Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nincs megállás

2008.06.17. 13:46 :: Kisikasa

Nem akarok hangzatos bevezetőt írni Dino sztorijához, mert egyre inkább érzem, sokan mennyire elkeseredettek a kialakult helyzet miatt és nem szeretném ezeket az embereket még jobban lelombozni. Ugyanakkor nem hiszem, hogy ha homokba dugjuk a fejünket azzal bármin is javíthatunk, mert az szabad utat ad az ilyen idiótáknak a vandálkodásra. A világot megváltani nem tudjuk, de kicsiben talán tehetünk érte valamit, hogy jobb legyen. Ja és ne nyugodjatok bele, hogy "ez Magyarország"!
Sziasztok! Semmi különleges nincs a történetemben, egyszerûen sikerült végigkövetnem egy furgonos tapló útját ma, Nyíregyházán. Igazából a járókelõk felcsapása az, amely kiveri a biztosítékot, biztos más is találkozott már ilyennel.
 


Péntek 13-ának délelõttjén akkora esõ szakadt Nyíregyházára, hogy szinte csak csónakkal lehetett közeledni, ráadásul délelõtti csúcs is volt, ez sok sofõrt megbénít. De nem úgy a KSA-962-es forgalmi rendszámú, sárga színû, oldalán "Egyszerûen Ász" felirattal ellátott Fiat Ducato  vezetõjét, aki taplóságból jelesre vizsgázott. A nyíregyházi konzervgyár elõtt, a Vasgyár úton akadtam bele, már akkor feltûnt az agresszív stílusával, a vasútállomás felé haladva kis híján letolt egy szabályosan, de csak 50-el haladó Suzukit, gyakorlatilag egy fogpiszkáló sem fért volna be az üldözõ Fiat orra és a Suzuki segge közé.

Szakadó esõben, megnövekedett féktávnál - ez már eleve cuki. Én a belsõ sávban jöttem, számítottam rá, hogy ki fog vágni elém, ezért hagytam egy kis helyet, érthetõen nem akartam összetörni a kocsimat. A csúcs ezután jött. Az állomás elõtt kivágott a külsõ sávba, és õrült módján belehajtott egy elég nagy tócsába, amelynek eredményeként a munkába igyekvõ, átkelésre készülõ (egy zebra van ott) embereket (lehettek vagy 7-8-an is) szó szerint beterítette vízzel, a tsunamiról készül videókon láttam csak ilyet eddig. Szerencsétlenek meg sem tudtak szólalni. Semmi lassítás, vagy a jól látható vízfelület elkerülése... Még az is lehet, hogy szándékosan tette.

Ekkor éreztem, hogy követnem kell, de az útirányunk megegyezett, úgyhogy nem okozott nagy problémát. A Debreceni úton készült a mellékelt kép, jellemzõ, hogy a dinamikus vezetési stílusával sem tudott jelentõs elõnyre szert tenni, pedig én csak totyogtam mögötte. Közvetlenül az állomás után, a Huszár soron (akik ismerik, azok tudják, hogy egy szép íves kanyar van ott, elõzésre normális emberek nem használják) a csúcsforgalomban elõzgetni kezdett. Végül, a Debreceni út legvégén (aki Pest felõl jön Nyíregyházára, az itt lép be a városba, feltéve, ha az M3-ast használja) egy piros lámpa állta útját. Õt ez nem zavarta, a jobbra kanyarodó (lámpamentes) sávba ment át (amely a Metró áruház felé megy), szolídan megfordult a záróvonalon, és kihajtott a Metró felõl érkezõk számára az M3-as és Debrecen irányába fenntartott, lámpamentes sávján a debreceni úti felüljáróra.

Ez errefelé a parasztok kedvenc szórakozása, a rendõröknek ezt kellene inkább figyelni, mintsem azt, hogy ki lépi át az este 10 óra után a Debreceni útra meghatározott maximális 30 km/órás sebességet. Ritka egy madár volt ez a sofõr, döbbenetes óriásparaszt. Itt szakadt meg a kapcsolatunk, elhúzott Debrecen irányába. Onnatól kezdve biztosan már normálisan vezetett, ezt már én nem láthattam.   

55 komment

Címkék: közlekedés autó hülye eső gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ivan Kozirev 2008.06.17. 14:03:23

Én erre mindig kínosan ügyelek. Mármint, hogy ne csapjak le senkit...

majdazteneldontom (törölt) 2008.06.17. 14:26:43

Lehet, hogy csak elfelejtette reggel bevenni a tirpákgátlót...

bahaman 2008.06.17. 14:37:06

Tetszik a rápéntelt nyilacskás szöveg-megoldás :))

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.06.17. 14:50:24

Gratulálok a pofának, ez a sikeres emberek jellemzője. Mindenki tudja, hogy az ő ideje mindennél fontosabb...! Mi az hogy nem engedték el?! :D

Szánalmas a faszi...

ex-dr. vuk 2008.06.17. 14:50:31

Esoben vigyazni a jardamenti tocsakra... Ugyan mar. Balkanon??? Soha nem lattok ilyet.

A zarovonalas megfordulas pedig annyira termeszetes, hogy szot sem erdemel.
Azon sem lepodtem mar meg, amikor a 3-4 mp-e PIROS (nem a sargaravaltastol szamitva) lampan a legnagyobb nyugalommal athajtott a delikvens. Meg csak a gazra sem lepett. Hungarisztan.

szivacs 2008.06.17. 14:52:47

én amikor anno erettsegiztem volt ilyen lecsapásos esetem. vizsga utan szép ruhában álldogaltunk jopáran egy megalloban buszra várva. a buszöböl ut felöli részén szep kis nyomvájukat keszitettek az évek alatt a helyi és távolsági járatok, igy ezekben gyönyörüen megallt a viz. az ut ötsávos és elég széles, hogy ebbe ne menjenek bele. ennek ellenere jött egy vilagoskék ford két sültparaszttal benne és a soför direkt nyomott egy kövér gázt kormánymozdulatokkal füszerezve, hogy sikeresen lecsapja az öltönyös/kosztumös diakokat. még röhögtek is. annyira megdöbbentö volt, hogy azota sem felejtettem el. a tisztito számláját sem.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.06.17. 14:52:52

Amúgy nekem az szokott tetszeni mikor üresben gurulok a piros felé és egyszer csak a semmiből (másik sáv, az égből, akárhonnan) bezúg valami Suzuki-szerű (Lada Samara, Merci, Opel, akármi, változatos szokott lenni) azon a fél autónyi helyen ami a kocsim meg a másik sávban guruló között van és beáll elém a pirosra váró sorba...
Biztos sokkal előrébb jutnak ettől... :D

Bobafett 2008.06.17. 15:02:50

Budapest ötödik kerület kárlyoi m. utca vége az YBl palotánál a Centrállal szemben....

Esőben képtelenség végigmenni anélkül, hogy a apofádig ne verjék fel a vizet a kocsik.

az is oké, hogy ennek inkább a hiperfosminőségű út az oka, nem az autók, de akkor is.

tettek már fel plasztikkorlátokat, de az se ér semmit.

az YBL palotából és az aljában lévő étteremből, vagy a károyli palota étterméből jönnek ki az emberek öltönyben/kosztümben és mocskos vízzel szétlocsolják őket az autók -minend alkalommal, amikor eső van

ppeterka 2008.06.17. 15:04:50

ColT: a szép ebben az szokott lenni, hogy ezután általában:

- jobbra kanyarodik, a gyalogosok miatt kénytelen megállni, és nem érti miért vagy ideges mögötte megragadva
- egyszerűen megáll a külső sávban felszedni a macáját/fedezőménjét (plusz pont, ha egyébként lenne 1v2 anyahajónyi hely megállni szabályosan)
- úgy elalszik a pirosnál, hogy dudálásra azt hisz, nászmenet jön
- elalszik, és utána ráadásul gyök 2-vel indul el...
- ezek tetézésére esetleg sávot vált még n+1-szer, amivel sikeresen eléri, hogy 30 autónyival hátrébb kerül, de nem baj, megoldja balra kanyarodó sávból piroson bevágva az egyenesen menőbe, csak hogy a következő lámpánál ismét elé kerülj a másik sávban, nyugis autózással, kímélősen...

... és ezt tetszés szerint ismételve ...

bodesco 2008.06.17. 15:05:16

bár nem olvastam el, de "ez Magyarország"...

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.06.17. 15:07:15

ezeken már meg sem lepődök... én is ekkora furgonnal járnék, tuti beletámasztom, ha rámhúzza... volt már rá több 10 példa :))

falun se egyszerű esőben... próbálok a kölső sávban haladva a bal oldali vonalon menni, de még így is időnként sikerül a járdán állókat betakarni, hiába lassítok a megállóknál 20 köré, főleg ha a tócsa a belső sávba is átér...

aki még nem próbálta próbálja ki milyen vicces mikor betakarják a szaros dzsuvás vízzel...

kis odafigyelés csak és máris mindenki boldogabb kicsit, csokoládé nélkül is :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.06.17. 15:16:41

@ppterka : én aztán nem szoktam ideges lenni, akkor sem ha dudálnak mögöttem, és akkor sem ha lassan mennek... ...ha lassan megy arra biztos oka van, ha dudál akkor meg hanyatt is szophat...

ppeterka 2008.06.17. 15:36:08

ColT: ?

Vagy én értettem félre valamit vagy te...

ColT 2008.06.17. 15:47:25

Nem értetted félre, csak ha valaki így cikázik előttem / körülöttem mint ahogy leírtad és egyebek, akkor ha nem lesz baja a járgánynak (az enyémnek) akkor nem idegesítem magam. Nyomja csak, várják a veséjét... :D

Ha pedig mögöttem dudálnak + villognak, arra magasról teszek, mert én is igyekszek a megengedett ill. az elérhető (kamion előttem és nem lehet előzni) legnagyobb sebességgel autózni. Városban 50, azon kívül 90, autópályára meg nem megyek mert fizetős.

Szendwich 2008.06.17. 15:57:52

Tipikus furgonos/kisteherautos vezetesi stilus...

Multkor reggel docogtunk a varos bevezeto szakaszan 60-as tablanal 80/90-el. Lattam a tukorben, ahogy jott elore cikazva egy sotet kek regi Opel Astra Caravan, tele munkasruhaban terpeszto fickokkal. Amikor beszorult ket auto koze az Astra es nem tudott haladni, akkor elkezdett folyamatosan dudalni es rangatta a kormany. Ezt mar csak azzal tudta volna tetozni, ha atmegy a szembejovokhoz es ott elozi le a sort.

TAXI 2008.06.17. 16:04:20

Sajnos vannak ilyenek! :(
Viszont szeretek "rendet tartani" magam körül (persze ésszerű határokon belül). Példa rá Fehérváron a Balatoni út végén a körforgalom (Balaton- Úrhida- centrum- sóstó újtelep) kis körforgalma a lakó rész felé. "Kedves jólszituált emberke" Audiban, Bmw-ben, occsó autóban, körforgalmat persze egy sima balos kanyarnak nézve, miközben én szabályosan körbe haladok, és bevág elém, mire és gyors váltás vissza, padlógáz, villantás, duda (3in1) kíséretében elkísérem a "nagy" körforgalomig, és mivel szabad az út, szinte betolom a körforgóba (nem balesetveszélyesen), majd általában a centrum felé halad, ahol az első piros lámpánál valahogy véletlenül elékerülök, és ha nincs más mögötte, akkor gyökketővel elindulok, majd várom a választ. A válasz általában "anyázás", majd kigyorsítana, de nem tud, mert közel 280 lovacska tombol a motortérben :) Sajnos így járt...

ColT 2008.06.17. 16:16:43

@TAXI : ennél már csak az lenne jobb ha beléd menne amikor a körforgalomban balra kanyarodik, aztán magyarázza meg a rendőr bácsinak hogy hogyan is kerül az autója menetiránnyal szemben oda... :D

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk 2008.06.17. 16:57:26

Hawerral azon morfondírozunk, hogy veszünk egy Lada Nivát. S az ilyenek oldalába berakjuk a sarkát.... lehet nem jó 5let? :))

kicsi79 2008.06.17. 17:05:13

Hali! Ha jól elékszem, a KRESZ szerint is szabálytalanság a gyalogosokat lefröcskölni. Rendszám megjegyez + 2 tanú, feljelent. Ennyi.

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk 2008.06.17. 17:07:31

"Az országos rendőrfőkapitány szerint az utakon, az utcán való helyes viselkedést a leggyakrabban a józan ész diktálja és mindegy, hogy szabály, törvény vagy közmegegyezés hatására, de a közösségi, felelős gondolkodás, a türelmesség, a figyelmesség és az udvariasság mindenkire nézve kötelező."

Hmm...

"A főkapitány kiemelte, mindenkinek szerepe van abban, mennyire biztonságosak az útjaink. "


forrás: www.mno.hu/portal/567094

bűűnös 2008.06.17. 17:08:36

Kérek mindenkit!

Kérem A jövőben a paraszt szó különböző jelzőkkel való ellátásának mellőzését, mert nagyon szigorúan büüntetni fogok ezért. A paraszt nem jelző hanem a földműves egyik szinonímája. Én paraszti származású vagyok és sért a jelenlegi gyakorlat. Ne rántsátok le a sárba ezt a szót. Amit megesztek mind PARASZTOK állítják elő. Még ma is.

Kisikasa · http://autozz.blog.hu 2008.06.17. 17:15:47

bűűnös: A levélíró nyílván nem sértésnek szánta. Egyébként meg egyetértek veled, de ahogy a nyelv alakul úgy jön létre egyre több többjelentésű szó is, ez ellen nem sokat tehetünk.

avogadro00 2008.06.17. 17:20:01

te sem engedted el a zebrán várakozókat ezekszerint!!!!!!!!!!!! mi a rendszámod? kocsi tipusa, szine?

kranführer 2008.06.17. 17:33:31

Ugyanekkora tahó pár napja a Kerepesin a belváros felé. Kb 28-szor vált sávot, üveghangig forgatja a motort, majd amikor az Aréna pláza magasságában a nyugodt csordogálásommal mellé, majd elé kerülök, üti a kormányt és káromkodik. Padlógázzal be a Keleti melletti parkolóba, ott váltunk el. Nem csinált nekem semmi rosszat de az idegbeteg viselkedése miatt remélem megütötte a guta.

Thyb 2008.06.17. 17:35:01

Bűűnös: ugy vélem tévedésben vagy, az aki mezőgazdasági terményeket termeszt, az földműves, aki állatokkal foglalkozik az állat tenyésztő, jobb esetben mindkettő lehet őstermelő. A paraszt nem foglalkozási jelző, hanem életforma, életstilus, ill.halmazállapot.
Én mezőgépésznek végeztem, de ezért még nem tartom magamat "képzett" parasztnak.

TAXI 2008.06.17. 17:45:43

ColT 2008.06.17. 16:16:43
Az már tényleg a csúcs lenne.
Bár egy mindentmegmagyarázó illető a "KRESZ-oktatóm" fiába kötött bele egy balesetnél, ahol egyenrangú kereszteződésben nem adta meg a jobbkezet a srácnak. Persze a tag rendőrt hívott, de előbb ért ki az oktatóm, és talált még legalább 5 okot arra, hogy miért nem kéne rendőrt hívni, mert elugorhat a jogsi messzire :)

autosave 2008.06.17. 17:49:07

LoL. megint a paraszt-téma.
akkor most idéznék:

"A paraszt szónak három értelmezése is van:

1. Hagyományosan főként mezőgazdasági tevékenységből élő személy, földműves vagy állattartó. A földtulajdonnal nem rendelkező, mezőgazdasági bérmunkás paraszt a zsellér.
2. A sakk gyalog figurájának másik, köznapi elnevezése.
3. pejoratív kifejezés: tanulatlan, modortalan személy, bugris.
"

ez mai értelmezés, wikipédia (közös egyezség) féle verzió.

De nézzünk egy régebbit, Pallasz lexikonból. Elég régi, nincs vita. És meglehetősen megbescsült (volt) forrás.

"Paraszt

v. pór, helyenként polgár, vagy tájkiejtéssel pógár, általában teljes biró s kizárólagosan a földmiveléssel foglalkozó mezei lakos, tehát a. m. szántóvető, földmivelő v. földmives, a kézmives ellentéte. P. azonkivül műveletlent, durvát, nyerset, gorombát jelent, p. a gabonát P.-ra őrölni a. m. durván, korpástul megőrölni."

www.mek.iif.hu/porta/szint/egyeb/lexikon/pallas/html/079/pc007983.html#8

Tehát te paraszt vagy (jó értelemben), a furgonos meg paraszt rossz értelemben. Ennyi. Hangsúlyozás, szövegkörnyezet ;) maximum nem használjuk jó értelemben sűrűn, mert a mai köznyelvben gyakoribb rosszértelemben.

De ez már lassan OFF, befejeztem. különben sem szeretek nyelvészkedni, csak ez a hozzáállás zavart...

dansun 2008.06.17. 17:56:43

...meg kell keresni, akiket lefröcskölt, mert egy károkozás miatti feljelentés simán megállja a helyét bármelyik bíróság előtt!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.06.17. 17:57:25

Én szívesen összerugdosnám jó dizájnosra a kocsi oldalát, aztán számoljon csak be a főnökének, honnan és miért van :) A fizuból levonható XD

dsdsd 2008.06.17. 18:05:10

avogadro00 : lámpa van ott, ahol az eset történt

RedRiot 2008.06.17. 18:06:34

Találó a cikk, ez egy igazi furgonos paraszt. Annyira igazi furgonos paraszt, hogy ennek a képnek és a leírásnak kéne szerepelnie a Wikipedián és az Ablak Zsiráfban is.

A kapkodó, tolakodó, mérgezett hörcsög vezetési stílusukkal a infarktust hozzák a békés közlekedőkre. A legszebb (ahogy a fenti írásból is kiderül), hogy teszik ezt azért, hogy egy negyedórás úton két lámpaváltást spóroljanak. Van amikor ennyi sem jön össze.

Merhogy őknekijük eza munkájok, nem érnek rá tötymörögni. Szarok a paraszt fejükre, semmi joguk ahhoz hogy veszélyeztessék a többiek épségét!

Krisi 2008.06.17. 18:49:30

Taxi, Colt: Erre van egy meglepő sztori:
Litván komám mesélte, hogy haverjai be voltak baszva, és hajnalban azzal szórakoztak, hogy ellenkező irányba mentek körbe-körbe a körforgalomban.
Aztán egyszer csak frontálisan ütköztek egy kocsival, amit egy tipikus szőke maca vezetett. Nagy baj nem történt, csak kisebb koccanás, félreálltak, rendőrt hívtak.
A rendőr először a csajhoz ment, majd miután végzett, odament a srácokhoz, és azt mondta nekik:
-Menjetek el nyugodtan, ez a csaj biztos részeg, vagy tökhülye, azt állítja, hogy szembe mentetek a körforgalomban!

:)

Az itteni esethez meg csak annyit, hogy ki lepődik meg egy paraszt furgonoson? Engem csak az lep meg, hogy nem fehér :)
Aki meg nincs tisztában a paraszt szó jelentésével, az inkább üljön csendben. Ez kb ugyanaz, mint a köcsög, ami alapból egy agyag edény, de ha másra mondjuk, az nem jelent szépet. Remélem mindenki érti a párhuzamot :)

kutya vacsorája 2008.06.17. 18:56:14

sziasztok, amikor tegnap a lágymányosi híd pesti felhajtóján satufékre kényszerített a kanyarodóból előző tnt-furgonos paraszt, az jutott az eszembe, a céges (úgy értem, ismert cégek logójával díszített, azaz reklámhordozó) járművek tulajdonosainak (azaz a cégeknek) figyelniük kellene a munkatársaik vezetési stílusára, qrvarossz hírét keltik ui. a cégnek is - ez kivédhetetlen. én pölö dolgoztattam a tnt-vel, és elégedett is voltam velük, de most próbálkoznék a dhl-lel inkább. másik példa: a paraszt taxis. ezt sohasem értettem, meggyőződésem ui.,h.a taxisok utasainak zöme amúgy autós - aki állandóan tömegközlekedik, az nyilván akkor is ezt teszi, ha cefrézik, mert ezt szokta meg (az éjszaka nyilván kivétel), vagyis ha du. letol egy 6x6 vagy city az útról, akkor este nem hívok olyant a kocsmába, mert hüje lennék pénzzel tömni a tahókat. nem-e?

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk 2008.06.17. 18:59:12

Kicsit off:

Nem semmi teheccség lehetett a "fiatalember":

www.langlovagok.hu/html/galeria/2149.shtml

tutti 2008.06.17. 19:03:32

Mondjuk az engem is idegesít, amikor valaki 2x2 sávos úton 45-50-el megy huzamosabb ideig a belső sávban, úgy hogy a külső üres. Nem értem miért nem lehet a jobbra tartást itt is alkalmazni. Aki "sietni" akar mondjuk 60-al menni, sokkal biztonságosabb lenne, ha ezt az autópályához hasonlóan a belső sávban tehetné. Nem? Jah és mondjuk azért mennék 60-al, mert egy forgalmi torlódás miatt lekésném a zöldhullámot. Nem sietek sehová, de várni még jobban utálok. Főleg 1/4 időt kapó lámpánál hozzáaadva azt, hogy mondjuk alig jön autó a keresztutcáról.

B.GY. 2008.06.17. 21:40:39

Pedig ez nem is fehér furgon.Régebbi posztban irtátok,hogy a fehér furgon sofőrök a bunkó parasztok.Ezek szerint vannak kivételek.Lefestettem én is a fehér
,platós kocsimat,rózsaszinre.Mostmár buzi lettem,nem tahó:)

Tilcsák Bea (törölt) 2008.06.17. 22:13:03

tuti: miért ne, ha 50 maximált sebesség? hm..?

Tilcsák Bea (törölt) 2008.06.17. 22:14:45

mm, záróvonalról jut eszembe: ma reggel, 7:32-kor az IYH-822 rendszámú fehér suzukis hmcs az alagútban sikeresen (sajnos, sic!) előzte meg a mögöttem a sor ritmusában csorgó autót.
alagútban.
záróvonalon.

B.GY. 2008.06.17. 22:32:25

Suzukis+gazdag suzukis(Astrás) történeteket reggelig tudnék írni.Egész nap járom a várost.De már nem is érdekel az egész.Jót röhögök rajtuk,vagy szidom őket.

Billy 2008.06.18. 01:45:27

Velem 2 hete történt az eset. A Nyugati térnél. Én a Váci útról akartam a Teréz körútra kanyarodni. Barátnőmmel ülünk a kocsimban és várunk. Már percek óta nem mozdult a sor, mert a 4-6-os villamosokat is feltartják a szabálytalan kereszteződésben álló autók. Mikor nincs épp vilamos és nekünk zöld a lámpa a MArgithíd felé egy busz ragad be a kereszteződésbe. Majd mikor én még mindíg ugyan ott állok (és közben jót csevegünk barátnőmmel, nyugisak vagyunk), egyszer csak látom hogy a kb. 50 méterre lévő buszank integet egy kigyúrt tetkós fickó. (barátnőmmel gondoltuk fel akar szállni mert lemaradt és a dugóban úgy is csak áll a busz). De a buszos nem nyit neki ajtót. Üvöltözik rá egy pár szót, majd leköpi (igen leköpte) a bsuz szélvédőjét. Majd most jött a meglepetés számomra. A pasas nyugodtan vissza sétál a sorok közt és beül egy autóba...

tutti 2008.06.18. 02:08:55

Lukrécia Bögre: igen, 50; de az autópályán meg 130. viszont ez egy olyan dolog, hogy most valaki kitalálja, hogy 50 legyen. holott lehetne 60 is egy 2x2 sávos úton. ez más kérdés, mint a jobbratartás. szerintem összességében jobb jobbra kihúzódni mindig, a belső sávban akárki akármennyivel megy a belsőben. én most nagyon brutális leszek a törvényekkel szemben, de még 2x2 sávos belterületi úton 70-nél is kihúzódok a jobb sávba, és van aki elmegy mellettem gyorsabban. de így is sokkal biztonságosabb, mint jobbról előzni. Nemrég volt, hogy egy 50-el haladó autós után a belső sávban mentem egy ideig, kvázi letoltam, de azért még biztonságosan. Inkább a balra húzódással jeleztem elképzelésem. Aztán meguntam. Kielőztem jobbról kb 60-as tempóban. És egy jobbról csatlakozó utcáról kihajtottak elém, gondolván, hogy a külső sávba belsorolhat alapvetően, mert az a lassabb. Majdnem baleset lett belőle. Hirtelen kormánymozdulattal tudtam csak korrigálni a helyzetet, és bevágtam az általam, a belsőben kielőzött autó elé, hogy az elém beforduló autóval való ütközést elkerüljem. Úgy gondolom, hogy bár a sebességkorlátozások nem a megfelelőek minden helyen, de ha az alapvető normákat betartanánk, akkor sokkal biztonságosabb lenne. Ideális eset számomra ebben a szituációban:
- Az előttem haladó autós kisorol a külső sávba.
- Én elmegyek mellette 60 km/h-s sebességgel (vállalom a gyorshajtást)
- Ő látván a besorolásra várakozó autóst, belép az üres belső sávba.
- Az autós csatlakozik a forgalomhoz a külső sávban.
- A delikvensünk visszasorol a külső sávba.

Ez autópályán így kellene, hogy működjön nagyban. De a városban, kicsiben is bőven lett volna rá hely. Ehelyett majdnem ütközés lett a vége. Persze ezt is ráfognák a gyorshajtásra. Ugyanakkor ha ilyen elvek szerint közlekedne mindenki, talán még a 60-as táblát is kitennék. De amíg olyan a hozzáállás, hogy márpedig én akkor is 50-el fogok menni (jobb esetben) a belső sávban, mert ez a megengedett, aki sietni akar, az b*ssz* meg, addig nem számíthatunk semmi jóra, csak arra, hogy még néhány baleset történik gyorshajtás miatt, vagy még pár vezető küzd majd a hülye szabályok és azokat betartókból eredő feszültségből kialakuló lelki problémákkal...

Jim Raynor 2008.06.18. 13:00:55

hát tutti, márpedig.....

pl. autópálya, külső sáv tele 90-100-zal haladó kamionnal, ezért 130-cal értelmszerűen a belsőben megyek, mégis van olyan baromarcú, aki ledudál, levillog, letol. hát nem, tessék szépen annyival közlekedni, amennyivel lehet, lakott területen belül pl. 50-nel.

aki meg sietni akar, az igenis bassza meg, mert az ilyenek lapítják aztán ki a nagymamát babakocsistól a zebrán.

tutti 2008.06.18. 13:55:31

a forgalmi ok az más, ha a külső sáv tele van, én üres külső sávról beszéltem. veszélyesebb. hiába mész 50-el a belsőben, ha valaki gyorsabban akar menni, akkor a külsőben megelőz. külsőben előztetni magad meg veszélyesebb mint a belsőben.

Jim Raynor 2008.06.18. 14:26:31

én alapvetően arra akartam utalni, hogy lakott területen belül ne akarjon senki 50-nél többel menni - akár siet, akár nem - mert aztán így lesznek a zebrán kilapított gyalogok.

mert ugye ha mindenki betartaná a sebességkorlátot, akkor nem lenne miről beszélni, hót picsa mindegy lenne, hogy ki hol közlekedik, hiszen mindenki 50-nel megy.

hozzáteszem, én azért ált. a külsőben megyek, de nagyon nem értem azt a felfogást, hogy "és ha valaki gyorsabban - 50-nél többel - akar menni?" hát ne akarjon, és akkor nem lesz baleset.

tutti 2008.06.18. 15:26:11

de ez kvázi önbiráskodás, ha igy akarod betarttatni az 50-et. aki mögötted van, úgy is meg akar majd előzni, maximum sokkal veszélyesebben. a gyalogosnak meg semmi keresnivalója nincs általában 2x2 sávos utakon, mert az ilyenek lámpával felszereltek. a gyalogos akkor tud átmenni, ha páran 30-40-el szórakoztak előttem, lekéstem a zöldhullámot, mert néztem az üres utat, a zölden világító lámpát magam előtt a távolban 50-el menve, de odaérvén pirosat kapván megállok és várok 5 percet. na ez idő alatt átmegy a gyalogos :)

Jim Raynor 2008.06.18. 16:12:21

jaj, egyrészről nem akarom én betartatni az 50-et, másrészről azért a szabályos közlekedés ne legyen már önbíráskodás.....

példa: Csepelre bevezető út (szabadkikötő út, vagy mi a rosseb) 2x2 sáv, a Kvassay híd után lehet menni asszem 70-nel (nyílegyenes, gondolhatod....). igen ám, de a szabadkikötőnél ott figyel egy lámpa nélküli (!) zebra, előtte meg egy 50-es tábla. Hányan lassítanak rajtam kívül? senki bakker. buzi-e vagyok, hogy én meg igen, és "feltartom" a sietőket? biztos. de nem érdekel, hogy ki hova rohan, nem fogok száguldozni és gyalogost gázolni senki kedvéért. (hozzátéve, hogy itt már rendszerint a belsőben megyek, mert tudom jól, hogy a külső meg fog szűnni. és nem fogok kimenni a külsőbe olyan baromarcúak miatt, akik 100-zal mennek az 50-es táblánál)

és még mielőtt megkapnám: nem akarok én senkit népnevelni, én csak szabályosan szeretnék közlekedni. és elnézést a kifejezésért, de aki nem bírja elviselni, hogy vannak akik szabályosan közlekednek (nem azért mert önbíráskodnak, hanem mert fontos nekik a saját és mások élete), na az menjen a vérvörös faszba.

tutti 2008.06.18. 17:21:06

én is szeretnék szabályosan közlekedni, csak nagyon sokszor nem látom értelmét, és elbizonytalanodom. gratulálok a kitartásodhoz :)

cso zsi 2008.06.18. 17:48:48

" Kisikasa · autozz.blog.hu 2008.06.17. 17:15:47
bűűnös: A levélíró nyílván nem sértésnek szánta. Egyébként meg egyetértek veled, de ahogy a nyelv alakul úgy jön létre egyre több többjelentésű szó is, ez ellen nem sokat tehetünk."

A mai népnyelvben a "csávó" eleinte csákó, majd csóka-kiscsóka lett.
Ez amúgy egy énekesmadár, de elég felütni a telefonkönyvet, hogy lássuk, mintegy 6000 embert is sértegethetünk nyíltan.
;)

Kisikasa · http://autozz.blog.hu 2008.06.18. 17:56:13

cso zsi: Sajna sok az érzékeny lelkű ember és mindig megpróbálok óvatosan fogalmazni, de végülis bármibe bele lehet kötni:) meg persze mindig a levélíró a hülye, ugye ezt se felejtsük el;)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.06.18. 22:57:17

@belsőben-minek-mennek-ötvennel emberkék :
Engem pl. az oktatóm (nem, én nem kormánnyal a kezemben születtem mint ti) hogy a belsőben szabad menni ha az engedélyezett max. sebességgel haladsz = nem tartod fel a forgalmat. Még akkor is szabad (lakott területen) a belsőben menni ha a külső üres.
És a belsőben biztonságosabb is, mert nem lépnek eléd gyalogosok a járdáról. Főleg ezért.
De a belsőben is csak 50-nel szabad menni, ha más tábla nincs.

Vegyétek már észre hogy általában a külterületeken, ha lakott is, ki szokás tenni a 60-as, 70-es táblát, hogy lehessen menni, mert kevés a gyalog... Olyankor én is annyira gyorsítok.
De a szabályosan közlekedőt ne akarjuk már letolni vazze...

t 2008.06.19. 20:37:25

Tegnap elött haladok a III. kerületi Váradi utcában a Bécsi út felé, egy hatalmas pocsolya. Lelassitok, hogy ne fröcsköljem le a gyalogosokat, erre a mögöttem lévő elkezd dudálni meg villogni. Nem értem hova siethetett mert az utca végén a lámpa piros volt, neki mégis meg kellett előznie , hogy elsőként érjen oda.Gratulálok.

ÉN 2008.06.29. 16:27:25

Igen Tisztelt weblapnyitó!Most már reagálnék én "paraszt"az ominozus esetre.Kezdeném azzal,hogy ha TE "szabálytisztelő"a külső sávban haladsz 30km/h-val és nem a belsőben akkor ez a weblap nem jött volna létre.Köszönöm, sokan,hogy fiatalítanak ,de idestova már az 57.életévemet taposom,éa a vezetéssel 40 éve foglalkozom.Most hetente 2-3000km-t vezetek országon belül.Naponta 15-20 boltot látok el élelmiszerrel,ugyhogy ez is jusson eszedbe,ha egy furgont kényszerítesz indokolatlanul lassú haladásra.Egyébként pontot még nem szereztem,és nem vagyok SZABÁLYSZEGŐ!!!!!!!!Felhívnám a figyelmed,hogy az ilyen forgalom akadályozás közel annyi balesetet okoznak mint a gyorshajtók.A lámpánál várakozóktól sűrű elnézést kérek,nem volt szándékos.A záróvonalról meg csak annyit,hogy a METRO-hoz bekanyarodva egy idő után szaggatott lesz.(a lámpa fél perc)Köszönettel:ÉN.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.06.29. 16:33:08

ÉN: Gondolom a levélíróra gondolsz "weblapnyitó" néven.

Faszlajos 2008.06.29. 19:08:17

Az összes furgonos paraszt szopjon szart!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása