Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Záróvonalon és motorkerékpáron át

2008.04.28. 08:41 :: SilentSound

Egyszer fent, egyszer lent. Lacaca a múlt héten vette át tőlünk a pályázatunkon nyert navigációs kütyüjét, amit motorjára szeretett volna ráapplikálni, de szerencsére erre még eddig nem volt ideje, mert egy figyelmetlen autós jól lezúzta a kétkerekűjét. Íme a nagy szívás kibontva, instant fotókkal:
Leleplezem magam, ma délig motoros voltam.



A Dózsa György úton haladtam a belső sávban a Stadionok felé. Mivel a piac manapság nem az eredeti helyén, hanem az út 2 oldalán „működik”, emberek rohangálnak az úttesten és autók parkolnak a szabályosan parkolókkal párhuzamosan a külső sávban, illetve ahol éppen kedvük tartja megállni. Ennek ismeretében kifejezetten óvatosan haladtam, ezt utólag meg is jegyezte 2 járőröző rendőr a helyszínelés során. A piac bejáratánál szinte utolsó akadályként állt egy fekete Astra a szaggatott vonalat az autó középvonala alá véve.



Épp haladtam el mellette, kikerülve őt, amihez annyi hely állt rendelkezésére, hogy a záróvonalat sem kellett átlépnem. Emberünk irányjelző és körültekintés nélkül elém fordult, mert egyrészt neki meg szabad fordulni a záróvonalon, másrészt a reflektorral érkezett, hangos kipufogóval rendelkező motor nem elég feltűnő. A bal eleje eltalálta a motort, meglökte balra, át a záróvonalon, miközben próbáltam küzdeni a keréken maradásért igen kevés sikerrel. A motor a jobb oldalára borulva ütközött egy szabályosan és egy szabálytalanul parkoló, elakadt, forgalomból kivont autóval, és pedig megismertem, hogy milyen érzés fejjel előre kevés repülés után hason csúszva megérkezni a szerencsére épp akkor forgalommentes útra.

Óriási mázlim volt, van egy horzsolás a bal térdemen, egy a jobb lábszáramon, illetve a jobb vádlim fáj azóta, mert az beszorult a 2 ütköző jármű közé. A motorról csak az tört le, ami le tudott, gyakorlatilag a 2 keréken a motorblokkon kívül nincs ép alkatrésze.



A legmegdöbbentőbb, hogy amikor felpattantam, azt láttam, hogy az Astra nem állt meg, folytatta a manővert, majd kicsit még gurult, mintha el akarná hagyni a helyszínt. Kényelmesen leparkolt, majd közölte, hogy gyorsan mentem. Ez 2 perccel később a megérkező járőrök megcáfolták, utána azt tudtam meg, hogy a záróvonalon átlépve előztem meg. Ezzel azon kívül, hogy csak akkor léptem az t át, amikor átlökött rajta, 2 problémám van. Ha látta, hogy jövök akkor szándékosan ütött el, illetve, hogy mivel állt amikor mellé értem, tehát nem előztem, hanem kikerültem, amit akár a záróvonal átlépésével is megtehettem volna.

Kíváncsian várom a többi támadást a törvénytisztelő közlekedőktől!

228 komment

Címkék: budapest motor közlekedés autó baleset béna veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Charlie Drop 2008.04.28. 08:53:17

Nem semmi.
2 dolog:
1. engem úgy tanítottak, hogy ha balra kanyarodok mindig nézzek jól körbe kell néznim, mert jöhetnek szabálytalanul is balról, akkor is az én hibám
2. záróvonalat sohasem lépünk át


azt hiszem ezek a lényegek

rognork 2008.04.28. 08:54:42

megbaszták a rendőrük legalább????

rvik 2008.04.28. 08:55:08

itt is szokás elsőzni?

2008.04.28. 08:58:02

Tényleg, mi lett a helyszínelés vége? Remélem valami csekkel távozott :)

Casillas86 2008.04.28. 08:59:27

Ez már nem a csekk esete, hanem feljelentésé. Majd szépen levélben megkapja a magas összegről szóló befizetési bizonylatot. Legalább legközelebb körbenéz.

mxplanet 2008.04.28. 09:00:45

rvik!
szokás, csak kibaszottul égő ha nem jön össze.

eheheh

RicsiDL 2008.04.28. 09:01:45

Motoros vagy, ergó csak Te lehetsz a hibás, ha gyorsanmentél, azért, ha nem, akkor azért, ha átlépted a záróvónalat azért...

Aztán meg senki sem fog csodálkozni, hogy a körülmények ellenére kitalálnak valami megosztott felelőséget, és a biztosítón kívül a rendőr is megbűntet...

Traver 2008.04.28. 09:01:52

Bízom benne, hogy nem a csekkel, hanem a jogsival távozott, és nem delikvens hanem a közeg :D

Lacaca 2008.04.28. 09:05:37

Gyerekek! Magyarországon vagyunk. Mindenki csekk nélkül és a jogosítványával távozott. A rendőrség 60 nap alatt lezárja az ügyet, akkor kiderül, hogy mit nyert.

KaPé 2008.04.28. 09:06:54

azon túl, hogy persze az astrás volt a hülye, lenne pár észrevételem:

"a reflektorral érkezett, hangos kipufogóval rendelkező motor"

ehhez csak gratulálni tudok...

"kikerültem, amit akár a záróvonal átlépésével is megtehettem volna."

ezt melyik kreszben olvastad?

Desert 2008.04.28. 09:09:25

az astrás egy barom, de ettől függetlenül nagyon röhejes az "ütött el" kifejezés, mert valójában te ütötted el (hiszen ő gyakorlatilag állt), csak a súly arányok miatt te szivtad meg.

yanchi 2008.04.28. 09:09:41

És mennyi tökorrú indul el minden jelzés és körülnézés nélkül az út széléről... mert ő tudja, merre megy, minek villogna?
Sokadszor írom le: amíg ezeket az elemi szabályokat senki sem tartatja be, addig nem lesz rend. Amíg a rendőr a négy kerékkel a járdára épp leparkoló Navarra mellett a buszsávban húz el (a hétvégén a Fogarasi úton), és eszébe sem jut intézkedni, addig ez van: fejétől bűzlik a közlekedési morál. Az tulajdonképpen kész csoda, hogy vannak még, akik legalább hozzávetőlegesen ismerik a KRESZ-t.

Traver 2008.04.28. 09:11:10

Átléphette volna! És akkor minden autósnak dagadt volna mája, hogy már megint a kötsög motoros...
De nem tette!
És a reflektoron nem tudom miért vagy meglepődve....így sem vették észre, hogy jön. És hangos kipufogón sem akadnék fenn, van aki autóra szereli, van aki motorra. Szerintem gratulálj, ha ünnepel valaki. Itt most épp nem.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.04.28. 09:12:31

én is majdnem elcsaptam egy nagytudású motorost minap és még magyarázott... patkány stílusban, mert ő közlekedési járőr volt, ráadásul motoros és majd beajánl a cimboráinak ha nem ismerem a kreszt... ezzel 2 baj van csak...

1. a céges autó rendszámáról vakarázhat míg kideríti a 30 ember közül ki vezette :o)

2. a külső sávba ahova bekanyarodtam kb 40 méterig nem volt senki, a belsőben sor volt...

érdekes módon az tök szabályos, hogy a motoros a 2 kocsi között beelőz ezerrel, majd leugat, hogy afaxért nem nézek körül... és még megmagyarázza :o)

az esethez meg annyit, hogy a faszért kell hangos kipufogóval járni? engem a víz kiver, amikor meghallok egyet... lehet az astrást is és ilyedtében leugrott a kuplungról :o)

remélem jól vagy és volt casco-d is, persze az motoron nem divat :)

és megverted legalább az ipsét? :))

tippmester · http://tutitipp.blog.hu 2008.04.28. 09:14:29

Ha már félig sávot váltott, akkor minek mentél mellé? Gondoltad, majd megáll? Vagy elég nagy a motorod hangja, és ettől megijed? Lehet, hogy nem indexelt, de a motorosoknak sem kötelező kockáztatni. Főleg, hogy ők húzhatják a rövidebbet. Én autósként utálom, amikor a körúton jobbra-balra kell figyelnem, hogy épp honnan húz el a kocsim mellett 3 cm-rel egy motoros. Erre mit szól a kresz? Ilyenkor nem vagyunk egyenrangúak, mert elférnek, de máskor meg teljes sávot követelnek?
Szóval szállj magadba, kicsit gondolkozz más fejjel is.

krez 2008.04.28. 09:14:48

Nekem ne kamuuzanak a motorosok!
Én még nem láttam olyan motorost, aki a sávban RENDESEN haladt volna a MEGENGEDETT SEBESSÉGGEL.
Amikor meg baj van, csak nyafogtok.
Tanuljatok meg előbb közlekedni, seggfejek.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.04.28. 09:17:03

krez 2008.04.28. 09:14:48
én láttam minap! sőt a fél városon együtt mentünk és meg is voltam lepődve, hogy az ipse megállt ahol kell és nem használta ki a motor adta előnyüket pl nem cikázott a kocsik között, hanem úgy ment mint a nagykönyvben megírva... pedig speedmotor volt... de 1 fecske nem csinál nyarat :-/

jrichy 2008.04.28. 09:17:54

tippmester: Tessék elolvasni mégegyszer a szöveget! Az astras csávó állt, nem haladt. A mocis meg ki akarta kerülni, amikor elindult. A mocisnak teljesen igaza van.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.04.28. 09:20:04

jrichy 2008.04.28. 09:17:54
úgyvan! de azért beméretném a kipufogó zajszinjét és utána eltépném a forgalmit :o)

Chulak 2008.04.28. 09:20:20

... a zárvolnal olyan mint egy fal, csak megkülönböztetõ jelzést használó gépjármûvek léphetik át, illetve te is, ha a rendõr irányítja a forgalmat, és õ terel át ...

Ettõl még a qrva annyát az ilyen parasztoknak.

majdazteneldontom (törölt) 2008.04.28. 09:21:12

"kikerültem, amit akár a záróvonal átlépésével is megtehettem volna."

"ezt melyik kreszben olvastad?"

Mit kellene tennie annak aki el akar haladni egy záróvonalas úton szabálytalanul leálló autós mellett? Megvárnia amíg elmegy, vagy amíg lekopik a záróvonal, vagy mit? idióta

üff 2008.04.28. 09:21:54

A témához csak annyit tennék hozzá, hogy a motorosok hajlamosak nem úgy közlekedni, ahogy azt az autós szokások diktálnák, ezért nehéz őket észrevenni, kiszámíthatatlan manővereikre reagálni. Ha láttad, hogy kanyarodni készül (gondolom ahol amúgyis sokan szoktak) akkor miért kellett mindenáron előzni? na mind1.

Viszont amit súlyos problémának látok ez a rendszámot kiteszem ország-világ elé. Ha én valamikor ütközök valakivel, akkor arra számítsak, hogy másnap mindenki nézegetheti a rendszámot?
Ne szórakozzatok már gyerekek! Nem tudom, hogy a jog ezt meddig és hogyan engedi meg, de ez így nem oké!

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.04.28. 09:23:05

"majdazteneldontom 2008.04.28. 09:21:12
Mit kellene tennie annak aki el akar haladni egy záróvonalas úton szabálytalanul leálló autós mellett?"
megáll mögötte, kisbicskával keréknyomást ellenőriz mind a 4 keréken utána továbbhaladni :)

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2008.04.28. 09:23:32

"Én még nem láttam olyan motorost, aki a sávban RENDESEN haladt volna a MEGENGEDETT SEBESSÉGGEL."

De a leírt esetben is ezt tette a motoros.

Amúgy az autósok sem tartják be mindig az 50-et (tudom életszerűtlen, hát akkor ne tessék arcoskodni).

Az autós-motoros ütközések statisztikája szerint olyan 55%ban a motoros, a maradékban az autós a hibás. Szóval nincs mire fölényeskedni.

Becher 2008.04.28. 09:23:47

Bakker itt tényleg csak seggfej autósok vannak? Nézzétek már a másik oldalt is. Persze vannak pofátlan motorosok, akik magukat veszélyezetetik, meg a szabályosan közlekedőket, de konkrétan itt nem erről van szó.
Először is parkolt a kocsi. Index nélkül kanyarodni készült. Ha nem egy motoros próbálja kikerülni hanem egy kamion, akkor az ő eleje nem létezne és valszeg anyázna, nem pedig folytatná az intelligens manővert.
Másodszor. Nem hangzott el, hogy tuningolt motorrol lett volna szó. Nekem egy kis 125-ös chopperem van és annak is olyan a hangja, hogy az utca végéről tudják ha jövök. Valszeg barátunknak nem egy kis kaliberű járgány volt a segge alatt.
Harmadszor a reflektor szerintem az ő esetében tompítottatt jelentett és nem fényszórót. Ugyanis lehetmeg lepő, de motornál kötelező - bár amint az ábra mutatja még így sem vették észre.
Ja és még egy. Ha vki záróvonal mellett álldogál a sávban, itt még soha senki nem került ki autót úgy hogy közben átlépte. Nagy farok lehet az illető, mert akkor ott állhatott amíg az el nem indult.
Szóval nagy csalódás volt, amit itt többektől olvastam.

Traver 2008.04.28. 09:24:10

Az igen... egy közlekedési fennforgásnál Te a kipofogó zajszintjével foglalkozol. Csak így tovább!

davidpeter 2008.04.28. 09:24:17

Csak közlöm, hogy VALÓBAN ki lehet kerülni álló járművet záróvonalon át. Hülyén nézne ki, ha egy lámpa alatt (ahol mindig záróvonal van) lerobbanna a kocsi és utána mögé hal az egész forgalom, mert nem léphetik át a záróvonalat...

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.04.28. 09:25:49

Traver 2008.04.28. 09:24:10
Az igen... egy közlekedési fennforgásnál Te a kipofogó zajszintjével foglalkozol. Csak így tovább!"
előbb talán el kéne olvasni a postot! ha post írója FONTOSnak tartotta megemlíteni, akkor talán fontos is lehet vele foglalkozni, nem? okostojás :o)

jrichy 2008.04.28. 09:27:36

RosszQtya: Ebben teljesen igazad van, néha én is a falra tudok mászni a hangos kipuk miatt. üff: Akkor mégegyszer: ha áll a másik jármű, akkor kikerül, ha halad, akkor előz. Itt állt az autó, tehát kikerült. S kikerülés közben indult el.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.04.28. 09:27:52

"Becher 2008.04.28. 09:23:47
Valszeg barátunknak nem egy kis kaliberű járgány volt a segge alatt."
képek magukért beszélnek :)
az astrás valszeg irigy volt, mert nincs ilyen mocija és így akart magának fogni egyet :))

Charlie Brown 2008.04.28. 09:28:20

Anélkül, hogy megkérdőjelezném a posztban olvashatók valóságtartalmát:

A később kiérkező rendőrök hogyan cáfolhatták azt, hogy gyorsan mentél -illetve jegyezhették meg hogy óvatosan haladtál-, ha az esetet nem látták?

Traver 2008.04.28. 09:28:40

csak te be akarod méretni és a forgalmijára pályázol okostojás... a lada+koppánnyal miért nem foglalkozol ennyit?

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.04.28. 09:29:56

Charlie Brown 2008.04.28. 09:28:20
a sordódási nyomokból

ill nézd meg a képeket! ha 140el jön, akkor egy zsák molylepke se marad a mociból, itt majdnem egyben van! persze eltekintve attól, hogy ami kiállt minden letört, illetve hogy kicsit meg lett "polírozva" néhol :))

Becher 2008.04.28. 09:29:57

Charlie Brown: TE hülye, nem hallottál még féktávról. Valszeg mikor látta, hogy az ki fog jönni fékezett, hogy elkerülje az ütközért. Nem???
Vagy te nyomod tovább???

Kalapos-Skodás 2008.04.28. 09:30:15

"Amúgy az autósok sem tartják be mindig az 50-et (tudom életszerűtlen, hát akkor ne tessék arcoskodni)."
Ha nagyon életszerűtlen, tessék elmenni olyan, nálunk szerencsésebb gazdasági helyzetű országba, ahol a sebességkorlátozás működik. Mindegy, hogy milyen autód van, be kell tartanod. És működik.
A motorosokról természetesen nem feltétlenül van jó véleményem, de érdekes módon köszönt meg nekem motoros lehúzódást. Egyszerűen oda kell figyelni és nem lesz senkinek semmi baja.

Perverzsrac 2008.04.28. 09:30:25

Kedves krez, rosszqtya és társai!

Van olyan, aki úgy megy mint a többiek. Például én. Igaz ami igaz, én sem mindig, de normális nem dugós környezetben igenis.
A hangos kipufogóra csak annyit: üljetek halk kipufogójú motorra, menjetek a kresz szerint és ha 1 hónapon belül nem taposnak halálra, akkor én magam fogok személyesen gratulálni nektek!
Ugyanis a sok baromarcú csak és kizárólag a tükröt ismeri, azt is csak szelektíven. Körbenézés? Holttér? Ugyanmár! Hang nélkül NEM VESZIK ÉSZRE AZ EMBERT! Tudom, mert nem egyszer akartak leszorítani az útról, mert nem vettek észre. Aztán a ványadt dudát se értette, honnan szól. Hogy arról ne is beszéljünk, hogy teherautós a padkára szorított le... Ennyit arról ha szabályosan a sáv szélén motorozol halk kipufogóval. Próbáljátok ki, aztán dumáljatok!
Azt azért hozzáteszem, hogy nem vagyok híve a szakad fűnyíróhangnak, de igenis muszáj valamivel hangosabb de nem ordító kipufogó. Vannak fokozatok. Mint kocsi alá sportdobban is van különbség egy Remus és egy sufnituning között...

Üdvözlettel:

ÉN

Lacaca 2008.04.28. 09:31:57

Nem topítottat, hanem távolságit használtam, az esetek döntő többségében működik, talán ennek is betudható, hogy 2003 óta motorozok, 2005 óta 1000-es vassal, és ez volt az első balesetem.
Igen, hangos a kipufogó, bizonyára sok esetben ez is segített abban, hogy észrevegyen az is, aki a tükröt sminkelésre használja, de mint látszik, as Astrás sükes és vak volt egyszerre.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.04.28. 09:32:16

Traver 2008.04.28. 09:28:40
csak te be akarod méretni és a forgalmijára pályázol okostojás... a lada+koppánnyal miért nem foglalkozol ennyit?"
hogy jön ide egy lada?
jah hogy tudjál min vergődni :o)
ha pedig ideges vagy szedjél hangyát :o)

jrichy 2008.04.28. 09:33:23

A hangos kipu autón és motoron is enyhén zavaró. Erről ennyit. Kalapos-Skodás: egyetértek. Nekem is köszönte már meg motoros a lehúzódást. Amúgy meg a motorosok között is, meg az autósok között is van bőven seggfej, arcoskodó, amolyan "bátor" f*szagyerek.

Traver 2008.04.28. 09:33:50

Kicsit elkanyarodtunk a témától, nem kell személyeskedni. de hogy hogy jön ide a lada a hangerőhöz... hát kár hogy nem érted

Lacaca 2008.04.28. 09:33:58

Charlie Brown 2008.04.28. 09:28:20

20 méterre álltak és gyalogosan érkeztek

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.04.28. 09:34:34

Perverzsrac 2008.04.28. 09:30:25
tudatosan megszeged a KRESZt utána meg magyarázod? :o)

PioDVD 2008.04.28. 09:35:19

Nem kedvelem a motorosokat, de ebben az esetben látott egy szabálytalanul parkoló autót és el akart menni mellette. Az meg egyszercsak index nélkül keresztbefordult. Nem látom, hol hibázott a motoros.

Lacaca 2008.04.28. 09:36:39

PioDVD 2008.04.28. 09:35:19

3 hibám volt, mint ma megtudtam:
- reflektorral mentem
- hangos volt a kipufogó
- nem mentem elég gyorsan, mert ha gyorsabb vagyok, észre se veszem, hogy megforul

saq 2008.04.28. 09:37:06

remélem leütötted az astrás piacozó cigányt!

Traver 2008.04.28. 09:37:18

PioDVD! Há' mer hangos vót a kipufója :D :D :D

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.04.28. 09:38:18

laca én azt mondanám, ha gyorsabban mész akkor inkább halott vagy... azon a helyen meg kész móka közlekedni még kocsival is főleg hogy most odaterelték a thököly út forgalmát is, mert ugyebár a keletinél le van zárva a dolog és ez a kerülőút :)

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2008.04.28. 09:38:24

Ha már törvénytisztelésről beszélünk, a rendszámokat ki kellene takarni.

Stadi 2008.04.28. 09:39:12

Én utálom a motorosokat, kivéve a kevés szabályosan közlekedő kivételt. De! Itt egyértelműen a motorosnak adok igazat. Vegyük észre, hogy egyetlen apró dolgon múlt a történet: az autós nem nézett bele a tükörbe. Ennyi. Nem kell ezt túlkomplikálni kipufogó hangerővel meg ilyesmivel.

Megjegyzem, velem teljesen hasonló eset történt, csak én mikrobusszal járok, és a másik fél (személyautó) rámszedte a kormányt, mikor már a hátsó sarkánál voltam, mert parkolni akart. Eredmény: az én autómban 10e Ft kár, az övében 100e. Mindezt azért, mert nem nézett a tükörbe. Akkor az jutott az eszembe, ha véletlenül motorral jöttem volna, lehet, már nem élnék.

Úgyhogy én azért gratulálok Lacacának, mert sokan vigyáztak rá odafent!

gravy_t 2008.04.28. 09:40:17

KaPé 2008.04.28. 09:06:54
Chulak 2008.04.28. 09:20:20

18.§ (1) c) hivatalos útmutató:
"A záróvonal egyéb esetben csak végszükségi helyzetben (pl. elromlott jármű kikerülése, baleseti veszély elhárítása) léphető át..."

Traver 2008.04.28. 09:40:32

Még annyit fűznék hozzá, hogy megint a vétkesnek lett kisebb kára. Első blikkre új lökös és festés fényezés 60-80 körül
lacaca meg ha jól látom ennek 3-4szerese

Becher 2008.04.28. 09:41:18

Lacaca leszel szíves legközelebb:
-lekapcsolni a világítást
-elvinni a motort, hogy a kipufogó zaját tompítsák és ne zavarja egyes emberek nyugalmát
-140-nel menni, hátha akkor jobb lesz

Aztán majd meglátjuk, hogy kaparnak le a szélvédőről. De legalább néhány okostojás megkapja amit akar...

cso zsi 2008.04.28. 09:43:53

Sajnálatos eset. Olvashattunk egy majdnem szabályosan közlekedő motorosról.
(Reflektor csak lakott területen kívül,ha a látási viszonyok megkívánják.)
Más kérdés, hogy ezek a pici reflektorok csak szemből látszanak, de akkor nagyon bántó a fényük. A motorhang sem minden.

A motorosok láthatatlanok.
Tényleg kár a gépért.

A hétvégén történt pár motorosbaleset, és nem mindegyik halálosat hozták le a hírekben.
Volt egy páros, akik Budakeszi környékén repkedtek alacsonyan a hétvégi napokon.
Aztán egy műszaki hibásnak tűnő jármű kigurult eléjük az útra keresztbe...

A múlt héten hasonlót a Bocskai úton éltem meg, ahol lámpától indulva elsőként, majd sávváltásal balra húzódva balra kanyarodáshoz csak azért nem csaptam el a motorost, mert volt helyem visszarántani a kormányt a középső sávba. Ő meg úgy gondolta, hogy a kocsi és a füves terület között elfér.

Egyébként mit is ír a Kresz a sávon belüli előzésről?
Motorosokra is vonatkozik.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.04.28. 09:44:00

Nem értem én ezt. Áll egy autó a záróvonal mellett. Szemből valószínűleg senki nem jön (hisz akkor nem kezdett volna bele a fordulásba). Erre egy donor átlépve a zárót nekiáll kikerülni. Szerinted miért állt ott?

Ha fordulni akart, akkor valószínűleg ült is benne valaki... :)

Namármost, ha a külsőben parkolnak, a belsőben meg áll egy autó, benne sofőrrel, akkor nagyon hülyének kell lennem, ha záróvonalon át elkezdem kikerülni, annyi oldaltávot sem tartva, hogy ne akadjak fel rajta, ha mégis nekiindul...

Megoldás: Még hangosabb kipuffogó!

Nem tudlak sajnálni.

Rocko- 2008.04.28. 09:48:16

a motoros a hülye, mert levélíró! :D
egyébként elég jól megúszted, perelj el tôle mindent. kocsit, házat, nôt!

béla 2008.04.28. 09:48:42

Én ugy látom hogy a hozzászólók eldöntik kinek a pártján álnak és csak azokat az érveket hozzák felamelyek a saját döntésüknek megfelelnek. Szerintem egy balesethez min 2 ember kel. Nincs fekete fehér. Én ugy érzem hogy 10% a motoros 90%ban az opelos a hibás. Bár nem voltam ott igy csak tipp.

mxplanet 2008.04.28. 09:52:23

krez!
egy igazi fasiszta köcsög vagy

Lacaca 2008.04.28. 09:53:02

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.04.28. 09:44:00

Tényleg nem érted. Ha figyelmesen elolvasod, minden kérdésre benne volt a válasz. Nem a záró mellett áltt, hanem a 2 sáv között, vagyis a szaggatott a kocsi alatt, a középvonalában volt kb, Szemből senki nem jött szerencsére, mert ha jött volna, most nem írogatnék itt, Nem láptem át a zárót a kikerülés során, csak amikor az Astra rásegített oldalról. Mellette nem parkolhattak a külsőben, mert részben elfoglalta azt, de ismétlem, volt közte és a záró között annyi hely, hogy elfértem....egy darabig, aztán radikálisan csökkenteni kezdte a helyet.
Nincs szükségem a sajnálatodra. Köszönöm

gravy_t 2008.04.28. 09:53:45

cso zsi 2008.04.28. 09:43:53
azért úgy haladt el mellette, mert a másik oldalon záróvonal volt.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.04.28. 09:44:00
nem lépte át a záróvonalat, nem tűnt fel? mások éppen azon rugóznak, hogy miért nem lépte át. én sem tudlak sajnálni, hogy nem tudtál megtanulni olvasni.

Lacaca 2008.04.28. 09:54:27

SilentSound!

Ha gondolod maszkod ki a redszámokat, mert úgy tűnik, hogy ha nem teszed, akkor én vagyok a hibás a történtekért.

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.04.28. 09:55:28

Lacaca!

Mekkora tévedésben "vagy"?!

Gondolod, hogy a te 500 kilós guruló vasdarabodat észreveszik, amikor a 3000 kilós vijjogó-villogót nem? :))

Amit már régóta hangoztatok: elég sok vak és gyengénlátó rendelkezik jogosítvánnyal. Nemhogy a holttérbe ne, soxor arra amerre kellene arra sem lát a motorháztetőnél előbbre.

Múlthét pénteken kollégám ment előttem, simán majdnem nekiment a jobbra kanyarodó sávból a fószer. Én már a jelenetet látva kerültem ki. Reakciója: mintha nem is történt volna semmi....

davidpeter 2008.04.28. 09:55:40

Lesből támadó sületlenség: szerinted mire való az index a forgalmi szituációkban? Ha pedig minden szabálytalan helyen parkoló autó előtt megállsz Budapesten, hogy hátha csak kanyarodni akar vagy megfordulni, egy nap alatt max kétszáz métert haladsz...
Továbbra is fentartom, hogy lehet záróvonalon keresztül kikerülni. Kérdés volt a KRESZ vizsgámon, az pedig nem volt olyan régen (merthogy motornál újra le kellett tenni).
Az egyetlen baki tényleg a reflektor a történetben, a többi az autós számlája.

hukk 2008.04.28. 09:56:43

Én meg azt nem értem, hogy minek kell megfordulni a zárovonalon?

"Épp haladtam el mellette, kikerülve őt, amihez annyi hely állt rendelkezésére, hogy a záróvonalat sem kellett átlépnem." Ez sztem nem azt jelenti, hogy átlépte volna a záróvonalat.

Én viszont nagyon is sajnállak téged, és a hozzád hasonlókat.

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2008.04.28. 09:57:31

"A múlt héten hasonlót a Bocskai úton éltem meg, ahol lámpától indulva elsőként, majd sávváltásal balra húzódva balra kanyarodáshoz csak azért nem csaptam el a motorost, mert volt helyem visszarántani a kormányt a középső sávba."

A leírtak alapján ebben az esetben is az autós volt a hibás. Ráadásul nem lehet abból kiindulni, hogy "a motoros láthatatlan". Látni kell bazmeg.

A reflektor és a hangos kipuff mellett a szemkontaktus.... A hangos kipuffról tudni kell, hogy hozadéka is van de hátránya is: idegesíti, megijeszti. Az enyém katalizátoros, ebből kifolyólag halk. Marad a lámpa és a szemkontaktus. Ilyen eset még nem fordult elő velem, necces eset akadt, sőt a legtöbb még 10 lóerős tanuló motorommal, amiről igazán nem lehet elmondani, hogy eszementen száguldoztam... Kerüld ki egyébként máskor nagyovv ívban, a záróvonalat átlépve.

Ennél nyilvánvalóbb esetet arra, amikor az autós a kizárólagos hibás, kitalálni se lehetne. Ehhez képest nézzétek baszki hány okoskodik...

Becher 2008.04.28. 09:57:35

OK béla, lehet igazad van. Akkor nézzük amit a postból le lehet vonni:
-autó áll szabálytalanul a külső sávon kívül elfoglalva a fél belső sávot
-megkíván fordulni a záróvonal átlépésével, amit a baleset után meg is tesz
-aztán pampog- de ehhez joga van mindenkinek

-motoros jön békésen - a leírtak szerint nem a megengedett sebesség fölött - a belső sávban
-mivel szabálytalanul parkolnak, próbál eljutni a céljához és kikerülni egy autót, amit meg is tesz, csak félúton elé kanyarodnak
-majd elszáll mint a győzelmi zászló és csak azért tudja megosztani ezt velünk mert épp szemből nem érkezett senki, nem ment át rajta és így volt szerencséje túlélni a találkozást

Ha vmit kihagytam lehet folytatni. Nekem ennyi jött le az esetből. És persze van aki zsigerből utálja a motorost, mert csak negatív élményye van, de a motoros akkor is SÉRÜLÉKENYEBB és ezt ne tessék elfelejteni, mikor nekem volt igazam mikor elütöttem dolog megtörténik.

SzigMa 2008.04.28. 09:58:43

Néha arra szoktam menni, ahol az eset is történt. Hihetetlen, hogy mi van ott?! Piac címén akkora dzsuvát hagynak a külső sávban, hogy nem is lehet közlekedni, de tegnap ráadásul még megyek is arra, és hát eszem megáll: Egy ürge kisszéken, komplett pulttal ücsörög a külső sávban. Sehol senki, mindenki elment már, üres az út végig, de egy ürge székkel és asztallal az úttesten!? Hát basszuskulcs én az ilyeneket azonnal bevitetném közlekedés biztonságának veszélyeztetése büncselekmény miatt...

2008.04.28. 09:59:28

Nyilván nem szentéletű Lacaca sem, de ha az Astra állt, akkor miért ne kerülte volna ki...

Azoknak meg, akik sírnak, hogy mindig nézni kell jobbra-balra a motorost/biciklist, üzenném, hogy a "tekintet vándorlása" az első lecke, amikor autót vezetni tanul valaki, így szerintem elég simán észre lehet venni az érkező kétkerekűt.

Tapasztalatom szerint sokan vannak, akik a tükröt csak sminkelésre vagy borotválkozásra használják, ezért is vannak a 3 sávos autópályán a középsőben tötymörgők. Nézzétek csak meg, hogy ha mellé állsz sem vesz észre, mert 120nál már csak előre képes figyelni, és el van foglalva azzal, hogy jó erősen harapja a kormányt...

használt papagáj 2008.04.28. 10:00:36

én sem láttam még szabályosan közlekedő motorost. semmilyen szabályt nem tartanak be.

az autósok többségét sem látom egyáltallán szabályosan közlekedni.

nem láttam még továbbá elszállított vészvillogós köcsögöt, nem láttam még megbüntetett kanyarodósávból visszatolakodót, úgy általában nem látok semmiféle rendőri ellenőrzést, nem látok különbséget a piros, sárga, zöld lámpák megítélésén, stb. stb.

semmilyen betartandó és be is tartott szabályt nem látok.

namost te ebből a káoszból reklamálsz, hogy amikor állítólag egyszer tökvéletlenül majdnem szabályosan mentél, akkor jött egy teljesen hétköznapi, normális, tipikus pesti fasz, és elédkanyarodott.

üdvözöllek magyarországon.

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.04.28. 10:00:56

Hukk!

Kűdtem Silentéknek erről kis szösszenetet ( autozz.blog.hu/2008/04/14/zarovonal_mint_burkolati_graffiti ). Én speciel önkormányzati/közútkezelői pénzpazarlásnak hívom a záróvonalak festegetését. Ugyanis a kutyát nem érdekli hogy van vagy nincs... Tapasztalat.

Fekete Pestis 2008.04.28. 10:01:46

A hangos kipufogorol.
Ugyebar, van egy zajvedelmi hatar, asszem 90 dB. A motorbiciklik tobbsege ( foleg az itt emlitett " hangos kipufogos" kollega ) ezt vlsz tullepi.
Namarmost. Azert, mert o egy fokozottan balesetveszelyes kozlekedesi eszkozon ( SAJAT elhatarozasabol ) kozlekedik, ez meg nem ok arra, hogy a zajvedelmi normakat tullepje.
Konkretan : az en fulemet serti, amikor az orultek bogetik a motorbiciklijuket. serti, mert utalom a zajt.
A rendorok helyeben az utcan, kozuti ellenorzes kereteben mernem a motorbiciklik maximalis zajszintjet ( es azt is, hogy annyi e a motorteljesitmenyuk, amennyi a forgalmiban all ).
Sajnos az EUs hulyeseg miatt nem lehet megoldani, hogy a tul zajos motorbicikliket ne lehessen forgalomba helyezni,bar ez lenne az igazi.

Lacaca 2008.04.28. 10:02:03

"Gondolod, hogy a te 500 kilós guruló vasdarabodat észreveszik, amikor a 3000 kilós vijjogó-villogót nem? :)) "

Van egy réteg, akinél bejön, a tegnapi autós nem tartozik közéjük.
Ha 500 kilós lett volna, talán nem esek el olyan könnyen. Ez velem együtt kb a fele

Charlie Brown 2008.04.28. 10:02:10

Becher:
A postból nem az derül ki hogy előre látta volna, hogy el fog indulni, vagy hogy vészfékezett volna. Értékes hozzászólásod után mindenki eldöntheti, melyikünk a hülye.

Lacaca: Köszi, ez nem derült ki a cikkből, hogy a rendőrök konkrétan látták az esetet, ezért csodálkoztam.

kvarcman 2008.04.28. 10:02:18

ha észreveszem hogy motor közelít hátulról, inkább félrehúzódóm, hadd menjen. a legtöbb motoros egy intéssel meg szokta köszönni...

Totoff 2008.04.28. 10:03:02

Off: Mi ez a kitakarási f@szság? Aki kimegy az utcára, vállalja, hogy lefényképezik oszt felkerül ide pl.
Vagy most én is takarjam ki az interneten levő turistafotókból a rendszámokat meg az arcokat? Meg a házszámokat.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.04.28. 10:03:15

"Pascal · torzskocsma.blog.hu/ 2008.04.28. 09:57:31
A leírtak alapján ebben az esetben is az autós volt a hibás. Ráadásul nem lehet abból kiindulni, hogy "a motoros láthatatlan". Látni kell bazmeg."
hogy veszel észre egy 100 fölött jövő motorost, aki éppen kivágódik mögűled egy sávot jobbra? mert ugye a moci 1000x jobban gyorsul, belenéz a tükörbe nincs ott semmi, ja de mégis :o)

jó lesz az a kresz módosítás, hogyha nem a megfelelő sebességgel mész lófaszjár, nem elsőbbség...

Iggyboy 2008.04.28. 10:03:27

Kapé:
csak gondolom, de:
"Reflektorral érkezett, hangos kipufogó" - ergó jól látható, hallható jármű, nem kell ehhez gratulálni

"Akár meg is előzhettem volna" - ezt bármelyik kresszben olvashatod, ha egy jármű akadályozza a forgalmat, akkor azt akár záróvonal átlépésével is megelőzheted, igaz ildomos a kellő körültekintés

üff 2008.04.28. 10:03:31

Még egyszer megkérdezem, kicsit kiszállva ebből a vitából, jó úton haladunk azal, hogy kitesszük mindenkinek a rendszámát?!
Jogilag ez OK?

gyanta 2008.04.28. 10:04:09

új a jogsim és jelenleg a motorosokat, bicajosokat féltem a legjobban amikor vezetek, mert általában én is bringával járok, tudom milyen kiszolgáltatottan, védelem nélkül zúzni a forgalomban.
szóval igyekszem a lehető legnagyobb oldaltávot tartani tőlük, tök mindegy, hogy merről jönnek.
a hangos kipufogó szerintem a motorosok elsődleges passzív biztonsági felszerelése, mert lehet hogy megijedek, de legalább észreveszem, hogy jön.
az a nehéz, hogy amikor halad a sor a saját - mondjuk 50-es tempójában - akkor NEM számít arra az autós, hogy mellette terem egy gyorsabb motoros, pedig elég gyakran előfordul. ha nincs hangja, de már beért a holttérbe, honnan a francból tudjam, hogy ott van?
aki fikázza a motorosokat és bicikliseket, az üljön át egy hétre valamelyik kétkerekűre és nézze meg, milyen az élet a másik oldalon!

cso zsi 2008.04.28. 10:05:27

Lacaca rendszáma nem is látszik. :)
Rosszmáj on:
Moped, tehát nincs neki, de akkor mit keres a belsőben, nagymoci, és a szokásos móson "elgörbült", vagy "behajlott a sárvédő alá" lényeg az olvashatatlanság, avagy egyszerűen leesett a balesetnél.
Én kérek elnézést.
A képeken olcsó autók vannak, mert drágábbakon nincs első rendszám.
Vannak egyenlőbbek.

lOc (a pasztafáriánus) 2008.04.28. 10:07:03

A záróvonal nem olyan mint a fal. KIKERÜLÉSnél ahogy írja átléphető. Ez így van a KRESZ-ben, aki nem hiszi nézzen utána.

Pl. Ha szerintetek olyan mint egy fal és lerobban egy kocsi előttetek akkor ott álltok az egész forgalommal addig amíg el nem viszik vagy meg nem szerelik?

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.04.28. 10:07:26

A rendszám nem személyes adat. Autóhoz, de a közlekedésben résztvevőhöz nem köthető. Amúgy a köztéri fotózást, a személyhez fűződő jogok alapvető szabályait a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény VII. fejezetében találhatjuk. A képmással és hangfelvétellel kapcsolatos jogokra vonatkozó rendelkezéseket ezen a fejezeten belül, a 80. §-ban lelhetjük fel.

Ficere 2008.04.28. 10:10:20

Lacaca,

Részvétem, elég rossz flash lehetett a dolog, a károkról nem is beszélve.
A szokásosan megjelenő "nyilván a beküldő a hülye" hozzáállású negatív barmokkal meg ne törődj, mióta nekem is megjelent poszton (másik blogban), pontosan tudom, hogy nem is kell(ett volna) reagálni rájuk.
Jobbulást! :)

azta 2008.04.28. 10:11:15

csak átfutottam, nem mélyedek bele, mert ha megteszem felb.szom az agyam, oszt lőttek a napomnak.
együttérzek!
talán valamiféle statáriális bíróság kellene ilyenkor? szórni a börtönbüntiket? vagy mi?????

TGV 2008.04.28. 10:11:52

Lacaca!
sajnalom, ami tortent veled! remelem az autos felelni fog a tetteert. Semmi sem menti fel. Nekem van "szerencsem" Parizsban vezetni, ahol gyakorlatilag barmikor, barmilyen iranybol felbukkanhat motoros, ezert a legkisebb manover elott is vegignezem az osszes tukrot, meg forgatom a fejem. Meg igy is sikerult multkor majdnem elcsapnom egy motorost, aki a semmibol epp a kocsi orr elott bukkant fel, amikor savot akartam valtani balra es raadasul lassitott is, es ha nem kapom felre a kormanyt es ugrok le a gazrol, bele a fekbe, akkor ott marad az aszfalton. Ha izgalmakra vagyom, akkor inkabb jatszom egy vaddiszno autos jatekkal, de valodi kocsiban nem vagyom az adrenalinra egyaltalan.
Szvsz a hangos kipufogo bunkosag, felebreszted vele az alvokat, zavarod azokat, akik valamiben elmelulnek es ijesztegeted az embereket. Gondolj bele, egyetlen utadon szazak nyugalmat zavarod meg. Legy belato es probalj meg a kovetkezo motoroddal kuzdeni a zajszennyezes ellen!
A masik dolog pedig a reflektor. Nem mindenki superman, aki autot vezet. En nyugodtan szoktam vezetni, sokat nezek a tukorbe, es ha egy motoros jon mogottem reflektorral, akkor az par pillanatra elvakit. Nem a motorost latom, hanem csak egy irdatlan fenyt, ami utan hunyorognom kell es pislognom, es masodpercekre elvakulok es nem latok rendesen. Ez mire jo? Raadasul neha olyan, mintha tut dofnenek a szemembe, es egy ido utan, mintha az agyamba is. Es nem merek tukorbe nezni, mert nem latok benne semmit, csak az irdatlan fenyt. Probald ki! Kapcsold fel a refleketort, aztan terdelj a moor ele es nezz bele! Es -pedig nyugodt vagyok- felidegesedek egy ido utan, akaratom ellenere, ami szinten veszelyes. Szoval az lenne a keresem, hogy a reflektort kapcsold ki es csak indokolt esetben hasznald es gondolj azokra, akinek a szemebe belevilagitasz!
koszi
viszont en, a lehetosegekhez merten vigyazni fogok rad, meg akkor is, ha neadjisten szerintem szabalytalanul vagy bunko modon jossz.

Becher 2008.04.28. 10:12:13

Charlie Brown.
Ezek szerint te nem szoktál fékezni miközben veszélyes helyzetet próbálsz korrigálni. OK akkor neked van igazad. Minden esetre mikor engem elütöttek a kerülés mellett erőteljesen fékeztem is. De te vlaszeg csak 4 keréken próbálkozol.

relhist 2008.04.28. 10:14:24

1)Aki nem érti a közlekedési szitut, ill. arra céloz, hogy a Lacaca elb.szta a dolgot, ezért ő a hibás, kérem, fáradjon ki a helyszínre egy kellemes szombat ill. vasárnap reggel. A bokáig érő szemét jelentette "optikai" problémán túl két sorban parkoló autók, záróvonalon megfordulók, index nélkül irányváltók és az úttesten átrohangálók tömkelege figyelhető meg. Az a hely autóval is _nagyon_ veszélyes olyankor. A másik hasonló hely a józsefvárosi piacon keresztül vezető kőbányai úti szakasz. nyitvatartási időben ott is csak 30 kmh-val érdemes menni.

2)A kétkerekűek gyakran tényleg érzés szerint értelmezik a kreszt. Nekem is volt olyan esetem, amikor egy álló kocsisorból (dugó)akartam beparkolni a sorhoz képest jobbra lévő ferde parkolóba, és nem voltam elég körültekintő: a tükörben nem láttam a sort jobbról előző kerékpárost, aki akkor már holttérben volt. Viszont én legalább indexeltem jobbra, belenéztem a tükröbe (jelzem, dugóban álltunk, 2x1 sávos úton, tehát _elvileg_ senki sem jöhetne nekem jobbról), kitettem a kocsi orrát jobbra kb. fél méterrel, és ezzel a manőverrel felborítottam a bringást, aki nagy ívben beesett az álatlam kiszemelt parkolóhelyre. Mivel a bringásnak semmi baja sem lett, ill az autómon minimális lakksérülés keletkezett, békében elváltunk.

3)az esettől pár méterre álló rendőröknek meg fegyelmit, mert nem biztosítják a közlekedés normális menetét.

kisgenya 2008.04.28. 10:18:11

Na, ennyit ér a hangos kipufogó, faszfejkém.

valaki 2008.04.28. 10:19:14

Ha lassan ment a moci akkor nem lehetett hangos szerintem, kivéve, ha egyesben ment. Így már hang alapján nem is lehetne észlelni. (...vagy mégsem ment olyan lassan?) Mellesleg a mai autók hangszigetelése elég jó. Nem egyszer volt már nekem is olyan, hogy belenézek tükörbe senki, vissza előre, majd index és előzés megkezdés előtt ismét tükör. de a semmiből már ott van mellettem egy motoros. Biztos csak lassan mozog a szemem... Amúgy itt most a záróvonalas megfordulós volt a hunyó, ha minden úgy történt, ahogy leírta Lacaca.

renegade 2008.04.28. 10:20:09

"A legmegdöbbentőbb, hogy amikor felpattantam, azt láttam, hogy az Astra nem állt meg, folytatta a manővert, majd kicsit még gurult, mintha el akarná hagyni a helyszínt."

Nem akarta. Azért gurult arrébb, hogy közelebb legyen a záróvonalhoz. Így hihetőbb, hogy ő már megkezdte a manővert, és Te az elinduló autót előzted a záróvonalon keresztül.

(31 éve vezetek, egyetlen balesetem volt. A pasas utána azonnal olyan pozícióba gurította a kocsiját, amitől egészen másképpen nézett volna ki a szitu. Szerencsére a nyomok és az egyetlen szemtanú elárulta, valójában hol történt a baleset, úgyhogy a rendőrök ezért még külön megharagudtak rá.)

webdiák · http://www.webdiak.hu 2008.04.28. 10:20:12

TGV!
Ez tényleg így van Párizsban, ott annyival más kissé, hogy a motorosok ki is követelik az odafigyelést. Egyszer egy minibusszall vittek minket és a sofőr nem vett észre egy motorost, majdnem elütötte. Ezek után a motoros utólért minket, a kocsi mellé jött balról, rácsapott valamivel a visszapillantóra, ami össze is tört. Mire magunkhoz tértünk, már el is húzott a forgalomban...

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2008.04.28. 10:21:09

Hogy veszel észre egy 100 fölött jövő motorost, aki éppen kivágódik mögűled egy sávot jobbra?"

Először is, a sebesség önmagában nem akadálya a látásnak. A 200al menőről is éppúgy visszaverődik a fény baszki mint az állóról...

Másrészt piros lámpától indulva sohasem gyorshajtásról, hanem legyorsulásról van szó. Egy átlag motor, mint az enyém, 4.5 körül van százon - ez itt a fényképen 3-4 között.

Városban, nagy forgalomban többé-kevésbé biztonságosan el lehet közlekedni úgy, ha a piros alatt előrecsorogsz a sávok között, az álló autók mellett, majd amikor zöldre vált, a motor gyorsulását kihasználva elhagyod a kocsikat. A következő lámpánál hasonlóképp. Előrecsorogni nem egészen szabályos (bár nem láttam olyan rendőrt aki szólt volna érte) de mindenkinek jobb, ha a motor nem egy bolyban halad az autókkal. Mivel nem megyek gyorsabban - csak jobban indulok - mint egy autó, nem szegem meg (vagy nem szegem meg jobban mint az autók) a sebességkorlátozást.

A leírtak alapján piros lámpánál való elindulás volt. Akkor gyorshajtásról szó nem lehet a motoros részéről. A sávváltáskor meg kellett volna győződnöd arról, nincs-e jobbra mögötted valami. Motorral piros lámpánál úgy elindulni, hogy kicsit "elhúz" az autóktól egyáltalán nem szabálytalan. Látni kell, számítani kell rá.

Ne legyenek illúzióid, ha ilyenkor történik valami az alaphelyzetben a te kizárólagos hibád lesz, hacsak egy pár ember nem tanúskodik melletted, vagy más körülmények nem utalnak arra (pl. kamera a motoron) hogy életveszélyesen száguldozott.

De ez egy másik eset, az itt leírt még egyértelműbb.

szeximutterfukker 2008.04.28. 10:22:27

Kedves Kapé!

Ha az adott jármű áll, fokozott körültekintés mellett kikerülheti az érkező jármű a záróvonalat átlépve is. Különben hogy a francba tudna tovább menni? Ez benne van a KRESZ-ben is!
Hogy reflektorral érkezett. Nos, az Astra már kapásból balesetközeli állapotot idézett elő, ugyanis, ha két sáv között megy, a felezővonalat maga alá kapva, az már magában balaesetveszélyes, ilyenkor engedélyezett a duda, ill. fénykürt használata. Az, hogy a motoros reflektorral érkezett oda, tapasztalatra, és intelligens gondolkodásra vall.
Ennyi. Az Astrás végbelét a helyszínen ki kellett volna tágítani egy gumibottal...

gravy_t 2008.04.28. 10:23:46

a 90dB elég hangos ám, akár szabályos is lehetett a motor zajszintje. bár továbbra sem értem. ha úgy gondolom, hogy egy motor túl hangos, akkor elüthetem indexelés nélkül? ez már az új kreszben van? mert itt nézem a kresz-könyvemet és nem találom benne.

kinot 2008.04.28. 10:26:13

részvétem.
egy motoros kolléga

zsolesz 2008.04.28. 10:26:32

Meg kéne hallgatni a másik felet is. Megfigyeléseim szerint a motorosok és kerékpárosok szerint a kresz csak az autókra vonatkozik. Ezekkel a járművekkel az egyetlen szabály, amit betartanak az a piros lámpa, de szerintem az is csak azért, mert ott képtelenek továbbmenni. Index sohasem, előzés balról-jobbról, sávok figyelmen kívül hagyása, sebességkorlátozás mintha nem is lenne. Szerintem az a csoda, hogy csak ennyi baleset van. Csak tippelni lehet, hogy a motoros merre akar cikázni az autók között.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.04.28. 10:26:56

Na, megkaptam, hogy nem tudok olvasni. OK, figyelmetlen voltam, amikor gyorsan átfutottam, máshogy jelent meg a kép. Legalább elismerem...Ez úgy tudom, ritka errefelé.

Azzal együtt fenntartom, hogy ha a forgalom egy másik tagja valami szokatlant csinál, a megszokottól eltérő a viselkedése, furcsa helyen áll, bizonytalan a mozgása, stb... bekapcsol az agyamban a vészjelző, és végképp nem megyek bele necces dolgokba. pl. kis oldaltávú kikerülésbe...

Szerinted a szaggatotton állva mit akart csinálni? Főleg, hogy benne ült valaki... (tudván, hogy ha behúzódna a záróra, akkor talán csak egy smart-tal tudna egy íven megfordulni, ellenben egy Astrának már kell ez az egy sávnyi plussz hely)

Johnny336 2008.04.28. 10:29:36

Nekem is dereng valami olyan, hogy balra kanyarodásnál a bal tükörben meg kell győzödni, hogy előz-e valaki balról. Én legalábbis meg szoktam nézni, húztak már el balra mellettem, szerencsére pont nem indultam el valamiért (természetesen behúzódtam a felezővonalig, bal index szépen villog, no meg a féklámpám is égett!).
Astrás jó nagy fasz volt, ez most már hivatalos. Sajna a levélírót most nem lehet fikázni - nem hajtott gyorsan, nem szabálytalankodott, nem a kocsisorok között centizett 100-al :)

Lacaca 2008.04.28. 10:32:25

Köszönöm mindenkinek aki támogat és együtt érez, meg azoknak is, akik nem.
Az a filozófiám, hogy ami nem öl meg, az megerősít. Itt most nem az Astrásra, hanem a motorgyűlölükre gondoltam :)

lOc (a pasztafáriánus) 2008.04.28. 10:35:58

1. Ha valaki megáll előtted és nem indexel, nem megy tovább akkor a KRESZ szerint kikerülheted fokozott körültekintéssel akár a záróvonalat is átlépve
2. Ha meg akart fordulni miért nem indexelt az Astrás?
3. Záróvonalon nem lehet megfordulni

Dr Kangörény 2008.04.28. 10:36:22

Szakadjatok már le erről a rendszám témáról! Mi van, mindenki a Helsinki bizottságnál jogászkodik? Hülyék.

Wuff 2008.04.28. 10:36:36

Mondjátok már meg, hogy hol van a KRESZben, hogy szabad záróvonalon át is előzni/kikerülni, mert nem találtam! Jó, hogy logikus, de nincs benne.

Másrészt:
"(5) Tilos megállni:
b) ahol a jármű és az úttesten levő záróvonal vagy a jármű és az úttest másik szélén álló jármű között legalább három méter széles hely nem marad;"
Ha az Astrás így állt meg (és ráadásul irányjelző nélkül el is indult), akkor az közúti veszélyeztetés. Ennyi. Övé a felelősség.

Dr Kangörény 2008.04.28. 10:40:01

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.04.28. 10:26:56
Miért lenne szokatlan, hogy valaki seggfej módjára parkol? :-)

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2008.04.28. 10:40:47

"Mondjátok már meg, hogy hol van a KRESZben, hogy szabad záróvonalon át is előzni/kikerülni, mert nem találtam! Jó, hogy logikus, de nincs benne."

Egészen pontosan előzni nem szabad, de kikerülni igen. Ha nem találod, vagy használd a józan paraszti eszed, vagy keresd tovább.

ekkerjoz 2008.04.28. 10:42:19

Az autósók többsége egyszerűen nem látja a motorost, biciklist. Csak a saját tömegükre, és a nagyobb kiterjedésű járművekre vannak tekintettel, más, kisebb járművet alig vesznek észre. Nagyon sokszor haladok egyenesen a kereszteződésekben, ahol autó szemből fordul balra nagyívben, 10-ből kilencszer az utolsó pillanatban vesznek észre, mondom, szemből jönnek, nekem van elsőbbségem, és minden lámpám virít. Érdekes, hogyha állnak lámpánál és a sorok között icikelek előre, akkor meg engednek, régen volt, hogy rámhúzták a kormányt, vagy kinyitották az ajtót. DL1000

csepi 2008.04.28. 10:43:54

gravy_t 2008.04.28. 09:40:17

18.§ (1) c) hivatalos útmutató:
"A záróvonal egyéb esetben csak végszükségi helyzetben (pl. elromlott jármű kikerülése, baleseti veszély elhárítása) léphető át..."

én hiszek neki, hogy ez a KRESZ-ből van :)

amúgy tanulságosak a kommentek, mindig elfelejtem hogy ennyi hülye ember van :(

Wuff 2008.04.28. 10:48:45

"18.§ (1) c) hivatalos útmutató:
"A záróvonal egyéb esetben csak végszükségi helyzetben (pl. elromlott jármű kikerülése, baleseti veszély elhárítása) léphető át..."

én hiszek neki, hogy ez a KRESZ-ből van :)"

Jó, így már világos. A KRESZben nincs benne, csak a kommentárjában, de azt nem olvastam el. Köszi!

gravy_t 2008.04.28. 10:51:31

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.04.28. 10:26:56

oké, pirospont. bár azon a környéken nem tudom, mennyire szokatlan, ha valaki így áll meg. plusz a záróvonalon át megfordulni ugye hm-hm.

cso zsi 2008.04.28. 10:54:12

zsolesz 2008.04.28. 10:26:32
A piros lámpát betartják? Biztos van olyan.
Pénteken az Üllői úti OMV kútról (a templommal szemben) kijövet jelzőlámpa fogadja a közlekedőket.
Már a kút területén legyorsult a motoros, aki a pirosnál lassított egy kicsit, majd kikanyarodott az Üllőire.
Az Üllőin a zöldről "kigyorsítós" motorostárs ki tudta kerülni valahogy...

Kata 2008.04.28. 10:56:28

Baszki. Motoros, kurva nagy szerencséd van. Örülök, hogy életben maradtál, mert járhattál volna rosszabbul.

a köcsögösködőknek: rutinvizsgán már elinduláskor kibasznának benneteket a vizsgáról, mert az első alapszabály, hogy öv be, kuplung be, gyújtás, kézifék ki, fék be, első, index, tükörből, hátrafordulással meggyőződés, hogy SENKI NINCS MÖGÖTTED, AKIT ZAVARHATNÁL, utána kuplung ki, elindulás. a picsába. tessék szépen rituálisan összetépni a jogosítványokat, baszki, aki nem így gondolja. vagy ezt csak az én hülye női fejembe verte bele az oktatóm?... úgy látszik én vagyok a hülye, meg a motoros, hogy mi ezt megtanultuk, mindenki más meg kurva okos, hogy minek ez a faszság, vigyázzon az, aki szembejön. bár az evolúció nagy haszna, hogy az ilyen köcsögösködők elég gyorsan kinyuffannak ahhoz, hogy a szar génjeiket és idióta hozzáállásukat továbbörökítsék.

efhábé 2008.04.28. 11:00:17

zsolesz, a kerékpárosok közül sokan a piros lámpát is lesz@rják magasról...

majdazteneldontom (törölt) 2008.04.28. 11:00:19

"18.§ (1) c) hivatalos útmutató:
"A záróvonal egyéb esetben csak végszükségi helyzetben (pl. elromlott jármű kikerülése, baleseti veszély elhárítása) léphető át..."

nem, ez egy tejesdoboz hátuljáról van...

lOc (a pasztafáriánus) 2008.04.28. 11:00:25

Benne van a KRESZ-ben is:
Kikerülés
35. § (1) Az úttest menetirány szerinti jobb oldalán álló jármű vagy ott levô egyéb akadály melletti elhaladásra (kikerülés) a 34. § (1)-(5) bekezdésében foglalt rendelkezéseket kell - értelemszerűen - alkalmazni.

A 34. § (1)-(5) az előzést tárgyalja, a záróvonal tiltása pedig a (8)-ban van, vagyis az ilyenkor kihagyható.

Charlie Brown 2008.04.28. 11:02:59

Becher:
Miután már oldalba kapták, és épp akrobatamutatványokat végez miközben motorostul szögben repül át a felezővonalon, na ami féknyomot aközben hagy, abból _biztos_ meg lehet állapítani, hogy a baleset _előtt_ pontosan mennyivel ment. Az se zavarjon hogy nem volt semmilyen féknyomméricskélés, hanem simán csak látták és kész.
De tudod mit, legyen igazad, én vagyok a hülye, remélem így nyugodtan fogsz aludni.

eff 2008.04.28. 11:04:23

Kata! Respect. :)

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.04.28. 11:06:37

Mi ebből a tanulság?

"a reflektorral érkezett, hangos kipufogóval rendelkező motor"

Nem érdemes zavarni a városlakókat a hangos kipufogóval, és a szembejövőket a reflektorral, mert úgysem véd meg. Remélem ezentúl így teszel.

Becher 2008.04.28. 11:08:41

Ch.B. Eddig is jól aludtam. Ezentúl is fogok.

bigdaddy 2008.04.28. 11:09:53

Ínnye de felkavarta a kedélyeket ez a kis post! Kirajzolódni látszanak az autós-motoros közlekedők időben nem oly régi ám annál zsigeribb szembenállásának támogatói falai, néhány objektívebb visszafogott elemzői véleménnyel fűszerezve...
1. A motorkerékpározást közúton be kéne tiltani 125 köbcenti felett (talán alatti is egészen a segédmotorig bezárólag) mert nincs értelme. Az utakat ne használja se versepályának (lásd a frissen fellebbezett mecseki ámokfutó szemét köcsögöt), se az autók közötti menekülőútvonalnak egy kétkerekű se (főleg ekkora lóerőkkel és ilyen drága könnyűfém paripákon).
2. Autósokkal szembeni jóval szigorúbb elbánás, mert a szabálytalankodó autósoknak már annyi szubkulturális fajtája alakult ki (mindenhova parkolós, másikseggébenyomulós sebességtúllépős, útburkolatjelekre fittyethányós másraszarós stb...), hogy tipizálni és kiszűrni nem lehet.
Jelen esetben elhiszem, hogy van igaza a motorosnak de én autósként és gyalogosként is azt az álláspontot képviselem, hogy ha adott helyzetben elsőbbségem is van, vagy nem szabályosan tartanak fel a haladásban, akkor is az erősebbel (és hülyébbel) szemben inkább a bizalmatlanság elvét követve (ha van rá lehetőség és rendszerint van) megállok, körülnézek és utána indulok neki, mert tolószékből aztán lehet dumálni az igazságért...

üff 2008.04.28. 11:12:53

Rendben Mityu én akkor sem tartom jó ötletnek, hogy mások rendszámát kitegyük és főbúnöst kiáltsunk ki. Ezt a folyamatot valahogy meg kellene állítani, mert kezd nagyon elharapódzni. Mint a másik topikokban is, nincs köze senki másnak ahhoz, hogy én mikor és hol parkolok szabálytalanul. Különben leszedem a rendszámomat...

Lacaca 2008.04.28. 11:14:02

"ami féknyomot aközben hagy, abból _biztos_ meg lehet állapítani, hogy a baleset _előtt_ pontosan mennyivel ment."
Konkrétan nem találtam semmilyen nyomot, egy az Astráról letört műanyag mutatta, hogy kb hol találkoztunk, de feltételezhetően nem függőlegesen esett le, hanem szép ívet leírva repült.
"Mi ebből a tanulság?"
3 év alatt sokszor nem vettek észre, mióta ez a motor, ezzel a kipuval. 1 kivélelével mindet ki tudtam védeni. Sajnos arról nincs adat, hogy hányszor vettek észre refi és hang miatt, mert nehezen mérhető.
Közben rájöttem, hogy 2004-ben vettem az első igazi nagy vasat, ez volt a 2., a kettővel együtt kb 53e km-t tettem meg baleset nélkül, jelentős részben Bp területén.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.04.28. 11:15:05

Kedves Mindenki!

Tiszta sor, hogy az Astrás volt szabálytalan, amikor megállt, ott ahol megállt, amikor index nélkül kezdett sávváltásba, amikor a zárón akart megfordulni.

Annyit szeretnék mindenkinek a figyelmébe ajánlani, hogy a temető tele van olyan emberekkel, akiknek igaza/elsőbbsége van.

@Lacaca: remélem, nem az derül ki a postjaimból, hogy bárkit is utálnék. Egyszerűen úgy gondolom, hogy lehettél volna óvatosabb, és akkor most még mindig azon törhetnéd a fejed, hogy hogyan is kéne azt a GPS-t ráapplikálni a gépre.

Körültekintés. Óvatosság.

Bobby Baccala 2008.04.28. 11:19:19

lacaca

örülök hogy jól vagy..jobb itt olvasni mint a langlovagok.hu-n.

a sok majommal meg ne foglalkozz! :)

gravy_t 2008.04.28. 11:22:33

majdazteneldontom 2008.04.28. 11:00:19
nem, ez a Közlekedési és Vízügyi valamint a Belügyminisztérium által jóváhagyott magyarázatból van.

Lacaca 2008.04.28. 11:28:03

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.04.28. 11:15:05

Óvatosabb? Direkt reflektor, direkt hangos kipu, a 2 gyalogos járőr saját bevallása szerint azon csodálkozott, hogy milyen lassan megyek, pedig hogy lehetne húzni a gépnek. Nem tehettem többet, főleg úgy, hogy alapból úgy motorzok/tam, hogy a 1, vagy 2 ujjam mindig a fékkaron van városban megszokásból, ennek ellenére úgy emlékszem, hogy nem húztama féket, csak próbáltam kitérni, mert annyira kevés esélyt adott az Astrás. Gyakorlatilag mellette voltam, amikor elindult. Ha nagyon megnézem, valszeg észre vehettem volna, hogy alá van szedve a kereke, de amikor elértem, már akkor már leküzdött akadálynak tűnt és a következőre koncentráltam.

TuskóHopkins 2008.04.28. 11:48:23

béla 2008.04.28. 09:48:42
"Én ugy látom hogy a hozzászólók eldöntik kinek a pártján álnak és csak azokat az érveket hozzák felamelyek a saját döntésüknek megfelelnek. Szerintem egy balesethez min 2 ember kel. Nincs fekete fehér. Én ugy érzem hogy 10% a motoros 90%ban az opelos a hibás. Bár nem voltam ott igy csak tipp. "

Ki kell ábrándítsalak Béla. Egy balesethez sajnos elég egy ember is:
Off:

"...Egy 26 éves fiatalember személygépkocsijával előzni próbált, ám a balra kanyarodó sávból egyenesen haladt tovább és elütötte a vele szemben, a közlekedési lámpa tilos jelzésénél várakozó kerékpárost.

A 20 éves nő a helyszínen életét vesztette - tette hozzá a sajtóügyeletes."

www.hirszerzo.hu/cikk.halalra_gazoltak_egy_lampanal_varakozo_biciklist_budapesten.64477.html

majdazteneldontom (törölt) 2008.04.28. 11:51:00

"...nincs köze senki másnak ahhoz, hogy én mikor és hol parkolok szabálytalanul.Különben leszedem a rendszámomat..." by üff

Gondolod??? Akkor ilyen alapon engem meg senki ne akadályozzon a továbbhaladásomban a szabálytalan parkolásával...Különben letalálom szedni a tükrét.

Charlie Brown 2008.04.28. 11:55:26

üff:
"nincs köze senki másnak ahhoz, hogy én mikor és hol parkolok szabálytalanul."

Ha -a blogokon megjelenő szabálytalankodók túlnyomó részéhez hasonlóan- tahó paraszt módon parkolsz, amivel mások életét keseríted meg/lehetetleníted el, ha más rovására szerzel jogosulatlan előnyt, ahhoz igenis van köze másnak is. Sajnos ilyenkor a hatóság többnyire nem képes gyorsan és hatékonyan eljárni ellened, ezért az a minimum hogy az erre szakosodott blogokon odavetik a rendszámodat a közutálat prédájául. Bárcsak nevet és címet is írhatnának mellé minden alkalommal, láthassa ország-világ a tahókat (és most ugye konkrétan nem rólad beszélünk).
A rendszám nélküliség felér egy beismeréssel, rájuk helyszíni járműfelgyújtást kéne kiszabni. De ez itt OFF.

Lacaca 2008.04.28. 11:58:59

"nincs köze senki másnak ahhoz, hogy én mikor és hol parkolok szabálytalanul"

Igazad van, kár, hogy nem Te álltál a Bora helyén. Ő is szabálytalanul parkolt, most van némi gondja a lökhárítóval és a hűtővel. Ráadásul, mivel állítólag ki van vonva fogalomból, nagyon fizetni se fog a biztosító. Nem tudom, hogy Cascoja van-e, de a kötelezője a MÁV-nál volt. Az eset nyertese az az autós, aki a Combo mögött, Bora mellett parkolt. Ha nincs a Borás, akkor ő nyeri meg a motoromat.

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2008.04.28. 12:01:05

Tuskó Hopkins, a baleset, amit leírtál, képzeld, egy közeli rokonom szeme láttára történt. Máig nem tért magához, annyira sokkolta.

Az autós úgy gondolta, hogy amíg a lámpa piros, a (balra) kanyarodó sávban végigelőzi a kocsisort. Milyen vagány és jófej dolog. Ment vagy 80-100 között. Közben a lámpa zöldre váltott, az eleje megindult, ő meg sem visszatérni sem megállni nem tudott, hát belerohant a szemben várakozóba.

Magam részéről remélem, hogy kap annyit amennyit a kamerás motoros. Borzasztó látvány volt, erre nincs mentség sem bocsánat.

Az itteni eset: nyilvánvaló, az autós a hibás. Van olyan, hogy közös felelősség (akkor nem szokták számolgatni, hogy 80%-20% vagy 90%-10%) de az nem ez az eset.

jó kis élőlény 2008.04.28. 12:06:10

üff, egyszerű: szokj le a pofátlan, szabálytalan parkolásról.

Acmee 2008.04.28. 12:14:04

Emberek!

Itt egyértelműen az autós a hibás! Nem nézett tükörbe, nekünk volt egy hasonlónk, csak autó-mikrobusz párosításban. Mi letéptük az Audi elejét, Ő cserébe "csak" annyira lökött meg minket, h egy 3m-es árokba essünk! Köszi! Ő sem nézett a tükörbe, egyértelműen hibásnak találták a helyszínelő rendőrök!

.gereblye 2008.04.28. 12:19:31

Tuskó Hopkins, Pascal:

én azt látom, hogy ez a kanyarodósávból való visszaelőzés egyre gyakrabb, én nem is értem, mi van ezeknek a fejében.

pl. Izabella-Andrássy sarok, kb. 30 méter hosszú kanyarodósáv, ő ma reggel is simán elém akart így tolakodni egy idióta pofátlan picsa, persze én voltam a bunkó, mert most sem engedtem.

simán tolakszik, ugyanúgy, mintha a boltban, bankban, postán tenné, csak azért meri megcsinálni, mert az autó "takarásában" van, azaz nem lehet kapásból tarkónvágni és a hajánál fogva visszatenni a sor végére.

ez a kis takony most megölt egy embert, egy 20 éves lányt, és majd kap egy jó súlyos felfüggesztettet az igazságos bíróságunktól, amitől aztán majd jól elszégyeli magát, aztán mehet vissza szépen genyózni a forgalomba.

valaki 2008.04.28. 12:19:32

TuskóHopkins 2008.04.28. 11:48:23

Ez inkább egy emberes jelenet:
www.langlovagok.hu/html/galeria/1961.shtml
Bár itt is volt másik szereplő, de csak passzívan szerepelt.

.gereblye 2008.04.28. 12:24:38

amúgy meg a rendszámhoz:

jó lenne már végre, ha online lekereshető lenne a rendszám alapján a tulaj, a cég valahogy, pl. a 20 éves lány apja helyében nem biztos, hogy nagyon vágynék arra, hogy tekintettel legyek, legyenek a gyilkos faszkalap "jogaira".

szóval szerintem ez a MINIMUM, hogy kitesszük a rendszámot.

ha ilyen blogom lenne, ki sem tennék olyat bunkóparkolót, rokkantferrarist, útközepén elakadó hülyepicsát, aminek legalább a rendszáma nem látszik.

.gereblye 2008.04.28. 12:26:09

...egyre gyakoribb...

Én vagyok 2008.04.28. 12:34:48

Na persze. Szépen 50-nel poroszkáltál, és akkorát estél, hogy hason csúsztál meg minden. Előbb kint voltam a mosdóban. Még nem tollas a hátam.

.gereblye 2008.04.28. 12:52:30

:)
igen, el is hitte itt mindenki, hogy 50-nel jött...

.gereblye 2008.04.28. 12:54:45

szerencsére a rendőrnél volt időgép, úgyhogy vissza tudta nézni, és meg tudta cáfolni, hogy ennél gyorsabban ment.

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2008.04.28. 12:55:00

Ha bringáztál gyerekkorodban akkor tudod, hogy 15-el is lehet akkorát esni. Egyébként a fénykép alapján is nyilvánvaló, hogy nem ment gyorsan a motoros.

ex-dr. vuk 2008.04.28. 13:02:38

Miert gondoljatok, hogy itt az a kulcs, hogy 'motoros', es akkor mar biztos o a hibas?

Nekem autoval is hasonlo volt:
iranyonkent 2 sav + kozepen villamossin. Szelso sav parkolo.
Elottem meno lehuzodik, mintha parkolni akarna (no index), na felig at villamossinre (elozni szabad rajta, ha 1 sav jarhato csak), eloznek. Erre azonmod hatranezes, index, barmi nelkul meg fordul... Nem sokon mult, de sikerult elkerulnom az utkozest. Itt nem volt motor a kornyeken se.

Akkor itt most mi van? :)

cso zsi 2008.04.28. 13:15:16

Tegnapi Index-hír:

Súlyos motorbaleset Papkeszinél
MTI
| 2008. április 27., vasárnap 10:56

Ketten súlyosan megsérültek abban a balesetben, amely vasárnap hajnalban történt a Veszprém megyei Papkeszinél, egy motoros elgázolt egy fiatalembert.

Három fiatal a diszkóból tartott hazafelé, az úttesten egymás mellett sétáltak. A hátulról érkező motoros megpróbálta kikerülni őket, az előzés azonban nem sikerült és a motoros elütötte a legbelül haladó 22 éves fiatalembert, aki súlyos sérüléseket szenvedett - mondta el Váradi Piroska, a megyei rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese.

A motort vezető 20 éves fiú sérülései életveszélyesek, őt mentőhelikopter szállította a győri kórházba - tette hozzá.

A motoron egy másik fiatalember is utazott, aki komolyabban nem sérült meg, sőt a baleset után el is szaladt a helyszínről - mondta Váradi Piroska.

Lacaca 2008.04.28. 13:25:25

Háton csúsztam volna, ha 50-nel megyek szerinted, vagy mi?
A rendőr mellett elmentem 20 m-re a baleset helyétől, és felfigyeltek a motorra, mint utólag mondták és a "megszokotthoz" képest kevesellték a sebességet. Hason csúszni bringás esés után is lehet, meg 200-nál is, más-más eredménnyel. Mellesleg a Bora kötény "lemeze" felvette az eredeti alakját, amikor kihúztam a motort, a hűtő picit meg volt hajolva, de nem szivárgott. A motor kb 10 m-t csúszott. Nagy tempónál és sem úszom meg egy térdhorzsolással a mutatványt, és a Bora se ennyit kap. A motor valóban borzasztóan néz ki, de vegyük figyelembe, hogy műanyag találkozott fémekkel, és aszfalttal.

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2008.04.28. 13:36:06

Kommentáljuk neked ezt a hírt is cso csi? De akkor írd be légyszíves, sötét volt-e vagy világos, a megengedettnél gyorsabban ment-e a motoros, volt-e jogsija, égett-e a lámpája, és egyéb körülményeket... Nagyon szomorú és teljesen értelmetlen ügy egyébként.

Krisi 2008.04.28. 13:42:42

Azért beszarás, hogy jelen esetben a motoros volt az ártatlan és az autós a hunyó, de még így is sok fhász rávágja, hogy a motor a hibás.
Miért van az, hogy sokan zsigerből utálják a motorost/biciklist?
Miért?
Itt most nem arról van szó, hogy alapból melyik csoport nagy része halad át a piroson, ennyi erővel az összes autóst is lehetne basztatni, mert 30-as táblánál 10-ből 12 autós 40 felett megy át. Még én is, nem tagadom, nem vagyok álszent.
De most arról van szó, hogy az astra szabálytalan volt, Lacaca életére tört, aztán meg még ő kezdett el faszkodni.
Szóval szomorú, hogy rögtön a motorosba kell belekötni, mert hangos a kipufogója vagy nappal reflektorral ment. Ha valakit napsütésben elvakít egy reflektor, az menjen el szemészetre, de minimum tépje ketté a jogosítványát.
Az a mondás meg nem véletlen, hogy "loud pipe saves life"
Bár, hogy magamba is belekössek, azért én sem komálom, amikor hajnalban arra ébredek, hogy faszagyerek 13000-es fordulaton megy a szpídmotorral.
Szóval meg kell találni az arany középutat, ami nem eccerű.
Lacacának meg részvét, hogy pont tavasszal ment szét a gép, pedig csak most kezdődik a szezon.
Aki meg alapból rühelli a kétkerekűeket annak kívánom, hogy egy hétig azzal járjon munkába, valószínúleg meg fog változni véleménye az első nap, mert motorozni/kerékpározni jó! Akárhányszor állok autóval a dugóban mindig arra gondolok, hogy mekkora fasz vagyok, hogy nem biciklizek.
És a kétkerekűekre vugyázzunk, itt a tavasz, motoros idény kezdete, ráadásul a bkv sztrájk alkalmával sokan rájöttek, hogy biciklizni nem olyan nagy hülyeség, mint amilyennek leírják sokan, szóval vigyázni kell nagyon.
Bocs ha hosszú voltam

ex-dr. vuk 2008.04.28. 13:56:52

Aki mar motorozott, az tudja, hogy miert mennek napfenynel reflektorral. Errol ennyit :)
Es meg igy sem veszik eszre oket mindig.

cso zsi 2008.04.28. 14:01:28

Azért a sárvédő alá rejtett rendszám "bejött".
Hajlandó lennék elhinni, hogy ilyen filléres ócskavasakon nincs szabályos felszerelési hely, ahol megvilágítás is láthatóvá teszi, de valahogy nem megy.
Innentől kezdve az adott pillanatban véletlenül szabályosan közlekedő motoros hiteltelen.
Az a chopperes/túramotoros sem jobb, akinek a lánc, vagy a kipufogó környékén, 90 fokkal elforgatva van felszerelve. Bár az elütött gyalogosnak lehet, hogy úgy több esélye lesz elolvasni.

Lacaca 2008.04.28. 14:07:00

rejtett? nem rejtett, jól olvasható. Egyszerűen szarul néz ki a gyári helye, és át lett helyezve úgy, hogy nem rontja az összképet, de látható, olvasható. Pár perc és fent lesz a galériában egy kép, amin látszik, hogy miről beszélek

cso zsi 2008.04.28. 14:07:17

Pascal · torzskocsma.blog.hu/ 2008.04.28. 13:36:06
Nem kell kommentálni, a gyalogosok minden szempontból hibásak voltak a hír alapján.
Gyaníthatóan ittasak is, tehát egyetlen mentségük, hogy ők nem vezettek járművet.
Diszkóból meg -gondolom én- manapság nem láthatósági mellényel, az út bal oldalán libasorban haladva megy haza az ember.
A srácok nem sok esélyt adtak maguknak, a motorosnak meg nem maradt.
60-nál még úgy-ahogy ki tudom kerülni a kivilágítatlan gyalogost, aki épp felbukkan a lámpafényben az út szélén.
Többnél szinte biztos, hogy elcsapom én is.

Lacaca 2008.04.28. 14:10:22

60-nál még úgy-ahogy ki tudom kerülni a kivilágítatlan gyalogost, aki épp felbukkan a lámpafényben az út szélén.

2-t kikerült...

bbubi 2008.04.28. 14:10:48

vuk_ ·2008.04.28. 13:56:52

pontosan.

TuskóHopkins 2008.04.28. 14:11:29

Múltkor a Hungária körút mellett tekertem bringán, amikor a zöld lámpánál meglógott egy motoros az autóktól. Nem tudom mennyivel mehetett, de a rendszáma leesett a sárvédőről.
Nem lehet, hogy a rendszámtáblákkal van a baj?

Lacaca 2008.04.28. 14:16:31

www.hasznaltauto.hu/kepek2.auto?hirkod=1998411&foto=28&partnerkod=3793

Így néz ki egy 2008-as motoron a rendszámtartó. Undormány. Ha bekerül a sárvédő alá a létra nélkül, és kap egy ledes megvilágítást, akkor ugyan úgy látszik, és sokkal jobban néz ki.

Manyizga (törölt) 2008.04.28. 14:44:37

Részvétem a motoros kollégának! Elém is egy Astra fordult irányjelző nélkül. 2 évet pereskedtem a biztosítóval, pedig egyből elismerte a hibáját. (A járókelőket én nyugtatgattam, hogy ne lincseljék meg a vétkest.)

Nekem is fenn volt a sportkipufogó és a reflektor. Sajnos a süket és vak sofőrökkel szemben nem véd. De ők az érkező és kürtöt használó vonat elé is bemennek. Ezért kell aztán mindenkinek 30-ra lassítania a KRESZ szerint vasúti átjáróban. Hogy a hülyék biztosabban haljanak meg. :)

cso zsi 2008.04.28. 15:25:33

Lacaca 2008.04.28. 14:16:31
Maradjunk annyiban, hogy trafipax elől szándékosan van elrejtve.
Időjárásfüggően besározódhat (láttam már ilyet), és a kerék-sárvédő között viszonylag kis szögű rálátás van.
Elvileg lehetetlen azonosítani.
Gyakorlatilag egyéb típusjelek és színek miatt viszonylag könnyen szűkítik a kört, ha muszáj foglalkozni a delikvensel.
Azt viszont az összes azonos típusú/színű mocis szívja meg olyankor.

Utczák Terek Csapata 2008.04.28. 16:20:20

Aki szerint bármiféle vétség is terheli a motorost, annak én is csak ajánlani tudom a helyszint, főleg hétvégén!
Opelos bunburnyák, meg klasszikus paraszt volt.

Lacaca 2008.04.28. 17:43:19

Ha megnézed a képet, kb traffipax magasságból van fotózva, de tök mindegy már annak a motornak.

cso zsi 2008.04.28. 19:25:48

Miért mindegy? Nem lehet belőle már épet csinálni? Kár lenne érte.


Trafipax nem csak 1 méterre van a földtől.
Nagyon sok helyen felüljáróról fotóznak (pl. Nagykőrösi út), ill. az autópályákon a "matrica-ellenőrző" kamerák is be lesznek véve a rendszerbe.
Ezek meg szintén változó magasságban helyezkednek el.

kranführer 2008.04.28. 21:36:59

Lacaca örülök hogy megúsztad. 100%-ban az astrás tahó volt a hunyó.
A nagytudásúaknak: hangos kipufogó, nem a kipufogó zajszintjét mérik hanem elhaladási zajt. Szvsz az autók, teherautók, buszok nagy része nem menne át a vizsgán. Csak most divat lett utálni a motorosokat. Innen üzenem hogy nyasgem. Aki meg önzetlen a kétkerekűekkel annak nagyon köszönöm.
kran

Lacaca 2008.04.28. 23:12:13

Miért mindegy? Nem lehet belőle már épet csinálni? Kár lenne érte.

Én nem fogok. Túl nagy lett a sérülés mértéke, annak ellenére, hogy nem volt nagy bukás. A blokk és a kerekek kivételével minden sérült első ránzésre. Majd a biztosító megmondja.

A matrica ellenőrző szemből "mér", a többit meg leszarom. Annyira azért nem zavar, ha nem látja, de nem is érdekel. Én nem fogok ezzel motorozni.

kispia 2008.04.29. 00:28:21

Azok kedvéért,akik szerint 50-nél nem lehet nagyot csuszni:1987-ben egy simóm volt.Este mentem felkapcsolt világitással,óra szerint 45-el.Egy barom ugy gondolta a szembejövő sávból hogy befér előttem balra.Nem jött neki össze.A motortól cirka 10 méternyit repültem!Szerencsére egy karetöréssel megusztam.
Ma Budán jöttem,mögöttem az asszonnyal.Védet uton jöttem,2-esben cirka 30-al ereszkedtünk a Jagelló ut felé.Öreg papa 70 és a halál között simán kifordult elém,alig birtam lefékezni,olyan közel voltunk a kereszteződéshez.Mikor rádudáltam,mégcsak oda se lesett,szerintem nem csak vak,hanem süket is volt.Azt hittem,kikapom,és beküldöm az elfekvőbe!

SX4 2008.04.29. 08:54:19

Lacaca, örülök, hogy megúsztad.

Az esettől függetlenül néhány mondat a motorosoknak:

1. Hangos kipufogó: Tévhit, hogy jobban észreveszlek. A kipufogó többnyire a motor mögött sokkal hangosabb, mint előtte. A hang már csak ilyen, abba az irányba terjed, amerre kimegy... Ha hátulról jössz, így sem hallom. Csak akkor, amikor mellém érsz, akkor meg már mindegy. Volt már, hogy megijedtem a hirtelen hangtól (épp gázfröccsöt adott a nyomorult), és elrántottam a kormányt, szerencsére jó irányba. Utána még 10 percig nyugtatgattuk a gyereket, aki szintén halálra rémült.
Az csak a hab a tortán, amikor éjszaka 20 percenként ébredek fel rátok, mert a házam előtt történetesen van egy utca, ahol emberek közlekedni szoktak. Motorral is.

2. Akkor van esélyem, hogy észrevegyelek, ha nem cikázol. Ha következetesen ugyanazon az oldalon kerülöd a kocsisort, akkor látni foglak idejében. Ha a mögöttem jövő kocsi takarásából vágódsz ki és gyorsulsz egyet, akkor lenne 2 másodpercem, hogy épp akkor nézzek a tükörbe. Ezen nem segít sem a reflektor, sem a nagy hang.

Ha messziről látom, hogy jössz valamelyik oldalon, akkor lesz helyed mellettem, mire odaérsz. :-) Kivéve, ha a másik oldalon is jön egy kolléga.

VersionX 2008.04.29. 11:57:35

Sajnálom a géped, és örülök, hogy élve és egyben megúsztad.

Azokat az autós kollégákat sajnálom akik minden esetben a motorost látják hibásnak ezért meg azért, csak sajnálni tudom és remélem, hogy amikor én vagyok 2 kerékkel akkor nem találkozok velük az úton.

De ezek az emberek ha mással találkoznak akkor az a hibás (Kamion, kisebb autó, stb.).

Tudom, hogy sok motoros cikk-cakkban megy meg túlzásokba esik, de nem mind. S minden balesetet erre nem lehet húzni.

Amúgy meg érdemes minden autósnak is megtudni és megjegyezni, hogy záróvonal esetén nem csak az autós kerülheti ki a záróvonal átlépése nélkül az egynyomvonalon haladót (bicikli, motor), hanem ez fordítva is lehet. Csak sok autós (tisztelet a kivételnek) fel van háborodva ha el mer menni a motoros. Ami szerintem egyszerű irigysé..

Amúgy köszi minden autósnak aki segíti a többi közlekedőt, köztük a motorosokat is.

Mégegyszer sajna a gépér, de csak hamar meggyógyul.

Üdv

Lajos 2008.04.29. 12:26:43

Ezek a kepek:
picasaweb.google.com/Lacacazx10/ZX10
Biztos lassan mentel.
Nyitott dob, palyagumi!
Ez nem a ring te fasz!

Lajos 2008.04.29. 12:59:31

Erdekes, hogy itt meg fontos volt, hogy az autót közúti közlekedésre alkalmatlan állapotban adtak ki!
autozz.blog.hu/2008/03/07/fektelenul
Persze a palyagumi az utcara valo mi?
Te fasz!

Csak1motoros 2008.04.29. 13:07:32

Lajos! Szánalmas vagy. Az utolsó mondatod mindent elárul rólad. Igazi kretén vagy. Csá

Lacaca 2008.04.29. 14:56:18

Faszlajos!

Az a gumi Dunlop D209 névre hallgat, és E betűvel rendelkezik, tehát közúti használatra alkalmas gumi.
Eddig nem tudtam, hogy nyitott dobbal nem lehet lassan menni.
Aki itt fasz, az az, aki nem használt a nevezett testrészen gumit a családodban.

Lacaca 2008.04.29. 15:00:47

SX4!

A hang terjedésével kapcsolatosan nem értünk egyet. A kipufogó kiáramló gázok rezgését átveszi a környezete, és minden irányba terjed, mégpedig hangsebességgel, ami többnyire gyorsabb a legtöbb járműnél. Én érdekes módon szoktam hallani autóból is a mögöttem érkező motorost. Viszonylag egyszerűen bizonyítható a dolog, mert ha csak hátrafelé terjedne a hang, akkor csak a távolodó járműveket hallanánk. Más kérdés, hogy mögötte hangosabb, de azért szemből is hallható.
Az összes többi dolgoban igazad van.

Becher 2008.04.29. 15:28:36

Ki ez a Lajos? És minek jött ide? Remélem többet nem lesz hozzá szerencsénk!!!

Lacaca 2008.04.29. 16:02:22

senki, csupa kis betűvel

kissrác 2008.04.29. 17:32:05

Az autópályás matricafigyelő kamerák nem fognak sebességet mérni!!!! Jogszabályellenes. Csak és kizárólag az erre a célra telepített, és hitelesített kamerákkal mérhetnek!!!

Honer (törölt) 2008.04.29. 17:38:27

Hagyjuk már ezt a kipuffogó hangot. Gondolom a micron nem árul olyan kipuffogókat miket nem lehet utcán használni, az más ha valami sufni tuning dobról beszélünk ami 1000res fordulton úgy üvölt mintha éppen a tiltás közelébe járna. Lacaca VTR-jének is tök kulturáltan figyelemfelkeltő hangja volt. Más, érdekes módon Londonban engedik a szabályok a sorok közt elhaladni a motorost és még sincs több baleset, sőt nekik még dugó adott se kell fizetni amikor a városba mennek mivel nem csinálnak dugod. Csak otthon nincs ennyi esze az embereknek hogy rájöjjenek ha minden motoros kocsival járna akkor csak nagyobb dugó lenne városban! Ja, és egy-két helyen a buszsávot is teljesen legálisan használják.
A baleset szerintem tök egyértelmű. Részvétem a motor miatt, de a lényeg hogy neked nem lett nagyobb bajod!

cso zsi 2008.04.30. 04:06:09

kissrác 2008.04.29. 17:32:05
Jogszabályellenes a matricafigyelő kamera sebességmérése?
Azért megoldható, hogy a jogalkotók ezt módosítsák.

A rendszám hamisítása, vagy olvashatatlanná tétele (merthogy okirat) szintén jogszabályba ütközik. Csak ezt nem bírálhatja fölül az állampolgár.

Tegnap délután a Nagykőrösi úton két igen törvénytisztelő állampolgár formára hasonló motorokkal igyekezett zárás előtt odaérni a motorosbolthoz.
Az egyiknek a rendszáma Lacacáéhoz hasonlóan az ülés alatt volt, öt méterről már nem látszottak a számok.
A társa űberelte, neki a kerék fölötti idomra volt szerelve, a föld felé nézve.
(Az adott útszakaszon 70, majd 50 van, ezt majdnem sikerült betartaniuk.)
A tegnapi nap folyamán akadt még egy vicces kedvű motoros is, akinek ugyan a helyén volt a rendszámtábla, de "véletlenül" ráragadt a fél táblára egy képecske.
A szimplán félbehajtott, vagy teljesen vízszintesre fordított rendszámokkal közlekedő motorostársak biztos divatból hordják így a rendszámot, és nem azért, hogy ne lehessen elolvasni.

Faszlajos 2008.04.30. 07:09:56

Akkor biztos rosszul latom a kopasjelzo pottyot a hatsogumin!
Gondolom raadasnak valami szerencsetlen Karcsibacsi vagta bele a mintat.
Legkozelebb vegyel rendes gumit es tanulj meg fekezni, akkor majd negyvennel nem utnek el!
Honer: Ez nem egy zx10? Milyen VTR?

Faszlajos 2008.04.30. 07:14:45

Senki ne mondja nekem, hogy egy mai sportmotorral be lehet tartani a sebessegkorlatokat. Kizart! Ezert idonkent baj lesz. A szerencsesebje tuleli, a tobbi nem!
El kene kicsit gondolkodni minazoknak, akik nap mint nap az eletuket kockaztatjak egy ilyesmi raketan.

Lacaca 2008.04.30. 07:40:51

Faszlajos!

Ha a fikázás mellett elolvasnád az írást és a hozzászólásokat, ismét választ kapnál sok kérdésedre. Rosszul látod a kopásjelző pöttyöt, mert sose volt rajta. www.dunlop-tires.com/dunlop_huhu/tyre_range/motorcycles/on_road/hypersport/sportmax_qualifier/
Majd tőled tanulok fékezni, segíts abban, hogy mit kell tennek 50-nél, amikor elindul álló helyzetből egy autó alászedett kerekekkel akkor, amikor mellé érek. Esélytelen.
Ez ZX-10, előtte volt VTR.
Be lehet tartani a sebességkorlátokat, most mindenképp sikerült, különben nem úszom meg ennyivel. A motornak nem volt szerencséje, sikerült idommal előre becsapódnia az autókba. 4 évet éltem túl eddig csak 1000-en, ez volt az első baleset.
Majd tőled tanulok!

Lacaca 2008.04.30. 07:47:38

Figyelmébe ajánlom az olvasáson kívül mindenhez értő "szakértőnek", hogy a képeken 3 különböző, de ugyan olyan gumi látható. A rendszám láthatóságát bemutató kép 2007 őszén készült, az utolsó kép 2 héttel a baleset előtt, és 2 nappal az utolsó átgumizás előtt.

SX4 2008.04.30. 07:58:49

Lacaca 2008.04.29. 15:00:47
Persze, terjed minden irányba, csak nem ugyanazzal a teljesítménnyel.

Végezz el egy egyszerű kísérletet. Sétálsz valakivel a járdán, aki beszél hozzád. Próbáld meg, hogyan hallod, ha előtte, vagy ha mögötte mész. Lesz némi különbség.

Továbbra is fenntartom, hogy előbb látlak, mintsem a hangodat hallanám, tehát felesleges, hogy megrémítsd a gyereket, mikor mellém érsz. Ha a mögöttem jövő kocsi takarásában vagy, azon a hangod sem igazán jön át úgy, hogy a forrást be lehessen azonosítani.

Részemről a lényeg: előbb látlak... És ha megadod a lehetőséget, vigyázok rád akkor IS, ha halkan jössz.

Lacaca 2008.04.30. 08:04:56

SX4 2008.04.30. 07:58:49
A probléma minden esetre megoldotta önmagát. Kifejezetten halk lett a motorom...

csepi 2008.04.30. 08:07:57

A picasa-s képeket látva (szegény motor), szerintem szerencse hogy nem lett semmi bajod, reméljük astrás biztosítója fizet majd gyorsan és sokat :)

Lacaca 2008.04.30. 08:21:22

Az én állapotomban annyi változás van, hogy mégis bementem kórházba a jobb lábam miatt (találkozott az Astrával), és 3 hétig pihentetni kell meg bekötözni nappalra.

Bálint (Kawa) 2008.04.30. 09:27:40

Laca ! Én csak azért írok mert ez a zajszennyezős duma naon szar amit pár kommenttel lejjebb olvastam. Inkább ébredjen fel mindenki és égjen a rá a retinájára a fényszóróm körvonala de éljem túl:) Annyi baromállat vezet hogy szinte hihetetlen. A furi az hogy mind autót.

Bálint (Kawa) 2008.04.30. 09:36:19

....és mégvalami . Minden motorosnak van autója és vezet is, de kevés autós motorozik.

Alf (törölt) 2008.04.30. 10:30:19

Én pont ott voltam, de már csak a csattanás után jöttem ki a piacról. Épp az ellopott bicajunkat kerestem ott amúgy.

:(

Bálint (Kawa) 2008.04.30. 10:34:00

Kedves SX4. Úgy kéne nevelni a gyereket hogy ujjongjon a motor hangja hallatán és nem úgy hogy megrémüljön.

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2008.04.30. 10:55:48

Hogy keresik a fogást a köcsög trollok a motoroson. De akkoris gyorsan ment, reflektor, kipufogó, pályagumi, rakéta, rendszám... mi minden előjön hirtelen, amikor elékanyarodott egy Astra bazzeg.

Piros Csiga 2008.04.30. 12:12:56

Nem tudom mit jelent a cikk írója szerint hangos kipufogó. De az olyan motorokat szívesen besajtoltatnám a gazdája szeme láttára, mint amelyik tegnap este 10-or ment a Parlament előtt. A Lánchíd budai hídfőjénél kaptam fel rá a fejem...

Lehet a motorod akármilyen hangos, a bénák, süketek, vagy csak lelkileg-értelmileg süketek, és akik 150 dB-el hallgatják a TUC-TUC-ot, úgysem fogják meghallani.

Bálint (Kawa) 2008.04.30. 12:24:10

Kedves Piros Csiga. Én voltam az. Örülök hogy felkaptad a fejed mert ebből látszik hogy volt értelme megvenni a hangos csövet.

Honer (törölt) 2008.04.30. 12:32:53

Jó, ne legyen hangos motor kipufogó, de akkor az autósok se hallgassák olyan hangosan a zenét hogy én halljam a motoron vagy egy másik autóban mert ez engem megrémít hogy miket tudnak hallgatni egyes emberek. :))))

moli 2008.04.30. 14:08:40

ennyi frusztralt autost
az ember nem kerekkel, csupasz labbal szuletik

Bálint (Kawa) 2008.04.30. 14:34:33

...akkó gyalogolj napi 30 kilómétert wazz...

Faszlajos 2008.04.30. 14:47:34

Bálint(Kawa):
Addig mesz a hangos doboddal, mig valaki szivlapattal leut a zold szarodrol!

Bálint (Kawa) 2008.04.30. 14:55:15

Itt nagy a pofád Faszlajos, de én legalább addig éveztem az életet és nem kellett ilyen hülyén élnem mint neked buzikám.

Bálint (Kawa) 2008.04.30. 14:56:48

Skacok. Ki ez a barom?

Lacaca 2008.04.30. 14:59:23

Fekete Pákó rokona lehet, mert bajban van az ékezetekkel :)

Faszlajos 2008.04.30. 15:14:19

Bálint (Kawa): Legyen neked egy hangos dob az összes élvezeted az életben te fasz!

Én csak azt próbáltam leírni, hogy minek sír itt a szája az elütött motorosnak, mikor nap mint nap csak az életét kockáztatja egy hangos szaron.
Erre szokták azt mondani, hogy csak az jöjjön katonának, aki ilyet szeret!

cso zsi 2008.04.30. 15:23:19

A hangos hang, és annak irányára visszatérve elég felidézni a mentőautó szirénáját.
Előre álló tölcsér, arra hangos. ahogy elhalad melletted, már alig hallani ugyanakkora távolságból.
A motoros hiába rángatja a gázt, hogy elférjen a sorok köüzt, azt nem hallani annyira két autóval előtte, mint amikor már előreevickél, és "túráztat". Az már mindenki fülét bántja.
Az autóban hallgatott hangos zene főként a gizdáskodós mélynyomósok miatt élvezhető 20 méteres körben, dumm-dumm tucc-tucc, zene nélkül. Azt csak bent élvezni.
Kabrióból, és nagy túramociból hallottam valóban élvezhető zenét hallani, de a közel ülő biztos nem hallotta volna a szirénát.

Lacaca 2008.04.30. 15:38:53

Lajos!

Gondolom nem mész utcára. Veszélyes! Ne kockáztatsd az életed nap mint nap. Autók, buszok, villamosok közlekednek.
Tőlünk nyugatabbra van közlekedési kultúra, ott figyelnek a motorosra hangos dob nélkül is. Ha csak Bécsig elmegyek azt látom, hogy az út szélén az autók között motorok parkolnak az út szélén. Nem szeretnék belegondolni, hogy meddig húzná egy motor itt az autók között. Tuti felborítaná egy hozzás hadonló gondolkodású, mindenkit gyűlölő komplexusos vadbarom. Itt járunk. Ha motoros, akkor köcsög, ha gyalogos, akkor köcsög, ha biciklis, akkor köcsög, ha nagyobb, szebb, dárgább autója van, akkor köcsög, ha előttem van, akkor köcsög.

RR 2008.05.02. 06:14:56

Na szóval ehhez annyit fűznék hozzá hogy, az autósok abszolút nem figyelnek a motorosokra!!!

Bálint (Kawa) 2008.05.02. 08:58:30

Faszlajos. Találkozzunk a városban és merd a szemembe mondani te gyáva féreg.

Bálint (Kawa) 2008.05.02. 09:00:48

....mellesleg én voltam katona te kis buzi.

PER 2008.05.02. 15:00:04

Hali!

Hogy itt mennyi tuskó van!

Én évek óta motorozok és autózok is.
A gond ott kezdődik, hogy van olyan, aki csak ezt, vagy csak azt csinálja.
Az autósoknak én úgy adnék jogsit, hogy minimum 1 évig motorozniuk kell. pl. forgalomba min. 500-1000km-t.
Ezek után kaphatna autóra jogsit.
Rögtön másképpen közlekednének.
Ilyen esetben szerintem más lenne a morál is.

Kressz: Index kitesz!!!! Körülnéz!!!! Sávot vált!!!! (Miután kitetted az indexet és körbenéztél, eltelik annyi idő, hogy a körülötted lévők is észreveszik a szándékod!!!!!!!!!!)

Rossz manőver: Kinéz, index kitesz, sávotvált. Továbbá: index kitesz, fejoldalra és már húzza is rögtön a kormányt (főleg kezdőknél)!

Személy szerint, ha látom, hogy egy autós lehúzódik, akár szükségem volt rá, akár nem, megköszönöm. Így illik.
A dugóban szoktam csak 2 autó között előzni, mert az álló autó (elméletben!) nem fog hirtelen manővert végezni.

A sebességről annyit, hogy ha lehet menni, menjen a motoros. Pl: lámpánál elöl van, akkor hagy menjen...persze kultúráltan, nem 1 kerekezve.

Illik megkülönböztetni mind autósoknál, mind motorosoknál a szezonálisakat.

Az igazi motoros nem csak verőfényes napsütésben motorozik. Hanem akár hóban, esőben, viharban is!
Persze aki csak jó időben motorozik, az sem feltétlen gyakorlatlan, megfontolatlan és buta!
Szó sincs erről.

A szelekció folyamán, a donorok (akik látvány motorosok) általában kihullnak néhány év alatt...ált 1-2:)
Ezekről lehet hallani többet.
Van még a szezonálisan autózó. Max közértbe, vagy nyáron telekre.
Ezek nincsenek hozzászokva a vezetéshez, ezért veszélyesek. Általában mind2-ből a szezonális okozza a hibát.
Általában! Kivételek vannak!!!
Ez a gyakoribb.

Jelen esetben elmondás alapján az Astrás volt a pöcs.

A kreszt és a üntető jogot most hál' megszigorították. De én kamerákat is felszerelnék és bizonyítékként elfogadtatnám.
A biztosításról annyit: A biztosítók, konkrét összegre is biztosíthatnák a járműveket. Akár elemenként is. Így pl én hajlandó lennék többet fizetni. Most kb 60-70e az évesem. kifizetném a havi 10e-t is, ha tudom, baj ér, kifizetik a káromat (Yamaha XJ600 a mocim).
Ezenfelül az egész ügyintézést 30 napra korlátoztatnám törvényileg. Ha nincs elég ELLEN bizonyíték, akkor fizessen a biztosító. Főleg, ha elismerték a káreseményt. Aztán a kifizetés után, max visszakérik, vagy helyesbítenek.
!!!Ezt ki kell dolgozni!!!!

Röviden ennyi a véleményem.
Többet nem jövök ide, mert irritál a sok tudatlan, olvasni nem tudó tökfej.

PRV: tema@freemail.hu

ÜDV: PER

zozoba 2008.05.02. 22:18:26

Engem az zavar de nagyon, hogy ha már megtörténik a baleset, mindig a kibuvot keresi a hibás fél (legtöbbször az autos). Nem nagyon olvastam még olyat, hogy a baleset után az autos belátta a hibáját, és szánja bánja és miben tud segiteni...

SX4 2008.05.03. 10:52:13

Bálint (Kawa) 2008.04.30. 10:34:00
Kedves SX4. Úgy kéne nevelni a gyereket hogy ujjongjon a motor hangja hallatán és nem úgy hogy megrémüljön.

Kedves Isteni és Tévedhetetlen! Áruld el nekem, tudatlannak, hogyan kell arra nevelni egy 3-4 hónapos csöppséget, hogy örüljön neki, ha legszebb álmából egy üvöltő kipufogó veri fel!

Bálint (Kawa) 2008.04.30. 09:27:40
... ez a zajszennyezős duma naon szar amit pár kommenttel lejjebb olvastam. Inkább ébredjen fel mindenki és égjen a rá a retinájára a fényszóróm körvonala de éljem túl:) Annyi baromállat vezet hogy szinte hihetetlen. A furi az hogy mind autót.

Egód az van rendesen. Egyszer üssön el valaki egy biciklist azért, mert elvakítottad, és nem látta. Hogyan számolsz el a lelkiismereteddel? Sehogy, mert gondolkodás nélkül továbbhajtasz, ugye?
A hozzád hasonlóak miatt alakul ki a motorosok utálata, pedig szerencsére te vagy kisebbségben.
Remélem, lassan majd felnősz.

Faszlajos 2008.05.03. 12:16:02

Balint (Kawa):
Hogy jon ide, hogy voltal katona?
Nem lehetsz tul okos! Azt irtam, hogy valaki majd egszer leut a zold szarodrol mikor uvolteted a nyitott dobodat!
Ezt kene a szemedbe mondjam?

cso zsi 2008.05.04. 13:49:20

A hosszú hétvégét egy egyébként csendes tiszaparti falucskában töltöttem.
A keresztül vezető főközlekedési úton mindkét irányba 10-15 kilométeren belül, valamint közvetlen a falu határában is akad pár halálos motorosbaleset.
Nem tudom, milyen buli lehetett a környéken, amihez már nem jó az autópálya, de a 3-5-10 tagú csoportokban "jól" meg lehetett különböztetni minden motorost, amint Talmácsi babérjaira törnek.
Nem múlt el szirénaszó nélkül ez a pár nap.

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.05.04. 14:33:40

Csak a könyökcsöveket hagyjátok a motoron,vagy használjatok oldalra-előre forduló kiömlőcsövet. Akkor előre jobban terjed a hang.
Vagy járjatok tompítás nélküli 2T-vel,azt nem lehet nem meghallani. :)

szar fej 2008.05.04. 14:42:10

"Emberünk irányjelző és körültekintés nélkül elém fordult, mert egyrészt neki meg szabad fordulni a záróvonalon, másrészt a reflektorral érkezett, hangos kipufogóval rendelkező motor nem elég feltűnő."

Irányjelző, záróvonal, reflektor, hangos kipufogó?
Megérdemlitek egymást.

Bálint (Kawa) 2008.05.05. 01:16:23

Faszlajos...Igen ezt mondd a szemembe. Mielőtt faszságokat kérdezel olvass vissza.

Per...tök igazad van.

SX4....A bringásnak a bringaúton a helye, a 3 hónapos gyereknek az anyja mellett aki majd megnyugtatja. Mellesleg még 1 gyerek se halt még bele abba, hogy elment 1 hangos motor. Viszont ha halk a motor akkor elütnek a telefonáló magukat rúzsozó éppen beszélgető kalapos autóvezetők. Mellesleg 20 évig bringáztam minden nap a városban.

Faszlajos 2008.05.05. 10:36:53

Bálint (Kawa):
Kicsit utánad érdeklődtem. Csak nem te vagy az a szerencsétlen ZX-9 -es műfasz, aki csak áldogáll újabban az oktogonnál a motorja mellett, vezetni meg nem tud?
Minek neked reflektor meg nyitott dob?
Fura vagy...
Esetleg néha kéne motorozni is. Nemcsak mint dédipapám.

Faszlajos 2008.05.05. 10:43:10

De legalább híres vagy!

Bálint (Kawa) 2008.05.05. 11:23:30

Faszlajos. Ne a Pofád járjon hanem gyere ki. Ne itt ugass hanem ott. Gyáva szar alak vagy.

Bálint (Kawa) 2008.05.05. 11:26:33


Faszlajos.

....az a 48 ezer kilóméter meg véletlenül esett bele a motoromba mi te kis kurva.

Faszlajos 2008.05.05. 11:33:16

Dédipapám motorjában 100 ezer van. Ez nem jelent semmit!

Bálint (Kawa) 2008.05.05. 12:21:55

Faszlajos. Csak utálom az ilyen kis okoskodós faszokat mint te. Jár a pofád de semmi sincs mögötte.

Faszlajos 2008.05.05. 13:54:02

"Jár a pofád de semmi sincs mögötte. "
Minek kéne mögötte lenni?

Lacaca 2008.05.05. 14:30:21

Lófaszjóska! Az én keresztapám meg karatézik. Mondtam 5 évesen. Gratulálok a szintedhez.

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2008.05.05. 15:08:00

Hagyjátok már ezt a trollt, nézzétek, a nickje szerint is: egy fasz.

Csak1motoros 2008.05.06. 14:13:59

FLajos! Vajon, Te ki vagy? Béla? Géza? Endre? Szánalmas az erőlködésed...

másik motoros 2008.05.06. 17:22:27

....szerintem az Endre az....

Faszlajos 2008.05.08. 07:59:30

Bálint(Kawa):
Így is, úgy is egy szerencsétlen divatmotoros fasz vagy!
Lacaca:
Azért értesíts minket, hogy a biztosító éppen miért nem fizet neked! (pl: pályagumi)

Bálint (Kawa) 2008.05.08. 16:08:27

Faszlajos... félgázon körbemotorozlak. ;)

Lacaca 2008.05.08. 20:17:58

Faszlajos!

NEM PÁLYAGUMI! Melyik szót nem érted? Egyébként semmi közöd hozzá, hogy ki és mennyit és kinek. Nem erről szól a történet.
Haza lehet menni indiába!

Lacaca 2008.05.08. 20:22:37

Egyébként sehova se volt belekarcolva egyetlen biztosító azonosítója se.

Faszlajos 2008.05.08. 20:35:07

Lacaca: Most nem errol szol, de majd fog! Valamibe majd ugy is belekotnek! En ha biztositos lennek, akkor ezt tennem!
Balint(kawa): Felgazon majd elutnek, nyelgazon meg leutnek a szar kiherelt doboddal egyutt!

Bálint (Kawa) 2008.05.14. 13:02:06

Az a szar kiherélt dob többet ér mint az életed te fasz.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása