Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ne bízd a véletlenre!

2008.05.05. 13:15 :: Kisikasa

Ha egy autót többen is használnak, jó ha tudjuk mikor ki vezette, mert előfordulhat, hogy felelősségre vonnak minket és nem biztos, hogy pontosan emlékezni fogunk, hogy az adott időpontban éppen kinek adtuk kölcsön a járművet. Perillustris ennek kapcsán ad mindenkinek egy hasznos ötletet, melyet szépen táblázatba is foglalt.
Mint ismert, május elsejétől teljes érvénnyel érvénybe lép az objektív felelősség elve.



"A jogszabály szerint a gépjármű üzemben tartója felelős azért, ha a járművel túllépik a megengedett legnagyobb sebességet, nem tartják be a vasúti átjárón történő áthaladás szabályait, a közlekedési lámpák utasításait, a megállás és várakozás szabályait, a behajtási tilalomra és kötelező haladási irányra vonatkozó szabályokat, az autópálya leállósávjának igénybevételét meghatározó szabályokat, illetve a természet védelmére vonatkozó előírásokat. A gépjármű üzemben tartója csak akkor mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a járművet tőle ellopták, illetve, ha a járművet használó személy magánokiratban elismeri, hogy a szabálysértés elkövetésekor ő vezette a járművet."

A mellékelt táblázat, bár puritán, arra a célra pontosan megfelel, hogy az előre gondolkodó tulajdonos bebiztosítsa magát feledékenysége esetére. Ennek vezetése opcionális, nem kötelező, de mindenkinek a saját érdeke, hogy tisztában legyen vele, hiszen a büntetés akár az elkövetéstől való 60 napon belül is érkezhet, amikorra már nem feltétlenül emlékszünk arra, hogy ki vitte el egy körre az autót.

149 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó büntetés gyorshajtás traffipax

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gyanta 2008.05.05. 16:15:43

három hete van jogsim, eddig is fel-le járt a szemem a kilóméteróra és az út között, hogy ne lépjem túl a sebességet, de ne menjek lassan sem és úgy tűnik, ezután is ez lesz.

egyébként baromira nem egyértelmű Budapesten, hogy melyik úton mennyivel szabad menni. A Hungárián időnként ki van téve egy 70-es tábla, de nincs megismételve minden kereszteződés után. nna ott akkor mennyi? 50? a kerepesin is össze-vissza van. a büntetések előtt talán mindenhol tisztázni kéne a táblákat, felfesteni az útra is stb...


egyébként a hétvégén elég sokat autóztam alsóbbrendű utakon, ahol kint van hagyva az 50-es vagy a 60-as tábla (meg persze időnként a 30-as is) de semmi nem indokolja, valószínűleg ott felejtették. iszonyatosan bosszantó. zúgtak is el mellettem 90 fölött a többiek, de ismeretlen helyen voltam, a jogsim is friss és ugye elmúlt máj.1 is.

szerintem azzal nincs baj, ha valaki nem 70-el megy, mert az a megengedett és nem kötelező, de tényleg menjen ki a külsőbe (magamat is beleértve), aki lassabban szeretne menni.

egyébként érdemes lenne nem kibúvókat keresni, hanem picit betartani a szabályokat, nem? 10-20 km/órákról beszélünk, városon belüli közlekedésnél tehát néhány perc a különbség.
tényleg ekkora para ez?

Önjáró Talajgyalu 2008.05.05. 16:16:08

EBEUSS: Milyen jo, hogy (meg) nincs lakasom... :) :( (Bal vese zalogba adas szoba johet? Es bal here? Abszurdisztan.)

Mackókoma 2008.05.05. 16:18:14

107!
Jól menő cégből simán akár többet is...
Azt ugyan nem kérdeztem meg hogy apeh felé hogy elszámólható vagy mivan vele, de szerintem le lehet írni a bírságokat is. Remélen nekem nem fog sok becsúszni, én is a lézerblokkolóra szavazok, az kinti barátomnak nagyon bejött azóta 1db gyorshajtási csekkje sem volt. Persze most 300.000-ret beruházni nincs kedvem... talán majd ha megint pályán járok rendszeresen addig meg próbál az ember odafigyelni. De ha baj van akkor is marad a jogsi és nincs pont ez a lényeg. Persze én csak a gyorshajtásról beszélek, mert a többi szabályt 99% betartom. Sebesség sajna nem mindig megy :D De akinek nem céges kocsija van azaz az eberek többségének illetve ahol 300e nagyon nagy pénz ott persze komoly hatása lesz ennek a rendszernek.

EBEUSS (törölt) 2008.05.05. 16:18:46

Tudom 107! :) De azért szóltam be, mert az általánosítás ebben az esetben sem állja ameg a helyét. Sok olvasó nem olyan szabálykövető, mint az itt kommentelők többsége, csak ők nem írnak, mert gyorsan le lesznek hurrogva, így inkább csöndben maradnak, és csak olvasgatnak...

Egyébként volt nekünk egy kisebb vitánk, hogy mi várható május 1. után, és úgy tűnik nekem lett igazam, vagyis nem érdemes megmondani, hogy ki vezetett, mert úgy sem lenne kevesebb a büntetés! Sőt, így a jogsi is megmarad, és pont sem jár.
Nincs türelmem visszakeresni, de gondolom emlékszel.

107! 2008.05.05. 16:19:43

Azért mielőtt mindenki az út szélén mérő rendőrt kezdené el okolni... Pontosan meg van határozva, hogy hová kell állni azzal a lézerrel, trafival. Nem fakultatív jelleggel, hanem kötelezően!

EBEUSS (törölt) 2008.05.05. 16:19:47

Önjáró Talajgyalu:

Ösztöndíjból, fizuból is letíltható! ;-)

szvsz 2008.05.05. 16:20:11

Csókolom, ha már érettségihez kötjük a jogsit, akkor lehetne róla szó, hogy nyelvvizsgáért járjon 10 km/h sebességkorlátozás-túllépési jog?

EBEUSS (törölt) 2008.05.05. 16:21:21

107! 2008.05.05. 16:19:43

Jaja! Én már be is linkeltem előbb a helyeket. :)
Újra: sebessegmeres.info/forecast.php?cat=Megy%E9k+szerint

Önjáró Talajgyalu 2008.05.05. 16:22:09

107!: Tilosba, bokor moge, oten, kozepen Zsanett? :P

EBEUSS: Majd a parom fizujabol. Az o neven van a kocsi, igaz meg jogsija sincs... :D Es joval kevesebbet keres... :| :/ :(

107! 2008.05.05. 16:28:18

Mackókoma!
Csak egy kérdés. Mindenféle rosszindulat nélkül. A radarblokkoló működik a kilenc éves pöttyöslabdát gurítóval szemben is?
Annak idején a közlekedés tanárom mondta, ha valaki úgy hajt gyorsan, hogy időben észreveszi a trafit, akkor azt nem is kell megbüntetni, mert az mást is észrevett volna. Aki olyan béna, hogy beleszalad, az ne menjen gyorsan (természetesen a fámára ez nem igaz).

Ebeuss! Igen emlékszem. Sajnos neked lett igazad. Mentségemre legyen mondva, elfogult vagyok, és nem tudtam kiszűrni az érzelmeim az akkori vitánál. :-)

Ocsy 2008.05.05. 16:29:43

107! 2008.05.05. 16:11:41
"Azért szerintem kevesen engedhetnek meg maguknak akár csak egy db 300.000 Ft-os gyorshajtást is."
Ez sztem naivitás. 100 emberből 99 május 1. óta sem úgy ül be a kocsijába reggel, hogy azt mondja magában, "figyelj, nem engedheted meg magadnak a bírságot, nem mész 50 felett egy km/h-val sem!", és azután indít. A napi rutin semmit nem változik ettől. Ahol eddig tudta, hogy 10 évente egyszer jár rendőr, ott ugyanúgy 80-nal fog hajtani, és ugyanúgy 70-nel zúg át a vasúti átjárón, stb. A büntetési tételek növelése csak egy újabb sáp az autósokon, ettől a közlekedési kultúra és a közlekedésbiztonság semmit nem fog javulni. Telepíthetik a fix trafikat akárhová, előtte és utána ugyanúgy 200-zal fognak száguldani a népek, ahogy most is teszik sokszor. Akik megengedhetik maguknak, azok szabálytalankodnak tovább, és fizetnek, amikor kell, ahogy eddig is. Akik meg nem, azok ugyanúgy fognak vezetni, mint eddig, aztán, amikor beüt egy nagyobb bírság, egy darabig görcsösen fogják tartani a sebességhatárokat ott is, ahol nincs értelme (kint felejtett 30-as táblák, stb.), aztán előbb-utóbb megunják, hogy mindenki levillogja őket, és folytatják ugyanott. Én nem látom értelmét az egésznek, mert bár azt írtad fentebb, hogy a szabálykövetőknek inkább örülni kéne a "szigorításnak", én inkább azt látom, hogy akik általában törekednek a szabályok betartására (nem, nem feddhetetlenek, ez marhaság, olyan nincs, aki soha nem szeg meg egyetlen szabályt sem), azok egy-egy ballépés miatt még nagyobbat szívnak, az igazán veszélyes, nótórius szabálysértőket meg marhára nem fogja érdekelni, ahogy eddig sem.

107! 2008.05.05. 16:29:51

Önjáró Talajgyalu 2008.05.05. 16:22:09
Szerinted ez idevaló?

Ear 2008.05.05. 16:31:14

Szerintem jó ötlet ez az objektív felelősség. Talán javít a közlekedési morálon. Jó ez a táblázat :)

Ön szerint helyes, hogy mostantól a gépjármű üzembentartója felel a járművel elkövetett szabálysértésekért?
Szavazás: wita.hu/index.php?show=wita&wita=35

107! 2008.05.05. 16:35:57

Nem a tételek emelése a lényeg! A kibújás lehetősége szűkült. Nem áltatom magam, meg lesz így is a módja, de kevesebben tudnak élni vele.

Addig, ameddig a csíkos mellett elmehetnek (50-es táblánál) 70-el, és én tehetetlen vagyok, addig nem lesz rend. És ezt megcsinálják rendszeresen. Régen voltak olyan szerkezetek, amikkel menet közben lehetett mérni, sajnos mint minden jó dolgot ezt is el kellett venni.

seat 2008.05.05. 16:38:36

Al,
ötleted szuperjó, ez motiváció a nyelvtanulásra LOL :D

hétvégén autópályán hasonló tapasztalat - mindenki idegesen tartja a 130-140-et, mert menni szeretne, de ugye nem mer, viszont ott nyomakszik az előtte menő autó seggében, emiatt a követési távolság nagyon kicsi
továbbá heroikus előzések történtek, amikor a külsőben 130-cal közlekedő autót 131 km/h-val előzte a másik
egyszóval szerintem ez így valahogy nem jó, a kis követési távolságok miatt meg a dugulás miatt ez is tök balesetveszélyes
persze pár idióta meg bólyának nézte a két sáv közel azonos tempóban haladó járműveit, és közöttük cikázott (megjegyzem, mind német rendszámot viselt vagy szlovákot ;) :D )

Mackókoma 2008.05.05. 16:39:31

!107

hát nem a városban kell 200-al menni, ha meg az autópályán jelenik meg a kislány pöttyös labdával akkor nagy valószínűséggel meg fog halni szegényke. A gyorshajtásnak is vannak bizonyos keretei, és lehetőségei, ezért hagytam abba kb 5 évvel ezelőtt az utcai versenyzéset, mert sajnos a "vetélytársak" nagy része az egyirányű utcában is 140-el ment végig 2 zebra között. Persze ott könnyen bajt is okozhat egy gyorshajtó és az ilyeneket ki is kell iktatni a közlekedésből. Persze a nagy magyar húdemegy sufni autokat már nem is említem legtöbbjének ilyen foshányadék van, ami megy egyenesbe azt kb annyit tud. De attol hogy én egy üres pályaszakszon megfelelő viszonyok között kb 10 mp-re elérem a 300 km/h sebességem és netán nem kívánok 130-al menni egy kis forgalmű autpályán hanem ráálok egy 180-ra az már az én dolgom és felelőségem, ha meg sikerül blokkolni a fotómasinát akkor így jártak. U.I.: pár gyerek előtt már lefékeztem hál isten még 1-et sem sodortam el. Ésszel kell menni de itthon ezt soha nem fogom megtapasztalni. Persze a helyes hozzáállás az lenne hogy aszabályokat maradéktalanul be kell tartani. De ez magyarország, ez egy ilyen ország, soha nem lesz más... ezért is szeretem.

Zapata 2008.05.05. 16:40:58

Nem az a lényeg, hogy a szabálytalankodót kapják el, hanem az, hogy a pénz mindenképpen befolyjon.
Magyarul olyanért büntetnek meg, amit nem te követtél el. Mi ez, ha nem alkotmányellenes?
Ha elütnek a kocsiddal valakit, akkor téged is fognak leültetni érte?

Asidotus 2008.05.05. 16:42:08

Lehet, hogy én hülye vagyok, de a közösen használt autók nagyrésze céges autó. Abban meg asszem, kötelező menetlevelet vezetni. Ki mikor, meddig és merre járt vele.

seat 2008.05.05. 16:46:27

Hozzátenném, hogy nagyon nehéz abszolút szabálykövetőnek lenni, mert nem csak egyedül vesz részt az ember a közlekedésben és a mésik miatt is kerülhet olyan szituációba, hogy szabálytalanságot követ el. Így remekül kifogják a kishalakt, akiknek ezek a büntetési tételek tök nagy érvágást jelentenek, a sötétített üveges nagymenők meg ugyanúgy mennek tovább ezerrel - max megkenik a rendőrt, ha mégis megfognák őket.
Igazából észszerű sebességkorlátozások kellenének, normálisan kitáblázva, egyből betartaná mindenki, a fogyasztás is jobb úgy és a vezetési élmény se olyan sz@r (nekem legalábbis ez a tapasztalatom volt Ausztriában, hogy normális határokkal szuperjó fogyasztás volt).

ok 2008.05.05. 16:46:46

A TV2 helyesen mutatta be.
MAFIA az egész!!!
Miért van az, hogy a jog szerint 75 másik esetben nem vagy köteles nyilatkozni saját hozzátartozód ellen?
Ha szemed láttára apád lelövi anyádat, mondhatod azt, hogy nem vagy hajlandó nyilatkozni, közeli hozzátartozódról.
De az autóvezetésnél nem mondhatod???
Micsoda véletlen, hogy ez a törvény, pont most lépett életbe, a MAGÁN TRAFFIPAXOK -kal egyidőben.
Egyértelmű, hogy ez azért van, hogy a magán traffipaxot üzemeltetőknek ,(ahol persze a lapok már rég le vannak osztva) ne kelljen az adminisztrációval bíbelődni, csak fotózni, és postázni.


Én is egyetértek a 300e-rel, ha valaki autópályán 260-al megy.
De a bevétel nem innen fog származni. "kintfelejtett" táblák stb.
Sokszor: 30, 50, 80 ezer-- az sokat hoz!
Mindjárt népszavazást kezdeményezek!!!

hawkeye 2008.05.05. 16:47:23

Szombaton az 51-esen min. 20 km hosszan kinnhagyták a harmincas - negyvenes táblákat, amit a hézközbeni aszfaltozás, és padkaépítés miatt raktak ki, nyilván a munkások védelmében.

Ment is a kimittud...

Szombaton munka, munkás egy darab se.
Mondják, h szerdán abbahagyták, és ma kezdték újra.

Mondjátok, kiknek az objektív felelőssége az ilyesmi?

Ott ahol dolgozom, ha este végeznek, reggelig letakarják a felesleges táblákat fekete fóliával.

Nálunk ezt így hogy?! :)))

Mackókoma 2008.05.05. 16:47:39

Nűnű!

persze hogy kell, rendszeresen bírságoltak egy időben érte. Most leszoktak rólam. Nem vont a pénzbírságon kívül semmilyen mást maga után. Írsában figyelmesztettem az alkalmazottakat hogy máskor vezessék :)
Azt az ügy le volt zárva.

storyline :) 2008.05.05. 16:50:51

Most jártam meg a Bp-Balatonfüred távot, az M7-en oda-vissza 4, azaz 4 db autó előzött meg. Tempomat 142-re volt belőve :D

107! 2008.05.05. 16:53:20

Az ország nem rosszabb, nem jobb, mint mi magunk. Ilyenek vagyunk.

A sebességtúllépést pedig nem véletlenül határozzák meg százalékban. (100 alatti korlátozásnál 50%-tól, 100 felettinél 1/3 -tól számít kiemelt szabálysértésnek. Van még egy kategória a legalább 1/4-ével történő túllépés ez 3 pontos mutatvány)

Az pedig nagyon jó, hogy eddig mindig sikerült megállni, de nem fogja kérdezni senki, amikor egyszer majd nem sikerül. Annyi embert láttam már bűntudatól szenvedni, de amikor könnyelmű és felelőtlen volt, végig sem futott az agyán, hogy mit okozhat. Ettől függetlenül igazat adok neked abban, hogy gyorshajtás és gyorshajtás között is van különbség, de azért jogilag nehéz lenne ezt szétválasztani. Talán a korlátozások helyes megválasztása lenne a megoldás (ez viszont nem rendőrségi hatáskör)

Mackókoma 2008.05.05. 16:56:31

107!

pontosan :)
Ahhoz hogy változás legyen az országban, magunknak az országlakóknak kellene változtatnuk a hozzáálásunkon, cselekedeteinken. De ez már egy más tészta, és felesleges okfejtés. Talán 1x megváltozunk de addig pár generáció kihal. További szép napot, megyek hasznossá teszem magam.

grp 2008.05.05. 16:57:36

a 70 valóban nem kötelező a 70-es táblánál, de a belsőből letakarodni, annál inkább, ha valaki a 30km/h-t favorizálja a szentendrei úton (pl.).
csomó 3 sávos budapesti úton megfigyelhető, hogy a külső sávban kényelmesen 60-70 körül lehet menni, mert töküres, míg a belsőkben ott pöcsörögnek negyvennel.
félreértés ne essék, nem a pöcsörgéssel van baj, és ha mindenki betartaná a szabályokat akkor haladós lenne a forgalom, lenne érteme a zöldhullámnak stb.

storyline :) 2008.05.05. 16:58:08

"107! 2008.05.05. 16:35:57

Addig, ameddig a csíkos mellett elmehetnek (50-es táblánál) 70-el, és én tehetetlen vagyok, addig nem lesz rend. És ezt megcsinálják rendszeresen. Régen voltak olyan szerkezetek, amikkel menet közben lehetett mérni, sajnos mint minden jó dolgot ezt is el kellett venni. "

Igy van, tehetetlen vagy. Utána mehetnél, hogy megnézd van-e izzókészlete, vagy nem járt-e le a zelsősegélycsomagja, de az kényelmetlenebb...

107! 2008.05.05. 17:07:47

Dövan 2008.05.05. 16:58:08
Most ezt komolyan gondolod?

Hol van arányban a kettő egymáshoz? A másik, ha éppen négy ilyen autó megy el mellettem, akkor melyiket állítom meg. (mindegy, mert úgy is a másik hárommal fog takarózni) De jó, hogy Te így látod, hogy ez is a rendőr hibája, nem pedig a paraszté, aki leszarja a szabályokat.

Teljesen más a helyzet egy olyan szabálysértésnél, ami bizonyítható (kedvencem az Orcy-Elnök kereszteződés, legutóbb még ki is kiabáltak: "Maximumot neki")

Nem kell ilyen hozzáállást feltételezni, mivel sokkal gyorsabban megy a szolgálat, ha az ember csinál is valamit. Nem szeretek unatkozni, és nem véletlenül választottam ezt a hivatást!

ihatethisindapassthingy 2008.05.05. 17:20:28

Hétvégén azt hiszem sikerült lefotóztatnom magam a rend őreivel a 4-es úton és bár általában mérsékelt gyorshajtó vagyok (ha nincs akadálya, a forgalom 90-nél standard 100-105-ös tempójában), itt pont belehúztam, úgyhogy várom a büntit. De ez részletkérdés, a lényeg, hogy visszaúton kipróbáltam a szabályos haladást. 90-es szakaszok: mindenki megelőzött. Ebből nem csinálok presztizskérdést, de a seggemtől 5cm-re autózó, előzésre készülő autóktól hülyét kapok. 110-es szakaszok: alig tudtam megelőzni a 70-100-as tempóban haladó "lassú járműveket", mert a belsőből kitoltak a 140-el érkező "gyors járművek". Random 60-as táblák a kereszteződéseknél: bár mindig időben fékeztem, egy kamion épp csak elkapta a kormányt - gondolom nem képzelte, hogy valaki tényleg lelassít 60-ra. Városi szakaszokon 50 (illetve több helyen 60): idióta előzések. Általában véve több ideges pilótát láttam a tükörben, mint az eddigi legszabályosabb napomon.

Valaki látja, hogy hogyan lesz ebből szabályos közlekedés? :)

storyline :) 2008.05.05. 17:21:39

Kapcsolsz egy kéket, és ha olyan az út úgyis lehúzódnak, megállsz az első előtt, és kiinted a másik hármat is. A rendőr hibája pedig az, hogy meg sem próbál tenni valamit. Lehet, hogy nincs arányban a kettő, de legalább macerálhatod picit őket, és figyelmeztetheted arra, hogy 50 a megengedett.

siki 2008.05.05. 17:25:48

Csak azt írom ide, amit a kriminológusok sosem felejtenek hangsúlyozni: visszatartó ereje nem a büntetés mértékének, hanem az elkerülhetetlenségének van.
Addig meg nevezzük pénzbehajtásnak. Ebből kiindulva egyetértek az objektív felelősséggel. De az sem ártana, ha büntetnék azt, aki munkáját elhanyagolva hagy kint 30-as táblákat.

107! 2008.05.05. 17:32:33

Ja! Kiintem őket, és egy csoportos foglalkozás keretében megbeszélem velük ezeket a dolgokat. Biztosan jól néznénk ki az út szélén, ahogy körbeállnak a kis KRESZ tartozékokkal. :-)

Félreértés ne essék, én is ismerek szívatós helyzeteket, de erre nem ezt látom megoldásnak. Tudom, hogy vannak semmitérő kollégáim, de nem tartozom közéjük. Ettől függetlenül a szélmalomharc mégsem az én stílusom. Nem megyek el szabálysértések mellett, de ehhez a szituhoz jelenleg nincs megbízható jogi háttér.

107! 2008.05.05. 17:35:51

siki 2008.05.05. 17:25:48

Ott a pont!

storyline :) 2008.05.05. 17:41:50

107!

Ááá, tudod mit? Legjobb, ha megkéred, hogy nyissák ki a csomagtatót, és amig a kocsi mögé kiséred őket, addig megbotlasz, és véletlenül hátbavered őket a gumibottal! És ezt még igy személyenként 9X!

107! 2008.05.05. 17:50:41

Múltkor volt egy olyan helyzet, ahol szívem szerint ezt tettem volna.
Éppen végeztünk a nemzetközi akcióval, amikor az orrom előtt elütöttek egy nőt a zebrán. Rögtön oda is mentem, amikor láttam, hogy nem csak egy nő volt, hanem a 14 éves lánya is. Mentő, meg miegymás... Eljutottam odáig, hogy foglalkozzak a gázolóval is. Mondanom sem kell nála is bent ült a két gyerek (egy három éves gyerekülésben, meg egy nyolc éves gyerekülés nélkül) Ők nem sérültek meg, de bizony apa zöld szondát fújt. Felháborító volt az a felelőtlenség, és nemtörődömség, amit az ember elkövetett. Délután ötkor ittasan megy a gyerekekért az oviba meg a suliba...

PPicur 2008.05.05. 17:52:13

EBEUSS 2008.05.05. 16:21:21:

Mi ér, ha a legfrissebb bejegyzés május2?
Ha ezt nézem ma belemehettem volna Pécs előtt egy tarfiba (60-as tábla)

spamdevnull2 2008.05.05. 17:56:10

Szerintem a jogsi diplomához vagy érettségihez kötése nem célszerű.

Mit szólnátok a következő ötlethez: Minden jogsihosszabbításnál meg kell csinálni egy ugyanolyan kresz-tesztet ugyanolyan feltételekkel, mint amikor először jogsit szerzel.

2x lehessen ismételni, ha harmadszorra sem jön össze, akkor lehet menni újra elölről jogsit csinálni.

PPicur 2008.05.05. 17:57:31

Egyébként nincs problémám ezzel az új szabállyal.
Próbálom betartani. Szerintem azért nem lesz kevesebb baleset, mert a rendőrök nem lettek többen, nem lett több mérőeszköz, így ahol eddig sem mértek, ott ezek után sem fognak. Aki sokat autóval az kb tudja hol szoktak lenni trafik. (Mint nálam ma :-) )

nyugiautos 2008.05.05. 18:02:23

Szóval, fizessetek csak nagyarcú bunkó szabályokat betartani képtelen állatok. Érdekes módon az USA-ban pl. sokkal lassabban szabad menni az olykor akár 12 sávos autopályákon, és nem anyáz senki, ha a 110-es táblánál a legbelső sávban 80-al mész, hanem egyszerűen kikerül. A sokkal több auto sokkal lassabb engedélyezett végsebességeknél mégis sokkal hamarabb célba ér ott, mint Magyarországon az állat rohanó bunkókkal tarkított úton. Én, amikor a 200 lovas Chryslerben autoztam, csak akkor léptem a gázra, ha a bunkó magyar parazstgyerek a külső sávban kezdett előzni, miközben a belső sávban 130-as tempóval haladt a sor. És ő akkor pofátlankodik kívülről bevágva másokat feleslegesen veszélyeztetve. Nagyon jól mulattam a tükfjűn miközben mellettem már az aszfaltig nyomta a fos Audijában a gázpedált, de valahogy csak nem tudott elhúzni, majd ezután jött ugye a satu fék neki. Szóval dögöljetek meg mindannyian akik képtelenek vagytok normálisan autózni.

PPicur 2008.05.05. 18:02:28

EBEUSS 2008.05.05. 16:21:21

Megkövetlek. Továbbnéztem az oldalt!

PP. :-)

107! 2008.05.05. 18:04:59

PPicur 2008.05.05. 18:02:28
Vigyázz, mert nem szokott hülyeséget írni! :-)

Laciii 2008.05.05. 18:12:36

"ok 2008.05.05. 16:46:46"
Tudtommal a "nem vagyok köteles terhelő vallomást tenni" dolog eddig is csak szabálysértésnél működött, bűncselekmény esetén nem.

Én tudom rosszul, vagy jól megy a népbutitás?

107! 2008.05.05. 18:17:14

Nem! Ez nem csak szabálysértésre vonatkozik!

Tommy 2008.05.05. 18:23:06

Én is láttam tegnap a Naplót erről a témáról a TV2-n, és az érdekelne, hogy mire értette azt a Kolláth György alkotmányjogász, hogy nem jósol hosszú életet ennek a "kollektív felelősségi" törvénynek? Esetleg tud valaki arról, hogy már beadták az Alkotmánybíróságnak tanulmányozásra? Azért kérdezem, mert az apósom is ügyvéd, és már hónapokkal ezelőtt, amikor először szóba került a dolog, az volt a véleménye, hogy jogi nonszensz! Namost, ha ezek szerint több jogász is hasonló véleményen van, akkor sanszos, hogy előbb-utóbb az Alkotmánybíróság is elkeni a száját annak a mocsok BM-esnek, aki tilosban szokott parkolni amúgy az állami Audijával...

autosave 2008.05.05. 18:24:59

nyugatiautós: el lehet menni, tessék!

autosave 2008.05.05. 18:26:34

Mellesleg nagy félreértés: továbbra sem vagyunk kötelesek terhelő vallomást tenni. Ez megmaradt.
Csak annyi változott, hogy ebben az esetben jön az objektív felelelősségvállalás alapján a pénzbírság. De a jog megmaradt és természetesen használható.

Csak a média próbálja elferdíteni.

autosave 2008.05.05. 18:29:20

Ja és akinek van pénze, azt tesz amit akar, mert a jogosítvány még annyira sem lesz veszélyben mint eddig, hiszen egyre kevesebb online checkpoint lesz az út szélén ahol kiderülhetne ki vezetett - mert elég a fénykép/videó is.

PPicur 2008.05.05. 18:29:35

107! 2008.05.05. 18:04:59

Parancs. Értettem!
:-)

Nzoltan 2008.05.05. 19:33:46

Most nemazé', de ki mondta, hogy kötelező besúgni a családtagot?
Egyáltalán nem kötelező. Te is kifizetheted, az állam már nem kíváncsi rá hogyan rendezed a családoddal.
Ne mondja már nekem senki, hogy nem érdeke a tulajnak, hogy pl. a fia betartsa a szabályokat.
Ha balesetet okoz valaki, akkor meg úgyis a vezető viszi el a balhét még a helyszínen.

aspectratio 2008.05.05. 19:34:17

..esetleg a rend-őröknek(?) is kéne 1 éreccségi...akko talán nem lennének oly alpáriparasztbunkók néha...

fm! 2008.05.05. 19:36:39

"megmondo 2008.05.05. 16:09:48
Már megérte megvenni a lézerblokkolót. És még csak 5 nap telt el..."

Milyen típust vettél? Hogy vált be? Én a hétem rendelem a cuccot... :)

Azt tudja valaki, hogy mennyi a jutalom egy levett első rendszámért? Mert ha nagyságrendekkel kisebb, mint 3 kiló, akkor simán megéri bevállalni...

nprobe 2008.05.05. 19:36:42

Nűnű 2008.05.05. 16:42:08
Tévedésben vagy. Ha megfizetik érte a cégautó adót, akkor nem kell menetlevél.

Nzoltan 2008.05.05. 19:38:02

Amerikai tapasztalat: A 6 sáv ugyanabban a tempóban, 110-120-al halad egymás mellett. Nincs gyorsabb sáv. Kivéve a legszésőt, ott a régi, roszabb autók mennek lassabban.
Csúcsidőben 6! sáv 30-40-es tempóban halad autópályán. A legbelső sávban pedig olyanok haladhatnak, ahol legalább ketten ülnek a kocsiban. Ez a sáv rendszerint rendes tempóban halad, folyamatosan.

Dr Kangörény 2008.05.05. 19:39:51

Figyelmesen néztétek a tv-t? Grazban az egész városban 30 km a megengedett sebesség. A helyi rendőrvezér örömmel mondta, hogy azóta 30 %-kal csökkent a balesetek száma. Csak én érzek ebben aránytalanságot? 30 km-es sebességnél valószínűleg az a balesetek oka, hogy elalszanak a sofőrök.
Egyébként ha kedves rendőreink az úton végeznék a dolgukat, akkor jóval kevesebb baleset lenne. Persze könnyebb fotózni és a rendszámok alapján bírságolni, mint a hidegben, esőben dolgozni.
Ja és objektív felelősséget kéne bevezetni a kibaszott és ottfelejtett 30-as táblák miatt, ahol a kedves rendőr urak előszeretettel radaroznak. És nagy ívben szarom le, hogy nem az ott ácsorgó rendőr találta ki, hanem a főnöke.
Rövid úton beszerzek egy radardetektort és ha úri kedvem úgy diktálja, esténként kivágok néhány felesleges jelzőtáblát. Ha ezt akarják, legyen harc!

tiborkaba 2008.05.05. 19:40:57

Alapvetően nincs baj azzal, hogy büntetni akarják a gyorshajtást. Egy ideális világban nem is lenne rossz. De nem nálunk.

Elméletileg:

Azért fizetem az adót, hogy a rendőrség elvégezze a munkáját, többek között büntesse meg a gyorshajtókat. Mindezt az elvárt hatékonysággal. A baj az, hogy a T. politikusok egyrészt ellopják az adót (pedig nagyon bőkezűen tömjük az állambácsi zsebét), tehát a rendőrség forráshiányos, emiatt nem tudja kellő hatékonysággal végezni a feladatát. Kevés a beszedett zsé? Nosz, találjuk ki, hogy hogyan lehet megteremteni a törvényi feltételeit a dézsmának, mert azért jól jön még az a kis pénz a pártkasszának, meg a svábhegyi villa sincs még egészen kész.
Én meg a saját pénzemen fogadott ügyvéddel védjem a magam igazát. Nem egy jó érzés a saját pénzemen fenntartani a rablóbandát, aki kirabol.

Gyakorlatilag:

A magyar utak tele vannak az egyrészt kintfelejtett, másrészt át nem gondoltan kirakott, idióta közlekedési táblákkal, amelyek eleve lehetetlenné teszik a hatékony közlekedést. Márpedig a hatékonytalan közlekedés sokba kerül mindenkinek. A szép az, hogy ez most már nem is fog változni, hiszen kiváló alapot szolgáltat egy kint felejtett 30-as tábla a fenti pénzbeszedő akcióhoz.

Csak azt nem értem, minek ez a cirkusz? Miért nem hoztak egy olyan törvényt, hogy minden autós fizessen be havi 50 rugót, aztán jónapot?

Nzoltan 2008.05.05. 19:41:42

Szerintem a jogsihoz nem kellene érettségi, de aki nem tud írni, olvasni az ne kapjon jogosítványt!
Cserébe lehetne helyszínen öt kérdést feltenni, és ha nem tud valaki válaszolni az összes kérdésre, ugrott a jogsi. Félelmetes volt látni, mikor a tv2 műsorában az alap tábláknak sem tudták a jelentését a vezetők.

Nzoltan 2008.05.05. 19:44:09

Olyan adó már van. Sújadó?

Géza 2008.05.05. 19:46:31

Sőt, ha állnak az autók, akkor rengeteg buzi elfér, legyen gyök kettő a sebességhatár, hagyjuk az autóinkat a váci út közepén, és menjünk a capellába buzulni

bervas 2008.05.05. 14:55:09
Kedves Géza!
Minél lassabban megy a buzi autó, annál kevesebb helyet foglal el a buzi sávból. Azaz annál több buzi autó fér el adott buzi útfelületen. Érted, te nagyon labanc ? :-)

Begérke 2008.05.05. 19:50:12

Tulajdonképpen nem olyan gáz ez az egész. Én pl. csak mérsékelt gyorshajtó vagyok, 90 helyett 100-110-zel szoktam menni, így hát ha lefényképeznek, majd kifizetem a 30-40e-s bírságot, esetleg kérek majd részletfizetést. A jogsit azt úgysem veszik el és kész. Viszont jó lenne, ha egyrészt azoknak is lenne felelőssége, akik kiteszik a sokszor indokolatlan és következetlenül kitett sebességkorlátozást, másrészt lehetne ezt valahogy bizonyítani is.

aspectratio 2008.05.05. 19:51:27

...de tényleg: a magyar rend-őrségnek van vmi népgazdasági "értelme" azon kívűl, h autósokat zaklat???
-A tiltott helyen szemetet lerakók
-A kábelt lopó "megélhetésiek"
-A gyerekeket meggyilkoló ÍR ámokfutók
-A láthatást lehetetlenné tevő anyák
-Az családapát gyermekei szeme látára meglincselők ellen
MIÉRT NEM LÉP FEL EZ A KÖLTSÉGVETÉSI MILLIÁRDOKAT FENEKETLÉN ZSÁKKÉNT MAGÁBA SZIPPANTÓ "ERŐ-SZAK-SZERVEZET"???
MIÉRT? MIÉRT? MIÉRT
REND-ŐRÖK tömkelegét azért "tartjuk", h a már bekövetkezett bűneseteknél TUCATSZÁM ""BIZTOSÍTSÁK A HELYSZÍNT""
GAZDAG ORSZÁG VAGYUNK!!!

Géza 2008.05.05. 19:54:00

Mindenesetre nem én fogom konszolidálni az államkasszát :-) Ma (életemben először) betartottam minden sebességhatárt mindenfelé. Még a 30-as táblát is az 51-es baleseti gócánál a puszta közepén. 50nel jöttem újpestről vissza a 13ba egy órája, érdekes élmény. A vasutasok tiltakoztak - ha jól emlékszem olaszországban - a '20-as években úgy, hogy betartottak minden szabályt. Eredmény: összeomlott a vasúti közlekedés.

Nzoltan 2008.05.05. 19:55:14

Túl sokat kérsz a rendőrségtől.
Sajnos nincs elég rendőr. Decemberben 3000 elment "nyugdíjba". Most hiány van.

asdf 2008.05.05. 20:06:56

Nekem a f@szom ki van ezzel az új rendszerrel.
Egyrészt a 31-es FŐÚTVONAL végig ki van táblázva 60-as táblával indokolatlanul. Vagy ha az ut állapota alapján indokolt, akkor tessék budapestet 10-es táblával végigplakátolni mert úgy lenne arányban.
Vagy tessék megcsinálni az utat. Vagy bekötőuttá visszaminősiteni a főutakat meg égő?
Mocskos pénzbehajtás az egész, sarcoljuk megint a népet. Még 2 év baloldali kormányzás, aztán majd mehetünk kérincsélni valamelyik afrikai bantu országba mert még ők is előrébb lesznek.

Ui:
Egyébként tudja valaki hogy ki igényelhet milyen feltételekkl és mennyiért magántrafipaxot? Mert ahogy elnézem ebben lesz mostanság a tuti üzlet, minden autos kitesz egyet hogy bejöjjön az ő büntije és még a gdp is pörög... (na meg majd a "használt" traffipax biznisz...)

fm! 2008.05.05. 20:09:13

Én is megpróbáltam tegnap este betartani minden sebességkorlátozást, de bevallom nem ment. Kint még csak-csak elmegy a 90 (vagyis inkább 109), de pl. a 86-oson több helyen ki van rajva a "Szar az út, max. 70-el menjjé mert nincs kedvünk/pénzünk utat javítani" tábla. (Pl. Páli előtt, után, ahol mérni is szoktak a hurkák.) Itt most akkor menjek kilométereket 70-el?
Amit a legjobban szeretek, az a 40-es és 30-as tábla falu elejétől a végéig. Akar mit? Kinek hogyan? Nem is értem, a 40-esnél még szépen el lehet menni 50-el, nade 30 km/h? Na neee...
Szóval aki tudja mekkora csekket adnak egy leesett első rendszámért, ne kíméljen! ;)

Géza övezet 2008.05.05. 20:10:00

traffipaxolni és pénzbehajtani mindig van elég ávós

"Túl sokat kérsz a rendőrségtől.
Sajnos nincs elég rendőr. Decemberben 3000 elment "nyugdíjba". Most hiány van"

Géza 2008.05.05. 20:13:01

hát régebben 10 ezer forintos helyszíni bírság járt érte, akkoriban gyakorló rendszámleejtős voltam. Aztán kiadta valami főbéemes 3/3 az ukázt, hogy a maximális 60 ezret kell kiszabni, azóta visszakerültek a rendszámok.
Az egyes szabálysértések továbbra is úgy működnek mint eddig (buszsáv, etc.), kivéve a 6 pénzbehajtós szabálysértést, amin élvezkedhetnek a BM csicskások

fm! 2008.05.05. 20:13:48

"asdf 2008.05.05. 20:06:56"
Mi is várjuk egyik haverral és ahogy kijön a rendelet, alapítjuk is a céget Szlovákiában, kötjük a szerződést akikkel kell majd rendeljük a trafit.
Ami viszont a legnagyobb para bennünk, hogy ki tudja meddig él ma Agyarországon egy jogszabály? Mert ha 3,5-ért megveszünk egy trafit, marhára nem hiányzik, hogy 2 hónap múlva visszavonják a rendeletet. Pedig ez is simán benne van a pakliban, utána meg mehetünk gyorsulási versenyre mérni a sok hurkát... :)

fm! 2008.05.05. 20:16:28

"Géza 2008.05.05. 20:13:01
hát régebben 10 ezer forintos helyszíni bírság járt érte, akkoriban gyakorló rendszámleejtős voltam. Aztán kiadta valami főbéemes 3/3 az ukázt, hogy a maximális 60 ezret kell kiszabni, azóta visszakerültek a rendszámok."

60 ropi? Az annyira nem mókás, egyszer-egyszer beleférne, dehát ez tuti bukó, ki nem magyarázod. Marad a lézerblokkoló, az csak egyszer egy 100-150-es, aztán jónapot...

Donor 2008.05.05. 20:21:43

107!
Én egyetértek a kiskapu bezárásával. Mondjuk velem eddig sem volt ilyen gondotok. Nem, azért nem vagyok szögletesen szabályos, de értelmesen közlekedve elég ritkán büntetnek a kollégáid és akkor is elismerem.
Viszont a büntetési tételek drasztikus megemelése felháborít. Nem szoktam ámokfutni, ezért eddigi büntetéseim figyelmetlenségből adódtak, amikor a tábla nem tükrözte az útviszonyoknak megfelelő sebességet (kint maradt vagy bénzbehajtó táblák) Ekkor sem vitatkoztam, de a mostani díjtételek mellet azt jelenti, hogy nem fizetem be a számláimat és amellet hogy a kocsit/motort is leteszem kénytelen leszek lógni a buszon, mert ha enni is akarok akkor nem futja rá.

Egy értelmes Európai országban ezt úgy oldják meg hogy a jövedelem arányos a büntetés...igaz ott a milliomosok nem tudják megoldani hogy minimálbéren legyenek bejelentve.

aspectratio 2008.05.05. 20:26:54

Szrntem picit várnunk kell...szinte tuti, h pár hét (max hónap) múlva 1 okos ember talál vmi joghézagot...oszt jónapot...

autosave 2008.05.05. 20:32:09

fm!
két fejes infraLED-eset, Angliából hozattam.
Ezek gyakorlatban 150m-en kívül biztos védenek. 100m-ig rövid ideig jó eséllyel.
De onnan már én is látom.

Kérdés, hogy tudja-e az scs102-t. Majd kiderítem. Elvileg ismeri.

Két napja több, mint egy km-ről mérték az 50-et sötétben, este tízkor. Na az ellen véd :)

Direkt nem írtam a típusát, majd ha én leszek a forgalmazója :D:D

hamisnero 2008.05.05. 20:35:06

visszatérve az alaphírre. Egy pár rovatos táblázat excell-ben. az a hír!!!!! ténlyeg ez a hír? bocsi, de ezt így kiblogolni azé' ölég ciki. hogy írd fel, mikor kinél volt a kocsi...

107! 2008.05.05. 20:44:23

Úgy látom rendszerkarbantartás van a kurucinfón!

Géza 2008.05.05. 20:44:30

El kell keserítselek titeket, a ma látott morál alapján a nagy buisness a traffipaxeladás és nem a traffipaxvásárlás lesz :-) Egyrészt több büntetőjogász kollégával való konzultáció után megerősödtem abban a hitemben, hogy ezen alapvetően büntetőjogi természetű szabálysértési bírságoknak a közigazgatási jogba helyezése alkotmányellenes (emiatt beadványok is mentek az AB-hoz). Nagy valószínűséggel elmeszelik ezt az egész hülyeséget hónapokon belül, m ár csa kabból a megfontolásból is, mivel ez a kormányrendeleti szintű pénzbehajtós vicc egy 2003-as AB határozatot akar megkerülni. Én nem vennék traffipaxot.

Géza 2008.05.05. 20:46:36

107,honnan tudod honnan informálódom? :)

fm! 2008.05.05. 20:55:22

"megmondo 2008.05.05. 20:32:09

Két napja több, mint egy km-ről mérték az 50-et sötétben, este tízkor. Na az ellen véd :)"

Pont az ilyenek ellen akarom használni, nem akarok az autópályán 130-nál, főúton 110-nél, faluban 60-nál többel menni. De hogy egy teljesen felesleges 30-as táblánál nem fogok annyival bohóckodni, az biztos...
Most találtam index fórumot is, majd itt körbenézek típus ügyben: forum.index.hu/Article/showArticle?na_start=0&na_step=30&t=9003321&na_order=

fm! 2008.05.05. 20:57:05

" Géza 2008.05.05. 20:44:30
Nagy valószínűséggel elmeszelik ezt az egész hülyeséget hónapokon belül, m ár csa kabból a megfontolásból is, mivel ez a kormányrendeleti szintű pénzbehajtós vicc egy 2003-as AB határozatot akar megkerülni. Én nem vennék traffipaxot."

Igen, mi is ezért fogjuk vissza magunkat, ahogy az előbb is írtam: itt ma nem nagyon tart ki pár hónapnál tovább egy jogszabály sem...

autosave 2008.05.05. 21:19:36

fm!
Na pontosan így vagyok ezzel. Bár az autópályát jelenleg a kocsi miatt nem használom gyorsabban a 143-as bűntetési határnál...
Viszont észrevettem sok helyen eltűntek a 70-et engedélyező táblák (pl. M5 bevezető!). És sok helyre kikerültek a 60-as csészék a főutakra amerre járok sűrűn... Nagykörúton is a felújítás óta sok a 30-as tábla...
Előbb normális korlátozásokat, utána szigorú fellépést. Mellesleg a baleseteknek nem fő oka a gyorshajtás. És ahol az az ok, ott is csak kis részben van a maximálisan engedélyezett sebesség túllépése. Sokkal gyakoribb a relatív gyorshajtás. Baleseti okok pedig az elsőbbségi, kanyarodási és előzési szabályok a legfőbbek.

És a sok idióta május óta még több idióta lett. Akik a Ferihegyi úton 50-el mennek és a belső sáv bérlettel rendelkező tatterek/mammerek életkortól függetlenül.

Perillustris 2008.05.05. 22:21:02

A zéró tolerancia nem keverendő össze az objektív felelősség elvével.

Perillustris 2008.05.05. 22:41:30

107!

Kérdésem az, hogy ha megtekinted az alábbi videót, köteles vagy-e eljárást indíttatni, a valószínűsíthető szabálysértés miatt?

auto.indavideo.hu/video/Szopasd_le_azt_a_szart_-_2_resz

Hogyan rendelkezik a jogszabály?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.06. 03:35:37

107! egy kérdésem lenne: melyik kerül többe, a hatósági jelzés megváltoztatása, vagy a sebességtúllépős csekk? Van egy jópofa holland rendszámpárom és néha elfelejtkezek a sebességhatárokról... :) Szóval?

EBEUSS (törölt) 2008.05.06. 07:26:25

Bár nem engem kérdeztél KuKori, de a rendszámcsere már okirathamisítás féle, úgyhogy az teljesen más kategória!

Rocko- 2008.05.06. 07:42:14

jó ez a táblázat, csak:
hiányolom a "megszegett szabálysértések" rovatot, illetve két tanu aláírása nélkül nem túl érvényes. na meg magyra módira, beírnak majd egy csövit, és ezt lobogtatják.

zse 2008.05.06. 07:46:48

Csak remélni tudom, hogy a "megélhetési bűnözők" elsejétől nem a stop és elsőbségadás táblákot nyúlják majd le, hanem a kerek pirosszegélyest fekete számmal a közepén. Végre eltűnnének az értelmetlen és kintfelejtett 20,30-as táblák, mindenki jól járna és pont.

Lacaca 2008.05.06. 09:15:48

Kb 20 perccel ezelőtt a Soroksárin egy Focus szembe jött velem a belső sávban! Duda refi, majd lehúzódtam, mert a mellettem haladó látta, hogy gáz van és beengedett. A möggöttem haladót nem irigylem, jobban meglepődhetett, mint én...

Lacaca 2008.05.06. 09:18:00

Érettségi? A szomszédom BKV buszsofőr a 7-es családon, ebből eredően a "jobbak" közé tartozik. Tegnap mögöttem haladt autóval, egyirányú utcából mindketten balra kanyarodtunk, én a bal széléről, ő mellőllem a jobb széléről... PÁV meg hivatásos, mi?

Zoli 2008.05.06. 09:26:12

No de mi történne, ha senki nem a kibúvókat keresné, hanem betartaná a szabályokat, és nem radarblokkolókra költené a pénzt. Az csak fikció, hogy "megbénulna a közlekedés". Nem hinném, hogy valaha is meg lehetett volna próbálni, hogy MINDENKI a (értelmes vagy értelmetlen) szabályokat betartva közlekedjen. Ezért nem tudhatjuk, hgy tényleg megbénulna-e a közlekedés.
Mindenre van mód:
1, ha egy szabály hülyeség: össze kell fogni és a szabályok hozóinál javasolni a módosítást. Ha nem reagálnak, akkor újra és újra. Ja, hogy erre nincs ideje senkinek, meg nem tud összefogni a magyar ember szinte semmi ügyben? Ezek szerint nem annyira fontos az adott ostoba szabály megváltoztatása.
2, Értelmetlenül van kinn egy tábla? Jelezni kell a közút kezelőjének. PErsze ez is idő, utánajárás. Erre nincs ideje senkinek? Ezek szerint nem annyira fontos az adott értelmetlen tábla megszüntetése.

Van választás. Nem kötelező autózni, de ha mégis, akkor tartsuk be a szabályokat.
Autópályán sem kötelező autózni, de ha sietek, mégis megveszem a 4napos matricát, és ahelyett, hogy 2 órát tötymörögnék a 7-es főúton BP-ig, 40 perc alatt felszáguldok az autópályán. Ennek ez a feltétele. Ha nem fogadom el, mást választok.

ez annyira egyszerű. ha tudom, hogy az úticélomig 50-es korlátozású településeken át vezet az út, akkor nem számolok 80-as átlagsebességgel. Nem fog csalódás érni, mert előre tudom, hgy 3 órás út lesz, meg sem fordul a fejemben, hogy másfél óra alatt érjek oda. A 3 óra sok, ha korábban kell felkelni, felkelek. Ha nem akarok korábban kelni, akkor meg alszom és nem megyek sehová.


Ez egy vélemény. Természetesen én sem tartok be minden szabályt, de nem fogok sírni, a tényleges szabályszegésnél tényleg megbüntetnek.Azon meg pláne nem vagyok hajlandó bosszankodni, ha 30-as tábla van valahol, ahol felesleges. Nem ér annyit az egész, hogy ezen egyem magam.

fm! 2008.05.06. 09:39:55

"Zoli 2008.05.06. 09:26:12
PErsze ez is idő, utánajárás. Erre nincs ideje senkinek?"

Szerinted tényleg lenne idő ilyen hülyeségekkel foglalkozni? Vagy a munkámtól venném el az időt vagy a családtól. Pont azért vannak fent az "okosok" hogy helyettünk (hiszem ezért fizetjük őket) ezzel foglalkozzanak. Az hogy nem értenek hozzá meg sz*rnak rá pont eléggé kiveri rendőrnél, állampolgárnál annyira a biztosítékot hogy bevegye a "sz*rok rá tablettát". És pont ez a legnagyobb gond...

"Autópályán sem kötelező autózni, de ha sietek, mégis megveszem a 4napos matricát, és ahelyett, hogy 2 órát tötymörögnék a 7-es főúton BP-ig, 40 perc alatt felszáguldok az autópályán."

Én megvenném az éves bérletet is (mindegy mennyibe kerülne), hogy a heti 3 Győr-Szombathely utamat ne a 85-86-os halálúton kelljen 70-el és 30-al megtennem. Sőt, nem is hajtanék 130-al többel. De tudod mikor lesz errefelé autópálya? Így van, a mi életünkben biztos nem!

Marad a lézerblokkoló és a para hogy Csornától 20 vagy 50 kamiont kell-e előznöm a félig lyukas úttesten...

107! 2008.05.06. 18:03:13

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.05.05. 22:41:30

Megnéztem a videót. Undorító! Olyan Győzike show módjára fel lehet jelenteni. Amit nehéz kideríteni, és ez az első kapaszkodó az ügyvédnek, az az időpont és a helyszín. Ha ezek megoldódnak, akkor jó eséllyel megállná a helyét a bíróságon. A múltkori mecseki motoros videóhoz hasonlóan itt is jól látszik, hogy milyen könnyelműen, felelőtlenül és főleg szándékosan követi el a szabálysértéseket, veszélyeztetve a közlekedést.
Civil véleményként csak annyit tudok hozzáfűzni, hogy meg vannak az olyan helyek, ahol ki lehet próbálni a lóerőgyárat, de ez a hely nem a faluban a powerkörön van.

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.05.06. 03:35:37
A helyedben nem gyakorolnám a rendszámcserét, ahogy Ebeuss is írta az már bűncselekmény. Meg kell nézni a sok "afrikai" rendszámot. Motorszám, alvázszám alapján a legtöbb valamilyen forgalomból kivont magyar autó. Nem is értem, ezek a "Pákóék" mit gondolnak: bárki is elhiszi, hogy a szavannáról elhozta ide a kocsiját. Az ilyen rendszám tuti kamu.

Rocko- 2008.05.06. 23:03:56

Rocko- 2008.05.06. 07:47:50
107! 2008.05.05. 15:33:27
a kac-495 rendszámú gépjármű a rendőrség vagy kormányőrség kötelékébe tartozik?

EBEUSS (törölt) 2008.05.07. 19:13:02

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.05.05. 22:41:30
"107! Kérdésem az, hogy ha megtekinted az alábbi videót, köteles vagy-e eljárást indíttatni, a valószínűsíthető szabálysértés miatt?

auto.indavideo.hu/video/Szopasd_le_azt_a_szart_-_2_resz

Hogyan rendelkezik a jogszabály?"

Már ki is hallgatták a hülyegyereket.
Persze annyi esze biztos nem volt, hogy az időponttal védekezzen, mert ha pár évvel ezelőtti felvételnek mondaná, akkor gondolom elévült már a dolog...

107! 2008.05.07. 20:31:57

EBEUSS 2008.05.07. 19:13:02

Intézkedési kötelezettség terhel! A felvétel alapján maximum egy jelentést írnék, mivel sem elkövetőt, sem helyszínt, sem időpontot (és még nagyon sok minden mást) nem ismerek. Biztosan meg vannak az alkalmas szervek, akik fel tudják deríteni a hiányzó adatok nagy részét (a videó feltöltése alapján), de én nem ilyen helyen dolgozom. Nehézkes lenne a folytatás is, mivel az elkövető lakhelye szerinti illetékes kapitányságnak kell eljárnia (kivételek vannak), ha nem ismert az elkövető, akkor a cselekmény helyszíne szerinti kapitányság az illetékes. Ebben az esetben ezt sem ismerjük...

Bár ma lecsúsztam a Híradóról, de mint ha egy pillanatra ezt a videót láttam volna. Úgy tűnik már valaki lépett az ügyben.


Rocko- 2008.05.06. 23:03:56
Ha tudnám sem mondhatnám meg!

107! 2008.05.07. 20:36:50

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.05.06. 22:41:27

Most néztem csak amit belinkeltél. Nagyon helyes. Jó, hogy vannak olyan kollégáim, akik jobban értenek a számítógéphez, és lehetőségük is van felderíteni az ilyeneket. Szerintem van még elég felvétel az interneten. :-)

Johnny336 2008.05.07. 21:00:18

107!

Iwiwen fenn van a fickó. Könnyen utána lehet érdeklődni. Ismerős ismerősének az ismerőse. Aztán annyi.
Mire megjön a végzés, amit lehet lobogtatni a videómegosztó üzemeltetőjénél, hogy adja ki az IP-címet, aztán a távközlési szolgáltatónál, hogy adja ki az IP-címhez tartozó adatokat (vagy dyn. IP esetén logból keressék ki, hogy melyik előfizető eszköze kapta az IP-t addot időben), addigra lemegy a nap. Ez nem a yard hibája, hanem az egész bürokratikus szar rendszeré, hogy 35 titkáron keresztül jutsz el egy illetékeshez...

De mások is már intézkedtek.

Rocko- 2008.05.08. 07:46:19

107! 2008.05.07. 20:31:57
kár. pedig tippem szerint egyszer engedély nélkül szirénázott és villogott végig egy dugót a Hegyalján. csak kíváncsi lettem volna, h volt-e rá engedélye v sem.

107! 2008.05.08. 07:54:24

Rocko- 2008.05.08. 07:46:19
Nem régen a srácok fogtak egy sárgarendszámos taxit, akinek a szabadjelzés helyett kéklámpa volt a tetején. Árpád híd lábától húzott a Szentendrein, ahogy "illik" hang és fényjelzéssel. Miután megállították kiderült, hogy még a vezetéstől is el van tiltva.

Rocko- 2008.05.08. 09:30:25

na igen. van ilyen is.
mondom, csak kíváncsi lettem volna, h mennyire jogos, nem akarok én alaptalanul vádaskodni.
viszont haddk érdezzem már meg. mennyire büntetik, ha én egy rendôrségi kerregôt használok? nem sziréna, nem villogó, csak simán az az "eee" hangot kiadó, figyelmeztetô kerregô. hm? :)

107! 2008.05.08. 20:31:21

Mielőtt használod nézzél szét... Akkor occó! :-)
Az 5/1990-es KÖHÉM rendelet szabályozza, hogy a kürt nem lehet változó frekvenciájú. Ha szigorúak akarunk lenni, akkor engedély nélküli átalakításnak vesszük, és megfosztunk a forgalmidtól (szélsőséges eset)

Rocko- 2008.05.08. 23:35:50

ííí. :/
egyébként, h tisztán lássunk, erre gondoltam:
www.youtube.com/watch?v=azXRHQu4GC0&feature=related
1:00-1:10 körül, a fekete audi mögött meg a következő lámpnál. nekem olyan kell! :}












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása