Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A gyereket miért nem kötjük be?

2008.03.21. 07:58 :: Kisikasa

Boldog gyermek, integet, nevetgél, futkorászik. Ez így is van rendjén. Na de az autóban, menet közben? A legnagyobb büntetés ilyenkor, ha valami baj történik, ne adj' Isten, hogy bárki is ilyen áron tanulja meg, hogy a gyereket is be kell szíjazni, a saját és mindenki más biztonsága érdekében. Balázs sztorija következik.
Igazából annyira felment bennem a pumpa hogy kedvem lett volna a képen látható hölgyet felpofozni, és aztán addig nem továbbengedni amíg a rendőr meg nem érkezik és fel nem jelent mindkettőnket. Hogy őt miért? Alább olvasható...



Tehát: helyszín tegnap a nagykörút budai része, végigmentünk a Margit hídtól együtt egészen a Déli Pályaudvarig, ahol is ő az egyik utcán lefordult jobbra. Ez idő alatt a gyermeke nem szenvedett életveszélyes sérüléseket, de kezdjük az elején.

Arra figyeltem fel valahol a KSH magasságában, hogy egy 5-6 éves fiúcska integet nekem az előttem haladó autóból. A hátsó ülésen állva, néha előrefordulva utazott a kölyök, eközben az anyja elöl vezetett. Néha a két első ülésre középen támaszkodva előre is bámult, de nagyrészt a korosztályának megfelelő mozgásmennyiséget produkálta, tehát egyszerre egyidőben mindenhol jelen volt a kocsiban, mint az irányvektor vagy a Jóisten.

Igazából szívesen feltettem volna a vezetőnek a következő kérdéseket:

1. Honnan tudja hogy nem fog senki bevágni elé, ezzel hirtelen fékezésre, irányváltásra kényszerítve őt?
2. Honnan biztos abban, hogy ő maga nem okoz koccanásos balesetet? Esetleg egy óvatlan pillanatban nem veszi észre a villanyoszlopot?
3. Tudja-e mekkora sérülést szenved a kocsiban az a gyermek aki mondjuk 30 km/ó sebességgel elindul az első szélvédő felé egy kisebb ütközésnél?
4. Tisztában van-e vele, hogy a fia így viselkedve már városi forgalomban is meghalhat annak ellenére hogy ő (bekötve) egy komolyabb nyakrándulással megússza?
5. Végezetül tisztában van-e vele, hogy egy hajszálon múlt hogy nem követtem el ellene a garázdaság búncselekményét?

Nagyon csúnya erők lépnek fel egy ütközésnél: nekem egy sima hátulról belekoccanástól is 3 hónapig (!) fájt a nyakam... Ezért is, amikor a 2,5 éves fiam elkezdte a pályán 120-nál kicsomagolni magát a gyerekülésből 3-4 hete, akkor azonnal kiálltam a műszaki sávba, aztán elmagyaráztam neki hogy csak akkor megyünk tovább ha ezt máskor el se kezdi. Lehet hogy megérezte mennyire komolyan gondoltam, mert azóta mint a jógyerek: indulás előtt mutatja a hevedert hogy kössem be.

Anyukák, értem én hogy ordít a gyerek ha bekötöm a gyerekülésbe, de ebben talán nem kéne engedni neki, elég ha a csoki-tv-sokáig fennmaradás kérdésekben vagyunk engedékenyebbek... abba legalább nem hal bele rövid távon.

116 komment

Címkék: budapest biztonság autó hülye veszélyes kresz biztonsági öv

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JimK1rk 2008.03.21. 09:57:49

Gumidomino 2008.03.21. 09:34:52

En is eloszor a motort inditom be es csak azutan kotom be magam, persze meg allo helyzetben!:) EN mar annyira megszoktam az ovet, hogy szo szerint hianyzik a szoritasa, ha nem vagyok bekotve. Sot, kenyelmetlenul erzem magam nelkule!

rognork 2008.03.21. 10:00:04

az öv megszokás kérdése. én nem a rendőr miatt kötöm be, hanem egyszerűen nem érzem jól magam nélküle. mennyivel egyszerűbb, ha a csoffadt testemet az öv tartja az ülésben. én sem indulok el, ha az utas nincs bekötve.

Zolko 2008.03.21. 10:23:36

Sajnos tényleg így történt. Azóta is többször figyelmeztettem, de falra hányt borsó. Mindegy, nem az én gyermekem életével játszik...
Az övet én is mindíg bekapcsolom és nem csak azért, mert különben folyamatosan kattogó hang figyelmeztet. Egy féléve volt komoly koccanásom a Hungárián egy kamionnal, akkor is jó szolgálatot tett az öv.

yooccoo 2008.03.21. 10:29:01

én bekötöm motorindítás és minden egyébb előtt
motort elindítom, de addig nem idnulok el, amíg a mellettem ülő nem köti be magát
gyerek meg alap, hogy be van kötve, erről nincs vita

Suppiluliumas 2008.03.21. 10:43:22

JimK1rk!

Annak idején (1975-ben születtem) is volt már gyerekülés. Amikor pedig testvéreim és én kinőttük ezeket, apám vett hátra beszerelhető biztonségi öveket (mert ilyen is volt). Persze nem tettek túl sokan hasonlóan, de a szüleim adtak a gyermekeik biztonságára:)

Azóta is a beszállás után gyakorlatilag az első mozdulatom az öv becsatolása.

redriot 2008.03.21. 10:44:05

"ez kicsit off, de erről jutott eszembe; feltűnt nektek is, hogy a nők még elindulás előtt, a férfiak meg inkább elindulás után kötik be magukat? :)"

Én legelőször a motort indítom be. Utána öv, kézifék ki, lámpa fel és, sebességbe és go go go. Addig míg az övvel meg a többivel szórakozok még álló helyzetben nézem a műszerfalon hogy minden kontrollámpa rendben kialszik, és hallgatom a motor hangját hogy minden rendben van.

beaver.eater 2008.03.21. 10:44:05

Ordít a gyerek, ha bekötik? Az enyém ugyan nem. Egyszer próbálta kicsomagolni magát, akkor én ordítottam rá. Mivel ezt egyébként nem szoktam, vette az adást, azóta sem próbálkozik...

Suppiluliumas 2008.03.21. 10:45:14

Bocs, kifelejtettem: naná, hogy a gyerek is mindig van közve az ülésébe. SEMMI sem lehet fontosabb, mint a biztonsága.

pirosalma 2008.03.21. 10:51:09

Én is annyira hozzászoktam az öv bekapcsolásához, hogy amikor nemrég traktort vezettem, szarul éreztem magam, hogy nincs benne biztiöv!:D

A felelőtlen emberekről: tegnap egy bolt előtt hagytak egy kisbabát babakocsiban, de nem csak 1 percig (bár szerintem az is sok). A férjem mondta, hogy bemegy és szól a nőnek, hogy valaki nézegette a gyerekét és azt mondta, de hazavinném...
Aztán csak simán szólt, hogy mi lelépünk, nincs aki figyeljen a gyerekre. Igaz, faluban történt, de mi sem odavalósiak voltunk pl. Simán kikaphatták volna valami rossz emberek..:(

pirosalma 2008.03.21. 10:52:17

Bocs a kicsit offért!

mekkelek 2008.03.21. 10:55:49

Én csak arra lennék kíváncsi, hogy hol vannak a rend felkent őrei? Nekik kellene intézkedni, de nem, mert sehol sincsenek. :(
Mikor látjuk végre intézkedni a rendőröket?

Landy4x4 2008.03.21. 11:00:15

Hol van a 107???
Nagyon kíváncsi lennék, hogy milyen statisztikát tud mondani, hány büntit osztanak ki ilyen miatt? Meg mellesleg érdekelne, mivel magyarázzák a kedves szülők, hogy nem kötik be, rakják gyerek ülésbe a kölköt.

blews 2008.03.21. 11:00:39

gyerekkori jóbarátom, a fiam keresztapja, mai napig megharagszik, ha rászólok - pedig mindig rászólok - képes arra, hogy a 3 személyes furgonban maga mellett, a 2 személyes padon utaztassa a család többi tagjat (anyuka, kislány 3é., kisfiú 5é). Meg is akar győzni, hogy ettől soha senkinek semmi baja nem lesz, mert odafigyel és óvatosan vezet. Nemcsak városban, hanem hosszú úton is ezt csinálja. Amúgy nem hülye, de ebben a témában teljesen. Az én gyerekeim ordítanak, ha nincsenek bekötve, akkor is, ha csak a garázsba állok be.

tomnemtom 2008.03.21. 11:03:49

a legüberebbet a 6os városi szakaszán látom reggelente hetente néhányszor : H-CRV vagy HRV, anyuka bekötve vezet eléggé erőszakosan, folyton sávot váltva ( így egy menetben kb. tízszer kerül mögém úgy, hogy nem váltok sávot, megyek a forgalommal ), kb. tízéves nagylány ülésmagasítón bekötve, kb. ötéves "kolbászol" az autóban. néha magától változtat helyet, néha anyuka vezetési stílusának következtében. beszarás. egy alkalommal hanyatt esett az első könyöklőre, anyuka idegesen lendítette vissza függőlegesbe. tuti, direkt csinálja az egészet...

Bedi 2008.03.21. 11:06:21

Sajnos a fizika nem a csajok erőssége. Beszéltem olyannal, aki -- gyerekülés nem lévén a kocsiban -- az ölébe ültetett gyereket magával együtt kötötte be. Nem sikerült meggyőznöm, hogy ennél az is jobb, ha baleset esetén elrepül a gyerek.

hard 2008.03.21. 11:07:26

Mamámék falujánál meghalt így egy gyerek. Szomszéd faluból hozta anyuka télen jeges úton, de oviból nehogy késsünk, ezért sietni kell. A gyerek a jobb 1-ben állt, amikor egy kanyart nem sikerült bevenni.

Szomjas 2008.03.21. 11:13:26

Anno én sem voltam bekötve, amúgy 81es évjárat vagyok. Jó is volt még a ladából hátrafelé bámulni a forgalmat :-)

Jogsi után se kötöttem be mindig magam, aztán mikor elkezdtem furgonozni nemzetközi viszonylatba rászoktam :)

Tavaly mentett is életet, 30~40km/h val csúsztam bele egy kamionba würtzburg magasságában, semmi bajom nem lett az autónak több. utána belegondoltam, mi lett volna ha (nem vagyok bekötve és) megfejelem a szélvédőt, megint új dizájnú orrom lenne,( mint egy bringás esésem után, de ez másik történet.) ha nem maradok ott.

verapo 2008.03.21. 11:13:47

1. Ne költsünk legendákat. Már a 70-80-as években is durva volt a forgalom, tessék utánanézni, hány halálos baleset volt akkoriban. Kb. annyi, mint most.

2. Az hogy régen volt, meg nem volt előírás, meg akkor nem dumáltak annyit róla, nem kifogás. Aki akart, tudott szerezni ülést, meg övet. Hárman vagyunk testvérek, mégis volt gyerekülésünk, amikor meg kinőttük, fater beszerelte a bizt. övet. Vita nem volt, és az én gyerekemnek sincs.

Szóval, aki 2008-ban nem köti be a gyerekét, azt a helyszínen kivágni a kocsijából, jogsi min. 1 évre ugrik. Majd a buszon lesz ideje gondolkozni, hogy hogy is van ez.

volante · http://volante.blog.hu 2008.03.21. 11:17:34

Gumidomino 2008.03.21. 09:34:52

Én is előbb indítom a motort, minthogy bekötném magam, addig is melegszik kicsit a rendszer. És ahogy redriot megjegyezte, ilyenkor jobb észrevenni, ha valami nem úgy szól, mint kellene. A pontos sorrend: motor, rádió, öv, gurul.

hegyilány 2008.03.21. 11:18:02

Ha már a mások életével játszadozásnál tartunk: "kedvelem" azt is, amikor a hátsó ülésen ülő nem köti be magát, és visszapofázik, hogy nem az én dolgom, az ő élete, azt csinál vele, amit akar. Csak az, amikor egy koccanásnál leviszi a fejem a hátulról előrevágódó 80 kiló, az az én dolgom. Úgyhogy mögém nem ül be az, aki nem köti be magát.

Gyereküles: szánalmasak ezek a szövegek, hogy "majd megfogom a gyereket".

wildpig 2008.03.21. 11:18:53

Pont három éve volt egy elég komoly ütközésem (70-nel megcsúsztam egy késő esti vékonyan lefagyott szakaszon - egy nagy villanyoszlop fogott meg). Be voltam kötve, és működött a légzsák. Ennek köszönhetően "csak" a szegycsontom tört el, a kezemet szétzúztam a középkonzolon és megkékültem az övtől, mint a szilva. Pegid pulóver és vastag télikabát is volt rajtam. A biztonsági öv bekötési pontja a B oszlop lemezéből 1,5 centit kihajlott, kiszakadt. Addig is mindig bekötve jártunk mindenhová, de a hátsó ülésen utazóknak (nem a gyerekeimnek - nekik kötelező a bekötött ülésben ülni) megadtam a lehetőséget, hogy maga döntse el, beköti magát vagy sem. Azóta aki a kocsimba ül, kötelezően beköti magát. Addig nem indulok el. Pedig a 86 éves dédimama szokása, hogy a kezével tartja az övet (csak a rendőrök miatt). Mert nyomja őt, ha bekapcsolja.
Szóval nekem már megmentette az életemet az öv, tudom értékelni.

Ajánlom különben mindenkinek a Hungaroringen a vezetéstechnikai tréningeket, ott ugyan csak 40-nel pörögsz maximum, de ha nem vagy bekötve, bizony kiesnél már ennyinél is. Nem is engedik kikötve az embereket. Talán ez is mutatja, mekkora erők is működnek, amikor a kocsi megáll, Te meg továbbmész.

Bocs a hosszú posztért.

Üdv: wildpig

bloodhound v2.0 2008.03.21. 11:19:41

múltkor saját szememmel láttam: anyuci robogón 6.000 km/h órával, 3-4 éves forma gyerek, előtt áll, mami két lába között, és a kormányba kapaszkodik.

BÜDÖS KURVA ANYJÁT AZ ILYENNEK

bloodhound v2.0 2008.03.21. 11:20:45

mármint nem a kölyöknek, bár pont az ő anyja büdös kurva

FlybyWire 2008.03.21. 11:22:05

"Beszéltem olyannal, aki -- gyerekülés nem lévén a kocsiban -- az ölébe ültetett gyereket magával együtt kötötte be. Nem sikerült meggyőznöm, hogy ennél az is jobb, ha baleset esetén elrepül a gyerek. "

Ezt még olvasni is borzalmas. Kicsit kemény, de talán az ennyire hülye jobb is, ha nem szaporodik. Darwin....

Krisi 2008.03.21. 11:23:55

Ezt már annyiszor kitárgyaltuk, hogy minden alhangzott.
Nekem egy idióta ismerősöm (22 éves helyimenőarc) büszkén mesélte, hogy kikötötték a kocsiból a biztonsági öv figyelmeztető csipogást. Aztán meg elkezdte ecsetelni a gyorsulós sztrítrészinges sztorikat. No komment. Majd az evolúció és a természetes kiválasztódás elintézi az ilyeneket :( Remélem nem tolószékben vagy intenzíven fog rájönni, hogy nem csak dísz az cucc ott balra fenn...
Aki meg a saját gyerekét nem köti be, ááá, hagyjuk.

Peti 2008.03.21. 11:31:32

Úgy is felfoghatjuk, hogy az ilyen anyukák, akik sem magukat sem a gyereket nem kötik be, nagy felelőségteljes és gondos anyukák. Mivel ha belerongyol valaki és ő azért mert nem volt bekötve az öv elhalálozik a helyszínen nem akar maga után árva gyereket hagyni, viszi magával.

Amúgy ilyenkor bennem is fel tud menni a pumpa.
Én személy szerint kényelmetlenül érzem magam az autóban, ha nincs bekötve az öv.

Egyébként sokszor nem csak hogy hátul ugrál a gyerek. A múltkor ment elöttem egy autó, a gyerek hátul ugrált, melette anyuka, elöl apuci vezet. A gyerek gondolt egyet és a két ülés között előre mászott és folytatta a játékot a jobb elsőben. Majd anyuci egy idő után visszaráncigáta hátra.
Az ilyen felelőtlen szülőket le kéne lőni.

Peti

raycoon 2008.03.21. 11:38:12

Annyit szeretnék csak hozzáfűzni, hogy senki ne gondolja azt, hogy az ilyen magatartás csak a saját gyerekét veszélyezteti. Ha a gyerek valami hülyeséget csinál, pl belecsimpaszkodik az anyja nyakába és amiatt a vezető nem lát, hátra néz, stb, akkor esetleg ő saját maga okoz balesetet, pl berántja az autót a buszmegállóba. Ebben ez esetben is majd azt fogják mondani, hogy dehát a gyereknek nem lett baja?

A vezetés egy veszélyesüzem, ha már van egy elterjedt eszköz (ráadásul kötelező használni), amivel csökkenteni lehet ezt a fajta kockázati tényezőt, akkor épeszű ember megveszi. /Ha fent tud tartani egy autót, akkor ez ne legyen probléma./

Keményen büntetni (ezt is).

jacks_colon (törölt) 2008.03.21. 11:38:14

Nem értem minek bekötni a gyereket, pláne magadat. Beszari és töketlen az, aki beköti magát. Ráadásul milyen szarul néz ki, szóval gáz.

Na de viccet félretéve, én előbb kötöm az övet, utána indítok. Valahogy ez így logikus, nem? Mégis, az emberek többségétől azt látom, hogy először elindul, kifordul, és csak utána köti be magát laza egykezes mozdulattal. Ha épp eszébe jut.

Na hogy ennek mi az értelme, máig nem tudom. Talán ugyanaz, mint azután indexelni, miután már kifordultál a körforgalomból.
Alacsony a kerítés, ez van.

Float 2008.03.21. 11:43:07

Szerintem is Darwin, bár a gyerek nem igazán tehet róla.

aqweren 2008.03.21. 11:48:36

Az úgy van, hogy a fiatal lányka boldogan eljárkál mulatni, dolgozni, élvezi az életet, szerelmes lesz és együtt él a párjával...aztán egyszer csak jön a gyerek, örülnek mindketten, aztán megszületik, és mindjárt kiderül hogy nem én vagyok az első, nincs magamra idő, nincs a pasimra idő akit meg kellene tartani stb., és mindjárt nem úgy bánik a gyerekkel ahogy kéne..kb. pont olyan a mai anyukák (nagy részének) hozzáállása a gyermekáldáshoz, mintha kapna egy kiskutyát ajándékba...nem nevel csak enged hogy a gyerek végre ne zaklassa őt és fogja be a száját, és ha a gyerek a hátsó ülésen akar kinézegetni és végigordítja az utat ha bekötik, hát inkább nem köti be, hogy megkímélje magát a kellemetlenségektől...mert hogy a gyereknek elmagyarázná hogy "kisfiam, de csúnyán betörheted a fejed", á, az már túl strapás lenne....

okos 2008.03.21. 11:54:46

Ilyenkor komolyan elgondolkozom, hogy RENDŐRNEK állok, és csak ilyeneket fogok büntetgetni!!

NEM érdemel gyereket az ilyen!!!

A kedvenceim persze a ML, X5 jeep.
Gyerek az anyósülésen (itt az airbag öli meg azonnal),
vagy hátul középen, előre néz anyucira ( ez a 0%-os hely a túlélésre).

Valahogy még nem láttam ilyenért rendőr kiszállni és intézkedni.

Ezt csak egy módon lehet megszüntetni. Ha a rendőr meglátja, megállítja 100,000Ft kérdés nélkül, viszontlátásra.
Ezek után biztos be fogják kapcsolni az övet.

a rekettyés 2008.03.21. 12:05:16

Szállithat-e motorkerékpárja oldalkocsijában két 10 éven aluli gyereket?

A:igen.

B:nem.

C:csak akkor ha az oldalkocsiban 2 ülés van.

A helyes válasz az a igen. Én teljesen le vagyok döbbenve ezen.

Pity 2008.03.21. 12:06:50

Mi sem voltunk bekötve és tökre szerettem a két ülés között kikukucskálni.
De, a gyerekemmmel egy métert sem megyek, ha nincs bekötve. Sőt mi magunk sem megyünk sehová öv nélkül.
A másik téveszme, hogy a kisbabákat elég a beköthető mózeskosárba tenni (asszem ezt a KRESZ meg is engedi).
Tessék csak elképzelni, autó koccan, öv mózeskosarat befeszíti, bébi kirepül.

Ja és mégvalami. A rohadt gyerekük életét veszélyeztető, felelőtlen szülőktől még az autót is elvenném.

a rekettyés 2008.03.21. 12:08:00

Ja és még mielött elfelejtem rengeteget utazunk a kutyámmal az autoban és neki is van biztonsági öve rendesen be van kötve. Tölünk nyugatabra sok helyen ugyanugy kötelezö nekik is.

cso zsi 2008.03.21. 12:11:25

" verapo 2008.03.21. 11:13:47
1. Ne költsünk legendákat. Már a 70-80-as években is durva volt a forgalom, tessék utánanézni, hány halálos baleset volt akkoriban. Kb. annyi, mint most."
Tényleg ne költsünk legendákat.
A 70-es években még töredéke volt az autómennyiség a mostaninak, jórészt 600-1000-1200-as motorokkal.
Az utca, ahol felnőttem, focizásra volt használva, ha 8-10 kocsi állt a 75 lakásos ház előtt, akkor sokat mondok. Ma már nem biztos, hogy ott lakóként este találsz helyet.
Abban az időben még alig volt öv a kocsikban, esetleg az első öv helye már elő volt készítve.
A 83-as 120-as Skodában hátsó övkiképzés még nem volt.
"Forgalmas" Váci úti képek. hampage.hu/trams/vaciutesujpest/dozsaarpad.html
A halálozási arány épp az övhiánynak, és az akkor még 60 km/h-s sebességnek volt tudható.

winter 2008.03.21. 12:13:48

Szerintem a gyerek, ha pici kora óta hozzá van szoktatva a gyereküléshez, akkor még csak nem is ellenkezik vagy kiabál. Amíg a gyerek bébi volt, addig ugye adta magát, hogy nem hőbörgött. Amikor már kezdett öntudtaos lenni és néha bepróbálkozott, hogy ő már "nagyfiú" és nem kell gyerekülésben ülnie (4-5 évesen), akkor sikerült megértetni vele, hogy nem csak a szülők kötik be magukat, de még a Forma1-es "Suhammer" (ő hívta így picinek) is pont olyan hevedert csatol magára, mint amilyen a gyerekülésben van. Ez annyira megtetszett neki, hogy ettől kezdve amikor beült azt játszotta, hogy ő a Suhammer.
Most már 9 éves, magasítón ül és annyira természetes mozdulat lett nála az, hogy beül, ajtót bezár és nyúl az övért, mint nálam.

Annyira automatikus a mozdulat, hogy igazából fel sem tűnik, hogy bekötöm magam. Komolyan végig is kellett most pörgetnem magamban, hogy én indítás előtt vagy után kötöm az övet :-)

cso zsi 2008.03.21. 12:15:54

" Bedi 2008.03.21. 11:06:21 "
Repülőgépen is olyan pót-övet adnak az ölbe ültetett gyerek rögzítéséhez, amit fel kell fűzni a rendes, magadon meghúzott övre.
Akkor nem préseli össze a test, és az öv a gyereket.
Tudom, ha egy repülőn szükség lenne az övre, akkor már szinte mindegy.

okos 2008.03.21. 12:18:50

CSO ZSI

Nem költünk legendákat. Azért mert mi felnőttünk, pedig nem volt biztosángi övünk az kb ezzel egyenértékü példa:

Pl. a 70 es években nem volt vmely gyerekbetegség ellen gyógyszer (mégis felnőttünk)

Manapság a gyógyszer már létezik. Akkor te nem adnád be a gyereknek mert a te korodban sem volt és "felnőttünk nélküle"?

én

Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.03.21. 12:22:18

Amikos hátul a fiam elkezd elégedetlenkedni a gyerekülésben - ez egy többórás útnál normális - azt csináljuk, hogy leállunk egy autópihenőbe, és kicsit kiengedjük őket játszani. Ha nagyon szorít az idő akkor meg közéjükülök és úgy indulunk tovább.

Attila 2008.03.21. 12:25:11

Én is mindig bekötöm a gyermekülésbe a 4 éves kislányomat. Eddig annyi engedmény volt, hogy az oviba menet nem kellett, mert egy sarokra van. A postok olvasása után úgy döntöttem, hogy többet nincs engedmény. Eddig is pöcs voltam, de sajnos sok nálam pöcsebb van egy sarok alatt is akár. Üdv!

FlybyWire 2008.03.21. 12:25:18

"A kedvenceim persze a ML, X5 jeep.
Gyerek az anyósülésen (itt az airbag öli meg azonnal)"

Ezekeben a kocsikban is nyilván ki lehet kapcsolni az airbag-et (az enyém messze nem ilyen kategória, és abban is ki lehet...)

Attila 2008.03.21. 12:27:21

A másik témához pedig:

Nekem hiányérzetem van ha nem kötöm be magam, de érdekes mód, tolatás/parkolás közben kikötöm magam :)

AP (törölt) 2008.03.21. 12:28:09

gyerekkori emlékeim között számos olyan szerepel, amikor a lada hátsóülésen hátrafelé fordulva integetek a mögöttünk jövőnek, vagy csak nézem az utat

oszt mégse haltam meg

Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.03.21. 12:28:30

Persze bekötve ülök hátra.

winter 2008.03.21. 12:33:11

okos
"A kedvenceim persze a ML, X5 jeep.
Gyerek az anyósülésen (itt az airbag öli meg azonnal),
vagy hátul középen, előre néz anyucira ( ez a 0%-os hely a túlélésre)."

Nem szeretnék önérzeteskedni, de nem a kocsival van a baj. Én is ilyennel járok és egyrészt valóban kikapcsolható elől a légzsák, másrészt mint már írtam, soha nem indulok el bekötött övek nélkül.
Sajnos a hülyeség nem márka-függő. És a szülői felelősséget sem az autószalonból kapja az ember.
Ettől függetlenül persze lehet utálni a nagy ML, X5, Q7 és társait :-)))

Suppiluliumas 2008.03.21. 12:39:15

AP 2008.03.21. 12:28:09

"gyerekkori emlékeim között számos olyan szerepel, amikor a lada hátsóülésen hátrafelé fordulva integetek a mögöttünk jövőnek, vagy csak nézem az utat

oszt mégse haltam meg"

Gondolkoztál azon, hogy talán csak azért, mert szerencséd volt?

TGV 2008.03.21. 12:39:20

nezgettem kivancsisagbol francia kresz-teszteket, abban voltak kerdesek az autoban ulo gyerekekre is. Peldaul, hogy hosszu uton mennyi idonkent celszeru megallni es a gyerekeket kiengedni jatszani, stb.
Egyebkent hoztak egy torvenymodositast, hogy a sofor felel minden 18 ev alatti bekoteseert, tehat ha a gyerek nincs bekotve, akkor is a vezetot buntetik meg, meghozza szigoruan. Az elol ulok 95%-a bekoti magat.

Erdekes volt latni a mulkor ejjel az utcan fiatal rockzenesz gyerekek taxiba szalltak es automatikus mozdulattal be is kotottek magukat a hatso ulesen. Ilyet meg nem lattam...

kvarcman 2008.03.21. 12:41:31

az nem a gyereke hanem a védangyala volt! Csak összecsukta a szárnyait hogy beférjen a fordká széles hátuljába

Sitti 2008.03.21. 12:46:05

Nekem sajnos nincs gyerekem - ezért nincs gyerekülésem se. Amikor hazamegyek családot látogatni előfordul, hogy hugom kis öt éves lányát kell furikáznom. Ez annyit jelent, hogy el kell vigyem a kb 200 méterre lévő boltba édességet venni. (Sétálni természetesen nem lehet vele, mert kikönyörgi magának, hogy kocsikázhasson.Imádja.) Erre a bizonyos 200 méterre is mögém ültetem le, és ahogy tudom bekötöm. (Utána természetesen magamat is!)Ha nagy ritkán hosszabb távra viszem akkor kölcsönkérek valakitől gyerekülést és úgy viszem. És akkor is szigorúan bekötve. Szerencsére értelmes kislány. Elmagyaráztam neki, hogy miért van szükség az övre és fel is fogta. Mozgékony kis csaj,de az autóban visszafogja magát. Maximum hosszabb úton kicsit nyűgös.

Egyébként én is mindig bekötöm magamat. Unokatesóm életét is az öv mentette meg....

feri2360 2008.03.21. 12:56:10

Én 64-es vagyok. Úgy nőttem fel, hogy sohasem ültem gyerekülésben, sohasem kapcsoltam be a biztonsági övet. Nem is volt egyik sem, mégis felnőttem. Jut eszembe, autónk sem volt...

szándadurbincsot 2008.03.21. 13:14:12

A hetvenes éveken autóztunk sokat a szüleimmel, (1200-es kombi lada, istenem) gyerekülés, öv nem volt, a hátsó kanapén randalírozhattam. Csak azt sajnáltam, hogy nem engedtek hátramászni a csomagtartóba...
Más volt akkor még a világ, most a kölkeim szigorúan bekötve utaznak, ahogy én is. Ha tényleg ezt szokják meg babakoruktól, akkor nem reklamálnak később se. Egyszer már fordítottam árokba a gépet két kivilágítatlan biciklis miatt, hát jól tudom milyen hasznos az öv. Igaz kicsit nehéz volt megszabadulni belőle mikor teljes tömeggel lógtam rajta, de fejreesni még rosszabb lett volna. Vagy ha a párom nem csatolja be...

Tamarka 2008.03.21. 13:20:44

nekem van gyerekem. Utálja a gyerekülést. Eleinte ordított, hisztizett, kibújt. Aztán meguntam, elindultam (föld uton lakunk) 10-el. Utána nyomtam egy satut. A lányom előrelendült az ülésből és beverte a fejét, az anyós ülés fejtámaszába (szivacsos). Azóta zokszó nélkül hagyja hogy bekössük.
Tudom, hogy ez így elég brutálnak hangzik, de néha nagyon felesleges a szájtépés.

A gyerekülések nagyon drágák. El tudom képzelni, hogy valaki nem tudja megfizetni....
Pláne ha több gyerek van és esetleg több autó is.

Krisi 2008.03.21. 13:21:55

a rekettyés:
"Szállithat-e motorkerékpárja oldalkocsijában két 10 éven aluli gyereket?
(...) A:igen."

Hát, amennyi oldalkocsis motorkerékpár szállít gyereket kishazánkban... :)

És ha már oldalkocsis állat, akkor ez itten kötelező :D

napirajz.hu/archives/2006/12/12/CSODABACSI/

winter 2008.03.21. 13:27:51

Tamarka
"A gyerekülések nagyon drágák. El tudom képzelni, hogy valaki nem tudja megfizetni....
Pláne ha több gyerek van és esetleg több autó is."

Na most ez vicc vagy komoly? Remélem, komoly, mert viccnek durva lenne.
Egy közepes árfekvésű vagy annál picit drágább gyerekülést megvehetsz egy tele tank árából. De pl. Cora/Tesco/Auchan-ban 5 ezer egy magasító és 10 ezer körül van egy gyerekelülés. Tudom, hogy nem a legjobb minőség, de a semminél százszor jobb.
Egyszerűen elképzelni sem akarom, hogy valaki ezen spóroljon vagy ez kifogás legyen.

beste 2008.03.21. 13:32:44

Az istenit az ilyen hülye tyúkoknak!
Én a héten a nulláson vesztem össze egy ilyen ökörrel. Be is mutattam neki, mi történik, ha nyolcvannal megy, és befékeznek előtte. A gyerek be is bólintott az anyjának. Aki ettől természetesen nem tért észhez. Iszonyatosan fel tudnak az ilyenek hergelni.

Nálam kisbeste (még nincs 5 éves), de halálpontosan tudja, hogy hol a helye, és miért kell azt a .... övet bekapcsolni. (sőt, egyszer ő szólt rám, hogy én is kapcsoljam be...)

Nem fogadom el - nem tudom elfogadni - azt az indokot, hogy nincs rá pénz. Kölcsön is lehet kérni szomszédtól, sógortól, komától. És ha valakinek telik autóra, akkor telik gyerekülésre is.

raycoon 2008.03.21. 14:37:57

" Ficere 2008.03.21. 12:25:18
"A kedvenceim persze a ML, X5 jeep.
Gyerek az anyósülésen (itt az airbag öli meg azonnal)"

Ezekeben a kocsikban is nyilván ki lehet kapcsolni az airbag-et (az enyém messze nem ilyen kategória, és abban is ki lehet...)"

Az airbag-et csak akkor kell elvileg kikapcsolni, ha háttal teszed be a gyerekülést, ami csak 0-ás típusú lehet. Vagyis normál állású esetén nem öl meg.

Az egy más kérdés, hogy a lányom jópár éves koráig nem fog előlre ülni, akár ki tudom kapcsolni, akár nem. Egyrészt az a legveszélyesebb hely az autóban, másrészt próbáltam, és amikor ott volt, sokkal többet "foglalkoztatott", többet odanéztem. Kifejezetten balesetveszélyesnek éreztem. Lehet csak megszokás kérdése, de amikor hátul ül, nem annyira nyafizik és ha mégis, akkor is a tükörből látom, jobban tudok a vezetésre figyelve kommunikálni vele..

raycoon 2008.03.21. 14:44:58

" Pity 2008.03.21. 12:06:50
A másik téveszme, hogy a kisbabákat elég a beköthető mózeskosárba tenni (asszem ezt a KRESZ meg is engedi).
Tessék csak elképzelni, autó koccan, öv mózeskosarat befeszíti, bébi kirepül.
"

Tudomásom szerint nem engedi meg! Külföldön több helyen igen. DE a kinti engedélyezett beköthető mózeskosarak tartalmaznak bekötő öveket a baba számára! Abból nem esik ki. Elvileg biztonságosabb, mint a 0-s..


"Tamarka 2008.03.21. 13:20:44
A gyerekülések nagyon drágák. El tudom képzelni, hogy valaki nem tudja megfizetni....
Pláne ha több gyerek van és esetleg több autó is."

Basszus, azért írtam korábban, nehogy valakinek eszébe jusson már erre hivatkozni....

Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.03.21. 14:45:00

Ez vicc, hogy nem telik valakinek autósülésre???
Egy egyszerűbb fajta kb. két tankolás árából kijön.
A mi két gyerekülésünk annyiba került amennyi az autónk egynegyed ára... pedig minket sem vet fel a pénz, de fontos volt, hogyha iylen autünk van legalább a gyerekülések a lehető legtutibbak legyenek.

cso zsi 2008.03.21. 14:54:27

" okos 2008.03.21. 12:18:50"
Ne nekem magyarázd, én övpárti vagyok.
Anno a Váci úton a 408-as Moszkviccsal vitt a szomszéd bácsi. Fékezett, a hátsó üléstámla előreesett, mi meg a szomszéd sráccal begurultunk a csomagtartóba.
A gyermekeim a 80-as években gurultak le a Skoda üléséről a padlóra. A most 4 éves legkisebb születése óta be van kötve valamilyen alkalmatosságba, ami korához és méretéhez illik.
Az általános gyermekbetegségekre a mi gyermekkorunkban is megvolt a megfelelő gyógyszer. Ma már csak kevesebb szúrással, kombinálva oldják meg.
Természetesen, ha holnap piacra kerülne egy valóban hatásos szer az AIDS ellen, szó nélkül beoltatnám vele a gyereket.

beste 2008.03.21. 14:54:58

Hicudzsi, két tankolás 20 - 30 ezer forint. 17 ezerért már kapsz jobb minőségű ülést. Ha meg valami akció van, akkor még olcsóbban.

Claudius az Isten 2008.03.21. 15:02:19

Én ma láttam, hogy egy ezüst színű Merciben a gyerek a gyerekülésben ült hátul, bekötve. És az anyukája nem is a buszsávban ment.
(Egészen addig, míg be nem fejezte a kézből telefonálást - biztos nem futotta már kihangosítóra. Szóval, ahogy a csacsogást befejezte, egy hirtelen mozdulatta a buszsávban termett, és állva hagyott bennünket. IFJ-748)

beste 2008.03.21. 15:07:25

Ezt sem tudom elfogadni. Telik egy 20+ millás kocsira, de 47207 btto huf-ért (szerelési idő: max. 3 óra hossza) bluetooth beszereltetése már nem megy...

Tamaravera 2008.03.21. 15:18:37

Tudtam, hogy ez darázsfészek, de ez nem vicc sajnos. Van olyan ismerősöm akinek ez az ok. Én inkább gyalog járnék mindenhová az ő helyében.

Nálunk 2 gyerek van és 4 gyerekülés.
Egyszer láttam a 4-esen autóból kirepülni embereket. 90 km/h-nál. Aki bevolt kötve megúszta, aki a hátsó ülésről kirepült az nem. Ennyire egyszerű ez. Bár mi csak szemtanúk voltunk, hónapokig nem tudtam aludni.

Az újszülötteket sokszor szállítják mózesben, mert sok helyen lehet olvasni, hogy a babaülés károsíthatja a gerincet. Persze aki ilyet csinál, biztos hogy nem tanult az általánosban fizikát, vagy legalábbis nem sok minden ragadt rá belőle.

beste 2008.03.21. 15:30:20

Mindig bekötöm kisbestét, de egyszer véletlenül nem eléggé toltam be a fogakat, és kicsúsztak. Nem vettem észre. Beülök én is, bekötöm magam, nyúlok a slusszkulcshoz, hogy indítsak, mire a nő azonnal rám kiabált: "anya, nem vagyok rendesen bekötve! Ne indulj el!"
Azóta duplán megnézem....
Jó fej a kicsi nőci :-)))

cso zsi 2008.03.21. 15:36:51

A mercikhez van speckó beépíthető készlet, még csak látszania sem kell a telefonnak. kormány/műszerfal mindent kezel.
Más hordozható kihangosító és fixen telepített is 30-ból megvan. 12-ből egy jobb füles, vagy egy szivargyújtós blútút is akad.
Mazzagos füles meg minden telcsihez jár pár éve.

Melyikre nem futotta?

raycoon 2008.03.21. 15:46:11

" Tamaravera 2008.03.21. 15:18:37

Az újszülötteket sokszor szállítják mózesben, mert sok helyen lehet olvasni, hogy a babaülés károsíthatja a gerincet. Persze aki ilyet csinál, biztos hogy nem tanult az általánosban fizikát, vagy legalábbis nem sok minden ragadt rá belőle. "

Különböztessük már meg azokat a mózeseket, amik direkt úgy lettek kialakítva, hogy autós használatra is jók legyenek. Ezekbe ugyanúgy be lehet kötni a gyereket, mint a hordozóba.

winter 2008.03.21. 15:47:05

Ennél a kategóriánál már benne van a kormányról vezérelhető bluetooth, még azt is kiírja, hogy ki hív ha a telefonkönyv fel van töltve a kocsira. Én elő sem veszem a telefonomat. Általában a táskámmal együtt a csomagtartóban van.

Számomra három idevágó főbűn létezik, amiért azonnal büntetnék:
- gyerek gyerekülés nélkül
- gyerekkel kézből telefonálni vezetés közben
- kocsiban dohányozni, mikor gyerek is bent ül.

Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.03.21. 16:02:05

Beste igazad van, én itteni árakkal (és a mi tankolási szokásainkkal) számoltam. 2*20 liternyi benzin 15000 Ft kb. Nem tudom otthon most mennyi a benzin de 15000 körül már lehet ülést lehet kapni otthon. A jobbak olyan azért ahogy látom 25000 fölött vannak.

raycoon 2008.03.21. 16:21:26

Nem tudom, hogy mit jelent a "jobbak" szó a gyereküléseknél, de német, vagy osztrák autósklub éves tesztjében jó pontokat elérő ülések, 50-nél kezdődnek..

Persze, az olcsóbb is biztosan jobb, mint a semmi..

Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.03.21. 17:01:42

Raycoon a német-osztrák autósklub teszteken pl. olyan ülések is elég jól/közepesen szerepeltek amiket otthon lehet újonnan 25-30 körül venni.

Mi minden lehetséges oldalt átböngésztünk és ezért döntöttünk annál a Römernél ami igen 50000 fölött volt árban.

Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.03.21. 17:09:47

www.adac.de mi itt kerestünk teszteket. De szerintem még egy sima hipermarketes ülés is több mint a semmi, de sokan még arra sem veszika fáradtságot, hogy ilyet beszerezzenek...:(

pöpec rob 2008.03.21. 17:56:24

Az az ember,aki nem köti be a gyerekét az autoban:REMÉNYTELEN! Nem tudsz velük mit csinálni! Megbüntethetted 1millióra,beleverheted a fejét a kormányba,(ettől is legfeljebb neked lenne jobb)akkor sem fogja felfogni,hogy a gyereke,saját,és esetleg mások életével játszik!
Talán ha elvennék tőle a gyereket egy két hétre,(nem láthatná,se telefon,semmi)elgondolkodna...milyen a gyerek nélkűl...? Talán,ha,esetleg...

Pity 2008.03.21. 17:59:27

raycoon:
ha nem engedi meg a KRESZ csak örülök. Viszont a kisbabáknak van egy olyan tulajdonságuk, hogy nagy a fejük a testükhöz képest, és egyáltalán nem tudják megtartani.
Szóval hiába heverederezed be a kisbabáta vállánál, a kis fejét semmi nincs ami tartsa. Szerintem simán megrándulhat úgy, hogy belehal. Bár nem vagyok sem orvos, sem biztonsági szakember, de ránézésre sem kóser a szerkezet. Én nem tenném bele a 3 hónapos gyerekemet.

Az meg, hogy nincs pénze ülésre egy baromság. Akinek van autóra pénze, annak van ülésre is. Vagyis lenne, ha nem lenne totálisan felelőtlen meg idióta.

Pity 2008.03.21. 18:04:13

Kicsit off. A múltkor volt téma valamelyik reggeli műsorban a gyerek elsősegély nyújtás. Mondja a doki, hogy a szülők nem merik jól meglapogatni a gyerek hátát ha félrenyel, nehogy eltörjön a bordája. Aztán mondja tovább, inkább legyen törött bordájú élő gyerek, mint halott.
Kicsit ilyen ez a nem kötöm be a hordozóba, mert rossz a gerincnek dolog is.
Mi mondjuk a hordozó ülepénél lévő tényleg mély lyukat kitömködtük, így kevésbé "ül" és kényelmesebbnek és kevésbé "károsnak" tűnik.

Rav Antal 2008.03.21. 18:22:21

Attila:

Te tényleg pöcs vagy, ha az egy sarokra lévő óvodába is kocsival viszed a gyereket.

Nincs 10 perced arra a szerencsétlen kölyökre?

Géza 2008.03.21. 20:40:57

Leginkább: mi közöd van hozzá? Tegye a gyerekét ahová akarja.

Verit(t)as 2008.03.21. 20:42:40

Sokan írják, hogy a 70-es években nem voltak bekötve, de mégis felnőttek valahogy.

Tessék arra is gondolni, hogy aki a 70-es években nem volt bekötve, és emiatt meghalt, az nem fog itt kommentet írni.

107! 2008.03.21. 21:37:38

Természetes kiválasztódás! Már ami a felnőtteket illeti. De a szegény gyereknek még lehetne adni egy esélyt.
Már korábban írtam, de egyszerűen nem tudok napirendre térni felette. Az a hülye, aki a két gyerekét egy Smart-al vitte oviba (vagy suliba)Az ilyenek azt hiszik, hogy az a legrosszabb, ha a rendőr hozzávág egy tízes csekket... hát nem!

pöpec rob 2008.03.21. 22:02:37

Tényleg ennyi??? Ez a téma mindíg nagyon felidegesít!
Nem értem a magyar törvényhozókat?! Meg kell halnia valamelyik gyerekének ahoz,hogy felébredjenek??? Ez nem számít veszélyeztetésnek?
Ezzel az erővel a motorháztetőre is ültethetnék a gyereket,aztán mikor elszáll még agyon is csaphat valakit... Már annyiszor szerettem volna kiszálni,és finoman elbeszélgetni az "ilyenekkel",csak ebből a barom nem tanúl,a gyerek meg azt látja,hogy egy csúnya bácsi bántja aput vagy anyut...

Balázs · http://hetigyerek.blogspot.com 2008.03.21. 22:28:10

1. rob, ne légy ilyen szigorú magadhoz! :-)
2. a gondatlan veszélyeztetés szerintem is megáll, mint pl akkor ha otthon nem keríted el a lépcsőt és lezúz rajta a kétéves.

Rocko- 2008.03.21. 22:28:52

gyerek fagyizik anyóson. mercit vezető csaj fagyizik ÉS telefonál. egyik se volt bekötve.

antimason 2008.03.21. 22:54:35

Majd megtanulja a buta liba/hülye fasz, hogy ha megnyomorodik a gyereke. Az ilyet kellene 300e Ft-al büntetni, mert itt a gyerek nem is tudja mi várhat rá.

raycoon 2008.03.22. 23:03:38

Bár már ezt valószínűleg senki nem olvassa és lehet, hogy egy saját témát is megérne, de azért leírom.

Ma megmentette a lányom életét a gyerekülés!!!
Annak a kimondhatatlnaul gerinctelen patkánynak, aki a Hungária-Stefánia kereszteződésben ma 10:45 körül a balesetet okozta egy világos metálkék III Golf-fal azt üzenem, hogy remélje, hogy nem találja meg a rendőrség! Megállás nélkül elhagyta a helyszínt, hátrahagyva két totálkáros autót. Részletezzem??

pöpec rob 2008.03.23. 00:00:05

raycoon:mindíg van aki elolvassa...!!! :)
Isten éltesse a kislányodat!
Neked meg tisztelet,hogy vigyáztál rá!
És írd meg a sztorit!!!

Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.03.23. 20:29:08

Raycoon!
Szerintem írj belőle posztot mindenképpen, okulásul a felelőtleneknek!

Meg hátha meglesz az a golf...

Remélem mára már jobban vagytok lelkileg főleg!

esthajnal 2008.03.24. 11:22:16

Raycoon!
Ezek szerint ennek a balesetnek a következményeként koccant a férjem. :-(
Azzal jött haza, hogy volt egy hatalmas fékezés a sorban - helyszín, idő stimmel -és a mögötte lévő kocsi beléütközött. Szegény jól összetört, a mi kocsinknak nem lett baja.
Én is szeretném, ha megírnád, mi történt pontosan!!!! Remélem jól vagytok!

est_hajnal 2008.03.24. 11:28:18

ÉS még annyi: a férjem nem látta a balesetet, nem is tudta eddig, mi volt a fékezés oka, de talán más is olvassa, amit írsz, olyan, aki látta a rendszámot.
Tényleg egy gerinctelen féreg lehet!

raycoon 2008.03.25. 01:34:03

Ne haragudjatok, hogy nem reagáltam, de kórházba rohangálással teltek a napok és még nincs vége. Ez alatt a két nap alatt azt hiszem egy egészségügyes poszt is összejött...

esthajnal: sajnálom, hogy ti is a részesei lettetek a dolognak.

És köszönöm a biztatást mindenkinek. Ami a posztot illeti, ha lesz időm és erőm, akkor megírom..

NDT · http://nemdomi.blog.hu 2008.03.25. 11:24:02

100e Ft bírság és jogsielvonás az ilyeneknek!

Minket kiskorunktól fogva rászoktattak, én akárhol is vagyok, a kocsiban az első dolgom megkeresni az övet.

Kata 2008.03.25. 11:27:56

Nem csak gyerekek tudnak hülyeségeket csinálni az autóban, ugrándozni, bulizni, futkározni, stb... Nekem volt olyan faszfej pasim, aki jó bulinak tartotta azt, hogy a pécsi jakabhegyi úton (aki volt már ott, ismeri, tudja miről beszélek...) befogta a szememet vezetés közben, lenyomta a gázon levő lábamat, vagy csak simán elkezdett csiklandozni vezetés közben. és ez egy elvileg felnőtt, egyetemista ember volt... mondanom sem kell, hogy nem túl sokáig jártunk... még az sem volt számára mentség, hogy extrémsportoló volt (tekintve, hogy én nem vagyok az, és ő nyugodtan törje szarrá magát mountainbike-on a jakabhegyen, én nem szeretnék megdögleni a hülyeségei miatt idő előtt).

miután kissé felnőttem, és rájöttem, hogy az ilyen faszfejségeket nekem nem kell eltűrnöm, a hasonló akcióban gondolkozó (autóban dohányzás, vezető basztatása faszságokkal, nem köti be magát, részegen akarja összehányni az autót, stb.) egyedeket rövid úton kibaszom a kocsimból, ha hülye, menjen gyalog.

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2008.03.25. 11:35:00

Off:
"feltűnt nektek is, hogy a nők még elindulás előtt, a férfiak meg inkább elindulás után kötik be magukat? "

Hátha nem indul, vagy be kell tolni, vagy tolatni kell, ahhoz meg fordítani a testet.

On:
nemrég olvastam egy cikket, hogy egy nőt amcsiban (másik véglet) azért büntettek, mert az autóban hagyta a gyereket.

Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.03.25. 16:32:19

Raycoon! Ugye nem a pici van kórházban?
Jobbulást nektek!!!

raycoon 2008.03.25. 20:59:59

Hicudzsi:
Nem, szerencsére nála nem találtak semmit. Nagyon gyorsan megvizsgálták, tetőtől talpig. A helyszínre kiérkező mentősöknek és a Heim Pál alkalmazottainak hála a segítségért!

A párom volt kórházban, ahonnan saját felelősséggel engedtek haza. Haza is jöttünk, miután egy alapvető CT-t nem voltak hajlandóak elvégezni. Elmentünk máshova és megcsinálták. Szerencsére az sem mutat semmit, szóval pihenés és remélhetőleg minden rendben lesz..

Köszi a jókívánságokat!

Pierre Cardin 2008.03.26. 13:59:23

Amit utálok ezekben az anyukákban többnyire sajnos őket látom felelőtlenekedni sajnos, hogy közben kereszt telefonálást folytatnak és a sminkcuccot sem felejtik ki a harmadik kezükből, majd mikor sávot vált index nélkül de nem engedik be vagy teljesen természetes módon nem veszik észre hogy ki akar kanyarodni a ribanc...akkor meg néz bután az elavult kitetovált szájával, hogy mivan bazdmeg...közben a gyerek szegénykém elsajátítja az anyja tapló dumáját és észre sem veszi hogy vannak terpjárok akik épp tőlük 10 cm re álltak meg az imént a b/c oszlopnál, mert anyuka kirakta az orrát és így pont a gyerek lesz szarba...

utálom ezeket, de nem zárom ki hogy a féfiak ilyet nem csinálnak, csak többnyire anyukák vezetnek gyerekkel...

Pierre Cardin 2008.03.26. 14:02:27

KATA ugye nem vagy már ezzel a suttyóval????

:) de télleg faszfej:)

BMI 2008.03.27. 09:22:55

Észrevettétek, hogy a női vezető a gyermekintézménynél sohasem a járda felőli oldalon veszi ki a gyereket az autóból? Aztán persze önfeledten anyázik.

Dotka 2008.03.28. 12:10:02

Nem általánosits. Nálunk a sulinál én még egy pasit nem láttam aki erre odafigyelt volna. Én nő vagyok mégis eszembe jut, sőt ha gyalogosan vagyok a gyereknek kell belül menni én megyek az úttest felőli oldalon. Bekötik a gyerekek magukat így szokták meg. A család egyetlen hímnemű tagjával a férjemmel kell vitatkozni a biztonsági öv bekötésén. Ez nem egyedi női hülyeség.

Reggie 2008.03.28. 17:56:33

Ezt ugy hivjak, hogy a modern vilag termeszetes szelekcioja.
Ha valaki nem koti be a gyereket, akkor valoszinubb h megmurdal a kolyok valami balesetben. Igy azok a selejtes genek es gondolkodasmod, amivel a kedves szulok rendelkeznek, nem orokitodik tovabb.
Idealis esetben kihalnanak azok akik nem kotnek be a gyerekuket, de sajnos vannak akik tulelik...

Andi80 2008.04.15. 16:58:13

Nálunk spec párom addig el sem indul, míg a 2 gyerek is meg mi is be nem vagyunk kötve. Nagylányom még kisebb volt, ő is megcsinálta azt, hogy kibújt az övből. Párom leállt,visszakötötte a gyereket, persze szóban megfenyítette,és mentünk tovább.
Nekem már alapreflex, ha kocsiba ülök, nyúlok az övért.Sok autózás után egyszer buszra kellett ülnom. felszálltam, leültem, és reflexszerűen kerestem a biztonsági övet, hogy bekössem magam...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása