A Bajt a gyökerénél poszt egyenes folytatásaként elmesélem a tegnapi sztorimat..
Biciklizek egy NEM párhuzamos közlekedésre szolgáló úton. Egyszercsak egy tanulókocsi elkezd előzni (vagyis beállt mellém), majd azonnal fékez is, mivel egy zebra közeleg, rajta néppel. Egyszerre félkezünk, vagyis egymás mellett közlekedünk, ami (nem is kéne mondanom) rendkívül veszélyes szituáció. Nem is beszélve persze a gyalogátkelőhely előtti előzésről, ami szintén tilos.
Oktató (huszonéves susinacis) oldalán ablak félig lent, elég közelről NEM hallom, hogy tájékoztatná a tanulót a hibákról, szerintem úgy
gondolta, hogy ez jól van így. Gondoltam tájékoztatom, hogy mégsem, és egy mondatban SZÉPEN (nem anyázva) összefoglaltam a problémámat. Egy "Miről beszélsz b*zmeg???" válasz biztosított arról, hogy nincs értelme a szavak útján történő további érvelésnek, így elhúztam (a tanuló lassabban indult).
De amiért ezt írom, mert ez eddig még semmi. Kb. 7-800 méterrel később, több irányváltás után elhúz mellettem az említett tanulókocsi kb 20 cm oldaltávolsággal... Ezzel egyidejűleg az oktató félreérthetetlen jelzéssel adja tudtomra nemtetszését.
Két dologra mernék sok pénzt tenni:
- Az útvonalunk egyezése NEM véletlen
- Mintahogy az sem, hogy a tanuló ilyen közel jött (szembe nem jöttek): szinte teljesen biztos, hogy utasításba kapta a dolgot.
Felmerül bennem a kérdés, hogy EZ??? Ez tanítja a jövő autovezetőit???
Gyerekek... Azt hiszem a közlekedési morál szignifikáns változására még sokat kell várnunk.
Homokszem a gépezetben
2008.04.09. 13:46 :: Kisikasa
Ismét egy nem túl pozitív kicsengésű kis történet Vuk tollából, egy oktatóról, aki a gázoljunk át mindenkin és mindenen magatartás továbbadásában látszik jeleskedni. Félő, hogy a keze alól kikerülő vezetőkre is ragad ebből a viselkedésből, de titkon reméljük, hogy felismerik, hogy ez nem követendő.
39 komment
Címkék: oktatás közlekedés autó kerékpár veszélyes kresz tanuló
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
kp 2008.04.09. 13:56:03
X 2008.04.09. 14:20:34
_ismeretlen tettes_ ellen, aki... és leírod pontosan!
beavereater 2008.04.09. 14:22:11
fury 2008.04.09. 14:48:07
KIZS 2008.04.09. 15:30:41
A KRESZ 2.0 -ben erre majd biztosan odafigyelnek (persze).
ex-dr. vuk 2008.04.09. 15:35:03
A mellette ELhaladas (ezt hivjak elozesnek) valoban szabalyos. De az, hogy bejon mellem, aztan ugy megyunk folyamatosan, na az mar nem. Elozzon meg, semmi bajom vele. De ne ugy h elkezdi, felig megeloz, aztan befekez.
Egyebkent az is elozesnek szamit, csak 1 nyomsavon haladokat idonkent akkor is szabad elozni, amikor mast nem. Nezz utana!
Olyan is volt mar, hogy nekiallt elozni, az elso kerekem mar a hatso ajtonal volt, amikor elkezdett jobbra indexelni. Satufek, anyazas, o meg mondja h hat de nem akart o kanyarodni meg, mert latott. Na de akkor az anyjaer kezd el elozni ha tudja hogy jobbra megy?..
ex-dr. vuk 2008.04.09. 15:36:26
goes 2008.04.09. 16:50:01
Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.04.09. 16:52:12
Gabe2 2008.04.09. 17:16:49
vjalle76 2008.04.09. 17:26:59
insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.04.09. 17:37:41
Szeretemabringasokat 2008.04.09. 17:59:25
kecskeméti 2008.04.09. 18:07:52
nm 2008.04.09. 19:10:00
Cserebe az esernyom felevel enyhen megkocogtattam az ajtot, ahogy elhaladt mellettem: semmi karcolast, vagy hibat nem okozott.
Kocsi megall, elkezd anyazni az oktato, hogy mi a faszt kepzelek, szetveri a kepemet, hogy tonkreteszem az autojat.
Mondtam neki, hogy remelem a kozeljovoben elveszik az oktatoi engedelyet, ha meg a zebrat sem oktatja a tanulonak.
Szellemi es moralis gyozelmem biztos tudataban hatat forditottam neki es otthagytam.
Tudom, hogy ez nem varosfuggo, de valahogy Egerben tulsagosan feltuno a szamomra a (tanulo)vezetok hianyossagai. 10 alkalombol 8x csak akkor hajlandoak megallni, ha mar elutnenek. A zebran.
kettesgolf 2008.04.09. 19:19:24
nm-től szeretném kérdezni, hogy az incidens melyik autósiskola melyik autójával történt???
Gera 2008.04.09. 19:31:04
gramercy (törölt) 2008.04.09. 19:31:18
vagy az 1-es főúton
vagy bármelyik másik főúton
AKÁRHOL megyek, szinte mindig van biciklis a főúton, pedig TILOS
a szabály az szabály, ha nincs bicikliút és/vagy mellékút A és B pont között akkor a drótszamarat bizony hátra kell hagyni és marad a tömegközlekedés
végülis, ha elütlek, te halsz meg....
Manyizga (törölt) 2008.04.09. 19:41:39
Ha megáll: szív, mert megbüntetik. (Közúti baleset okozása, nem megfelelő oldaltávolság tartása, stb. járhat a bíróságra)
Ha nem áll meg: feljelentés cserbenhagyásért.
Az autó oldalán a horpadást/karistolást meg szépen magyarázza, hogy elütött egy biciklist...
Kangörény 2008.04.09. 19:41:40
Dr. Panasz Muki 2008.04.09. 19:48:44
nm 2008.04.09. 19:50:12
kettesgolf 2008.04.09. 20:24:44
Az egyébként biztos, hogy nem lehet annyi idő alatt megtanulni vezetni, amelyet forgalomban le
kell vezetni!
Ja, és szerintem túl sokat kell a városi forgalomban vezetni, és egy tanulót nem nagyon visznek ki lakott területen kívülre ( volt vagy 5 távolsági út), de ha kihúzza az ember vizsgán a távolságit azért elvárják, hogy úgy vezessen, mint egy "profi" :(
Én pl. sötétben sem vezettem, nem mentem sem autóúton, sem autópályán.
Még egy fontos dolgot megtaníthatnának a tanulóknak: AZ ELŐZÉST !!!
Tehát így is rengeteg hiányosság van, nem lenne szabad, hogy még az oktatók is rosszul, vagy a tahóságra tanítsák a tanulókat!
Krisi 2008.04.09. 20:40:52
Az tényleg nagy hiba, hogy előzni nem tanítanak meg, az a legveszélyesebb manőver, és nem tanítják meg, jöjj rá magad.
Itt meg nem arról van szó, hogy a biciklisek 90%-a szabálytalan (én is az vagyok, nem tagadom), hanem arról, hogy ha (kivételesen) szabályosan megy a kerékpáros, akkor miért szopatja meg egy tarparaszt oktató úgy, hogy közben az életére tör? Mert neki csak egy fényezés, viszont a biciklis családjának temetés. Mindenki döntse el maga.
Ennyi erővel elkezdhetném magyarázni, hogy hány autó megy 30-as táblánál 30 alatt, hasonló lenne az arány.
Azt meg én sem értem, hogy miért mennek biciklis bajtársaim főútvonalon, de most kurvára nem erről van szó. Sőt, múltkor egy autós majdnem elbaszott, akkor ezek után minden autós köcsög? Ne legyünk már óvodások, könyörgöm!
Krisi 2008.04.09. 20:43:00
kispia 2008.04.09. 22:59:19
Atesz 2008.04.09. 23:14:19
fury 2008.04.09. 23:28:58
Radical Massza 2008.04.09. 23:45:29
Az egyetlen explicit tiltás a kerékpározást tiltó táblán kívül az alábbi, amely főútvonalakra vonatkoztatható:
(54. § (1)
7) Tilos
a) főútvonalon 12. életévét be nem töltött személynek kerékpározni;
Ennyi. Tragikus, hogy ennyire nem ismerik a jogosítvánnyal közlekedők a szabályokat, de a kerékpárosokat, akiket senki nem kötelez kresz ismeretekre, szorgosan számonkérik ugyanezek a félműveltek.
aqweren 2008.04.10. 00:09:38
Golf II:
Az tényleg nagy hiba, hogy előzni nem tanítanak meg, az a legveszélyesebb manőver, és nem tanítják meg, jöjj rá magad."
Nekem ez volt az első amit hiányoltam amikor meglett a jogsi, csak nem tudom hogy lenne kivitelezhető....addig mennének az oktatóval a főúton amíg nem találnak egy lassabbat? Vagy két oktató összebeszélne hogy előzgessék egymást? :) Azzal együtt nekem is hiányzott és sokszor a mai napig belémáll az ideg ha előzni kell...
A másik ami jó jött volna ha tanítják az a vontatott jármű vezetése...az nem lenne olyan nehezen kivitelezhető, és legalább nem forgalomban jönne rá az ember hogy milyen fékrásegítés nélkül közlekedni....meg mire kell figyelni, meg egyáltalán.
Különben meg amíg az alapokat nem lehet rendesen megtanítani, addig mit akarunk? Előzés? Ugyammá....
aqweren 2008.04.10. 00:14:04
ihatethisindapassthingy 2008.04.10. 07:25:34
ex-dr. vuk 2008.04.10. 08:17:27
Ez igy ebben a formaban NEM igaz, hogy fouton tilos biciklizni. Nezz utana. Ha kint van a tilto tabla, akkor persze tenyleg tilos, de egyeb esetben szabad.
Alapbol tilos autouton vagy autopalyan.
ex-dr. vuk 2008.04.10. 08:20:53
De szinte tudtam h valaki elojon, hogy mert a kocsog bringasok is. Koszonjuk. Kurvara nem ez volt az iromany lenyege.
Dr Evil 2008.04.10. 11:05:36
Ugy gondolom az elozes es a megallas kozben egyaltalan nem voltal veszelyben. Hallottam mar sok bringas balesetrol, egyik sem ilyen okbol tortent. Az auto hangos es nagy es ilyeszto kozelrol, meg hat ki tudja merre kanyarodik a kovetkezo pillanatban, de erre a stresszre fel kell keszulni annak aki kimegy kozejuk. Meg meg nagyon sok mas stresszre, es arra is hogy ha valakinek 'szolsz' az igy fog ra reagalni, tok mindegy hogy autos, bicajos vagy gyalogos az illeto, egyik sem hibazik sohasem onmaga szerint... ezert az 'elmagyarazas' nagyon ritkan eri el celjat (ami gondolom szinten nem ujdonsag annak aki az utakat jarja) hanem inkabb provokalja az illetot.
Lehet hogy igazad van abban hogy a KRESZ szerint ez nem volt szabalyos, mert kozvetlenul a zebra elott nem szabad elozni (meg kerakparost sem) de sokminden tortenhetett - te rogton a nemtorodomseget, szandekossagot vetted elo - pld egyszeruen azt hitte, meg tud elozni meg a zebra elott, a tanulo kicsit elnezte a sebessegedet, es az oktato nem avatkozott kozbe mert ugy itlete meg nem all fenn veszelyhelzet, vagy szimplan maskepp iteltek meg a zebra 'kozvetlen kozelet'.
xjr400 2008.04.10. 11:20:15
Iszonyatos felelősség van a kezükben.
Nagyban hozzájárulhatnának a közlekedési morál jobbá tételéhez.
ex-dr. vuk 2008.04.10. 12:15:55
Igazad van abban, hogy az utakon ez a helyzet, es erre fel kell keszulni - fel is vagyok. DE! Ez a blog talan pont azert van, hogy ezen valtoztassunk :)
Es a nem parhuzamos kozlekedesre szolgalo uton parhuzamosan kozlekedni VESZELYES! Pl. szembejovo kerul/eloz, te lehuzodsz, es NEM szamitasz a jobbra melletted levo biciklisre/motorosra. Mertugye jobbrol elozni tilos, felig megelozni valakit szinten. Maris megvan a padkara leszoritas tipikus esete.
De a post lenyege az volt, hogy talan egy OKTATONAK nem ugy kene hozzallni az ilyen kerdesekre, hogy akkor utanaeredunk es rahuzzuk a kormanyt a biciklisre. Masnak se, de az OKTATONAK PLANE! Tudod, van olyan hogy peldamutatas, ami sajnos megintcsak kiveszoben van az orszagbol (lasd rendorsegi, kozteruletfelugyelok szabalyszegesei).
Perillustris 2008.04.13. 23:02:41
A szó, amit keresel: bocsánat.
Ezt elnézted. Nem kicsit, nagyon.
Tök jó, hogy van jogsid.
Wick 2008.04.14. 09:50:58
Az egy nyomon haladó jármű (kerékpár, motor oldalkocsi nélkül satöbbi) előzését még akkor is megkezdheti, ha amúgy előzni tilos vagy záróvonal van.
Érdekes adalék: amikor vizsgáztam anno, egy sokvágányos vasúti átkelőhöz értünk a rendezőpályaudvar előtt. Szép hosszú mókának ígérkezett, mivel az öreg előttem tolta a kordét, az pedig kétnyomon haladó, nem szabad előzni vasúti átkelőhelyen... csak kerülni... mert amit nem tiltanak azt ugye szabad... kiüvöltöttem az öregre, hogy mondja már meg hány óra, az letette a kiskocsit, megnézte a vekkert, közben lepadlóztam az egyhat dezsőt, hadd füstöljön a szívódízel.
A vizsgabiztos agya persze ledobta az ékszíjat, de miután tisztáztuk, hogy a szó technikai értelmében itt szó sincs előzésről, sőt, voltaképpen azért is kommunikáltam az öreggel előtte, hogy kikerülés legyen a dologból, itt az öreg volt szabálytalan, mivel vasuti átkelőhelyen megállni és várakozni tilos van ugyebár, arról én meg nem tehetek, ki kellett kerülnöm, pláne hogy a szabad továbbhaladást csak így láttam biztosítottnak, satöbbi satöbbi... :-) a végén már röhögött a vizsgabiztos... :-DD