Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Emberi módon is el lehet intézni...

2008.05.04. 08:32 :: SilentSound

Máté egy nem olyan rég megjelent autós-motoros ütközéses történetet olvasva döntött úgy, hogy egy hasonlót megoszt velünk és ezáltal veletek. Ezúttal a levélíró volt a sáros, de ezt be is ismerte és nem is lett végül semmi komolyabb gond. Néha minden ember hibázik, de jó volna, hogy ha már olyan nagy baj nem történt, ilyenkor mindenki éretten és higgadtan tudná kezelni a helyzetet. Mert mint tudjuk, ez nem mindig szokott olyan könnyen menni.
olvastam a blogon Laci történetét, aki összetörte a motorját egy záróvonalon áthajtó idióta miatt. Enyhe gyomorgörccsel olvastam, mert sajnos néhány hete velem is hasonló történt - s nem én ültem a motoron.



Történt, hogy állt a sor mikor rájöttem, rossz felé megyek, meg kellene fordulnom. Szembe nem jött senki, amerre én mentem dugó volt, gondoltam nem várom ki. Kitettem az indexet, belenéztem a tükörbe, sehol senki. Mögöttem volt egy enyhe kanyar. Megint belenéztem a tükörbe, sehol senki, lassan, csúsztatott kuplunggal elkezdtem megfordulni a záróvonalon keresztül. Mikor láttam hogy elférek az előttem lévőtől, folytattam a kanyarodást, ekkor történt a baj.

Minden nagyon gyorsan történt, annyit láttam, hogy jön egy motoros nagy sebességgel, észreveszi hogy fordulok, és nem tud kikerülni. (én is motorozom, szerintem sikerült volna mert szembe nem jött senki, de ez a történet szempontjából teljesen lényegtelen) Direkt elesett, ezzel elkerülte azt, hogy összetörje az autómat, és saját magát is, az autóban szinte nem keletkezett kár, picit karcolta össze a hátsó ajtót. A motorja kicsit sérült, ami nagyobb gond, hogy ő is összezúzta magát.

A munkám miatt csak egy év alatt kb. 40 ezer km-t vezettem, nagy részét Budapesten. Ez volt az első olyan balesetem, ahol én voltam a hibás. Rettenetes érzés volt, és rossz belegondolni most is. Félreálltunk, de mivel előtte két nappal jött belém egy idióta a piros lámpánál hátulról baleseti bejelentő nélkül, meg kell valljam, nem volt nálam kék-sárga. Megkérdeztem elvigyem-e orvoshoz, elég rosszul nézett ki, de szerencsére nem tört el semmije, csak nagyon megijedhetett. Telefonszámot cseréltünk, rendőrt nem hívtunk, és megbeszéltük, keresni fogjuk egymást, én szerzek egy új baleseti bejelentőt, aztán valahol találkozunk, kitöltjük, mindenki megy dolgára. Ebből az lett, hogy jött a húsvét, és egy másfél hetes külföldi tartózkodás, ami alatt kitaláltam, intézzük el ezt máshogy. Miért várjon biztosító szakvéleményére, húzódjon az ügy, (mert a felelősséget elismertem, még akkor is, ha ez nem mindenki szerint volt ilyen egyértelmű) megegyeztünk egy összegben, amit odaadtam neki. Futotta belőle a motorja javítását, s talán a szakadt dzsekije helyett is tudott újat venni.

Azért írom le mindezt, hogy lássátok a másik oldalt is. Én tudom, hogy hibáztam, és ebbe szörnyű belegondolni, még akkor is, ha hosszú távon egyikőnknek sem lett belőle problémája. Nagyon nehéz a motorosokkal együtt közlekedni, mert egyik pillanatban még sehol sincsennek, a másik pillanatban már ott vannak az autó mellett. Tegnap a Körúton legalább negyven-ötvennel ment el mellettem vagy három miközben álltam a dugóban. Aztán az egyik lelassult, balról-jobbról kerülgette az autókat, és húzta rá a gázt. Lehetetlen, hogy egy-egy sávváltásnál mindig észre lehessen venni őket, akárhogy próbál figyelni a sofőr, és ez óriási kockázatot jelent.

Innen üzenem a többi motorosnak, hogy én igyekszem figyelni rájuk, márcsak a fenti esett miatt is, de aki játszik a tűzzel, ilyen vakmerően közlekedik az autók között, az előbb-utóbb meg fogja égetni magát, mert hiába nézek bele a tükörbe, ha egy szempillantás alatt kibújik valamelyik a mögöttem álló autó mögül, és mellettem terem...

53 komment

Címkék: motor biztonság közlekedés autó baleset veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AnalfaBela 2008.05.04. 08:40:23

elssőőő Egyébként korrekt így kéne mennie mindíg

RicsiDL 2008.05.04. 09:31:41

Motorozok én is, így amikor autóban ülök igyekszem megfelelően odafigyelni, de tény, ha valaki gyorsan közlekedik, az észlelési határon túl, akkor nehéz minden közlekedő dolga, még egy másik motorosnak is.
Az író hozzáállása korrekt.
Minden autósnak kéne legalább ennyire figyelni a motorosoknak, és akkor talán ők is jól járnának néha.
Hétvégén pl én moitoron hibáa jeleztem a szembejövő autóknak a trafit, senki rá se bagózott, de ez egy másik történet:
benzinlo.blog.hu/2008/05/03/lathatatlan_motoros_segit

davidpeter 2008.05.04. 10:07:25

Jól értem a dolgokat?
"elkezdtem megfordulni a záróvonalon keresztül."
"jön egy motoros nagy sebességgel, észreveszi hogy fordulok, és nem tud kikerülni. (én is motorozom, szerintem sikerült volna mert szembe nem jött senki, de ez a történet szempontjából teljesen lényegtelen)"
Ez alapján én úgy képzelem el, hogy a motoros már eleve a záróvonalon kívülről előzte az egész sort (nagy sebességgel), ami egy csúnya-csúnya dolog. Ráadásul gyorsan is ment. Én is motoros vagyok, szóval nem azért írom ezt, de itt mindkét fél sáros volt. Az autós hozzáállása ennek tükrében heroikusabb, ugyanis így ha rendőrt hívnak, megosztott felelősség van és senkinek nem vizet a biztosító. Bár az író az egész rendszert megkerülte azzal, hogy zsebből fizette ki a motorost (ezzel "kivásárolta" azt a díjkülönbözetet, amit valószínűleg az okozott baleset utnán kellettt volna pluszba fizetnie, az ő kárát pedig úgyse térítette volna meg senki)
Adott esetben szerintem az igazságos az lett volna, hogy mindketten szarban maradnak rendőr nélkül. Ennek tükrében szerintem a tanusított közlekedési morál kiugróan jó (persze ha valaki megteheti...)

aha 2008.05.04. 10:15:40

Még mielőtt mennybe menesztenétek a levélírót, halkan megjegyzem, hogy valószínűleg hiányzott a KRESZ- és az elsősegély-tanfolyamról. Ha ugyanis személyi sérülés forog fenn, akkor _köteles vagy_ mentőt hívni. Oké, hogy a levélírónak röntgenszeme van ("nem tört el semmije" - csak nem Gyurcsók úrhoz van szerencsénk, hogy így ránézésre megmondta?), de jobb lenne a diagnózist szakemberre bízni. Ja, hogy ilyenkor automatice jön a rendőr is? Kiderült volna ez-az? (mondjuk ezt most tényleg csak a rosszindulat mondatja velem, bocs) Mindenesetre szerintem mindenféle helyszínelős-biztosítós ügy kellemesebb annál, minthogy egy éjjel csöngetnek biztosúrék, hogy a motoros belehalt belső sérüléseibe, és akkor tessen már elmesélni, hogyan is volt ez a segítségnyújtás elmulasztása-dolog... A lelkiismeret nyugalmáról inkább nem is szólnék.

m 2008.05.04. 10:44:52

az esettôl teljesen függetlenül: MINDIG érdemes mentôt hívni sérülésnél, mert a baleset okozta adrenalin-túltengés a sérült sokáig nem érzi a tényleges fájdalmat/sérülést...

zenész 2008.05.04. 10:46:11

Én egyszer írtam egy motoros fórumra, hogy legyenek szívesek magyarázzák el, a záróvonal és a forgalom elől elzárt terület melyik úttipushoz tartozik. Persze elkezdtek süketelni, meg, hogy nem úgy van az, és tessék rájuk figyelni.
Na innét megint üzenem, ha megtanultok szabályosan motorozni, majd figyelek rátok.
Addig is hajrá donorok, vár benneteket sok várólistán szereplő.

dpeti 2008.05.04. 10:53:56

biztos, hogy nem fizettem volna ugyanolyan hibás volt a motoros mint az autós egyik sem sikeres

redriot 2008.05.04. 11:07:12

"Motorozok én is, így amikor autóban ülök igyekszem megfelelően odafigyelni, de tény, ha valaki gyorsan közlekedik, az észlelési határon túl, akkor nehéz minden közlekedő dolga, még egy másik motorosnak is."

Ez így igaz. Én igyekszem elengedni őket, ha elég széles az út akkor lehúzódok, és villantok egyet jobbra hogy menj csak tesó. Ezt sokan meg is köszönik.

Újabban pirosnál is úgy állok meg, hogy előre tudjanak gurulni a motorosok. Az össze-vissza cikázó, forgalomtól kétszer gyorsabban haladó idiótáktól viszont félek, volt már hogy akkor vettem észre mikor már mellettem volt.

Jó lenne, ha megfontoltabban, kiszámíthatóbban közlekednének. Ha öt méterenként sávot váltanak, akkor hiába nézek a tükröbe 5-10 másodpercenként. Ha meg gyakrabban néznék, akkor ki figyel előre?

Persze ez a cikázó, hülyegyerek-style "vezetés" nem minden motorosra igaz, sőt autósok közt is vannak hódolói. Jó lenne, ha ők is belegondolnának, hogy azok a Suzukik, Daewook satöbbik nem forgalmi akadályként, kibaszásból vannak előttük, hanem azokban is emberek ülnek, akik el akarnak jutni A-ból B-be, ha lehet egy darabban. Megvan hozzá a joguk, nem?

Rocko- 2008.05.04. 11:17:51

1. záróvonal.
2. motoros nagy sebességgel.
3. ennek ellenrée dícséretes.

ViktorBp 2008.05.04. 11:24:05

És akkor nézzük meg a másik oldal másik oldalát is... ha észreveszem magam mögött az autók között cikázó motorost, főleg ha dugó is van, és én úgysem tudok menni, ő meg tudna... vagy ha szemből látom jönni, és épp előzne valakit.. ilyenkor igyekszem a lehetőségekhez képes kicsit odébbhúzódni, hogy haladhasson. Nem csupán jóindulatból, hanem azért is, hogy minél hamarabb eltűnhessen a közelemből. Aztán van motoros aki megköszöni, van aki nem.

Viszont nemrég majdnem emiatt jártam meg én is. Hungária körút, szokásos dugó a Kerepesi úti lámpa előtt. Tükörből észreveszem, hogy 3 motoros ügyeskedik a kocsik között. Én belső sávban, mellettem jobbra a középsőben egy teherautó. Aki ismeri a helyszínt, tudja hogy egyszer csak a belső sávből nyílik balra egy lekanyarodó sáv a Szörény utca felé. Mivel a lépésben haladó sorral épp odáig értem, lett hely e miatt a sáv miatt tőlem balra, így elkezdtem kihúzódni, hogy a csomagtartó vonalában ügyeskedő motoros elférjen köztem és a teherautó között. Igen ám, csak miközben az első kettő megindult a szabaddá vált helyen, a leghátsó harmadik társuk úgy döntött, hogy átvág a másik oldalamra és a lekanyarodósávon fog kikerülni. Aminek az lett a vége, hogy őt meg majdnem belöktem a villamossínek melletti elválasztó zöld sávba. De legalább ő is tudta h hülye volt, és szó nélkül odébbállt.

workoholic · http://www.non-workoholic.blog.hu 2008.05.04. 12:10:22

Érdekes....én nem megyek át záróvonalon, nem is lepnek meg motorosok. Egyet sem ütöttem el, ha így folytatom, nem is fogok. Igen, a motorosok is figyelnek, de csak a KRESZ szerint, nem lehet minden záróvonalon/piros lámpán szabálytalanul átmenő helyett gondolkodni.

GiXXXer 2008.05.04. 12:39:03

Engem már lepett meg motoros, nem is egyszer. A forgalomban jól jön a hagnos kipuff, lgalább észereveszem, ha a közelemben barackolják neki. Én is motorozom, és megtanultam, hogy ZÁRÓVONALON, és FELEZŐN, TERELŐVONALON ÉLETVESZÉLY motorozni. Kevés olyan autós van, aki rendszeresen figyeli a tükröt. Nincs 130dB-es kidörrentő a gépen, és többsávos úton jópárszor rámhúzták a kormányt, és párszor láttam is, hogy a tükörbe egyáltalán nem néztek.
Pro és kontra is vannak hibák...

Djani86 2008.05.04. 12:40:49

Kedves Zenész
Én is motorozom, autót is vezetek, és csak egy a bökkenő. Tényleg vannak olyan motorosok, akik megelőznek záróvonalon, forgalom elől elzárt területen. Én sem vagyok szent, azt hiszem más sem, de igyekszem betartani a szabályokat. Mégis az van, h azok az autósok, akik még életükben nem ültek motoron, szivatnak engem is, rám húzzák a kormányt(nem szoktam piros lámpánál előrecsorogni), ha esetleg megelőzőm őket, nem gyorsan, nem ész nélkül, akkor elkezdik nyomni a gázt, nehogy beférjek. És nem hinnéd el, hogy mennyi ilyen kedves jó akaró ember van. Szóval csak annyit szeretnék mondani, hogy talán kicsit nézzen körül mindenki jobban, és ne ő ne akarja megmutatni hogy mennyivel faszább gyerek mint a másik. Tudod egészen különleges érzés az, amikor 2 kerékkel szorítanak le a padkára, mert nem autós barátunk nem bírta elviselni hogy megy előtte egy motoros.

GézengúzGuszti 2008.05.04. 12:48:40

aha 2008.05.04. 10:15:40
"Ha ugyanis személyi sérülés forog fenn, akkor _köteles vagy_ mentőt hívni."

Én már nem emléxem az elsősegély tanfolyamra, de egyszer elütöttek motorozás közben (én voltam a szabályos) és megsérült a csuklóm. Az elején még nem is fájt, ezért csak rendőrt hívtam. A rendőrnek mondtam, hogy fáj a csuklóm, ő hívta a mentőt. Persze helyszinen nem tudtak megállapítani semmit (nem tört el, de hogy lett-e baja, azt csak röntgen tudja, a dokinak meg nincs röntgenszeme), de felajánlották, hogy elvisznek a kórházba (másik lehetőség, hogy aláírok egy papírt hogy saját felelősségre nem érdekel a kórház). A helyszinelők később érkeztek ki, ők már a kórházba jöttek utánam, és mondták, hogy nincs azzal semmi baj, ha én úgy ítélem meg, hogy ellátásra szorulok akkor hívhatok mentőt, meg kórházba is szállítanak, de ha igazából nem nagy a sérülés és én személyesen nem ragaszkodom hozzá, akkor nem kell mentőt sem hívni (ezért a kiérkező rendőr is helytelenül járt el, amikor kérdés nélkül mentőt hívott). Persze itt inkább csak arról volt szó, hogy egyik rendőr szivatta a másikat, a helyszinelőknek így be kellett járnia a fél várost, hogy "felgönyölítsék az ügyet".

Most akkor kell hívni, vagy nem kell hívni.

executor 2008.05.04. 12:52:02

Kedden délután ahogy fordulok be az alagútba a Lánchíd felől, már kapok is szembe egy száguldó őrültet a sávom közepén - a híd felé menő sáv bedugult, a másik teljesen üres, álló kocsik, bemenni nem volt esélye, próbál fékezni, én rántom jobbra a kormányt, fel a járdára, a tükröm súrolja a falat, a motoros viszi az álló sor tükreit. Nagy nehezen visszaevickélek, már jön is a másik. Mivel már alig gurultam, elég volt kicsit padkázni, be tudott bújni mellettem. Mire levegőhöz jutottam és elértem kb. az alagút feléig, látom, hogy a végén robban be a harmadik. Azt hittem, szétb@sz az ideg, közelebb mentem az álló sorhoz, hogy véletlenül se próbáljon elférni, 4 reflektor fel, duda tövig: Na gyere kispajtás. Több esze volt és megállt. Lassan megindultam és isten bizony elhatároztam, hogy kitolom magam előtt, valszeg látta a szememen, mert megfordult és elhúzta a csíkot.
Semmi bajom a motorosokkal, nem is akarok általánosítani, de fél percen berül három eszeveszett barom nekem is sok volt.

Gáspár Zs. 2008.05.04. 12:55:27

"Aha" hozzászólásához annyit hogy személyi sérüléses balesetnél a rendőrséget köteles értesíteni, nem a mentőket. Mentőt elvileg akkor kell hívni ha az illető kéri, vagy nincs beszámítható állapotban, eszméletlen, stb. Ha határozottan elutasítja, szíve joga.

Ez az elmélet, de a gyakorlatban "aha"-nak és "m"-nek is igaza van. Utólag ugyanis már több probléma is lehet ebből. Ha az illető nem kér mentőt, akkor érdemes vele is és tanúkkal is aláíratni ezt (ezt így tanítják a Volán-nál, nem hülyeség).

Ha egy felnőtt értelmes embernek (ebből elég kevés van az utakon) van olyan "szerencséje" hogy egy másik felnőtt értelmes emberrel karambolozik, akkor meg lehet oldani a dolgokat ilyen egyszerűen is. Ilyen hozzáállás lenne a normális.

Amúgy anyagi oldalról nézve a dolgot, nem lett volna olcsóbb a hivatalos út? Egyszerűen 2 bónuszponttal lejjeb kerültél volna. Nem olyan vészes összeg.

AP (törölt) 2008.05.04. 13:26:11

Én mindig félrehúzódik a padkáig, ha látom hogy motoros jön a kocsisorok között a dugóban.
Mindegyik megköszöni!
Ennyit tudok tenni, de ezt igen.

mentő 2008.05.04. 13:31:38

Ha nem hívsz mentőt és a balesetet szenvedő ember később bizonyíthatóan a baleset során kialakult sérülésbe hal bele (belső vérzés, fejsérülés stb.) akkor a mentő kihívásáról lebeszélő rendőr mellett a balesetet okozót is perbe fogják a hozzátartozók.

Ezt akkor magyarázta el nekem együtt egy mentős és egy rendőr, amikor védett úton közlekedve egy biciklis elém hajtott és én fellöktem. Semmi baja nem lett és a srác el akart menni mert sietett. Én is siettem, de annyira nem, hogy megkockáztassam hogy feljelent később cserbenhagyásos gázolásért (ilyenről is hallottam már). Úgyhogy rendőrt és mentőt is hívtam. A rendőrök előbb kiértek és velük is egyezkedni akart a srác hogy engedjék tovább. Természetesen nem engedték el.

Ha a témanyitót a motoros most feljelentené cserbenhagyásos gázolásért akkor simán pert nyerne. Úgyhogy gondolkodjatok hogy egy szabálysértésből tényleg érdemes-e bűncselekményt csinálni.

torró 2008.05.04. 13:35:00

Igen.Ez igy helyes is,de amint a többiek is írják érdemes kihivni a rendőrt. Miért? Egy esős este műszakba indultam kocsival .Előttem egy kamion araszolt át gyalogos lámpánál kb 40-el mentünk a kamion kicsit előrébb volt s mivel vizfüggönyt csinált, valószínű a kerékpárt áttoló fekete esőköppenyes ember rám már nem figyelt és elém jött. szerencsére a lassuság miat el tudtam rántani a kormányt, de a hátsó kerekét elkaptam ,de már ali gurultam és ellöktem.Felált kőrbe néztünk mident a keréken kivül semmi baj nem látszódott. Megegyeztünk hogy én adok neki egy kereket és mentünk a dolgunkra. Másnap reggel telefon szólnak hogy a Józsi nem tud lára állni.Elképzelik mi zajlott le bennem! Na lényeg .Kórház,röntgen kérdés? elestem!és hálistennek csak az izmot ütötte meg a váz, gondolom én és ezért nem tudott felálni. Én akkor megfogadtam akárki a hibás ha a kállai kettőst ott helyben eljárja biztos hogy hivom a rendőrt. Mert lehet hogy akkor nem látszik semmi,de ha másnap valmi éri akkor már nem lehet kidumálni.

Ottopappa 2008.05.04. 13:43:21

Silentsound!

A motoros is hibás volt, mert ha a megengedett tempóval jött volna, meg tud állni.

Donor 2008.05.04. 13:51:06

Mint a nevemből következik én is motorozok és nem mindig szögletesen a szabályok szerint :D
DE Hosszú évek gyakorlati tapasztalata alapján (nem csupán saját tapasztalat) összeszedtem azokat az alapvető iratlan szabályokat amiket érdemes betartania a motorosnak mindenképpen:
www.szocimotoros.hu/hu/vezetestechnika/85

Ez a cikk régi és az egyel ezelöttiben leírtam még pár idetartozó dolgot, de azt azért hozzáfűzném, hogy olyan autó mellet fokozottan kell figyelni aminek van helye bármelyik irányba letérni az általunk feltételezett útvonalról. Vagyis ahogy itt íródott nem szabad záróvonalon nagy sebességgel elhúzni mert bármikor kifordulhat. Én az ilyeneket nem is tartom az autós hibájának, a motorosnak kell figyelni az autós helyett is ha már egyszer szabálytalankodik... és persze ha szabályos akkor is.

Másik hogy vannak rutintalan motorosok és sajnos egyre többen akik egyből nagymotorra ülnek (ez önmagában nem baj) és nem képesek agyilag felnőni ehez a felelősséghez, de ha mégis akkor is rutintalanságuk visszaüthet rájuk. Pl. ilyen marhaságot sajnos szoktam néha hallani, hogy eldobta a motort, hogy megelőzze a balesetet. Ezzel csak az a bibi, hogy ha eldobod a motort akkor az egyenes vonalban csúszik, ezzel lemondunk az irányítás lehetőségéről és kiszolgáltatjuk magunkat a szerencsének. A motor oldala közel nem tapad olyan jól mint a gumi (ez fizikai tény) tehát a legjobb fékhatást meglepő módon a fékkel érhetjük el. Ha oldalán csúszva elkerülte a találkozást, akkor ezt talpon is megtehette volna! Tehát önként SOHA nem dobjuk el a motort mert az a legroszabb amit tehetünk!

Egyettlen egyszer szabad leugrani a motorról ha garantált a becsapódás. Ilyenkor ha fölállunk van esély átrepülni a kocsi felett, de azért ne bizzunk abban, hogy erre lesz időnk is.

fraki 2008.05.04. 14:08:45

"Ha a témanyitót a motoros most feljelentené cserbenhagyásos gázolásért akkor simán pert nyerne."

Már ki nyerne pert?

zenész 2008.05.04. 14:27:17

Djani86,a motorra is ugyan azok a kresz előírások vonatkoznak (értelem szerűen)mint egy autósra.
A motoros mitől érzi úgy, hogy rá nem vonatkoznak dolgok. Aztán miért sértődik be, amikor az ő hibája miatt, valami éri. Ua vonatkozik az auósokra is.
De a motorosok nagyobb rizikóval járnak, mint bármi más az utakon. Nem kell annyit frenkizni, és akkor a balesetek is kevesebb.
Menj el vasárnap délután, este a szentendrei útra és ízelítőt kapsz a mi fasza , és kuktúrált motorosainkból. És az ő faszsága miatt nekem kelljen jobban figyelni?? Na ne.

sz 2008.05.04. 14:35:27

"Emberünk irányjelző és körültekintés nélkül elém fordult, mert egyrészt neki meg szabad fordulni a záróvonalon, másrészt a reflektorral érkezett, hangos kipufogóval rendelkező motor nem elég feltűnő."

Irányjelző, záróvonal, reflektor, hangos kipufogó?
Megérdemlitek egymást.

sz 2008.05.04. 14:37:30

ja! ezt a másik topikba akartam írni, az előzményébe.

cso zsi 2008.05.04. 15:01:55

" Donor 2008.05.04. 13:51:06
Mint a nevemből következik én is motorozok és nem mindig szögletesen a szabályok szerint :D
DE Hosszú évek gyakorlati tapasztalata alapján (nem csupán saját tapasztalat) összeszedtem azokat az alapvető iratlan szabályokat amiket érdemes betartania a motorosnak mindenképpen:
www.szocimotoros.hu/hu/vezetestechnika/85 "

Le a kalappal előtte(d).
Remélhetőleg motorosok is elolvassák.
Nagyobb nyilvánosságot is kaphatna, mert alig pár sor, de ha csak ennyit betartanának a motorosok, kisebb lenne a feszültség autósok-motorosok között.

AP (törölt) 2008.05.04. 15:32:04

Bocsi, de az, hogy ne hozzuk rá a szívbajt az autósra, meg tartsunk követési távolságot, meg hogy ne száguldozzunk a gyalogosok között, mióta ilyen speciális technika?
Egy normális embernek ez alap, a nemnormálisok meg úgyse olvassák. Sajnos.
Egy utolsó ponttal ki kéne egészíteni:
"Valentino Rossinak is vannak gyengébb napjai, nemhogy Neked"

Donor 2008.05.04. 15:37:09

cso zsi:
Kösz! Igen ez egy motoros közösségi oldalon van fent és direkt motorosoknak írtam, elég nagy népszerüségnek örvendő cikksorozat volt, de mint látod a mai napig be-be szúrom amikor valahova oda illik :)

Amúgy én ezen elvek szerint közlekedek és nem szoktam konfliktusba kerülni, tehát megint bejött, hogy ha valaki normálisan közlekedik akkor nincs gond :)

szivacs 2008.05.04. 15:41:21

" Gáspár Zs. 2008.05.04. 12:55:27
"Aha" hozzászólásához annyit hogy személyi sérüléses balesetnél a rendőrséget köteles értesíteni, nem a mentőket. Mentőt elvileg akkor kell hívni ha az illető kéri, vagy nincs beszámítható állapotban, eszméletlen, stb. Ha határozottan elutasítja, szíve joga.

Ez az elmélet, de a gyakorlatban "aha"-nak és "m"-nek is igaza van. Utólag ugyanis már több probléma is lehet ebből. Ha az illető nem kér mentőt, akkor érdemes vele is és tanúkkal is aláíratni"

sajnos ez még ennél is bonyolultabb:)
velem egyszer törtent meg, hogy kertvarosban egy tér közepen (amit ut vesz körbe) eppen leültem egy padra ragyujtani. pont akkor hallottam egy csattanast, a fejem felett levö vezetekek szikraztak, es amikor oldalra neztem akkor lattam, hogy egy auto eleg szepen _belefejelt_ az egyik oszlopba. elsö ranezesre sulyosnak tünt (auto eleje total szetment, legzsak kinnt, oszlop félig kidölve). ahogy kivettük a fazont nemis nagyon volt maganal, de allt a ket laban. en mar hivtam a mentöket, akik erdeklödtek, hogy mennyire van értelme nekik kijönniük. a balesetet szenvedett öregember furan viselkedett, es hajtogatta, hogy neki nem kell mentö, meg semmi se, majd elintezi. eközben a körülöttem levö tanuk mondogattak, hogy ha feleslegesen hivom a mentöt még nekem kell fizetni a vonulásért. egyszerüen nemtudtam eldönteni (ott alltam mint az a bizonyos himtag a lakodalomban), hogy azert áll az öreg furcsan, mert korabol adodoan mar kismillio egyeb meglévö baja lehet, ittas, sokkos allapotban van e, és mint tudjuk sok az olyan fajta ember, akinek kiáll a balta a fejéböl de még ennek ellenere sem megy orvoshoz. ez az idösek köreben sürün elöfordul.
az volt a "szerencsém", hogy közműt rongalt a baleset, es az auto is belecsuszott egy árokba, igy csak annyit tudtam mondogatni, hogy müszaki mentés mindenképp kell. igyhat vegül abban egyeztünk meg, hogy kivonul az egész brancs (mentö rendör tüzolto). miközben vártuk öket kiderült, hogy az öreg valoszinuleg bevan állva mint a gerely. ezért nem akarta felfujni a dolgot, miközben ugye akarmilyen belsö sérülése lehetett. csak azert irtam le, hogy egy ilyen "egyszerü" balesetnek is mennyi aspektusa lehet, es az ijedtség közepette mennyi mindent kell lereagalni, amiröl csak késöbb derülhet ki, hogy helyes volt e. te meg ugye csak szimplan segiteni akartal...

B.GY. 2008.05.04. 15:41:32

Én is motorozok,igaz csak 125 ccm.es motorral.(Jó hangos)Meg autóval is járok elég sokat,anyagbeszerző vagyok.Ha autóval megyek figyelek a motorosokra,ha motorral akkor meg a kocsikra(meg persze mindenkire aki közlekedik).Télleg sok paraszt van az utakon,mindenáron elöl akar menni,képes megölni egy pár perc előnyért.Múltkor motorral egy golfot megelőztem párszor.Mikor mellém ért azt mondja"ha még egyszer megelőzöl akkor fellöklek"Na ilyen esetekre van nálam a fékolaj egy spricnibe.Tudom bunko dolog de hátha mást nem akar fellökni utána.

Donor 2008.05.04. 15:49:21

AP:
ez egy cikksorozat és ha nem is szó szerint, ott van ez a lényeg is amit te mondasz.

Amúgy volt értelme az írásnak. Engem és sok más motorost kocsival közlekedve nem zavar ha elhúz egy motoros köztünk és már jóval a megérkezése elött ki szoktam szúrni hogy jön és le is húzódok a kollégának. Ez csak a szimpla autósokat zavarja akik nem tudják hogy működik a motor. Ezen felül sokaknak nem is jut eszébe egy csomó dolog és veszélyforrás miközben belefog egy manőverbe, mert erre csak hosszú évek tapasztalatával lehetne rájönni. Ezenfelül ez a cikksorozat motorosoknak íródott, úgy hogy ők is megértsék miért kell így viselkedni. Az autósok, legalább is az akiben nincs empátia, pedig továbbra is csak azt hajtogatja, hogy a kreszt kell betartani...no nekik azt üzenem, hogy a kreszt betartva szoktak rámfordulni az autók, szóval ha éllni akarok akkor nem a legjobb öttlet. Sokkal jobb ha az ember kerüli a potenciális veszélyhelyzeteket, mégha nem is szabályos, de mindezt úgy teszi, hogy másokat ne zavarjon/veszélyeztessen ezzel. Persze a zavarásban nem tudok 100%os lenni mert pár autós úgy gondolja övék az utca és már a puszta létezésem iszonyuan zavarja őket. Velük nem tudok mit kezdeni.

Donor 2008.05.04. 16:00:27

B.Gy. az a baj, hogy egy ilyen után felszóllítás nélkül akar fellökni egy olyat akinek semmi köze az esethez.
Szóval ilyen eseteken egy erős fékezéssel kerülj mögé, majd a rendszám leolvasása után messzi elkerülni az ilyen barmot. Nekem is volt már ilyen...érdekes szintén egy szakadt "tuningos" golf...de miután 2* kifékeztem megunta a leszorítósdit. (teljesen szabályosan közlekedtem és útba sem voltam neki, csak simán szórakozott)

szmoker 2008.05.04. 16:10:35

"Múltkor motorral egy golfot megelőztem párszor"
Ismétlés a tudás anyja, ugye?

"Mikor mellém ért azt mondja"ha még egyszer megelőzöl akkor fellöklek""
A jóból is megárt a sok.


Nem bírtál magaddal?

B.GY. 2008.05.04. 16:22:08

Dugó volt ugy elöztem meg,aztán mikor ment a sor akkor visszaelőzött,mert ugye nem száguldozok 100al a városban(mint ö).És ezt eljátszottuk 3 szor.Igy világossabb?A rendszámát meg minek jegyezzem fel?Nem vagyok rendőr.Akinek semmi köze az meg nem fog fellökni,mint tudjuk inkább elfordulnak az emberek ilyen esetben.Nem akarnak rendörségre,meg biroságra járni,mikor drága az idejük.

Donor 2008.05.04. 16:44:10

Azért kell a rendszám, hogy feljelentsed cserbenhagyásért ha hozzád ér.

Rocko- 2008.05.04. 19:25:13

AP 2008.05.04. 13:26:11
hát én nem. nem húzom rá a kormányt, nem húzódok le előle.
és nem azért mert szomszéd tehene, hanem oldja meg magának. egy sávom van, én azt használom. ha lassúnak tart előzzön meg balról, na de azért, h tükrök közt centizgessen, meg én figyelgessem, h msot jobbról vagy balról jönnek? na kösz, nem.

Rocko- 2008.05.04. 19:27:26

Donor 2008.05.04. 16:44:10
oszt a motorosra miért kell rendszám?
a felhahjlított, kerék mögé berakott rendszámot hogyan kel leolvasni?

cso zsi 2008.05.04. 20:37:53

Mindeközben a nagyfiam, és a gyors motorral rendelkező cimborája az én segítségemet kérik a neten fellelhető "trükkök" kereséséhez, hogy lehet olvashatatlanná tenni a rendszámot úgy, hogy az ne legyen észrevehető...
No comment.

B.GY. 2008.05.04. 21:44:54

Donor!Dehogy jelentem fel.Mire kiküldenének egy hivatalos papirt az esetről,addigra már nem is emlékeznék rá.Egy jól irányzott rugás az ajtajára,esetleg tükörfosztás anyázással,és mindenki jobban jár(a rendőrők is)Van egyéb dolguk is,mint marhákkal foglakozni.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.04. 23:00:10

Friss, mai történés: benn vagyok a körforgalomban, erre bejön mellém jobbról egy motoros, nagy géppel, olyan chopper-félével. Ez még elmenne, de ki akartam volna menni, indexelek, csak ő gázt húzott és pont az útba állt... Amíg ez megy, addig sajnos lesznek gubancok, csak a jó fék mentette meg, hogy rálapítsam a 200 kilós gépét.

Viszont 5 motoros konvojban, szabályosan haladt pár percre rá és ez ellensúlyozta a történéseket a kis lelkemben, csak javul valami, na.

Más: Tegnap volt szerencsém a világbajnok kick-box csillagunkat, Szilágyi Diát egy kanyarban átengedni kutyástól az úton, ő gyalog volt, bár szabálytalanul akart átmenni, mégis. És jó érzés volt, megköszönte. Egyébként elég fitt, formás kis csaj, kellemes a szemnek, így jobban megfigyelve a polgári rucijában :D

Rocko- 2008.05.04. 23:17:59

cso zsi 2008.05.04. 20:37:53
vérrel.

Név: 2008.05.05. 00:06:58

Donor feljebb egy hosszabb hozzászólásban már leírta, de érdemes megismételni, hogy a motorosok jobban megjegyezzék:

Annak nincs értelme, hogy egy veszélyes helyzetben valaki direkt elesik. A legtöbb esetben már fekszik is, mire rájön, hogy mi történt, mert nem tud rendesen vészfékezni (ez az autósok többségére is igaz). Ha ilyen elcsúszáskor sérülés nélkül megúsztad, akkor állva maradva, rendesen fékezve és kerülve még valószínűleg a becsapódást is el lehetett volna kerülni, de az biztos, hogy határozott fékezéssel is jobban lassulsz, mintha az oldaladon csúszol (rosszabb esetben valami alá).

Azt az néhány rendkívüli helyzetet, amikor mégis van értelme (nyergesvontató előtted keresztben), tekinthetjük ugyanolyan ritka kivételnek, mint a biztonsági övnél, amikor valaki kiesik, és így hatalmas szerencsével kevésbé sérül, mintha bent maradt volna a rommá tört autóban.

Név: 2008.05.05. 00:13:59

Azt még az előbb ki is felejtettem, hogy egy tapasztalatlan motorosnál általában egy erős hátsó fék használat szokott ilyenkor történni, ami miatt a blokkolo hátsó kerék kitör oldalra, ilyenkor pedig (főleg visszavételkor) elég valószínű, hogy átdob a motor, és máris előtte csúszol. Ez viszont azzal jár, hogy amint becsapódsz az akadályba, már érkezik is a saját motorod...

Béla 2008.05.05. 09:23:21

Szar az egész: Balról a száguldó nagymotorra vigyázzak, jobbról a robogósra?
Szerintem az esetek 99%-ában mindkettő szabálytalan.
A nagy motor a 99%-ban történő sebességtúllépés miatt, a robogós a jobbról előzés miatt.
És mindkettő hibás a "csakazértisátpréselemmagam" felfogás miatt.

Béla 2008.05.05. 09:43:24

Szar az egész. Jobbról robogósra, balról nagy motorra kell figyelnem, mert nekik csak az "elpréselemmagammindegymilyenáron" a fontos...

Béla 2008.05.05. 09:45:40

Szar az egész. Jobbról robogósra, balról nagy motorra kell figyelnem, mert nekik csak az "elpréselemmagammindegymilyenáron" a fontos...

Donor 2008.05.05. 20:38:14

Rocko:
Amit te csinálsz az pont elég egy értelmesnek mondható motoros számára, sőt igazából ez a leg biztonságosabb amit tehetsz. És amit mondasz, hogy oldja meg a motororos, ezzel is egyetértek, annak kell figyelni aki éppen gépészkedik, nem annak aki elöl van és nem számít rá.

Természetesen ha valaki elenged azt megköszönjük, ha nem akkor meg kivárom a soromat, nem ér nagy hátrány ha éppen nem férek el.

Régebben volt olyan rendszeresen, hogy direkt rámhúzták a kormányt, (sokat nem ártottak mert számítottam rá) manapság ilyennel már nem találkozok. Utobbi 2 évben pedig kifejezetten azt érzem hogy az autósok egyre segítőkészebbek amikor ők nem, de a motoros előrébb tud jutni. Tehát szokás kárrogni hogy közlekedéskultúra meg ilyesmi, de én határozottan saját bőrömön érzem az egyre javuló tendenciát, és ezért köszönetet is mondok minden autósnak aki úgy érzi hozzájárult ehez.

Donor 2008.05.05. 20:55:17

Név:
Nagyon így van. Sokan azt hiszik hogy a hátsó fék a biztonságosabb, pedig nagyon nem.
Az általános paraszti logikával ellentétben a motort az első fék stabilizálja. Persze kell a hátsó fék is egy vészfékezésnél, de a motor hátulja könnyen kitörhet és ennek kezeléséhez gyakorlat kell. Sajnos ez a gyakorlat nem jár a jogosítványhoz. Rendőrök szoktak ingyenes képzést tartani néha alapvető dolgokból, érdemes elmenni.

vuk_ 2008.05.05. 22:45:13

Donor: mondjuk csuszos uton az elso fekkel inkabb kinyirod magad... ha az csuszik akkor vege a dalnak :) Mikor lementem a fure egy balkanyarban (nem mentem gyorsan, csak nem elore neztem :D), csak hatso fekkel mertem fekezni, szepen oldalt csuszva sikerult visszahozni az utra a gepet... Aze kicsit beszartam :D

Donor 2008.05.06. 07:13:54

Hát igen, erre mondtam hogy meg kell tanulni fékezni is :D
Na de viccen kívül. Sokat rövidül a féktáv ABS nélkül is ha az ember kimegy gyakorolni.
Érdemes kipróbálni milyen az ha megcsúszik az első kerék egy pillanatra...persze óvatosan mert egy modern gumi/sportmotor pl. nem megcsúszik hanem fejreáll.
Vizes úton egyébként valóban nagyobb súlyal kell a hátsó féket használni és kevesebbel az elsőt, de ott is igaz, hogy az első fék az igazán hatásos.

Na de nem osztom az észt, ez is olyan mint a foci :D Van erről könyv, pl a Motorozás mesterfokon c. illetve vannak kurzusok ahol igazi szakemberek segítségével lehet megtanulni ezeket.

Rocko- 2008.05.06. 09:33:04

Donor 2008.05.05. 20:38:14
köfi, néha szeretném, ha minden közlekedô, vagy a 90% hasonlítana rám! :>
a direkt ráhúzásra meg nem sokára mutatok valamit!

EÖ (törölt) 2008.05.07. 10:49:32

sérülés vagy annak gyanúja esetén rendőrt és mentőt kell hívni.
később már baszhatod a magyarázkodást
egy csomó olyan esetről hallani, hogy kézfogás, megegyezés, utána meg megy a feljelentés, hogy nem is úgy volt












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása