Igazából annyira felment bennem a pumpa hogy kedvem lett volna a képen látható hölgyet felpofozni, és aztán addig nem továbbengedni amíg a rendőr meg nem érkezik és fel nem jelent mindkettőnket. Hogy őt miért? Alább olvasható...
Tehát: helyszín tegnap a nagykörút budai része, végigmentünk a Margit hídtól együtt egészen a Déli Pályaudvarig, ahol is ő az egyik utcán lefordult jobbra. Ez idő alatt a gyermeke nem szenvedett életveszélyes sérüléseket, de kezdjük az elején.
Arra figyeltem fel valahol a KSH magasságában, hogy egy 5-6 éves fiúcska integet nekem az előttem haladó autóból. A hátsó ülésen állva, néha előrefordulva utazott a kölyök, eközben az anyja elöl vezetett. Néha a két első ülésre középen támaszkodva előre is bámult, de nagyrészt a korosztályának megfelelő mozgásmennyiséget produkálta, tehát egyszerre egyidőben mindenhol jelen volt a kocsiban, mint az irányvektor vagy a Jóisten.
Igazából szívesen feltettem volna a vezetőnek a következő kérdéseket:
1. Honnan tudja hogy nem fog senki bevágni elé, ezzel hirtelen fékezésre, irányváltásra kényszerítve őt?
2. Honnan biztos abban, hogy ő maga nem okoz koccanásos balesetet? Esetleg egy óvatlan pillanatban nem veszi észre a villanyoszlopot?
3. Tudja-e mekkora sérülést szenved a kocsiban az a gyermek aki mondjuk 30 km/ó sebességgel elindul az első szélvédő felé egy kisebb ütközésnél?
4. Tisztában van-e vele, hogy a fia így viselkedve már városi forgalomban is meghalhat annak ellenére hogy ő (bekötve) egy komolyabb nyakrándulással megússza?
5. Végezetül tisztában van-e vele, hogy egy hajszálon múlt hogy nem követtem el ellene a garázdaság búncselekményét?
Nagyon csúnya erők lépnek fel egy ütközésnél: nekem egy sima hátulról belekoccanástól is 3 hónapig (!) fájt a nyakam... Ezért is, amikor a 2,5 éves fiam elkezdte a pályán 120-nál kicsomagolni magát a gyerekülésből 3-4 hete, akkor azonnal kiálltam a műszaki sávba, aztán elmagyaráztam neki hogy csak akkor megyünk tovább ha ezt máskor el se kezdi. Lehet hogy megérezte mennyire komolyan gondoltam, mert azóta mint a jógyerek: indulás előtt mutatja a hevedert hogy kössem be.
Anyukák, értem én hogy ordít a gyerek ha bekötöm a gyerekülésbe, de ebben talán nem kéne engedni neki, elég ha a csoki-tv-sokáig fennmaradás kérdésekben vagyunk engedékenyebbek... abba legalább nem hal bele rövid távon.
A gyereket miért nem kötjük be?
2008.03.21. 07:58 :: Kisikasa
Boldog gyermek, integet, nevetgél, futkorászik. Ez így is van rendjén. Na de az autóban, menet közben? A legnagyobb büntetés ilyenkor, ha valami baj történik, ne adj' Isten, hogy bárki is ilyen áron tanulja meg, hogy a gyereket is be kell szíjazni, a saját és mindenki más biztonsága érdekében. Balázs sztorija következik.
116 komment
Címkék: budapest biztonság autó hülye veszélyes kresz biztonsági öv
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
rognork 2008.03.21. 08:01:57
nekem amúgy 2 hétig fájt a nyakam enyhe koccnál.
dimitrij 2008.03.21. 08:03:20
JimK1rk 2008.03.21. 08:21:33
Igaz, hogy anno a wartburg hatsoulesen en sem voltam bekotve es igy visszagondolva ez eleg felelotlen volt a szuleim reszerul! De talan azt felhozhatom a mentsegukre, hogy regebben ezt a kossuk be a gyereket az autoban dolgot nem annyira eroltettek mint az utobbi 10-15 evben! Talan meg gyerekules sem nagyon volt a 80-as evek vegen, igaz erre mar nem nagyon emlexem!:)
Mindenfele kotekedes nelkul, csak ugy kivancsisagbol megkerdenem toletek, hogy Ti anno be voltatok-e kotve az autoban?
rognork 2008.03.21. 08:30:58
ex-dr. vuk 2008.03.21. 08:42:26
Erre varrj gombot.
Gumidomino 2008.03.21. 08:49:00
meg kevesebb volt a felelőtlen vezető és a baleset is (igaz hogy a trabanttal meg a zaporozseccel nem is lehetett száguldani inkább csak hörögni)
de a trabant volt a legjobb, ott még aludni is tudtunk ha a fejünket a kerékdobra vagy mire fektettük, a lábunkat meg keresztbe.
viszont egyszer öcsi oldalán kinyílt az ősrégi audi hátsó ajtaja egy nagyobb kanyarnál, anyu nyúlt hátra gyakorlatilag abban a szent pillanatban hogy becsukja.
az egész család órákig rezgett ettől.
de elég az 1-es vagy a 6-os villamoson végigmenni a körúton figyelve a kocsikat, az autósok kb. fele nem köti be magát. mindenféle népek, nem csak kihaénnem fiatalok.
valahogy mindenki sérthetetlennek érzi magát az első balesetig!?! a felelőtlenség népbetegség.
ideje lenne hogy erre is vadásszanak a rendőrök.
Zolko 2008.03.21. 08:56:01
Én sem értem, hogy lehetnek egyesek ilyen felelőtlenek. Ha a saját életével játszik valaki az egy dolog, de másokéval, főleg egy gyermekével... azt azokkal a szerencsétlen emberekkel engedném össze egy beszélgetésre akik esetleg évekig küzdenek csak azért, hogy egyáltalán gyermekük születhessen. Remélhetőleg leesne ennek a felelőtlen bandának, hogy a gyermek nem játékszer, ISTEN ajándéka! Nekem egy 4 éves kislányom van, de sem én sem ő nem felejtettük még el becsatolni magunkat. Ha hamarabb beül a kocsiba, mert mi pakolászunk még, akkor is minden esetben szól, hogy kössük be, bár már nem egyszer megbeszéltem vele is és a családdal is az öv fontosságát. Anno amikor a hordozót kinőttük a rokonságban született egy kisfiú. Odaadtam az édesanyjának, hogy ezt használják az autóban, nem elég a kivehető mózeskosarat a babakocsiből az autóba áttenni, az nem véd. Elmagyaráztam neki, hogy kell bekötni a hordozót, miért lehet forgatni a hordozó fülét(az autó ülésének támasztva nem engedi, hogy az öv az ülésnek paszírozza)...
Mit látok pár nap múlva... anyuka vezet, hátul a pár hónapos gyermek ugyan a hordozóban volt, de sem a gyermek sem a hordozó nem volt bekötve, mellette a nagymama, aki szintén nem volt bekötve. Felháborodva megkérdeztem, hogy gondolják ezt, mire a válasz: van gyermekülés, a rendőr nem büntethet meg, ha meg fékezek a mama megfogja a gyereket. Ezek után kár bármit is mondani.
Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.03.21. 08:57:04
Egy ilyen posztnál már kifejtettem milyen jó lenne ha lekapcsolnák és komoly bírsággal bűntetnék őket!
JimK1rk 2008.03.21. 08:57:43
Milyen jo is volt apa es anya valla kozott kikandikalni es belenezni a nagyvilagba, nezni ahogy jonnek szembol az autok!:) Bezzeg mai fejjel, ebben a mai vilagban...
Tudom, hogy nagyon unjatok mar a "nyugattal" valo peldazast, de ilyen teren itt sem jobb a helyzet!
Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.03.21. 08:58:37
Zolko ez komoly??? Hülye p*csa...
kujoon 2008.03.21. 08:59:34
Egy Ford Ka-ban előre-visszafutni?!? LOL
kb mint egy cipősdobozban... :D
JimK1rk 2008.03.21. 08:59:49
Durva!
Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.03.21. 09:00:40
Az egyik ismerősöm egy sarkot vitte a boltig a gyerekeket ülés nélkül és megállították és kiszállították őket...
vape 2008.03.21. 09:30:56
Az engem különösebben nem érdekel, ha a balesetben elhaláloznak a gyerekei (is). Az viszont jobban, hogy az én adómból és járulékaimból kelljen menteni őket a roncsból vagy a műteni-ápolni őket a kórházban.
Függetlenül attól, hogy nekem is két gyermekem van (és mindig bekötöm őket).
Gumidomino 2008.03.21. 09:34:52
az összes férfiismerősömnél ezt figyeltem meg.
ha én beülök, mindent elrendezek, bekötöm magam, bekapcsolom a rádiót, beállítom, stb, utána beindítom az autót.
a barátom és a legtöbb férfi akivel eddig utaztam, először beindítja az autót, jobb esetben beköti magát, de nagyrészt inkább az első pár méter megtétele után, menet közben gimnasztikázik.
ez miért van?
(egy ideje meg tudom állni hogy ne szóljak rögtön, hanem inkább várok...)
Bogoj 2008.03.21. 09:54:40
egyszer buszmegállóban állva néztem, hány embernek van bekötve az öve az előttem elhaladó autósok közül. elég sokan elmentek, és nagyjából 70% öv nélkül volt...
szomorú...
JimK1rk 2008.03.21. 09:57:49
En is eloszor a motort inditom be es csak azutan kotom be magam, persze meg allo helyzetben!:) EN mar annyira megszoktam az ovet, hogy szo szerint hianyzik a szoritasa, ha nem vagyok bekotve. Sot, kenyelmetlenul erzem magam nelkule!
rognork 2008.03.21. 10:00:04
Zolko 2008.03.21. 10:23:36
Az övet én is mindíg bekapcsolom és nem csak azért, mert különben folyamatosan kattogó hang figyelmeztet. Egy féléve volt komoly koccanásom a Hungárián egy kamionnal, akkor is jó szolgálatot tett az öv.
yooccoo 2008.03.21. 10:29:01
motort elindítom, de addig nem idnulok el, amíg a mellettem ülő nem köti be magát
gyerek meg alap, hogy be van kötve, erről nincs vita
Suppiluliumas 2008.03.21. 10:43:22
Annak idején (1975-ben születtem) is volt már gyerekülés. Amikor pedig testvéreim és én kinőttük ezeket, apám vett hátra beszerelhető biztonségi öveket (mert ilyen is volt). Persze nem tettek túl sokan hasonlóan, de a szüleim adtak a gyermekeik biztonságára:)
Azóta is a beszállás után gyakorlatilag az első mozdulatom az öv becsatolása.
redriot 2008.03.21. 10:44:05
Én legelőször a motort indítom be. Utána öv, kézifék ki, lámpa fel és, sebességbe és go go go. Addig míg az övvel meg a többivel szórakozok még álló helyzetben nézem a műszerfalon hogy minden kontrollámpa rendben kialszik, és hallgatom a motor hangját hogy minden rendben van.
beaver.eater 2008.03.21. 10:44:05
Suppiluliumas 2008.03.21. 10:45:14
pirosalma 2008.03.21. 10:51:09
A felelőtlen emberekről: tegnap egy bolt előtt hagytak egy kisbabát babakocsiban, de nem csak 1 percig (bár szerintem az is sok). A férjem mondta, hogy bemegy és szól a nőnek, hogy valaki nézegette a gyerekét és azt mondta, de hazavinném...
Aztán csak simán szólt, hogy mi lelépünk, nincs aki figyeljen a gyerekre. Igaz, faluban történt, de mi sem odavalósiak voltunk pl. Simán kikaphatták volna valami rossz emberek..:(
pirosalma 2008.03.21. 10:52:17
mekkelek 2008.03.21. 10:55:49
Mikor látjuk végre intézkedni a rendőröket?
Landy4x4 2008.03.21. 11:00:15
Nagyon kíváncsi lennék, hogy milyen statisztikát tud mondani, hány büntit osztanak ki ilyen miatt? Meg mellesleg érdekelne, mivel magyarázzák a kedves szülők, hogy nem kötik be, rakják gyerek ülésbe a kölköt.
blews 2008.03.21. 11:00:39
tomnemtom 2008.03.21. 11:03:49
Bedi 2008.03.21. 11:06:21
hard 2008.03.21. 11:07:26
Szomjas 2008.03.21. 11:13:26
Jogsi után se kötöttem be mindig magam, aztán mikor elkezdtem furgonozni nemzetközi viszonylatba rászoktam :)
Tavaly mentett is életet, 30~40km/h val csúsztam bele egy kamionba würtzburg magasságában, semmi bajom nem lett az autónak több. utána belegondoltam, mi lett volna ha (nem vagyok bekötve és) megfejelem a szélvédőt, megint új dizájnú orrom lenne,( mint egy bringás esésem után, de ez másik történet.) ha nem maradok ott.
verapo 2008.03.21. 11:13:47
2. Az hogy régen volt, meg nem volt előírás, meg akkor nem dumáltak annyit róla, nem kifogás. Aki akart, tudott szerezni ülést, meg övet. Hárman vagyunk testvérek, mégis volt gyerekülésünk, amikor meg kinőttük, fater beszerelte a bizt. övet. Vita nem volt, és az én gyerekemnek sincs.
Szóval, aki 2008-ban nem köti be a gyerekét, azt a helyszínen kivágni a kocsijából, jogsi min. 1 évre ugrik. Majd a buszon lesz ideje gondolkozni, hogy hogy is van ez.
volante · http://volante.blog.hu 2008.03.21. 11:17:34
Én is előbb indítom a motort, minthogy bekötném magam, addig is melegszik kicsit a rendszer. És ahogy redriot megjegyezte, ilyenkor jobb észrevenni, ha valami nem úgy szól, mint kellene. A pontos sorrend: motor, rádió, öv, gurul.
hegyilány 2008.03.21. 11:18:02
Gyereküles: szánalmasak ezek a szövegek, hogy "majd megfogom a gyereket".
wildpig 2008.03.21. 11:18:53
Szóval nekem már megmentette az életemet az öv, tudom értékelni.
Ajánlom különben mindenkinek a Hungaroringen a vezetéstechnikai tréningeket, ott ugyan csak 40-nel pörögsz maximum, de ha nem vagy bekötve, bizony kiesnél már ennyinél is. Nem is engedik kikötve az embereket. Talán ez is mutatja, mekkora erők is működnek, amikor a kocsi megáll, Te meg továbbmész.
Bocs a hosszú posztért.
Üdv: wildpig
bloodhound v2.0 2008.03.21. 11:19:41
BÜDÖS KURVA ANYJÁT AZ ILYENNEK
bloodhound v2.0 2008.03.21. 11:20:45
FlybyWire 2008.03.21. 11:22:05
Ezt még olvasni is borzalmas. Kicsit kemény, de talán az ennyire hülye jobb is, ha nem szaporodik. Darwin....
Krisi 2008.03.21. 11:23:55
Nekem egy idióta ismerősöm (22 éves helyimenőarc) büszkén mesélte, hogy kikötötték a kocsiból a biztonsági öv figyelmeztető csipogást. Aztán meg elkezdte ecsetelni a gyorsulós sztrítrészinges sztorikat. No komment. Majd az evolúció és a természetes kiválasztódás elintézi az ilyeneket :( Remélem nem tolószékben vagy intenzíven fog rájönni, hogy nem csak dísz az cucc ott balra fenn...
Aki meg a saját gyerekét nem köti be, ááá, hagyjuk.
Peti 2008.03.21. 11:31:32
Amúgy ilyenkor bennem is fel tud menni a pumpa.
Én személy szerint kényelmetlenül érzem magam az autóban, ha nincs bekötve az öv.
Egyébként sokszor nem csak hogy hátul ugrál a gyerek. A múltkor ment elöttem egy autó, a gyerek hátul ugrált, melette anyuka, elöl apuci vezet. A gyerek gondolt egyet és a két ülés között előre mászott és folytatta a játékot a jobb elsőben. Majd anyuci egy idő után visszaráncigáta hátra.
Az ilyen felelőtlen szülőket le kéne lőni.
Peti
raycoon 2008.03.21. 11:38:12
A vezetés egy veszélyesüzem, ha már van egy elterjedt eszköz (ráadásul kötelező használni), amivel csökkenteni lehet ezt a fajta kockázati tényezőt, akkor épeszű ember megveszi. /Ha fent tud tartani egy autót, akkor ez ne legyen probléma./
Keményen büntetni (ezt is).
jacks_colon (törölt) 2008.03.21. 11:38:14
Na de viccet félretéve, én előbb kötöm az övet, utána indítok. Valahogy ez így logikus, nem? Mégis, az emberek többségétől azt látom, hogy először elindul, kifordul, és csak utána köti be magát laza egykezes mozdulattal. Ha épp eszébe jut.
Na hogy ennek mi az értelme, máig nem tudom. Talán ugyanaz, mint azután indexelni, miután már kifordultál a körforgalomból.
Alacsony a kerítés, ez van.
Float 2008.03.21. 11:43:07
aqweren 2008.03.21. 11:48:36
okos 2008.03.21. 11:54:46
NEM érdemel gyereket az ilyen!!!
A kedvenceim persze a ML, X5 jeep.
Gyerek az anyósülésen (itt az airbag öli meg azonnal),
vagy hátul középen, előre néz anyucira ( ez a 0%-os hely a túlélésre).
Valahogy még nem láttam ilyenért rendőr kiszállni és intézkedni.
Ezt csak egy módon lehet megszüntetni. Ha a rendőr meglátja, megállítja 100,000Ft kérdés nélkül, viszontlátásra.
Ezek után biztos be fogják kapcsolni az övet.
a rekettyés 2008.03.21. 12:05:16
A:igen.
B:nem.
C:csak akkor ha az oldalkocsiban 2 ülés van.
A helyes válasz az a igen. Én teljesen le vagyok döbbenve ezen.
Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.03.21. 12:05:20
Pity 2008.03.21. 12:06:50
De, a gyerekemmmel egy métert sem megyek, ha nincs bekötve. Sőt mi magunk sem megyünk sehová öv nélkül.
A másik téveszme, hogy a kisbabákat elég a beköthető mózeskosárba tenni (asszem ezt a KRESZ meg is engedi).
Tessék csak elképzelni, autó koccan, öv mózeskosarat befeszíti, bébi kirepül.
Ja és mégvalami. A rohadt gyerekük életét veszélyeztető, felelőtlen szülőktől még az autót is elvenném.
a rekettyés 2008.03.21. 12:08:00
cso zsi 2008.03.21. 12:11:25
1. Ne költsünk legendákat. Már a 70-80-as években is durva volt a forgalom, tessék utánanézni, hány halálos baleset volt akkoriban. Kb. annyi, mint most."
Tényleg ne költsünk legendákat.
A 70-es években még töredéke volt az autómennyiség a mostaninak, jórészt 600-1000-1200-as motorokkal.
Az utca, ahol felnőttem, focizásra volt használva, ha 8-10 kocsi állt a 75 lakásos ház előtt, akkor sokat mondok. Ma már nem biztos, hogy ott lakóként este találsz helyet.
Abban az időben még alig volt öv a kocsikban, esetleg az első öv helye már elő volt készítve.
A 83-as 120-as Skodában hátsó övkiképzés még nem volt.
"Forgalmas" Váci úti képek. hampage.hu/trams/vaciutesujpest/dozsaarpad.html
A halálozási arány épp az övhiánynak, és az akkor még 60 km/h-s sebességnek volt tudható.
winter 2008.03.21. 12:13:48
Most már 9 éves, magasítón ül és annyira természetes mozdulat lett nála az, hogy beül, ajtót bezár és nyúl az övért, mint nálam.
Annyira automatikus a mozdulat, hogy igazából fel sem tűnik, hogy bekötöm magam. Komolyan végig is kellett most pörgetnem magamban, hogy én indítás előtt vagy után kötöm az övet :-)
cso zsi 2008.03.21. 12:15:54
Repülőgépen is olyan pót-övet adnak az ölbe ültetett gyerek rögzítéséhez, amit fel kell fűzni a rendes, magadon meghúzott övre.
Akkor nem préseli össze a test, és az öv a gyereket.
Tudom, ha egy repülőn szükség lenne az övre, akkor már szinte mindegy.
okos 2008.03.21. 12:18:50
Nem költünk legendákat. Azért mert mi felnőttünk, pedig nem volt biztosángi övünk az kb ezzel egyenértékü példa:
Pl. a 70 es években nem volt vmely gyerekbetegség ellen gyógyszer (mégis felnőttünk)
Manapság a gyógyszer már létezik. Akkor te nem adnád be a gyereknek mert a te korodban sem volt és "felnőttünk nélküle"?
én
Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.03.21. 12:22:18
Attila 2008.03.21. 12:25:11
FlybyWire 2008.03.21. 12:25:18
Gyerek az anyósülésen (itt az airbag öli meg azonnal)"
Ezekeben a kocsikban is nyilván ki lehet kapcsolni az airbag-et (az enyém messze nem ilyen kategória, és abban is ki lehet...)
Attila 2008.03.21. 12:27:21
Nekem hiányérzetem van ha nem kötöm be magam, de érdekes mód, tolatás/parkolás közben kikötöm magam :)
AP (törölt) 2008.03.21. 12:28:09
oszt mégse haltam meg
Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.03.21. 12:28:30
winter 2008.03.21. 12:33:11
"A kedvenceim persze a ML, X5 jeep.
Gyerek az anyósülésen (itt az airbag öli meg azonnal),
vagy hátul középen, előre néz anyucira ( ez a 0%-os hely a túlélésre)."
Nem szeretnék önérzeteskedni, de nem a kocsival van a baj. Én is ilyennel járok és egyrészt valóban kikapcsolható elől a légzsák, másrészt mint már írtam, soha nem indulok el bekötött övek nélkül.
Sajnos a hülyeség nem márka-függő. És a szülői felelősséget sem az autószalonból kapja az ember.
Ettől függetlenül persze lehet utálni a nagy ML, X5, Q7 és társait :-)))
Suppiluliumas 2008.03.21. 12:39:15
"gyerekkori emlékeim között számos olyan szerepel, amikor a lada hátsóülésen hátrafelé fordulva integetek a mögöttünk jövőnek, vagy csak nézem az utat
oszt mégse haltam meg"
Gondolkoztál azon, hogy talán csak azért, mert szerencséd volt?
TGV 2008.03.21. 12:39:20
Egyebkent hoztak egy torvenymodositast, hogy a sofor felel minden 18 ev alatti bekoteseert, tehat ha a gyerek nincs bekotve, akkor is a vezetot buntetik meg, meghozza szigoruan. Az elol ulok 95%-a bekoti magat.
Erdekes volt latni a mulkor ejjel az utcan fiatal rockzenesz gyerekek taxiba szalltak es automatikus mozdulattal be is kotottek magukat a hatso ulesen. Ilyet meg nem lattam...
kvarcman 2008.03.21. 12:41:31
Sitti 2008.03.21. 12:46:05
Egyébként én is mindig bekötöm magamat. Unokatesóm életét is az öv mentette meg....
feri2360 2008.03.21. 12:56:10
szándadurbincsot 2008.03.21. 13:14:12
Más volt akkor még a világ, most a kölkeim szigorúan bekötve utaznak, ahogy én is. Ha tényleg ezt szokják meg babakoruktól, akkor nem reklamálnak később se. Egyszer már fordítottam árokba a gépet két kivilágítatlan biciklis miatt, hát jól tudom milyen hasznos az öv. Igaz kicsit nehéz volt megszabadulni belőle mikor teljes tömeggel lógtam rajta, de fejreesni még rosszabb lett volna. Vagy ha a párom nem csatolja be...
Tamarka 2008.03.21. 13:20:44
Tudom, hogy ez így elég brutálnak hangzik, de néha nagyon felesleges a szájtépés.
A gyerekülések nagyon drágák. El tudom képzelni, hogy valaki nem tudja megfizetni....
Pláne ha több gyerek van és esetleg több autó is.
Krisi 2008.03.21. 13:21:55
"Szállithat-e motorkerékpárja oldalkocsijában két 10 éven aluli gyereket?
(...) A:igen."
Hát, amennyi oldalkocsis motorkerékpár szállít gyereket kishazánkban... :)
És ha már oldalkocsis állat, akkor ez itten kötelező :D
napirajz.hu/archives/2006/12/12/CSODABACSI/
winter 2008.03.21. 13:27:51
"A gyerekülések nagyon drágák. El tudom képzelni, hogy valaki nem tudja megfizetni....
Pláne ha több gyerek van és esetleg több autó is."
Na most ez vicc vagy komoly? Remélem, komoly, mert viccnek durva lenne.
Egy közepes árfekvésű vagy annál picit drágább gyerekülést megvehetsz egy tele tank árából. De pl. Cora/Tesco/Auchan-ban 5 ezer egy magasító és 10 ezer körül van egy gyerekelülés. Tudom, hogy nem a legjobb minőség, de a semminél százszor jobb.
Egyszerűen elképzelni sem akarom, hogy valaki ezen spóroljon vagy ez kifogás legyen.
beste 2008.03.21. 13:32:44
Én a héten a nulláson vesztem össze egy ilyen ökörrel. Be is mutattam neki, mi történik, ha nyolcvannal megy, és befékeznek előtte. A gyerek be is bólintott az anyjának. Aki ettől természetesen nem tért észhez. Iszonyatosan fel tudnak az ilyenek hergelni.
Nálam kisbeste (még nincs 5 éves), de halálpontosan tudja, hogy hol a helye, és miért kell azt a .... övet bekapcsolni. (sőt, egyszer ő szólt rám, hogy én is kapcsoljam be...)
Nem fogadom el - nem tudom elfogadni - azt az indokot, hogy nincs rá pénz. Kölcsön is lehet kérni szomszédtól, sógortól, komától. És ha valakinek telik autóra, akkor telik gyerekülésre is.
raycoon 2008.03.21. 14:37:57
"A kedvenceim persze a ML, X5 jeep.
Gyerek az anyósülésen (itt az airbag öli meg azonnal)"
Ezekeben a kocsikban is nyilván ki lehet kapcsolni az airbag-et (az enyém messze nem ilyen kategória, és abban is ki lehet...)"
Az airbag-et csak akkor kell elvileg kikapcsolni, ha háttal teszed be a gyerekülést, ami csak 0-ás típusú lehet. Vagyis normál állású esetén nem öl meg.
Az egy más kérdés, hogy a lányom jópár éves koráig nem fog előlre ülni, akár ki tudom kapcsolni, akár nem. Egyrészt az a legveszélyesebb hely az autóban, másrészt próbáltam, és amikor ott volt, sokkal többet "foglalkoztatott", többet odanéztem. Kifejezetten balesetveszélyesnek éreztem. Lehet csak megszokás kérdése, de amikor hátul ül, nem annyira nyafizik és ha mégis, akkor is a tükörből látom, jobban tudok a vezetésre figyelve kommunikálni vele..
raycoon 2008.03.21. 14:44:58
A másik téveszme, hogy a kisbabákat elég a beköthető mózeskosárba tenni (asszem ezt a KRESZ meg is engedi).
Tessék csak elképzelni, autó koccan, öv mózeskosarat befeszíti, bébi kirepül.
"
Tudomásom szerint nem engedi meg! Külföldön több helyen igen. DE a kinti engedélyezett beköthető mózeskosarak tartalmaznak bekötő öveket a baba számára! Abból nem esik ki. Elvileg biztonságosabb, mint a 0-s..
"Tamarka 2008.03.21. 13:20:44
A gyerekülések nagyon drágák. El tudom képzelni, hogy valaki nem tudja megfizetni....
Pláne ha több gyerek van és esetleg több autó is."
Basszus, azért írtam korábban, nehogy valakinek eszébe jusson már erre hivatkozni....
Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.03.21. 14:45:00
Egy egyszerűbb fajta kb. két tankolás árából kijön.
A mi két gyerekülésünk annyiba került amennyi az autónk egynegyed ára... pedig minket sem vet fel a pénz, de fontos volt, hogyha iylen autünk van legalább a gyerekülések a lehető legtutibbak legyenek.
cso zsi 2008.03.21. 14:54:27
Ne nekem magyarázd, én övpárti vagyok.
Anno a Váci úton a 408-as Moszkviccsal vitt a szomszéd bácsi. Fékezett, a hátsó üléstámla előreesett, mi meg a szomszéd sráccal begurultunk a csomagtartóba.
A gyermekeim a 80-as években gurultak le a Skoda üléséről a padlóra. A most 4 éves legkisebb születése óta be van kötve valamilyen alkalmatosságba, ami korához és méretéhez illik.
Az általános gyermekbetegségekre a mi gyermekkorunkban is megvolt a megfelelő gyógyszer. Ma már csak kevesebb szúrással, kombinálva oldják meg.
Természetesen, ha holnap piacra kerülne egy valóban hatásos szer az AIDS ellen, szó nélkül beoltatnám vele a gyereket.
beste 2008.03.21. 14:54:58
Claudius az Isten 2008.03.21. 15:02:19
(Egészen addig, míg be nem fejezte a kézből telefonálást - biztos nem futotta már kihangosítóra. Szóval, ahogy a csacsogást befejezte, egy hirtelen mozdulatta a buszsávban termett, és állva hagyott bennünket. IFJ-748)
beste 2008.03.21. 15:07:25
Tamaravera 2008.03.21. 15:18:37
Nálunk 2 gyerek van és 4 gyerekülés.
Egyszer láttam a 4-esen autóból kirepülni embereket. 90 km/h-nál. Aki bevolt kötve megúszta, aki a hátsó ülésről kirepült az nem. Ennyire egyszerű ez. Bár mi csak szemtanúk voltunk, hónapokig nem tudtam aludni.
Az újszülötteket sokszor szállítják mózesben, mert sok helyen lehet olvasni, hogy a babaülés károsíthatja a gerincet. Persze aki ilyet csinál, biztos hogy nem tanult az általánosban fizikát, vagy legalábbis nem sok minden ragadt rá belőle.
beste 2008.03.21. 15:30:20
Azóta duplán megnézem....
Jó fej a kicsi nőci :-)))
cso zsi 2008.03.21. 15:36:51
Más hordozható kihangosító és fixen telepített is 30-ból megvan. 12-ből egy jobb füles, vagy egy szivargyújtós blútút is akad.
Mazzagos füles meg minden telcsihez jár pár éve.
Melyikre nem futotta?
raycoon 2008.03.21. 15:46:11
Az újszülötteket sokszor szállítják mózesben, mert sok helyen lehet olvasni, hogy a babaülés károsíthatja a gerincet. Persze aki ilyet csinál, biztos hogy nem tanult az általánosban fizikát, vagy legalábbis nem sok minden ragadt rá belőle. "
Különböztessük már meg azokat a mózeseket, amik direkt úgy lettek kialakítva, hogy autós használatra is jók legyenek. Ezekbe ugyanúgy be lehet kötni a gyereket, mint a hordozóba.
winter 2008.03.21. 15:47:05
Számomra három idevágó főbűn létezik, amiért azonnal büntetnék:
- gyerek gyerekülés nélkül
- gyerekkel kézből telefonálni vezetés közben
- kocsiban dohányozni, mikor gyerek is bent ül.
Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.03.21. 16:02:05
raycoon 2008.03.21. 16:21:26
Persze, az olcsóbb is biztosan jobb, mint a semmi..
Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.03.21. 17:01:42
Mi minden lehetséges oldalt átböngésztünk és ezért döntöttünk annál a Römernél ami igen 50000 fölött volt árban.
Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.03.21. 17:09:47
pöpec rob 2008.03.21. 17:56:24
Talán ha elvennék tőle a gyereket egy két hétre,(nem láthatná,se telefon,semmi)elgondolkodna...milyen a gyerek nélkűl...? Talán,ha,esetleg...
Pity 2008.03.21. 17:59:27
ha nem engedi meg a KRESZ csak örülök. Viszont a kisbabáknak van egy olyan tulajdonságuk, hogy nagy a fejük a testükhöz képest, és egyáltalán nem tudják megtartani.
Szóval hiába heverederezed be a kisbabáta vállánál, a kis fejét semmi nincs ami tartsa. Szerintem simán megrándulhat úgy, hogy belehal. Bár nem vagyok sem orvos, sem biztonsági szakember, de ránézésre sem kóser a szerkezet. Én nem tenném bele a 3 hónapos gyerekemet.
Az meg, hogy nincs pénze ülésre egy baromság. Akinek van autóra pénze, annak van ülésre is. Vagyis lenne, ha nem lenne totálisan felelőtlen meg idióta.
Pity 2008.03.21. 18:04:13
Kicsit ilyen ez a nem kötöm be a hordozóba, mert rossz a gerincnek dolog is.
Mi mondjuk a hordozó ülepénél lévő tényleg mély lyukat kitömködtük, így kevésbé "ül" és kényelmesebbnek és kevésbé "károsnak" tűnik.
Rav Antal 2008.03.21. 18:22:21
Te tényleg pöcs vagy, ha az egy sarokra lévő óvodába is kocsival viszed a gyereket.
Nincs 10 perced arra a szerencsétlen kölyökre?
Géza 2008.03.21. 20:40:57
Verit(t)as 2008.03.21. 20:42:40
Tessék arra is gondolni, hogy aki a 70-es években nem volt bekötve, és emiatt meghalt, az nem fog itt kommentet írni.
107! 2008.03.21. 21:37:38
Már korábban írtam, de egyszerűen nem tudok napirendre térni felette. Az a hülye, aki a két gyerekét egy Smart-al vitte oviba (vagy suliba)Az ilyenek azt hiszik, hogy az a legrosszabb, ha a rendőr hozzávág egy tízes csekket... hát nem!
pöpec rob 2008.03.21. 22:02:37
Nem értem a magyar törvényhozókat?! Meg kell halnia valamelyik gyerekének ahoz,hogy felébredjenek??? Ez nem számít veszélyeztetésnek?
Ezzel az erővel a motorháztetőre is ültethetnék a gyereket,aztán mikor elszáll még agyon is csaphat valakit... Már annyiszor szerettem volna kiszálni,és finoman elbeszélgetni az "ilyenekkel",csak ebből a barom nem tanúl,a gyerek meg azt látja,hogy egy csúnya bácsi bántja aput vagy anyut...
Balázs · http://hetigyerek.blogspot.com 2008.03.21. 22:28:10
2. a gondatlan veszélyeztetés szerintem is megáll, mint pl akkor ha otthon nem keríted el a lépcsőt és lezúz rajta a kétéves.
Rocko- 2008.03.21. 22:28:52
antimason 2008.03.21. 22:54:35
raycoon 2008.03.22. 23:03:38
Ma megmentette a lányom életét a gyerekülés!!!
Annak a kimondhatatlnaul gerinctelen patkánynak, aki a Hungária-Stefánia kereszteződésben ma 10:45 körül a balesetet okozta egy világos metálkék III Golf-fal azt üzenem, hogy remélje, hogy nem találja meg a rendőrség! Megállás nélkül elhagyta a helyszínt, hátrahagyva két totálkáros autót. Részletezzem??
pöpec rob 2008.03.23. 00:00:05
Isten éltesse a kislányodat!
Neked meg tisztelet,hogy vigyáztál rá!
És írd meg a sztorit!!!
Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.03.23. 20:29:08
Szerintem írj belőle posztot mindenképpen, okulásul a felelőtleneknek!
Meg hátha meglesz az a golf...
Remélem mára már jobban vagytok lelkileg főleg!
esthajnal 2008.03.24. 11:22:16
Ezek szerint ennek a balesetnek a következményeként koccant a férjem. :-(
Azzal jött haza, hogy volt egy hatalmas fékezés a sorban - helyszín, idő stimmel -és a mögötte lévő kocsi beléütközött. Szegény jól összetört, a mi kocsinknak nem lett baja.
Én is szeretném, ha megírnád, mi történt pontosan!!!! Remélem jól vagytok!
est_hajnal 2008.03.24. 11:28:18
Tényleg egy gerinctelen féreg lehet!
raycoon 2008.03.25. 01:34:03
esthajnal: sajnálom, hogy ti is a részesei lettetek a dolognak.
És köszönöm a biztatást mindenkinek. Ami a posztot illeti, ha lesz időm és erőm, akkor megírom..
NDT · http://nemdomi.blog.hu 2008.03.25. 11:24:02
Minket kiskorunktól fogva rászoktattak, én akárhol is vagyok, a kocsiban az első dolgom megkeresni az övet.
Kata 2008.03.25. 11:27:56
miután kissé felnőttem, és rájöttem, hogy az ilyen faszfejségeket nekem nem kell eltűrnöm, a hasonló akcióban gondolkozó (autóban dohányzás, vezető basztatása faszságokkal, nem köti be magát, részegen akarja összehányni az autót, stb.) egyedeket rövid úton kibaszom a kocsimból, ha hülye, menjen gyalog.
HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2008.03.25. 11:35:00
"feltűnt nektek is, hogy a nők még elindulás előtt, a férfiak meg inkább elindulás után kötik be magukat? "
Hátha nem indul, vagy be kell tolni, vagy tolatni kell, ahhoz meg fordítani a testet.
On:
nemrég olvastam egy cikket, hogy egy nőt amcsiban (másik véglet) azért büntettek, mert az autóban hagyta a gyereket.
Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.03.25. 16:32:19
Jobbulást nektek!!!
raycoon 2008.03.25. 20:59:59
Nem, szerencsére nála nem találtak semmit. Nagyon gyorsan megvizsgálták, tetőtől talpig. A helyszínre kiérkező mentősöknek és a Heim Pál alkalmazottainak hála a segítségért!
A párom volt kórházban, ahonnan saját felelősséggel engedtek haza. Haza is jöttünk, miután egy alapvető CT-t nem voltak hajlandóak elvégezni. Elmentünk máshova és megcsinálták. Szerencsére az sem mutat semmit, szóval pihenés és remélhetőleg minden rendben lesz..
Köszi a jókívánságokat!
Pierre Cardin 2008.03.26. 13:59:23
utálom ezeket, de nem zárom ki hogy a féfiak ilyet nem csinálnak, csak többnyire anyukák vezetnek gyerekkel...
Pierre Cardin 2008.03.26. 14:02:27
:) de télleg faszfej:)
BMI 2008.03.27. 09:22:55
Dotka 2008.03.28. 12:10:02
Reggie 2008.03.28. 17:56:33
Ha valaki nem koti be a gyereket, akkor valoszinubb h megmurdal a kolyok valami balesetben. Igy azok a selejtes genek es gondolkodasmod, amivel a kedves szulok rendelkeznek, nem orokitodik tovabb.
Idealis esetben kihalnanak azok akik nem kotnek be a gyerekuket, de sajnos vannak akik tulelik...
Andi80 2008.04.15. 16:58:13
Nekem már alapreflex, ha kocsiba ülök, nyúlok az övért.Sok autózás után egyszer buszra kellett ülnom. felszálltam, leültem, és reflexszerűen kerestem a biztonsági övet, hogy bekössem magam...