Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Fejétől bűzlik a hal

2008.03.10. 16:00 :: Kisikasa

Doky ismét egy tipikus példát szolgáltatott nekünk arra, hogy mi van ha valakinek munkájából adódóan szinte muszáj megszegni néhány szabályt. De kinek és hogyan kellene korrigálni az efféle heyzeteket, hogy erre ne kerüljön sor?
A munkám által minden nap szembesülök azzal, hogy a Rendőrség és a Közterület Felügyelőség dolgozói nem igazán toleránsak az árufuvarozókkal, hivatásos sofőrökkel szemben.



Mit tehet szerencsétlen munkavállaló, ha a címzett/feladó egy olyan utcában van, ahová behajtani tilos, vagy előtte tiltott a parkolás? Csak annyit, hogy a szabályt megszegve végzi azt a munkát, amelyből próbálja eltartani a családját. A "kedves" közterületes/rendőr uraknak hiába is magyarázza, hogy nem tudja másként megoldani a szállítást, őket csak a saját igazuk érdekli. Abba nem gondolnak bele, hogy mi nem jó kedvünkben hajtunk be ezekre a helyekre, hanem mert muszáj (néha több köbméter árut viszek egy helyre, sétálóutcába). Ők csak büntetnek, mert nekik ez a dolguk. Az emberséget, toleranciát majd' mindből kiölték azzal, hogy hatalmat adtak a kezükbe. Persze vannak kivételek.

Más: Úgy hallottam, hoztak egy olyan törvényt, hogy nem csak a sofőrt, hanem a fuvarszervezőt is lehet büntetni, ha tudatosan hajszolja bele a munkavállalót a gyorshajtásba és a túlvezetésbe. Sajnos, én még eddig csak olyan híradásokat láttam, ahol azt szajkózzák, hogy hány jogsit vontak be és hány teherautó sofőrt büntettek meg túlvezetésért, gyorshajtásért. Mikor jutunk el odáig, hogy nem csak a "kicsiken" verik el a port? Fogom azt hallani valaha, hogy a "MITTUDOMÉNMI-TRANS" vezetőjét megbüntették, mert a sofőrjei napi 14 órát vezettek? Szerintem soha. Sajnos. Ameddig mi -gépkocsivezetők- fizetünk büntetést (mert mi mást tehetnénk?), hogy ők gyarapodjanak, addig nem lesznek kipihent sofőrök az utakon.

Én nagyon várom azt az időt, amikor a Túra-lista fejléce így kezdődik: "A jogi következmények tudatában adom ki a következő fuvarlistát. XY logisztikai vezető". Akkor valószínűleg nem mernének napi 600-700 kilométer levezetendő utat előírni, miközben tisztában vannak vele, hogy teherautóval lakott területen kívül 70, autópályán 80 Km/h a megengedett sebesség, amivel lehetetlenség a törvény szerint előírt munkaidő alatt teljesíteni a távot. A rakodási időt nem is említettem…

Ehhez az is kellene, hogy a törvényhozók ne csak a KRESZ-t, de a körülményeket is átgondolják alkalomadtán.
Persze ez csak egy szép álom. Holnap sajnos ébredni (és rohanni) kell...

77 komment

Címkék: közlekedés autó büntetés parkolás kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krisz 2008.03.10. 16:20:02

Én is szokszor voltam ilyen cipőben sajnos sose értették meg hogy máshogy nem tudom megoldni. Büntetés persze mindig jogos de akkor is.....

107! 2008.03.10. 16:32:19

Itt sem lesz ám mindenki megértő veled! Már többször jött fel szóba ez a téma, elég vegyes érzelmeket kiváltva!
Árúszállító és árúszállító között is van külömbség. Toleráns tudok lenni azzal, akinek ötven, száz méteren belül nincs helye, de akinek csak 20-25 m.-t kellene tennie?!!!

bogesz 2008.03.10. 16:41:11

107! 2008.03.10. 16:32:19

"Árúszállító és árúszállító"

"külömbség"

gratulálok...:-S

Wannabe motoros 2008.03.10. 16:42:07

Munkaugyi birosag?
Ha elmeletileg sem lehet teljesiteni az eloirt utat, akkor siman nyernel.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.10. 16:43:07

107: Úgy látom, hogy még egy-két hónap és sokat javul a helyesírásod, mert mindig akad valami önjelölt nyelvtanár, aki segít! ;)

Morgó Muki 2008.03.10. 16:43:09

Attól tartok, itt is igaz, a kevés pofátlan miatt szívnak azok, akiknek tényleg kényszer az út szélén parkolás.
Ettől még én is anyázok, ha elakadásjelzővel megállva pakolásznak az úton. Üllői út, Bartók Béla út stb. Akkor tiltsák meg a parkolást, kivéve áruszállítás.

Johnny336 2008.03.10. 16:50:13

Ebben van valami. Rohadt kiegészítő táblát ki kéne dobni oda (a táblaszórás úgyis megy, nem is lehet traktorral behajtani sehova Budapesten! :))). Aztán aki nem áruszállító, kegyetlenül elverni a seggét gumibottal (pénzbüntetés is szóba jöhet, de vannak, akik azt leszarják).

107! 2008.03.10. 16:50:15

Akik ékezet nélkül írnak, azokat miért nem javítják? Sokkal idegesítőbb! Holnapra beállítom az ellenőrzöt, aztán kuss! :-)

movhu 2008.03.10. 16:55:17

Dugódíjas írásomban( mover.blog.hu/2008/03/10/dugodij_miatt_draga_a_kifli )is felvetettem az Üllői út szélének elfoglalását, mint potenciális problémát.
Egy biztos, valamilyen szabály ide is kellene. Tehát legalább ne legyen a túra alapból akkora, hogy kresz szabályok betartása mellett ne lehessen teljesíteni. Még úgy is lehet csúszás. És kötelező legyen a kirakodás várható időtertamát is belekalkulálni. Most könnyű a sofőrt szívatva dolgoztatni, mert lesz helyette másik.

Tudor 2008.03.10. 16:55:37

Morgó: Persze, tiltsák meg a parkolást. Sőt, az embereket is tiltsák ki a városból, hogy az áruszállító kamionok rendesen elférjenek. Az áruszállító cégeknek nem alkotmányos alapjoguk 12 tonnás teherautókkal szétcseszni a belvárost és feltartani a forgalmat. Igen, egy 3 tonnás furgonnal pontosan négyszer annyit kell fordulni. Oldja meg. Van monnyonle.

Civilizáltabb országokban városba árut szállítani kizárólag csúcsforgalmi időn kívül lehet. Majd a speditőr megfizeti a sofőr éjszakai műszakját, és továbbszámlázza a belvárosi boltnak. Ja igen, és a boldogabb országokban a Váci utca kaliberű helyeken is rendben elfér egy közepes Tesco. Miért? Mert saját árufeltöltő mélygarázs építését is előírták számára, és a teherautók ott várakoznak, nem a Nagykörúton megállni tilosnál másodikként parkolva, vészvillogóval.

snort 2008.03.10. 16:57:11

Ezt imádom a legjobban itthon: azért szegünk szabályt, mert "muszály". Hát nem. Óriási tévedés. Ahova nem lehet gépjárművel behajtani, vagy parkolni, oda kézzel kell bevinni a cuccot és ennyi. Ha megszeged a szabályt, akkor fizesd ki a büntetést. Dubrovnik teljes óvárosába tilos behajtani bármilyen gépjárművel, miközben tele van boltokkal, éttermekkel, és képzeld megoldják a napi szintű feltöltést! Nem úgy, hogy félrenéz a közteres, és szegény fuvaros betolat furgonnal a kis utcákba, hanem kézi targoncákkal behordják az árut!

Bérgyilkos 2008.03.10. 16:57:53

Nekem sajnos muszáj megszegnem néhány apróbb szabályt, munkakörömből kifolyólag. Remélem, megértitek.

Wannabe motoros 2008.03.10. 17:02:15

107: ha te sem hasznalnal ekezeteket, a fele hibadat nem vennek eszre :)

107! 2008.03.10. 17:09:02

Jogos! (látod, már használtam is)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.10. 17:12:31

Azt bezzeg senki nem vette észre, hogy Snort ly-nal írta a muszájt, mindig csak a rendőröket baxtatjátok! ;P
A mai napomat egyébként eddig két rendőrrel töltöttem (nem, nem vittek be, nem azért :) ), ráadásul az egyik amerikai rendőr volt. Fáradt is vagyok! ;)))

acel 2008.03.10. 17:14:26

Sajnos, ha a főnök küld, akkor menni kell. A munkaügyi bíróságon lehet, hogy nyerne, de az tuti, hogy hasonló munkát nem kapna egy darabig. Németo- ban, Belgiumban sokszor találkozom olyannal, hogy éjjel töltik fel a belvárosi kisebb boltokat, ha esetleg napközben valami elfogy, akkor hoznak utánpótlást Berlingoval, vagy hasonló méretűvel. Az érem másik oldala lerágott csont, a rendőr, közterületes is a munkáját végzi.

EBEUSS (törölt) 2008.03.10. 17:15:45

107! 2008.03.10. 16:50:15

EllenőrzŐ helyett inkább írj Te is ékezetek nélül! ;)

EBEUSS (törölt) 2008.03.10. 17:17:35

Silent!

Idézőjelbe tette, gondolom egy rendőrtől idézte... :DDD

TB 2008.03.10. 17:17:45

Ami azt illeti minket már bírságolt meg közteres, meg rendőr egyszerre, mert megállni tilosban rakodtunk. Az persze nem érdekelte egyiket sem, hogy egy hangversenyzongorát cipeltünk fel a negyedikre, négyen.

107! 2008.03.10. 17:19:08

Láttam! Ez csak figyelmetlenség volt, nem úgy, mint az Áruszállító! Menni fog igérem! :-)

EBEUSS (törölt) 2008.03.10. 17:20:36

Ha megÍgéred, elhisszük! :))))

Rocko- 2008.03.10. 17:22:09

"Mit tehet szerencsétlen munkavállaló, ha a címzett/feladó egy olyan utcában van, ahová behajtani tilos, vagy előtte tiltott a parkolás?"
1) célforgalom számára enegdett. akkor behajt.
2) ha nem engedett, akkor távolabb parkol le. és azzal a két izével, ami féket/gázt és netán kuplungot/rögzítőféket nyomogatja, azzal sétál.
3) behajtási engedélyt kér.

"Úgy hallottam, hoztak egy olyan törvényt, hogy nem csak a sofőrt, hanem a fuvarszervezőt is lehet büntetni, ha tudatosan hajszolja bele a munkavállalót a gyorshajtásba és a túlvezetésbe."
hát igazán ideje lenne.

107! 2008.03.10. 16:50:15
ékezet nélkül azért nem írnak egyesek, mert nincs ékezetük vagy az operációs rendszerük nem támogatja (megfelelően). a helyesírást viszont a felhasználónak kell támogatni, vagyis pontosabban alkalmazni.

SilentSound · autozz.blog.hu 2008.03.10. 17:12:31
csak a Zasszony meg ne tudja. :]

acel 2008.03.10. 17:14:26
naja, bizonyos dolgokat lehetne éjjel, hajnalban szállítani. csak ugye nem érdekel ez senkit se.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.10. 17:30:17

Rocko: Tudja, többször is beszéltünk közben telefonon. ;)))

Fütyesz 2008.03.10. 17:37:30

Rocko!

1.tenyleg? mit nem mondasz...
2.Ha van csak5 cimed, cimenkent 300kg äruval, ebböl pl. kettönel setälgatnod kell, az valoban meggyorsitja a munkädat...
3.Väcott belvärosi behajtäsi engedely 1honapra 5.000-ft. Pesten sem hiszem hogy olcsobb.

Bizonyos dolgokat ejjel es hajnalban szällitanak. De ahova nappal nem hajthatsz be, oda ilyenkor sem...

szállítás 2008.03.10. 17:39:46

Normálisabb országokban éjszaka van a városokban áruszállítás.
Magyarországon is ez kellene.
Az meg nonszensz, hogy még az sír, hogy megbüntetik aki miatt megáll a város forgalma, mert neki ki kell pakolni. Magyarország XXI. század. Mert itt mindenkinek mindent szabad.

Tudor 2008.03.10. 17:46:57

Fütyesz! Ha pl. az Oktogonnál a Mekit éjszaka töltenék fel, valószínűleg meg tudna állni rendesen, szabályosan is, és nem a megállni tilos táblánál másodikként tartaná fel az egyik sávot. És amúgy én sok helyen látok "megállni tilos, kivéve 22-06" táblát, ami kifejezetten az éjszakai szállítást motiválná.

2.: Ez a cég dolga. Vegyen fel még árukihordót. Az autód és a lábaid adott sebességre képesek. Ha a főnök _szabályosan_ képes gyorsabban megoldani, csak akkor lehet jogos a kritikája.

3. Ezt drágállod? Mennyi pénzt termel meg egy áruszállító autó egy hónapban ahhoz az 5000 forinthoz képest?

Desert 2008.03.10. 17:52:22

" a Rendőrség és a Közterület Felügyelőség dolgozói nem igazán toleránsak az árufuvarozókkal"

megafaszom... :)
amikor a bartók bélán az ilyen ...-ok kicseszik az elakadásjelzőt reggel csúcsforgalomban és elzárnak egy sávot a kettőből, mindezt minden nap és szarnak bele, hogy kilóméteres dugót csinálnak, akkor lehet, hogy némileg nem tudok a fenti mondattal egyetérteni. Az, hogy valaki bemegy egy sétálóutcába és negyed óráig 20 gyalogosnak 2m-el arrébb kell elmenjen, az kevésbé érdekel. De akik forgalmas utakat bénitanak meg, azokat én szépen megszexuálnám 300e-re per alkalom és mindjárt nem lenne ilyen probléma. Oldja meg az üzlet aki megrendelte.

gaben 2008.03.10. 17:56:41

Pesten van, hogy az országos cég fizeti a sofőrök büntetését, de csak amik a tilosban rakodásból jönnek össze.
Sok helyen éjjel sem tudnának szabályosan megállni-várakozni, tehát tökmindegy.

Egyébként meg szállítson éjjel akinek Géza volt az anyja. A tököm kívánná, hogy Bivalybasznád alsón rakodás közben leüssenek, a pár ezer forintomért meg a motyóért. Mert az esti sofőröknek sincsen kísérőjük manapság, mint az átkosban (pfujj). A pézszállítók kivételek. Még jó!

Az meg kész vicc, hogy egy jó karban lévő max3.5 tonnás géppel nem lehet személyautó sebesség határokon haladni. Egy master, boxer sok kis szgk-ál stabilabban viselkedik az úton. A túlterhelést meg nem nézik csak a nagyoknál, pedig lenne mit mérni.

Kardics 2008.03.10. 17:58:51

Éjjeli szállitásnál meg az ott lakók nyünyörögnének.

2008.03.10. 18:02:53

Ha áruszállításra nem vonatkozik a szabály, akkor "kivéve áruszállítás" kiegészítő tábla jelzi. Ha nincs akkor vonatkozik, és jogosan büntatik meg. A fuvar felvételénél lehet egyébként tudni, hogy mennyire megközelíthető a cím járművel. Aszerint kell vállalni. Jól tudják ezt a fuvarosok, hiszen ahova egyébként fizikailag (fák, patak stb.) miatt nem lehet behajtani ott többletdíjért megoldják, de ha csak a szabály állja útjukat azt semmibe veszik. Bemennek a virágágyásba, fel a díszburkolatra 7,5 tonnás kocsival. Nem gond, nekik küldetésük van. A másik oldalon az önkormányzatok meg gyakran az áruszállítókat veszik semmibe. Ezért is büntetni kellene pár hivatalnokot, de ez a sofőröknek nem mentség.

Vladimir Harkonnen 2008.03.10. 18:15:23

bogesz 2008.03.10. 16:41:11

"külömbség"

Ezt nem kellett volna felhánytorgatni, mert jó!

EBEUSS (törölt) 2008.03.10. 18:17:27

Vladimir Harkonnen 2008.03.10. 18:15:23

Mire??? :DDDDDDDDDDDDDD

gaben 2008.03.10. 18:19:15

Nem mentem föl azokat akik forgalmi gebaszt okozva rakodnak. De! Hogyan a rossebbe kapott engedélyt az a nagyforgalmú csemege üzlet, vagy patika aminek a százméteres körzetében semmilyen szabályos parkoló és/vagy rakodó hely sem található.
Szép számmal vannak ilyenek, aki nyitott szemmel jár már biztosan látott hasonlót. Azért ez is nonszensz...

petrocelli 2008.03.10. 18:39:05

Az összes okoskának!!!
Vannak boltok amik éjjel nincsenek nyitva , tehát marad a nappal.
A boltnak nyitáskor szinte minden városban parkolót és rakodóterületet kell vásárolnia(rettenetes nagy összegekért). Ezeket a bolt előtti parkolókat olyan személyautók állják el aki se nem vásárol, se nem rakodik, ezért marad a bolthoz legközelebbi útszél a megálláshoz. Ha nem tetszik anyázzál de ez akkor is így van. Talán egy kicsi több tolerancia lenne a másikkal szemben nekektak is előnyötökre válna mert nem lennétek ilyen rosszindulatú embörkék.
És majd ha a ti munkátokat is ennyien akadájozzák és még az akadájok után is titeket hibáztatnak, akkor majd talán megérteitek, bár én nem hiszek benne.
Ez azoknak szólt akik 300 méterről vinnék a tonnás raklapot.

Vladimir Harkonnen 2008.03.10. 18:48:55

petrocelli 2008.03.10. 18:39:05
Az összes okoskának!!!
Vannak boltok amik éjjel nincsenek nyitva , tehát marad a nappal.

A PLUS-nál vannak zsilipek, a rakodónak a külső, a boltnak a belső ajtóhoz van kulcsa!
A gyógyszertárak egy részénél is működik az éjszakai szállítás. Nálunk van egy trezor amibe a szállító berakja a cuccot, reggel a gyógyszerész kiszedi.

Az kell, hogy megbízzanak egymásban!

geza 2008.03.10. 18:53:56

"Vannak boltok amik éjjel nincsenek nyitva , tehát marad a nappal. "
kinyitnanak ejjelre is, mikor kezd elfogyni az aru

"És majd ha a ti munkátokat is ennyien akadájozzák és még az akadájok után is titeket hibáztatnak, akkor majd talán megérteitek, bár én nem hiszek benne."
az hogy ti egy komplett varost tartotok fol, az ok????
okoska

Doky 2008.03.10. 18:55:48

Hűűűűű! Micsoda vihart kavartam már megint... A lényeget nem sokan értik az írásomban. Senki nem örül a tilosban álló, rakodó teherautónak! Legkevésbé a sofőr! Higgye el mindenki! Nekünk az lenne a jó, ha minden boltnál lenne árufogadó hely, ahol biztonságosan -másokat nem zavarva- megállhatnánk. De sajna, a városvezetésnek csak az a pénz számít, amit a boltosok neki fizetnek. Semmilyen megoldásra nem törekednek. Hordjam be az árút kézben? Ez kedves... Azért szívesen elvinném az ilyen embereket magammal egy túrára. Kíváncsi lennék, mit csinálnának, ha egy nap 12 címük lenne 6 különböző helységben, és van olyan hely, hogy a legközelebbi parkolási lehetőség 4 utcányira van és be kell vinni egy fél furgonra való árut. Még valamit kérdeznék: Mit szólnának az ilyen emberek, ha a boltba, vagy gyógyszertárba betérve azt a választ kapnák a kérésükre, hogy nincs, mert a sofőr nem tudott megállni, emiatt nem rakodta le az árut. Akkor azért hőbörögnének. Egyébként sok esetben azért vagyok kénytelen BUNKÓ MÓDON "feltartani" a forgalmat, mert a kedves személyautós társaim elfoglalják a teherautók számára fenntartott rakodási helyet!

dokkmunkasok 2008.03.10. 18:56:31

"Ez azoknak szólt akik 300 méterről vinnék a tonnás raklapot."

pont leszarom, hogy honnan viszik. tolem a gyartol is vihetik szuz torpek, de NE ALJAK EL EGYIK (VAGY AZ EGYETLEN) SAVOT, mert a maradek 2 millio ember meg kozlekedne.

dokkmunkasok 2008.03.10. 18:58:58

"Egyébként sok esetben azért vagyok kénytelen BUNKÓ MÓDON "feltartani" a forgalmat, mert a kedves személyautós társaim elfoglalják a teherautók számára fenntartott rakodási helyet!"

ilyenkor viszont megengednem, hogy raaljon az autora a kamionos

Doky 2008.03.10. 19:04:32

Leszögezném, hogy nem szoktam jobban zavarni a forgalmat, mint muszály. Van olyan hogy 20 percig kocsikázok körbe-körbe, hogy ne az úton kelljen megállnom! Csak nem mindig sikerül megoldani a helyzetet és a munkának mennie kell! Én is szeretek otthon aludni, nem a kocsiban...

gaben 2008.03.10. 19:06:47

Ismerem a gyógyszertrezorokat.
Azokat csak egy nagykereskedő használhatja.
Az átlag gyógyszertárak is legalább három nagykerrel vannak kapcsolatban. Ráadásul vannak cikkek amiket nem lehet a szabályok alapján bennük hagyni. Azok mennek nappal.
Volna mit tökéletesíteni ez nem vitatható.
Ja, és a trezorok befogadóképessége sem végtelen. A napi arumennyíség harmada ha belefér sok esetben. Félmegoldásnak jók csak.

Desert 2008.03.10. 19:10:25

"Vannak boltok amik éjjel nincsenek nyitva "

ezért kell lebénitani a fél budapestet?

"Ezeket a bolt előtti parkolókat olyan személyautók állják el"

ha valóban megvette és nem csak önkényesen akar mindenféli irkafirkával kisajátitani magának egy helyet (mint azt sok bolt próbálja) akkor nyugodtan rárakhat egy kulccsal lefektethető bólyát vagy akármit, amit a szállitó (vagy inkább a boltos, mikor szól a szállitó, hogy mindjárt megérkezik) lenyit neki, majd visszazárja.

"És majd ha a ti munkátokat is ennyien akadájozzák "

engem konkrétan akadáLYoznak a munkámban tahó áruszállitók akik dugót okoznak.


Doky:

"Hordjam be az árút kézben?"

hord. és kérjél érte dupla árat. De egyébként léteznek azért guruló emelők amik egy tonnát is elbirnak.
A dupla árra visszatérve persze előjön, hogy akkor majd nem téged biznak meg a szállitással, mert a tahó konkurencia leszarja, hogy megbénitja a várost és ő inkább "féláron" megáll az út közepén. Tehát a problémát nem innen kell megközeliteni, hanem a rendőrök és közteresek részéről. Minden reggel végigbüntetni az összes forgalmat akadályozó szállitót. Ha ezt megcsinálják 1 hétig, már nem lesz konkurencia, aki utána tahó módjára megállna az út közepén.

"mert a kedves személyautós társaim elfoglalják a teherautók számára fenntartott rakodási helyet! "

őket szintén szarrá kell büntetni, 1 hét múlva nem lesz gond

Liberté_73 2008.03.10. 19:22:27

"Doky:

"Hordjam be az árút kézben?"

hord. "


áru és hordd, ha már helyesírás
és a muszáJ az sima J

gaben 2008.03.10. 19:23:02

A szalonpolgár fel nem fogja, hogy ez egy belvárosi anomália a sok közül. A lényeg, hogy ne álljon rakodás közben az útjában a furgon, vagy nagyobb vas, miközben a haverja pont a rakodási helyen parkol, mert megteheti.
Szabálytalanságról van szó, ezt mindenki érti, de miért megint a melós tolerálja mások baromságát, amikor az érdekükben is keccsöl gombokért.

gaben 2008.03.10. 19:28:48

Én soha nem zártam el senki útját de sajnos van olyan, hogy nem teljesen szabályosan kell megállnom. Ilyenkor kapkodom a seggem és 1-2 percen belül már el is húzok a bánatba.

107! 2008.03.10. 19:41:07

Éljen, mást is kóstolgatnak az írás miatt!

ZOYA 2008.03.10. 19:44:41

Kedves Desert! Attól, hogy a sofőröket xarrá bünteted, még a munkáltató röhög a markába....
Látszik, hogy kevés ember szól hozzá, aki benne is lenne a dologban. A logisztikusok csak azzal foglalkoznak, hogy az áru ki legyen adott időre szállítva, függetlenül attól, hogy az adott hely mennyire megközelíthető.
A sofőr meg nem emelgetheti a saját munkabérét önkényesen, mert szépen felmondanak neki és mehet újra sorbaállni a Munkaügyi Központba, mivel ezren vannak a sofőri helyre is. Persze, közben el kéne tartani a családot is...
Arról nem is szólva, mikor a saját cég áruját kell kivinni Ökrömpattyom 2. szám alá... Nem csak Budapestből áll az ország! Jó reggelt!

Rocko- 2008.03.10. 19:50:17

Fütyesz 2008.03.10. 17:37:30
1) hajaj, miket nem mondok.
2) oszt a kézikocsi meg többször fordulás nem dívik?
3) fizesse ki a munkáltató.

petrocelli 2008.03.10. 18:39:05
"Vannak boltok amik éjjel nincsenek nyitva , tehát marad a nappal."
nehéz ám beküldeni egy biztonsági őrt vagy eladót, h hajnalban vegye át az árut.

Doky 2008.03.10. 18:55:48
"Kíváncsi lennék, mit csinálnának, ha egy nap 12 címük lenne 6 különböző helységben, és van olyan hely, hogy a legközelebbi parkolási lehetőség 4 utcányira van és be kell vinni egy fél furgonra való árut."
ott a parkolóhely, amiért fizetnek, nem?
vagy kiskocsi, több forduló.


egyébként kedvencem az árurakodó, aki minden rggel az irányi utcában parkol le. szemben a fővárosi közlekedési társaság (v mi) irodájával.

Fiszemfaszom 2008.03.10. 19:53:18

Milyen jó, hogy egyesek a helyesírási hibákon rágódnak, ahelyett, hogy a valós problémáról írnának valami építő jellegűt...
Persze ezt könnyebb, mert nem kell hozzá megoldóképesség...
Egyébként Doky az írásában helyesen írta le az ÁRU és a MUSZÁJ szót, most kicsit elcseszte...
És? Írhatta volna Pesties szlengben, vagy a mostanság oly' népszerű SMS nyelven is. Ettől kevesebbet ér a hozzászólása? Szerintem nem.

Vladimir Harkonnen 2008.03.10. 19:53:19

EBEUSS 2008.03.10. 18:17:27
Vladimir Harkonnen 2008.03.10. 18:15:23

Mire??? :DDDDDDDDDDDDDD

Mire háromig számolok!!!
:-)

107! 2008.03.10. 20:03:42

Az én hozzászólásomon kezdődött a magyaróra! :-) Nem tehetek róla reál beállítottságú vagyok. És engem is egy olyan szólt meg, aki mást nem is írt! De ha ez idegesít, akkor mi lett volna a múltkori fizika órával? :-)

Vladimir Harkonnen 2008.03.10. 20:08:43

Megint csak visszatértünk oda, hogy a fejekben kell először rendet rakni!
Az után jöhetne a tömegközlekedés fejlesztése, és a P+R parkolók építése, amitől kevesebb lenne a belvárosokban (mert nem csak Budapesti a probléma. Lásd pl. Szeged) a forgalom.
Később jöhetnének a "lopós" autók akik tényleg csak azt vinnék el, akik akadályozzák a másikat, és nem válogatnának. Később már a "menőcsávók" se hinnék, hogy a rakodó, és mozgásérült helyek nekik vannak fenntartva.

Ez kb. akkorra lesz valóság, amikor a munkában megfáradt cigány a IV-es metrón átadja a helyét a zsidó származású bányásznak, miközben a diplomás "talpas" rendőr megbeszéli a Fradi meccs eredményeit a skinhead-el!

Vladimir Harkonnen 2008.03.10. 20:09:44

Megint lemaradt a szmájli!
:-)

xy 2008.03.10. 20:40:32

Felvilágosítanám a kedves olvasókat, hogy a mai Magyarországon nem bevett szokás, hogy az üzletek saját parkolót tartanak fent (néha lehetőségük sincs), valamint a munkáltatóknak sem éri meg napi többezer HUF-ot kifizetni parkolójegyre (ha 10 címet számolunk 200 HUF-os jeggyel)! És ha végig gondoljátok, nem minden bolt, iroda, üzlethelyiség, személy lakik közvetlenül az utcafront felől, a földszinten. Itt nem csak a 24 tonnás kamionokra kell gondolni, hanem a futárautókra is, amik eléggé sok (70-80) címre kimennek egy napon (szorozd be a parkolójegy árával) és nem csak boltokba. Nem kötelezhetünk mindenkit arra, hogy vegyen/béreljen a várostól - a háza, boltja, irodája előtt - egy parkolóhelyet. A havi behajtási engedélyről meg annyit, hogy annyiszor 5000, ahány városba szállítanod kell!!! Vonatkoztassatok már el a fővárostól! Máshol is élnek emberek!

2008.03.10. 21:18:24

erdekes, mas (tolunk nyugatabbi) orszagokban ezeket a problemakat megoldjak...

Peldaul aruszallitas 7-9 kozott tilos, mert akadalyozza a forgalmat (most nem a kiscsomagosokra gondolok), meg ilyesmi...

Rocko- 2008.03.10. 21:56:22

xy 2008.03.10. 20:40:32
hát. van az a nagy büdös amerika. sok kultúrájuk nincsen, de az autós az elég ott van.
nos, ők úgy építenek toronyházakat, h legalább 5 szintes parkoló van + egy szint árucserére. odatolat a teherrel a Kenyeres Józsi, kipakolja az árut, elmegy. rá 2 percre oda áll a Tejes Béla, kipakol, elmegy. és teljes logisztikával meg lehet oldani mindent.
persze ez jelenleg a beépített Budapesten nem működik, de az újépítésű iradoházaknál én ezt kötelezővé tenném.

Rocko- 2008.03.10. 21:57:46

ja, erről volt egy jó kis riport Discoveryn. Sears torony.

senki 2008.03.10. 21:58:57

A büntetést a teherautósok maguknak köszönhetik. Miért mennek be oda, ahová tilos? Nyilván azért tilos, mert valami indokolja. Pl.: Sétálóutca, óvárosi terület, vagy egyszerűen csak a forgalomszabályozás. Ha nem vinni ki az árut a szabályosan megközelíthetetlen boltba, akkor az a bolt előbb-utóbb bezárna.
A nyitási engedélyt a település nem a rakodóhelyre adja aki, a várost nem érdekli az áruszállítás, amíg az szabályos. Ez a boltos gondja, hogy olyan helyen béreljen üzletet, ahol megoldott a rakodáés, áruszállítás.
Egyébként valóban van rá lehetőség, sőt kötelező vizsgálni közigazgatási bírság esetén, hogy a munkáltató mit hibázott, és ha van mulasztása, akkor megy a csekk. Ebben a kategóriában a cégek 100.000 ft-ként ugranak, tehát nem piskóta a büntetés. Egy összetettebb szabályszegésnél 1.5 milla kijöhet a cégnek, és ez csak 1 tgk. után!
A teherautósoknak talán össze kellene fogniuk, vagy szakszervezetet, érdekvédelmet alakítani.

volante · http://volante.blog.hu 2008.03.10. 22:24:31

Ha már áruszállítás, ezt ma lőttem:

volante.blog.hu/2008/03/10/tutira_kell_menni_na

Azért el kell ismerni, próbálkozik. :)

Desert 2008.03.10. 23:34:45

Zoya: "Attól, hogy a sofőröket xarrá bünteted, még a munkáltató röhög a markába...."

az objektiv felelősség idejében? erősen kétlem, hogy túl sok röhögnivalója lenne. A büntetés nem névre szól, megy szépen a csekk a rendszám BM szerinti tulajának, az pedig kétlem, hogy a söfőr. (ha pedig az, akkor nincs miről beszélni)

egyébként meg lehet, hogy nem értetted, de a cél nem az, hogy sok büntetés legyen, hanem, hogy MINDENKINEK elmenjen a kedve a pofátlanságtól. Utána már mindegyik áruszállitó képes lesz bevinni kézben (fenét kézben, guruló kiskocsival, emelővel akármival) az árut, akkor is, ha 2 utcával arrébb állt meg. Ha ez neki plusz költség/idő azt majd kifizeti a megbizó. Ha nem fizeti ki, akkor senki nem fog neki szállitani, mert aki szállit és pofátlankodik azt csúnyán megb@sszák. Ez egy működő alternativa, de szivesen meghallgatom, te milyen MEGOLDÁST látsz a problémára, a beleszarás és a "majd megunják a dudálást"-on kivül.

Perillustris 2008.03.11. 00:00:27

"Nem kötelezhetünk mindenkit arra, hogy vegyen/béreljen a várostól - a háza, boltja, irodája előtt - egy parkolóhelyet."

Muhahahahaha.

Arra sem kötelezhetsz többezer embert, hogy kerülgesse a kocsidat.

Amúgy pedig DE.

beste 2008.03.11. 02:57:11

"A jogi következmények tudatában adom ki a következő fuvarlistát. XY logisztikai vezető".

A logisztikai vezető foglalkozzon a logisztikával... Ezt írja alá vagy a szállítmányozási diszponens (vagy főnöke), vagy a fuvarszervező (vagy főnöke). Ne keverjük össze a logisztikát a fuvarszervezéssel, mert nem ugyanaz.

Mindazonáltal a történet megfelel napjaink valóságának.

én 2008.03.11. 04:54:34

senki: ha nem végzed el a munkádat, akkor meg a melóhelyről b@sznak ki, hogy a lábad sem éri a földet! Desert: Valószínüleg amikor Te állsz ott az autóval, akkor téged b@sznak meg, nem a főnöködet, mert könnyebb a sofőrrel kicseszni! Perillustris: Kérlek, vegyél egy parkolóhelyet és tartsd üresen, hogy amikor anyádért megy a mentő, ne tartsa fel a forgalmat! Beste: Mi van ha a cégnél a kettő egy és ugyanaz? Ha már értelmes dolgot nem tudtok írni, akkor inkább ne erőltessétek...

én 2008.03.11. 05:08:24

...és mielőtt véleményt írtok, beszélgessetek el egy olyan ismerősötökkel, aki ezt a munkát végzi. De a legjobb az lenne, ha elmennétek vele egy-két napra, hogy lássátok, miről is van szó.

beste 2008.03.11. 08:35:47

Jelentem 19 éve szállítmányozó vagyok. Értek hozzá. A logisztikához kevésbé, bár a fogalmaival tisztában vagyok. Egyáltalán, tudod, mi a különbség a logisztika, szállítmányozás és fuvarszervezés és fuvarozás között? Én igen.
Az meg igen-igen kicsi cég lehet, ahol a szállítmányozó és a logisztikus egy és ugyanaz.
És: voltam már kamionnal (EU előtti időkben) Hamburgban, Freiburgban, itt-ott. Belföldön még nem terítettem, az igaz, bár volt olyan, hogy a marha sürgős árut bepakoltam az autómba és kivittem a céghez. Mert az ügyfelet ki kell szolgálni.
"Az ügyfél olyan, mint Indiában a tehén. Szent állat."-mondta valaha első főnökasszonyom.

Desert 2008.03.11. 13:28:54

"Valószínüleg amikor Te állsz ott az autóval, akkor téged b@sznak meg, nem a főnöködet, mert könnyebb a sofőrrel kicseszni! "

céges autóval? neked halvány foglmad sincs miről beszélsz...

de negyedjére is felkérlek, irjál már valami értelmes megoldást a problémára, mert eddig csak a "mindenki hülye, én vagyok az okos" mesét adtad elő, anélkül, hogy egyetlen halvány, értékelhető gondolatot is leirtál volna.

XSun (törölt) 2008.03.11. 14:01:16

A mi cégünknél is napi probléma a szállítás.
Mi boltoknak és vendéglátóipari egységeknek szállítunk.
És ugye nem mindegy hogy pl. 1 raklapnyi árút 30 vagy 300 méterről kell behordani.
Az még okos dolog lenne ha lehetne éjszakai szállítani. Na de ki veszi át az árút hajnal 3 kor ha a bolt csak 8 után nyit (pl. belvárosi kocsma).
Igazándiból az lenne a megoldás ha pl. az üzlethelység engélyezése során köteleznék az üzemeltetőt hogy biztosítson rakodási területet. Ha minden üzlethez vagy x üzlethez 1 ilyen kötelező rakodási terület lenne ahol parkolhatna az áruszállító nem is lenne gáz.

XSun (törölt) 2008.03.11. 14:04:32

Amúgy meg nálunk a fuvarszervezés külön "varázslat" hogy hogyan hangoljuk össze a túrákat hogy a különböző városrészekbe hogyan tudunk behajtani ugyanis más és más időpontra szólnak a behajtási engedélyek, de ez másik téma.

Desert 2008.03.11. 17:48:46

"Ha minden üzlethez vagy x üzlethez 1 ilyen kötelező rakodási terület lenne ahol parkolhatna az áruszállító nem is lenne gáz."

azért el megnézném a nagykörúton. Ha 2-3 boltonként lenne 1 rakodási terület, akkor is az egész parkolósáv rakodási terület lenne :)

Doky 2008.03.12. 07:22:25

Beste! Fején találtad a szöget. Egy kis cégnél dolgozom, ahol minden egy ember kezében van. A saját árunkat szállítom. Havi 10,000 Km-t vezetek, 240-260 órát dolgozom. Én csak 8 éve csinálom.
Desert! Szerintem meg te nem vagy tisztában azzal, hogy miként is működik a dolog. A sofőr mindig kap bírságot! A rakodás úgy működik, hogy az autó és a bolt között szaladgálok. Ha a közeg ott talál, akkor biztos, hogy a zsebbe nyúlhatok. Arra igen kevés esélyem van, hogy engem békén hagy és a cégemet jelenti fel. Egyébként meg a vezetőség áthárítja rám a büntit, mivel én vezetek... És írásba nem adják, hogy "Márpedig be kell vinni az árut a bolthoz!".

ZOYA 2008.03.12. 07:49:20

Kedves Desert! Te valami joghoz értő emberke vagy? Mert én eléggé benne vagyok a dologban. Elmondanám, hogy nincs olyan, hogy most az "objektív felelősség ideje van". Tudod, értékelni kell egyszerre objektív és szubjektív felelősségi szempontokat is. De ez a bíróság és nem a rendőr feladata. Ha egy- egy ilyen ügy kapcsán pedig bíróságig jutna a dolog, akkor sem biztos, hogy olyan ítéletet hoznak, ami le van írva a törvényben, és te józan paraszt ésszel értelmezed valahogy. Ezt az magyarázza, hogy a bírói gyakorlat gyakran eltér a jogszabályi rendelkezéstől, mert vannak általános jogelvek, amik megelőznek idejétmúlt, vagy nem méltányos, nem igazságos szabályokat. De ha nem erről van szó, akkor is van a bírónak saját mérlegelési lehetősége. Ja! És én még a KRESZ-ben nem hallottam objektív felelősségről. Gondolom, te sem hallottál még a helyszíni bírságról... Egy megoldás lenne, hogy a sofőr háríthasson a munkáltatóra: ha írásos utasítást kapna és miután közli, hogy nem ért egyet vele, de a munkáltató továbbra is ragaszkodna hozzá, a sofőr írásban hozzáfűzhetné a különvéleményét. Akkor lenne mivel bizonyítani, hogy nem ő volt a hülye.
Az meg elég érdekes lenne, ha valakinek sikerülne egy vacak békával/kutyával (a gyengébbek kedvéért: kézi emelővel) levenni az autóról a 600 kg-os raklapot, aztán több utcányit végig húzni a járdán. De ha most az jön, hogy akkor vegyen a bolt rendes targoncát, akkor ugyanott vagyunk, mert ha az utcán szállítja az autótól a boltig az árut, akkor azért baffintják meg, mert tilos a forgalomban részt venni vele, és ugyanúgy dudálnátok! A járdán megint csak nem lehet vele közlekedni és akkor a gyalogosok anyáznának.
Érdemes lenne elbeszélgetni valakivel, aki ezt nap, mint nap csinálja és nem jókedvéből.
Tudod milyen megoldást javaslok: kicsivel több toleranciát!!!
Ha esetleg alkalmasnak érzed rá, indulj képviselőnek, kerülj be a Parlamentbe és váltsd meg a világot!
Ja! És nem kéne egyelőre Magyarországot a Nyugathoz, meg az USA-hoz hasonlítgatni, mert túl kicsi pont vagyunk még ehhez. Ráadásul ott sem kolbászból van a kerítés.

beste 2008.03.12. 09:01:45

Drága Doky,
ha a saját magatok által készített/gyártott árukat fuvarozod házhoz, az mióta logisztika vagy szállítmányozás?

Doky 2008.03.12. 16:21:58

Beste! Nem mi gyártjuk a cuccokat, mi csak forgalmazzuk (nagy- és kisker vagyunk). És kell logisztika ahhoz, hogy a beszerzést és kiszállítást összehangold. Persze lehet, hogy tévedek, de az anyagok nem szoktak csak úgy odajönni, meg elmenni maguktól...
De az a jó, hogy ilyen dolgokon lovagolnak egyesek, nem pedig a problémához szólnak hozzá. Ha azt írtam volna, hogy "Gipsz Jakab, főnök", akkor azon kötözködnétek. Arra próbáltam rávilágítani, hogy sajnos a felelősséget senki nem vállalja át, hiába az Ő legfőbb érdeke a szállítás. De szívesen várom, hogy belekössetek a helyesírásomba, vagy abba, hogy esetleg nem pontosan határoztam meg azt a személyt, aki kiadja a parancsot. Egyébként pont ma kaptam egy 6000 HUF-os cetlit, pedig senkit nem zavartam a közlekedésben és nem álltam a virágágyásba, de még járdán sem.

beste 2008.03.12. 19:19:59

oké-oké
szent a béka? :-))))

Plézer Mátyás 2008.03.13. 09:58:32

Na erre csak azt mondom, hogy az apám a Hungarocamionnál dolgozott és egy Párizsi fuvart kelett leszállítania, s a cszáálítási cím egy sétálóutcában volt. Mikor apám megállt a sétáló utca előtt olyan gyorsan ott termett egy rendőr mintha a földből nőtt volna ki. Tisztázák a helyzetet és rendőri kisérettel bevitte a kamiont, majd a céget aki oda kérte a szállítmány azt feljelentette.
Érdekes és teljesen jó hozzáállás.
A címzett ismeri hogy hol van és neki kell gondoskodni a helyről, hogy a szállítás kivitelezni lehessen.

beste 2008.03.13. 10:03:43

Plézer úr, ez így teljesen oké szerintem is.
Mi úgy oldjuk meg a problémát, hogy előtte a XXI. század technikai vívmányait használva kommunikálunk a címzettel, megállapodunk egy időpontban, ő akkorra szabaddá teszi a helyet. Ha nem teszi szabaddá, akkor NEM tudjuk átadni az árut, kifizetheti a holtfuvart, és mondhat egy újabb időpontot, amikor is újra megkíséreljük a motyó átadását.

Hali 2008.03.14. 15:21:55

Amióta láttam Velencében az áruszállítást, azóta nem tudom tolerálni a "nem tudok máshol megállni" sírását a fuvarozóknak a bringasávon, buszsávban, járdán, sétálóutcában, autókijáratban, villamosinen... etc.

Lehet árut vinni gyalog. Értik? Gyalog!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása