Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Igyál egy kis ablakmosót!

2008.06.05. 09:49 :: SilentSound

Ádám egy barátjával biciklizett (volna) egy jót, de hamar elrontotta egy kedves autós a hangulatukat, amikor a kihalt úton neki pont akkor kellett szélvédőt mosni, amikor a kerékpárosok mellé ért.
Azt hittem, a bunkóság már nem fokozódhat ennél tovább, de a minap sikerült megygőződnöm arról, van még tovább is.

Egy barátommal - akivel már igen rég találkoztam - elmentünk tekerni egyet, régebben is mindig egy kellemes bringázás közben esett jól a beszélgetés. Kihalt útszakaszra hajtottunk (Tatabányán, a pláza mögötti útszakasz), aránylag új építésű, kétsávos úttest, amit azonban nem igazán használnak ki, pár percenként elmegy egy autó avgy busz, de semmi több. Ezért aztán egymás mellett tekerve társalogtunk, miközben egy fekete Astra kombi hajtott el mellettünk. Azonban nem szokványos, dudálós-kiabálós módszerrel tudatta velünk nemtetszését, hanem nemes egyszerűséggel lemosta a hátsó ablakot, melyből persze mi is kaptunk, én speciel még az ízét is megtapasztalhattam az ablakmosólöttynek.

Kicsit felkaptam a vizet, utána mentem és szerencsére a pirosnál utolértem, kérdőre vontam miért cselekedett így, hiszen még a gázról sem kellett elvennie a lábát. Erre a blogon már oly sokszor emlegetett "ribanc a jobb első ülésről" típusú nő feleselt vissza igencsak flegma stílusban, vigyorogva monta, hogy koszos volt az ablak és épp most volt kedve a férjének lemosni, meg amúgyis útban voltunk nekik, tehát én ne dumáljak...aztán inkább hagytam az egészet, nem akartam erősebb szóváltásba keveredni.

Kérdem én hol vannak a határok? Mert rendben, nem szabályosan közlekedtünk, dudáljon, mondja meg, hogy balfaszok vagyunk...de hogy lespriccel az ablakmosóval, kissé abszurd ötletnek tartom. Mit lehet az ilyennel tenni?

205 komment

Címkék: közlekedés autó hülye kerékpár szélvédőmosás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cat 2008.06.05. 16:34:20

_lajoska_

jól menő cégem van, a legolcsóbb bringám is többet ér, mint a szuzukid.
bölcsész sohasem voltam.
dugóban sohasem ültem.
talán ezért (is) van jól menő cégem?

--
c

agasgsad 2008.06.05. 17:58:48

amugy miert nem lehet a jardan biciklizni? en amikor meg kiskoromban bicikliztem, mindig a jardan mentem, a zebranal leszaltam es attoltam meg iylenek.. pesten nem tudom hogy van, de itt pecsen akarhova el tudok jutni biciklivel ugy, h meg sem kozelitem az AUTOutat, es a gyalogosokat sem zavarom. ha meg vki mindenkepp tobb ezer kilos gyorsan mozgo femtomegek kozott akar tekergetni, akkor rendszamot, vilagitast, kresz tudast, lathatosagi mellenyt neki..

B.GY. 2008.06.05. 20:29:00

A biciklisek monnyanak le!Tekerjenek az erdöben!

Perillustris 2008.06.05. 21:19:06

"ki kell nyitni, az ajtot a pirosnal, es mikor felallt a biciklis, megmondani hogy bocs de csak hamust uritettem, es kerni hogy fizesse ki a karodat.."

Szerencse, hogy csak a szad nagy. Ha felkel a bicajos azert, ha nem, azert b@szol ra egy ilyen helyzetben.

Egyebkent egeszseges lenne, ha a `beluska` fele gyenge provokacioknak nem ulne fel senki, s nem reagalna ra, Akkor elszomorodik, felallitja elmeletet, hogy azert ignoraljak, mert igaza van, s elmegy masik blogra homokozni.

Perillustris 2008.06.05. 21:20:56

"amugy miert nem lehet a jardan biciklizni?"

Remelem nem kell sok magyarazat: a jardan max. 10-zel, az uton pedig max. 40-nel mehetsz. Van meg kerdesed?

Attol pedig nem lesz a KOZut AUTOut, hogy sok auto hasznalja.

agasgsad 2008.06.05. 22:32:30

szoval a jardan betartjatok a kreszt de az uton nem, ugy a jo

Krisi 2008.06.06. 00:02:55

Autós blogon szabálytalan biciklisként egy szabályosan menő autót lefikázni nem nyerő ötlet :)

Sergei 2008.06.06. 00:08:24

Ez aztán a hatalmas probléma. Elhiszem hogy kellemetlen volt az ablakmosó ize, még azt is megértem hogy kicsit megilyedtél a spanoddal együtt de azért ne csináljunk már ilyen kibaszott nagy problémát egyből.
Már csak azt hiányoltam a kommentekből hogy irjuk ki a rendszámát az autónak és találjuk meg aztán jöhet a kőkemény büntetés. Hát persze.
Én nem utálom a bringásokat, motorosokat, figyelek is rájuk amennyire lehet. Azt kivánom a post irójának hogy ez legyen az életében a legnagyobb problémája!

Krisi 2008.06.06. 00:18:52

Ez meg nagyon teccik, hogyaszongya:
"a biciklisek a körúton feltartják és lassítják az autósokat"

Amikor én járok arrafele biciklivel (majdnem minden hétköznap reggel) akkor engem tartanak fel az autók, akik gyökkettővel araszolnak a dugóban.

Az eset meg tipikus Magyarország, ilyet még Romániában sem csinálnak.

Ja, és gyengébbek illetve primitívek kedvéért: a post nem arról szólt, hogy ki szabálytalan, hanem hogy ki bunkó.

aqweren 2008.06.06. 00:26:44

Kifejezetten veszélyesek a biciklisek. Önmagunkra. (Meg a gyalogokra.)
Az ideális az lenne, ha minden úttal párhuzamosan lenne bicikliút. Akkor meg lehetne akár szabály is hogy ne biciklizhessen senki ott, ahol autók közlekednek.
Komolyan mondom frászt szoktam szegényektől kapni. Amelyik tudja hogy mit csinál, az még hagyján (bár főúton ők is veszélyben vannak szerintem), hanem a sok tökkelütött...most hogy itt a nyár egyre többet látok belőlük. Forgalommal szemben teker, keresztbe átvág az úton, leszáll a kereszteződésben beszélgetni...egymás mellett tekernek ketten-hárman. :P (A gyerekekről meg ne is beszéljünk; a legkiszámíthatatlanabb résztvevői a közlekedésnek)
Egyébként valóban fel tudja tartani a sor elejére csorgó-piroson átmenő biciklis a forgalmat. Aki nem hiszi, menjen Pestre a tizesen, és tapasztalja meg maga is az ürömi lámpánál. Persze van aki simán elmegy mellettük kis oldaltávolsággal (ha jól rémlik ajtónyitásnyi helyet kell hagyni), de a többség azért nem paraszt. Szóval 20-30-cal kell csorogni, amikor a lámpa után simán lehetne haladni, mert
a) a bunkó tapló autósok nagy része megvárja amíg szemből elfogynak, és nem taszítja le a biciklist az árokba
b) biciklivel jobban lehet haladni, és feltétlenül mindig ki kell használni minden előnyt, akkor is, ha az már mások kárára van.
Ettől nekem is fel szokott jönni a fejem vize, pedig nálam türelmesebb ember kevés van...

_Lajoska_ 2008.06.06. 08:45:12

Cat

:)
Az érvelésed olyan mértékben lenyűgöző, hogy nem is tudnék most jelen pillanatban érdemben reagálni rá:)
Gondololom, ez a gondolkodásmód az anyatejjel érkezik, mert a 4 éves kisfiam is így tárgyal a homokozóban:)
"- Az én dömperem sokkal klasszabb mint a tied, mert 2 vödörrel több homok megy bele
-nem a te dömpered nem jó, mert nekem jobb van, a tied rossz kínai, és egyébbként is én okosabb vagyok mint te, az apukám meg jól beveri az orrod....

minerel 2008.06.06. 08:56:50

Hihetetlenl megmosolyogtató ahogy a mindig szabályosan közlekedőautós társaim rögtön körbehordozzák a véres kardot, hogy védjék tajparaszt sofőrkollégát a rettentő nagy szabálytalanságot elkövető bringásokkal szemben. Ha csak a töredékét betartanák a kedves autósok a bringásokkal szemben vonatkozó szabályoknak akkor megérteném a népfelkelést de jellemzően rögtön a bringás a bunkó. Amikor ketten megyünk mi is s nem egymás mellett hanem egymás mögött csak én egy kicsit beljebb és szabályosan, 10 autósból 8 dudál. Van fék! lehet lassítani! meg lehet várni míg biztonsággal ki lehet kerülni! Ez vonatkozik arra a kommentelőre is akinek nem tetszik az úton való bringaedzés! Valakik sportolnak mások a kocsiban, vagy a szobában növesztik a valagukat egész nap. A lovaskocsit, traktort mért nem küldik el?? Jobban feltartják a forgalmat. A röhej, hogy a kerékpáros cak nálunk nemzeti probléma a fejlettebb országokban ugyanolyan jogú közlekedési eszköz mint az autó. Tovább kellett volna vándorolni ennek a valamelyik arab országba. Ott valóban az erősebbnek van elsőbsége de az önök kis sértett lelkét sem érdekelné ott egy kamionost aki simán letolná az utról féltett és csodált autómobiljával együtt.

Kispista (törölt) 2008.06.06. 09:15:01

minerel

Lehet hogy MÁSHOL a kerékpárososok is betartják a kreszt.
Lehet hogy csak itt divat 2 álló kocsisor körött szlalomozni,úgy hogy az én motorházamon támaszkodva próbál előrejutni.
Gondolom ez a tipizálás, 5x halálra ijeszt egy futár én meg már azokra is gyanakodva nézek akik amúgy normálisan közlekednének.
Mondjuk mióta élek nem láttam zebrán bringát áttoló kerékpárost:)

wood 2008.06.06. 09:47:51

aqweren 2008.06.06. 00:26:44

miután reggel átjutsz az ürömi lámpán mehetsz kb nyolcszáz métert normális sebességgel, aztán ott a vasúti átkelő, meg egy újabb lámpa a gyalogátkelőhelynél; ott újra várni kell. a többi autós valószínűleg (köztük én is, mivel minden reggel arra járok) azért nem előzi meg a biciklist, mert tudja hogy az úgyis újra beéri párszáz méter múlva. ebből az is következik persze, hogy teljesen felesleges azon a szakaszon hatvanra gyorsítani.

Johnny336 2008.06.06. 10:21:17

Azt az érvelést én sem értem bringásoknál, hogy azért megy az úttesten, mert a járdán nem tud haladni a gyalogosoktól.
Ha a kocsikámmal nem tudok haladni az úttesten a kamionoktól, akkor én is közlekedjek a járdán/bicikliúton?

minerel 2008.06.06. 10:30:15

De miért kell zebrán bringást keresni?? A bringás az úttesten közlekedik nem a járdán így zebrán sem kell tologatni a bringát. Bp-en pedig pont a futároktól nem kell tartani! Valszínű, hogy jobban és biztonságosabban bringáznak mint ahogy mások vezetnek. Mi lenne ha körúton nem szabálytalankodnak azzal a bringások, hogy a villamossínen haladnak és mennénekrendesen az úton szabályosan. Mit szólnának az autósok amikor a villamosmegállóknál található szűkítésnél be kellene állniuk a bringa mögé? Rosszúl lennének! Ezeknek a vitáknak semmi értelme. Egyszerűen alkalmatlan ez a nép a normális együttközlekedésre. Morálisan nem jutott még el odáig és nem is fog! Én autózok és bringázok is sokat, itthon és külföldön is. Fényévnyi különbség a gondolkodásmódokban. Mindenki szabálytalankodik de ha a másikat nem veszélyezteti akkor miért kell bunkónak lenni?? Élni és élni hagyni! Ennyi..

Hellisfitar 2008.06.06. 10:40:23

Mikor tanulja már meg a jónép, hogy bunkó módon parkoló, bunkó módon haladó, bunkó módon pofázó autós ellen legjobb, ha magánál tartja a szilikonspray-t. És ha kell használja. Az üvegre, hogy ne okozzon egészségkárosodást.

Johnny336 2008.06.06. 10:48:37

Nem lehet menni a villamossínen. Biciklivel sem. Különben kerékpársín lenne a neve. Autóval is ott megyek, ahol lehet. Az úttesten, aztán jónapot. Ne magyarázzák már meg a bringások, hogy nem akarják feltartani az autósokat. Faszt, leszarják, hogy az autós hol van. Azzal törődik, hogy minél előbb odaérjen, ahova siet. Ha ezt a villamossínen, akkor uccu neki.
Ha egyenlő bánásmódot várnak el a bringások, akkor ők is ugyanúgy álljanak a szabályokhoz, ahogy az autósoknak kellene (ez alatt azt értem, hogyha szabálytalan, akkor a rendőr félreinti, megdorgálja, átnyújtja a csekket, akármi - az autósokat jó esetben megbüntetik, de legalább figyelmeztetik). Ne csak jogot kapjanak, kötelezettséget is.

wood 2008.06.06. 10:52:03

Johnny336 2008.06.06. 10:48:37

ne haragudj, de nem igazán látom át, hogy hogyan cseszik ki veled konkrétan az az ember, aki a villamossínen bicajozik. elmagyaráznád...?

Johnny336 2008.06.06. 11:08:33

És hogyan cseszik ki veled az az autós, aki a villamossínen gurul? Illetve az az autós, aki a bringasávon parkol? Elvégre te úgyis a villamossínen mész...

wood 2008.06.06. 11:18:33

miért gondolod, hogy én a villamossínen megyek...? engem csak nem zavar, ha valaki ott megy. elméletben persze az az autós sem okozna neked túl nagy kárt, aki a villamossínen megy, hacsak nem annyit, hogy onnan lehajtva valószínűleg eléd áll be, tehát ez tolakodás, ami ugye parasztság.
a biciklist viszont nehéz lenne tolakodással vádolni, hiszen az autó mellé áll be, nem növeli a sort, mivel gyorsabban halad annál.

hozzátenném, hogy a biciklisek nem egyenlő bánásmódot akarnak, hanem kitüntetett figyelmet, és kiemel szabályokat a kreszben, amelyek előnyt biztosítanak a biciklivel közlekedőknek. (mint például az arra alkalmas sínen való tekerés)
joggal akarnak ilyesmit, hiszen a biciklis közlekedés nemcsak kevesebb kárt okoz a környezetnek és minimális erőforrást használ föl, hanem neked, autósnak is könnyebb lesz egy fokkal a túlzsúfolt vároban közlekedni, amit egy ember a bicajt választja az autó helyett.

...mondom mindzet autósként.

avus · http://avus.blog.hu 2008.06.06. 11:19:49

Johnny336, igazából nem vágyok egyenlő bánásmódra, tőlünk nyugatabbra ugyanis már rájöttek, hogy a bringa kisebb helyen elparkol, nem pöfög kipufogógázt, sokkal kisebb mértékben rongálja az utakat, stb, és ezért kifejezetten pozitívan diszkriminálják. Persze, osanba menni nagybevásárolni nem a legjobb választás, de 5 utcányi rohangálásra már az.

És igen, én előszeretettel megyek be egyirányú utcákba szemben a - sokszor nem is létező - forgalommal, és néha villamossínt is használok. Csaképpen, ha jön szemben egy autó, pillanat alatt félreállok a parkoló autók mellé, szélsőséges esetben a hónom alá kapom a 10 kilós járgányt és átemelem akármekkora padkán, vagy korláton. Amikor autóban ülök, mert viszonylag ritkán azt is szoktam, szépen várok a seggemen a pirosnál, nem megyek villamossínre, és egyirányú utcába se. Ugyanis ami megy egy 10 kilós nulla méretű biciklivel, az nem működik egy másfél tonnás vasdarabbal.

Röhelyes, ahogy sokan azon problémáznak, hogy a biciklis milyen veszélyes a gyalogosokra, meg önmagára. A baj csak az, hogy én pont autós gázolásokról tudok, az utóbbi időben pl mindjárt kettőről. Meg a két emlékezetes biciklisgázolás is, ami az elmúlt hónapokban Bp-n volt, érdekes módon azok is bicikliúton szabályosan közlekedő bringással történtek. De erőlködjetek csak, biztos a bringások kaszálják a gyalogosokat.

Amikor meg olyat olvasok, hogy a bringás miért nem használja az Andrássyn lévő "kerékpársávot", az már az idiotizmus legcsúcsa.

avus · http://avus.blog.hu 2008.06.06. 11:22:27

Bocs, 3 biciklisgázolás, mert nem számítottam a lányt, aki szabályosan várakozott a pirosnál, és elkaszálta az autós.... Az önveszélyes biciklis ugye...

Kispista (törölt) 2008.06.06. 11:46:47

1 megoldás van, rendszámot a kerékpárra, és kizárólag jogosítvánnyal lehessen közúton közlekedni bringával. Lehetne egy egyszerűsített vizsgájuk,mondjuk egyszerű kresz mint mindenkinek aki az autóúton közlekedik.
Bár ez az elképzelés nem aratott nagy sikert a bringások köreiben:)mert nekik mindig mindent szabad, mindig minden jár, csak úgy, mindenki a vezetés minden pillanatában velük legyen elfoglalva, hátha jobbról eléjükvágnak.Mert ők gyengék, elesettek, és könnyen sérülnek.
Az a baj, hogy ez a mentalitás csak még bravúrosabb kaszkadőrbemutatókra sarkalja őket, ami mégnagyobb gyűlöletet szül. Ha az autósok azt látnák, hogy ők is igyekeznek szabálykövetően közlekedni, lehet ők is máshogy állnának a dologhoz.

Johnny336 2008.06.06. 11:56:24

Én sem bántom a bringásokat. Aki komolyan véve, közlekedési eszközként használja, arról már messziről látszik. Sisak van rajta, könyök-térd védő, tehát nem szarozik vele, hanem a biztonságra hajt. Felelősen gondolkodik, és aszerint közlekedik. Az ilyeneket áldom, és irigylem, hogy megteheti, hogy bringával közlekedik, mert kis távolság, van lehetősége melóhelyen zuhanyozni, stb.
Aki pedig idióta, az felőlem görkorin is lehet idióta, de inkább a Holdon közlekedjen, ahol nincs forgalom. Nem a normál hozzáállású bringásokkal van a gond, ahogy a bringásnak sem a normál hozzáállású autósokkal.

avus · http://avus.blog.hu 2008.06.06. 11:59:00

Lajoska, áruld el nekem, ha - szerinted - csak ez az egy megoldás van, akkor tőlünk nyugatabbra hogyhogy nem jöttek még rá, és hogy lehet az, hogy náluk mégis működik a kerékpáros közlekedés?

sq 2008.06.06. 12:02:48

jajj istenem de egyszerűek vagytok :)

egy barátomat ugyanígy lespriccelték (csak az elsővel) egyszer, ő a lámpánál meg bespriccelt a kulacsával a muksó arcába, és csak annyit mondott: jajj, bocs, nem vettelek észre.

én rengeteget tekertem régen, mindig szabályosan: piroson egyszer sem mentem át, sőt még a lámpánál sem furakodtam sokat előre. mégis meg sem tudnám számolni, hányszor akartak akarva-akaratlanul megölni, hányszor kellett rávágnom az autó tetejére, hogy észrevegyenek. az a baj, hogy primitív az autósok nagyon nagy százaléka (érdekes, én autóval is tudok szabályos és előzékeny lenni), mivel már bárki kaphat jogsit ha van elég pénze. a bicikliseket nem védem, védje meg mindenki magát, de az önbíráskodás az autós részéről egy gyengébbel szemben nem megoldás. főleg ilyen tirpák módon. a jobb egyről picsogó ribancokról meg sokat lehetne beszélni (bár volt olyan is aki csak kiszólt, hogy "ú de jó segged van").

(egyébként volt olyan haver, akivel azért nem szerettem sosem együtt tekerni, mert mániája volt, hogy egymás mellett menjünk, én meg ezt ki nem állhattam)

sq 2008.06.06. 12:04:22

sokat előre = soha előre

Johnny336 2008.06.06. 12:06:44

Egyébként valószínűleg azért hallasz biciklis gázolásokról, mert azt adja le a média.
Nem hallasz a rákkutatás jelenlegi helyzetéről, azonban tudod mekkorát szarik győzike nagyobbik lánya szoba közepére. Mert azt mutatják.

Nem manipuláció, de azt adják amire harapnak az emberek
A baromarcú elgázolta szegény csecsemőt meg nagymamát, most mindenhol ezeket az eseteket hangoztatják, ugyanis a közvélemény felháborodott. Mehet ilyenkor a Fókuszba az emelt díjas SMS, hogy "Ön egyetért azzal, hogy mindkét lábát vágják le tőből annak a baromnak, aki megöl két embert, mert siet, és utána még azt is mondja, hogy ő nem érzi magát felelősnek?" A habzó szájú nép meg küldi az SMS-t, hogy "vesszen az ember". (Teljesen jogos felháborodás egyébként.) Itt konkrétan a média szerepéről beszélek. Bemutatják a véres szájú autóst, aki átgázolt három bringáson.

De azt nem mutatják, hogy a bringás nagy sebességgel fellökte a gyerekét karján hordó anyukát...pedig biztos számtalan ilyen is történik.

Sérülékenyebbek a bringások, de ne tegyünk úgy, mintha kizárólag a csúnya, gonosz rossz autósok tehetnének mindenről, a bringások pedig a mártírok. Ha X csoport képes arra, hogy elismerje Y csoport értékeit, érdemeit, akkor érdemes lenne Y csoportnak is hasonlóképpen tennie, nem pedig folytatni a boszorkányüldözést...
Sok autós odafigyel a bringásokra, sok autós szarik rájuk.
Sok bringás kultúráltan közlekedik együtt az autófolyammal, sok bringás pedig teker mint a dúvad, nem néz semerre, csak rohan, ugrat, kacsázik mindenhol.
Mindkettő veszélyes, elítélendő, és vesszen az ilyen!

Kispista (törölt) 2008.06.06. 12:08:04

Tőlünk nyugatra létezik kerékpárút hálózat,normális, nem a sávból leválasztott,így nekik sokkal kevesebbet kell közúton közlekedni.
És ott nincsenek olyan balkáni megoldások, mint nálunk a körúton a villamosmegálló szélesítése , úgy hogy a maradék sávok alkalmatlanokká váltak a párhuzamos közlekedésre.

És ismétlem, a szabályok MINDKÉT oldalról történő betartása is lendíthetne a dolgon.

wood 2008.06.06. 12:14:01

_lajoska_ 2008.06.06. 11:46:47

valóban lehetne mindenre törvényt, szabályt alkotni, de ilyen szemléletmóddal nincs messze az az idő sem, amikor a gyerekek az általános iskolai oktatás nagy részében a többmillió szabályt magolják, amelyek az élet minden területét szabályozzák. szükség is lenne erre az oktatásra egy ilyen viágban, hiszen enélkül nem léphetnének ki úgy az utcára, hogy tudtukon kívül ne szegjenek meg valami szabályt, amirő még nem is hallottak. :)

...vagy megoldhatjuk a problémát az egyén szintjén azzal, hogy jobban odafigyelünk egymásra, türelmesebbek, toleránsabbak vagyunk, ha a másik hibázik, vagy éppen direkt csinál valami fasságot; segítjük a másikat a közlekedésben akkor is, ha valahol idegesít, hogy ő rég otthon lesz, mikor te még mindig a tűző napon fogsz állni a dugóban. ha én meg tudom tenni, akkor valószínűleg te is.

szerintem így is épp elég szabály van, amelynek ráadásul egy jó része köszönőviszonyban sincs a mindennapi valósággal (nem csak a kreszre gondolok). másrészt legyünk őszinték: ha ma magyarországon rendszámot raknának a biciklikre, az csak azért lenne, hogy a rendszám kiadásának ürügyén lehúzzák a bicajost egy huszasra, aztán még talán évente egy tizesre valamiféle egyszerűsített műszaki vizsga keretében. azon sem lepődnék meg egyáltalán, ha zöldkártára is köteleznék őket, amekkora bőr van az arcukon.

Johnny336 2008.06.06. 11:56:24
én komolyan használtam a bringát közlekedésre pesten évekig. de bukósapkát, vagy védőfelszerelést sosem használnék. szövetnadrág-ing kombó az igazi ingázó biciklis egyenruhája :)

proteam 2008.06.06. 12:24:22

Sok ökör. Elnézést...
Mi a rákért zavar, ha kihalt KÉTSÁVOS!!! úton
két biciklis elfoglal 1 métert a jobb oldalon egymás mellett?

Faszér' nem bírod kb. 2 fokkal arréb fordítani a kormányt és nyugodtan megelőzni, mintha egy lovaskocsit előznél (ami szélesebb is)?


Nekem meg sem fordulna a fejemben, hogy feleslegesen ezért csesztessem a kerékpárosokat (amíg nem zavar vagy veszélyt nem kelt).

Itt meg a sok ökör... na jó, made in Hungary.

avus · http://avus.blog.hu 2008.06.06. 12:25:58

Johnny336, ugyan már, fellökni valakit, meg halálra gázolni, nem érzel itt egy icipici különbséget? Már persze ha történik ilyen, de továbbra is "biztos történik ilyen is" alapon érvelsz, míg én tényeket közöltem.

_lajoska_: nem a sávból leválasztott? :D Üdvözlet Koppenhágából: criticalmass.hu/node/4815#mutasd-a-kepeket . Főleg az első képet javasolnám figyelmedbe :D.

avus · http://avus.blog.hu 2008.06.06. 12:34:49

Még egy kis szájtátnivaló lajoskának: www.flickr.com/photos/21813859@N05/2109583930/in/set-72157603453121049/

Nem a autóssávból van leválasztva mi? :D Kiváncsi lennék mi lenne ezen a blogon ha a körúton a parkoló autók sávját megszüntetnék, és mindkét irányban 1-1 bringasáv lenne rajta.

wood 2008.06.06. 12:42:28

"Kiváncsi lennék mi lenne ezen a blogon ha a körúton a parkoló autók sávját megszüntetnék, és mindkét irányban 1-1 bringasáv lenne rajta."

...több biciklis

avus · http://avus.blog.hu 2008.06.06. 12:43:30

Szerintem zavargásokról szóló kommentek :).

Kispista (törölt) 2008.06.06. 12:58:40

avus
www.thehumanmarvels.com/uploaded_images/Lentini-779200.gif

Ez egy 3 lábú ember, attól hogy van ilyen még nem lesz általános.
amit küldtél szép, gondolom a munkahelyen van zuhanyzó,meg p+r a város szélén, meg normális tömegközlekedés, a megoldást mindenki tudja, megsem történik semmi.
És ez nem is kapcsolódik szorosan a szabályokat semmibevevő autóm motorháztetején támaszkodó paraszt bringás képhez, aki ha tehetné felgyujtaná az összes autót, mert azok akadályozzák a közlekedésben.
A lovaskocsira reagálva, a lovaskocsi soha nem fog jobbról úgy elémvágni mint egy biciglis:)őket nem utálja senki, mert lassúak, de normálisan közlekednek.

avus · http://avus.blog.hu 2008.06.06. 13:08:13

lajoska, ezzel a képpek most aztán megcáfoltál :).

Johnny336 2008.06.06. 13:22:49

avus!

Fellökésbe (rosszul esés miatt) is halhat meg ember. Illetve gázolást is megúszhat valaki karcolás nélkül.
Valóban nem szolgálhatok olyan hírrel, hogy a vérszomjas kerékpáros fellökte a kismamát, majd átkerekezett a fekvő csöppségen. Remélem azért, mert nem történik ilyen. De be kell látnod, hogy azért mert az index-en nincs kiírva, attól még létező dolog. Olyan, mint a cigánybűnözés (nem politizálási szándékkal hozom fel, csak magát a létező tényt illetve annak hírekben történő tagadását, meg nem mutatását ábrázolandó).

Egyébként ahogy elnézem a kommentjeidet nem igazán vagy kompromisszum képes az autósokkal szemben.

Nem tudjátok azt elfogadni, hogy nem minden autós akar titeket szánt szándékkal árokba szorítani. Sőt, sok autós figyel is rátok.
Engem is szorított már le kamion, illetve vágott be elém, annak ellenére hogy sebességben minimum 50kmh minuszban volt hozzám képest (Érzésre kb. olyan lehet, mint bringa vs. autó). Mégsem mondom azt, hogy ticcsák be a kamionokat, mert azok az életemre törnek... Mert nem minden kamionos ilyen!

Ugyanígy nem minden autós szarik a bringásokra, sőt segíti is őket, ha már az autós a dugóban szopja a kukit, legalább a kétkerekű haladhasson... (tudom, ez sem szerepel a hírekben, tehát csak "biztos történik ilyen is" alapon mondom, a te általad állított tényekkel ellentétben - igazad van).

Én is amellett vagyok, hogy a buzi négyes metró helyett csináljanak bringautakat. Betontömbökkel leválasztva az úttestből, tehát nem járdán mentek, viszont a "záróvonal nem betonfal"-elvet sem tudják kihasználni az "élelmesebb" autósok...
Az emberek rájönnek majd, hogy kevesebb sáv lett az autóknak, több a cangának, inkább bringára pattan mindenki, és eltekernek a lenyugvó nap fényében a bicikliúton.

Azt is tegyük hozzá, hogy sok helyen van bicikliút, mégsem használják. Állítólag azért, mert olyan szar. Megeshet, ennek ellenére mégsem hajtok autóval a járdán, mert kátyus az út...

Kispista (törölt) 2008.06.06. 13:25:44

avus

Ha nem akarod érteni,nem fogod.

Krisi 2008.06.06. 13:47:52

"Azt is tegyük hozzá, hogy sok helyen van bicikliút, mégsem használják. Állítólag azért, mert olyan szar. Megeshet, ennek ellenére mégsem hajtok autóval a járdán, mert kátyus az út..."

Nem mindig kötelező ám használni a gyalogos-kerékpárutat (ez az, amikor a járdára húznak egy sárga csíkot, "nesztek bazzeg biciklisek" alapon)

Aki meg azon idegeskedik, hogy egy biciklis elhúz mellette a dugóban, az sikeres ember nem lehet.

Aki szerint meg ugyanaz biciklivel úton menni mint autóval a járdán az primitív mint a kurvaélet.

minerel 2008.06.06. 13:51:23

"Én is amellett vagyok, hogy a buzi négyes metró helyett csináljanak bringautakat" szükség van rá! sőt 5-ösre és 6-osra is. Illetve normális kerékpárút hálózatra. Az autósoknak is ezen ügy mellé kell állni mert ha nincs kerékpárút az úttestre kényszerűlnek a bringások. A jövő mindenképp a kötöttpályás tömegközlekedésé illetve a kerékpárút fejlesztésé lenne. Aki ezek ellen van az nem haladni akar hanem visszafelé tolatni. Valóban vannak normális autósok és bringások valamint bunkó autósok és bringások. Remélhetőleg az utóbbiak száma fog csökkenni. Egyébként nem hiszem hogy zuhanyzó kell a bringára üléshez csak megfelelő sebeséggel kell tekerni. Sok öltönyös, kiskosztümös embert látok bringán ülve és cseszhetné a zuhanyzást ha a ruhája tökig átizzadt. Ők már egy magasabb morális fokon élnek...

"Azt is tegyük hozzá, hogy sok helyen van bicikliút, mégsem használják. Állítólag azért, mert olyan szar. Megeshet, ennek ellenére mégsem hajtok autóval a járdán, mert kátyus az út..."
Míg a kocsival kerülgeted a kátyút addig egy országúti profi géppel nem terepezhetek a teljes szélességében szar úton ahol pl. egy korábbi autós baleset üvegdarabkái lepik el az utat mert jobb híján oda kotorták a szent autós útról. Ha ezt nem tudod megérteni akkor valami nagy probléma leledzik nálad.

Johnny336 2008.06.06. 14:01:08

Ha van kerékpárút, akkor úgy tudom, nem haladhattok az úttesten. Ha nincs kerékpárút, akkor menjen ahol tud, ha az úttesten jön és dugó van, még arrébb is húzódok ha tudok, hadd haladjon. Pont nem szoktam idegeskedni, hogy elhalad mellettem, míg a dugóban állok. Én meg nem ázok rommá a szakadó esőben. A bringás meg emiatt nem idegeli magát fel...

Ti nem értitek meg az autósokat. Közlekedünk A-ból B-be, és nem harctérnek tekintjük az utat.
Nem háború ez!
Komolyan kezdem azt hinni, hogy ti mind stresszelitek magatokat agyilag indulás előtt, hogy huhh gec, de jó lesz, majd idegeskedek, aztán a critical mass-on szidom az ótósokat, me mind meg akar engem ölni! Mocskos gyilkosok...

minerel!

Ha jól értem, akkor az autós dögöljön meg a kátyuk között, és hagyja el a jobb első kerekét, míg szegény bringás nehogy már tönkre tegye a kerékpárt? Szerinted az én autóm terepre lett kitalálva? Az R13, R14 gumikkal nem az igazi kátyút fogni. Ugyanúgy ahogy neked jogod van a jóminőségű úthoz, én is elvárhatom. Mindkettőnk adóforintjából fizetik az utakat.
Egyébként akik bringáztok, szoktatok vezetni? Vagy csak autópályán?
Én bringáztam már...

Kispista (törölt) 2008.06.06. 14:03:31

Mi mindent megértünk, de a szabályok nem ez a kategória, mindenki talál okot és kifogást is ha akar, de attól még szabálytalan lesz amit csinál.
A kátyú az én autómnak sem tesz jót, mégis az úttesten maradok.
A megoldás nem lehet az hogy szabálytalankodom,
rossz a bicigliút ezért az úttestet választom, és mindenki értsen meg.
Pl ha kátyús az út nem az a megoldás hogy kimegyek a sima buszsávba,és értsen meg a buszos, hanem az hogy lassítok.

Én nem tudom, ugyanabban a városban lakunk?:)életemben nem láttam ember öltönyben bringázni, annál is inkább mert a nadrág szabása eleve nem nagyon teszi lehetővé + nem tudom de elég vasembernek kell lenni ha 10Kmen nem izadsz meg 25 fokban.

minerel 2008.06.06. 14:13:13

Johnny!

asszem bringázok. Évente néha becsusszan pár ezer km. Autóval is járok havonta úgy 4-5 ezer km-t. Hol Bp-en hol Bécsben , hol Klagenfurtban. Alkalomadtán a kocsin van a bringám is és így több külföldi városban is bringázok Bp-en kívűl. Szerintem elmondhatom, hogy elég jól átlátom mindkét oldal gondját- baját és van összehasonlítási alapom tapasztalatból más országokkal.

Johnny336 2008.06.06. 14:14:57

_lajoska_ 2008.06.06. 14:03:31

Te is egy büdös bunkó autós vagy, aki meg akarja ölni a bringásokat, és kész. Mocskos véresszájú gyilkos...
Illetve mindenki, aki autóval közlekedik. Szabálytalankodsz? Fejbe kell lőni.
Bringás szabálytalan? Hát istenem, megesik. Ők különben sem tudnak ölni, úgyhogy nézzük el nekik a szabálytalanságot.

A 140 kilós kigyúrt birkózónak be kell tartania a szabályokat, mert ő erősebb, míg én 80 kilóval szabálytalankodhatok, mert gyenge vagyok?

minerel 2008.06.06. 14:16:07

Lajoska!
ha kiszálsz az autóból és bemész a Szabadság tér közelébe a banknegyedbe magad is meglepődsz ahogy én is tettem. Az nem tud bringázni aki nem akar.

minerel 2008.06.06. 14:18:28

megnézném, hogy mit reagálnátok ha pl. a váci út sima földút lenne? Kb ehhez lehetne hasonlítani

Johnny336 2008.06.06. 14:30:15

Jobb lenne. A kátyuk azok lukak, olyanok, mint egy szakadék, hopp, vége lesz az útnak, majd hopp, vége a szakadéknak, tovább folytatódik az út. A földúton gödrök vannak, "hepék és hupák", vagyis szépen ringatózva, mint a ladik, 30-al gurulnának az autók. Jelenleg 60-al mennek, és rángatják a kormányt jobbra-balra.

Johnny336 2008.06.06. 14:32:31

Tényleg, te mit szólnál, ha a profi országúti gépeddel kéne menned a földutas Vácin? Egyből megtetszene a kerékpárút, mi?

Kispista (törölt) 2008.06.06. 14:47:06

szoktam arra járni, lehet hogy rosszkor, és az is lehet hogy csak én vagyok dagadt, és rossz fizikumú, mert 10kmn megizzadok ha tekerek:)
Minnt mondtam nincs baj a bringával, a baj a szabályokkal ill annak be nem tartásával van.

htmm · http://htmmblog.enba.hu 2008.06.06. 15:18:02

_lajoska_: autóúton nem nagyon látsz te biciklist, lévén ott tilos biciklizni, ugyan úgy, mint az autópályán.
Ellenben a KÖZúton igen sokkal találkozol, és ott is van a helyük.
Egy rutinosabb bringás menjen mondjuk 25-tel (mondjuk akkor nem túl rutinos) tartósan. Városban autóval 50 a megengedett. Az autós nálam kétszer gyorsabban megy.
Az átlag gyalogos mondjuk 5 km/h -val megy (siet az átlag gyalogos), én továbbra is 25-tel, mert nem sietek. A sebességkülönbség ötszörös. Tehát kinek rosszabb: nekem a közúton, akit nálam kétszer gyorsabban haladó autósok előznek, vagy a gyalogosoknak, akiket náluk ötször gyorsabban közlekedő biciklisek kerülgetnek? Hol nagyobb a balesetveszély?
Arról nem is beszélve, hogy az utópisztikus köztársaságban nem lenne szükség bicikliútra, mert nem veszélyeztetnek az autósok, ők is betartják a KRESZt.

avus · http://avus.blog.hu 2008.06.06. 16:08:48

Továbbgondolva amit htmm ír, az autó tempója csak elvileg 50. Gyakorlatilag amikor legközelebb valami miatt autóval leszek kénytelen melóba menni, lemérem a Blaha-Margit u szakasz részidejét, és ki fog jönni valami 7 km/h szerintem.

avus · http://avus.blog.hu 2008.06.06. 16:15:54

Johnny, 1 dolog hogy a bringautak minősége minősíthetetlen,de van néhány egyéb tényező is, ami miatt messze elkerülöm.

1. Tele van gyalogosokkal, akik néha láthatatlan prázon kutyát is sétáltatnak rajta. Amit kresz szerint sem vagyok köteles használni, józan ész alapján meg végképp. Magyarán zéró jogalapja van bárki autósnak engem oda kényszeríteni. Zéró. Ha valaki meglát az autópályán, belém köthet, városban viszont nem sok helyen.

2. Sokkal veszélyesebb, mint az úton tekerni. Csomó kereszteződésnél a semmiből kerülök az autós elé, aki meg akkor se fékezne ha látna. Így meg végképp. Az úton viszont előtted megyek, ergó látsz.

3. Ha valahol építkezés van, vagy ahogy fentebb említettél, baleset miatti szilánkokat kell eltakarítani, akkor mindenkinek a bringaút jut először eszébe.

Ha a 2-3 pontokba akarnál belekötni, ne fáraszd magad, mert az 1-es mindent visz. Sárga festékkel kiépített, vagy gyalogosokkal bármi módon megosztott kerékpárutat nem kötelező használni.

Krisi 2008.06.06. 17:36:29

Johnny: szoktam vezetni városban is, ezért nem értem, hogy valakinek miért fáj, amikor a biciklis a kocsik közt vagy a sínen megy.

"Ti nem értitek meg az autósokat. Közlekedünk A-ból B-be, és nem harctérnek tekintjük az utat.
Nem háború ez!"

Ti meg nem értitek meg a bicikliseket. Közlekedünk A-ból B-be, és nem harctérnek tekintjük az utat. Nem háború ez.
De ha mégis harcolni kell, akkor mi vagyunk a gyengébbek.

Amúgy meg hétvégén biciklizni a normafánál vagy a Balatonnál nem pont ugyanaz, mint reggel 8-kor rakni a Körúton, van egy enyhe különbség.

minerel 2008.06.06. 18:04:20

"Minnt mondtam nincs baj a bringával, a baj a szabályokkal ill annak be nem tartásával van."

Végülis igen, ennyi a lényeg az összes többi hozzászolás hablaty csupán. Illetve mint modtam élni és élni hagyni elv. Ha nem muszály nem kell bunkozni a másikkal.

Krisi 2008.06.06. 18:05:56

Azokra a szabályokra gondoltok, amiket autókra írtak, és biciklivel kéne betartani?

Perillustris 2008.06.06. 18:18:56

"Azt az érvelést én sem értem bringásoknál, hogy azért megy az úttesten, mert a járdán nem tud haladni a gyalogosoktól"

A magyarazat a KRESZ-ben rejlik.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.06.06. 20:20:40

A biciklis ellenség.

Ha egymás mellett mennek, akkor büntetésből megérdemlik, hogy le legyenek spriccelve, hamá a rendőr baszik rájuk.

Úgy talán megjegyzik, hogy az úttesten NEM biciklizünk egymás mellett, NEM megyünk át a piroson, NEM kanyarodunk jelzés nélkül, NEM hajtunk le az úttestre a járdáról.

Persze Dredd bíróskodni nem faja dolog, de a biciklis (főleg, ha csapatosan jár-kel) elkapja a frazeológia, és közveszélyes lesz.

B.GY. 2008.06.06. 21:36:22

Engem nem zavarnak a biciklisek az úton.A városban úgyis gyorsabbak mint én.Országúton meg megelőzöm őket.Ja,és nem mosok ablakot,ha mellettem,mögöttem,előttem van(nak)Elég nekik a szmog amit kapnak,nem cserélnék velük tüdőt!

Krisi 2008.06.07. 04:32:39

Jaja, megint előjött a "biciklis több szmogot szív" című alaptalan urban legend, muhahahahaha.

nol.hu/budapest/cikk/491985/

íme a cáfolat, jó kis olvasmány.

"A speciális műszert egy személyautóba is beépítették, és a kocsival a délutáni csúcsban bejárták Budapest belvárosát, méghozzá úgy, hogy a kocsi ablakai mindvégig csukva voltak. Megdöbbentő különbség volt tapasztalható a kerékpáros mérésekhez képest. A kerékpáros ugyanis esetenként - egy-egy autó elhaladásakor - nagy hatásnak van kitéve, a műszer által jelzett koncentráció nagyot ugrik, de az autót elhagyva visszaesik az alapállapotra. Ezzel szemben a kocsiban az ilyen hatások ugyan sokkal kisebb amplitúdóval és késleltetve jelennek meg, de folyamatosan nő a koncentráció - az utastér nem tud kiszellőzni -, így a porszemcsék mennyisége mindvégig nagyobb volt, mint a kerékpáros esetében. A 10 mikrométernél kisebb részecskéket egyébként még a személyautókba épített legjobb szűrőrendszerek sem képesek távol tartani a bent ülőktől. A különbség a Váralagúton áthaladva vált különösen plasztikussá: odabent a kerékpárosra szerelt műszer csaknem 200 ezer részecskét számolt köbcentiméterenként, autóval ugyanez csak 170-180 ezerre ment fel. Míg azonban kerékpárral az Alagutat elhagyva pár másodperc múlva visszaállt az eredeti állapot, addig autóval majdnem az Oktogonig kellett araszolni a dugóban, mire a mutató visszaereszkedett az Alagút előtti számig."

Kell hozzá komment?

Ennyit arról, hogy ki szívja többet a saját szagát. A következő már kb. az lesz, hogy a biciklisek szennyezik a várost :(

Johnny336 2008.06.07. 12:16:30

Ha tényleg harcolnotok kell, legalább azt tegyétek meg, hogy nem szabálytalankodtok.

Sokszor látok bringást, hogy a balra nagyívben kanyarodó sávban kanyarodik az autósokkal együtt.
Legjobb tudomásom szerint ez szabálytalan. Illetve veszélyes is, tekintve, hogy sok ember nem tudja használni a tükröt, pláne akkor nem, ha még fordul is a kocsi, és nem tudja, hogyha belenéz, akkor mit lát, merre lát. Erre rájön az is, hogy ezeket a buzi új autókat úgy csinálják meg, hogy hátra nem látsz ki rendesen. Belenézel a belső tükörbe, és bélyegméretű hátul a szélvédő. Legalább ilyenkor figyelnétek oda, hogy szabályosan a zebrákat használva kanyarodtok balra (nem kell áttolni a zebrán, mert az szerintem egy idióta szabály). Több esély lenne arra, hogy nem gyalul le senki titeket, miközben a holtterében karikáztok...

Név: 2008.06.07. 12:40:29

Johnny336:

Akkor olvasd a kreszt, mert amit írsz, az teljesen szabályos lakott területen belül.

Azt meg nem értem, miért vesz valaki olyan autót, amiből nem lát ki, vagy nem tudja kicserélni benne az izzót, ha kiég.

Perillustris 2008.06.07. 18:00:40

"A biciklis ellenség."

Hiszen:
- hamarabb célba ér,
- egészségesebb,
- környezetkímélőbb.

Krisi 2008.06.07. 18:46:19

Johnny: Ott sántít az érvelésed, hogy városon belül szabályos balra kanyarodni biciklin.

Én nem várom el senkitől, hogy 100%-ig kövesse a szabályokat (mivel lehetetlen), csak az az álmom, hogy senki nem veszélyeztet.

Biciklin ülve pl. leszarom, hogy ki hánnyal megy az autópálya belső sávjában, autóban ülve meg szintén nem érdekel, hogy hány biciklis nem áll meg az üres kereszteződésnél.

Az meg elég demagóg, hogy "tartsák be a szabályokat", autóval sem lehet sokszor betartani, biciklin pláne nem.

cso zsi 2008.06.07. 20:46:05

" Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.06.07. 18:00:40 "

Ha sokat hangoztatod, akkor igazzá válik?

A környzetkímélés az egyetlen, amit fel lehet hozni mellette.
5-6 kilométeren, esetleg a reggeli és esti körúti dugóban gyorsabb.
Hosszabb távon, és a napközbeni lazább forgalomban elveszíti az előnyét.
Sűrűn használom délutánonként az 1-es villamost a Gyáli úttól a Váci útig.
A dugónak látszó tömeg ugyanolyan gyorsan halad, mint az üres pályán megállónként megálló tuja.
A túlterhelt, elkopott térdízülettel meg nem bringázni, de gyalogolni is nehéz egy idő után.

Krisi 2008.06.07. 23:28:43

cso zsi:

Ami az én biciklis közlekedésemet illeti: amikor tényleg számít, hogy mikor érek oda mert időre megyek, akkor egyértelműen gyorsabb a bicikli (reggel, az általam bejárt útvonalon). Szóval nekem tökéletes, mert a reggelem nem azzal kezdődik, hogy felidegelem magam a dugóban, hanem kényelmesen beérek, ráadásul mire megérkezek fitt vagyok, nem úgy, mint sokan, akik azzal kezdik hogy kómás fejjel veszik a kávét az autómatából :)

Délután meg az a max. 20 perc, amivel gyorsabb lennék kocsival, az semmit nem számít, életvitelem megengedi.

Az meg külön pozitívum, hogy egészséges. És nyilván nem engedheti meg magának mindenki, hogy biciklizzen munkába/ iskolába, én örülök, hogy tudok biciklizni. Autózni is szeretek, de csak vidékre, vagy néha városban is, este 10 és hajnali 5 közt :)

Azt meg nem értem, hogy miért nem egészséges, ezt kifejthetnéd konkrétabban. Mert mondjuk műtét után lehet, hogy nem javasolt, de egy átlag embernek nyilván jobbat tesz, mint ülni a dugóban és szívni befele a szmogot.

Szóval nekem gyorsabb is és egészségesebb is, bár belátom, hogy más nem teheti meg. De őket nem kéne lebeszélni...

wood 2008.06.08. 18:04:24

Krisi 2008.06.07. 04:32:39

városban bicikizni sokkal egészségtelenebb, mint autózni. amikor én nap, mint nap jártam a várost biciklivel, olyan fekete betontömböket szedtem ki az orromból fürdésnél, hogy el sem hinnétek.

persze a nyeregben valószinüleg kevésbé szmogos levegőt szívok, mint az autóban, csak éppen legalább tízszer annyit...

wood 2008.06.08. 18:05:32

...persze lehet lassabban menni, akkor nem kell annyi luft. :)

B.GY. 2008.06.08. 23:21:05

Krisi.Én nyugodt tempoban lélegzem.Nem fáradok vezetés közben.A szerencsétlen biciklis meg kileheli a belét,és jó mély levegőt vesz.A sok szmog jobban lemegy a tüdőbolyhocskákba.Olyan ez mint aki lightos cigit szív,mert az gyengébb,azt jó mélyen beleslukkol.A tüdönek meg károsabb.A biciklis meg ha lehagy egy kocsit,akkor mivan?Mindig egy másikat ér utol.Én elég sokat motorozom,de jobban érzem a füstöt,mint kocsiban.Pedig nem is lihegek jobban mint máskor.A mérőmüszerek meg nem érdekelnek.Azt azért találták ki,hogy mindenki biciklizzen autó helyett.A környezetet tényleg nem szennyezik,azt nem fogom mondani!

Perillustris 2008.06.09. 00:07:20

A mikroméretű koromszemcséknek nincs szaga. De nem kell hinni a mérőműszereknek. Majd amikor kemoterápiára járunk, újra dumálunk róla.

Johnny336 2008.06.09. 10:43:19

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.06.07. 18:00:40
"A biciklis ellenség."

Ezt kitől hallottad?
A közlekedés az egymás mellett élés egyik formája kell, hogy legyen. Ellenség a háborúban van...

Johnny336 2008.06.09. 10:49:06

Úgy tudom, ahol kerékpársáv van, ott nem kanyarodhatsz balra, hanem szépen egyenesen kell áthaladnod, majd keresztben áttolni a gyalogátkelőn (vagy a forgalommal áttekerni).

Egyébként továbbra sem értem. Én békésen állok a bringásokhoz, nem zavarnak, hadd tekerjen el mellettem a dugóban, még félre is húzódom (akárcsak a motorosnak). Ehhez képest az ÖSSZES bringás gyűlöli az autósokat...

Kispista (törölt) 2008.06.09. 14:26:34

Igen, legtöbb bringás úgy tekint magára mint valami magányos hósre az autósok forgatagában, szegény ő, nyeli a port, meg a szmogot, meg el akarják ütni, meg nem engedik előre a lámpánál, nem értik meg hogy rossz minőségű a bringaút, és tönkreteszi a drága versenygépet...:)

Úgy, hogy sem az utak karbantartásához,sem az építésükhöz nem járul hozzá anyagilag,végülis ingyen használja a másoknak épített utakat....:)
Persze ez így tulzás, csak nem értem, hogy miért gondolják hogy nekik mindenhez joguk van, de felelősségük az semmi:)

Johnny336 2008.06.09. 16:06:14

Hozzájárulnak, mert adót fizetnek. Csak azt elsikkasztják.
Ne kelljen fizetniük súlyadót (teljesítményadó...muhaha. Wood, Krisi, hány kW van a combotokban? :)), benzint sem tankolnak, tehát az útfelújítási pénz sincsen benne, ez is normális, elvégre az utassal összesen max. 100 kg-s járgány nem gáz.

Én csak azt nem értem, hogy miért kell szívből gyűlölni az összes embert, aki merészkedik háromnál több kerekű, zárt gépjárművet igénybe venni a közlekedéshez. Mi se utáljuk a bringásokat, ők miért utálnak?
(Ilyenkor jön az, hogy az életükre törünk. Érdekes, nem erre mondják, hogy általánosítás? Minden autós állat? Ezzel az erővel mondhatom én is, hogy minden biciklis állat, mert volt már olyan, aki leugratott a kocsim elé, és alig bírtam megállni?)

Perillustris 2008.06.09. 16:54:44

"Ehhez képest az ÖSSZES bringás gyűlöli az autósokat..."


Allitolag a tobbseguk autost eszik reggelire, jo veresen, mint ahogy a marhat szoktak.

(Fuuu, ez micsoda hasonlat - sugarzik belole az autosellenesseg!)


.

TH 2008.06.09. 18:00:35

Aki autózik csak, az honnan tudja, hogy mit gondolnak a biciklisek? Miből gondolja, hogy minden autóst gyűlöl minden bringás? Már bocs, hogy belepofázok az okosabbak dolgába...

Johnny336 2008.06.09. 19:23:59

Nem pofázol bele, de ahogy nekem lejött a kommentekből az itt jelenlevők nem "kedvelik" őket. Vagy csak engem szidnak, mert azt hiszik, hogy Kamazzal mennék Critical Mass-ra ellentüntetni :)
Ez a furcsa, hogy simán ezt hiszik...

Perillustris 2008.06.09. 23:40:05

Hát, ha ez jött le, akkor a hiba a te készülékedben van.

Krisi 2008.06.10. 03:12:09

Emberek, látom szövegértési gondok merültek fel, nem is kicsit. Furmányos ez a magyar nyelv.

Gondoltam, ha belinkelek egy tudományos magyarázat, ami bizonyítja, hogy a biciklis nem szív be több szmogot, az elég, de nem. Én kérek elnézést.

Én meg utálom magamat, akikor autózok, nyilván. Amikor motorozok, akkor pláne, mert őket az autósok is és a biciklisek is utálják. Csak így tovább! Innentől kezdve bármit mondhatok, köcsög leszek, nem erőlködök tovább, kellett nekem autós fórumon kifejteni, hogy miért jobb biciklizni. Innen az én kurvaanyám :)

És nyilván adót sem fizetek, mert biciklis vagyok! És aki biciklizik, az kizárt dolog, hogy autót is vezessen, mert minden dolog vagy fekete vagy fehér. A világon két féle ember van: aki autózik és aki biciklizik. persze.

Az összes út pedig a benzin jövedéki adójából épült, nem ám adóból meg egyebekből :D
Ez is mindig előjön hasonló eszmecserékben, amikor már nincsenek ész érvek.

wood: a taknyodra bocsáss meg, de senki sem kiváncsi, gondolom mióta autóval jársz tavaszi virágillatot böfögsz :D Filmezd le egyszer a fikát egy biciklis, egy BKV-s és egy autós nap után, Nobel díj esélyes kutatás lenne.

BGY: én meg nyugodt tempóban biciklizek, miközben másodpercenként egy autót hagyok le a reggeli dugóban. Arra senki sem gondol, hogy az autóval félórás utat így 10 perc alatt teszem meg, innentől matek az egész, sok sikert a számoláshoz.

És az autókban nyilván külön levegő van, ami egy erdőből jön, nem az előtte fél méterre lévő másik autó kipufogójából, ádehogy. (gyengébbek kedvéért: azért, mert a klíma keringteti a levegőt, attól az még ugyanúgy szennyezett, és a szűrőnek becézett papír sem véd meg semmitől, max pszihésen, de a jelek szerint ez elég)
De amit nem akarok észrevenni, az nem létezik, alsó tagozatos koromban én is így gondolkodtam.

És ha ez megnyugtatja a dugóban ácsorgókat, akkor csak terjesszék, hogy 30 éves korára minden városi biciklis vastüdővel fog lélegezni, nosza, de ettől még nem lesz igaz.

És ez nem változtat a tényeken.

Persze, a mérések nyilván csalnak, csak az ilyen hülyék, mint én terjesztik, hogy tudományosan meg van cáfolva, ez valjában egy összeesküvés elmélet a gonosz autógyűlölő biciklisek részéről akiknek az az életcéljuk hogy minden autó sörösdobozként végezze. Ollé.

Bocs, hogy hosszú voltam.

Aki szerint meg egészségtelenebb naponta 10-20 km-t tekerni, mint autóban ücsörögni és többek közt a saját gázát szívni, azt csak sajnálni tudom. Boldogok a lelki szegények, vagy mi.

Kispista (törölt) 2008.06.10. 08:14:20

Az az igazság, hogy senki sem akart meggyőzni senkit, hogy autózni jó, inkább csak arról volt szó, hogy nem értjök, hogy a kerékpárosok miért ignorálják mindazt a tudást amit a kreszről tudnak, ha bringáraülnek.

TH 2008.06.10. 15:19:33

Én autós vagyok, és semmi bajom a biciklisekkel. Akkor hülye vagyok?
Van bajom konkrét esetben persze hülye biciklisekkel, de a nem feltűnő többség pont olyan normális, mint a motorosok nem feltűnő többsége...

TH 2008.06.10. 15:20:38

Ja, és engem nem érdekel, hogy másnak jó vagy rossz a kerekezés. Ha valaki szeretne a városban biciklizni, hát tegye! Én is átülök előbb-utóbb motorra, mert autóval kevéssé járható a város...

TH 2008.06.10. 15:24:10

Krisi 2008.06.10. 03:12:09
Becsülöm a kitartásodat, de nehéz dolgod van. A kisebbségeket mindig jó gyűlölni, és erre bármilyen érv felhasználható. majd ha több lesz a bicikli+motor, mint az autó, akkor majd nem fogják a bicikliseket utálni. Én addig is szurkolok Nektek, és sok kerékpársávot kívánok (de lehetőleg ne úgy, hogy kevesebb autós sáv marad...:) )...

Gontar 2008.06.10. 15:38:45

Krisi :)

Akkor ennek is nézz utánna tudományosan: Mikor az ember fizikai munkát végez (sport pl.) a tűdejében a hólyagocskák szó szerint kitágulnak. Ha ilyenkor szív be szennyezett levegőt (szmog, cigi) abból a szennyező anyagok sokkal nagyobb mértékben kerülnek be a véráramba, mint sima légzésnél.

Természetesen semmi bajom a bicajosokkal (jómagam is tekergetek néha), de nagyforgalmú belvárosban... szerintem csak maszkban érdemes. :) Vannak ráadásul olyan maszkok, amelyek nem csak "1 embernyi" levegőt tisztítanak meg. :D :D :D

Egyszer láttam egy drótszamaras kollégát: piros lámpa, előtte busz. Szerencsétlen pont az arcába kapta a buszból kiömlő, sűrű, fekete füstfelhőt... AZtán nekiállt verni a busz oldalát az öklével a sofőrfülkénél, és közben üvöltött, hogy "rohadt büdös"... Hát, azt mai napig nem értem mire volt jó az üvöltözés meg a bus ököllelpüfölése...

TH 2008.06.10. 16:40:53

Krisi,
viszont Gontarnak és a többieknek igaza van abban, hogy a biciklist durvábban éri a szennyezett levegő. Elolvastam a cikket, ott egy szóval sem cáfolják a szintén tudományos érveket. Szóval azért azt kár cáfolni, hogy biciklivel több szennyező anyagot szippantasz be, szerintem a maszk tényleg nem teljesen hülyeség...

Gontar 2008.06.10. 15:38:45
Az a biciklis nyilván nem volt teljesen ép agyilag...

wood 2008.06.10. 16:46:15

Krisi 2008.06.10. 03:12:09

az nem "takony", hanem fém-, aszfalt- és gumipor a könny szárazanyagtartalmával összeragasztva. nem sok köze van bakteriális fertőzések maradványához. ha továbbgondolod a tünetet rájöhetsz, hogy ugyanez van a bicajos tüdejében is.

gondolom, hogy nem vagy rá kiváncsi amúgy, de ha olyanokat írkálsz, hogy városban bicajozni egészségesebb, mint autózni, azzal kihívod magad ellen a sorsot. ;)

egy kicsit amúgy szkeptikus vagyok a "tudományos kutatásokkal" szemben mióta feltűnt, hogy akármekkora fasságot propagál valaki, bizton találhat hozzá legalább három "tudományos kutatást", ami alátámasztja, hármat, ami részben igazolja a felvetést és még legalább hármat, ami teljes mértékben elveti. (javaslom a brit tudósok blogot)

pláne nem bízom abban a "tudományos kutatásban", amit biciklisek felkérésére készítenek és azt bizonyítja, hogy egészégesebb szmogban kemény fizikai munkát végezni, mint nem. (ugye milyen vicces így leírva...?)

úgyhogy inkább leírom a saját tapasztalatomat, ami több év és sokezer kilométer alatt gyűlt. ha továbbra is más véleménnyel vagy a kérdéssel kapcsolatban (és a véleményedet továbbra is vitatkozással szeretnéd próbára tenni), kérlek ne személyeskedj, hanem az érveléssel vitatkozz. (emlékztetőül: ha autóban száz egységnyi szmog van egy liter belélegzett levegőben, nyeregben meg csak monnyuk' ötven, akkor is károsabb pont ötször; amennyiben biciklis haladáshoz legalább tízszer annyi luft kell, mint fotelban üléshez.)

TH 2008.06.10. 16:59:37

wood 2008.06.10. 16:46:15
Ebben igazad van, de azért a biciklisek akkor is jók a városnak. Több biciklis=kevesebb autó és kevesebb utas a bkv-n.

wood 2008.06.10. 17:08:02

TH 2008.06.10. 16:59:37

igen, ez így van. sőt, ahogy több biciklis lesz, a szmog is csökken.

minkét megállapítás tény, így nincsenek ellentmondásban. bennünk van meg a kényszer, hogy a mi igazunkkal - látszólag - nem kompatibilis igazságokat elvessük fals indoklással. de egyébként ez lényegtelen részletkérdés, a magam részéről csak azért rugózok rajta, mert túl sok időm van. :)

ettől függetlenül az a véleményem, hogy minnél többen ülnek bicajra, annál jobb mindenkinek.

Krisi 2008.06.10. 20:40:29

Igen, gondolhattam volna, hogy előjön a kitágult tüdő kezdetű dolog.

Ehez megint csak annyit fűznék, hogy álló autók mellett elhaladva lehet, hogy gyorsnak tűnök, esetleg úgy néz ki, mintha erőlködnék, de mindkettő relatív.

Mint már írtam, ha ugyanazt a szakaszt lényegesen rövidebb idő alatt teszem meg, akkor a tüdőm tágulhat kedvére, de még mindig jobban járok, ergo ha úgy nézzük, akkor adott idő alatt többet szívok be. De ebből az adott idő nem stimmel, mivel gyorsabb vagyok, szóval itt borul az elmélet.

Másik dolog, ami nem egyértelmű annak, aki nem biciklizik naponta: lapos terepen ( teszem azt Körűt, ha már így felhoztam példának, és én ott megyek, ezért ehez tudok érdemben hozzászólni, de máshol sincs nagy különbség) 25-30km/h-s sebesség eléréséhez illetve megtartásához nem kell kiköpnöm a tüdőmet, ez huszon évesen nem kirívó, ráadásul 60 kilónál nem vagyok több, szóval nem erőltetem meg magam.

Ez annyit tesz, hogy még ki sem fáradok, olyan nyugodtan lélegzek közben, mintha gyalogolnék, egy lehelletnyivel többet szívok be annál, mint autóban ülve 3 pedált, egy botot meg egy karikát kezelve :)

Abba még talán bele lehetne kötni, hogy a bicikli nem mindig gyorsabb az autónál, de ha a biciklis nem gyorsabb, az annyit tesz, hogy nincs dugó, ergo a levegő is jobb, nem tolja a busz a pofámba a füst.

Gontar: biciklis kolegám nem nevezhető az ész bajnokának, de ne általa itéld meg a biciklis társadalmat, de ha esetleg mégis, akkor ne csodálkozz, ha téged a biciklisek cserbanhagyó ittas vezetőnek ítélnek meg, mert láttak egyszer egy olyat :)

Beszíváshoz még annyit, hogy autóban két eset van: vagy megy a légkondi, vagy le van húzva az ablak, esetleg egyik sem.

1. esetben a levegőt ki lehet találni, hogy honnan szívja be az autó. Igen, pontosan, egyenesen az előtte fél méterre álló autó kipufogójából. Csak ezt a "szűrő" miatt nem érezni, plusz a fenyőfa is illatosít a visszapillantón, ezáltal nem érezni.

2. esetben ugyanúgy beküldi az IFA/ Euro -3.as Ikarus az ablakon a kormot, ami ráadásul benn is marad az utastérben.

3. esetben (ami elég ritka) pedig megfulladunk mindenképp, esőben ráadásul mindenképp kell valamelyik (klíma vagy ablakle), különben párás lesz az ablak.

"ha olyanokat írkálsz, hogy városban bicajozni egészségesebb, mint autózni, azzal kihívod magad ellen a sorsot. ;)"

Igen, az igazság sokszor fáj :)

A kemény fizikai munka meg relatív, mint már mondtam, ha valaki nem 200 kiló, és nem 60-nal megy, akkor nem megterhelő kerekezni a tök lapos belvárosban.
Hegyen nyilván fárasztóbb, de ott a levegő is jó.

Egyszóval nyilván van olyan eset, hogy adott szakaszon biciklizni csakis tüdő szempontjából lehet káros, ha mondjuk egy busz vagy egy ótvar dízel mögött megyek X kilóméteren át, és közben legnehezebb áttételen vagyok, de nem ez az átlagos.

Ráadásul sok bicikliút nem a forgalmas helyeken van (Vérmező, teszem azt), hanem zöldebb részen.

Szóval továbbra is nyugodtan állítom, hogy biciklizni egészségesebb, mint autózni.

(Amúgy az nem hangzik hülyén, hogy "autózni egészségesebb, mint biciklizni????")

Ráadásul ahoz semmit nem lehet szólni, hogy napi 1-3-5 óra aktív testmozgás (nem konditeremben szagolni a másik izzadságát, vagy skasspályán rohangálni) ne lenne hasznos egy átlag embernek.

Amúgy gondolom sejtettétek, de szerintem is minnél többen ülnek bicajra, annál jobb mindenkinek, sokan rá is írják gépükre vagy ruhájukra, hogy "egy autóval kevesebb".

Ezért nem bírok szó nélkül hagyni ilyen urban legendeket, melysk szerint biciklizni nem egészséges.

B.GY. 2008.06.10. 20:55:01

Krisi!A belvárosban biztosan úgy van,ahogy írod.De ahol én lakok (17.ker.Rákosborzasztó),innen mire betekersz a városba,meló után meg haza(kb.50km.),biztosan nem fogsz nyugodt tempóban lélegezni,főleg,ha nem egy irodában ülsz egész nap.És még hamarabb be is érek kocsival,mint biciklivel.Ha az Oktogonnál laknék,biztos én is biciklivel járnék a környéken.Hejj,de jó lenne a teherkocsi helyett bicikliznem egész nap,mondjuk sokáig tartana az építőanyagot elszállitani.Remélem nem dohányzol azért,tetézve a bajt:)Ja és letekerem az ablakot a kocsin,nincsen benne klíma.Ja meg asztmás is vagyok hála istennek.De nem attól,hogy kocsival járok,nem pedig kerékpárral.Hanem ráhúzodott az influenza+co hegesztettem akkor.Amikor meg tekerni van kedvem,lemegyek a Merzse-mocsárhoz,meg az erdőbe,na ott biztosan tágul a tüdőm.Nekem ez van közel.

Krisi 2008.06.10. 21:35:50

B.GY.: mint ahogy kifejtettem, én konkrétan a belvárosra gondoltam, de ahol nincs dugó, ott mások a dolgok, én a saját esetemet írtam le.

Az meg nagy kár, hogy nem tud mindenki biciklizni közlekedés céljából, én egyelőre igen, ki is használom amíg lehet :)

A dohányzás meg pont olyan, mint a szmog: Nem csak az szenved tőle, aki okozza - passzív dohányos és városi biciklis párhuzam, mily költői.

B.GY. 2008.06.10. 21:50:21

Krisi.Belvárosban még a gyalogos is gyorsabb,mint az autó.Fognak még sokan biciklizni,ha 500 Ft lesz a benzin.A belvárosba én sem megyek be a saját kocsimmal,inkább metrózom,de hát a meló az ugye meló.Akkor muszáj.

B.GY. 2008.06.10. 22:34:12

Na a sumaher a ferrarival!Rárakott egy motorháztetővédőt,azt övé a világ,de ez ellen nem véd.De ez már nem a témához kapcsolódik,vagy de?

Krisi 2008.06.10. 23:54:46

Max az "összes biciklis átmegy a piroson, de az autók soha" legendát erősíti :)
De még szerencse, hogy ilyet senki sem állított :)

TH 2008.06.11. 09:19:02

Krisi 2008.06.10. 23:54:46
Arról nem beszélve, hogy én mondjuk máshogy ítélem meg a biciklivel vagy gyalog piroson átmenőt, mint az ugyanígy közlekedő autóst...

Johnny336 2008.06.11. 10:09:05

A múlt hét pénteken (vagy csütörtök?) döntöttem el, hogy elpasszolom a kocsit, veszek egy robogót, a maradék pénzből pedig normális dzsekit és bukót hozzá. Aztán járok azzal dolgozni, meg a városban. Parkolóhely majdnem mindenhol akad, haladni tudsz, 15-20-al elcsorogsz akárhol kényelmesen. B jogsim elég hozzá.

BTW, index címlap. figyeldoda.

Krisi 2008.06.11. 11:44:12

Johnny: csak hogy megerősítsem döntésed, megjegyezném, hogy segédmotoros kerékpárra az éves kötelező biztosítás 5000 Forint :)
(és ez Unika, nem a legolcsóbb MÁV)

Indexes cikk meg jó, feltéve, ha a halál-bicikliutakra gondolsz, mert jelenleg valami szigetfesztiválos pletyka megy :)
index.hu/politika/belfold/budapest/halallista06/

Johnny336 2008.06.11. 12:39:45

Jaja, bringautas.

Egyébként sok kereszteződés autóval is halálos. Én pl. arra voltam kárhoztatva, hogy tanulóvezetőként, második rutin (!!!) alkalom, oktatóautóval a Mexikói útról balra nagyívbe kanyarodjak a Mogyoródira.

Ugye mondjátok, hogy a bringásokat nem is akarják észrevenni az autósok. No, a tanulóvezetőt sem... :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása