Nálunk miért nem megy így?
2008.05.30. 12:14 :: SilentSound
A németek mindig is precíz és szabálykövető nemzet hírében álltak. Amikor HF náluk járt, készített egy kis videót. Egy hasonlóhoz Magyarországon valószínűleg egy évig kéne forgatni, mire összejönne ennyi hasonló anyag. Ha összejönne egyáltalán. Innen Budapestről nézve mindenesetre kissé utópisztikusnak hat ez a két perces kis szösszenet. Tessék példát venni róla, talán elkerülhető lenne sok olyan halálos kimenetelű baleset, mint ez vagy ez, vagy sok másik...
180 komment
Címkék: video biztonság közlekedés autó kerékpár kresz zebra gyalogos
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
aqweren 2008.05.30. 12:23:29
Ezt nálunk mérnem tudják megcsinálni? Azt számolgattam hogy durván 15 másodpercnél többet nem kellett egyik autósnak sem várnia...a' meg nem olyan marha sok szerintem, hogy ne érné meg megállni...
potha 2008.05.30. 12:28:33
de szép látvány :)
meg a tolerancia is látszik, hogy aki nem a zebrán megy át azt is átengedik!
MrZed001 2008.05.30. 12:32:41
Mondjuk volt benne túlzás is, amikor már inkább a gyalogosnak (és előtte cangás) kellett volna előzékenynek lennie és átengedni az autókat szerintem.
ex-dr. vuk 2008.05.30. 12:34:29
ex-dr. vuk 2008.05.30. 12:35:36
De miert kellett volna? Elsobbsege van a zebranak.. Te sem engeded el a mellekutcabol jovoket, csak azert mert mondjuk KAMA3, te meg kispolszkival jossz.
aqweren 2008.05.30. 12:36:08
Horci 2008.05.30. 12:43:16
Gyalogosként viszont csak zebrán megyek át ha tehetem, és akkor nem gondolkozok sokat. Ha az autó ami jön még meg tud állni vészfékezés nélkül lelépek, és határozottan átsétálok. Elütni még nem ütöttek el :)
zbzbzb 2008.05.30. 12:43:24
Mondjuk azért az feltűnő, hogy a gyalogosok nem álldogálnak a zebra mellett céltalanul beszélgetve, mint nálunk, aki át akar menni, az átmegy. Itthon sajnos nem ez a helyzet, ha a gyalogosok is ilyen határozottan és egyértelműen kelnének át a zebrán, akkor kevesebb lenne a baleset, és több autós fékezne. Szerintem.
zbzbzb 2008.05.30. 12:44:33
kérlek szabadon helyettesítsétek be a gyalogbéka, sétáló, átkelő, stb. szavakat. Köszi :)
Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.05.30. 12:50:49
Káposztakukac 2008.05.30. 12:52:59
persze megint más kérdés, hogy a németeknél alapból nem építenek lámpa nélküli zebrát főútra. ez csak magyar habitus. de aztán nem kell meglepődni, ha a nagyit meg a gyerekét elüti valaki. ilyenkot nagyon egyszerű az autósra kenni mindent, de előbb talán a közlekedési feltételeken kellene javítani...
Káposztakukac 2008.05.30. 12:54:30
ex-dr. vuk 2008.05.30. 12:55:49
Hogy en hogy tudom gyulolni, mikor a gyalogos elkezd integetni nekem, hogy menjek inkabb en... En olyankor sem megyek. Raerek kivarni, amig atmegy :)
Azert nem lesz igy nalunk, mert a gyalogos meg nem fog elindulni, mert tudja, hogy veszelyben az elete.. Lehetne (kellene) nepnevelni, de durvan.
Az a durva mikor latom, hogy vannak, akik csak akkor mernek elindulni, ha az egesz kornyeken 200 meteren belul egyetlen auto sincs. Addig aldigal.
ex-dr. vuk 2008.05.30. 12:58:33
Hat nemtom te hol huztal le es mennyit, de a lampas gyalogatkelobol nalunk tulontul sok is van... eleg lenne betartani a szabalyokat, maris kevesebbet kene aldozni ilyesmire...
A lampas gyalogatkelo egyebkent senkinek nem jo, az autosnak sokkal tobb idore kell megallnia, mintha siman elengedne a gyalogot, a gyalognak meg kurvasokat kell allnia, mire atmehet, plane ha semmi nem jon, feleslegesen acsorog... Szoval. Ha meg lenne adva az elsobbseg, szukseg sem lenne ra.
Suppiluliumas 2008.05.30. 13:04:10
Rocko- 2008.05.30. 13:13:33
nálunk erre népgazdasági összeomlást meg környezetszennyezést vizonlnak, h ennyi ideig várni kellett.
Káposztakukac · 2008.05.30. 12:52:59
EZ konkrétan egy lámpa nélküi zebra. :)
Rocko- 2008.05.30. 13:15:29
a "csaknyomogatós" olyan, mint a herceg a fehér lovon. ha valóban lenne hatása, annak látnám értelmét, de így nem. vagy inkább a visszaszámolós piros.
Johnny336 2008.05.30. 13:25:41
Amitől rosszul vagyok: a zebrától 3 méterre megy át az úton. Ott már nincsen elsőbbsége!
A zebránál megpróbálok megállni, de van amikor olyan sebességű a járműfolyam, hogy esélytelen lenne lassítani, valaki tuti kikerülne, és elcsapná helyettem a gyalogot.
Suppiluliumas 2008.05.30. 13:28:14
Visszaszámolós piros?
Káposztakukac 2008.05.30. 13:31:18
Gontar 2008.05.30. 13:35:36
Esetek nagyrészében elengedem a gyalogosokat, de van amikor telelesz a hócipőm.
példa - szinte napi tapasztalat: Körút - Mester utca kereszteződés. Mikor a Mester utcából jobbra (a körútra, Blaha irányába) akarok kanyarodni a gyalogosoknak akkor vált pirosra a lámpa - de ezt mintha meg sem történne. Tizesével kolbászolgatnak keresztül a körúton annak ellenére, hogy nekik piros, a kanyarodóknak zöld a lámpa. Csak akkor tűnnek el az útról, amikor a Petőfi híd felől megindul a nagyobb forgalom. Dudálni eddig soha nem dudáltam, meg nem "riogattam" őket motorbömböltetéssel - de magamban azért minden ilyen esetben csóválom a fejem... Nem azért, mert ottartanak még 1-2 percig, hanem az szokott az eszembe jutni, hogy: ésha egy másik autós nem figyel, és pont akkor ér oda, és lassítás nélkül kezd kikanyarodni?
Amin csodálkozok: soha eddig egyetlenegyszer sem (amikor ott voltam) volt olyan, hogy valaki dudálni kezdett volna a gyalogosokra. :D
Gontar 2008.05.30. 13:43:20
Meg egy olyat is, amin az látszik, hogy NEM összevissza, 100 méteres szakaszon kolbászolgatnak az úttesten, hanem elgyalogolnak a zebráig. :P (Sajnos ezt is napi szinten tapasztalom több helyen is.)
Amiko gyalog vagyok mindíg keresek zebrát, és azon keresztezem az úttestet. Soha nem értettem, hogy erre miért képtelenek egyesek.
Jah! Olyan videót is kell keresni, amin az látszik, hogy a bicajosok nem kivilágítatlanul közlekednek este (mint nálunk: ucsó CriticalMass után hazafele tömegesen találkoztam olyan ökrökkel a sötétben, akiken mégcsak fényvisszaverő cucc sem volt...). :D :D :D
Gontar 2008.05.30. 13:45:27
Ha mindenki legalább feleannyit foglalkozna a SAJÁT közlekedési módjával -azzal, hogy ezt kultúráltabbá tegye- mint másokéval már jelentősen javulna a helyzet.
Woof - the real hairy guy 2008.05.30. 13:48:01
laposmacska 2008.05.30. 13:49:11
Mondjuk a biciklisek is át tudták tolni a biciklit a zebrán...
laposmacska 2008.05.30. 13:55:12
A szabályokat nem mérlegelni kell, hanem betartani. Ha a kamionos is betartja, akkor nem megy neki annak, aki átengedi a gyalogost a zebrán.
ihatethisindapassthingy 2008.05.30. 14:02:12
Manapság rövidebb a türelmem és legkésőbb 10-20 másodperc után tuti elkezdek csorogni, mert a lassan mozgó autót is jobban észreveszik, mint az álló-indexelőt. Utálom, hogy így ki kell kényszeríteni az akaratomat, de hát bakker.
csati 2008.05.30. 14:06:46
Raszputyin · http://zsir.blog.hu 2008.05.30. 14:07:36
ex-dr. vuk 2008.05.30. 14:08:08
A piroslampan atrohangaszo gyalogosok es a kivilagitatlan biciklisek mentseg arra, hogy az autosok nem adjak meg az elsobbseget olyan zebran, ahol viszont kellene? Tenyleg?
vájemsziej (törölt) 2008.05.30. 14:09:14
Carl Lazlo, Esq. 2008.05.30. 14:09:18
Kötsög puhatetsűek!
(Rohaggyonmegmindjusztseengedemel,amúlkorisláttmaegyet,akipirosonmentát.)
Bunkó drótvázasok! (Rohaggyonmegmindjusztseengedemel,amúlkorisláttmaegyet,akipirosonmentát.)
Tetves hullajelölt motorosok!
(Rohaggyonmegmindjusztseengedemel,amúlkorisláttmaegyet,akipirosonmentát.)
Köcsög nyugger suzukisok!
(Rohaggyonmegmindjusztseengedemel,amúlkorisláttmaegyet,akipirosonmentát.)
Casillas86 2008.05.30. 14:11:18
varos.blogter.hu/?post_id=270153
Gontar 2008.05.30. 14:11:42
Írtam én ilyet? Látom olvasni is meg kellene tanulnia egyeseknek...
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.05.30. 14:12:56
Nem másoltunk át semmit sehonnan, a videó készítője küldte el, ezért kitettük, ennyi. Mielőtt még eljutnánk odáig, hogy lopunk is...
Lépes Elek 2008.05.30. 14:14:40
hulyemagyar 2008.05.30. 14:15:56
Káposztakukac · felsulooktatas.blog.hu/ 2008.05.30. 13:31:18
A szabályokat nem mérlegelni kell, hanem betartani. "
Akkor Te nem előzöd meg azt a biciklist, aki egy hídon kanyarodik be előtted, de Te csak a záróvonal kicsi átlépésével tudod kikerülni, hanem végigköveted a híd végéig, ahol már nincs záróvonal, ugye?
Szabály szerint nem előzheted így meg, de pl. Szombathelyen mutatok Neked egy ilyen hidat. Ha ott Te ezt a biciklist végigköveted, akkor...
an0234 2008.05.30. 14:19:38
A normalis kozlekedes mashol gyakorlat, nalunk meg "a, ilyet biztos csak filmen csinalnak" ...
ex-dr. vuk 2008.05.30. 14:21:20
Akkor csak szimplan eltertel a targytol. Most a lampa nelkuli zebrakrol volt szo, es nem a biciklisekrol vagy a lampaszebrakrol.
Akkor ird oda, hogy OFF ;)
Skinn3r 2008.05.30. 14:21:56
Rocko- 2008.05.30. 14:23:35
aki kérdezte: van olyan típúsú lámpa, ami piros helyett/mellett jelzi, h hány mp múlva vált a lámpa. így nem éri meg idegeskedni. :)
Káposztakukac 2008.05.30. 14:24:50
libretto · http://libretto.freeblog.hu 2008.05.30. 14:29:04
Kultúra, sajnos hulladékabb a morál itt, szégyellem magam.
lotht 2008.05.30. 14:29:56
A Kőbányai úton (külön post tárgya is lehetne!) babakocsis hölgy szépen gurul át a zebrán előttem. Közben ketten beszélgetnek folyamatosan az út szélén, meg sem mozdulnak. Babakocsi átér, indulok, erre a két tulok hirdelen, kölül sem nézve lelép a járdára. Majd' felnyársaltak hátulról.
A videón láthatók egyik tanulsága pedig az, hogy nem szabad a zebrát közvetlenül a sarokra helyezni. Budapesten számtalanszor látok olyat, hogy ha megállok a zeba előtt, azzal lezárom a keresztirányú forgalmat.
vorpex 2008.05.30. 14:34:04
"Egyszerűen le kell csalogatni a járdáról hogy át tudjon jutni. Addig sose lesz olyan jól működő rendszer mint a németeknél amíg ez így van."
"Itthon sajnos nem ez a helyzet, ha a gyalogosok is ilyen határozottan és egyértelműen kelnének át a zebrán, akkor kevesebb lenne a baleset, és több autós fékezne. Szerintem."
Tegnap mentem at a zebran az andrassy ut elejen a deak ter felol, mikozben zold volt a lampa. Egy auto, ami ugyancsak zoldet kapott rakanyarodott az utra es elindult az oktogon fele. En mar a tobbi gyalogossal az ut kozepe fele jartam, amikor kb. fel meterrel mellettem satufekkel megallt. En nem anyaztam, o sem, csak a fejehez kapott, lathatoan rajott, hogy vmit elkurt. Ha egy kicsit is figyelmetlenebb akkor most nem kommentelnek. Szoval ezekutan miert is ne legyek ovatos, legyenek a gyalogosok ovatosak a zebranal? Persze nem minden autos ilyen. De nem veletlen, hogy a gyalogosok egyszeruen felnek a zebranal es ketszer is meggondoljak az atkelest (itt nem gondolok a zebranal beszelgeto emberekre, elhiszem, hogy zavaro lehet). Ha hatarozottan elindulnanak, akkor meg tobb baleset lenne es tragedia lenne.
pilu 2008.05.30. 14:34:36
vorpex 2008.05.30. 14:41:18
Egyvalamit megertek. Az jolvan, hogy az autosok azzal jonnek, hogy bezzeg a gyalogosok igy meg ugy...
Alapvetoen en ugy latom, hogy ha egy gyalogos hulye az egy dolog, a sajat eletevel jatszik. Ha egy autos hulye, az mas teszta, mert a sajat es masok eletevel jatszik. Kurvara nem mindegy.
Pont emiatt nem kene a gyalogosok hibaira ugy reagalni, hogy ha a gyalogosok az uttesten atvagnak, akkor en meg nem engedem el oket a zebranal. Ha mar megengedi egy autos maganak azt a "kivaltsagot", hogy autoba uljon, akkor vegye tudomasul, hogy ennek az az ara, hogy neki nagyobb feleloseget kell vallalnia es jobban oda kell figyelnie a dolgokra.
Egyebkent pedig az utobbi idoben figyeltem meg egy olyat, hogy mintha a nok sokkal kevesbe lennenek elozekenyek a zebanal, mint a ferfiak. Tapasztalt valaki mar hasonlot?
Gontar 2008.05.30. 14:41:39
OFF ON
Köszönöm az elsőkörös félreértelemzést, és utánna a kioktatást, hogy mit is és hogyan kellene írnom. :D :D :D
Az összes kommentemet olvastad? Az ucsó nem csak a közlekedésre igaz ám. ;) Tökjó módszer az élet majd' minden területén másokat "hibáztatni". Utánna kioktatni a MÁSIKAT a SAJÁT képzeteink miatt adott dologról alkotott negatívumok ügyében. Mintha a másik tehetne arról, hogy én rossznak vagy jónak gondolok, élek meg valamit... Mintha a másik tehetne arról, hogy bele"látok" olyasmit valamibe, ami csak számomra van ott... mintha mások tettei befolyásolnák, hogy belelátom-e vagy sem... ;)
Tényleg jó módszer, sokáig műveltem én is. :D :D :D
OFF OFF :P
pilu 2008.05.30. 14:41:53
miniowner 2008.05.30. 14:45:14
Ja es ELSO
Gontar 2008.05.30. 14:50:51
Igazad van: autóvezetés nagyobb felelősség. Pont ezért kötném pszihológiai vizsgálathoz (és megfeleléshez) is a jogosítvány megszerzését. :D A felelőtlenséget, másokkal normálsian együtműködni képtelenséget rémesen egyszerű kiszűrni. Igen, lehet ezekben javulni => ekkor lehetne újra igényelni a jogsit. :P
Női sofőrök. Legmélyebb tiszeteletm a Női nemé - de sajnos igen, találkoztam az általad leírt jelenséggel. Nemcsak zebrán. Példát nem írok, mert az vuk kartács szerint off lenne. :D :D :D
asdf 2008.05.30. 14:50:59
Ugyanis a tényállás a fennti videónál a következő:
1, adva van egy mellékutca egy messziről is jól látható zebrával
2, az autós forgalom minimális, körülbelül megfelel egy vidéki magyar város mellékutcai forgalmának
3, a gyalogos forgalom viszont szinte folyamatos, ha megnézitek azt látjátok hogy az autosok szakitják meg néha a gyalogosok forgalmát és nem forditva
Szóval a videó kicsit sarkitott, én is szivesen állitok ilyet össze akár budapesten is, mondjuk egy szép szombat-vasárnapi nap (legalábbis forgalom alapján kb.) egy olyan helyen ahol óránként átmegy a zebrán 300 gyalogos, meg 50 auto...
És végül, gyanitom hogy a németek nem vezették át mondjuk a müncheni elkerülő autóút forgalmát (már ha van ilyen) a müncheni lakóövezeten...
Egyébként meg, alapjában véve hibásnak tartom azt a magyar mentalitást (és ami oly jellemző minden téren), miszerint pl. a balesetekért csak az autósok a felelősök.
Az én véleményem szerint (és ezt a fennti videó is alátámasztja), pont hogy nem ez van, hanem hogy ott az egész rendszer összehangolt ami alapjában véve a következőket jelenti:
-Az autokra vonatkozó táblák és szabályok konzekvensen és indokoltan vannak meghatározva/kihelyezve (értsd, nincs ész nélkül "kinnfelejetett" 40-es tábla a főutvonalon, hogy aztán majd a 26. tényleg indokolt gyalogosátkelőhelyi 30as táblát is rutinból figyelmen kivül hagyja a sofőr)
-normális az úthálózat, igy egyrészt be lehet tartani a jobbra tartás elvét és nem kell attól félni hogy vajon mikor törik ki a kerék, másrészt nem kényszeritik rá a főutvonalak és autópályák forgalmát például a belvárosra (lásd budapest)
-Az indokolt táblákat viszont kökeményen betartatják az autosokkal
-a gyalogosok nem szerencsétlenkednek hanem ismerik a kreszt.
A végeredmény egy normális közlekedési rendszer normális autosokkal és normális gyalogosokkal.
Nos ma magyarországon mind3 szar, mégis csak az autosokat sarcolják...
no mail, no problem 2008.05.30. 14:53:35
Itthon hetente egyszer áthajt valaki úgy a zebrán, hogy én állok. Ezek után nem véletlen, ha gyalogos megáll a zebránál, ha látja hogy jönnek az autók, simán elkezd másfelé nézni. Én meg szoktam állni, de van hogy jó pár másdodpercet kell várni, mire visszenéz, és észreveszi, hogy állok. (Néhe ilyenkor is elmegy pár autó, ha rá elég helye.) Megtanulta, hogy úgysem állnak meg neki. Igaz, nekem is kurvaanyázott már mögöttem jövő, mert én megálltam a zebránál.
Gyalogosnként akkor lett elegem, amikor egy hét leforgása alatt 1) a lámpa zöldre váltása után mondtam a gyerekenek, hogy nézd zöld, nézz balra, nem jön, elindulunk, mire majdnem elütött minket a zebrán a piroson áthajtó telefonáló fasz, 2) a másik meg adott egy kövér gázt, amikor tőle normális távolságban leléptem a zebrára, hogy jelezze mi a meglátása az elsőbségemről.
Ezek után gyalogként durva vagyok, ha becslésem szerint meg tud állni, már lépek is a zebrára, és megyek. Álljon meg, ahogy tud, leszarom hogyan. Ha belemennek, hát belemennek. Ha pofát vág, be is mutatok neki.
ex-dr. vuk 2008.05.30. 14:55:22
Egyebkent olvasd el a kreszt. Nincs benne.
Es nem lenne szukseg 'csalogatasra', ha el mernenek indulni, nem kene kivasalastol felni. Engem nem kell csalogatni meg sem allok a zebra szelen, megyek tovabb.
biziclop 2008.05.30. 15:00:06
Epp csak megalltam a sarkon, hogy megnezzem a terkepemet, es arra lettem figyelmes, hogy minden iranyban megallt az autoforgalom, mert az autosok nem tudtak, merre fogok elindulni es nem akartak kockaztatni. Zavartan hatat forditottam a keresztezodesnek, es akkor elindultak. Senki nem kurvaanyazott vagy dudalt, legalabbis nem ugy, hogy en is halljam. :)
Ettol meg a tobbiben igazad van, csak abban nem, hogy ez csak alacsony forgalomnal mukodik.
d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2008.05.30. 15:01:29
Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.05.30. 15:04:42
Azt persze fájna beismerni, hogy mifelénk úri virtus a szabályok egyéni értelmezgetése és a szabályokat betartók lebirkázása, mert mindenki olyan rohadt jobban tud mindent másoknál...
Ettől még persze igaz a másik oldalon, hogy vannak értelmetlen, hibás közlekedési megoldások, kinfelejtett táblák, stb., csak éppen ha mindenki a saját egyéni rugalmassága szerint fogja értelmezni és be nem tartani a szabályokat, ki a fene fogja tudni, mire számítson?
ex-dr. vuk 2008.05.30. 15:05:24
Kit kellene hibaztatnom, amikor at akarok menni a zebran es MINDEN esetben majdnem kivasalnak? Keressek valamit magamban, es ha talaltam (barmely mas teruleten), akkor kussoljak?
Nem ertem, hogy ertetted az egeszet :)
Szerintem nincs mentseg szabalytalankodni (plane ha eletveszelt okoz) csak azert, mert mas meg mashol szabalytalan.
joli 2008.05.30. 15:09:23
Gontar 2008.05.30. 15:14:12
OFF ON
Kettőnk párbeszédére gontoltam, és nem a zebrára. :D Írtam is, hogy OFF. :D :D :D
De szerintem tudod Te ezt nagyon jól. ;)
OFF OFF
sznorbee 2008.05.30. 15:14:41
A Belga stílust csak megerősíteni tudom illetve kigészíteni a Luxembourgival, ahol ugyan így megy. Persze itt is vannak kivételek, de 99% jól viselkedik. :-)
Nincs lelépős szabály a kreszben.
És a józan és szerint is, inkább várok 100-szor egy percet a zebra előtt, mint egyszer a helyszínelést.
atom 2008.05.30. 15:18:09
Teljesen mindegy mekkora volt a forgalom, az autosok hülyének néztek, mikor megálltam a zebránál, mert féltem....
Nem tudom miért nem megy rá a rendőrség egy kicsit a zebrás témákra, miért csak a gyorshajtás meg az alkohol... manapság elég sok baleset, még szomorúbb, haláleset történt a zebráinkon.
Elég lenne manapság egy kamerát kihelyezni, aztán naponta több büntetést postázhatnának, mint az autópályákról összesen.
Jól meg kellene a taplókat büntetni.
asdf 2008.05.30. 15:18:26
Szerintem ha elkezdenem értelmes szabályzást csinálni, akkor mindenki szépen be fogja tartani őket, aki meg nem azt jól meg lehet büntetni.
De amig nincs konzekvens és értelmes szabályozás, addig igazából az egész veszett fejsze nyele.
Mondok egy példát, adott egy város meg egy autos.
Ha az autos azt látja hogy a városon belül van 3 zebra 30-as táblával, egyébként pedig mehet 50-el és amikor elhagyja a lakott területet, mehet 90-el és egyébként fixen megbüntetik ha nem lassit 30ra zebránál akkor be fogja tartani a szabályokat, éspedig azért mert tudja hogy egyébként gyorsan és akadálytalanul folytathatja az utját a 30as tábla meg indokolt. És máris kész a szabályos közlekedés.
De amikor meg azt látja hogy az egész tetves falu minden kanyarnál ki van táblázva 30-as táblával mert mi van ha arra jár egy 90 éves bácsika egy 40 éves trabanttal és nem tudja bevenni az 5 fokos kanyart, majd azt is tudja hogy a lakott területen kivül sem lesz könyebb dolga, mert mindjárt ott lesz a falu vége táblánál egy 60-as tábla a főutvonalon több kilométeren át, mert a, vagy kinnfelejtették vagy b, rossz az út és ez igy megy 50-100 km-eren át, akkor bizony felül fogja birálni a szabályokat mert ÉRTELMETLEN.
Nos mint azt te is észrevetted, ennek meg az lesz a következménye, hogy nem tudok kiszürni azt hogy ki az aki egyébként normális autovezető csak épp felülbirálja a szabályt mert nincs értelme 60-al menni a kihalt főuton de egyébként nem megy többel 90-100nál ugyanitt, meg ki az aki táblától és mindnetől függetlenül idióta és 150-el megy akkor is ha ovodáscsoport megy előtte...
Szóval értelmes szabályzással mindjárt könnyü lesz kiszürni az idiótákat a forgalomból, csak ugye ugy néz ki hogy ez valakiknek nem érdeke
levi 2008.05.30. 15:20:36
atom 2008.05.30. 15:25:58
Ha találsz is olyan pillanatot, amikor elég messze van az autós, mire átugratod a babakocsival a zebra túlsó felén a padkát, már a türelmetlen állatja, aki nem képes 3 másodperccel többet várni, majdhogynem átmegy a sarkadon.
Egyszer hallottam egyébként egy nagyon jó kifejezést a magyar autós stilusra, Geszti Pétertől:
A magyar autós nem vezet, hanem poziciót szerez. kényelmetlenül érzi magát, ha ezt nem tudja megtenni (pl. nem előz meg senkit vagy átenged minden gyalogost)
...bocsánat az autósoktól az általánosításért, akinek nem inge, az ne vegye magára, tisztelet annak a kevésnek, aki minden esetben betartja a szabályokat a zebránál.
kispia 2008.05.30. 15:26:01
1. Ráday u. Bakács u. sarkán zebra van a térnél.Egy gyalog jön a zebrán,majdnem féluton tart,mire én is leléptem vele szemben.A kövi pillanatban kettőnk között! átrongyolt egy nő a logan kombijával.
2.Gyereknapon kivittem a családot a Müv.Palotájához.Leparkoltam a Vágóhidon,sétáltam utánuk,mert őket előreküldtem amig találok helyet.A zebra 50 m-re volt,elsétáltam odáig,minek szaladgáljak rossz helyen.Szétnézés,balról szutyuki stift II,cirka 60 m-re,nem jön gyorsan,jobbról szintén ok,elindultam,Félutra érve mögöttem harsány dudaszó,majd a résnyire lehuzott ablakon egy szőke női hang(megfordulva a dudára láttam a hajszinét),kidob egy laza kurvaanyádat!Ha van a kezemben valami keményebb,tuti most sirna az üvegesnél hátsó ablakért!
Gontar:az általad emlitett kereszteződésben egyébként egyszerre van zöld a jobbrafordulóknak és a gyaliknak,csak a gyalik hamarabb kapják a pirosat!Nem akkor,amikor te a kanyarodó zöldet kapod!
sznorbee 2008.05.30. 15:26:17
A nemamegoldást keresőknek: tudom, hogy több millió zebra van, de kezdetnek (végre csinálni valamit) elég egy is.
Esténként a híradó előtt pedig fél percben lehetne mutogatni okulásként.
LL 2008.05.30. 15:29:58
quador 2008.05.30. 15:37:53
Kinek van nehany millioja egy autora, annak biztos van par szazezre arra is, hogy megtanuljon kozlekedni.
Ugy tippelem, egymillio alatt mindenki megtanulna, es pont ilyen szepen menne minden.
A forgalmas utakhoz: Zurichben a legforgalmasabb utakon sem szoktam korulnezni, az a dolga az autosnak, hogy megalljon.
Fol 2008.05.30. 15:39:53
Ennek ellenére sok kereszteződésben van kamera, a zebráknál is.
Dr Kangörény 2008.05.30. 15:42:50
Ami nagyon gáz, hogy minimális forgalmú úton sincs olyan helyzet, mint a videón, pedig lehetne.
Fol 2008.05.30. 15:44:13
Skinn3r 2008.05.30. 15:51:09
A Piccadily-től a Tottenham Courtroad felé elég sok autó jár és vannak nem lámpás átkelők.
Johnny336 2008.05.30. 16:03:51
index.hu/politika/bulvar/yamsuz0530/
20 méteres fékcsík, ennek ellenére anyós ülés felől úgy csapódott be, hogy a sofőr azonnal meghalt. Az mennyivel érkezhetett bele a kocsiba?
Elvileg nem adta meg az elsőbbséget a Suzuki, vagy nem észlelte a motorost. Szerintem utóbbi. Nem sok esélye lehetett észlelni...
ON:
Mis 2008.05.30. 16:12:05
Jók ezek a postok, a magam részéről sokkal jobban figyelek a gyalogosokra mióta divatba jött ez a téma. Előtte se voltam kifejezeten tahó, de volt hova fejlődni. Ha másra is ragad valami, és az okoskodás helyett kicsit magába néz akkor érdemes néha elővenni a dolgot.
törvényenkívüli 2008.05.30. 16:17:33
a németeknél, ha lelassítod a gépjárművet a zebra előtt, akkor a gyalogos pajtás szépen elindul
ha itthon lelassítasz, netalán megállsz, akkor legelőször is hülyének néznek, ha néznek. De legtöbbször a nénik bácsik nem is azt nézik amikor át akarnak menni, hogy jön e valami autó, hanem révedeznek bele a semmibe, észre sem veszik, hogy elengedem őket, mutogatok, hogy na gyerünk
10 ilyen után már a tököm tele van velük, hogy mi a fszt keresnek ott, ha át sem akarnak menni.
miután hazajöttem a németektől, első élményem az volt, hogy a padödös sárga beetle-vel járó kövér sztyupid majdnem elnyomott a zebrán.
Banan 2008.05.30. 16:19:20
Azóta próbálom nevelni az autósokat, legalább ott ahol közlekedni szoktam. Gátlástalanul beijesztek nekik, legalább satuzzon egyet. Majd megtanulja, hogy mi a szabály a zebránál.
laposmacska 2008.05.30. 16:26:18
Dehogyis :)
De felénk akkora sávok vannak, hogy simán elfér egymás mellett egy bicikli, egy autó és még oldaltávolság is marad. Sőt gyakran előfordul, hogy a 30-as táblánál 35-tel megyek. Sőt még jobbat mondok, a múltkor már majdnem a másik faluban vettem észre, hogy nem ég a villany. Azt is úgy, hogy szemből jött egy hasonló, és meg mondtam hogy a parasztja még a lámpát sem kapcsolta fel, jó balfasz lehet. De azért odanéztem én is, és az enyém sem égett. Szóval néha bamba az ember, néha hülyék a szabályok, de azért én törekedni szoktam arra, hogy szabályosan közlekedjek.
JégEmber 2008.05.30. 16:26:45
muhahaha 2008.05.30. 16:30:09
Triznyai Döme 2008.05.30. 16:33:42
Tökéletes példánya vagy a közonséges, avagy átlagos magyarnak (Hungarus communis). A H.c. onnan ismerszik meg, hogy mindig, mindent, mindenkinél JOBBAN tud. (Óberhóhem komplexus)
Azon azért nem ártana elgondolkodnod, hogy hol kéne meghúzni határt a szabályokat betartani köteles és az azokt kreatív értelmezésére feljogosított személyek között. Kor? IQ? Iskolai végzettség? Párttagság? Önkéntes véradó? Eszperantista? Hány matrózfröccs után talál még bele fél méterről a piszoárba?
És a kreatív értelmezés eme joga csak a KRESZre vonatkozzon, avagy a Ptk-Btk, adótörvények, vám és pénzügyi törvények vonatkozásában is fennáljon-é?
ex-dr. vuk 2008.05.30. 16:35:40
Detto ugyanezt csinalom. Megyek.
Eleg sok "nem latod, hogy jovok??" kerdest kaptam, amire valaszoltam, hogy "De. Es te nem lattad, hogy EN jovok??" ;)
laposmacska 2008.05.30. 16:36:14
Múltkor megyek haza este 10-kor, sehol senki az utakon, egyedül egy nő nézegeti a menetrendet a fentemlített buszmegállóban. Én megyek 50-hez közel (alulról), látom, hogy ott egy alak, úgy látszott, hogy a buszra vár, nem akar elindulni, nem is foglalkoztam vele. Aztán mikor már annyira közel értem, hogy már kérdéses volt, hogy el tudom-e engedni ha lelép, na akkor lelépett.
Fékezek, először kevésbé nagyot aztán mikor látom, hogy nem áll meg, akkor nagyobbat, akkora nagyot hogy lassan elkezdtünk elemelkedni az ülésről, és akkor sem állt meg, mikor már húztam félre a kormányt. Szerencsénk, hogy a másik oldalról indult.
zsom · http://www.focitipp.com 2008.05.30. 16:39:42
Elég fura volt, magamba lehülyéztem, hogy miért nem ment már rég el, észre se vettem volna. De utólag beláttam, hogy nekik annyira természetes az hogy zebránál a gyalogosnak van elsőbbsége, hogy ez neki nem okozott bosszúságot.
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.30. 16:44:32
Safari (for windows), Opera, Firefox eddig hibátlan.
Windows Mobile 5 alatti IE alatt van valami hiba, de ott máshogy néz ki mint IE 7 alatt...
Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.05.30. 17:03:50
Nyilván a gyalogosok is oda kellene figyeljenek kicsit. Persze ez az egész egy tőről fakad: sz*runk a másikra, de ha odafigyelünk, abban sincs köszönet.
Carl Lazlo, Esq. 2008.05.30. 17:07:17
Csatlakozom.
Ja, és nyilván ÉN mondom meg kinek kell betartania a törvényt és kinek nem.
navajonki 2008.05.30. 17:07:44
asdf 2008.05.30. 17:08:27
asdf 2008.05.30. 15:18:26
Tökéletes példánya vagy a közonséges, avagy átlagos magyarnak (Hungarus communis). A H.c. onnan ismerszik meg, hogy mindig, mindent, mindenkinél JOBBAN tud. (Óberhóhem komplexus)"
El vagy tévelyedve, ehhez nem kell mindent mindenkinél jobban tudni, egyszerüen csak ki kell menni a valóságba és körbe kell nézni. Illetve nem is nézni kell (mert a te fajtád kb. erre képes), hanem látni!
Például felismerni azt hogy hogyan lehetne a hülye sofőröket kiszürni és nem csak álmegoldásokat keresni (lásd még: minden autóst büntessünk 1 millió forintra...)
Egyébként meg (csak úgy megjegyzem), lehet hogy az átlag magyar ugy hiszi hogy mindig mindent jobb, de az is tény hogy azok akik elvileg ezt az egészet irányitják és olyan nagyon okosnak lenne lenniük (lásd kormány pl), egy akkora csődbe vitték az országot, hogy náluk valószinüleg még az átlag magyar is tényleg mindent jobban tud.
És ez igaz az egész rendszerre kezdve a fővárosi tömegközlekedéstől a magyar közlekedési úthálózatig.
Ha a te fajtádon múlna (bocs a személyeskedésért de te kezdted), akkor 1-2 éven belül ott tartanánk hogy autóval a zebrán átmenni nem lehet, hanem zebra előtt autóval megáll, autóból kiszáll, zebrán autót áttol, zebra után autóba visszül, továbbmegy...
És közben rajtunk röhögne a világ másik fele is (azért a másik, mert az egyik már rajtunk röhög)
asdf 2008.05.30. 17:15:43
Nem. FELELŐS szakembereknek kellene erről dönteni, akik meghallhatnák a közlekedés résztvevőinek szervezeteit is (autósok,gyalogosok stb), és ezek alapján ÉRTELMESEN és FELELŐSEN dönteni.
Na ez az a kettő ami ma magyarországon nincs meg.
Az én szakmám az informatika, és nyugodtan megmondhatom hogy a szakma körberöhögte akkor is a kormányt amikor k.rva drágán vett "kakaóbiztos" számitógépeket, arról már nem beszélve hogy milyen "kedvező szerződéseket" kötnek pl. egyes nagy szoftvergyártó cégekkel.
És azt hiszem bátran tanusithatom, hogy amennyire inkompetens a kormány informatikai kérdésekben, legalább ennyire inkompetens minden másban is, mint például a közlekedés szervezésében.
Ja és persze amikor valami balul sül el, akkor hirtelen SENKISEM felelős... ja ez nem igaz, max marika néni a titkárnő, mert elütött 5 nullát...
Vagy például nem emlékszem olyanra hogy a multkor zebrás baleset kapcsán elővették volna azt aki elrendelte hogy a déli elkerülő utat a lakótelepen át vigyék át...
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.30. 17:35:19
Mint kiderült, választás után sem. Amíg az országban egymás ellen úszított embereknek a gyűlöletre, hazudozásra, populizmusra van igénye, és ezeket így úgy elcsent pénzzel lehet finanszírozni, addig nem lesz az kérdés, hogy a Microsoft szerződés jó-e vagy rossz-e, hanem az, hogy ezen mennyit nyer valaki.
A demokrácia ott kezdődik, hogy a választópolgár felelősen viselkedik, felelős viselkedést vár el a környezetétől, és ennek megfelelően felelősen szavaz, és elfogadja azt is, hogy a változásoknak ára van, nem mindennel fog egyetérteni.
A kis magyar populizmust, amiben nyúlni és megosztani kell, és nem országot építeni, pedig nagyon jól csinálják a politikusaink.
Nem lesz attól változás, hogy azt várja mindenki, hogy más változzon, és ha megteszi nem elég, még mindig más változzon, majd egyszer talán én is fogok.
A változás attól lesz, hogy TE mint egyén felelősen döntesz.
Akkor is, ha azt mérlegeled, ha nem engedjük át a gyalogosokat ők együtt mennyit várnak, én pedig a szabályos közlekedéshez képest nem vesztek semmit, a számomra optimálishoz képest sem vesztek sokat. És ekkor is felelősen döntesz.
Először a kis kérdésekben, utána a nagyokban. Ha a kereskedő az első nyugdíjasnál úgy dönt, hogy törvényesen kerekít, hiába kérné a főnök a felfelé kerekítést...
Utána a nagyobbakban.
Nem azért kell betartani a sebességkorlátozást, mert csak. Hanem azért, mert ha te felelősen és törvényesen viselkedsz, elvárod ezt másoktól, ők is ezt teszik, akkor ez a közösség maga közül tud normális vezetőt választani.
Nem azért fogja egy képviselő betartani a kreszt mert képviselőként fontosabb, hanem azért, mert olyan embert választottál meg, aki amúgy is betartotta, mert nem akar balesetet okozni, és felelősen viselkedik. És ők majd hoznak jobb törvényt, levetetik a rossz táblát, kakaóbiztos számítógép helyett gondoskodnak arról, hogy a forgalom elkerülje az ovisokat...
X 2008.05.30. 17:36:32
Akkor is elsőbbsége van a gyalogosnak, ha egy autópályát terelnek be arra az útra...
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.30. 17:44:54
Van egy sokkal fontosabb, és ez az amit sokan nem értenek.
Mi a jobb: 50 rendszeres életveszélyt jelentő útvonalat kiváltani olyan utakkal ahol némi odafigyelésre, a szabályok tiszteletére szükség van, de ezzel biztonságos, és olcsó... De pl. kicsit hosszabb ezért a másik úton hosszabb szakaszon korlátoznak, ez legyen a jobb út, ne menj a tábla ellenére is arégén okosan.
Vagy: 1 alagutat fúrni üzemi körülmények között abszolút biztonságosra, hozzászoktatva az embereket ott nem kell figyelni, legfeljebb az első műszaki hibás autóból halálos tömegbaleset lehet de ők mindent megtettek a biztonságért...
NEM lehet a másodikat elvárni, akkor sem, ha nagyon sok autós ezt tenné.
Radovan 2008.05.30. 17:49:35
Plusz egy friss elrettentő példa a hazai helyzetről. Még meleg, egy órája esett meg velem. Fordulnék a Damjanich utcáról jobbra a Dózya György útra. Az előttem álló autók már átmentek a zebrán, de a túloldalról indult gyalogosok (5-6 ember, plusz két babakocsi) pont elém értek, így természetesem megvártam, míg lejutnak a járdára. Nem így a mögöttem álló, KBW-783 rendszámú, természetesen Audi A-valahányassal nyomuló egyszerű embertárunk, aki már egyből nyomta is a dudát, és elvárta volna tőlem, hogy a gyalogosok közé hajtsak. Szemmel láthatóan rossz néven is vette, hogy nem tettem ezt, mert utána elhúzott mellettem, és valami épületeset kiabálhatott, már amennyire az eltorzult arcából ki tudtam venni. És persze a kikanyarodástól a következő (piros) lámpáig tartó kb. 20 méteren még jól odalépett a gázra, hogy bevághasson elém. Ja, nyert 3 métert. És várt két percet a pirosnál.
asdf 2008.05.30. 17:50:58
Ez igaz, de attól hogy ez igy van elméletben még nem biztos hogy müködik a gyakorlatban.
Ugyebár az autózás veszélyes üzem, és elég egy pillanatra hibázni hogy megölj valakit. És most kiméljenek meg a szent szüzek itt, de tegye minden autós a kezét szivére és mondja azt hogy ő ebben az életben az autó volánja mögött még sohasem hibázott. Sohasem volt olyan hogy átszaladt egy zebrán úgy hogy azt nem vette észre, vagy elbambult és záróvonalon váltott sávot stb. Öszintén, van ilyen? Szerintem nincs.
Innentől kezdve pedig alapvetően a baleset bekövetkeztének esélye kb. aránylik a baleseti veszélyhelyzet arányához. Tehát ha 1000ből 1x van olyan hogy mindkét fél hibázik, akkor statisztikailag nincs más dolgunk mink megvárni maximum az ezredik esetet és máris kapunk egy balesetet.
Na most ha egy lakótelepre ráteled egy autópálya forgalmát, akkor igencsak hamar el fogja érni a vészhelyzetek száma azt aminél bekövetkezik egy baleset hisz óriási autós forgalom vs nagy gyalogos forgalom (ráadásul figyelmetlen mert nem feltétlen felnöttek csak), nem kell hozzá nagy ész belátni. És ez nem kresz, meg szabály meg magyar függő, ez egyszerü emberi tulajdonságunkból fakad, miszerint idönként hibázunk, idönként mindkét fél hibázik és idönként ebből komoly baj is lehet.
De elmesélek egy történetet (saját).
Annó itt voltam pesten kollégista, és a kollégiumunk elött egy viszonylag nagy forgalmu ut ment el, ráaádásul pont kereszteződés is volt, és a diákoknak a trolihoz át kellet menni az ut tuloldalára. Ez azt eredményezte hogy évente volt kb. 4-5 gázolás és ez ment kb. 10 éven át (én csak 5 évig voltam ott de a tanárok mesélték). Ezekből a diákokból néhány meg is halt, néhány örök életére lebénült.
A kollégium állandóan levelezett a hatóságokkal, hogy helyezzen ki forgalomirányitó lámpát a fenntiek miatt. A válasz mindig az volt hogy túl drága a lámpa kihelyezése és nem indokolt, mivel még nem haltak meg elegen... (nem pont ezekkel a szavakkal, de ez volt a lényege a válaszuknak). Végül az utolsó évemben végre felszerelték a lámpát.
Nos ennyi a sztory. Persze az tény hogy nyilván az autosok voltak a felelősek a diákok elütésért, és meg is kapták a büntetésüket, csak hát a fenntiek fényében egyáltalán nem biztos hogy csak ők voltak a felelősek ezért a legjobban, és soha nem büntették meg azt mondta hogy a rendőrlámpa drágább az emberi életeknél.
rivera 2008.05.30. 17:52:07
piros lámpán se láttam még átmenni senkit, bár csomó lámpa mellett van kamera is ami rögtön kattanna.
a jó oldala a dolognak hogy van viszonyítási alapunk, amíg a németnek ez természetes én tudok örülni minden nap neki
Triznyai Döme 2008.05.30. 17:53:40
Ha a tőzsdén mehetnék ennyire biztosra, mint ahogy tökéletesen erre a válaszra számítottam zseniségedtől, akkor Billy és a brunei szultán járnának hozzám kölcsönt koldulni.
Ott vagy durvára eltévedve óh bölcsek bölcse, hogy a törvények betartása (ahogy az nálunk szerencsésebb vidékeken már századok óta megszokott) nem csak akkor _KÖTELEZŐ_ ha ízlésednek, pártpreferenciáidnak avagy felekezetednek kedves kormány hízlalja a seggét (és pénztárcáját) a bársonyszékekben.
(Ha már informatikus vagy, mondd meg, mi a duramátert csináljak, ha a számítógépemről letört a pohártartó és nem hajlandók garanciában kicserélni?)
asdf 2008.05.30. 17:57:46
Én ezzel pl. teljesen egyetértek, csak ugyebár ma magyarországon ilyen nincs. Szinte az összes főutvonal átmegy az arra leledző szinte összes apró falun és városon.
Kiváltani pedig nem nagyon lehet maximum ha hosszútávra mész, mert akkor mehetsz autópályán, de senkisem fog autópálya matricát venni 2x35 km-re plusz bevállalni 2x20 kilométer kerülőt az autópályra, mondom kivéve ha mondjuk 100 km vagy nagyobb távolságra mész.
Speciel én lennék a legelső aki arra szavazna hogy épüljön minnél több elkerülőút.
De addig meg (főleg ismerve a magyar épitési tempót) az sem állapot hogy a főutak végig vannak 60-as táblázva a falvak meg 30-as táblával...
asdf 2008.05.30. 18:02:50
Ha a törvényeket egy inkompetens és hozzá nem értő banda hozzá, akkor az általuk hozott törvények is olyanok lesznek amilyenek (pl. nyakkendőadó). Innentől már nem is kell messzire menni hogy megértsük miért nem tartja be a magyar a törvényeket. Persze ebben mindenki hibás alulról felfelé, csak nem egyenlő felelőségben és nem egyenlő ráhatásuk van.
Egyébként jó sörözést (ahogy látom 4-5 már befigyelt...)
Triznyai Döme 2008.05.30. 18:09:50
Most már igazán eldönthetnéd, mit is akarsz! Először minden szaros kis tanyabokor körül (Bázakerettyétől Fülpösdarócig) 2 x 12 sávos elkerülő, minden mellékutca sarkára villanyrendőr, gyalogos alul-felüljáró (természetesen mozgólépcsővel), MAGLEV minden városközi vasút helyére, (METRO persze nem, mert azt szereti a demszkáj, ergo az az ürdüngtől való), és MAJD AZUTÁN, ha nagyúri kedvünk úgy tartja, akkor esetleg elkezdünk gondolkodni azon, hogy netán, néha, ókor-ókor, ha a Jupiter és a Merkúr konjugál a Rákban, fontolóra vesszük, hogy néha betartsunk egy-egy szabályt? Vagy elég, ha a a nem kormánypárti informatikusok alanyi jogon kapnak kék fényt és nénót és évente háromszor nyilvános helyen kanáriba fújhatják az orrukat?
Káposztakukac 2008.05.30. 18:23:20
ha mindenki betartaná szóról szóra a kreszt akkor az ország, de legalábbis budapest lebénulna.
Triznyai Döme (törölt) 2008.05.30. 18:24:03
Édes drága gyermekem!
Pro primo először: Lécci citáld má' ide a "Nyakkendőtörvény" számát, kihirdetésének idejét.
Pro promo másodszor: Ezexerint ha a Színes Csokornyakkendősök - Kétfarkú Kutya Párt - Magyar Sörpárt koalíció hozna meg BÁRMILYEN törvényeket, akkor már majális, lepényevés, nóta - móka - kacagás?
És most így egymás közt, KONKRÉTAN mi is a bajod a 2007. évi CLXXX.; a 2007. évi CLXXVIII.; a 2007. évi CLXXVII.; és a 2007. évi CLXXVI. törvénnyel?
rivera 2008.05.30. 18:30:16
Triznyai Döme (törölt) 2008.05.30. 18:32:28
1. És honnan a kedves ángyikája patellájából fogja eldönteni Kolompár Dzsennifer szellemi szabadfoglalkozású a Hurittyánfülpös - Bivalyosapáti főút 29-es szelvényén kihelyezett 40-es tábláról, hogy az csak a virtuális aszfaltozást szolgálja-é, avagy netán mégiscsak ott figyel a tpoplyafák takarásában egy csúnya kis kanyar, kifelé lejtő úttesttel?
2. Mielőtt _EKKORA_ baromságot leírsz, nem ártana kissé elgondolkodni.
Triznyai Döme (törölt) 2008.05.30. 18:33:57
Linea 2008.05.30. 18:35:54
Egyébként én autóztam Moszkvában, meg még keletebbre egész Jerevánig. Az ám a cudar világ. Egy barátom 5 hete van Kínában (egyébként német). Azt írja: semmit sem ért a közlekedésből, számára logikátlanul megy mindenki arra ami éppen az eszéből kipattan. Sajnos nálunk kezdődik a balkán.
Több ezer kilométer után sem kell anyázni vezetés közben, csak ahogy átléptem Hegyeshalomnál. Akkor viszont egyre sűrűbben.
Eldönthetjük, hogy hova akarunk tartozni.
BZL 2008.05.30. 18:38:49
Biciklivel mentem egyenesen, autó jön szemből, és el akar fordulni úgy hogy az én utamat kereszteznie kell.
Meg k. messze volt, én már lassítok, erre megáll.
1. gondolat: ez meg mi faszért állt meg ?
2. gondolat: baz.meg ez tényleg megállt!
3. gondolat: jéé, ez megadta az elsőbbséget.
Nem Pesten történt.
gyedmatroz 2008.05.30. 18:42:44
Más: belga ismerősök voltak pesten, ők mondták, hogy életveszélyes és rettenetes a közlekedés, félnek lelépni a járdáról.
Megint más: Itthon percekig állok egy sima egyirányú, egysávos út szélén (kihangsúlyozom, mert nincs az, hogy azért nem áll meg, mert esetleg megelőzik), elég jó kis dugó van, csak lassan tudnak csorogni. A mellékutcából érkező autónak megáll, de nekem nem (szépen elémcsorog, kerülgessem már, van lábam). Miért nem lehet 2 méterrel előbb megállni? Miért nem lehet észrevenni a gyalogost, csak amikor már lényegében a kocsi elé ugrik?
Gondoltam arra, egy baszott nagy kalapáccsal kéne közlekedni, és amelyik autós nem adja meg az elsőbbséget, annak ráhúzni az oldalára. Talán akkor ráeszmélnének, hogy az előnyszabály a gyengébbekre is vonatkozik. Ugyancsak gondoltam arra, hogy miközben várakozok, és látom, hogy egy autós sem képes észrevenni, mert hihetetlen érdekes dolgok történnek az égen/a műszerfalon/az előző autós hátulján, stb, akkor ha bemutatnék neki, vajon észrevenné-e? Nem kellene jönni itt a kresszel, meg minden közlekedésszervezési szarsággal, meg kellene állni, ha át akar menni az úton. Ennyi.
rivera 2008.05.30. 18:54:50
Káposztakukac 2008.05.30. 18:57:10
jó sok időd van itt okoskodni, barátom. jó, tudom, a bölcsészekre nincs nagy igény jelenleg, nem csoda hogy otthon mereszted a segged. ha sikerülne a szőrös valagadat kihúzni az utcára, akkor látnád, hogy a valóság nem fekete-fehér és a 2 km-re belátható úton tényleg csak azért van a korlátozó tábla, mert valaki ott hagyta. az meg a másik, hogy még a 30-as, 40-es tábla is a reális esetek többségében is túl lassú, mai autóval nem igazán van olyan kanyar, amit ne lehetne akár 50-nek bevenni, a tisztelt közútkezelők meg az esetek 99%-ában olyan helyekre raknak korlátozó táblát, ahol nem hogy 50, hanem még 70, sőt, 90 is bőven biztonságos. talán esőben nem annyira, de ugye esőben amúgyis lassítani kell. az az igazság, hogy amennyiben választanom kellene, hogy inkább ilyen 50-nel bóklászó, minden fehér skoda láttán satura fékező pancserekkel legyenek tele az utak mint te, vagy olyanokkal, akik a józan eszüket használják, akkor egész biztos, hogy utóbbiakra voksolnék.
tudom, ez neked baromság, meg amúgyis, a szabályt BE KELL TARTANI, bla bla bla-ahogy már a jó öreg eichmann bácsi is tette.
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.30. 19:01:27
Ez nagy igazság, de jelenlegi módszerekkel erre van pénz Ha sok helyre nem jutna tábla sem, és életveszélyes maradna, de 1 helyet megjavítanának nem biztos, hogy jó lenne. Amúgy sok esetben a forgalomszervezési célt a lámpa is nehezen érné el, bár lehetne rá jó megoldást találni...
asdf: A KRESZ változás pl. pont, hogy viszonylag átgondolt, igaz a probléma az, hogy a szabályokat pont az átgondoltság miatt kell fordított sorrendben bevezetni.
Megmondom őszintén, nem értek igazán hozzá, de utánajártam. Miért is 30as táblánál kell mérni a trafinak, lehetőleg bokorból, amikor a látható trafi a szabály betartására késztetne?
A válasz egyszerű: Mert észreveszed a trafit, vészfékezel, ha valaki nagy sebességgel belédszáll, akkor komoly baj lenne. Ezért kezdték el egy időben bemondani a trafit, vannak fix trafik. Csakhogy, így egy nagyon rövid szakaszt tudnak lelassítani, érdemben hatástalan az egész aki meg nem tudja, ugyanúgy veszélyes lehet.
Ezért kellett olyan helyen trafizni, ahol nem okoz súlyos balesetet, részben a lassabb sebesség miatt, lehetőleg elbújva, hogy ne legyen satu. A dolog valamennyire működött, a "még ilyen helyen is be kell tartani" elv miatt. Egy darabig.
De egyre inkább csak a tipikus trafihelyek mellett, ment a rádiós bejelentés, stb.
Nem elsősorban attól veszélyes az autózás, hogy gyors vagy, hanem attól, ahogy letolod a másikat. (A gyorshajtás más szabálytalanságot is kreál, előzésnél, elsőbbségadásnál, hiszen a szabálytalanul gyors autónak más szabályok betartása nagyobb idővesztességet, problémát okoz. Jobban felborítja a fontosember útitervét)
Ergo a sebességkülönbséget, a sokszor ebből is eredő erőszakosságot kell csökkenteni, de ezt többnyire a leggyorsabb lelassításával kell elérni, viszont hosszú szakaszokon, pl. az autópályák teljes hosszát érintve.
Ne csak a műszer helyén mérjen a műszer, hanem végig...
Ugye tudod mi volt a megoldás? Átlagsebesség mérése.
Az átlagsebesség mérése ellnben problémás, mivel az effektív sebességkorlátozás bizony más útra tereli az autósokat, oda ahol lazább a korlátozás, vagy nem könnyű betartatni.
Innen sejted, hogy az 1 számjegyű főutak jellegzetességei mellett miért nem jó odaterelni az agresszív száguldozót az autópályáról.
Ezért kell ott is sok helyen mérni.
De nincs ennyi rendőr.
Ne kelljen rendőr a méréshez, ahol pedig kell, ott kevesebb rendőr kelljen. És a rendőr is hatékonyabb legyen, kevesebbet kelljen vessződni mondjuk egy közveszélyes ember kiszedéséhez. Mert ezek még mindig kellenek a balesetveszély csökkentéséhez :)
No innen jött elő a magántrafipax, és a rendőri eljárás gyorsításának az igénye. Ha a magántrafihoz nem kell rendőr, akkor nem lehet számítani arra, hogy kiszedi az ámokfutót és minden másért is megbünteti (aki súlyosan szabálytalankodik az többnyire nem egy szabályt szeg) és kiszedi a forgalomból. Ráadásul a magántrafi is meg kell, hogy térüljön, ergo a bírságnak behajthatónak kell lennie.
Objektív felelősség.
Ez viszont azt jelenti, hogy a veszélyes autósok kiszedése így kevésbé lenne látványos.
Módszert kell kidolgozni ennek pótlására: Letereléses totális ellenőrzések, egyéb gyors ellenőrzések szakmai felépítése erre épült.
Na igen, de 3 ittas ember szétverné a jó rendőri blokádot, az enyhén ittas vezetés gyakori. :) Az ilyen fokú ittasság ritkán baleseti ok, de valamennyire az is lehet. Ellenben a fentiek szerint a biztonság miatt elengedhetetlen ellenőrzést szétverné.
Lehessen azonnal (a helyszínen) is sokat tenni, a helyszínen is használható jobb műszerek hiteles mérése is bizonyíték lehessen, és amíg nincs meg erre az eszközpark lehessen őket később vinni vérvételre, helyben megfogni, ne lehessen vita azon, hogy a szonda ugyan elszíneződött de még a tűréshatáron belül van :)
Megjelent a zéró tolerancia, és az ehhez tartozó egyszerűbb ügyintézés.
Ha másik sorrendbe nézed a dolgokat akkor hülyeség az egész, így viszont érthető módon más a kép.
Ja, és egy apróság: Az átlagsebesség a két sztráda között Budapesten megtett úton is mérhető lesz.
De a buszsávos story (BKV kamerája), gyalogátkelőhelynél önkormányzati térfigyelő, stb. is idetartozik.
És a falukba se egyszerű radaros trafit képzelj el a legtöbb helyre, hanem átlagsebességmérést, kamerákkal, órákkal, ez az átmenőforgalat fogja meg, és a rendszer a zebránál új kamerát kaphat ami más szabálytalanságot is rögzít... Sokminden lehet ebből objektív.
rivera 2008.05.30. 19:02:34
aqweren 2008.05.30. 19:07:06
Csak ennek megint azok az autósok látják kárát, akik szeretnének normálisan közlekedni, A-ból B-be jutni. Érdekes, hogy milyen sok zebrás-gázolós halálesetet mutatnak most be a médiában; szerintem korábban pontosan ugyanennyi volt, pontosan ugyanilyen súlyosak, csak akkor nem akartak KRESZT módosítani...nem a gyalogosokat akarják védeni, hanem valami kormányközeli haver traffipaxos cégének kiadni a zebrák figyelését...te meg majd mész haza éjjel a tökegyenes, belátható úton, és nem lassítasz 30-ra 2 méterrel a zebra előtt, és már kapod is a csekket...
De lehet úgy lesz mint a parkoló cégekkel: nem is kell arra járni, hogy büntit kapj...
Fejétől bűzlik a hal...
aqweren 2008.05.30. 19:08:19
rivera 2008.05.30. 19:10:37
aqweren 2008.05.30. 19:17:59
Szóval engem ebben ez zavar egyedül.
És szerintem KRESZ módosításra sem lenne szükség, pl. rendőrök kellenének, akik betartatják a szabályokat.
Secnir 2008.05.30. 19:31:55
áááááááááááááááh
épp hozzá akartam szólni, hogy én pest megyei kaotikus sofőr vallású vagyok, erre zárolják a kommenteket :(
ON
Triznyai Döme (törölt) 2008.05.30. 19:54:49
Nem nyert Kápikuki,
látod, így jár az aki lusta utánakotorni az antipodus korábbi munkásságának. Tudod, időm mint a pelyva ahogy az a jobban szituált nyugdíjasoknál szokásos.
Picipoci, a magamfajta hímneműeknél (ellentétben a TE baráti társaságoddal) a szőrzet nem számít küllemi hibának, még a segg táján sem, ugyanis MI a nőkre gerjedünk. Amúgy a valagamat már hadd húzzam ki az utcára csak akkor, amikor az ÉN nagyúri kedvem jónak tartja... És PONT TE beszélsz itt a fekete-fehér és a színek viszonyáról? PONT TE?
Olyan morvasokszor hallok, olvasok a préri kellős közepén csakcsupánkizárólag szívatási célzattal kirakott 30-as, 40-es táblákról, de valahogy eddig ÉN nem sokszor láttam ilyeneket. Lennél oly filantróp, és föllöknél ide 5 (fünf, five, pjat) _KONKRÉT_ helyet, lehetőleg fotóval?
Ami pedig a korlátozások indokoltságát illeti, próbálj meg egyszer az M2-ről a kosdi elágazás felől az 50-es tábla után TÖKSZÁRAZ úton bebattyogni Vácra 60-nal. Lesz nagy csodálkozás.
Tudod kisfiú, az elképzelhető legrosszabb összeállítás az utakon, a magadfajták a szokásos egojukkal, KRESZ ismeretükkel, gyakorlatukkal, önismeretükkel és egy rollernél erősebb járgány.
Reménykedjünk benne, hogy még azelőtt eléred a réti kökörcsin (Pulsatilla pratensis) intellektuális szintjét, mielőtt kinyírnál valamit. Ha meg nem, hát nem. Karma.
Szomorú jele intelligenciád szintjének, hogy Bakunyin és Eichmann között nem ismersz átmenetet. Vígasztaljon az a tudat, hogy ebben nem vagy egyedül.
asdf 2008.05.30. 20:47:20
Egyrészt bunkó módon (szánom-bánom) sikerült egy zebránál álló gyalogost nem átengednem mert későn vettem észre hogy ott ácsorog.
Másrészt mivel gyötört a lelkiismeret furdalás 500 méter múlva ismét belefutottam egy zebrába, amit előre láttam és azt is hogy két gyalogos ott áll a szélén.
Szépen lelassitottam és megálltam a zebra előtt. Majd álltam álltam, közben villantottam is nekik, kb. 3 percig álltam ott mire a két gyalogos felfogta hogy megálltam és hogy éppen nem piknikezek hanem őket szeretném átengedni. Végül sikerült nekik átmenni.
Nos ebből csak annyi a tapasztalat, hogy elsőre sem voltam bunkó csak kicsit figyelmetlen, másodjára meg az hogy nehéz úgy átengedni a gyalogost a zebrán, ha az vagy félelemből nem mer vagy csak szintén figyelmetlen mindenesetre nem veszi észre hogy egy autós megállt neki a zebra előtt. Ez vidéken volt, ha ugyanezt pesten csinálom, könnyen lehet hogy letol egy kamion az utról ha én 3 percig várom hogy a gyalogos átmenjen a zebran
Rav Antal 2008.05.30. 20:54:56
1. Későn vetted észre? Mit csináltál?
2. Teljesen szabályos, kedves és türelmes voltál.
asdf 2008.05.30. 21:23:06
2, igaz, de sajnos ez is veszélyes mondjuk budapesten, mert a legtöbb zebra a kereszteződéstől 1 méterre kezdődik (ezt sosem értettem hogy miért), igy ez azt jelenti hogy akár az én kocsim fara, akár a mögöttem jövő könnyen beragad a kereszteződésben és ha teszem ezt ugyanigy 2-3 percig mert a gyalogos nem figyel stb, akkor bizony közben a keresztirányú forgalom vagy elkaszál (mert addigra nekik is zöld lesz) vagy sürü anyázások közepette fogunk kisebb dugot képezni és szintén veszélyhelyzetet okozni.
Egyébként megint csak az van, amit feljebb már mondtam hogy az egész rendszert kell egyszerre változtatni, mert hiába kedves az autós ha a gyalogos figyelmetlen és hiába áll meg a zebra előtt ha a zebra túl közel van a kereszteződéshez és igy a feltorlódó autok forgalmi akadályt képeznek. Mindháromra kell hatni és akkor normális lesz a közlekedési morál szerintem. (egyébként a fennti 3-as igaz szinte bármilyen más közlekedési esetre is)
aqweren 2008.05.30. 21:45:01
Én a pécsi közlekedésen akadtam ki, ott rendesen úgy kell átkelni a zebrán, mint amikor balra kanyarodsz kocsival: ki kell számolni a sebességeket és figyelni a távolságokat. Ott nem hogy nem engednek át, de még csak nem is lassítanak a zebránál...
GiXXXer 2008.05.31. 00:11:50
minden kissé forgalmasabb zebrához tennék egy gombot, ami egy villogó sárga fényt indítana (kereszteződés szélességétől függő ideig, ami ugye "veszélyes helyet jelent, amit fokozott óvatossággal kell megközelíteni". Tehát az autós látná, hogy gyalogos akar átkelni, és ha átengedni nem is akarja, de legalább felkészül rá, hogy valaki le akar lépni.
Emellett általános iskola alsó osztályaiban bevezetném a KRESZ-t, mint tantárgyat. Táblákat, elsőbbségi szabályokat tanulgatnának a lurkók, és még a kettesért is meg kellene tanulniuk a tiltó táblákat és a jobbkézszabályt.
A vezetőket pedig (2)-5 évente elzavarnám KRESZ-vizsgázni, pár óra+vizsga, párezer Forint, még mindig olcsóbb, mint egy koccant lökhárító, egy meghúzott ajtó, elütött biciklis.
Az efféle ötleteket kinek lehet elküldeni? :)
Foximaxi 2008.05.31. 01:10:53
Benzinár itt = benzinár ott.
jacks_colon (törölt) 2008.05.31. 08:26:18
Mindezt csak azért írom, mert gyalogosként és autósként is nap mint nap élvezem áldásos tevékenységüket, és a tököm tele van már velük.
Tegnap el is küldtem egyet az anyukájába, mert forgalommal szemben előzte a sort piros lámpánál, és majdnem nekem jött, amikor mentem át a zebrán.
critical mass, faszom... ne az egótok fényezzétek a bringával, hanem tanuljatok meg közlekedni, majmok.
foolproof 2008.05.31. 11:01:52
ERASE: Ezt a szivesseget is megtesszuk majd, csak ido kerdese.
IMPROVE: Mar egy masik nep(csoport) dolga lesz.
Latjatok feleim szumtukkel, hog mik vogymuk?
beste 2008.05.31. 11:57:40
Moncsi 2008.05.31. 12:47:47
A bicikliseket meg egyenesen utálom főleg ha jobbról jönnek akkor, amikor balról meg egy robogós seggfej...
Tegyenek lámpát, ha piros, megállok! De akkor a gyalogos se kolbászoljon, ha neki piros!
Volt úgy is, hogy megálltam, intettem neki, hogy ha gondolja, akkor menjen, vártam... vártam... AZ ISTENNEK SE MENT, mikor indultam volna, lelépett. Eldöntöttem: hülyének látszóknak NEM állok meg!
Rav Antal 2008.05.31. 15:32:19
Kerszteződésben van a zebra. Igen, hol a faszba legyen? Én reggel, ha metróval kell mennem, akkor kb. 10 zebrán megyek keresztül. Ha ezt mind 20 méterre teszed a kereszteződésben, akkor az 200 méterrel növeli a megtett utamat a 300 méteres szakaszon. Képzeld el ezt babakocsival, járókerettel, kerekes székkel.
Az a ti bajotok, hogy azt hiszitek, hogy a város azért van, hogy kényelmesen autózzatok. Hát nem azért.
Rav Antal 2008.05.31. 15:34:11
Moncsi 2008.05.31. 15:58:16
Te gondolod rosszul, ha azt gondolod, hogy a város azért van, hogy neked oda-vissza 400m-rel rövidebb legyen az utad! Vagy legyen csak zebra az egész úttest, és én mindenhol álljak? :)
Ha elvárod, hogy megálljak, elvárom, hogy zebrán menjél!
Moncsi 2008.05.31. 16:01:23
Szeretnék kényelmesen autózni, ahol nem azt kell lesnem, hogy hol lép le eszetlenül a négysávosra a kamikaze nyugdíjas járókerettel + babakocsival!
Helvete 2008.05.31. 21:07:27
Ha haladni akarsz es gyorsan odaerni valahova akkor vegy eroszakot magadon, a sznobizmuson es a lustasagon es pattanj bringara... a zebranal meg allj meg es enged szepen at az embereket azert van ott:)
Perillustris 2008.05.31. 21:08:35
Látszik az eszeveszett törekvés, hogy komolyan lehessen venni, amit írsz. Egy kis gyakorlás, s menni fog!
Moncsi 2008.05.31. 21:15:24
"Ha elvárod, hogy megálljak, elvárom, hogy zebrán menjél!"
Perillustris 2008.05.31. 21:17:26
Két dolog lehetséges:
- a járművezetők elkezdenek úgy viselkedni, ahogy te. Eleinte talán akadnak kellemetlenségek, félreértések, de - minden bizonnyal - kevesebb áldozat lesz, mint manapság. Pár hónap múlva eltűnik a halálfélelem a zebrák környékéről, s mindenki örül.
- a másik, hogy az evolúció menete nem tér le a megkezdett útról, s a gyalogosoknak szárnya nő a lapockából. Nem igazi, amolyan csirke-féle, ami arra elég, hogy átrepüljön az út túloldalára. Akkor majd csak arra kell figyelni, hogy ne emeletes busz előtt repüljünk fel.
avus · http://avus.blog.hu 2008.05.31. 21:18:14
Mondjuk a biciklisek is át tudták tolni a biciklit a zebrán... "
Ezt sosem tudtam felfogni. Miért jobb az autósnak, ha leszállok a zebrán, és 5 másodpercig feltartom, mintha nem szállnék le, és 1 mp alatt elsuhannék előtte?
cso zsi 2008.05.31. 21:34:33
torró 2008.05.31. 22:11:44
Perillustris 2008.05.31. 22:12:57
Perillustris 2008.05.31. 22:15:33
Pedig a szabály célja érthető. Egy gyalogos sebessége 3-6 km/h, bicajjal ennek akár többszöröse is elérhető.
Perillustris 2008.05.31. 22:21:59
Természetesen vannak "finomabb", ám ettől elvileg ugyanúgy szabálytalan módjai a zebrán átkerékpározásnak. Arra gondolok, amikor a bringás megáll a zebránál, s bár nem lép ki a bicaj mellé, megvárja, míg elmegy az autós vagy zödre vált a lámpa, s nem viselkedik úgy, mintha gyalogos lenne. Helyesen, mert olyankor nem az.
X 2008.05.31. 23:48:10
Azért, ahogyan Perillustris is írja, nem kell gyorsan jövőre számítani. Ha meg lenne engedve a kerékpározás, akkor járműforgalomra kellene számítani, pont mint útkereszteződésben.
Márpedig a zebra célja nem egy újabb útkereszteződés létrehozása...
Zebrán csak gyalogos jöhet és pont ezért nem kell szétnézni olyan távolságba, ahova kellene ha gyorsabb mozgásúak is engedélyezettek lennének...
Ezért ha biciklis baleset van zebrán, nehéz autóvezetőként (kizárólagosan) hibásnak lenni...
misikeeh 2008.06.01. 00:49:34
cso zsi 2008.06.01. 09:58:39
Pedig nem vicces.
Aznap az egyébként 15-20 perces út több mint egy órás lett.
Hétköznap nem állok ennyit összesen, mert olyankor az utakon halad a forgalom. A nép egyszerűen csak haza akart menni telekről, nyaralóból.
Beesik a városba, és csak terelések, de egy kijelölt kerülőirány az nincs.
A "várvédők" tették a dolgukat, a bejutást ellehetetlenítették.
Az meg legyen az autóban ülő baja, hogy hol lakik...
EBEUSS (törölt) 2008.06.01. 10:43:35
Pillanatnyilag az emberek (gyalogosok, és autósok is) fele már kezdi elfogadni az "új szabályt", hogy gyalogost át kell engedni. Itt a probléma, hogy pont fél úton tartunk a folyamatban, és ebből adódik a rengeteg gyalogos gázolás.
Feltüzeltétek a gyalogosok egy részét, hogy márpedig nekik elsőbbségük van, viszont az autósok jó részét még nem sikerült rávenni az elsőbbség megadására!
Lassan majd javul a helyzet, ha már mindenki tudhatja, hogy mire számítson! Gyalogos arra, hogy megállnak neki, autós meg arra hogy tuti le fog lépni elé a gyalog, úgyhogy célszerű már időben lelassítani a zebra előtt. Ennyi...
Helvete 2008.06.01. 15:10:48
Perillustris 2008.06.01. 16:29:19
jani 2008.06.01. 16:39:29
velodoki 2008.06.01. 18:23:22
szerinted miért nincsen CM Németországban? Egyrészt, mert az autósok vannak kisebbségben, másrészt pedig nem csak a gyalogosokkal, hanem a kerékpárosokkal és a többi autóssal szemben is rendkívül előzékenyek és BETARTJÁK a szabályokat!
Én itt tekerek a németeknél január óta és nem is vágyódom haza... (közétek)
jani 2008.06.01. 18:26:34
Szekérné Benzin Eufrozina 2008.06.01. 19:28:18
"szerinted miért nincsen CM Németországban? Egyrészt, mert az autósok vannak kisebbségben"
hűűűűűű vazzeg, mondjál még nagy kerek hülyeségeket
jani 2008.06.01. 19:31:16
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.06.01. 19:40:36
jani 2008.06.01. 20:56:33
cso zsi 2008.06.01. 22:25:08
Velem rossz lóra teszel, mert igyekszem betartani a szabályokat, és nem a mások kárára közlekedek.
Az autó a mindennapi munkám szerves része, nem megy másképp.
Amíg eljutok hozzá, azt tömegközlekedéssel teszem.
Bringázni meg a természetközeli vidéki utakon.
Oda, és onnan vissza kocsival, vagy (nem szívesen a család miatt) Máv/Volán igénybevételével.
Rocko- 2008.06.01. 23:49:30
a KRESZ legkevésbbé sem divat.
velodoki 2008.06.02. 10:42:31
természetesen nem kell magadra venned, csak érezhetőek különbségek. Azon akadok ki évente kétszer, hogy a CM alkalmával minden autós szidja a bringásokat, de azon nem nagyon gondolkoznak el (vagy nem sikerül megoldaniuk), hogy miért van dugó minden hétköznap reggeltől délutánig. A probléba persze kisebb lenne, ha a rövidebb utakra (pl. két metrómegálló) nem ülne mindenki autóba, aki megteheti, hanem egyéb alternatívákat venne igénybe, így a Te életed/munkád is könnyebbé válna. Persze nehéz ezt megoldani, hiszen a buszok is a dugókban álldogálnak, a szabálytalanul parkolók miatt vesztegelnek az utakon és így tovább. Megoldás: minél többen üljeken bringára.
Szekérné Benzin Eufrozina,
Müncheni tapasztalataim alapján a bringások vannak többségben, aki nem teker, az a tömegközlekedést használja, talán nem meglepő, hiszen 8, azaz nyolc metróvonal van, plusz kiterjedt az elővárosi vasúthálózat is. Nem drágább, mint otthon, ha arányba állítjuk a fizetésekkel.
Bikk 2008.06.02. 13:23:19
EBEUSS (törölt) 2008.06.02. 15:33:48
Pedig eléggé úgy néz ki! Különben mivel magyaráznád, hogy ahány ország annyiféleképpen értelmezik!? Nagyokos!
atom 2008.06.02. 15:42:06
"
Nos, 20 évvel ezelőtt nem volt divat gyalogost átengedni Mo-on, ezt mindenki tudta, és addig nincs is baj. Most kezdjük, illetve szeretnétek átvenni a nyugati mentalitást a közlekedésben, így a gyalogosátkelővel kapcsolatos népszokást is.
Pillanatnyilag az emberek (gyalogosok, és autósok is) fele már kezdi elfogadni az "új szabályt", hogy gyalogost át kell engedni. Itt a probléma, hogy pont fél úton tartunk a folyamatban, és ebből adódik a rengeteg gyalogos gázolás.
Feltüzeltétek a gyalogosok egy részét, hogy márpedig nekik elsőbbségük van, viszont az autósok jó részét még nem sikerült rávenni az elsőbbség megadására!
Lassan majd javul a helyzet, ha már mindenki tudhatja, hogy mire számítson! Gyalogos arra, hogy megállnak neki, autós meg arra hogy tuti le fog lépni elé a gyalog, úgyhogy célszerű már időben lelassítani a zebra előtt. Ennyi...
"
Csak 20 évvel ezelőtt tized ennyi autó volt az úton és át lehetett jutni.
Csak amig a kedves autósok - akik ezt tanulták, jogsijuk átvételénél kötelezték magukat a szabályok betartására - megszokják az áttérést, hány ember fog még ottmaradni?
Bocs, ez nem az a kategória, amikor Maruzsi mindig azt nyilatkozta a rallyfutam után rossz eredményre való tekintettel, akár egy év után is, hogy még szokni kell az autót.
Nincsenek feltüzelt gyalogosok, csak élni akarók...
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
a közúti közlekedés szabályairól elmond mindent.
Segítek is:
9. par 4;b
21.par. 7;
36.par. 6;c
43.par.
Ez így volt még 20 éve is.
Jobban utánajártam a büntetési tételeknek. 4 pont jár érte.
Ha én városatya lennék, szorgalmaznám, hogy tegyünk kamerákat a városunkba a zebrákhoz. Nem kell, csak 1, max 2.
Vennék fel egy alkalmazottat, aki naponta továbbküldené a rendőrségre a felvételeket.
oszt jónapot.
TH 2008.06.02. 15:59:57
EBEUSS (törölt) 2008.06.02. 16:40:47
Jól érzed cinikus is, mert eleve nem értek egyet, hogy a gyalogos bárhol átmehessen körültekintés nélkül, legyen az akár zebra, akár nem!
Tudomásul kéne venni, hogy a főút az veszélyes üzem, és az életünkkel játszunk rajta. Főleg a gyalogosok, köztük én is, mert én is legtöbbször gyalogosan közlekedem.
Persze azzal egyetértek, hogy minden létező eszközzel meg kell előzni a baleseteket, főleg a gyalogosbaleseteket. Azzal is egyetértek, hogy legyen több sétáló övezet, a parkokban, járdán, váci utcában azt csináljanak a gyalogok amit akarnak, de, hogy arra biztassuk őket, hogy a bevezető sugárutakon, tök forgalmas, kamionokkal zsúfolt több sávos utakon úgy mehessenek át, hogy körbe se nézzenek, mert nekik van elsőbbségük, az lehet hogy a KRESZ szerint jogos, de a hosszú életet nem támogatja.
Én továbbra is megadom a tiszteletet a teherautóknak, ha swiftteel közlekedem, de ugyanúgy az összes 1-2 tonnás vasnak is az átkelésnél gyalogosként, mert így diktálja az életösztönöm, és eszem ágában sincs a KRESZ adta jogomra gondolni. Viszont a piroson is simán átsétálok, ha nem jön semmi, de egy 3 autóból álló konvojt viszont akkor sincs pofám megállítani, ha éppen egy zebránál akarok átmenni, mert inkább még halaodk 3 métert az uticélom irányába, és addigra elmennek a kocsik.
Egyébként meg ugassatok le, soha nem fog megváltozni a véleményem ezzel kapcsolatban. Bár tudom, hogy 10 éven belül itt is az lesz mint Svájcban, de ott is jártam már eleget, ott sem tetszett ez a rendszer, úgyhogy valószínűleg itt sem fog!
utó 2008.06.02. 17:17:20
Géza 2008.06.02. 21:48:37
TH 2008.06.03. 09:27:44
Érdemes kifejteni az álláspontodat, mert így máris jobban egyet tudok érteni Veled. Alapvetően szerintem 2x1-nél több sávos úton nem szabadna lámpa nélküli zebrát lerakni...Ha a keresztutaknak jár a lámpa, a gyalogosnak miért nem? Szóval ebben igazad van, de ez forgalomszervezési kérdés. A kisebb utakon viszont adjuk csak meg az elsőbbséget a gyalognak. A német-svájci példa tényleg túlzás, én ott gyalogosként voltam már néha ideges, hogy mindenki megáll nekem, pedig át sem akarok menni a zebrán, csak én balga, közeledek felé. Ott küzdöttem, hogy álcázzam átkelési szándékomat, és átjusson az a 2 autó, mert nekem utánuk is ráért átmenni.
Itthon viszont a hosszú autósorokat nem szoktam végigvárni, amikor lelépek, általában van olyan, aki meg is áll: viszont itt lenne mit fejleszteni, mert sokan vannak, akik inkább gázt adva kikerülnek...na, ezekkel kezdődik a gond nálunk. Szóval én autósként és gyalogosként is arra törekszem, hogy a gyalogost akkor engedjék el, ha hosszú sor van. Ilyenkor én megállok autósként, és átverekszem magam gyalogosként. A probléma itt ott van, hogy sok autós ilyenkor sem gondolja, hogy meg kéne állnia.
Ha viszont 1-2 autó jön csak, akkor jobb ötletnek tartom, ha a gyalogos utánuk megy át. Megspóroljuk a fékezést, és utána a felesleges gyorsítást - ezzel időt és energiát spórolunk az autósnak, a gyalogos meg 2 másodpercet veszít max. A svájci-német közlekedési morált meg utálom, nem szeretném, ha nálunk olyan lenne: elég lenne a pozitív dolgokat átvenni onnan.
Rav Antal 2008.06.03. 14:25:56
Remélem jégesőben is elengeded azt a 2-3 autót, mert ráérsz, és akkor minden bajunk megoldódik.
TH 2008.06.03. 17:09:18
Vazzeg, tudtam, hogy valaki beleköt. OK, kibővítem: tehát elengedem a gyalogost akkor, ha látom, hogy rohan a busz/villamos után, ha ázik a viharban, sőt bármi egyéb olyan körülmény miatt, amikor láthatóan IGEN sietős neki. Elnézést, hogy ezt nem írtam bele, én vagyok a fasz.
EBEUSS (törölt) 2008.06.03. 22:34:31
Az lenne a jó szabály, ha ésszerűen kellene viselkedni minden szituációban gyalogosnak, és autósnak egyaránt. Ez persze lehetetlen, úgyhogy törődj bele, hogy svájci morál lesz nálunk is!
OFF
Mellesleg előbb jöttem haza M7-en Balcsiról, olyan gyér forgalom volt, hogy amikor felhajtottam Siófoknál, nem láttam kilóméterekre mögöttem senkit a visszapillantóban. Hétköznap kora este ilyen is van. :)
A 3 sávos szakaszon döcögök kb. pont 130-al a középsőben, mert bár kimehettem volna a külsőbe, de pár száz méter múlva úgyis volt egy előzni való a külsőben, úgyhogy lazán kezeltem a jobbra tartsot, mint általában mindent. Erre mögém jön egy kb. 30-al gyorsabb fehér Clio, picit lassít, majd villog a seggebben mint állat. Lehúzódok a külsőbe, de közben mutogatok neki, hogy ott az üres belső, faszér' nem tudsz abban megelőzni?
/Mögöttünk kilóméterekre senki, nehogy azt mondja valaki, hogy biztos a 200-al közeledő merciket nem akarta zavarni./
Szóval elengedtem, aztán rágyorsítottam, és leelőztem az emelkedőn. Utána láttam a visszapillantóban, hogy ugyanezt a villogós jelenetet előadta még egy középen botorkáló autónak, az is elengedte, majd visszavillogott neki.
Gondoltam ez a fiatal srác még kap egy sallert valakitől, ha Budapestig játsza ezt a népnevelő játékot. :)
A hab a tortán, hogy folyamatosan bal kézben tartott mobilon csevegett. Nem is tudom mivel villogott...?
Persze igaza volt, de annyira utálom az ilyen embereket. Percek alatt ennyi konfliktust csinálni, mások agyát szórakozásból felb*szni rossz szokásnak tartom.
TH 2008.06.04. 09:13:29
Én is szoktam villogni a középső sávban menőkre ott: igaz, csak akkor, ha a belső sávban nem nagyon tudnám megelőzni, a külső meg tök üres. A nép nevelgetéséről már évekkel ezelőtt lemondtam...de mondjuk annyira nem érzem vészesnek, hogy valaki próbálja kikényszeríteni a jobbra tartsot, nem kell magadat felhúzni rajta...
EBEUSS (törölt) 2008.06.04. 12:28:16
EBEUSS (törölt) 2008.06.04. 12:32:04
TH 2008.06.04. 12:40:44
Ja, egyetértek, nincs mit hozzáfűznöm. Kérem kaccsójákki.
Homie 2008.06.04. 18:16:38
Szóval jó lenne,ha már nyugati színvonalon tartanánk ilyen téren.
107! 2008.06.04. 18:31:51
:-) Ezt én is észrevettem! Mármint hogy "Istenként" tekintenek rám, csak mert átengedtem a zebrán. (és nem csak egy kettő, hanem a többség)
Németország! Annyiszor gondolkozom, hogy csinálták ott az elején, hogyan indultak el jófelé. Múltkor az M1-M7 kivezetőjénél veszekedtem egy németjogsis (kint élő magyar)hülyével. Reggel talán hat óra lehetett. Kifelé szinte alig van olyankor forgalom. Már a budaörsi úton idegesített, mert a szolgálati gép láttán mindenki betartotta a 60-at, meg a 70-et. Ez az egy gyökér eljött mellettem a 70-es táblánál kb 80-85-el. Gondoltam, hogy érezze a törődést elémegyek és LASSAN visszalassítok 70-re. (hátha csak feledékeny volt) De nem, látom a tükörben, hogy elkezd kalimpálni, meg szövegel a kormány mögött. Kiértünk a 100-as táblához, felveszem a megengedett legnagyobb sebességet, erre ez a pöcs (már nem tudok rá mást mondani) megelőz. Úgy felhúzott, egyből ki is szedtem, amire nekem esett, hogy én ne oktassam őt, mert németországban így, meg úgy... Sajnos semmi hiányosságot nem találtam nála, a túllépést meg nem tudom bizonyítani.
Bocs az offért, de kikívánkozott.
Perillustris 2008.06.04. 19:35:05
www.nol.hu/cikk/494265/
TH 2008.06.05. 10:54:07
"...mintha le lenne írva bárhol is, hogy sietve kell átmennie."
Ez igaz, a KRESZ csak ennyit ír a kérdésről:
"21. § (6) A gyalogos...az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni"
Ha egy évet éltél Németo-ban, téged gyalogosként nem idegesített az autósok ezen magatartása? Mert engem bizony nagyon. És én tényleg nem szeretném, hogy ez legyen a példa. Én nagyjából EBEUSS-szal értek egyet ebben a kérdésben (is).
Zoli 2008.06.12. 21:43:04
Perillustris 2008.06.12. 23:23:28
jozan 2009.07.25. 18:45:46