Azért kíváncsi volnék arra, hogy egy rendőr mennyivel honorálná ezt a kedves kis üzenetet.
Rossz féklámpa
2008.05.20. 10:09 :: SilentSound
A ma reggeli röhögésadagunk megvolt Luckye jóvoltából, aki elküldte nekünk az alábbi két képet. Autós backdoor üzenet (szó szerint). Nem is tudunk mit mondani, csak elképzelni, ahogy este 11-kor valaki elolvassa az üzenetet, miután kifejelte a saját szélvédőjét. Nem volt szívem még a rendszámát sem olvasható állapotban hagyni, annyira feldobta a napomat. Csak aztán nehogy valakiét egyszer nagyon elrontsa...
83 komment
Címkék: biztonság autó hülye veszélyes lámpa
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Paladin 2008.05.20. 10:15:02
elsőzni ősi román szokás
Zoli 2008.05.20. 10:15:28
Hózentróger 2008.05.20. 10:15:34
Förszt amúgy...
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.05.20. 10:20:27
fm! 2008.05.20. 10:21:10
autosave 2008.05.20. 10:40:12
persze biztosan csak parkol, soha sem megy vele :D
mxplanet 2008.05.20. 10:46:26
Johnny336 2008.05.20. 11:02:53
labinyul 2008.05.20. 11:05:39
PD 2008.05.20. 11:09:54
Megpróbáltam kevésbé forgalmas helyen menni, messziről már lassítani és vészvillogót használni. a városban volt necces a helyzet, érdekes módon egy passatos fogta mi a helyzet, és úgymond fedezett. :)
Az autópályán már nem volt annyira vészes a dolog, óvatos vezetéssel, viszonylag fékezés nélkül lehetett menni. Leérve első dolgom volt, hogy szerelőhöz elvigyem a kocsit.
pwpw 2008.05.20. 11:10:58
PD 2008.05.20. 11:15:29
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.05.20. 11:18:27
mxplanet 2008.05.20. 11:18:42
ők ne mellenőrzik?:)
vajk 2008.05.20. 11:20:08
Hogyan csereled ki? Te tartasz csavarhuzot a kocsiban?
vajk
PD 2008.05.20. 11:26:38
Szerintem mindenkinek a saját érdekes, hogy legalább a saját autójában az ilyen alapvető dolgokat meg tudja csinálni.
Johnny336 2008.05.20. 11:28:49
ex-dr. vuk 2008.05.20. 11:33:21
Ugye.
(kiveve kerekpar, segedmotoros kerekpar)
1977ex 2008.05.20. 11:33:59
megyakocsi 2008.05.20. 11:35:45
értelmetlenségi 2008.05.20. 11:36:49
thob 2008.05.20. 11:43:58
amennyi idő alatt megnyitotta a wordöt, beírta, kinyomtatta, eltépte félbe, celluxot keresett, kiment, felragasztotta... nos, ennyi idő alatt megkérhetett volna valakit, hogy legyen kedves kicserélni az izzókat.
ha egyáltalán ez a baj és nem komolyabb.
PD 2008.05.20. 11:46:13
1977ex: a franciakulcs helyett nekem egy másra ne jó kormányzár van. ;)
Secnir 2008.05.20. 11:50:41
sok-sok anyázás után jöttem rá, mikor egy este beálltam a garázsba, asszony nem kapcsolta efl avillanty, és rájöttem, hogy valami hibádzik.
a fény.
persze másnap izzócsere.
este megint garázsba be. ott megint sötét. anyád.
gyorstalpaló kurzus (ketttesgolf gépkönyvének tanulmányozása) és kábelellenőrzések sora után derült ki, hogy a sebváltó alján két buzi csati közül az egyik lecsúszott. kb 3 perces munka volt...
karlmann 2008.05.20. 11:51:36
majdazteneldontom (törölt) 2008.05.20. 12:30:33
Nyomek 2008.05.20. 12:31:56
Az izzócsere "modern" kocsikon télleg gáz. Scénicen 40 perc az első izzócsere autószerelőnek! (féklámpán még nem kellett izzót cserélnem)
., (törölt) 2008.05.20. 12:32:20
Demerol 2008.05.20. 12:35:11
Én viszonylag jó ötletnek tartom ezt a
kiírást (az igaz, hogy lehetett volna nagyobb is :-) és egyetértek azzal is, hogy a legtöbben nem is foglalkoznak ezzel, úgy közlekednek a mindenhol. De megjegyezném, hogy egy igazán modern, felsőkategóriás autóban öltönyben, nyakkendőben izzót cserélni... Hát nem egyszerű feladat még a hátsó lámpa se. (Az első lámpákról meg ne is beszéljünk, főleg ha Xenon izzók vannak benne :-)
Secnir 2008.05.20. 12:39:47
Demerol 2008.05.20. 12:42:45
majdazteneldontom (törölt) 2008.05.20. 12:43:59
bervas · http://mt10.blog.hu 2008.05.20. 12:45:46
A 8 éves kis traktoromban még szerszám se kell a hátsó izzók cseréjéhaz. Megy puszta kézzel, minden kárpitbontogatás nélkül. Első égők dettó.
Kis autó, egyszerű autó.
PD 2008.05.20. 12:46:00
De egy átlagos pógár középkategóriás, igazán modern autóban ezt megoldja 500 Ft-ból saját maga.
Demerol 2008.05.20. 12:46:21
Bedi 2008.05.20. 12:47:09
Ennyi idő alatt ki is cserélhette volna.
Johnny336 2008.05.20. 12:48:17
De ez egy B Corsa. Ne mondja senki, hogy ebben is űrtechnika szintű a hátsó fényszórótest illetve foglalat megoldása! Kiveszed, beteszed az újat és kész...
Demerol 2008.05.20. 12:49:26
PD: Látom, a kisebbségi komplexusod előjött. :)
Nem a nagy lóvén volt a hangsúly, de lehet, hogy én írtam félreérthetően.
....De sebaj :)
Demerol 2008.05.20. 12:50:57
PD 2008.05.20. 12:54:08
Azzal csak magamat blamálnám, ismétlem nem a pénz miatt. Elhiszem, hogy az autósok többsége egy izzó kicserélésére is alkalmatlan, vagy mert műszaki analfabéta, vagy az isten teremtett neki igazán modern felsőkategóriás autót, csak mellé agyat nem! :PP
Szóval egy felsőfokú műszaki végzettséggel (középfokúval is) illik tudni kicserélni egy izzót. Még öltönyben is.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.20. 13:00:22
Ezt a kiírást meg nem értem, mivel ha kinyomtatni volt idő, akkor legalább villamosságishoz is lett volna idő elugrani. Mindegyikük vállalja az ilyet soron kívül.
Lehet fékkapcsoló hiba, izzóhiba, vezetékszakadás, csatlakozó, vagy simán biztosíték.
Demerol 2008.05.20. 13:04:36
"Szóval egy felsőfokú műszaki végzettséggel (középfokúval is) illik tudni kicserélni egy izzót. Még öltönyben is. "
Ezt megemlíthetnéd a könyvelőknek, jogászoknak, orvosoknak, könyvtáros néniknek is. Hátha előjön a műszaki vénájuk. :D
Na, jó.... egy kicsit elkanyarodtunk az eredeti témától. Szóval szerintem rövid időre senkitől sem tartom rossz dolognak ezt a kiírást. De csak rövid időre.
enen 2008.05.20. 13:07:34
PD 2008.05.20. 13:10:41
Mint írtam, én is voltam olyan helyzetben, hogy nem volt féklámpám, de ha azelőtt olvasom ezt a post-ot, lehet én is írok gyorsan egy papírost a hátsó szélvédőre, persze csak rövid időre, ideiglenesen.
Egyezzünk ki abban, hogy féklámpa nélkül fellelőtlenség és öngyilkosság autózni. Minél előbb javítani vagy javíttani kell a problémát, akár izző, vezeték vagy kapcsoló a hiba.
Egyébként érdekes eset lenne, ha valaki hátulról belekoccanna. Mondjuk pirosnál.
Suzukis 2008.05.20. 13:16:03
Van jó pár 'modern' autó persze, amin nem egyszerű, DE akkor is kötelező, nem véletlenül találták ki a féklámpát.
Izzókészlet úgyis kötelező, szerszámot nem tudom, de melegen ajánlott azért mondjuk egy csavarhúzó meg pl. egy kombinált fogó. (Kinek-kinek kocsitól függően.)
Két jó okot is tudok mondani, amit még a másikat lesz@ró emberek is értékelhetnek:
- rendőr (ha észreveszi és foglalkozik is vele) keményen megb@szhat érte ha nem ég a lámpa,
- ha ilyenkor beléd megy valaki hátulról és van annyi esze hogy helyszínelő rendőrt hívjon, akkor szépen bezuggat, hogy nem volt féklámpád, és máris Te vagy a hibás... (Vagy 50-50% , vagy 100% a Te hibád kb. a körülményektől függően.) Azért az már nem mindegy...
Ja, az én sz@r, szutyok, elavult stb.-nek elmondott swiftemen kb. 5 perc egy bármilyen izzó cseréje...
Macilaci 2008.05.20. 13:29:07
Kicsi baba ! Akkor jelentsél ki ilyet ha már próbáltad !
Kifejezetten műszaki (nem autoszerelő) végzettségem van, de egy Focus II első lámpa cserébe szerszámokkal felszerelve sem mertem belefogni. A szervizben izzó árában cserélték ki. (nem 10e-ért) Mivel lelki betegséget okozott, hogy nem tudok rájönni egy amúgy szerintem szükségszerűen házilagosan is kivitelezhető dologra, ezért kértem árulják el a titkot, hogyan lehet hozzáférni a kupakhoz ami az izzót rejti a lámpa hátulján. 3.-ra elárulták. Az egész lámpát kell ELŐREfelé kiszerelni, amit végső soron csak egy torx csavar (ugye ilyen csavarhúzó is van mindenkinél...) és két műanyag patent tart. Korábban Focus I-nél szivtam, ott két letörött fülecske bánta a kisérletet. (ezért vittem a multkor mégis szervizbe égő pofával)
A titok nyitjával felvértezve tegnap sikeres műtétet hajtottam végre a másik lámpán ami meg most égett ki. Tényleg 10 perc volt az egész. De ha nem tudod mit, hol, akkor órákig is el lehetne nézegetni. (főleg hogy még annyi hely sincs hogy láss valamit)
Szóval mai autónál nem evidencia hogy magadtól vagy akár a tök béna "direkt ne tudd egyedül megcsinálni" tipusú user manuálból meg tudsz csinálni akár ilyen egyszerű dolgot is. Nem akarják hogy tudd. (a szervizes mondta)
A topic inditó képre én is azt mondanám, hogy jó védekezés az autopályán 0 követési távolságra lihegő parasztok ellen.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.05.20. 13:31:16
hátul csomagtér ki, kárpit tépőzárral kinyit a lámpa mögött, saru lehúz, foglalat elforgat, kivesz, égőcsere visszatesz, visszaforgat, visszasaru, visszatépőzár. kb ilyen gyorsan mint ahogy leírtam.
Aki kérdez, Bolgár György 2008.05.20. 13:32:41
De ugye ha emiatt s..gbek..r egy IFA akkor nem leszel felháborodva.
Végül is ez csak a Te és a családod élete. Az meg le van szarva ugye?
Mekkora ökör vagy és még mutogatod is magad.
PD 2008.05.20. 13:34:19
"Szerintem mindenkinek a saját érdekes, hogy legalább a saját autójában az ilyen alapvető dolgokat meg tudja csinálni. "
Az én kocsimban is majd háromnegyed óráig tartott míg első alkalommal kicseréltem az első fényszóró izzóját. Másodikra már 5 perc alatt megvolt. Érdekes módon az én kocsimban is torx, műanyag pattintófül és előrenyomni, pedig nem Ford. A rendszert kell megtanulni, nem a különböző kocsitípusokat. :)P
Demerol 2008.05.20. 13:36:11
Suzukis: ebben igazad van, de nem mindenkinek van "sz@r, szutyok, elavult stb.-nek elmondott swift" -je. (Csak a Te szavaidat kopiztam.)
Suzukis 2008.05.20. 13:40:29
a sz@r... annak szólt, hogy milyen ócskának mondják, aztán érdekes módon néha a modern kocsikban látni olyan megoldásokat, amit el kellett volna már régen felejteni.
Szóval, igen - akár nehéz cserélni, akár nem, sajnos muszáj és mindenkinek a saját jól felfogott érdeke.
Akinek nem megy s.k. az legfeljebb rá van szorítva hogy emiatt szervizbe menjen.
Demerol 2008.05.20. 13:43:31
Pável 2008.05.20. 13:55:42
Amúgy Puntoban elég ratyi a hátsó oszlop, tolatólámpa minden kátyú után 50% eséllyel elromlik/megjavul, elvileg nem csak nekem, típustársak is ezt mondták. Féklámpa egyszer adta meg magát (nem az izzó), amíg szerviz felé mentem, óvatos voltam, piros lámpánál is messziről lassultam, mégis előre jött üvöltözni egy idegbeteg. Nem tudom, ilyenkor mi lenne a jó, hátsó ködlámpa felvillantására gondoltam pl., de az meg gondolom sokakat "vakítana". Szerintetek?
PD 2008.05.20. 14:01:41
Johnny336 2008.05.20. 14:06:52
Én is szoktam villogni, ha valaki fényszóró nélkül jön szembe lakotton kívűl. Bár tegnap megvillogtattam a ködlámpámat egy mögöttem haladónak, mire ő nagy gázzal mellém jött az 2/A-n, és nézett át csúnyán, hogy mi a faszt akarok. Nem esett le, hogy a fényszórót jeleztem.
Lehet mondani, hogy mi a faszt villogok másra, mi közöm van hozzá? Semmi, de inkább én szóljak neki, mint a rendőr. Én nem büntetek érte, csak jófejségből felhívom a figyelmét.
cso zsi 2008.05.20. 14:25:20
Az autógyártók elég régen gondoltak a hülyékre, ezért sok lámpából mindkét oldalra jutott. Kicsi a valószínűsége, hogy mindkét lámpa egyszerre égjen ki, bár már szedtem szét egy ilyen blődség miatt féklámparendszert.
A ködlámpába ugyanúgy 21 wattos izzó kell, mimt az indexbe, és a féklámpába.
Nem vakít jobban, csak ha folyamatosan világít az is.
N 2008.05.20. 14:25:22
Egy fontos dologra felhívnám a figyelmet: a Corsa egy tipikus női kocsi, és a felirat elkészítésének a módja sem tanúskodik magasszintű számítástechnikai ismeretekről ;), Nálunk is ki van adva ukázba, ha BÁRMILYEN probléma van a kocsival, az asszonynak egy teendője van a hibával kapcsolatban: telefonálni, akár a világ végéról is. Még kereket sem cserélhet. Jobb a nagyobb bajt megelőzni.
Ivan Kozirev 2008.05.20. 14:26:23
Péter 2008.05.20. 14:29:53
Nekem I-es vw jettám van. Pofon egyszerű az izzócsere, még szerszám se kell hozzá. A németek 1982-ben nagyon jól meg tudták oldani...
Hátsó lámpa: csomagtartó felnyit, műanyag patent megnyom, lámpatest kivesz, izzó kicserél, visszapattint... kb. 2 perc, de abban benne van az is, hogy megkeresed az izzót a csomagban.
Fényszóró: motorháztető felnyit, csati lehúz, gumisapka leszed, izzórögzítő elfordít, izzó kicserél, retesz visszarak, sapka vissza, csati vissza. kb. 3 perc.
Zsiguli: (régi, kereklámpás): sajnos bénán van megoldva, ki kell csavarozni az egész fényszóró betétet az izzócseréhez, és a kocsik kora miatt már a csavarok be vannak rozsdásodva. A hátsó lámpa se olyan jól hozzáférhető...
Viszont, amin ki voltam bukva: vizsgára vittem a volkswagenemet. Előttem állt a sorban egy Renault Thaliával egy úr. Nem volt jó a ködlámpája, és azt mondták, hogy addig nem engedik át a vizsgán, amíg ki nem cseréli. Mondom, segítek neki kicserélni. (H1-es ködlámpa). A fél lökhárítót (sic!) szét kellett szerelni (műanyag takaró elemek alul, patentokkal), és úgyis csak hanyatt fekve a kocsi alatt, vakon tapogatózva tudtam hozzáférni a lámpatesthez. Végül 15 perc alatt kicseréltem az izzót, de a kocsi tulajdonosa aszem ezt nem tudta volna megcsinálni. Na ilyen kocsikat nem engednék kereskedelmi forgalomba. Az izzóknak könnyen hozzáférhető helyen kell lennie, nem csak aknáról/hanyatt fekve/fél lökhárítót lebontva.
Xenon: (hivatalos nevén fémhalogén gázkisüléses lámpa): hasonló rögzítése van, mint a legtöbb halogén fényszóró izzónak, csak jobb szigetelésű a csatlakozó a nagyobb üzemi feszültség miatt. A fényforrás élettartama jóval nagyobb, mint a szokásos halogén izzóké, ezért ritkábban kell cserélni.
Jó ötletnek tartom a gyári kivitelű LED-es hátsó lámpatesteket, ugyanis én még életemben nem láttam normális üzemeltetés mellett kiégett LED-et. (V-ös Golfokon, Passatokon pl. ilyen van). Ezek a lámpatesek még a hanyag, nem-odafigyelő tulajdonosoknál is megbízhatóan működnek hosszú évekig, feltéve, ha nem törik össze a lámpát.
portások kedvence 2008.05.20. 14:29:55
Lacaca 2008.05.20. 14:35:28
Ezen kívül valaki árulja már el, hogy pontosan melyik típust szerelik xenonos féklámpával?
Pável 2008.05.20. 16:11:18
Előírás szerint hogyan ellenőrzöd a féklámpádat elindulás előtt, egyedül? Van egy féltéglád az ülés alatt? Amúgy én még soha nem láttam, hogy valaki 5x körbejárta volna a kocsiját induláskor, hogy minden lámpa minden funkcióját ellenőrizze, pedig láttam már pár elindulást...
1977ex 2008.05.20. 16:35:14
107! 2008.05.20. 17:15:05
Ami az izzócserét illeti. Nem kell hozzá semmilyen szerszám, hogy egy nem túl régi autó hátsó izzóit kicseréljük (kis műanyag csavarokkal vannak rögzítve, amit kézzel lehet tekerni). Ráadásul mindenből kettő van, tehát ha már egyik sem világít, megérdemli a hanyag gazdi, hogy busszal mennyen dolgozni. Régebbi autóknál meg amúgy sem árt a szerszám, és a KRESZ is előírja, hogy az izzókészlethez szerszám is kell, ami lehetővé teszi azok cseréjét. Sőt régen a jogsiszerzésnél volt olyan, hogy Biztonságos Üzemeltetés, ahol meg is tanították hogyan kell megoldani.
mostméé? 2008.05.20. 18:22:08
Nyilván nem rossz a féklámpa, csak ez egy aranyosabb forma arra, hogy "ha ezt el tudod olvasni, túl közel jöttél"
autosave 2008.05.20. 18:50:11
sokkal esélyesebb a biztosíték/fékkapcsoló. Na ez utóbbit nem cseréli ki senki az út szélén. Más kérdés, hogy ekkor csak emelve vontatható vagy rúddal vagy trélerre kell rakni. Féklámpa nélkül egy métert sem.
Ja és rögtön nem biztos, hogy a hátsó a hibás, ha belerohannak...
cso zsi 2008.05.20. 19:09:06
Mit is mondhatnék.
Szoci autókon nőttem fel, de az utóbbi időben nyugati kocsik vannak alattam.
Ezekből jónéhányban van fedélzeti komputer, ami azonnal jelez, ha lámpahiba van. Ma már tök egyszerűnek mondanám azt az elektronikát, amit az 1984-es Audiba beleraktak. Mégsem látok a mai autókban ilyet.
Lámpaellenőrzés egyedül:
a féklámpán kívül az összes ellenőrizhető a kocsi körbejárásával, a féklámpát a mögötted állóról visszaverődő fény segítségével tűző napsütésben is lehet ellenőrizni.
Teherautón is. (25 méteres kamionon nem, de az nem is egyemberes.)
Ha jól látsz, tényleg nem kell kiszállni a kocsiból egyik lámpa vizsgálatához sem.
cso zsi 2008.05.20. 19:37:48
Még nem látni a gyári ledes lámpákat kiégve.
Viszont a páréves ledes gyári pótféklámpák igencsak le vannak amortizálódva.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.20. 20:24:05
Az indexet meg a riasztó ellenőrzi, amikor kinyitom a kocsit a távval :D
HobbiFutó 2008.05.20. 20:48:40
Egyébként pedig, igen csak bele kell mászni a kis corsa seggébe, hogy ezt a feliratot el tudjuk olvasni...
Péter 2008.05.20. 21:03:35
Nagyon sok gyári pótféklámpa ugyan LED-esnek néz ki, de valójában kis 5W-os index/műszerfal izzók vannak benne.
A gyári LED-es hátsólámpák az új kocsikban nem ilyen 5mm-es LED-eket tartalmaznak, hanem felületszerelt (SMD) LED-eket, melyek sokkal kisebb méretűek (és tömegűek), a fénykibocsátásuk azonban megegyezik a nagyobb tokozású példányokkal.
Az SMD technológiánál az alkatrészt nem a forrasztás tartja, hanem odaragasztják a panelhez, majd utána forrasztják be a kivezetéseket.
Ez a technológia a gyakorlatban sokkal strapabíróbb elektronikai panelek gyártását teszi lehetővé.
SMD technológiával az elektronikához kevésbé értő kommentezők a következő helyeken találkozhatnak (LED-eket is beleértve):
- számítógépes kártyák, a nagy kondenzátorokat leszámítva. Nagyon sok alaplapon, kártyán van felületszerelt LED. Az összes régebbi, pl. 4.3GB-os Quantum winchesteren ott figyelt a zöld LED. (kis téglalap alakú).
- mobiltelefonok. A telefon előlapja alatt a gombokat megvilágító LED-ek szintén ilyenek.
Secnir 2008.05.20. 21:24:42
[...]
Ami az izzócserét illeti. Nem kell hozzá semmilyen szerszám, hogy egy nem túl régi autó hátsó izzóit kicseréljük (kis műanyag csavarokkal vannak rögzítve, amit kézzel lehet tekerni).
kötözködöm 1.: nem túl régi modellek: olyan ford modellt láttál-e már, ahol az izzócsere egyenlő volt a teljes lámpatestcserével? és nem egy műanyag pöcköt kellett kézzel kipattintani, hanem a 4. Utász Hadosztályt kellett segítségül hívni.
cégnél ilyen volt a flotta, ahogy letelt a 3 év, adtuk el a bánatba őket. ráadásul ha egy kis vizet kapott üzemi hőmérséklet mellett, el is pattant rögtön...
[...] és a KRESZ is előírja, hogy az izzókészlethez szerszám is kell, ami lehetővé teszi azok cseréjét.
kötözködöm 2. léccilécciléci idézd :)
Secnir 2008.05.20. 21:40:32
B.GY. 2008.05.20. 21:53:49
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.20. 22:11:17
B.GY. 2008.05.20. 22:33:30
cso zsi 2008.05.20. 22:35:01
szerintem a ködlámpába 55 wattos izzó kell.Elég sok izzót cseréltem mindenféle autóban,autólámpaboltban dolgoztam 6 évig.Állandóan jöttek az ügyfelek,hogy cseréljem már ki jópénzért."
A ködfényszóróba előre igen.
A ködzárófény, ami hasonlóan piros, mint a féklámpa (ami a blog témája), nem valószínű, hogy reflektorként kéne hogy üzemeljen.
Meg tudomásom szerint a hátsó lámpába való egy- és kétszálas kombinált izzókból nem csinálnak 21 wattosnál nagyobbat.
www.tungsram.hu/tungsram/jarmu/audi.html
B.GY. 2008.05.20. 23:02:11
aqweren 2008.05.20. 23:48:54
Már persze feltéve hogy csinos fiatal nő vagy :D
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.21. 01:35:45
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.21. 01:37:09
107! 2008.05.22. 17:40:58
Akkor idézek! Igaz nem a KRESZ-ből, de ez is jogszabály.
6/1990 KÖHÉM rendelet 105. §
"Minden gépjárművön, mezőgazdasági vontatón és lassú járművön készenlétben kell tartani az első és hátsó helyzetjelző lámpában, a tompított fényszóróban, a féklámpában és az irányjelző lámpában használt izzólámpák minden fajtájából legalább egy-egy darabot, az izzólámpacsere elvégzéséhez szükséges szerszámokat, valamint a járművön alkalmazott olvadóbiztosíték minden fajtájából egy-egy darabot. Nem vonatkozik e kötelezettség azokra az izzólámpákra, amelyek cseréjéhez a gyártó szakműhely igénybevételét írja elő."
Bika 2008.05.22. 18:17:50