Szeretnék rajtatok keresztül köszönetet mondani egy kedves teherautó sofőrnek, aki május 29-én kora délután leszorított az útról a járdára, ahol kis híjján sikerült elütnöm két gyalogost.
Tisztelt Uram, aki a KGF-465 rendszámú teherautót vezeti!
Ezúton szeretnék önnek köszönetet mondani megható kedvességéért, hogy reggelemet valóban izgalmassá tette. Tudom Önhöz képes elég kicsi vagyok (nissan micra), de szerintem azért észrevehető. Ennek ellenére sikerült Önnek megfelelő izgalmakat biztosítania a számomra.
Ez főleg akkor történt, amikor engem észre sem véve, ki akart sorolni a szélső sávba, engem leszorítva az útról rá a járdára, ahol két szerencsétlen gyalogos haladt, és nem sokon múlt hogy Őket elsodortam.
Bár próbáltam a dudával jelezni hogy ott vagyok, de valószínűleg túl szelektív a hallása, hogy ezt meghallja. Bár ezért rendkívül hálás voltam (a gyalogosokkal együtt) Önnek, ne vegye sértésnek azt, hogy egy kicsit megbántva érzem magam, és ezért az ott jelen levő tanúkkal együtt feljelentjük Önt. Gondolom ezzel nekem is sikerülni fog hasonlóan kellemes izgalmakat okozni, amik megszépítik a napját.
Teherautó szorította le a járdára
2008.06.03. 17:03 :: SilentSound
A feljelentés mellett Lívia nekünk is kipanaszkodta magát, valamint üzent az egyben vak és süket teherautósofőrnek, aki miatt kis híján embereket ölt.
97 komment
Címkék: biztonság közlekedés autó baleset hülye veszélyes gyalogos
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.06.03. 17:11:51
sok sikert a feljelenteshez. :)
majd irjal, mi lett a vege.
J_W 2008.06.03. 17:13:16
avogadro00 2008.06.03. 17:19:47
Maki 2008.06.03. 17:22:40
Gyerünk, Kisegér, mutasd meg, hogy te is tudod úgy dugni az elefántot, hogy sikítson a fájdalomtól!
Rain 2008.06.03. 17:27:18
arcfia 2008.06.03. 17:27:41
Velem is megcsinálták ezt többször autópályán, városban, (fekete saab) pedig nem lehet azt mondani, nem észrevehető...
Sinclair 2008.06.03. 17:29:05
kúrórudi 2008.06.03. 17:31:25
Elég gyenge a sztori meg a szöveg is.
nickita 2008.06.03. 17:31:28
kúrórudi 2008.06.03. 17:32:45
Reggie 2008.06.03. 17:33:17
attol meg hogy holttere van, nem veszelyeztethet masokat.
kranführer 2008.06.03. 17:42:22
Mertcsak 2008.06.03. 17:45:11
Ennek ellenére lehet azt úgy vezetni,hogy ne gyalogoljon át a kisebb kocsikon.
Ezt 1.2 millió balasetmentesen levezetett km után mondom.
Balika 2008.06.03. 17:49:33
Alan Greenspam 2008.06.03. 17:49:57
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.06.03. 17:50:21
A teherautóknak hatalmas holttere van."
baromira nem mentség!
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.06.03. 17:52:47
Sinclairnek igaza van. Járdára, zebrára, szembejövőre nem rántunk kormányt. Akkor inkább ütközünk azzal aki hibázott."
1. megnézném a reakciód ha egy kamaz húz rád
2. kíváncsi lennék hogy tartanád meg az 1 tonnás autót mikor rádhúz egy 30tonnás kamaz... biztos nem tolna fel a picsába a járdára bárhogy is ellenkezel :o)
Juhi 2008.06.03. 17:54:16
További szép napot!
biker_kolee 2008.06.03. 17:57:27
Mertcsak 2008.06.03. 17:58:24
Aki nem szerez rutint,folyamatos életveszélyben van az utakon.
De a nagy rutinhoz is kell még nagyobb szerencse,hogy ne legyen karambulás.
Szerintem.
Csak úgy kutyafuttában 2008.06.03. 17:59:12
Persze hogy nem megyünk kocsival a járdán még véletlenül sem, de mit csinálnál, ha egy KAMAZ rádkanyarodik? Várod, hogy megtatja a 20 tonnát a lemeztető? Én szintén menteném magam meg hátul a kölykeim, amerre lehet.
Egyszer úgy 10 éve a Fehérvári úton utaztam a 47-es villamossal, és a mellettünk haladó kukásautó sofőrje úgy gondolta, hogy akkor ő most elmegy balra (a villamossíneken keresztül) és kurvára nem érdekelte, hogy mellette jön a villamos. Szóval a tükör dísznek volt csak, ennyire figyelnek, az nem holttér - legalábbis biztos nem villamos méretű :). Az eredmény az lett, hogy a kukás felmászott a bal oldalával a villamos jobb oldalára, berobbantotta az összes oldalüveget a kerekeivel, majd megállt. Páran voltunk csak a vilin, így senki nem sérült meg, de a pilóta csodálkozva nézett a világba, hogy "honnan a faszból került elő egy villamos?"
Mertcsak 2008.06.03. 18:00:16
isti77 2008.06.03. 18:04:47
Sérült (szerencsére) nincs, tárgyi bizonyíték (sérülés az esetet okozó autón, vagy annak maradványa a helyszínen) szintén nincs.
De ha nincs jobb dolgod... utólag semmi esély.
Greve 2008.06.03. 18:04:49
bazalt 2008.06.03. 18:05:19
Lexon 2008.06.03. 18:13:49
jani 2008.06.03. 18:27:35
Gontar 2008.06.03. 18:30:21
A GÉPJÁRMŰ NYILVÁNTARTÁSBELI ADATAI
Rendszám: KGF-465
Gyártmány: SUZUKI
Típus: SX4
Szín: SZÜRKE
A jármű körözés alatt áll?: NEM
Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási adat: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki.
Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
jani 2008.06.03. 18:31:21
Gontar 2008.06.03. 18:32:21
jani 2008.06.03. 18:33:07
Gontar 2008.06.03. 18:36:57
ntsaba 2008.06.03. 18:37:39
Juhi 2008.06.03. 18:39:12
Van egy honlap www.magyarorszag.hu/allampolgar/szolgaltatasok/gepjarmukereso/pf/searchcar/search
aki regisztrálva van, az egy hónapban 15 gépjármű adatait lehet lekérdezni. Én vettem a fáradságot és kíváncsiságból lekértem. Szerinted oldalazva fel lehet jutni a járdára úgy hogy az autód ne sérüljön?
Csak egy kérdés:)
jani 2008.06.03. 18:39:24
jani 2008.06.03. 18:43:37
Cornholio 2008.06.03. 19:04:30
narcissa 2008.06.03. 19:20:01
BZL 2008.06.03. 19:23:08
:DDDDDDD
AP (törölt) 2008.06.03. 19:26:25
Ha én keresztül megyek egy óvodáscsoporton, az kevés lesz, hogy nem láttam őket önhibámon kívül.
krilla 2008.06.03. 19:35:58
narcissa 2008.06.03. 19:38:19
Tényleg érdemes feljelenteni mindenkit, aki megszegte a közlekedési szabályokat? Biztos, hogy ez volt a legsúlyosabb dolog amit észreveszel magad körül és nem hagyhatod megtorlás nélkül?
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.06.03. 19:38:23
lol
Tanmese?
Micra 14'-os gumikkal felpattan a járdára, ott nem üt el senkit, majd megy tovább, mintha misem történt volna...
Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.06.03. 19:43:50
Utálom a BKV figyelőt 2008.06.03. 19:48:30
Pontosan ilyesmit szerettem volna én is írni.De a számból vetted ki a szót, vagyis a kezem alól a billentyűzetet.
1977ex 2008.06.03. 19:49:33
te megvesztél? kit érdekel volt e kára vagy sem? és tudod ha egy baszott nagy teherautó rádhúzza a kormányt és te besatuzol max a hátsó kerekeivel kap el ami még rosszabb. (persze ez függ hogy hol vagy a teherkocsihoz képest. és a dudát meg jó hogy nyomja mivel az esetek 90%-ában erre felfigyel a paraszt és talán elkerülhető a baleset. még ha simán fékezel átmegy rajtad mire rájön hogy valami volt az útjában. más kérdés felmenni a járdára sem célszerű dolog. viszont marha jó reakcióidő és helyzetfelismerő képesség kell hozzá hogy éles helyztben fel lehessen mérni mi okozná a legkissebb sérülést. viszont akik nem kapnak erre irányuló oktatást ott az életösztön fog belépni és az erősebb annál mint az hogy felmegyek e járdára vagy sem. az esetek nagy töbségében mindenki felmenne a járdára. ami dühítő ebben az esetben az az hogy arra sem eszmél a teherautósofőr hogy dudálást hall.
Juhi 2008.06.03. 19:58:44
Juhi 2008.06.03. 20:01:02
narcissa 2008.06.03. 20:08:37
Nem tanmese, nem kioktatás, csak tájékoztatás, hogy ha hasonló előfordul veled néha, akkor se dühöngjél!
Egy kamion havonta kb 12-15000 km-t megy, ezt a távolságot minnél előbb szeretné megtenni, hogy a szabad idejét a családjával, vagy a szeretteivel tölthesse. Ezért nem mind egy, hogy 80, vagy 90 kmh val közlekedik naponta. Számold ki, ha érdekel, hogy mennyivel több időt kellene az autójában töltenie, ha egy lassabb, nagyobb súllyal megrakott (vagy egy utánfutós, lakókocsis turistát) járművet kellene kísérgetnie!
Nem a Te dolgod, nem is kell, hogy foglalkozzál vele, hogy miért evvel a munkával keresi a kenyerét és ez milyen megpróbáltatásokkal jár, de jusson eszedbe, hogy nem azért megy előtted, hogy mindenki mást és személy szerint Téged is bosszantson, vagy feltartson, halaszthatatlan utadon!
Gondolom egy személyautóval, autópályán nem lehet túl bonyolult 90-ről 120-130ra visszagyorsulni.
Tudomásul kellene venni, hogy partnerek vagyunk a közlekedésben és nem ellenségek!
asano 2008.06.03. 20:09:56
hatos 2008.06.03. 20:27:58
Úgy, hogy Ő teker 120 km/h-val, és még messze van annyira, hogy a kamion befér elé.
Lívia
Nem csak a dudát kéne nyomni, hanem a féket is! Én is csináltam már ilyen gyökérséget: "ez az én sávom, be nem jössz elém!"
Mindegyebek mellett: Május 29.-én kora délután szorított le, és ezáltal izgalmassá tette a reggeledet?!
Bq 2008.06.03. 20:57:09
Ettől függetlenül, nem arról volt szó, hogy szegény magányos kamionos cammogjon több 100 km-t a 60-nal is alig vánszorgó, rogyásig pakolt pótos IFA mögött az autópályán, hanem, hogy előzés előtt esetleg akár véletlenül belenézhet a tükörbe is, hátha közeledik a belső sávban valaki, aki pillanatokon belül ott is hagyja mindkettőjüket, és akkor nyugodtan előzhet ő is.
narcissa 2008.06.03. 20:59:19
Meg tudjuk érteni, mekkora traumát okozott Neked ez a kis malőr,(hogy azt sem tudod reggel van, vagy este) ami szerencsére nem követelt semmilyen áldozatot.
Minden esetre, ha legalább ennyi energiát fektetnél a közlekedésben a figyelemre és a vezetéstechnikai képzésedre (ami kiterjedne a motorosok és teherautók irányváltoztatási sajátosságaira) mint, hogy tanukat keressél, irogasd az adataikat, feljelentgessél, meg blogokban fogalmazd a mondanivalódat, akkor nagyon sok balesetet elkerülhetsz!
Elvesztettél volna ennyi időt ha besorol eléd egy két autó, mint amennyi időt a bosszúállásra fecsérelsz? (Még ha tévedett is és nem látta, hogy mellette vagy)
Orgazmusod is lesz, ha elveszik a jogsiját és még a munkáját is elveszíti? (mert igazad van! elsőbbséged volt!)
Szerinted olyan jól fizetik a sofőröket, hogy a büntetésként kiszabott pénz nem fog hiányozni pl a villanyszámlából vagy a gyerekek iskoláztatásából?
További balesetmentes közlekedést kívánok!
Zoli 2008.06.03. 21:07:43
narcissa 2008.06.03. 21:12:06
Biztosan helyes a számításod, én nem számoltam ki pontosan, csak éreztem, hogy ha lassabban halad egy jármű, akkor több időt tölt az utazással.
Ezek szerint havi átlag 10 órát lehet nyerni-veszíteni, ami évente 5 nap. Ezt azért én úgy érzem mindenki szívesebben töltené máshol, mint a munkahelyén.
De nem is ez a lényege a mondandómnak, hanem az, hogy ha több empátia lenne az emberekben, mindannyiunk élete könnyebb lehetne!
gerze 2008.06.03. 21:20:36
valóban nem minden kamionos köcsög. Legalább 6-8 %-uk viszonylag rendesen közlekedik.... És mióta felmentő (vagy enyhítő) körülmény 1 teherautósofőr által okozott galibában az ő szociális helyzete?! Eszem megáll.....
Zoli 2008.06.03. 21:21:46
doszy 2008.06.03. 21:34:59
Manyizga (törölt) 2008.06.03. 21:46:39
2, Autópályán fixen megtiltanám az előzést kamionnal. Pontosan azért, mert az ő átlagsebességét aztán kvára nem növeli, ha 81-el előzi a 80-al haladó társát. Ne előzhessen, és nincs vita, baleset és dugó.
Zoli 2008.06.03. 21:48:03
denszingqvín 2008.06.03. 21:53:22
bár félő, hogy sokra nem fogsz jutni vele... sajnos a hatóságok felől mindenki ilyenkor csak homokba dugja a fejét és kuksol.
Baromira nem kellene azt mondani, hogy így holttér m eg úgy holttér, ha nem látja be, akkor nem felel meg arra, hogy részese legyen a közlekedésnek.
Amúgy sajnos nekem is volt hasonló esetem, tavaly tavasszal, egy közép kategórián belül magasabb kategóriájú autóval, amint egy kis teherautó leszorított a villamos sineket "védő" "demszkíj golyóknak", kb 30 km/h-ás sebességgel, aminek egy gumi abronycs,egy könnyű fém, és 2 db légzsák látta kárát + kárpit,amit a légzsákok baromira meg tudnak rongálni.Ótómentő,mert nem ám úgy megy, hogy akkor egy ilyen légzsákot mondjuk összehajtogatok és autó megy tovább:))
Naná, hogy elhúzott, naná, hogy egy akkor sokknál nem volt lélek meg jelenlét sem, így rendszám felírás sem, de voltak tanúk, és volt térfigyelő kamera!
Lett feljelentés, mert lett 500.000 kár.
És mi lett a válasz?!
Na mi?
Személyi sérülés nem történt, senki nem halt meg, hát így jártam. hiába a feljelentésnek is, van olyan, hogy személyiségi jog, nos emiatt nem lehet ám csak úgy vissza nézni a kamera felvételét.
Kívánom az összes bunkó paraszt,köcsög kamion én teherautó vezetőnek, költsenek hasonló összegeket arra, amire én gondolom, és tapasztalják meg azokat a "kellemess" pillanatokat, amiket nekünk tudnak szerezni bunkóságukkal.
(csak úgy mellékesen eszembe jutott most a két hete történt, csöveket nem rögzítő bunkó, aki miatt egy anyuka szörnyet halt gyereke szeme láttára; mert ki tudja miért nem rögzítette a rakományát,valszeg sietett valami úton álló kis lúvnyához...)
Szomorú egy világ... úgy büntetnék meg mindenkit,hogy nem csak atöke szállna el, hanem aszemeis kidurranna, és nem hogy jogsit nem kapta soha többet, de még bkv bérletet sem, menjen gyalog!
.
narcissa 2008.06.03. 21:57:41
Abban igazad van, hogy nem létezik "megélhetési szabálysértés". A szociális helyzethez nem ennek van köze, hanem annak, hogy vannak bocsánatos bűnök, amit egymás között elintézhetnénk egy sajnálom-mal, vagy bocsánatkéréssel, egy csokor virrággal, vagy valamilyen kedves gesztussal, ehelyett feljelentgetnek és EZ ÁLTAL az amúgy is nehéz helyzetben lévő embereket (amiről talán egyikünk sem tehet és természetesen semmi köze a szabályok megszegéséhez)hozhat még rosszabb helyzetbe.
Azt akartam érzékeltetni, hogy nem ugyan azt jelenti a 100ezer forintos bírság egy teherautóvezetőnek, mint egy felnyírt tarkójú kigyúrt dzsippes figurának, vagy egy kabriós plázacicának!
Sajnálom, ha rosszul fogalmaztam az előbb!
doszy 2008.06.03. 21:58:10
Elismerem, hogy a sok kilométerre vetítve számít, hogy 86-tal vagy 90-nel megy a kamion. A délután csúcs viszont kb. egy órán át tart, és a nyári péntek délutánokat leszámítva kb. Bp és Martonvásár között jelentős. Az szerintem nem nagy kérés, hogy ezen a 30 km-en, egy órán keresztül ne legyen annyi előzés.
doszy 2008.06.03. 22:02:03
(Nem, nem vagyok kamion sofőr, sőt. Egy Fiestát hajtok.)
Zoli 2008.06.03. 22:03:06
denszingqvín 2008.06.03. 22:08:13
nem azt mondtam,hogy az összes az, hanem,hogy az összes bunkó,köcsög, parasztnak kívánom
Zoli 2008.06.03. 22:11:27
doszy 2008.06.03. 22:11:40
doszy 2008.06.03. 22:13:41
denszingqvín 2008.06.03. 22:14:19
sajnos aközlekedési morál kb ott tart ahol a magyar foci...
Perillustris 2008.06.03. 22:26:39
Ja, szerintem is. Legalább az egyik gyalogost elüthette volna.
"narcissa 2008.06.03. 20:59:19"
Nem tudom, olvastam-e mostanában ennyire szánalomra méltó hozzászólást.
Manyizga (törölt) 2008.06.03. 22:28:52
Én megaszontam. :)
narcissa 2008.06.03. 22:30:48
Ha körülnéztek, az autó amiben ültök,(minden egyes alkatrészét), a billentyűzet, amin a feljelentéseket írják, a kóla amit szürcsöltök, a játék amivel agyereked játszik, a csoki amit majszol, a tető a fejed fölött, nem sorolnám tovább, de a zöldség sem a Tesco pincéjében terem, ezt mind teherautóval, kamionnal hozták. A 0-áson meg a Hungária krt.on is.
El lehetne dönteni, hogy fontos e a szállítás és mennyire kell ezt korlátozni előzési és egyébb tilalmakkal? Fizessenek fele annyi autópálya díjjat, mint eddig, hiszen a díjfizetéssel a külső és előzősávra is jogosultságot szereztek? Az így kieső pénzt fizessék a személyautók?
Egy kamionostól még nem hallotta senki, hogy minden Saab-os köcsög, mert egyszer egy ilyen feltartotta valahol, vagy bevágott elé, vagy úgy állt meg a kereszteződésben, hogy nem lehet tőle befordulni.
Nem csak teherautóval történnek balesetek (megjegyzem kevesebb történik miattuk, mint az úrvezetők miatt)
Dugók pedig a Vígszínház előtt, vagy a Clark Ádám téren is vannak, pedig ott viszonylag kevés kamion jár. Ott,onnan kiket kéne kitiltani? Vagy pl.a zöld autók ott nem előzhetnének?
Ezekre a dolgokra nincs jó megoldás, csak a türelem és az egymás iránt érzett önzetlen udvariasság.
kamionautós 2008.06.03. 22:48:40
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.06.03. 22:59:36
Perillustris 2008.06.03. 23:03:12
Úgy érted, fizessen kevesebbet az, aki ~100 ezerszer jobban terheli az utat?
Alapvetően senki nem a kamionok vezetői ellen van, a probléma gyökere mélyebben van. Hatékonyabb ellenőrzés KELL a pihenőidejüket be nem tartó sofőrök, a műszakilag nem megfelelő vagy túlterhelt járművek kiszűrésére. S persze a legfontosabb, hogy csak legeslegszükségesebb teherautók jöjjenek be a városba, na meg az, hogy az országon átmenő kamionforgalom vasúton menjen.
Tornado86 2008.06.03. 23:10:29
doszy 2008.06.03. 23:13:42
"S persze a legfontosabb, hogy csak legeslegszükségesebb teherautók jöjjenek be a városba, na meg az, hogy az országon átmenő kamionforgalom vasúton menjen."
Hát igen. Csak amíg nincs egy normálisan használható, biztonságos KÖRgyűrű, addig hiába szeretné mindenki, hogy a kamionok városon kívül maradjanak. Aki meg tehetne érte, az nem akar a saját hivatali idejénél tovább látni.
A vasút is jó megoldás, bizonyos égtáj felé működik is, csak nálunk sikerült azt is tönkretenni.
narcissa 2008.06.03. 23:30:25
Úgy értem, arányosan fizessen aki használja az utat! A terhelésre a "súlyadót" fizetik.
Az autópálya használatért külön díjat kell fizetni.(de ha csak a külső sávot használja miért fizetne a belsőért is? A moziban is csak azért a székért fizetsz amin ülsz, a melletted lévőért fizetnél, ha más ül rajta?)
Az átírási költség is sokszorosa egy teherautónak , mint egy Micrának, pedig nem valószínű, hogy több munka lenne a forgalmival az okmányirodában.
Az ellenörzés fontos dolog, de csak akkor, ha mindenkire egyforma mércét alkalmaznak. (a buszmegállókban a kamionok gyűrik össze az aszfaltot?)
A munka és pihenőidőket csak a kamionosoknál kell szankcionálni? Egy orvos, ápoló pénztáros, parlamenti képviselő,kőműves dolgozhat bármennyit, akár több állásban is?
Dr Kangörény 2008.06.04. 00:13:47
Bq 2008.06.04. 01:27:47
Persze, vannak olyan dolgok, amiket egy virágcsokorral, mosollyal, bocsánatkéréssel, puszival el lehet intézni, de mondjuk, ha valakit felkényszerít a járdára egy teherautó, ezzel legalább 1, de lehet, hogy több ember életét is veszélyeztetve, az már bőven nem ez a kategória. Lehet hivatkozni holttérre, fáradtságra, siettem a családomhoz-ra, hajtok, mint az állat aprópénzért-re, de ez nem mentesít a közlekedési baleset okozásának vétsége alól.
És pont ezért, a kamionos igenis tartsa be a pihenőidejét, mert a főnökre se lehet hivatkozni, ha elalszik, és álmában bedarál valakit maga alá. Igen, az orvosnak is be kellene, és minden olyan szakmát gyakorlónak, akinek a figyelmetlenségén, fáradtságán emberélet múlhat!
Az empátia amúgy oda-vissza érvényes, szóval pl. nyugodtan maradhat a seggén a kamionos még 2 percig a külső sávban, mert a mellette 130-cal haladó autósnak se kötelező őt beengednie. Sőt... az előzés szabályai között olyan is van, hogy nem kezdhetek előzésbe, ha az előzésemet már megkezdték... vonatkozik ez arra is, hogy nem megyek ki elé, ha láthatóan lassításra kényszerítem vele.
Átírási költségek: biztos, hogy drágább egy teherautóé, de Micrával viszonylag ritkán vállalnak olyan fuvar(oka)t, ami(ke)n sokszorosan megtérül a ráköltött pénz. Hobbiból, vagy családot fuvarozni meg ritkán vesznek teherautót...
Nyilván a buszmegállókat se a kamionok gyűrik fel, de ezt végképp nem értem, hogy hogy jön az egyforma elbíráláshoz. Ráadásul, ami miatt az az aszfalt fel van gyűrve, az nem túlterhelt buszok esetén is működik...
És, ahogy látom, jártas vagy a témában, úgyhogy tudhod kell azt is, hogy nyugat fele jópár olyan hely van, ahol igenis ki vannak kényszerítve a kamionok az autópályák külső sávjába. Érdekes módon, mégis tudnak közlekedni...
Johnny336 2008.06.04. 01:38:21
Az átírás az vagyonszerzési illeték. Hogy miért a hengerűrtartalom alapján számolják ki, az már más kérdés... Egy 20 éves ezeröcsi semmiképpen sem érhet többet, mint egy 1.2 Polo :)
A pihenőidő azért kell, mivel egy 30-40 tonnás vasat hullafáradtan terelgetni egy fokkal veszélyesebb, mint az irodában elaludni a billentyűzeten. Ez tapasztalat! Mármint a billen alvás :)))
Mellékesen a sofőrködés eléggé monoton munka. Ahogy átutazol Sopronból Nyíregyházára, az út nagy részét autópályán töltöd el, a kamion folyamatos zúgását hallgatva. Ez elég erőteljesen kifárasztja az embert. Ahogy az egy helyben, mozdulatlanul ülés is(tudom, van tempomat - én is láttam már menet közben, ablakon kilógatott kamionos lábat az M3-on).
beste 2008.06.04. 05:24:52
a vasút remek alternatíva a közúti fuvarozáshoz. De az állomásról is el kell vinni a motyót, és vélhetően nem ökrös szekérrel. A vasút olcsóbb (és környezetbarátabb), egy négytengelyes vagonnal akár a nyerges szerelvény dupla rakkapacitását is el lehet vinni. Viszont lassabb a tranzitideje. Napjainkban a felgyorsult termelési és szolgáltatási logisztika piszkosul nem bírja ki azt a plusz 2 - 3 naptári napot, ami a vasút - közút különbsége. (na meg a civakodás az állomással, hogy mikor tolják be az iparvágányra a vonatot, sérült-e a vasúti zár, stb.)
doszy 2008.06.04. 07:19:19
Abban inkábbb látnék fantáziát, hogy a tranzitforgalmat mondjuk Hegyeshalomnál felhajtják vasúti kocsikra, aztán Röszkéig, Ártándig meg se áll. A kamionos is pihenhet, a forgalom is kisebb az utakon. Csak hát az ehhez szükséges logisztikát, infrastruktúrát a MÁV-nak kéne biztosítania, ami - hogy is mondjam - nehéz eset... :)
Erika Zangolna 2008.06.04. 07:56:38
A rohadt életbe, 2008-at írunk, a holttér belátásának vannak műszaki (kistükör, duplatükör, domború tükör) és emberi (észben tartja a holttér létezését, amikor sávot vált) eszközei.
A sima személyautós forgalmi vizsgán azonnal kivágnak, ha sávváltáskor csak a tükörbe sandítok, nem tekerem el a nyakam a holttér felé. Miért ekkora luxus akkor egy x tonnás teherautóra odarakni egy holttér tükröt, és esetleg belenézni?
lOc (a pasztafáriánus) 2008.06.04. 09:28:04
miniowner 2008.06.04. 10:17:57
Csak ha mar matek akkor legyen szamolva rendesen. 6.25-5.55=0.7 ora ami 42 perc (ami nem 20).
Ez majdnem egy tanora ideje. Csak pelda kedveert mond meg az iskolas gyereknek hogy minden nap maradjon bent az iskolaba meg plusz egy orat.
Szep napot es balesetmentes kozlekedest kivanok mindenkinek!
cat 2008.06.04. 11:46:38
és persze feljelentést tegyél, különben nem fog változni semmi...
(naponta élek át hasonló "kedvességet" az idiótán közlekedőktől...)
--
c
Bq 2008.06.04. 12:11:20
Jogos, valóban, kicsit megkavarodtam a tizedekkel meg az 1 óra=60 perccel.
Laliath_ 2008.06.04. 16:28:18
Sajnos a vasút kishazánkban semmire sem alternatíva jelenleg, ugyanis ahhoz ki- és nem leépíteni kéne a vonalakat.
Én is szépen elmagyaráztam a szakdolimnál is, hogy Bp tehermentesítéséhez üdvös lenne a sugárirányú szárnyacskáinkat pókháószerűen körbefonni az országon. Pl. jó lenne mondjuk Győrből Pécsre, onnan Szegedre, majd tovább Miskolc és Debrecen felé körirányban pályát építeni. Rögtön nem kéne feljönni Budapestre és átgangolva a városközponton egy másik állomáson másik vonattal továbbmenni.
Tudálékosan bólogattak, hogy milyen igaz, majd szakdoli jobb kézzel balre eltol :(
beste 2008.06.04. 19:22:46
Doszy, Sopronban a GySEV kiépített egy korszerű RO-LA terminált, és Szegeden ugyanez megtalálható, igaz, nem GySEV szervezésben. Tehát megoldott az infrastruktúra. A tranzitforgalomnak jó, mert nem kell közlekedési engedélyt felhasználnia és eléggé tachográfkímélő a dolog. Mindenkinek jó lenne. Olcsóbb is. Egyszerűen nem fogom fel ésszel, hogy miért nem tudják még sikeresebben üzemeltetni.
ppp 2008.06.04. 21:51:35
Rendszám: KGF-645
Gyártmány: SCANIA
Típus: R 124 LA 4X2 NA 400
Szín: KÉK
A jármű körözés alatt áll?: NEM
Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási adat: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki.
Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
[OFF] majdnem hétfői showder klub :)) rába turbó vs. kispolák helyett Scania vs. micra
ppp 2008.06.04. 21:56:25
cso zsi 2008.06.04. 22:28:47
Jobbkormányos autóval (annak országában) ez nem nagyon fordul elő, mert elfogyó sáv esetén a gyorsabbnak (belső sáv, jobbról) van előnye, és az elsőbbségadásra kötelezett azon az oldalon ül, ahonnan a veszély várható.
Atipanda 2008.06.05. 00:28:53
Ezért jelenleg az adot számú férőhelyeknél is várólisták vannak, ami azt jelenti, hogy a megadott felrakási időre nincsen ott a kamion, akkor az úgynevezett második v harmadik várófél kamionja kerül fel a vagonokra, persze ha őt időben értesíteni tudják.
Napersze azért az semm rossz, ha nálunk tankolnak a kamionok.
Bq 2008.06.05. 09:29:58
sq 2008.06.06. 12:11:13