Azt hittem, a bunkóság már nem fokozódhat ennél tovább, de a minap sikerült megygőződnöm arról, van még tovább is.
Egy barátommal - akivel már igen rég találkoztam - elmentünk tekerni egyet, régebben is mindig egy kellemes bringázás közben esett jól a beszélgetés. Kihalt útszakaszra hajtottunk (Tatabányán, a pláza mögötti útszakasz), aránylag új építésű, kétsávos úttest, amit azonban nem igazán használnak ki, pár percenként elmegy egy autó avgy busz, de semmi több. Ezért aztán egymás mellett tekerve társalogtunk, miközben egy fekete Astra kombi hajtott el mellettünk. Azonban nem szokványos, dudálós-kiabálós módszerrel tudatta velünk nemtetszését, hanem nemes egyszerűséggel lemosta a hátsó ablakot, melyből persze mi is kaptunk, én speciel még az ízét is megtapasztalhattam az ablakmosólöttynek.
Kicsit felkaptam a vizet, utána mentem és szerencsére a pirosnál utolértem, kérdőre vontam miért cselekedett így, hiszen még a gázról sem kellett elvennie a lábát. Erre a blogon már oly sokszor emlegetett "ribanc a jobb első ülésről" típusú nő feleselt vissza igencsak flegma stílusban, vigyorogva monta, hogy koszos volt az ablak és épp most volt kedve a férjének lemosni, meg amúgyis útban voltunk nekik, tehát én ne dumáljak...aztán inkább hagytam az egészet, nem akartam erősebb szóváltásba keveredni.
Kérdem én hol vannak a határok? Mert rendben, nem szabályosan közlekedtünk, dudáljon, mondja meg, hogy balfaszok vagyunk...de hogy lespriccel az ablakmosóval, kissé abszurd ötletnek tartom. Mit lehet az ilyennel tenni?
Igyál egy kis ablakmosót!
2008.06.05. 09:49 :: SilentSound
Ádám egy barátjával biciklizett (volna) egy jót, de hamar elrontotta egy kedves autós a hangulatukat, amikor a kihalt úton neki pont akkor kellett szélvédőt mosni, amikor a kerékpárosok mellé ért.
205 komment
Címkék: közlekedés autó hülye kerékpár szélvédőmosás
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
potha 2008.06.05. 10:00:35
X 2008.06.05. 10:06:31
A helyedben nekem kedvem lett volna ezek után még... Biciklit úgysem éri utol soha...
Seth Gecko 2008.06.05. 10:07:07
Tekerjetek még 2 kilométert, és le a mellékútra. A bringázás nem csacsogós sport.
Szabolcs megye ugyanez, mamák 28-as bringán egymás mellett tekernek
Szerintem a meccs vége 1-1.
Seth Gecko 2008.06.05. 10:11:26
Még egyszer mondom, a sofőr ritka bunkó volt szerintem is.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.06.05. 10:16:24
esetleg a csajnak mondhattad volna hogy most van kedved hugyozni, és letámasztod a bringádat a kocsinak kicsit erőteljesebben, amig félreállsz. vagy elpöckölni a cigicsiket, és hupsz a rohadt szél nem befújta az astra ablakán. hogy mik vannak. esetleg csulázhatsz is, arról nem tehetsz hogy pont ott az autó, és bepottyan az ablakon.
mxplanet 2008.06.05. 10:17:00
legbosszantóbb hogy szarul van beállítva sok autósnak a spriccelője
Raketta 2008.06.05. 10:30:23
Szendwich 2008.06.05. 10:40:10
bajker 2008.06.05. 10:40:22
iga za is, hogy egyes autósok eleve "átpozicionálják" a jobbos szélvédőmosó fúvókát, de az már egy másik post témája lehetne :)
cowkie 2008.06.05. 10:43:56
dwdHU 2008.06.05. 10:44:02
nanemá 2008.06.05. 10:51:03
Becher 2008.06.05. 10:58:07
pimpmájrájd 2008.06.05. 11:03:20
Rocko- 2008.06.05. 11:11:28
Perillustris 2008.06.05. 11:13:03
Nem hirdetek gyoztest.
Desert 2008.06.05. 11:28:06
LOL, mintha az egész történet arról szólna, hogy UTOLÉRTE a jóval lassabb és me, mellesleg az út közepén kalimpáló bringásokat :)))
fonak 2008.06.05. 11:29:04
Visszapillantót lerúgni, ablakot U-lakattal bekúrni. :)
De ha már utolérted minimum a hátsó ablaktörlőt letörhetted volna:D
Bogoj 2008.06.05. 11:29:14
a biciklis a hibás, mert szabálytalanul közlekedett.
arra nem gondolunk, hogy ha a szemébe megy a folyadék, esetleg - minthogy az utcán nem nagyon tudja kimosni - akár meg is vakulhat?
ezek szerint a múltkori postban is az izomagyú jogosan verte meg a gyalogot, aki őt feltartva adta tudtára, hogy piroson ment át...
vagy minden csak attól függ, honnan nézzük?
ha egy autós megszivat egy biciklist, mert az szabálytalan, akkor az rendben van. ha a kopasz mercis szivat minket, mert mi szabálytalankodunk, akkor ő a rohadék, mert elég lett volna, ha dudál?
nem értem én ezt...
vajk 2008.06.05. 11:30:25
vajk
Gabor 2008.06.05. 11:30:55
Hat ilyenkor orulok hogy nem Mo-n lakok. Itt (mindegy hol), az autosok VIGYAZNAK a biciklisekre, sot a gyalogosokra is. Ha a zebranal allsz megallnak, meg a busz is megall es atenged. Eleg megdobbento. Ha 100-rol 20-ra kell lassitani, nem problema nekik, sot, ha meg kell allni, az sem.
exseven 2008.06.05. 11:31:12
avus · http://avus.blog.hu 2008.06.05. 11:35:58
wood 2008.06.05. 11:37:27
amúgy engem is spricceltek le már nemegyszer motorral és bicajjal is. én általában azzal nyugtatom magam, hogy vagy nem vett észre a sofőr, vagy nem látja át az összefüggést az ő karhuzogatása és az én vizesedésem között. jót tesz a lelki nyugalmamnak ez a fajta hozzáállás, és ki tudja: lehet, hogy tényleg ez a helyzet...
jancika 2008.06.05. 11:39:02
Köszi az ötletet!
Eddig nem tudtam mit csináljak a paraszt egymásmelletmenő kerékpárosokkal (nem dudálok, hátha alámesik)!
Egyébként meg hála istennek, hogy vannak emberek ilyen fontos problémákkal is!
akárki 2008.06.05. 11:41:29
avogadro00 2008.06.05. 11:42:57
bm613 · http://izland2009.blog.hu 2008.06.05. 11:45:41
Tojgli 2008.06.05. 11:46:24
Az, hogy a sofőr egy gennyláda volt ez egyáltalán nem kérdés!!!! (igen, ki lehetett volna szólni kultúráltan a kocsiból, hogy srácok pls egymás mögött bringázni, mert veszélyes vagy mivel nem volt forgalom, szó nélkül kerülni egyet nagy ívben (mert bringást nem éppen kerülünk, hanem nagyon)
De attól amit Te csináltál az amellett, hogy szabálytalan, de magadra nézve is veszélyes volt...
Ehhez hasonló eset amikor az öntudatos bringás az "abusbordo" lakatjával hadonászik amikor zebrán nem adok neki elsőbbséget... mert öntudat az van, szabályismeret az sokszor nincs...
A tolerancia nem arról szól, hogy mások hülyeségeit és szabálytalanságait kell elviselnünk, hanem arról, hogy a szabályos keretek között kell figyelemmel lenni a másikra.. Na ez nem nagyon megy itt nekünk magyarországon... a szabályok mindig csak a másikra vonatkoznak, az igazságérzet meg csak saját magunkra...
avus · http://avus.blog.hu 2008.06.05. 11:48:42
dzsafta mor 2008.06.05. 11:49:15
Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.06.05. 11:49:53
Volt egy idő, amikor pont az ilyenek miatt vizipisztollyal jártam...
saq 2008.06.05. 11:57:01
cat 2008.06.05. 11:57:30
amikor a parazsat arccal veszed le...
(amúgy hetente egyszer megtörténik ez a Villányi elején, az álló buszból a sofőr kipöccenti a csikket)
az a baj, hogy sok fáradtsággal jár megállni, visszamenni, és a még parázsló csikket visszadobni a szarjankó kocsijába.
--
c
avus · http://avus.blog.hu 2008.06.05. 11:59:53
_wood_ 2008.06.05. 12:03:13
avus · 2008.06.05. 11:48:42
"A magyar autós ezt 2 másodpercig nem lenne képes elviselni."
"Nálam van bekészítve egy Abus Bordo lakat."
úgy festitek le a helyzetet, mintha keresztülmenni a városon durvább lenne, mint az orosz front. én is ebben a városban közlekedem, és nekem az a tapasztalatom, hogy az emberek nagy része nemcsak udvarias, és szívesen segít másnak egy forgalmi szituáció megoldásában, hanem látok egyfajta folyamatosan javuló tendenciát, fejlődést.
természetesen vannak agyahagyott agresszív idióták, de nem hiszem, hogy máshol ne lennének. szerintem az "igazi magyar hozzáállás" ebben az esetben részben pont az itt hisztizők álláspontján érhető tetten. negatívan, kifejezetten gonosz módon itéltek meg egy adott esetben véletlen eseményt is, mintha folyamatosan mindenki direkt keresné a lehetőséget, hogy kibasszon veletek.
talán ezen a hozzáálláson is változtatni kellene, tanulni egy kis empátiát; nemcsak elvárni, hogy mindenki más a kismillió szabály összes betűjével egyeztesse össze a napjának minde percét. meg a másik, hogy látsz egy berohadt agyú bűnözőt a buszsávon menni/letolni valakit/nemmegálni pirosnál, és ebből levonod a következtetést, hogy mindenki köcsög, miért ne lehetnél te is?! aztán aki beszól azt szájba*szod a láncos lakattal!
nooormális vagy, édes fijam?!
saját szembe a gerenda, tudod...
Életnagyságú Felfójható medve 2008.06.05. 12:05:46
semmi véletlenség nincs ilyenkor sajnos.
taplóék voltak
Tojgli 2008.06.05. 12:05:50
(abba most nem kell belemenni, hogy az autós körül van vas, így neki jobban kell(ene) figyelnie és tolerálnia a mások hülyeségét)
Van pont ugyanannyi bunkó gyalogos és bringás és buszos és motoros is...
És mivel magyarországon vagyunk, így ezeknek az aránya sajnos társadalmilag magas...
Van bunkó "nyugaton" is, csak arányosan kevesebb mindegyikből...
HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2008.06.05. 12:07:12
Tojgli 2008.06.05. 12:07:18
EMPÁTIA
laposmacska 2008.06.05. 12:09:24
Ez gyalogos téma, de nemrég nagyonkulturált és nagylelkü voltam, elengedtem két gyalogost, pedig még nem is léptek a zebrára, sőt balról jöttek. Vagyis sétáltak. És mikor látták, hogy megállok, tovább SÉTÁLTAK. Nem tettem, de kedvem lett volna kikiabálni a kocsiból, hogy picit nagyobb sebességgel vonszolják már át a seggüket, ha már megtettem azt a szivességet, hogy még sehol sem voltak, és mégis megálltam. (Két fiatal srác volt, még bírták volna a tempót...)
Zsirparaszt/színesfémérdekelt megélhetési buckalak 2008.06.05. 12:10:56
Rocko- 2008.06.05. 12:14:39
feltaláló 2008.06.05. 12:15:23
de akkor ablak is kell... hmmm érdekes érdekes
BiG_ 2008.06.05. 12:16:11
Én egy vidéki úton mentem, jött egy jobbkanyar, a kanyarba beérve láttam, hogy nem kevesebb, mint 4(!) balfasz biciklis ment egymás mellett. Na, akkor kisebb szívinfarktus legyintett hátba.
Szerencsére szembe senki se jött, így némi radír, meg kormánymozdulat árán (szerencsére nem repültem el) kikerültem őket...
Anyázni se bírtam ijedtemben, nemhogy sprickolni...
Üdv!
ehhh 2008.06.05. 12:16:18
DEGEC 2008.06.05. 12:19:13
Ubul 2008.06.05. 12:20:12
Az se volna hülyeség, ha nekik is kellene jogosítványt szerezniük, amit ugyanúgy el lehene venni, ahogy az autósokét. Aki nem tudja betartani a közlekedés szabályait, az járjon bkv-val, vagy gyalog (az is egészséges elvileg, sőt ha futnia kell hogy ugyanannyi idő alatt odaérjen mint régebben bringával, az pláne).
Alakmosó kérdés: ha állat módra közlekednek, nevelni is úgy lehet őket mint az állatokat. Ez a lespriccelős dolog - igaz tiszta vízzel - macskáknál nagyon jól működik. Kerekes majmoknál is jó lehet.
ginioio 2008.06.05. 12:21:52
1.: kussolsz
2.: beleköpsz/hugyozol az autóba, és hagyod magad szarráveretni
3.: beleköpsz/hugyozol az autóba, és ha kiszáll pampogni, akkor te vered szarrá.
több nincs.
DEGEC 2008.06.05. 12:25:11
jo e????
amugy irigylem a M.o. on elo emberek gondjait...
lehet hogy hazakoltozom????????
2. ez egy autos blog... mit vart megertest???
irj a biciklis blogba e!
A hajtaspajtasos droidokat meg majdnem ugy utalom mint a zold buzukist..
Fsblack 2008.06.05. 12:26:37
DEGEC 2008.06.05. 12:27:36
vaze 2008.06.05. 12:33:49
vasló 2008.06.05. 12:37:19
De mi van, ha TÉNYLEG egy véletlenül akkor ablakmosózó autós tükrét zúzom le???
Jah, az egyre elterjedtebb légkondik finom permete is rendszeres arcmosást idéz elô, de legalább azt tudom, hogy nem rossz indulatból kapom.
Széles utat!
Secnir 2008.06.05. 12:39:42
ha meg eltörik, hát istenem...
wini 2008.06.05. 12:42:10
blackho 2008.06.05. 12:42:58
Muszáj kib*szni a másikkal, mert ezt látja a picsa és eltekintőbb, ha nem áll fel este.
_wood_ 2008.06.05. 12:45:18
hol edzzenek szerinted az országút helyett? összesen egy velodrom van mo.n, azt is be akarják zárni.
földúton nem lehet versenyre edzeni. amúgy nyilván nem véletlenül hétvégén találkozol velük.
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.06.05. 12:45:34
Tiltsák be a locsolást.
Nem kell egymás mellett bicajozni, és akkor nincs inzultus. Persze ez bunkóság volt, de legalább megjegyzed, ha pl. dudált volna, fel sem veszed.
Én az egymás mellett tekerő bicajosokra (meg a tilosban előttem átfutó gyalogosokra) a motort szoktam bőgetni. Dudálni tilos. Meg a gyerekek is felébrednek hátul. :)
Kötél
kicsi79 2008.06.05. 12:49:08
Autóval közlekedem, nagyjából a WC-re is azzal megyek. DE EKKORA TAHÓSÁGOT NEM CSINÁLNÉK!Akinek rosszul van beállítva, az 80%-ban nem véletlen. A buszmegállóban állókat szokták ezzel szívatni. (Az is marha jó poén! Pfff)
A KRESZ szerint, ha jól emlékszem, a gyalogosokat pocsolyából nagygázzal belehajtva lefröcskölni szabálytalanság, tehát csak a rendszámot kell megjegyezni, +1 tanú, és irány a Yard.
Az ilyen suttyó ellen viszont csak három lehetőséged van:
1. Balról kikerülve kinyújtott jobblábbal lerúgod a tükrét, megfordulsz, és marha gyorsan eltekersz ellenkező irányba.
2. Letöröd az ablakörlőjét, vége ugyanaz mint előbb.
3. Bedobsz 1 műanyag kézigránátot. (ehe-ehe)
Lófő (törölt) 2008.06.05. 12:49:42
1 perc múlva jön egy bringás,hogy mér precskeltem le?
(Húbazz,máskor felhúzom az ablakot:D)
min 2008.06.05. 12:50:36
wini 2008.06.05. 12:51:54
Akkor kell egy edző, aki megy mögöttük motorral avgy kocsival és jelzi a közeledő autósoknak, hogy veszély van. (Láttam már ilyet is, igaz, nem ezen a szakaszon még soha) Mert ez bizony veszély. Én inkább nem arra járok már egy ideje, mert nem érzem biztonságosnak az utat. Hangsúlyozom, nem az országúti edzés ellen van kifogásom, de ez így életveszélyes szerintem.
kicsi79 2008.06.05. 12:52:16
Csak annyira fölháborodtam, hogy először írtam, és most fogok olvasni... :-)))
elwood 2008.06.05. 12:52:19
Mindig elmennek melletem a pirosnál akkor is ha nincs dugó, de feltartanak tíz autót akinek vigyázva kell a zöldre váltás után visszaelőzze.
El kell menniük mellettem mert "annnyival gyorsabb a bringázás".
blackho 2008.06.05. 12:53:17
csati 2008.06.05. 12:57:42
Pontosan. Ezen blog kommentjeit olvasgatva mindig elgondolkozok, hogy vajon hogy közlekedhet az, aki bármilyen - sok esetben egyértelműen vélelmezett - kis szabálytalanságra felakasztással, orrbetöréssel, autó-visszapillantó töréssel, összekarcolással, savval leöntéssel, stb. reagál. Bár lehet, hogy ők a nyugodtak az utakon, mert ezzel vezetik le a sztreccst. Vagy csak a neten nagylegények, valós szituban sunnyognak.
Coccinella Septempunctata (törölt) 2008.06.05. 12:58:26
vannak még csodák. (vagy csak túl sok volt a presszó elé letámasztott bringa, és nem mertek dudálni.. :D)
csati 2008.06.05. 12:59:10
_wood_ 2008.06.05. 13:00:17
nem életveszélyes, ha vigyázol rájuk. a mögöttük haladó motor, vagy autó pedig ugyanolyan sebességgel menne, mint ők, és nappal láthatóbb sem lenne, mint a kanáriszínű versenybiciklisek.
no offense egyébként. értem a problémádat, csak szerintem anniyra nem veszélyes. amelyik versenybringás nem megy ötvennel-hatvannal legalább, az részeg, vagy eleve halott...
DEGEC 2008.06.05. 13:00:54
vazz, jartal mas isaszeg fele?
annyi belathatatlan kanyar van ott mint egen a csillag...
mennyenek egyenes uton ...
_Lajoska_ 2008.06.05. 13:01:59
Ennyi erővel ha elkezd esni az eső mindenki szálljon le a bringáról azonnal, mert balesetveszélyes, belemehet a szemébe:)
A faszom tele van a Margit hídon, meg a Váci úti felüljárón tekerőkkel, 1 ember feltart 100 autóst meg 3 buszt csakazért mert lassabban tudna haladni a járdán.
És akkor a körútról még nem is beszéltem.
A én is szoktam spriccolni, főleg akkor amikor mellém rollerezik a tahó a kereszteződésnél,hogy ő első legyen az elindulásnál.Az hagyján hogy én alig jutok át a kereszteződésen mert bénázik, de mögöttem a busz várhat még egy lámpát.
mgraf 2008.06.05. 13:03:13
egyaltalan nem ertem miert kellene lefrocskolni valaki csak azert mert utban van, - meg azt sem hogy minek ledudalni - es persze azt sem hogy miert nem lehet lehuzodni ha jon az auto..
de a csucs ez a gyoker vendetta felfogas, hogy ha valaki egy picit is hatraltat az uton akkor onnantol nincs kegyelem.. minden hasonlo okos embernek ajanlom delafrikat ott probaljon meg kemenykedni :)
labi 2008.06.05. 13:05:56
"Éppen szabálytalanul közlekedtem, amikor egy másik bunkó..."
wini 2008.06.05. 13:08:39
Pontosan úgy van, ahogy Degec mondja. Egy egyenes országúton kilométerekről meglátom, hogy előttem mennek. Isaszeg felé kanyarog az út, lejtő-emelkedő és az út két szélén erős növényzet. Néha 10 métert nem látsz előre. Ha tudnám, hogy van egy figyelmeztető kocsi mögöttük, akkor továbbra is arra járnék.
Azt nem értem, hogy mire írod, hogy az utó is uygan olyan sebességgel menne, mint ők. Ez világos. Újra mondom, nem az a bajom, hogy lasstanom kell, vagy kikerülni őket. Az a bajom, hogy nem lehet őket előre látni. És ha véletlenül későn kapcsolsz, akkor kapásból 10 csapsz el egyszerre.
_Lajoska_ 2008.06.05. 13:08:56
De az hogy valahol külföldön élsz , és onnan szörnyülködsz hogy milyen szar, balkáni, ez az ország szerintem elég furcsa:)
_wood_ 2008.06.05. 13:10:28
vazz, jartal mas isaszeg fele?
jártam vazz.
bicajjal is ;)
_wood_ 2008.06.05. 13:13:31
jó, oké, ezen nem veszünk össze.
ha nem arra mész, az is tökéletes megoldás.
de megjegyzem, annak ellenére, hogy írod: minden hétvégén ott edzenek, nincs tele a sajtó az isaszegi halálos kimenetelű tömeges biciklisgázolásokkal...
csati 2008.06.05. 13:15:45
De nem akarok sztereotípiákat gyártani: minden közlekedő csoportban vannak ilyen tipikusan bosszantó dolgok.
wini 2008.06.05. 13:17:21
És ennek én szívből örülök. Komolyan mondom.
Perillustris 2008.06.05. 13:25:46
Koszonom, hogy leirtad, amit gondolok.
"folyton megy a sírás, hogy nincs bicikliút. a bajcsyn és az andrássyn van, de a futármajmok mindig az autósok sávjában tekernek."
Az elobbi nem kicsit, cserebe az utolso pedig nagyon szar. Persze csak ha te is arra az Andrassy utra gondolsz, ami mellett az a kerekparut megy, amire az autok utasai kinyitjak az ajtot, amit tobbszor megszakit buszmegallo, amit kontener tarolasra, s mily meglepo, autok parkolasara hasznalnak.
nyúl 2008.06.05. 13:27:14
mosolyszünet 2008.06.05. 13:30:56
Mivel itt párbeszéd is volt, nem kétség, hogy szándékos, így a tényállás tisztázása után tükörletörés, antennaeltulajdonítás, elkerekezés.
Én is mostam már arcon bringást véletlenül, de nálam az az alapeset, hogy
- belenézek a tükörbe sávváltás/ablakmosás stb előtt
- ha látom, hogy jön, akkor autó orra félrehúz, hadd férjen el
- előzéskor, ha szabad a szomszéd sáv, akkor kikerülés helyett inkább sávváltás, hadd férjen el, ne szarja tele a gatyáját
én vagyok-e idióta?
Perillustris 2008.06.05. 13:34:50
És akkor a körútról még nem is beszéltem."
Ez ugyanaz a Nagykorut, amit en ismerek? Tudod, amelyik szelso savjaban, a Margit hidtol a Petofi-hidig autok parkolnak mindket oldalon? Pedig az uton parkolni luxus.
Latod? A celunk kozos: kep.tar.hu/perillustris/50304113/29373465#2
Klesk 2008.06.05. 13:35:26
blackho 2008.06.05. 13:37:21
Te mit csinálsz a körúton külső sávban vészvillogó kopasz srácokkal? Jól sejtem, hogy ők annyira azért mégse tartanak fel, vagy őket is lespriccolod?
mosolyszünet 2008.06.05. 13:45:13
ott a pont ;)
_Lajoska_ 2008.06.05. 13:49:03
De,asszem, más irdatlan parasztsága nem mentesít a saját parasztság alol:)
pl ha előtted belepisál egy ember a Margit hídról részegen a Dunába, akkor ha ugyanazt teszed, akkor max mindketten parasztok lesztek, de nem lesz elfogadott viselkedési szokás.
DEGEC 2008.06.05. 13:51:03
na majd legkozelebb jol lespriccolak:-P
DEGEC 2008.06.05. 13:52:27
ki kell nyitni, az ajtot a pirosnal, es mikor felallt a biciklis, megmondani hogy bocs de csak hamust uritettem, es kerni hogy fizesse ki a karodat..
cat 2008.06.05. 13:53:46
feltart 100 autóst meg 3 buszt...
aha, aztán ha megelőzöd, akkor meg feltart a 100 autós, meg az előző 3 busz. tényleg fel kéne gyújtani mindegyiket.
aki autóval dugóban araszol sikeres ember sose volt/lesz.
--
c
_Lajoska_ 2008.06.05. 14:05:07
Az ilyen bölcsész hozzáállás miatt nem lesz soha béke:)
tudod, egy kereszteződésben eléggé megfogja a forgalmat a lámpa is, nem szükséges, hogy egy bringás besegítsen neki.
és tudod, ha majd betöltöd a 18-at és elteleik még pár év, te is ott fogsz csücsülni a dugóban, elég szarul néz ki egy öltöny/kosztum, összegyűrve a bringán,vagy elég hülyén jön ki ha a felek egy megbeszélésről kizárólak a te testszagod emlékét képesek felidézni.
Tudod, bringázz amíg megteheted, bringázz mert jól esik, bringázz mert praktikus, de ne az én káromra, és ne a buszon ülők kárára tedd.
Tojgli 2008.06.05. 14:05:26
nanemá 2008.06.05. 14:05:58
blackho 2008.06.05. 14:21:48
_wood_ 2008.06.05. 14:22:55
minerel 2008.06.05. 14:53:12
ádám, a postíró 2008.06.05. 15:07:57
Akiknek nem tetszik, hogy egymás mellett mentünk, azoknak még egyszer mondom, széles, kétsávos, kihalt úttest, a sofőrnek a gázról sem kellett levennie a lábát, ahogy azt írtam is. Beismerem, nem volt szabályos, ahogy közlekedtem.
Engem nem az bosszant, hogy az autós tudatta a nemtetszését, hanem ahogyan ezt tette. Mellesleg szerencsére a szemembe nem ment, viszont az íze kifejezetten kellemetlen volt. :)
laci a pilóta 2008.06.05. 15:14:19
Mellesleg kerékpárral az úton közlekedni szabályos, úgyhogy jobb ha nem pattogsz.
Ras · http://futo.blog.hu 2008.06.05. 15:20:12
A tekerj a járdán/kerékpűárutón véleményekre meg: majd ha magyarországon lesz összefüggő kerékpárút hálózat ami alkalmas lesz a KRESZ-ben megengedett 40km/h-s közlekedésre akkor lehet rinyálni az autósoknak, addig jobb lenne megtanulni figyelni és tolerálni.
Valamint engem baromira nem fog érdekelni amikor leszorít valaki az árokba hogy hány másik bringás száguldozik át a piroson, repülni fog a kulacs. Egész évben nem kell még csak közelébe sem mennem lámpának ha bringázni akarok, úgyhogy nem hat meg az ilyesfajta frusztráció, és remélem a bírót sem fogja a feljelentés után a tárgyaláson.
minerel 2008.06.05. 15:21:04
"-Mindig tartsunk legalább 1 méter oldaltávolságot a járdaszegélyt ıll, hogy legyen helyünk az
úthibák, csatornafedelek kikerülésére!
-Többsávos úton, ha keskeny a sáv, tarsunk középre és foglaljuk el a sávot! Ezzel
elkerülhetjük, hogy a sávon belül próbáljanak megelőzni a mögöttünk jövő autók. Majd
sávot váltanak, ha előzni akarnak!
-Piros lámpánál az szélső sáv közepére álljunk be, ha egyenesen akarunk haladni. Így
elkerülhetjük, hogy a jobbra kanyarodó autók megelőzzenek és bevágjanak elénk.
-Járdán tilos kerékpározni! Kivétel ez alól a 12. évnél fiatalabb gyerek, mivel ı főútvonalon még nem kerékpározhat, így a párhuzamos járdán haladhat, legfeljebb 10 km/h sebességgel."
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.06.05. 15:25:49
Ez hol van így leírva a kreszben? :)
minerel 2008.06.05. 15:27:51
minerel 2008.06.05. 15:29:14
plasma.szfki.kfki.hu/~csillag/kerekpar_kresz/Kerekpar_KRESZ.pdf
jani 2008.06.05. 15:45:56
cat 2008.06.05. 16:34:20
jól menő cégem van, a legolcsóbb bringám is többet ér, mint a szuzukid.
bölcsész sohasem voltam.
dugóban sohasem ültem.
talán ezért (is) van jól menő cégem?
--
c
agasgsad 2008.06.05. 17:58:48
B.GY. 2008.06.05. 20:29:00
Perillustris 2008.06.05. 21:19:06
Szerencse, hogy csak a szad nagy. Ha felkel a bicajos azert, ha nem, azert b@szol ra egy ilyen helyzetben.
Egyebkent egeszseges lenne, ha a `beluska` fele gyenge provokacioknak nem ulne fel senki, s nem reagalna ra, Akkor elszomorodik, felallitja elmeletet, hogy azert ignoraljak, mert igaza van, s elmegy masik blogra homokozni.
Perillustris 2008.06.05. 21:20:56
Remelem nem kell sok magyarazat: a jardan max. 10-zel, az uton pedig max. 40-nel mehetsz. Van meg kerdesed?
Attol pedig nem lesz a KOZut AUTOut, hogy sok auto hasznalja.
agasgsad 2008.06.05. 22:32:30
Krisi 2008.06.06. 00:02:55
Sergei 2008.06.06. 00:08:24
Már csak azt hiányoltam a kommentekből hogy irjuk ki a rendszámát az autónak és találjuk meg aztán jöhet a kőkemény büntetés. Hát persze.
Én nem utálom a bringásokat, motorosokat, figyelek is rájuk amennyire lehet. Azt kivánom a post irójának hogy ez legyen az életében a legnagyobb problémája!
Krisi 2008.06.06. 00:18:52
"a biciklisek a körúton feltartják és lassítják az autósokat"
Amikor én járok arrafele biciklivel (majdnem minden hétköznap reggel) akkor engem tartanak fel az autók, akik gyökkettővel araszolnak a dugóban.
Az eset meg tipikus Magyarország, ilyet még Romániában sem csinálnak.
Ja, és gyengébbek illetve primitívek kedvéért: a post nem arról szólt, hogy ki szabálytalan, hanem hogy ki bunkó.
aqweren 2008.06.06. 00:26:44
Az ideális az lenne, ha minden úttal párhuzamosan lenne bicikliút. Akkor meg lehetne akár szabály is hogy ne biciklizhessen senki ott, ahol autók közlekednek.
Komolyan mondom frászt szoktam szegényektől kapni. Amelyik tudja hogy mit csinál, az még hagyján (bár főúton ők is veszélyben vannak szerintem), hanem a sok tökkelütött...most hogy itt a nyár egyre többet látok belőlük. Forgalommal szemben teker, keresztbe átvág az úton, leszáll a kereszteződésben beszélgetni...egymás mellett tekernek ketten-hárman. :P (A gyerekekről meg ne is beszéljünk; a legkiszámíthatatlanabb résztvevői a közlekedésnek)
Egyébként valóban fel tudja tartani a sor elejére csorgó-piroson átmenő biciklis a forgalmat. Aki nem hiszi, menjen Pestre a tizesen, és tapasztalja meg maga is az ürömi lámpánál. Persze van aki simán elmegy mellettük kis oldaltávolsággal (ha jól rémlik ajtónyitásnyi helyet kell hagyni), de a többség azért nem paraszt. Szóval 20-30-cal kell csorogni, amikor a lámpa után simán lehetne haladni, mert
a) a bunkó tapló autósok nagy része megvárja amíg szemből elfogynak, és nem taszítja le a biciklist az árokba
b) biciklivel jobban lehet haladni, és feltétlenül mindig ki kell használni minden előnyt, akkor is, ha az már mások kárára van.
Ettől nekem is fel szokott jönni a fejem vize, pedig nálam türelmesebb ember kevés van...
_Lajoska_ 2008.06.06. 08:45:12
:)
Az érvelésed olyan mértékben lenyűgöző, hogy nem is tudnék most jelen pillanatban érdemben reagálni rá:)
Gondololom, ez a gondolkodásmód az anyatejjel érkezik, mert a 4 éves kisfiam is így tárgyal a homokozóban:)
"- Az én dömperem sokkal klasszabb mint a tied, mert 2 vödörrel több homok megy bele
-nem a te dömpered nem jó, mert nekem jobb van, a tied rossz kínai, és egyébbként is én okosabb vagyok mint te, az apukám meg jól beveri az orrod....
minerel 2008.06.06. 08:56:50
Kispista (törölt) 2008.06.06. 09:15:01
Lehet hogy MÁSHOL a kerékpárososok is betartják a kreszt.
Lehet hogy csak itt divat 2 álló kocsisor körött szlalomozni,úgy hogy az én motorházamon támaszkodva próbál előrejutni.
Gondolom ez a tipizálás, 5x halálra ijeszt egy futár én meg már azokra is gyanakodva nézek akik amúgy normálisan közlekednének.
Mondjuk mióta élek nem láttam zebrán bringát áttoló kerékpárost:)
wood 2008.06.06. 09:47:51
miután reggel átjutsz az ürömi lámpán mehetsz kb nyolcszáz métert normális sebességgel, aztán ott a vasúti átkelő, meg egy újabb lámpa a gyalogátkelőhelynél; ott újra várni kell. a többi autós valószínűleg (köztük én is, mivel minden reggel arra járok) azért nem előzi meg a biciklist, mert tudja hogy az úgyis újra beéri párszáz méter múlva. ebből az is következik persze, hogy teljesen felesleges azon a szakaszon hatvanra gyorsítani.
Johnny336 2008.06.06. 10:21:17
Ha a kocsikámmal nem tudok haladni az úttesten a kamionoktól, akkor én is közlekedjek a járdán/bicikliúton?
minerel 2008.06.06. 10:30:15
Hellisfitar 2008.06.06. 10:40:23
Johnny336 2008.06.06. 10:48:37
Ha egyenlő bánásmódot várnak el a bringások, akkor ők is ugyanúgy álljanak a szabályokhoz, ahogy az autósoknak kellene (ez alatt azt értem, hogyha szabálytalan, akkor a rendőr félreinti, megdorgálja, átnyújtja a csekket, akármi - az autósokat jó esetben megbüntetik, de legalább figyelmeztetik). Ne csak jogot kapjanak, kötelezettséget is.
wood 2008.06.06. 10:52:03
ne haragudj, de nem igazán látom át, hogy hogyan cseszik ki veled konkrétan az az ember, aki a villamossínen bicajozik. elmagyaráznád...?
Johnny336 2008.06.06. 11:08:33
wood 2008.06.06. 11:18:33
a biciklist viszont nehéz lenne tolakodással vádolni, hiszen az autó mellé áll be, nem növeli a sort, mivel gyorsabban halad annál.
hozzátenném, hogy a biciklisek nem egyenlő bánásmódot akarnak, hanem kitüntetett figyelmet, és kiemel szabályokat a kreszben, amelyek előnyt biztosítanak a biciklivel közlekedőknek. (mint például az arra alkalmas sínen való tekerés)
joggal akarnak ilyesmit, hiszen a biciklis közlekedés nemcsak kevesebb kárt okoz a környezetnek és minimális erőforrást használ föl, hanem neked, autósnak is könnyebb lesz egy fokkal a túlzsúfolt vároban közlekedni, amit egy ember a bicajt választja az autó helyett.
...mondom mindzet autósként.
avus · http://avus.blog.hu 2008.06.06. 11:19:49
És igen, én előszeretettel megyek be egyirányú utcákba szemben a - sokszor nem is létező - forgalommal, és néha villamossínt is használok. Csaképpen, ha jön szemben egy autó, pillanat alatt félreállok a parkoló autók mellé, szélsőséges esetben a hónom alá kapom a 10 kilós járgányt és átemelem akármekkora padkán, vagy korláton. Amikor autóban ülök, mert viszonylag ritkán azt is szoktam, szépen várok a seggemen a pirosnál, nem megyek villamossínre, és egyirányú utcába se. Ugyanis ami megy egy 10 kilós nulla méretű biciklivel, az nem működik egy másfél tonnás vasdarabbal.
Röhelyes, ahogy sokan azon problémáznak, hogy a biciklis milyen veszélyes a gyalogosokra, meg önmagára. A baj csak az, hogy én pont autós gázolásokról tudok, az utóbbi időben pl mindjárt kettőről. Meg a két emlékezetes biciklisgázolás is, ami az elmúlt hónapokban Bp-n volt, érdekes módon azok is bicikliúton szabályosan közlekedő bringással történtek. De erőlködjetek csak, biztos a bringások kaszálják a gyalogosokat.
Amikor meg olyat olvasok, hogy a bringás miért nem használja az Andrássyn lévő "kerékpársávot", az már az idiotizmus legcsúcsa.
avus · http://avus.blog.hu 2008.06.06. 11:22:27
Kispista (törölt) 2008.06.06. 11:46:47
Bár ez az elképzelés nem aratott nagy sikert a bringások köreiben:)mert nekik mindig mindent szabad, mindig minden jár, csak úgy, mindenki a vezetés minden pillanatában velük legyen elfoglalva, hátha jobbról eléjükvágnak.Mert ők gyengék, elesettek, és könnyen sérülnek.
Az a baj, hogy ez a mentalitás csak még bravúrosabb kaszkadőrbemutatókra sarkalja őket, ami mégnagyobb gyűlöletet szül. Ha az autósok azt látnák, hogy ők is igyekeznek szabálykövetően közlekedni, lehet ők is máshogy állnának a dologhoz.
Johnny336 2008.06.06. 11:56:24
Aki pedig idióta, az felőlem görkorin is lehet idióta, de inkább a Holdon közlekedjen, ahol nincs forgalom. Nem a normál hozzáállású bringásokkal van a gond, ahogy a bringásnak sem a normál hozzáállású autósokkal.
avus · http://avus.blog.hu 2008.06.06. 11:59:00
sq 2008.06.06. 12:02:48
egy barátomat ugyanígy lespriccelték (csak az elsővel) egyszer, ő a lámpánál meg bespriccelt a kulacsával a muksó arcába, és csak annyit mondott: jajj, bocs, nem vettelek észre.
én rengeteget tekertem régen, mindig szabályosan: piroson egyszer sem mentem át, sőt még a lámpánál sem furakodtam sokat előre. mégis meg sem tudnám számolni, hányszor akartak akarva-akaratlanul megölni, hányszor kellett rávágnom az autó tetejére, hogy észrevegyenek. az a baj, hogy primitív az autósok nagyon nagy százaléka (érdekes, én autóval is tudok szabályos és előzékeny lenni), mivel már bárki kaphat jogsit ha van elég pénze. a bicikliseket nem védem, védje meg mindenki magát, de az önbíráskodás az autós részéről egy gyengébbel szemben nem megoldás. főleg ilyen tirpák módon. a jobb egyről picsogó ribancokról meg sokat lehetne beszélni (bár volt olyan is aki csak kiszólt, hogy "ú de jó segged van").
(egyébként volt olyan haver, akivel azért nem szerettem sosem együtt tekerni, mert mániája volt, hogy egymás mellett menjünk, én meg ezt ki nem állhattam)
sq 2008.06.06. 12:04:22
Johnny336 2008.06.06. 12:06:44
Nem hallasz a rákkutatás jelenlegi helyzetéről, azonban tudod mekkorát szarik győzike nagyobbik lánya szoba közepére. Mert azt mutatják.
Nem manipuláció, de azt adják amire harapnak az emberek
A baromarcú elgázolta szegény csecsemőt meg nagymamát, most mindenhol ezeket az eseteket hangoztatják, ugyanis a közvélemény felháborodott. Mehet ilyenkor a Fókuszba az emelt díjas SMS, hogy "Ön egyetért azzal, hogy mindkét lábát vágják le tőből annak a baromnak, aki megöl két embert, mert siet, és utána még azt is mondja, hogy ő nem érzi magát felelősnek?" A habzó szájú nép meg küldi az SMS-t, hogy "vesszen az ember". (Teljesen jogos felháborodás egyébként.) Itt konkrétan a média szerepéről beszélek. Bemutatják a véres szájú autóst, aki átgázolt három bringáson.
De azt nem mutatják, hogy a bringás nagy sebességgel fellökte a gyerekét karján hordó anyukát...pedig biztos számtalan ilyen is történik.
Sérülékenyebbek a bringások, de ne tegyünk úgy, mintha kizárólag a csúnya, gonosz rossz autósok tehetnének mindenről, a bringások pedig a mártírok. Ha X csoport képes arra, hogy elismerje Y csoport értékeit, érdemeit, akkor érdemes lenne Y csoportnak is hasonlóképpen tennie, nem pedig folytatni a boszorkányüldözést...
Sok autós odafigyel a bringásokra, sok autós szarik rájuk.
Sok bringás kultúráltan közlekedik együtt az autófolyammal, sok bringás pedig teker mint a dúvad, nem néz semerre, csak rohan, ugrat, kacsázik mindenhol.
Mindkettő veszélyes, elítélendő, és vesszen az ilyen!
Kispista (törölt) 2008.06.06. 12:08:04
És ott nincsenek olyan balkáni megoldások, mint nálunk a körúton a villamosmegálló szélesítése , úgy hogy a maradék sávok alkalmatlanokká váltak a párhuzamos közlekedésre.
És ismétlem, a szabályok MINDKÉT oldalról történő betartása is lendíthetne a dolgon.
wood 2008.06.06. 12:14:01
valóban lehetne mindenre törvényt, szabályt alkotni, de ilyen szemléletmóddal nincs messze az az idő sem, amikor a gyerekek az általános iskolai oktatás nagy részében a többmillió szabályt magolják, amelyek az élet minden területét szabályozzák. szükség is lenne erre az oktatásra egy ilyen viágban, hiszen enélkül nem léphetnének ki úgy az utcára, hogy tudtukon kívül ne szegjenek meg valami szabályt, amirő még nem is hallottak. :)
...vagy megoldhatjuk a problémát az egyén szintjén azzal, hogy jobban odafigyelünk egymásra, türelmesebbek, toleránsabbak vagyunk, ha a másik hibázik, vagy éppen direkt csinál valami fasságot; segítjük a másikat a közlekedésben akkor is, ha valahol idegesít, hogy ő rég otthon lesz, mikor te még mindig a tűző napon fogsz állni a dugóban. ha én meg tudom tenni, akkor valószínűleg te is.
szerintem így is épp elég szabály van, amelynek ráadásul egy jó része köszönőviszonyban sincs a mindennapi valósággal (nem csak a kreszre gondolok). másrészt legyünk őszinték: ha ma magyarországon rendszámot raknának a biciklikre, az csak azért lenne, hogy a rendszám kiadásának ürügyén lehúzzák a bicajost egy huszasra, aztán még talán évente egy tizesre valamiféle egyszerűsített műszaki vizsga keretében. azon sem lepődnék meg egyáltalán, ha zöldkártára is köteleznék őket, amekkora bőr van az arcukon.
Johnny336 2008.06.06. 11:56:24
én komolyan használtam a bringát közlekedésre pesten évekig. de bukósapkát, vagy védőfelszerelést sosem használnék. szövetnadrág-ing kombó az igazi ingázó biciklis egyenruhája :)
proteam 2008.06.06. 12:24:22
Mi a rákért zavar, ha kihalt KÉTSÁVOS!!! úton
két biciklis elfoglal 1 métert a jobb oldalon egymás mellett?
Faszér' nem bírod kb. 2 fokkal arréb fordítani a kormányt és nyugodtan megelőzni, mintha egy lovaskocsit előznél (ami szélesebb is)?
Nekem meg sem fordulna a fejemben, hogy feleslegesen ezért csesztessem a kerékpárosokat (amíg nem zavar vagy veszélyt nem kelt).
Itt meg a sok ökör... na jó, made in Hungary.
avus · http://avus.blog.hu 2008.06.06. 12:25:58
_lajoska_: nem a sávból leválasztott? :D Üdvözlet Koppenhágából: criticalmass.hu/node/4815#mutasd-a-kepeket . Főleg az első képet javasolnám figyelmedbe :D.
avus · http://avus.blog.hu 2008.06.06. 12:34:49
Nem a autóssávból van leválasztva mi? :D Kiváncsi lennék mi lenne ezen a blogon ha a körúton a parkoló autók sávját megszüntetnék, és mindkét irányban 1-1 bringasáv lenne rajta.
wood 2008.06.06. 12:42:28
...több biciklis
avus · http://avus.blog.hu 2008.06.06. 12:43:30
Kispista (törölt) 2008.06.06. 12:58:40
www.thehumanmarvels.com/uploaded_images/Lentini-779200.gif
Ez egy 3 lábú ember, attól hogy van ilyen még nem lesz általános.
amit küldtél szép, gondolom a munkahelyen van zuhanyzó,meg p+r a város szélén, meg normális tömegközlekedés, a megoldást mindenki tudja, megsem történik semmi.
És ez nem is kapcsolódik szorosan a szabályokat semmibevevő autóm motorháztetején támaszkodó paraszt bringás képhez, aki ha tehetné felgyujtaná az összes autót, mert azok akadályozzák a közlekedésben.
A lovaskocsira reagálva, a lovaskocsi soha nem fog jobbról úgy elémvágni mint egy biciglis:)őket nem utálja senki, mert lassúak, de normálisan közlekednek.
avus · http://avus.blog.hu 2008.06.06. 13:08:13
Johnny336 2008.06.06. 13:22:49
Fellökésbe (rosszul esés miatt) is halhat meg ember. Illetve gázolást is megúszhat valaki karcolás nélkül.
Valóban nem szolgálhatok olyan hírrel, hogy a vérszomjas kerékpáros fellökte a kismamát, majd átkerekezett a fekvő csöppségen. Remélem azért, mert nem történik ilyen. De be kell látnod, hogy azért mert az index-en nincs kiírva, attól még létező dolog. Olyan, mint a cigánybűnözés (nem politizálási szándékkal hozom fel, csak magát a létező tényt illetve annak hírekben történő tagadását, meg nem mutatását ábrázolandó).
Egyébként ahogy elnézem a kommentjeidet nem igazán vagy kompromisszum képes az autósokkal szemben.
Nem tudjátok azt elfogadni, hogy nem minden autós akar titeket szánt szándékkal árokba szorítani. Sőt, sok autós figyel is rátok.
Engem is szorított már le kamion, illetve vágott be elém, annak ellenére hogy sebességben minimum 50kmh minuszban volt hozzám képest (Érzésre kb. olyan lehet, mint bringa vs. autó). Mégsem mondom azt, hogy ticcsák be a kamionokat, mert azok az életemre törnek... Mert nem minden kamionos ilyen!
Ugyanígy nem minden autós szarik a bringásokra, sőt segíti is őket, ha már az autós a dugóban szopja a kukit, legalább a kétkerekű haladhasson... (tudom, ez sem szerepel a hírekben, tehát csak "biztos történik ilyen is" alapon mondom, a te általad állított tényekkel ellentétben - igazad van).
Én is amellett vagyok, hogy a buzi négyes metró helyett csináljanak bringautakat. Betontömbökkel leválasztva az úttestből, tehát nem járdán mentek, viszont a "záróvonal nem betonfal"-elvet sem tudják kihasználni az "élelmesebb" autósok...
Az emberek rájönnek majd, hogy kevesebb sáv lett az autóknak, több a cangának, inkább bringára pattan mindenki, és eltekernek a lenyugvó nap fényében a bicikliúton.
Azt is tegyük hozzá, hogy sok helyen van bicikliút, mégsem használják. Állítólag azért, mert olyan szar. Megeshet, ennek ellenére mégsem hajtok autóval a járdán, mert kátyus az út...
Kispista (törölt) 2008.06.06. 13:25:44
Ha nem akarod érteni,nem fogod.
Krisi 2008.06.06. 13:47:52
Nem mindig kötelező ám használni a gyalogos-kerékpárutat (ez az, amikor a járdára húznak egy sárga csíkot, "nesztek bazzeg biciklisek" alapon)
Aki meg azon idegeskedik, hogy egy biciklis elhúz mellette a dugóban, az sikeres ember nem lehet.
Aki szerint meg ugyanaz biciklivel úton menni mint autóval a járdán az primitív mint a kurvaélet.
minerel 2008.06.06. 13:51:23
"Azt is tegyük hozzá, hogy sok helyen van bicikliút, mégsem használják. Állítólag azért, mert olyan szar. Megeshet, ennek ellenére mégsem hajtok autóval a járdán, mert kátyus az út..."
Míg a kocsival kerülgeted a kátyút addig egy országúti profi géppel nem terepezhetek a teljes szélességében szar úton ahol pl. egy korábbi autós baleset üvegdarabkái lepik el az utat mert jobb híján oda kotorták a szent autós útról. Ha ezt nem tudod megérteni akkor valami nagy probléma leledzik nálad.
Johnny336 2008.06.06. 14:01:08
Ti nem értitek meg az autósokat. Közlekedünk A-ból B-be, és nem harctérnek tekintjük az utat.
Nem háború ez!
Komolyan kezdem azt hinni, hogy ti mind stresszelitek magatokat agyilag indulás előtt, hogy huhh gec, de jó lesz, majd idegeskedek, aztán a critical mass-on szidom az ótósokat, me mind meg akar engem ölni! Mocskos gyilkosok...
minerel!
Ha jól értem, akkor az autós dögöljön meg a kátyuk között, és hagyja el a jobb első kerekét, míg szegény bringás nehogy már tönkre tegye a kerékpárt? Szerinted az én autóm terepre lett kitalálva? Az R13, R14 gumikkal nem az igazi kátyút fogni. Ugyanúgy ahogy neked jogod van a jóminőségű úthoz, én is elvárhatom. Mindkettőnk adóforintjából fizetik az utakat.
Egyébként akik bringáztok, szoktatok vezetni? Vagy csak autópályán?
Én bringáztam már...
Kispista (törölt) 2008.06.06. 14:03:31
A kátyú az én autómnak sem tesz jót, mégis az úttesten maradok.
A megoldás nem lehet az hogy szabálytalankodom,
rossz a bicigliút ezért az úttestet választom, és mindenki értsen meg.
Pl ha kátyús az út nem az a megoldás hogy kimegyek a sima buszsávba,és értsen meg a buszos, hanem az hogy lassítok.
Én nem tudom, ugyanabban a városban lakunk?:)életemben nem láttam ember öltönyben bringázni, annál is inkább mert a nadrág szabása eleve nem nagyon teszi lehetővé + nem tudom de elég vasembernek kell lenni ha 10Kmen nem izadsz meg 25 fokban.
minerel 2008.06.06. 14:13:13
asszem bringázok. Évente néha becsusszan pár ezer km. Autóval is járok havonta úgy 4-5 ezer km-t. Hol Bp-en hol Bécsben , hol Klagenfurtban. Alkalomadtán a kocsin van a bringám is és így több külföldi városban is bringázok Bp-en kívűl. Szerintem elmondhatom, hogy elég jól átlátom mindkét oldal gondját- baját és van összehasonlítási alapom tapasztalatból más országokkal.
Johnny336 2008.06.06. 14:14:57
Te is egy büdös bunkó autós vagy, aki meg akarja ölni a bringásokat, és kész. Mocskos véresszájú gyilkos...
Illetve mindenki, aki autóval közlekedik. Szabálytalankodsz? Fejbe kell lőni.
Bringás szabálytalan? Hát istenem, megesik. Ők különben sem tudnak ölni, úgyhogy nézzük el nekik a szabálytalanságot.
A 140 kilós kigyúrt birkózónak be kell tartania a szabályokat, mert ő erősebb, míg én 80 kilóval szabálytalankodhatok, mert gyenge vagyok?
minerel 2008.06.06. 14:16:07
ha kiszálsz az autóból és bemész a Szabadság tér közelébe a banknegyedbe magad is meglepődsz ahogy én is tettem. Az nem tud bringázni aki nem akar.
minerel 2008.06.06. 14:18:28
Johnny336 2008.06.06. 14:30:15
Johnny336 2008.06.06. 14:32:31
Kispista (törölt) 2008.06.06. 14:47:06
Minnt mondtam nincs baj a bringával, a baj a szabályokkal ill annak be nem tartásával van.
htmm · http://htmmblog.enba.hu 2008.06.06. 15:18:02
Ellenben a KÖZúton igen sokkal találkozol, és ott is van a helyük.
Egy rutinosabb bringás menjen mondjuk 25-tel (mondjuk akkor nem túl rutinos) tartósan. Városban autóval 50 a megengedett. Az autós nálam kétszer gyorsabban megy.
Az átlag gyalogos mondjuk 5 km/h -val megy (siet az átlag gyalogos), én továbbra is 25-tel, mert nem sietek. A sebességkülönbség ötszörös. Tehát kinek rosszabb: nekem a közúton, akit nálam kétszer gyorsabban haladó autósok előznek, vagy a gyalogosoknak, akiket náluk ötször gyorsabban közlekedő biciklisek kerülgetnek? Hol nagyobb a balesetveszély?
Arról nem is beszélve, hogy az utópisztikus köztársaságban nem lenne szükség bicikliútra, mert nem veszélyeztetnek az autósok, ők is betartják a KRESZt.
avus · http://avus.blog.hu 2008.06.06. 16:08:48
avus · http://avus.blog.hu 2008.06.06. 16:15:54
1. Tele van gyalogosokkal, akik néha láthatatlan prázon kutyát is sétáltatnak rajta. Amit kresz szerint sem vagyok köteles használni, józan ész alapján meg végképp. Magyarán zéró jogalapja van bárki autósnak engem oda kényszeríteni. Zéró. Ha valaki meglát az autópályán, belém köthet, városban viszont nem sok helyen.
2. Sokkal veszélyesebb, mint az úton tekerni. Csomó kereszteződésnél a semmiből kerülök az autós elé, aki meg akkor se fékezne ha látna. Így meg végképp. Az úton viszont előtted megyek, ergó látsz.
3. Ha valahol építkezés van, vagy ahogy fentebb említettél, baleset miatti szilánkokat kell eltakarítani, akkor mindenkinek a bringaút jut először eszébe.
Ha a 2-3 pontokba akarnál belekötni, ne fáraszd magad, mert az 1-es mindent visz. Sárga festékkel kiépített, vagy gyalogosokkal bármi módon megosztott kerékpárutat nem kötelező használni.
Krisi 2008.06.06. 17:36:29
"Ti nem értitek meg az autósokat. Közlekedünk A-ból B-be, és nem harctérnek tekintjük az utat.
Nem háború ez!"
Ti meg nem értitek meg a bicikliseket. Közlekedünk A-ból B-be, és nem harctérnek tekintjük az utat. Nem háború ez.
De ha mégis harcolni kell, akkor mi vagyunk a gyengébbek.
Amúgy meg hétvégén biciklizni a normafánál vagy a Balatonnál nem pont ugyanaz, mint reggel 8-kor rakni a Körúton, van egy enyhe különbség.
minerel 2008.06.06. 18:04:20
Végülis igen, ennyi a lényeg az összes többi hozzászolás hablaty csupán. Illetve mint modtam élni és élni hagyni elv. Ha nem muszály nem kell bunkozni a másikkal.
Krisi 2008.06.06. 18:05:56
Perillustris 2008.06.06. 18:18:56
A magyarazat a KRESZ-ben rejlik.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.06.06. 20:20:40
Ha egymás mellett mennek, akkor büntetésből megérdemlik, hogy le legyenek spriccelve, hamá a rendőr baszik rájuk.
Úgy talán megjegyzik, hogy az úttesten NEM biciklizünk egymás mellett, NEM megyünk át a piroson, NEM kanyarodunk jelzés nélkül, NEM hajtunk le az úttestre a járdáról.
Persze Dredd bíróskodni nem faja dolog, de a biciklis (főleg, ha csapatosan jár-kel) elkapja a frazeológia, és közveszélyes lesz.
B.GY. 2008.06.06. 21:36:22
Krisi 2008.06.07. 04:32:39
nol.hu/budapest/cikk/491985/
íme a cáfolat, jó kis olvasmány.
"A speciális műszert egy személyautóba is beépítették, és a kocsival a délutáni csúcsban bejárták Budapest belvárosát, méghozzá úgy, hogy a kocsi ablakai mindvégig csukva voltak. Megdöbbentő különbség volt tapasztalható a kerékpáros mérésekhez képest. A kerékpáros ugyanis esetenként - egy-egy autó elhaladásakor - nagy hatásnak van kitéve, a műszer által jelzett koncentráció nagyot ugrik, de az autót elhagyva visszaesik az alapállapotra. Ezzel szemben a kocsiban az ilyen hatások ugyan sokkal kisebb amplitúdóval és késleltetve jelennek meg, de folyamatosan nő a koncentráció - az utastér nem tud kiszellőzni -, így a porszemcsék mennyisége mindvégig nagyobb volt, mint a kerékpáros esetében. A 10 mikrométernél kisebb részecskéket egyébként még a személyautókba épített legjobb szűrőrendszerek sem képesek távol tartani a bent ülőktől. A különbség a Váralagúton áthaladva vált különösen plasztikussá: odabent a kerékpárosra szerelt műszer csaknem 200 ezer részecskét számolt köbcentiméterenként, autóval ugyanez csak 170-180 ezerre ment fel. Míg azonban kerékpárral az Alagutat elhagyva pár másodperc múlva visszaállt az eredeti állapot, addig autóval majdnem az Oktogonig kellett araszolni a dugóban, mire a mutató visszaereszkedett az Alagút előtti számig."
Kell hozzá komment?
Ennyit arról, hogy ki szívja többet a saját szagát. A következő már kb. az lesz, hogy a biciklisek szennyezik a várost :(
Johnny336 2008.06.07. 12:16:30
Sokszor látok bringást, hogy a balra nagyívben kanyarodó sávban kanyarodik az autósokkal együtt.
Legjobb tudomásom szerint ez szabálytalan. Illetve veszélyes is, tekintve, hogy sok ember nem tudja használni a tükröt, pláne akkor nem, ha még fordul is a kocsi, és nem tudja, hogyha belenéz, akkor mit lát, merre lát. Erre rájön az is, hogy ezeket a buzi új autókat úgy csinálják meg, hogy hátra nem látsz ki rendesen. Belenézel a belső tükörbe, és bélyegméretű hátul a szélvédő. Legalább ilyenkor figyelnétek oda, hogy szabályosan a zebrákat használva kanyarodtok balra (nem kell áttolni a zebrán, mert az szerintem egy idióta szabály). Több esély lenne arra, hogy nem gyalul le senki titeket, miközben a holtterében karikáztok...
Név: 2008.06.07. 12:40:29
Akkor olvasd a kreszt, mert amit írsz, az teljesen szabályos lakott területen belül.
Azt meg nem értem, miért vesz valaki olyan autót, amiből nem lát ki, vagy nem tudja kicserélni benne az izzót, ha kiég.
Perillustris 2008.06.07. 18:00:40
Hiszen:
- hamarabb célba ér,
- egészségesebb,
- környezetkímélőbb.
Krisi 2008.06.07. 18:46:19
Én nem várom el senkitől, hogy 100%-ig kövesse a szabályokat (mivel lehetetlen), csak az az álmom, hogy senki nem veszélyeztet.
Biciklin ülve pl. leszarom, hogy ki hánnyal megy az autópálya belső sávjában, autóban ülve meg szintén nem érdekel, hogy hány biciklis nem áll meg az üres kereszteződésnél.
Az meg elég demagóg, hogy "tartsák be a szabályokat", autóval sem lehet sokszor betartani, biciklin pláne nem.
cso zsi 2008.06.07. 20:46:05
Ha sokat hangoztatod, akkor igazzá válik?
A környzetkímélés az egyetlen, amit fel lehet hozni mellette.
5-6 kilométeren, esetleg a reggeli és esti körúti dugóban gyorsabb.
Hosszabb távon, és a napközbeni lazább forgalomban elveszíti az előnyét.
Sűrűn használom délutánonként az 1-es villamost a Gyáli úttól a Váci útig.
A dugónak látszó tömeg ugyanolyan gyorsan halad, mint az üres pályán megállónként megálló tuja.
A túlterhelt, elkopott térdízülettel meg nem bringázni, de gyalogolni is nehéz egy idő után.
Krisi 2008.06.07. 23:28:43
Ami az én biciklis közlekedésemet illeti: amikor tényleg számít, hogy mikor érek oda mert időre megyek, akkor egyértelműen gyorsabb a bicikli (reggel, az általam bejárt útvonalon). Szóval nekem tökéletes, mert a reggelem nem azzal kezdődik, hogy felidegelem magam a dugóban, hanem kényelmesen beérek, ráadásul mire megérkezek fitt vagyok, nem úgy, mint sokan, akik azzal kezdik hogy kómás fejjel veszik a kávét az autómatából :)
Délután meg az a max. 20 perc, amivel gyorsabb lennék kocsival, az semmit nem számít, életvitelem megengedi.
Az meg külön pozitívum, hogy egészséges. És nyilván nem engedheti meg magának mindenki, hogy biciklizzen munkába/ iskolába, én örülök, hogy tudok biciklizni. Autózni is szeretek, de csak vidékre, vagy néha városban is, este 10 és hajnali 5 közt :)
Azt meg nem értem, hogy miért nem egészséges, ezt kifejthetnéd konkrétabban. Mert mondjuk műtét után lehet, hogy nem javasolt, de egy átlag embernek nyilván jobbat tesz, mint ülni a dugóban és szívni befele a szmogot.
Szóval nekem gyorsabb is és egészségesebb is, bár belátom, hogy más nem teheti meg. De őket nem kéne lebeszélni...
wood 2008.06.08. 18:04:24
városban bicikizni sokkal egészségtelenebb, mint autózni. amikor én nap, mint nap jártam a várost biciklivel, olyan fekete betontömböket szedtem ki az orromból fürdésnél, hogy el sem hinnétek.
persze a nyeregben valószinüleg kevésbé szmogos levegőt szívok, mint az autóban, csak éppen legalább tízszer annyit...
wood 2008.06.08. 18:05:32
B.GY. 2008.06.08. 23:21:05
Perillustris 2008.06.09. 00:07:20
Johnny336 2008.06.09. 10:43:19
"A biciklis ellenség."
Ezt kitől hallottad?
A közlekedés az egymás mellett élés egyik formája kell, hogy legyen. Ellenség a háborúban van...
Johnny336 2008.06.09. 10:49:06
Egyébként továbbra sem értem. Én békésen állok a bringásokhoz, nem zavarnak, hadd tekerjen el mellettem a dugóban, még félre is húzódom (akárcsak a motorosnak). Ehhez képest az ÖSSZES bringás gyűlöli az autósokat...
Kispista (törölt) 2008.06.09. 14:26:34
Úgy, hogy sem az utak karbantartásához,sem az építésükhöz nem járul hozzá anyagilag,végülis ingyen használja a másoknak épített utakat....:)
Persze ez így tulzás, csak nem értem, hogy miért gondolják hogy nekik mindenhez joguk van, de felelősségük az semmi:)
Johnny336 2008.06.09. 16:06:14
Ne kelljen fizetniük súlyadót (teljesítményadó...muhaha. Wood, Krisi, hány kW van a combotokban? :)), benzint sem tankolnak, tehát az útfelújítási pénz sincsen benne, ez is normális, elvégre az utassal összesen max. 100 kg-s járgány nem gáz.
Én csak azt nem értem, hogy miért kell szívből gyűlölni az összes embert, aki merészkedik háromnál több kerekű, zárt gépjárművet igénybe venni a közlekedéshez. Mi se utáljuk a bringásokat, ők miért utálnak?
(Ilyenkor jön az, hogy az életükre törünk. Érdekes, nem erre mondják, hogy általánosítás? Minden autós állat? Ezzel az erővel mondhatom én is, hogy minden biciklis állat, mert volt már olyan, aki leugratott a kocsim elé, és alig bírtam megállni?)
Perillustris 2008.06.09. 16:54:44
Allitolag a tobbseguk autost eszik reggelire, jo veresen, mint ahogy a marhat szoktak.
(Fuuu, ez micsoda hasonlat - sugarzik belole az autosellenesseg!)
.
TH 2008.06.09. 18:00:35
Johnny336 2008.06.09. 19:23:59
Ez a furcsa, hogy simán ezt hiszik...
Perillustris 2008.06.09. 23:40:05
Krisi 2008.06.10. 03:12:09
Gondoltam, ha belinkelek egy tudományos magyarázat, ami bizonyítja, hogy a biciklis nem szív be több szmogot, az elég, de nem. Én kérek elnézést.
Én meg utálom magamat, akikor autózok, nyilván. Amikor motorozok, akkor pláne, mert őket az autósok is és a biciklisek is utálják. Csak így tovább! Innentől kezdve bármit mondhatok, köcsög leszek, nem erőlködök tovább, kellett nekem autós fórumon kifejteni, hogy miért jobb biciklizni. Innen az én kurvaanyám :)
És nyilván adót sem fizetek, mert biciklis vagyok! És aki biciklizik, az kizárt dolog, hogy autót is vezessen, mert minden dolog vagy fekete vagy fehér. A világon két féle ember van: aki autózik és aki biciklizik. persze.
Az összes út pedig a benzin jövedéki adójából épült, nem ám adóból meg egyebekből :D
Ez is mindig előjön hasonló eszmecserékben, amikor már nincsenek ész érvek.
wood: a taknyodra bocsáss meg, de senki sem kiváncsi, gondolom mióta autóval jársz tavaszi virágillatot böfögsz :D Filmezd le egyszer a fikát egy biciklis, egy BKV-s és egy autós nap után, Nobel díj esélyes kutatás lenne.
BGY: én meg nyugodt tempóban biciklizek, miközben másodpercenként egy autót hagyok le a reggeli dugóban. Arra senki sem gondol, hogy az autóval félórás utat így 10 perc alatt teszem meg, innentől matek az egész, sok sikert a számoláshoz.
És az autókban nyilván külön levegő van, ami egy erdőből jön, nem az előtte fél méterre lévő másik autó kipufogójából, ádehogy. (gyengébbek kedvéért: azért, mert a klíma keringteti a levegőt, attól az még ugyanúgy szennyezett, és a szűrőnek becézett papír sem véd meg semmitől, max pszihésen, de a jelek szerint ez elég)
De amit nem akarok észrevenni, az nem létezik, alsó tagozatos koromban én is így gondolkodtam.
És ha ez megnyugtatja a dugóban ácsorgókat, akkor csak terjesszék, hogy 30 éves korára minden városi biciklis vastüdővel fog lélegezni, nosza, de ettől még nem lesz igaz.
És ez nem változtat a tényeken.
Persze, a mérések nyilván csalnak, csak az ilyen hülyék, mint én terjesztik, hogy tudományosan meg van cáfolva, ez valjában egy összeesküvés elmélet a gonosz autógyűlölő biciklisek részéről akiknek az az életcéljuk hogy minden autó sörösdobozként végezze. Ollé.
Bocs, hogy hosszú voltam.
Aki szerint meg egészségtelenebb naponta 10-20 km-t tekerni, mint autóban ücsörögni és többek közt a saját gázát szívni, azt csak sajnálni tudom. Boldogok a lelki szegények, vagy mi.
Kispista (törölt) 2008.06.10. 08:14:20
TH 2008.06.10. 15:19:33
Van bajom konkrét esetben persze hülye biciklisekkel, de a nem feltűnő többség pont olyan normális, mint a motorosok nem feltűnő többsége...
TH 2008.06.10. 15:20:38
TH 2008.06.10. 15:24:10
Becsülöm a kitartásodat, de nehéz dolgod van. A kisebbségeket mindig jó gyűlölni, és erre bármilyen érv felhasználható. majd ha több lesz a bicikli+motor, mint az autó, akkor majd nem fogják a bicikliseket utálni. Én addig is szurkolok Nektek, és sok kerékpársávot kívánok (de lehetőleg ne úgy, hogy kevesebb autós sáv marad...:) )...
Gontar 2008.06.10. 15:38:45
Akkor ennek is nézz utánna tudományosan: Mikor az ember fizikai munkát végez (sport pl.) a tűdejében a hólyagocskák szó szerint kitágulnak. Ha ilyenkor szív be szennyezett levegőt (szmog, cigi) abból a szennyező anyagok sokkal nagyobb mértékben kerülnek be a véráramba, mint sima légzésnél.
Természetesen semmi bajom a bicajosokkal (jómagam is tekergetek néha), de nagyforgalmú belvárosban... szerintem csak maszkban érdemes. :) Vannak ráadásul olyan maszkok, amelyek nem csak "1 embernyi" levegőt tisztítanak meg. :D :D :D
Egyszer láttam egy drótszamaras kollégát: piros lámpa, előtte busz. Szerencsétlen pont az arcába kapta a buszból kiömlő, sűrű, fekete füstfelhőt... AZtán nekiállt verni a busz oldalát az öklével a sofőrfülkénél, és közben üvöltött, hogy "rohadt büdös"... Hát, azt mai napig nem értem mire volt jó az üvöltözés meg a bus ököllelpüfölése...
TH 2008.06.10. 16:40:53
viszont Gontarnak és a többieknek igaza van abban, hogy a biciklist durvábban éri a szennyezett levegő. Elolvastam a cikket, ott egy szóval sem cáfolják a szintén tudományos érveket. Szóval azért azt kár cáfolni, hogy biciklivel több szennyező anyagot szippantasz be, szerintem a maszk tényleg nem teljesen hülyeség...
Gontar 2008.06.10. 15:38:45
Az a biciklis nyilván nem volt teljesen ép agyilag...
wood 2008.06.10. 16:46:15
az nem "takony", hanem fém-, aszfalt- és gumipor a könny szárazanyagtartalmával összeragasztva. nem sok köze van bakteriális fertőzések maradványához. ha továbbgondolod a tünetet rájöhetsz, hogy ugyanez van a bicajos tüdejében is.
gondolom, hogy nem vagy rá kiváncsi amúgy, de ha olyanokat írkálsz, hogy városban bicajozni egészségesebb, mint autózni, azzal kihívod magad ellen a sorsot. ;)
egy kicsit amúgy szkeptikus vagyok a "tudományos kutatásokkal" szemben mióta feltűnt, hogy akármekkora fasságot propagál valaki, bizton találhat hozzá legalább három "tudományos kutatást", ami alátámasztja, hármat, ami részben igazolja a felvetést és még legalább hármat, ami teljes mértékben elveti. (javaslom a brit tudósok blogot)
pláne nem bízom abban a "tudományos kutatásban", amit biciklisek felkérésére készítenek és azt bizonyítja, hogy egészégesebb szmogban kemény fizikai munkát végezni, mint nem. (ugye milyen vicces így leírva...?)
úgyhogy inkább leírom a saját tapasztalatomat, ami több év és sokezer kilométer alatt gyűlt. ha továbbra is más véleménnyel vagy a kérdéssel kapcsolatban (és a véleményedet továbbra is vitatkozással szeretnéd próbára tenni), kérlek ne személyeskedj, hanem az érveléssel vitatkozz. (emlékztetőül: ha autóban száz egységnyi szmog van egy liter belélegzett levegőben, nyeregben meg csak monnyuk' ötven, akkor is károsabb pont ötször; amennyiben biciklis haladáshoz legalább tízszer annyi luft kell, mint fotelban üléshez.)
TH 2008.06.10. 16:59:37
Ebben igazad van, de azért a biciklisek akkor is jók a városnak. Több biciklis=kevesebb autó és kevesebb utas a bkv-n.
wood 2008.06.10. 17:08:02
igen, ez így van. sőt, ahogy több biciklis lesz, a szmog is csökken.
minkét megállapítás tény, így nincsenek ellentmondásban. bennünk van meg a kényszer, hogy a mi igazunkkal - látszólag - nem kompatibilis igazságokat elvessük fals indoklással. de egyébként ez lényegtelen részletkérdés, a magam részéről csak azért rugózok rajta, mert túl sok időm van. :)
ettől függetlenül az a véleményem, hogy minnél többen ülnek bicajra, annál jobb mindenkinek.
Krisi 2008.06.10. 20:40:29
Ehez megint csak annyit fűznék, hogy álló autók mellett elhaladva lehet, hogy gyorsnak tűnök, esetleg úgy néz ki, mintha erőlködnék, de mindkettő relatív.
Mint már írtam, ha ugyanazt a szakaszt lényegesen rövidebb idő alatt teszem meg, akkor a tüdőm tágulhat kedvére, de még mindig jobban járok, ergo ha úgy nézzük, akkor adott idő alatt többet szívok be. De ebből az adott idő nem stimmel, mivel gyorsabb vagyok, szóval itt borul az elmélet.
Másik dolog, ami nem egyértelmű annak, aki nem biciklizik naponta: lapos terepen ( teszem azt Körűt, ha már így felhoztam példának, és én ott megyek, ezért ehez tudok érdemben hozzászólni, de máshol sincs nagy különbség) 25-30km/h-s sebesség eléréséhez illetve megtartásához nem kell kiköpnöm a tüdőmet, ez huszon évesen nem kirívó, ráadásul 60 kilónál nem vagyok több, szóval nem erőltetem meg magam.
Ez annyit tesz, hogy még ki sem fáradok, olyan nyugodtan lélegzek közben, mintha gyalogolnék, egy lehelletnyivel többet szívok be annál, mint autóban ülve 3 pedált, egy botot meg egy karikát kezelve :)
Abba még talán bele lehetne kötni, hogy a bicikli nem mindig gyorsabb az autónál, de ha a biciklis nem gyorsabb, az annyit tesz, hogy nincs dugó, ergo a levegő is jobb, nem tolja a busz a pofámba a füst.
Gontar: biciklis kolegám nem nevezhető az ész bajnokának, de ne általa itéld meg a biciklis társadalmat, de ha esetleg mégis, akkor ne csodálkozz, ha téged a biciklisek cserbanhagyó ittas vezetőnek ítélnek meg, mert láttak egyszer egy olyat :)
Beszíváshoz még annyit, hogy autóban két eset van: vagy megy a légkondi, vagy le van húzva az ablak, esetleg egyik sem.
1. esetben a levegőt ki lehet találni, hogy honnan szívja be az autó. Igen, pontosan, egyenesen az előtte fél méterre álló autó kipufogójából. Csak ezt a "szűrő" miatt nem érezni, plusz a fenyőfa is illatosít a visszapillantón, ezáltal nem érezni.
2. esetben ugyanúgy beküldi az IFA/ Euro -3.as Ikarus az ablakon a kormot, ami ráadásul benn is marad az utastérben.
3. esetben (ami elég ritka) pedig megfulladunk mindenképp, esőben ráadásul mindenképp kell valamelyik (klíma vagy ablakle), különben párás lesz az ablak.
"ha olyanokat írkálsz, hogy városban bicajozni egészségesebb, mint autózni, azzal kihívod magad ellen a sorsot. ;)"
Igen, az igazság sokszor fáj :)
A kemény fizikai munka meg relatív, mint már mondtam, ha valaki nem 200 kiló, és nem 60-nal megy, akkor nem megterhelő kerekezni a tök lapos belvárosban.
Hegyen nyilván fárasztóbb, de ott a levegő is jó.
Egyszóval nyilván van olyan eset, hogy adott szakaszon biciklizni csakis tüdő szempontjából lehet káros, ha mondjuk egy busz vagy egy ótvar dízel mögött megyek X kilóméteren át, és közben legnehezebb áttételen vagyok, de nem ez az átlagos.
Ráadásul sok bicikliút nem a forgalmas helyeken van (Vérmező, teszem azt), hanem zöldebb részen.
Szóval továbbra is nyugodtan állítom, hogy biciklizni egészségesebb, mint autózni.
(Amúgy az nem hangzik hülyén, hogy "autózni egészségesebb, mint biciklizni????")
Ráadásul ahoz semmit nem lehet szólni, hogy napi 1-3-5 óra aktív testmozgás (nem konditeremben szagolni a másik izzadságát, vagy skasspályán rohangálni) ne lenne hasznos egy átlag embernek.
Amúgy gondolom sejtettétek, de szerintem is minnél többen ülnek bicajra, annál jobb mindenkinek, sokan rá is írják gépükre vagy ruhájukra, hogy "egy autóval kevesebb".
Ezért nem bírok szó nélkül hagyni ilyen urban legendeket, melysk szerint biciklizni nem egészséges.
B.GY. 2008.06.10. 20:55:01
Krisi 2008.06.10. 21:35:50
Az meg nagy kár, hogy nem tud mindenki biciklizni közlekedés céljából, én egyelőre igen, ki is használom amíg lehet :)
A dohányzás meg pont olyan, mint a szmog: Nem csak az szenved tőle, aki okozza - passzív dohányos és városi biciklis párhuzam, mily költői.
B.GY. 2008.06.10. 21:50:21
Perillustris 2008.06.10. 22:27:06
B.GY. 2008.06.10. 22:34:12
Krisi 2008.06.10. 23:54:46
De még szerencse, hogy ilyet senki sem állított :)
TH 2008.06.11. 09:19:02
Arról nem beszélve, hogy én mondjuk máshogy ítélem meg a biciklivel vagy gyalog piroson átmenőt, mint az ugyanígy közlekedő autóst...
Johnny336 2008.06.11. 10:09:05
BTW, index címlap. figyeldoda.
Krisi 2008.06.11. 11:44:12
(és ez Unika, nem a legolcsóbb MÁV)
Indexes cikk meg jó, feltéve, ha a halál-bicikliutakra gondolsz, mert jelenleg valami szigetfesztiválos pletyka megy :)
index.hu/politika/belfold/budapest/halallista06/
Johnny336 2008.06.11. 12:39:45
Egyébként sok kereszteződés autóval is halálos. Én pl. arra voltam kárhoztatva, hogy tanulóvezetőként, második rutin (!!!) alkalom, oktatóautóval a Mexikói útról balra nagyívbe kanyarodjak a Mogyoródira.
Ugye mondjátok, hogy a bringásokat nem is akarják észrevenni az autósok. No, a tanulóvezetőt sem... :)