Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Homokszem a gépezetben

2008.04.09. 13:46 :: Kisikasa

Ismét egy nem túl pozitív kicsengésű kis történet Vuk tollából, egy oktatóról, aki a gázoljunk át mindenkin és mindenen magatartás továbbadásában látszik jeleskedni. Félő, hogy a keze alól kikerülő vezetőkre is ragad ebből a viselkedésből, de titkon reméljük, hogy  felismerik, hogy ez nem követendő.
A Bajt a gyökerénél poszt egyenes folytatásaként elmesélem a tegnapi sztorimat..



Biciklizek egy NEM párhuzamos közlekedésre szolgáló úton. Egyszercsak egy tanulókocsi elkezd előzni (vagyis beállt mellém), majd azonnal fékez is, mivel egy zebra közeleg, rajta néppel. Egyszerre félkezünk, vagyis egymás mellett közlekedünk, ami (nem is kéne mondanom) rendkívül veszélyes szituáció. Nem is beszélve persze a gyalogátkelőhely előtti előzésről, ami szintén tilos.

Oktató (huszonéves susinacis) oldalán ablak félig lent, elég közelről NEM hallom, hogy tájékoztatná a tanulót a hibákról, szerintem úgy
gondolta, hogy ez jól van így. Gondoltam tájékoztatom, hogy mégsem, és egy mondatban SZÉPEN (nem anyázva) összefoglaltam a problémámat. Egy "Miről beszélsz b*zmeg???" válasz biztosított arról, hogy nincs értelme a szavak útján történő további érvelésnek, így elhúztam (a tanuló lassabban indult).

De amiért ezt írom, mert ez eddig még semmi. Kb. 7-800 méterrel később, több irányváltás után elhúz mellettem az említett tanulókocsi kb 20 cm oldaltávolsággal... Ezzel egyidejűleg az oktató félreérthetetlen jelzéssel adja tudtomra nemtetszését.

Két dologra mernék sok pénzt tenni:
- Az útvonalunk egyezése NEM véletlen
- Mintahogy az sem, hogy a tanuló ilyen közel jött (szembe nem jöttek): szinte teljesen biztos, hogy utasításba kapta a dolgot.

Felmerül bennem a kérdés, hogy EZ??? Ez tanítja a jövő autovezetőit???
Gyerekek... Azt hiszem a közlekedési morál szignifikáns változására még sokat kell várnunk.

39 komment

Címkék: oktatás közlekedés autó kerékpár veszélyes kresz tanuló

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kp 2008.04.09. 13:56:03

Sajnos egyre több az ilyen...

X 2008.04.09. 14:20:34

Rendszámát tudod? Menj feljelenteni veszélyeztetésért. Lehet, hogy nem tudod bizonyítani, sőt biztos is, DE szívathatod vele hosszú hónapokig. Jogállam. :D

_ismeretlen tettes_ ellen, aki... és leírod pontosan!

beavereater 2008.04.09. 14:22:11

Ilyenkor jó a gázspray, befújni az ablakon egy adagot, aztán lássanak ki a takonyfüggöny mögül... :)

fury 2008.04.09. 14:48:07

Gránát be az ablakon...rohadjon meg a susinacijával eggyütt..végigkaristoltam volna a szarját,lámpától lámpáig.Faszkalap.

KIZS 2008.04.09. 15:30:41

Kerékpár "előzése" nem előzés, a mellette való elhaladás pedig nem "párhuzamos közlekedés". Motorkerékpárnál is. Persze ettől függetlenül amit csináltak az butaság volt.

A KRESZ 2.0 -ben erre majd biztosan odafigyelnek (persze).

ex-dr. vuk 2008.04.09. 15:35:03

@ KIZS 2008.04.09. 15:30:41

A mellette ELhaladas (ezt hivjak elozesnek) valoban szabalyos. De az, hogy bejon mellem, aztan ugy megyunk folyamatosan, na az mar nem. Elozzon meg, semmi bajom vele. De ne ugy h elkezdi, felig megeloz, aztan befekez.

Egyebkent az is elozesnek szamit, csak 1 nyomsavon haladokat idonkent akkor is szabad elozni, amikor mast nem. Nezz utana!

Olyan is volt mar, hogy nekiallt elozni, az elso kerekem mar a hatso ajtonal volt, amikor elkezdett jobbra indexelni. Satufek, anyazas, o meg mondja h hat de nem akart o kanyarodni meg, mert latott. Na de akkor az anyjaer kezd el elozni ha tudja hogy jobbra megy?..

ex-dr. vuk 2008.04.09. 15:36:26

Ja, es persze nyilvanvalo volt, hogy szabalytalan, meg el is nezem neki, mert T-betus, nincs is ezzel baj. Itt a kulcs az oktato volt, aki eloszor csak bunko, kesobb kozveszelyesen fasz volt.

goes 2008.04.09. 16:50:01

Bárki lehet oktató, és észrevételem szerint a nagytöbbség nem egy észlény.

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.04.09. 16:52:12

Oktatóautóban az oktató az autót vezető. Foadok, hogy az oktató a J1-ről kormányzott és nem a tanuló "centizett" :)

Gabe2 2008.04.09. 17:16:49

Ilyenkor kulcsot kissé kitartani, oldalát végigkarcolni (aztán Bacc papucs és egyebek)

vjalle76 2008.04.09. 17:26:59

Nem csalodtam, a kommentezok is hozzak a szinvonalat :) Meg kell kulcsolni, ez a jo megoldas minden problemara.

insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.04.09. 17:37:41

Ha tudod az iskola nevét, az autó tipusát, akkor az iskolánál tegyél panaszt + a felügyeleti szervüknél. Hígul az oktatóknál is az álomány.

Szeretemabringasokat 2008.04.09. 17:59:25

Ez annyira szánalmas dolog, hogy szegény mindig SZABÁLYOS kerékpárosokat a vérengző, kresz vizsgát tevő autósok bántják.

kecskeméti 2008.04.09. 18:07:52

Kecskemét, Kobela autósiskola több oktatója is majdnem ELÜTÖTT A ZEBREÁN. Ha az oktatók nem ismerik a jobbkezet, meg hogy a zebre elsőbbséget jelent, akkor ki? Nem kéne őket titokban felülvizsgálni, és az alkalmatlanokat KIPENDERÍTENI?

nm 2008.04.09. 19:10:00

Egerben a foiskola fele meno uton keltem at egyszer, normalisan a zebran. Az egyiken meg atjutottam, es lattam a masikhoz kozeledve, hogy jobbrol jon egy tanulovezeto. Kivancsi voltam, igy leleptem a zebrara. Szemkontaktus megvolt mar jo regen a vezetovel. Szoval leleptem, de a kocsi elhuzott elottem.
Cserebe az esernyom felevel enyhen megkocogtattam az ajtot, ahogy elhaladt mellettem: semmi karcolast, vagy hibat nem okozott.

Kocsi megall, elkezd anyazni az oktato, hogy mi a faszt kepzelek, szetveri a kepemet, hogy tonkreteszem az autojat.

Mondtam neki, hogy remelem a kozeljovoben elveszik az oktatoi engedelyet, ha meg a zebrat sem oktatja a tanulonak.

Szellemi es moralis gyozelmem biztos tudataban hatat forditottam neki es otthagytam.

Tudom, hogy ez nem varosfuggo, de valahogy Egerben tulsagosan feltuno a szamomra a (tanulo)vezetok hianyossagai. 10 alkalombol 8x csak akkor hajlandoak megallni, ha mar elutnenek. A zebran.

kettesgolf 2008.04.09. 19:19:24

Én is Egerben tanultam vezetni, nekem hála az Istennek jó oktatóm volt:) Viszont láttam olyan dolgokat, hogy az oktató bennt dohányzott, és újságot olvasott, ami számomra elfogadhatatlan.
nm-től szeretném kérdezni, hogy az incidens melyik autósiskola melyik autójával történt???

Gera 2008.04.09. 19:31:04

Mikor én nem álltam meg a zebránál, hogy elengedjem az út szélén toporgó gyalogot, az oktató nem szólt semmit, csak beleállt a fékbe :) Motor lefullad, égek mint az olajos rongy, asszem többször nem is fordult elő :)

gramercy (törölt) 2008.04.09. 19:31:18

inkább arról kéne írni, amikor a 8-as főút 2x2sávos részén ahol 110-zel lehet menni BICIKLIZNEK

vagy az 1-es főúton

vagy bármelyik másik főúton

AKÁRHOL megyek, szinte mindig van biciklis a főúton, pedig TILOS


a szabály az szabály, ha nincs bicikliút és/vagy mellékút A és B pont között akkor a drótszamarat bizony hátra kell hagyni és marad a tömegközlekedés

végülis, ha elütlek, te halsz meg....

Manyizga (törölt) 2008.04.09. 19:41:39

Hát... én jól belerúgnék az oldalába, aztán meg ha megáll, eldobnám magam oldalra, és ordítanék, hogy hívjanak mentőt!
Ha megáll: szív, mert megbüntetik. (Közúti baleset okozása, nem megfelelő oldaltávolság tartása, stb. járhat a bíróságra)
Ha nem áll meg: feljelentés cserbenhagyásért.
Az autó oldalán a horpadást/karistolást meg szépen magyarázza, hogy elütött egy biciklist...

Kangörény 2008.04.09. 19:41:40

vjalle, miért mi lenne a megoldás? Megvuduzni a balfaszokat, vagy mi? A kulcsos módszer jó, mert legalább elbaszod a napját egy köcsögnek. Ettől persze köcsög marad, de mivel ezen nem lehet változtatni, marad az édes bosszú.

Dr. Panasz Muki 2008.04.09. 19:48:44

Rendszámmal, személyleírással feljelenteni - ha dolgozott, nehéz letagadni. Ki fogják hallgatni, lesz néhány nehéz napja. Ha meg akadnak szemtanúk, mégjobb.

nm 2008.04.09. 19:50:12

kettesgolf: sajnos mar nem emlekszem (bpesti vagyok, csak a konzultaciokkor jartam a varosban - ez is valamikor meg januarban volt, es nem is alltam meg annyira, hogy szemugyre vegyem a kocsit), talan egy feher corsa volt. Mar az elejetol fogva tudtam hogy ele fogok lepni, szoval iranyitva volt az egesz - igy meg sem fordult a fejemben, hogy felhuzzam magam rajta vagy hogy barmi kesobbi utozongeje legyen.

kettesgolf 2008.04.09. 20:24:44

Nem gond, köszönöm a gyors választ :)
Az egyébként biztos, hogy nem lehet annyi idő alatt megtanulni vezetni, amelyet forgalomban le
kell vezetni!
Ja, és szerintem túl sokat kell a városi forgalomban vezetni, és egy tanulót nem nagyon visznek ki lakott területen kívülre ( volt vagy 5 távolsági út), de ha kihúzza az ember vizsgán a távolságit azért elvárják, hogy úgy vezessen, mint egy "profi" :(
Én pl. sötétben sem vezettem, nem mentem sem autóúton, sem autópályán.
Még egy fontos dolgot megtaníthatnának a tanulóknak: AZ ELŐZÉST !!!
Tehát így is rengeteg hiányosság van, nem lenne szabad, hogy még az oktatók is rosszul, vagy a tahóságra tanítsák a tanulókat!

Krisi 2008.04.09. 20:40:52

Golf II:
Az tényleg nagy hiba, hogy előzni nem tanítanak meg, az a legveszélyesebb manőver, és nem tanítják meg, jöjj rá magad.

Itt meg nem arról van szó, hogy a biciklisek 90%-a szabálytalan (én is az vagyok, nem tagadom), hanem arról, hogy ha (kivételesen) szabályosan megy a kerékpáros, akkor miért szopatja meg egy tarparaszt oktató úgy, hogy közben az életére tör? Mert neki csak egy fényezés, viszont a biciklis családjának temetés. Mindenki döntse el maga.

Ennyi erővel elkezdhetném magyarázni, hogy hány autó megy 30-as táblánál 30 alatt, hasonló lenne az arány.

Azt meg én sem értem, hogy miért mennek biciklis bajtársaim főútvonalon, de most kurvára nem erről van szó. Sőt, múltkor egy autós majdnem elbaszott, akkor ezek után minden autós köcsög? Ne legyünk már óvodások, könyörgöm!

Krisi 2008.04.09. 20:43:00

Ja, és Kisikasa: Nagyon király ez a rajz, hol találtad? Gúgli?

kispia 2008.04.09. 22:59:19

Én 89-ben szereztem a jogositványt,akkor még ugy tanitották,hogy gyalogos átkelőhely előtt még bringát is tilos előzni!!változott ez azóta,és csak én maradtam le?

Atesz 2008.04.09. 23:14:19

Emberek azok is, nagy a szórás... Amikor 10 évvel ezelött megtudtam, egyik osztálytársam apja fog tanítani, majd kiugrottam a bőrömből. Gyorsan lehűtött az öreg utcaszéli, kioktató stílusa. Én voltam a paraszt amikor megálltam a zebra elött mindig a gyalogosnak, valamint amikor 20nál lassabban mentem a jobbkezes utcák torkolatánál eleinte, mert paráztam nagyon. Mindig velem intézte a felesége szállítását, bevásárlást, gyerekei hurcolását, összekötötte a kellemeset a hasznossal. Vizsga elött kerek-perec bemondta: béna f... vagy adj egy tizest, elintézem a vizsgabiztossal, hogy átengedjen... Mondom majd én odaadom, erre ő: Ááááá, az úgy nem lesz jó... Nem adtam meghúztak. Követési távolság (azta) Botrány lett belőle, megszívta nagyon. (Üdvözletem Horváth úr) Aztán beültem a haver mögé, mert kiváncsi voltam az ő oktatójára. Svájci óra volt a tag, le a kalappal elötte. Ő átment elsőre.

fury 2008.04.09. 23:28:58

Gáspár Gőzike(:-D)is felcsapott oktatónak..a kis zsírdisznót tanítgatta-elég feleslegesen :-)Olyan zavaros a kiscsaj felfogása..mint egy Agatha Christie regény..mit??hol???merre????hogyaaan?? ;-) Mellesleg eléggé alábbadták az autók árát,presztízsét...már csak Citroen,meg Fiat..mi történhetett???Kiürült a kassza?A kapdBea meg be sem tudta indítani a vadonatúj Citromot..köszörült..köszörült..olyat sem vennék ;-D -Gáspár sem lennék..

Radical Massza 2008.04.09. 23:45:29

gramercy, húzz már vissza az elméletre, mert komoly hiányosságaid vannak kreszből.
Az egyetlen explicit tiltás a kerékpározást tiltó táblán kívül az alábbi, amely főútvonalakra vonatkoztatható:
(54. § (1)
7) Tilos
a) főútvonalon 12. életévét be nem töltött személynek kerékpározni;

Ennyi. Tragikus, hogy ennyire nem ismerik a jogosítvánnyal közlekedők a szabályokat, de a kerékpárosokat, akiket senki nem kötelez kresz ismeretekre, szorgosan számonkérik ugyanezek a félműveltek.

aqweren 2008.04.10. 00:09:38

"Krisi 2008.04.09. 20:40:52
Golf II:
Az tényleg nagy hiba, hogy előzni nem tanítanak meg, az a legveszélyesebb manőver, és nem tanítják meg, jöjj rá magad."


Nekem ez volt az első amit hiányoltam amikor meglett a jogsi, csak nem tudom hogy lenne kivitelezhető....addig mennének az oktatóval a főúton amíg nem találnak egy lassabbat? Vagy két oktató összebeszélne hogy előzgessék egymást? :) Azzal együtt nekem is hiányzott és sokszor a mai napig belémáll az ideg ha előzni kell...

A másik ami jó jött volna ha tanítják az a vontatott jármű vezetése...az nem lenne olyan nehezen kivitelezhető, és legalább nem forgalomban jönne rá az ember hogy milyen fékrásegítés nélkül közlekedni....meg mire kell figyelni, meg egyáltalán.

Különben meg amíg az alapokat nem lehet rendesen megtanítani, addig mit akarunk? Előzés? Ugyammá....

aqweren 2008.04.10. 00:14:04

Egyébként főúton valóban mehet biciklis, de szerintem azt nem lenne szabad engedni....bicikliutat minden főút mellé, és utána megtiltani hogy biciklivel főúton lehessen közlekedni...életveszélyes a biciklisekre nézve...vagy csak nekem van halálfélelmem ha főúton kell bicikliznem?

ihatethisindapassthingy 2008.04.10. 07:25:34

gramercy, ha nem autóút vagy autópálya, akkor valóban közlekedhet ott biciklis, max. 40km/h-val - mondjuk ez utóbbit aligha tartják az országúti bringások :)

ex-dr. vuk 2008.04.10. 08:17:27

@ gramercy 2008.04.09. 19:31:18

Ez igy ebben a formaban NEM igaz, hogy fouton tilos biciklizni. Nezz utana. Ha kint van a tilto tabla, akkor persze tenyleg tilos, de egyeb esetben szabad.
Alapbol tilos autouton vagy autopalyan.

ex-dr. vuk 2008.04.10. 08:20:53

Bocsi latom mar masok megirtak...

De szinte tudtam h valaki elojon, hogy mert a kocsog bringasok is. Koszonjuk. Kurvara nem ez volt az iromany lenyege.

Dr Evil 2008.04.10. 11:05:36

Szerintem tulreagaltad a helyzetet, ami egy tipikus kakaskodo kinek-van-igaza vitahoz vezetett (aminenk a blogbejegyzes irasa az egyik formaja) amiben mar ugyse' lesz senkinek igaza.
Ugy gondolom az elozes es a megallas kozben egyaltalan nem voltal veszelyben. Hallottam mar sok bringas balesetrol, egyik sem ilyen okbol tortent. Az auto hangos es nagy es ilyeszto kozelrol, meg hat ki tudja merre kanyarodik a kovetkezo pillanatban, de erre a stresszre fel kell keszulni annak aki kimegy kozejuk. Meg meg nagyon sok mas stresszre, es arra is hogy ha valakinek 'szolsz' az igy fog ra reagalni, tok mindegy hogy autos, bicajos vagy gyalogos az illeto, egyik sem hibazik sohasem onmaga szerint... ezert az 'elmagyarazas' nagyon ritkan eri el celjat (ami gondolom szinten nem ujdonsag annak aki az utakat jarja) hanem inkabb provokalja az illetot.
Lehet hogy igazad van abban hogy a KRESZ szerint ez nem volt szabalyos, mert kozvetlenul a zebra elott nem szabad elozni (meg kerakparost sem) de sokminden tortenhetett - te rogton a nemtorodomseget, szandekossagot vetted elo - pld egyszeruen azt hitte, meg tud elozni meg a zebra elott, a tanulo kicsit elnezte a sebessegedet, es az oktato nem avatkozott kozbe mert ugy itlete meg nem all fenn veszelyhelzet, vagy szimplan maskepp iteltek meg a zebra 'kozvetlen kozelet'.

xjr400 2008.04.10. 11:20:15

Az oktatókat tényleg keményen kellene szűrni,mielőtt megkapják az engedélyt,aztán félévenkent járjanak továbbképzésre,akármire stb.Ha így van már most is,akkor elnézést.
Iszonyatos felelősség van a kezükben.
Nagyban hozzájárulhatnának a közlekedési morál jobbá tételéhez.

ex-dr. vuk 2008.04.10. 12:15:55

@ Dr Evil 2008.04.10. 11:05:36
Igazad van abban, hogy az utakon ez a helyzet, es erre fel kell keszulni - fel is vagyok. DE! Ez a blog talan pont azert van, hogy ezen valtoztassunk :)
Es a nem parhuzamos kozlekedesre szolgalo uton parhuzamosan kozlekedni VESZELYES! Pl. szembejovo kerul/eloz, te lehuzodsz, es NEM szamitasz a jobbra melletted levo biciklisre/motorosra. Mertugye jobbrol elozni tilos, felig megelozni valakit szinten. Maris megvan a padkara leszoritas tipikus esete.

De a post lenyege az volt, hogy talan egy OKTATONAK nem ugy kene hozzallni az ilyen kerdesekre, hogy akkor utanaeredunk es rahuzzuk a kormanyt a biciklisre. Masnak se, de az OKTATONAK PLANE! Tudod, van olyan hogy peldamutatas, ami sajnos megintcsak kiveszoben van az orszagbol (lasd rendorsegi, kozteruletfelugyelok szabalyszegesei).

Perillustris 2008.04.13. 23:02:41

gramercy 2008.04.09. 19:31:18

A szó, amit keresel: bocsánat.

Ezt elnézted. Nem kicsit, nagyon.

Tök jó, hogy van jogsid.

Wick 2008.04.14. 09:50:58

Az oktató paraszt volt. Ettől függetlenül "igazuk" volt.
Az egy nyomon haladó jármű (kerékpár, motor oldalkocsi nélkül satöbbi) előzését még akkor is megkezdheti, ha amúgy előzni tilos vagy záróvonal van.

Érdekes adalék: amikor vizsgáztam anno, egy sokvágányos vasúti átkelőhöz értünk a rendezőpályaudvar előtt. Szép hosszú mókának ígérkezett, mivel az öreg előttem tolta a kordét, az pedig kétnyomon haladó, nem szabad előzni vasúti átkelőhelyen... csak kerülni... mert amit nem tiltanak azt ugye szabad... kiüvöltöttem az öregre, hogy mondja már meg hány óra, az letette a kiskocsit, megnézte a vekkert, közben lepadlóztam az egyhat dezsőt, hadd füstöljön a szívódízel.

A vizsgabiztos agya persze ledobta az ékszíjat, de miután tisztáztuk, hogy a szó technikai értelmében itt szó sincs előzésről, sőt, voltaképpen azért is kommunikáltam az öreggel előtte, hogy kikerülés legyen a dologból, itt az öreg volt szabálytalan, mivel vasuti átkelőhelyen megállni és várakozni tilos van ugyebár, arról én meg nem tehetek, ki kellett kerülnöm, pláne hogy a szabad továbbhaladást csak így láttam biztosítottnak, satöbbi satöbbi... :-) a végén már röhögött a vizsgabiztos... :-DD












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása