Azt hiszem ez a történet már kellően ide illő sztori, tanulságaival együtt.
Tegnapi történet a következő: Megyek egy 2 sávos úton Szegeden simsonnal, 50-55 körül (tudom, hogy 40 kismotornak a megengedett, de bárki beláthatja h jóval veszélytelenebb a forgalom ritmusával menni, mint kicsivel alatta) nem a sáv szélén (szintén biztonság kedvéért, hogy ne toljanak le). Lámpa zöld, közeledek. Lámpa még érzékelési határon belül, de megállásin kívül sárgára vált, átmegyek. Mögöttem 1 méterre egy bordó renault, seggemre tapadva. Következő lámpa megállási határon belül sárga, lassítok (nem satufék: lassítás, enyhe fékezéssel).
Mögöttem a renault-s padlógáz, és a tükrömtől (és tőlem) kb 1ö cm-re elsuhan, át a sárgán, illetve akkor már piroson. Szóval nem satufékkel álltam meg (ami a simsonon tudvalevőleg nincs is :)), hanem enyhe fékezéssel, még a vonal előtt.
Zöld, megyek tovább. Termlszetesen simán utolérem a következő pirosnál a fickót, és egyezményes jellel (nem, nem az :)) mutatom neki, hogy "hát te hülye vagy vazzek!". Nagy vehemenciával kiszáll, aztán mikor látja, hogy nem futok el ijedtemben kedvesen kioktat, hogy "Mióta állunk meg a sárgánál te köcsög???". Ekkor felhívtam a figyelmét, hogy mióta leírták a KRESZben, a pirosnál meg pláne, amin ő átment. Reményemet fejeztem ki, hogy amikor majd esetleg az ő gyereke ül egy ilyen motoron ilyen szituációban, akkor megváltozik a hozzáállása.
Addig biztosan nem fog. Viszont én közben jól szórakoztam, mert láthatóan nagyon felidegesítettem.. Magamat nem, már hozzászoktam ehhez az állatfajhoz.
Ki-ki vonja le a tanulságot.
Mióta állunk meg sárgánál?
2008.03.29. 08:11 :: Kisikasa
Autós vs motoros. Sosem egy könnyű téma, mert valahogy mindig rengeteg feszültség termelődik mikor a két fél találkozik. Ezesetben is sokat segíthet ha mind a szabályokra, mind a többiekre megfelelő figyelmet fordítunk. Vuknak is sikerült egy autós kolléga ellenszenvét kivívnia.
154 komment
Címkék: motor közlekedés autó kresz
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.03.29. 10:03:25
motorral szarunk mindenre! (nem sáv széle, nem 40) de ha másik is szabálytalan, akkor ő a hülye... világos!
az írjon ilyen postokat aki töviről-hegyire betartja az összes szabályt!
Ernő 2008.03.29. 10:14:35
mxplanet 2008.03.29. 10:27:10
isti77 2008.03.29. 10:34:39
"Mögöttem 1 méterre egy bordó renault, seggemre tapadva." Ezt is magyarázd meg légyszi, a mondat két része között némi ellentmondás van.
Az, hogy a saját szabálytalanságaidat milyen ügyesen megindokolod, igazából már csak a pont az i-n.
isti77 2008.03.29. 10:39:47
Ja, és én is azért szoktam átmenni a piroson, mert mindig attól félek, hogy nekem jön valami állat hátulról. Ez akkor most elfogadható, ugye?
mxplanet 2008.03.29. 10:43:49
Juzo 2008.03.29. 10:44:49
ehhe 2008.03.29. 10:45:36
utána még neki állt feljebb, hogy nem hallottam, hogy dudál, hogy nem fog megállni a sárgánál? hát... de... hallottam, ezúton is köszönöm a 250ezer forintot, amit a bontóhoz képest fizetett a biztosító, és csókoltatom a dudálós, másokat piroson átzavarós kedves mamáját!
ehhe 2008.03.29. 10:48:02
ha a seggedben vannak és úgy méred fel, nem fog tudni megállni akkor átmehetsz "
Ez a kreszkönyv melyik oldalán is van leírva? vagy ez is a szokásos kresz urban legendek egyike, hogy előzésnél 15%-al át lehet lépni a sebességhatárt, meg ha nem jön a vonat, akkor óvatosan át lehet menni a piroson is, meg a többi életveszélyes és kevésbé életveszélyes marhaság? (egyébként vajon az oldalról, lendületből jövő kamion is tudja, hogy Te azért mész éppen át a piroson, mert valaki a seggedben van?)
skvugdskuvsdiov 2008.03.29. 10:52:09
amig en a sarganal megalltam mert hat benazva inkabb nem megyek at, addig a mogottem levok mutogattak hogy miert nem mentem at mert ok meg a piroson is atmentek volna..eleg zavaro volt, inkabb nem is neztem hatra:)
Csirk 2008.03.29. 10:54:58
""Mögöttem 1 méterre egy bordó renault, seggemre tapadva." Ezt is magyarázd meg légyszi, a mondat két része között némi ellentmondás van."
Mi is itt az ellentmondás? Az 1m az már soknak számít?? Főleg, ha motoron ez a testedtől másfél métert jelent.
leszarok mindenkit 2008.03.29. 10:55:56
The Glow 2008.03.29. 10:57:53
Tényleg azt tanították nekem is a KRESZ-órán, hogy a "biztonságosan megállni" kitételbe beletartozik az is, hogy a mögöttünk lévő is meg tudjon állni, mielőtt belédszalad. Másrészt ha nem gyorsan haladtok, és óvatos fékezéssel te meg tudtál állni, akkor nyilván nem lehetetlen neki sem megállni.
Kalász 2008.03.29. 10:59:52
Szal a motoros érveit én teljesen el tudom fogadni...
Dr.G 2008.03.29. 11:04:22
blügy-blügy 2008.03.29. 11:08:57
RedRiot 2008.03.29. 11:10:37
Másik kedvencem, mikor van egy sáv, mondjuk egynesen és jobbra továbbhaladási lehetőséggel. Jobbra kiegészítő zöld felvillan, aki a sor elején áll viszont egyenesn kíván továbbhaladni, ezért nem indul. És ekkor szokták bizonyos fityfiritty parasztok nyomogatni a dudát!
Az ilyen mit szeretne? Kerülje meg az előtte menő a háztömböt, hogy ő 20 másodperccel hamarabb indulhasson? Úgy csinálnék egyszer egy ilyen tubusfejűvel vmi csúnyát, addig amíg el nem kezdene pityeregni, és rimánkodni hogy hagyjam már békén.
873ujr3rk 2008.03.29. 11:14:51
tegnap en meg lattam egy piros autot amelyik tok gyorsan ment.
rugalmatlan fatökű 2008.03.29. 11:16:59
ppeterka 2008.03.29. 11:22:04
RosszQtya, isti77: szoktam olvasni a blogot, legyetek értelmesek, tudom, hogy intelligensebbek vagytok annál, hogy csuklóból fröcsögjetek! Akinek félig van igaza, az nem teljesen sáros, viszont ti egyből nekiálltatok a félig sáros motorost csesztetni, és egyetlen pillanatig sem néztétek, hogy az autós EGYÁLTALÁN NEM volt szabályos... Ne értsetek félre, nem védem a 40 miatt, szabálytalan, de mint motoros, mélységesen felháborít, hogy azt hiszitek, motoron minden olyan egyszerű. Sok autós - még olyanabbak, mint ti - egyszerűen fel van baszva attól, hogy motorost lát. Akárhol, az Árpád híd külső sávban se tudok szabályosan közlekedni, mert valami barom mindig fel akar lökni hátulról. Meg villog. Meg mutogat. Amikor más motorosok meg gyorsan akarnak haladni, akkor meg fel vannak háborodva. Ne értsetek félre, a siető motoros éppoly veszélyes, káros és TILOS, mint a siető autós, de a más szemében mindig oly könnyen észreveszik az emberek a szálkát, pedig tükörbe nézve talán a sajátjukban is látnának!
NÉZZETEK TÜKÖRBE! (a visszapillantóba és a borotválkozósba is!)
blue bob 2008.03.29. 11:22:11
Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.03.29. 11:27:04
Viszont, attól agyfaszt kapok, ha az ember haladna, nem kíván 3-500 méterenként a szarul beállított lámpák miatt állni, és utána üzemanyag-pazarló módon felgyorsítani újra, meg újra. Éppen ezért az már idegesíteni tud, amikor valaki figyelmetlenségből, vagy beleszarásból döcög, neki minden mindegy alapon, főleg ha egyszerre ketten is teszik egy kétsávos úton, persze ügyesen összezárva.
Szerintem a leírt szabályok mellett szintén nagyon fontos, hogy úgy közlekedjünk, hogy tudatosítsuk magunkban: nem egyedüli résztvevői vagyunk a forgalomnak. (Velem is előfordul néha, hogy melankólikus hangulatban vezetek és csak úgy gurulgatok, de ilyenkor is odafigyelek arra, hogy ne zavarjam feltétlenül a nálam éppen gyorsabban haladni kívánókat.)
Persze ezek mellett abszolút nem vagyok híve az agressziónak, a letolás, ledudálás, másik életének a veszélyeztetése abszolút nem fér bele.
mxplanet 2008.03.29. 11:29:21
itt a válasz okoska:
The Glow 2008.03.29. 10:57:53
eheheheeh
Kopasz Mercis 2008.03.29. 11:32:03
Motorral meg miért ne menne előre a lámpánál, mindig gyorsabban rajtolnak el mint az autók. Ráadásul városban mi a faxért vállalnák az életveszélyt, ha nem azért hogy valami kis előnyük is származzon.
ehhe 2008.03.29. 11:38:21
Egyébként a stopptáblánál sem állsz meg, ha jön mögötted valaki?
ehhe 2008.03.29. 11:40:47
Manus meghal, pokolra jut. Belép, az ördögök elkezdik kísérni, és magyarázzák, hogy minden nemzet fiai saját üstben főnek. Jön egy üst, faszi kérdezi, kik ezek.
- Ezek az oroszok
- És hogy-hogy nem jönnek ki?
- Van őrség, ha az egyik ki akar jönni, elő a Kalasnyikovot, sorozatot a feje fölé, rögtön visszahűzza.
Mennek tovább, következő üst:
- Itt nincsenek őrök
- Ide nem kell. itt vannak a németek. Kitettünk egy nagy táblát: kijönni tilos. Betartják.
Mennek tovább, harmadik üst.
- Itt se őrök, se tábla. Hogy maradnak benn?
- Ide egyik se kell, ezek a magyarok. Ha az egyik ki akar jönni, a többi visszahúzza.
kisi 2008.03.29. 11:41:07
ps. mindenkire írtam, motorosra, autósra
ps2, (ha már mutogat) csak az mutogasson aki vállalja is a következményeket:) ott helyben, nyíltan, nem utólag levvélben:)
mxplanet 2008.03.29. 11:42:05
látom elég sok rutinod van ;)
ehhe 2008.03.29. 11:44:13
"csak azért mentem 180-al a trafipax előtt, mert mögöttem valaki nagyon tolt"
"csak azért nem álltam meg a stoptáblánál, mert teljesen felesleges, 20 éve járok arra ott úgysem jön senki"
"azért nem indexeltem, mert nem zavatam senkit"
és persze az örökifjú: azért mentem át a piroson, mert ha megállok a mögöttem álló nekem jött volna! Remélem egyszer találkozunk még ;)
pöpec rob 2008.03.29. 11:46:52
ehhe 2008.03.29. 11:49:24
A szerelő 2008.03.29. 11:50:25
Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.03.29. 11:51:19
Csirk 2008.03.29. 11:53:06
ehhe 2008.03.29. 11:56:39
kisi: ja, ezek szerint téged láttalak a minap, mert még mást sose, aki például a 30-as táblákat betartja (hogy a 20-asról már ne is beszéljünk). "
Before: amíg másokat nem veszélyeztetsz, addig szerintem senki nem fog köpködni Rád, ha a 30-as táblánál 50-el mész. Viszont, ha valaki a 30-as táblánál 30-al megy, akkor ne legyen már mindjárt tirpák, akit ha lehet akkor a következő piros lámpánál kerékszerelő vassal kell elintézni, hogy egy életre megtanulja a dolgokat.
szg307 2008.03.29. 11:58:13
Végülis ebben a nagy közlekedési katyvaszban az lenne a lényeg, hogy minden szereplő a lehető leggyorsabban, és biztonságosabban eljusson A-ból B-be.
Érdemes lenne belegondolni az alábbiakba:
1. Mindenki szó szerint betartaná a KRESZ előírásait... ... ... Remélem néhány gondolat után mindenki eljutott oda, hogy akkor pl. Bp. vagy egy-egy nagyváros közlekedése egyszerűen megbénulna.
2. Vegyünk pár tucat robogóst. Ők szépen egymás után 8m-re a szélső sávban, óvatosan max 40-re gyorsulva közlekedgetnének a városban, mondjuk a körutak valamelyikén. Persze balrakanyarodás végett sokszor a belső sávokban is - tartva ezt a tempót. Azok akik fent elítélték a robogóst, tegyék szívükre a kezüket, és gondolkodjanak: örülnének neki, ha emiatt 1-2-3 órával később érnének haza? Biztosan nem lenne ideges?
3. Biztos, hogy a szinte bármelyik autónál fürgébben mozgó, és biztosan bármelyik autónál jobban manőverező motoros tartja fel legjobban a forgalmat? Ért már valaki utol városban motorost nagyobb forgalomban?
4. A fentiek után még mindig a robogós 40 feletti tempója, és önvédelmi szinten a sáv közepén való közlekedése a veszélyesebb a sárgán-piroson átmenős-áttolós autóshoz/motoroshoz képest?
5. Vajon ki fog túlélni nagyobb valószínűséggel egy ütközést? A körbe acéllal, ütközési energiaelnyelő zónákkal védett autós, vagy az egy szál sisakban (esetleg motoros ruhában) egy darab vas tetején egyensúlyozó motoros?
Alfonzhal 2008.03.29. 11:58:28
Hogy egy autós fórumra írt be.
Itt aztán minden büszke autós kiélheti magát.
ehhe 2008.03.29. 12:00:02
Talan mert ha atmegy az elotted levo, megno a megallasra elotted adodo tavolsag? Gondolkozz mar, mielott irsz... "
Az egyszeri autóvezető tipikus hibája, a vészfék aszisztenst pont ezért találták ki :)
Az egyszeri autóvezető először kicsit fékez, és amikor látja, hogy mégis kevés lesz, akkor nyom egy nagy féket.
A tapasztalt autóvezető nem arra számít, hogy az előttelévő majd átmegy, és így 3m-el több lesz neki a vonalig, hanem lelassítja a kocsit annyira, hogy az előtte lévőtől függetlenül a végén meg tudjon állni akár mögötte, akár kényelmesen a vonalig gurulva.
Előbb tanulj meg autótvezetni, és utána centizgess ;) (ha elmész egy vezetéstechnikai tréningre, - amire pesze az itt postolóknak nincs szüksége, mert ott már semmi újat nem tudnának neki mondani -, akkor ez a fenti gondolatmenet kb az első 15 percben 2x fog előjönni!).
birka 2008.03.29. 12:01:07
Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.03.29. 12:01:25
Manyizga (törölt) 2008.03.29. 12:05:10
Az ilyet kötelezném arra, hogy napi 1-1 órát karosszéria nélküli járművel közlekedjen azon az útvonalon, ahol szokott járni.
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.03.29. 12:05:27
köcsögrönós 2008.03.29. 12:08:13
ehhe 2008.03.29. 12:09:52
Ezzel szemben érdemes megnézni pl egy közel keleti nagyváros forgalmát. Iskolapéldája annak, hogy semmilyen de semmilyen szabály nem létezik (gyakorlatilag még olyan elemi sem, hogy sáv), és mindenki megy arra, amikor, ahogy akar... Az eredmény az, hogy egyszerűen alig lehet haladni, a dugókhoz nem kell sok autó sem, már az utak áteresztőképességénél kevesebb is képes az egészet megbénítani, gyakori a tökéletes deadlock, amikor mondjuk gyakorlatilag senki nem képes mozdulni, mindenki áll egy helyben, és néha órákig tart, mire felszámolják a helyzetet (nem kevés agresszívóval kísérve)
A másik példa, a tipikusan kellemes közlekedésű nyugateuropai városok, pl Ausztiában, Svájcban, Belgiumban, Németország egyes részein. Természetesen itt is vannak apróbb szabálysérétsek (pl 50 helyett 60-al csorgó kocsisor, etc), de alapjában véve a szabályok nagy részét betartják. A közlekedés a hatalmas számú autóhoz képest is dinamikus marad, el lehet jutni A-ból B-be, és deadlock szinte sosincs.
Persze, amíg az emberek fejében az él, hogy a kresz betartása tönkretenné a rendszert, addig mi is inkább Ankarához mint Bécshez fogunk tartozni (sajnos mentalitásban is).
Csirk 2008.03.29. 12:10:13
ehhe 2008.03.29. 12:12:59
Az az gépjárművezető, amelyik a karosszéria védelmét nem élvező járműtől nem tart megfelelő követési és oldaltávolságot, az veszélyes a többi közlekedőre.
Az ilyet kötelezném arra, hogy napi 1-1 órát karosszéria nélküli járművel közlekedjen azon az útvonalon, ahol szokott járni."
nagyon régi javaslat, hogy a B kategóriás autóvezető oktatásnak (ha már kap Smkp jogsit is), akkor legyen része egy kb 5 órás robogózás is, ahol az első pár órában el lehetne sajátítani a kezelést utána pedig lehetne menni egy picit a forgalomba. Sok autós más szemmel nézne a kétkerekűekre.
A legnagyobb parasztság egyébként szerintem a motorosok szivatása. Autóssal is megteszi sok tirpák, hogy "neveli" a népet, vészfékezésre kényszerít, ráhúzza a kormányt, etc, de itt legtöbbször max betétlap csere, meg egy pár pofon csattan. A motoros "nevelése" könnyen a "diák" életébe kerülhet...
Silcon 2008.03.29. 12:13:37
szivacs 2008.03.29. 12:13:55
ugye milyen ismerös, amikor egy barom összevissza cikazgat a savok közt, aztan fel perc mulva beallsz melle a pirosnal?:)
ehhe 2008.03.29. 12:17:20
mivel kevés az olyan autó, aki oldalról kanyarodik a dózsára, ezért tökéletesen látszik, hogy a notórius piroson átmenőket minden lámpánál utoléred, aztán újra átmegy a piroson, de a következőnél megint utoléred :D
szivacs 2008.03.29. 12:18:43
pöpec rob 2008.03.29. 12:19:01
robbanó motor 2008.03.29. 12:20:13
Peppone Botazzi 2008.03.29. 12:20:25
Ezért fogok egyszer egy ilyen köcsög kirángatni és tarkónlőni :D
flugi 2008.03.29. 12:24:05
A piroson NEM lehet átmenni azért, mert a seggedben vannak. Fékezz, a másik majd fizeti a kárt ha lesz, ő nem tartott követési távolságot, miatta ne legyél gyilkos. Az orrom előtt csaptak el zöldnél induló motorost ilyen indokkal.
cili 2008.03.29. 12:33:31
scania 2008.03.29. 12:40:44
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.03.29. 12:41:39
A(z igazi) motorost meg úgysem érem utol, felőlem bejöhet elém lámpánál. Csak vigyázzon a tükrömre. Majd ha Lambo Reventónnal járok, akkor lehet, hogy zavarni fog az, hogy "nem elég gyorsan indul" a 3-5 másodperces gyorsulásával. Ez a veszély azt hiszem nem fenyeget a közeljövőben :)
cili 2008.03.29. 12:41:40
TGV 2008.03.29. 12:41:53
Szoval mentunk dinamikusan a Budaorsi uton kifele, a lampa valtott sargara, hezitalt par masodpercig es az utolso pillanatban jo erosen lefekezett es megallt. Mivel roviddel azelott eloztunk meg egy nagy dog KAMAZ-t, ami meg volt rakva sittel, beleneztem a tukorbe es kerdeztem tole, hogy es a mogottunk jovo megell-e. Kiengedte a feket, sebessegbe tette es adta volna a gazt, amikor jott a csatt, a KAMAZ ratol a zebrara. Fejtemla hianyaban egy hetig fajt a nyakam utana. A eherauto vezetoje meg fel volt haborodva, hogy 'azt hittem meg atmesz!"
Mind a ketten hibasak voltak.
Azota is, vetek egy pillantast a tukorbe, amikor valt a lampa, hogy mi a helyzet mogottem. Ha nincs senki, akkor akar erosebb fekezessel is megallok a lempa elott. Ha van, akkor csak normalisan fekeek, ha fektavon belul van a lampa, akkor meg atmegyek. Mondjuk a lampak sem otletszeruen valtanak, lehet azert ra szamitani.
Amugy Parizsban nincs a zebra elott stopvonal, de ujabban felfestettek egy kerekparos rajtsavot a lampa vonala ele, ahova be lehet csurogni a pirosnal, ott az autok elott keresztbe lehet helyezkedni, ami elonyos, ha mondjuk 3 sav van, mert biciklivel eleg neez suru forgalomban savot valtani. Eleg gyakori, hogy a pirosnal az auto mindket oldalan megjelenik egy motoros, azokat soha nem akarom legyorsulni, hanem kivarok par masodpercet, amig elindulnak, hogy biztonsagosan tudjak indulni, hiszen gyakran csak par centire vannak. Meg szoktam hagyni magam elott helyet, hogy a motorosoko szlalomozhassanak kedvukre, hiszen ugyis azt fogjak tenni, de legalabb nem huzzak meg a kocsit es veletlenul sem megyk nekik. Meg adott esetben marad egy kis hely, hogy manoverezni tudjak, ha latom, hogy valamelyik oldalrol jon hatulrol egy es egyebkent nem ferne el. Teljesen felesleges kopkodni a motorosaokra es a kerekparosokra, azok olyanok mint a szent tehenek, vannak, bekeben egyut kell veluk elni es kesz.
A lampak sem biztos, hogy rosszul vannak am beallitva, ugyanis az is a forgalom csillapitasanak egyik eszkoze. Parizsban alig van zoldhullam, sok lampanal teljesen felesleges felgyorsitani 50-re, 35-re gyorsitva lehet elerni a kovetkezot. Az emberek egy ido utan megszokjak... A varosi atlasebesseget 23-rol 19 km/h-ra mersekeltek. Ez persze sokaknak nem tetszik. De hany orat is kell autozni, hogy ez a sebessegkulonbseg erezheto legyen?
ehhe 2008.03.29. 12:49:47
csak a pontosság kedvéért! Abban igazad van, hogy a simson nem motor, hanem segédmotor, de abban nem, hogy a rendszámmal függ össze.
Magyarországon lehetőséged van az 50ccm-es robogóra is rendszámot tetetni, pl ha szeretnéd kihasználni azt, hogy a legtöbb mai robogó 2 személyes, de SmKP-ként nem szállíthatsz utast. Innentől kezdve gyakorlatilag elveszíted az összes SmKP kedvezményedet, és a max125-ösökkel kerülsz egy kategóriába. Elvileg ugyanezt kellene akkor tenni, ha pl egy simóra 70-es tuning hengert tetetsz fel, persze ezt senki nem tartja be. A mondanivalóddal persze igazad volt, csak egy apró pontosításnak szántam :)
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.03.29. 12:51:26
Lowtyo 2008.03.29. 12:54:57
Peppone Botazzi 2008.03.29. 12:55:12
Sokat megyek bringával. Van egy alapigazság. Aki hülye, az hülye gyalog, autóval, bringával, kamionnal.
Vannak akik bringával ugrálnak összevissza és miattuk rossz a bringások híre. Ugyanakkor van aki csak közlekedni szeretne, és jönnek a felsőbbrendű autósok.
Multkor egy kamionos lelassított mögöttem megvárta a szembejövő forgalmat és úgy előzőtt. Hirtelen azt se tudtam fiú vagyok e vagy lány annyira meglepett. Nem láttam még ilyet, de köszönöm neki. Embernek éreztem magam az úton bringásként :D Persze utána jött 2 olyan, hogy fél méterre tőlem húzott el és a szele lelökött az aszfalt szélére.
Szóval valami nincs nálunk rendben, nagyon várom már hogy európai ország legyünk, bringán, gyalog, autóban, boltban, parlamentben, tömegközlekedésen....
Musaic (törölt) · http://www.musaic.hu 2008.03.29. 12:55:27
Peppone Botazzi 2008.03.29. 12:57:13
cili 2008.03.29. 13:06:44
szg307 2008.03.29. 13:11:13
Vajon miért is, mert nincsenek, vagy alig vannak:
- értelmetlen táblák,
- ottfelejtett 20km/h-ás korlátozások,
- éjjel-nappal feltúrt (rajta senki sem dolgozó) sávok.
Nameg itt van Párizs. Nem tudom melyik.
Mondjuk 35 helyett 19km/h-ás átlag az azt jelenti, hogy egy 1 órás út helyett majdnem 2 órát mész. Ez nem érezhető? Na persze a csigabiga 23-ról 19-re is 20%-ot jelent. Egyötödével többet utazol mint kéne. Ha ez nem számít, akkor menjél dolgozni szombaton is. Mert az sem érezhető, hiszen az is csak az ötödével több.
crobb 2008.03.29. 13:18:33
bandika57 2008.03.29. 13:19:20
Még a héten történt, hogy kényelmesen megállok a lámpánál, a baromarcú meg kikerül, és ezerrel átmegy a piroson.
Vannak dolgok amiket nem tudok megérteni.
Alaphelyzetben engem csak 2 ok miatt lehet megbüntetni, tilosban parkolás és "gyorshajtás".
cso zsi 2008.03.29. 13:39:38
3.a. Biztos, hogy a szinte bármelyik autónál fürgébben mozgó, és biztosan bármelyik autónál jobban manőverező motoros tartja fel legjobban a forgalmat?
3.b.Ért már valaki utol városban motorost nagyobb forgalomban?"
3.b.Igen. Azokat az angolokat, akikkel az ősszel találkoztam.
Ugyanis nem furakodtak a kocsik között, valamint a lámpánál állás nem a zebrára gurulást jelentette nekik, mint a hazai motorosainknak.
3.a.Jó manőverezés? Szabályok betartásával?
Hazugság.
A mopedes a bringáshoz hasonlóan gátló tényező nemcsak a 70km/h-s utakon, de a körúton is, ha mindig előrefurakszik, és újra, meg újra elédkerül.
Szabályosan közlekedő nagymotort még csak külföldi (nem olasz) rendszámmal láttam Bp-n.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.03.29. 13:41:31
TGV 2008.03.29. 13:43:12
a varosvezetes terve az, hogy nehany ev alatt 40%-kal csokkenjen a varosban az autok szama. Ez eleg drasztikus intezkedesekkel jar: a forgalom lassitasa, utak szukitese (pl 3 savbol csinalnak egy sima savot es egy dupla szeles buszsavot), parkolohelyek felszamolasa.
Tehat a varos maga kicsi, kb 10 km hosszu, ezert meg a 19 km/h is azt jelenti, hogy fel ora alatt keresztul lehet rajta menni. Korbe persze gyorsabb, mert a korgyurun lehet menni 80-nal, mar amikor nincs dugo. Megy hosszaban van egy tengely, rakpartok, ahol alig van lampa.
Melyik varosban lehet 35 km/h-as atlagot autozni??
majd azt en tudom 2008.03.29. 13:43:17
kyanzes (törölt) 2008.03.29. 13:43:36
kran 2008.03.29. 13:45:51
A nagyokosok motorra ülhetnének egy kicsit és kipróbálhatnák hogy milyen amikor a bunkó a seggedben jön és tol. Valamiért fékezni kell, simán elüt. Bár nekem tipikus "fehér furgonos" balesetem volt, de nem kívánom senkinek. Nem lehet hogy "csináltok azt amit akartok" hozzáállással viszonyuljunk mi motorosok a többi közlekedőhöz, mert mi a bőrünket visszük vásárra (aki ismer az tudja hogy szó szerint:-). Én is találkoztam már büdösbogáral aki (miután jópáran jelezték hogy mehetek és lekormányozták az autójukat előlem), ő direkt nem és inkább elém állt. (Bordó Laguna és még a rendszámra is emlékszem, hehe abban az évben csak ő volt bunkó a 16000 kilométer motorozásom alatt) Nem volt kellemes 40 fokban bőrruhában olajhűtött 1450 köbcentivel a seggem alatt araszolni, de ha ez neki kéjes élvezetet jelentett aakor legalább neki jó volt. Soha nem derogált kivárni a soromat, főleg hogy 1,20 széles a motorom nem is szoktam erőltetni a sávok között közlekedést. Minek. Egyszer úgyis odaérek, és a motoron töltött idő számít, nem a kilométerek.
Na taknyos bolhát minden motorosnak...
nagyzee 2008.03.29. 13:50:14
Nzoltan 2008.03.29. 13:57:31
Nekem nics autóm mert állítólag nekem nem tellik rá(az autósok szerint).
:-D
lápi lidérc 2008.03.29. 14:03:34
"azt erdekes modon senki sem vette figyelembe, hogy a következö lampanal utolerte a motoros. tehat semmi ertelme nemvolt veszelyeztetni az eletet"
Na ja, jókat szoktam röhögni pl. a Kerepesin, amikor elhúz mellettem 90-nel a szakember, azán a következő lámpánál, ahol ő megáll, én meg menetből érek oda, én mellette, azán megint ő, következő lámpánál megint én, és ezt így végig.
Egynek sincs annyi esze, hogy ha 60-nal menne, akkor folyamatosan, egy tempóban végig tudna menni (a Keletiig, mert ott a gyalogátkelő lámpáját valamiért nem állították hozzá a többihez, az mindig megfogja a közlekedőket, éjjel-nappal), nem a padlógáz-fék variációkkal.
lápi lidérc 2008.03.29. 14:07:27
"bringásként hadd emlékeztessek minden autóst arra, hogy a sáv szélén haladni részemről előzékeny kedvesség, hogy elférjenek, és nem kötelesség betartása."
Én meg hadd emlékzetesselek arra, hogy bringásként az út szélétől 1 m-en belül kell haladnod. Szóval bizony kötelesség.
Talán bringásoknak is olvasni kéne a KRESZ-t.
lápi lidérc 2008.03.29. 14:14:29
"Sőt, ha autóúton közlekedek biciklivel, eszembe se jut a sáv legszélére húzódni,"
Ha jól emlékszem, autóúton és autópályán egyáltalán nem biciklizhetsz.
GIjoe 2008.03.29. 14:40:08
szeretem es figyelek a motorosokra, mindig elengedem oket stb de neha nagyon bunkok es feltartjak, sot veszelyezetik a forgalomban levoket.
GIjoe 2008.03.29. 14:42:43
na a bringas a masik....
foleg az ontudatos fajta...az mar tenyleg veszelyes ahogy ok kozelednek neha. komolyan, es nem ertem miert?? az az erzesem neha, hogy direkt csinaljak
"csak azertis ott fogok menni"
Donor 2008.03.29. 14:44:33
Angliában a kresz szerint is bemehetnek 2 kocsisor közé. Másik hogy felcuccolt motorral, konvojban a Magyarok is pont így motoroznak mint az Angolok. Igaz baromira szoktak minket utálni az autósok amikor 50 motor tök szabályosan városban 50 nyilt úton 80-90-el megy :D nem értem hol vannak azok a hűde szabályos autósok akik az orrunk alá dörgölik hogy túl gyorsan megyünk, mert a konvojt senki nem követi, csak előzgeti.
kranführer 2008.03.29. 14:56:03
Csak nem chopperes őrültek vagytok? (Mint mi...)
majdazteneldontom (törölt) 2008.03.29. 14:57:01
Kisikasa · http://autozz.blog.hu 2008.03.29. 14:58:04
Donor 2008.03.29. 15:07:01
Aknek nem világos van autóm, nagymotorom, kismotorom, és bringám, ráadásul rendszeresen közlekedek mindegyikkel (mikor melyik jobb a célra), ellentétben az itt nyálukat fröcsögtető autósokkal akik kizárólag autóval közlekednek, és fogalmuk sincs milyen a másik oldalon. Az empátiájuk hiánya valamint az önző egoizmusuk pedig megakadályozza őket abban hogy kicsit is belegondoljanak a másik fél helyzetébe.
Mellesleg kis odafigyeléssel és előzékenységgel sem autósként, sem motorosként, sem bringásként nem jellemző hogy bárkivel konfliktusba kerüljek. Én el tudok menni érdekes módon a bringástól akkor is ha visszaelőz utána, tőlem is el tud menni a bringás, mert hagyok neki helyet.
Szerintem is kötelezővé kellene tenni a motoros (és/vagy) bringás rutinszerzést, de nem 3 órában, hanem legalább fél év intenzív városi közlekedésben, de persze azzal szoktak jönni, hogy nem válalják mert veszélyes. Na látjátok a motorosnak/bringásnak ebben a veszélyes, autósoknak kialakított környezetben kell életben maradnia. Nem hiszem hogy bárki aki motorozott meglepőnek tartja hogy a motorosok csak iránymutatásnak tartják a kreszt. Ugyanis azt autósoknak írták, a motorosokra vonatkozó részek talán 100éve kerültek bele azóta nem modernizálták nálunk.
túlélő 2008.03.29. 15:12:48
Másik eset. A 6-os kivezetőjén Bp-ről Érdre mentem, és az előttem sárgára váltó lámpánál (mire odaértem, már piros volt) szép finom lassítással megálltam. A mögöttem száguldó kamion nem így gondolta, úgyhogy rendesen összetört. (Egyébként még vitatkozni is akart, hogy csak sárga volt, nem piros:) és ha igen, akkor mi van?)Totálkáros lett az autóm... Én a jobb hátsó ajtón tudtam kijönni, a többi használhatalanná gyűrődött. Mi lett volna, ha motorral vagyok?!
GospeLL 2008.03.29. 15:18:15
Lehet, hogy ez csak ilyen urban legend, de azért van értelme. Szóval ha úgy látod sárgánál hogy a mögötted levő nem tud/fog megállni, akkor tovább kell hajtani még a pirosba való becsusszanást megkockáztatva is.
Aztán hogy a rendőrnek ezt hogy magyarázza el az ember, megint egy másik kérdés
Vladimir Harkonnen 2008.03.29. 15:21:00
Krisi 2008.03.29. 15:22:40
És akkor biztos oltanák rendesen, hogy kapja bem és védenék a Simsonost :)
Megint jókat derültem a hozzászólásokon, de inkább sírnom kéne, mennyire hiányzik itt pár emberből az emberiség.
Gondolok itt azokra, hogy "mit ugat be a motoros, úgyis szabálytalan, meg a biciklis is"
Én belátom, hogy se biciklivel, se motoron, se autóval nem tartom be a kreszt 100%-ig.
De nem azért, mert jól esik szabélytalankodni, hanem mert túl akarom élni az utazást.
Biciklivel meg mehetek bárhogy, leugatnak. Mert ha a sávok közt megyek (és álló autók mellett megyek el), akkor rögtön hűdeköcsög vagyok, viszont ha beállok ugyanúgy, mint az autók és megyek gyökkettővel, akkor meg beszólnak, hogy miért foglalom a sávot, miért nem előzök.
Ennyit a magyar autós társadalomról. (beleértve magamat is) Az autó nem városba való. Pláne ahogy nálunk vezetnbek egyesek.
Ja, és kedves motorosokat bicikliseket fikázó autós cimboráim, az ugasson, aki még sose váltott sávot index nélkül, mindig beköti magát, sose ment 50-es táblánál 51-et, stb. Ja, hogy ilyen nincs. Én kérek elnézést.
Itt most nem arról van szó, hogy ki ment 40 helyett 60-nal, hanem hogy ki ment át a piroson. A kettő azért nem ugyanaz, de sok embernek itt ezt hiába magyarázom.
Ja, és az oktassa a motorosokat/bicikliseket, aki lemotorozott ill. letekert már X ezer km-t Butapesten.
De aki még ki se mozdult fém kalitkájából, az okoskodhat, hogy hogyan kéne menni, de csak magát járatja le.
Donor 2008.03.29. 15:23:24
Nem mi interneten szerveződő szedetvedett társaság vagyunk minden kategóriával. Egy évben egyszer szoktunk közösen gurulni, ilyenkor kínosan ügyelünk arra hogy szabályosak és biztonságosak legyünk. Normális társaság, szóval ez nem szokott gondot okozni.
Amúgy ahogy a nevem is mutatja én inkább sportmotoros vagyok :D...mondjuk az is igaz, hogy egy 81'-es CB750-es naked Hondám van, ami manapság közelebb áll a chopperhez :)
Városi motornak meg egy MZ TS125-öst tartok. Ezzel már a kresz szerint is mehetek a sáv közepén 50-et :D
sniper 2008.03.29. 15:26:33
Ebbe a kategoriaba tartozik az osszes leugato comment iroja.
Tanuljatok meg vezetni b+.
pistabá 2008.03.29. 15:30:17
sniper 2008.03.29. 15:30:34
Akinek kedve tamad belekotni abba, hogy Szegeden joval lassabb a forgalom, mint mondjuk Pesten (meg akkor is, ha nincs dugo) annak ajanlok egy szegedi tripet, probalja ki.
Krisi 2008.03.29. 15:39:54
Aki ezt mondja, az egyszerűen buta, mást nem tudok rá mondani.
Persze, menjenek ott, kurvajó érzés, amikor a mindig szabályosan közlekedő autósok 70-nel mennek el a bal könyökömtől 5 centire, aztán ha elszámolják magukat és leviszem a tükröt, akkor nyilván én vagyok a hibás, mert hogy is képzelem, hogy Butapesten nem autóval közlekedek. Gratulálok...
hp 2008.03.29. 15:44:52
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.03.29. 15:46:06
Marhácska 2008.03.29. 15:50:55
Krisi 2008.03.29. 15:55:04
Csak a hozzáállással van a bajom, hogy sokan fröcsögve mondják, hogy "takarodjanak az utamból"
Én már megszoktam, hogy elhúznak mellettem, de ettől függetlenül nem esik jól, amikor minden áron meg akarnak előzni, mert "nehogymá' egy biciklis menjen előttem, mikor én sokkal gyorsabb vagyok"
És nem azt mondom, hogy minden biciklis mindig menjen az út közepén, de sokszor ha nem mennék ott, akkor a vesém már másban dolgozna :)
Marhácska 2008.03.29. 16:06:27
TRUCKMAN · http://www.hotdog.hu/user_prof.hot?user_id=598711 2008.03.29. 16:27:56
Balesetmentest-kellemest!
...mindenesetre bátor fickónak tartom azt, ki motort, vagy kecajt ragad, és furikázik közúton! Magyarországon!
F.O.S. 2008.03.29. 16:32:49
Ez a történet is arról szól,szerinmtem,hogy én most "k..va" fontos vagyok. Csak otthon hagytam a szirénám a rakétám és mindenki húzzon előlem!
Iskolában voltak ilyen hülye kifogások,hogy azért nincs kész a leckém,mert a nagymamám kutyáját kellett megetetni,stb.
Ja és a következő kapubejáróba meg befordulnék... És édesanyámat a legkedvesebb mosollyal oktatom ki,hogy melegzoknit is húzzon, mert megfázik.
Szevasztok!
hoseman 2008.03.29. 16:34:20
HelpDaren 2008.03.29. 16:41:01
Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.03.29. 16:41:54
Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.03.29. 16:45:12
Teve utca - Róbert Károly krt. kereszteződésében zöldre váltott lámpánál elindultam. Majd kénytelen voltam megállni, mert egy Buzukis úgy gondolta idézem: " Ha belátható a kereszteződés akkor át lehet menni a piros jelzésen." Mondom ő is úgy gondolta, még átfér. Nem rajta múlt..... :)
ehhe 2008.03.29. 16:46:01
Tudnád, milyen gyakori baleset, ha a lámpák szinkronjában egy iciri piciri tévedés van, és a kereszteződéshez nagy sebességgel érkezik két jármű:
1.úton) Ezen még átférek
2.úton) Ezen már átférek
Na pont az ilyen sárgánál még tolom neki ezerrel, hogy átférjek, lendületből jövök, tolom neki, mert már sárga, már majdnem vált párosok szoktak szépen nagy sebességgel középen randizni
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.29. 16:46:06
Krisi 2008.03.29. 16:50:20
Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.03.29. 16:52:14
Onnan nem messze van e kereszteződés(2-3 méter), ahol fogorvosnál volt az 17-es villamost akadályozó audis csaj.
kranführer 2008.03.29. 16:58:40
Mi is az interneten (indexen) szerveződött csapat vagyunk, de mára tartós a baráti viszony (mire jó a net?:-))) 125-1500 köbcentiig van itt minden... a Soltvadkerti bulira megyünk. Szabályokat betartjuk (ha lehet:-), nem a száguldozós tipusúak vagyunk.
Óccsó benzint Mindenkinek!!!:-))))
A témához: tavaly belémjött egy nő hátulról, már régóta a pirosnál várakoztam egyedül motorral, magam sem vagyok kis darab, meg a bringa se, de úgylátszik nem vett észre. Meglökött és a RK kidörrentője benézett a lökhárítóján. Annyi időm volt hogy elengedjem a féket. "Elnézést, elnézést!!!" sipítozott egy ötven körüli banya. Basszus ugyanígy csak sokkal súlyosabban ütöttek el egy srácot tavaly egy Merci Vitóval. Úgy hallottam amputálni kellett több testrészét. Vigyázzatok az alvó autósokkal.
rincewind 2008.03.29. 17:14:32
Ebből a hiányérzetből fakad az, hogy a túlélésedért "kell" szabálytalankodnod, amivel akarva akaratlanul megsérthetsz egy második vagy harmadik személyt az ő jövőre kivetített idealizált közlekedésében. Az illető szubjektíve jogosan lesz megsértve és innentől már csak pillanatnyi hangulata dönt. 50% eséllyel ő is valami szabálytalant lép, konkrét cselekedetére indokot most ne keressünk.
Pusztán arra szeretnék rámutatni, hogy amíg nem érzik MINDENHOL az emberek, hogy a szabályokat értelemmel és értük alkotják akkor ne csodálkozzunk, hogyha beleszoknak ebbe a szabálysértősdibe és pont emberi mivoltukból fakadólag nem fognak mindig tökéletesen dönteni, belegubancolódnak. Ezen a szinten nézve egyenrangúvá válik az smkp-s és a renault-s szabálytalansága is.
Saját szempontjából szerintem az jár jól, aki az egészet átlátja és miután felülemelkedett a rendszeren, alárendeli magát ennek azok érdekében, akik nem társai ebben. De erre ő is csak törekedni tud (az is aki azt mondja hogy ő így közlekedik) és valahol mindenki rákényszerül egy szabálytalan lépésre. Van akiben ez a mentalitás 99%-ban, van akinél 1%-ban van jelen.
Ezt el kell fogadnunk, mint ahogy azt is hogy valaki csak 8 általánosig jut. Ennek a helyzetnek a megváltoztatása, a közlekedési tudás átadása anélkül, hogy a rendszer minden kis mozzanatára rálátása legyen mindenkinek a KRESZ feladata (lenne).
myloh 2008.03.29. 17:15:15
Azért valljuk be GIjoe, hogy legalább annyi vadbarom van az autósok között, mint a motorosoknál - ha nem több!
Nem szoktam soha általánosítani, de a közlekedésnél kivételt teszek: a magyar közlekedési morál (lehet az autós, motoros, biciklis, gördeszkás és sorolhatnám) a nagy semmi után két lépéssel van.
A sárgán való áthajtásról annyit: optimális esetben mindannyiunk vizsgázott valamikor és a vizsgatételben szereplő kérdésnél, hogy "át lehet-e hajtani a jelzőlámpa narancs jelzésére" azt feleltük, hogy "ha már nem lehet biztonságosan megállni, akkor igen".
Nos, ez így elég relatív, kinek mi a biztonságos, de aki nem így gondolja, most adja le a jogsiját a legközelebbi hatóságnál.
Kicsi 2008.03.29. 17:41:28
Netuddki. 2008.03.29. 17:48:39
Követési távolság köcsögök!
Akinek nem inge...
Krisi 2008.03.29. 18:11:08
Aztán csupán reflexből belenéztem a jobb visszapillantó tükörbe - ugyan ki jönne jobbról -, és megláttam, hogy jobbról meg egy idióta biciklis akar elmenni. Majdnem elütöttem a hülyét (Lánchídon biciklivel, ráadásul jobbról előz? Észnél van??)
Szóval így esett, hogy egy motoros miatt majdnem elbasztam egy (szabálytalanul közlekedő) bringást.
Utólag belegondolva irónikus lett volna, hogy CriticalMass pólóban elütök egy biciklist :)
tappancs 2008.03.29. 18:11:40
aha.
akkor bezzeg nem féltek a közeli autósoktól, amikor cikkcakkban közlekedtek szélről a középső sávelválasztóra meg vissza....
ehhe 2008.03.29. 18:17:09
sáv közepén motorral, mi, hogy le ne szorítsanak?
aha.
akkor bezzeg nem féltek a közeli autósoktól, amikor cikkcakkban közlekedtek szélről a középső sávelválasztóra meg vissza.... "
egy motors sem tagadta, hogy vannak ilyen tirpákok. de ezért nem kell megpróbálni megölni az összeset. Egyszer láttam egy kopasz manust, aki járókelőket inzultált, ettől még nem kezdtem ez az összes kopaszra puskával vadászni, beleértve a 80 éves józsibácsit bakker...
Olvasd már el a postot, egy simsonos nem fog a kocsik között szlalomozni...
flugi 2008.03.29. 18:17:50
"Én meg hadd emlékzetesselek arra, hogy bringásként az út szélétől 1 m-en belül kell haladnod. Szóval bizony kötelesség.
Talán bringásoknak is olvasni kéne a KRESZ-t."
szerintem félreolvastál valamit. LEGALÁBB 1 métert ajánl a kresz, és nem legfeljebb.
Atika!!! 2008.03.29. 18:20:49
Szegedi csavo 2008.03.29. 18:31:14
tappancs 2008.03.29. 18:57:27
hogy mikkel hogyan szlalomoznak, azt meg nézd meg személyesen a deáktól a krisztináig.
én nagyon vigyázok a motorosokra és biciklisekre, nagyon előzékenyen vezetek, meg dinamikusan is, és ráadásul jól. de a hajam leteszem a logikátlanságoktól, hogy pl smkp-ral sáv közepén megy, megelőzni nem lehet, de a pirosnál, meg dugóban bezzeg kicentizve előre tolakodik. illene eldönteni, hogy elég nekik fél méter, de akkor ne is foglaljon egész sávot.
szg307 2008.03.29. 19:05:06
Na az ilyen barmoktól áll fél Budapest.
szg307 2008.03.29. 19:09:13
"A mopedes a bringáshoz hasonlóan gátló tényező nemcsak a 70km/h-s utakon, de a körúton is, ha mindig előrefurakszik, és újra, meg újra elédkerül. "
Nem éred utol, értsd meg. Ő minden lámpánál elsőnek fog indulni, te előtted pedig ott lesz az első lámpa sora, plusz a másodiké, plusz...
Akkor még egyszer megkérdem, hátha valaki ír rá példát is:
Mikor tartott fel valakit nagyobb forgalomban motoros? Tényleg érdekelne egy-egy valóságos példa.
szg307 2008.03.29. 19:16:55
A Frankel Leóról (Budáról) indultunk - én motorral, barátaim autóval) délután a csúcsforgalomban Miskolcra.
Ők beleakadtak a dugóba, araszoltak ahogyan kell. Én a sorok között kényelmesen mendegéltem. Ugyanazon az útvonalon közlekedtünk. Az autópályán is kényelmesen mentem. Majdnem otthon voltam, mire kikászálódtak Bp-ből.
közlekedő 2008.03.29. 19:29:15
Én minden szabályt betartok. Illetve őszinte leszek -igyekszem betartani. Biztonsági öv, sebesség betartása, záróvonal, követési távolság, index, stb ez az alap. Úgy gondolom, a KRESZ szabályai szerint közlekedem, sajnos, néha egy picit súrolom a szabályokat, de csak ha rákényszerítenek és azt is rövid ideig.
-előzékeny vagyok a tömegközlekedéssel szemben: igaz, amikor egy buszt engedtem el, rám ordibált egy kedves autós: - Szállj is át, te barom.
- a gyalogosokat mosolyogva engedem át a zebrán, nem mutogatok,
- ha valaki eltévedt az úton, keresi a lekanyarodást, türelmesen megvárom, lassítok,
- forgalom tempója szerint haladok, de nem rallyzok,
- nem oktatok ki senkit, nem mutogatok, csak fejcsóválok,
- villantással, kézmozdulattal, mosolyogva segítek ha valaki ki vagy be akar sorolni, de a pimasz tolakodást nem értékelem, s passzív magatartással jutalmazom.
Mindezek ellenére jelentettem fel motorost (nagy motor), mivel járdán, a gyalogosok(gyerekek) között szlalomozva haladt.Rendőrségi ügy lett belőle, de nem állt meg, mivel nem tudták a motorosra bizonyítani. Furcsa ország.Én szeretek még Pesten is vezetni, mivel jól közlekedem.
Tehát szabályosan közlekedem:mivel megfelelő időben vagy egy kicsit korábban indulok el, s nem sietek. (olyan ügyes vagyok, hogy be tudom osztani az időmet)
Úgy gondolom, hogy az út mindenkié, legyen az gyalogos, bicajos, motoros, autós, buszos, kamionos.S nem utálok senkit.
lápi lidérc 2008.03.29. 19:29:31
A szorosan az út szélén nem a te verziódat támsztja alá. Bizony, az legföljebb 1 méter.
Krisi 2008.03.29. 19:52:01
Nem tudtad, hogy az előre tolakodó motorosok/biciklisek miatt van dugó? De kis butus vagy! Csakis miattuk! Nem ám az autósok miatt :)
De kit könnyebb hibáztatni?
...
Greg36 2008.03.29. 20:01:06
Külföldi sofőrrel mentem a Róbert Károly kőrúton az Árpád-híd felé. Van ott egy lámpa, a Reiter Ferenc és a Lehel út között.
Belső sávban haladtunk, lámpa vált sárgára, már nem tudunk megállni. A Lehel úti lámpánál, kb 200 méterre előttünk egy autó, különben senki, keresztforgalom a mi lámpánknál ugye eleve semmi... Középső sávból Ford Sierra ekkor dönt úgy, hogy bevág elénk, majd meglátja a sárga lámpát és satufék. Nem ért át teljesen a sávunkba...
Céges Ford Transittal voltunk, azóta mosolygok a leszakadt lökhárítóján, valahányszor visszagondolok rá.
Bobby Baccala 2008.03.29. 21:39:07
respect! :)
Rocko- 2008.03.29. 22:10:10
kranführer 2008.03.29. 22:23:15
Király!:-))) Futok:-)))
Visszaveszem a régi 500-as bringámat kicsit gyakorolni, mégis csak 170 kiló és nem 350. Terápiás-ortopéd motorozással kell kezdenem mert 7 hónap kihagyás kicsit sok. Meg hogy abból négy hónap tolószék meg mankó volt az meg pláne. Dr. Kiss László jó munkát végzett, megmaradt a pata. Kicsit más méret lett, de már a napokban kész rá a cipő. Kértem rá koptatót a váltóhoz...:-)))
Rocko- 2008.03.29. 22:44:26
helyes. én már gondolkoztam a motorozáson, de valahogy a Te eseted, meg más mindig visszatart.
pl. amikor sötét, esős esti időben balról elhúz mellettem a motoros, aztán egy sarokkal odébb látom a motort feküdni a földön, ő meg megy tárgyalni a kedves autóssal. :)
kranführer · http://www.wild.hu 2008.03.29. 23:34:35
Üdv
k
tappancs 2008.03.30. 10:16:08
szg307:
Nem tudtad, hogy az előre tolakodó motorosok/biciklisek miatt van dugó? De kis butus vagy! Csakis miattuk! Nem ám az autósok miatt :)
De kit könnyebb hibáztatni?
...
......------------------------------------------
nem, nem. a dugó az iskolások miatt van. ez kiderült a tavaszi szünet első napján, amikor kiürült a város, és normálisan lehetett közlekedni, nem volt sehol sem dugó-
:D
Rocko- 2008.03.30. 13:11:04
helyes, jobbulást.
tappancs 2008.03.30. 10:16:08
hát, amikor a buszom nem tud menni, mert őkelmesége az Erzsébet hídon a buszsvban bringázik, akkor kérem bizony a bringás miatt van dugó.
TGV 2008.03.30. 13:44:42
buszsavban dugo! szepen feltorlodnak a buszok az Erzsebet hidon, mert a bringasnak 1 perccel tovabb tart aterni a hidon, mint egy busznak...
lol!
egyebkent pedig egyszeru! szelesebb buszsavokat!
t 2008.03.30. 13:55:03
Rocko- 2008.03.30. 15:20:35
hát ha a busz nem tudja kikerülni a bringást, akkor igen csak fel tudnak torlódni a buszok mögötte. ha meg nem enegdik ki az autósok, akkor pláne.
és nem szélesebb buszsáv kell, hanem az, h a bringás ne ott tekerjen.
hülyeség lenne emiatt szélesebb buszsáv. ez olyan, mint ha én kérném, h ne legyen biztonsági őr a bankban, mert így jobban ki tudom rabolni...
Szegeden_pesten_is_vezet 2008.03.30. 15:36:18
Aki biciklist, segédmotorost veszélyeztet, még ha az bénázik is, gondoljon arra,h az ő gyereke is azon fog ülni mondjuk 1x évesen.(és nem kell hozzá 4 sávos út...) Szerintem itt Renault-os volt a fasz. Átment sárgán/piroson. simsonost veszélyeztetve. Mi va, ha a szemben lévő zebrán meglátják,h zöld, és elkezdenek átszaladni. Tegyük fel, 4 sáv van keresztben, 60-ról megáll a zebra előtt, még ha egyből is fékez?
Az előzékenység mellett az előrelátás képessége is hiányzik az emberekből, és valószínűleg pont ők tartják magunkat jó, rutinos vezetőknek.
Krisi 2008.03.30. 16:22:55
Megsúgom, a bénák. Akik nem azt nézik, hogy átférnek-e, hanem azt, hogy zöld a lámpa, és mennek, mint a birkák. Ja, de aztán bennmaradnak a kereszteződés közepén?
Meg azok főleg, akik 500 métert mennek a belvárosban és emiatt kocsiba teszik a valagukat. Mert ha van autó, akkor kö-te-le-ző ám mindenhova azzal menni, megszűnik minden alternatíva.
Az meg külön vicc, amikor zöld a lámpa, de nem megyek, nehogy bennmaradjak, mögöttem meg dudál az inteligens.
Legvicesebb meg az volt, amikor zöld lámpánál megálltam, mert egy szirénázó mentőautó jött, ekkor is dudáltak mögöttem. Sok fhász.
És bárcsak olyan világban élnénk, ahol a bringások meg a motorosok miatt van dugó. Az lenne ám a gyönyör.
ottopappa 2008.03.30. 20:18:50
Én is szegedi vagyok. Hol történt?
Kisikasa · http://autozz.blog.hu 2008.03.30. 21:07:35
cso zsi 2008.03.30. 21:39:19
lápi lidérc:
"Én meg hadd emlékzetesselek arra, hogy bringásként az út szélétől 1 m-en belül kell haladnod. Szóval bizony kötelesség.
Talán bringásoknak is olvasni kéne a KRESZ-t."
szerintem félreolvastál valamit. LEGALÁBB 1 métert ajánl a kresz, és nem legfeljebb. "
Konkrétan hol "ajánl" ilyet a Kresz?
25. § (2) Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni. Lassú járművel, kerékpárral, állati erővel vont járművel, kézi kocsival, hajtott (vezetett) állattal, valamint lassan haladó járművel - ha az út- és forgalmi viszonyok lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb széléhez húzódva kell haladni. Párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten a jobbra tartásra a külön szabályok (36. §) az irányadók.
Amióta nincs (számonkérhető) bringás Kresz kötelezettség, azóta mindenki "tud" valamit.
Nekünk még volt. De a kommentelők többsége meg sem született akkor.
Az is tény, hogy Heves megye közútjain nem lehet elvárni senkitől az út szélén hajtást. Csak kamionok, és terepjárók képesek ott átlibbenni az úthibák fölött.
Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.03.31. 09:06:16
Valamelyik nap a Bécsi úton azért kaptam rosszalló pillantást, mert a 60-as táblánál nem óhajtottam 70-nél gyorsabban menni. Aztán a fószert 110-el alig lehetett utolérni (megnéztem). Utána szépen végigrongyolt a Vörösvári úton a BUSZ sávban. Képsorozat van róla.... :)
Dave 2008.03.31. 09:21:35
ex-dr. vuk 2008.03.31. 10:40:06
1. Gondoltam, hogy elojonnek azok, akik 'nahh a motoros jol megmagyarazta h o miert nem tartotta be a kreszt' - aki ugy gondolja, hogy smkp-al 40-nel es (parhuzamos kozlekedesben is) jobbra padkara huzodva kellene kozlekedni, az meg SOHA nem ment varosban erdemben kismotorral. De szerintem naggyal se.
2. Na nehogymar nekem azt kelljen nezegetnem, hogy a MOGOTTEM jovo at akar-e tolni.. Ha sargara valt, es NEM SATUFEKKEL meg tudok allni, akkor megallok. Ha en normal fekezessel meg tudok allni egy sarganal, akkor mogottem jovonek plane meg kell tudni, neki meg tobb ideje van felfogni, hogy NEM TUD atmenni a sargan, csak piroson. Azon meg ne kezdjunk el vitatkozni, hogy azon at szabad-e menni.
3. az 51-es simsonokat lehet kis- es nagymotorkent is hasznalni, attol fugg mire van vizsgaztatva. Tenyleg nem lattatok meg rendszamos simsont?
4. Szerintetek van ertelme atmenegetni a pirosokon? Elobb utobb biztos megfog az egyik, es akkor ugyis ugyanott vagy, mintha az elsonel megallsz es mesz tovabb normal tempoban..
5. @ ottopappa 2008.03.30. 20:18:50
Az eset a Rokus I elotti lampanal tortent (mars ter villamosmegallo), es a Damjanics utcai lampanal ertem utol, majd volt meg legalabb fel perc idonk arra, hogy o kianyazza magat.
6. Miutan en megalltam a pirosnal, kb 4-5 mp mulva egy robogos izombol atszaguldott a mar regota piroson. Szoval ez meg aztan tenyleg....
ex-dr. vuk 2008.03.31. 10:43:00
Perillustris 2008.04.01. 23:44:12
MU-HA-HA!
Johnny336 2008.04.02. 11:46:10
Sárgára létezik íratlan szabály: vagy gáz vagy fék. Csorgás kizárt...férj át rajta rendesen, biztonságosan, vagy állj meg, ha messze van.
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2008.04.03. 16:27:25
Én, mint motoros és autós is kijelentem, hogy én biza' átmenek azon a már nagyon sötét narancssárgán, ha valaki a seggembe akar tolni egy bordó rönót. Bocs, de leszarom a pontokat, mert inkább kapjon el a rend őre, minthogy alá kerüljek a mögöttem duhajkodó delikvensnek.
torró 2008.04.03. 19:35:53
ex-dr. vuk 2008.04.09. 13:34:10
Persze, de NEM veszfekeztem, hanem normal fekezes/lassitas. Tehat ha mogottem nem tartjak meg a kovetesi tavolsagot akkor a telipiroson is menjek csak szepen at?.. Hova lesz a vilag?