Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Leállósávon állni veszélyes!

2008.05.06. 09:57 :: SilentSound

A mondat, ami egyben a poszt címe is, gyakran szerepel az autópályák fölötti kijelzőkön, nem véletlenül. Perillustris nagyon aktív mostanában, az alábbi levelet is ő küldte, miután közelről szemügyre vehette a vasárnapi leállósávos baleset végeredményét.
Egy rövid hír az olvasónak. Nekem is csak azért több, mert a - jó esetben - 3 órás út emiatt a baleset, s persze az alapos tiszaszigeti vámos miatt nyúlt meg csaknem duplájára.


A kép forrása: index.hu

Ahogy a képen is látszik, a Suzuki iszonyatosan összeroncsolódott, már a tűzoltók beavatkozása előtt sem nyújthatott szép látványt. A kontraszt a vétkes jármű sérülése és eközött igen látványos volt: előbbinek éppenhogy csak felgyűrődött a motorházteteje. A több hónapja feltűnt "leállósávon állni veszélyes" kampány jutott eszembe, ami már akkor is furcsán hatott rám. Mert az rendben van, hogy az utunk közben esedékes ebédet nem ott költjük el laza pikniknek álcázva, ám ha - mint ebben az esetben is - valóban segítségre szorulunk, akkor mi a teendő?

A tapasztalatok ismeretében persze a választ sejtem: segélyhívás után minél messzebb menni az autótól és az úttól, s imádkozni, hogy egy tahó ne a leállósávon akarjon előzni. Tulajdonképpen miért hívják egyáltalán így? Miért nem tűzoltósáv vagy bármi hasonló, ami kifejezőbb?

Mindenesetre melegen ajánlom, hogy tényleg csak végszükség esetén álljatok meg a leállósávon!

118 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset veszélyes autópálya

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Volianitus 2008.05.06. 11:50:14

Soha nem állj meg! Soha!
Mit keresnek itt a tűzoltók, mi? Menjenek tüzet oltani, de itt gyerekeskedjenek.

Bit Rot 2008.05.06. 11:51:23

Ha a magyar állam stílusos akarna lenni, akkor most jól megbüntetné 300 ezer Forintra a szerencsétlenül járt autós örököseit, mert nem megfelelően használta a leállósávot az autó.

Megmondom, nem csodálkoznék.

Gonatella 2008.05.06. 11:51:38

Magyarország új címere a leállósávos lobogó.

Badbitie 2008.05.06. 11:52:54

Milyen korlát? Középen van korlát, a szélén csak akkor, ha híd az a rész. Vadvédő kerítés van, azon másszanak át vagy mi? Egyáltalán mivel jobb az esélyed, ha a puszta közepén trafál telibe 1,5 tonna, mintha autóban ülve? Mert ha kiszállsz akkor ott vagy egymagadban a pusztában. Aki nekimegy a kocsidnak a leállóban rád is lökheti az autót, mint ahogy itt is lerepült az árokba a Suzuki.

Fenotius 2008.05.06. 11:53:13

geribacsi
- Van Halen és vezetés egy napon, 330 volt és Marshall a kocsiban - nem sok ez?

Szolf Ész 2008.05.06. 11:54:51

Az én autóm tavaly nyáron állt meg a nulláson, a diósdi lehajtó előtt, ott, ahol a nagy útépítés zajlik épp. Kétszeresen volt szerencsém: az átépítéssel lett "leálló sáv" (azaz, táblákkal leszűkített, forgalomtól elzárt rész), és még pont annyi időm volt, hogy sikerült két tábla közé ide bekormányozni az autót. Ami nem volt annyira szerencse, hogy két gyerek ült hátul, és 40°C volt. Persze, mindenkit kiszállítottam, át a korláton, és ott vártuk a segítséget (család messze, az egyik rész vidéken, a másik külföldön).
A dolgot nehezítette, hogy ez eleve egy töltés volt, és kb. 1-1,5 métert tudtunk a korláttól eltávolodni (itt még iszonyú redva is volt), és, hogy az autóklubosokat kb. 1 óra volt eleve felhívni, mert b...tak felvenni az assistance számot. Innen már csak újabb egy óra volt, mire ki is értek.
De élünk, megvagyunk, és ez a fő.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.05.06. 11:55:56

Insert_Click · legjobbpalinka.hu 2008.05.06. 10:33:45
Állítólag a másik autó sofőrje elaludt."
addig kéne ütni míg mozog :o)

csodálkozom, hogy nem román a busz, mert amit ott alakítanak nap mint nap a pályán az botrány...

ChGeri 2008.05.06. 11:57:00

Volianitus: te hülye vagy, baz+.
Egyébként utaztam már olyan autóban is, amit a rendőr igazoltatott a leállósávban. Hogy miért? Piszkos volt a rendszámtábla.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.05.06. 12:00:57

hát tegnap mentünk a 7-esen, és hihetetlen de egy kezemen meg tudom számolni hogy hány kocsi előzött meg minket, pedig oda vissza több mint 100 km-t mentünk, és a sebességünk 130-140 volt. a többség 110-zel poroszlált. ez a büntetési tételek emelése miatt van? nem láttunk az autópályán száguldozót (akik megelőztek azok is max 150-160-nal mehettek.)

Szolf Ész 2008.05.06. 12:01:51

Még egy dolog, ami mindig eszembe jut, mikor a leállósávos veszélyt látom: érdi vagyok, és itt minden nap akkora a dugó a lehajtón az m7-esen, hogy délután fél öt-öttől este hatig a nullás felhajtójáig állnak az autók a leállósávban.
Mennyivel lenne jobb, ha a normál sávban állnának?
Persze, a helyzet évek óta fennforog, a helyiek egy része már az érdi emelkedőn sem mer gyorsan menni, hogy be tudjon sorolni (ezért aztán a fent nevezett időszakon kívül is gyakori a lehajtón a dugó azok miatt, akik proaktívan negyvennek közelítik meg, hogy, ha épp most dugó van, akkor is legyen idejük besorolni), de nagy a veszély azok miatt is, akik tezsnek az egészre, és az utolsó pillanatban rántják rá az alig mozduló sorban egy alig autónyi helyre a kormányt, próbára téve a sorban állók reflexeit.
Aki meg egyik sem, csak nem tud a dologról és még ügyetlen is, megijed, és egyszerűen megáll a normál sávban, a frászt hozva erre a Fehérvár felé továbbmenőkre, na, meg a sorban állókra is, mert, ha őt eltalálja egy kamion, ami már nem tud kitérni mögüle, akkor a sornak is annyi..
Ja, és mi okozza? A lehajtó után, az autópálya alatt áthajtva kb. 2-3 méterre van egy lámpa a Bem téren, ami a kereszteződésen annyi autót ereszt át, hogy az ilyen időszakokban így feltorlódik a forgalom.
Ha van kedvetek, erről is írhatnátok egyszer...

Mertikus 2008.05.06. 12:03:09

ChGeri: te hülye vagy vagy +

feledékeny 2008.05.06. 12:04:40

John42 2008.05.06. 11:49:24
Ha az én hozzászólásomhoz címezted a kérdésedet, akkor azt tudom Neked válaszoni, hogy a kamionos esetében teljesen mindegy, hol állt meg a járművével.
Csupán a figyelmet szerettem volna felhívni arra, hogy tragédiát is okozhat, ha valaki kellő körültekintés nélkül próbálja elhagyni az autópályát.

Motiv 2008.05.06. 12:04:49

ChGeri tényleg hülye, ebben egyetértünk.

Kata 2008.05.06. 12:16:03

valaki, könyörgöm valaki árulja el nekem azt, hogy miért muszáj így vezetni:

-csütörtök délelőtt M7-es, kormány uram kezében, én az anyóson, boldogan olvasgatva, élvezve a napfényt. picsányi piros szutyoki benne két tizenhuszonéves lánnyal a seggünk mögött, a balatonszentgyörgyi lehajtónál, ahol véget ér az M7-es, tolják neki, mint az állat, és még előzgetnek a belső sávban. idióta macák kifarolnak, megpördülnek, stb, majdnem kinyírtak minket, meg még rajtunk kívül kb 3 másik autóst a hülyeségükkel, hogy az autópálya végénél még 140-nel előzgetnek. majdnem kiszálltam és megpofoztam őket. annyi szerencséjük volt, hogy azt hittem, hogy legalább annyira megijedtek a megperdüléstől, hogy legalább egy félórára elgondolkodnak az élet mibenlétén. tévedtem, balatonszentgyörgy után már megint négy autóval mögöttünk jöttek. mégiscsak meg kellett volna őket pofozni miheztartás végett. az anyjuk meg sírt volna utánuk, ha még fel is borulnak. én is voltam hülyegyerek picsa, de sosem próbáltam meg magam és másokat autóval kinyírni.

-csütörtökön délelőtt, az M7-esen, amikor mindenhol dugó van, mi a faszért kell leállósávon előzgetni? ez lesz belőle, kellett mindenáron az az öt perc előny? olyan kibaszottul muszáj mindenkin röhögni, akik hülyék inkább állnak a dugóban, de nem sértenek szabályt, mert tisztában vannak azzal, hogy azt a kibaszott szabályt valaki valamikor azért hozta meg, hogy aki nyomorult muszáj, hogy a leállósávban megálljon, az ne dögöljön meg ilyen barmok miatt, akiknek muszáj a leállósávban jobbról előzni??? kurvaélet.

-mi a jó pöcsömért muszáj a járdán a gyalogosokat esőben lefröcsölni, belehajtani 70-nel az összes kibaszott, esővízzel teli kátyúba??? hétfő este az astoriától a kálvinig 3 azaz három bunkóagyú idióta barom autós terített be tetőtől talpig a járdán vízzel. nem egy két cseppel, hanem a 3 méter széles járda kerítés felőli részén tetőtől talpig, 70-nel belehajtva a tócsába. a faszért nem lehet figyelni a nyommer gyalogosra, motorosra, bringásra? azok nem emberből vannak? alacsonyabbrendű állatfajt képviselnek? aztán majd lesz nyivákolás, ha véletlenül egyszer a fasz rosszabbik felére kerülnek.

johevi 2008.05.06. 12:17:23

És kirakni az elakadást jelző háromszöget 30-40 méterre. Ha annak koccan a letérő autó, talán felriad a vezetője. Igaz, akkor meg ilyedtében visszaránjtja az útra és nekimegy valakinek vagy felborul...

Totoff 2008.05.06. 12:22:24

Voliantus hülye, ChGeri nem. (vagy nem annyira)
Voliantus! (Motiv, Mertikus!) Te mit csinálsz, ha defekted van a pályán, vagy leáll a motor? Elmész az első lehajtóig?

A tűzoltók vágják ki a sérülteket az autóból. Ti máshogy tudjátok?
Na ezért hülye.

Egyébként meg leálláskor mindenki ki a kocsiból, mert nem is kell előzni a leállósávon, vagy elaludni, hogy oda kerüljön az ember, elég ha figyelmetlen (nem kicsit persze), ha már átlépi a folyamatos vonalat kész is (leeht) a baleset.

Totoff 2008.05.06. 12:25:40

Ja és a háromszög: 30-40 m nem elég, az 100-as tempónál is 1,5-2 másodperc 100-15 m kell (pláne este)

Totoff 2008.05.06. 12:29:19

Ausztriában (kétszer már voltam) elég leszopni a villogós embert és elég olcsón megjavítja a kocsit.
A leállósávba én más miatt szoktam állni.

Charlie Drop 2008.05.06. 12:34:58

Nos igenm, a sok idióta vendégmunkás...
Csak nyomják mint süket a csengőt, mondjuk szerencsére mostanában ritkán láttam az M5-ön leállósávban előzést, de átlag 1 út/1 jobbos előzés az van... s az már 1-el töb a kelleténél...


Silent, te Gyálánál jöttél át vasárnap? És ilyen sokan voltak?
Most kivételesen Tompa felé idnultam vissza kb. 10 perc alatt jutottam át a határon, de az 53-51-es utkombót senkinek sem ajánlom. Ottis volt bőven sok idióta, 3 majdnem balesetet is láttunk...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.05.06. 12:39:12

Charlie Drop: Perillustris küldte a levelet, én nem jártam arra vasárnap.

Charlie Drop 2008.05.06. 12:42:37

SilentSound · autozz.blog.hu 2008.05.06. 12:39:12

Párdőz, átfutottam a bevezető azon részén és nem láttam a Képet, de látom itt az illetékes, remélem ő válaszol, kösz

mrteacher 2008.05.06. 12:43:27

Sziasztok!Nem leállósáv, hanem műszaki sáv, hogy az úton folyó, illetve az út melletti munkákat, és a müszaki mentést lehessen végrehajtani. Amikor dolgozom a "leállósávon" közlekedem, szép sárga autóval, sárga villógóval.Szóval tapasztalatból írok, a kamionosok, és az "elit" autómárkákkal közlekedők közt van néhány félresikerűlt egyed!
Megállnak a "leállón" pihenni, és némelyik háborog, ha szólunk nekik, akkor rendőrt hívok.
Ne álljon meg senki a leállón, tényleg életveszélyes!!!

GC (törölt) 2008.05.06. 12:45:02

Én egyszer (sajnos) utaztam egy olyan autóban, ahol például egy baleset megelőzése érdekében kellett a leállósávon rongyolni. Mi erősen siettünk, 240-el mentünk, mikor egy osztrák autószállító nekiállt előzni egy ugyan olyat. Tette ezt 80 kilóméteres sebességgel, kb 50 méterre előttünk. Az ABS tökéletesen működött, de azért mégsem akartunk "nájtrájdereset" jáccani, így kikellett menni jobbra. A sofőrünk szerencsére sokat vezet, van rutinja, és megúsztuk. De mi lett volna, ha valaki pont ott robban le. Mondjuk egy 5 tagú család. 10 ember meghal egy pöcs kamionos miatt, aki előzésnél elfelejt a visszapillantóba nézni? Sofőrünk elmondása alapján, ez az osztrákokra, és a németekre teljesen igaz. Sz@rnak az olyan dolgokra mint a visszapillantó. Itthon szerencsére már más volt a helyzet!

Hogy miért siettünk azt ne kérdezzétek.

autosave 2008.05.06. 12:51:25

Egyszerű. A kocsit ott kell hagyni és az úttól távolabb kell menni, majd nem árt figyelni a forgalmat. Ennyi. Esetleg nem is muszáj a leállóba parkolni, hanem mellé a fűre is ki lehet húzódni egy könnyű kocsival...

Mellesleg az M5-ön nincs rázós záróvonal a leállósávnál. Így ha elalszik/elbambul könnyen rámegy. És persze nem is zavartatja magát annyira, mert észre sem veszi. És lehet, hogy már párszor rá is ment, mert nem figyelt. Most viszont ott állt egy kocsi...

M5-ön járnak a szerb/román vendégmunkások nyugatra. RENGETEG! Gyakorlatilag szinte minden osztrák, német, olasz, belga stb rendszámú kocsi az. Nézzétek az arcokat... Nos sokan közülük kényszerből mennek és Szeged óta nyílegyenes pályán bealszanak/nem figyelnek. Ezért nagyon veszélyes. Még az M1-en is képesek elaludni, pedig az nem egyenes. Egyszerűen csak sokat vezetnek és fáradtak... Nem mentség, de sajnos ezek a tényeg. Persze nem általánosítok, de kíváncsi lennék statisztikára, biztos igazolni: autópályán van sok félalvó zombi, fel kell rájuk készülni.

üff 2008.05.06. 12:52:31

Én nem értem. A leállósáv arra van, hogy aki segélyre szorul, rosszul van, stb. félreálljon. Én is voltam már ilyen szituációban, sőt a segélykérő telefonig 7 km-t kellett gyalogolnom. Ilyenkor mi a teendő?

Charlie Drop 2008.05.06. 12:53:13

Azért 240-nel menni nem szerencsés, percenként 4 kilómértert teszel meg és 15 sec alatt is egyet, szerinted mennyi esély volt rá, hogy észrevegyen?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.05.06. 12:55:31

Már vártam, hogy mikor jelenik meg az első antisuzukista... :)

farman 2008.05.06. 12:56:26

1. " Secnir 2008.05.06. 10:39:09
"Állítólag a másik autó sofőrje elaludt."
persze, az utasai meg sakkoztak elmélyülten és nem vették észre. ne etessetek ilyen dumával. "

pedig szó szerint a következő: "Alszol b.meg!?!!!" "Igen b.meg!", majd a belső sáv korlátjához csapódva ébredt fel a sofőr! ki is álltunk a legközelebbi parkolóba pihenni...

2. mire vártak vajon a világ egyik legveszélyesebb helyén (leállósáv-autóban ülve)??? rejtély...

3. az m3-ason nem egyszer láttam éjszaka rendőröket a leállóban csorogva járőrözni...

Charlie Drop 2008.05.06. 12:58:39

farman 2008.05.06. 12:56:26

nem csak az m3on csorognak járőrözve a rendőrök, hanem sokszor az m5ön is

farman 2008.05.06. 13:01:50

azé' hiszi azt a sok barom, hogy az szolgálati út, amit necces előzésekhez használni is lehet, esetleg dugóban mint a buszsávot, nem?

Ivan Kozirev 2008.05.06. 13:02:49

A Híradóban azt mondták, hogy kint volt a háromszög. Amúgy ahogy én láttam ez a "kisbusz" egy Mazda egyterű volt. Benne család, gyerekek bekötve. És ahhoz képest nem is sérült meg annyira, mit ez a Suzuki.

Mertcsak 2008.05.06. 13:06:05

kb 1.5 éve Münchennél az A99-en magyar kamion defektet kapott. Lehúzodott amennyire lehetett,zöld mellény felvesz,háromszög kirak,nekilátott kereket cserélni. 1 német személyautó kb 200-al elsodorta,a magyar sofőr a helyszínen meghalt,a tokos megállás nélkül elment.
Soha nem tudhatod,miért áll vki a leálló sávban. Én mindíg beljebb húzódok,ha ott látok autót.

cso zsi 2008.05.06. 13:06:19

Kint volt a háromszög...
Az alvó sofőr mennyit lát belőle?

opelista 2008.05.06. 13:06:44

M3-on elszakadt a vezérműszíj (rendszeresen szervizelt autón). Lehúzódtam a leállósávba, mégis hova a gyíkba kellene állni a meghibásodott járművel? Azért van a leállósáv!
Teherautó vezetőjét bíróság ítélje el.
A köztudottan leállóban előzgetős helyekre pedig rendőrt. Nem keveset, sokat. Motorosat, hogy ne tudjon a gyík meglépni vala.

cszoli 2008.05.06. 13:09:53

Én egyszer az M3 bevezetőn pest fele a BELSŐ sávban láttam rendőrt igazoltatni. Mondanom sem kell hogy meddig ért a dugó mögötte....

Perillustris 2008.05.06. 13:12:11

GC, ezt azert tegyuk egymas melle: "erősen siettünk, 240-el mentünk" es "10 ember meghal egy pöcs kamionos miatt".

Charlie Drop 2008.05.06. 13:16:26

Hülye faszok vagytok, akik egy pöcs posztba öntitek az értelmetlen ostobaságaitokat.
Inkább napozzatok.

farman 2008.05.06. 13:16:56

" páctivald 2008.05.06. 13:06:05 Én mindíg beljebb húzódok,ha ott látok autót."

mindig örvendek ha olyanokat olvasok, amikre én is nagyon kínosan ügyelek! sosem lehet tudni nem szédül e be pár 10 centire eléd valaki...

Charlie Drop 2008.05.06. 13:20:14

Charlie Drop 2008.05.06. 13:16:26

szánalmas nicklopó :D

Charlie Drop 2008.05.06. 13:21:33

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.05.06. 13:12:11

Off kérdés, mekkora sor volt gyálánál?

Mertcsak 2008.05.06. 13:22:08

Nekem is volt már defektem Ausztriában. Csavarok berohadva,nem bírtam levenni a kereket,mentést kértem. Közben jött az osztrák rendőr,leállt mögém,kocsi tetején terelő fénytábla bekapcsol kék lámpával 1ütt. megvárták míg a szerelő végez,jó utat kívántak,oszt guri tovább.
A mi rendőrségünk ettől még naggyon-naggyon messze van! Szerintem.

benkoo 2008.05.06. 13:27:23

szerintem a leállósáv neve egyértelműen kifejezi célját.csak hát szokás szerint magyarországon ez sem működik.

andd 2008.05.06. 13:28:47

nem is értem, hogy az ember hol álljon meg, ha defektet kap az autópályán.
akkor mi a lófasznak van a leállósáv?
ezért baromság ez a Leállósávon állni veszélyes szöveg.
az ember nem pikinikezni áll meg ott, wazze.

webdiák · http://www.webdiak.hu 2008.05.06. 13:31:12

Leállósáv... Ugyanaznap az M3-on is volt egy baleset, mögöttük kilométeres dugó, araszolás lépésben. Persze ott is voltak "okos" autósok, akik a leállósávban próbálkoztak, mert nekik biztos sürgősebb volt, mint a többi több ezer embernek. Apró gond: Kicsit előrébb a leállósávban állt egy lerobbant autó és a sok "ügyes" feltorlódott mögötte.
Nagyobb gond: a balesethez érkező mentőautók is ott szerettek volna elmenni... :-(

Manyizga (törölt) 2008.05.06. 13:32:10

Én az M7-en is rendszeresen láttam leállósávban csorgó rendőrautót. Rohadtul balesetveszélyes.

Amúgy defekttel simán el kell menni - lelassítva - a következő parkolóig és ott cserélni. Inkább egy új gumit kelljen vennem, mint sírkövet a családnak!!

KopaszMercis 2008.05.06. 13:38:26

azt aki leallosavban kozlekedik egy rucskos aids-es lofasszal kene addig seggbe baszni, amig bele nem doglik a vervesztesegbe es ki nem hul a tetves rohadt szaros teste...

Mertcsak 2008.05.06. 13:40:49

Manyizga!
Megnézném hogy mész el kormányzott keréken durrdefektel,rakott teherautóval a 10 km-re levő parkolóig!

Suppiluliumas 2008.05.06. 13:41:44

KopaszMercis 2008.05.06. 13:38:26

Már csak azt magyarázd meg, az eljáráshoz miért szükséges, hogy aids-es is legyen a "műszer"?:)

KopaszMercis 2008.05.06. 13:44:21

suppiluliumas:

ugyan azert, amiert hassal lefele kene oket a foldbe temetni...

tudod, ha felebred is lefele kaparjon :P

Manyizga (törölt) 2008.05.06. 13:45:13

páctivald,
régen a teherautósofőröknek úgy is kellett bizonyítaniuk tudásukat, hogy kikapcsolják a kormányszervót.
Igazából igenis oldja meg az ilyen helyzeteket, azért fizetik. Ahogy a pilóta kikormányozza lakott terület irányából a zuhanó gépet, ha megteheti (mert "csak" a hidraulikanyomás esett le, hogy analóg legyek). Nem csak magára gondol... ;)

V.A.Lucky · http://valucky.wordpress.com 2008.05.06. 13:47:42

Szvsz célravezető lenne, ha az 1-2 autópálya kihajtóban alkalmazott keresztbe bordás sárga rázó izével szépen cca 100-200 méterenként végig raknák a leállósávot. Így egy majomnak sem jutna eszébe leállón sort előzni illetve az aluszékonyoknak több esélyük lenne felébredni

KopaszMercis 2008.05.06. 13:47:44

amugy nekem is volt, hogy leallosavban alltam...

fehervarnal az m7-esen beszakadt a szelvedom...

ugy ertekeltem kockazatos ugy vezetni, hogy nem latok ki a szelvedon.

telefonaltam parat trailer utan erdeklodve stb... utana vissza a verdaba
élyszventúra modjara a kovektezo lejaratig.. ott lekanyar felreall szelvedo kirug es irany a balaton :)

Suppiluliumas 2008.05.06. 13:47:55

KopaszMercis

Ach so, szóval a biztonság kedvéért.

Megjegyzem, kissé radikálisnak tűnik a módszer, bár lehet, hogy tényleg csak ez lenne hatékony.

KopaszMercis 2008.05.06. 13:51:19

Suppiluliumas:

kene penzt szedni, plusz fogadni (es tv szavazni!) arra, hogy meddig megy bele fasz, mennyi ido alatt hal bele stb stb... pillanatok alatt annyi lenne a koltsegvetesi hianynak :)

holnap bevezethetnek az ólyrót

Rocko- 2008.05.06. 13:51:58

GC 2008.05.06. 12:45:02
miért siettetek?

renesis 2008.05.06. 13:53:23

Én is belekeveredtem ebbe a dugóba (mármint ami a baleset miatt volt).Amíg a két sávban cammogtak az autók ,addig a leállósávban folyamatosan mentek a parasztok.Aztán egy Hiace-s megunta és a leállósávon cammogot.Szerintetek idegesek voltak-e a parasztok? Á nem,mert így is megelőzték!Igen,lementek a fűre,a kocsi egyik fele mr az rokban volt de azért megelőzték.

KopaszMercis 2008.05.06. 13:53:56

rocko-

mert bar irtozatosan nagyon tapasznyalt profi suhammer a sofor, annyi esze nincsen a budos ciganynak, hogy idoben induljon.. vagy ha annyira fontos rendort hivjon :P

Mertcsak 2008.05.06. 13:55:50

Manyizga
Vezettem szervo nélkül ZIL-131et terepen. Hidd el "nagy élmény"! De:durrdefekt volt,tehát a guminak már mind1,viszont a felninek nem!
Valamint próbálj meg a sógoroknál felnin bukdácsolni a leállón,aztán ne lepődj meg ha sok lesz a bünti! Tapasztalatból mondom.

Suppiluliumas 2008.05.06. 13:56:04

Konvergenciaprogramon lendítene, az biztos:)

Suppiluliumas 2008.05.06. 13:58:12

renesis 2008.05.06. 13:53:23
"lementek a fűre,a kocsi egyik fele mr az rokban volt de azért megelőzték."

Bár az ilyenek miatt lenne legközelebb olyan dugó, amilyenbe te is keveredtél...

SzZ 2008.05.06. 14:05:10

Máshol már régen kitalálták a spanyolviaszt a leállósáv veszélyeire. Nekünk csak alkalmazni kellene.

Olasz autópályákon a leállósávon kívül (!) van úgy 500-1000 méterenként egy kis öböl. Ott lényegesen biztonságosabb megállni, és általában ki lehet gurulni odáig meghibásodott autóval is. Elő is táblázzák: "area servicio".

Az más kérdés, hogy műszaki hibás járműveknek szánják: a rendőrök/csendőrök komoly összegekért cserébe világosítják fel erről a piknik vagy kis- ill. nagydolog miatt ott állókat.

Mertcsak 2008.05.06. 14:11:43

SzZ!
Az "area servisio" a benzinkutas parkolót jelzi!
A többi stimmel.

SzZ 2008.05.06. 14:13:25

Tivald !

Igazad van.

SzZ

KopaszMercis 2008.05.06. 14:13:37

vissza kene hozni a halalbuntetest...

Suppiluliumas 2008.05.06. 14:14:54

KopaszMercis 2008.05.06. 14:13:37 !

És felvenni a rendőrségi állományba Dredd bírót:)

KopaszMercis 2008.05.06. 14:16:14

az tuti... slovakrendszam BUMM, foloslegesen hasznalt kodlampa BUMM, szabalytalan parkolas BUMM...

hamar megtanulna a sok geci viselkedni. Vagy csak kurvara megnone az atlag IQ :)

Suppiluliumas 2008.05.06. 14:23:47

:DDD

Charlie Drop 2008.05.06. 14:29:17

KopaszMercis 2008.05.06. 14:16:14

kissé radikális megoldás

Bár elhiszem, hogy sokan eljutottunk erre a szintre, sajnos amíg a baszogatás az elsődleges és nem a megelőzés, addig olyanokat puffantanának le, akik nem is igazán vétkesek

Ras · http://futo.blog.hu 2008.05.06. 14:43:40

Csak mert sokan még mindig nem tudják mire való a leállósáv:

37. § (1) Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel, illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni; ezeken az utakon más jármű közlekedése tilos.
(2) Az autópályán és az azonos irányú forgalom számára legalább két forgalmi sávval rendelkező autóúton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.
(3) Tilos
a) autópályára és autóútra útmenti ingatlanról, valamint útnak nem minősülő más területről ráhajtani, illetőleg oda behajtani;
b) autópályán és autóúton hátramenetet végezni, megfordulni és az úttesteket elválasztó sávra ráhajtani.
(4) Autópálya és autóút úttestjén - a forgalmi okból szükséges megállást kivéve - megállni tilos. Műszaki okból megállni csak a leállósávon, illetőleg az útpadkán szabad, a járművet azonban onnan is mielőbb el kell távolítani. Egyéb okból megállni a leállósávban és az útpadkán is - kivéve a forgalomellenőrzés céljából történő megállást - tilos. A forgalomellenőrzés során használt járművet úgy kell elhelyezni, hogy az kellő távolságból észlelhető legyen.
(5)

www.b-m.hu/belugy/bmjog.nsf/cda8258f45faba0cc12569480042e930/125c50facf928234c1256b760041f70c?OpenDocument

KopaszMercis 2008.05.06. 14:43:58

charlie drop:
egyszeru.. agyon loni mindenkit :)

Charlie Drop 2008.05.06. 14:54:53

KopaszMercis 2008.05.06. 14:43:58

jah, tényleg Zéro Tolerancia van :D

Insert_Click · http://legjobbpalinka.hu 2008.05.06. 14:56:42

Secnir: Nem mentegetni akartam a másik autó sofőrjét. Remélem megkapja jólmegérdemelt büntetését.

hidalgo 2008.05.06. 15:16:34

egyszer az M5-ön egy tartálykocsi húzta rám a kormányt amikor kb a vontató és a tartály között voltam. és kellett hogy lásson a tükörben, mert nem mentem olyan gyorsan, ugyanis sor volt, amit egy másik előzgető kamion okozott. de van hogy szándékosan kijön előzni, nem érdekli hogy 150-nel beleállsz a seggébe, neki nem lesz baja, viszont jól mulat. tavaly nyáron M7-en siófoki tecsóba mentünk, de nem tudtunk lehajtani sem annyira tele volt a lehajtósáv, így továbbmentünk. (persze azért láttunk audit amelyik elment a lehajtók mellett és betolta magát a sávba a kanyarban). ahogy tovább mentünk dúgó volt, ott is megszívtuk. a leállósávban ott is kisbusz haladt a sorral, volt aki kiszállt egy kis eszmecserére, de emberünk felmutatott egy kerékkulcsot, és volt akit ezzel jobb belátásra bírt, volt akit nem. M7, 89 km (akarattya) felhajtó pest felé: szép 270 fokos kanyar, a rend éber őrei 30 km/h-val a felhajtósávban... hadd ne fojtassam

portások kedvence 2008.05.06. 15:19:26

Simán elalhatott. Egyszer velem is előfordult, pár nap alatt baromi sokat kellett mennem, már csak az utolsó szakasz volt hátra (m5 bp felé), és bizony bebólintottam, a leállósávban keltem, mármint hogy ott megyek. Hülye barom voltam, az biztos. Előtte már kétszer le akartam menni egy-egy pihenőbe, de pont a kómás állapot miatt későn eszméltem. Szóval gáz.

Scottie 2008.05.06. 16:02:58

Azért a leállósávon "tanítva" feltartani mindenkit sem feltétlenül jogos. Egyszer az M1-en egy ilyen önkéntes igazságosztót hárman próbáltak kirángatni a kocsiból, az utolsó az "engedj már el a pihenőig te idióta, a kislányom már nem bírja ki WC nélkül" felszólítással, amivel azért tudtam szimpatizálni. Két óránál többet kibírni ilyen helyzetben ordító gyerekekkel elég nehéz, bár én is tudom hogy az ilyenkor leállósávot használó emberek nagyrésze pusztán taplóságból teszi.

SzZ 2008.05.06. 16:14:56

Egyszer egy tartálykocsi "nevelt" félig a leállósávban gurulva valami nagy dugóban. És akkor is ott maradt, amikor a leállósávból kihajtósáv lett. Magyarul nem engedett a normál útra szökni a dugóból. Mit mondjak, nagy élmény volt további húsz percet gurulni mögötte, amíg túlért a kihajtón, és el lehetett férni mellette. És hiába nyomtam a dudát.

Azóta kissé ellenszenves nekem az ilyen népnevelő mentalitás.

Rocko- 2008.05.06. 16:26:49

KopaszMercis 2008.05.06. 13:53:56
igen. :)
sejtésem szerint a nagyon fontos dolog az az, h elmondhassák a 240-et.

KopaszMercis 2008.05.06. 16:51:10

"engedj már el a pihenőig te idióta, a kislányom már nem bírja ki WC nélkül"

az USAban van egy olyan allapot a 2 X 4,5,6,7,8 savos autopalyakon amit gridlock-nak szoktak nevezni. Amikor teljesen all az egesz. Se elore se hatra semerre... Na a lassu folyamatos haladas max 5-10 km/h es e kozott mindenfele allapotok hetkoznaposak az osszes nagyvaros korul a het minden napjan.

Ott a kislanyok az autobapisalnak? Csak mert ott senki nem hasznalja a leallosavot

Perillustris 2008.05.06. 17:01:43

"engedj már el a pihenőig te idióta, a kislányom már nem bírja ki WC nélkül"

Kifogas, magyarazat mindig van, s tobb bizonyara emberileg is ertheto van koztuk. Ha pofatlankodik valaki, ezzel az indokkal, akkor megy majd ott az, aki majd` kiszarad, ugy szomjazik, akinek a nagymamaja szivgyogyszere van a kocsijaban, stb.

aqweren 2008.05.06. 17:34:03

engem egyszer egy elfogyósávban (Óbuda, temető után Vörösvár felé) "nevelt" így egy tahó, félig a belsőben félig a külsőben araszolt nehogymá elé menjek...nemkicsit lettem ideges :P
Senki ne neveljen senkit mert miköze :)

pammy 2008.05.06. 18:24:47

szZ, aqweren: attól függ hol csinálnak ilyet, mert aki elállta a "nekem sürgős" típusú ürgék útját olyan útvonalon, ahol a terv csak az lehetett, hogy előregurulnak és bevágnak a többi elé, az igenis jól tette :P
és nem nevelt csak az érdekeit védte, ugyanis amennyivel előrébb kerülnek azok, annyival hátrébb kerülünk mi. Persze olyan szakaszon, ahol lehet értelmes célja a "szökésnek", ott gyökérség.

KopaszMercis 2008.05.06. 19:17:12

aqweren:
az a kozom, hogy az ilyen degenralt tolakodo taplok miatt kiszamithatatlan a varosi kozlekedes, mindenhol szabalytalanok bunkok, beallnak a keresztezodesbe atmennek a piroson, kotelezo haladasi iranyt nem tartjak be, es az ilyen taplo gecik miatt elhetetlen ez a varos (tobbek kozott).

Kar hogy ott obudan nem viperaval neveltek, talan akkor tanulsz is belole valamit.

Akinek fontos annak jon a mentoauto... a tobbi elmehet a faszba.

gaben 2008.05.06. 20:09:38

Voliantius: 11:50:
"Mit keresnek itt a tűzoltók?"

Téged.

tranzit 2008.05.06. 20:36:42

A Lajosmizsei kamion-mérlegállomás átadása előtt egy külföldi vezető rommátörte a terelőkorkátot. A rendőrök kiderítették, hogy kb 2 km-re aludhatott el, és folyamatosan sodródott le. Van egy kis kanyar ott az útban, és pont terelőt kapta el. A vezető a csattanásra ébredt. Sértetlenül szált ki, de fogalma sem volt, hogy mi történt. Az autó totálkáros lett, a terelőt pedig nem építették vissza, mert horibilis összegbe került...
Vannak akik néha belealszanak a vezetésbe? És vannak akik fel sem ébrednek többet?

Hurkabácsi 2008.05.06. 21:15:19

Egy balfaszsága miatt megint két hulla. Aztán hazamegy Németországba, és lehet kergetni, mint azt az ír manuszt.

cso zsi 2008.05.06. 21:38:44

Ugyan osztrák a rendszám, nem német, de már más is kifejtette, hogy a magyar utakon (M1-M3-M5) látható olasz-spanyol-belga-német-osztrák rendszámok többnyire román sofőrrel párosulnak.
A dugig tömött hátsó ablak mindent elárul.
Kivétel a román rendszámú vadonatúj városi terepjárós 160-nal. Az pont olyan, mintha magyar lenne.

EÖ (törölt) 2008.05.07. 07:47:45

dehát mi a facér tartjuk a rendőrséget, ha nem azért hogy az ökröket kivegyék a forgalomból?
miért nem tud menni egy civil autó az M5-ön (pldául) kamerával és büntetni??? Vagy mondjuk a baromarcú vendégmunkástól útlevelet elvenni pedagógia célzattal 3 napra?

Charlie Drop 2008.05.07. 09:45:30

cso zsi 2008.05.06. 21:38:44

Nemcsak román, szerb is van bőven

tehenke 2008.05.07. 10:49:10

Ma reggel jöttem be az M3-on, úgy használták a leállósávot, mintha az is egy közlekedő sáv lett volna. Rendőr sehol, gondolom egy nőt b@tak meg épp, akinek nem volt bekötve az öve...

C5a6a 2008.05.07. 11:13:46

Sajnos mi is megszívtuk vasárnap, akár csak Perillustris. A tiszaszigeti vámosnak köszönhetően a 250m sor közel 2 órát tartott. Nem értem, hogy a frissen épített 3 belépő sáv helyett a beléptetés miért csak egy sávon ment. Kilépő forgalom nulla volt, igazán átjöhettek volna onnan a kollégák segíteni. De ez megérne egy másik postot.
Aztán meg az érintett M5-ös balesetnél, mire odaértünk már csak két autópályás furgon volt kint. A szakik az átszakított kerítést nézték. Két sávon lehetett (volna) haladni, de a sor így is a régi 5-ös lehajtójáig állt. A sok barom miatt akik bámészkodtak.
Utána meg Alsónémedi-Inárcs között egy hondás versenyző intenzíven használta előzgetésre a leállósávot. Nagy az isten állatkertje...

C5a6a 2008.05.07. 11:17:45

Sajnos mi is megszívtuk vasárnap, akár csak Perillustris. A tiszaszigeti vámosnak köszönhetően a 250m sor közel 2 órát tartott. Nem értem, hogy a frissen épített 3 belépő sáv helyett a beléptetés miért csak egy sávon ment. Kilépő forgalom nulla volt, igazán átjöhettek volna onnan a kollégák segíteni. De ez megérne egy másik postot.
Aztán meg az érintett M5-ös balesetnél, mire odaértünk már csak két autópályás furgon volt kint. A szakik az átszakított kerítést nézték. Két sávon lehetett (volna) haladni, de a sor így is a régi 5-ös lehajtójáig állt. A sok barom miatt akik bámészkodtak.
Utána meg Alsónémedi-Inárcs között egy hondás versenyző intenzíven használta előzgetésre a leállósávot. Nagy az isten állatkertje...

Stanlee 2008.05.10. 16:04:08

Ezt a balesetet sajnos én is láttam. A kommenteket csak átfutottam, de nem sok minden szerepelt kifejezetten a balesetről. Én még az elején mentem el mellettük, a szervízautó éppen jött ki a szerencsétlen Suzukisokhoz, nem is sietett - feltételezem nem tudta, hogy baleset történt. Szóval a baleset környékén csak úgy álltak az osztrák rendszámú autók, igen sok, a normálnál sötétebb bőrszínnel rendelkező, feltételezem nem osztrák állampolgárságú személyek tömkelegében. A balesetet okozó kisbusz a búzaföldön volt, a feltételezem román segítőkész emberek csak úgy ugráltak át a kerítésen, az autóban az enyhén sérült feleség és nagymama ücsörgött. Ezalatt a suzuki környékén nem láttam nagy mocorgást - úgy voltak vele, már úgy is mindegy meghaltak. Sajnos a Suzukiban ülő idős házaspár tényleg meghalt. És mindez miért, mert a kedves külföldi barátaink (az impotens magyar rendőrség miatt, akik csak a magyar rendszámú autókat képesek megállítani) magasról tesznek a szabályokra, és még ha a szerencsétlenséget okozó el is aludt, akkor is, amelyik nem alszik, úgy hajt, hogy jobb, ha hagyjuk őket nyomulni, nehogy nekünk essen bajunk. Csak sajnálni tudom az áldozatokat.

Amúgy a magyar rendszámú autótulajok ellen nagyon gyorsan eljár a rendőrség, míg a külföldivel semmit sem tesznek. Gondolom ezt a románt sem fogják elítélni. De ha esetleg a magyar utakon is bevált lenne a taktika, mint Németországban, hogy külföldit, ha beméri a rendőr, megállítja, és kp-ben vagy kártyával fizet, szerintem elriasztaná a sok vendégmunkást, hogy áthúzzon Mo-n, mert ha a gyorshajtás neki is sokba kerül, megéri betartani a szabályokat.

peace

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2008.05.11. 17:53:57

John42: Kösz a kommentet, sajna nincs kit megbüntetni, ugyanis MINDANNYIAN meghaltak. Talán olvastad, hogy egy ismert sci-fi író meghalt a napokban. NA ő ült ebben a suzukiban.
És spec én tudom, hogy defekt miatt álltak, és szerették volna megjavítani az autót, illetve segítségre vártak, amikor beléjük szálltak. SZERETNÉM MEGKÉRNI A KEDVES BLOGÍRÓT, HOGY NÉZZEN AZ ILYENEKNEK IS UTÁNA, MIELŐTT ÍR. Köszi.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása