Megosztanék veletek két izgalmas bringás történetet, mert nem találom a válaszokat:
Alpszituáció, kritikus tömeg nap van. Bringázna az is aki amúgy nem szokott. Bringzázik is. Üdvözlöm! Nekem is van biciklim, két éve nem ültem rajta, mert félek Budapesten, jó nekem a koszos BKV, és a két lábam. Van nekem egy öreg autóm amit szeretek, hangos, büdös, stb. Épp ez nem működik, berántás van folymatban, felfele a Budakeszi úton. Beindul, én gyalog vagyok, kertkaput nyitottam stb. Megyek fel a lábaimmal az emelkedőn a következő kereszteződésig ahol vár a járó autó. Nagyban örülök, amikor lefele a Budakeszi úton imbolyog egy srác bicóval, mondjuk úgy monitorgenerációs típus. Kétkeres rutin nulla. Mögötte fakó piros Maruti, hölgy vezet.
Hölgy előzne, srác megijed, beleng, kész a katasztrófa, vérben úszik az úttest. Maruti megáll, én nézek. Biciklis érkezik, profi, szűk szerkó, direkt hajtás, nó váltó, nó fék. Ó egy fixis vadbarom, gondolom én, na most minden rendben, bringásösszetartás! Lépnék ki az útra, felülről a szingós bringás kishiján elcsap, tovarobog, vér mégtöbb az úton. Első autó Ford Focus, ezüst, megáll, kiszáll, rohan, segít. Nem lépek le az útra, összeállt a kép minden rendben lesz, hezitálok. Hallom a mentőt. Megyek a dolgomra.
Tavaly, kritikus tömeg napja. Említett büdös, hangos, öreg, olasz négykerekűmmel, vagy 30 km/h környékén vágtázok le a Bélakirályon/Zugligetin. Barátnő, kutya a kocsiban. Nem vagyok szent, szoktam én itt gyorsabban is, sötétben, egyedül. De délután van süt a nap a kutya liheg a fülembe a hátsó ülésről. Délutáni jó szokás szerint DH bringások veszik igénybe a gravitációt a hegyoldalban. A hegyoldal elfogy, kivágnak elém. Gyorsabbak nálam. Motorfékkel gurulok, gurgulázva dörög a kipufogóm. Bringások lassulnak, engem húz a súly gyorsulok. visszateszem 2-esbe, ekkor hatalmas dörrenés, a leszabályozatlan kipufogó hatalmasat dörren, ahogy megemelkedik a fordulat.
Teljes harcidíszben pompázó DH-bringásunk, suspensor, teli sisak, vállvédő, mindenvédő, hátrapillant majd eldobja magát. Messze vagyok, eleve lassulni készültem, lassulok nagyobbat, kutya nem esik előre, nem jön szembe senki kikerülök. Hallom üvölt a bringás, hogy édesnyám csuklik, párszáz kilóméterrel odább. Tényleg olyan hülye volt hogy eldobta magát, máig nem tudom elhinni! Azt gondolta gyorsítani kezdek, azért bőg fel a motor, és amúgy is elbasznám, mert egy barom vagyok, olasz sportkocsival?
Kedves bringások, én szeretlek titeket! A legritkább esetben autózok, akkor is próbálok figyelni rátok, versenyszerűen bicikliztem. Ezek kirívó esetek, tudom, de ha az úgymond profi bringás, gondolok itt biciklisfutárok, mondjuk nem húznának át a piroson a zebrán átkelő gyalogosok között, ha a nem a járdán tekrnének, azon szakaszokon is ahol bicikli út van, stb. Talán tényleg lenne értelme a kritikus tömegnek, egészségesebb szemléletet szülne minden irányból.
Autós nem készülne ki ha biciklist lát, hogy jaj most milesz! Biciklis nem készülne ki, hogy jaj most mi lesz! Öregnéni zebrán nem készülne ki, hogy jaj most mi lesz! DH-s extrém srác nem akarna annyira bizonyítani, hogy ki ha én nem! Meg a fixis álljon meg ha baj van, világos, nincs fék, de akkor is! Meg különben is, miért pont engem, és miért pont kritikustömegnapon?
Ezek simán apróságok egy halott bringáshoz képést, akit simán elcsap egy ámokfutó, és abból van a több. De a bunkóság bárki csinálja bunkóság. Az arányok, kb állandók.
Kedves bringások, én szeretlek titeket!
2008.05.09. 08:39 :: SilentSound
Egy levegővel két autós-biciklis affért is elmesél most nektek ykcky. Akik a vér gondolatától is rosszul lesznek, azoknak már késő, mert most emlegettem és így aztán nekik már úgyis mindegy, mert arra gondolnak. Úgyhogy akár ők is tovább olvashatnak.
183 komment
Címkék: budapest biztonság közlekedés autó baleset kerékpár béna veszélyes
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
davez 2008.05.09. 08:41:11
Charlie Drop 2008.05.09. 09:12:56
Hózentróger 2008.05.09. 09:13:53
Johnny336 2008.05.09. 09:36:45
Itt vér nem volt, csak néhány kedves megjegyzés.
Azokat a bringásokat szoktam 5 autónyi távval kerülni, akiken nincs sisak. Legalább lenne annyi eszük, hogy sisakot vesznek fel. Nem azért, hogy megvédje az autótól, hanem ha elesik, akkor a koponyája ne nyíljon szét a flaszteren... Ezek felelőtlenek, valószínűleg rutinjuk sincsen, vagy ha van, az is csak állatkodásra jó nekik.
cso zsi 2008.05.09. 09:38:23
mi az a fixis? "
Örökhajtós pedál-lánc-kerék kapcsolat.
Nincs racsni.
Lófő (törölt) 2008.05.09. 09:56:30
Charlie Drop 2008.05.09. 09:58:07
kösz :)
Sub 2008.05.09. 10:00:05
Pa 2008.05.09. 10:01:07
Hózentróger 2008.05.09. 10:05:45
Persze, ez tökéletesen igy van, és tragédia. De mivel az autós morál itthon olyan amilyen, fokozottan ügyelniük kell, mert nem fognak rájuk vigyázni sajnos.
Amiről én beszéltem feljebb, az egy másik, külön kasztja a bicósoknak.
guvatgenya 2008.05.09. 10:06:09
Amúgy a CM-nek köszönhetően öt év alatt érezhetően állatira nagyon sokat javult a bringás-autós viszony, egyre kevésbé érzem azt, hogy az életemért tekerek a körúton. Na persze messze a kánaán, barmok pedig mindkét oldalon vannak szép számmal, de az összkép szerintem sokat javult. Amúgy meg inkább megyek bármilyen szituban autók között, mint bringaúton: össze vissza vezetett, átgondolatlan rendszer, tele agresszív maszolákkal, akik imbolyognak, meg bármikor eléd ugró gyalogosokkal... A kocsik valahogy kiszámíthatóbbak. Meg a bicikli, az végül is (nekem) közlekedés, nem szórakozás, vagy sport, mint a DH-s arcoknak.
Johnny336 2008.05.09. 10:06:45
Bringás is okozhat balesetet úgy, hogy mások halnak meg. Ráadásul nem is lehet azonosítani, hogy ő volt, csak elteker a helyszínről...
udi · http://blog.udi.hu 2008.05.09. 10:07:42
Vannak barom biciglisek, mintahogy vannak barom autósok is. Statisztikázni, okoskodni teljesen felesleges ezen.
avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 10:09:49
Más kérdés, én, mint mindan nap bringával járó és hétvégén is bringával túrázó, nem ülnék fel fixire forgalomban. A DH-sok pedig bringás szemmel nézve a bringások tahó BMW-seinek tekinthetők. Akinek nem inge...
udi · http://blog.udi.hu 2008.05.09. 10:10:32
avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 10:11:09
Hózentróger 2008.05.09. 10:11:22
candy · http://wunderbike.postr.hu 2008.05.09. 10:12:42
avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 10:13:42
ex-dr. vuk 2008.05.09. 10:15:49
Akkor mit mondjak a jardan _kozlekedo_, parkolo, piroson/gyalogoson atmeno autosokra? Altalanositsunk?
Charlie Drop 2008.05.09. 10:15:57
DH=DownHill, olyan kerékpárosok, akik (normál esetben) hegyoldalról tekrenek le (és jobbe setben senkit sem veszélyeztetnek magukon kívül). Itthon többnyire Normafa és környékén nyomják sokszor nem figyelve a túristákra
Hózentróger 2008.05.09. 10:18:58
Kemény legények lehetnek.
pyf 2008.05.09. 10:19:35
Talán a bringások helyzete némileg különbözik a többiekétől, mert míg az autósnak és a gyalogosnak régóta kialakult a saját életterük (értsd: járda és úttest, a hozzá tartozó kiegészítőkkel), addig a bringásoknak ilyesmi alig áll a rendelkezésükre. Komoly kockázatot vállal az, aki beveti magát a városi forgalomba, hisz "szabályosan" gyakran csak olyan helyeken hajthatnának, ahol a halál minden pillanatban ott liheg a nyakukban. Bringaút alig, ami van, annak elenyésző része használható, bringasáv gyakorlatilag sehol, pedig az volna a tuti. Biciklis közlekedésre vonatkozó szabályok (pl. egyirányú utcába behajtás szemből is, külön bringasávban persze (lásd dél-alföld)) csak elvétve, Budapesten semmi. Vagy ott van a gyalogosok közé rajzolt bicikliút, ami egy ökörség. De ezt estig lehetne sorolni.
Viszont még a jelenlegi, mostoha körülmények között is lehetne biztonságosan közlekedni, de ehhez a szabályok ismerete, odafigyelés magunkra és másokra, ésszerűség, de mindenekelőtt MORÁL kellene, ráadásul minden résztvevőtől. (Igen, a gyalogostól is!!!)
De mivel ez nincs, első lépésnek megtenné a szigorú ellenőrzés, és a kérlelhetetlen felelősségrevonás. Ez már sokat javítana, de erre még elszórt példát is alig találni.
Na, nem szaporítom tovább a szót. Vigyázzunk magunkra és egymásra!
Szép napot mindenkinek.
pyf
Zsirparaszt/színesfémérdekelt megélhetési buckalak 2008.05.09. 10:21:12
Másik oldal:
Nemrég két keróst megelőzök, kanyarodok. Már 20 méterrel vagyok előttük, de üvöltenek, öklöt rázak. Ha gyerek nélkül vagyok, kiszállok.
Főút, mellette bicikliút. Idióta veresenykerós persze, hogy a kocsik között. Kedvem lett volna rányinti az ajtót.
A rutintalan billegő biciklisekről, meg a bátor nyugdíjasokról ne is beszéljünk.
Főút:
avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 10:25:51
Ugyanannyi, mint felülni egy túramotorra, és motorozni, vagy bungie jumpingolni, és sorolhatnám. Azzal nincs semmi baj, ha az ember adrenalint érez abban, hogy brutál meredek lejtőkön, amik ráadásul kövesek és kidőlt fák vannak rajta, le tud menni. Civilizált helyeken (Nyugat-Európa) ezt ki is szolgálják. Vand eirekt nekik kiejölt bike park, direkt nekik kijelölt lejtőkkel, ahová felvonó visz fel.
Magyarország nem civilizált hely, itt a DH sport semennyire nincs kiszolgálva. Értelemszerű tehát, hogy kábé az egyetlen lehetőségük felmenni a fogaskerekűvel, majd lezúzni a libegő alatt és környékén.
Nem akarom különösebben védeni a déhásokat, mert kábé ők az egyetlen olyan bringás "kaszt" akik b.sznak visszaköszönni, de csak azért, mert déházni szeretnek, még nem kell őket elitélni.
avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 10:27:29
Zsirparaszt/színesfémérdekelt megélhetési buckalak 2008.05.09. 10:27:43
index.hu/politika/bulvar/gyorshajtmax/
tra lala 2008.05.09. 10:28:56
Hihetetlen, hogy a többség mennyire nincs tekintettel a másikra. És ez nagyjából független attól, hogy bukósisakos jóbiciklis, vagy hétköznapi kényszerbiciklista.
Érdekes, de én biciklistaként több figyelmes autóssal találkoztam, mint amennyi figyelmes biciklistával autósként..
Zsirparaszt/színesfémérdekelt megélhetési buckalak 2008.05.09. 10:29:16
.
Akkor haljon meg. Én sem megyek kocsival a bicikliúton. Egyébként a bicikliút ott nem rosszabb, mint az út.
sztrelnyikov 2008.05.09. 10:32:10
Járdán tilos biciklizni! Tipikus autós suttyó azt hiszi, hogy a járdán biciklizünk, pedig az úton tekerünk, mert ott KELL.
Ezt tanuljátok már meg lécci! A többi okés a posztban...
zak 2008.05.09. 10:34:38
de rosszabb.
nyugodtan próbáld ki egyszer mind2t (egymás után pl), aztán kommentelj ide az eredménnyel!
Suppiluliumas 2008.05.09. 10:35:35
"13. § (1) e) „Kerékpárút” (26. ábra), a tábla azt jelzi, hogy a kétkerekű kerékpárok csak a kerékpárúton közlekedhetnek; a segédmotoros rokkantkocsi, gépi meghajtási kerekes szék, illetőleg a kétkerekű segédmotoros kerékpár lakott területen kívül a kerékpárutat igénybe veheti, ha ezt jelzőtábla nem tiltja. A kétkerekű segédmotoros kerékpár, segédmotoros rokkantkocsi a kerékpárúton legfeljebb 20 km/óra sebességgel közlekedhet. A kerékpárúton más jármű közlekedése tilos;"
Azaz, ha van kerékpárút, akkor a kerékpár nem haladhat az autók között. Sajnálatos, ha rossz a kerékpárút minősége gyakran, de ettől még nem kéne szabályt sérteni - ahogy rányitni sem kell az ajtót, ha mégis megtenné:)
Becher 2008.05.09. 10:39:43
Egyébként én is félek elmenni mellettük. Sokszor nem jelzik merre tartanak - múltkor meg is lepődtem egy autós reflexén, hogy az előtte szó nélkül baloldaláról jobb oldalára bekanyarodó biciklist nem kapta el. Egyébként nem a jobb oldalon kellene haladniuk - jobbra tartás meg ilyenek, mint a motornál.
avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 10:40:35
Zsirparaszt/színesfémérdekelt megélhetési buckalak 2008.05.09. 10:42:38
Járok rendszeresen ott keróval is, úgyhogy tudom, miről beszélek.
Summázva: Ugyanannyi gyökér/szerencsétlen van mindkét oldalon.
avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 10:42:39
zak 2008.05.09. 10:43:16
avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 10:44:25
Ott a pont.
zenész 2008.05.09. 10:44:34
"Azért azt tessék figyelembe venni, hogy a bringás - általában - a saját életét kockáztatja a hülyeségével, addig az autós - általában - másokét."
A bringás saját életkockáztatása miatt azért az őt elütő autós/motoros/gyalogos is fogja viselni élete végéig a terhet...mégha nsm is ő kockáztatta a bicajos életét...
felelősség kéne, meg kultúra minden résztvevőtől
ykcky · http://autoskartya.blog.hu 2008.05.09. 10:46:07
---
i mean andrassy ut, van meg kerdesed?
tiborkaba 2008.05.09. 10:46:51
Egyet nem értek. Sír a bicajosok szája, hogy nincs kerékpárút. Kérdem én, akkor mi a retkes fasznak kell a Róbert Károlyon menni, mikor ott van vele párhuzamosan egy utcával odébb a Szegedi úton a kerékpárút? Miért kell a 2*4 sávon balhézni, mikor mehetne nyugiban a kerékpárúton? Az ilyen köcsögök járatják le a normális bicajosokat.
Ha én bicajjal a kerékpárúton megyek, autóval meg a körúton, akkor vegye a fáradtságot más is.
A legfaszább, amikor a az egész szélső sávot feltartja, mert persze előre kell nyomulni a lámpához, de előzni nem lehet, mert se sisak, se hely, se semmi.
A robogós rendben van, az furakodjon, azt autóval nem könnyű legyorsulni.
Hózentróger 2008.05.09. 10:48:46
De ezekkel meg ugyan az a bajom, mint a krosszmotorosokkal az erdőben. Én nagy kutyás vagyok, imádok az erdőben kirándulni a vizslámmal, esetleg bicóval, meg ilyesmi. Egyszerűen félek, hogy vagy a páromat vagy engem, vagy a kutyámat kivasalják ezek az állatok.
A DH (most, hogy már tudom, mi az), mint sport, oké, de könyörgöm, gyalogosok között?
kettesgolf 2008.05.09. 10:50:07
Egyébként nekem általában nincs gondom az autósokkal, és ez fordítva is így szokott lenni. Ha jön mögöttem egy autó, mindig a lehető legjobban lehúzódok, lemegyek akár az útmenti fűbe is, és így eltud menni.
Amikor autóval közlekedünk, soha nem a hobbi kerékpárosokkal ( sisak, mez ) van a gond, hanem általában Mari-nénivel, és Pista-bácsival. Mert, hogy a nagyrészük a KRESZT nem ismeri, abban már többször is megbizonyosodtam, és a Pista-bácsik előszeretettel ülnek fel alkoholos befolyásoltság alatt is a kerékpárra.
Sőt nemhogy nem ismerik a KRESZT, halvány lila gőzük sincs arról, hogy mit jelent a felfordított macisajt az útszélén, a múltkor egy ilyen biciklis kihajtott a balra kanyarodó kamion elő, és hát végződhetett volna csúnyán is az eset..
Tehát összegezve, ha megunjátok csodás fővárosunkat, és kedvetek támad lemenni vidékre, kérlek benneteket, hogy figyeljetek oda a Mari-nénikre, és Pista-bácsikra. Ismérvük: az útközepén instabilan inognak kb. 10 km/h sebességgel, a régi 28-as Csepel-kerékpárjukkal. Mindenképpen NAGY ÍVBEN KERÜLJÉTEK ŐKET, mert hát jószokás szerint akkor néznek balra, ha valaki előzi őket, és abban a pillanatban megindulnak az út közepe felé. Mint már említettem, az sem elképzelhetetlen, hogy nem adják meg az embernek az elsőbbséget, tehát csak óvatosan!!!
avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 10:51:24
"A legfaszább, amikor a az egész szélső sávot feltartja, mert persze előre kell nyomulni a lámpához, de előzni nem lehet, mert se sisak, se hely, se semmi.
A robogós rendben van, az furakodjon, azt autóval nem könnyű legyorsulni."
Várlak reggel 8:30-kor a Blahán, és megnézzük ki mennyi idő alatt ér a Mechwart-ligetig. És akkor majd eldöntjük, ki kit gyorsul le.
Mellesleg hallottál már olyanról, hogy a parkoló autós figyelmetlenül nyitja ki az ajtót? Namost ha te autóval nekimész, égvilágon semmi bajod nem történik. Ha egy biciklis megy neki, jó eséllyel temetés. Ezért húzódik be biztonságos távolságra a parkoló autóktól.
Manyizga (törölt) 2008.05.09. 10:54:31
A legtöbb magyar bicikliút állapota kriminális. Az autóból nézve LEHET, hogy jónak tűnik, de bringán ülve nagyon nem azok. Tisztelet a kivételnek.
Amikor a magyar utakat javítás helyett inkább sebességkorlátozó táblákkal tesznek "járhatóvá" (amit az autósok többsége nem tart be, teljes joggal), akkor ne várják már el, hogy a bringások olyan bringaúton menjenek, ahol a biztonságos közlekedési sebesség a fele-harmada a mellette levő úttesten bringával elérhetőnek. Ennyi.
Suppiluliumas 2008.05.09. 10:54:41
zak: OK, de Zsíparaszt konkrétan kerékpárútról írt, ha nem csalódom.
jacks_colon (törölt) 2008.05.09. 10:56:53
Autósként általában nincs bajom a bringásokkal, ugyanolyan törékenyek, láthatatlanok és aggresszívek mint a motorosok, de már megszoktam őket. Vigyázok rájuk ahogy csak tudok, de látni azért, hogy ők is óvatosak. Persze van, amire nem tudok és nem is lehet felkészülni.
Gyalogosként annál inkább van velük problémám. Járdán tekernek, piroson mennek át a szabályosan átkelő gyalogosok között, satöbbi. Néha gyalogosként közel állok hozzá, hogy a piroson áthajtó, orrom előtt 2 centire elsuhanó bájsziköl-szupermeneknek adjak némi laterális gyorsulást a martensemmel.
Autós-biciklis eset: a multkor kanyarodok autóval kis íven, nekem zöld a lámpa, gyalognak piros. Paraszgyerek akkor is lelép elém, erre én rászorítok emberesen a verseny féktárcsákra a verseny fékpofákkal (csak hogy érzékeltessem, mennyi lehetett a fékút: semennyi).
Szegény biciklis bumm belém hátulról. Fogalmam nincs hogy mikor került oda, de láthatóan olyan erővel jött belém, mint aki még csak nem is fékezett - valószínüleg elbambult. Szerencsére semmi baja nem lett, megúszta némi sokkal, mert elpityeredett ijedtében. Megvártam amíg biztosan tovább tud menni, aztán mentem én is. A hülyegyerek gyalogost meg elnyelte a föld, de talán jobb is. Direkt nem is foglalkoztam vele, inkább a biciklissel, mert ismerem magam, még aránytalanul csúnya dolgot csináltam volna vele a végén. Kocsimnak durva mázlija volt, csak a diffúzor hajolt el egy kicsit, könnyen javítható a dolog.
tiborkaba 2008.05.09. 10:57:08
Nem arról van szó, hogy nincs olyan közlekedési helyzet, ahol a bringa nem gyorsabb a bárminál.
Arról van szó, hogy ahol lehetőség lenne, mert 50 méterre fut a bicikliút, ott is a veszélyes, másokat akadályozó soksávos utat választják a bringások. Kérdem én, MIÉRT?
Ráadásul a Szegedin nem is parkolnak rá, mert nem lehet.
Mi több, a Szent László elején is rendszeresen botlok biciklisbe, pedig ott aztán tényleg közel van a bicikliút.
Miért nem használják, ha van? MIÉRT?
klotild 2008.05.09. 10:57:14
avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 10:58:03
Suppiluliumas 2008.05.09. 10:59:42
ugyen ezt nem mondod komolyan? Én ne se mehetek autóval más helyére, ha szar az út, csak azért, hogy gyorsabban mehessek.
Mellékesen miért jobb gyorsan menni életveszélyben az autósok között és szabálytalanul, mint lassan menni a (sajnos szar) kerékpárúton biztonságos sebességgel?
avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 11:00:10
avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 11:01:13
yokli 2008.05.09. 11:02:47
az első sztoriból gyakorlatilag csak a sztori nem jött le (ki kit (kiket?) ütött el???), jó ez a felsorlós, tömör, vicces stílus csak nem arra, h infomrációt közöljünk vele másoknak
vagy csak én vok ilyen értetlen, akkor bocs, ma valahogy ilyen napom van, úgy látszik
tiborkaba 2008.05.09. 11:04:18
wamz 2008.05.09. 11:07:32
Amúgy a faszparasztság csúcsa az Andrásy belső szakaszának bicajútjára parkoló jellemzően SUV, vagy más hasonló árú gépjármű. Az ilyen tényleg szarjon gecit. Nem vagyok egy hőborgős rongálós típus, de ha nem tudom balról kikerülni a faszparaszttot, és beszorulok a szegély és a kocsi közé, nem feltétlenül vigyázok arra, hogy a pedál ne karcolja végig az autót. És sok kocsinak le is van törve a tükre, én ugyan ilyet nem cisnálnék, de sztem igazuk van az elkövetőknek.
Mindezek mellett sztem igenis lehet Bp-n bicajozni. Aki azt mondja, hogy nem, meg életveszélyes, sosem bicajozott még itt. És sok esetben jó is, meg hangulatos, az autósok 90%-ával meg semmi baj nincs, ha te sem vagy velük bunkó, ő sem lesz veled az, figyelni kell, ennyi.
Suppiluliumas 2008.05.09. 11:09:31
Szándékosan sarkítottam, hogy érthető legyek, de úgy látszik, nem lettem.
A szabályokat alapvetően be kell tartani. Én sem tartok be mindig minden szabályt centire, de nem gyártok hozzá ideológiát. És nem várom el, hogy a többiek a közlekedésben respektálják az én szabálytalanságomat. Az szerintem veszélyes, ha valaki a maga érdekei szerint válogat a szabályok között.
Mellékesen azt írod, hogy azért nem mész kerékpárúton, mert életveszélyes. OK. Dehát autók között menni is az. Akkor azt miért nem hagyod abba?
Suppiluliumas 2008.05.09. 11:11:51
És a 2x olyan drága Bentley?:)))
Én ott már többször láttam olyat.
(ami ott megy, az tényleg a pofátlanság csúcsa egyébként az illető autósok részéről)
avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 11:11:56
Azt gondolsz a bádogdobozodban ülve erről, amit akarsz, a két verzió közül ez utóbbbi a biztonságosabb.
Manyizga (törölt) 2008.05.09. 11:12:12
Az, hogy te nem mégy ott ahol lehetne haladni, az egy dolog. Van aki megteszi. Lásd leállósávon haladás dugóban... Azok elé fogadjunk nem akarod kinyitni az ajtódat, mint ahogy itt javasolták páran? :))
avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 11:14:00
A szabályokról utoljára annyit, azt tartom be, ami betartható.
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.05.09. 11:14:49
"És akkor ebben az a sport, hogy felviszik a bicót a fogaskerekűvel, legurulnak, mint a barom, az emberekre, forgalomra nem ügyelve?"
gondolom annyira sport, mint felvinni a hegyre a léceket és botokat felvonóval, aztán lecsúszni a havon ;)
Ras · http://futo.blog.hu 2008.05.09. 11:20:08
mindig kettőn áll a vásár!
wamz 2008.05.09. 11:22:06
Szar bicajúttervezésre még példa egy csomó helyen pl. a színes diszköves bicajút. Azt se közlekedésre találták ki. Én javasolnám, hogy aki ezt kiötölte, először is rugassák be alaposan, majd másnap reggel hajnal ötkor felrázva egy teleszkópnélküli versenygumis bicaj ülésére szigszalagozott zacsival vontassák végig harminccal az úton. Élmény lesz.
Suppiluliumas 2008.05.09. 11:26:10
Értem én, de nem is az autósok miatt! Önmagában a helyzet veszélyes a biciklisek számára. (Ezt csak fokozzák az idióta sofőrök és kerékpárosok.) Akárcsak a szar kerékárúton.
Tudom, hogy a megoldás (a figyelem és az előzékenység mellett mindenki részéről) a normális közlekedési hálózat biztosítása lenne a kerékpárosok számára.
Remélem, összejön, kis gyermekeim hamarost kerékpározni akarnak majd, szeretném biztonságban tudni őket.
avus
Te döntöd el, melyik életveszély biztonságosabb számodra, nem is szólok bele.
A szabályok betartásáról ugyanazt írod, mint az előbb. Én is ugyanazt mondom: ez veszélyes hozzáállás.
Balesetmentes közlekedést kívánok.
-atti- 2008.05.09. 11:27:17
Ellenben múlt héten volt egy negatív tapasztalatom is. "Tuningsuzukis" jóformán figyelembe se vette, hogy ott vagyok és majdnem belementem amikor ki akart hajtani az útra a parkolóból elém, csak azt nem vette figyelembe, hogy fél méterre vagyok tőle. Csak azért nem sikerült neki mert sikerült hirtelen kitérni és azért rálépett a fékre.
Faterom viszont nem úszta meg amikor 40-el ment bringával egy kocsi után nem sokkal, és a kereszteződésben kihajtottak elé közvetlenül, ráadásul "autómentes" napon. Át a motorháztetőn, válltörés meg horzsolások, jópár hét otthon.
Az itteni "kerékpárutak" szintén elég sz*r minőségűek, sárga vonal sehol sincs felfestve, sok helyen vagy régi járdákra vagy kritikán aluli minőségű lakóövezeti utakra helyeztek ki kerékpárút táblákat. A legdurvábbat viszont a Balaton környékén láttam: maga a járda is kb. fél méter széles volt de kirakták rá a táblát, pedig gyalog sem éppen ideális. Az úton meg ott a bringával közlekedni tilos tábla.
avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 11:29:56
Ez egyébként nem csak eldöntés kérdése, tények igazolják. Kétféle kerékpáros halálesetről lehet olvasni.
1. Kiskunmittudoménmi határában sötétben, kivilágítatlan 62 éves férfi haza a kocsmából - ez nagyjából hetente történik.
2. Budapesten kerékpárúton szabályosan közlekedő kerékpáros - elmúlt fél évben kettő ilyen történt.
okk 2008.05.09. 11:32:20
Álljon már ki egy k..rva rendőr a szentendrei útra (11-es) szombat ,vasárnap egész napra.
Annyi biciklista hajt az autóutón, hogy csak na.
Ha elütöm őket én vagyok a hibás. Ha rájuk szólók-visszapofáznak.
ÉN SEM MEGYEK KOCSIVAL A BICIKLIÚTRA!!
(Ja, és nem érdekel a siránkozás a bicikli út rossz minőségéről. Azért mert rossz, nem jelenti azt hogy meg lehet szegni a KRESZ-t!)
Fifibá 2008.05.09. 11:34:31
Suppiluliumas 2008.05.09. 11:36:21
Mostanában gázolt el egy autós átszáguldva a kereszteződésen egy piros lámpánál szabályosan az úttesten álló kerékpárost. Ha nem tévedek, itt is volt az esetről szó. Erről nem olvastál?
Attól tartok, ez egy 3. kategóriába illik.
vollibre 2008.05.09. 11:36:56
Helvete 2008.05.09. 11:37:14
zak 2008.05.09. 11:39:49
Akikről beszélsz, azok ott JÁRMŰVEK! Bizony! Van 2 kerekük pl. de lehetne 4 is. Amiben te ülsz az is egy JÁRMŰ! Hol közlekednek a járművek? Na hol?
KRESZ ügyben olvass fentebb, a Szentendrein nincs se bicikliút, se biciklisáv (mintha ez útóbbi lenne bárhol is.. :), teljesen szabályos ott közlekedni.
És igen, ha elütöd őket, hibás vagy..
hh 2008.05.09. 11:41:14
Figyejjé má!!
Az általad emlitettt, történetnek semmi köze a biciklizéshez.
Egy szarul vezető ember, felhajtott a járdára. NEM azért halt meg az áldozat mert biciklivel volt!!
Ha te álltál volna ott gyalogosan, ugyanez az eredmény.
Gondolkozz!!! mielőtt nyomogatod billentyűket.
Suppiluliumas 2008.05.09. 11:45:22
okoskodsz, picinyem?
index.hu/politika/bulvar/bulvarhirek/350835
"Elgázolt egy fiatal kerékpáros nőt egy személygépkocsi a főváros XXII. kerületében; a nő a helyszínen életét vesztette.
Kormos Endre, a Budapesti Rendőr-főkapitányság sajtóügyelete elmondta: a baleset szombat este történt a Bartók Béla út és a 7-es út kereszteződésénél. Egy 26 éves fiatalember személygépkocsijával előzni próbált, ám a balra kanyarodó sávból egyenesen haladt tovább és elütötte a vele szemben, a közlekedési lámpa tilos jelzésénél várakozó kerékpárost. A 20 éves nő a helyszínen életét vesztette."
okk 2008.05.09. 11:45:22
A Szentendrein, kifelé menet az út bal oldalán végig bicikliút van. Ez folytatódik Szentendre belterületén is immár a jobb oldali járdán végig!!!
Plusz aki még vak mert nem találja meg az utat, annak is ott van a biciklizést TILTÓ tábla!!
Egyébként aki arra teker készüljön arra, hogy ÉN vagyok az aki mindig ledudálja őket!!
(hátja valamelyik szívinfarktust kap és beesik az árokba!!)
avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 11:45:44
avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 11:47:23
Olvass már! Várakozott! Lehetett volna gyalogos is b+.
avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 11:48:33
Suppiluliumas 2008.05.09. 11:48:34
l. az idézetet fentebb.
elwood 2008.05.09. 11:49:06
Óvatosan kielőzöm a külső sávban, mire harmadik, negyedik autóként sikerül (mer nem akarom eltaposni) pirosat kapok.
Csákó ilyenkor büszkén elgurul az autók mellett, hogy ő milyen gyors.
A következő lámpánál megint mire megelőzöm jön a piros és kezdődik elölről.
Egy se tudja a sorát kivárni.
zak 2008.05.09. 11:49:30
Nézmár meg egy térképen légyszi, melyik a Szentendrei út! Te a 11-esről beszélsz, én meg Budapest belterületéről.
Suppiluliumas 2008.05.09. 11:50:20
brávó, a kulturált, európai értelemben vett közlekedés díszpéldánya vagy.
Suppiluliumas 2008.05.09. 11:51:20
-atti- 2008.05.09. 11:54:23
A pirosnál álló bringás pedig elsősorban a barom módon és egyben szabálytalanul 26 éves autós miatt halt meg nem azért, mert az amúgy szabályos helyen levő bringás az úttestre merészkedett, egyben alkalmazva a KRESZ-ben említett bizalmi elvet.
Avus: gyalogos nem fog az úttesten levő piros lámpánál állni.
webdiák · http://www.webdiak.hu 2008.05.09. 11:55:21
Sajnos a múlt héten majdnem elcsaptam egy biciklist. Olyan parkolóból jöttem ki tolatva, ahonnan nem lehetett látni az utat a többi kocsitól. Ilyenkor az ember megpróbál lassan, indexelve tolatni, abban bízva, hogy udvariasan megállnak és kiengedik. Már félig kint volt a kocsi, majdnem kiláttam az útra is, de addigra a bicajos már betekert a holttérbe... Biztos úgy gondolta, gyorsan még kikerül... Szerencsére még épp meg tudtam állni, amikor felbukkant a kocsi mögött.
avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 11:55:26
-atti- 2008.05.09. 11:56:08
a közlekedő kimaradt.
avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 11:56:58
-atti-: és átkelni se a várakozó bringástól 2 méterre, a zebrán?
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.05.09. 11:58:41
milyen sorát?
pont azért ül kerékpárra az ember, mert az úton haladni akar, nem álldogálni, mint az autósok a dugóban.
-atti- 2008.05.09. 11:58:49
zenész 2008.05.09. 12:00:07
vegetáriánusok
greenpeace
levegő munkacsoport
menjetek a pi...c.sába
-atti- 2008.05.09. 12:00:14
Suppiluliumas 2008.05.09. 12:00:54
Idézem magamat (a legjobb forrás:)): "a megoldás (a figyelem és az előzékenység mellett mindenki részéről) a normális közlekedési hálózat biztosítása lenne a kerékpárosok számára."
A bringás tényleg azért halt meg, amiért mondod, épp ezért írtam, hogy avus véleményével ellentétben ott (az úttesten) is van életveszély a szabályosan közlekedő, gyakorlott, nem részeg stb. kerékpáros számára is. Ezért kéne, ahol van, használni a kerékpárutat (főleg, ha kötelező), akkor is, ha szar, legeljebb ott lassan kéne menni (ahogy az autósnak is a csupa kátyú útszakaszon).
Egyébként örülök, hogy más is azt érti ki a szövegből amit én.
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.05.09. 12:01:31
az az vadállatnak egy Kamazba kellett volna belefutni, ha az áll ott a bringás helyett. megérdemelte volna
Parapitty · http://parapitty.blog.hu 2008.05.09. 12:02:19
Azt, hogy az autósok jelentős része barom, csak azért nem mondjuk, mert már hozzászoktunk, tényként kezeljük.
Akik a bringásokat nem látják szívesen az úton, általában nincsenek tisztában a kerékpárút, kerékpársáv, stb fogalmak közti különbséggel.
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.05.09. 12:02:40
Krisi 2008.05.09. 12:03:46
Az hogy ki bunkó és ki nem az meg embertől függ, itt is megjegyezném. Az meg teccik, hogy a DH-sok olyanok, mint a suttyó bmw/ honda, stb-sek, vagy a motorosok közt a Nyugatinál berregtető szpídmotorok: a nagy többség utálja őket, amiért rontják a biciklis/ autós/ motoros imázst.
Abba meg nem megyek bele, hogy ki hol menjen, úton biztonságosabb a legtöbb esetben (Andrássyn rámnyitják az ajtót, beparkol a suv, máshol egész télen jeges a bicikliút, országútimmal nem fogok azon tekerni.
Engem is inkább dudáljanak le (nem szoktak, mert a pösti autósok jelentős része jófej, csak pár ilyen "rádnyitom az ajtót kötsög" hozzáállású faszfej van), minthogy elüssek egy bicikliúton kolbászoló gyalogost, kutyát, akármit.
Autóból meg kurva könnyű okoskodni, hogy hol kellene menni biciklin, ez kb. olyan, mint amikor a csak biciklivel járó okoskodik, hogy hogyan kéne autózni. Én is csak röhögök, amikor a taxis kioktat, hogy hol tekerjek, meg hogy hol biztonságosabb. Ő aztán biztos tudja.
Az első sztorinak meg szerintem az a mondanivalója, hogy az egyszeri biciklis (aki alkalmatlan a közútra) elesik, és a nagy faszagyerek jófej fixis meg otthagyja sorsára biciklis bajtársát, viszont a "bunkó autós" rögtön segít.
okk: neked meg csak gratulálni tudok, nem azt javasolnád, hogy csinálják meg a bicikliutat, hanem hogy büntessék meg mind. Ez ám a jómagyar hozzáállás, veled sem szeretnék találkozni a közúton...
zenész 2008.05.09. 12:04:30
Menjetek a pi...c.sába újfent!!
Szomáliai Szommelié 2008.05.09. 12:06:49
Elsősorban nem dacból szoktunk a lámpánál a kocsisor elejére csorogni, hanem mert a közepesnél kisebb élvezetet nyújt a kipufogógáz közvetlen letüdőzése. Majd ha repce felhőcskéket fingik az autód akkor lehet hogy inhalálok.
Krisi 2008.05.09. 12:07:08
avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 12:09:08
utó 2008.05.09. 12:09:23
zenész 2008.05.09. 12:09:29
De te szintén azon nemes emberek csoportjába tartozol, akiket fent felsoroltam.
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.05.09. 12:09:33
ég 2008.05.09. 12:10:24
A benzingőz egy dolog, a KRESZ meg egy másik.
A büdösre való hivatkozással, nem szegheted meg a KRESZ-t!!
Ha zavar a büdös ne tekerj.
(ha látlak majd rádnyitom az ajtót)
Suppiluliumas 2008.05.09. 12:12:26
Atipikus baleset is megtörténhet bárkivel. Akkor a hajára kenheti az agyveleje mellé a statisztikáját. De ismétlem, nem szólok bele, hogy ki hol menjen, és mit tart biztonságosnak. Legfeljebb jelzem, nem értek vele egyet.
avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 12:12:44
Krisi 2008.05.09. 12:13:33
Ja, és általánosítani jó!
Éljen a kollektív bűnösség!
Laciii 2008.05.09. 12:13:50
Fogalmazásgátlós cikkekt sokat még kérek.
avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 12:15:43
Perillustris 2008.05.09. 12:16:35
Szerintem nem kevés, de tény, hogy sok a rutintalan, képességeit túlvállaló bringás.
"Azokat a bringásokat szoktam 5 autónyi távval kerülni, akiken nincs sisak."
1 métert sem gurulok sisak nélkül, de kérlek azért engem se előzz sávon belül. Köszi!
"És akkor ebben az a sport, hogy felviszik a bicót a fogaskerekűvel, legurulnak, mint a barom, az emberekre, forgalomra nem ügyelve?
Kemény legények lehetnek."
Egyébként tényleg lehet durván csinálni, hogyan a sielést is (tudod, ott szintén felvisz a lift), de a 'durva' e mondatban nem a tapló szinonímája.
"Nemrég két keróst megelőzök, kanyarodok. Már 20 méterrel vagyok előttük"
Tipikus. Esetleg ha utánuk kanyarodtál volna le? 20 méter egy bringásnak sem több 2-3 másodpercnél.
"Én sem megyek kocsival a bicikliúton. Egyébként a bicikliút ott nem rosszabb, mint az út."
Te pont nem, de sok autós simán. Egyébként pedig de, szarabb a legtöbb.
"Egyet nem értek. Sír a bicajosok szája, hogy nincs kerékpárút. Kérdem én, akkor mi a retkes fasznak kell a Róbert Károlyon menni, mikor ott van vele párhuzamosan egy utcával odébb a Szegedi úton a kerékpárút? Miért kell a 2*4 sávon balhézni, mikor mehetne nyugiban a kerékpárúton? Az ilyen köcsögök járatják le a normális bicajosokat."
Lehet ott menni (szabályosan)? Lehet. Van még kérdés?
"Arról van szó, hogy ahol lehetőség lenne, mert 50 méterre fut a bicikliút, ott is a veszélyes, másokat akadályozó soksávos utat választják a bringások. Kérdem én, MIÉRT?"
Olvass utána!
Addig is: kerekparosbalesetek.freeblog.hu
daneeka 2008.05.09. 12:17:46
Engem is idegesítenek azok, akik balra-jobbra cikáznak a bringaúton gyökkettővel, és az életben sem tudom őket kikerülni anélkül, hogy megijeszteném őket. Tényleg nagyon ráférne a bringásokra egy gyorstalpaló városi közlekedés tanfolyam, vagy egy bringásjogsi, mert a legtöbb még a jobbkezes utcákat sem veszi észre.
Azonban az autós kresz-ben is szükséges lenne valamilyen kiegészítés a bringások előzésére vonatkozóan.
Mindennapi esemény, hogy megyek a szélső sávban, közel hasonló tempóval, mint az előttem haladó autó, azonban nagyobb követési távolságot tartok, a kipufogógáz és a gyengébb fék okozta hosszabb féktávolság miatt. Ilyenkor mindig akad egy-két sietősebb ember mögöttem, aki úgy gondolja, hogy le tud előzni, mert van helye. Ilyenkor szó nélkül lelassítok (bár aki bringázik, tudja, hogy mennyire rossz érzés mások hülyesége miatt lendületet veszteni), hogy a követési távolság ne csökkenjen. Azonban gyakran van, hogy megelőz a mögöttem jövő, és aki előttem van, forgalmi okokból megállásra kényszerül. Ilyenkor az előző autó beáll elém, és satuzik, veszélyeztetve engem, az előtte haladót és saját magát is. Ilyenkor vagy nekimegyek, vagy a mögöttem haladót megijesztve (és saját életemet veszélyeztetve) balról kikerülöm, vagy szabálytalanul jobbról kerülöm ki (ezzel még a jobbhorgot is kockáztatom, hiszen bármikor gondolhat egyet és elmehet jobbra, miközben én a holtterében vagyok), mivel féktávon belül van a sietős előző kolléga.
Ha pedig a sáv közepén megyek, akkor az a bajuk.
A baj itt az, hogy az emberek általában (tisztelet a kivételnek) nem is figyelik, hogy mi történik az úton, csak az előttük haladó autó seggéig látnak el.
utó 2008.05.09. 12:17:47
Képzeld el, nem mindenki kezel minden kérdést vallási fanatizmussal, és nem mindenki tart minden másképp gondolkodót seggfejnek. A seggfejek nem arról ismeerhetők fel, hogy másképp gondolkodnak, hanem arról, hogy nem tudnak értelmesen gondolkodni, viszont agresszívak. Van egy rossz hírem: te seggfej vagy. :)
the real 2008.05.09. 12:18:57
Ha az úton ütnek el, akkor az azért volt, mert az autós figyelmetlen/hülye, nem azért, mert úton bicajozni veszélyes.
Tök logikus.
avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 12:21:02
Úton pedig azért nem gázol el, mert számít rám, hiszen lát maga előtt.
Cherry 2008.05.09. 12:21:45
A másik ami kiborított itt a kommentek között, az avus hozzáállása. Szar abringaút minősége, nem akarja szereni folyton a biciklijét, ezért megy az úttesetn ott is, ahol mehetne bicikliúton. Nekem a kocsimon elég alacsonyfalú (/45-ös) gumi van. Ez nagyjából azt jelenti, hogy azokon az úthibákon, amiket egy átlag autó észe sem vesz, ott én simán defektet kapnék, és avlszínűleg a felnim is tropára menne. Ezrt megyek lassan és óvatosan ott, ahol szar az út. Namost mit szólnának a bringások ahhoz, ha ahol sok a kátyú, erre hivatkozva felhajtanék a bicikliútra, mert ott kevesebb a felni- és gumiszétb@szó úthiba? Mert ha bringával ezt megtehetik, akkor én kocsival is fordított esetben...vagy ez csak egyoldalú?? Na ez a bajom a biciklisek nagy részével.
Donor 2008.05.09. 12:22:34
Nameg kanyarognak össze vissza. NEm fogok felmenni egy bringaútra ha az egy érdekes vezetésü szlalompálya, és nem arra megy amerre én akarok és amúgy is komolyan keresgélni kell hogy vajon hol is van a nyomvonala és gyakran visz be roppan veszélyes helyzetbe.
Pl. a Váci úton a Dunapláza közelében. Néhányzor levezet a szervíz útra a bringás sáv, aminek következtében nem egyszer akartak elütni felháborodott autósok, pedig én voltam szabályos, ő meg figyelmetlen. Más kérdés hogy én tudtam hogy nem fog elütni, mert figyeltem, de láttam már pár meglepődött arcot.
A Hungárián meg ott a bringa út, de leglább 4* kell átmenni az út túloldalára, mert képtelenek voltak az egyik oldalon végigvezetni. A Népstadionnal meg beteszik az utat a buszmegélóba, hogy a szemellenzős leszállók közé hajtson az ember akik megvannak sértődve ha a kerékpárúton (nem gyalogos őt) rá merek csengetni.
Nagyon kevés kerékpár út van amit annak is lehet nevezni. Az egyik ilyen a kőbányai sportligettől vezetett a kápolna térig. Ott már az is ilyen "minden sarkon át kell menni a másik oldalra" jellegü, de odáig értelmes vonalvezetése volt és a minősége sem volt rossz. Sajna a parkon keresztül vezető részt lezárták mert kiderült teli van üregekkel a park ami könnyen beomlik az ember alatt.
Persze hozzá kell tenni hogy ezen a szakaszon is, a gyalogok szivesebben sétáltatják a kutyáikat és gyerekeiket mint a túloldali járdán.
Ezen felül kedves autósok és a kerékpár út felfestői nem nagyon tudják de a bringát tekerni kell, ami pedig baromi fárasztó, ezért nem lehet olyan bringást találni aki szivesen kezd el fékezni csak azért mert az autók feltorlódtak, ezzel elpocsékolva a drága mozgási energiát. Innentől kezdve valahogy nem hat meg ha egy autós béna és nem képes sávon belül kikerülni. Én ki tudom biztonságosan kerülni a bringást autóval is, ha valaki erre nem képes arról nem a bringás tehet.
Ha egy bringást 2nél többször kell megelőzni akkor amúgy is kezdhetsz gyanakodni, hogy nem az autó a leg optimálisabb jármű az adott helyen.
avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 12:25:12
Yumi 2008.05.09. 12:26:13
Még nem olvastam végig az összes kommentet, csak egy gyors kérdés/észrevétel. Az idei CM után hazafelé tartottunk autóval, amikoris a körútón az Oktogon és a Nyugati között a szélső sávban ketten tekertek. Ezzel eddig semmi gond, nekik ott volt a helyük, bár azt azért nem értettem, hogy miért nem az út szélén mentek (nyilván úgy, hogy a nyitódó kocsiajtók ne kaszálják őket le, és viszont).
Csakhogy volt velük egy görkoris lányzó is. És itt jön a kérdés: görkorival az én legjobb tudomásom szerint semmi keresnivalója nem volt a lánynak az úton, annál is inkább, mivel határozottan bizonytalanul mozgott.
Neki nem a árdán kellett volna mennie? A tempójától a barátai akár tolhatták is volna mellette a bringát :)
utó 2008.05.09. 12:26:34
Sőt, a gyalogos sem mehetne, de rendszeresen mennek egymás mellett hárman, hogy ki sem lehet kerülni őket. Haladásra a pesti bicikliutak többsége alkalmatlan, hétvégi kikapcsolódásos, 5 km/h-s biciklizésre jók csak.
avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 12:27:18
Cherry 2008.05.09. 12:32:03
A pest i utak nagy része autós közlekedésre is alkalmatlan. Úgyh semennyivel nem jobb, mint a bringaút...sztem, de mind1.
avus:
Én arról beszéltem, ha neked KRESZ szerint a bicikliúton kéne menned, akkor nem menj az úton, ha meg igen, akkor ne sértődj meg, ha elütnek. az én autómat is megkarcolják, ha pl. ráparkolok az Andrássy úton a bickliútra. Akkor én is rántsam rá a kormányt a piroson átmenő, vagy nem a szabályoknak megfelelően közlekedő bringásokra? Mert jogos lenne!
Donor 2008.05.09. 12:35:25
Az a baj, hogy megint olyanok okoskodnak akiknek fogalmuk sincs az egészről csak van egy téves elképzelésük a bringázásról. Ki kell próbálni gyakorlatban, milyen az amikor bringával mész munkahelyre és máris sokkal megértőbb leszel a bringásokkal akkor is ha kocsiban ülsz. PErsze ehez rendszeresen kellene bringázni, mert az hogy elkarikázol kényelmesen a bringaúton attól még nem érted meg a közlekedő bringások problémáit.
Persze a bringásnak sem kell bunkónak lenni, meg az autósnak. Példákat mindenre lehet felhozni, de a felvetett problémáknak van egy olyan jelentős része amit nem ért meg a másik fél hiába csak a normálisan közlekedőket vesszük.
Hozzátenném, hogy görkorcsolyán kívül én rendszeresen használom az összes közlekedési módot. Bringa, motor, kocsi, gyalog, BKV. Esetek nagytöbbségében semelyikkel közlekedve nincs konfliktus helyzetem, vagy halálfélelmem (bár néhány BKV soför tényleg ilyesztően nyomja neki :D ). Ezt a rutinomnak és a többi közlekedőhöz való kultúrált hozzáálásomnak tudom be. Szerintem ennyi a titka a boldog létnek :)
avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 12:37:15
Laciii 2008.05.09. 12:38:37
NEM JOGOS HANEM BŰNCSELEKMÉNY!
"A pest i utak nagy része autós közlekedésre is alkalmatlan. Úgyh semennyivel nem jobb, mint a bringaút...sztem, de mind1."
Szted, mert még nem jártál rajta.
Krisi 2008.05.09. 12:41:02
Csak ez nem logikus érvelés.
De az igazságot én sem tudom :)
És mégegy észrevétel: Piroson átmenni szabálytalan, bicikliútra parkolni szabálytalan és bunkó dolog. Az utóbbi miatt szokták lekúrni a tükröt a radikálisok.
Megoldás: nem állsz bicikliútra, megmarad a tükör. Biciklivel meg nem megyek át a piroson, és nem fog megnevelni az önjelölt Mad Max.
Cherry 2008.05.09. 12:42:46
Nem parkolok a bicikliútra és nem karcolják meg emiatt az én kocsimat se. És nem rántom rá a biciklikre a kormányt, mert nem vagyok se szemét se gyilkos. Csak ha elvárják tőlünk autósoktól, hogyfigyeljünk a biciklisekre, akkor nekik is kutya kötelességük betartani a szabályokat, legyenek azok iratlanok vagy írottak. Pl (megtörtént eset) ha a kocsisor 25-tel halad folyamatosan, akkor a biciklis ne kezdjen el engem jbbról megelőzni azon a 50cm-es helyen, ami a kocsim és az út széle között van, mert erre nem kell számítanom, és nem is feltétlenül látom (holttér), ha meg elkaszálom, mert nem látszik, akkor én vagyok a hibás. Persze, mert mindig az autós lehet csak a rossz, nem?
Cherry 2008.05.09. 12:45:38
Én maximálisan támogatom a biciklik elterjedését, de ehhez a bringás kultúra elterjedése is kell. Mert ha úgy működne, mint pl Hollandiában, akkor ez az egész topic nem lenne.
Donor 2008.05.09. 12:48:30
És továbbra is azt mondom, amíg valaki be nem idézi az ellenkezőjét a kreszből, hogy a bringaút használata nem kötelező a kresz szerint, csak ha az úton való haladást valami tiltja.
utó 2008.05.09. 12:50:40
Az autóutakon azért tudok menni átlag 20-30-cal (kerülgetve a kátyúkat), míg a bicikliúton úgy 5-10-zel, ha beleszámolom, hogy percenként meg kell állnom az útlezárást okozó gyalogosok miatt (Szegedi út).
És például elkerülöm a Gönczöl utcát is, és inkább a Béke utcán megyek. Az ok: a KRESZ szerint a Gönczölön a kerékpársávon kéne mennem, mert van. A kerékpársáv kb egy-másfél méter széles, és a bal oldalán már parkolnak az autók. Ez azt jelenti, hogy a kerékpársávban egyszerűen nem tudom kikerülni az úthibákat, tehát át kéne mennem rajtuk, ami azt jelenti, hogy 5-10-zel mehetek. Köszönöm, ezt nem kérem, nem két óra alatt akarok beérni a melóba.
Szerintem azt nem értik meg sokan, hogy a biciklisek jelentős része közlekedni és haladni akar, mert időre megy munkába, siet haza fürdetni a gyerekét stb., pont mint az autósok. Nem öttel menve napozni és a csajokat nézni megyünk, amire a bicikliút alkalmas lenne.
Donor 2008.05.09. 12:53:10
Ha jól tudom ott az autók közlekedése durván alá van rendelve a kerékpáros közlekedésnek. Ha erre gondolsz, azért ezt én nem eröltetném ;-)
avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 12:56:27
Cherry 2008.05.09. 12:56:28
Tökre megértelek, és nincs is semmi bajom azzal, hogy az úton bicikliznek emberek. Csak könyörgöm, ésszel!! És ez valószínűleg nem neked, vagy avusnak, vagy sok hasonló kaliberű bringásnak szól, mert igenis lehet kultúráltan közlekedni, sok ilyet látni,de sajna nem ez az átlagos. És nekem azokkal van a bajom!!
Cherry 2008.05.09. 12:58:38
Pesz, igazad van. de egy egysávos úton jobboldalt nem kellene figyelni a holtteret, mert ott NEM LEHET SEMMI ÉS SENKI!!!! Elméletileg. És sajnos nagyon sokilyet látok, arró nem is beszélve, amikor kint van jobbra az indexem és kanyarodné, és erre jobbról megelőz 1 bicikli...sok ilyen van sajna :(
avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 13:06:24
Utó, szimpatikus amit írsz, egy baj van csak vele, hogy ugyanerre az autós is hivatkozhat. Reggel szó se lehet arról, hogy én tartsak fel bármi autót a körúton, mert olyankor minden nap critical masst tartanak. De amikor 20ig dolgozok, olyankor estére a CM-jüknek már vége, és megfordul a kocka, én tartom fel őket a körúton. Szóval erre hivatkozhat az autós is, hogy miattam nem tud menni.
Más kérdés, olyankor a belső sávban kényelmesen előzhet, meg a piros lámpák, jobbra kanyarodó, és parkolóból ki-be álló autók miatt lényegében nem tud gyorsabban menni, mint én.
Donor 2008.05.09. 13:08:59
Ha úgy is kanyarodsz, akkor beállsz a bringás mögé, hátrány nem fog érni, ha meg benézted akkor mi garantálja hogy a bringa úton jövő bringást ugyan így nem ütöd el?
Sajnos sok ilyen eset van aminek a vége egy fehér bicikli lesz :( Ilyenkor bármyenyire úgy tűnik nem a bringás a hibás hanem te.
Cherry 2008.05.09. 13:20:41
Nem gondolod komolyan, hogy megelőzöm, majd berántom elé, h én most kanyarodok? hülye én sem vagyok! de mondjuk miközben engedem el a keresztben átmenő gyalogosokat és épp indulok, akkor ott terem mellettem. és az kínos. én szerencsére mindig elég jól körbenézek, mielőtt csinálok bármit, és ezzel sok bringást "mentettem" már meg
daneeka 2008.05.09. 13:22:53
Hát van a járdára felfestve egy sárga csík, ami parkolóként funkcionál. A madarasteszkóba igyekvők szintén ott vonszolják magukat. Van ott még vagy 5 kapu, ahol a ki-be hajtó autósok senkivel se törődve megállnak keresztbe a gyalogosokat, bicajosokat feltartva, és emellett keresztezi a bringautat járdát két kanyarodósáv, ahol a vásárolni igyekvő sumaherek 60 feletti sebességgel fordulnak jobbra. Napi 2szer megfordulok arra, de azon a szakaszon általában a halálfélelem kerülget.
daneeka 2008.05.09. 13:33:56
Aki jobbról megelőz egy jobbra kanyarodni szándékozó járművet, az tényleg idióta. Ellenben az, hogy a keresztbe haladó gyalogosoknak ugyanakkor van zöld, mint a kanyarodóknak, elég hülyeség.
És rátapintottál a járdára felfestett sárga csík legnagyobb veszélyére. Az ilyen bringautakat keresztező autós még csak nem is láthatja, hogy jön-e valaki ott, a bringásnak meg elég problémás tükör nélkül figyelnie, hogy épp ki kanyarodna útját keresztezve (már ha az illető indexel egyáltalán), nem beszélve arról, hogy esetenként nem is tud megállni, mire észleli a veszélyt. Viszont ha a bringás az úttesten halad, akkor az autós látja őt, és megvárhatja a jobbkanyarral, amíg elhagyja a kereszteződést.
Cherry 2008.05.09. 13:41:07
Donor 2008.05.09. 13:49:35
zéró 2008.05.09. 14:24:35
Oké, akkor viszont ugyanígy ugye én is ráparkolhatok a (nem létező) Hummeremmel a bicikliútra, ha éppen sietek és nem érek rá parkolóhelyet keresni?
A kresz-t úgy találták ki, hogy mindenki enged egy picit az önzőségéből, cserébe mindenki jobban jár. Na ebbe szarnak bele a hozzád hasonló gondolkodású biciklisták. (meg még sokan, pl a buszsávban sort végigelőzők, de ez itt off)
"kerékpárúton azért gázol el, mert nem számít rá, hogy a fa, buszmegálló, hirdetőoszlop, stb mögül egyszer csak kibukkanok."
Ha az tényleg kerékpárút, akkor ahol keresztezheti az autó útját, ott szépen sárgával fel van festve, tehát igen is számít rá. Ha meg nincs felfestve, akkor ott bizony nincs kerékpárút, lehet hogy csak pont arra a tízméterre, de akkor így jártál, nincs elsőbbséged. (aki meg a sárgán felfestett bicikliúton sem vesz észre, az mindenhol és mindenkire veszélyes, akárhol mész)
avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 14:46:26
De persze igazad van, az nem is bicikliút volt, hanem csak valami annak látszó tárgy nyilván.
avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 14:47:46
Az biztos is. A csecsemőt meg a gólya hozza, az ajándékot meg a Jézuska.
ficko 2008.05.09. 14:49:29
Ha görkorizok utálom őket, mert mintha nem is léteznék úgy tekernek vadul és agy nélkül.
Ha autóval vagyok utálom őket, mert feltartanak, szabálytalnkodnak, és még nekem kell figyelnem
ha bicózom utálom őket.
Kurvára nem figyelnek, csak mennek. A saját sávomból is képesek kikergetni, különben kocc lesz.
BICIKLISTÁK
vazze
egy bringával is lehet embert ölni
egy bringával is lehet komoly sebet ejteni.
mindezt mondom úgy, hogy a görkoris társammal most egy ideig nem fogok gurulni, mert az egyik idióta klubtagotok a margitszigeten úgy gondolta, hogy Ő a nagymenő.
Az eredmény: Agyrázkódás, 3 helyen eltört láb.
Én hiába figyelek, és hiába vagyok óvatos, ha te egy balfék vagy.
A legtöbbetek undorító, tolakodó, eszement vadbarom.
INKÁBB ÁRAMOT VEZETNE MINT BICÓT.
tisztelet a kivételnek, és tőlük elnézést is ezért a hozzászólásért.
avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 14:55:18
1. Millió helyen max egy tábla jelzi, hogy vigyázz, biciklisáv van, és semmi de semmi sárga vonal nem jelzi. Ha van vonal, az már 100 éve lekopott onnan.
2. Amikor bringautakat használtam, naponta, még egyszer, hogy értsd: NAPONTA nem adták meg az elsőbbségemet azok az autósok, akik velem egyirányban haladtak, és jobbra, a bringautat keresztezve akartak kanyarodni. Kurvára nem igaz, hogy lenne sárga vonal, amit az autós észre is vesz és betart.
apa 2008.05.09. 15:13:48
De olvasva itt ezt a sok sültbolond bicajost, szeretném felhívni a figyelmüket arra, hogy ha megint az autóm elé kerül valamelyikük a Lágymányosi hídon vagy a Szerémi úton, hát megállok és beleverem az orrát a betonba! Kurva jó ott a bicikliút, tessék kihasználni és nem síránkozni a kanyarok és emelkedők miatt! (Én is arra jártam mostanáig.)
Puhány tetű faszkalap bringások! Beszarnátok, ha végig kellene csinálnotok ami nekem az egyesületben a napi edzéspenzumom volt huszonéves koromban! Csak pofáztok, de nem vagytok képesek 500 métert kerülni hogy biztonságosabban jussatok el a célotokhoz! Remélem az autósok megritkítanak benneteket annyira, hogy csak a normálisak maradjanak!
Sok taknyos, tízen együtt nem tekertetek még annyit, amennyit én csak Budapesten az elmúlt években! Csak én nem kerestem, hanem kerültem a bajt! Barmok!
avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 15:22:54
Aki ilyet képes leírni az nem ember hanem egy féreg.
avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 15:26:52
zéró 2008.05.09. 15:28:34
Emlékeim szerint a kresz azt mondja, hogy ha a felfestés lekopott, vagy bármi miatt nem látszik, akkor az olyan, mintha nem is lenne. Legalábbis balesetnél nem hivatkozási alap. (tehát nem neked van elsőbbséged)
"NAPONTA nem adták meg az elsőbbségemet azok az autósok, akik velem egyirányban haladtak,"
Ez nem lep meg, gyalogosként is bárki tapasztalhatja ugyanezt, a kanyarodó autósok elég nagy részét nem érdekli, hogy a gyalognak elsőbbsége lenne. Ettől még a gyalogosnak nincs joga a kétszer két sávos út közepén sétálni, hogy észrevehető legyen.
Laciii 2008.05.09. 15:29:22
És anyuka esti puszi után betakar mikor vége a mesének.
Legjobb példa Újpest városkapu, tesco, ahol a busz bekanyarodik a Váciról, bringaút, MACISAJTTAL, KIEGÉSZITŐ táblával, 10-ből 8-szor kivasalnának, ha élni próbálnál az elsőségeddel.
avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 15:30:27
Laciii 2008.05.09. 15:33:57
alapjá ugye ezt akartad irni:
"Ha az tényleg kerékpárút, akkor ahol keresztezheti az autó útját, ott szépen sárgával fel van festve, tehát igen is számít rá." Csak nem érdekli és veszélyezteti mások életét.
És ha eme bűncselekményt én úgy előzőm meg ha lemegyek az útra akkor én vagyok a bunkó, tiszta sor.
zéró 2008.05.09. 16:08:27
Nem baj, a lényeg ez:
"És ha eme bűncselekményt én úgy előzőm meg ha lemegyek az útra akkor én vagyok a bunkó, tiszta sor."
Igen. Mert ahelyett, hogy lassítanál és körbenéznél a kereszteződésnél inkább felmész az útra és feltartasz egy csomó másik embert, azért, hogy neked ne kelljen a kereszteződéseknél az elsőbbségeidről lemondással három percet elvesztened.
(nem állítottam, hogy életbiztosítás egy biciklisnek a kereszteződés. Arra reagáltam, hogy avus szerint azért lesz elütve, mert fa meg mittudoménmi mögül jön ki)
Laciii 2008.05.09. 16:25:42
"lassítanál és körbenéznél a kereszteződésnél"
Igen ezt kellene tenni a sok tahó köcsögnek, ahol nem nekik lenne elsőbbségük.
avus · http://avus.blog.hu 2008.05.09. 16:27:29
cso zsi 2008.05.09. 16:30:32
... 2-3 hete meg a Kőbányai-Horog (?) sarkán. Bringás ment egyenesen, a kerékpárúton, neki volt elsőbbsége, a teherautó jobbra kanyaroda kilapította."
Itt az a gebasz, hogy jobbrakanyarodás csak akkor van engedve (nagyon kis időrés), ha a villamosnak (amivel párhuzamos a bringaút) tilos a haladás.
Ariola 2008.05.09. 17:13:58
SzZ 2008.05.09. 17:44:29
"A gyalogosnak nincs, ezt nem is állította senki. A kerékpárosnak VAN, az ugyanis jármű."
Rosszul tudod:
21. § (7)
[...]Ugyancsak elsőbbsége van - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad.[...]
Felhívom a figyelmet, hogy itt _jármű_ szerepel a szövegben, bringára is vonatkozik. (És mint ahogy az autó erősebb a bicajnál, a bringa meg a gyalognál)
A bringásokkal az a legnagyobb baj, hogy sokszor maguk sincsenek tisztában a közlekedési szabályokkal, vagy ha igen, akkor relatíven értelmezik (mérlegelik és felülbírálják). A közlekedés minden más résztvevőjétől azonban elvárják, hogy mindent pontosan betartson.
Ezzel együtt: ha vigyázunk rájuk és ők is magukra, akkor nem lesz baj.
Rav Antal 2008.05.09. 19:15:05
Kresz kérdés:
Főútvonalon halad. Számítania kell-e rá, hogy a 30 méterenként következő mellékutcákból kihajtó teherautók nem adják meg Önnek az elsőbbséget, és emiatt csökkentenie a sebességét legalább 50 százalékkal?
A, igen
B, nem
C, nemcsak a sebességet kell csökkenteni, de akár meg is kell állni
Te sajnos megbuktál, hiszen a kerékpárosnak a C választ javasoltad (lassítson és nézzen körül)
zéró 2008.05.09. 21:17:26
A kevés kivétel egyike pedig az éppen tárgyalt eset, amikor az úttal párhuzamosan kerékpárút is van. Te amúgy el is olvasod a vitát, amihez hozzászólsz?
"Te sajnos megbuktál, hiszen a kerékpárosnak a C választ javasoltad (lassítson és nézzen körül)"
A kerékpáros sírt, hogy a helyes válasz gyakorlatba átültetése esetén meghal. Erre ismertettem a megmaradó lehetőségek közül a szabályosat.
És egyébként mindjárt másképp néz ki a kérdés és jobban hasonlít pl. úgy fogalmazva, hogy érdemes-e szgk-val a beláthatatlan egyenrangú kereszteződésen elsőbbségünk tudatában keresztülrombolni max sebességgel.
Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2008.05.09. 22:24:11
Perillustris 2008.05.09. 22:44:32
Mondatod hűen tükrözi, hogy nem bringázol.
"Mert ahelyett, hogy lassítanál és körbenéznél a kereszteződésnél inkább felmész az útra és feltartasz egy csomó másik embert, azért, hogy neked ne kelljen a kereszteződéseknél az elsőbbségeidről lemondással három percet elvesztened."
Te autóval lelassítasz 15km/h-ra vagy megállsz mindig, amikor zöld a lámpád? Nem, mert haladni akarsz. Mi is.
"Itt az a gebasz, hogy jobbrakanyarodás csak akkor van engedve (nagyon kis időrés), ha a villamosnak (amivel párhuzamos a bringaút) tilos a haladás."
Buktad. Van egyszerre zöld periódus a kerékpárosoknak-gyalogosoknak és a jobbra kanyarodóknak.
"Sok taknyos, tízen együtt nem tekertetek még annyit, amennyit én csak Budapesten az elmúlt években!"
Taníts, mester! Pontosan hány km-t kell tekerni naponta, hogy hozzászólhasson valaki a témához?
"Emlékeim szerint a kresz azt mondja, hogy ha a felfestés lekopott, vagy bármi miatt nem látszik, akkor az olyan, mintha nem is lenne. Legalábbis balesetnél nem hivatkozási alap. (tehát nem neked van elsőbbséged)"
A Váci út mentén mindehol kint vannak a figyelmeztető táblák, több helyen sárga lámpa is van, mégis leszarják a legtöbben. UPDATE: már látom, hogy utalt más is erre a szakaszra. Videó: freevlog.hu/video/6135.html
Perillustris 2008.05.09. 23:26:44
benkő 2008.05.09. 23:32:19
én meg az vagyok, aki meghúzza a tuti kis autódat pedállal vagy kis kulccsal, vagy bármi kellemetlennel
emma 2008.05.10. 01:15:05
Donor 2008.05.10. 07:02:46
Kedvenc mondásom: Hülyével ne vitatkozz, mert a külső szemlélő könnyen összetéveszt vele :D
Tusko Blog Admin 2008.05.10. 11:26:53
Amúgy meg faszán megcsinálták a metró miatt az alsó rakpart lehajtóját is. Egyszerűen átvágták a bicikliutat, tettek egy lámpát, a bicikliút vonalát meg felvezették a lépcsősorra. Kurvára izgalmas, 50-60%-os emelkedő felfelé, lefelé meg a rámpa mögött másfél-két méterre kanyarodnak le az autók. Aztán állj meg, ha valami gond van. Nem beszélve arról, hogy a rámpa alján közvetlenül egy elvágott vasbeton-acélrúd lóg ki 1-2 centit a földből, ami valószínűsít a ráhajtónak egy defektet.
Na, itt kellene belebaszkodni Demszky fejét párszor a betonba. És még ez volt az egyik legjobb belvárosi bicajút, a belógó lápatestek, tűzcsapok, húszcsentis gödrok, meg kipúposodott bitumen ellenére. Már várom a posztot, hogy a biciklisek akadályozzák a 7es forgalmát a Gellérttől.
Szóval elég fasza a kerékpárosok helyzete egy olyan városban, amely csúcstartó a Critical Mass-ban. Nem baj, valaki majd csak rájön, hogy választást nem csak nyugdíjasokkal lehet nyerni, hanem biciklisekkel is, nyílvánvaló, hogy Demszkynek 20év alatt erre nem futotta.
egyszőkenő 2008.05.10. 13:17:20
Meg kellene tanulni vezetni, emberek. Az nem abból áll hogy nyomogatjuk a pedálokat meg rángatjuk a kormányt és mindenkit anyázunk, hanem abból is, hogy felsőbbségünk tudatában nem vasaljuk ki a gyalogokat és biciklistákat, és nem toljuk le és veszélyeztetjük a kisebb autóval közlekedőket mert attól nagyobb a farkunk és attól leszünk alfahímek (és sajnos újabban, egyre gyakrabban, alfanőstények). Ezer éve vezetek, nem ezer éve, de biciklizek, és azt látom, hogy a helyzet nemhogy javulna, de romlik. Nem tudom, hogy hová "fejlődhetünk" még. Lassan már a balkáni jelző is hízelgő lesz, tekintve az ottani állapotokat az utakon. :-(
beroka 2008.05.10. 14:34:58
Kiváltképp tisztelet kivételnek, mert ugye az erősíti a szabályt. Az autósok 80%-a, a biciklisek 60%-a, a gyalogosok 90%-a lapítson, de nagyon. Mindenkinek k.rva nagy a pofája ebben az országban. Akár itt, akár más blogon csak a gittrágást látni, de olyat, amivel esetleg a másikra is fel lehetne hívni a figyelmet, azt nem. Zéró tolerancia. És ez nem a yard részéről érdendő, hanem a közlekedő társadaloméról. Az autós biciklisre/autósra kormányráhúzó, kereszteződésből/kihajtóból kiugró, száguldozó, vizipisztolyos/kisbicskás, keménykedő-satuzó, nagyautós, vagy éppen 1.0-ás miautónkos, de annál kisebb IQ-s vadállat. A biciklis, ha rutinos (vagy legalábbis annak hiszi magát), azt hiszi bármit megtehet, piroson át, kocsik közt épp nem végighúzva annak oldalát, bicikliúton annak szabályait ugyanúgy nem betartó kis t.kony. A gyalogos meg senkivel sem foglalkozva, legyen az zebra, vagy bringaút, még a galambot is leszarva kóvájgó gólyafos. És mindenki csak hőzöng... A fent említett %-ok maradéka az az ember, aki közlekedik. Úgy, hogy mást ne bántson, és másnak ne ártson.... Közlekedési morál, előzékenység 2008-ban Magyarországon? Az mi???
Perillustris 2008.05.10. 21:55:51
G.A.P. 2008.05.11. 13:41:13
Nem csak az arányokról beszélünk, ha már. (Ne is a rendőrségi statisztikát nézzük, mert 10 ajtót kivágós esetből 9-hez nem hívnak rendőrt. Úgyse csinálna semmit.)
Az a nagy különbség barátom, hogy utóbbiak, az autósok átlagosan másféltonnás vasat vezetnek. Én a saját testi épségemet kockáztatom. Ők mindenki másét. Én negyvennél is félméteren megállítom a nyolckilós bringámat. Ő feldob a motorháztetőre.
Kedves autósok, én szeretlek titeket, de a belváros nem a ti pályátok. Nem mi vagyunk útban nektek. Ti vagytok útban. Mindenkinek.
Helvete 2008.05.11. 15:14:11
KisStegi 2008.05.11. 15:58:35
Egy picit több odafigyelés, és máris kézzelfogható volna a javulás.
Ott voltam a Critical Masson is, szem és fültanúja voltam, hogy akart pár autós a biciklis hadon keresztül bekanyarodni egy lezárt utcába... Szabályosan ránkhúzta a kormányt, csak mert ő úgy akart menni. Ilyen világban élünk, ez van, ezt kell szeretni.
messengerofdoom 2008.05.11. 16:12:47
Csinálj már nagyon gyorsan egy belváros-nagytétény retúrt,és kapsz egy gombóc bio fagyit ha nem a Szerémin haladsz.Ki a fasznak képzeled te magad...belevered az orrokat a betonba,meg edzéspenzum,meg senki annyit mint te...Ember,meglepődnél amikor körberajzolnálak,mikor éppen a legnagyobbnak hiszed magad.Vicc.
Amúgy autós-motoros-bringás...szóval vannak emberek.Ezek között is vannak olyanok akik képesek együttműködni,figyelni a másikra,előzékenység,ilyenek.Meg persze van az a paraszt aki még mindig azt hiszi,hogy van ő meg körülötte ilyen emberek,akik tulajdonképpen csak úgy vannak,hogy feltartsák,kibasszanak vele.Az én vagyok a világ közepe flashnek rendszerint a felnőtté vállás szakaszában lekéne zárulnia.
Közlekedjünk.Sokszor a szemkontaktus,egy mosoly,vagy egy bólintás jobban megkönnyíti ezt a fura társasjátékot,mint egy tábla,vagy 210 kresz szabály.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.13. 03:26:20
A bicikliutak minőségét meg nekem ne firtatgassa senki, a gépkocsival járható utak sem különbek, ugyanúgy kátyúsak, (sőt, méginkább, vagy láttál már 9 tengelyes kamionokat konvijban a bicikliúton, he?) csak nem mindegy, hogy 70-el, 90-el (gépkocsi, motor) vagy 25-el (kerékpár)haladunk és van esély kikerülni. Ez egy egyszerű _überlustaság-magyarázat_ , nem több! Mert Neked kényelmes, bazmeg. Mert egy kormánymozdulatba belehal a "versenygumis titán", na jól van már...
Vidéken amúgy még a biciklis-berúgott-horgász a másik veszélyes kombó. Az oktatóm 11 éve ezt mondta: " a legszélesebb jármű a közúton a kerékpáros", talán azért is, mert vidéken lakunk, ahol kurva magas az illuminált állapotú 28-asokkal imbolygó Józsibá'-k aránya.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.13. 03:29:09
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.13. 04:03:39
mrx 2008.05.13. 17:36:14
Viszont eleg sok bringauton pl. ez a setaloutcas koves megoldas van, ami sokkal erzekenyebb a foldmozgasra vagy en nem tudom mire, de eloszeretettel valtanak magassagot, besulyednek kiemelkednek. Szerintem az aszfalt ezeket sokkal jobban turi, legalabbis az hullamosodik. Nem pedig azzal a helyzettel talalkozol, hogy mesz 20-30al a bringauton, es az egyik ko csak 2-3 centivel emelkedik ki jobban, de ha egy ilyen kerekkel belemegyek az csak jobb esetben defekt, rosszabb esetben felnicsere. Legtobb bringaut ilyen, sokkal jobban kell figyelned az uthibakra mint az aszfalton, ott a razosabb reszek is altalaban kicsit "puhabb tisztabb szarazabb erzes" mint a ko szelebe belehajtani.
Masreszt, vagy szlalomozok a bringauton es kerulgetem ezeket az aknakat, vagy figyelem a kozben bringauton atcsalinkazo jarokelokre, szembejobo bringasokakra, etc es akkor nem beszeltunk a keresztutcakrol. Egy kormanymozdulatba nem hal bele senki, de te se szeretsz egyenes utcaban ugy menni hogy rangatod a kormanyt.
DH: akkor senki ne sieljen a normafanal, ugye? Amugy azt elisemrem, DHsok kozott tobb a "ki-ha-en-nem" 17 eves jani gyerek. Ugyanugy mint a krosszmotorosok a motorosok kozott. Quadosok. Jetskisek. (...)
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.13. 18:57:38
Én is kerülgetem a kátyúkat ugyanúgy. Persze a megoldás az lenne, ha jó és értelmezhető utak jutnának mindünknek: kerékpár, gyaloggalopp, kocsi. Hiú ábránd. A tévében tegnap láttam valami "fizetett politikai hirdetésnek" látszó tárgyat, őőő, hírt a Híradóban, miszerint E6 bicikliút mindenütt! Jeah. Már el is döntötték, hogy _támogatják_ az első 400 km-t, amikor a zsét már felvették az Úniótól. A csúsztatás bajnokai. Sőt, ki is csavaroztak mindjárt néhány táblát (hungarikum!) a meglévő útra a rakpart fölött, ergo le is tutak 20 km-t. Gratulálok, elvtársak, szép volt. :P
Perillustris 2008.05.14. 22:07:21
Rocko- 2008.05.14. 23:56:24