Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Minden tábla okkal kerül ki?

2008.05.18. 11:49 :: SilentSound

TheElf levelét választottuk a mai napra, mert bár az olvasóink többsége a munkaidejét tölti azzal, hogy minket olvas, egy ilyen hosszabb poszt esetében megnő a lebukás esélye. Vasárnap dolgozók hátrányban. A posztba beépítettem egy kis képrejtvényt is (bár sok köze nincs a sztorihoz), aminek a megfejtéséért nem jár nyeremény, de kíváncsi vagyok, ki tudja megmondani, hogy ki az, aki fogja a táblát!
Gondolkodtam, hogy megírjam-e az alábbi pici levelet, mert egyfelől mibe, hogy ebből is anyázás lesz, másfelelő viszont úgy gondolom igenis tanulságos, ha kikerül, ha nem. Úgy gondolom csak megírom.



Sokszor hallani, minek ide vagy oda a 40es tábla, ha én akár 90nel is beveszem a kanyart, minek a felmart aszfalt miatt tartósan 40, minek van sok szakasz letáblázva az autópályán? Elárulom, a KRESZ és a táblaerdő alapvetően 2 dologra épül, mondhatjuk úgy is, hogy két fő szabály van. Az egyik a biztonság, a másik pedig, ennek kiterjesztése érdekében az elsőbbség kérdése.

Az elsőbbség nem csak arról szól, hogy ki mehet be előbb egy kereszteződésbe, hanem arról, hogy megannyi helyzetben megmondja: ki az akinek alkalmazkodnia kell a másikhoz, hogy ne akadályozza, zavarja, vagy veszélyeztesse azt. A cél az, hogy a szabályozás mindenkinek méltányos legyen. Mi az érdeke a parkolni akarónak? Mi az érdeke a helyi lakóknak akik nem szeretnék az állandó versenyzés zaját hallgatni? Mi az érdeke az államnak aki nem szeretne többet költeni az útra csak azért, mert egyesek a felújítás alatt túlterhelik?

40es, 30as tábla sok okból lehet kinn, de akár 5ös tábla is. Az utóbbira a jellemző példa a temetők esete, senki sem várja el persze, hogy betartsuk a korlátozást, egyszerűen azért, mert sok autóban a műszer bizony 10 alatt meg sem mozdul. De érdekes módon az 5ös tábla többnyire olyan helyeken akad kinn, ahol az autósok és a gyalogosok egységesen osztoznak az útfelületen, a folyamatos gyorsítás, lassítás zaja nem kívánatos, és a forgalom ütemét bizony a lassabbak kell, hogy meghatározzák.

A járókeretes nénire persze nem lehet felkészülni, nem hiszem, hogy ő pl. tudná tartani az 5ös tempót, de ha azt mondjuk, kérem szépen a temető útjain a gyalogosokkal osztozik az autó, és a cél az, hogy ne kényszerítsd őket se letérésre, se gyorsabb haladásra, stb. akkor hamar megértjük miért kell az 5ös tábla. Trafival ezt nem lehet betartatni, mérni, hiszen a műszerek nem elég pontosak, de látni lehet, hogy ki az aki megérti miért van a szabály.

A falukat védő 40es, 30as táblának is megvan az értelme. A biztonság is fontos, de nem feltétlenül attól lesz biztonságosabb a helyzet, hogy 50 helyett mondjuk 25tel mész, bár a fékút is a negyedére csökken, ez is sokkal biztonságosabb, hanem sokkal inkább attól, hogy bizony a 30as tábla + trafi kombináció miatt nem éri meg arra menni, marad egy olyan főút ami nem megy be a faluba. Márpedig az autó ami elkerüli a falut, nem fogja a főutcán elütni a templomból kiszaladó óvódást.

De sokkal fontosabb kérdés: Van-e joga a helyieknek nyugodtan pihenniük, működjön-e a faluturizmus, vagy neked van jogod megspórolni az autópálya matricát, és arra menned, mindenki mást zavarva? Többféle jogos érdek, és mindegyik méltányolandó, de melyik való előrébb?

Ha a forgalom sok út között oszlik meg az biztzonságosabb is lehet sok szempontból, más szempontból viszont veszélyesebb, nehezebb megoldani, hogy mindenhol egyszerű legyen menteni, nehezebb megoldani, hogy a havat hamar eltakarítsák télen, nehezebb megoldani, hogy az autósok többsége találkozzon közlekedési rendőrrel, aki a veszélyes tolakodókat kiveheti a forgalomból. Bezzeg, ha a 30as tábla + a trafi eltereli őket, és csak a főutakat kell figyelni, mindjárt könnyebb a helyzet.

Ergo: Akad bőven olyan helyzet is, hogy a sebességkorlátozás nem az egymásmellett élést könnyíti meg az adott útszakaszon, hanem egyfajta puha útlezárás, ami más érdekeket véd. Persze a felmart úton hosszabb ideig kinnfelejetett tábla is erről szól: Amíg az ügy nem rendeződik, nem kapja meg a mindennapi kopásnak ellenállni hivatott burkolatot az útpálya, válasszunk kerülőutat, ha tehetjük. Miért? Mert kerülni, ha megtehetjük kisebb érdeksérelem, mint sokkal drágábban megcsinálni az utat, mert errefelé rövidebb. A közérdeket védve bizony kinnmarad a 40es tábla, amit az az útépítés igazol, amiről szemmel láthatóan elfogyott a pénz.

De jó lenne, ha egyszer befejeznék, lenne ott egy jobb út. De nem lesz, mert a forgalom arra megy, a kamionos is arra megy, mert úgy gondolja, széles az út, csak nem lesz trafi, lehet menni gyorsabban. Csak az a gond, hogy emiatt egyre drágább lenne befejezni az út felújítását, és a nincs pénz c. állapot állandósul, az út előbb-utóbb komolyabb hibákkal gazdagodik. Magyarul mindenki rosszul jár.

Persze nem meglepő, ha nem akarjuk betartani a szabályokat, mert itt nem csak a KRESZ az érintett, senki, semmiben nem fogadja el, hogyha neki kicsit nehezebb most, hogy mindenkinek sokkal jobb lehessen hamarosan, látszik ez az egész országon. Azt elfogadom, ha egy autóbuzi sokmindenben érdeket véd, ha nem a szabályok figyelmen kívül hagyását támogatja ezzel, mert mindenki védi az érdekeit.

Csak, ne feledjük el, hogy nem véletlenül riogatnak azzal, hogy még idén jöhet az 500 forintos benzinár, s a felismerés: sokszor a vasút lenne kényelmesebb, és milyen jó lett volna, ha az autópályákra kicsit kevesebbet költünk, de lennének vasúti fővonalaink is. Hogy, sokak szerint az is drágul, mert a gázolaj... Kérlekszépen, az elektronos vontatás köszöni szépen nem függ a gázolajtól. Majd ha egyszerre megy fel a szél, a nap, az urán ára, lelassulnak a folyók, elfogy a szén, a gáz, stb. na akkor majd gond lesz, nem is kicsi.

Igen, itt is elsőbbségről van szó. Meg az ország irányításáról, ha többen megyünk vonattal, akkor kevésbé lesz drága fenntartani azt, jobban fel tudunk készülni a jövőre, ergo nem árt az, ha az autózás és a vonatozás egymáshoz képesti árát módosítjuk. Ha a vasutat nem tudjuk olcsóbbá tenni, objektív okokból, akkor nem sok lehetőség marad.

Ez a történet egyik oldala, és mint mondtam, bizonyos határokon belül megértem, ha egy autós érdekérvényesít.

A történet másik oldala viszont a biztonság. Elárulok valamit, a cél többnyire az, hogy biztonsággal, ilyedtség nélkül meg tudj állni, ha valami történik előtted, a féktávon belül lelépő gyalogosra persze nehéz felkészülni, de a cél az, hogy az ilyen helyzetnél olyan közel legyél a gyalogoshoz, hogy az ne tudjon nem észrevenni, ne gondolhassa azt, hogy átérsz. Ergo: Ilyenkor is a féktáv hosszához mérünk szinte mindent.

Egy kanyar akkor biztonságos, ha a műszakin éppen csak átcsúszó autó vezetője is bőven belátja a teljes féktávot a megengedett legnagyobb sebességgel, akkor is, ha kamionok állnak sorfalat mellette, és az út egy kicsit nedvesebb, csúszósabb a szokottnál (majdnem annyira, hgy arra külön odafgyeléssel lassíts). Egy emelkedőt is úgy kell méretezni, ne szaladj bele az előtted lévőbe, mert nem láttad az emelkedő tetején.

Legyen időd megpillantani az útburkolat esetleges sérülését, s ha bármi okból keletkezik ilyen, és nehezen veszed észre, akkor megúszd súlyos sérülések nélkül, egy kicsit anyázva a futóművedben tett kár miatt.

Elárulom: Ennél a sebességnél valószínűleg sokkal gyorsabban is be tudod venni a kanyart, előfordul, hogy adott esetben egy indokolt 40es táblánál 90nel is. Ha nem robbant le senki előtted, ha a szél nem tört le egy pár faágat, nem áll ott senki defekt miatt stb. Ha mégis más a helyzet és már nem tudsz megállni és meghalsz? A kanyart valóban be tudtad venni 90nel. Csak éppen az a kérdés, megérte? Ha veszélyhelyzet van ki tudod kerülni mindkét oldalra, meg is tudsz állni, stb? Ha e kérdésekben kétségeid vannak nem árt elfogadni: Nem véletlenül 40es a tempó az adott kanyarban.

Miért kell háromszög, ha van vészvillogó? A válasz egyszerű: Mert életet menthet. Gondolj csak a kanyarra és az ott álló defektes autóra? Nyílván akkor is ott áll amikor a háromszög kerül elő éppen, de amikor kikerül a háromszög, már a kanyar előtt láthatod, hogy baj van, amikor esetleg a vészvillogó még nem egyértelmű. Márpedig a kerékcsere tovább tart mint kiszedni, és visszatenni a háromszöget.

Persze aki ért egy kicsit a dolgokhoz, tudja a háromszög, a láthatósági mellény nem akkor értékes, ha a csomagtartó alján pihen ahonnan gond esetén nem tudod gyorsan elővenni. S az sem árt, ha a háromszög nem kicsit koppan, ha valaki alszik mikor beleszalad. Hidd el, jobban véd meg, ha annak a zajára ébred a sofőr, mintha a vészvillogóval ütközik, s te közben beszorultál az ő lökhárítója és a sajátod közé.

Sajnos ebben az országban sokmillió önjelölt sumi él, aki úgy gondolja a szabályok rá nem vonatkoznak, és azt hiszi okosabb ő mindenkinél, újságíróknál, szakpolitikusnál (nem csak a magyarnál, mivel nemzetközi gyakorlattal vitatkozik), a mérnököknél, postok szerzőinél, a másik autósnál, mindenkinél.

A gond csak az, hogy mikor egy baleset miatt felébred ebből a rózsaszínű állomból sokszor ottmarad valaki. Ha pedig a veszélyhelyzetek okozóit büntetőjog eszközeivel is üldöznék, hogy hatása legyen? Nem lenne pénzünk elég börtönt építeni.

Mert furcsa az, hogy mindenki szerint vannak szükségtelen, vagy kinnfelejtett táblák, de nem sokan tudják, mi indokol, mi indokolhat táblákat, így sok a tévedés, sokszor bizony az autós a hülye. Sok az olyan autóbuzi aki saját bevallása szerint a másikkal ellentétben ért a dolgokhoz, ergo mindenkit leugathat, személyeskedhet, azonban az indokoltan elhelyezett táblák 80%áról nem tudja mit is szolgáll. Egyszerűen azért, mert nem ért hozzá. Nem tudja miért kell mellette a trafi, de hangos, anyázik, szitkozódik.

Pedig hiába az emelt összeg, a büntetés arra jó, hogy kicsit féljünk tőle, tartsuk be jobban a szabályokat, ha nem lenne, a sok önjelöl sumi sokkal jobban bízna a következmények elmaradásában, hogy vele aztán semmi sem történhet. És bizony sokan és csúnyán fizetnének ezért. Abban bízom, hogy a nagyobb bírságok, a magántrafik, stb. mellett több közlekedési rendőr is lesz az utakon és nekik sem a gyorshajtókkal kell foglalkozniuk.

235 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó büntetés veszélyes kresz gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.05.18. 16:48:07

már régen meg akartam kérdezni, településen belül gyorsabban jön a vonat, vagy miért kell jobban lelassítani ott, mint településen kivűl?
(osztrákoknál ha jól emlékszem mindenhol 50km/h a vasúti átjáróban)

jani 2008.05.18. 16:49:18

A vonat nem településen belül vagy kívül jön, hanem a sinen. Ez tény.

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.05.18. 16:50:19

@jani
megragadtad a lényeget. gratulálok.

Nagydög 2008.05.18. 16:50:45

jani 2008.05.18. 16:46:32

Mier' nem mondtad, hogy csak egy hulye szerepet jatszol, kincsem!?

Aneninen · http://unzervalt.freeblog.hu 2008.05.18. 16:53:00

"...Csak, ne feledjük el, hogy nem véletlenül riogatnak azzal, hogy még idén jöhet az 500 forintos benzinár, s a felismerés: sokszor a vasút lenne kényelmesebb, és milyen jó lett volna, ha az autópályákra kicsit kevesebbet költünk, de lennének vasúti fővonalaink is. [...] Ha a vasutat nem tudjuk olcsóbbá tenni, objektív okokból, akkor nem sok lehetőség marad."

---

Az a gond ezzel az okfejtéssel, hogy sokan vagyunk, akik számára NINCS reális alternatívája az autónak. Ide tartozik - szerintem - a pestkörnyéki településeken és a pest külső kerületeiben lakók zöme.
Nem azért ülök autóba, mert az menő dolog, hanem azért, mert amit a tömegközlekedés kínál, nem működik.

Éjszaka lehetetlen hazajutni. Ha kicsúszol a délutáni csúcsidőből, tíz percnyi túlóra, egy boltba menetel, vagy egy kimaradt belső járat (pl. 4-6-os villamos, 7-es busz, stb.) annyit tesz, hogy akár 40-60 percet szobrozhatsz a megállóban. Vannak olyan helyek is, ahol csúcsidőben nyomorogni kell a járműveken, különösen akkor szórakoztató, ha sok csomagod van.

Mindemellett folyamatosan lobogtatják a paraméterkönyvet, ami további ritkításokról szól.

Ezek az emberek lehet, hogy kicsit másképp látják azt a kérdést, hogy autóval vagy vonattal/busszal/stb. induljanak el munkába.

Mondom ezt úgy, hogy én még szerencsés vagyok: nem kell minden nap bemennem, és akkor sem úgy, hogy ha 5 percet késtem, már ugrott is egy szabadnapom.

Aki pedig azzal jön, hogy minek kell kiköltözni Budapesten kívülre / külső kerületbe, annak javaslom, vessen egy pillantást az ingatlanárakra, és rögtön megérti.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.18. 16:53:00

Janikám, a pénzt, amiért megdolgozok ne oszd be. Jótékonykodjon a kurva anyja, az. Más is tud dolgozni, tegyen úgy, ne ingyenélősködjön. Te csak ne kotorássz senki zsebében, vagy Te vagy a Gyurcsány? XD Egyetenben. XP

jani 2008.05.18. 16:53:44

Igazából mások általi gyorshajtás a veszélyes! HOgy nem látni a másik mit fog tenni! Ezért kell lassan menni,. és persze - ezt el tudom fogadni, meggyőzött - Kicsijoe érvelése alapján biztonságos is legyen az autó. A vasúti átjáró pedig különösen veszélyes, elvégre ott mág a háromszög alakú lámpában villogó hol egy, hol kettő fényre is figyelni kell, ami nem egyszerű - és még a vonat is jöhet! Nagydög: ? A kincsem az egy ló.

jani 2008.05.18. 16:56:29

Jaj, Isten őrizz, nem vagyok a Gyurcsány. Egyébként a nevemből is rájöhettél volna, mert a Gyurcsány az nem "János". Figyelni kell! De az utakon még jobban! Mert alüt valami száguldozó ember a nagy pökhendi autójával, csak azéárt, mert az gyorsabb! Hát ne legyenek halottak, én inkább ezt kívánom!

Kicsijoe 2008.05.18. 16:57:01

Jani...most minden rossz szándék,és minden bántás nélkül szerintem neked segítségre lenne szükséged.

Mondjuk pszichológuséra.És komolyan.

Lehet,hogy az átlagnál hevesebb vagyok.Kicsi vagyok,nő vagyok,és nagy a pofám.Sőt,vágtam már tányért is a falhoz.Mert tudod van,amikor természetesebb és emberibb reakció egy tányért a falhoz vágni,mind gügye mosollyal mantrázni valami radikális vallási maszlagot...

A kocsim 98-as évjárat,136 lóerő a maga másfél tonnájához,és 8-10 liter üzemanyagból járok átlagban.Ha egy kicsit értesz a dolgokhoz,akkor láthatod az adatokból : nem vagyok kőgazdag seggfej,és nem nyomom neki nyűgetve,mint a barom (mert akkor 12-14-t enne)

Mindazonáltal kármokodom,és az öklömet rázom,amikor egy idióta összetöri,egy másik meg löki a süket szöveget hozzá,hogy megérdemeltem.Sőt,a süket szöveget lökő versenyzőt minden lelkiismereti probléma nélkül orrba vágtam volna szemtől szemben.Más kérdés,hogy valószínűleg ez a párbeszéd nem zajlott volna le szemtől-szemben.

Funi 2008.05.18. 16:58:10

bármilyen hihetetlen, sok mozdony nem elektromos árammal, hanem gázolajjal megy... ("Kérlekszépen, az elektronos vontatás köszöni szépen nem függ a gázolajtól.")

Nagydög 2008.05.18. 17:00:10

"jani 2008.05.18. 16:53:44"

Tevedes. A kincsem, az valami nekem kedves, ertekes(Mar pedig, ha tevedek, es megsem szerep az amit jatszol, akkor a Rekordok Konyveben a helyed, a "leghoszab elet az agyhalal utan" kategoriaban, marpedig ilyenkepp ertekes vagy.), mig Kincsem az valoban lo volt.

jani 2008.05.18. 17:00:57

Kicsijoe: de most nem haragszol ugye? Mert én senkit nem akarok megbántani, csak gondoltam, leírom ami eszembe jut. Egyébként igazad lehet! De negem is orrba akarsz vágni, mert szerinted süket a szövegelésem? Mit tegyek, ez van. A mi ez akikapcsolt légkondi a hegy alján? Ez nekem nem világos. A Kicsijoe nem férfinév?

EBEUSS (törölt) 2008.05.18. 17:02:50

jani 2008.05.18. 16:32:41
A helyesírásoddal "egyetemben"? Nem véletlenül "egyetemen"?


Mi a baj az egyetemben szóval, ebben a szövegkörnyezetben?

jani 2008.05.18. 17:04:23

Funi: engedj meg egy (szerintem jó) poént: de elektromos gázolajjal biztos nem megy mozdony? ÉS gázárammal? hahahaha! Jaj, de jó egy virtuális közösségben beszélgetni, feloldódni, jó társaságban elvegyülni! De! A fenének kell ezeket a kódokat beütögetni? Kiguvad a szemem!

Nagydög 2008.05.18. 17:05:29

"jani 2008.05.18. 17:00:57"

A Jani is ferfinev, en megis folyvast kesztetest erzek, hogy egyzseruen csak ugy szolitsalak: Te lo!

Azert segitek is. A legkondi a mukodesehez szukseges teljesitmenyt a motorbol cseni. Ez egy kis motor eseteben erezheto a menetteljesitmenyen is.

jani 2008.05.18. 17:06:46

EBEUSS: az, hogy az "egyetemben" az azt jelenti, hogy az épületben, de így nem használják. Helyesen: egyetemen, vagy másképpen főiskolán. Nem mondunk olyat, hogy "főiskolában"! Viszont furcs, mert az "iskolában"-t használjuk, az "iskolán"-t pedig nem igazán. Nehéz, de gyönyörű a magyar nyelv, érdemes Arany Jánost (felhívom a figyelmet: névrokonomat) olvasni.

jani 2008.05.18. 17:08:47

Nagydög: köszönöm, ezt tényleg nem tudtam, azt hittem az akku vezérli. Mondjuk az én kocsimban nincs légkondi és az ablak letekerése nem vesz le a motor amúgy is szerényebb teljesítményéből. Nem vagyok ló! (Bár néha megbotlok...)! :-) hahaha

Jólfelhúztammagam 2008.05.18. 17:09:58

Ez a poszt vérlázító. Mo-on többségében teljesen átgondolatlanul, indokolatlanul, és eltúlzott mennyiségban vannak a sebességkorlátozó táblák kirakva, vagy inkább szétszórva.
Nyugati szomszédainkhoz képest a feloldó táblák hiánya is szembetűnő. Míg ott teljesen egyértelmű a sebességkorlátozás oka, ezért ahol már nem indokolt a lassabb tempó, ott van a feloldás.
Nálunk kib@sznak egy értelmetlen 30-as táblát. Feloldás sehol, mert párszáz méter után úgyis mindenki "elfelejti" és felgyorsít.

Az elvárásokat, és büntetéseket sikerül nyugati szintre emelni, a szolgáltatás viszont nulla. Abszurdisztán.

Kicsijoe 2008.05.18. 17:10:53

A kocsi esetében a légkondi levesz a teljesítményből.Tehát hegynek fölfelé egy alaposan megrakott,5 utast szállító kocsi légkondival-főleg,ha kicsit alulmotorizált is-fel fog menni ugyan,csak 30 liter körüli fogyasztást fog produkálni.Nem vagyok tisztába a népautók motorizáltságával,de most mondjuk azt,hogy egy 80 lóerős,5 személyes szedán 1200 kilo körüli önsúllyal,5 személlyel,légkondival a lelkét kilehelli egy emelkedőn.Tövig nyomott gázpedállal is lassul :D

Ezért van,hogy bizonyos kocsikban (ld Stratus) bizonyos fordszám felett kikapcsol a légkondi automatikusan :)

Úgy működik,mint az emberi test fagyhalálkor (:D): a központi idegrendszer elvonja az energiát a nélkülözhető részek működtetéséről,és a létfontosságú szervekre koncentrál :)))

Ugye,milyen kis okos jószág? :)

/amúgy veled kapcsolatban egyszer sem emlékszem rá,hogy említettem volna,hogy szemtől-szemben fizikai bántalmazással honorálnám a hülyeségeid.Te nem szimplán gonosz/képmutató vagy hozzászólásaid alapján,szerintem sokkal nagyobb gondjaid vannak,de ez a te magánügyed.A te fajtádat sajnálni szoktam./

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.05.18. 17:11:08

@jani

ez az egyetemben, nem a felsőoktatási intézmény ragozott alakja...

egyetemben=együtt

helyesírásoddal egyetemben = helyesírásoddal együtt

EBEUSS (törölt) 2008.05.18. 17:16:04

nieklih 2008.05.18. 17:11:08

Köszi! :))))))))))))))))))

amc 2008.05.18. 17:16:41

Nagydög 2008.05.18. 16:40:09
"jani 2008.05.18. 16:35:55"

Santa simplicitas!
Jani! Draga, gyonyoru verem! Szerintem most lepj le, mig meg nem csinalsz tokeletes idiotat magadbol itt a forum nyilvanossaga elott!


Már késő, megtette. :)

jani 2008.05.18. 17:16:50

Kicsijoe: világos, már Nagydög is leírta érthetően. Nem kell ám így lenézni másokat, lehet, hogy nem vagy különb Te sem. A nagyképü lekezelés nem vezet sehova, nem kell, hogy sajnálj. És nem vagyok gonosz sem. Nieklih: most már értem, ezesetben nem szóltam. Kicsit sok az off topic, nem?

jani 2008.05.18. 17:19:37

És ne haragudjatok, de miért van ilyen furcsa nevetek? Mert magyarul egész jól írtok, de ezek a furcsa nevek? Ne nevessetek ki, de én kicsit tartok az ufóktól és ha ilyen furcsa neveket látok, kissé elbizonytalanodom.

EBEUSS (törölt) 2008.05.18. 17:22:06

Az én nevem egy mozaikszó! ;-)

registry 2008.05.18. 17:28:59

Szerintem a táblák kihelyezésének indoklását - legalábbis az "ideiglenesen" kihelyezett vagy forgalomelterelést célzó esetekben - mindenki számára elérhetővé kellene tenni.(pl.interneten)
Így felelősségre lehetne vonni a táblák kintfelejtőit illetve az indokolatlan táblák kihelyezőit.
A hibázó "szakembereket" ugyanolyan szigorral kellene büntetni, mint a szabályok megszegőit. A táblakihelyezés ésszerűsítésével/szakszerűsítésével javulna a közlekedési morál és talán a közlekedésfelügyelettől is kirúgnák végre a hozzánemértő vízfejeket.

Netuddki. 2008.05.18. 17:29:48

amc 2008.05.18. 17:16:41
Csak ne bántsd Janit. Jani a post starja. És kiből lesz s*ar? Akivel foglalkoznak a többiek. :)

Aneninen · http://unzervalt.freeblog.hu 2008.05.18. 17:36:30

Registry: ez egy teljesen jó ötlet volna.

Én legalábbis pont azért érzem veszélyesnek az értelmetlen táblákat és az azoknál kihelyezett trafikat, mert (1) az emberek a trafi miatt, félelemből fognak lassítani (esetleg pont azt keresik az út mentén), vagy (2) az emberek ugyanúgy nem fognak lassítani.

Mindez azért baj, mert ebből lesz az, hogy aztán sokan ott sem lassítanak majd (vagy csak reflexből teszik, de nem figyelnek jobban), ahol viszont tényleg indokolt a tábla.

Vagy, alternatívaként, tessék mellé tenni a táblához az okot is! Kisgyerek, útépítés, béka, szembejövő mentóautó, stb. Úgy legalább tippet lehet kapni, mire kell számítani. (Az persze vágyálom, hogy a kiegészítő táblák egyben időtartamot is jelöljenek, avagy iskola mellett 30-ra kell lassítani, rendben. Ugyanez este 10-kor viszont már teljesen felesleges.)

mike 2008.05.18. 17:47:16

Tisztelt mindenki! Addig amig adott kettő sáv abból az irányjelző alapján balra kanyarodni szándékozó beton dzsipes 40-es jól szituált uraság mobiltelefonnal a kezében kanyarodás megkezdése elött a jobboldali sávban szabályosan közlekedő elé hajt és még neki ál feljebb, ha Váci Úton három sávból háromban hárman egymás mellett haladnak 50-nel és 70 a megengedett , amig a Szentendrei uton a hétvégi vezető kibéreli a belső sávot és Esztergomnál lefordul ezzel feltartva a forgalmat, a körforgalmakban a minimális tolerancia hiányával küzdő magyar állampolgár nem alkalmaza a minimális cipzár effektust ill a a kis ivben telizöldön jobbra kanyarodó szarik a vele szemben lévő sávban nagyivben balra kanyarodora addig szerintem ne is beszéljünk a kint felejtett sok esetben értelmetlen és szükségtelen közlekedési táblákról !!! Egy kis tolerancia hölgyeim és úraim nem csak magunk vagyunk . Én is gyorsan vezetek és 10x jobban figyelek mindenre és mindenkire HI-nek még semmi nem történt kivéve egy pár idiótát akit sikerült a 17-éves vezetési tapasztalatommal kivédeni , volt már szembejövö BMW-s az én sávomban emelkedő tetején láttam és még mindig tisztán látom az arcát ha nincs lélekjelenlétem és tapasztalatom meg egy adag mázlim és nyomom a dudát akkor már nem itt gépelek de Ő sem éli világát 2-tő bömös 2,5tonna+1,5 tonna+120km-óra biztos halál frontálisan szart nem ért volna a másfélméter kazánlemez sem. 1 szónak is 100 a vége figyeljünk jobban legyünk toleránsak , de a béna oldal is nézzen néha magába. Üdv. Mindenkinek

registry 2008.05.18. 17:47:52

Egy átvehető példa:
Külföldön, amíg a munkálatok nem járnak az eredeti útburkolat bontásával (pl.földmunka az úttól 5-10 méterre) a tiltó táblákat a munkaidő után, de legalább hétvégenként egyszerűen letakarják.
Ellenben Magyarországon, hosszabb útépítéseknél már az első kapavágásnál kiteszik a sebességkorlátozó táblákat és ott is hagyják. Tudom, hogy ezzel az út mellett dolgozó munkások életét védik, vagy a munkagépek mozgására figyelmeztetnek, de sokszor hetekig-hónapokig nem is dolgoznak az adott szakaszon. Ez szerintem a forgalom lassításának tipikus esete.

jani 2008.05.18. 17:51:28

és ez bizony elég veszélyes is, nem csak lassít!

cso zsi 2008.05.18. 17:52:40

Mindezt tetézi az is, hogy az emelt üzemanyagár a tömegközlekedésre is kihat.
A tegnapi és mai busztúrám (2 x 60 km, 2 felnőtt + 1 4 éves gyermek) belekerült 3600 ft-ba, 2 x másfél óra valódi utazásba (ebből fél óra állva a buszon, majd negyed óra gyaloglás a házig), plusz a metrón a jegyár (4 x 270) és a menetidő.
Egy 1,4-es autóval ugyanez az út (68 km háztól-házig, majdnem pont egy óra) mennyibe is kerül?
(Az egyéb járulékos költségeket csak módjával vessétek fel, az autó abban a pillanatban kiváltaná a városi közlekedést is, legalább az egyik felnőtt számára.)

cso zsi 2008.05.18. 18:08:13

" registry 2008.05.18. 17:28:59
Szerintem a táblák kihelyezésének indoklását - legalábbis az "ideiglenesen" kihelyezett vagy forgalomelterelést célzó esetekben - mindenki számára elérhetővé kellene tenni.(pl.interneten)"
Vagyis a magyar lakosság, és ezt szűkítve az átlagautósra, alig értesülne róla.
Akik hétközben itt kommentelnek munkaidőben órák végtelenségéig, azok vajon mennyit vezetnek? (gondolom, hétvégenként mindenki lenyom 5-600 km-t) :)))
Sajnos van, hogy én is ráérek. Ezt azt mutatja, hogy nem kell a munkámat végeznem.
Ellenben esténként, és hétvégén is van nethozzáférésem.
Tehát beleférek a sűrűn netező, sokat vezető autós kategóriába.
A többi autóvezető, aki felülbírálná a tábla jogosságát, mind ilyen?

gsxr 2008.05.18. 18:17:17

Ez a cikk felháborító! Lerí róla, hogy olyan valaki írta, aki nem közlekedik nap mint nap az utakon.....

Bambano 2008.05.18. 18:18:55

válaszok ömlesztve:
Nieklih: a post írója szerintem nem abból indult ki, hogy most, jelen időben, kijelentő módban minden falut ki lehet kerülni, hanem abból, hogy erről álmodozik, óhajtó módban.

Szökőnap: ha tudnád, hány rendelet és szabály vonatkozik a közlekedés feltételeinek biztosításáról. Azért (is) kerülnek ennyibe az utak...

Szökőnap, Debrecenben a Nyíl utcának nincs köze a 35-ös bevezető szakaszához. 30-as tábla sincs rajta, a Mol kúttól 70-es korlátozás van, utána meg a városi 50.

Törpe minoritás: hosszan vitatkoztok ezen a baleseten, én azt mondom, az a feltételezés jogos, hogy aki kisebb kosár szabályt megszeg egyszerre, azt nem fogja visszatartani a 30-as tábla. Az isten barmának hiába rakod ki a 30-at, akár 30 helyett megy 100-zal, akár 50 helyett, ugyanúgy ugrania kellene a jogsijának minden szabály szerint. Az ilyet egyetlen egy dolog állítja meg (bocs, kettő:):
1. ha biztos benne, hogy elkapják.
2. az árok.

Ezért nincs semmi értelme a szabályok szigorításának, mert annyira de annyira mindegy, hogy mi van a kreszben, ha nem érdemes betartani. Amíg a tiszta kezű/zsebű rendőr ritka, mint a fehér holló, mindent meg lehet oldani "okosba", addig a szabálykönyv szigorítása nem arról szól, hogy legyenek az utak biztonságosabbak, hanem arról, mennyi a tarifa, amit zsebbe kell tenni, hogy megúszd.
Az, hogy nem 30 rugó, hanem 300 rugó a felső határ, semmi mást nem jelent (és ezt szó szerint javaslom érteni), mint hogy nem 5 rugót hanem 50-et kell a rendőrnek adni, hogy átmeneti vakságot kapjon a traffija. Ez súlyos baj szerintem.

És szerencsés esetben oda is kilyukadhatnánk, hogy ha megtartotta volna a szabályokat, akkor nem lenne baleset, de valójában oda lyukadunk ki, hogyha valaki mondjuk egy bankrablás során megöl 15 banki alkalmazottat, annak már nem oszt, nem szoroz elgázolni a posztos rendőrt menekülés közben.

Bambano 2008.05.18. 18:23:53

Kicsijoe, biztos egy barom vagyok, de minden autójavításomról számla van, a többsége márkaszervízből, áfásan, kifizetve. És eddig egyszer próbált meg a márkaszerviz utángyártott cuccot rakni autóba (egyébként belevalót), soha többet nem mentem abba a szervizbe. Ez az elmeroggyant szokás nagyon jól jött, amikor 0 idő alatt tönkrement a garis lengéscsillapító, csak elküldtem a számla másolatát és gariban cserélték, mert tudták, nehéz napok következnek rájuk, ha nem teszik.

Ja, és megvan az a nagyjából 200 tankolási számla is, amit a kutakon adnak:)

De elfogadom, ritka állatfajta vagyok.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.18. 18:24:19

jani 2008.05.18. 17:04:23
A fenének kell ezeket a kódokat beütögetni? Kiguvad a szemem!

A megoldás: indapass (inda mail) Készíts egyet, lépj be és kommentelj szabadon! :) A Belsőséghez is jó lesz, ráadásul nyereményjátékban csak így lehet ott nyerni, ha inda pass-al be vagy jelentkezve!

indamail.hu

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.18. 18:37:22

Bambano 2008.05.18. 18:23:53

Nekem csak a cumóról van számlám :) A Bárdi ad automatikusan. A beszerelést meg megoldom s.k. A leglelkiismeretesebb szerelő TE magad vagy! Te vagy a felelős mintára, csak itt nem szemétség :D

A "nagy" kocsikról picit:

Rizskályhám van, ami gyalogosbarát módon képes elgörbülni elöl. 2 literes a motor, de ez kb. ugyanannyi anyagi vonzattal jár, mintha egy 1.6-os lenne (kötelező, fogyasztás, stb). A teljesítményadója több picivel, viszont 8 éves, így kb. ugyanannyi, mint egy 6 éves 1.6-osé. Azért jó, mert a légkondi bekapcsolása nem okoz észrevehető terhelést, ezért valahol (előzés) biztonságosabb. A fogyasztásom megpakolva így szokott alakulni: Esztergom-Klagenfurt: 8.4 liter/100km, négy személy + motyó. Visszafelé: oszták benzinből: 7.3-7.5 liter. A tempó 130 körüli. (+-10 km/h) Van helyem pakolni, ezért az utastér nincs tele életveszélyes cuccokkal (szatyrok, hűtőtáska, teniszütő, mittomén), ami egy _esetleges_ vészfékezésnél az addigi 120 km/h-val lendülnének a fejünk felé, ha a kis rakodótér miatt a kalaptartón, ülésen, stb. helyezkednének el. Városban persze tökéletesen jó lenne nekem is egy Splash, de kettőre nem futja, meg lehetőleg kerülöm a várost. Bár ott sem eszik meg 10 litert, az még sosem jött ki.

registry 2008.05.18. 18:37:55

cso zsi 2008.05.18. 18:08:13
Én a táblakihelyezés hozzáférhető indoklását úgy értettem, hogy ha én belefutok egy trafiba 30 helyett 50-nel, akkor kifizetem a büntetést, (hiszen az idióták által kihelyezett/kintfelejtett tábla is vonatkozik rám) majd megnézem a neten, hogy miért is kellett volna nekem ott 30-al mennem. Ha az indoklás egy régen befelyezett útépítés, vagy cserebogárrajzás télen stb. akkor beperelem a felelős személyt.

PS. Havi 5-6000 kilométert vezetek és nem vagyok egy gyorshajtó típus, de látom, hogy egy indokolatlan sebességkorlátozás sokszor ugyanakkora balesetveszélyt okoz mint a gyorshajtás.

registry 2008.05.18. 18:43:55

befejezett
Nem a küldés után kellene visszaolvasni...

Bambano 2008.05.18. 18:46:21

Kicsijoe: nekem 3.2-es kocsim van, pont egy literrel fogyaszt kevesebbet ugyanolyan közlekedési stílusban, mint a régi 1.6-os fóccvágenem fogyasztott. Megvenni (használtan) olcsóbb, fogyasztása jó, adója kicsit magasabb. Megfogadtam, két literes motor csak az ablakmosóban lehet...

Nyilván vezetni más érzés, mint a bizsumobilokat... És sajnos a magyar közlekedési kultúra ott tart, hogy ha xenon van elöl, dupla kipufogó hátul, akkor senki nem dudál meg villog le. Egyszer teszteltem corsát, állandóan nekem akartak jönni. Ez van. Suzuki a ti autótok...

Ja, nem szokta kikapcsolni a klímát hegynek fel... :P És ezzel a posttal nem célom, hogy bárkit is megbántsak, a célom az, hogy mindenki gondoljon bele, a nagy motorú autókról alkotott előítéleteik között bizonyosan van, ami téves.

Alföldi dzsí 2008.05.18. 18:49:19

Ez a túlkorlátozás egy kapitális baromság. Értelmes korlátokat lehet csak hosszú távon betartatni.
Mondok is egy jó kis pozitív példát:
A 4-es főúton csodaszép 2x2 sávos szakaszok vannak (rövidek ugyan, de legalább itt meg lehet előzni a sok kamiont). Na és eddig nem volt semmi tábla ott (tehát akkor a normál 90 a határ), persze, hogy mindenki ment 130-140-nel. Egy ideje kitették a 110-es táblákat, és csodák csodája: 110-120-szal mennek az emberek.
Ennyi az egész.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.18. 18:52:30

3.2? És milyen gép lenne ez pontosabban?

Shag_Beckur 2008.05.18. 20:01:47

registry 2008.05.18. 18:37:55

"de látom, hogy egy indokolatlan sebességkorlátozás sokszor ugyanakkora balesetveszélyt okoz mint a gyorshajtás."

Nem inkább a szabályok be nem tartása? (Ha a ráfutásos balesetekre gondolsz).

baszki 2008.05.18. 20:02:12

opel vectra?

cso zsi 2008.05.18. 20:02:34

" registry 2008.05.18. 17:28:59
Szerintem a táblák kihelyezésének indoklását - legalábbis az "ideiglenesen" kihelyezett vagy forgalomelterelést célzó esetekben - mindenki számára elérhetővé kellene tenni.(pl.interneten)"
Vagyis a magyar lakosság, és ezt szűkítve az átlagautósra, alig értesülne róla.
Akik hétközben itt kommentelnek munkaidőben órák végtelenségéig, azok vajon mennyit vezetnek? (gondolom, hétvégenként mindenki lenyom 5-600 km-t) :)))
Sajnos van, hogy én is ráérek. Ezt azt mutatja, hogy nem kell a munkámat végeznem.
Ellenben esténként, és hétvégén is van nethozzáférésem.
Tehát beleférek a sűrűn netező, sokat vezető autós kategóriába.
A többi autóvezető, aki felülbírálná a tábla jogosságát, mind ilyen?

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.18. 20:48:41

cso zsi: Nyílván a net önmagában nem elég...

Amúgy szerintem a balesetek számának csökkenéséhez sokminden hozzájárulhatott.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.18. 21:00:11

Shag_Beckur: érdekes, hogy több post, postonként többszáz comment, személyeskedés, anyázás, de nem hangzott el pl. olyan érv ami a szabályos közlekedés balesetveszélyességét korrekt módon indokolta volna.

Pedig van egy érv, ha arra hivatkoznak, hogy a fáradtság okozta balesetek száma növekszik a menetidővel, és ők már minden szabályos módon csökkentik ennek a kockázatát, megvették a GPSt, hogy hatékonyabb útvonalon közlekedjenek, hogy ne érje őket meglepetésnek a sok 40es tábla, ha van gyorsabb út, betervezték a pihenőt, a KV fogyasztást, de így is az a kérdés, hogy fáradtásg álmosság miatt nagyobb a balesetveszély, vagy egy nem túl durva gyorshajtás miatt, na akkor lenne min vitatkozni.

Sőt, tovább megyek, ha azt is hozzátennék, hogy nem akkor lépik túl a sebességkorlátozást, ha annak nem tudják az okát (mert nem akarnak meglepődni) hanem akkor, amikor BIZTOSAN tudják, és bizony a belátott út hosszával, féktávval is számolnak tudatosan, és csak kismértékben lépik túl a sebességhatárt... Na az pl. érdekes érvelés lenne :)

cso zsi 2008.05.18. 21:08:42

" baszki 2008.05.18. 20:02:12
opel vectra?"
A Vectra C-ből bizony akad V6-os 3.2-es.

GiXXXer 2008.05.18. 21:26:13

Szerintem el kéne törölni a kgfb renndszerét, vagy megszigorítani pl. minimális önrész bevonásával. Akkor mindenki az első okozott balesete után megtanulna vezetni. És nem kéne táblákat kirakni, mert nem is merne autóba ülni sok gyökér.

B.GY. 2008.05.18. 21:33:23

Én még nem láttam óvodást kiszaladni templomból.Max.játszótérről.Ja és 2000 ccm től szalad a kocsi:)

cso zsi 2008.05.18. 22:03:05

Évekig jártam néhány 2,2-es autóval.
Lehet vele 50-nel, 130-cal menni.
Ha kellett, akkor többel is, bár nem szívesen.
Az biztos, hogy ahol az 1,4-es, 1,8-as autóimmal vissza kell kapcsolni egyet, ezekkel soha. Ha Bp-n beraktam 5-be, Füzesabonyig hozzá sem kellett nyúlni a váltóhoz. Elég volt a gázpedálon még nyomni egy kicsit.

Chris 2008.05.18. 22:24:48

ilyeb ****öt, mint aki ezt a *** cikket írta. É naz ilyet ****ném a ****ba.

registry 2008.05.18. 22:28:29

TheElf 2008.05.18. 21:00:11
Szerintem senki sem vitatja a szabályos közlekedés szükségességét és ehhez valóban javítani kellene a közlekedési morálon.
Mindössze arról van szó, hogy Magyarországon túl sok az indokolatlanul kihelyezett/kintfelejtett - elsősorban sebességkorlátozó - tábla, emiatt sokszor a valóban indokoltakat sem vesszük komolyan. Talán szigorúbban, nem gumiszabályokkal kellene előírni, hogy hova és milyen indokkal lehet táblákat kihelyezni. Fontos lenne az indokolatlan táblát elhelyezők/ottfelejtők felelősségre vonása is.

registry 2008.05.18. 22:34:50

TheElf 2008.05.18. 21:00:11
Érvként én elsősorban a gépjárműpark korszerűsödését hoznám fel. Hasonlítsuk csak össze a 20 évvel ezelőtti trabik, wartburgok, daciák stb. menettulajdonságait, féktávját akár egy mai suzukival. Az ABS-ről, kipörgésgátókról már ne is beszéljünk...

autosave 2008.05.18. 22:36:19

"Ha Bp-n beraktam 5-be, Füzesabonyig hozzá sem kellett nyúlni a váltóhoz. Elég volt a gázpedálon még nyomni egy kicsit."

Az ilyeneket meg jobbról balról kerülgetjük, mert lusta váltót használni, de automata váltóra már nem telik...

cso zsi 2008.05.18. 22:52:38

" autosave 2008.05.18. 22:36:19"
Azokkal a kocsikkal kevesen kerülgettek, bár főként Suzuki Swiftesek gondolták úgy, hogy a 15-20 évvel fiatalabb járművel megmutatják...
Ami 130-cal könnyedén veszi az M3-on a Gödöllő környéki emelkedőket, az 170-nel is megteszi. Amelyikkel vissza kell kapcsolni, 4.-be, netán 3.-ba, hogy a 100-at elérje ugyanott, az ne emberkedjen.
A mindenáron letolós 160 fölöttieket meg csak az árok korlátozza, a szabályok nem.

Shag_Beckur 2008.05.18. 23:34:12

registry 2008.05.18. 22:34:50

"Érvként én elsősorban a gépjárműpark korszerűsödését hoznám fel. Hasonlítsuk csak össze a 20 évvel ezelőtti trabik, wartburgok, daciák stb. menettulajdonságait, féktávját akár egy mai suzukival. Az ABS-ről, kipörgésgátókról már ne is beszéljünk..."

De az emberi reflex nem fejlődött közben. Van egy ésszerű határ, ahol az emberi reflexeket is figyelembe kell már venni. És a megnövekedett sebesség az m/s is nagyobb utat eredményez és ha jól tudom, féktávon négyzetes az arányosság. Hiába minden elektronika, még mindíg ember vezeti a járművet. És hibázni is tud és fog is. És ezért kell minimalizálni a kockázatot.

Shag_Beckur 2008.05.18. 23:39:26

TheElf 2008.05.18. 21:00:11

Na igen, az úgy már érdekes lenne. Én is észre veszem magamon, hogy az ismert úton dinamikusabban megyek, kanyarokat is "lendületből" veszem. Aztán pár pillanat múlva eszembe jut (ahogy volt is rá példa párszor), hogy a kanyar után lehet biciklis szembeforgalomnál, lassú traktor, lerobbant kocsi (bár nem rakta ki a háromszöget), hogy bármi lehet a kanyar mögött és úgy is kell vezetni, hogy ott is van. Tudjak rá reagálni. Mert hiába nem volt ott 10 évig semmi, lehet hogy pont most fog eltaknyolni ott egy biciklis az út közepére.

Kicsijoe 2008.05.18. 23:48:25

Bambano 2008.05.18. 18:57:08

Na,most beletapintottál.Anno két kocsi közt ment a vacila : Sigma vagy Galant.Szomorú tapasztalat vezetett a 2.0 motorhoz: keleteurópában az általam kultivált korú (2000 előtti) kocsikból 3000 köbcenti környékén igen ritka az olyan példány,ami nem húzza a véres belét kilométereken keresztül maga után.Galantból egy évig vadásztam 2,5-es manuálisra-nem találtam vállalható példányt.2.0-ból sem volt egyszerű.

Ugyanez a Stratusra is igaz.Nekem valahogy a 2000 köbcenti jött be,ez maradt.Mindig ilyen kocsikkal jártam.Sorrendben a szerelem kocsik az életemben: audi 80 gt coupe 2.2 '84,Porsche 944 '84,Mitsubishi Galant 2.0 '98.Most egy Stratus érkezik a családba.2.0 '97-es.

De ha most valaki azt mondaná,hogy tud egy tisztességes állapotú Sigmát manuális váltóval 700.000 környékén,max 200.000 km-rel,akkor azonnal kifizetem kp :)

Lincoln Continental · http://rotten.com 2008.05.19. 00:04:41

Nem értem a problémát, amikor az egylityis szuziban vérvörös fejjel ordít az állatja, hogy miért megyek előtte 30km/h-val... pedig láthatja, azért, mert az van a táblán, mint megengedett MAXIMÁLIS sebesség.

Ha én a 4,6 lityis motorral tudok szépen 30-al csurogni, akkor a szuzis kisköcsögök (meg a többi, "tuning" meg "racing" meg hasonló szánalmas feliratú matricás gyerekek) miért nem tudnak?

Mindegyik fontos ember persze és nagyon sietős dolguk van éppen. Mindig éppen...

registry 2008.05.19. 00:06:43

Úgy látszik, nem akarjátok megérteni a mondanivalóm lényegét: a túl sok indokolatlan tábla hiteltelenné teszi az igazán fontosakat is.
Példa:
Nagyon terjed Mo-n a helyiségtáblára kihelyezett 40-es, néha 30-as sebességkorlátozás. Miért nem lehet a táblát a falu egyetlen gyalogátkelője, iskolája előtt kitenni és utána rögtön feloldani.
Mint írtam, nem vagyok egy gyorshajtó típus. Elvárom, hogy a valóban balesetveszélyes helyeket (de csak azokat) előre jelezzék akár egy 30-as táblával, de nem fogok 2 kilométeren át 30-cal menni, csak mert a helyi polgármester így akarja...

Rocko- 2008.05.19. 00:25:31

explicit pina, Karotta, Mesterházy Lili.

Shag_Beckur 2008.05.19. 00:29:03

Szemezgetve a hét történéseiből:

Vasárnap:

Villanyoszlopnak ütközött egy motoros Zalában
Baleset a 4-es főúton - három sérült
Pirosnál a sínekre hajtott egy motoros - elütötte a vonat
Patakba hajtott egy rendőr Heves megyében - súlyosan megsérült

Szombat:

Elsodorta a vonat a sínre hajtó autót
Rendőrt gázolt, majd elhajtott a motoros
Újabb halálos baleset: falnak csapódott a 23 éves motoros
Halálra gázoltak egy 17 évest Budapesten

Péntek:

BKV-busz balesete - klinikai halálból hozták vissza a csecsemőt
Ketten meghaltak egy fának csapódó autóban nyíregyházán
Autó borult az Erzsébet hídon, BKV-busz ütközött - vezessen óvatosan

Csütörtök:

Kirepült az autóból és meghalt egy 19 éves fiatalember

Szerda:

Hármas karambol - nagy a dugó az M5-ösön
Karambolozott egy Combino - pótlóbuszok járnak


Ez nem hiszem, hogy normális lenne. Érdemes néha figyelni a híreket. Borzasztó.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.19. 00:34:39

registry: 20 évvel ezelőtt sem az autó volt a szűk keresztmetszet.

És a tábla nem a gyalogátkelőt kell, hogy védje és nem is 30ra kellene, hogy korlátozzon. Elsősorban Lakó-Pihenő övezetek kellenének, illetve ehhez hasonló, de kicsit enyhébb szabályozással üdülőövezetek. Ahhoz, hogy ezek működjenek, viszont kell az elkerülő.

Shag_Beckur 2008.05.19. 00:41:20

De nézzük tovább. Május 11-től.

Trolibusz karambolozott a fővárosban - négy sérült
Súlyos baleset Tiszafürednélű
Fiatalok csapódtak fának Izsáknál - a sofőr meghalt
Vonat és traktor ütközött Hajdú-Biharban
Gyalogost gázolt a 9-es busz - súlyos sérült is van
Halálos motorbaleset Beleden
Közlekedési baleset Gödöllőnél - egy súlyos, három könnyű sérült
Villanyoszlopnak vágódtak a motorosok - életveszélyben vannak
Kilenc sérült egy nyíregyházi balesetben
Gyorshír: Kamion ütközött vonattal Délegyházánál
Két kamasz halt meg a 31-es úton - gyorshajtás okozta a balesetet?
Négy kamion ment egymásba Szombathelyen
Halálos motorbaleset Budapesten - rosszul lett az áldozat?
Tragikus baleset a 41-esen - 16 éves fiú az áldozat
Elaludt a volánnál egy magyar kamionos Szlovákiában - súlyos baleset
Gázolt a 4-es villamos - villamospótlók járnak a körúton
Öt autó koccant az Árpád hídon
Döbbenet: cserbenhagyó gázoló ütött el két szemétszállítót Szegeden
Gázolt a HÉV Soroksárnál - késésekre lehet számítani
Kamionok csattantak össze Szegednél - teljes útzár
Súlyos sérüléssel járó baleset Pest megyében
Baleset az M5-ös autópályán - ketten meghaltak
Súlyos baleset a 8-as főúton
Súlyos baleset Szegeden - öten sérültek meg
Kamionokat ért baleset az M3-ason
Ittas rendőr okozott balesetet Zalában
Tragédia az M30-ason -borult, majd autója alá szorult a sofőr
Gyorsan hajottak - autóbalesetet szenvedett négy fiatal Kisvárdán
Baleset és részleges útzár az M5-ösön
Felborult egy autó az M7-esen
Gyalogosokat is elsodort egy elütött motoros a fővárosban
Frontális ütközés az 53-ason: a mentőhelikoptert is bevetették
Motorosbaleset Visegrádon - teljes útzár a 11-esen
Frontálisan ütközött két autó a 7-es főúton - teljes útzár
Úton gyalogló fiatalt ütött el egy motoros Papkeszinél
Halálra gázoltak egy lámpánál várakozó biciklist Budapesten
Két halálos baleset Szabolcsban


Stb stb.

Ez így Május 11 - Ápr. 26. Két hét termése. És volt amit kihagytam...

Rocko- 2008.05.19. 01:15:31

vagy nem tudunk róla.

pgpetike 2008.05.19. 01:27:40

Nagyszerű mindent ezekkel a táblázásokkal magyarázni, és az egészet úgy kezelni, hogy ennyire demagóg legyen.

Alapvetően szabálytisztelő ember vagyok, a legtöbb szabályt betartom. Így fordulhat elő, hogy az M5-ös bevezető szakaszán a város felé én vagyok az egyetlen ember, aki az 50-es tábla után olyan 55 környékén autókázik. Előznek is rendesen.

De mitől lesz valaki jó vezető? Attól, hogy az összes elmebeteg táblát betartja? Attól, hogy padlóig nyomja a gázt? Nem, leginkább attól, hogy tudomásul veszi, az út nem versenypálya és bizony alkalmazkodni kell. Néha előre kell lásd, ki az aki veszélyt jelent. A hetvenes éveit taposó papa a hungária belső sávjában 50-nel egerészve nem igazán a biztonság megtestesítője, pedig nem megy gyorsan.

Van néhány olyan szabály, amit be kellene tartani, és a legtöbben nagyívben sz.rnak rá, pedig ha más nem, legalább az udvariasság előírná:
-Jobbra tartási kötelezettség (aki tetvészkedni akar, menjen kívül - ez a kedvencem: ezért - ennek ellenére - a leggyorsabb sáv a hungárián a külső)
-Az indokolatlan lassú haladás a legtöbb külföldi országban szabálysértés - itt is, bár nem kimondva: "a forgalom ritmusát fel kell venni". Belgiumban büntetnek is érte.
-Irányjelző. A legtöbbeknek csak dísznek van.
-Visszapillantó tükör használata. Azt bizony a nők nagy többsége maximum sminkelési céllal használja.
-Sáv elfogyása esetén (erős forgalomban) zip-zár-módszer. Ez mindenhol működik, nálunk nem
-"Kereszteződésbe csak akkor lehet behajtani, ha azt el is lehet hagyni" - Ez rajtam kívül hányan tartják be?
-Mobiltelefon használata: "szintén nagy kedvenc" nézegessétek, hány rendőr telefonál kupakos autóban - elég sok. Persze telefonnal együtt ezek se tudnak vezetni.
-Záróvonal: a Kacsóh p. úti felüljáró elején a vidámpark mellett illúzió. Valahogy mindenkinek az utolsó pillanatban jut eszébe, hogy jajj én mégis az M3-ason akarok menni. Ugyanez érvényes a Koós K. sétányra is a ligetben. Én meg engedjem be a parasztját.
-A piros-sárga jelzés azért van, hogy az elindulásra fel lehessen készülni: nem a zöld jelzésnél kellene kotorászni az 1-es után.
-Busz-sáv: az enyém kék is nagy is, volvo is, mégsem érzem busznak, kár hogy ezzel sokan mások nincsenek így. Persze amikor a sávja elfogy szintén engedjem be, mert neki sokkal fontosabb dolga van.

A táblákról: van egy - azt hiszem csak elvi - szabály, hogy egy jelzőtábla oszlopra legfeljebb 3(!) darab jelzőtáblát lehet kihelyezni, mert ennyit tud egy átlagos ember 50-es tempónál biztonsággal felfogni. A West-End előtt a felüljáró elején az oszlopon 7 van. A tetejétől az aljáig. Ez normális. Ugyanez a Budaörsi út végén a város felé ugyanez a szitu, bár ott azt hiszem csak 6 van.

Aztán a nagy szakemberek - az indokolt tábláikkal - csak az M3-as autópálya gdöllői kihajtója előtt felejtettek kitenni bármiféle figyelmeztető táblát - és szalagkorlátot - arra vonatkozóan, hogy ott bizony esőben vízátfolyás van. A helyi rendőrök tudják, most már mi is, csak egy Vectrába került. Napi rendszerességgel borulnak be ott az autók a négy méter mély árokba. Talán ha valaki kipakolna egy 100-as táblát, meg egy csúszós út táblát némi eső+hó kiegészítővel megfűszerezve, az nem lenne gond. De nem, ott nem indokolt, mert ott csak naponta, kétnaponta borulnak, igaz, ha esik az eső. Az egyik barátomnak azóta nincs autója, mert 130-nál irányíthatatlanná vált. Szerencsére be voltak kötve, így csak az autót lehetett kidobni.

Aztán arra van ész, hogy a leendő M0-s északi szektorában az M3-as autópálya felőli két sávos felhajtó utat 60-as táblaerdővel borítsák (ugyan nem értem miért veszélyesebb ez, mint a belső 2 sáv), de arra nincs, hogy a Miskolci utcában levő iskola előtt legyen 40-es limit, mert ott csak fák takarják az esetleg az autó elé lépő gyereket.

És az vajon kinek a biznisze, hogy a fekvő rendőröket ezzel a rohadás piros betonkockával rakják ki. Ugyanis ez lehet, hogy nagyon ellenálló, lehet, hogy nagyon szép, de hogy ha egy kicsit is poros, akkor már nem látszik és 30-cal is neki lehet rongyolni (sötétben közvilágítás nélkül). Miért nem jó a gumi fekete-sárga, ami látszik, vagy miért nem lehet fényvisszaverőket rakni elé, hogy esetleg lásd is? Ez is a nagy jogalkotó zseniális ötlete??? Mert ők megcsinálják? Tudok olyan fekvő rendőrről, amit már harmadszor építenek újra, mert csak annyira lett magas, hogy a kollégám kombi Wartburgja fennakadt rajta (GYK: na az aztán se nem tuning, se nem alacsonyépítésű).

Nem, nem értek hozzá, nem tudom hogyan kellene csinálni, de azt tudom, hogy így nem.

Shag_Beckur 2008.05.19. 01:40:04

"Miért nem jó a gumi fekete-sárga, ami látszik, vagy miért nem lehet fényvisszaverőket rakni elé, hogy esetleg lásd is?"

Ha az az amire gondolok, akkor az csavarokkal van lerögzítve. A csavaroknak meg van az a rossz szokása, hogy kilazulnak, szóval rendszeresen figyelni kéne az állapotukat. Ahol ez nincs, ott a csavar kicsavarodik és szépen defektet okoz. Tapasztalat. Azóta jobban bízom a kövekkel kirakottban.

Fényvisszaverő nem lenne rossz ötlet, de én úgy vélem, hogy minden fekvőrendőrös szakasz előtt kint van a 30 + bukkanó tábla. Legalábbis ahol nem falusi (öntsünk egy kis betont az aszfaltra... az tenyleg veszélyes) fekvőrendőr van, ott én mindíg láttam.

pgpetike 2008.05.19. 01:51:48

Egyéb iránt az iszonyatos táblaerdőhöz kapcsolódóan, meg a szabályokról szólóan: a közlekedésünk sem jobb, mint az adórendszerűnk. A tavaly beküldött SZJA bevallások fele volt hibás, idén eddig csak a harmada. Nem, nem ennyire vagyunk hülyék, hanem ennyire sikerült túlszabályozni. Ugyanez igaz a közlekedésre is. Annyi a tábla, hogy egy részét be sem tudod tartani.

Volt egy érdekes kísérlet valahol Ausztriában. A kihelyezett táblák felét leszerelték. Csak az maradt, ami feltétlenül kell. És érdekes módon a balesetek száma csökkent. Vajon csak a véletlen műve?

Shag_Beckur:
A listádból idéznék: "Ittas rendőr okozott balesetet Zalában"
És vegyünk példát róluk? Nekik kellene betartatni, és betartani.
"Fiatalok csapódtak fának Izsáknál - a sofőr meghalt" Majd ha nem 30 - részben elcsalt - óra és "segített" vizsgák után kapnak jogosítványt egyesek, akkor nem lesz ilyen hír.

Egyébként hétvégén több a baleset. Ennek vajon mi az oka? A gyorshajtás, az ittas vezetés? Nem, csak ezt nem mondják, hanem a rutintalanság, a "nekem már 10 éves a jogosítványom, és már vezettem 5000 km-t a házunk és a nyaraló között, én már tudok vezetni" mentalitás.

Nekem a volt oktatóm két mondat mellett gratulált a sikeres (nem segített és nem megkent) vizsgáimhoz:
1. Az, hogy van jogosítványod, még nem jelenti azt, hogy tudsz vezetni, az csak azt jelenti, hogy jogodban áll vezetni.
2. Az autónk olyan, mint a mézeskalács... nap-mint-nap letörünk belőle darabokat.

Az első pont hatására vagy egy évig nem is nagyon vagánykodtam (most is csak képességeim határáig)

A másodikat tudomásul vettem, eredmény egy horpadt ajtó (nem ülök többet autóba fogorvos után és nem próbálkozom beállni garázsba), néhány karcolás az autó alján - fene a magas fekvőrendőröket. Egy törött lámpa - néha még a 30 is sok: szlovákia felüljáró, jég és hó, no meg a szalagkorlát. Egy tönkrement kerék, szintén 30 ónoseső, jött a padka.

Lassan tíz éve vezetek, nagyjából 4-500 000 km-em van. Két balesetem volt: egyszer benne sem ültem az autóban és nekitolatott a kamion, egyszer meg megálltam a zebránál, a mögöttem jövő viszont nem. Hozzáteszem egy korábban előttünk 30-cal cammogó maminak mondott keresetlen szavakat, aztán én megálltam előtte. Akkor most ki is a balesetveszéles? Ezek ellen a 30-as tábla sem véd...

pgpetike 2008.05.19. 01:54:19

A fekvőrendőrökre vonatkozóan: Bp. III. ker Szőlő utca, XIV. ker Deés utca, XIII, nem tudom milyen utca a Béke út 114 mögött. Egyetlen tábla sincs kint, mert 30-as zóna. Nem megyek többel de közvilágítás nincs, ilyenkor néha ennyivel kapom telibe őket. Szerinted?

egoista 2008.05.19. 09:38:48

2 megoldást látok a mai elvadulni látszó helyzet megoldására.

1) Sajnos egyre több lesz a vadparaszt, mert az a tapasztalat, hogy megússzák a dolgokat, akkóóó meg miééé ne?????? Az itt-ott hébe-hóba feltűnő traffipax nem megoldás. Bekamerázni, beradarozni minden olyan helyet, ahol kedves törvényszegő autóstársaink ki szokták élni magukat: kereszteződések, 4 sávosok, körforgalom, meg még egy csomó hely, ami most nem jut eszembe. Felőlem akár 50 méterenként kirakhatnak párat. Városon kívül meg mondjuk kilométerenként. És ne rendőr bácsi/néni döntse el, megbüntetik-e azt, akit rögzítettek, hanem automatikusan kerüljön kiszabásra a bünti, rendszám alapján.
És mindezt nem a szívatás mondatja velem. Kissé elegem van abból, hogy mindig a másik hülye fejével kell előre gondolkoznom: mikor rántja rám a kormányt index és körülnézés nélkül a másik sávból? Vajon megáll-e és megadja-e az elsőbbséget? Aki mellettem áll a kanyarodósávban, az téllleg kanyarodni akar, vagy arra gondolt, legyorsul, és beelőz, mert csak elindul az egyenesen jövőkkel? (oszt totál sértetten nyomja nekem a dudát, amikor otthagyom a francba, és beragad a kereszteződésbe a hülyéje………)


2) Minden táblát, lámpát, anyámkínját leszerelni, zebrákat felvakarni, egyedül a jobbkéz-szabály maradna. Tudományosan bizonyítottnak látszik, hogy ez műxik. Mindenki óvatosabb és megfontoltabb lesz. A gyalogos jobban körülnéz. Az autós lassabban megy, és szintén sasol körbe, mert halálos balesetet még a legelvetemültebb bunkók sem szeretnének okozni. Persze ehhez Magyarországon nem adottak a feltételek, mert ez csak lakott területen belül kivitelezhető, és akkor is csak abban az esetben, ha jól kiépített a falu/város elkerülő útja. Erre nálunk csak kb. 1000 esztendőt kell várni. Mert kb. a rómaiak Borostyánútja is minőségibb lehetett, mint ma itthon 1-2 út (pl. Gyál előtti 10-12 kilométer………. A puzzle nagyobb darabokból áll, mint az az út………)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.05.19. 10:07:48

Kedves kolbászoszsömle, mielőtt fikázol valakit, legalább a poszt első két szavát olvasd el, mert úgy kevésbé égeted le magad. :)

MrZed001 2008.05.19. 10:09:59

"A 4-es főúton csodaszép 2x2 sávos szakaszok vannak (rövidek ugyan, de legalább itt meg lehet előzni a sok kamiont). Na és eddig nem volt semmi tábla ott (tehát akkor a normál 90 a határ)"
Viszont amikor elkészült az első 3,8 km-es szakasz, akkor majd egy évig kint volt rajta a 40-es tábla. Az út minőségileg autópálya szintű, normális elválasztással (nem úgy, mint az M0!)
Mikor először mentem rajta sírva röhögtem (50-el belső sávban)
Mikor másodjára mentem, már nem röhögtem (mindenki 40-el ment, mindkét sáv)
Mikor harmadjára mentem, már csak röhögtem, mindenki leszarta a 40-es táblát, ez egy AUTÓÚT wazzze felkiáltással fixen 110-el ment a forgalom.
És ez nem önbíráskodás volt, hanem népakarat. Mert amit a többség jogosnak és morálisnak tart, az a jog és a törvény (pontosabban megfogalmazták ezt nekünk jogi órákon, meg a demokrácia meg minden ... csak errefelé próbálják beadni az embereknek, hogy az jogos amit a hatalmaskodók jogosnak vélnek ...).

fm! 2008.05.19. 11:04:02

" jani 2008.05.18. 17:06:46
EBEUSS: az, hogy az "egyetemben" az azt jelenti, hogy az épületben, de így nem használják. Helyesen: egyetemen, vagy másképpen főiskolán. Nem mondunk olyat, hogy "főiskolában"! Viszont furcs, mert az "iskolában"-t használjuk, az "iskolán"-t pedig nem igazán. Nehéz, de gyönyörű a magyar nyelv, érdemes Arany Jánost (felhívom a figyelmet: névrokonomat) olvasni. "

URAMISTEN... Huhh, hát ha ezt Laár András mondja még röhögök is rajta egy nagyot. Ezt az értelmi fogyatékost, ez kapott jogsit?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.05.19. 11:06:43

kolbászoszsömle 2008.05.19. 10:01:31

Szerkesztői jegyzet nélkül kitenni egyet jelent azzal, hogy a postban foglaltakkal maradéktalanul egyetértesz.

Rocko- 2008.05.19. 11:08:47

SilentSound · 2008.05.19. 10:07:48
egyedüli megfejtôként nem kapok legalább elismerést? :D

1977ex 2008.05.19. 11:20:04

jani kérlek mond hogy ezt ma te direkt csinálod. de ha nem akkor is gyere máskor, mert ilyet ember nem kap az arcába minden nap. azt hiszem az a bizonyos bank lecserélhetni simán emesét a mi janinkra. hétfő reggel ennyit nem röhögtem még emberi hülyeségen. ezt köszönöm neked jani. de kérlek mond hogy ezt tényleg direkt csinálod.....

kolbaászoszsömle 2008.05.19. 11:48:35

Ezt a fos cikket. Szar, demagóg duma.

fm! 2008.05.19. 12:06:11

Ez a post jó helynek tűnik megkérdezni egy dolgot, mert nem vagyok bent biztos:
ha egy lakott település kezdete táblán alul ott virít egy 30-as tábla, akkor az azt jelenti hogy:
A. az egész településen ennyi a maximális megengedett sebesség, az útkereszteződés NEM oldja fel, csak a település vége ill. a sebesség korlátozás vége tábla
vagy
B. az első útkereszteződésig ennyi a megengedett maximális sebesség, utána 50 km/h.

Kérem válassza ki! ;)

fm! 2008.05.19. 12:11:26

Ööö, előbb kérdeztem, mint olvastam:
(8) Ha a „Sebességkorlátozás” jelzőtáblát a „Lakott terület kezdete” jelzőtáblával együtt helyezték el, a sebességkorlátozás hatálya a teljes lakott területre kiterjed.

Johnny336 2008.05.19. 12:20:57

Ha olyan helyen mérnek 30-as táblánál, ahol tényleg balesetveszély van, pl. iskola, óvoda, templom (muhaha! - megnézném Pistikét, ahogy vidáman szalad ki vasárnap délután, a verőfényes napsütésbe a templomból, mert olyan jó volt a mise...), akkor minden jóérzésű ember kussolna. De érdekes módon senki sem azon hőbörög, hogy van 30-as korlátozás, hanem ahova kirakták azokat - rég elfeledett építkezés, roppant egyszerű kanyar. Az emberek elég nagy százalékban hülyék, és túlvállalják magukat (sajnos, nemcsak a közlekedésre értendő), ezért kell a túlszabályozás sajnos. Ha megtanítanának mindenkit rendesen vezetni, illetve egy minimális intelligencia, értelmi szint is meg lenne szabva a jogosítványszerzéshez, akkor sokkal kevesebb vadállat lenne az utakon legálisan.
Betartom a sebességhatárokat (pontosítva: megpróbálom mindenhol betartani - aki napi rendszerességgel vezet, és nemcsak a lakás-Tesco útvonalat járja be, az érti miről beszélek ezalatt), azonban ha olyan a hely, akkor lassítok - pl. nem minden iskolánál van kirakva 30-as tábla, mégis lelassítok 30-ra, és pásztázom a járdát, hogy Móricka mikor fut ki elém...

Nem szeretem az ilyen fajta postokat, amikor jön valaki, aki jogsi híján is jobban ért a dologhoz, mint azok, akik vezetnek. Aztán ontja magából a demagóg dumát!

pgpetike 2008.05.19. 13:03:30

Johnny336: Teljesen egyetértek veled!
Itt senki nem a speed-limit-ek ellen tiltakozik, hiszen azokra szükség van. De azok legyenek normálisan kitalálva, kezelve, hogy ne veszítsék el hitelüket, mint a Gyurcsány-kormány.

Hozzá kell tegyem, sok olyan hely van, ahol tudom, hogy van limitálás, látszólag lehetne is menni, de valamilyen harmadik ok miatt mégse. Ezeket egy átlagos intelligenciájú ember fel tudja mérni, fel tudja fogni, el is tudja fogadni. Ilyen kedvencem az M5-ös bevezetője a város felé. Valamilyen megmagyarázhatatlan okból a pálya a lakóházaktól kettő méterre van. Az út állapota, szélessége és minden lehetővé tenné akár a 90-100 km-es tempót is, de a házakban emberek laknak. Na azok lakjanak ott, akik ezen a szakaszon 200-zal mennek (mert van ilyen), lehetőség szerint 3000 ccm feletti motorral. Ennek ennél a tempónál gyilkos hangja van. Próbálj meg aludni.

Teljesen elfogadható az is, ha egy erősebb kanyarban országúton 60-ra húzzák le a tempót (mondom erősebb kanyarban, nem csak lézerrel kimutathatóban). Vagy egy kevésbé belátható kereszteződésnél 70-re viszik le a sebességhatárt. Nem is ellenkezem vele, helyette lassítok és készülök a hirtelenre.

De mondok egy példát, ami aztán végképp biztosítékot kiverő. Ha a Szentendrei úton haladsz kifelé, és Békás előtt elhagyod az utolsó kereszteződést, és ne adj isten, utat takarítanak a jómunkásemberek a kereszteződés után, akkor azt rendszerint ezzel a háromszögletű bakkal együtt szokták megtenni, amin van egy kerülési irány tábla (jó esetben a jó iránnyal), egy útépítés tábla és egy 30-as speed limit. Ami ott, és utána 3 méteren át érthető is. De a kresz úgy rendelkezik, hogy a feloldóig, vagy a következő kereszteződésig a tempót tartani kell. A következő kereszteződés uszkve két kilométer. Ez indokolt, jogos, elfogadható? Hát akinek csak egy pici esze is van, az az ilyenre nagy ívből szarik. Kikerüli a jómunkásembert majd ismét visszaáll 70-re, mert az a normális. Ezt ki ellenőrzi, ki gondoskodik arról, hogy ilyen tábla ne legyen?

Vagy a KRESZ előírja: "A közút kezelője köteles arról gondoskodni, hogy a közút biztonságos, karbantartott állapotban, annak közvetlen környezete karbantartott állapotban legyen".
"Ha a közút megsérül, a közút kezelője köteles annak kijavításáról haladéktalanul gondoskodni"

Igen, ezek a kreszben benne vannak. Nem szó szerint így, de benne vannak (a kulcsszavak stimmelnek). És senki nem tartja és tartatja be. Ugyanis nálam a haladéktalanul egy-két napot jelent, nem hónapokat, a kijavítani pedig nem 30 km-es korlátozást jelent.

A rendőr nem kérdezi meg tőlem, hogy van-e pénzem új fékbetétre, kötelező biztosításra, eü ládára, vagy új gumikra. Ha ezek nincsenek rendben, nekem reszeltek. De hallott már valaki olyanról, hogy egy közútkezelőt azért kaszálnak el, mert kátyús az út, amin közlekednünk kellene??? Nem, mert a magyarázat: nincs rá pénz. Hát nem érdekel. Minden egyes liter benzinben adót (útalap) fizetek azért, hogy az utak rendben legyenek. A súly- (bocs teljesítmény-) adót azért fizetjük, hogy a lakóterületünk útjai rendben legyenek, és nem új audira, nyaralóra, külföldi utazásokra. Na ezt kezdje valaki feszegetni. És utána próbálja nekem megmagyarázni, hogy ez mind jogos...

Shag_Beckur 2008.05.19. 13:30:20

Na folytassuk hétfővel:

Meggondolatlanul előzött a 40-es táblánál: életveszélyesen megsérült a BMW-s
Kerítésnek csapódott egy kisáruszállító a XVI. kerületben
Letaszította a motorvonat a sínekről az elé hajtó autót
Hármas karambol figyelmetlenségből
Fotó! Bennégett a sofőr egy baleset miatt kigyulladt autóban
Gyermeket gázolt egy autó - életveszélyes az állapota

És még csak fél kettő van...

Johnny336 2008.05.19. 13:49:06

Pont szombaton hallottam a hírekben, hogy a zéró tolerancia meg új határok úgy néz ki idáig beváltak, ugyanis 2008.01.01-től 2008.04.30-ig 152-vel kevesebb közúti halálos áldozat van, mint 2007 hasonló időszakában.

Idáig 402-en haltak meg! Havonta 100 ember!
Ez is rettentő sok. Nagy részüket hivatalosan gyorshajtásra kenik - csak azt nem mondják, hogy relatív gyorshajtás. Nem megfelelően választanak sebességet. 90-es táblánál 80-al venné be a kanyart, de elszáll. Korlátozás ilyen helyeken miért nincs? Vannak köztudottan baleseti gócpontok lakotton kívüli főutakon. Ott miért nincsen korlátozás? Ott miért nem fotóznak? Ott miért nem szedik ki egyenként azokat, akik renitens módon szarnak a felelősségteljesen közlekedőkre?!
Miért olyan helyen van korlátozás, ahol az épeszű ember tudja, hogy nincs értelme, tehát minimálisan, de átlépi?
Kedvenc példám a 31-es út. Kanyarog, rossz minőségű, mindenhol kereszt és/vagy virágcsokor az út szélén. Elég kevés helyen van 60-as korlátozás, pedig van sok kanyar, ami csak annyival vehető be biztonságosan egy átlagos autóval.
Valahogy mindig odajutok ki, csekély értelmi képességemmel, hogy ezek a szabályozások csak államibácsi gazdagodására szolgáló látszatintézkedések...sajnos, aki ténylegesen, ész nélkül gyorsan hajt és balesetet okoz, az valahogy megússza...

M. 2008.05.19. 18:53:54

fm!:

Tudtommal az A a helyes, vagyis ahol a települést jelző tábla alatt van a 30-as, ott elvileg az egész településen 30 a max. de:

1) Javítsatok, ha tévedek.

2) Ha tényleg így van, akkor ez tipikus példája az értelmetlen 30-as táblázásnak olyan helyeken, ahol muszáj átmenni a falun, mert nem nagyon lehet másfele menni (nem is tartja be senki).

Az ott élők nyugalmának biztosítására van tuti sebességkorlátozási módszer. Drágább, mint a tábla, de mindenki betartja. Úgy hívják: fekvőrendőr... Ha egy önkormányzat komolyan gondolja egy utca védelmét a száguldozóktól, ezt tegye ki, ne a táblát. A főutcán pedig hadd menjünk már 50-nel, ha lehet...

M. 2008.05.19. 18:57:07

Ha más is írta már a fekvőrendőrt, akkor +1 szavazat. Félig magyar nemes vagyok (csak írok, nem olvasok). :-)

cso zsi 2008.05.19. 19:08:13

" pgpetike 2008.05.19. 13:03:30

Ilyen kedvencem az M5-ös bevezetője a város felé. Valamilyen megmagyarázhatatlan okból a pálya a lakóházaktól kettő méterre van."
Amikor ott még villamos, vonat, és busz is járt.
hampage.hu/kozlekedes/sinek3/nagykorosi-80.jpg

Shag_Beckur 2008.05.19. 19:29:28

cso zsi 2008.05.19. 19:08:13

Jó sűrű volt akkoriban a menetrend :D

cso zsi 2008.05.19. 20:16:55

Ha visszakeresel a Hampage. hu-n, akkor a képaláírás valami műszaki hibára utal. Én úgy tudtam, onna valami házsor is elkerült, ami nem biztos, de az M3-as bevezetőnél tuti, hogy amin most gurulunk, ott 30 évvel ezelőtt mások még aludtak.

Shag_Beckur 2008.05.19. 20:51:50

cso zsi 2008.05.19. 20:16:55

Vicc volt.

Johnny336 2008.05.19. 22:24:27

A linkelt kép szerintem a Határ út.

M3-as jelenlegi vonalán nem járt soha villamos, csak keresztezte, a 65-ös viszonylat. Ott lakom, még látni néhol a síneket.

Egyébként én csak ajánlani tudom a hampage.hu oldalat, gyönyörű 50-100 éves képek is vannak, összehasonlítva a jelenlegi (2000-es) helyzettel.

cso zsi 2008.05.19. 23:34:00

Johnny. Lehet, hogy félreérthetően írtam.
A linkelt kép a néhai Nagykőrösi út. Az M3 jelenlegi nyomvonalán házak álltak. Ez biztos, mert rokontól kisajátítottak, és Káposztán kaptak helyette egy panelt.

fm! 2008.05.20. 08:08:11

"M. 2008.05.19. 18:53:54
fm!:

2) Ha tényleg így van, akkor ez tipikus példája az értelmetlen 30-as táblázásnak olyan helyeken, ahol muszáj átmenni a falun, mert nem nagyon lehet másfele menni (nem is tartja be senki)."

Pl. 86-os út, kerülőút nincs, kénytelen vagy arra menni. Csorna-Győr között van vagy 5-6 olyan falu, amin vagy 30-as vagy 40-es korláttal lehetne átmenni. És itt természetesen szoktak mérni. Ezért szoktam általában minden falu előtt beállni egy kamion mögé, aki magasról sz@rja le a korlátot, úgyis tudja CB-n, hogy van-e trafi. Szépen átmegyünk 60-70-el, utána előzés és jöhet a következő kamion. Mert hogy azt 100 méterenként találok ezen az úton, az biztos... :)

Riska 2008.05.20. 08:25:27

"semmiben nem fogadja el, hogyha neki kicsit nehezebb most, hogy mindenkinek sokkal jobb lehessen hamarosan, látszik ez az egész országon."

Te véresszájú szocialista, nem bírod ki vazzeg hogy az aktuálpolitikai helyzetet ne vedd bele a leveledbe? Jó adag észosztást írtál, igazad van a kresz részében, de tudod kinek lesz sokkal jobb az országban hamarosan? Senkinek! Azt a bizonyos szürke fátyolt szedd már le a szemed elől, mielőtt ilyeneket írsz!!!

tangara 2008.05.20. 11:37:15

Szép ez a statisztika, miszerint a 0 tolerancia miatt csökkentek a balesetek, tavalyhoz képest. Halkam jegyzem meg, 2008 első negyed évében, amikor nem volt 0 tolerancia, is csökkentek a balestek a tavalyihoz képest. A balesetmegelőzés fontos. Nem akarok egy gyereket elütni. erre jó módszert láttam mostanság, az iskola diákjaiból szerveztek egy zebraőr brigádot, kukásmellény, mobil stop tábla, vannak vagy 8-an. messzirő látszanak, csak akkor állítanak, ha elég ember összegyűlt a zebrán. eleinte volt rendőr, autósok lassítottak miatta. Már nincs, de megszokták. Műkdöik. Ezen módszerrel egy általános iskola környékét prímán lehet biztosítani. Ja, egy tábla sincs, hogy lassíts, mert éjjel 10kor nyilván nem fognak kölkök rohangálni a zebrán. Nem mellesleg egy autós sem ideges, mert gyerekekről van szó.
30+ trafi minden faluba? Minek? Traktor nem mehet főútra, bicikli sem, csak gyalogos kóvályoghat ki. Na ezt kell megoldani. Látható legyen, biztonságos legyen. Mondjuk középső járdasziget. Vár, félig átmegy, vár, teljesen átmegy. ez elég biztonságosnak tűnik. Inkább legyen trafi, azér az pénzt is hoz. Rakjunk ki inkább fekvőrendőröket, amin átmegy a paraszt, és egyből gurulhat a falu saját műhelyébe nem? Az is hoz pénzt. Legyen kapásból behajtási díj. Úgyse tudsz kerülni, fizess köcsög, ha már erre jösz. Ja, ez már pesten megvan...
Amelyik barom a kanyarban áll meg, az meg is érdemli. Ui, ő a szabálytalan, ráadásul nem is kicsit. Hagy ne számítsak már arra, hogy valami hülye a kanyarban cserél kereket!
Valahol feljebb olvastam, hogy cipzár módszer... hát igen, nagyon hiányzik. Meg leszokhatnánk már arról, hogy a jobb oldali sáv megszűnik. Hogy a picsába lehet így jobbra tartani? Ráadásul ha végigelőzöm egy ilyenben a sort, akkor én vagyok a paraszt. Pedig, ha a végén működne a cipzár, és feltöltenénk mindkét sávot, semmilyen stressz nem lenne.
És ez csak néhány dolog.
Örüljünk, hogy korlátoznak, menjünk mindehol 30al. Ez az! Megcsináltuk!

M. 2008.05.20. 11:51:06

tangara:
Pont az ilyen, gyerekekből szervezett zebraőr brigádról írtam a népnevelős topikban. Csak mi azt még az átkosban csináltuk, és mellény helyett úttörő-nyakkendőben. (Biztos van itt olyan, aki volt még úttörő.) Jó olvasni, hogy azért ma is működik.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása