként komolyan mondtam, csináljuk meg. Keressünk önkormányzatot, közútkezelőt aki "bérbe adná" a közútját, alapítsunk közhasznú társaságot, dobjuk össze a pénzt, vegyük meg a készüléket, helyezzük ki, társadalmi munkában vigyázzunk rá, stb..
Mi az akadálya szerinted?
Lui_78 2008.02.29. 13:31:58
Ha elindul a dolog, az én részemre számíthattok!
Írásba adom:)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.29. 13:39:12
Szerinted meg tudjuk csinálni? Biztos vagy ebben? Nem vagyok kishitű, de egyszemélyben kevés vagyok ahhoz (elsősorban már csak időhiány miatt is), hogy mindent megszervezzek és aztán üzemeltessek, közben pedig azon imádkozzak, hogy tényleg legyen annyi ereje a közösségnek, amiből ez az egész anyagilag is kivitelezhető, mert nekem jelenleg nincs rá keretem, hogy önerőből akár csak elindítsak ilyesmit.
Szerinted semmi akadálya nincs és nem lehet annak amiket te felvetettél?
Lui_78 2008.02.29. 13:42:33
Legyünk kreatívak. Ha mást nem is, de kereshetünk egy olyan önkormányzatot aki a hivatalos hátterét elintézni a dolognak, mi pedig "szponzorálnánk". Ez kb annyit jelentene, hogy Te itt a blogon publikálnád a dolgot, aki utána akar adakozhat. Az adott községen belül pedig mondjuk mi dönthetnénk el, hol legyen a műszer.
Kb.
Ez most csak kipattant a fejemből, nem tudom megvalósítható-e ez ilyen formában.
107! 2008.02.29. 13:42:45
2x3 sáv? Akkor nálatok is csak egy "kintfelejtett 50-es" tábla lehet! Felháborító! :-) (persze teljesen igazad van)
Azon vagyok meglepődve, hogy lakotterületen belül a 70-es táblákat a kamionosok is magukénak érzik (arról nem is beszélve, hogy a személyautók meg felhatalmazva érzik magukat a 90-100 ra, ha már 70-el is lehet menni)
Triznyai Döme 2008.02.29. 13:45:37
(a _78 az a születési éved, a korod, a testsúlyod netán az IQ-d?)
Mondj nekem 3 (HÁROM, drei stück) dolgot, ami nem "bizonyos emberek bizonyos érdekeit szolgálja" a lúdtalpbetéttől nyelesfésűn át a tőzsdekrachig.
Ne kussoljon senki, ha a pofázás okoz nékije némi mulandó örömöt. 'Stenkém, akad aki gyufacímkét gyűjt... Mondjuk esetleg, netántán, okostojgli felvetésén sem ártana kicsinyég agyalni, hátha némileg több hozadéka lenne, mint nagylöttyös indulatból csáléra püfölni szegény billentyűzeted. De hát tedógod. Kommunizmus meg egy másodperc töredékéig se volt se itt, se máshol, de amit annak vélsz, a "létező abszurd" épp a fejekben nem ért véget. TE IS ezért vársz szinte mindent mástól. Csak NEKED NE KELLJEN...
Triznyai Döme 2008.02.29. 13:47:46
Közben látom, hogy az utolsó mondat tévedés, RÁD a közben beírtak alapján NEM vonatkozik.
Lui_78 2008.02.29. 13:49:49
Okés, wördpísz:)
EBEUSS (törölt) 2008.02.29. 13:51:56
Akkor aztán rettegjen minden becsületes autós! Az igazán gyorshajtóknak viszont tőlem nem kell majd félnie! ;)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.29. 13:54:46
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.02.29. 13:57:01
Miért, majd megfotosoppolod a fényképeket?
EBEUSS (törölt) 2008.02.29. 14:00:50
EBEUSS (törölt) 2008.02.29. 14:04:17
A tisztességesen megkeresett milliókból röhögve kifizetem a saját százezres büntijeimet! ;)
107! 2008.02.29. 14:09:13
Nem jól tudod! Nem a külterülethez van köze, hanem magához a korlátozáshoz. 100 km/h alatti korlátozásnál a felével, 100Km/h feletti korlátozásnál a harmadával kell túllépni, hogy kiemelt szabálysértés legyen. Ha csak kettővel is túlléped, az is szabálysértés! Csak nem kiemelt.
Azért érdemes lenne elgondolkodni! Miért raknak ki harmincas táblát? Lehet hogy balesetveszély miatt? És ki szokta betartani lakó-pihenő övezetben a 20 Km/h-s sebességkorlátozást? Vagy az is hülyeség? Persze, végülis csak gyerekek játszanak lent a házakközött, idős nénik sétáltatnak kutyákat... minek ott husszal menni!
Horvátországban motoroztam a nyáron, és rájöttem, hogy náluk érdemes figyelni a seb.korl. táblákat. Ha kiraktak valahova egy 40-es táblát, az tuti hogy ott igazi lábtartókarcolós kanyar jött (szalagkorlát nélkül)
Valaki már mondta, ha valóban kinthagyott tábláról van szó, be kell jelenteni, ha még így sem veszik le, akkor szólj bármelyik szinesfémtolvaj ci... romának, és az elintézi! :-)
okostojgli 2008.02.29. 14:12:08
Mivel a saját trafipax meg nem valósítását nem a jogszabályokkal indokolod, hanem hogy kevés vagy hozzá, meg csóró is és mindamellett még halálra is dolgozod magad, nincs iőd ilyenekre, akkor valószínüleg megvalósítható a dolog.
Első lépés: írj pl. egy posztot, ahol várod a dologba beszállni kívánókat. Meglátjuk hányan jelentkeznek. Miért higgyem azt, hogy ne akadna köztük egy jogász, aki utánajár a jogszabályi háttérnek? Esetleg még összegründol egy kht-t is. Miért gondoljam azt, hogy nem akad majd egy önkormányzat sem ahol az iskola meg a zebra mellé ne akarna trafit tenni de nincs rá pénze? Miért ne gondoljam, hogy Lui-n meg rajtam kívül nem lesz senki akit érdekel a dolog (még ezt az idióta EBEUSS-t is idevéve)?
Már rögtön az elején nem kéne feladni. Ahogy ezt a posztot be tudtad rakni a magántrafipax ellen, ugyan olyan erővel egy magántrafi mellett érvelő topikot is írhatsz.
107! 2008.02.29. 14:16:14
Végre egy normális ötlet!
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.29. 14:19:42
okostojgli 2008.02.29. 14:32:58
Nagyon jó ötlet. Megpróbálok váltani én is pár szót eről a jogász barátommal.
Alakul ez, alakul ez...
107! 2008.02.29. 14:43:44
Elhiszitek, hogy vannak még rendes emberek, meg vannak még valódi alapítványok, aki tényleg nonprofit szervezetként csinálják, amit csinálnak. Nézzétek meg az öreg Sántát, a ZSARUCAR-ost. Nagyon sok embernek okozott már örömet azzal, hogy megtalálta az ellopott autóját. Őróla miért nem beszél senki? Mindig csak a negatív példa a téma!
Neki bármikor adnék trafira engedélyt!
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.29. 14:46:14
Okostojgli: Íme a vonatkozó rendelet leglényegesebb részlete:
"12. § (1) A 2-8. §-ban meghatározott jogszabályi rendelkezések megsértését igazoló képfelvételek készítésére, továbbítására a rendőrségről szóló 1994. évi XXXIV. törvény 76. §-a alapján a Rendőrség, valamint - az általa kezelt közutakon - a Kkt. 33. § (1) bekezdés és a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 63/A. § szerinti közút kezelője - írásba foglalt vállalkozási szerződés alapján - közreműködőt is igénybe vehet.
(2) Közreműködőként olyan jogi személy, valamint jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság és egyéni vállalkozó vehető igénybe, amely
a) rendelkezik:
aa) a gépjárműről és annak hatósági jelzéséről felvételt készítő eszközre vonatkozó követelményekről szóló külön jogszabályban meghatározott feltételeknek megfelelő eszközökkel és a használatukhoz meghatározott feltételekkel, és
ab) az MSZ EN ISO 9001:2001 számú szabvány szerinti vagy ezzel egyenértékű minősítéssel, és
ac) a tevékenységével összefüggésben felelősségbiztosítással, és
ad) az (1) bekezdésben meghatározott szerv által kiadott képfelvétel készítési jogosultsággal, és
b) nem rendelkezik köztartozással, és a tevékenységben személyesen részt vevő alkalmazottai büntetlen előéletűek, és
c) szerepel az államtitkot vagy szolgálati titkot, illetőleg alapvető biztonsági, nemzetbiztonsági érdeket érintő vagy különleges biztonsági intézkedést igénylő beszerzések sajátos szabályairól szóló 143/2004. (IV. 29.) Korm. rendelet 2. § 14. vagy 15. pontjában meghatározott jegyzékben, illetve irányadó jegyzékben.
(3) Amennyiben a közreműködő a (2) bekezdésben foglalt feltételeket már nem teljesíti, a továbbiakban nem vehető igénybe közreműködőként.
(4) A 2-8. §-ban meghatározott jogszabályi rendelkezések megsértését igazoló képfelvételek továbbítására vonatkozó részletes feltételek meghatározása érdekében a Rendőrség, valamint a közút kezelője együttműködési megállapodás köt."
EBEUSS (törölt) 2008.02.29. 15:14:02
"Miért ne gondoljam, hogy Lui-n meg rajtam kívül nem lesz senki akit érdekel a dolog (még ezt az idióta EBEUSS-t is idevéve)?"
Ha tényleg ilyen f*szságra adnám a fejem, akkor azt nem veled képzelném el okostóni!
zwilling 2008.02.29. 15:20:46
azt nem tartanád jó ötletnek, ha a szomszédodat, munkatársaidat is megfigyelhetnéd, végül is csak a bűnözőktől védenéd meg az országot, nem baszki?
jó reggelt neked!, nem veszed észre, hogy ezek a trendek élhetetlenné és undorítóvá teszik az országot.
"3/3
nem leszel soha a párom"
107! 2008.02.29. 15:32:11
Ha a szomszédod rendszeresen bebaszva jön haza a kocsijával, amikor a porontyod kint focizik a haverokkal, nem jelented fel?
Nem arról van szó, hogy "feketevágásokat" kell bejelenteni, hanem a saját életünket befolyásoló, veszélyeztető ökröket kell felnyomni.
EBEUSS (törölt) 2008.02.29. 15:41:27
Akkoriban a feketevágás is ugyanolyan veszélyes volt a népgazdaságra, mint pld. ma a zárjegy nélküli cigeretta árusítás!
Most éppen nem a gyilkosok feljelentéséről vitatkozunk, hanem a szabálysértőkön! Ebbe pedig minden magyar állampolgár beletartozik, csak abban van differencia, hogy naponta hányszor sért szabályt!
107! 2008.02.29. 15:45:14
EBEUSS (törölt) 2008.02.29. 16:07:07
Minden magyar állampolgár tarthasson saját traffit, hogyha a szomszéd beméri, akkor másnap viszont tudjon mérni bosszúból!
És ha egy nő mellét fogod bámulni a szeme helyett beszélgetés közben, akkor pedig jöhet a szexuális zaklatásért a vád!
storyline :) 2008.02.29. 16:08:32
Ha 160-al lemegyek a Balatonra az hány szabálysértésnek számít?
EBEUSS (törölt) 2008.02.29. 16:13:53
Az én szabályaim szerint egynek sem...
Különben meg 107! -et kérdezd! ;)
zwilling 2008.02.29. 16:23:51
107!
nem, nem jelentem fel. elintézem magam.ne haragudj, de én nem hiszek az állami igzságszolgáltatásban ilyen téren.ha feljelentem akkor legközelebb kiszáll és meg is veri a gyerekemet.nekem jobb ezt magam elintézni, de ez az én véleményme.
Radical Massza 2008.02.29. 16:31:18
Radical Massza 2008.02.29. 16:35:38
storyline :) 2008.02.29. 16:53:20
Tőled, és csak a "van differencia, hogy naponta hányszor sért szabályt" miatt :)
107!
Ha 160-al lemegyek a Balatonra az hány szabálysértésnek számít?
Radical Massza 2008.02.29. 17:20:12
www.haon.hu/hirek/Hajdu-Bihar/cikk/20-kresz-szabalyt-sertett-osszesen-40-szer/cn/news-20080228-12224986
FlybyWire 2008.02.29. 17:20:12
Srácok, micsoda hülye duma, hogy 30 as táblák mögűl fognak vadászni az autósokra. Hát nem látjátok, AKÁRHOL megyünk Budapesten belül, SENKI nem tartja be az 50 es táblákat. Szerintem nagyon is jó az ötlet, ezzel ugyanis talán visszaszoríthatjuk azt a rengeteg balesetet, amelyet száguldozó autóstársaink okoznak"
Nem töri a hátad a falvédő? Egy 5 éves nincs ilyen naív....
zwilling 2008.02.29. 17:31:01
nézd, nekem semmi bajom nincs azzal, hogy az indokolatlanul erőszakosan, szabálytalanul vezetőket megbüntessék, sőt szorgalmazom. nem ismersz, de én vagyok az aki szinte mindig átengedem a gyalogosokat és lakotton belül be is tartom a sebességkorlátozást a legtöbb esetben. de a végrehajtó hatalom ezen szegmensének privatizálásával egyszerűen nem tudok egyetérteni, mert szerintem ez és még sok más hasonló tett(pl.: parkolás) megmérgezi a társadalmat, az emberi kapcsolatokat, élhetetlenné tesz egy világot.
Magyarországon be kell látni, hogy minden a pénz beszedéséről szól. A parkolási díj esetén leegyszerüsítve azért fizetsz ki b@szott sok pénzt, hogy a saját pénzedből vett autóddal megálj a saját pénzedből(adódból) épített útnak a szélén. Látni kéne, hogy a magántarfinál is csak egyetlen egy dologról van szó: nincs pénze az országnak, amit el lehetett adni az ország tulajdonából a kormány már eladta, hát most jön az állam,ország jogainak az eladása...ennyi.
FlybyWire 2008.02.29. 17:38:29
Sajnos egyet kell, hogy értsek.
A spicliskedés üzletiesítése, mint a dolog mögött húzódó erkölcsi vonal, senkit nem bánt?
Radical Massza 2008.02.29. 17:42:10
www2.privatbankar.hu/html/cikk/kommentar.php?kommentar=22626
Szóval ha nem végzik ki a vétlen gyereked a közlekedők a zebrán vagy a járdán, már megérte.
Aga · http://www.traffipax.eu 2008.02.29. 17:42:12
EBEUSS (törölt) 2008.02.29. 17:42:38
Nem gondoltam volna, hogy lesz valami amiben egyetértünk! ;)
zwilling 2008.02.29. 17:53:49
nézd, az ország már bizonyított ezen a téren.ne legyenek illúzióid.
szerintem se jó az ami most van, de pl. a parkolás üzletiesítése szerinted mennyi pozitívumot hozott.ha jól emlékszem azért ott is volt az elején valami duma, hogy tehermentesíti a várost, meg tisztább levegő blablabla, azt csak a zsebedet tehermentesíti semmi mást barátom...
FlybyWire 2008.02.29. 18:07:02
Lehet, hogy nekem van baj a magyar génjeimmel, de nem a visszaélést látom először egy lehetőségben, hanem a hasznát"
Nem a génjeiddel van baj, hanem hogy még mindig vannak illúziód abban az országban, ahol mindenki annál többet lop, minél feljebb áll a "létrán". Élen a "vezér"-ekkel... :(
FlybyWire 2008.02.29. 18:08:22
Szeva,
Szerintem több dologban is, mint gondolnád :)
EBEUSS (törölt) 2008.02.29. 18:17:50
"Nemtom miért hagyjátok magatokat szívatni a szokásos trolloktól? (EBEUSS főtroll vezérletével :)"
Pedig ebből nem ez következne... ;)
EBEUSS (törölt) 2008.02.29. 18:48:01
Ez az igazi nonszensz!
Akkor a parkolóőrnek már nem kell annyit kutyagolnia. Kiáll a Váci út szélére, és felirogatja az ott elhaladó autók rendszámát, típusát, és színét! Fasza!
EBEUSS (törölt) 2008.02.29. 18:57:48
Ekkora képtelenséget! Egyszerűen nem tudom felfogni, hogy ez megtörténhet!
1998-ban kaptam életemben először, és ez idáig utoljára mikuláscsomagot, úgyhogy nem azért hőzöngök, mert notórius ingyen parkoló lennék!
Egyszerűen felháborít, hogy bíróság ilyen hülyeséget találjon ki!
107! 2008.02.29. 19:32:55
160-al balcsira? Szabálysértésnek feltehetően egy, csak több rendbeli. Sebesség jelentős túllépése legalább annyiszor, ahány település van, plussz a lokotterületeken kívüli részek.
Még jó, ha én jeentek fel valakit, akkor azt nem értékelik besúgásnak.
Szükség van ilyen fajta segítségre, mert az emberek olyanok, ha rendőrt látnak, nem követnek el szabálysértéseket (sajnos azért ez nem fedi teljesen a valóságot) De az biztos, hogy sokkal durvább szabálysértéseket látok munkából hazafelé menet, mint szolgálatban a csíkosból. Múltkor írta valaki a jellegnélküli autóbol ellenőrzést! Szerintem nagyon jó ötlet. Senki nem mondhatná, hogy besúgás, meg ilyenek, mert ugyan úgy rendőrök jelentenének fel, csak nem látványos rendőrautóból.
EBEUSS (törölt) 2008.02.29. 19:47:56
"Majd nézzétek meg, hogy fénykép nélkül mennyi zsét szednek be! Semmit, mivel nem neked kell bizonyítani az ártatlanságod, hanem nekik a bűnösséged!"
Éppen ez benne a fantasztikum, hogy az adatlap bizonyítja a bűnösséged!
A megszólaltatott bírónő éppen arról beszélt, hogy az autósnak kell bizonyítania, hogy nem járt ott.
Mivel itthon nincs precedens jog, gondolom a normálisabb bírók fényképet is fognak kérni, a hülyébbek meg a gyors ügymenet érdekében nagyüzemben fogják elkaszálni az autósokat...
EBEUSS (törölt) 2008.02.29. 19:50:31
„Azért mert az x ügyben, meg az y ügyben így döntöttünk, az nem jelenti azt, hogy az x, y ügyből át lehet venni az ismeretekeket. Ugyanis minden ügy más” - például a parkolóórák hitelesítését hiányoló, és ezzel pert nyerő ügyvéd érvelését sem használhatja fel más autós saját perében - magyarázza a polgári kollégium helyettes vezetője. Sok ügyük van és egyre több probléma. Több tízezer parkolási tartozás kerül bíróság elé fizetési meghagyással.
„Most ott tartunk, hogy egy kicsit ellehetetlenült a helyzetünk, sok bíró csak parkolási ügyeket tárgyal” – mondta Polgárné Vida Judit, a Fővárosi Bíróság Polgári Kollégiumának helyettes vezetője.
„Az adatlapok önmagukban további bizonyíték nélkül az adatbevitel ellenőrizhetetlensége miatt nem alkalmasak kétséget kizáróan annak a bizonyítására, hogy ezek az adatok a valóságnak megfelelnek” - még januárban számolt be az RTL Klub Híradója erről a jogerős döntésről. A bíróság a megbírságolt autósnak adott igazat, mert szerinte nem elég bizonyíték a parkolóőr által kitöltött adatlap. Más bíróság szerint viszont elég. Az ellentétes ítéletek, az évekkel ezelőtt még fénykép nélkül kiszabott büntetetések és a tavaly óta többszörösére nőtt parkolási perek miatt a Fővárosi Bíróságon értekezletet tartottak. Állásfoglalásuk és a jogszabályok szerint az adatlap mellé más bizonyíték nem kell.
„Ez önmagában nem védekezés, hogy nincs fénykép. Neki az adatlapon szereplő, bevitt adatokkal kapcsolatos körülményekkel kell valamilyen módon megdöntenie úgy, vagy legalább kétely ébresztenie, ami alapján a felperesnek azt tudjuk mondani, hogy prezentáljon még bizonyítékokat” – mondta Polgárné Vida Judit.
Vagyis, ha az autós nem tudja bebizonyítani, hogy nem parkolt ott, a bíróság elfogadja a parkolócégek adatlapjait, akár fénykép nélkül is.
EBEUSS (törölt) 2008.02.29. 19:51:32
www.rtlklub.hu/hirek/hazank/?id=0802298549
107! 2008.02.29. 20:03:01
EBEUSS (törölt) 2008.02.29. 20:21:10
Aszi 2008.03.01. 00:58:49
Aszi 2008.03.01. 01:01:18
107! 2008.03.01. 20:06:35
Radical Massza 2008.03.10. 13:47:26
Vajon miért nem érdeke a rendőrségnek, hogy hasonló automata kamerákat szereljen fel a lámpákhoz?
www.bizjournals.com/philadelphia/stories/2008/02/25/daily12.html?t=printable
EBEUSS (törölt) 2008.03.10. 16:19:08
Szerencsére itthon még a hatóság sem szereti, ha folyamatos kameramegfigyelés alatt áll mindenki! Biztos magukról sem akarnak kompromittáló felvételeket! ;)
Így is tragédia ez a sok kukkoló szerkezet mindenfelé, de ne izgulj, előbb-utóbb itt is megvalósul az álmod, és szarni sem fogsz tudni nyugodtan...