Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Teherautó szorította le a járdára

2008.06.03. 17:03 :: SilentSound

A feljelentés mellett Lívia nekünk is kipanaszkodta magát, valamint üzent az egyben vak és süket teherautósofőrnek, aki miatt kis híján embereket ölt.
Szeretnék rajtatok keresztül köszönetet mondani egy kedves teherautó sofőrnek, aki május 29-én kora délután leszorított az útról a járdára, ahol kis híjján sikerült elütnöm két gyalogost.



Tisztelt Uram, aki a KGF-465 rendszámú teherautót vezeti!

Ezúton szeretnék önnek köszönetet mondani megható kedvességéért, hogy reggelemet valóban izgalmassá tette. Tudom Önhöz képes elég kicsi vagyok (nissan micra), de szerintem azért észrevehető. Ennek ellenére sikerült Önnek megfelelő izgalmakat biztosítania a számomra.

Ez főleg akkor történt, amikor engem észre sem véve, ki akart sorolni a szélső sávba, engem leszorítva az útról rá a járdára, ahol két szerencsétlen gyalogos haladt, és nem sokon múlt hogy Őket elsodortam.

Bár próbáltam a dudával jelezni hogy ott vagyok, de valószínűleg túl szelektív a hallása, hogy ezt meghallja. Bár ezért rendkívül hálás voltam (a gyalogosokkal együtt) Önnek, ne vegye sértésnek azt, hogy egy kicsit megbántva érzem magam, és ezért az ott jelen levő tanúkkal együtt feljelentjük Önt. Gondolom ezzel nekem is sikerülni fog hasonlóan kellemes izgalmakat okozni, amik megszépítik a napját.

97 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset hülye veszélyes gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.06.03. 17:11:51

elso
sok sikert a feljelenteshez. :)
majd irjal, mi lett a vege.

J_W 2008.06.03. 17:13:16

Köcsög-e a teherautósofőr? :-)

avogadro00 2008.06.03. 17:19:47

remélem már feljelentetted! két tanu a gyalogosok

Maki 2008.06.03. 17:22:40

A teherautóknak hatalmas holttere van. Szerintem nem vette észre, hogy ott vagy mellette. Nem akart ő rosszat, épp csak le sem sz.rta, hogy van-e ott valaki. Nem emlékezett rá, hogy járt-t valaki a környékén, amikor utoljára a tükörbe nézett.

Gyerünk, Kisegér, mutasd meg, hogy te is tudod úgy dugni az elefántot, hogy sikítson a fájdalomtól!

Rain 2008.06.03. 17:27:18

Nívós a poszt retorikája:)

arcfia 2008.06.03. 17:27:41

Hulla mindegy hogy akart-e rosszat vagy sem, nem hiszem, hogy nem látta! Remélem elveszik a jogsiját, bár nem sanszos.
Velem is megcsinálták ezt többször autópályán, városban, (fekete saab) pedig nem lehet azt mondani, nem észrevehető...

Sinclair 2008.06.03. 17:29:05

Inkább ütközni kell vele, mint gyalogosokat gázolni..mert ha elütötted volna azt a kettőt, elég nehéz lenne bebizonyítani, hogy a teherautós tehet róla. Teherautóval jó nagyot kell hajolgatni ha sávot váltasz, mert csak tükörből látod a holtteret. Aki nagy gépet vezet, amin sok tükör van, annak nem kell, meg azok úgyis profik. A gond a 3,5 tonnásokkal van, amit B-s jogsival is vezethetsz, és bizony az emberek azt hiszik, hogy ha a tükörben nincs mellettük senki, akkor az úgyis van. Ez sajnos kiemelten igaz a női sofőrökre. Én személy szerint nem hagynám, hogy B-s jogsival vezethessünk egy Ford Transit Connect-nél nagyobb autót, ugyanis életveszélyes..

kúrórudi 2008.06.03. 17:31:25

Rain:)
Elég gyenge a sztori meg a szöveg is.

nickita 2008.06.03. 17:31:28

ugyanilyen szitu esett meg velem kb. 1,5 éve. Kamazos el is vitte ajcsiba a visszapillantómat, az mentett meg a töréstől, hogy felmentem a járdára. utánahajtottam és levillogtam. aztán békésen megbeszéltük a dolgot. szintén azt mondta, hogy bazi nagy holttere van, ahol semmit sem lát. de kérdem én, akkor hogy mer egyáltalán elindulni ekkora autóval? egyébként elismerte a hibát és biztosító fizetett is. úgyhogy heppi end

kúrórudi 2008.06.03. 17:32:45

Sinclairnek igaza van. Járdára, zebrára, szembejövőre nem rántunk kormányt. Akkor inkább ütközünk azzal aki hibázott.

Reggie 2008.06.03. 17:33:17

Maki 2008.06.03. 17:22:40

attol meg hogy holttere van, nem veszelyeztethet masokat.

kranführer 2008.06.03. 17:42:22

Végre egy vétkes rendszám!

Mertcsak 2008.06.03. 17:45:11

Igaz,hogy nagy a holttere 1 teherautónak(aki csak szgk-t vezetett el sem tudja képzelni!).
Ennek ellenére lehet azt úgy vezetni,hogy ne gyalogoljon át a kisebb kocsikon.
Ezt 1.2 millió balasetmentesen levezetett km után mondom.

Balika 2008.06.03. 17:49:33

Tényleg elég nagy holttere van egy teherautónak!Egyébként mi a fasznak kell fikázni az embert azoknak akik ott sem voltak???Kíváncsi lennék van-e kára a személyautónak?Amugy meg a legfontosabb hogy nem történt személyi sérülés!Amúgy meg ha látod hogy rádhúzza a kormányt akkor miért nem a fékre léptél?

Alan Greenspam 2008.06.03. 17:49:57

Tök jó hallgatni a sok szakértőt, hogy hova rántom a kormányt, meg hova nem. De ha nem gyakorolja előtte évekig a helyes reakciót, akkor a k...a nagy teherautó elől reflexből bárki a legkisebb ellenállás irányába rántaná a kormányt, anélkül, hogy végiggondolná, hogy jobb-e a gondatlanságból elkövetett testi sértés, mint évekig pereskedni a MÁV Biztosítóval...

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.06.03. 17:50:21

Maki 2008.06.03. 17:22:40
A teherautóknak hatalmas holttere van."
baromira nem mentség!

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.06.03. 17:52:47

kúrórudi 2008.06.03. 17:32:45
Sinclairnek igaza van. Járdára, zebrára, szembejövőre nem rántunk kormányt. Akkor inkább ütközünk azzal aki hibázott."
1. megnézném a reakciód ha egy kamaz húz rád
2. kíváncsi lennék hogy tartanád meg az 1 tonnás autót mikor rádhúz egy 30tonnás kamaz... biztos nem tolna fel a picsába a járdára bárhogy is ellenkezel :o)

Juhi 2008.06.03. 17:54:16

A történet egy picit ott hibádzik, hogy a KGF-465 frsz. gépjármű nem tehergépjármű, hanem egy szürke SUZUKI SX4!!! NO COMENT!
További szép napot!

biker_kolee 2008.06.03. 17:57:27

Ha meg alámész, mi a garancia arra, hogy nem maradsz ott autóstul, és észre is vesz?

Mertcsak 2008.06.03. 17:58:24

Arról is lehetne beszélni,milyen vezetéstechnikai képzés van Magyarországon?! Nagy nulla!
Aki nem szerez rutint,folyamatos életveszélyben van az utakon.
De a nagy rutinhoz is kell még nagyobb szerencse,hogy ne legyen karambulás.
Szerintem.

Csak úgy kutyafuttában 2008.06.03. 17:59:12

kúrórudi:
Persze hogy nem megyünk kocsival a járdán még véletlenül sem, de mit csinálnál, ha egy KAMAZ rádkanyarodik? Várod, hogy megtatja a 20 tonnát a lemeztető? Én szintén menteném magam meg hátul a kölykeim, amerre lehet.

Egyszer úgy 10 éve a Fehérvári úton utaztam a 47-es villamossal, és a mellettünk haladó kukásautó sofőrje úgy gondolta, hogy akkor ő most elmegy balra (a villamossíneken keresztül) és kurvára nem érdekelte, hogy mellette jön a villamos. Szóval a tükör dísznek volt csak, ennyire figyelnek, az nem holttér - legalábbis biztos nem villamos méretű :). Az eredmény az lett, hogy a kukás felmászott a bal oldalával a villamos jobb oldalára, berobbantotta az összes oldalüveget a kerekeivel, majd megállt. Páran voltunk csak a vilin, így senki nem sérült meg, de a pilóta csodálkozva nézett a világba, hogy "honnan a faszból került elő egy villamos?"

Mertcsak 2008.06.03. 18:00:16

A suzuki sx4 nagyobb-e mint a micra? Mármint holttér ügyileg.:)

isti77 2008.06.03. 18:04:47

Csak egy kérdés: bizonyíték van? Mert az, hogy esetleg összeszedsz 3-4-10 gyalogost, aki nagyjából ugyanazt mondja majd, amit te (kinek nincs ennyi jó ismerőse?), még nem az, ha nem tettél az eset helyszínén azonnal feljelentést.
Sérült (szerencsére) nincs, tárgyi bizonyíték (sérülés az esetet okozó autón, vagy annak maradványa a helyszínen) szintén nincs.
De ha nincs jobb dolgod... utólag semmi esély.

Greve 2008.06.03. 18:04:49

sikeres ember jar teherautoval?

bazalt 2008.06.03. 18:05:19

FYI, annak idején egy haverom mesélte aki teherautóvezetni tanult éppen, hogy az oktató szerint a sávváltás a következőképpen néz ki: kiteszi az indexet, majd kis idő múlva szép finoman sávot vált. A körülnézés nem szerepelt az eljárásban. Az is igaz, hogy a sztori kb. 10 éves, de ezekszerint vannak akik most is ezt a módszert használják...

Lexon 2008.06.03. 18:13:49

Én két éve jártam így a Hungária-Hôs keresztezôdésben. Azzal a különbséggel, hogy engem tényleg feltolt a járdára két oszlop közé, miközben a kocsim bal oldalát végig szántotta. A vége: totálkár. Honda Civic, 5 ajtós. Azt mondta a kamionos, hogy nem látott engem. Mikor megkérdeztem, hogy akkor miért nem rak fel még egy tükröt, azt mondta, hogy az túl drága lenne... Paraszt mind1ik. És persze MÁV biztis volt.

jani 2008.06.03. 18:27:35

Igen különös és tanulságos történet, főleg, ha igaz (Suzukié-e a rendszám? Ki tudja.). Mindenesetre ez a - sokunk számára megszívlelendő - történet is arra figyelmeztet, hogy körültekintően, egymásra ügyelve közlekedjünk. A teherautó és a személyautó nem ugyanakkorák! És alkoholos befolyásoltság alatt, vagy fáradtan nem szabad volánhoz ülni, mert veszélyes.

Gontar 2008.06.03. 18:30:21

Hát, ha valóban az általad írt rendszám alapján tettél feljelentést, akkor -hogy egy klasszikust idézzek :P- elkúrtad.

A GÉPJÁRMŰ NYILVÁNTARTÁSBELI ADATAI
Rendszám: KGF-465
Gyártmány: SUZUKI
Típus: SX4
Szín: SZÜRKE
A jármű körözés alatt áll?: NEM
Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási adat: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki.
Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van

jani 2008.06.03. 18:31:21

Nos, persze magamm is tudok ilyenekkel szolgálni. Viszont: sokat tehetünk a problémák ellen. Engedjetek meg egy - szerintem jó - poént: ha a légkondi nem működik megfelelően, vigyük el a légkonditerembe. hahaha ezt már napokkal ezelőtt kitaláltam, ám egyszerűen nem tudok betelni vele. Egyszerű, de fantasztikusan átütő poén, némi cinikus karakterrel és nem utolsó sorban jó humorérzékkel fűszerezve - mesés.

Gontar 2008.06.03. 18:32:21

u.i.: 485 sem lehet a vége, mer az meg egy Mitsubishi Colt. ;)

jani 2008.06.03. 18:33:07

Én is utánakérdeztem, de nincs igazatok: Hát, ha valóban az általad írt rendszám alapján tettél feljelentést, akkor -hogy egy klasszikust idézzek :P- elkúrtad. A GÉPJÁRMŰ NYILVÁNTARTÁSBELI ADATAI Rendszám: KGF-465 Gyártmány: TRAKTOR Típus: ERŐS Szín: KÉK A jármű körözés alatt áll?: NEM, bár a szántófődön köröz (hahaha) Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási adat: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van, bár most a szántófődön jár ippen

Gontar 2008.06.03. 18:36:57

Jani :D :D :D A gyártmányhoz írj inkább Lamborghini-t! Elég jó traktorokat gyártanak. ;) Az is vicces, hogy hogy kezdtek az autógyártásba, de ez már nem idevaló story... :)

ntsaba 2008.06.03. 18:37:39

Nem olvastam végig az összes kommentet, lehet vki már írta. A teherautók jobb oldali visszapillantó tükrének holttérmentesnek kell lennie! Ezt elvileg fokozottan ellenőrzik műszaki vizsgán. Uniós követelmény. Még a közl. felügyelet faliújságján is kinnt van.

Juhi 2008.06.03. 18:39:12

Kedves Jani!

Van egy honlap www.magyarorszag.hu/allampolgar/szolgaltatasok/gepjarmukereso/pf/searchcar/search
aki regisztrálva van, az egy hónapban 15 gépjármű adatait lehet lekérdezni. Én vettem a fáradságot és kíváncsiságból lekértem. Szerinted oldalazva fel lehet jutni a járdára úgy hogy az autód ne sérüljön?
Csak egy kérdés:)

jani 2008.06.03. 18:39:24

Legyen! Hát, ha valóban az általad írt rendszám alapján tettél feljelentést, akkor -hogy egy klasszikust idézzek :P- elkúrtad. A GÉPJÁRMŰ NYILVÁNTARTÁSBELI ADATAI Rendszám: KGF-465 Gyártmány: TRAKTOR Típus: LAMBORGHINI Szín: SZŐKE A jármű körözés alatt áll?: KÖRÖZ A SZÁNTÁSBA Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási adat: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van, A SZÁNTÁSON KÖRÖZ :-)

jani 2008.06.03. 18:43:37

bocsássatok meg de le kell hagynom a blogot: nemsokára kezdődika szívek szállodálya és azt én ki nem hagynám, és még elő is kell készülnöm rá. Aranyos, vidám sorozat, nagyon szeretem, és persze a mért éppen alaszkát is de azt sajnos most nem néztem (a végébe belekukkantok). :-)

Cornholio 2008.06.03. 19:04:30

Ez is csak egy magyar eset. Magyar, magyar, magyar... történelmi évekne lehetünk tanúi: lassan ez az ország eltűnik Európa térképéről. Valljuk be: jobb is lesz. Nincs szükség egy ilyen országra. Remélhetőleg a népének egy része asszimilálódik a szomszédokhoz, egy része pedig eltűnik. Nem nagy ügy – a világ csak jobb lesz általa.

narcissa 2008.06.03. 19:20:01

Minden járműnek van "holt tere" még a Micrának is! Nem valószínű, hogy a teherautó vezetők úgy kelnek fel minden nap, hogy ma összetörök egy két kisautót! Mi lenne, ha egymásra figyelnénk és nem hinnénk, hogy ellenségek vagyunk az utakon? Lehet, hogy ha meglátod a teherautó irányjelzőjét,(mert figyelsz) nem azon járna az eszed, hogy néhány méteres hátrányba kerülök, hanem belenézel a teherautó tükrébe (igen Te onnan lentről!) és ha látod a vezetőt, Ő is lát téged! Mindenki tévedhet, Ő is! De ketten együtt talán el tudtok kerülni egy balesetet! Ha nem ragaszkodna mindenki tüzzel-vassal az elsöbbségéhez!

BZL 2008.06.03. 19:23:08

"honnan a faszból került elő egy villamos?"

:DDDDDDD

AP (törölt) 2008.06.03. 19:26:25

Nehogy azt mondjátok már, hogy túl nagy a teherautó holttere, emiatt nem látta, tehát nem hibás..
Ha én keresztül megyek egy óvodáscsoporton, az kevés lesz, hogy nem láttam őket önhibámon kívül.

krilla 2008.06.03. 19:35:58

Teherautó,kamion holtterében nem kocsikázunk.Vagy hátrébb, vagy előrébb, de NEM mellette.Persze ezt nem érti az, aki nem vezetett még minimum 3.5-es kistehert.Azért a dudára felfigyelhetett volna, ezért jár a pont.

narcissa 2008.06.03. 19:38:19

Senki nem mondta, hogy nem hibás, csak azt, hogy amit el lehet kerülni, udvariassággal, vagy nagyobb rutinnal azt KERÜLD EL Te is! Ne ragaszkodjál már minden áron az elsöbbségedhez! Jól fog kinézni a fejfádon, "Pedig elsőbbsége volt.."
Tényleg érdemes feljelenteni mindenkit, aki megszegte a közlekedési szabályokat? Biztos, hogy ez volt a legsúlyosabb dolog amit észreveszel magad körül és nem hagyhatod megtorlás nélkül?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.06.03. 19:38:23

Ez miez?
lol

Tanmese?

Micra 14'-os gumikkal felpattan a járdára, ott nem üt el senkit, majd megy tovább, mintha misem történt volna...

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.06.03. 19:43:50

Hehe, jó a stílus. A kedvencem, amikor autópályán kivág elém a köcsög kamionos, amikor jól látható, hogy épp őt (is) próbálnám megelőzni, mert a személyautó nem a 80-85-90 kmh-s tartományban mozog. aztán fékezhetek le százhúszról, meg mögöttem mindenki, csak mert 5 kmh-val gyorsabban akar menni a baromja, mint az előtte lévő TIR.

Utálom a BKV figyelőt 2008.06.03. 19:48:30

krilla:
Pontosan ilyesmit szerettem volna én is írni.De a számból vetted ki a szót, vagyis a kezem alól a billentyűzetet.

1977ex 2008.06.03. 19:49:33

Balika 2008.06.03. 17:49:33

te megvesztél? kit érdekel volt e kára vagy sem? és tudod ha egy baszott nagy teherautó rádhúzza a kormányt és te besatuzol max a hátsó kerekeivel kap el ami még rosszabb. (persze ez függ hogy hol vagy a teherkocsihoz képest. és a dudát meg jó hogy nyomja mivel az esetek 90%-ában erre felfigyel a paraszt és talán elkerülhető a baleset. még ha simán fékezel átmegy rajtad mire rájön hogy valami volt az útjában. más kérdés felmenni a járdára sem célszerű dolog. viszont marha jó reakcióidő és helyzetfelismerő képesség kell hozzá hogy éles helyztben fel lehessen mérni mi okozná a legkissebb sérülést. viszont akik nem kapnak erre irányuló oktatást ott az életösztön fog belépni és az erősebb annál mint az hogy felmegyek e járdára vagy sem. az esetek nagy töbségében mindenki felmenne a járdára. ami dühítő ebben az esetben az az hogy arra sem eszmél a teherautósofőr hogy dudálást hall.

Juhi 2008.06.03. 19:58:44

Te Ember! Miről beszélsz? Ha te 120-al tekersz akkor hogy tud egy 85-90-nel száguldó kamionelédvágni????!!!!

Juhi 2008.06.03. 20:01:02

Bocsika visszaszívom . Én a külső sávra gondoltam nem a belsőre:-)

narcissa 2008.06.03. 20:08:37

Kedves Király Rák! Azt azért lássuk be, hogy nem minden kamionos köcsög!
Nem tanmese, nem kioktatás, csak tájékoztatás, hogy ha hasonló előfordul veled néha, akkor se dühöngjél!
Egy kamion havonta kb 12-15000 km-t megy, ezt a távolságot minnél előbb szeretné megtenni, hogy a szabad idejét a családjával, vagy a szeretteivel tölthesse. Ezért nem mind egy, hogy 80, vagy 90 kmh val közlekedik naponta. Számold ki, ha érdekel, hogy mennyivel több időt kellene az autójában töltenie, ha egy lassabb, nagyobb súllyal megrakott (vagy egy utánfutós, lakókocsis turistát) járművet kellene kísérgetnie!
Nem a Te dolgod, nem is kell, hogy foglalkozzál vele, hogy miért evvel a munkával keresi a kenyerét és ez milyen megpróbáltatásokkal jár, de jusson eszedbe, hogy nem azért megy előtted, hogy mindenki mást és személy szerint Téged is bosszantson, vagy feltartson, halaszthatatlan utadon!
Gondolom egy személyautóval, autópályán nem lehet túl bonyolult 90-ről 120-130ra visszagyorsulni.
Tudomásul kellene venni, hogy partnerek vagyunk a közlekedésben és nem ellenségek!

asano 2008.06.03. 20:09:56

Nekem egy teherautós ürge, miután simán sávot váltott amikor mellette voltam, lezúzta a verdám bal oldalát. Aztán rendőrt kellett hívni mert szerinte alábújtam. Feljelentés lett a vége. Megbüntették 50K huf-ra és elvették a jogsiját fél évre. Azóta bőszen írja a fellebezéseket. :)

hatos 2008.06.03. 20:27:58

Juhi 2008.06.03. 19:58:44
Úgy, hogy Ő teker 120 km/h-val, és még messze van annyira, hogy a kamion befér elé.

Lívia
Nem csak a dudát kéne nyomni, hanem a féket is! Én is csináltam már ilyen gyökérséget: "ez az én sávom, be nem jössz elém!"
Mindegyebek mellett: Május 29.-én kora délután szorított le, és ezáltal izgalmassá tette a reggeledet?!

Bq 2008.06.03. 20:57:09

narcissa: ne zavaríts meg... akárhogy is nézem, egy adott úton az átlagsebesség fogja meghatározni, mennyi időbe telik megtenni. Ebben benne van a határátlépéstől kezdve (ahol még van) a kötelező pihenőn keresztül a kaja-pia-egyéb szükségletek elvégzésén át minden. Egy 500km-es etap 90-es átlaggal megtéve 5,55 órába telik, 80-assal 6,25. Ez, akárhogy is nézem, 0,3 óra, azaz mintegy 20 perc különbség, ami a kb. 6 óra vezetéssel töltött időhöz képest se tűnik jelentősnek. Több 1000 km-re meg (gondolom) általában több napra küldik az embert, a néhányszor 24 órához képest meg végképp nem sok, amit így lehet nyerni. Nem beszélve arról, hogy a 80-as átlaghoz, a mindenféle akadályok, gyorsítás-lassítások miatt akár 90 fölött is kellene menni, amikor haladni lehet...
Ettől függetlenül, nem arról volt szó, hogy szegény magányos kamionos cammogjon több 100 km-t a 60-nal is alig vánszorgó, rogyásig pakolt pótos IFA mögött az autópályán, hanem, hogy előzés előtt esetleg akár véletlenül belenézhet a tükörbe is, hátha közeledik a belső sávban valaki, aki pillanatokon belül ott is hagyja mindkettőjüket, és akkor nyugodtan előzhet ő is.

narcissa 2008.06.03. 20:59:19

Lívia!
Meg tudjuk érteni, mekkora traumát okozott Neked ez a kis malőr,(hogy azt sem tudod reggel van, vagy este) ami szerencsére nem követelt semmilyen áldozatot.
Minden esetre, ha legalább ennyi energiát fektetnél a közlekedésben a figyelemre és a vezetéstechnikai képzésedre (ami kiterjedne a motorosok és teherautók irányváltoztatási sajátosságaira) mint, hogy tanukat keressél, irogasd az adataikat, feljelentgessél, meg blogokban fogalmazd a mondanivalódat, akkor nagyon sok balesetet elkerülhetsz!
Elvesztettél volna ennyi időt ha besorol eléd egy két autó, mint amennyi időt a bosszúállásra fecsérelsz? (Még ha tévedett is és nem látta, hogy mellette vagy)
Orgazmusod is lesz, ha elveszik a jogsiját és még a munkáját is elveszíti? (mert igazad van! elsőbbséged volt!)
Szerinted olyan jól fizetik a sofőröket, hogy a büntetésként kiszabott pénz nem fog hiányozni pl a villanyszámlából vagy a gyerekek iskoláztatásából?
További balesetmentes közlekedést kívánok!

Zoli 2008.06.03. 21:07:43

Én is teherautózom. A holttér megszokható. Sokat segíthet pl. egy a jobb oldalon fentről lefele néző holttér tükör. ;) Személyautóból sem látni, ha a jobb oldali ajtó mellett a szélső sávban folyamatosan egy kutyaméretű "állat" szalad melletted. De lehet neki nem tanították, hogy ne autózzon teherautó holtterében. Egyébként meg teherautóval csak a szélső sávban szabad folyamatosan haladni, a belsőt csak előzés, vagy jobbra besorolás céljából szabad igénybevenni. Ergo nem értem miért is váltott sávot az illető teherautós. Ez 3.5 tonnára is vonatkozik. Holttér tükör nélkül is levezettem már több százezer km-t balesetmentesen, csupán "memorizálni" kell a forgalmi helyzetet, és folyamatosan körbetekintgetni. De a holttér tükör sem segít, ha a személyautós elhúzódik az ő sávja másik szélére. De mondjuk ez inkább hirtelen sávváltásnál okozhat problémát. Figyeljünk egymásra, legyünk előzéknyek, ne csak hőbörögjünk. Emberek vagyunk, mindannyian fáradhatunk, stb. Üdv!

narcissa 2008.06.03. 21:12:06

Kedves Bq!
Biztosan helyes a számításod, én nem számoltam ki pontosan, csak éreztem, hogy ha lassabban halad egy jármű, akkor több időt tölt az utazással.
Ezek szerint havi átlag 10 órát lehet nyerni-veszíteni, ami évente 5 nap. Ezt azért én úgy érzem mindenki szívesebben töltené máshol, mint a munkahelyén.
De nem is ez a lényege a mondandómnak, hanem az, hogy ha több empátia lenne az emberekben, mindannyiunk élete könnyebb lehetne!

gerze 2008.06.03. 21:20:36

Kedves narcissa!Miután az utolsó könnycseppet is letöröltem orcámról elolvasva hozzászólásod,mély levegőt vettem,és leírom:
valóban nem minden kamionos köcsög. Legalább 6-8 %-uk viszonylag rendesen közlekedik.... És mióta felmentő (vagy enyhítő) körülmény 1 teherautósofőr által okozott galibában az ő szociális helyzete?! Eszem megáll.....

Zoli 2008.06.03. 21:21:46

narcissa! osztom a véleményed! autópályán valaki mindig jön mögötted, akit fel fogsz tartani az előzéseddel. nem várhatsz órákat az előzési szándékoddal, amikor a személyautósok többsége szabálytalanul kibérelte az előzősávot. pl. egy francia kanyaron igenis akár egy napot is számíthat ha "tapló" módon a nálad lassabban haladót kielőzöd. mert lehet az emelkedőn már elvérzik a torka, neked meg már nem lesz lendületed, és/vagy 70-el kimész mellé... ha mondjuk 4-ig van felrakó, és te 4 óra 10 percre érsz oda, már ott dekkolhatsz másnap reggelig... hoppá máris fél nap plussz, amit távol töltesz a családodtól. de tényleg rohadt nagy teher lehet személyautóval visszazökkeni az ember saját tempójába. forgalom van, ez van, előzni meg szabad. a biciklist sem gázoljuk el, ha útban van. :D lol :D. akinek nem tetszik, építsen magánutat, vagy feltalálták a helikoptert is. na!

doszy 2008.06.03. 21:34:59

Az autópályán előző kamionos témához: Általában nem zavar, ha előzik egymást, de legalább a délutáni csúcsban visszafoghatnák magukat. Aki szokott az M7-esen Siófok felé 5, fél 6 körül autózni, az tudja, mit tud okozni egy, az emelkedőn a belső sávba kivágódó, 90-ről szépen visszalassuló, kilométereken keresztül előző kamion...

Manyizga (törölt) 2008.06.03. 21:46:39

1, Holttérre hivatkozni ősi teherautós balfaszság
2, Autópályán fixen megtiltanám az előzést kamionnal. Pontosan azért, mert az ő átlagsebességét aztán kvára nem növeli, ha 81-el előzi a 80-al haladó társát. Ne előzhessen, és nincs vita, baleset és dugó.

Zoli 2008.06.03. 21:48:03

doszy! persze, értem! megint más az, ha valóban kilómétereken keresztül előzik egymást! de ez szerintem nagyon ritka! én pl. csak akkor megyek ki, ha tudom, hogy van annyi tartalék paci, hogy normálisan betudjam fejzni az előzést! de egy kissebb emelkedő, vagy szembeszél engem is megszivathat. de a legrosszabb, amikor már majdnem teljesen mellé ér az ember, és az előzendő kamion orráról leverődő menetszél dob vissza, és azért nem bírsz elmenni mellette! igen, ilyenek pedig vannak, és köcsögnek néznek, hogy "megálltál" mellette. + - 5-10 tonna, kicsit melegebb külső hömérséklet, rengeteg tényző van, amit csak akkor derül ki, ha már kimentél előzni. mert éppenhogy majdnem padlőgázzal tolod 86-al, amikor képes lennél 89-el is menni. a normálisabb elenged, és lassít. vagy visszamegyek mögé, új helyzetet várva. de a legkitartóbbak a horvát, török, román, és szlovák sofőrök. vajon miért. j, és mégegy. ha egy gyalogos szabályosan lelép eléd a zebrára, Téged lassításra, na adj isten megállásra kényszerítve, akkor az is egy tapló köcsög, aki feltart? akkor egy szabályosan előző jármű, akár PKW, akár LKW, az miért az?! mert +1km/h is előzésnek számít. na jó éjt, holnap munka.

denszingqvín 2008.06.03. 21:53:22

gratula és sok sikert!

bár félő, hogy sokra nem fogsz jutni vele... sajnos a hatóságok felől mindenki ilyenkor csak homokba dugja a fejét és kuksol.

Baromira nem kellene azt mondani, hogy így holttér m eg úgy holttér, ha nem látja be, akkor nem felel meg arra, hogy részese legyen a közlekedésnek.

Amúgy sajnos nekem is volt hasonló esetem, tavaly tavasszal, egy közép kategórián belül magasabb kategóriájú autóval, amint egy kis teherautó leszorított a villamos sineket "védő" "demszkíj golyóknak", kb 30 km/h-ás sebességgel, aminek egy gumi abronycs,egy könnyű fém, és 2 db légzsák látta kárát + kárpit,amit a légzsákok baromira meg tudnak rongálni.Ótómentő,mert nem ám úgy megy, hogy akkor egy ilyen légzsákot mondjuk összehajtogatok és autó megy tovább:))
Naná, hogy elhúzott, naná, hogy egy akkor sokknál nem volt lélek meg jelenlét sem, így rendszám felírás sem, de voltak tanúk, és volt térfigyelő kamera!
Lett feljelentés, mert lett 500.000 kár.
És mi lett a válasz?!
Na mi?
Személyi sérülés nem történt, senki nem halt meg, hát így jártam. hiába a feljelentésnek is, van olyan, hogy személyiségi jog, nos emiatt nem lehet ám csak úgy vissza nézni a kamera felvételét.
Kívánom az összes bunkó paraszt,köcsög kamion én teherautó vezetőnek, költsenek hasonló összegeket arra, amire én gondolom, és tapasztalják meg azokat a "kellemess" pillanatokat, amiket nekünk tudnak szerezni bunkóságukkal.
(csak úgy mellékesen eszembe jutott most a két hete történt, csöveket nem rögzítő bunkó, aki miatt egy anyuka szörnyet halt gyereke szeme láttára; mert ki tudja miért nem rögzítette a rakományát,valszeg sietett valami úton álló kis lúvnyához...)
Szomorú egy világ... úgy büntetnék meg mindenkit,hogy nem csak atöke szállna el, hanem aszemeis kidurranna, és nem hogy jogsit nem kapta soha többet, de még bkv bérletet sem, menjen gyalog!
.

narcissa 2008.06.03. 21:57:41

Gerze!
Abban igazad van, hogy nem létezik "megélhetési szabálysértés". A szociális helyzethez nem ennek van köze, hanem annak, hogy vannak bocsánatos bűnök, amit egymás között elintézhetnénk egy sajnálom-mal, vagy bocsánatkéréssel, egy csokor virrággal, vagy valamilyen kedves gesztussal, ehelyett feljelentgetnek és EZ ÁLTAL az amúgy is nehéz helyzetben lévő embereket (amiről talán egyikünk sem tehet és természetesen semmi köze a szabályok megszegéséhez)hozhat még rosszabb helyzetbe.
Azt akartam érzékeltetni, hogy nem ugyan azt jelenti a 100ezer forintos bírság egy teherautóvezetőnek, mint egy felnyírt tarkójú kigyúrt dzsippes figurának, vagy egy kabriós plázacicának!
Sajnálom, ha rosszul fogalmaztam az előbb!

doszy 2008.06.03. 21:58:10

Zoli, ne értsd félre, nem az a gond, hogy kamionok előzik egymást, még csak nem is az 1-2 km/h különbség, csak a csúcsforgalomban jó "kis" torlódást lehet ezzel előidézni.
Elismerem, hogy a sok kilométerre vetítve számít, hogy 86-tal vagy 90-nel megy a kamion. A délután csúcs viszont kb. egy órán át tart, és a nyári péntek délutánokat leszámítva kb. Bp és Martonvásár között jelentős. Az szerintem nem nagy kérés, hogy ezen a 30 km-en, egy órán keresztül ne legyen annyi előzés.

doszy 2008.06.03. 22:02:03

Denszingqvín, érthető, hogy haragszol, de hogy az összes kamion/teherautó sofőrt ezért leparaszt-köcsögözöd, hááát...
(Nem, nem vagyok kamion sofőr, sőt. Egy Fiestát hajtok.)

Zoli 2008.06.03. 22:03:06

Manyizga! szerintem inkább tiltsuk ki a kamionokat az autópályáról, narancsot meg majd kijárunk szedni. és tiltsuk meg azt is, hogy aki 129-el megy az autópályán, azt tilos legyen megelőzni 130-al. tehát tilos legyen +1km/h val személyautóval is előzni. aztán aki elől 129-el megy, ne előzhesse ki azt, aki már csak 128-al megy. de egyszercsak utolérnek valakit, aki csak 127-el megy, és olyankor a 129-es :D kimegy előzni hosszú sorokat, és közben feltart valakit, aki 130-al menne, és leköcsögözik. szerintem mindenki haladjon a saját tempólyában, senki sem szeret konvojozni, sokkal balesetveszélyesebb. vagy csökkentsük le a sebességhatárokat 30-ra, vagy esetleg 0-ra. az lenne a legbiztonságosabb. élni nem az, akármit is csinálsz. főleg ha nem hagynak.

denszingqvín 2008.06.03. 22:08:13

doszy, az összes az, aki nem emberként viselkedik.

nem azt mondtam,hogy az összes az, hanem,hogy az összes bunkó,köcsög, parasztnak kívánom

Zoli 2008.06.03. 22:11:27

doszy! ezt nem nekünk kell eldöntenünk! rendben, én megegyezhetek veled! :) de mondom, én nem tartok fel amúgy sem sort kilómétereken keresztül, nem kényszerítek senkit sem vészfékezésre. viszont feltalálták már a kresz táblákat, időkorlátozással, stb. de pl pár német nagyváros körgyűrűin aktív kijelzők vannak (amiket már nálunk is felszereltek, mondjuk nem olyan sűrün, de mást nem írnak rajta, csak hogy "biztonsági öv")amiken a forgalomhoz mérten rendszabályoznak sebességet, tiltják a teherautóval előzést, bizonyos forgalmi sávokban teherautóval haladást, esetleg megnyitják a "buszsávot" is, azt a szélsőt vagy mit. :D. de ezt még valahogy nem vettük át tőlük.

doszy 2008.06.03. 22:11:40

Okés. Félreérthető volt, így már vágom. Ez esetben viszont a közlekedés még néhány résztvevőjére kiterjeszteném. :D

doszy 2008.06.03. 22:13:41

Ja, a 2008.06.03. 22:11:40 hozzászólásom denszingqvínnek ment.

denszingqvín 2008.06.03. 22:14:19

persze..terjeszd nyugottan, nyitott ajtó mellett dolgozom ebben amelegben egy utcára nyíló helységben, és hallom milyen anyázások mennek kedves atós társaink részéről is...
sajnos aközlekedési morál kb ott tart ahol a magyar foci...

Perillustris 2008.06.03. 22:26:39

"Elég gyenge a sztori meg a szöveg is."

Ja, szerintem is. Legalább az egyik gyalogost elüthette volna.


"narcissa 2008.06.03. 20:59:19"

Nem tudom, olvastam-e mostanában ennyire szánalomra méltó hozzászólást.

Manyizga (törölt) 2008.06.03. 22:28:52

zoli, tudod hamarosan olyan magas lesz az üzemanyagár, hogy nem lesz szükség kamionokra. Narancsot meg akkor eszel, ha a kertben megterem. ;)
Én megaszontam. :)

narcissa 2008.06.03. 22:30:48

Nem tudok és nem is akarok megváltoztatni senkit, de azzal nagyon fel tudnak, bőszíteni, hogy ha ellenségnek néznek, holott csak a dolgomat végzem. Van jó néhány dolog amiben sokan tévednek, és csak a saját érdekeiket nézik, azt is csak az orruk hegyéig!
Ha körülnéztek, az autó amiben ültök,(minden egyes alkatrészét), a billentyűzet, amin a feljelentéseket írják, a kóla amit szürcsöltök, a játék amivel agyereked játszik, a csoki amit majszol, a tető a fejed fölött, nem sorolnám tovább, de a zöldség sem a Tesco pincéjében terem, ezt mind teherautóval, kamionnal hozták. A 0-áson meg a Hungária krt.on is.
El lehetne dönteni, hogy fontos e a szállítás és mennyire kell ezt korlátozni előzési és egyébb tilalmakkal? Fizessenek fele annyi autópálya díjjat, mint eddig, hiszen a díjfizetéssel a külső és előzősávra is jogosultságot szereztek? Az így kieső pénzt fizessék a személyautók?
Egy kamionostól még nem hallotta senki, hogy minden Saab-os köcsög, mert egyszer egy ilyen feltartotta valahol, vagy bevágott elé, vagy úgy állt meg a kereszteződésben, hogy nem lehet tőle befordulni.
Nem csak teherautóval történnek balesetek (megjegyzem kevesebb történik miattuk, mint az úrvezetők miatt)
Dugók pedig a Vígszínház előtt, vagy a Clark Ádám téren is vannak, pedig ott viszonylag kevés kamion jár. Ott,onnan kiket kéne kitiltani? Vagy pl.a zöld autók ott nem előzhetnének?
Ezekre a dolgokra nincs jó megoldás, csak a türelem és az egymás iránt érzett önzetlen udvariasság.

kamionautós 2008.06.03. 22:48:40

Kedves Zoli ésatöbbi! Szerintem semmi gond, ha nagy jármű előz nagy járművet, hiszen ő is siethet. De igenis számít az, hogyan. Pl. nem satuztat be, mert index nélkül berántja mikor már ott vagyok (ekkor tök mindegy, mekkora a sebességkülönbség). Egyébként a Kresz alapján nem kényszeríthet hirtelen fékezésre. Tehát maradjunk a szabályoknál, ha én tartom a 130-at, és már ott vagyok, akkor majd előz UTÁNAM. Ami vicces még, amikor bejön a belsőbe előzni, majd szép lassan kezd lemaradni a tőle jobbra jövőtől!!! AMikor arra hivatkoztok mennyit nyerhettek egy előzéssel, akkor gondolj arra, hogy a másik pont annyit veszít, tehát ez nem érv!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.06.03. 22:59:36

Ha jól emlékszem a sebességkülönbségnek legalább 10%-nak kell lenni ahhoz, hogy az előzés szabályos legyen, szal 130-cal nem szabad megelőzni egy 125-tel menő autót, ahogy 83-mal sem eelőzheti meg a kamionos a kollégáját, ha sz csak 79-cel megy...

Perillustris 2008.06.03. 23:03:12

"El lehetne dönteni, hogy fontos e a szállítás és mennyire kell ezt korlátozni előzési és egyébb tilalmakkal? Fizessenek fele annyi autópálya díjjat, mint eddig, hiszen a díjfizetéssel a külső és előzősávra is jogosultságot szereztek? Az így kieső pénzt fizessék a személyautók?"

Úgy érted, fizessen kevesebbet az, aki ~100 ezerszer jobban terheli az utat?

Alapvetően senki nem a kamionok vezetői ellen van, a probléma gyökere mélyebben van. Hatékonyabb ellenőrzés KELL a pihenőidejüket be nem tartó sofőrök, a műszakilag nem megfelelő vagy túlterhelt járművek kiszűrésére. S persze a legfontosabb, hogy csak legeslegszükségesebb teherautók jöjjenek be a városba, na meg az, hogy az országon átmenő kamionforgalom vasúton menjen.

Tornado86 2008.06.03. 23:10:29

Elolvastam par hozzaszolast, lehet hogy kesobb megjelenik a KURT HASZNALATANAK TENYE. Kulonben adott esetben en is ezzel probalkoztam volna, szoval sok sikert a feljelenteshez. Es hogy oszinte legyek, egy esetleges odakoppintasnal a kamionos szamlajara megnezetnem a futomuvet, a felniket es a gumikat is.

doszy 2008.06.03. 23:13:42

Perillustris · 2008.06.03. 23:03:12
"S persze a legfontosabb, hogy csak legeslegszükségesebb teherautók jöjjenek be a városba, na meg az, hogy az országon átmenő kamionforgalom vasúton menjen."

Hát igen. Csak amíg nincs egy normálisan használható, biztonságos KÖRgyűrű, addig hiába szeretné mindenki, hogy a kamionok városon kívül maradjanak. Aki meg tehetne érte, az nem akar a saját hivatali idejénél tovább látni.

A vasút is jó megoldás, bizonyos égtáj felé működik is, csak nálunk sikerült azt is tönkretenni.

narcissa 2008.06.03. 23:30:25

Úgy érted, fizessen kevesebbet az, aki ~100 ezerszer jobban terheli az utat?
Úgy értem, arányosan fizessen aki használja az utat! A terhelésre a "súlyadót" fizetik.
Az autópálya használatért külön díjat kell fizetni.(de ha csak a külső sávot használja miért fizetne a belsőért is? A moziban is csak azért a székért fizetsz amin ülsz, a melletted lévőért fizetnél, ha más ül rajta?)
Az átírási költség is sokszorosa egy teherautónak , mint egy Micrának, pedig nem valószínű, hogy több munka lenne a forgalmival az okmányirodában.
Az ellenörzés fontos dolog, de csak akkor, ha mindenkire egyforma mércét alkalmaznak. (a buszmegállókban a kamionok gyűrik össze az aszfaltot?)
A munka és pihenőidőket csak a kamionosoknál kell szankcionálni? Egy orvos, ápoló pénztáros, parlamenti képviselő,kőműves dolgozhat bármennyit, akár több állásban is?

Dr Kangörény 2008.06.04. 00:13:47

zoli, te nagyon dühös leszel nemsokára, amikor meg fogják tiltani a kamionok előzését az autópályákon.

Bq 2008.06.04. 01:27:47

narcissa:
Persze, vannak olyan dolgok, amiket egy virágcsokorral, mosollyal, bocsánatkéréssel, puszival el lehet intézni, de mondjuk, ha valakit felkényszerít a járdára egy teherautó, ezzel legalább 1, de lehet, hogy több ember életét is veszélyeztetve, az már bőven nem ez a kategória. Lehet hivatkozni holttérre, fáradtságra, siettem a családomhoz-ra, hajtok, mint az állat aprópénzért-re, de ez nem mentesít a közlekedési baleset okozásának vétsége alól.
És pont ezért, a kamionos igenis tartsa be a pihenőidejét, mert a főnökre se lehet hivatkozni, ha elalszik, és álmában bedarál valakit maga alá. Igen, az orvosnak is be kellene, és minden olyan szakmát gyakorlónak, akinek a figyelmetlenségén, fáradtságán emberélet múlhat!
Az empátia amúgy oda-vissza érvényes, szóval pl. nyugodtan maradhat a seggén a kamionos még 2 percig a külső sávban, mert a mellette 130-cal haladó autósnak se kötelező őt beengednie. Sőt... az előzés szabályai között olyan is van, hogy nem kezdhetek előzésbe, ha az előzésemet már megkezdték... vonatkozik ez arra is, hogy nem megyek ki elé, ha láthatóan lassításra kényszerítem vele.
Átírási költségek: biztos, hogy drágább egy teherautóé, de Micrával viszonylag ritkán vállalnak olyan fuvar(oka)t, ami(ke)n sokszorosan megtérül a ráköltött pénz. Hobbiból, vagy családot fuvarozni meg ritkán vesznek teherautót...
Nyilván a buszmegállókat se a kamionok gyűrik fel, de ezt végképp nem értem, hogy hogy jön az egyforma elbíráláshoz. Ráadásul, ami miatt az az aszfalt fel van gyűrve, az nem túlterhelt buszok esetén is működik...
És, ahogy látom, jártas vagy a témában, úgyhogy tudhod kell azt is, hogy nyugat fele jópár olyan hely van, ahol igenis ki vannak kényszerítve a kamionok az autópályák külső sávjába. Érdekes módon, mégis tudnak közlekedni...

Johnny336 2008.06.04. 01:38:21

narcissa 2008.06.03. 23:30:25
Az átírás az vagyonszerzési illeték. Hogy miért a hengerűrtartalom alapján számolják ki, az már más kérdés... Egy 20 éves ezeröcsi semmiképpen sem érhet többet, mint egy 1.2 Polo :)

A pihenőidő azért kell, mivel egy 30-40 tonnás vasat hullafáradtan terelgetni egy fokkal veszélyesebb, mint az irodában elaludni a billentyűzeten. Ez tapasztalat! Mármint a billen alvás :)))

Mellékesen a sofőrködés eléggé monoton munka. Ahogy átutazol Sopronból Nyíregyházára, az út nagy részét autópályán töltöd el, a kamion folyamatos zúgását hallgatva. Ez elég erőteljesen kifárasztja az embert. Ahogy az egy helyben, mozdulatlanul ülés is(tudom, van tempomat - én is láttam már menet közben, ablakon kilógatott kamionos lábat az M3-on).

beste 2008.06.04. 05:24:52

Kedves Perilustris, és Doszy,
a vasút remek alternatíva a közúti fuvarozáshoz. De az állomásról is el kell vinni a motyót, és vélhetően nem ökrös szekérrel. A vasút olcsóbb (és környezetbarátabb), egy négytengelyes vagonnal akár a nyerges szerelvény dupla rakkapacitását is el lehet vinni. Viszont lassabb a tranzitideje. Napjainkban a felgyorsult termelési és szolgáltatási logisztika piszkosul nem bírja ki azt a plusz 2 - 3 naptári napot, ami a vasút - közút különbsége. (na meg a civakodás az állomással, hogy mikor tolják be az iparvágányra a vonatot, sérült-e a vasúti zár, stb.)

doszy 2008.06.04. 07:19:19

Beste, Perillustris is azt írta, hogy az országon átmentő forgalmat tetetné vasútra. Én se úgy gondoltam, hogy most aztán vagonírozzuk be az összes 2,5 tonnánál nagyobbat.

Abban inkábbb látnék fantáziát, hogy a tranzitforgalmat mondjuk Hegyeshalomnál felhajtják vasúti kocsikra, aztán Röszkéig, Ártándig meg se áll. A kamionos is pihenhet, a forgalom is kisebb az utakon. Csak hát az ehhez szükséges logisztikát, infrastruktúrát a MÁV-nak kéne biztosítania, ami - hogy is mondjam - nehéz eset... :)

Erika Zangolna 2008.06.04. 07:56:38

A holtteret úgy szokták mantrázni a balesetet vagy kárt okozó teherautósofőrök, mintha valami külső tényező lenne, ami fölött nincs kontrolljuk. Sőt, amikor engem az autópályáról szorított rá a korlátra egy subernyák, egyenesen neki állt feljebb, hogy mit képzelek én, hogy a holtterében megyek.

A rohadt életbe, 2008-at írunk, a holttér belátásának vannak műszaki (kistükör, duplatükör, domború tükör) és emberi (észben tartja a holttér létezését, amikor sávot vált) eszközei.

A sima személyautós forgalmi vizsgán azonnal kivágnak, ha sávváltáskor csak a tükörbe sandítok, nem tekerem el a nyakam a holttér felé. Miért ekkora luxus akkor egy x tonnás teherautóra odarakni egy holttér tükröt, és esetleg belenézni?

lOc (a pasztafáriánus) 2008.06.04. 09:28:04

Honnan van ez a madmax-szerű kép? Nagyon jó!

miniowner 2008.06.04. 10:17:57

Bq 2008.06.03. 20:57:09

Csak ha mar matek akkor legyen szamolva rendesen. 6.25-5.55=0.7 ora ami 42 perc (ami nem 20).
Ez majdnem egy tanora ideje. Csak pelda kedveert mond meg az iskolas gyereknek hogy minden nap maradjon bent az iskolaba meg plusz egy orat.
Szep napot es balesetmentes kozlekedest kivanok mindenkinek!

cat 2008.06.04. 11:46:38

na, ilyent érez egy bringás is, akire ráhúzzák a kormányt.
és persze feljelentést tegyél, különben nem fog változni semmi...

(naponta élek át hasonló "kedvességet" az idiótán közlekedőktől...)
--
c

Bq 2008.06.04. 12:11:20

miniowner:
Jogos, valóban, kicsit megkavarodtam a tizedekkel meg az 1 óra=60 perccel.

Laliath_ 2008.06.04. 16:28:18

beste 2008.06.04. 05:24:52

Sajnos a vasút kishazánkban semmire sem alternatíva jelenleg, ugyanis ahhoz ki- és nem leépíteni kéne a vonalakat.
Én is szépen elmagyaráztam a szakdolimnál is, hogy Bp tehermentesítéséhez üdvös lenne a sugárirányú szárnyacskáinkat pókháószerűen körbefonni az országon. Pl. jó lenne mondjuk Győrből Pécsre, onnan Szegedre, majd tovább Miskolc és Debrecen felé körirányban pályát építeni. Rögtön nem kéne feljönni Budapestre és átgangolva a városközponton egy másik állomáson másik vonattal továbbmenni.
Tudálékosan bólogattak, hogy milyen igaz, majd szakdoli jobb kézzel balre eltol :(

beste 2008.06.04. 19:22:46

doszy 2008.06.04. 07:19:19
Doszy, Sopronban a GySEV kiépített egy korszerű RO-LA terminált, és Szegeden ugyanez megtalálható, igaz, nem GySEV szervezésben. Tehát megoldott az infrastruktúra. A tranzitforgalomnak jó, mert nem kell közlekedési engedélyt felhasználnia és eléggé tachográfkímélő a dolog. Mindenkinek jó lenne. Olcsóbb is. Egyszerűen nem fogom fel ésszel, hogy miért nem tudják még sikeresebben üzemeltetni.

ppp 2008.06.04. 21:51:35

A GÉPJÁRMŰ NYILVÁNTARTÁSBELI ADATAI
Rendszám: KGF-645
Gyártmány: SCANIA
Típus: R 124 LA 4X2 NA 400
Szín: KÉK
A jármű körözés alatt áll?: NEM
Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási adat: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki.
Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van

[OFF] majdnem hétfői showder klub :)) rába turbó vs. kispolák helyett Scania vs. micra

ppp 2008.06.04. 21:56:25

ez egy nyerges vontato, tehat a rendszamhoz tartozo gep mogott meg van kb 18 meternyi potkocsi. ahhoz, hogy a rendszamot lathassa, a szerelveny tobb mint felet meg kellett mar eloznie. es amikor mar majdnem elment mellette leszoritottak? erdekes tortenet...

cso zsi 2008.06.04. 22:28:47

Az esettől függetlenül az a baj a holttérrel, hogy nálunk párosul egy balra tartsból örökölt jobbkézszabállyal.
Jobbkormányos autóval (annak országában) ez nem nagyon fordul elő, mert elfogyó sáv esetén a gyorsabbnak (belső sáv, jobbról) van előnye, és az elsőbbségadásra kötelezett azon az oldalon ül, ahonnan a veszély várható.

Atipanda 2008.06.05. 00:28:53

A RO-LA s kamionszállítást magyarországon a Hungarokombi cég intézi. Mivel dolgoztam náluk, ezért tudom, hogy nagy az igény erre, de nagyon kevés a szállítókocsi, és ha meg lenne is akkor a MÁV-nál is változtatni kéne a sűrűbb menetrend miatt.
Ezért jelenleg az adot számú férőhelyeknél is várólisták vannak, ami azt jelenti, hogy a megadott felrakási időre nincsen ott a kamion, akkor az úgynevezett második v harmadik várófél kamionja kerül fel a vagonokra, persze ha őt időben értesíteni tudják.
Napersze azért az semm rossz, ha nálunk tankolnak a kamionok.

Bq 2008.06.05. 09:29:58

ppp: vontatmány nélkül nem közlekedhetett?

sq 2008.06.06. 12:11:13

én szerdán satuztam egy nagyot. egy kis sárga puttonyos ment el mellettem a belsőben, és mikor a hátulja kb a kormányomnál volt, úgy gondolta, most már elhagyott, és kisorolhat. duda, satu... de rögtön bocsánatot kért, úgyhogy nem szaroztam vele. utána jutott csak eszembe, hogy talán hagynom kellett volna, hogy kicsit megkoccoljon. a bal első sárvédőm úgyis meggyűrődött pár éve, legalább lett volna miből megcsináltatni.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása