Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Másodrendű autósok

2008.06.01. 10:49 :: SilentSound

Az emberek szeretnek külsőségek alapján ítélkezni. Nincs ez másképpen a közlekedésben sem. Petya egy Polski Fiattal rója az utakat nap mint nap és ő aztán rendesen gyűjti a tapasztalatokat a lekezelő viselkedés kapcsán.
Kispolákkal közlekedni az itthon uralkodó közeledési morál mellett eléggé embert - és gépet - próbáló mutatvány. Mégis régóta rabja vagyok ennek az életformának, és ennek megfelelően az ingerküszöböm is elég magas. Ma viszont egy "kedves autóstársam" azért ugatott le, mert megálltam a pirosra váltó lámpa előtt. Ez azért már nálam is kivágta a biztosítékot.



Majd egy évtizede van kisfityóm, rengeteget járok vele városban, országúton, autópályán egyaránt. Ezalatt az idő alatt megszoktam, hogy a lengyel gépcsoda volánja mögött másodrendű állampolgár vagyok, igazából nem is idegesítem fel magam rajta. Napi rendszerességgel előfordul, hogy nem adják meg az elsőbbséget, nem engednek szabályosan besorolni, leszorítanak, illetve "ááá ez kisfityó, ez úgyse jön gyorsan" felkiáltással kikanyarodnak elém.

Megszoktam. Eleinte nagyon fura volt, hogy hirtelen mindenki akkor találja meg a gázpedált, amikor a kirakom az indexet és jelzem a besorolási szándékomat, vagy éppen belekezdek egy előzésbe.

Az ilyen szituk is kezelhetők egy kissé határozottabb manőverekkel: beenged, ha nagyon akarom, mert félti az autóját. Ha meg nem, akkor meg besorolok utána. Előbb-utóbb akad egy normális tag, aki beenged a sávjába, szóval számomra nem nagy trauma.

Örülök viszont annak hogy van amiben egyetért kis hazánk népe: a X5-ös BMW-s kopasz állattól a nyúlszőr kalapos öreg tatáig mindenki utálja ha egy ilyen öreg, kicsi, keleti autó megy előtte. Azt meg főleg, ha egy öreg, kicsi, keleti autó megelőzi.  Pedig ilyen is gyakran előfordul, mert én szeretek tempósan haladni, és olyat - minden ellenkező híreszteléssel ellentétben - 24 lóerővel is lehet. Ellenben engem nem zavar, ha valaki gyorsabb, mert nem  érzem magam megalázva ha valaki gyorsabb, és lehagy.Ha Tibi siet a teszkóba, mert akciós a lecsókolbász, akkor hagyom sietni. (Aki nem így van ezzel, az javaslom keressen fel egy pszichológust, és dumcsizzanak egy kicsit.) Az elsőbbség megadásánál meg aki az "erősebb kutya"-elvet követi, azt hagyom, hadd menjen elsőnek, de néha az erősebb kutya is meghátrál a veszett tacskó láttán. Határozottság kérdése az egész, kicsit később kell elkezdeni fékezni.

Szóval egészében véve egész jól eléldegélek itt a balkánon, igyekszem európai módon, udvariasan, és körültekintően közlekedni. Figyelek a gyalogosokra, figyelek a motorosokra, a tanulóvezetőkre, és ha valaki bénázik nem ugatom le kapásból, mert emberek vagyunk, bárki hibázhat. Távol áll tőlem a kocsiból kipattanós, anyázós stílus, de ma mégis megesett.

Tehát: A Hungária körút vége felé, az Üllői után van egy benzinkút, és előtte a külső sáv elfogy. Én itt haladtam, aztán a fogyóban levő sávból, szépen besoroltam volna a középsőbe. Mivel az udvariasságból nem csinálnak sportot, ezért határozottabb, de nem szabálytalan manőverre kényszerültem. (Az indexet mindig használom, hirtelen fékezésre se kényszerítettem a mögöttem haladót, maximum enyhe lassításra.) Mögém még simán befért egy 307-es Peugeot is, ő azért már nagyot fékezett. Szépen haladtunk tovább, mígnem egy jó 200 méter után az egyik bevásárlóközpont (Lurdy) előtti lámpához nem értünk.

Az előttem haladó már sárgán ment át, én simán belecsusszantam volna a pirosba, így egy olyan 70-80-as tempóról inkább megálltam. Koránt sem volt vészfékezés, a kerekek meglehetősen távol voltak a blokkolástól, de a mögöttem jövő 307-es elég nagyot fékezett. Ő még átment volna a piroson, és megsértődött, hogy én meg nem. A csávó elkezdett mutogatni, meg pofázni valamit, és igazából ekkor ment le a redőny. Kiszálltam, és megkérdeztem hogy mi a f* baja van. Őneki valami olyan problémája volt, hogy minek satuzok én le (nem volt satufék). Ekkor megpróbáltam elmagyarázni neki, hogy az a pirosan világító izé ott nem díszcsillár, és hogy JÓHOGY MEGÁLLOK HA PIROS AZ A TETVES LÁMPA, még akkor is, ha őfelségét ezek az úri huncutságok nem érdeklik. Azt hiszem ehelyett csak kevésbé szép szavakat mondtam, de remélem, hogy átjött neki a lényeg. Azt hiszem kies hazánk lakossága -tisztelet a kivételnek - a taplóság új dimenzióit közelíti. Nem vagyok egy mintapolgár, de hogy valaki azért ugasson le, mert nem hagyom őt szabálytalankodni, az még nekem is sok. Azóta van egy pajszer a kocsiban, biztos, ami biztos...

Nektek azért küldöm eme szösszenetet, egyrészt, hogy okuljanak belőle páran, másrészt, hogy ezúton is felhívjam a figyelmet a kispolszkisok (és trabisok, marutisok, matizosok, satöbbi) gyakorlatilag kénytelenek másodrendű polgárként, folyamatos életveszélyben autózni a balkáni mentalitású kretének miatt.

161 komment

Címkék: közlekedés autó hülye kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT 2008.06.01. 14:31:00

ja @ppp: hitelre nekem is lenne arcom... de nekem SAJÁT autóm van :D

Gabesz 2008.06.01. 14:32:51

Amikor az okosok átmennek a piroson, pedig látja a fasz, hogy már a kereszteződésben áll a kocsisor vége, na akkor lesz csak igazán dugó!
Te meg mennél keresztbe a zöldön, de nem tudsz, mert a rutinos pesti még átmegy a piroson!
Ilyenkor kezdődik a jogos dudálás, és ki kezd a legjobban anyázni, meg kiszálni és fenyegetőzni, aki éppen keresztbe bent áll a kereszteződésben!

ColT 2008.06.01. 14:32:57

@fóbiás : pajszerrel is tudja nyomkodni a nyomkodnivalót .) A miénken a szivatóbowden halt meg rendszeresen, fater meg egy idő után már unta cserélgetni :D

DEGEC 2008.06.01. 14:33:21

ti hol éltek, vmi álomvilágban???
én nem azt mondtam hogy lenézm őket, van amikor én is 20 éves ladával járok...és engem is lenéznek senki sme enged be, bezzeg ha a nagy bálnával akkor igen...én leszarom, és megpróbálok úgy vezetni hogy senkinek se essen baja.És nem jöttem még ide egyszer sem sirni..


1. amigy a (zöld ) buzukisok 60% a droid, addig ki fogok vágni eléjuk, és jól meg fogom előzni mert nem szeretem ha előttem balfaszkodnak, és asse tudják merre van előre.
ha javul az arány majd akkor átgondolom, addig nekem is előítéleteim vannak...

ti meg tagadjátok le hogy van nektek...

jani 2008.06.01. 14:35:25

Nagy autóval könnyebb közlekedni de a kis autóval nagyobb élvezet, jobban érzed a kocsit. Szóval ők a valódik autósok, nem kell őket piszkálni. COIT: "randa szénné szolizott buta picsa plázakurvám" ez jó, tényleg ijenek!! hahaha

ppp 2008.06.01. 14:35:33

@ColT: nekem is sajat :)
hitelre 2008as lamorghini gallardom lenne, bar meg kene kicsit emelni a pesti utakhoz

jani 2008.06.01. 14:39:08

ppp: ha megemeled, hogyan közlekednél? Nem ér le a kereke! Ne mond túl nagyokat mert utánagondolunk és kiderül a turpisság, hogy csak úgy mondod, nem is igaz!

heszusz 2008.06.01. 14:41:11

veszett tacskó :D hehe
mi most haverommal marutival mentünk ketten ki erdélybe!!! :D jó buli volt egyszer mondjuk szervizelni kellett, de csak mert piszkos volt a benzinszűrő. ja meg ki volt lyukadva a kipufogó, rettegtek tőlünk az emberek, a daciákat lazán aláztuk :D jó hosszú út volt Gyöngyös-Debrecen-Kolozsvár-Marosvásárhely, visszafelé meg útba esett Nyíregy meg Vásárosnamény és úgy vissza Gyöngyös :D de ami a legjobb, hogy kibírta :D bár a "Ne add fel! Küdjél!" felirat a hátulján nem kecsegtetett sok jóval sikerült a 128-at is kiautóznom belőle pályán mikor 3an ültünk benne, de pöppet hangos volt, meg már kicsit szitál az egész autó :D nagy út volt :P
ránk amúgy inkább a hasonló kicsi, de újabb tipusú autók vezetői voltak idegesek, hogy leelőztük őket
ja hazafelé erdélyben fölvettünk még 3 stoppost, de 5 emberrel emelkedőn már vissza kellett váltani XD

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2008.06.01. 14:41:31

Felmerült itt valami olyasmi, hogy akinek occsó kocsija van, az kerülendő, mert akinek csak erre telik nem tartja karban.

Mi viszonylag olcsó, de jó autót vettünk,
vásárolhattunk volna hitelre egy nagyobb és újabb kocsit, de annak a javítási költségeit már nem biztos, hogy biztonsággal tudtuk volna állni.
Ezért inkább egy olcsóbb, picit idősebb autó vettünk amit teljesen rendberakattunk műszakilag.
Ezzel is rendesen voltak gondok míg össze nem rakták, de ugyanezt egy kétmillás hétévesnél már nem bírtuk volna megcsináltatni...

Szóval nem ítélnék autókülső alapján. :)

ColT 2008.06.01. 14:42:07

@ppp: Akkor te rohadt jól keershetsz... mert 1-2 évente saját autót venni, nem hitelre, az nem 2 fillér... Vagy apuci veszi...? Mert akkor meg kuss. 5 és fél milla az egész családom bankbetétein nincs vazze, és erre te közlöd hogy nem drága annyiért egy Fiesta. Mondjuk nem drága, csak a fizetések valahogy errefele nem követik az olcsó autók árait.
Pedig én is k... jól keresek az átlaghoz képest, de ha egyszer az életben lakást akarok venni akkor keményen spórolnom kell.

ColT 2008.06.01. 14:44:21

Jut eszembe, a ppp-vel vigyázzunk, mert erős ember lehet, ha egymaga megemel egy Gallardo-t! Jön aztán halomra ver itt mindenkit ha beszólunk neki! :D

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2008.06.01. 14:44:35

az "occsó"-t természetesen idézőjelbe akartam tenni. :)

DEGEC 2008.06.01. 14:53:44

azt már eccer kifejtettem hogy szvsz sikeres nem lehet aki hitelre vesz autót.nekem 11 éves autóm van, de olyan jó állapotban van hogy csak 10 nek néz ki.


és megkérném a suzukis kollégákat, hogy ne kezdjék el megmagyarázni hogy mé jó hitelre kocsit venni...:-PP
és milyen jó bizniszt csináltak...

asdf 2008.06.01. 14:53:47

A dologhoz annyit jegyeznék még, hogy nem feltétlen csak bunkóságból viselkednek veled úgy ahogy. Egyrészt erről volt egy cikk talán a totalcar-on (éspedig hogy nagy autóból a kis autó nem teljesen ugy néz ki mint ahogy a kisautó tulajdonosa gondolja) is, másrészt a saját tapasztalataim a következőek:
megy előttem pl. egy ilyen régi autó (wartburg,lada kispoli stb). Na most az én autóm dinamikája (pedig nem annyira új autó, 9 éves), nagyságrendileg jobb mint a fennt emlitetteké. Ebből az fakad hogyha egy ilyen autó mögött haladok, akkor vagy nagyon lemaradok mögötte (ez viszont nem járható út, mert sokszor alig viszik a 90-et miközben az meg nekem még túl lassú ráadásul kanyarokban simán leesnek 70-re), vagy megyek szorosan mögötte és várom az előzési alkalmat, ilyenkor viszont folyamatos fékezgetés/gyorsulásra vagyok késztetve mivel ő leveszi a lábát a gázról esett 15 km/ó-t a sebessége, én leveszem esett 5öt, egyből fékeznem kell, gyorsitásnál dettó én odalépek és máris 90-nel mennék ha ő is menne annyival, de ő még csak 75nél tart ekkor stb. Szóval az ilyen autokat én igyekszem minnél hamarabb megelőzni a fenntiek miatt.

Ezt csak azért mondom mert mindeközben az előttem menő ilyen autó vezetője azt érezheti hogy a bunkója már megint itt megy a seggében és hasonlók, holott inkább csak azt történik hogy sokkal lasabb dinamikával közlekedik. Ez akkor jelent igazán kellemetlenséget, amikor egyébként nehéz előzni mert olyan a forgalom vagy az útviszon (láttam már traktor mögött is 10 km-eres kocsisort főuton, mert nem lehetett előzni)

Persze ez nem mentség arra ha az indexelés ellenére nem engednek sávot váltani, de hasonló esetben egyszerüen csak az is lehet hogy ő egyáltalán nem lépett oda neki amikor te szerettél volna elé besorolni, egyszerüen csak ő haladt az ő normál tempójában tovább viszont ez azt jelentheti hogy ő gyorsult 20 km/órányit amig te csak 10-et mert ennyit birt a kocsid, és természetesen ezt úgy érzed hogy ő odalépett, holott ha nagyobb teljesitményü kocsival vagy akkor simán besorolsz elé.

T-boy (törölt) 2008.06.01. 14:54:36

Megtévesztő lehet pl.egy BMW,nem véletlenül megy
lassan,telefonnal a fején.Beáll a kúthoz a kölyök
és 2000-ért tankol.
Változások vannak sztem terepjáró vonalon.Már
adott előnyt nekem Q7-es és BMW is.Először lefullasztottam a motort meglepetésemben.

ColT 2008.06.01. 14:57:42

@asdf : Ez naaaagyon erőlteteeeett. Követési távolság? Akkor nem kell folyton a gázon játszani meg fékezgetni. A dinamikája megha nagyságrenddel jobba te autódnak, akkor hogyhogy nem tudod egy pöcc gázzal otthoagyni?
És az miért zavar ha te 90-nel mész? Gyorsabban közúton, lakott területen kívül nem szabad...
Amúgy sajnos magam nem vezettem wareszt meg ládát se, de ültem sokban. NEm esik le az kanyarban 70-re nyugi :)

ColT 2008.06.01. 15:01:15

@T-boy : apuci autóját elvitte, de pénze az nincs :D

jani 2008.06.01. 15:05:01

Gyakran előfordul, hogy a nagy autók lassabban közlekednek mint a kicsik. Ijenkor el kell engedni a kisebbiket. A nagyobbnak ha akar tud gyorsabban menni de erre senki nem kényszerítheti, így a kicsi nyugodtan mehet a saját tempójában és senki nem veszéjeztet senkit.

asdf 2008.06.01. 15:07:41

ColT :
Ezt nehéz neked elmondani, üljél be egy újabb autóba és menjél úgy egy wartburg mögött hogy folyamatosan szembe forgalom van és nehéz előzni.
Mert ha elsőre nem vágod hogy miért rossz egy ilyen autó mögött egy újabb kocsival haladni, akkor azt úgysem fogom tudni elmagyarázni amig meg nem tapasztlatod, de kb. ugyanazért amiért nem jó olyan autó mögött menni amit egy öreg tata vezet.

ColT 2008.06.01. 15:11:16

@asdf : na azért pár dolgot ég az 1.4-es Escort is lehagy. De valahogy én nem vagyok idegbeteg ha 90 helyett 70-nel kell menni valaki mögött mert nem tudom megelőzni.
Szóval nehogy azt mondja nekem valaki hogy aaaannyira kibírhatatlan mert kiröhögöm.

Lexus GS 2008.06.01. 15:13:28

Ja, változások vannak, mert drágul a benzin, és egyre kevesebb prolinak van pénze a régi Mercit/BMW-t veszek, új rendszámot teszek rá játékra. Ráadásul mára a régi nagykocsik presztízse is lement, nem lehet ilyennel villogni. Új BMW-t, Mercit, Volvot egyre inkább az vesz, aki nyugaton: ügyvéd, orvos, menedzser, a prolik meg visszekerülnek a helyükre.

ColT 2008.06.01. 15:18:40

Lexus GS: Az ilyen nagypofájó faszoknak meg remélem beleszáll az autójába egy ladás akit nem engedtek be a sávjába...
OK legyen nagy és új és jóautód a nagy pénzedből de ne prolizd le azokat akiknek a munkájából élsz!

X 2008.06.01. 15:27:29

asdf-nek teljesen igaza van. Normális kocsiból nézve csak mennék normálisan, de feltart. Nagyon. Ezért előzök, amint lehet és nem 200m távolsággal követem. Ennyi.
Arról nem is beszélve hogy kurva sokan kiérnek lakott területről és 5-ösben érik el a 90-et (jóesetben érik el...). Ez elég bosszantó tud lenni hosszú távon...

Ő pedig (aki csak heti 100km-t megy) azt hiszi, hogy különböző kissebbségi komplexusos elméletei miatt előzgetik folyamatosan. Pedig nem. Eltérő igények, különböző emberek.

És nem értem mi a faszért sértődik meg valaki, ha megelőzik?! Az utcán is megsértődsz ha "aláznak" ha gyalog mész? :DD

Másik: villogás, dudálás. A többség rögtön azt hiszi ,hogy anyáznak rá. Hát mindenki magából indul ki. Én is a vigyázz jövök célból használom. Nem két balesetet kerültem már el vele...

jani 2008.06.01. 15:28:43

CoIT: nem biztos, hogy más munkájából él, akinek sok pénze van. Lehet, hogy a sajátjából, csak ügyesebb/okosabb/szorgalmasabb stb. Vagyis nem egy balfasz, amelyik esténként a tévét nézi.

asdf 2008.06.01. 15:29:20

"De valahogy én nem vagyok idegbeteg ha 90 helyett 70-nel kell menni valaki mögött mert nem tudom megelőzni."

Ez csak attól függ hogy milyen messzire mész és hogy mennyire sietsz. Nem mellesleg mindjárt ideges leszel amikor haladsz majd 75-el a 85-al haladó kocsi mögött majd beérnek a többiek és ott mennek a te seggedben.

De alapvetően szerintem különitsünk el két szituációt (amit a kisautó soförje látszólag ugyannak fog titulálni):
1, bunkó autós bunkó modon viselkedik és nem engedi érvényesülni a kisautost.
2,a nagyobb autó dinamikája más mint a kisautóé és ebből fakadnak problémák a kisautó hátrányára

Én eddig alapvetően a 2.-es pontról beszéltem, tehát egy szó sincs arról hogy én védeném azt a bunkót aki direkt nem enged valakit sávot váltani holott az szabályos manőverrel (indexel stb) probálja meg azt tenni
(igazából nekem mániám egy adott téma minden oldalát megvilágitani és bebizonyitani hogy a dolgok nem feketék és fehérek hanem bizony "szürkék" és abból is mindenféle árnyalat létezik)

ColT 2008.06.01. 15:30:48

Ha a saját munkájából élne akkor nem ilyen lenne a hozzáállása. Akkor tudná hogy van akinek nincs pénze új autóra, és nem prolizná le azt aki dolgozik. Ugyanis a proli az azt jelenti.
A segélyből élő balfaszok (hm, jobban élnek mint sok melós) meg nem prolik.ÍFőleg azért nem mert nem dolgoznak.

Wick 2008.06.01. 15:32:13

CoIT:
nade a teljesen nyilvánvaló kérdésre legalább már tudod a választ. Lexust vajon milyen emberek vesznek? :-PPPPPPP

ColT 2008.06.01. 15:35:19

Nem szokott érdekelni hogy ki hogy villog és dudál mögöttem. Ha tudok, megyek a megengedett max. sebességgel, ha nem tudok, mert valaki előttem lassabban megy, akkor követem amíg meg nem tudom előzni. Ha ezt valaki képtelen felfogni akkor sajnálom, nem fog érdekelni hogy villog.

Az 1.-es pont elítélendő a sofőr bunkósága miatt, azt én sem vitattam. Ha meg mögöttem jön valaki abból nem lesz bajom hiszen ha jobban tud menni akkor megelőz. Előzzön. Csak nem beláthatatlan kanyarban és ne úgy hogy a szembejövő is lemegy az útról, mert nem akar ütközni.

Attis 2008.06.01. 15:37:29

:D Re5pect :D Csak ennyit mondok. :):):) Ja és még annyit hogy Renault 5 GT Turbo-val nem sokan izmoznak, már aki ismeri a modellt... :P Vegyél olyat. Ja és sosem fogom megérteni a fityeszeseket, fogyaszt az is vagy 8 litert cserébe ha leparkolsz a járda mellett vele, beledobálják a levelet :D :D

azaz 2008.06.01. 15:39:43

Haat igen ha OLYAN keson dontjuk el lampa elott, hogy megallunk...hogy MÁR azert NYOMNI kell azt feket rendesen...az BUNKOSAG markatol fuggetlenul.
Foleg ha nem nezunk atukoreb, hogy a lenduletunkben bizva mas is jon-e meg...

merugye "olyan 70-80-as tempóról inkább megálltam. Koránt sem volt vészfékezés, a kerekek meglehetősen távol voltak a blokkolástól, de a mögöttem jövő 307-es elég nagyot fékezett."

A kispolszkis ugy sejtem eloszor még at akart suhanni aztan megis meggondolta...
..mert kulonben a mozgasa alapjan a hatso latja, hogy lassul es fekezni fog !

Szoval a kispolszki szerintem DIREKT szivatta a hatsot!! Erre ~800 000 km utan siman eskut teszek ...latatlanban.

Ismerem sajnos az ilyen kisautos barmokat az utakrol... legalabb a felenek van hasonlo agybaja, mint ennek.

Pedig amig nem genyoznak addig felsem tunnek a tobbi auto kozott.

Az hoyg eg ykurv aindex es feklampa burara meg bele uj izzora nem telik ..az meg kikerget a vilagbol.

VAzze az izzok 2-3 utan a FELE feynt alig adjak le...a kifakult buran at meg aztan vegkepp SEMMI nem latszik napsutesben.

Szoval egy ilyen kozeéebn autozni eletveszely!!!
Nem telik 3 evenete 1000 Ft izzora es burara ... a barmoknak (kispolszki, szuzuki,maruti,wartburg, stb..)

sztroberi 2008.06.01. 15:45:43

azért, mert egy autó régebbi/kisebb, nem feltétlenül rosszabb. polskit nem vezettem, a saját 3ajtósomat viszont már elég jó ideje vezetem. A hungaroringen a tanpályán a legtöbb tanfolyamon jobban végeztünk, mint a naaagy, szééép, dráááága új autós fiatalemberek (pedig én még nőből is vagyok). Városi forgalomban tökéletes, gyorsul, ahogy kell, megáll rövid féktávon, kanyarodik rendesen (bár nincs szervó), nem húz se jobbra, se balra, ha leveszem a lábam a gázról, nem áll meg rögtön. Autópályán is tökéletes, 140et simán megy, 150nél már fogni kell az ajtó az anyósülésen :), de ugye 130 a felső határ, tehát teljesen mindegy, 150nél mit csinál a kocsi.
És igenis zavar, h nem engednek be sávváltáskor, h úgy gondolják, h a kis kocsival majd én beengedem őket, mikor tolakodnak (lehet engem szídni, de aki látványosan tolakszik, azt akkor se engedem be. Ha nekem jön, ő a hibás, fizesse). És még valami. Eddig egyszer karamboloztam életemben, a frissen lízingelt toyotán teljes elemet kellett cserélni, az én kocsimnak betört az indexbúrája, de az izzó már nem égett ki és oldalt lett egy horzsolás.

azaz 2008.06.01. 15:50:30

Mondjuk nem feltetlen o a hibas...
nezd csak a KRESZ-ben azelosobbseg fogalmat

CSAK a HIRTELEN lassitasra-fekezesre kenyszerites ami tilos...
Szoval a szabalyos autozonak bizony illik beengedni maga ele a normaliasan bekeredzkedot!
a masik savbol...

ColT 2008.06.01. 15:52:19

És be szokták?

jani 2008.06.01. 16:00:06

Az előttem levő beírás szerintem szpem, lehetne szűrni a vírusirtóüval mert mindenki gépéről lefagy majd a cé meghajtó!

azaz 2008.06.01. 16:03:11

hatarozottan, de biztosan ...beszoktam tolni magam...nehany meteren..

MERT a KRESZ ezt megengedi nekem!
Az a bunko m g hagy dudaljon es atkozodjon aki nem kepes beengedni onkent...

Nem fogok miatta kilometereket autozni, mert nem birtam mondjuk az Elnok utcabol kijove az Ulloi utig 3 savot valtani.

Csak mert a sztroberi féle bunkok tomege a hugyagyaval azt hiszi...tolakszom eppen.

Hat nem.. de bizony letolom az biztos...ne dontse mar el a borsonyi agyavak, hogy miert epp ele megyek be...!

jani 2008.06.01. 16:38:11

nehéz eldönteni, miért ijenek az emberek. sok a feszültség annyi biztos. Egy jó tanács janitól: "vezetés előtt pihenjétek ki magatokat és alkoholtartalmú italokat ne fogyasszatok"

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.06.01. 16:41:58

Nekem sosincs gondom ilyesmivel. Mindig beengednek, nem sajnálnak le. A rendőr is csak kétévente állít meg unalomból. Ideális választás volt már csak emiatt is, ezek szerint.

jani 2008.06.01. 16:47:59

nehéz eldönteni, miért ijenek az emberek. sok a feszültség annyi biztos. Egy jó tanács janitól: "vezetés előtt pihenjétek ki magatokat és alkoholtartalmú italokat ne fogyasszatok"

A Császár 2008.06.01. 17:45:42

Én szoktam olyat játszani, hogy a sötétkék S400 CDI-mmel vel beállok az ilyen kis fika autócskák mögé és 85-tel tolom, akár 10-20 km-t is - amíg meg nem unom. Ha lelassít 60 ra én is... Jókat vigyorgok, közben szól Beethoven, előttem meg megy a para, meg a visszapillantózás.

Wick 2008.06.01. 17:58:56

azaz:

800.000km után azért arról is lehetne némi fogalmad, hogy a 307-es és a kispók fékeit még csak egy napon sem illik említeni, nemhogy egy lapon...
Akit egy 307-es pugban kifékezéskor beszopat egy kispók, az is megérdemelte volna, hogy halvaszülessen. :-)
Arról nem is beszélve, hogy ugyebár ott van emlékeim szerint három másik sáv, ha nagyon át akart volna menni a pözsós, átmegy egy másikban. Sehr wilkommen trükk az ügyescsávók körében azt figyelni, hogy ki fékez, és ki csusszan át még a lámpán, ha előtted fékeznek, de melletted fékeznek az előttemenő még surran, akkor egy gyors sávváltással át lehet cselezni a halványnarancssárgán. Váci úton kifelé népi hagyománya van a dolognak, a keresztutcákból rendszeresen nem szoktam elkapkodni a zöldreindulást azon a környéken, mert sajátosan értelmezik arrafele a villanyrendőrt a niggerek.

Wick 2008.06.01. 18:00:50

Herr Kaiser, arra azért vigyázz, hogy egyrészt baszott drága a légzsákszett meg a szükséges cuccok az essnéccázcédéi elejéhez, másrészt még a betétlapra is te írod, hogy "a balesetért a felelősséget elismerem" ha előtted pöppet hirtelen fékeznek hatvanra :-PPP

diesel killer 2008.06.01. 18:11:47

Császár, az ilyen hozzád hasonló dízelszarokat szoktam az autómmal megtolni a sztrádán, van miből, 200 kw, 450 Nm. Kisbarátom, akinek CDI-e van, sikeres ember nem lehet.

A Császár 2008.06.01. 18:14:14

Az nem fordulhat elő, mert egyrészt nem 50 centiről tolom, másrészt olyanok a reflexeim, mint egy supermannak, mivel kizárólagosan csak szétkoxolva vezetek, mer az úgy a biztonságos;)

A Császár 2008.06.01. 18:16:49

Hát dízelhentes, toljad csak, ha erre erektálsz. Én mindig elengedem a gyorsabbakat, mer nekem meg arra áll fel, meg - mint ahogy írtad -, úgyis csak egy loser vagyok;)

aqweren 2008.06.01. 18:19:58

Nekem öreg Opel Kadettem van és engem is mindig le akarnak nyomni :'( Pedig nem vagyok lassú...

jani 2008.06.01. 18:23:28

Szerintem "A Császár" úr csak hazudik itt, és álmodozik az említett kocsiról. A főnökének van ijen, és gondolom néha megengedi (megparancsolja) neki hogy mossa le. Képzelődik a kollega, hazudik és nagyképüsködik. Csak nem politikus?

A Császár 2008.06.01. 18:34:07

Ehhehhe, de jani ez a jani. Na jó lebuktam, a szín stimmel, de egy öreg Ford rozsdásodó karosszériát takarja;) Egyébként megtörtént az eset, csak én voltam akit toltak;) A tököm is tele volt a végére, a Merga volánjánál egyébként egy nyakkendős brókerforma 30-as yuppie ült, és vigyorgott. De frankón, kezicsókolom tílleg így volt;)

azaz 2008.06.01. 18:39:23

Wick ...ha vezetsz egyaltaln akkor tudod, hogy

mas dolog eppen felspannolva utozni, a gyors manoverre rakeszulve
es
mas dolog csak egy nyugis narancssarga-pirosat csuszasra keszulni!
aminel latszolag az elotetd meno is siman atcsuszik...

Igen mire ilyenkor felfogja hatul az emberfia
(mivel nem szamit ra abszolut), hogy elotte a baromarcu megis megall...az azert ido.

..és jo ha tudj ailynekor baromarcu elol, hoyg hatul csak a hatso reflexe es jobb gfkej vedi..attol, hogy 1,5 tonna vas 20-30km/h kulombseg lendultevel nyomja ki belole szart
...amitol csak gumibugyi erossegu lmezei vedik es meg csak egy szaros fejtamla se gatolja az elso nyakanak kitoreset...

Szoval eszel ott elol a megis megallok a pirosra cimu otletkkel aaz apro kis autokban!

Mert a hatso lehet, hogy hibas lesz..
De a serult/rokkant/halott szinte biztosan az elso lesz!!!

aqweren 2008.06.01. 18:43:27

Ezért szoktak tükörbe nézni sárga-pirosnál fékezés előtt...vagy nem szoktak? :)

aqweren 2008.06.01. 18:49:06

Legalábbis én sokszor jártam már úgy hogy szerettem volna megállni a sárgára de láttam hogy a baromarcúnak mögöttem nem tűnt fel a fennforgás és nyomja neki, úgyhogy jobbnak láttam átcsusszanni, mielőtt baj lenne.
De szerintem akkor is az a hülye aki hátul megy...akkor dönthetem el én, hogy átmegyek-e a sárágn, ha én vagyok elöl...ha előttem van valaki, igen veszélyes feltételezni, hogy aki előttem van szintén át fog menni...50% az esély arra, hogy nem. És mivel hátrébb van, némi hátránya is van neki, szóval ahelyett, hogy felkészülne a megállásra, gyorsítania kell...
Nooooormááááliiiis?

azaz 2008.06.01. 18:58:12

Az attol fugg MENNYIRE EYGERTELMU az elotte meno...

HA latom hogy inkabb tolja neki...akkor csak veszhelyzetkent szamitok megallasra-kikerulesre...ha meg en is at akarok csusszanni...
Ilyenkor NE GONDOLJA MEG MAAGT ..mert az MÁR hulyseg a gyakorlatban szel vezetni vezetni nem tudas.

HA kicsit is bizonytalannak latom az elottem meno szandekat az mas...akkor inkabb megallok.

Idonkent jar az mebr ismertelen lampka korul, ahol a messzirol zoldre kicsit ragyorsul 60 korulre es akkor a neki "varatlan" sarga eseten mar nem szivesen all meg...seggeben a sorral...ha kozelrol ujra felnezve mar sargat lat.

Mondjuk nem is kell...csak vannak akik
ijedtukben tul sok ido alatt dontenek es vegul ezert aztan durvan allnak meg...
A hatso szamara MÁR varatlanul !

Szoval tesek kerem az ELSO donteshez ragaszkodni ...ha vannak hatul!!!
És foleg nem hosszan habozni, hogy menjek..ne menjek...

Péter 2008.06.01. 19:11:22

Nekem I-es vw Jettám van, jól karbantartott, a 26. évét tapossa. Sosincs semmi problémám vele, beengednek, kulturáltan lehet vele közlekedni, nem szorítanak le, stb...

Volt Trabantunk. Én akkor még vezetni nem tudtam, de a Trabantban ott figyelt a 900 köbcentis Fiat 127-es motor. Ha kellett, ment 140-et. Mégis mindenki megelőzte pályán, pedig jártunk vele Franciaországban is, és tartani lehetett a 120-130-at kényelmesen. Később apám Ladájával ilyen probléma már sokkal kevésbé volt, pedig az nem gyorsul úgy, mint anno a tuning-trabi...
Az én volkswagenem, pedig korra megegyezik a Ladával, mégis nagyobb tekintély az utakon. Anyukám tapasztalta, hogy amikor ezt viszi el a Lada helyett, sokkal illedelmesebbek az utakon...
Pedig a Trabant is, az öreg Lada is, és az én vw-m is (esztétikai szempontból is) jól karbantartott, nem rozsdás jármű.

pillez54 2008.06.01. 19:28:59

arról kellene beszélni, hogy hogyan lehetne hatni az autós társadalomra, hogyha kiszállok a kocsiból és át akarok menni gyalog a zebrán, ne az jusson eszembe ami a Pécsett történt a nagymamával és a gyerekekkel, és ne az legyen az érzésem látván az autók stílusát lehet én leszek a következő

jani 2008.06.01. 19:34:04

Így van, sajnos a zebrán mostanában sok a gázolás! Oda kellene figyelni egymásra!

D.O.N. 2008.06.01. 20:43:07

Janinak meg a haverjának mondom, bár lehet, hogy még az oviban nem tanítják: a kocsit megemelni nem azt jelenti, hogy néhy markos kiscsoportos odamegy a dömperhez, alányul és felemelik, hanem azt, hogy az alját kisség eltávolítják az úttesttől, hogy a jó magyar aszfalt ne kezje ki az első 20 méteren. Attól meg a kerekein fog gurulni.

A poszthoz: végigolvasva a commenteket, csak azzal szállnék vitába, hogy a dömötöröket (az egyik commentelő után) nem kizárólag vén trottyok vezetik. Nekem ugyan nem az van, de nem kevés 20on éves ismerősöm tapossa ezeket a gépcsodákat (csoda, hogy még megy:D) pusztán azért, hogy erősödjön a jellemük:D

Nekem sincs olyan fizum, hogy millás autókat vegyek. Stabilan tartom magam a p205-tel, gondozom, odafigyelek rá és az öreglány elgurul velem bárhova.
De nem a ruha teszi az embert, ahogy nem is az autó. Ezek a dolgok mind-mind csak káros lecsapódásai a társadalomban rejlő feszültségeknek, valamint a rasszizmusra való globális igény lecsapódásai.

B.GY. 2008.06.01. 21:50:11

Sziasztok!
Jártam én is kispolskival(1973 as évjárat ZD-s rendszám)elég sokat,nem mostanában volt.Aztán volt Trabantom is,akkor a nagybanin dolgoztam,éjjel jártam oda,reggel haza.Sok embert nem tartottam fel.A kenyereskocsival+rendörőkkel találkoztam csak:)Én nem vettem észre,hogy bunkóznának az autóstársak,mondjuk akkor még nem volt ennyi balkánálat az utakon.Aztán 1.es Jettám volt,az sem egy rakétatipusú autó 1.3-as benzines voltával.Kopaszmercis irta,hogy Vectrával nem lehet előzni,pedig lehet.V6-os van most nekem,de a hátulján 1.4i felirat van megtévesztésből:)Állandóan tolnak a pályán a Suzuki vvti.k,meg a Yarisosok.Aztán meg csodálkoznak,hogy nem érnek utol.Szerintem forditva is működik,akinek 1.2-1.4-es autója van,tegyen rá egy ugyanolyan tipusú nagyobb köbcentire utaló jelzést,mindjárt nem akarják letolni az útról.(Persze vannak kivételek)

Riise 2008.06.01. 22:00:31

Nemtudom pár embernek mért szúrja a szemét, ha én Édesapámtól kapom a kocsimat?? Nem egy bmw, sima Punto, régi, II-dik generációs. Hogy néha én vezetem a Mercit ő meg nyugiban ülhet mellettem, mert tudja, hogy a 35 év güri végre behozta amit kell? Irigyek vagytok. Én nem nézem le a pókosokat, trabisokat, egyéb kocsikat, csak menekülök előle, mert sajnos a nagy átlag rossz tapasztalattal ruházott fel. Lassan megy, büdös, stb. De van, amelyik nem, és arra felnézek. Ugyanígy ma egy bénázó új Civic-es nőt is megnéztem, hogy vajn a 70es táblánál mért 40el megy a középső sávban...

Megmondom, nagy erős kocsit vezetni szuper, mert van benne tartalék, érzed a súlyt, a tömeget. Egészen más, mint a Punto. De városban nem szívesen nyúznám, mert túl nagy. Ellenben pályán a dupla akkora motorja kevesebbet eszik mint a Puntom. Poén ugye?

Név 2008.06.01. 22:01:08

"De nem a ruha teszi az embert, ahogy nem is az autó. Ezek a dolgok mind-mind csak káros lecsapódásai a társadalomban rejlő feszültségeknek, valamint a rasszizmusra való globális igény lecsapódásai."

A pénz nem számít. De azért jó ha van sok van belőle...

zuzo 2008.06.01. 22:31:19

Namost a kis 3 meter 80 centis ujszeru HONDA JAZZ-el 83 LE-s 1.4-sel (12,5 sec 0-100) eleg sokat megyek es elozok...

EZT eppugy lenezik-utaljak nemely meretesebb autok gazdai mintha szarabbul menne az ovekenel!
Szoval nem kispolszki kerdes ez...hanem bunkosage!

Szamtalanszor tapasztalom, hogy, ha a 75-80-al totymorgot megelozom ...akkor kihivasnak veszi es elkezdi sunyin tolni elozes kozben vagy visszaeloz... mert vannak ilyen ökrök az uton sokan!

Tudni kell, hogy mivel nem felek a motorhangtol "biztonsagi okbol" MINDIG harmadikban kezdem az ilyen elozest..igy eselye sincs vissza kapcsolas nelkul szivozni a magat nagy autonak :-) kepzelo 2,0 2,2 vackoknak ugy 115-120-ig.

Na ezt aztan plane szoktak utalni...

Bandi 2008.06.01. 22:43:20

zuzo: Nekem is 1.4-es Jazz van, de nem érzem ezt, igaz, nagyobb autó mellett csak városban használjuk. De városban király, a CVT-vel mindenkit lazán otthagy pirosnál :) de mondom, így sem érzem az indulatokat.

Casillas86 2008.06.01. 23:04:00

A pontosság kedvéért: az már nem Hungária körút, hanem Könyves Kálmán körút.

sanya 2008.06.01. 23:07:05

"De nem a ruha teszi az embert, ahogy nem is az autó. Ezek a dolgok mind-mind csak káros lecsapódásai a társadalomban rejlő feszültségeknek, valamint a rasszizmusra való globális igény lecsapódásai."
Az energia nem létezik feszültség nélkül, bla... bla - aki virágot akar szedni, az a rétre menjen, ne a közutakra. Köszönöm, társadalomfilozófiával és -pszihológiával volt már dolgom, aki nem hiszi, olvasson első körben Freudot, majd Lacant esetleg kis Derridával fűszerezze (még Jacques bácsi is asszongya, hogy a társadalom etnofallogocentrikus, röviden: ez ilyen, még ha esetleg nem is lenne így rendjén, de nem tehetünk érte/róla).
Engem személyesen nem nagyon érdekel, hogy ki miből vette az autóját, sokkal inkább az, hogy a kocsija milyen állapotban van, veszélyeztet-e engem (és családomat) pl. műszaki állapota vagy a benne ülő vezetési stílusa. Ezt pedig csak úgy tudom eldönteni, ha egy pillanatra felmérem az autót kinézetre. Biztos van elhanyagolt autó, mely csak esztétikailag roszz állapotú, de műszakilag 200%, de nem ez a jellemző. Nagyon primitív statisztikára vagyunk ilyenkor utalva és nem igazán akarhatunk életünket kockáztatva meggyőzödni "előítéletünk" ellenkezőjéről. Ugyanez érvényes arra az autóra, amely a megengedett sebességhatár alatt közlekedik: többnyire műszaki állapota miatt nem tud lépést tartani a forgalommal. A régi keleti autókat 80 km/h-s haladásra tervezték, akkoriban annyi volt a megengedett sebességhatár keleten. Ezt ma is tudják, sokkal többet nem. Dinamikájuk is más, erről olvashattunk már néhány hozzászólást.

Másrészt, ha valaki élete célját abban látja, hogy minél menőbb verdára verje el a pénzét, hát az az ő dolga, legyen boldog vele.

Kopasz Mercis 2008.06.02. 00:02:10

Még ennyi komplexusos ostoba embert nem láttam, mint ezen a blogon.

Lófő (törölt) 2008.06.02. 08:20:22

én,ha megelőzök bármilyen autót,lesatuzok előtte és megállásra kényszerítem,hogy bocsánatot tudjak kérni,amiért megelőztem:D

Szendwich 2008.06.02. 08:20:49

En beallok a kocka Audimmal a piros lampahoz, es percekig nem all senki se mogem :P
Aztan zoldnel mikor csak a rendszamtablamat latjak elhuzni a varakozok, akkor keseru szajizzel elkezdenek besorolni mogem...

Lófő (törölt) 2008.06.02. 08:28:07

a piros Ferrarimmal mikor beállok a piroshoz,mindenki mögém áll,aztán a zöldnél mindenki keserű szájízzel veszi tudomásul,hogy a kasznit sajna csak egy polski motor hajtja...

Szendwich 2008.06.02. 10:18:34

Lófő 2008.06.02. 08:28:07
Latod, latod. Te is csak az optikai tuningra adsz :P

ColT 2008.06.02. 10:30:20

D.O.N. : Sztem nem hallottad ki az alázást a mondatainkból :D

Sanya : Ha valaki az autó műszaki állapotában vezet az sem közveszélyes, ha viszont barom módon akkor bármilyen autóval az.
(Volt már hogy alig 10%-ra fogott a fékem - szétesett :( és kézifékkel (az jó volt) csorogtam a szervizig (vagy 1km), 20-szal... de akkor ment a vészvillogó meg az út szélére húzódás :) )

Szóval az autó műszaki állapotát te ne akard felmérni a külseje alapján... Az enyém is tipp-toppul nézett ki amikor vettem (neppertől - na ilyet se teszek többet) de atomjaira volt hullva. Na ez már nem így van : ki lett lakatolva, meg cserélve benne minden aminek baja volt (azaz minden :D )


Aztán meg, valahogy nem értem azokat akik képtelenek kimenni a külső sávba ha valaki a belsőben lassabban megy mint 1000km/h. Ha nem tetszik hogy ott van, előzd meg! Ha ki kell menned emiatt a külső sávba akkor menj ki! Autópályán úgysem fogsz balra kanyarodni, az tuti (bár néhány ilyennek kívánok egy balra nagy ívet pályán, kevesebb bajunk lenne utána).

@Riise : nem az a zavaró ha valaki nem saját autóval jár, vagy kapta, hanem az ha arcoskodik rá, hogy ő a faszagyerek.


A piroson átmenésről meg annyit hogy ha látod hogy sárga, akkor készülni kell a megállásra ha meg tudsz addig állni, nem azon mesterkedni hogy hogyan férj át a piroson is az előtted levővel együtt. Ha vannak előtted akkor pedig lehetne már számítani rá hogy ő is be fogja tartani a KRESZ-t (bizalmi elv!) és meg akar állni, ha tud. De ha ő nem tud, attól te még tudhatsz! Főleg ha betartod az 50-et, ugye.

span 2008.06.02. 10:40:51

Csak annyit tennék hozzá, hogy lámpánál, ha van előttem valaki, akkor nem azt nézem, hogy én még át tudnék suhanni, hanem, hogy az előttem lévő mit csinál...

Suzukim van, de igazán még nem tapasztaltam, hogy direkt leelőznének, nem engednének be. Lehet, hogy csak azért, mert magasról le**rom, hogy miért csinálja, figyelem a forgalmat, és aszerint haladok, ha siet, hagy menjen. Ha meg nem enged be, legfeljebb magamban elküldöm valahova (csak, ha nekem lenne elsőbségem), aztán megyek amikor tudok.

Aneninen · http://unzervalt.freeblog.hu 2008.06.02. 10:54:23

Ja, van néhány okostojás, akiknek mániája, hogy márpedig narancssárgán még át kell ám menni. Olyannyira, hogy nem egyszer inkább sávot váltanak és átrongyolnak, nehogy má' meg kelljen állni mögöttem. (Ha csak egy sáv van, akár záróvonalon át, szembesávban is. Kell az.)

Egyébként pedig, hiába a bizalmi elv, ha valaki nagyon a s.ggemben jön mögöttem, inkább gyorsítok annál a sárgánál, mert nem feltételezem, hogy arra számít, meg fogok állni a lámpánál. (Átlag 10-ből egyszer, ha narancssárgán kell átmennem ezért, viszont átlag 20-ból 19-szer a mögöttem jövő is átsuhan.)

Johnny336 2008.06.02. 11:26:16

Én Escorttal és Fiestával járok felváltva. Az Escort öregebb, gyengébb, tehát lassabb is, de azért autószámba veszik, mert méretre egy átlagautót eléri. Nem is szokott gond lenni. Ha előzök valakit, nem érzi magát porig alázva.
Azonban a Fiesta frissebb, jobban is megy, mint az Escortom. Ha merészelek az autópályán 130-al haladni vele (ami normális utazótempó a kocsinak), és el kezdek előzni valakit, aki csak 110-el halad, egyből leszáll nekik a lila köd, és el kezdik nyomni, mint süket a csengőt, hogy "nehogymá, ez a kis szar lenyomjon!"
Városban, sávváltásnál, az autó tipusát szoktam nézni elsőnek, nem az elhelyezkedést. Mivel megszoktam, hogy indexelek, ezért a "nagyobbak" (új Vectra, legalapabb 1.6 motorral, alig bírja vonszolni magát, de nagy autó), el kezd sietni, hogy nehogymá.

Bár az Escorttal is előfordul, hogy le akarnak tolni, mert ő nem fog egy koszos 20 éves autó mögött poroszkálni. Értem én, hogy csak 1.4, meg 75 ló, de az 800 kg-ra! Nem leszek vele LeMans-győztes, de ha kell akkor halad dinamikusan.

nyuszy · http://fiat126.hu/ 2008.06.02. 11:30:56

Nos, sok szép és okos dolgot írtatok le, sok baromsággal fűszerezve.
A poszt íróját ismerem, a problémáit pedig saját bőrömön tapasztalom, így leírnék pár kiegészítést a kommentekhez.

1. Aki nem hiszi, hogy háttérbe szorul egy kicsi, keleti autóval, az egyszer próbálja ki egy napra. És nem azért, mert a Polskiban ülve kitör az emberen a kisebbségi komplexus. Felváltva vezetek Polskit, és terepjárót - zöld Suzuki, csak hogy örüljetek :)))))
A kettő között a legnagyobb méretbeli különbség a magasság terén észlelhető, mivel környezettudatos állampolgárként nem járok nagyobb autóval, mint amire szükségem van. Így a napi városi használatban pont ugyanolyan praktikus mindkettő.
Vagyis lenne.
Mert ahol terepjáróval beengednek, ott Polskival letolnak.
Ha terepjáróval előzni kezdek, akkor előzök, és kész. Ha Polskival kezdek előzni, akkor az addig 40-nel menő jármű sofőrje rájön, hogy mégis inkább 80-nal szeretne menni, én meg satufékkel menekülhetek a közben előkerült szembejövő elől.
Hogy egy konkrétabb példát is említsek, évekig jártam napi 2×30 km-t helyenként két-, helyenként négysávos, egyszámjegyű főúton, minden nap ugyanabban az időben. Természetesen megvoltak azok az autók, amikkel gyakorlatilag minden nap egyszerre mentem. Igen sokan vannak, akik a 80-nal menő terepjáró mögé beállnak, másnap ugyanott a 110-zel menő Polskit megelőzik. És ez nem két eset tapasztalata, hanem éveké!
És még sorolhatnám.

2. Való igaz, hogy a keleti autók, és konkrétan a Polskik nagy részének a bontóban lenne a helye. Én magam is azonnal előzésre készülök, ha meglátok egyet magam előtt, még akkor is, ha éppen én is Polskival vagyok.
Ez ilyen, hiszen az utolért Polskik 99%-a nem megy 70-nél gyorsabban. A gond csak ott van, hogy ha az utolért keleti autó mozgásán, sebességén látszik, hogy elfogadható tempóban megy, nem büdös és nem csinál bizonytalan manővereket, akkor konkrétan miért kell bántani? Ha akarod, előzd meg, de akkor menj is gyorsabban!

3. Egy rendben lévő keleti autó is lehet alkalmas dinamikus közlekedésre. Nyilván a gyorsulása alatta marad a mostani autókénak, de amennyire városban szükséges, annyira megy, hogy senkit ne akadályozzon, már ha a sofőr nyomja a gázt. És ezúton szeretném eloszlatni a tévhitet, hogy a Polskiban leszabályoz a kompjúter 70-nél. Egy egyben lévő Polskinak a 90-100-as utazót mindenképpen bírnia kell, és sík terepen 110-120-at kell tudnia menni, ami főúton bőven elég, ha szabályosan akarsz menni.

sq 2008.06.02. 12:23:32

nekem is van egy polskim, igaz egy ideje már ideiglenesen kivonatva a forgalomból (váltóhiba, és mivel van mellette több más autóm is, lusta voltam eddig hozzányúlni). mostanában viszont pont elkezdtem gondolkdni azon, hogy helyrepofozom, jó lesz munkábajárós autónak. még régebben ki lett cserélve a fél motor eredeti olasz alkatrészekre, azóta 130 körüli utazót bír (bár valószínűleg ezt nem bírta a váltó). azt tudom, hogy sokak szemét csípni fogom, de ezt megszoktam: van egy sportkocsim is, azzal szemben is mindenki emberkedni akart (én meg hagytam, menjenek csak). most amúgy egy kombi citró xm-mel járok (5m), ezzel senki sem bánt, és én sem bántok senkit (max. a hetvenkedő 19 éves buzukisokat, seatosokat), a keleti kocsikkal (főleg fityókkal) meg végképp nagyon előzékeny vagyok, sokszor látom is az értetlen arcot egy-egy fityóson: "biztosan nekem mutogat, hogy elenged?" polski rulez, akinek volt már, az örökre imádni fogja. :)

sq 2008.06.02. 12:28:35

ja igen, egyszer anyámba pont így rongyoltak bele hátulról (állítólag satuzott a fityóval sárgánál). mivel fájt a feje, javaslatunkra hívott rendőrt (meg a kapitányságtól két sarokra történt). a rendőr megbüntette azt aki belerongyolt, és amikor az jajveszékelt, hogy anyám satuzott, akkor nyugodtan csak annyit mondott: uram, nekem is kispolszkim van. ezeknek olyan gyenge a fékje, hogy nem is lehet vele satuzni. :)

Johnny336 2008.06.02. 12:38:29

Mellékesen ha satuzna, akkor is meg kell tudni állni mögötte.
Én is gondolkodom valami nagyon pici autón munkába járáshoz (robogót asszony ellenzi), bár nemtom mennyire eszik egy kispók keveset.

DrSzöszi 2008.06.02. 14:28:00

Psmith,

"Még ennyi komplexusos ostoba embert nem láttam, mint ezen a blogon."

Mindenhol ez van.
Itt is a nagyrésze abból áll, hogy az olcsóautós lebunkóparasztozza a drágaautóst, és fordítva.

Fel kéne már fogni: minden féle autóban ülnek hülyekretének meg normális emberek is.

Biztos vagyok benne, hogy igenis van az a suttyómercis, aki eleve másodrendű állampolgárnak tartja a kispolákost.

Ugyanúgy, ahogy van az a köcsög 20 éves fiat tipo-s, aki úgy érzi, jogában áll engem lerohadtkurvázni, mert jó autóm van.

(Egyébként ez a "hitelbőlvásárolgatás" dolog is ilyen király sztereotípia lett. Mikor összetörte egy fasz a kocsimat, az is ezen pörgette magát, hogy őneki direkt nincs ilyenje, mert hitelből ő is tudna, de ő nem ilyen idióta. Bravó. Nem éreztem úgy, hogy fel kéne neki mutatnom a kifizetett számlámat.)

Lényeg a lényeg: minden elbasz sztereotípia - pro és kontra - az emberi hülyeségből és suttíóságból táplálkozik. Tehát óriási táptalaja van.)

Kopi3.14 2008.06.02. 14:36:59

miert van az, hogy ha ujabb autoval kozlekedem, akkor semmi gondom ninc,s ha utolerek egy lasabbat, ami esetleg a kaynaraokban lelassul? Ha meg nem tudom megelozni, akkor szepen felveszek egy biztos kovetesi tavolsagot, es ott megyek, komotosan. Lehet nekem nem egybites a jobblaban es azert vagyok ennyire bena??

Kopi3.14 2008.06.02. 14:39:10

Johhny, tapasztalatbol, egy jol beallitott motor, megfelelo muszaki allapot mellet kepes varosban olyan 5,-6 korul eljarni, telente max 7, orszaguton mar votl szerencsem a 4,9-es fogyasztashoz is, amikor meg pont csak annyira van meleg, hogy nem kell letekerni az ablakot, de mar indulasnal sem kell a szivato.

Zsuzsó 2008.06.02. 16:12:32

DEGEC-nek:
Jobbra tarts van! Ha mondjuk a kispókkal megyek a 2. sávban már az Üllői úton, szerintem pont Te leszel az, aki kiakad mögöttem, hogy miért nem húzok a szélső sávba. Ha meg csak akkor megyek beljebb, mikor elfogy a külső sáv, akkor meg azé vagyok bunkó.
Namost akkor választhatok.

Nacsak úgy ez eszembe jutott (Bár, ha átmehetek a piroson, mertugye megszokott, akkor mehetek kispókkal alegbelső sávban is, mert miért ne?)

TAXI 2008.06.02. 18:28:17

Nem csak a kisebb autókat "nyomják el", és tartják fel. Tegnap a 7-es főúton haladva Lepsény és Siófok között meg kellett küzdenem egy kb. 10-12 éves Suzuki swifttel. Kényelmesen döcögött már két km-en keresztül, előzni nem tudtam a forgalom miatt. Elfogytak a szembejövők, visszateszem 4-be, irányjelző kirak, mire a kb. 75 éves mammer elkezdi padlózni a suzinak. Jön szembe egy kisteher, mire a mammer annyira tolja, hogy ne tudjak behúzni elé. Satuzok, mint a hülye, mammer szintén, már behúztam a kézit, mire a kedves hölgyemény tovább halad. Később 140-nél elfogyott a szuflája, így megelőztem. Beértem Siófokra, "szabályosan" lelassítok, -igaz, hogy 60-km/h-ra- mamka utánam, megnyomja a vonóhorgot. Erre felgyorsítok egy kicsit, de a Suzi lökőse ott fityeg az aszfalton. Piros lámpánál majdnem elsodort egy annyukát babakocsival, min. 100-zal tépett át a kereszteződésen, majd a következő lámpa után a Tesco felé fordulva füstölve félreáll...


Nem minden az autó, vezetni is tudni kell. Lehet kispókkal is szabályosan közlekedni, sőt, sokkal könnyebb, mint a "nagyobb" autókkal.

kettesgolf 2008.06.02. 18:30:50

Sokan még egy jó állapotú II-es Golfot is lenéznek, és bár nem mennek gyorsabban, mégis erős késztetést éreznek arra, hogy megelőzzék ( saját tapasztalat), pedig 1.8-as, és valószínűleg erősebb, mint mondjuk egy 1.4-es Citroen Xsara, vagy egy Astra F.
El tudom képzelni, hogy egy Polski, vagy egy Maruti tulajdonosával szemben hogyan is viselkednek ezek az illetők...

Én nem szeretném, ha a régi, szépen karbantartott autók egyszer csak hipp-hopp eltűnnének az utakról. Mi maradna akkor?? A sok
szürke, 120 havi hitelre vásárolt újautó???!!

107! 2008.06.02. 19:49:37

kettesgolf 2008.06.02. 18:30:50

Nekem Caddy-m van és imádom, és leszarom, hogy ki mit gondol róla, meg a 40 Kw-járól. És ha látok egy gyönyörű (de sokszor elég csak egy megkímélt) állapotban lévő kettes golfot, mindig gyorsabban ver a szívem. Amúgy is némelyikre annyit költ a gazdája, hogy egy ignist(státusszimbólum) simán kitenne (még húsz évesen is)

Ja és gyerekkoromban mindig matt fekete kispolákra vágytam! :-)

cso zsi 2008.06.02. 19:57:08

Azért egy kétszemélyes Smart is megkapja ugyanezt.
Azzal is izmoznak autópályán, pedig ugyanúgy nem kéne, mint az egyéb 1000 és alatti kocsikkal.
Városban, retikül helyett tökéletes, eső ellen is jó.
Az engedélyezettet lehet vele tartani.
(nekem nem kéne, mert szeretek élni)

kettesgolf 2008.06.02. 20:17:34

107!

Nem azokat az embereket akarom megsérteni, akiknek gyengébb autója van, félreértettél. Én azt utállom, ha valaki gyengébb, de újabb autóval csak azért előz meg, mert az én autóm régi, utána meg ráadásul még fel is tart...Engem nem érdekel milyen autó előz meg, csak ne tartson utána fel! A múltkor egy 1500-ös Zsiguli előzött meg, én nem ráértem, ő sietett, akkor menjen!!

107! 2008.06.02. 21:01:06

Én teljesen viccnek vettem, nem értettem félre. Csak akartam jelezni, hogy egy csapatban focizunk. VW! :-)

kettesgolf 2008.06.02. 21:43:15

Rendben, akkor semmi gond :-)) Nagyon üdítő látvány, mikor egy "ősrégi" járgány csillog-villog, a hétvégén is láttam egy ilyet, 1200-es Lada volt. Nekem nem tetszenek az agyontuningolt Golfok, szerintem a VW úgy szép ahogy van, minden modellje jellegzetes, és stílusos. A tuning merüljön ki egy ültetésben, kapjon a gép egy szép felnit, sportkipufogót ( esetleg sportpedálokat, sportkormányt ), aztán ennyi, mással vétek elcseszni.
Észrevettem az előző hozzászólásomban egy hibát:
A múltkor egy 1500-ös Zsiguli előzött meg, én nem ráértem, ő sietett, akkor menjen!!

Én nem ráértem:-D

cso zsi 2008.06.02. 22:04:07

" kettesgolf 2008.06.02. 20:17:34
Nem azokat az embereket akarom megsérteni, akiknek gyengébb autója van, félreértettél. Én azt utállom, ha valaki gyengébb, de újabb autóval csak azért előz meg, mert az én autóm régi, utána meg ráadásul még fel is tart..."
Valahol írtam korábban, hogy az öreg Audi 100-at mindenáron le akarták nyomni a pályán 1,0-es 1,3-as Swifttel.
Aztán sértésnek vették, hogy amikor az emelkedőn elfogyott az erő alóluk, ez lazán gurult el mellettük.
Az öthengeres tudott meglepetést okozni komolyabb autóknak is, amikor egy-egy kamionelőzés közben úgy gondolták, hogy bekéredzkednek a csomagtartóba.
Csak öreg volt, nem szar.

sanya 2008.06.02. 22:16:32

Éljenek a 80-as évek autói! Az enyém elég jól van tartva, nagy benzines,ettől meg jól lehet vele haladni. Nem szoktam hajtani, de lassan sem szeretek menni - amit a tábla megenged, azt maximálisan kiautózom. Sokszor van, hogy sietősebb - rendszerint aktuálisabb modelleket hajtó - autóstársaim utolérnek, közvetlenül mögöttem haladva tolnának is le az útról. Én ezt úgy reagálom le, hogy egy a forgalom ritmusából adódó lasssítós szakasz után kicsit erőteljesebben gyorsítok vissza az érvényes sebességhatárig - ezzel jelzem, hogy nem azért tartom be a sebességhatárt, mert régebbi autóm van és nem megy többel, hanem mert szív- és zsebügyem. Legtöbbször hatékony a kommunkáció, kialakul egy normális követési távolság, majd rendszerint egy arra alkalmas helyen megelőznek, ki-ki megy saját dolgára.

Peeeeeeetya 2008.06.02. 22:37:55

Nah, én lennék a poszt írója. Először is köszi mindenkinek az építő jellegű hozzászólásokat. Másrészt szeretnék pár dolgot tisztázni:
ad 1.: Nem akartam általánosítani, természetesen ez a szar mentalitás nem jellemző mindenkire, aki nagyobb/erősebb autóban ül. Rengeteg normáisan közlekedő autóssal is találkozni, akik udvariasan beengednek, megköszönik, ha én engedem besorolni őket, elnézést kérnek, ha elkúrtak valamit, vagy épp nem kezdenek anyázni ha én kúrok el egy manővert. Ilyenből kéne több. Talán van fejlődés, mert egyszerláttam indexet használó X5-ös drájvört is. :) :)

ad 2.: Nem is az irigység beszél a kisebb/régebbi autót vezetőkből.(Legalábbis...)
Trabit/Kispolákot/öreg autót most már csak javarészt az használ akinél ez életforma. Amennyit kispére költöttem, annyiból simán lehetne valami jóval fiatalabb nyugati, vagy japán gépem. Egyszerűen nem vonz az új BMW meg az új Lexus, kipróbáltam, jó autók, de rohadtul nem kéne egyik se, nem irigylem azoktól akiknek ilyen van.

ad 3.: Attól, hogy öreg, meg keleti, attól még nem feltétlenül lassú, és nincs feltétlenül hulladék állapotban. Én nem tudok úgy autózni országúton, hogy ne kelljen előznöm, pedig csak 90-100-as utazóval szoktam menni, mert annyit még elbír a technika. Az a kisautóba kényszerült hausfrau, aki hetvennel ballag országúton, az valszeg egy nagyobb és erősebb vassal se szaggatna többel (csak azzal pl. nem nyomják le), és ez így van rendjén. Annyival menjen, amennyivel ő biztonságosnak érzi. Sokkal veszélyesebb a frissjogsis Tibike, aki még bevállalja azt a kanyart 130-cal, mert ő a nídforszpídet is végigvitte, és különben is tud ő vezetni.
Hulladék állapotban meg lehet egy újabb kocsi is. Pl. a két puffos példányból összekókányolt A8-as se tuti, hogy jobb állapotban van, mint egy rendesen karbantartott hobbi-Waresz. Az persze törvényszerű, hogy az öregebb autók között több a bontószökevény, de könyörgöm, miért kell a retkekkel egy kalap alá venni egy olyan öreg autót, amin látszik, hogy nem trágyahordásra használják?

ad 4.: Az említett szituációban nem satuztam. Már messziről látszott, hogy a sárgán baromira nem érek át. A mögöttem jövő kábé 3-4 másodperce égő piroson ment volna át, ha átment volna. Én a négy dobfékkel is simán megálltam, a féklámpám is jól látható (leteszteltem, van akkora fényereje, mint egy pár éves nyugatinak) és az, hogy a csávónak a négy tárcsa + ABS + Brake Assist kombóval is necces volt a megállás, az az ő tehetségét minősíti. Ha meg már ennyire elizélta, akkor nehogy már ő izmozzon ott. Én ha elkúrok egy manővert, akkor befogom az arcom, és elnézést kérek.

Wick 2008.06.03. 06:11:53

azaz:

"mas dolog eppen felspannolva utozni, a gyors manoverre rakeszulve es mas dolog csak egy nyugis narancssarga-pirosat csuszasra keszulni!
aminel latszolag az elotetd meno is siman atcsuszik.....és jo ha tudj ailynekor baromarcu elol, hoyg hatul csak a hatso reflexe es jobb gfkej vedi..attol, hogy 1,5 tonna vas 20-30km/h kulombseg lendultevel nyomja ki belole szart"

Óóó bazdmeg ezt melyik kresz könyvben olvastad, hogy csak mert mögötted nyugisan készülnek átsuhanni a tilos jelzés ellenére, már nem kell megállnod a piroslámpánál?
Tudom, kispókhoz kell a fejlett túlélési ösztön, de fenntartom, hogy bassza meg a jó kurva anyját az, aki át akar tolni a piroson, és még utána magyaráz is.
Továbbá azt is fenntartom, ha már így szóba került, hogy legalább spanolja fel magát, oszt készüljön arra a kurvagyors manőverre (ami úgyis biztos, hogy fékezés ilyen esetben, ez úgyis genetikailag bele van kódolva az összes paraszt magyarba, semmi más megoldást nem tudnak a váratlan és hirtelen felmerülő szituációk kezelésére, mintha kormánykerék nem is lenne az autóban) ha már egyszer szabálytalankodik.

mz/x 2008.06.03. 13:55:37

én a magyar autópark 95%-át le tudom gyorsulni, bármilyen szituációban, de én az öreguras vezetés híve vagyok. (kocsim: 2001-es évjáratú turbos 250 lovas, márkát nem írok, mert nem a reklám helye)
Most őszintén, mire jó ez a felesleges száguldozás?
Gondoljatok bele, mit nyertek? 5 percet, 10 percet?
Idegbetegek vagytok? Vagy olyan fontos emberek, akiknek minden perc számít? Az életetek nem fontos???
Szerintem a közutakon, pályán megengedett sebességhatárok ideálisak, nem értem azokat, akik feleslegesen, pár percért veszélyeztetik mások biztonságát.

Kalapos-Skodás 2008.06.03. 15:37:04

"Nem vagyok egy mintapolgár, de hogy valaki azért ugasson le, mert nem hagyom őt szabálytalankodni, az még nekem is sok."
Nem csak a közlekedésben szoktak ilyen szituk lenni. De amikor a kamion tol a 60-as táblánál, előzni tilosnál és szorít le előzve, az azért tud némi indulatot gerjeszteni a rendőrség iránt. Miért nincs folyamatosan a keskeny M0-n 2 vagy 3, a forgalommal együtt haladó rendőr? Miért nem szedi ki a 90-nel haladó kamiont meg a 110-zel villogtató bálnát?

TH 2008.06.03. 17:14:22

Kalapos-Skodás 2008.06.03. 15:37:04
Te kiszedetnéd az M0-on a 90-nel menő kamiont? Mégis miért? Most már 80 km/h megengedett tempónál 20%-os sebességtúllépésig még pénzbüntetést sem szabnak ki. Nem túlzol kissé?

kispia 2008.06.03. 18:07:11

TH!

Például azéert,mert ha jól emlékszem az egész M0-on tilos teherautóval előzni!

tomahawk 2008.06.03. 20:50:00

en kozel 3 ev utan adtam el a polakomat. amit neki koszonhetek az bizony a turelem. meg klubtag is voltam itt: www.fiat126.hu

Csöbör 2008.06.03. 23:05:18

Wödör!
ránk amúgy inkább a hasonló kicsi, de újabb tipusú autók vezetői voltak idegesek, hogy leelőztük őket

Velem Erdélyben egy Daewo Tico emberkedett, a vén f@sz komolyan is gondolta! Mitsum van, ráadásul a szelíd kinézetű sok lóerős! Nem irigyeltem, amikor majd szétesett a fostalicskája, én folyamatosan mögötte, majd egy alkalmas pillanatban laza gázfröccsel elhúztam jelentős sebességkülönbséggel! Meg sem izzadtam, mert a klíma is rontotta a motor teljesítményét!

TAXI 2008.06.04. 07:37:26

Ha én úgy gondolom, hogy pl. M7-en belekezdek egy előzésbe, és már 140 felett megyek, akkor ne akarjon a szerencsétlen "nagyautós" lenyommni. Nem egy erőgép, ami a seggem alatt van, de kicsit fel van javítva. Simán meg tudnám kajálni vele a mercik és bmw-k többségét, de nem mutatom, hogy mim van. Egyszer 150 felett akart letoli egy bálna, de mivel az embernek két lába, van padlógáz mellett megmutattam a féklámpa fényét, de nem lassultam tőle, mire besatuzott, és inkább csöndben maradt. Ha valaki megteheti, és esetleg van a gépén vonóhorog, akkor játssza el, de ne túl erősen a fékre, és megkapja a jutalmát. Ha meg ráakadt a majom, akkor padlógáz, és lehet, hogy volt egy hűtője.

jonatan 2008.06.04. 14:46:14

Nem értem a polákos problémáját. Ahol megállt 50-nel szabad menni, ő 70-80-nal ment. Mér' pont a piros lámpa amit betart, miért nem a sebességkorlátozás? Honnan tudja szegény Peugeot-os, hogy most melyik szabályt fogja betartani, és melyiket nem?!

Peeeeetya 2008.06.04. 23:11:55

Jonatan: Jártál már arrafelé? ;)
A Hungárián (illetve ott már Könyves Kálmán) végig 70-es tábla van. Ha ott nekiállnék ötvennel majomkodni, autósok ezrei mintáznának rólam voodoo bábut és bökdösnék szorgosan kötőtűkkel. Azon a szakaszon a 70-80-as tempó simán megfelel a forgalom ritmusának...

Atipanda 2008.06.05. 00:11:12

Gyerekek teljesen mindegy kinek milyen gyors a kocsija.
Ha kell menjen , elözzön meg, de MI SE szivassuk meg azzal, hogy előzés közben elkezdjük toljuk neki, ha addig nem toltuk.
kint nyugaton főleg a németeknél miért megy ez rendben? Nem vág ki az autópályán eléd a belső sávba (a 3 sávból) 80 km/h val a tag, ha te akár 300 km/h val mész, mivel ott megengedett hivatalosan.
Ez csak KULTÚRA kérdése !!!!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása