B típusú jogosítvány, első forgalmi vizsgán a vizsgáztató "Ez életveszélyes volt" (kanyarodás, autó nem jött, és a sebesség is alacsony volt) felkiáltással megszakította és sikertelennek nyilvánította a vizsgát. De az igazán érdekes dolgok csak ezután következtek.
Az oktató szerint "Újabban mindenkit megvágnak, mert vizsgák után kapják a pénzt". És "Az utolsó 16 vizsgából 2 volt sikeres".
Az első állítás érdekes, mival a közép-magyarországi régióban az elmúlt hónapban valamivel több, mint 70.000 vizsgaalkalom volt, ebből 7000 volt sikertelen. A magyarországi sikeres vizsga átlag pedig 50% körül van. Így tehát vagy nem mondott igazat, vagy csak saját magát minősítette. Az állítás másik fele, miszerint a vizsgák után kapják a pénzt, szintén nem igaz, mivel az NKH (Nemzeti Közlekedési Hatóság) saját vizsgáztatói fix fizetést kapnak, a szerződéses vizsgáztatók pedig szintén órabérért dolgoznak, a megtartott vizsgák számától függetlenül. Így - csak a plusz vizsgaalkalommal - a vizsgáztató anyagilag nem jár jobban. Ráadásul (ennél az iskolánál) a pótórák többe kerülnek a normál óránál, tehát az iskola biztos jobban jár, ha a nebuló többször vizsgázik.
De mi van, ha a vizsgáztató kenőpénzt akart?
Itt folytatódnak az érdekes dolgok. Az NKH központban a vizsgáztatásért felelős vezető gyakorlatilag letagadta a korrupció létezését a jogosítványszerzés folyamán. Azt mondta, nem tudja elképzelni, hogy lenne olyan, aki pénzt fogadna el azért, hogy a vizsgázó sikeresen vizsgázzon. Ha még nem hallott ezer meg ezer ilyen esetről, akkor az a baj, ha meg hallott, akkor az a baj. Mindenki hallott ilyet, jó sokat.
Még egy furcsaság, hamár az NKH vizsgáztatókat felügyelő vezetőjéről van szó: saját elmondása szerint aktív vizsgáztató és ex oktató. Mikor ez kiderült, már nem is volt olyan furcsa számomra, hogy szerinte kizárólag a vizsgázó lehet a hibás.
Ezután kerestem meg az autósiskola vezetőjét, aki elmondta, hogy a vizsgáztatók a Petzvál utcában található Fővárosi Közlekedési Felügyelet vizsgázással foglalkozó főosztályához tartoznak. Itt azt a magyarázatot kaptam az esetre, hogy nyilvánvalóan a vizsgázó a hibás, mint ahogy a reklamáló vizsgázóknál is 80%-ban (!!! - és mi van a maradék 20%-kal???) így van. Azért rákérdeztem, hogy mi van, ha mégis valaki mást érzek hibásnak (nem vagyok benne biztos, hogy a vizsgáztató, az iskola részéről sem tiszta az ügy...), erre azt mondta, hogy a vizsgáztató azért ül ott, mert benne meg kell bízni. Mint ahogy megbízunk a bírókban, ügyészekben is.
Azért én szerettem volna megtudni, ennek ellenére mi az eljárás arra, hogy kiderüljön az igazság. A válasz az volt, ember legyen a talpán, aki kideríti, hogy mi történt, mivel hárman ültek az autóban, a (somindent hallottunk a vizsgáztatókról) vizsgáztatóban meg kell bízni, a (hazudozós) oktatónak érdeke, hogy a vizsgázó megbukjon, a szerencsétlen vizsgázó meg hiába bizonygatja az igazát, a tapasztalatok azt mutatják, hogy neki úgysincs igaza. A vizsgalapon - feltehetőleg, bár ezt utólag senki nem láthatja, csak ha hivatalos eljárás indul - pedig az áll, hogy az eredménytelenség oka a kanyarodási szabály megszegése.
Ezek után mindenki gondoljon, amit akar, lehet, hogy tényleg a vizsgázó a hibás, de ha mégsem, mit lehet tenni ebben az ügyben, és miért van, hogy szabályos, hogy az iskola jól jár a bukott vizsgázóval? És mikor az ember sok tízezer forintjáról van szó, miért - egy ismeretlen iránti - bizalom az egyetlen, ami döntő lehet az ügyben?
Kenőpénzt akart a vizsgáztató?
2008.05.29. 08:25 :: SilentSound
Sokszor gondoltam már arra, hogy vannak hibák a magyarországi autóvezetői vizsgarendszerben. Olyanok kapnak jogosítványt, akiknek nem szabadna, akik pedig felkészültek rá, azok esetenként mégis megszívják. SP az utóbbira hozott nekünk egy saját példát. Ti mit gondoltok?
122 komment
Címkék: oktatás közlekedés autó lehúzás
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
tyberius 2008.05.29. 08:33:11
És utastéri kamerát minden vizsgaautóba!
Horci 2008.05.29. 08:48:33
Ha STOP tábla volt akkor lehet hogy nem állt meg a felfestésnél, vagy a tábla vonalánál, de szerintem ilyenről se lehet szó, mert a történetben nemvolt, és a bukás is a kanyarodásra szólt ... Elsőbségadás táblánál meg nem kell megállni.
Nemtudom mit csinálhatott a vizsgázó amitől ez "életveszélyes" lehetett.
Ez kb pont olyan eset mint ami egyik ismerősömmel történt. Neki azt mondta a vizsgabiztos mikor visszaértek a rutinpályára, hogy sajnos bukó, mert nem használta eleget a tükröt ... Mennyi az az elég? :)
Anno engem is meg akart vágni a vizsgabiztos ... Egy utcából hajtottam ki egy 2 sávos útra, de azon az úton a kereszteződés előtt volt egy kanyar. Belátható volt, de azt nem lehetett eldönteni, hogy az éppen közeledő autó melyik forgalmi sávban halad, ezért szépen kivártam míg nem jön senki. Ezt kifogásolta a vizsgabiztos és meg akart buktatni, mert nekem 2 sáv kell egy kikanyarodáshoz. Sikerült elmagyaráznom neki hogy én jobban tudom majd onnan előröl hogy mit csinálok, és különbenis ha kihajtok valaki elé, akkor az tényleg életveszély ... Végül átengedett :)
hejesirasbalynok 2008.05.29. 08:51:51
euAgWzgmmtq7K 2008.05.29. 08:53:03
2. az egész oktatás, vizsgáztatás volt BM-esek (pártállami katonaság, rendőrség) biznisze, úgyhogy a korrupcióhoz való viszonyukat is e mentén érdemes közelíteni.
Andie 2008.05.29. 08:53:41
Az utóbbi időben 3 ismerősöm is vizsgázott. Ebből kettőnél nyiltan, azaz kimondva, úgy mentek a vizsgára az oktatóval, hogy "egy 20as legyen ám nálad, ha át akarsz menni". A harmadiknál a vizsgabiztos kérdezte meg, hogy "na mennyit ér meg magának, hogy ne lásson többet?"
Szép.
Az én időmben (12 éve) még ilyesmiröl szó sem volt (biztos létezett, de nem ilyen nyiltan).
Kifogtam a leg-gecibb vizsgáztatót, az oktatóm fejét fogva üdvözölt, és felkészitett, hogy 2 hét múlva újra vizsgázunk - pedig elmondása szerint a legtalpraesettebb tanulója voltam, már csak azért is, mert a 30 órából csak 20at nyomtunk le, és már be is irt vizsgára.
Naszóval beül mögénk a rém, a szőröslábú szörnyella de frász, az egyetlen női vizsgabiztos, aki 10ből 9-et megbuktat elsőre. Jó hire van, nemondjam.
Elindulunk. Én haláli nyugodtan, követve drága oktatóm rejtett kézjeleit nyomom a szegedi utcákat. Megállunk, végre vége. Szörnyella elkezdi sorolni a hibáimat, amikbe ilyenek voltak legveszélyesebbként felsorolva, mint: 22 centire álltam meg a szegélytől, 30as táblánál 25-el mentem, úgy általában nem vezettem elég dinamikusan, 50 helyett 45-48-al mentem, a zebrát nem elég óvatosan közelítettem meg, stb.
7 hibapontot tudott összeszedni, de átmentem, legnagyobb bánatára. Az oktatóm azóta sem érti szerintem, hogy sikerült.
Fedup Sári 2008.05.29. 09:00:11
Persze azt nem tudhatom, hogy tényleg a vizsgabiztosnak ment volna a pénz, vagy megtartotta volna magának.
Tyberiusszal egyetértek, legyen kamera pár hétig megőrzött felvétellel -- itt nem merülhetnek fel személyiségi jogi kérdések a felvétellel kapcsolatban, mint pl. a békávénál.
Az NKH-ban meg nehogy már egy vizsgabiztos foglalkozzon ezzel a területtel, bakker!
rognork 2008.05.29. 09:01:03
az a trükk, hogy (bár nemtom most hogy van) a rutin órákat szépen elhúzzák, így kb kétszer annyi órát kell venni. én pl a feladatok felét egyáltalán nem csináltam meg az alap óraszámban. a másik trükk, hogy a forgalmi oktatásban kis körzetben keringenek, amiből természetesen a forgalmi szituációk kis szelete tanulható. bukta után újabb 8-10 óra jöhet. ez főleg akkor éri meg neki, ha nincs tele az órarendje, mivel a verseny elég nagy. így egy hallgatóra jóval több óra esik, akár 10-16 is, ami az akkori számokkal számolva is kb 20-30e ft. a vizsgabiztosok meg simán kenhetők, ezt mindenki tudja, de úgysem fogják bevallani. vidéken kisebb a valószínűsége, még egy 80000-es nagyságrendű városban is elég gyakori, hogy ismer mindenki mindenkit egy adott területen, tehát elég könnyen kibukik a dolog, aztán szépen lehet magyarázkodni.
trükkösbéla 2008.05.29. 09:01:38
euAgWzgmmtq7K 2008.05.29. 09:03:59
Erica baba 2008.05.29. 09:04:15
Nekem speciel eslőre sikerült a forgalomvizsgám, senki nem kért kenőpénzt(az oktató ugyis jól megszivatott és lehuzott vagy 60 000-el) de a vizsgabiztos nagyon rendes és igazságos volt:) Lehet hogy csak szerencsém volt:)
lgo 2008.05.29. 09:06:15
Az Ember, Aki Létra Akar Lenni 2008.05.29. 09:07:03
Fifibá 2008.05.29. 09:07:05
martong 2008.05.29. 09:07:13
negyedszerre 20-as a személyiben, mily meglepő sikeres vizsga, ennyit róluk (az okattóm nagyon rendes 50-es úr volt, aki még megtanított közlekedni, nem csak vezetni)
Kalapos-Skodás 2008.05.29. 09:09:47
Van valahol a BS-től kifelé egy ilyen hely, ráadásul a sarkon bokor is van. Arrafelé vizsgáztam.
Amikor az oktatóm látta, mit teljesítek az autóban, mindig mondta, hogy ezzel az előrehaladással kb. mikor vizsgázhatok. Amikor véget ért az alap óraszám, mindent végig vettünk már, eldönthettem, hogy most 70% átmenési eséllyel nekivágok, vagy még pár óra és felmegy kb. 95%-ra. Rávertünk pár órát. A vizsgázási taktikát gyakoroltuk, átbeszéltük, ismerte a vizsgáztatót, a vizsga előtt meg tudott nyugtatni, hogy jóindulatú, stb. Érdekes módon minden vizsgám elsőre sikerült, a forgalmi kevésbé lett jó, épphogy átmentem, de minden hibáról pontos leírást adtak.
Traxx 2008.05.29. 09:12:48
bigdaddy 2008.05.29. 09:16:08
Charlie Drop 2008.05.29. 09:16:47
thunderbird 2008.05.29. 09:17:24
Ha jól tudom, nagy a balhé most a felügyeletnél, sokan elégedetlenkednek mivel kizárólag volt rendőröket alkalmaznak, legutóbb mindenfajta végzettség nélkül - csak mert volt rendőr - a vizsgabiztosok főnöke lett egykori zsaru.
Nem tudom, hogy ez jó-e vagy rossz, de én plusz monéta nélkül mentem át - amúgy meg egész jól vezetek, lol :)
Bugajozsinemszepgyerek 2008.05.29. 09:23:07
Csak nem Pécsett vizsgáztál a Margitnál? Mert nálam szinte ugyenez volt a story, és én is átmentem.
A másik vizsgabiztos típus, aki alszik vizsga közben. Ismerős csaj fél éve sikeresen karambolozott saját hibájából a vizsgán. A következőn a vizsgabiztos végig aludt, simán meglett neki a vizsga. Azóta 3szor!!!!!!!!! törte össze a család autóját, mindháromszor saját hibájából. Na ez sem van jól!
Korrupt_diszno 2008.05.29. 09:26:17
így is lett. Amíg nem tejeltem, az oktató tett róla, hogy megbasszanak. Amikor tejeltem, akkor tett róla, hogy átmenjek.
Poke 2008.05.29. 09:27:07
Elsőre elvágtak, mert túl közel mentem egy járdán parkoló teherautóhoz (oldaltávolság tartása)...
Másodikra átmentem. Pénzt egyik sem kért, szerencsére.
Az oktatóm nem volt egy pedagógus típus (nem hallott a pozitív visszacsatolásról, vagy fikázott, vagy hallgatott, innen lehetett tudni, hogy jól csinálom:-) ).
Ennek dacára még nem volt balesetem, most már talán nem is lesz.:-)
DisznóVizsgabiztosTerminátor 2008.05.29. 09:27:37
Valóban kamera, a vizsga biztos és a vizsga helyének kisorsolása és legfőkébb a SZÁNDÉK kellene, a KORRUPCIÓ megszüntetésére. SAJNOS EBBEN AZ ORSZÁGBAN erre semmi esély.
Mellesleg, mindkét gyerekemmel még vezetni kellett kb. 3000 km-t, hogy nyugodt szívvel elengedjem egyedül is őket bárhova.
taccs 2008.05.29. 09:28:20
Az viszont nem igaz, hogy a bukás az iskola érdeke, az iskola és az oktató itt már különválik, az iskola nem nagyon lát abból a pénzből, ami az oktatóhoz kerül.
LazyTornado 2008.05.29. 09:31:45
Horci 2008.05.29. 09:33:38
"Van valahol a BS-től kifelé egy ilyen hely, ráadásul a sarkon bokor is van. Arrafelé vizsgáztam."
Igen, az az a hely. Mogyoródi-Várna sarok.
Én azóta is úgy vagyok vele, hogy nem fizetek semmit. Rendőrnek se, vizsgabiztosnak se, főleg akkor ha nem vagyok hibás. Sajnos egyre többször elvárják ... :)
stichus 2008.05.29. 09:34:11
Szilágyiné?
miebbenameglepo 2008.05.29. 09:35:13
arcfia 2008.05.29. 09:37:06
Tehát hiába nem jött autó, hiába mehettél, 50-el kikanyarodni csak ugy, adott esetben megrémítheti a vizsgabiztost.
Biztosnágosan lendületesen. Akkor nem buksz meg. Ha felcseréled, akkor igen.
Bambano 2008.05.29. 09:37:50
Rocko- 2008.05.29. 09:42:13
10es 2008.05.29. 09:42:35
a forgalmi vizsga elott megkerdeztem az oktatot, hogy mi a helyzet a "vizsgakonnyitessel"
mondta hogy vizsgabiztosa valogatja hogy lehet, vagy sem
o tudni fogja, azaz adjam oda neki es intezi ha olyan a vizsgabiztos
persze hogy lehetett ;)
10e-t a papirjaim koze es ment a vizsga
sikeres vizsga volt, penz nelkul is erdemenyes lett volna, de ez van:)
Kazimír 2008.05.29. 09:43:35
Harmadszorra. Mindkétszer hibáztam akkorát, amiért buktatni lehetett (gyaloglost ijesztettem a zebrán, kerékpárost előztem zebrán). A kötelező plusz órákra nem lett volna szükség, hiszen újat nem tanultam, mégis ki kellett fizetnem, le kellett vezetnem. Azért ártani biztos nem ártott :) Harmadszorra egy tényleg rendes biztost fogtam ki, hogy ebben mekkora szerepe volt az oktatómnak, azt a mai napig nem tudom.
Korrupcióról csak hallottam, meg nem tapasztaltam.
Viki 2008.05.29. 09:45:30
Romi 2008.05.29. 09:46:55
Viszont az oktatas szinvonala sem semmi. Budapesten kezdtem tanulni vezetni, ha mar ugyis az egyetem miatt idom nagy reszet itt toltom. De megbantam. Egyreszt az oktatomtol folyton megkaptam hogy videki vagyok ezert nincs eselyem levizsgazni, meg amugy is a noknek altalaban a rutin is csak harmadjara sikerul meg hasonlok. Hat rutin vizsga utan meg voltam vagy 3szor a forgalomba vele, de utana otthagytam. Nem csinaltunk mast mint masfel oran keresztul jobbkezes utcakban boklasztunk 20szal. amikor vegre foutra tevedtunk es 50nel mertem menni megkerdezte hogy sietek-e valahova. Ezek utan Pecsett fejeztem be a forgalmi reszet. Bar megmondom oszinten a tapasztalathianybol es a fel nem keszitettsegbol adodoan jelenleg se merek igazan vezetni. meg nem mertem a parkolobol se kiallni ugy hogy ne lett volna mellettem olyan aki tud vezetni. Bar egesz gyerekoromban arrol almodoztam hogy mikor vezethetek mar, most meg itt lenne a lehetoseg es nem merek. Szerintem ez is az oktatasi rendszer hibaja.
Bambano 2008.05.29. 09:47:33
yokli 2008.05.29. 09:49:01
és ez így is marad mindaddig, amíg vannak olyanok, akik elmennek úgy vizsgázni, h viszik a kért pénzt... éppúgy saras a lányod is a történetben, megveszetegette ugyanis a vizsgabiztost, ha nem tűnt volna fel.
amúgy azért mindenki, aki járt egyetemre, főisk.ra tudja, h az emberek zöme kikéri magának a feltételezést is, h ő lehetett a hibás egy bukásnál, ez is sajnos a tipikus magyar mentalitás része, az ilyen sztorikat mindig el kell osztani - legalább - kettővel
én is ugyanúgy hallottam ezeket a rémhíreket, érdekes, elsőre simán átmentem, minden további nélkül, ahogyan rengeteg ismerősöm. és sok olyan is van, akiről pontosan tudom, h anyuka elkényeztetett hülyegyereke, aki kikéri magának, h meg merészelik buktatni.
mindenki, aki fizet kenőpénzt (mert egyéltalán nem vonom kétségbe, h a probléma létező, csak a mértéke van talán eltúlozva), hozzájárul a rendszer fenntartásához, elképesztő, h az ilyenek mégis nekiállnak pampogni... nőjünk már fel!!!
Jimbó 2008.05.29. 09:49:13
Lehet nem követtél el óriási hibát, de már az is életveszélyes lehet ha pl. egy jobbra kanyarodáskor egyszer nem nézel a holttérbe. Elvégre bármikor odakerülhet egy bringás akire ez a manőver valóban életveszélyes lehet.
Inkább tanulj meg normálisan vezetni ne másra mutogass mindenféle összeesküvést feltételezve!
Fogadd el, hogy esetleg hibáztál és ne másra kend rá a sarad!
Én korrupció nélkül mindenből elsőre átmentem és szerintem vagyunk ezzel még így egy páran ebben az országban.
ehhh 2008.05.29. 09:52:32
DéeRGé · http://szoknyanyereg.freeblog.hu 2008.05.29. 09:53:06
Ami az Auchan a pékeknek, az az XY autósiskola az oktatásnak. Nem lehet sokat tenni.
bambi 2008.05.29. 09:57:01
10 perc múlva természetesen már az anyósülésen ültem (belső tükrök nem rendszeres használata és egyéb indokok..)
Másodjára kifogtam egy igazi bunkót, nem mehettem a húzott útvonalon (azt úgyis jól betanulta, kisasszony), egyenes háttal üljek, "az előzőt csak azért húztam meg, mert rágózott"...érdekes módon simán átmentem.
Nem csodálkozom a hivatalos hozzáálláson, Magyarországon a "homokba dugjuk a fejünket" hozzáállás dívik. És persze cigánykérdés sincs. Apropó- több oktató is egybehangzóan állította nekem (egy időben sportot űztem a kérdésből), hogy még NEM volt roma tanulójuk! Mégis mennyi vezet...
ex-dr. vuk 2008.05.29. 09:59:55
Sikeres vagyok?
WildBear 2008.05.29. 10:02:40
Turbulencia2000 2008.05.29. 10:03:47
Egyébként szerintem itt a vizsgabiztosoknál az oktatók nagyobb szélhámosok! Az én oktatóm az első naptól kezdve nyugtatgatott, hogy a többségnek úgysem lesz meg elsőre a vizsga, de emiatt nem kell ám idegeskedni.
Aztán teljesen váratlanul meglett elsőre a jogsim. :) Látnotok kellett volna az oktatóm arcán a megrökönyödéssel párosított dühöt. Én tökre örültem, ő pedig majdhogynem hozzám sem szólt utána. :)))
Oktatónak pénzt adni, hogy elintézze a vizsgabiztosnál a dolgokat: szerintem ebben az a trükk, hogy ha sikerül a vizsgád, akkor az oktató úgy állítja be, hogy ez neki köszönhető. Miközben marad a pénz az ő zsebében.
Ha pedig a pénz ellenére sem sikerül - ismerősöm járt így - akkor visszaadja a pénzt, mondván, hogy nem az a vizsgabiztos jött, akire számított. :)
Traxx 2008.05.29. 10:03:59
Nekem még az oktatáson volt hasonló, csak motoros képében. Eskü néztem a tükröt, de nem láttam, pont abban a bizonyos holttérben volt. Ha az oktatóm nem szól, simán ráhúztam volna a kormányt...
Az esetből viszont tanultam, inkább ilyenkor, mint az életben.
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.05.29. 10:10:39
Tényleg ott és akkor tanultam vezetni, azelőtt csak gokartot hajtottam a szegedi vidámparkban, azzal is elütöttem egy pályamunkást. Faszé' kellett neki ittasan elémlépni 'féktávon' (csak motorfék) belül?! Mindegy, az ő lábujját vágták le, de eltértem a tárgytól.
A cikkben nem volt valami kósza biciklis a környéken, akit nem láttál? Mert életveszélyesen kanyarodni - mások is írták előttem - elég nehéz dolog, hacsak nem mások életét veszélyezteted...
Hassan 2008.05.29. 10:13:34
Andie 2008.05.29. 08:53:41
Szilágyiné?
Tuti, ő a Szőröslábú. Szemét egy némber, nekem csak a rutinom volt nála kb. 10 éve. Átmentem, de azt szemétkedést nem kívánom senkinek. Az oktatók is féltek tőle...
avogadro00 2008.05.29. 10:16:09
Rocko- 2008.05.29. 10:18:58
hát ez az, ha nem volt balesetveszély, akkor mi a probléma. én tuti hivatkoztam volna az oktatóra. én feladotm, h vizsgázzak, ôvé, h figyeljen, ha nem megy.
a kenôpénzezésen túl: ahogy látom sokaknak mondták, h vegyen még pár órát vagy otthon gyakoroljon a kertek alatt. de miért? nem arra van vizsga, h ezt kiszûrje? akinek nem megy gyakoroljon, aki nagyon béna, buktassák meg. vagy a vizsgabiztos gyalogosan merne a tanuló elé állni? ezen kéne gondolkoznia, h kit enged ki az utakra.
Becher 2008.05.29. 10:26:24
Flóra 2008.05.29. 10:35:19
Ez gyanítom mindenhol így megy, én nyíltan megmondom, a Csigavér autósiskolánál ÍGY MEGY!!! De főleg a vizsgáztatók a hibásak, nem csak az autósiskola. Így bízzon meg az ember a köztisztviselőkben!!!! Legszívesebben feljelentettem volna...
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.05.29. 10:36:01
2 plusz órát vettem forgalmi előtt, de ezt is csak a körülmények miatt. vizsga előtt 3 napra összetörtem a lábam, 1 hónap gipsz, vizsga halaszt, és ezalatt az oktató új kocsit vett, és kértem hadd vezessem két órát a vizsga előtt hogy megszokjam...
korrupció nem tudom volt e, erről nem esett akkoriban szó. pénzt nem adtam, de ha kellett volna sem adtam volna, mert így is sokba került (10 éve 90 ropi. ebből 60-at én kerestem meg, szülők a maradékot. 17 évesen az iszonyat megerőltető volt nekem anyagilag :D)
Sheme 2008.05.29. 10:36:20
Direkt néztem a km órát: 800m-t vezettem a forgalomban - át is mentem elsőre.
Motoros vizsga: 16 emberkéből 6 elvérzett a rutinpályán - letették a lábukat, nem jeleztek karral, ha sávot változtattak.
Egy srác volt a másik, akivel együtt kellett kimenni a forgalomba. Szegénynek lefulladt az MZ, amikor indultunk... elhúztam a rákba, nem is láttam az oktatós Skodát magam mögött... mire visszaértem a rutinpályához, valahogy utólértek - máig fogalmam sincs, hogyan, mert kint a forgalomban 100-120 között cikázott a mutató. :)))
A lényeg, hogy itt is átengedtek...
Flóra 2008.05.29. 10:36:47
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.05.29. 10:39:20
igaz mondjuk 10 éves korom óta vezetek kocsit, tehát a tanfolyamon a kreszt kellett megtanulnom, meg a papírt megszerezni.
Flóra 2008.05.29. 10:42:36
Dr Kangörény 2008.05.29. 10:42:56
Nekem is mondta, hogy beszálláskor tükör-igazítás, ha oldalra kell néznem, akkor feltűnően forgassam a fejemet, tolatásnál meg ne próbáljak tülörből tolatni, forduljak teljesen hátra, stb.
A sikeres vizsga után jó tanácsok:
-a piros lámpánál mindig álljak meg
-ha rendőr lát, tartsak be minden szabályt
-jobbkéz-szabályt mindig tartsam be
-egyébként azt csinálok, amit akarok
Qqtyin 2008.05.29. 10:49:16
Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.29. 10:56:58
Egyébként az oktatók is lehetnek ilyenek is, olyanok is. Én először kifogtam egy orbitális nagy faszt, aztán cseréltem egy korrekt, rendes ürgére, akitől tényleg lehetett tanulni.
Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.29. 10:58:23
yooccoo 2008.05.29. 11:03:00
'nővérével együtt jártam' :)
én is találkoztam vele, elmeszelt hát, egy sarok után
szerinte nem álltam meg a stop táblánál meg lassan mentem
de azért végigvezettük a vizsgát
sga 2008.05.29. 11:34:43
Érdekes színfolt lehetett volna a történetben a válasz...
TS 2008.05.29. 11:41:01
sga 2008.05.29. 11:49:02
szivacs 2008.05.29. 11:58:10
Gontar 2008.05.29. 12:23:30
1: Tudni vezetni, közlekedni.
2: Hogy ne Budapesten vizsgázzak. :D
Az oktatóm akkortájt mindíg vidékre vitt mindenkit vizsgáztatni, elmondása szerint azért, mert az ottani vizsgabiztosok nem várnak kenőpénzt - így nem kell felvállalni azt, hogy a tanonca zsebét az amúgy is magas költségek felett is megkönnyítik. Azzal nincsen tapasztalatom, hogy a budapesti vizsgáztatók akkoriban vártak-e zsét a zsebbe (csak másodkézből van számos infóm, melyek szerint: igen, majd mindegyik), de akinél én vizsgáztam az biztosan nem. Egy kiöregedett katonatiszt volt, meglehetősen szigorú, parancsoláshoz szokott ember - de korrekt. Amit elrontottam arra írta a hibapontot, de mivel ezek mennyiség meg sem közelítette a bukáshoz szükségest átengedett. Nem szemétkedett, nem várt pénzt a zsebébe.
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.05.29. 12:37:12
Vizsgadíjban, oktatási díjban kifizettem az árát egy lefizetésnek, bár a harmadik és a negyedik között már nem tartotta meg az óráimat, csak fizettem a szükséges minimumot.
Viszont vezetni nem ott és akkor tanultam meg, hanem az utána eltelt öt év alatt... azalatt csak a gép kezelését és a minimális képességet nyertem el arra, hogy ne törjem össze a kocsit ha a többiek figyelnek.
Kenseth 2008.05.29. 12:50:08
Most a motoros jogsit csinálom egy másik iskolánál, itt az autós oktató 9000 Ft jutalmat kap az iskolától, ha a tanuló sikeres első forgalmi vizsgát tesz. Neki aligha érdeke, hogy megbukjon a tanuló és vegyen még órákat.
ColT 2008.05.29. 14:09:39
Mondjuk a faszi nem kifejezetten azt figyelte hogy én mit csinálok. Viszont már anyámat is megbuktatta 20 évvel azelőtt :-D
M. 2008.05.29. 14:12:09
VenFarok 2008.05.29. 14:31:16
Az oktatom azt mondta: az elso lepes a vezetni tudashoz az lesz, amikor mar nem veszed eszre, hogy sebesseget valtottal.
Ezutan ot evig nem vezettem, es igazabol a kertek alatt tanultam meg (veszelyhelyzet nem volt, de azert ez erdekes dolog).
Tanulsagos az is, hogy ezutan, mar plusz harom ev es 40 ezer km birtokaban probaltam jogsit szerezni Amerikaban. Elsore azert huztak meg, mert forgalommentes ketiranyu utcaban allitolag tul kozel mentem a parkolo autokhoz (vagyis a sajat savomban maradtam). De valojaban tenyleg bizonytalan voltam, mert tok idegen autoban eloszor ultem, idegen tablak, kornyezet.
Masodszor meg akartam mutatni, hogy tudok vezetni: megvagtak, mert 55-tel mentem a szeles foutvanolon, ahol 50 volt a limit, de mindenki hatvannal ment. Harmadikra megadtak.
Kint egyebkent a papa tanitja a gyereket, a sajat kocsijukban, potfek nelkul, ideiglenes jogsival.
Szoval a vizsga a vezetesi kulturatol is szol, ami orszagrol orszagra valtozhat, es az indoklas valoszinuleg tokmindegy, benyomasra megy.
Kivancsi lennek, hogy ma Magyarorszagon egy parszazezret levezetett fazont megvagnanak-e, he belulne melle lathatatlanul egy biztos. Es most NEM az autopalyan 250-nel versenyzokre gondolok.
Woof - the real hairy guy 2008.05.29. 14:38:45
Profi KRESZ oktatás, nem csak a rizsa, hanem összefüggések - tankönyv nélkül, szépen rajzolj magadnak. (Elég érdekes volt, közismerten ocsmány kézírásomat kompenzálandó, a laptopomba jegyzeteltem, a forgalmi eseményeket Excel táblába "rajzoltam")
Marha jó oktató, egyrészt jó fej, másrészt türelmes, harmadrészt házhoz jött-mentünk, valamint a városon kívüli vezetéskor lementünk Tokajba bort venni. Nem egyszer szépen félreállított, esetleg kiszállított, és megmutatta, elmagyarázta, mi volt a gond.
Ja, én kértem + 2 órát, mert elég nagy szünet volt a vizsga és az utolsó vezetés között. Oktató szépen megbeszélte azzal, akivel a vizsgám előtt ment volna, hogy hadd cseréljek vele.
Vizsgáztató: Semmi rendkívüli, beszállt, tette a dolgát, húzta a strigulát, ebből kevés lett - átmentem.
Oktatóval azóta is jó viszony, forgalomban integetés, új autó vásárlás elújságolása.
Hja, ez vidék, én meg csak röhögök azokon a sztorikon, amiket itt olvasok. Mondjuk nem is mertem még a fővárosban vezetni.
kutyakutya 2008.05.29. 14:39:18
BISHOP 2008.05.29. 15:10:53
hell 2008.05.29. 15:18:31
SeeMee 2008.05.29. 15:51:25
g 2008.05.29. 16:50:47
Rocko- 2008.05.29. 17:22:04
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.29. 19:57:18
B.GY. 2008.05.29. 20:33:31
Én 91-ben vizsgáztam,egy rossz Wartburggal,nem volt rajta alapjárat(sem).Jó volt 3 pedált nyomkodni:)A 30 óra vezetésből kb.5-öt vezettem,25-öt álltam,valami ivó előtt.Szerencsémre az oktatóm alkoholista volt,igy a vizsgára egyből egy üveg whiskyvel mentem.Gondolom a vizsgáztatóval megitták,neki is érdekes arca volt.Egyből át is mentem.
Riska 2008.05.29. 20:33:46
Sajnos most nekem sincs időm végigolvasni a kommenteket, amint jut rá idő megteszem.
Nekem bő 1 hónapja van jogsim, a Táltos autósiskolánál tanultam, itt volt közel, korrekt ár, nagyon kedves oktatók, egyből sikeres kresz, megkaptam szerintem a földön a legjobb oktatót, teljesen korrekt, jó szellemű, kedves, barátságos Úr, az órák végig jó hangulatban teltek, a vizsgákról sok mindent mesélt, nagyon sok logikátlan dologra felhívta a figyelmemet, ami ma megnehezíti a tanulók életét. Rutin vizsgára rendesen felkészített, egyből sikerült, forgalmi úgyszintén. Mindezt úgy, hogy NEM JÁRTAM EGY DARAB PLUSZ ÓRÁT SEM! Csak a "kedvezményes" alap órákat jártam ki, egy plusz forintot nem keresett, ÉS NEM IS AKART KERESNI RAJTAM! Kifizettem a meghirdetett összeget, egy rossz gondolatot nem tudok mondani a Táltos autósiskoláról. Az oktatóm természetesen a sikeres forgalmi vizsga után egy kisebb ajándékcsomagban részesült. :) Azóta is tartjuk egymással a kapcsolatot.
A statisztikákról meg annyit, hogy azt meghamisítják. Megint csak oktatóm mesélte, aki úgymond "független", szóval neki nem érdeke hogy melyik autósiskola milyen helyezést ér el, de a Csigajogsinál az oktatókat belekényszerítik abba hogy bukjon a tanuló -ezt én mondom-, mert olyan nincs hogy "X db. ingyenóra", az az oktatónak ugyanúgy pénzbe kerül. Akinek bármi baja van a jelenlegi autósiskolájával, vagy nem tudja hogy hova menjen, tiszta szívből ajánlom neki a Táltos Autósiskolát! :)
DRS 779 - Golf II GTD - 2001 2008.05.29. 20:48:15
Beül, ugyanaz a szöveg: ne menjen 48-cal, menjen dinamiukusan. Mutassa be a pótszemüveget! Nem csak üres tok? Nyissa ki! Jó. Kontaktlencse bent van? Akkor olvassa le azt a rendszámot! Most jól elvesztegette az időt a fékpróbával! Stb.
Kapásból rányomtunk a záróvonalra, mert parkoltak mellette (ez nem nagy fegyvertény, csakis egy korább post okosainak üzenem). Lefagyott a detektoros lámpa, mert megálltam a sárgára, 6-7 ciklus után egyenesen elindultam a pirosra (ezt is nekik üzenem).
Végén rámérett egy telezöld, miközben a balra kanyart vártam 3. ként, nem látszott már, csak a jobb ülésből, belementem. Szóltak. Utána mentem, akkori képességeimhez mérten természetes vezetéssel, ahogy az 50-be fért, már mindegy volt.
Vizsga után is ugyanaz, 5 perc nettó hibasorolás. Aztán pedig átengedett, "de ne dicsekedjek vele."
Ami a témához kapcsolódik, pénzről szó sem volt, szerintem nála nem is lehetett volna. Vidéken, 2001-ben a város legrettegettebb biztosa rajtam szerencsére csak azt nérlegelte, hogyan boldogulnék magam. Pozitív esetek is vannak.
X 2008.05.29. 21:37:48
Aki tud vezetni, azt nem buktatja meg a korrupt vizsgáztató. Aki nem, azt pedig jogosan.
Én pl mindből elsőre átmentem, soha szó sem volt pénzről. Több mint valószínű, hogy a bénákat húzzák le vele - márpedig abból van sok. Sajnos.
Mert itt kb mindenkinek alanyi jogon jár a jogosítvány... :S
aqweren 2008.05.29. 21:59:40
Meg amúgy sem fizetnék le senkit. Ha sikerült, sikerüljön anélkül. Nem szeretem az ilyesmit, de azt sem értem aki nyugodt a lelkiismeretével hogy még nem tudott úgy de lefizette a vizsgabiztos és átment...
Ehh, ha ez igaz, már abban sem lehet bízni hogy aki nem jogsi nélkül vezet, az tud is...:(
Hepi 2008.05.29. 22:14:06
nem lehet,h igy kene?
B.GY. 2008.05.29. 22:21:07
aqweren 2008.05.29. 22:29:51
Szerintem a KRESZ tudásában és a gépjármű kezelésében, a szabályok felismerésében a gyakorlatban és a vezetéstechnikai tudásban hiánnyal küszködő sofőrök is okozhatnak balesetet, nem csak a kivagyiak ;)
(Pl. egyszer láttam egy nénit a Szentendrei úton a rossz oldalon forgalommal szembe - nyilván balra kanyarodott a Raktár utca felől...először nem hittem a szememnek, tolatott be a kereszteződésbe kétségbeesetten...)
Elsőre senkinek nem sikerül a forgalmija, akinek igen annak sem :D
B.GY. 2008.05.29. 23:05:36
joc_ 2008.05.30. 00:20:23
A másik, hogy mindenki olyan környéken tanuljon vezetni, amelyet valamennyire ismer. Legalább ismeri az egyirányú utcákat, lámpás kereszteződéseket, jobb kezes utcákat, vagy tudja hogy az iskolánál 30-as tábla lesz. (És az sem baj, ha nem a fővárosban.) Így kisebb az esélye, hogy elfeledkezzen valamiről és amiatt legyen sikertelen a vizsga.
Horci 2008.05.30. 01:06:26
TAXI 2008.05.30. 08:01:47
Nem mindenki várja el, hogy megkenjék(szerencsére)!
nem szamit 2008.05.30. 08:07:22
Fizetni nem kellett, 1 hibapontom volt csak, az is azért mert a szemüvegem nem volt nálam:)
A gyakorló pálya volt a muris, volt egy kocsma a közelben. Az oktatoval megálltunk és azt mondta mindjárt jövök maga meg csak gyakoroljon:) Na ja mokás volt a trabanttal menni:)
nanemá 2008.05.30. 09:01:08
kkritt 2008.05.30. 10:31:23
B kategória KRESZ, rutin, forgalom, EÜ. elsőre átmentem mindegyikből, "zsírozás" nélkül, 2003-ban Bp. III. ker ATI. kenőpénz szóba se került, a rutin és a forgalom különböző vizsgabiztosoknál, volt.
Most akkor ez, hogy van?
vanek 2008.05.30. 10:36:23
Ezt a mondatot a kanadai hivatalos járművezetői kézikönyv elejére nyomtatják, jó nagy betűkkel: "Driving is a privilege — not a right" (A vezetés kiváltság - nem jog). Ez a hozzáállás hiányzik az oktatásból és így a vezetők többségéből is.
kaloz · www.kernelpanic.hu 2008.05.30. 12:32:28
Par napja sikerult otodjere epphogy atmennem forgalomban, minden mas elsore meglett.
Az elso harom vizsgamon teljesen jogosan huztak meg. En tanulo vagyok, az akkori oktatomnak kellett volna latnia, mennyire (nem) vagyok felkeszulve a vizsgara. Negyedjere aprosagokon es szerintem teljesen jogtalanul buktam meg, biztos vagyok benne, hogy ha akkor lefizetem a vizsgabiztost, akkor atmegyek. Az elott a vizsga elott az oktatom azt mondta: az a vizsgaztato "nem tul lelkes". Rohadtul nem vagyok hive az emberek lefizetgetesenek, igy kesobb, utolag jutott eszembe (meg penz se volt nalam), hogy ezzel talan arra akart utalni, hogy a vizsgabiztost talan "lelkesiteni" kene par ropogos bankoval. Az oktatom vegul a megkerdezesem nelkul irt be az otodik (ket vizsgabiztosos!) vizsgara, ami utan a PAV jon, ugy, hogy nem is tudott volna potorat adni, az otodik vizsgamon tehat egyaltalan nem lett volna eselyem.
Igy kenytelen voltam bevetni a szuleimet, beszeltek az autosiskolaban valami fejessel, vegul orvosi igazolassal halasztottam az otodik vizsgat. Oktatot valtottam, vele vezettem egy darabig, hol jobban, hol rosszabbul ment, mindenesetre a masodik oktatom sokkal jobb volt, es vegul atmentem ugy is, hogy ket morcos foszer ult mogottem.
Majjom 2008.05.30. 12:34:22
Így megy ez az Egyesült Magyar Balkáni Banánköztársaságban....
frék 2008.05.30. 14:16:41
Senkiházi 2008.05.30. 16:44:31
Johnny336 2008.05.30. 16:59:36
Tényleg az volt. Átmentem.
Krisi 2008.05.31. 13:48:04
Ezek szerint én egy másik Budapesten vizsgáztam, rutin és forgalmi is meglett elsőre, pénz nélkül. Mondjuk vittem egy üveg Jägert az oktatómnak, de csak utána adtam át :)
Ha nekem azt mondaná az oktató vagy a biztos, hogy fizessek, akkor megmutatnám nekik a középső ujjamat és azonnal iskolát váltanék.
Az egésznek olyan szaga van, hogy valaki béna, megbukik, aztán rögtön a másik hibája. Ez olyan, mint a mondás: "ha nem tudok úszni, az a víz hibája"
Nyilván vannak, akik tényleg kifogják a geci vizsgabiztost és valami őrületes baromság miatt megrántják őket, de ami úgy kezdődik, hogy "kétszer jogosan buktam meg", ott már sántít a dolog, legalábbis szerintem.
Szóval ha valaki kenőpénzt ad az semmivel sem jobb, mint aki elfogadja.
Nyáron megyek én is A jogsira, félek is rendesen, hogy kifogok majd valami korrupt állatot, de nem fogok neki fizetni az biztos. Úgy látszik mobillal fel kell vennem a vizsga előtti diskurzust, bár szerintem az sem segítene.
Ha meg megbasznak csak amiatt, hogy nem fizettem, akkor megyek legközelebb, ha meg ott is, akkor iskolát váltok. De az biztos, hogy nem fogok lefizetni egy vizsgabiztost sem.
Invictus 2008.05.31. 15:28:18
Forgalmi vizsgán első 2 alkalommal nem fizettem, mindkétszer megvágtak, először összejött a 10 hibapont (felmentem a járdára párhuzamos parkolásnál, jobbkezes utcánál nem néztem/lassítottam elég látványosan, 2-esben indultam el egy megfordulásnál stb. - ebből az első kettőért magában is szokás buktatni, azon csodálkoztam csak utólag, hogy nem kellett rögtön helyet cserélnem az oktatóval) másodszor azért buktam, mert egy nagyot fékeztem a zebra előtt (gyalogos jobban sietett a zebra felé, mint vártam), ez teljesen jogos volt, 2 percig tartott a vizsga elindulástól számítva, harmadszorra az oktató eltette a pénzt, de megbuktattak (már jó 30-40 perc vezetés után), mert egy forgalmas 4 sávos úton nem engedtem el a járdán várakozó gyalogost (későn vettem észre, mert előtte a szélső sávba átsorolással voltam elfoglalva, besatuzni meg nem akartam érthetően). A jattnak eltett pénzt term. visszakaptam az oktatótól. A negyedik alkalommal is az oktatónál volt a pénz, mentünk egy laza vizsgaútvonalat (parkolni nem kellett), de visszaúton, pár száz méterre a rutinpályától megelőztem egy ilyen sztreccsruhás versenybringást a zebrán (a zebra után egy jó hosszú záróvonal következik, én meg attól paráztam, hogy ha a vonalat érintve tudok csak elmenni mellette akkor azért buktatnak meg, ha 20-al megyek mögötte végig, akkor meg azért). Ekkor félreállított a vizsgabiztos, ahogy bukásnál szokás, utána viszont gratulált a sikeres vizsgához és kiszállt a kocsiból :)
Amúgy jó sokat keresett rajtam az oktatóm, egy használt autó árát fizettem ki kb. a kenőpénzzel együtt (bukások után jó pár pótórát is vettem, amikkel utólag belegondolva már nem igazán fejlődtem, ugyanazokat az útvonalakat gyakoroltatta sorban), de végül is én voltam a balek hogy le tudott húzni, kereshettem volna mást pl., ő csak kihasználta. Ja kenőpénznek ő 60-at kért (!) hogy ebből mennyit kapott a vizsgáztató, azt nem tudom. Lehet, hogy csak 20-at :)
Tudom, hogy nem vagyok bravúros vezető, és csak az egyedül gyakorlásra kaptam lehetőséget a jogsival, kis szarom van, amivel nagyon száguldozni sem lehet, ütközésnél meg tuti hogy én húznám a rövidebbet, szal nem jaszkarizok agyatlanul, csak elmegyek A-ból B-be, ha kell :)
cso zsi 2008.05.31. 21:55:47
Oktató nélkül, két vizsgabiztossal (egy elöl, egy hátul) irány a rutinpálya, majd a forgalom.
Forgalomba csak az mehetett, akinek gyakorlatilag hibátlan volt a rutinja.
A PÁV-tól meg nem kell félni, kötelezővé tenném mindenkinek, mint az elsősegélynyújtás-vizsgát.
Mivel szakmásított jogosítványt kellett letennem, PÁV III-mal indítottak.
Újabb foglalkozás miatt a PÁV II is teljesítve lett pár éve.
Azon lehet szóródni rendesen.
Az ügyességi rész is kemény dió, és ami 18 évesen hibátlan volt, az 22 évvel később már hibahatáron volt.
A pszichológia, a reakciómérés, és a "képrejtvények" között volt, aki felállt, és otthagyta, mondván: kell neki még a jogsija.
jani 2008.06.01. 16:45:41
B.GY. 2008.06.01. 21:58:49
Hangyási László · http://gumikacsa 2008.06.02. 14:01:11
professional 2008.06.12. 12:16:04
Mázlis?
Dancsa 2009.04.27. 21:32:34
Export 2009.07.21. 21:16:07
Hát ennyi.
Dani_21 (törölt) 2009.08.06. 00:26:29
1 rohadt ponton múlt
Béci84 2009.12.16. 19:19:13
átvert vizsgázó 2010.03.10. 15:30:47
Pont ebben a témában indítottam blogot, mert nagyon bosszantott, hogy az oktató azzal jött hozzám a vizsga előtt, hogy meg lehet kenni a vizsgabiztost.
Nem tudom, hogy igazából mennyi ideig és mennyi pénzbe kerül becsületesen letenni a jogsit, de hogy én rengeteget szenvedtem érte önhibámon kívül, az biztos.
Megérdemelné az összes ilyen oktató és vizsgabiztos, hogy közszemlére tegyük a nevüket!
jogositvanyommegszerzese.blog.hu/
hajnal39 2010.08.27. 17:21:10
Nem olyan rég vizsgáztam és sajna engem is meghúztak.Ugyanis azt mondta a vizsgabiztos aki fiatalabb volt szerintem mint én, hogy a körforgóba nem vettem észre a képzeletbeli felezővonalat.kérdeztem tőle hogy hogy, mivel csak 1 sávos volt a körforgó?Sem én sem az oktatom nem tudtuk rábeszélni hogy engedjen át mivel ezt csak minimális hibapontnak kellet volna be írnia.ennyi és kész.Lehet hogy fel kéne jelentenem?Passz!!!
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.27. 22:59:58
(---Flúgos Buszos---) 2010.08.28. 00:58:07
hajnal39 2010.08.30. 21:03:32
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.31. 20:05:06
dzsaszper 2010.09.02. 12:44:19
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.02. 12:48:22
dzsaszper 2010.09.02. 13:16:09
Ebben az esetben oktatót érdemes váltani, és körbekérdezni a környéken, hogy ki nem ilyen.
Katt336 2011.08.16. 07:59:22
2012.01.02. 15:36:54
Valaki legyen olyan kedves és írja meg a tapasztalatait.
Köszi!