Azt hiszem ez a történet már kellően ide illő sztori, tanulságaival együtt.
Tegnapi történet a következő: Megyek egy 2 sávos úton Szegeden simsonnal, 50-55 körül (tudom, hogy 40 kismotornak a megengedett, de bárki beláthatja h jóval veszélytelenebb a forgalom ritmusával menni, mint kicsivel alatta) nem a sáv szélén (szintén biztonság kedvéért, hogy ne toljanak le). Lámpa zöld, közeledek. Lámpa még érzékelési határon belül, de megállásin kívül sárgára vált, átmegyek. Mögöttem 1 méterre egy bordó renault, seggemre tapadva. Következő lámpa megállási határon belül sárga, lassítok (nem satufék: lassítás, enyhe fékezéssel).
Mögöttem a renault-s padlógáz, és a tükrömtől (és tőlem) kb 1ö cm-re elsuhan, át a sárgán, illetve akkor már piroson. Szóval nem satufékkel álltam meg (ami a simsonon tudvalevőleg nincs is :)), hanem enyhe fékezéssel, még a vonal előtt.
Zöld, megyek tovább. Termlszetesen simán utolérem a következő pirosnál a fickót, és egyezményes jellel (nem, nem az :)) mutatom neki, hogy "hát te hülye vagy vazzek!". Nagy vehemenciával kiszáll, aztán mikor látja, hogy nem futok el ijedtemben kedvesen kioktat, hogy "Mióta állunk meg a sárgánál te köcsög???". Ekkor felhívtam a figyelmét, hogy mióta leírták a KRESZben, a pirosnál meg pláne, amin ő átment. Reményemet fejeztem ki, hogy amikor majd esetleg az ő gyereke ül egy ilyen motoron ilyen szituációban, akkor megváltozik a hozzáállása.
Addig biztosan nem fog. Viszont én közben jól szórakoztam, mert láthatóan nagyon felidegesítettem.. Magamat nem, már hozzászoktam ehhez az állatfajhoz.
Ki-ki vonja le a tanulságot.
Mióta állunk meg sárgánál?
2008.03.29. 08:11 :: Kisikasa
Autós vs motoros. Sosem egy könnyű téma, mert valahogy mindig rengeteg feszültség termelődik mikor a két fél találkozik. Ezesetben is sokat segíthet ha mind a szabályokra, mind a többiekre megfelelő figyelmet fordítunk. Vuknak is sikerült egy autós kolléga ellenszenvét kivívnia.
154 komment
Címkék: motor közlekedés autó kresz
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
cili 2008.03.29. 12:33:31
Gyerekek. Ahol én lakom, MINDENKI a legjobb tudása szerint igyekszik betartani a KRESZ-t. A 30-as táblánál belelépnek a fékbe. A lámpák úgy vannak beállítva, hogy az autósokat a tömegközlekedés használatára ösztönözzék, mégis mindenki türelmesen, szabályosan, és horribile dictu a másik autós anyázása nélkül tud közlekedni. MOtorosok, autósok, biciklisek, és gyalogosok. Nem Magyarországról van szó, azt már sejthetitek. A szabályok betartása önmagában nem bénít meg semmilyen közlekedést, sőt, nagyon kellemessé teszi azt.
scania 2008.03.29. 12:40:44
Ez ma kis hazánkban a közlekedési morál. Remélem tudjátok mit jelent a nick nevem, ha én átmegyek a piroson az illetőnek már nem lesz több szava...
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.03.29. 12:41:39
Én pl. a Hungárián eleve kétkedéssel közelítek a lámpához, vagy az Árpád-híd budai oldalánál a felhajtó részhez. Akkor is lassítok adott esetben, ha zöld (MÉG!) a lámpa, mert nincs szarabb, mint amikor bennrekedsz a kereszteződés közepén és mindenki a te kurva anyádat szidja, ráadásul jogosan! A KRESZ erre is tartalmaz ugye passzust... Meg hogy a sárgán mikor lehet átmenni és mikor nem. Akinek ez nem nyom, javaslom olvassa el a könyvet még egyszer. Egyébként mindkét magatartás a fenti írásban tipikusan magyar és tökéletesen szabálytalan. A simson nem MOTOR, hanem segédmotoros kerékpárnak minősül (aki kételkedik, kérem postoljon egy rendszámos példányt, köszi).
A(z igazi) motorost meg úgysem érem utol, felőlem bejöhet elém lámpánál. Csak vigyázzon a tükrömre. Majd ha Lambo Reventónnal járok, akkor lehet, hogy zavarni fog az, hogy "nem elég gyorsan indul" a 3-5 másodperces gyorsulásával. Ez a veszély azt hiszem nem fenyeget a közeljövőben :)
A(z igazi) motorost meg úgysem érem utol, felőlem bejöhet elém lámpánál. Csak vigyázzon a tükrömre. Majd ha Lambo Reventónnal járok, akkor lehet, hogy zavarni fog az, hogy "nem elég gyorsan indul" a 3-5 másodperces gyorsulásával. Ez a veszély azt hiszem nem fenyeget a közeljövőben :)
cili 2008.03.29. 12:41:40
Sőt, ha autóúton közlekedek biciklivel, eszembe se jut a sáv legszélére húzódni, mert az autósok nagytöbbségének fogalma sincs arról, hogy mennyi hely kell ahhoz, hogy biztonságosan kikerüljön egy imbolygó kétkerekűt. A sáv 1/3-ának a vonalán megyek, mert akkor nem tud melettem egy centire 60-nal elsuhanni, hanem le kell lassítania, hogy kikerüljön. Ez így biztonságosabb, és nekem az sokkal fontosabb, minthogy vki egy perccel előbb odaér-e valahova, vagy sem. Szerencsére nem sokszor kényszerülök rá, hogy autóúton biciklizzek.
TGV 2008.03.29. 12:41:53
Egyszer egy fiatal kollega varnyujaval mentunk, en az anyosulesen. Mivel folyamatban volt egy piroslampas ugye a rendorsegen ezert...
Szoval mentunk dinamikusan a Budaorsi uton kifele, a lampa valtott sargara, hezitalt par masodpercig es az utolso pillanatban jo erosen lefekezett es megallt. Mivel roviddel azelott eloztunk meg egy nagy dog KAMAZ-t, ami meg volt rakva sittel, beleneztem a tukorbe es kerdeztem tole, hogy es a mogottunk jovo megell-e. Kiengedte a feket, sebessegbe tette es adta volna a gazt, amikor jott a csatt, a KAMAZ ratol a zebrara. Fejtemla hianyaban egy hetig fajt a nyakam utana. A eherauto vezetoje meg fel volt haborodva, hogy 'azt hittem meg atmesz!"
Mind a ketten hibasak voltak.
Azota is, vetek egy pillantast a tukorbe, amikor valt a lampa, hogy mi a helyzet mogottem. Ha nincs senki, akkor akar erosebb fekezessel is megallok a lempa elott. Ha van, akkor csak normalisan fekeek, ha fektavon belul van a lampa, akkor meg atmegyek. Mondjuk a lampak sem otletszeruen valtanak, lehet azert ra szamitani.
Amugy Parizsban nincs a zebra elott stopvonal, de ujabban felfestettek egy kerekparos rajtsavot a lampa vonala ele, ahova be lehet csurogni a pirosnal, ott az autok elott keresztbe lehet helyezkedni, ami elonyos, ha mondjuk 3 sav van, mert biciklivel eleg neez suru forgalomban savot valtani. Eleg gyakori, hogy a pirosnal az auto mindket oldalan megjelenik egy motoros, azokat soha nem akarom legyorsulni, hanem kivarok par masodpercet, amig elindulnak, hogy biztonsagosan tudjak indulni, hiszen gyakran csak par centire vannak. Meg szoktam hagyni magam elott helyet, hogy a motorosoko szlalomozhassanak kedvukre, hiszen ugyis azt fogjak tenni, de legalabb nem huzzak meg a kocsit es veletlenul sem megyk nekik. Meg adott esetben marad egy kis hely, hogy manoverezni tudjak, ha latom, hogy valamelyik oldalrol jon hatulrol egy es egyebkent nem ferne el. Teljesen felesleges kopkodni a motorosaokra es a kerekparosokra, azok olyanok mint a szent tehenek, vannak, bekeben egyut kell veluk elni es kesz.
A lampak sem biztos, hogy rosszul vannak am beallitva, ugyanis az is a forgalom csillapitasanak egyik eszkoze. Parizsban alig van zoldhullam, sok lampanal teljesen felesleges felgyorsitani 50-re, 35-re gyorsitva lehet elerni a kovetkezot. Az emberek egy ido utan megszokjak... A varosi atlasebesseget 23-rol 19 km/h-ra mersekeltek. Ez persze sokaknak nem tetszik. De hany orat is kell autozni, hogy ez a sebessegkulonbseg erezheto legyen?
Szoval mentunk dinamikusan a Budaorsi uton kifele, a lampa valtott sargara, hezitalt par masodpercig es az utolso pillanatban jo erosen lefekezett es megallt. Mivel roviddel azelott eloztunk meg egy nagy dog KAMAZ-t, ami meg volt rakva sittel, beleneztem a tukorbe es kerdeztem tole, hogy es a mogottunk jovo megell-e. Kiengedte a feket, sebessegbe tette es adta volna a gazt, amikor jott a csatt, a KAMAZ ratol a zebrara. Fejtemla hianyaban egy hetig fajt a nyakam utana. A eherauto vezetoje meg fel volt haborodva, hogy 'azt hittem meg atmesz!"
Mind a ketten hibasak voltak.
Azota is, vetek egy pillantast a tukorbe, amikor valt a lampa, hogy mi a helyzet mogottem. Ha nincs senki, akkor akar erosebb fekezessel is megallok a lempa elott. Ha van, akkor csak normalisan fekeek, ha fektavon belul van a lampa, akkor meg atmegyek. Mondjuk a lampak sem otletszeruen valtanak, lehet azert ra szamitani.
Amugy Parizsban nincs a zebra elott stopvonal, de ujabban felfestettek egy kerekparos rajtsavot a lampa vonala ele, ahova be lehet csurogni a pirosnal, ott az autok elott keresztbe lehet helyezkedni, ami elonyos, ha mondjuk 3 sav van, mert biciklivel eleg neez suru forgalomban savot valtani. Eleg gyakori, hogy a pirosnal az auto mindket oldalan megjelenik egy motoros, azokat soha nem akarom legyorsulni, hanem kivarok par masodpercet, amig elindulnak, hogy biztonsagosan tudjak indulni, hiszen gyakran csak par centire vannak. Meg szoktam hagyni magam elott helyet, hogy a motorosoko szlalomozhassanak kedvukre, hiszen ugyis azt fogjak tenni, de legalabb nem huzzak meg a kocsit es veletlenul sem megyk nekik. Meg adott esetben marad egy kis hely, hogy manoverezni tudjak, ha latom, hogy valamelyik oldalrol jon hatulrol egy es egyebkent nem ferne el. Teljesen felesleges kopkodni a motorosaokra es a kerekparosokra, azok olyanok mint a szent tehenek, vannak, bekeben egyut kell veluk elni es kesz.
A lampak sem biztos, hogy rosszul vannak am beallitva, ugyanis az is a forgalom csillapitasanak egyik eszkoze. Parizsban alig van zoldhullam, sok lampanal teljesen felesleges felgyorsitani 50-re, 35-re gyorsitva lehet elerni a kovetkezot. Az emberek egy ido utan megszokjak... A varosi atlasebesseget 23-rol 19 km/h-ra mersekeltek. Ez persze sokaknak nem tetszik. De hany orat is kell autozni, hogy ez a sebessegkulonbseg erezheto legyen?
ehhe 2008.03.29. 12:49:47
"A simson nem MOTOR, hanem segédmotoros kerékpárnak minősül (aki kételkedik, kérem postoljon egy rendszámos példányt, köszi)."
csak a pontosság kedvéért! Abban igazad van, hogy a simson nem motor, hanem segédmotor, de abban nem, hogy a rendszámmal függ össze.
Magyarországon lehetőséged van az 50ccm-es robogóra is rendszámot tetetni, pl ha szeretnéd kihasználni azt, hogy a legtöbb mai robogó 2 személyes, de SmKP-ként nem szállíthatsz utast. Innentől kezdve gyakorlatilag elveszíted az összes SmKP kedvezményedet, és a max125-ösökkel kerülsz egy kategóriába. Elvileg ugyanezt kellene akkor tenni, ha pl egy simóra 70-es tuning hengert tetetsz fel, persze ezt senki nem tartja be. A mondanivalóddal persze igazad volt, csak egy apró pontosításnak szántam :)
csak a pontosság kedvéért! Abban igazad van, hogy a simson nem motor, hanem segédmotor, de abban nem, hogy a rendszámmal függ össze.
Magyarországon lehetőséged van az 50ccm-es robogóra is rendszámot tetetni, pl ha szeretnéd kihasználni azt, hogy a legtöbb mai robogó 2 személyes, de SmKP-ként nem szállíthatsz utast. Innentől kezdve gyakorlatilag elveszíted az összes SmKP kedvezményedet, és a max125-ösökkel kerülsz egy kategóriába. Elvileg ugyanezt kellene akkor tenni, ha pl egy simóra 70-es tuning hengert tetetsz fel, persze ezt senki nem tartja be. A mondanivalóddal persze igazad volt, csak egy apró pontosításnak szántam :)
Lowtyo 2008.03.29. 12:54:57
A gyorsan haladó piros autót tegnap én is láttam
Peppone Botazzi 2008.03.29. 12:55:12
cili 2008.03.29. 12:33:31: Melyik országban élsz???
Sokat megyek bringával. Van egy alapigazság. Aki hülye, az hülye gyalog, autóval, bringával, kamionnal.
Vannak akik bringával ugrálnak összevissza és miattuk rossz a bringások híre. Ugyanakkor van aki csak közlekedni szeretne, és jönnek a felsőbbrendű autósok.
Multkor egy kamionos lelassított mögöttem megvárta a szembejövő forgalmat és úgy előzőtt. Hirtelen azt se tudtam fiú vagyok e vagy lány annyira meglepett. Nem láttam még ilyet, de köszönöm neki. Embernek éreztem magam az úton bringásként :D Persze utána jött 2 olyan, hogy fél méterre tőlem húzott el és a szele lelökött az aszfalt szélére.
Szóval valami nincs nálunk rendben, nagyon várom már hogy európai ország legyünk, bringán, gyalog, autóban, boltban, parlamentben, tömegközlekedésen....
Sokat megyek bringával. Van egy alapigazság. Aki hülye, az hülye gyalog, autóval, bringával, kamionnal.
Vannak akik bringával ugrálnak összevissza és miattuk rossz a bringások híre. Ugyanakkor van aki csak közlekedni szeretne, és jönnek a felsőbbrendű autósok.
Multkor egy kamionos lelassított mögöttem megvárta a szembejövő forgalmat és úgy előzőtt. Hirtelen azt se tudtam fiú vagyok e vagy lány annyira meglepett. Nem láttam még ilyet, de köszönöm neki. Embernek éreztem magam az úton bringásként :D Persze utána jött 2 olyan, hogy fél méterre tőlem húzott el és a szele lelökött az aszfalt szélére.
Szóval valami nincs nálunk rendben, nagyon várom már hogy európai ország legyünk, bringán, gyalog, autóban, boltban, parlamentben, tömegközlekedésen....
Musaic (törölt) · http://www.musaic.hu 2008.03.29. 12:55:27
Majd leszoksz a felesleges mutogatásról.
Peppone Botazzi 2008.03.29. 12:57:13
Tökmindegy hogy mi a simson. Ha nincs rajta rendszám akkor sem alsóbbrendű a közlekedésben.
cili 2008.03.29. 13:06:44
D'artagnan, Németországban, a táblák és kiírások országában. Nem minden sikkes, de működik, mint a hétszentség. :-) A közlekedés csak az általános rendet és szabálykövetést tükrözi. Én elég defenzív közlekedő vagyok, aki már szegedi korában is szerette betartani a szabályokat, és az itteni viszonyok nekem nagyon megfelelnek. Csak ha véletlenül Budapesten járok autóval (biciklivel meg se próbálnám), akkor van halálfélelmem.
szg307 2008.03.29. 13:11:13
Nem kellenej jönni azzal, hogy "nyugatabbra külföldön minden szabályt betartunk és milyen jóóóóó".
Vajon miért is, mert nincsenek, vagy alig vannak:
- értelmetlen táblák,
- ottfelejtett 20km/h-ás korlátozások,
- éjjel-nappal feltúrt (rajta senki sem dolgozó) sávok.
Nameg itt van Párizs. Nem tudom melyik.
Mondjuk 35 helyett 19km/h-ás átlag az azt jelenti, hogy egy 1 órás út helyett majdnem 2 órát mész. Ez nem érezhető? Na persze a csigabiga 23-ról 19-re is 20%-ot jelent. Egyötödével többet utazol mint kéne. Ha ez nem számít, akkor menjél dolgozni szombaton is. Mert az sem érezhető, hiszen az is csak az ötödével több.
Vajon miért is, mert nincsenek, vagy alig vannak:
- értelmetlen táblák,
- ottfelejtett 20km/h-ás korlátozások,
- éjjel-nappal feltúrt (rajta senki sem dolgozó) sávok.
Nameg itt van Párizs. Nem tudom melyik.
Mondjuk 35 helyett 19km/h-ás átlag az azt jelenti, hogy egy 1 órás út helyett majdnem 2 órát mész. Ez nem érezhető? Na persze a csigabiga 23-ról 19-re is 20%-ot jelent. Egyötödével többet utazol mint kéne. Ha ez nem számít, akkor menjél dolgozni szombaton is. Mert az sem érezhető, hiszen az is csak az ötödével több.
crobb 2008.03.29. 13:18:33
Sok a köcsög az utakon. Átmész a sárgán 30ezer, megállsz: pofán vernek.
bandika57 2008.03.29. 13:19:20
A piros lámpa parancs, nem lehetőség!
Még a héten történt, hogy kényelmesen megállok a lámpánál, a baromarcú meg kikerül, és ezerrel átmegy a piroson.
Vannak dolgok amiket nem tudok megérteni.
Alaphelyzetben engem csak 2 ok miatt lehet megbüntetni, tilosban parkolás és "gyorshajtás".
Még a héten történt, hogy kényelmesen megállok a lámpánál, a baromarcú meg kikerül, és ezerrel átmegy a piroson.
Vannak dolgok amiket nem tudok megérteni.
Alaphelyzetben engem csak 2 ok miatt lehet megbüntetni, tilosban parkolás és "gyorshajtás".
cso zsi 2008.03.29. 13:39:38
" szg307 2008.03.29. 11:58:13
3.a. Biztos, hogy a szinte bármelyik autónál fürgébben mozgó, és biztosan bármelyik autónál jobban manőverező motoros tartja fel legjobban a forgalmat?
3.b.Ért már valaki utol városban motorost nagyobb forgalomban?"
3.b.Igen. Azokat az angolokat, akikkel az ősszel találkoztam.
Ugyanis nem furakodtak a kocsik között, valamint a lámpánál állás nem a zebrára gurulást jelentette nekik, mint a hazai motorosainknak.
3.a.Jó manőverezés? Szabályok betartásával?
Hazugság.
A mopedes a bringáshoz hasonlóan gátló tényező nemcsak a 70km/h-s utakon, de a körúton is, ha mindig előrefurakszik, és újra, meg újra elédkerül.
Szabályosan közlekedő nagymotort még csak külföldi (nem olasz) rendszámmal láttam Bp-n.
3.a. Biztos, hogy a szinte bármelyik autónál fürgébben mozgó, és biztosan bármelyik autónál jobban manőverező motoros tartja fel legjobban a forgalmat?
3.b.Ért már valaki utol városban motorost nagyobb forgalomban?"
3.b.Igen. Azokat az angolokat, akikkel az ősszel találkoztam.
Ugyanis nem furakodtak a kocsik között, valamint a lámpánál állás nem a zebrára gurulást jelentette nekik, mint a hazai motorosainknak.
3.a.Jó manőverezés? Szabályok betartásával?
Hazugság.
A mopedes a bringáshoz hasonlóan gátló tényező nemcsak a 70km/h-s utakon, de a körúton is, ha mindig előrefurakszik, és újra, meg újra elédkerül.
Szabályosan közlekedő nagymotort még csak külföldi (nem olasz) rendszámmal láttam Bp-n.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.03.29. 13:41:31
D'artagnan: hadd osszak meg veled egy tényt, ha esetleg a jogosítvány megszerzésekor nem sikerült elolvasni a tankönyvét. A motorkerékpár tök szabályosan haladhat (sőt, kell neki) a sávon belül. A Simson nem motorkerékpár, hanem segédmotor(os kerékpár), nem nyom? Tehát nem "tök mindegy".
TGV 2008.03.29. 13:43:12
szg: a francia Parizs... (lakossaga 2,2 M, Bp. 1,7 M, terulete 105 km2, Bp 525 km2, ehhez hozza kell szamolni az Ile de France nevu regiot, 7 megyevel, 9 M tovabbi lakossal es 12000 km2 terulettel)
a varosvezetes terve az, hogy nehany ev alatt 40%-kal csokkenjen a varosban az autok szama. Ez eleg drasztikus intezkedesekkel jar: a forgalom lassitasa, utak szukitese (pl 3 savbol csinalnak egy sima savot es egy dupla szeles buszsavot), parkolohelyek felszamolasa.
Tehat a varos maga kicsi, kb 10 km hosszu, ezert meg a 19 km/h is azt jelenti, hogy fel ora alatt keresztul lehet rajta menni. Korbe persze gyorsabb, mert a korgyurun lehet menni 80-nal, mar amikor nincs dugo. Megy hosszaban van egy tengely, rakpartok, ahol alig van lampa.
Melyik varosban lehet 35 km/h-as atlagot autozni??
a varosvezetes terve az, hogy nehany ev alatt 40%-kal csokkenjen a varosban az autok szama. Ez eleg drasztikus intezkedesekkel jar: a forgalom lassitasa, utak szukitese (pl 3 savbol csinalnak egy sima savot es egy dupla szeles buszsavot), parkolohelyek felszamolasa.
Tehat a varos maga kicsi, kb 10 km hosszu, ezert meg a 19 km/h is azt jelenti, hogy fel ora alatt keresztul lehet rajta menni. Korbe persze gyorsabb, mert a korgyurun lehet menni 80-nal, mar amikor nincs dugo. Megy hosszaban van egy tengely, rakpartok, ahol alig van lampa.
Melyik varosban lehet 35 km/h-as atlagot autozni??
majd azt en tudom 2008.03.29. 13:43:17
Nem motoros-autoes ellentet van, hanem ember-ember. Mindenki mindenki ellen, csak nem egyszerre, hanem mindig csapatban. Ha motoron van a masik, te meg auton, akkor azert. Aztan ha leszall a motorrol, es melled ul a lelaton, akkor a masik autos lesz a kocsog, mert o meg a masik csapatnak drukkol. Masnap meg mar masert anyazol.
kyanzes (törölt) 2008.03.29. 13:43:36
Negyven helyett másfélszer annyival, út széle helyett az út közepén, szarakodok a sárgánál, a következő lámpánál beszólok valakinek. Nem biztos, hogy az autós volt itt a kakukktojás.
kran 2008.03.29. 13:45:51
Üdv Mindenkinek!
A nagyokosok motorra ülhetnének egy kicsit és kipróbálhatnák hogy milyen amikor a bunkó a seggedben jön és tol. Valamiért fékezni kell, simán elüt. Bár nekem tipikus "fehér furgonos" balesetem volt, de nem kívánom senkinek. Nem lehet hogy "csináltok azt amit akartok" hozzáállással viszonyuljunk mi motorosok a többi közlekedőhöz, mert mi a bőrünket visszük vásárra (aki ismer az tudja hogy szó szerint:-). Én is találkoztam már büdösbogáral aki (miután jópáran jelezték hogy mehetek és lekormányozták az autójukat előlem), ő direkt nem és inkább elém állt. (Bordó Laguna és még a rendszámra is emlékszem, hehe abban az évben csak ő volt bunkó a 16000 kilométer motorozásom alatt) Nem volt kellemes 40 fokban bőrruhában olajhűtött 1450 köbcentivel a seggem alatt araszolni, de ha ez neki kéjes élvezetet jelentett aakor legalább neki jó volt. Soha nem derogált kivárni a soromat, főleg hogy 1,20 széles a motorom nem is szoktam erőltetni a sávok között közlekedést. Minek. Egyszer úgyis odaérek, és a motoron töltött idő számít, nem a kilométerek.
Na taknyos bolhát minden motorosnak...
A nagyokosok motorra ülhetnének egy kicsit és kipróbálhatnák hogy milyen amikor a bunkó a seggedben jön és tol. Valamiért fékezni kell, simán elüt. Bár nekem tipikus "fehér furgonos" balesetem volt, de nem kívánom senkinek. Nem lehet hogy "csináltok azt amit akartok" hozzáállással viszonyuljunk mi motorosok a többi közlekedőhöz, mert mi a bőrünket visszük vásárra (aki ismer az tudja hogy szó szerint:-). Én is találkoztam már büdösbogáral aki (miután jópáran jelezték hogy mehetek és lekormányozták az autójukat előlem), ő direkt nem és inkább elém állt. (Bordó Laguna és még a rendszámra is emlékszem, hehe abban az évben csak ő volt bunkó a 16000 kilométer motorozásom alatt) Nem volt kellemes 40 fokban bőrruhában olajhűtött 1450 köbcentivel a seggem alatt araszolni, de ha ez neki kéjes élvezetet jelentett aakor legalább neki jó volt. Soha nem derogált kivárni a soromat, főleg hogy 1,20 széles a motorom nem is szoktam erőltetni a sávok között közlekedést. Minek. Egyszer úgyis odaérek, és a motoron töltött idő számít, nem a kilométerek.
Na taknyos bolhát minden motorosnak...
nagyzee 2008.03.29. 13:50:14
Acsarkodók! Ez a blog arról (is) szól, hogy tanuljunk más hibáiból! Nem jelentget itt fel senki senkit, egyszerűen megmutat pár hibát, amiből az arra alkalmasak tanulnak, mások meg nem. Ez ilyen egyszerű. Még az sem alapfeltétel, hogy a post beküldője makulátlan, törvénytisztelő, KRESZ-betartó legyen, hiszen abból is tud tanulni az, aki akar.
Nzoltan 2008.03.29. 13:57:31
Mindig az jut eszembe az autósokat olvasva, hogy milyen sok fajta KRESZ létezok az országba.
Nekem nics autóm mert állítólag nekem nem tellik rá(az autósok szerint).
:-D
Nekem nics autóm mert állítólag nekem nem tellik rá(az autósok szerint).
:-D
lápi lidérc 2008.03.29. 14:03:34
szivacs 2008.03.29. 12:13:55
"azt erdekes modon senki sem vette figyelembe, hogy a következö lampanal utolerte a motoros. tehat semmi ertelme nemvolt veszelyeztetni az eletet"
Na ja, jókat szoktam röhögni pl. a Kerepesin, amikor elhúz mellettem 90-nel a szakember, azán a következő lámpánál, ahol ő megáll, én meg menetből érek oda, én mellette, azán megint ő, következő lámpánál megint én, és ezt így végig.
Egynek sincs annyi esze, hogy ha 60-nal menne, akkor folyamatosan, egy tempóban végig tudna menni (a Keletiig, mert ott a gyalogátkelő lámpáját valamiért nem állították hozzá a többihez, az mindig megfogja a közlekedőket, éjjel-nappal), nem a padlógáz-fék variációkkal.
"azt erdekes modon senki sem vette figyelembe, hogy a következö lampanal utolerte a motoros. tehat semmi ertelme nemvolt veszelyeztetni az eletet"
Na ja, jókat szoktam röhögni pl. a Kerepesin, amikor elhúz mellettem 90-nel a szakember, azán a következő lámpánál, ahol ő megáll, én meg menetből érek oda, én mellette, azán megint ő, következő lámpánál megint én, és ezt így végig.
Egynek sincs annyi esze, hogy ha 60-nal menne, akkor folyamatosan, egy tempóban végig tudna menni (a Keletiig, mert ott a gyalogátkelő lámpáját valamiért nem állították hozzá a többihez, az mindig megfogja a közlekedőket, éjjel-nappal), nem a padlógáz-fék variációkkal.
lápi lidérc 2008.03.29. 14:07:27
flugi 2008.03.29. 12:24:05
"bringásként hadd emlékeztessek minden autóst arra, hogy a sáv szélén haladni részemről előzékeny kedvesség, hogy elférjenek, és nem kötelesség betartása."
Én meg hadd emlékzetesselek arra, hogy bringásként az út szélétől 1 m-en belül kell haladnod. Szóval bizony kötelesség.
Talán bringásoknak is olvasni kéne a KRESZ-t.
"bringásként hadd emlékeztessek minden autóst arra, hogy a sáv szélén haladni részemről előzékeny kedvesség, hogy elférjenek, és nem kötelesség betartása."
Én meg hadd emlékzetesselek arra, hogy bringásként az út szélétől 1 m-en belül kell haladnod. Szóval bizony kötelesség.
Talán bringásoknak is olvasni kéne a KRESZ-t.
lápi lidérc 2008.03.29. 14:14:29
cili 2008.03.29. 12:41:40
"Sőt, ha autóúton közlekedek biciklivel, eszembe se jut a sáv legszélére húzódni,"
Ha jól emlékszem, autóúton és autópályán egyáltalán nem biciklizhetsz.
"Sőt, ha autóúton közlekedek biciklivel, eszembe se jut a sáv legszélére húzódni,"
Ha jól emlékszem, autóúton és autópályán egyáltalán nem biciklizhetsz.
GIjoe 2008.03.29. 14:40:08
engem spec baromire idegesit a motorosok, de leginkabb a robogos-simsonos kamikazek cikazasa....
szeretem es figyelek a motorosokra, mindig elengedem oket stb de neha nagyon bunkok es feltartjak, sot veszelyezetik a forgalomban levoket.
szeretem es figyelek a motorosokra, mindig elengedem oket stb de neha nagyon bunkok es feltartjak, sot veszelyezetik a forgalomban levoket.
GIjoe 2008.03.29. 14:42:43
lápi lidérc
na a bringas a masik....
foleg az ontudatos fajta...az mar tenyleg veszelyes ahogy ok kozelednek neha. komolyan, es nem ertem miert?? az az erzesem neha, hogy direkt csinaljak
"csak azertis ott fogok menni"
na a bringas a masik....
foleg az ontudatos fajta...az mar tenyleg veszelyes ahogy ok kozelednek neha. komolyan, es nem ertem miert?? az az erzesem neha, hogy direkt csinaljak
"csak azertis ott fogok menni"
Donor 2008.03.29. 14:44:33
Cso Zsi nak:
Angliában a kresz szerint is bemehetnek 2 kocsisor közé. Másik hogy felcuccolt motorral, konvojban a Magyarok is pont így motoroznak mint az Angolok. Igaz baromira szoktak minket utálni az autósok amikor 50 motor tök szabályosan városban 50 nyilt úton 80-90-el megy :D nem értem hol vannak azok a hűde szabályos autósok akik az orrunk alá dörgölik hogy túl gyorsan megyünk, mert a konvojt senki nem követi, csak előzgeti.
Angliában a kresz szerint is bemehetnek 2 kocsisor közé. Másik hogy felcuccolt motorral, konvojban a Magyarok is pont így motoroznak mint az Angolok. Igaz baromira szoktak minket utálni az autósok amikor 50 motor tök szabályosan városban 50 nyilt úton 80-90-el megy :D nem értem hol vannak azok a hűde szabályos autósok akik az orrunk alá dörgölik hogy túl gyorsan megyünk, mert a konvojt senki nem követi, csak előzgeti.
majdazteneldontom (törölt) 2008.03.29. 14:57:01
Mi ez a maszlag? Aki nem képes felkészülni arra, hogy az előtte haladó inkább már nem vállalja be a sárgát, az inkább menjen haza a szőnyegre mecsbokszozni és brömmögjön is hozzá...
Kisikasa · http://autozz.blog.hu 2008.03.29. 14:58:04
BKV figyelő: az már unalmas:) ez nekem jobban tetszett;)
Donor 2008.03.29. 15:07:01
Lápi: Amikor én tanultam a kreszt, az volt benne, hogy a bringásnak le kell húzódni amenyire az útviszonyok azt megengedik. 1m-ert nem olvastam sehol. Mellesleg 1 méter a patkától meg szokott lenni, viszont a "biztonságos oldaltávolság egy nyomvonalon haladó jármű előzésekor" nem szokott meglenni az autósok részéről.
Aknek nem világos van autóm, nagymotorom, kismotorom, és bringám, ráadásul rendszeresen közlekedek mindegyikkel (mikor melyik jobb a célra), ellentétben az itt nyálukat fröcsögtető autósokkal akik kizárólag autóval közlekednek, és fogalmuk sincs milyen a másik oldalon. Az empátiájuk hiánya valamint az önző egoizmusuk pedig megakadályozza őket abban hogy kicsit is belegondoljanak a másik fél helyzetébe.
Mellesleg kis odafigyeléssel és előzékenységgel sem autósként, sem motorosként, sem bringásként nem jellemző hogy bárkivel konfliktusba kerüljek. Én el tudok menni érdekes módon a bringástól akkor is ha visszaelőz utána, tőlem is el tud menni a bringás, mert hagyok neki helyet.
Szerintem is kötelezővé kellene tenni a motoros (és/vagy) bringás rutinszerzést, de nem 3 órában, hanem legalább fél év intenzív városi közlekedésben, de persze azzal szoktak jönni, hogy nem válalják mert veszélyes. Na látjátok a motorosnak/bringásnak ebben a veszélyes, autósoknak kialakított környezetben kell életben maradnia. Nem hiszem hogy bárki aki motorozott meglepőnek tartja hogy a motorosok csak iránymutatásnak tartják a kreszt. Ugyanis azt autósoknak írták, a motorosokra vonatkozó részek talán 100éve kerültek bele azóta nem modernizálták nálunk.
Aknek nem világos van autóm, nagymotorom, kismotorom, és bringám, ráadásul rendszeresen közlekedek mindegyikkel (mikor melyik jobb a célra), ellentétben az itt nyálukat fröcsögtető autósokkal akik kizárólag autóval közlekednek, és fogalmuk sincs milyen a másik oldalon. Az empátiájuk hiánya valamint az önző egoizmusuk pedig megakadályozza őket abban hogy kicsit is belegondoljanak a másik fél helyzetébe.
Mellesleg kis odafigyeléssel és előzékenységgel sem autósként, sem motorosként, sem bringásként nem jellemző hogy bárkivel konfliktusba kerüljek. Én el tudok menni érdekes módon a bringástól akkor is ha visszaelőz utána, tőlem is el tud menni a bringás, mert hagyok neki helyet.
Szerintem is kötelezővé kellene tenni a motoros (és/vagy) bringás rutinszerzést, de nem 3 órában, hanem legalább fél év intenzív városi közlekedésben, de persze azzal szoktak jönni, hogy nem válalják mert veszélyes. Na látjátok a motorosnak/bringásnak ebben a veszélyes, autósoknak kialakított környezetben kell életben maradnia. Nem hiszem hogy bárki aki motorozott meglepőnek tartja hogy a motorosok csak iránymutatásnak tartják a kreszt. Ugyanis azt autósoknak írták, a motorosokra vonatkozó részek talán 100éve kerültek bele azóta nem modernizálták nálunk.
túlélő 2008.03.29. 15:12:48
Egy ismerősön egyszer nem állt meg a sárgánál. A kereszteződés túloldalán már szeretettel integetve fogadta a rend őre, és átadta ajándékát egy nemtudomhány forintos bírság formájában. Ismerősöm azzal védekezett, amiről itt már sokat beszéltünk: jött mögötte egy behemót nagy járgány, és az tutira kivasalta volna, ha megáll. "Nos, akkor őt büntettük volna meg" - adta elő álláspontját a közeg.
Másik eset. A 6-os kivezetőjén Bp-ről Érdre mentem, és az előttem sárgára váltó lámpánál (mire odaértem, már piros volt) szép finom lassítással megálltam. A mögöttem száguldó kamion nem így gondolta, úgyhogy rendesen összetört. (Egyébként még vitatkozni is akart, hogy csak sárga volt, nem piros:) és ha igen, akkor mi van?)Totálkáros lett az autóm... Én a jobb hátsó ajtón tudtam kijönni, a többi használhatalanná gyűrődött. Mi lett volna, ha motorral vagyok?!
Másik eset. A 6-os kivezetőjén Bp-ről Érdre mentem, és az előttem sárgára váltó lámpánál (mire odaértem, már piros volt) szép finom lassítással megálltam. A mögöttem száguldó kamion nem így gondolta, úgyhogy rendesen összetört. (Egyébként még vitatkozni is akart, hogy csak sárga volt, nem piros:) és ha igen, akkor mi van?)Totálkáros lett az autóm... Én a jobb hátsó ajtón tudtam kijönni, a többi használhatalanná gyűrődött. Mi lett volna, ha motorral vagyok?!
GospeLL 2008.03.29. 15:18:15
Nem tudom a KRESZ-ben hogy van pontosan fogalmazva, de nekünk egész biztosan anno azzal kezdődött az elméleti okítás, hogy baleset elkerülése végett a legtöbb szabályt meg lehet szegni. Kivételt képez a piros vasúti fénysorompón való áthajtás.
Lehet, hogy ez csak ilyen urban legend, de azért van értelme. Szóval ha úgy látod sárgánál hogy a mögötted levő nem tud/fog megállni, akkor tovább kell hajtani még a pirosba való becsusszanást megkockáztatva is.
Aztán hogy a rendőrnek ezt hogy magyarázza el az ember, megint egy másik kérdés
Lehet, hogy ez csak ilyen urban legend, de azért van értelme. Szóval ha úgy látod sárgánál hogy a mögötted levő nem tud/fog megállni, akkor tovább kell hajtani még a pirosba való becsusszanást megkockáztatva is.
Aztán hogy a rendőrnek ezt hogy magyarázza el az ember, megint egy másik kérdés
Vladimir Harkonnen 2008.03.29. 15:21:00
Igaz 25 éve vizsgáztam, de még úgy tanultam, hogy a "szorosan az út szélén" az az úttest szélét jelző vonaltól max. 1 méter lehet! (A 2,4 méteres forgalmi sávban az már majdnem a sáv fele!) Tehát félreértések elkerülése végett nem köteles a kerékpáros, és mopedes az út szélén egyensúlyozni! Az még talán balesetveszélyesebb is lenne!
Krisi 2008.03.29. 15:22:40
Először is a cikk írója hülye, úgy kellett volna megírni, hogy "mentem a piros rönómmal, hát nem belémkötött egy motoros?"
És akkor biztos oltanák rendesen, hogy kapja bem és védenék a Simsonost :)
Megint jókat derültem a hozzászólásokon, de inkább sírnom kéne, mennyire hiányzik itt pár emberből az emberiség.
Gondolok itt azokra, hogy "mit ugat be a motoros, úgyis szabálytalan, meg a biciklis is"
Én belátom, hogy se biciklivel, se motoron, se autóval nem tartom be a kreszt 100%-ig.
De nem azért, mert jól esik szabélytalankodni, hanem mert túl akarom élni az utazást.
Biciklivel meg mehetek bárhogy, leugatnak. Mert ha a sávok közt megyek (és álló autók mellett megyek el), akkor rögtön hűdeköcsög vagyok, viszont ha beállok ugyanúgy, mint az autók és megyek gyökkettővel, akkor meg beszólnak, hogy miért foglalom a sávot, miért nem előzök.
Ennyit a magyar autós társadalomról. (beleértve magamat is) Az autó nem városba való. Pláne ahogy nálunk vezetnbek egyesek.
Ja, és kedves motorosokat bicikliseket fikázó autós cimboráim, az ugasson, aki még sose váltott sávot index nélkül, mindig beköti magát, sose ment 50-es táblánál 51-et, stb. Ja, hogy ilyen nincs. Én kérek elnézést.
Itt most nem arról van szó, hogy ki ment 40 helyett 60-nal, hanem hogy ki ment át a piroson. A kettő azért nem ugyanaz, de sok embernek itt ezt hiába magyarázom.
Ja, és az oktassa a motorosokat/bicikliseket, aki lemotorozott ill. letekert már X ezer km-t Butapesten.
De aki még ki se mozdult fém kalitkájából, az okoskodhat, hogy hogyan kéne menni, de csak magát járatja le.
És akkor biztos oltanák rendesen, hogy kapja bem és védenék a Simsonost :)
Megint jókat derültem a hozzászólásokon, de inkább sírnom kéne, mennyire hiányzik itt pár emberből az emberiség.
Gondolok itt azokra, hogy "mit ugat be a motoros, úgyis szabálytalan, meg a biciklis is"
Én belátom, hogy se biciklivel, se motoron, se autóval nem tartom be a kreszt 100%-ig.
De nem azért, mert jól esik szabélytalankodni, hanem mert túl akarom élni az utazást.
Biciklivel meg mehetek bárhogy, leugatnak. Mert ha a sávok közt megyek (és álló autók mellett megyek el), akkor rögtön hűdeköcsög vagyok, viszont ha beállok ugyanúgy, mint az autók és megyek gyökkettővel, akkor meg beszólnak, hogy miért foglalom a sávot, miért nem előzök.
Ennyit a magyar autós társadalomról. (beleértve magamat is) Az autó nem városba való. Pláne ahogy nálunk vezetnbek egyesek.
Ja, és kedves motorosokat bicikliseket fikázó autós cimboráim, az ugasson, aki még sose váltott sávot index nélkül, mindig beköti magát, sose ment 50-es táblánál 51-et, stb. Ja, hogy ilyen nincs. Én kérek elnézést.
Itt most nem arról van szó, hogy ki ment 40 helyett 60-nal, hanem hogy ki ment át a piroson. A kettő azért nem ugyanaz, de sok embernek itt ezt hiába magyarázom.
Ja, és az oktassa a motorosokat/bicikliseket, aki lemotorozott ill. letekert már X ezer km-t Butapesten.
De aki még ki se mozdult fém kalitkájából, az okoskodhat, hogy hogyan kéne menni, de csak magát járatja le.
Donor 2008.03.29. 15:23:24
kranführer:
Nem mi interneten szerveződő szedetvedett társaság vagyunk minden kategóriával. Egy évben egyszer szoktunk közösen gurulni, ilyenkor kínosan ügyelünk arra hogy szabályosak és biztonságosak legyünk. Normális társaság, szóval ez nem szokott gondot okozni.
Amúgy ahogy a nevem is mutatja én inkább sportmotoros vagyok :D...mondjuk az is igaz, hogy egy 81'-es CB750-es naked Hondám van, ami manapság közelebb áll a chopperhez :)
Városi motornak meg egy MZ TS125-öst tartok. Ezzel már a kresz szerint is mehetek a sáv közepén 50-et :D
Nem mi interneten szerveződő szedetvedett társaság vagyunk minden kategóriával. Egy évben egyszer szoktunk közösen gurulni, ilyenkor kínosan ügyelünk arra hogy szabályosak és biztonságosak legyünk. Normális társaság, szóval ez nem szokott gondot okozni.
Amúgy ahogy a nevem is mutatja én inkább sportmotoros vagyok :D...mondjuk az is igaz, hogy egy 81'-es CB750-es naked Hondám van, ami manapság közelebb áll a chopperhez :)
Városi motornak meg egy MZ TS125-öst tartok. Ezzel már a kresz szerint is mehetek a sáv közepén 50-et :D
sniper 2008.03.29. 15:26:33
Pont azok miatt a kretenek miatt ilyen a pesti kozlekedes, akik nem tudnak esszel vezetni, es beallnak a kovetkezo teljesen piroshoz a majdnem piroson at, es belemennek a keresztezodesbe ugy, hogy all a forgalom elottuk, aztan fel vannak haborodva, hogy leanyazzak oket azok, akik miattuk nem tudnak elmenni keresztben; aztan persze hoborognek, hogy milyen szar a kozlekedes Bp.-en.
Ebbe a kategoriaba tartozik az osszes leugato comment iroja.
Tanuljatok meg vezetni b+.
Ebbe a kategoriaba tartozik az osszes leugato comment iroja.
Tanuljatok meg vezetni b+.
pistabá 2008.03.29. 15:30:17
Én 3-szor álltam meg eddig(nem nagy fékezéssel)úgy,hogy belém jöttek.Ebből 2-szer sárga lámpánál!Az elsőnél kicsit kiborultam(középkategóriás autóm van),a másodiknál már semmi különös,a harmadik után meg rájöttem hogy még mindig én járok jobban(kivéve ha kamion jön mögöttem).Úgyhogy sárgánál fékezzünk bátran:)
sniper 2008.03.29. 15:30:34
Es raadasul az egesz Szegeden tortent, ahol mindenki gyokkettovel kozlekedik...
Akinek kedve tamad belekotni abba, hogy Szegeden joval lassabb a forgalom, mint mondjuk Pesten (meg akkor is, ha nincs dugo) annak ajanlok egy szegedi tripet, probalja ki.
Akinek kedve tamad belekotni abba, hogy Szegeden joval lassabb a forgalom, mint mondjuk Pesten (meg akkor is, ha nincs dugo) annak ajanlok egy szegedi tripet, probalja ki.
Krisi 2008.03.29. 15:39:54
És ez a "motoros/robogós/biciklis menjen az út szélén", ez a hab a tortán.
Aki ezt mondja, az egyszerűen buta, mást nem tudok rá mondani.
Persze, menjenek ott, kurvajó érzés, amikor a mindig szabályosan közlekedő autósok 70-nel mennek el a bal könyökömtől 5 centire, aztán ha elszámolják magukat és leviszem a tükröt, akkor nyilván én vagyok a hibás, mert hogy is képzelem, hogy Butapesten nem autóval közlekedek. Gratulálok...
Aki ezt mondja, az egyszerűen buta, mást nem tudok rá mondani.
Persze, menjenek ott, kurvajó érzés, amikor a mindig szabályosan közlekedő autósok 70-nel mennek el a bal könyökömtől 5 centire, aztán ha elszámolják magukat és leviszem a tükröt, akkor nyilván én vagyok a hibás, mert hogy is képzelem, hogy Butapesten nem autóval közlekedek. Gratulálok...
hp 2008.03.29. 15:44:52
pistabával egyetértek és leszarom, ha a dinamikusmenedzserifjútitán belémjön.Ha érzem hogy nem férek át, akkor én inkább a fékre lépek sok autóstársammal ellentétben. Sajnos aztán ők panaszkodnak a morálra...
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.03.29. 15:46:06
Krisi, most nem a kötekedésért, de ismered a KRESZ-t? A motor mehet a sávban, de a többi eszközre a felsorolásból megvan a passzus, magyarul nem jöhetnek be a közepére. Aki ezt vállaja, hogy bemegy a csúcsforgalomba robogóval, kerékpárral igazán tisztában lehetne vele. Nem kötelező kerékpározni a főűton. De a többiek viszont figyeljenek oda rájuk, csak ennyi kéne.
Krisi 2008.03.29. 15:55:04
KuKori: én sem megyek mindig a sáv közepén, mert az öngyilkosság.
Csak a hozzáállással van a bajom, hogy sokan fröcsögve mondják, hogy "takarodjanak az utamból"
Én már megszoktam, hogy elhúznak mellettem, de ettől függetlenül nem esik jól, amikor minden áron meg akarnak előzni, mert "nehogymá' egy biciklis menjen előttem, mikor én sokkal gyorsabb vagyok"
És nem azt mondom, hogy minden biciklis mindig menjen az út közepén, de sokszor ha nem mennék ott, akkor a vesém már másban dolgozna :)
Csak a hozzáállással van a bajom, hogy sokan fröcsögve mondják, hogy "takarodjanak az utamból"
Én már megszoktam, hogy elhúznak mellettem, de ettől függetlenül nem esik jól, amikor minden áron meg akarnak előzni, mert "nehogymá' egy biciklis menjen előttem, mikor én sokkal gyorsabb vagyok"
És nem azt mondom, hogy minden biciklis mindig menjen az út közepén, de sokszor ha nem mennék ott, akkor a vesém már másban dolgozna :)
Marhácska 2008.03.29. 16:06:27
Mindenki előbb akar meghalni :)
TRUCKMAN · http://www.hotdog.hu/user_prof.hot?user_id=598711 2008.03.29. 16:27:56
Szép napot! A minap jártam én is Szegeden! Elég szarok az útjai meg kell jegyeznem! :P ..de rárérek a főtémára! Itt látszik az a "háború" mit autós kontra motorosok vívnak! Mikor kell megállni a sárgánál? A válasz kurva egyszerű! Ha féktávolságon kívül van! Ha féktávolságon belül, teljesen felesleges blokkolni, mert az adott lámpatest után fog úgyis csak megállni! Akkor inkább haladjunk át! Ez persze járműtipusoktól változik, ill. az azt vezetőtől! Jelen témában a konzervdobozos majdnem kipaszírozta a miniseggrakétást, mert utóbbi még szépen megállt, ő inkább belehúzott, és átavelt a sárgán a pinajellel. A mini seggrakétás teljesen szabályos volt! A konzervdoboz vezetője, felelőtlen, és agresszív, igazi Magyar úriplexis kötsög! A baj itt is látszik, a nagyobb hal akarja megenni a kissebbet! De néha beledöglik a nagy hal, miután felfalta a kishalat! Semmi baj, mert én sem szeretem a motorosokat, pláne azokat kik 300al tépnek el előttem főúton, meg autópályán, de a személyautósokat sem, sőtt némelyik kollégámat sem! Ebben a szar országban a közlekedési morál nem változik, vagyis igen, negatív irányba csak!
Balesetmentest-kellemest!
...mindenesetre bátor fickónak tartom azt, ki motort, vagy kecajt ragad, és furikázik közúton! Magyarországon!
Balesetmentest-kellemest!
...mindenesetre bátor fickónak tartom azt, ki motort, vagy kecajt ragad, és furikázik közúton! Magyarországon!
F.O.S. 2008.03.29. 16:32:49
Sziasztok!
Ez a történet is arról szól,szerinmtem,hogy én most "k..va" fontos vagyok. Csak otthon hagytam a szirénám a rakétám és mindenki húzzon előlem!
Iskolában voltak ilyen hülye kifogások,hogy azért nincs kész a leckém,mert a nagymamám kutyáját kellett megetetni,stb.
Ja és a következő kapubejáróba meg befordulnék... És édesanyámat a legkedvesebb mosollyal oktatom ki,hogy melegzoknit is húzzon, mert megfázik.
Szevasztok!
Ez a történet is arról szól,szerinmtem,hogy én most "k..va" fontos vagyok. Csak otthon hagytam a szirénám a rakétám és mindenki húzzon előlem!
Iskolában voltak ilyen hülye kifogások,hogy azért nincs kész a leckém,mert a nagymamám kutyáját kellett megetetni,stb.
Ja és a következő kapubejáróba meg befordulnék... És édesanyámat a legkedvesebb mosollyal oktatom ki,hogy melegzoknit is húzzon, mert megfázik.
Szevasztok!
hoseman 2008.03.29. 16:34:20
..nna....már megint egy lófasz,semmi történet...tisztelt szerkesztőknek nem ártana szűrni valahogy az 'anyagot'...
HelpDaren 2008.03.29. 16:41:01
Annyira szeretem, amikor hülyeségeken marakodnak az emberek... Amúgy az, hogy az oldalról jövő kamion, meg stb... Én azt vettem észre, mindíg amikor autóval mentem valahova, hogy az, hogy az én lámpám piros, még nem jelenti azt, hogy az övé már zöld. Van egy kb. 3 mp-es csúsztatás, ezért ha te még 50-el mész át az akkor pirosra váltó lámpán, nem biztos hogy oldalról beléd rohan egy kamion. Az más, ha előtte már fékeztél, aztán meggondoltad magad, és 20-al csorogsz át, akkor meg te vagy a barom. Ha mindenképp a piroson akarsz átmenni, akkor gázt neki, hogy minél hamarabb átérj. Elég kizárt, hogy oldalról elvisz egy kamion:) Ha meg már eleve piros a lámpa, na olyat még nem láttam, hogy valaki akkor ment volna át. Azt azért minden hülye tudja, hogy csumapiroson nem megyünk át, meghát látja a szerencsétlen, legalábbis remélem, hogy a másik irányba már rég megy a forgalom...
Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.03.29. 16:41:54
Legtöbb esetben lehet számítani a lámpa váltására külső jelekből. Pl.: A párhuzamos gyalogos lámpa zöldje villog, villamosé középre vált. Konyhanyelven ezt "öregzöldnek" hívjuk. Ezzel párhuzamosan megvizslatom (ugye nem árt követni tükörben a mögöttes forgalom alakulását is) mi történik mögöttem. Általában az ilyen IQbetyároknak szoktam helyet csinálni mögöttem való megálláshoz. Tőlem csikorogva is megállhat, kurvaanyázhat is..... kiafasztérdekel? Ne csak vezetni, közlekedni is tanuljon meg. ha meg ilyen gondokkal küzd, ott a BMV (BuszMetroVillamos). :)
Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.03.29. 16:45:12
HelpDaren!
Teve utca - Róbert Károly krt. kereszteződésében zöldre váltott lámpánál elindultam. Majd kénytelen voltam megállni, mert egy Buzukis úgy gondolta idézem: " Ha belátható a kereszteződés akkor át lehet menni a piros jelzésen." Mondom ő is úgy gondolta, még átfér. Nem rajta múlt..... :)
Teve utca - Róbert Károly krt. kereszteződésében zöldre váltott lámpánál elindultam. Majd kénytelen voltam megállni, mert egy Buzukis úgy gondolta idézem: " Ha belátható a kereszteződés akkor át lehet menni a piros jelzésen." Mondom ő is úgy gondolta, még átfér. Nem rajta múlt..... :)
ehhe 2008.03.29. 16:46:01
"Annyira szeretem, amikor hülyeségeken marakodnak az emberek... Amúgy az, hogy az oldalról jövő kamion, meg stb... Én azt vettem észre, mindíg amikor autóval mentem valahova, hogy az, hogy az én lámpám piros, még nem jelenti azt, hogy az övé már zöld. Van egy kb. 3 mp-es csúsztatás, ezért ha te még 50-el mész át az akkor pirosra váltó lámpán, nem biztos hogy oldalról beléd rohan egy kamion."
Tudnád, milyen gyakori baleset, ha a lámpák szinkronjában egy iciri piciri tévedés van, és a kereszteződéshez nagy sebességgel érkezik két jármű:
1.úton) Ezen még átférek
2.úton) Ezen már átférek
Na pont az ilyen sárgánál még tolom neki ezerrel, hogy átférjek, lendületből jövök, tolom neki, mert már sárga, már majdnem vált párosok szoktak szépen nagy sebességgel középen randizni
Tudnád, milyen gyakori baleset, ha a lámpák szinkronjában egy iciri piciri tévedés van, és a kereszteződéshez nagy sebességgel érkezik két jármű:
1.úton) Ezen még átférek
2.úton) Ezen már átférek
Na pont az ilyen sárgánál még tolom neki ezerrel, hogy átférjek, lendületből jövök, tolom neki, mert már sárga, már majdnem vált párosok szoktak szépen nagy sebességgel középen randizni
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.29. 16:46:06
Helpdaren: Darált engem már majdnem le fullpiroson átdübörgő kamion az Üllői úton... Egy barátomat meg szintén hasonló módon kapta oldalba egy autó az Izabella-Podmaniczky sarkon, ott ráadásul (régebben legalábbis) szarul vannak beállítva a lámpák, nincs olyan, hogy mindenkinek piros pár másodpercig, nagyon veszélyes.
Krisi 2008.03.29. 16:50:20
HelpDaren: Stadionoknál inkább ne próbáldd ki, mi történik a átmész a pontmostváltottdemégátférek-zöldön. A saját érdekedben. És szerintem nem ez az egyetlen hely, ahol szinte egyszerre vált a két lámpa sárgára (az egyiken még sárga, a másikon már sárga)
Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.03.29. 16:52:14
Tanulmányútnak javaslom a 3. ker. Nagyszombat utca Bécsi út kereszteződést. A Nagyszombatról lejövő "mégátférek" balféknek megkell állnia a villamos sínen, mert már rég elindult a keresztforgalom. Vagy a már elindultak torpannak meg az okostojás miatt.
Onnan nem messze van e kereszteződés(2-3 méter), ahol fogorvosnál volt az 17-es villamost akadályozó audis csaj.
Onnan nem messze van e kereszteződés(2-3 méter), ahol fogorvosnál volt az 17-es villamost akadályozó audis csaj.
kranführer 2008.03.29. 16:58:40
Üdv Donor!
Mi is az interneten (indexen) szerveződött csapat vagyunk, de mára tartós a baráti viszony (mire jó a net?:-))) 125-1500 köbcentiig van itt minden... a Soltvadkerti bulira megyünk. Szabályokat betartjuk (ha lehet:-), nem a száguldozós tipusúak vagyunk.
Óccsó benzint Mindenkinek!!!:-))))
A témához: tavaly belémjött egy nő hátulról, már régóta a pirosnál várakoztam egyedül motorral, magam sem vagyok kis darab, meg a bringa se, de úgylátszik nem vett észre. Meglökött és a RK kidörrentője benézett a lökhárítóján. Annyi időm volt hogy elengedjem a féket. "Elnézést, elnézést!!!" sipítozott egy ötven körüli banya. Basszus ugyanígy csak sokkal súlyosabban ütöttek el egy srácot tavaly egy Merci Vitóval. Úgy hallottam amputálni kellett több testrészét. Vigyázzatok az alvó autósokkal.
Mi is az interneten (indexen) szerveződött csapat vagyunk, de mára tartós a baráti viszony (mire jó a net?:-))) 125-1500 köbcentiig van itt minden... a Soltvadkerti bulira megyünk. Szabályokat betartjuk (ha lehet:-), nem a száguldozós tipusúak vagyunk.
Óccsó benzint Mindenkinek!!!:-))))
A témához: tavaly belémjött egy nő hátulról, már régóta a pirosnál várakoztam egyedül motorral, magam sem vagyok kis darab, meg a bringa se, de úgylátszik nem vett észre. Meglökött és a RK kidörrentője benézett a lökhárítóján. Annyi időm volt hogy elengedjem a féket. "Elnézést, elnézést!!!" sipítozott egy ötven körüli banya. Basszus ugyanígy csak sokkal súlyosabban ütöttek el egy srácot tavaly egy Merci Vitóval. Úgy hallottam amputálni kellett több testrészét. Vigyázzatok az alvó autósokkal.
rincewind 2008.03.29. 17:14:32
Oké hogy van egy magyar mentalitás, de van egy magyar KRESZ is. Sokkal nagyobb betartató ereje lenne a szabályoknak, ha jobban érződne, hogy egy felsőbb értelem hozta létre őket (értsd. hozzáértő szakemberek, kik összeadott tudása minden szituációban több mint egy emberé) és nem pedig egyszeri közlekedők a délutáni pihenőben.
Ebből a hiányérzetből fakad az, hogy a túlélésedért "kell" szabálytalankodnod, amivel akarva akaratlanul megsérthetsz egy második vagy harmadik személyt az ő jövőre kivetített idealizált közlekedésében. Az illető szubjektíve jogosan lesz megsértve és innentől már csak pillanatnyi hangulata dönt. 50% eséllyel ő is valami szabálytalant lép, konkrét cselekedetére indokot most ne keressünk.
Pusztán arra szeretnék rámutatni, hogy amíg nem érzik MINDENHOL az emberek, hogy a szabályokat értelemmel és értük alkotják akkor ne csodálkozzunk, hogyha beleszoknak ebbe a szabálysértősdibe és pont emberi mivoltukból fakadólag nem fognak mindig tökéletesen dönteni, belegubancolódnak. Ezen a szinten nézve egyenrangúvá válik az smkp-s és a renault-s szabálytalansága is.
Saját szempontjából szerintem az jár jól, aki az egészet átlátja és miután felülemelkedett a rendszeren, alárendeli magát ennek azok érdekében, akik nem társai ebben. De erre ő is csak törekedni tud (az is aki azt mondja hogy ő így közlekedik) és valahol mindenki rákényszerül egy szabálytalan lépésre. Van akiben ez a mentalitás 99%-ban, van akinél 1%-ban van jelen.
Ezt el kell fogadnunk, mint ahogy azt is hogy valaki csak 8 általánosig jut. Ennek a helyzetnek a megváltoztatása, a közlekedési tudás átadása anélkül, hogy a rendszer minden kis mozzanatára rálátása legyen mindenkinek a KRESZ feladata (lenne).
Ebből a hiányérzetből fakad az, hogy a túlélésedért "kell" szabálytalankodnod, amivel akarva akaratlanul megsérthetsz egy második vagy harmadik személyt az ő jövőre kivetített idealizált közlekedésében. Az illető szubjektíve jogosan lesz megsértve és innentől már csak pillanatnyi hangulata dönt. 50% eséllyel ő is valami szabálytalant lép, konkrét cselekedetére indokot most ne keressünk.
Pusztán arra szeretnék rámutatni, hogy amíg nem érzik MINDENHOL az emberek, hogy a szabályokat értelemmel és értük alkotják akkor ne csodálkozzunk, hogyha beleszoknak ebbe a szabálysértősdibe és pont emberi mivoltukból fakadólag nem fognak mindig tökéletesen dönteni, belegubancolódnak. Ezen a szinten nézve egyenrangúvá válik az smkp-s és a renault-s szabálytalansága is.
Saját szempontjából szerintem az jár jól, aki az egészet átlátja és miután felülemelkedett a rendszeren, alárendeli magát ennek azok érdekében, akik nem társai ebben. De erre ő is csak törekedni tud (az is aki azt mondja hogy ő így közlekedik) és valahol mindenki rákényszerül egy szabálytalan lépésre. Van akiben ez a mentalitás 99%-ban, van akinél 1%-ban van jelen.
Ezt el kell fogadnunk, mint ahogy azt is hogy valaki csak 8 általánosig jut. Ennek a helyzetnek a megváltoztatása, a közlekedési tudás átadása anélkül, hogy a rendszer minden kis mozzanatára rálátása legyen mindenkinek a KRESZ feladata (lenne).
myloh 2008.03.29. 17:15:15
GIjoe 2008.03.29. 14:40:08
Azért valljuk be GIjoe, hogy legalább annyi vadbarom van az autósok között, mint a motorosoknál - ha nem több!
Nem szoktam soha általánosítani, de a közlekedésnél kivételt teszek: a magyar közlekedési morál (lehet az autós, motoros, biciklis, gördeszkás és sorolhatnám) a nagy semmi után két lépéssel van.
A sárgán való áthajtásról annyit: optimális esetben mindannyiunk vizsgázott valamikor és a vizsgatételben szereplő kérdésnél, hogy "át lehet-e hajtani a jelzőlámpa narancs jelzésére" azt feleltük, hogy "ha már nem lehet biztonságosan megállni, akkor igen".
Nos, ez így elég relatív, kinek mi a biztonságos, de aki nem így gondolja, most adja le a jogsiját a legközelebbi hatóságnál.
Azért valljuk be GIjoe, hogy legalább annyi vadbarom van az autósok között, mint a motorosoknál - ha nem több!
Nem szoktam soha általánosítani, de a közlekedésnél kivételt teszek: a magyar közlekedési morál (lehet az autós, motoros, biciklis, gördeszkás és sorolhatnám) a nagy semmi után két lépéssel van.
A sárgán való áthajtásról annyit: optimális esetben mindannyiunk vizsgázott valamikor és a vizsgatételben szereplő kérdésnél, hogy "át lehet-e hajtani a jelzőlámpa narancs jelzésére" azt feleltük, hogy "ha már nem lehet biztonságosan megállni, akkor igen".
Nos, ez így elég relatív, kinek mi a biztonságos, de aki nem így gondolja, most adja le a jogsiját a legközelebbi hatóságnál.
Kicsi 2008.03.29. 17:41:28
Én közlekedem motorral és autóval is nem szoktam a motorosokat akadályozni sem városban sem közúton ha látom hogy jön vagy jönnek szépen lehúzodom 1másodperc az egész ő mehet én mehetek mindenki boldog.Bár egyszer pont egy lehúzodás miatt kaptam defektet az egy kicsit rosszúl de ez van!Egy kis segítőkészséggel sok konfliktust meg lehetne oldani.
Netuddki. 2008.03.29. 17:48:39
Minden piros után zöld jön előbb utóbb.
Követési távolság köcsögök!
Akinek nem inge...
Követési távolság köcsögök!
Akinek nem inge...
Krisi 2008.03.29. 18:11:08
Kicsi: én egyszer a Lánchídon álltam kocsival a dugóban, egyszer csak látom, hogy balról menne egy robogós, én meg előzékenyen elkezdtem jobbra húzódni, hogy menjen a szerencsétlen.
Aztán csupán reflexből belenéztem a jobb visszapillantó tükörbe - ugyan ki jönne jobbról -, és megláttam, hogy jobbról meg egy idióta biciklis akar elmenni. Majdnem elütöttem a hülyét (Lánchídon biciklivel, ráadásul jobbról előz? Észnél van??)
Szóval így esett, hogy egy motoros miatt majdnem elbasztam egy (szabálytalanul közlekedő) bringást.
Utólag belegondolva irónikus lett volna, hogy CriticalMass pólóban elütök egy biciklist :)
Aztán csupán reflexből belenéztem a jobb visszapillantó tükörbe - ugyan ki jönne jobbról -, és megláttam, hogy jobbról meg egy idióta biciklis akar elmenni. Majdnem elütöttem a hülyét (Lánchídon biciklivel, ráadásul jobbról előz? Észnél van??)
Szóval így esett, hogy egy motoros miatt majdnem elbasztam egy (szabálytalanul közlekedő) bringást.
Utólag belegondolva irónikus lett volna, hogy CriticalMass pólóban elütök egy biciklist :)
tappancs 2008.03.29. 18:11:40
sáv közepén motorral, mi, hogy le ne szorítsanak?
aha.
akkor bezzeg nem féltek a közeli autósoktól, amikor cikkcakkban közlekedtek szélről a középső sávelválasztóra meg vissza....
aha.
akkor bezzeg nem féltek a közeli autósoktól, amikor cikkcakkban közlekedtek szélről a középső sávelválasztóra meg vissza....
ehhe 2008.03.29. 18:17:09
"tappancs 2008.03.29. 18:11:40
sáv közepén motorral, mi, hogy le ne szorítsanak?
aha.
akkor bezzeg nem féltek a közeli autósoktól, amikor cikkcakkban közlekedtek szélről a középső sávelválasztóra meg vissza.... "
egy motors sem tagadta, hogy vannak ilyen tirpákok. de ezért nem kell megpróbálni megölni az összeset. Egyszer láttam egy kopasz manust, aki járókelőket inzultált, ettől még nem kezdtem ez az összes kopaszra puskával vadászni, beleértve a 80 éves józsibácsit bakker...
Olvasd már el a postot, egy simsonos nem fog a kocsik között szlalomozni...
sáv közepén motorral, mi, hogy le ne szorítsanak?
aha.
akkor bezzeg nem féltek a közeli autósoktól, amikor cikkcakkban közlekedtek szélről a középső sávelválasztóra meg vissza.... "
egy motors sem tagadta, hogy vannak ilyen tirpákok. de ezért nem kell megpróbálni megölni az összeset. Egyszer láttam egy kopasz manust, aki járókelőket inzultált, ettől még nem kezdtem ez az összes kopaszra puskával vadászni, beleértve a 80 éves józsibácsit bakker...
Olvasd már el a postot, egy simsonos nem fog a kocsik között szlalomozni...
flugi 2008.03.29. 18:17:50
lápi lidérc:
"Én meg hadd emlékzetesselek arra, hogy bringásként az út szélétől 1 m-en belül kell haladnod. Szóval bizony kötelesség.
Talán bringásoknak is olvasni kéne a KRESZ-t."
szerintem félreolvastál valamit. LEGALÁBB 1 métert ajánl a kresz, és nem legfeljebb.
"Én meg hadd emlékzetesselek arra, hogy bringásként az út szélétől 1 m-en belül kell haladnod. Szóval bizony kötelesség.
Talán bringásoknak is olvasni kéne a KRESZ-t."
szerintem félreolvastál valamit. LEGALÁBB 1 métert ajánl a kresz, és nem legfeljebb.
Atika!!! 2008.03.29. 18:20:49
Bp-n szokás rádudálni arra a "marhára" aki a sárgánál féket, és nem gázt mer nyomni. Ha rámdudálnak, akkor persze simán megvárom a zöldet, sőt, még akkor sem annyira igyekszem elindulni. Én odaérek úgyis.
Szegedi csavo 2008.03.29. 18:31:14
A hozzaszolasokat nem olvatam vegig,mert nagyon sok van. ezert csaka bloghoz szolnek. Szerintem az autosnak igaza van. Ki is vasalhatott volna, ha mondjuk egy benabb sofor vezeti a kocsit. Az mas kerdes,hogy mi van a kreszben, de a valos elet altalaban kulonbozik a konyvektol. Maskor figyelj oda, ha nem akarsz atmenni a sargan,az Ok ,de akkor vanszorogjal le az ut, vagy a sav jobb szelere,hogy a tobbiek legalabb el tudjanak menni.
tappancs 2008.03.29. 18:57:27
ehhe: ki beszélt megölésről, vagy összes motorosról??
hogy mikkel hogyan szlalomoznak, azt meg nézd meg személyesen a deáktól a krisztináig.
én nagyon vigyázok a motorosokra és biciklisekre, nagyon előzékenyen vezetek, meg dinamikusan is, és ráadásul jól. de a hajam leteszem a logikátlanságoktól, hogy pl smkp-ral sáv közepén megy, megelőzni nem lehet, de a pirosnál, meg dugóban bezzeg kicentizve előre tolakodik. illene eldönteni, hogy elég nekik fél méter, de akkor ne is foglaljon egész sávot.
hogy mikkel hogyan szlalomoznak, azt meg nézd meg személyesen a deáktól a krisztináig.
én nagyon vigyázok a motorosokra és biciklisekre, nagyon előzékenyen vezetek, meg dinamikusan is, és ráadásul jól. de a hajam leteszem a logikátlanságoktól, hogy pl smkp-ral sáv közepén megy, megelőzni nem lehet, de a pirosnál, meg dugóban bezzeg kicentizve előre tolakodik. illene eldönteni, hogy elég nekik fél méter, de akkor ne is foglaljon egész sávot.
szg307 2008.03.29. 19:05:06
"Bp-n szokás rádudálni arra a "marhára" aki a sárgánál féket, és nem gázt mer nyomni. Ha rámdudálnak, akkor persze simán megvárom a zöldet, sőt, még akkor sem annyira igyekszem elindulni. Én odaérek úgyis. "
Na az ilyen barmoktól áll fél Budapest.
Na az ilyen barmoktól áll fél Budapest.
szg307 2008.03.29. 19:09:13
cso zsi-nak:
"A mopedes a bringáshoz hasonlóan gátló tényező nemcsak a 70km/h-s utakon, de a körúton is, ha mindig előrefurakszik, és újra, meg újra elédkerül. "
Nem éred utol, értsd meg. Ő minden lámpánál elsőnek fog indulni, te előtted pedig ott lesz az első lámpa sora, plusz a másodiké, plusz...
Akkor még egyszer megkérdem, hátha valaki ír rá példát is:
Mikor tartott fel valakit nagyobb forgalomban motoros? Tényleg érdekelne egy-egy valóságos példa.
"A mopedes a bringáshoz hasonlóan gátló tényező nemcsak a 70km/h-s utakon, de a körúton is, ha mindig előrefurakszik, és újra, meg újra elédkerül. "
Nem éred utol, értsd meg. Ő minden lámpánál elsőnek fog indulni, te előtted pedig ott lesz az első lámpa sora, plusz a másodiké, plusz...
Akkor még egyszer megkérdem, hátha valaki ír rá példát is:
Mikor tartott fel valakit nagyobb forgalomban motoros? Tényleg érdekelne egy-egy valóságos példa.
szg307 2008.03.29. 19:16:55
A fenti hozzászólásomhoz egy példa:
A Frankel Leóról (Budáról) indultunk - én motorral, barátaim autóval) délután a csúcsforgalomban Miskolcra.
Ők beleakadtak a dugóba, araszoltak ahogyan kell. Én a sorok között kényelmesen mendegéltem. Ugyanazon az útvonalon közlekedtünk. Az autópályán is kényelmesen mentem. Majdnem otthon voltam, mire kikászálódtak Bp-ből.
A Frankel Leóról (Budáról) indultunk - én motorral, barátaim autóval) délután a csúcsforgalomban Miskolcra.
Ők beleakadtak a dugóba, araszoltak ahogyan kell. Én a sorok között kényelmesen mendegéltem. Ugyanazon az útvonalon közlekedtünk. Az autópályán is kényelmesen mentem. Majdnem otthon voltam, mire kikászálódtak Bp-ből.
közlekedő 2008.03.29. 19:29:15
Sok értékes gondolatot olvastam: érdekeset, tanulságosat, humorosat, bosszúsat, fölényeskedőt.
Én minden szabályt betartok. Illetve őszinte leszek -igyekszem betartani. Biztonsági öv, sebesség betartása, záróvonal, követési távolság, index, stb ez az alap. Úgy gondolom, a KRESZ szabályai szerint közlekedem, sajnos, néha egy picit súrolom a szabályokat, de csak ha rákényszerítenek és azt is rövid ideig.
-előzékeny vagyok a tömegközlekedéssel szemben: igaz, amikor egy buszt engedtem el, rám ordibált egy kedves autós: - Szállj is át, te barom.
- a gyalogosokat mosolyogva engedem át a zebrán, nem mutogatok,
- ha valaki eltévedt az úton, keresi a lekanyarodást, türelmesen megvárom, lassítok,
- forgalom tempója szerint haladok, de nem rallyzok,
- nem oktatok ki senkit, nem mutogatok, csak fejcsóválok,
- villantással, kézmozdulattal, mosolyogva segítek ha valaki ki vagy be akar sorolni, de a pimasz tolakodást nem értékelem, s passzív magatartással jutalmazom.
Mindezek ellenére jelentettem fel motorost (nagy motor), mivel járdán, a gyalogosok(gyerekek) között szlalomozva haladt.Rendőrségi ügy lett belőle, de nem állt meg, mivel nem tudták a motorosra bizonyítani. Furcsa ország.Én szeretek még Pesten is vezetni, mivel jól közlekedem.
Tehát szabályosan közlekedem:mivel megfelelő időben vagy egy kicsit korábban indulok el, s nem sietek. (olyan ügyes vagyok, hogy be tudom osztani az időmet)
Úgy gondolom, hogy az út mindenkié, legyen az gyalogos, bicajos, motoros, autós, buszos, kamionos.S nem utálok senkit.
Én minden szabályt betartok. Illetve őszinte leszek -igyekszem betartani. Biztonsági öv, sebesség betartása, záróvonal, követési távolság, index, stb ez az alap. Úgy gondolom, a KRESZ szabályai szerint közlekedem, sajnos, néha egy picit súrolom a szabályokat, de csak ha rákényszerítenek és azt is rövid ideig.
-előzékeny vagyok a tömegközlekedéssel szemben: igaz, amikor egy buszt engedtem el, rám ordibált egy kedves autós: - Szállj is át, te barom.
- a gyalogosokat mosolyogva engedem át a zebrán, nem mutogatok,
- ha valaki eltévedt az úton, keresi a lekanyarodást, türelmesen megvárom, lassítok,
- forgalom tempója szerint haladok, de nem rallyzok,
- nem oktatok ki senkit, nem mutogatok, csak fejcsóválok,
- villantással, kézmozdulattal, mosolyogva segítek ha valaki ki vagy be akar sorolni, de a pimasz tolakodást nem értékelem, s passzív magatartással jutalmazom.
Mindezek ellenére jelentettem fel motorost (nagy motor), mivel járdán, a gyalogosok(gyerekek) között szlalomozva haladt.Rendőrségi ügy lett belőle, de nem állt meg, mivel nem tudták a motorosra bizonyítani. Furcsa ország.Én szeretek még Pesten is vezetni, mivel jól közlekedem.
Tehát szabályosan közlekedem:mivel megfelelő időben vagy egy kicsit korábban indulok el, s nem sietek. (olyan ügyes vagyok, hogy be tudom osztani az időmet)
Úgy gondolom, hogy az út mindenkié, legyen az gyalogos, bicajos, motoros, autós, buszos, kamionos.S nem utálok senkit.
lápi lidérc 2008.03.29. 19:29:31
flugi 2008.03.29. 18:17:50
A szorosan az út szélén nem a te verziódat támsztja alá. Bizony, az legföljebb 1 méter.
A szorosan az út szélén nem a te verziódat támsztja alá. Bizony, az legföljebb 1 méter.
Krisi 2008.03.29. 19:52:01
szg307:
Nem tudtad, hogy az előre tolakodó motorosok/biciklisek miatt van dugó? De kis butus vagy! Csakis miattuk! Nem ám az autósok miatt :)
De kit könnyebb hibáztatni?
...
Nem tudtad, hogy az előre tolakodó motorosok/biciklisek miatt van dugó? De kis butus vagy! Csakis miattuk! Nem ám az autósok miatt :)
De kit könnyebb hibáztatni?
...
Greg36 2008.03.29. 20:01:06
Sárga lámpa esete.
Külföldi sofőrrel mentem a Róbert Károly kőrúton az Árpád-híd felé. Van ott egy lámpa, a Reiter Ferenc és a Lehel út között.
Belső sávban haladtunk, lámpa vált sárgára, már nem tudunk megállni. A Lehel úti lámpánál, kb 200 méterre előttünk egy autó, különben senki, keresztforgalom a mi lámpánknál ugye eleve semmi... Középső sávból Ford Sierra ekkor dönt úgy, hogy bevág elénk, majd meglátja a sárga lámpát és satufék. Nem ért át teljesen a sávunkba...
Céges Ford Transittal voltunk, azóta mosolygok a leszakadt lökhárítóján, valahányszor visszagondolok rá.
Külföldi sofőrrel mentem a Róbert Károly kőrúton az Árpád-híd felé. Van ott egy lámpa, a Reiter Ferenc és a Lehel út között.
Belső sávban haladtunk, lámpa vált sárgára, már nem tudunk megállni. A Lehel úti lámpánál, kb 200 méterre előttünk egy autó, különben senki, keresztforgalom a mi lámpánknál ugye eleve semmi... Középső sávból Ford Sierra ekkor dönt úgy, hogy bevág elénk, majd meglátja a sárga lámpát és satufék. Nem ért át teljesen a sávunkba...
Céges Ford Transittal voltunk, azóta mosolygok a leszakadt lökhárítóján, valahányszor visszagondolok rá.
kranführer 2008.03.29. 22:23:15
Szia Rocko barátom!
Király!:-))) Futok:-)))
Visszaveszem a régi 500-as bringámat kicsit gyakorolni, mégis csak 170 kiló és nem 350. Terápiás-ortopéd motorozással kell kezdenem mert 7 hónap kihagyás kicsit sok. Meg hogy abból négy hónap tolószék meg mankó volt az meg pláne. Dr. Kiss László jó munkát végzett, megmaradt a pata. Kicsit más méret lett, de már a napokban kész rá a cipő. Kértem rá koptatót a váltóhoz...:-)))
Király!:-))) Futok:-)))
Visszaveszem a régi 500-as bringámat kicsit gyakorolni, mégis csak 170 kiló és nem 350. Terápiás-ortopéd motorozással kell kezdenem mert 7 hónap kihagyás kicsit sok. Meg hogy abból négy hónap tolószék meg mankó volt az meg pláne. Dr. Kiss László jó munkát végzett, megmaradt a pata. Kicsit más méret lett, de már a napokban kész rá a cipő. Kértem rá koptatót a váltóhoz...:-)))
Rocko- 2008.03.29. 22:44:26
:)))
helyes. én már gondolkoztam a motorozáson, de valahogy a Te eseted, meg más mindig visszatart.
pl. amikor sötét, esős esti időben balról elhúz mellettem a motoros, aztán egy sarokkal odébb látom a motort feküdni a földön, ő meg megy tárgyalni a kedves autóssal. :)
helyes. én már gondolkoztam a motorozáson, de valahogy a Te eseted, meg más mindig visszatart.
pl. amikor sötét, esős esti időben balról elhúz mellettem a motoros, aztán egy sarokkal odébb látom a motort feküdni a földön, ő meg megy tárgyalni a kedves autóssal. :)
kranführer · http://www.wild.hu 2008.03.29. 23:34:35
Veszélyes üzem, de már nagyon hiányzik. Jó úton meg lehet hogy nem esek el, de most már mindegy megmaradtam.
Üdv
k
Üdv
k
tappancs 2008.03.30. 10:16:08
Krisi 2008.03.29. 19:52:01
szg307:
Nem tudtad, hogy az előre tolakodó motorosok/biciklisek miatt van dugó? De kis butus vagy! Csakis miattuk! Nem ám az autósok miatt :)
De kit könnyebb hibáztatni?
...
......------------------------------------------
nem, nem. a dugó az iskolások miatt van. ez kiderült a tavaszi szünet első napján, amikor kiürült a város, és normálisan lehetett közlekedni, nem volt sehol sem dugó-
:D
szg307:
Nem tudtad, hogy az előre tolakodó motorosok/biciklisek miatt van dugó? De kis butus vagy! Csakis miattuk! Nem ám az autósok miatt :)
De kit könnyebb hibáztatni?
...
......------------------------------------------
nem, nem. a dugó az iskolások miatt van. ez kiderült a tavaszi szünet első napján, amikor kiürült a város, és normálisan lehetett közlekedni, nem volt sehol sem dugó-
:D
Rocko- 2008.03.30. 13:11:04
kranführer · www.wild.hu 2008.03.29. 23:34:35
helyes, jobbulást.
tappancs 2008.03.30. 10:16:08
hát, amikor a buszom nem tud menni, mert őkelmesége az Erzsébet hídon a buszsvban bringázik, akkor kérem bizony a bringás miatt van dugó.
helyes, jobbulást.
tappancs 2008.03.30. 10:16:08
hát, amikor a buszom nem tud menni, mert őkelmesége az Erzsébet hídon a buszsvban bringázik, akkor kérem bizony a bringás miatt van dugó.
TGV 2008.03.30. 13:44:42
:DDDDD
buszsavban dugo! szepen feltorlodnak a buszok az Erzsebet hidon, mert a bringasnak 1 perccel tovabb tart aterni a hidon, mint egy busznak...
lol!
egyebkent pedig egyszeru! szelesebb buszsavokat!
buszsavban dugo! szepen feltorlodnak a buszok az Erzsebet hidon, mert a bringasnak 1 perccel tovabb tart aterni a hidon, mint egy busznak...
lol!
egyebkent pedig egyszeru! szelesebb buszsavokat!
t 2008.03.30. 13:55:03
Csütörtök este az árpád hid Pest felé tartó legbelső sávjában egy biciklis csámpázott, feltartva ezzel a forgalmat egészen a vörösvári útig . Gratulálok.
Rocko- 2008.03.30. 15:20:35
TGV 2008.03.30. 13:44:42
hát ha a busz nem tudja kikerülni a bringást, akkor igen csak fel tudnak torlódni a buszok mögötte. ha meg nem enegdik ki az autósok, akkor pláne.
és nem szélesebb buszsáv kell, hanem az, h a bringás ne ott tekerjen.
hülyeség lenne emiatt szélesebb buszsáv. ez olyan, mint ha én kérném, h ne legyen biztonsági őr a bankban, mert így jobban ki tudom rabolni...
hát ha a busz nem tudja kikerülni a bringást, akkor igen csak fel tudnak torlódni a buszok mögötte. ha meg nem enegdik ki az autósok, akkor pláne.
és nem szélesebb buszsáv kell, hanem az, h a bringás ne ott tekerjen.
hülyeség lenne emiatt szélesebb buszsáv. ez olyan, mint ha én kérném, h ne legyen biztonsági őr a bankban, mert így jobban ki tudom rabolni...
Szegeden_pesten_is_vezet 2008.03.30. 15:36:18
Szegeden messzirol meg lehet ismerni, hogy ki az, aki fiatal es hulye, vagy ki pesti. Ezeknek az elemeknek valahogy mindig padlógáz-padlófék kombinációval kell vezetni. Szeretek hazajönni, mert valahogy nyugodtabb a forgalom ritmusa, mégis nagyobb a haladás érzete. Az emberek nem idegeskednek annyit,ami a hosszú élet titka. :) Remélem ezt nem is vesszük át pestről.
Aki biciklist, segédmotorost veszélyeztet, még ha az bénázik is, gondoljon arra,h az ő gyereke is azon fog ülni mondjuk 1x évesen.(és nem kell hozzá 4 sávos út...) Szerintem itt Renault-os volt a fasz. Átment sárgán/piroson. simsonost veszélyeztetve. Mi va, ha a szemben lévő zebrán meglátják,h zöld, és elkezdenek átszaladni. Tegyük fel, 4 sáv van keresztben, 60-ról megáll a zebra előtt, még ha egyből is fékez?
Az előzékenység mellett az előrelátás képessége is hiányzik az emberekből, és valószínűleg pont ők tartják magunkat jó, rutinos vezetőknek.
Aki biciklist, segédmotorost veszélyeztet, még ha az bénázik is, gondoljon arra,h az ő gyereke is azon fog ülni mondjuk 1x évesen.(és nem kell hozzá 4 sávos út...) Szerintem itt Renault-os volt a fasz. Átment sárgán/piroson. simsonost veszélyeztetve. Mi va, ha a szemben lévő zebrán meglátják,h zöld, és elkezdenek átszaladni. Tegyük fel, 4 sáv van keresztben, 60-ról megáll a zebra előtt, még ha egyből is fékez?
Az előzékenység mellett az előrelátás képessége is hiányzik az emberekből, és valószínűleg pont ők tartják magunkat jó, rutinos vezetőknek.
Krisi 2008.03.30. 16:22:55
Most tényleg azon folyik a vita, hogy kik csinálnak dugót?
Megsúgom, a bénák. Akik nem azt nézik, hogy átférnek-e, hanem azt, hogy zöld a lámpa, és mennek, mint a birkák. Ja, de aztán bennmaradnak a kereszteződés közepén?
Meg azok főleg, akik 500 métert mennek a belvárosban és emiatt kocsiba teszik a valagukat. Mert ha van autó, akkor kö-te-le-ző ám mindenhova azzal menni, megszűnik minden alternatíva.
Az meg külön vicc, amikor zöld a lámpa, de nem megyek, nehogy bennmaradjak, mögöttem meg dudál az inteligens.
Legvicesebb meg az volt, amikor zöld lámpánál megálltam, mert egy szirénázó mentőautó jött, ekkor is dudáltak mögöttem. Sok fhász.
És bárcsak olyan világban élnénk, ahol a bringások meg a motorosok miatt van dugó. Az lenne ám a gyönyör.
Megsúgom, a bénák. Akik nem azt nézik, hogy átférnek-e, hanem azt, hogy zöld a lámpa, és mennek, mint a birkák. Ja, de aztán bennmaradnak a kereszteződés közepén?
Meg azok főleg, akik 500 métert mennek a belvárosban és emiatt kocsiba teszik a valagukat. Mert ha van autó, akkor kö-te-le-ző ám mindenhova azzal menni, megszűnik minden alternatíva.
Az meg külön vicc, amikor zöld a lámpa, de nem megyek, nehogy bennmaradjak, mögöttem meg dudál az inteligens.
Legvicesebb meg az volt, amikor zöld lámpánál megálltam, mert egy szirénázó mentőautó jött, ekkor is dudáltak mögöttem. Sok fhász.
És bárcsak olyan világban élnénk, ahol a bringások meg a motorosok miatt van dugó. Az lenne ám a gyönyör.
ottopappa 2008.03.30. 20:18:50
Kiskasa!
Én is szegedi vagyok. Hol történt?
Én is szegedi vagyok. Hol történt?
cso zsi 2008.03.30. 21:39:19
" flugi 2008.03.29. 18:17:50
lápi lidérc:
"Én meg hadd emlékzetesselek arra, hogy bringásként az út szélétől 1 m-en belül kell haladnod. Szóval bizony kötelesség.
Talán bringásoknak is olvasni kéne a KRESZ-t."
szerintem félreolvastál valamit. LEGALÁBB 1 métert ajánl a kresz, és nem legfeljebb. "
Konkrétan hol "ajánl" ilyet a Kresz?
25. § (2) Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni. Lassú járművel, kerékpárral, állati erővel vont járművel, kézi kocsival, hajtott (vezetett) állattal, valamint lassan haladó járművel - ha az út- és forgalmi viszonyok lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb széléhez húzódva kell haladni. Párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten a jobbra tartásra a külön szabályok (36. §) az irányadók.
Amióta nincs (számonkérhető) bringás Kresz kötelezettség, azóta mindenki "tud" valamit.
Nekünk még volt. De a kommentelők többsége meg sem született akkor.
Az is tény, hogy Heves megye közútjain nem lehet elvárni senkitől az út szélén hajtást. Csak kamionok, és terepjárók képesek ott átlibbenni az úthibák fölött.
lápi lidérc:
"Én meg hadd emlékzetesselek arra, hogy bringásként az út szélétől 1 m-en belül kell haladnod. Szóval bizony kötelesség.
Talán bringásoknak is olvasni kéne a KRESZ-t."
szerintem félreolvastál valamit. LEGALÁBB 1 métert ajánl a kresz, és nem legfeljebb. "
Konkrétan hol "ajánl" ilyet a Kresz?
25. § (2) Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni. Lassú járművel, kerékpárral, állati erővel vont járművel, kézi kocsival, hajtott (vezetett) állattal, valamint lassan haladó járművel - ha az út- és forgalmi viszonyok lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb széléhez húzódva kell haladni. Párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten a jobbra tartásra a külön szabályok (36. §) az irányadók.
Amióta nincs (számonkérhető) bringás Kresz kötelezettség, azóta mindenki "tud" valamit.
Nekünk még volt. De a kommentelők többsége meg sem született akkor.
Az is tény, hogy Heves megye közútjain nem lehet elvárni senkitől az út szélén hajtást. Csak kamionok, és terepjárók képesek ott átlibbenni az úthibák fölött.
Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.03.31. 09:06:16
Krisi!
Valamelyik nap a Bécsi úton azért kaptam rosszalló pillantást, mert a 60-as táblánál nem óhajtottam 70-nél gyorsabban menni. Aztán a fószert 110-el alig lehetett utolérni (megnéztem). Utána szépen végigrongyolt a Vörösvári úton a BUSZ sávban. Képsorozat van róla.... :)
Valamelyik nap a Bécsi úton azért kaptam rosszalló pillantást, mert a 60-as táblánál nem óhajtottam 70-nél gyorsabban menni. Aztán a fószert 110-el alig lehetett utolérni (megnéztem). Utána szépen végigrongyolt a Vörösvári úton a BUSZ sávban. Képsorozat van róla.... :)
Dave 2008.03.31. 09:21:35
Én nyáron smkp, télen autó így mind a két oldallal kb tisztában vagyok. Nekem az autósokkal többnyire pozitív tapasztalataim vannak. Sokan figyelnek és sokan le is húzódnak. Tipikusan a ködlámpás kiafaszagyerek illetve sajnos a női vezetők - t.a kivételnek - azok akik nem figyelnek. A kreszbe itt van egy igen elavúlt szabály ez a 40-nel max. Smkp-m alapból 90et megy mindenféle okosítás nélkül. Most cammogjak 40nel a tisztamerőegykátyús út szélén? lehet mérlegelni , hogy hogy okoz valaki több balesetet.. talán át kellene gondolni a kreszt, és beletenni a kocsisorok közotti áthaladási lehetőséget - no persze csak akkor ha van rá hely. Ja amugy a halálom az amikor a kamion a középső- belső sávba hungária krt., róna utca 'másfél sáv'-os részén egyik autós jobbra tart másik balra. Na most ilyenkor mivan? Talán nem mindíg a robogósokban/motorosokban kell keresni a hibát. Ja persze itt is vannak állatok: 125-150ccm3-es robogóval renccám nélkül stb..
ex-dr. vuk 2008.03.31. 10:40:06
Mint erintett sajna csak ilyen keson tudok reagalni..
1. Gondoltam, hogy elojonnek azok, akik 'nahh a motoros jol megmagyarazta h o miert nem tartotta be a kreszt' - aki ugy gondolja, hogy smkp-al 40-nel es (parhuzamos kozlekedesben is) jobbra padkara huzodva kellene kozlekedni, az meg SOHA nem ment varosban erdemben kismotorral. De szerintem naggyal se.
2. Na nehogymar nekem azt kelljen nezegetnem, hogy a MOGOTTEM jovo at akar-e tolni.. Ha sargara valt, es NEM SATUFEKKEL meg tudok allni, akkor megallok. Ha en normal fekezessel meg tudok allni egy sarganal, akkor mogottem jovonek plane meg kell tudni, neki meg tobb ideje van felfogni, hogy NEM TUD atmenni a sargan, csak piroson. Azon meg ne kezdjunk el vitatkozni, hogy azon at szabad-e menni.
3. az 51-es simsonokat lehet kis- es nagymotorkent is hasznalni, attol fugg mire van vizsgaztatva. Tenyleg nem lattatok meg rendszamos simsont?
4. Szerintetek van ertelme atmenegetni a pirosokon? Elobb utobb biztos megfog az egyik, es akkor ugyis ugyanott vagy, mintha az elsonel megallsz es mesz tovabb normal tempoban..
5. @ ottopappa 2008.03.30. 20:18:50
Az eset a Rokus I elotti lampanal tortent (mars ter villamosmegallo), es a Damjanics utcai lampanal ertem utol, majd volt meg legalabb fel perc idonk arra, hogy o kianyazza magat.
6. Miutan en megalltam a pirosnal, kb 4-5 mp mulva egy robogos izombol atszaguldott a mar regota piroson. Szoval ez meg aztan tenyleg....
1. Gondoltam, hogy elojonnek azok, akik 'nahh a motoros jol megmagyarazta h o miert nem tartotta be a kreszt' - aki ugy gondolja, hogy smkp-al 40-nel es (parhuzamos kozlekedesben is) jobbra padkara huzodva kellene kozlekedni, az meg SOHA nem ment varosban erdemben kismotorral. De szerintem naggyal se.
2. Na nehogymar nekem azt kelljen nezegetnem, hogy a MOGOTTEM jovo at akar-e tolni.. Ha sargara valt, es NEM SATUFEKKEL meg tudok allni, akkor megallok. Ha en normal fekezessel meg tudok allni egy sarganal, akkor mogottem jovonek plane meg kell tudni, neki meg tobb ideje van felfogni, hogy NEM TUD atmenni a sargan, csak piroson. Azon meg ne kezdjunk el vitatkozni, hogy azon at szabad-e menni.
3. az 51-es simsonokat lehet kis- es nagymotorkent is hasznalni, attol fugg mire van vizsgaztatva. Tenyleg nem lattatok meg rendszamos simsont?
4. Szerintetek van ertelme atmenegetni a pirosokon? Elobb utobb biztos megfog az egyik, es akkor ugyis ugyanott vagy, mintha az elsonel megallsz es mesz tovabb normal tempoban..
5. @ ottopappa 2008.03.30. 20:18:50
Az eset a Rokus I elotti lampanal tortent (mars ter villamosmegallo), es a Damjanics utcai lampanal ertem utol, majd volt meg legalabb fel perc idonk arra, hogy o kianyazza magat.
6. Miutan en megalltam a pirosnal, kb 4-5 mp mulva egy robogos izombol atszaguldott a mar regota piroson. Szoval ez meg aztan tenyleg....
ex-dr. vuk 2008.03.31. 10:43:00
Ja, egyebkent az meg nagyon erdekes, tanulmanyt lehetne irni belole, ha az 500-as csikomon ulok, akkor valahogy TELJESEN maskent viselkednek az emberrel, nem akarnak letolni, ledudalni, stb. Pedig UGYANOTT, UGYANANNYIVAL megyek mint a kicsivel.
Perillustris 2008.04.01. 23:44:12
"ha a seggedben vannak és úgy méred fel, nem fog tudni megállni akkor átmehetsz"
MU-HA-HA!
MU-HA-HA!
Johnny336 2008.04.02. 11:46:10
Lehetőleg ne menjen senki úgy a seggemben, hogy normál fékezésem esetén belémrongyoljon... Sőt, vészfékezésem esetén is álljon meg biztonságosan, csatt nélkül!
Sárgára létezik íratlan szabály: vagy gáz vagy fék. Csorgás kizárt...férj át rajta rendesen, biztonságosan, vagy állj meg, ha messze van.
Sárgára létezik íratlan szabály: vagy gáz vagy fék. Csorgás kizárt...férj át rajta rendesen, biztonságosan, vagy állj meg, ha messze van.
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2008.04.03. 16:27:25
flugi:
Én, mint motoros és autós is kijelentem, hogy én biza' átmenek azon a már nagyon sötét narancssárgán, ha valaki a seggembe akar tolni egy bordó rönót. Bocs, de leszarom a pontokat, mert inkább kapjon el a rend őre, minthogy alá kerüljek a mögöttem duhajkodó delikvensnek.
Én, mint motoros és autós is kijelentem, hogy én biza' átmenek azon a már nagyon sötét narancssárgán, ha valaki a seggembe akar tolni egy bordó rönót. Bocs, de leszarom a pontokat, mert inkább kapjon el a rend őre, minthogy alá kerüljek a mögöttem duhajkodó delikvensnek.
torró 2008.04.03. 19:35:53
Van nekem két cimborám akik úgy tudtak beülni a trabcsiba hogy kissé féloldalasan.Nullás géppel a frizura kb 60 -as nyak.Egyébként teljesen nyugis emberek/ megtehetik/.Szóval zebránál szépen engedik át a gyalogosokat mire aseggükbe áll egy kamion és rájuk trombitál. Az én két cimborám komótosan kispájszerozzák magukat ,és indultak a csávóhoz.Mikor a manuskám rádöbbent hogy két jetit fogott ki eszement gyorsasággal zárt le minden nyithatót.Nos persze a cimboráim csak ijesztgették egy pár percig, élvezve a madár sápadozását. Jó lenne néha ezek a törtetők össze futnának az én barátaimmal. Azt hiszem egy ideig nyugton lennének.
ex-dr. vuk 2008.04.09. 13:34:10
@ Darren79 2008.04.03. 16:27:25
Persze, de NEM veszfekeztem, hanem normal fekezes/lassitas. Tehat ha mogottem nem tartjak meg a kovetesi tavolsagot akkor a telipiroson is menjek csak szepen at?.. Hova lesz a vilag?
Persze, de NEM veszfekeztem, hanem normal fekezes/lassitas. Tehat ha mogottem nem tartjak meg a kovetesi tavolsagot akkor a telipiroson is menjek csak szepen at?.. Hova lesz a vilag?
Az utolsó 100 komment: