Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Rossz féklámpa

2008.05.20. 10:09 :: SilentSound

A ma reggeli röhögésadagunk megvolt Luckye jóvoltából, aki elküldte nekünk az alábbi két képet. Autós backdoor üzenet (szó szerint). Nem is tudunk mit mondani, csak elképzelni, ahogy este 11-kor valaki elolvassa az üzenetet, miután kifejelte a saját szélvédőjét. Nem volt szívem még a rendszámát sem olvasható állapotban hagyni, annyira feldobta a napomat. Csak aztán nehogy valakiét egyszer nagyon elrontsa...


Azért kíváncsi volnék arra, hogy egy rendőr mennyivel honorálná ezt a kedves kis üzenetet.

83 komment

Címkék: biztonság autó hülye veszélyes lámpa

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Paladin 2008.05.20. 10:15:02

Hihetetlen, milyen hülye emberek vannak...
elsőzni ősi román szokás

Zoli 2008.05.20. 10:15:28

Ha nem közlekedik vele, akkor teljesen korrekt a dolog.

Hózentróger 2008.05.20. 10:15:34

De legalább volt benne annyi, hogy kiirta a kocsira. Sok paraszt nem tette volna.

Förszt amúgy...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.05.20. 10:20:27

Zoli: Ha nem közlekedik vele, minek írta volna rá? :)

fm! 2008.05.20. 10:21:10

Szerintem csak poén, de nem tellett neki matricára. :)

autosave 2008.05.20. 10:40:12

olyan érzésem van, mintha rossz féklámpával el sem lehetne indulni...
persze biztosan csak parkol, soha sem megy vele :D

Johnny336 2008.05.20. 11:02:53

Vagy valakinek elég furcsa humorérzéke van, hogy így közlekedik...

labinyul 2008.05.20. 11:05:39

Szerintem siman jo a feklampaja csak utalja ha a nyakaba mennek es bizony ez jo modszer arra, hogy inkabb rendes kovetesi tavolsagot tartsanak mogotte!

PD 2008.05.20. 11:09:54

Egyszer én is jártam úgy, a mögöttem lévő jelezte, hogy nem működik a féklámpám. (lámpánál a mellém lévő sávba sorolt) A pedálnál a kapcsoló romlott el, mint derült ki később. Úton voltam Bp-ről vidékre.
Megpróbáltam kevésbé forgalmas helyen menni, messziről már lassítani és vészvillogót használni. a városban volt necces a helyzet, érdekes módon egy passatos fogta mi a helyzet, és úgymond fedezett. :)
Az autópályán már nem volt annyira vészes a dolog, óvatos vezetéssel, viszonylag fékezés nélkül lehetett menni. Leérve első dolgom volt, hogy szerelőhöz elvigyem a kocsit.

pwpw 2008.05.20. 11:10:58

reggel felkelek és munkába indulok, észreveszem, h rossz a féklámpa, hát az is biztos, h ez miatt nem fogok busszal menni...

PD 2008.05.20. 11:15:29

pwpw: ha rossz a féklámpa kicseréled, akár még a forgalomból kiállva is. Az egész nem több 5-10 percnél. Akkor van gond, ha kicseréled és úgy sem világit, vagyis nem a lámpával van gond, mint az előzőben leírt esetemnél.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.05.20. 11:18:27

PD: Azért azt megnézem, hogy pl. az én autómnál 5-10 perc alatt kicseréled a féklámpát. Nem olyan egyszerű a hátsó lámpákat kiszedni minden autónál... Sőt, van ahol még az elsőkben is csak szervizben tudnak izzót cserélni. Jó nagy baromság, de így van...

mxplanet 2008.05.20. 11:18:42

a rendőrök meg mindig kiégett hátsó lámpával közlekednek.
ők ne mellenőrzik?:)

vajk 2008.05.20. 11:20:08

PD:

Hogyan csereled ki? Te tartasz csavarhuzot a kocsiban?

vajk

PD 2008.05.20. 11:26:38

Igen tartok csavarhúzót, meg állítható kulcsot. Ez alapvető szerintem, még a mostani új, modern autóknál. Nekem sem egyszerű egy első izzó csere (japán autó, hely nincs), de meg tudom csinálni. Hátsó lámpához is a kárpit egy részét le kell csavarozni, de nem vészes.
Szerintem mindenkinek a saját érdekes, hogy legalább a saját autójában az ilyen alapvető dolgokat meg tudja csinálni.

Johnny336 2008.05.20. 11:28:49

Én ki tudom szedni a foglalatot a testből, lehúzni a kábelt, majd szépen visszaülve az autóba tudok izzót cserélni benne...amilyen idő van ma, ez sem utolsó szempont :)

ex-dr. vuk 2008.05.20. 11:33:21

Elvilegugye feklampa nelkul tilos kozlekedni.
Ugye.

(kiveve kerekpar, segedmotoros kerekpar)

1977ex 2008.05.20. 11:33:59

így van PD kellenek szerszámok a kocsiba. nekem is van mindig csavarhúzó és társai. még egy nagyobbacska franciakulcs is. bár az nem feltétlen szerelés céljából, inkább védekező ezközként. hátha egyszer kell :) ezeket a szerszámokat sokkal többször használtam eddig mint bármelyik kötelező tartozékot. nem is értem ezek miért nem azok.

megyakocsi 2008.05.20. 11:35:45

érdekesség. a legtöbb autón az első lámápát piszok nehéz manapság szervízelni. a hátsót viszont szinte mindenhol nagyon könnyű. pont azért, mert a féklámpa vagy a zárófény hiánya igen komoly baleset veszél, és a rendőr sem mérlegel(het) ilyen esetben

értelmetlenségi 2008.05.20. 11:36:49

Ha a forgalomban ezt a cetlit el tudja olvasni a mögötte haladó, akkor már késő...:-))

thob 2008.05.20. 11:43:58

muhahaha.
amennyi idő alatt megnyitotta a wordöt, beírta, kinyomtatta, eltépte félbe, celluxot keresett, kiment, felragasztotta... nos, ennyi idő alatt megkérhetett volna valakit, hogy legyen kedves kicserélni az izzókat.

ha egyáltalán ez a baj és nem komolyabb.

PD 2008.05.20. 11:46:13

Sőt, amióta egyszer a vízcsövem szétment, és egy mosogép slaggal tudtam pótolni :)(tudjátok azzal a zöld színűvel) azóta egy univerzális 1/2"-os gumicsövet is tartok a kocsiban.

1977ex: a franciakulcs helyett nekem egy másra ne jó kormányzár van. ;)

Secnir 2008.05.20. 11:50:41

nekem tolatólámpám pihent meg.
sok-sok anyázás után jöttem rá, mikor egy este beálltam a garázsba, asszony nem kapcsolta efl avillanty, és rájöttem, hogy valami hibádzik.
a fény.
persze másnap izzócsere.
este megint garázsba be. ott megint sötét. anyád.
gyorstalpaló kurzus (ketttesgolf gépkönyvének tanulmányozása) és kábelellenőrzések sora után derült ki, hogy a sebváltó alján két buzi csati közül az egyik lecsúszott. kb 3 perces munka volt...

karlmann 2008.05.20. 11:51:36

Milyen közel kell menni ahhoz, hogy el tudjam olvasni? Aztán álljak meg féktávolságon belül?! Egyéb elmebaj?

majdazteneldontom (törölt) 2008.05.20. 12:30:33

Jó napot kívánok! Forgalmit, személyit, lézernyomtatót kérek!

Nyomek 2008.05.20. 12:31:56

Ez valami szopatásféle, mert kicsi a betű, meg mi van este?

Az izzócsere "modern" kocsikon télleg gáz. Scénicen 40 perc az első izzócsere autószerelőnek! (féklámpán még nem kellett izzót cserélnem)

., (törölt) 2008.05.20. 12:32:20

Ennyi erővel az izzókat is kicserélhette volna....

Demerol 2008.05.20. 12:35:11

Látom itt is sok a jólelkű, tapasztalt "szakértő".
Én viszonylag jó ötletnek tartom ezt a
kiírást (az igaz, hogy lehetett volna nagyobb is :-) és egyetértek azzal is, hogy a legtöbben nem is foglalkoznak ezzel, úgy közlekednek a mindenhol. De megjegyezném, hogy egy igazán modern, felsőkategóriás autóban öltönyben, nyakkendőben izzót cserélni... Hát nem egyszerű feladat még a hátsó lámpa se. (Az első lámpákról meg ne is beszéljünk, főleg ha Xenon izzók vannak benne :-)

Secnir 2008.05.20. 12:39:47

...és ne is beszéljünk a modern utasszállítógépekről, menetközben ugye öltönyben áhh...

Demerol 2008.05.20. 12:42:45

igazad van, ott sem száll ki a gépből senki izzót cserélni. :D

majdazteneldontom (törölt) 2008.05.20. 12:43:59

Egyébként ez hol van a kreszben, hogy ezt így kell csinálni? Miért kellene ezt nekem elolvasnom? Tehát ha én teszem azt odatartom a másik felé a pirosnál a Háború és békét, akkor azt neki el kell olvasnia?...

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.05.20. 12:45:46

Modern felsőkategória? Piha! :-D
A 8 éves kis traktoromban még szerszám se kell a hátsó izzók cseréjéhaz. Megy puszta kézzel, minden kárpitbontogatás nélkül. Első égők dettó.
Kis autó, egyszerű autó.

PD 2008.05.20. 12:46:00

Demerol: igazán modern, felsőkategóriás kocsiban, öltönyben megállsz a legközelebbi szervíznél és odanyomsz ötven rongyot, hogy cseréljék ki az izzót, és még számlát sem kérsz.
De egy átlagos pógár középkategóriás, igazán modern autóban ezt megoldja 500 Ft-ból saját maga.

Demerol 2008.05.20. 12:46:21

...Igen. És eldönti melyikhez lenne jobban kedve adott pillanatban... :D

Bedi 2008.05.20. 12:47:09

Ezt a feliratot nemcsak úgy menet közben firkantotta egy papírra (hacsak nem notebokkal és mobil nyomtatóvan készítette). Szövegszerkesztőbe beírta, kinyomtatta, cellux...
Ennyi idő alatt ki is cserélhette volna.

Johnny336 2008.05.20. 12:48:17

Egy modern, xenonos izzót nem tudsz kicserélni. Szar lehet valóban öltönyben túrkálni a Lexus hátuljában.
De ez egy B Corsa. Ne mondja senki, hogy ebben is űrtechnika szintű a hátsó fényszórótest illetve foglalat megoldása! Kiveszed, beteszed az újat és kész...

Demerol 2008.05.20. 12:49:26

bervas: a 8 éves kistraktor nem rossz dolog, de azért mégsem autópályán vagy a vásorban, nemdebár? :)

PD: Látom, a kisebbségi komplexusod előjött. :)
Nem a nagy lóvén volt a hangsúly, de lehet, hogy én írtam félreérthetően.

....De sebaj :)

Demerol 2008.05.20. 12:50:57

Johnny336: Ezzel bizony egyetértek...

PD 2008.05.20. 12:54:08

Demerol: nincs kisebbségi komplexusom, tényleg nem a pénz a lényeg, megtehetem én is, hogy fizetek pár tízezret egy izzócseréért.
Azzal csak magamat blamálnám, ismétlem nem a pénz miatt. Elhiszem, hogy az autósok többsége egy izzó kicserélésére is alkalmatlan, vagy mert műszaki analfabéta, vagy az isten teremtett neki igazán modern felsőkategóriás autót, csak mellé agyat nem! :PP
Szóval egy felsőfokú műszaki végzettséggel (középfokúval is) illik tudni kicserélni egy izzót. Még öltönyben is.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.20. 13:00:22

A xenon cseréhez: márkaszervizben 60.000-et akartak elkérni egy BMW 320 D-vel rendelkező barátomtól, én meg szereztem neki 7500-ért fejet bele (másfél év garival!) és kicseréltük 15 perc alatt. Nem ördöngősség az sem, igaz nem is Renault Mégane II.

Ezt a kiírást meg nem értem, mivel ha kinyomtatni volt idő, akkor legalább villamosságishoz is lett volna idő elugrani. Mindegyikük vállalja az ilyet soron kívül.

Lehet fékkapcsoló hiba, izzóhiba, vezetékszakadás, csatlakozó, vagy simán biztosíték.

Demerol 2008.05.20. 13:04:36

PD: nem bántásként mondtam, na... :)
"Szóval egy felsőfokú műszaki végzettséggel (középfokúval is) illik tudni kicserélni egy izzót. Még öltönyben is. "
Ezt megemlíthetnéd a könyvelőknek, jogászoknak, orvosoknak, könyvtáros néniknek is. Hátha előjön a műszaki vénájuk. :D
Na, jó.... egy kicsit elkanyarodtunk az eredeti témától. Szóval szerintem rövid időre senkitől sem tartom rossz dolognak ezt a kiírást. De csak rövid időre.

enen 2008.05.20. 13:07:34

PD te nagyon nem vagy kepben, ami nem baj, csak ne legyen hozza tul nagy az arcod! Az izzocsere: 15 éve vezetek. Volt mar x autom, es mindig ki tudtam cserlni az izzokat, de miota megvan a most 4 eves gepem, mindig szervizben kell cserelni: es nem a muszaki analfabetasagom miatt, hanem mert el van basva... konkretan: nem kifejezetten nagy kezeimmel nem ferek be, vagy ha sikerul is leszedni es kicserelni, az biztos, hogy belemegy a para, es aztan lehet harom napra szervizben hagyni, hogy kiszaritsak (ket telen is eljatszottuk) Pedig anno a jo kis 85as audimban meg a motort is meg tudtam butykoni. Ez van.

PD 2008.05.20. 13:10:41

Oké, bár a felsorolt foglalkozások nem éppen műszakiak. :)
Mint írtam, én is voltam olyan helyzetben, hogy nem volt féklámpám, de ha azelőtt olvasom ezt a post-ot, lehet én is írok gyorsan egy papírost a hátsó szélvédőre, persze csak rövid időre, ideiglenesen.
Egyezzünk ki abban, hogy féklámpa nélkül fellelőtlenség és öngyilkosság autózni. Minél előbb javítani vagy javíttani kell a problémát, akár izző, vezeték vagy kapcsoló a hiba.

Egyébként érdekes eset lenne, ha valaki hátulról belekoccanna. Mondjuk pirosnál.

Suzukis 2008.05.20. 13:16:03

Demerol 2008.05.20. 12:35:11

Van jó pár 'modern' autó persze, amin nem egyszerű, DE akkor is kötelező, nem véletlenül találták ki a féklámpát.
Izzókészlet úgyis kötelező, szerszámot nem tudom, de melegen ajánlott azért mondjuk egy csavarhúzó meg pl. egy kombinált fogó. (Kinek-kinek kocsitól függően.)
Két jó okot is tudok mondani, amit még a másikat lesz@ró emberek is értékelhetnek:
- rendőr (ha észreveszi és foglalkozik is vele) keményen megb@szhat érte ha nem ég a lámpa,
- ha ilyenkor beléd megy valaki hátulról és van annyi esze hogy helyszínelő rendőrt hívjon, akkor szépen bezuggat, hogy nem volt féklámpád, és máris Te vagy a hibás... (Vagy 50-50% , vagy 100% a Te hibád kb. a körülményektől függően.) Azért az már nem mindegy...

Ja, az én sz@r, szutyok, elavult stb.-nek elmondott swiftemen kb. 5 perc egy bármilyen izzó cseréje...

Macilaci 2008.05.20. 13:29:07

PD-nek. (és a többi okostojásnak)
Kicsi baba ! Akkor jelentsél ki ilyet ha már próbáltad !
Kifejezetten műszaki (nem autoszerelő) végzettségem van, de egy Focus II első lámpa cserébe szerszámokkal felszerelve sem mertem belefogni. A szervizben izzó árában cserélték ki. (nem 10e-ért) Mivel lelki betegséget okozott, hogy nem tudok rájönni egy amúgy szerintem szükségszerűen házilagosan is kivitelezhető dologra, ezért kértem árulják el a titkot, hogyan lehet hozzáférni a kupakhoz ami az izzót rejti a lámpa hátulján. 3.-ra elárulták. Az egész lámpát kell ELŐREfelé kiszerelni, amit végső soron csak egy torx csavar (ugye ilyen csavarhúzó is van mindenkinél...) és két műanyag patent tart. Korábban Focus I-nél szivtam, ott két letörött fülecske bánta a kisérletet. (ezért vittem a multkor mégis szervizbe égő pofával)
A titok nyitjával felvértezve tegnap sikeres műtétet hajtottam végre a másik lámpán ami meg most égett ki. Tényleg 10 perc volt az egész. De ha nem tudod mit, hol, akkor órákig is el lehetne nézegetni. (főleg hogy még annyi hely sincs hogy láss valamit)
Szóval mai autónál nem evidencia hogy magadtól vagy akár a tök béna "direkt ne tudd egyedül megcsinálni" tipusú user manuálból meg tudsz csinálni akár ilyen egyszerű dolgot is. Nem akarják hogy tudd. (a szervizes mondta)
A topic inditó képre én is azt mondanám, hogy jó védekezés az autopályán 0 követési távolságra lihegő parasztok ellen.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.05.20. 13:31:16

hát amikor megvettem a kocsit (használt), akkor az egyik első lámpa párásodott. apuval nekiestünk 5 perc alatt kint volt az egész lámpatest (nem az izzó, az egész eléső lámpa!), úgy hogy még képen sem nagyon láttunk ilyen kocsit előtte. szóval az izzócsere még ennyi sem lett volna.

hátul csomagtér ki, kárpit tépőzárral kinyit a lámpa mögött, saru lehúz, foglalat elforgat, kivesz, égőcsere visszatesz, visszaforgat, visszasaru, visszatépőzár. kb ilyen gyorsan mint ahogy leírtam.

Aki kérdez, Bolgár György 2008.05.20. 13:32:41

pwpw 2008.05.20. 11:10:58

De ugye ha emiatt s..gbek..r egy IFA akkor nem leszel felháborodva.

Végül is ez csak a Te és a családod élete. Az meg le van szarva ugye?

Mekkora ökör vagy és még mutogatod is magad.

PD 2008.05.20. 13:34:19

Macilaci: ezt írtam ma:
"Szerintem mindenkinek a saját érdekes, hogy legalább a saját autójában az ilyen alapvető dolgokat meg tudja csinálni. "

Az én kocsimban is majd háromnegyed óráig tartott míg első alkalommal kicseréltem az első fényszóró izzóját. Másodikra már 5 perc alatt megvolt. Érdekes módon az én kocsimban is torx, műanyag pattintófül és előrenyomni, pedig nem Ford. A rendszert kell megtanulni, nem a különböző kocsitípusokat. :)P

Demerol 2008.05.20. 13:36:11

PD: Rendicsek...kiegyeztünk...:)
Suzukis: ebben igazad van, de nem mindenkinek van "sz@r, szutyok, elavult stb.-nek elmondott swift" -je. (Csak a Te szavaidat kopiztam.)

Suzukis 2008.05.20. 13:40:29

Demerol 2008.05.20. 13:36:11
a sz@r... annak szólt, hogy milyen ócskának mondják, aztán érdekes módon néha a modern kocsikban látni olyan megoldásokat, amit el kellett volna már régen felejteni.
Szóval, igen - akár nehéz cserélni, akár nem, sajnos muszáj és mindenkinek a saját jól felfogott érdeke.
Akinek nem megy s.k. az legfeljebb rá van szorítva hogy emiatt szervizbe menjen.

Demerol 2008.05.20. 13:43:31

Suzukis: OK..veled is kiegyezek. :)

Pável 2008.05.20. 13:55:42

Féklámpa hibáját sztem nem olyan könnyű észrevenni, főleg ha napközben indulsz el egyedül. Nem hiszem, hogy van aki falhoz tolat minden indulás előtt és megnézi, megvilágítja-e a piros fény, ha a fékre lép... csak a "féklámpa nélkül el se indulok" c. hozzászólásokra.
Amúgy Puntoban elég ratyi a hátsó oszlop, tolatólámpa minden kátyú után 50% eséllyel elromlik/megjavul, elvileg nem csak nekem, típustársak is ezt mondták. Féklámpa egyszer adta meg magát (nem az izzó), amíg szerviz felé mentem, óvatos voltam, piros lámpánál is messziről lassultam, mégis előre jött üvöltözni egy idegbeteg. Nem tudom, ilyenkor mi lenne a jó, hátsó ködlámpa felvillantására gondoltam pl., de az meg gondolom sokakat "vakítana". Szerintetek?

PD 2008.05.20. 14:01:41

Pável: mint írtam ebben az esetben én is messziről lassítottam + vészvillogó. Az úton pedig lassabban amennyire tudtam, lehúzodva mentem.

Johnny336 2008.05.20. 14:06:52

Azért a sofőrök nagy részében van egy olyan mechanizmus, hogyha az előtte levő nyílvánvalóan fékez, de nem ég a féklámpája, akkor rávillog, rádudál, próbál szólni neki, hogy valami nem stimmel. Városban ez megoldható azzal is, hogy szólsz neki.
Én is szoktam villogni, ha valaki fényszóró nélkül jön szembe lakotton kívűl. Bár tegnap megvillogtattam a ködlámpámat egy mögöttem haladónak, mire ő nagy gázzal mellém jött az 2/A-n, és nézett át csúnyán, hogy mi a faszt akarok. Nem esett le, hogy a fényszórót jeleztem.
Lehet mondani, hogy mi a faszt villogok másra, mi közöm van hozzá? Semmi, de inkább én szóljak neki, mint a rendőr. Én nem büntetek érte, csak jófejségből felhívom a figyelmét.

cso zsi 2008.05.20. 14:25:20

Az előírás szerint elindulás előtt ellenőrizni kell az izzók állapotát.
Az autógyártók elég régen gondoltak a hülyékre, ezért sok lámpából mindkét oldalra jutott. Kicsi a valószínűsége, hogy mindkét lámpa egyszerre égjen ki, bár már szedtem szét egy ilyen blődség miatt féklámparendszert.
A ködlámpába ugyanúgy 21 wattos izzó kell, mimt az indexbe, és a féklámpába.
Nem vakít jobban, csak ha folyamatosan világít az is.

N 2008.05.20. 14:25:22

Kedves kartársak,

Egy fontos dologra felhívnám a figyelmet: a Corsa egy tipikus női kocsi, és a felirat elkészítésének a módja sem tanúskodik magasszintű számítástechnikai ismeretekről ;), Nálunk is ki van adva ukázba, ha BÁRMILYEN probléma van a kocsival, az asszonynak egy teendője van a hibával kapcsolatban: telefonálni, akár a világ végéról is. Még kereket sem cserélhet. Jobb a nagyobb bajt megelőzni.

Ivan Kozirev 2008.05.20. 14:26:23

Nemrég nekem is szólt egy kedves autóstárs, igaz nem kiégett, hanem helyette folyamatosa égett mindegyik féklámpa. Az sem rossz... :)

Péter 2008.05.20. 14:29:53

Izzócseréhez:

Nekem I-es vw jettám van. Pofon egyszerű az izzócsere, még szerszám se kell hozzá. A németek 1982-ben nagyon jól meg tudták oldani...
Hátsó lámpa: csomagtartó felnyit, műanyag patent megnyom, lámpatest kivesz, izzó kicserél, visszapattint... kb. 2 perc, de abban benne van az is, hogy megkeresed az izzót a csomagban.
Fényszóró: motorháztető felnyit, csati lehúz, gumisapka leszed, izzórögzítő elfordít, izzó kicserél, retesz visszarak, sapka vissza, csati vissza. kb. 3 perc.

Zsiguli: (régi, kereklámpás): sajnos bénán van megoldva, ki kell csavarozni az egész fényszóró betétet az izzócseréhez, és a kocsik kora miatt már a csavarok be vannak rozsdásodva. A hátsó lámpa se olyan jól hozzáférhető...

Viszont, amin ki voltam bukva: vizsgára vittem a volkswagenemet. Előttem állt a sorban egy Renault Thaliával egy úr. Nem volt jó a ködlámpája, és azt mondták, hogy addig nem engedik át a vizsgán, amíg ki nem cseréli. Mondom, segítek neki kicserélni. (H1-es ködlámpa). A fél lökhárítót (sic!) szét kellett szerelni (műanyag takaró elemek alul, patentokkal), és úgyis csak hanyatt fekve a kocsi alatt, vakon tapogatózva tudtam hozzáférni a lámpatesthez. Végül 15 perc alatt kicseréltem az izzót, de a kocsi tulajdonosa aszem ezt nem tudta volna megcsinálni. Na ilyen kocsikat nem engednék kereskedelmi forgalomba. Az izzóknak könnyen hozzáférhető helyen kell lennie, nem csak aknáról/hanyatt fekve/fél lökhárítót lebontva.
Xenon: (hivatalos nevén fémhalogén gázkisüléses lámpa): hasonló rögzítése van, mint a legtöbb halogén fényszóró izzónak, csak jobb szigetelésű a csatlakozó a nagyobb üzemi feszültség miatt. A fényforrás élettartama jóval nagyobb, mint a szokásos halogén izzóké, ezért ritkábban kell cserélni.

Jó ötletnek tartom a gyári kivitelű LED-es hátsó lámpatesteket, ugyanis én még életemben nem láttam normális üzemeltetés mellett kiégett LED-et. (V-ös Golfokon, Passatokon pl. ilyen van). Ezek a lámpatesek még a hanyag, nem-odafigyelő tulajdonosoknál is megbízhatóan működnek hosszú évekig, feltéve, ha nem törik össze a lámpát.

portások kedvence 2008.05.20. 14:29:55

Én csak szeretnék eldicsekedni vele (bár nem az én érdemem), hogy az amúgy nem kevés problémával járó 17 éves japán autómon a műszerfalon felvillant egy led, amikor fékeztem, de ki volt égve az egyik izzó. Jól meglepődtem, és hálából egész hamar kicseréltem. Nyilván nem minden probléma esetén jelezne...

Lacaca 2008.05.20. 14:35:28

Először is ha egyik sem világyt, az legritkább esetben izzóprobléma.
Ezen kívül valaki árulja már el, hogy pontosan melyik típust szerelik xenonos féklámpával?

Pável 2008.05.20. 16:11:18

cso zsi:

Előírás szerint hogyan ellenőrzöd a féklámpádat elindulás előtt, egyedül? Van egy féltéglád az ülés alatt? Amúgy én még soha nem láttam, hogy valaki 5x körbejárta volna a kocsiját induláskor, hogy minden lámpa minden funkcióját ellenőrizze, pedig láttam már pár elindulást...

1977ex 2008.05.20. 16:35:14

pável ez tökmind1 :) jelen esetben tudta hogy nem világít a féklámpa. amúgy ha egyedül vagy és ellenőrizni akarod csak álla közelben egy másik autó. odatolatsz ajtó kinyit fékre rá és ha látod a másik kocsi szép fényezésén hogy van változás és erősebben látod a lámpád visszatükröződését akkor jó a féklámpa. legalább is a vezetőoldali jó. de erre a célra jók még az üvegkirakatok is.

107! 2008.05.20. 17:15:05

Azért ha ez nem kamu, nagyon durva büntit érdemel. Ilyen precíz megoldásnál már nem tudja azt mondani, hogy pont most égett ki (nem mint ha akkor elfogadható lenne) Mivel tudta (bizonyítható is), és ennek ellenére nekivágott az útnak, szándékosan veszélyhelyzet(eket) idézett elő. Nálam ez már kimerítené a közúti veszélyeztetés bcs.-t. Az más kérdés, hogy a tisztelt független és "szigorú" Magyar Bíróság hogyan értékelné, de szerintem ez azért komoly dolog.

Ami az izzócserét illeti. Nem kell hozzá semmilyen szerszám, hogy egy nem túl régi autó hátsó izzóit kicseréljük (kis műanyag csavarokkal vannak rögzítve, amit kézzel lehet tekerni). Ráadásul mindenből kettő van, tehát ha már egyik sem világít, megérdemli a hanyag gazdi, hogy busszal mennyen dolgozni. Régebbi autóknál meg amúgy sem árt a szerszám, és a KRESZ is előírja, hogy az izzókészlethez szerszám is kell, ami lehetővé teszi azok cseréjét. Sőt régen a jogsiszerzésnél volt olyan, hogy Biztonságos Üzemeltetés, ahol meg is tanították hogyan kell megoldani.

mostméé? 2008.05.20. 18:22:08

MOst miért???

Nyilván nem rossz a féklámpa, csak ez egy aranyosabb forma arra, hogy "ha ezt el tudod olvasni, túl közel jöttél"

autosave 2008.05.20. 18:50:11

azért elég ritka, hogy 2 izzó + pótféklámpa kiégjen egyszerre.
sokkal esélyesebb a biztosíték/fékkapcsoló. Na ez utóbbit nem cseréli ki senki az út szélén. Más kérdés, hogy ekkor csak emelve vontatható vagy rúddal vagy trélerre kell rakni. Féklámpa nélkül egy métert sem.

Ja és rögtön nem biztos, hogy a hátsó a hibás, ha belerohannak...

cso zsi 2008.05.20. 19:09:06

" Pável 2008.05.20. 16:11:18"
Mit is mondhatnék.
Szoci autókon nőttem fel, de az utóbbi időben nyugati kocsik vannak alattam.
Ezekből jónéhányban van fedélzeti komputer, ami azonnal jelez, ha lámpahiba van. Ma már tök egyszerűnek mondanám azt az elektronikát, amit az 1984-es Audiba beleraktak. Mégsem látok a mai autókban ilyet.
Lámpaellenőrzés egyedül:
a féklámpán kívül az összes ellenőrizhető a kocsi körbejárásával, a féklámpát a mögötted állóról visszaverődő fény segítségével tűző napsütésben is lehet ellenőrizni.
Teherautón is. (25 méteres kamionon nem, de az nem is egyemberes.)
Ha jól látsz, tényleg nem kell kiszállni a kocsiból egyik lámpa vizsgálatához sem.

cso zsi 2008.05.20. 19:37:48

" Péter 2008.05.20. 14:29:53"
Még nem látni a gyári ledes lámpákat kiégve.
Viszont a páréves ledes gyári pótféklámpák igencsak le vannak amortizálódva.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.20. 20:24:05

Én egyszerűen ellenőrzöm: ha két autó közt parkolok, akkor megnyomom a féket mindig, amikor beindítom (kuplunk és fék is, igen). Ekkor látszik mögöttem azért. Ha meg simán parkolok valahol, általában lusta vagyok farral beállni, ezért legtöbbször tolatni kell és mindig akad felület, amin látni :)

Az indexet meg a riasztó ellenőrzi, amikor kinyitom a kocsit a távval :D

HobbiFutó 2008.05.20. 20:48:40

Nem olvastam el a kommenteket, lehet, hogy már említettétek, féklámpa nélkül tilos közlekedni, vagy tévednék?
Egyébként pedig, igen csak bele kell mászni a kis corsa seggébe, hogy ezt a feliratot el tudjuk olvasni...

Péter 2008.05.20. 21:03:35

A pótféklámpákkal szerintem a gond az, hogy kontakthibára hajlamosabbak. Tehát, nem a LED ég ki bennük. A régebbi, de főleg az utólagosan felszerelt "kínai" pótféklámpákban rendes, 5mm-es LED-ek vannak egy nyomtatott áramkörbe forrasztva. Pont úgy, mint a bicikli villogókban. A rezgéstől az évek során a forrasztás elenged. Nem véletlen, hogy az én volkswagenem műszerfalában is a LED-ek nincsenek közvetlenül a panelba forrasztva, hanem egy rugós csatlakozóba.
Nagyon sok gyári pótféklámpa ugyan LED-esnek néz ki, de valójában kis 5W-os index/műszerfal izzók vannak benne.

A gyári LED-es hátsólámpák az új kocsikban nem ilyen 5mm-es LED-eket tartalmaznak, hanem felületszerelt (SMD) LED-eket, melyek sokkal kisebb méretűek (és tömegűek), a fénykibocsátásuk azonban megegyezik a nagyobb tokozású példányokkal.
Az SMD technológiánál az alkatrészt nem a forrasztás tartja, hanem odaragasztják a panelhez, majd utána forrasztják be a kivezetéseket.
Ez a technológia a gyakorlatban sokkal strapabíróbb elektronikai panelek gyártását teszi lehetővé.

SMD technológiával az elektronikához kevésbé értő kommentezők a következő helyeken találkozhatnak (LED-eket is beleértve):

- számítógépes kártyák, a nagy kondenzátorokat leszámítva. Nagyon sok alaplapon, kártyán van felületszerelt LED. Az összes régebbi, pl. 4.3GB-os Quantum winchesteren ott figyelt a zöld LED. (kis téglalap alakú).
- mobiltelefonok. A telefon előlapja alatt a gombokat megvilágító LED-ek szintén ilyenek.

Secnir 2008.05.20. 21:24:42

"107! 2008.05.20. 17:15:05
[...]
Ami az izzócserét illeti. Nem kell hozzá semmilyen szerszám, hogy egy nem túl régi autó hátsó izzóit kicseréljük (kis műanyag csavarokkal vannak rögzítve, amit kézzel lehet tekerni).
kötözködöm 1.: nem túl régi modellek: olyan ford modellt láttál-e már, ahol az izzócsere egyenlő volt a teljes lámpatestcserével? és nem egy műanyag pöcköt kellett kézzel kipattintani, hanem a 4. Utász Hadosztályt kellett segítségül hívni.
cégnél ilyen volt a flotta, ahogy letelt a 3 év, adtuk el a bánatba őket. ráadásul ha egy kis vizet kapott üzemi hőmérséklet mellett, el is pattant rögtön...

[...] és a KRESZ is előírja, hogy az izzókészlethez szerszám is kell, ami lehetővé teszi azok cseréjét.
kötözködöm 2. léccilécciléci idézd :)

Secnir 2008.05.20. 21:40:32

107, nem kell, csak azt a részt, hogy hol kötelező az izzókészlet :D

B.GY. 2008.05.20. 21:53:49

Cso-zsi szerintem a ködlámpába 55 wattos izzó kell.Elég sok izzót cseréltem mindenféle autóban,autólámpaboltban dolgoztam 6 évig.Állandóan jöttek az ügyfelek,hogy cseréljem már ki jópénzért.Van akit elhajtottam:)Vw lupo,új Megane,na azokat is megpróbáltam,soha többet máskor.Meganban az elsö kereket ki kell tekerni,és van egy kis ablak a sárvédődobban.Na onnan kell izzót cserélni a fényszóróban.Könyékig voltam benne.Kb.45 perc.Na megfogadtam hogy soha többet olyat.Az én 18 éves kocsimban kb.5 perc mindegyik izzó cseréje.A mai modern kocsikba csak ablakmosót tölthetsz,vagy már azt sem.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.20. 22:11:17

A Megane nekem is jó kis csuklótorna volt :) Viszont felülről is célszerű burkolatot bontani, úgy három véres csíkkal és 15 perccel kevesebb is elég a mókára.

B.GY. 2008.05.20. 22:33:30

Na én felülről nem bontottam semmit.A zárhid beér a motortér feléig :)Ha nem egy nőjé az autó,biztos elzavarom a francba:)

cso zsi 2008.05.20. 22:35:01

" B.GY. 2008.05.20. 21:53:49
szerintem a ködlámpába 55 wattos izzó kell.Elég sok izzót cseréltem mindenféle autóban,autólámpaboltban dolgoztam 6 évig.Állandóan jöttek az ügyfelek,hogy cseréljem már ki jópénzért."
A ködfényszóróba előre igen.
A ködzárófény, ami hasonlóan piros, mint a féklámpa (ami a blog témája), nem valószínű, hogy reflektorként kéne hogy üzemeljen.
Meg tudomásom szerint a hátsó lámpába való egy- és kétszálas kombinált izzókból nem csinálnak 21 wattosnál nagyobbat.
www.tungsram.hu/tungsram/jarmu/audi.html

B.GY. 2008.05.20. 23:02:11

Ja igy igazad van Cso-zsi:)Nem tudtam hogy hátul tartunk.Akkor az a ködzáró amiről beszélsz,abba télleg 21 wattos izzó van,csak van egy foncsor a hátsó lámpában azért világít erősebben.Amugy valami Kia vagy Hyundaiban láttam 25/5 wattos izzót,de hát az Korea:)Üdv.

aqweren 2008.05.20. 23:48:54

Szerintem aki egy egészen kicsit sem ért az autóhoz annak is érdemes szerszámokkal közlekedni. Hátha valakit le tudsz inteni, aki ért hozzá egy kicsit. Mindig akad egy-két jótét lélek aki segít.

Már persze feltéve hogy csinos fiatal nő vagy :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.21. 01:35:45

A ködlámpába (ködfényszóró, ez van elöl) valóban 55 (51 , mercedes) wattos kell. A _ködzárófénybe_ kell a 21 wattos égő. Az van hátul.

107! 2008.05.22. 17:40:58

Secnir 2008.05.20. 21:24:42

Akkor idézek! Igaz nem a KRESZ-ből, de ez is jogszabály.

6/1990 KÖHÉM rendelet 105. §

"Minden gépjárművön, mezőgazdasági vontatón és lassú járművön készenlétben kell tartani az első és hátsó helyzetjelző lámpában, a tompított fényszóróban, a féklámpában és az irányjelző lámpában használt izzólámpák minden fajtájából legalább egy-egy darabot, az izzólámpacsere elvégzéséhez szükséges szerszámokat, valamint a járművön alkalmazott olvadóbiztosíték minden fajtájából egy-egy darabot. Nem vonatkozik e kötelezettség azokra az izzólámpákra, amelyek cseréjéhez a gyártó szakműhely igénybevételét írja elő."

Bika 2008.05.22. 18:17:50

Ford Ka-ban semmi nem kell a hátsó izzó cseréhez max. 2 kéz. meg 2 perc. Jóindulatúan primitív kisautó.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása