Sziasztok! Semmi különleges nincs a történetemben, egyszerûen sikerült végigkövetnem egy furgonos tapló útját ma, Nyíregyházán. Igazából a járókelõk felcsapása az, amely kiveri a biztosítékot, biztos más is találkozott már ilyennel.
Péntek 13-ának délelõttjén akkora esõ szakadt Nyíregyházára, hogy szinte csak csónakkal lehetett közeledni, ráadásul délelõtti csúcs is volt, ez sok sofõrt megbénít. De nem úgy a KSA-962-es forgalmi rendszámú, sárga színû, oldalán "Egyszerûen Ász" felirattal ellátott Fiat Ducato vezetõjét, aki taplóságból jelesre vizsgázott. A nyíregyházi konzervgyár elõtt, a Vasgyár úton akadtam bele, már akkor feltûnt az agresszív stílusával, a vasútállomás felé haladva kis híján letolt egy szabályosan, de csak 50-el haladó Suzukit, gyakorlatilag egy fogpiszkáló sem fért volna be az üldözõ Fiat orra és a Suzuki segge közé.
Szakadó esõben, megnövekedett féktávnál - ez már eleve cuki. Én a belsõ sávban jöttem, számítottam rá, hogy ki fog vágni elém, ezért hagytam egy kis helyet, érthetõen nem akartam összetörni a kocsimat. A csúcs ezután jött. Az állomás elõtt kivágott a külsõ sávba, és õrült módján belehajtott egy elég nagy tócsába, amelynek eredményeként a munkába igyekvõ, átkelésre készülõ (egy zebra van ott) embereket (lehettek vagy 7-8-an is) szó szerint beterítette vízzel, a tsunamiról készül videókon láttam csak ilyet eddig. Szerencsétlenek meg sem tudtak szólalni. Semmi lassítás, vagy a jól látható vízfelület elkerülése... Még az is lehet, hogy szándékosan tette.
Ekkor éreztem, hogy követnem kell, de az útirányunk megegyezett, úgyhogy nem okozott nagy problémát. A Debreceni úton készült a mellékelt kép, jellemzõ, hogy a dinamikus vezetési stílusával sem tudott jelentõs elõnyre szert tenni, pedig én csak totyogtam mögötte. Közvetlenül az állomás után, a Huszár soron (akik ismerik, azok tudják, hogy egy szép íves kanyar van ott, elõzésre normális emberek nem használják) a csúcsforgalomban elõzgetni kezdett. Végül, a Debreceni út legvégén (aki Pest felõl jön Nyíregyházára, az itt lép be a városba, feltéve, ha az M3-ast használja) egy piros lámpa állta útját. Õt ez nem zavarta, a jobbra kanyarodó (lámpamentes) sávba ment át (amely a Metró áruház felé megy), szolídan megfordult a záróvonalon, és kihajtott a Metró felõl érkezõk számára az M3-as és Debrecen irányába fenntartott, lámpamentes sávján a debreceni úti felüljáróra.
Ez errefelé a parasztok kedvenc szórakozása, a rendõröknek ezt kellene inkább figyelni, mintsem azt, hogy ki lépi át az este 10 óra után a Debreceni útra meghatározott maximális 30 km/órás sebességet. Ritka egy madár volt ez a sofõr, döbbenetes óriásparaszt. Itt szakadt meg a kapcsolatunk, elhúzott Debrecen irányába. Onnatól kezdve biztosan már normálisan vezetett, ezt már én nem láthattam.
Nincs megállás
2008.06.17. 13:46 :: Kisikasa
Nem akarok hangzatos bevezetőt írni Dino sztorijához, mert egyre inkább érzem, sokan mennyire elkeseredettek a kialakult helyzet miatt és nem szeretném ezeket az embereket még jobban lelombozni. Ugyanakkor nem hiszem, hogy ha homokba dugjuk a fejünket azzal bármin is javíthatunk, mert az szabad utat ad az ilyen idiótáknak a vandálkodásra. A világot megváltani nem tudjuk, de kicsiben talán tehetünk érte valamit, hogy jobb legyen. Ja és ne nyugodjatok bele, hogy "ez Magyarország"!
55 komment
Címkék: közlekedés autó hülye eső gyalogos
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Ivan Kozirev 2008.06.17. 14:03:23
majdazteneldontom (törölt) 2008.06.17. 14:26:43
bahaman 2008.06.17. 14:37:06
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.06.17. 14:50:24
Szánalmas a faszi...
ex-dr. vuk 2008.06.17. 14:50:31
A zarovonalas megfordulas pedig annyira termeszetes, hogy szot sem erdemel.
Azon sem lepodtem mar meg, amikor a 3-4 mp-e PIROS (nem a sargaravaltastol szamitva) lampan a legnagyobb nyugalommal athajtott a delikvens. Meg csak a gazra sem lepett. Hungarisztan.
szivacs 2008.06.17. 14:52:47
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.06.17. 14:52:52
Biztos sokkal előrébb jutnak ettől... :D
Bobafett 2008.06.17. 15:02:50
Esőben képtelenség végigmenni anélkül, hogy a apofádig ne verjék fel a vizet a kocsik.
az is oké, hogy ennek inkább a hiperfosminőségű út az oka, nem az autók, de akkor is.
tettek már fel plasztikkorlátokat, de az se ér semmit.
az YBL palotából és az aljában lévő étteremből, vagy a károyli palota étterméből jönnek ki az emberek öltönyben/kosztümben és mocskos vízzel szétlocsolják őket az autók -minend alkalommal, amikor eső van
ppeterka 2008.06.17. 15:04:50
- jobbra kanyarodik, a gyalogosok miatt kénytelen megállni, és nem érti miért vagy ideges mögötte megragadva
- egyszerűen megáll a külső sávban felszedni a macáját/fedezőménjét (plusz pont, ha egyébként lenne 1v2 anyahajónyi hely megállni szabályosan)
- úgy elalszik a pirosnál, hogy dudálásra azt hisz, nászmenet jön
- elalszik, és utána ráadásul gyök 2-vel indul el...
- ezek tetézésére esetleg sávot vált még n+1-szer, amivel sikeresen eléri, hogy 30 autónyival hátrébb kerül, de nem baj, megoldja balra kanyarodó sávból piroson bevágva az egyenesen menőbe, csak hogy a következő lámpánál ismét elé kerülj a másik sávban, nyugis autózással, kímélősen...
... és ezt tetszés szerint ismételve ...
bodesco 2008.06.17. 15:05:16
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.06.17. 15:07:15
falun se egyszerű esőben... próbálok a kölső sávban haladva a bal oldali vonalon menni, de még így is időnként sikerül a járdán állókat betakarni, hiába lassítok a megállóknál 20 köré, főleg ha a tócsa a belső sávba is átér...
aki még nem próbálta próbálja ki milyen vicces mikor betakarják a szaros dzsuvás vízzel...
kis odafigyelés csak és máris mindenki boldogabb kicsit, csokoládé nélkül is :)
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.06.17. 15:16:41
ppeterka 2008.06.17. 15:36:08
Vagy én értettem félre valamit vagy te...
ColT 2008.06.17. 15:47:25
Ha pedig mögöttem dudálnak + villognak, arra magasról teszek, mert én is igyekszek a megengedett ill. az elérhető (kamion előttem és nem lehet előzni) legnagyobb sebességgel autózni. Városban 50, azon kívül 90, autópályára meg nem megyek mert fizetős.
Szendwich 2008.06.17. 15:57:52
Multkor reggel docogtunk a varos bevezeto szakaszan 60-as tablanal 80/90-el. Lattam a tukorben, ahogy jott elore cikazva egy sotet kek regi Opel Astra Caravan, tele munkasruhaban terpeszto fickokkal. Amikor beszorult ket auto koze az Astra es nem tudott haladni, akkor elkezdett folyamatosan dudalni es rangatta a kormany. Ezt mar csak azzal tudta volna tetozni, ha atmegy a szembejovokhoz es ott elozi le a sort.
TAXI 2008.06.17. 16:04:20
Viszont szeretek "rendet tartani" magam körül (persze ésszerű határokon belül). Példa rá Fehérváron a Balatoni út végén a körforgalom (Balaton- Úrhida- centrum- sóstó újtelep) kis körforgalma a lakó rész felé. "Kedves jólszituált emberke" Audiban, Bmw-ben, occsó autóban, körforgalmat persze egy sima balos kanyarnak nézve, miközben én szabályosan körbe haladok, és bevág elém, mire és gyors váltás vissza, padlógáz, villantás, duda (3in1) kíséretében elkísérem a "nagy" körforgalomig, és mivel szabad az út, szinte betolom a körforgóba (nem balesetveszélyesen), majd általában a centrum felé halad, ahol az első piros lámpánál valahogy véletlenül elékerülök, és ha nincs más mögötte, akkor gyökketővel elindulok, majd várom a választ. A válasz általában "anyázás", majd kigyorsítana, de nem tud, mert közel 280 lovacska tombol a motortérben :) Sajnos így járt...
ColT 2008.06.17. 16:16:43
Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk 2008.06.17. 16:57:26
kicsi79 2008.06.17. 17:05:13
Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk 2008.06.17. 17:07:31
Hmm...
"A főkapitány kiemelte, mindenkinek szerepe van abban, mennyire biztonságosak az útjaink. "
forrás: www.mno.hu/portal/567094
bűűnös 2008.06.17. 17:08:36
Kérem A jövőben a paraszt szó különböző jelzőkkel való ellátásának mellőzését, mert nagyon szigorúan büüntetni fogok ezért. A paraszt nem jelző hanem a földműves egyik szinonímája. Én paraszti származású vagyok és sért a jelenlegi gyakorlat. Ne rántsátok le a sárba ezt a szót. Amit megesztek mind PARASZTOK állítják elő. Még ma is.
Kisikasa · http://autozz.blog.hu 2008.06.17. 17:15:47
avogadro00 2008.06.17. 17:20:01
kranführer 2008.06.17. 17:33:31
Thyb 2008.06.17. 17:35:01
Én mezőgépésznek végeztem, de ezért még nem tartom magamat "képzett" parasztnak.
TAXI 2008.06.17. 17:45:43
Az már tényleg a csúcs lenne.
Bár egy mindentmegmagyarázó illető a "KRESZ-oktatóm" fiába kötött bele egy balesetnél, ahol egyenrangú kereszteződésben nem adta meg a jobbkezet a srácnak. Persze a tag rendőrt hívott, de előbb ért ki az oktatóm, és talált még legalább 5 okot arra, hogy miért nem kéne rendőrt hívni, mert elugorhat a jogsi messzire :)
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.06.17. 17:48:01
autosave 2008.06.17. 17:49:07
akkor most idéznék:
"A paraszt szónak három értelmezése is van:
1. Hagyományosan főként mezőgazdasági tevékenységből élő személy, földműves vagy állattartó. A földtulajdonnal nem rendelkező, mezőgazdasági bérmunkás paraszt a zsellér.
2. A sakk gyalog figurájának másik, köznapi elnevezése.
3. pejoratív kifejezés: tanulatlan, modortalan személy, bugris.
"
ez mai értelmezés, wikipédia (közös egyezség) féle verzió.
De nézzünk egy régebbit, Pallasz lexikonból. Elég régi, nincs vita. És meglehetősen megbescsült (volt) forrás.
"Paraszt
v. pór, helyenként polgár, vagy tájkiejtéssel pógár, általában teljes biró s kizárólagosan a földmiveléssel foglalkozó mezei lakos, tehát a. m. szántóvető, földmivelő v. földmives, a kézmives ellentéte. P. azonkivül műveletlent, durvát, nyerset, gorombát jelent, p. a gabonát P.-ra őrölni a. m. durván, korpástul megőrölni."
www.mek.iif.hu/porta/szint/egyeb/lexikon/pallas/html/079/pc007983.html#8
Tehát te paraszt vagy (jó értelemben), a furgonos meg paraszt rossz értelemben. Ennyi. Hangsúlyozás, szövegkörnyezet ;) maximum nem használjuk jó értelemben sűrűn, mert a mai köznyelvben gyakoribb rosszértelemben.
De ez már lassan OFF, befejeztem. különben sem szeretek nyelvészkedni, csak ez a hozzáállás zavart...
dansun 2008.06.17. 17:56:43
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.06.17. 17:57:25
dsdsd 2008.06.17. 18:05:10
RedRiot 2008.06.17. 18:06:34
A kapkodó, tolakodó, mérgezett hörcsög vezetési stílusukkal a infarktust hozzák a békés közlekedőkre. A legszebb (ahogy a fenti írásból is kiderül), hogy teszik ezt azért, hogy egy negyedórás úton két lámpaváltást spóroljanak. Van amikor ennyi sem jön össze.
Merhogy őknekijük eza munkájok, nem érnek rá tötymörögni. Szarok a paraszt fejükre, semmi joguk ahhoz hogy veszélyeztessék a többiek épségét!
Krisi 2008.06.17. 18:49:30
Litván komám mesélte, hogy haverjai be voltak baszva, és hajnalban azzal szórakoztak, hogy ellenkező irányba mentek körbe-körbe a körforgalomban.
Aztán egyszer csak frontálisan ütköztek egy kocsival, amit egy tipikus szőke maca vezetett. Nagy baj nem történt, csak kisebb koccanás, félreálltak, rendőrt hívtak.
A rendőr először a csajhoz ment, majd miután végzett, odament a srácokhoz, és azt mondta nekik:
-Menjetek el nyugodtan, ez a csaj biztos részeg, vagy tökhülye, azt állítja, hogy szembe mentetek a körforgalomban!
:)
Az itteni esethez meg csak annyit, hogy ki lepődik meg egy paraszt furgonoson? Engem csak az lep meg, hogy nem fehér :)
Aki meg nincs tisztában a paraszt szó jelentésével, az inkább üljön csendben. Ez kb ugyanaz, mint a köcsög, ami alapból egy agyag edény, de ha másra mondjuk, az nem jelent szépet. Remélem mindenki érti a párhuzamot :)
kutya vacsorája 2008.06.17. 18:56:14
Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk 2008.06.17. 18:59:12
Nem semmi teheccség lehetett a "fiatalember":
www.langlovagok.hu/html/galeria/2149.shtml
tutti 2008.06.17. 19:03:32
B.GY. 2008.06.17. 21:40:39
,platós kocsimat,rózsaszinre.Mostmár buzi lettem,nem tahó:)
Tilcsák Bea (törölt) 2008.06.17. 22:13:03
Tilcsák Bea (törölt) 2008.06.17. 22:14:45
alagútban.
záróvonalon.
B.GY. 2008.06.17. 22:32:25
Billy 2008.06.18. 01:45:27
tutti 2008.06.18. 02:08:55
- Az előttem haladó autós kisorol a külső sávba.
- Én elmegyek mellette 60 km/h-s sebességgel (vállalom a gyorshajtást)
- Ő látván a besorolásra várakozó autóst, belép az üres belső sávba.
- Az autós csatlakozik a forgalomhoz a külső sávban.
- A delikvensünk visszasorol a külső sávba.
Ez autópályán így kellene, hogy működjön nagyban. De a városban, kicsiben is bőven lett volna rá hely. Ehelyett majdnem ütközés lett a vége. Persze ezt is ráfognák a gyorshajtásra. Ugyanakkor ha ilyen elvek szerint közlekedne mindenki, talán még a 60-as táblát is kitennék. De amíg olyan a hozzáállás, hogy márpedig én akkor is 50-el fogok menni (jobb esetben) a belső sávban, mert ez a megengedett, aki sietni akar, az b*ssz* meg, addig nem számíthatunk semmi jóra, csak arra, hogy még néhány baleset történik gyorshajtás miatt, vagy még pár vezető küzd majd a hülye szabályok és azokat betartókból eredő feszültségből kialakuló lelki problémákkal...
Jim Raynor 2008.06.18. 13:00:55
pl. autópálya, külső sáv tele 90-100-zal haladó kamionnal, ezért 130-cal értelmszerűen a belsőben megyek, mégis van olyan baromarcú, aki ledudál, levillog, letol. hát nem, tessék szépen annyival közlekedni, amennyivel lehet, lakott területen belül pl. 50-nel.
aki meg sietni akar, az igenis bassza meg, mert az ilyenek lapítják aztán ki a nagymamát babakocsistól a zebrán.
tutti 2008.06.18. 13:55:31
Jim Raynor 2008.06.18. 14:26:31
mert ugye ha mindenki betartaná a sebességkorlátot, akkor nem lenne miről beszélni, hót picsa mindegy lenne, hogy ki hol közlekedik, hiszen mindenki 50-nel megy.
hozzáteszem, én azért ált. a külsőben megyek, de nagyon nem értem azt a felfogást, hogy "és ha valaki gyorsabban - 50-nél többel - akar menni?" hát ne akarjon, és akkor nem lesz baleset.
tutti 2008.06.18. 15:26:11
Jim Raynor 2008.06.18. 16:12:21
példa: Csepelre bevezető út (szabadkikötő út, vagy mi a rosseb) 2x2 sáv, a Kvassay híd után lehet menni asszem 70-nel (nyílegyenes, gondolhatod....). igen ám, de a szabadkikötőnél ott figyel egy lámpa nélküli (!) zebra, előtte meg egy 50-es tábla. Hányan lassítanak rajtam kívül? senki bakker. buzi-e vagyok, hogy én meg igen, és "feltartom" a sietőket? biztos. de nem érdekel, hogy ki hova rohan, nem fogok száguldozni és gyalogost gázolni senki kedvéért. (hozzátéve, hogy itt már rendszerint a belsőben megyek, mert tudom jól, hogy a külső meg fog szűnni. és nem fogok kimenni a külsőbe olyan baromarcúak miatt, akik 100-zal mennek az 50-es táblánál)
és még mielőtt megkapnám: nem akarok én senkit népnevelni, én csak szabályosan szeretnék közlekedni. és elnézést a kifejezésért, de aki nem bírja elviselni, hogy vannak akik szabályosan közlekednek (nem azért mert önbíráskodnak, hanem mert fontos nekik a saját és mások élete), na az menjen a vérvörös faszba.
tutti 2008.06.18. 17:21:06
cso zsi 2008.06.18. 17:48:48
bűűnös: A levélíró nyílván nem sértésnek szánta. Egyébként meg egyetértek veled, de ahogy a nyelv alakul úgy jön létre egyre több többjelentésű szó is, ez ellen nem sokat tehetünk."
A mai népnyelvben a "csávó" eleinte csákó, majd csóka-kiscsóka lett.
Ez amúgy egy énekesmadár, de elég felütni a telefonkönyvet, hogy lássuk, mintegy 6000 embert is sértegethetünk nyíltan.
;)
Kisikasa · http://autozz.blog.hu 2008.06.18. 17:56:13
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.06.18. 22:57:17
Engem pl. az oktatóm (nem, én nem kormánnyal a kezemben születtem mint ti) hogy a belsőben szabad menni ha az engedélyezett max. sebességgel haladsz = nem tartod fel a forgalmat. Még akkor is szabad (lakott területen) a belsőben menni ha a külső üres.
És a belsőben biztonságosabb is, mert nem lépnek eléd gyalogosok a járdáról. Főleg ezért.
De a belsőben is csak 50-nel szabad menni, ha más tábla nincs.
Vegyétek már észre hogy általában a külterületeken, ha lakott is, ki szokás tenni a 60-as, 70-es táblát, hogy lehessen menni, mert kevés a gyalog... Olyankor én is annyira gyorsítok.
De a szabályosan közlekedőt ne akarjuk már letolni vazze...
t 2008.06.19. 20:37:25
ÉN 2008.06.29. 16:27:25
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.06.29. 16:33:08
Faszlajos 2008.06.29. 19:08:17