Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kedves bringások, én szeretlek titeket!

2008.05.09. 08:39 :: SilentSound

Egy levegővel két autós-biciklis affért is elmesél most nektek ykcky. Akik a vér gondolatától is rosszul lesznek, azoknak már késő, mert most emlegettem és így aztán nekik már úgyis mindegy, mert arra gondolnak. Úgyhogy akár ők is tovább olvashatnak.
Megosztanék veletek két izgalmas bringás történetet, mert nem találom a válaszokat:



Alpszituáció, kritikus tömeg nap van. Bringázna az is aki amúgy nem szokott. Bringzázik is. Üdvözlöm! Nekem is van biciklim, két éve nem ültem rajta, mert félek Budapesten, jó nekem a koszos BKV, és a két lábam. Van nekem egy öreg autóm amit szeretek, hangos, büdös, stb. Épp ez nem működik, berántás van folymatban, felfele a Budakeszi úton. Beindul, én gyalog vagyok, kertkaput nyitottam stb. Megyek fel a lábaimmal az emelkedőn a következő kereszteződésig ahol vár a járó autó. Nagyban örülök, amikor lefele a Budakeszi úton imbolyog egy srác bicóval, mondjuk úgy monitorgenerációs típus. Kétkeres rutin nulla. Mögötte fakó piros Maruti, hölgy vezet.

Hölgy előzne, srác megijed, beleng, kész a katasztrófa, vérben úszik az úttest. Maruti megáll, én nézek. Biciklis érkezik, profi, szűk szerkó, direkt hajtás, nó váltó, nó fék. Ó egy fixis vadbarom, gondolom én, na most minden rendben, bringásösszetartás! Lépnék ki az útra, felülről a szingós bringás kishiján elcsap, tovarobog, vér mégtöbb az úton. Első autó Ford Focus, ezüst, megáll, kiszáll, rohan, segít. Nem lépek le az útra, összeállt a kép minden rendben lesz, hezitálok. Hallom a mentőt. Megyek a dolgomra.

Tavaly, kritikus tömeg napja. Említett büdös, hangos, öreg, olasz négykerekűmmel, vagy 30 km/h környékén vágtázok le a Bélakirályon/Zugligetin. Barátnő, kutya a kocsiban. Nem vagyok szent, szoktam én itt gyorsabban is, sötétben, egyedül. De délután van süt a nap a kutya liheg a fülembe a hátsó ülésről. Délutáni jó szokás szerint DH bringások veszik igénybe a gravitációt a hegyoldalban. A hegyoldal elfogy, kivágnak elém. Gyorsabbak nálam. Motorfékkel gurulok, gurgulázva dörög a kipufogóm. Bringások lassulnak, engem húz a súly gyorsulok. visszateszem 2-esbe, ekkor hatalmas dörrenés, a leszabályozatlan kipufogó hatalmasat dörren, ahogy megemelkedik a fordulat.

Teljes harcidíszben pompázó DH-bringásunk, suspensor, teli sisak, vállvédő, mindenvédő, hátrapillant majd eldobja magát. Messze vagyok, eleve lassulni készültem, lassulok nagyobbat, kutya nem esik előre, nem jön szembe senki kikerülök. Hallom üvölt a bringás, hogy édesnyám csuklik, párszáz kilóméterrel odább. Tényleg olyan hülye volt hogy eldobta magát, máig nem tudom elhinni! Azt gondolta gyorsítani kezdek, azért bőg fel a motor, és amúgy is elbasznám, mert egy barom vagyok, olasz sportkocsival?

Kedves bringások, én szeretlek titeket! A legritkább esetben autózok, akkor is próbálok figyelni rátok, versenyszerűen bicikliztem. Ezek kirívó esetek, tudom, de ha az úgymond profi bringás, gondolok itt biciklisfutárok, mondjuk nem húznának át a piroson a zebrán átkelő gyalogosok között, ha a nem a járdán tekrnének, azon szakaszokon is ahol bicikli út van, stb. Talán tényleg lenne értelme a kritikus tömegnek, egészségesebb szemléletet szülne minden irányból.

Autós nem készülne ki ha biciklist lát, hogy jaj most milesz! Biciklis nem készülne ki, hogy jaj most mi lesz! Öregnéni zebrán nem készülne ki, hogy jaj most mi lesz! DH-s extrém srác nem akarna annyira bizonyítani, hogy ki ha én nem! Meg a fixis álljon meg ha baj van, világos, nincs fék, de akkor is! Meg különben is, miért pont engem, és miért pont kritikustömegnapon?

Ezek simán apróságok egy halott bringáshoz képést, akit simán elcsap egy ámokfutó, és abból van a több. De a bunkóság bárki csinálja bunkóság. Az arányok, kb állandók.

183 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó baleset kerékpár béna veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Suppiluliumas 2008.05.09. 11:51:20

avus, könyörgöm, az úttesten várakozó gyalogos????

-atti- 2008.05.09. 11:54:23

Suppiluliumas: Magyarán statisztikailag tökmindegy hol közlekedsz ugyanakkora valószínűséggel ütnek el az autósok, de amíg az úttesten mész, legalább tudsz haladni.

A pirosnál álló bringás pedig elsősorban a barom módon és egyben szabálytalanul 26 éves autós miatt halt meg nem azért, mert az amúgy szabályos helyen levő bringás az úttestre merészkedett, egyben alkalmazva a KRESZ-ben említett bizalmi elvet.

Avus: gyalogos nem fog az úttesten levő piros lámpánál állni.

webdiák · http://www.webdiak.hu 2008.05.09. 11:55:21

Valamilyen szinten jogos, ha egy biciklis úgy érzi, hogy ugyanúgy közlekedhet az úton, mint egy olyan kocsi, amiben összesen 1 db. ember ül. A gond az, hogy nem lehet őket olyan könnyen észrevenni. Gyakran pedig egyszerűen nem számít rájuk az ember, mert ritkán fordulnak elő bizonyos utakon. Én is gyakran ülök bicajra, de pl. egy forgalmas úton nem akarom kikényszeríteni a jobbkézszabály alkalmazását a kocsiktól, inkább leszállok és áttolom a zebrán, mert féltem az életem...
Sajnos a múlt héten majdnem elcsaptam egy biciklist. Olyan parkolóból jöttem ki tolatva, ahonnan nem lehetett látni az utat a többi kocsitól. Ilyenkor az ember megpróbál lassan, indexelve tolatni, abban bízva, hogy udvariasan megállnak és kiengedik. Már félig kint volt a kocsi, majdnem kiláttam az útra is, de addigra a bicajos már betekert a holttérbe... Biztos úgy gondolta, gyorsan még kikerül... Szerencsére még épp meg tudtam állni, amikor felbukkant a kocsi mögött.

avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 11:55:26

Suppiluliumas: nem, de feltehetőleg tőle 1-2 méterre volt egy zebra, amelyen pedig jó eséllyel gyalogosok szoktak átkelni. Nem ismerem pontosan hol történt az eset, de abban ugye egyetértünk, hogy piros lámpát oda tesznek, ahova a keresztforgalom miatt szükséges. Csak úgy, a pusztába nem. Tehát nem mondok hülyeséget, ha azt feltételezem, hogy a lány előtt azért volt piros lámpa, mert valamilyen keresztforgalomnak egyidejűleg zöld volt. Tehát, az autós ugyanúgy elkaszálhatott volna egy átkelő gyalogost, vagy keresztező autót. Ergó a balesetnek nincs köze ahhoz, hogy a lány éppen egy kerékpáron ülve várakozott.

-atti- 2008.05.09. 11:56:08

"...barom módon és egyben szabálytalanul..."

a közlekedő kimaradt.

avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 11:56:58

"gyalogos nem fog az úttesten levő piros lámpánál álln"

-atti-: és átkelni se a várakozó bringástól 2 méterre, a zebrán?

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.05.09. 11:58:41

elwood,
milyen sorát?
pont azért ül kerékpárra az ember, mert az úton haladni akar, nem álldogálni, mint az autósok a dugóban.

-atti- 2008.05.09. 11:58:49

Avus: a 26 éves ürge kanyarodósávból ment egyenesen. Feltételezem, hogy a kanyarodósávban zöld volt, ezért a vele szemben levők pirosnál voltak. De a legvalószínűbb, hogy a bringás a gázoló autóssal szembeni kanyarodósávban volt az úttest közepe táján.

zenész 2008.05.09. 12:00:07

kerékpásosok
vegetáriánusok
greenpeace
levegő munkacsoport
menjetek a pi...c.sába

-atti- 2008.05.09. 12:00:14

Az autósra tehát keresztirányú gyalogos forgalom nem lehetett.

Suppiluliumas 2008.05.09. 12:00:54

-Atti-

Idézem magamat (a legjobb forrás:)): "a megoldás (a figyelem és az előzékenység mellett mindenki részéről) a normális közlekedési hálózat biztosítása lenne a kerékpárosok számára."

A bringás tényleg azért halt meg, amiért mondod, épp ezért írtam, hogy avus véleményével ellentétben ott (az úttesten) is van életveszély a szabályosan közlekedő, gyakorlott, nem részeg stb. kerékpáros számára is. Ezért kéne, ahol van, használni a kerékpárutat (főleg, ha kötelező), akkor is, ha szar, legeljebb ott lassan kéne menni (ahogy az autósnak is a csupa kátyú útszakaszon).

Egyébként örülök, hogy más is azt érti ki a szövegből amit én.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.05.09. 12:01:31

avus, az az autós ott gyalogost nem kaszálhatott volna el, mert a kerékpáros egy kanyarodósávban állt a pirosnál. a keresztirányú forgalomnak így a gyalogosoknak is piros volt már.
az az vadállatnak egy Kamazba kellett volna belefutni, ha az áll ott a bringás helyett. megérdemelte volna

Parapitty · http://parapitty.blog.hu 2008.05.09. 12:02:19

Elmúltak a romantikus idők, amikor egy szubkultúrában esetleg csak 'normális' arcok voltak. Sajnos a barom bringások is lejáratják ezt az amúgy követendő, hasznos életmódot. Egyre több bringás van az utakon szerencsére, szóval ez valszeg még romlani fog. A deviánsokat viszont a normális bicós társadalom talán még jobban elítéli mint az autós.
Azt, hogy az autósok jelentős része barom, csak azért nem mondjuk, mert már hozzászoktunk, tényként kezeljük.

Akik a bringásokat nem látják szívesen az úton, általában nincsenek tisztában a kerékpárút, kerékpársáv, stb fogalmak közti különbséggel.

Krisi 2008.05.09. 12:03:46

Butapesten biciklizni életveszély, én mégis szeretek, mert jó. Meg van a maga hangulata. Olyan kb, mint a 60 fokos erőspaprikás házipálesz: megkönnyeztet amikor iszom, de már várom a következőt :)

Az hogy ki bunkó és ki nem az meg embertől függ, itt is megjegyezném. Az meg teccik, hogy a DH-sok olyanok, mint a suttyó bmw/ honda, stb-sek, vagy a motorosok közt a Nyugatinál berregtető szpídmotorok: a nagy többség utálja őket, amiért rontják a biciklis/ autós/ motoros imázst.

Abba meg nem megyek bele, hogy ki hol menjen, úton biztonságosabb a legtöbb esetben (Andrássyn rámnyitják az ajtót, beparkol a suv, máshol egész télen jeges a bicikliút, országútimmal nem fogok azon tekerni.
Engem is inkább dudáljanak le (nem szoktak, mert a pösti autósok jelentős része jófej, csak pár ilyen "rádnyitom az ajtót kötsög" hozzáállású faszfej van), minthogy elüssek egy bicikliúton kolbászoló gyalogost, kutyát, akármit.

Autóból meg kurva könnyű okoskodni, hogy hol kellene menni biciklin, ez kb. olyan, mint amikor a csak biciklivel járó okoskodik, hogy hogyan kéne autózni. Én is csak röhögök, amikor a taxis kioktat, hogy hol tekerjek, meg hogy hol biztonságosabb. Ő aztán biztos tudja.

Az első sztorinak meg szerintem az a mondanivalója, hogy az egyszeri biciklis (aki alkalmatlan a közútra) elesik, és a nagy faszagyerek jófej fixis meg otthagyja sorsára biciklis bajtársát, viszont a "bunkó autós" rögtön segít.

okk: neked meg csak gratulálni tudok, nem azt javasolnád, hogy csinálják meg a bicikliutat, hanem hogy büntessék meg mind. Ez ám a jómagyar hozzáállás, veled sem szeretnék találkozni a közúton...

zenész 2008.05.09. 12:04:30

Hammer, inkább te. A már fent leírt összes balfékkel, akik azt hiszik ők tudják a tutit, és ők élnek normálisan.
Menjetek a pi...c.sába újfent!!

Szomáliai Szommelié 2008.05.09. 12:06:49

elwood:
Elsősorban nem dacból szoktunk a lámpánál a kocsisor elejére csorogni, hanem mert a közepesnél kisebb élvezetet nyújt a kipufogógáz közvetlen letüdőzése. Majd ha repce felhőcskéket fingik az autód akkor lehet hogy inhalálok.

Krisi 2008.05.09. 12:07:08

zenész: én is had gratuláljak, gondolkodásmódod figyelemre méltó! Most meg menj szépen vissza játszani, anyu már keres, hogy hol vagy...

avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 12:09:08

-atti-: ja igen, megnéztem a térképen, így már sejtem mi történt. Viszont egyrészről, ez nem tipikus baleset, másrésztől arról vitáztunk, hol jobb menni a kerekesnek. Namost ezen a környéken sehol nincs alternatíva, ergó nem látom be milyen módon erősít meg vagy cáfol bármit a vita tekintetében. Szegény lány rossz helyen volt, rossz időben. Ez a fajta gázolás atipikus, mint ahogy a leányfalui gyerekgázolás se történik háromhavonta.

utó 2008.05.09. 12:09:23

Pontosan mi volt ezzel a DH-ssal? Megijedt a durranástól, hátranézett, és elesett? És ezért ő pontosan miért hülye? :)

zenész 2008.05.09. 12:09:29

Krisi, anyut ne, nekem legalább volt.
De te szintén azon nemes emberek csoportjába tartozol, akiket fent felsoroltam.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.05.09. 12:09:33

zenész, tudjuk, a tutit te tudod, mert tudod kiket kell elküldeni a picsába. grat

ég 2008.05.09. 12:10:24

Camillo Atya.

A benzingőz egy dolog, a KRESZ meg egy másik.
A büdösre való hivatkozással, nem szegheted meg a KRESZ-t!!
Ha zavar a büdös ne tekerj.

(ha látlak majd rádnyitom az ajtót)

Suppiluliumas 2008.05.09. 12:12:26

avus

Atipikus baleset is megtörténhet bárkivel. Akkor a hajára kenheti az agyveleje mellé a statisztikáját. De ismétlem, nem szólok bele, hogy ki hol menjen, és mit tart biztonságosnak. Legfeljebb jelzem, nem értek vele egyet.

avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 12:12:44

ég: semmi probléma, jöjjön a rendőr és büntessen meg :).

Krisi 2008.05.09. 12:13:33

zenész, te melyik csoportba tartozol? had tippeljek: taxis, fehér furgont vezető, BKV sofőr, BMW-s, tuning- Hondás, kopasz Audis, ügyvéd, kihagytam valakit?

Ja, és általánosítani jó!

Éljen a kollektív bűnösség!

Laciii 2008.05.09. 12:13:50

Mindenféle szavak összevissza, gányolva, egyszerű nem elolvasni.

Fogalmazásgátlós cikkekt sokat még kérek.

avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 12:15:43

Krisi: a vitaképtelen idiótákéba, akikre nem édemes két szót se pazarolni. Vannak értelmes vitapartnerek, rájuk fordítsd a drága idődet :).

Perillustris 2008.05.09. 12:16:35

"Szerintem is nagyon kevés a normális, kiszámitható bicajos."

Szerintem nem kevés, de tény, hogy sok a rutintalan, képességeit túlvállaló bringás.
"Azokat a bringásokat szoktam 5 autónyi távval kerülni, akiken nincs sisak."

1 métert sem gurulok sisak nélkül, de kérlek azért engem se előzz sávon belül. Köszi!

"És akkor ebben az a sport, hogy felviszik a bicót a fogaskerekűvel, legurulnak, mint a barom, az emberekre, forgalomra nem ügyelve?
Kemény legények lehetnek."

Egyébként tényleg lehet durván csinálni, hogyan a sielést is (tudod, ott szintén felvisz a lift), de a 'durva' e mondatban nem a tapló szinonímája.

"Nemrég két keróst megelőzök, kanyarodok. Már 20 méterrel vagyok előttük"

Tipikus. Esetleg ha utánuk kanyarodtál volna le? 20 méter egy bringásnak sem több 2-3 másodpercnél.

"Én sem megyek kocsival a bicikliúton. Egyébként a bicikliút ott nem rosszabb, mint az út."

Te pont nem, de sok autós simán. Egyébként pedig de, szarabb a legtöbb.

"Egyet nem értek. Sír a bicajosok szája, hogy nincs kerékpárút. Kérdem én, akkor mi a retkes fasznak kell a Róbert Károlyon menni, mikor ott van vele párhuzamosan egy utcával odébb a Szegedi úton a kerékpárút? Miért kell a 2*4 sávon balhézni, mikor mehetne nyugiban a kerékpárúton? Az ilyen köcsögök járatják le a normális bicajosokat."

Lehet ott menni (szabályosan)? Lehet. Van még kérdés?

"Arról van szó, hogy ahol lehetőség lenne, mert 50 méterre fut a bicikliút, ott is a veszélyes, másokat akadályozó soksávos utat választják a bringások. Kérdem én, MIÉRT?"

Olvass utána!

Addig is: kerekparosbalesetek.freeblog.hu

daneeka 2008.05.09. 12:17:46

Jó post, senki sem állította, h arányaiban kevesebb a bringások között az idióta.
Engem is idegesítenek azok, akik balra-jobbra cikáznak a bringaúton gyökkettővel, és az életben sem tudom őket kikerülni anélkül, hogy megijeszteném őket. Tényleg nagyon ráférne a bringásokra egy gyorstalpaló városi közlekedés tanfolyam, vagy egy bringásjogsi, mert a legtöbb még a jobbkezes utcákat sem veszi észre.
Azonban az autós kresz-ben is szükséges lenne valamilyen kiegészítés a bringások előzésére vonatkozóan.
Mindennapi esemény, hogy megyek a szélső sávban, közel hasonló tempóval, mint az előttem haladó autó, azonban nagyobb követési távolságot tartok, a kipufogógáz és a gyengébb fék okozta hosszabb féktávolság miatt. Ilyenkor mindig akad egy-két sietősebb ember mögöttem, aki úgy gondolja, hogy le tud előzni, mert van helye. Ilyenkor szó nélkül lelassítok (bár aki bringázik, tudja, hogy mennyire rossz érzés mások hülyesége miatt lendületet veszteni), hogy a követési távolság ne csökkenjen. Azonban gyakran van, hogy megelőz a mögöttem jövő, és aki előttem van, forgalmi okokból megállásra kényszerül. Ilyenkor az előző autó beáll elém, és satuzik, veszélyeztetve engem, az előtte haladót és saját magát is. Ilyenkor vagy nekimegyek, vagy a mögöttem haladót megijesztve (és saját életemet veszélyeztetve) balról kikerülöm, vagy szabálytalanul jobbról kerülöm ki (ezzel még a jobbhorgot is kockáztatom, hiszen bármikor gondolhat egyet és elmehet jobbra, miközben én a holtterében vagyok), mivel féktávon belül van a sietős előző kolléga.
Ha pedig a sáv közepén megyek, akkor az a bajuk.

A baj itt az, hogy az emberek általában (tisztelet a kivételnek) nem is figyelik, hogy mi történik az úton, csak az előttük haladó autó seggéig látnak el.

utó 2008.05.09. 12:17:47

Látom, zenészem, te viszont tényleg tudod a tutit. Szerinted minden bringás azért bringázik, mert azt hiszi, hogy tudja a tutit. Képzeld el, én azért bringázom, mert nekem bevált, ellenben nem gondolom azt, hogy mindenki másnak is bicikliznie kéne. És Windowst használok egymillió ok miatt, de nem azért, mert azt hiszem, hogy az a tuti, hanem azért mert nekem egymillió ok miatt (most épp) az felel meg a legjobban. Tudom tolerálni a másfajtákat, sőt, konkrétan le sem szarom, hogy másfajták, ki érdekel?

Képzeld el, nem mindenki kezel minden kérdést vallási fanatizmussal, és nem mindenki tart minden másképp gondolkodót seggfejnek. A seggfejek nem arról ismeerhetők fel, hogy másképp gondolkodnak, hanem arról, hogy nem tudnak értelmesen gondolkodni, viszont agresszívak. Van egy rossz hírem: te seggfej vagy. :)

the real 2008.05.09. 12:18:57

Szóval ha kerékpárúton ütnek el, akkor az azért volt, mert kerékpárúton bicajozni veszélyes.
Ha az úton ütnek el, akkor az azért volt, mert az autós figyelmetlen/hülye, nem azért, mert úton bicajozni veszélyes.
Tök logikus.

avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 12:21:02

the real: kerékpárúton azért gázol el, mert nem számít rá, hogy a fa, buszmegálló, hirdetőoszlop, stb mögül egyszer csak kibukkanok.

Úton pedig azért nem gázol el, mert számít rám, hiszen lát maga előtt.

Cherry 2008.05.09. 12:21:45

Hát...végigolvastam az összes kommentet. Nem szokásom kommentelni, de most úgy érem, megteszem. Elég sokat közlekedek autóval, és rengeteg biciklissel találkozomaz utakon. Lehet védeni őket, meg anyázni az autósokra, de kérdzem én, ha a biciklik is normális közlekedési eszközök, akkor miért van az, hogy 100 bringásból 96 a pirosnál csak lelassít, körülnéz, majd átmegy a kereszteződésen. Ezzel az erővel én is meg a billencs Kamaz is átmehet, nem?
A másik ami kiborított itt a kommentek között, az avus hozzáállása. Szar abringaút minősége, nem akarja szereni folyton a biciklijét, ezért megy az úttesetn ott is, ahol mehetne bicikliúton. Nekem a kocsimon elég alacsonyfalú (/45-ös) gumi van. Ez nagyjából azt jelenti, hogy azokon az úthibákon, amiket egy átlag autó észe sem vesz, ott én simán defektet kapnék, és avlszínűleg a felnim is tropára menne. Ezrt megyek lassan és óvatosan ott, ahol szar az út. Namost mit szólnának a bringások ahhoz, ha ahol sok a kátyú, erre hivatkozva felhajtanék a bicikliútra, mert ott kevesebb a felni- és gumiszétb@szó úthiba? Mert ha bringával ezt megtehetik, akkor én kocsival is fordított esetben...vagy ez csak egyoldalú?? Na ez a bajom a biciklisek nagy részével.

Donor 2008.05.09. 12:22:34

Nemtudom, nagyon verik a nyálukat, itt egyesek, de idézze már be valaki nekem hogy mi tiltja az úton haladást kerékprárral. Mert szerintem legjobb esetben is egy "kerékpárral/traktorral/lassú járművel behajtani tilos" tábla. És nem az, hogy a járdára felfestettek egy sárga vonalat ahol a parkoló autóktól, szédölgő gyalogosoktól, a kritikán aluli minőségtől, az elsőbbséget megnem adó autósoktól nem lehet közlekedni.

Nameg kanyarognak össze vissza. NEm fogok felmenni egy bringaútra ha az egy érdekes vezetésü szlalompálya, és nem arra megy amerre én akarok és amúgy is komolyan keresgélni kell hogy vajon hol is van a nyomvonala és gyakran visz be roppan veszélyes helyzetbe.

Pl. a Váci úton a Dunapláza közelében. Néhányzor levezet a szervíz útra a bringás sáv, aminek következtében nem egyszer akartak elütni felháborodott autósok, pedig én voltam szabályos, ő meg figyelmetlen. Más kérdés hogy én tudtam hogy nem fog elütni, mert figyeltem, de láttam már pár meglepődött arcot.

A Hungárián meg ott a bringa út, de leglább 4* kell átmenni az út túloldalára, mert képtelenek voltak az egyik oldalon végigvezetni. A Népstadionnal meg beteszik az utat a buszmegélóba, hogy a szemellenzős leszállók közé hajtson az ember akik megvannak sértődve ha a kerékpárúton (nem gyalogos őt) rá merek csengetni.

Nagyon kevés kerékpár út van amit annak is lehet nevezni. Az egyik ilyen a kőbányai sportligettől vezetett a kápolna térig. Ott már az is ilyen "minden sarkon át kell menni a másik oldalra" jellegü, de odáig értelmes vonalvezetése volt és a minősége sem volt rossz. Sajna a parkon keresztül vezető részt lezárták mert kiderült teli van üregekkel a park ami könnyen beomlik az ember alatt.

Persze hozzá kell tenni hogy ezen a szakaszon is, a gyalogok szivesebben sétáltatják a kutyáikat és gyerekeiket mint a túloldali járdán.

Ezen felül kedves autósok és a kerékpár út felfestői nem nagyon tudják de a bringát tekerni kell, ami pedig baromi fárasztó, ezért nem lehet olyan bringást találni aki szivesen kezd el fékezni csak azért mert az autók feltorlódtak, ezzel elpocsékolva a drága mozgási energiát. Innentől kezdve valahogy nem hat meg ha egy autós béna és nem képes sávon belül kikerülni. Én ki tudom biztonságosan kerülni a bringást autóval is, ha valaki erre nem képes arról nem a bringás tehet.

Ha egy bringást 2nél többször kell megelőzni akkor amúgy is kezdhetsz gyanakodni, hogy nem az autó a leg optimálisabb jármű az adott helyen.

avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 12:25:12

Cherry, kiboríthat a hozzáállásom, engem kevéssé zavar ez, mint a használhatatlan utak. Ha elférsz a bringaút felén az autóddal és nem zavarod a szembeforgalmat, menj fel rá. Hajrá.

Yumi 2008.05.09. 12:26:13

Sziasztok!

Még nem olvastam végig az összes kommentet, csak egy gyors kérdés/észrevétel. Az idei CM után hazafelé tartottunk autóval, amikoris a körútón az Oktogon és a Nyugati között a szélső sávban ketten tekertek. Ezzel eddig semmi gond, nekik ott volt a helyük, bár azt azért nem értettem, hogy miért nem az út szélén mentek (nyilván úgy, hogy a nyitódó kocsiajtók ne kaszálják őket le, és viszont).
Csakhogy volt velük egy görkoris lányzó is. És itt jön a kérdés: görkorival az én legjobb tudomásom szerint semmi keresnivalója nem volt a lánynak az úton, annál is inkább, mivel határozottan bizonytalanul mozgott.
Neki nem a árdán kellett volna mennie? A tempójától a barátai akár tolhatták is volna mellette a bringát :)

utó 2008.05.09. 12:26:34

Cherry: röviden igen. :) A biciklis mehet úton, kiéve, ha kifejezetten le van tiltva róla, vagy közvetlenül párhuzamosan van bicikliút vagy -sáv. Az autó viszont nem mehet bicikliúton.

Sőt, a gyalogos sem mehetne, de rendszeresen mennek egymás mellett hárman, hogy ki sem lehet kerülni őket. Haladásra a pesti bicikliutak többsége alkalmatlan, hétvégi kikapcsolódásos, 5 km/h-s biciklizésre jók csak.

avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 12:27:18

Yumi: egyetértek, a görkorcsolya KRESZ szerint nem jármű, semmi keresnivalója az úton.

Cherry 2008.05.09. 12:32:03

utó:
A pest i utak nagy része autós közlekedésre is alkalmatlan. Úgyh semennyivel nem jobb, mint a bringaút...sztem, de mind1.

avus:
Én arról beszéltem, ha neked KRESZ szerint a bicikliúton kéne menned, akkor nem menj az úton, ha meg igen, akkor ne sértődj meg, ha elütnek. az én autómat is megkarcolják, ha pl. ráparkolok az Andrássy úton a bickliútra. Akkor én is rántsam rá a kormányt a piroson átmenő, vagy nem a szabályoknak megfelelően közlekedő bringásokra? Mert jogos lenne!

Donor 2008.05.09. 12:35:25

avus-nak tökéletesen igaza van. A bringaút egy normál tempóval haladó bringásnak veszélyesebb mint az út.

Az a baj, hogy megint olyanok okoskodnak akiknek fogalmuk sincs az egészről csak van egy téves elképzelésük a bringázásról. Ki kell próbálni gyakorlatban, milyen az amikor bringával mész munkahelyre és máris sokkal megértőbb leszel a bringásokkal akkor is ha kocsiban ülsz. PErsze ehez rendszeresen kellene bringázni, mert az hogy elkarikázol kényelmesen a bringaúton attól még nem érted meg a közlekedő bringások problémáit.

Persze a bringásnak sem kell bunkónak lenni, meg az autósnak. Példákat mindenre lehet felhozni, de a felvetett problémáknak van egy olyan jelentős része amit nem ért meg a másik fél hiába csak a normálisan közlekedőket vesszük.

Hozzátenném, hogy görkorcsolyán kívül én rendszeresen használom az összes közlekedési módot. Bringa, motor, kocsi, gyalog, BKV. Esetek nagytöbbségében semelyikkel közlekedve nincs konfliktus helyzetem, vagy halálfélelmem (bár néhány BKV soför tényleg ilyesztően nyomja neki :D ). Ezt a rutinomnak és a többi közlekedőhöz való kultúrált hozzáálásomnak tudom be. Szerintem ennyi a titka a boldog létnek :)

avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 12:37:15

Karcolásért emberölés? Ez tényleg jogos... Mindamellett a karcolást is elitélem, 1-2 kivételtől eltekintve, közülük az egyik nagyjából te vagy.

Laciii 2008.05.09. 12:38:37

Cherry 2008.05.09. 12:32:03
NEM JOGOS HANEM BŰNCSELEKMÉNY!

"A pest i utak nagy része autós közlekedésre is alkalmatlan. Úgyh semennyivel nem jobb, mint a bringaút...sztem, de mind1."
Szted, mert még nem jártál rajta.

Krisi 2008.05.09. 12:41:02

Cherry: senkinek sincs igaza, mert nekem nem kötelező bicikliznem, neked meg nem kötelező pres versenygumival járnod.
Csak ez nem logikus érvelés.
De az igazságot én sem tudom :)
És mégegy észrevétel: Piroson átmenni szabálytalan, bicikliútra parkolni szabálytalan és bunkó dolog. Az utóbbi miatt szokták lekúrni a tükröt a radikálisok.
Megoldás: nem állsz bicikliútra, megmarad a tükör. Biciklivel meg nem megyek át a piroson, és nem fog megnevelni az önjelölt Mad Max.

Cherry 2008.05.09. 12:42:46

avus:
Nem parkolok a bicikliútra és nem karcolják meg emiatt az én kocsimat se. És nem rántom rá a biciklikre a kormányt, mert nem vagyok se szemét se gyilkos. Csak ha elvárják tőlünk autósoktól, hogyfigyeljünk a biciklisekre, akkor nekik is kutya kötelességük betartani a szabályokat, legyenek azok iratlanok vagy írottak. Pl (megtörtént eset) ha a kocsisor 25-tel halad folyamatosan, akkor a biciklis ne kezdjen el engem jbbról megelőzni azon a 50cm-es helyen, ami a kocsim és az út széle között van, mert erre nem kell számítanom, és nem is feltétlenül látom (holttér), ha meg elkaszálom, mert nem látszik, akkor én vagyok a hibás. Persze, mert mindig az autós lehet csak a rossz, nem?

Cherry 2008.05.09. 12:45:38

Ja, és csak hogy tisztál lássn mindenki:
Én maximálisan támogatom a biciklik elterjedését, de ehhez a bringás kultúra elterjedése is kell. Mert ha úgy működne, mint pl Hollandiában, akkor ez az egész topic nem lenne.

Donor 2008.05.09. 12:48:30

Igen ez jó sarkítás, hogy az utak alkalmatlanok, de mit szoljak én az 1"-os gumimmal annak az útnak a mégroszabb padkáján amit te közlekedésre alkalmatlannak ítélsz, miközben a bringautak még annál is rosszabbak.

És továbbra is azt mondom, amíg valaki be nem idézi az ellenkezőjét a kreszből, hogy a bringaút használata nem kötelező a kresz szerint, csak ha az úton való haladást valami tiltja.

utó 2008.05.09. 12:50:40

Cherry:

Az autóutakon azért tudok menni átlag 20-30-cal (kerülgetve a kátyúkat), míg a bicikliúton úgy 5-10-zel, ha beleszámolom, hogy percenként meg kell állnom az útlezárást okozó gyalogosok miatt (Szegedi út).

És például elkerülöm a Gönczöl utcát is, és inkább a Béke utcán megyek. Az ok: a KRESZ szerint a Gönczölön a kerékpársávon kéne mennem, mert van. A kerékpársáv kb egy-másfél méter széles, és a bal oldalán már parkolnak az autók. Ez azt jelenti, hogy a kerékpársávban egyszerűen nem tudom kikerülni az úthibákat, tehát át kéne mennem rajtuk, ami azt jelenti, hogy 5-10-zel mehetek. Köszönöm, ezt nem kérem, nem két óra alatt akarok beérni a melóba.

Szerintem azt nem értik meg sokan, hogy a biciklisek jelentős része közlekedni és haladni akar, mert időre megy munkába, siet haza fürdetni a gyerekét stb., pont mint az autósok. Nem öttel menve napozni és a csajokat nézni megyünk, amire a bicikliút alkalmas lenne.

Donor 2008.05.09. 12:53:10

Miért hollandiában mi van?
Ha jól tudom ott az autók közlekedése durván alá van rendelve a kerékpáros közlekedésnek. Ha erre gondolsz, azért ezt én nem eröltetném ;-)

avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 12:56:27

Cherry: városi kerékpározás alapszabálya, hogy jobbról nem előzünk. Aki megteszi, pórul járhat, de mivel az autóvezetés már nem pedálos kisautó a játszótéren, bizony az autósnak úgy kell közlekednie, hogy számít rá, lehetnek a holtterében. Autópályán sem úgy előzök, hogy csak tükörbenézek, hanem egy villámgyors hátrafordulással is meggyőződök, hogy nem úszott-e be valaki a holtterembe.

Cherry 2008.05.09. 12:56:28

utó:
Tökre megértelek, és nincs is semmi bajom azzal, hogy az úton bicikliznek emberek. Csak könyörgöm, ésszel!! És ez valószínűleg nem neked, vagy avusnak, vagy sok hasonló kaliberű bringásnak szól, mert igenis lehet kultúráltan közlekedni, sok ilyet látni,de sajna nem ez az átlagos. És nekem azokkal van a bajom!!

Cherry 2008.05.09. 12:58:38

avus:
Pesz, igazad van. de egy egysávos úton jobboldalt nem kellene figyelni a holtteret, mert ott NEM LEHET SEMMI ÉS SENKI!!!! Elméletileg. És sajnos nagyon sokilyet látok, arró nem is beszélve, amikor kint van jobbra az indexem és kanyarodné, és erre jobbról megelőz 1 bicikli...sok ilyen van sajna :(

avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 13:06:24

"Szerintem azt nem értik meg sokan, hogy a biciklisek jelentős része közlekedni és haladni akar, mert időre megy munkába, siet haza fürdetni a gyerekét stb., pont mint az autósok. Nem öttel menve napozni és a csajokat nézni megyünk, amire a bicikliút alkalmas lenne."

Utó, szimpatikus amit írsz, egy baj van csak vele, hogy ugyanerre az autós is hivatkozhat. Reggel szó se lehet arról, hogy én tartsak fel bármi autót a körúton, mert olyankor minden nap critical masst tartanak. De amikor 20ig dolgozok, olyankor estére a CM-jüknek már vége, és megfordul a kocka, én tartom fel őket a körúton. Szóval erre hivatkozhat az autós is, hogy miattam nem tud menni.

Más kérdés, olyankor a belső sávban kényelmesen előzhet, meg a piros lámpák, jobbra kanyarodó, és parkolóból ki-be álló autók miatt lényegében nem tud gyorsabban menni, mint én.

Donor 2008.05.09. 13:08:59

Na várj, szóval megelőzöl egy bringást aki szabályosan az út szélén halad, majd befordulsz elé? Szerinted ez jól van így? A bringás nem megy olyan gyorsan hogy hirtelen egyszercsak ott teremjen a semmiből, legalább is nem túl gyakori. Kikerülni pedig nem nagyon tud, mert a mögötted jövő autós üti el, és ha még melletted van amikor kiteszed az indexet, nem is biztos hogy észreveszi, hogy helyetted tudjon gondolkodni.

Ha úgy is kanyarodsz, akkor beállsz a bringás mögé, hátrány nem fog érni, ha meg benézted akkor mi garantálja hogy a bringa úton jövő bringást ugyan így nem ütöd el?

Sajnos sok ilyen eset van aminek a vége egy fehér bicikli lesz :( Ilyenkor bármyenyire úgy tűnik nem a bringás a hibás hanem te.

Cherry 2008.05.09. 13:20:41

donor:
Nem gondolod komolyan, hogy megelőzöm, majd berántom elé, h én most kanyarodok? hülye én sem vagyok! de mondjuk miközben engedem el a keresztben átmenő gyalogosokat és épp indulok, akkor ott terem mellettem. és az kínos. én szerencsére mindig elég jól körbenézek, mielőtt csinálok bármit, és ezzel sok bringást "mentettem" már meg

daneeka 2008.05.09. 13:22:53

Valaki szóba hozta a Szentendrei utat, miszerint ott van bringaút.
Hát van a járdára felfestve egy sárga csík, ami parkolóként funkcionál. A madarasteszkóba igyekvők szintén ott vonszolják magukat. Van ott még vagy 5 kapu, ahol a ki-be hajtó autósok senkivel se törődve megállnak keresztbe a gyalogosokat, bicajosokat feltartva, és emellett keresztezi a bringautat járdát két kanyarodósáv, ahol a vásárolni igyekvő sumaherek 60 feletti sebességgel fordulnak jobbra. Napi 2szer megfordulok arra, de azon a szakaszon általában a halálfélelem kerülget.

daneeka 2008.05.09. 13:33:56

Cherry:
Aki jobbról megelőz egy jobbra kanyarodni szándékozó járművet, az tényleg idióta. Ellenben az, hogy a keresztbe haladó gyalogosoknak ugyanakkor van zöld, mint a kanyarodóknak, elég hülyeség.
És rátapintottál a járdára felfestett sárga csík legnagyobb veszélyére. Az ilyen bringautakat keresztező autós még csak nem is láthatja, hogy jön-e valaki ott, a bringásnak meg elég problémás tükör nélkül figyelnie, hogy épp ki kanyarodna útját keresztezve (már ha az illető indexel egyáltalán), nem beszélve arról, hogy esetenként nem is tud megállni, mire észleli a veszélyt. Viszont ha a bringás az úttesten halad, akkor az autós látja őt, és megvárhatja a jobbkanyarral, amíg elhagyja a kereszteződést.

Cherry 2008.05.09. 13:41:07

Igazából mindegy, h ki mit ír, mert tényleg lehet mindenki ellen felhozni dolgokat. Én csak tényleg azt szeretném, hogy normálisan lehessen egymás mellet közlekedni bringásoknak, autsoknak, motorosoknak, robogósoknak, kamionoknak, stb. Mert ami most van, az katasztrófa. És ez első sorban tényleg a biciklisek érdeke, mert ők vannak a legkevésbé védve. Csak ehhez nem elég, ha anyáznak az autósoknak. Figyeljetek plz!!!

Donor 2008.05.09. 13:49:35

Cherry, jobbra indexelő autó mellé valóban nem megy be értelmes bringás. Ekkor kikerülöm a másik irányból.

zéró 2008.05.09. 14:24:35

"Ez egy működő alternatíva hétvégi apukáknak a kisgyerekeikkel. Nekem, aki közlekedek, ergó sietek, nem. Hanem kimegyek az útra, és megyek a forgalommal."

Oké, akkor viszont ugyanígy ugye én is ráparkolhatok a (nem létező) Hummeremmel a bicikliútra, ha éppen sietek és nem érek rá parkolóhelyet keresni?

A kresz-t úgy találták ki, hogy mindenki enged egy picit az önzőségéből, cserébe mindenki jobban jár. Na ebbe szarnak bele a hozzád hasonló gondolkodású biciklisták. (meg még sokan, pl a buszsávban sort végigelőzők, de ez itt off)

"kerékpárúton azért gázol el, mert nem számít rá, hogy a fa, buszmegálló, hirdetőoszlop, stb mögül egyszer csak kibukkanok."

Ha az tényleg kerékpárút, akkor ahol keresztezheti az autó útját, ott szépen sárgával fel van festve, tehát igen is számít rá. Ha meg nincs felfestve, akkor ott bizony nincs kerékpárút, lehet hogy csak pont arra a tízméterre, de akkor így jártál, nincs elsőbbséged. (aki meg a sárgán felfestett bicikliúton sem vesz észre, az mindenhol és mindenkire veszélyes, akárhol mész)

avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 14:46:26

zéró: fél éve történt egy ilyen eset a Thököly-Stefánia, 2-3 hete meg a Kőbányai-Horog (?) sarkán. Bringás ment egyenesen, a kerékpárúton, neki volt elsőbbsége, a teherautó jobbra kanyaroda kilapította.

De persze igazad van, az nem is bicikliút volt, hanem csak valami annak látszó tárgy nyilván.

avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 14:47:46

"Ha az tényleg kerékpárút, akkor ahol keresztezheti az autó útját, ott szépen sárgával fel van festve, tehát igen is számít rá."

Az biztos is. A csecsemőt meg a gólya hozza, az ajándékot meg a Jézuska.

ficko 2008.05.09. 14:49:29

Ha gyalogos vagyok utálom a bringásokat mert élvezettel száguldanak el mikrométerekkel mellettem.

Ha görkorizok utálom őket, mert mintha nem is léteznék úgy tekernek vadul és agy nélkül.

Ha autóval vagyok utálom őket, mert feltartanak, szabálytalnkodnak, és még nekem kell figyelnem

ha bicózom utálom őket.
Kurvára nem figyelnek, csak mennek. A saját sávomból is képesek kikergetni, különben kocc lesz.

BICIKLISTÁK
vazze
egy bringával is lehet embert ölni
egy bringával is lehet komoly sebet ejteni.
mindezt mondom úgy, hogy a görkoris társammal most egy ideig nem fogok gurulni, mert az egyik idióta klubtagotok a margitszigeten úgy gondolta, hogy Ő a nagymenő.
Az eredmény: Agyrázkódás, 3 helyen eltört láb.

Én hiába figyelek, és hiába vagyok óvatos, ha te egy balfék vagy.

A legtöbbetek undorító, tolakodó, eszement vadbarom.
INKÁBB ÁRAMOT VEZETNE MINT BICÓT.

tisztelet a kivételnek, és tőlük elnézést is ezért a hozzászólásért.

avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 14:55:18

Zéró, bocs a cinizmusomért, de egyszerűen nem tudom elhinni hogy lehet ennyi és ekkora blődséget leírni egy posztba.

1. Millió helyen max egy tábla jelzi, hogy vigyázz, biciklisáv van, és semmi de semmi sárga vonal nem jelzi. Ha van vonal, az már 100 éve lekopott onnan.

2. Amikor bringautakat használtam, naponta, még egyszer, hogy értsd: NAPONTA nem adták meg az elsőbbségemet azok az autósok, akik velem egyirányban haladtak, és jobbra, a bringautat keresztezve akartak kanyarodni. Kurvára nem igaz, hogy lenne sárga vonal, amit az autós észre is vesz és betart.

apa 2008.05.09. 15:13:48

Nyolc éve járok bringával melóba Budapesten (oda-vissza 42 km!), épp most tettem le erről. (Akit érdekel miért, megtalálja valamelyik korábbi topikban).

De olvasva itt ezt a sok sültbolond bicajost, szeretném felhívni a figyelmüket arra, hogy ha megint az autóm elé kerül valamelyikük a Lágymányosi hídon vagy a Szerémi úton, hát megállok és beleverem az orrát a betonba! Kurva jó ott a bicikliút, tessék kihasználni és nem síránkozni a kanyarok és emelkedők miatt! (Én is arra jártam mostanáig.)

Puhány tetű faszkalap bringások! Beszarnátok, ha végig kellene csinálnotok ami nekem az egyesületben a napi edzéspenzumom volt huszonéves koromban! Csak pofáztok, de nem vagytok képesek 500 métert kerülni hogy biztonságosabban jussatok el a célotokhoz! Remélem az autósok megritkítanak benneteket annyira, hogy csak a normálisak maradjanak!
Sok taknyos, tízen együtt nem tekertetek még annyit, amennyit én csak Budapesten az elmúlt években! Csak én nem kerestem, hanem kerültem a bajt! Barmok!

avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 15:22:54

"Remélem az autósok megritkítanak benneteket annyira, hogy csak a normálisak maradjanak!"

Aki ilyet képes leírni az nem ember hanem egy féreg.

avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 15:26:52

Mellesleg, nem mintha számítana, évente 8-10 ezer kilcsit tekerek, munkába minden nap 18at, egysebességessel fel az Árpád kilátóhoz. Megnézem mikor tekersz te egy évben 80-100 ezer kilométert :).

zéró 2008.05.09. 15:28:34

"Ha van vonal, az már 100 éve lekopott onnan."

Emlékeim szerint a kresz azt mondja, hogy ha a felfestés lekopott, vagy bármi miatt nem látszik, akkor az olyan, mintha nem is lenne. Legalábbis balesetnél nem hivatkozási alap. (tehát nem neked van elsőbbséged)

"NAPONTA nem adták meg az elsőbbségemet azok az autósok, akik velem egyirányban haladtak,"

Ez nem lep meg, gyalogosként is bárki tapasztalhatja ugyanezt, a kanyarodó autósok elég nagy részét nem érdekli, hogy a gyalognak elsőbbsége lenne. Ettől még a gyalogosnak nincs joga a kétszer két sávos út közepén sétálni, hogy észrevehető legyen.

Laciii 2008.05.09. 15:29:22

"Ha az tényleg kerékpárút, akkor ahol keresztezheti az autó útját, ott szépen sárgával fel van festve, tehát igen is számít rá."
És anyuka esti puszi után betakar mikor vége a mesének.

Legjobb példa Újpest városkapu, tesco, ahol a busz bekanyarodik a Váciról, bringaút, MACISAJTTAL, KIEGÉSZITŐ táblával, 10-ből 8-szor kivasalnának, ha élni próbálnál az elsőségeddel.

avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 15:30:27

A gyalogosnak nincs, ezt nem is állította senki. A kerékpárosnak VAN, az ugyanis jármű.

Laciii 2008.05.09. 15:33:57

"Ez nem lep meg, gyalogosként is bárki tapasztalhatja ugyanezt, a kanyarodó autósok elég nagy részét nem érdekli, hogy a gyalognak elsőbbsége lenne."
alapjá ugye ezt akartad irni:
"Ha az tényleg kerékpárút, akkor ahol keresztezheti az autó útját, ott szépen sárgával fel van festve, tehát igen is számít rá." Csak nem érdekli és veszélyezteti mások életét.

És ha eme bűncselekményt én úgy előzőm meg ha lemegyek az útra akkor én vagyok a bunkó, tiszta sor.

zéró 2008.05.09. 16:08:27

Elég szépen eltértünk a kiindulóponttól.

Nem baj, a lényeg ez:

"És ha eme bűncselekményt én úgy előzőm meg ha lemegyek az útra akkor én vagyok a bunkó, tiszta sor."

Igen. Mert ahelyett, hogy lassítanál és körbenéznél a kereszteződésnél inkább felmész az útra és feltartasz egy csomó másik embert, azért, hogy neked ne kelljen a kereszteződéseknél az elsőbbségeidről lemondással három percet elvesztened.

(nem állítottam, hogy életbiztosítás egy biciklisnek a kereszteződés. Arra reagáltam, hogy avus szerint azért lesz elütve, mert fa meg mittudoménmi mögül jön ki)

Laciii 2008.05.09. 16:25:42

zéró 2008.05.09. 16:08:27
"lassítanál és körbenéznél a kereszteződésnél"
Igen ezt kellene tenni a sok tahó köcsögnek, ahol nem nekik lenne elsőbbségük.

avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 16:27:29

Zéró, minkor fogod már fel, hogy a kerékpár jármű, és - kevés kivételtől eltekintve - a kerékpárosnak joga van a közúton közlekedni?

cso zsi 2008.05.09. 16:30:32

" avus · avus.blog.hu 2008.05.09. 14:46:26
... 2-3 hete meg a Kőbányai-Horog (?) sarkán. Bringás ment egyenesen, a kerékpárúton, neki volt elsőbbsége, a teherautó jobbra kanyaroda kilapította."
Itt az a gebasz, hogy jobbrakanyarodás csak akkor van engedve (nagyon kis időrés), ha a villamosnak (amivel párhuzamos a bringaút) tilos a haladás.

Ariola 2008.05.09. 17:13:58

Én is bicajjal járok munkába, de van jogsim is. Tény, hogy rengeteg az őrült bicajos, de sajnos az autós is. Igyekszem a napi útvonalam jelentős részét kerékpárúton megtenni, de én is egyre inkább kezdek leszokni róla. Legújabb kedvencem a Vérmezőn végigmenő kerékpárút, ahol először frontálisan csattanhatsz a veled szembe ezerrel tekerő, a kanyargós bicikliút miatt a bokor mógül váratlanul kibukkanó kerékpárossal, majd amikor át akarsz menni a külön jelzős kerékpáros átkelőn a Krisztinán, akkor a Moszkva tér felől szintén száguldva érkező, piroson átrobogó autó üt el. Így tényleg jobb az autók között, én is vigyázok, igyekszem tartani a tempót, ő meg lát, és nem csap el. Persze sisak, világítás meg kukásmellény az alapfelszerelés, így senkit nem ér meglepetés.

SzZ 2008.05.09. 17:44:29

Avus:
"A gyalogosnak nincs, ezt nem is állította senki. A kerékpárosnak VAN, az ugyanis jármű."

Rosszul tudod:
21. § (7)
[...]Ugyancsak elsőbbsége van - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad.[...]

Felhívom a figyelmet, hogy itt _jármű_ szerepel a szövegben, bringára is vonatkozik. (És mint ahogy az autó erősebb a bicajnál, a bringa meg a gyalognál)

A bringásokkal az a legnagyobb baj, hogy sokszor maguk sincsenek tisztában a közlekedési szabályokkal, vagy ha igen, akkor relatíven értelmezik (mérlegelik és felülbírálják). A közlekedés minden más résztvevőjétől azonban elvárják, hogy mindent pontosan betartson.

Ezzel együtt: ha vigyázunk rájuk és ők is magukra, akkor nem lesz baj.

Rav Antal 2008.05.09. 19:15:05

zéró:

Kresz kérdés:

Főútvonalon halad. Számítania kell-e rá, hogy a 30 méterenként következő mellékutcákból kihajtó teherautók nem adják meg Önnek az elsőbbséget, és emiatt csökkentenie a sebességét legalább 50 százalékkal?

A, igen
B, nem
C, nemcsak a sebességet kell csökkenteni, de akár meg is kell állni

Te sajnos megbuktál, hiszen a kerékpárosnak a C választ javasoltad (lassítson és nézzen körül)

zéró 2008.05.09. 21:17:26

"Zéró, minkor fogod már fel, hogy a kerékpár jármű, és - kevés kivételtől eltekintve - a kerékpárosnak joga van a közúton közlekedni?"

A kevés kivétel egyike pedig az éppen tárgyalt eset, amikor az úttal párhuzamosan kerékpárút is van. Te amúgy el is olvasod a vitát, amihez hozzászólsz?

"Te sajnos megbuktál, hiszen a kerékpárosnak a C választ javasoltad (lassítson és nézzen körül)"

A kerékpáros sírt, hogy a helyes válasz gyakorlatba átültetése esetén meghal. Erre ismertettem a megmaradó lehetőségek közül a szabályosat.

És egyébként mindjárt másképp néz ki a kérdés és jobban hasonlít pl. úgy fogalmazva, hogy érdemes-e szgk-val a beláthatatlan egyenrangú kereszteződésen elsőbbségünk tudatában keresztülrombolni max sebességgel.

Perillustris 2008.05.09. 22:44:32

"Ha az tényleg kerékpárút, akkor ahol keresztezheti az autó útját, ott szépen sárgával fel van festve, tehát igen is számít rá. Ha meg nincs felfestve, akkor ott bizony nincs kerékpárút, lehet hogy csak pont arra a tízméterre, de akkor így jártál, nincs elsőbbséged. (aki meg a sárgán felfestett bicikliúton sem vesz észre, az mindenhol és mindenkire veszélyes, akárhol mész)"

Mondatod hűen tükrözi, hogy nem bringázol.

"Mert ahelyett, hogy lassítanál és körbenéznél a kereszteződésnél inkább felmész az útra és feltartasz egy csomó másik embert, azért, hogy neked ne kelljen a kereszteződéseknél az elsőbbségeidről lemondással három percet elvesztened."

Te autóval lelassítasz 15km/h-ra vagy megállsz mindig, amikor zöld a lámpád? Nem, mert haladni akarsz. Mi is.

"Itt az a gebasz, hogy jobbrakanyarodás csak akkor van engedve (nagyon kis időrés), ha a villamosnak (amivel párhuzamos a bringaút) tilos a haladás."

Buktad. Van egyszerre zöld periódus a kerékpárosoknak-gyalogosoknak és a jobbra kanyarodóknak.

"Sok taknyos, tízen együtt nem tekertetek még annyit, amennyit én csak Budapesten az elmúlt években!"

Taníts, mester! Pontosan hány km-t kell tekerni naponta, hogy hozzászólhasson valaki a témához?

"Emlékeim szerint a kresz azt mondja, hogy ha a felfestés lekopott, vagy bármi miatt nem látszik, akkor az olyan, mintha nem is lenne. Legalábbis balesetnél nem hivatkozási alap. (tehát nem neked van elsőbbséged)"

A Váci út mentén mindehol kint vannak a figyelmeztető táblák, több helyen sárga lámpa is van, mégis leszarják a legtöbben. UPDATE: már látom, hogy utalt más is erre a szakaszra. Videó: freevlog.hu/video/6135.html

benkő 2008.05.09. 23:32:19

okk: te aranyamber
én meg az vagyok, aki meghúzza a tuti kis autódat pedállal vagy kis kulccsal, vagy bármi kellemetlennel

emma 2008.05.10. 01:15:05

én amúgy láttam már autóst is átmenni piroson, sőt jellemzően felgyorsítanak a sárga lámpánál... de lehet, hogy én vagyok hülye, hiszen ilyen csak a köcsög bringások csinálnak.

Donor 2008.05.10. 07:02:46

Kössz Pascal, Avus is mondott pár frankót, valamint voltak értelmes felvetések minden oldalról, de ezen a topikon már kezd elhatalmasodott a csőlátó ostobaság. Velük már nem vitatkozom, ahogy egy magnóra felvett hanggal sem érdemes. Akinek a kultúrált közlekedés a célja az ennyiből is megérthette a másik fél szempontjait, aki meg csak hányni jár ide annak nem lehet elmagyarázni. Többen itt még az alapvető kreszt sem akarják megérteni, de hivatkozni tudnak rá fröcsögő pofával.

Kedvenc mondásom: Hülyével ne vitatkozz, mert a külső szemlélő könnyen összetéveszt vele :D

Tusko Blog Admin 2008.05.10. 11:26:53

Mostanában már szinte csak biciklivel járok dolgozni a XI. kerületből a Ferenciek tere mellé. Szerencsére még nem volt semmi komolyabb balesetem, mondjuk ebben benne van az is, hogy minden esetben inkább nullára fékezem a bicajt, még ha nekem lenne elsőbbségem is. Azt nem értem, hogy a külvárosi részeken érdekes módon el tudnak engedni az autósok, nem húzzák rám az autót, akkor is ha sokan vannak, és én még viszonylag távol vagyok, inkább megállnak, hogy használhassam az engem jogosan megillető elsőbbséget a bicikliúton. Erre a belvárosban szinte centiméterenként tolom ki a biciklit, míg a 200. autós már tényleg nem tudja elkerülni, hogy elengedjen. Inkább rátenyerel a dudára a baromarcúja, nehogy már 20-ról meg kelljen állnia.

Amúgy meg faszán megcsinálták a metró miatt az alsó rakpart lehajtóját is. Egyszerűen átvágták a bicikliutat, tettek egy lámpát, a bicikliút vonalát meg felvezették a lépcsősorra. Kurvára izgalmas, 50-60%-os emelkedő felfelé, lefelé meg a rámpa mögött másfél-két méterre kanyarodnak le az autók. Aztán állj meg, ha valami gond van. Nem beszélve arról, hogy a rámpa alján közvetlenül egy elvágott vasbeton-acélrúd lóg ki 1-2 centit a földből, ami valószínűsít a ráhajtónak egy defektet.

Na, itt kellene belebaszkodni Demszky fejét párszor a betonba. És még ez volt az egyik legjobb belvárosi bicajút, a belógó lápatestek, tűzcsapok, húszcsentis gödrok, meg kipúposodott bitumen ellenére. Már várom a posztot, hogy a biciklisek akadályozzák a 7es forgalmát a Gellérttől.

Szóval elég fasza a kerékpárosok helyzete egy olyan városban, amely csúcstartó a Critical Mass-ban. Nem baj, valaki majd csak rájön, hogy választást nem csak nyugdíjasokkal lehet nyerni, hanem biciklisekkel is, nyílvánvaló, hogy Demszkynek 20év alatt erre nem futotta.

egyszőkenő 2008.05.10. 13:17:20

Nem tudom, miért vagyunk meglepve. Az autósok nem tudnak vezetni, és ráadásul bunkók és kulturálatlanok. Balkáni népség. És -elvileg- nekik még valami jogsiféléjük is van.
Meg kellene tanulni vezetni, emberek. Az nem abból áll hogy nyomogatjuk a pedálokat meg rángatjuk a kormányt és mindenkit anyázunk, hanem abból is, hogy felsőbbségünk tudatában nem vasaljuk ki a gyalogokat és biciklistákat, és nem toljuk le és veszélyeztetjük a kisebb autóval közlekedőket mert attól nagyobb a farkunk és attól leszünk alfahímek (és sajnos újabban, egyre gyakrabban, alfanőstények). Ezer éve vezetek, nem ezer éve, de biciklizek, és azt látom, hogy a helyzet nemhogy javulna, de romlik. Nem tudom, hogy hová "fejlődhetünk" még. Lassan már a balkáni jelző is hízelgő lesz, tekintve az ottani állapotokat az utakon. :-(

beroka 2008.05.10. 14:34:58

Tisztelt mindenki!

Kiváltképp tisztelet kivételnek, mert ugye az erősíti a szabályt. Az autósok 80%-a, a biciklisek 60%-a, a gyalogosok 90%-a lapítson, de nagyon. Mindenkinek k.rva nagy a pofája ebben az országban. Akár itt, akár más blogon csak a gittrágást látni, de olyat, amivel esetleg a másikra is fel lehetne hívni a figyelmet, azt nem. Zéró tolerancia. És ez nem a yard részéről érdendő, hanem a közlekedő társadaloméról. Az autós biciklisre/autósra kormányráhúzó, kereszteződésből/kihajtóból kiugró, száguldozó, vizipisztolyos/kisbicskás, keménykedő-satuzó, nagyautós, vagy éppen 1.0-ás miautónkos, de annál kisebb IQ-s vadállat. A biciklis, ha rutinos (vagy legalábbis annak hiszi magát), azt hiszi bármit megtehet, piroson át, kocsik közt épp nem végighúzva annak oldalát, bicikliúton annak szabályait ugyanúgy nem betartó kis t.kony. A gyalogos meg senkivel sem foglalkozva, legyen az zebra, vagy bringaút, még a galambot is leszarva kóvájgó gólyafos. És mindenki csak hőzöng... A fent említett %-ok maradéka az az ember, aki közlekedik. Úgy, hogy mást ne bántson, és másnak ne ártson.... Közlekedési morál, előzékenység 2008-ban Magyarországon? Az mi???

Perillustris 2008.05.10. 21:55:51

Egyszőkenő, a helyzet szerencsére javul, s tahóság nem járműfüggő: ma baromira ráértem, ezért a budai rakparti gyalog- és kerékpárutat választottam. Utolértem egy faszkalap biciklist, aki agresszívan csengetett és kiabálta, hogy "héééé", amikor egy nagyobb csoport gyalogos mögé ért a Rudas magasságában. Nem bírtam ki, fennhangon mondtam neki, hogy ezt talán nem kéne. Persze jött a szokásos "mi közöd hozzá". Csak annyi, hogy a gyalogos nem azt fogja mesélni, hogy az a köcsög piros bézbólsapkás bringás, hanem azt, hogy a köcsög biciklisek...

G.A.P. 2008.05.11. 13:41:13

Nem értem az ilyen felsorolások lényegét. Nyilván vannak bunkó, meg béna bringások. Náluk ezerszer több bunkó meg béna, meg a saját bénaságát és vezetni nem tudását magának se beismerő autós. És akkor most nekiállhatnánk sorolni nem is a kirívó, csak a nagyon tipikus, nagyon pesti eseteket. Az irányjelző teljes mellőzéséből, a gyalogátkelőhelyre kocsival berontásból, ajtónyitásból, figyelmetlenségből vagy simán bunkóságból kormányráhúzásokból stb, stb, származó gázolásokat.

Nem csak az arányokról beszélünk, ha már. (Ne is a rendőrségi statisztikát nézzük, mert 10 ajtót kivágós esetből 9-hez nem hívnak rendőrt. Úgyse csinálna semmit.)

Az a nagy különbség barátom, hogy utóbbiak, az autósok átlagosan másféltonnás vasat vezetnek. Én a saját testi épségemet kockáztatom. Ők mindenki másét. Én negyvennél is félméteren megállítom a nyolckilós bringámat. Ő feldob a motorháztetőre.

Kedves autósok, én szeretlek titeket, de a belváros nem a ti pályátok. Nem mi vagyunk útban nektek. Ti vagytok útban. Mindenkinek.

Helvete 2008.05.11. 15:14:11

G.A.P nal a pont:)

KisStegi 2008.05.11. 15:58:35

Az én sztorim az autósokkal úgy hangzik, hogy zöld a lámpa nekem is, meg a kanyarodó autósoknak is. Elméletben elsőbbségem van, egyrészt mert gyalogos vagyok - görkoris -, másrészt mert kanyarodó autóval szemben az egyenesen haladónak elsőbbsége van. Mikor már legurultam a járdáról, az autós úgy reagálást,h nagyobb ívben kanyarodott. Igen ám, de én meg közben haladtam, és majdnem elcsapott ezért. A végén meg ki akart szállni, s meg akart verni, mert volt képem lelépni a járdáról, meg volt képem átmenni, holott zöld jelzésem volt. De még ha nem is akkor léptem volna le, görkoris vagyok, nincs rajtam fék, mint a biciklistának, nem tudok hirtelen megállni úgy se, mint az autósok. Nem kéne odafigyelni egymásra? Autósok a biciklistákra és a gyalogosokra, és fordítva?
Egy picit több odafigyelés, és máris kézzelfogható volna a javulás.
Ott voltam a Critical Masson is, szem és fültanúja voltam, hogy akart pár autós a biciklis hadon keresztül bekanyarodni egy lezárt utcába... Szabályosan ránkhúzta a kormányt, csak mert ő úgy akart menni. Ilyen világban élünk, ez van, ezt kell szeretni.

messengerofdoom 2008.05.11. 16:12:47

Apa,apa...
Csinálj már nagyon gyorsan egy belváros-nagytétény retúrt,és kapsz egy gombóc bio fagyit ha nem a Szerémin haladsz.Ki a fasznak képzeled te magad...belevered az orrokat a betonba,meg edzéspenzum,meg senki annyit mint te...Ember,meglepődnél amikor körberajzolnálak,mikor éppen a legnagyobbnak hiszed magad.Vicc.
Amúgy autós-motoros-bringás...szóval vannak emberek.Ezek között is vannak olyanok akik képesek együttműködni,figyelni a másikra,előzékenység,ilyenek.Meg persze van az a paraszt aki még mindig azt hiszi,hogy van ő meg körülötte ilyen emberek,akik tulajdonképpen csak úgy vannak,hogy feltartsák,kibasszanak vele.Az én vagyok a világ közepe flashnek rendszerint a felnőtté vállás szakaszában lekéne zárulnia.
Közlekedjünk.Sokszor a szemkontaktus,egy mosoly,vagy egy bólintás jobban megkönnyíti ezt a fura társasjátékot,mint egy tábla,vagy 210 kresz szabály.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.13. 03:26:20

Az elejét olvasgatva néhány embernek komoly képzavara van. "versenygumival" meg "hol DH-zzon?", stb. Hát bazmeg, akinek versenygumija van, az versenyezzen talán, arra úgysem a kerékpárutat használják. Ha meg hülye kivagyi fasz és azért jár versenygumival a mindennapokban, hát akkor kussoljon, vagy közlekedjen "normális", arra megfelelő kerékpárral. DH dettó, menjen oda gyakorolni, ahol lehet! A sztárallűröket ne akarjuk már megmagyarázni talán. Ha olyan menő, hogy 180-250-ből összelő egy DH gépet (és nem is mondtam sokat), akkor legyen olyan menő, hogy elhúz az Alpokba hódolgatni a szenvedélyének, vagy a megfelelő pályákra, nem a gyalogosokat, autósokat riogatja a _fővárosban_.

A bicikliutak minőségét meg nekem ne firtatgassa senki, a gépkocsival járható utak sem különbek, ugyanúgy kátyúsak, (sőt, méginkább, vagy láttál már 9 tengelyes kamionokat konvijban a bicikliúton, he?) csak nem mindegy, hogy 70-el, 90-el (gépkocsi, motor) vagy 25-el (kerékpár)haladunk és van esély kikerülni. Ez egy egyszerű _überlustaság-magyarázat_ , nem több! Mert Neked kényelmes, bazmeg. Mert egy kormánymozdulatba belehal a "versenygumis titán", na jól van már...

Vidéken amúgy még a biciklis-berúgott-horgász a másik veszélyes kombó. Az oktatóm 11 éve ezt mondta: " a legszélesebb jármű a közúton a kerékpáros", talán azért is, mert vidéken lakunk, ahol kurva magas az illuminált állapotú 28-asokkal imbolygó Józsibá'-k aránya.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.13. 03:29:09

Kibaszottul érdekes, hogy amíg 10 évig tekertem, sosem volt balesetem és még kerékpárutat is csak az NSZK filmekben láttam, Brinkmann professzor háza mellett. Na, ilyenkor mi van?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.13. 04:03:39

Mindezek ellenére vigyázok a bringásokra. Cserébe csak ennyit várnék el: ők is tegyék ugyanezt. Ha adott esetben meg kell állni, nekem 1320 kg-al nehezebb 50-ről megtenni, mint Neked 70 kg-al 25-ről. Meg fogom köszönni és az élet megy tovább, mindenki happy lesz.

mrx 2008.05.13. 17:36:14

Kukori: Gy.K. versenygumi: 622-es kerekek, teny a versenygumi, versenykerekpar, orszaguti kerekpar ezek kepzavaros elnevezesek, de ha bringaztal tudnod kene. Olyan regi orszagutikrol beszelunk, amik relative kis penzbol osszerakhatoak/vasarolhatok (15-40e), mert ugye a bringakat lopjak lelkesen. Ezekre a bringakra lehet rakni vekony, de jo defektturo gumikat, amik a varosba elvileg a legjobbak. Igy kapsz egy konnyu, gyors gepet ami egy normalis uton megsem kap 5 meterenkent defektet.
Viszont eleg sok bringauton pl. ez a setaloutcas koves megoldas van, ami sokkal erzekenyebb a foldmozgasra vagy en nem tudom mire, de eloszeretettel valtanak magassagot, besulyednek kiemelkednek. Szerintem az aszfalt ezeket sokkal jobban turi, legalabbis az hullamosodik. Nem pedig azzal a helyzettel talalkozol, hogy mesz 20-30al a bringauton, es az egyik ko csak 2-3 centivel emelkedik ki jobban, de ha egy ilyen kerekkel belemegyek az csak jobb esetben defekt, rosszabb esetben felnicsere. Legtobb bringaut ilyen, sokkal jobban kell figyelned az uthibakra mint az aszfalton, ott a razosabb reszek is altalaban kicsit "puhabb tisztabb szarazabb erzes" mint a ko szelebe belehajtani.
Masreszt, vagy szlalomozok a bringauton es kerulgetem ezeket az aknakat, vagy figyelem a kozben bringauton atcsalinkazo jarokelokre, szembejobo bringasokakra, etc es akkor nem beszeltunk a keresztutcakrol. Egy kormanymozdulatba nem hal bele senki, de te se szeretsz egyenes utcaban ugy menni hogy rangatod a kormanyt.
DH: akkor senki ne sieljen a normafanal, ugye? Amugy azt elisemrem, DHsok kozott tobb a "ki-ha-en-nem" 17 eves jani gyerek. Ugyanugy mint a krosszmotorosok a motorosok kozott. Quadosok. Jetskisek. (...)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.13. 18:57:38

Nem minden kerékpáros versenyző, ezt jó lenne észben tartani... :)

Én is kerülgetem a kátyúkat ugyanúgy. Persze a megoldás az lenne, ha jó és értelmezhető utak jutnának mindünknek: kerékpár, gyaloggalopp, kocsi. Hiú ábránd. A tévében tegnap láttam valami "fizetett politikai hirdetésnek" látszó tárgyat, őőő, hírt a Híradóban, miszerint E6 bicikliút mindenütt! Jeah. Már el is döntötték, hogy _támogatják_ az első 400 km-t, amikor a zsét már felvették az Úniótól. A csúsztatás bajnokai. Sőt, ki is csavaroztak mindjárt néhány táblát (hungarikum!) a meglévő útra a rakpart fölött, ergo le is tutak 20 km-t. Gratulálok, elvtársak, szép volt. :P

Perillustris 2008.05.14. 22:07:21

Ezek a rohadt bringások mindig átmennek a piroson: www.youtube.com/watch?v=Xl8mhI85uXI

Rocko- 2008.05.14. 23:56:24

valójában a felső, nagyobb lámpa a bringásoké, az van feléjük fordítva, tehát piroson mennek át! ( :D )












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása