Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Vad motorosok

2008.06.20. 12:12 :: Kisikasa

Tiger igencsak felhúzhatta magát, mikor körülötte egy-két motoros úgy gondolta, szlalompályát csinál a forgalmas útból. De van ennél veszélyesebb is...
Hétvége (szombat), irány a Balaton. Alsóörs környéke, motoros találkozó a közelben. Motorok minden mennyiségben, csordákban jönnek mennek, ki lassabban, ki gyorsabban, ki másokat feltartva, ki másokat ijesztegetve.



Közülük hármat szeretnék kiemeleni:

1.: Vidám narancsszínű cross motoros barátom, Te aki azzal szórakoztattad magadat és barátaidat, hogy a 71-esen lakott területen durván 60 km/h-val váltogattad a "sávokat" vagyis szlalomoztál a járda és az árkok és a főút között, rendszeresen kiugrattál a közlekedő autók elé (vészfékezésre kényszerítve másokat), ijesztegetve a járdán haladó sétálókat, még csak vélétlenül sem jutott eszedbe, hogy valaki kiléphet a családi házának kertjéből a járdára? Mert az, hogy az autókkal kekeckedsz valószínüleg Neked fájna jobban ha balul sült volna el a dolog. A kérdésem költői, hisz a válasz már itt pihen ebben a pár sorban. Ugyanis Te pont leszarod, hogy nem csak a saját, hanem mások életével is játszol ilyenkor.

2-3.: Két falu közötti kanyargós szakaszon 90 km/h-val közlekedvén miért kellett vészfékezve 0 km/h-ra lassítanom? Csupán csak azért, mert kanyarban két speed motoros jó fej az én sávomban velem szemben, előzve a folyamatos kocsisort és egymást, cirka 160 km/h -val robbant be a tudatomba.

Hát ezért fékeztem egy nagyot és vettem mély levegőt amikor a maradék 0,5 méteren mégis sikerült besorolnotok a saját sávotokba, ahol majdnem letaroltátok a többi veletek egy irányba haladó szabályokat betartó motoros társatokat.

Egyébként maximális tisztelet azoknak a motorosoknak, akik ilyenkor is a csorda szellemmel ellentétben a biztonságos motorozásra helyezik a hangsúlyt.

Kifejezetten motoros érzékeny vagyok, mindig nézem a tükröket, hogy kényelmesen el tudjalak engedni Benneteket, nehogy sávot váltsak valamelyikőtökre. Ezek után sem lesz ez másként, viszont arra kérlek Benneteket, hogy cserébe ne kockáztassátok feleslegesen az én és a barátnőm életét. Ha ilyet szeretnénk játszani megoldjuk magunkanak, köszi.

67 komment

Címkék: motor biztonság közlekedés autó hülye veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bub 2008.06.20. 12:20:17

különben én is utálom a nemnormális, szembesávban előző, szlalomozó motorosokat. miattam mindenki akkor lehet öngyilkos, amikor csak akar, de ne az én motorháztetőmön tegye... - másrészt én is motoros vagyok, csak még akarok pár évet élni, úgy, hogy megvan az összes végtagom. és ehhez mérten is közlekedek.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.06.20. 12:30:54

szerencsére én normálisabbakkal találkoztam.

akik egy harly találkozóra herlivel, vagy egyéb csopperekkel jönnek azok mindíg normálisan mennek tapasztalatom szerint. csakhát jönnek ilyen helyekre sport, és crossmotorokkal is. na azok az ostobák...

ahamm 2008.06.20. 12:41:27

a fasznak fekeztel? minek az ilyen motorosnak utat engedni. keruljon ki teged, es te inkabb huzd ra a kormanyt.

azert erdekelne, hogy reflektorral mentek? mert biztos vagyok benne. ilyenkor egy vasruddal kell kiallni, oszt ha jon egy ilyen, lenditesz egyet vallmagassagban, es repul a bukosisak...

Srác 2008.06.20. 12:45:06

Az ilyen rendezvényekre miért nem kell mentőt és rendőrt is kérni? És persze nem csak azért, hogy lezárják nekik a fél várost, amikor mennek vonulni, hanem azért is, hogy az odajutásukat felügyeljék. Mint amikor az úgynevezett fociszurkolók gyűlnek a vér szagára.

ex-dr. vuk 2008.06.20. 12:48:40

Az evolucio elvegzi a feladatat.
A motoros 90%-ban csak magat nyirja ki.

Ras · http://futo.blog.hu 2008.06.20. 13:14:40

nem lennék a 10%-ban azért...

Kispista (törölt) 2008.06.20. 13:14:44

Lehet, hogy én járok rossz felé, de az utobbi 1-2 évben sokat javult a motorosok hozzáállása, egyre kevesebb idegesítő manővert látok.
A faszok meg sosem tönnek el vannak mindenhol, Ausztriában is ugyanúgy ahogy itt.

napkiraly 2008.06.20. 13:26:53

Motorozok és autózok is. Higgyétek el, hogy az autósok között létszámban egyértelműen, de arányosan is sokkal több az állat. Az autós állat azért nem megy gyorsabban, mert csak annyit bír a gép. Ha egy széria Suzuki/Opel/WV is 300-zal menne és elférne fele helyen, akkor ugyanaz lenne a helyzet.

flimo13 2008.06.20. 13:39:04

Jó gyakorlat lenne a kommandós mesterlövészeknek ezeket leszedni..

Squeky 2008.06.20. 13:41:52

Nemtom mit pofázik az emberek nagy része, sokkal kevesebb volt a vadbarom most mint tavaly....

tangara 2008.06.20. 13:42:10

Abban látom a helyzet problematikáját, hogy a motor lényegesen nagyobb fajlagos teljesítményű, kis helyen is lehet vele menni. Ez azért felbátorít sokakat, s bevállalnak olyat, amit már nem kéne. autósból is van ilyen, de az autós nem fér el mindenütt. Egyébként fejlődnek, mert ha elengedem őket a dugóban, nagy részük már megköszöni. 2-3 éve nem volt így.

renesis 2008.06.20. 13:52:23

ahamm 2008.06.20. 12:41:27

Te aztán megmondtad a frankót!!!!
Azért megy reflektorral, mert sok barom nem nézi a tükröt-így nagyobb esélye van a "túlélésre".

Gondolom nincs autót,mert akkor nem írtál volna ilyen hülyeséget, hogy ne húzodjon le.
Ha van is Te se mernéd megtenni.Eleve az ember próbálja ösztönösen elkerülni az ütközést egyszer, kétszer nem egy autós vertek már meg mert játszotta az agyát.

Alsóörsön (és a környékén) csomó rendőr volt,trafipaxoztak is.

Én autózok és motorozok is, de állatok mindig is lesznek az utakon.
Ömlik belőled az agresszívitás-szánalmas vagy.

hawkeye 2008.06.20. 14:00:29

Srác, voltál már te ilyen rendezvényen? Nyilván nem, ezért írsz ilyen emeletes baromságokat.

Gyere el, nézz körül s utána írj ide!

tiger 2008.06.20. 14:01:50

@ahamm : ha nem fékezek akkor most lenne egy totálra töröt autóm, két halott motorosunk és egy megsérült barátnőm. ráhúzni nem húznék senkire, mert attól, hogy valaki renitens még nem kell beállni a sorba. egyébként hármójukat kiragadtam a hétvége történéseiből, a többiek teljesen normálisak voltak.
@tangara: valóban egyre több motoros köszöni meg, ha segíted a haladásukat. - szóval van még remény. tig

rooster 2008.06.20. 14:04:59

Én autóbuzi vagyok, a motorok nem érdekelnek, de mindig segítőkész vagyok velük, ha lehet. Korábban vagy máshol volt róla szó: autósok reklamálták, h. miért kell nekik a dugóban állva a tükröt figyelni, h. jön-e motoros. Lehet, h. nem kell, de én szoktam, és próbálok nekik helyet csinálni. 10-ből kilenc meg is köszöni, ami meg nekem jó érzés, így kindketten jobban járunk... (nem akarok általánosítani, de általában aki nem köszöni meg az endúrós vagy robogós).
Egyet nem bírok, de azt qrvára: látom h. jön 2-3 motor, csinálnék nekik helyet, lehúzódnék, de látom a jobb tükörben, h. egy másik - retardált - motoros meg jobbról jönne el...
(Nekem Dobogókőnél kellett lemennem két kerékkel a padkára két kanyarvadász miatt, melegem is lett rögtön. Megköszönhetnék, h. én kockáztatom a magam és az autóm épségét miattuk.)

ex-dr. vuk 2008.06.20. 14:11:59

En is motorozok... akkor szoktak csodalkozni, mikor lehuzodnak elottem, es en megsem elozok :)
Van hogy integetnek is hogy menjek. De hova siessek varoson belul? Plane ha jonnek szembe.

ihatethisindapassthingy 2008.06.20. 14:22:43

Szerintem is rengeteget javult a motorosok hozzáállása akár tavalyhoz képest is, autósok között sokkal több eszetlenül szabálytalant (aláhúzva az "eszetlent") látok. Mostanában mondjuk leszoktak arról, hogy megköszönjék az előzékenységet (motoros ismerősök szerint is), de hát annyi baj legyen. Az ilyen vadhajtásokat leszámítva az autós-motoros viszony rendeződni látszik, remélem hamarosan sor kerül a bringa-autó és gyalogos-autó viszonylatra is. Én bizakodó vagyok :)

RicsiDL · http://benzinlo.blog.hu 2008.06.20. 14:29:20

Teljesen egyetértek az íróval.
Minden olyan motoros, aki tud normálisan, a környezetére tekintettel vezetni menjen a sunyiba.
Persze nem csak a motorosok, hanem az autósok és a biciklisek, és middnenki más is, aki a közlekedési "kultúrájával" (illetve annak hiányával) veszélyezteti a többieket.

Rocko- 2008.06.20. 14:41:35

ehh, átéltem én is. egy élmény volt, ahogy az álló autó mellett különbözô hangerejû és frekvenciájú 2-3-4kerekûek húztak el mellettünk.
persze a rendôrök le se szarták.

BitPork 2008.06.20. 14:50:10

renesis: Én régen motoroztam, de a veterán 250es Jawa-tól beszartam úgy ment uh abbafejeztem :) De amiért írok az csak az hogy a 43-as úton szüleimhez menet, Szeged után van Deszk. A faluba egy éles bal kanyar visz be, mindkét oldalon egy jó 2 méteres vízgyűjtő árok van. Eddig 2x jöttek kanyarban, az én sávomban. Annyi mákom volt hogy az út jobb oldalán(valószínűleg az idiótákra gondolva) csináltak egy bő méteres padkát. Mind2x külföldi köcsög autóval. Nos én ezekután ha látom h vki barom módon fog előzni, akkor bizony visszaváltok, és meglépem a gázt. Ha bele döglök is.

Acmee 2008.06.20. 15:24:19

1. Nem csak dugóban, hanem minden manőver megkezdése előtt KRESZ szerint bele kell nézni a tükörbe. Ha állsz a dugóban, akkor ugye nem kell, mivel sehova nem tudsz menni. Ekkor az érkező mocis már látja a szisztémát.

ahamm: Egyszer húzd rá egy motorosra a kormányt, úgy hiszem, h nem lesz többet fogászati problémád! Rám egyszer húzták rám, ürgének semmi baja nem lett, viszont a visszapillantó+oldalablakok megbánták. Pont ilyen korlátolt köcsögök ellen tartok egy kis gyertyakerámiát a motoron, elérhető közelségben. Ha engem meg akarsz ölni, akkor fizess, sokat!
Amúgy az ilyen hülyék ellen tényleg nincs gyógyír. Amíg ilyen rendszerben lehet motorra jogosítványt csinálni, addig sok marad a tapasztalatlan hülye. Az autósok között is sok a wannabe-racer, ők is ugyanolyan, sőt még veszélyesebbek, mint a motorosok. A másik pedig, h azért csökken az egy négyzetméterre jutó kamikazek mennyisége, mert kezd leáldozni a divatmotorozás csillaga.

Wannabe motoros 2008.06.20. 15:48:04

Nem hiszem, hogy az oktatasban lenne a baj... Aki felelotlen, azon nem lehet segiteni. Max buntetni. Gyakran es nagyon. Aztan leszokik az allatkodasrol.

wellaci 2008.06.20. 15:57:11

A legszebb!balrol motoros,jobbrol biciklis ....
kit engedjek el????

pusztuljon a férgese 2008.06.20. 16:54:32

Én motorost látok szemből húzódok a felező mellé vagy meglimbálom a kocsit hogy ne is gondoljon előzésre ha mégis van bátor akkor egyenesen célba veszem gázt nem el véve behúzódva a felező mellé és nézem hogy mit csinál mivel én kis teherrel vagyok nem sok bajom lehet bemegy alám és kész vagy ha mégis sérülnék annyi nem érdekel úgyhogy motorosok kerüljenek
hajlamos vagyok városba is sávom 1000% kihasználni ha látok 1 motorost a kocsik között előre furakodni biztos hogy úgy álok meg a lámpánál hogy ne tudjon mellettem el menni

KIZS 2008.06.20. 17:10:56

Én azt tapasztalom, hogy egyre normálisabbak az autósok a motorosokkal. Kár, hogy ezt a kialakuló jó kapcsolatot egy-két barom minden áron el akarja rontani (autós és motoros részről egyaránt).

Lacaca 2008.06.20. 17:29:43

férges!

Remélem egyszer találkozunk a városban és észre veszem, hogy szándékosan baszol ki velem.

bahaman 2008.06.20. 17:51:53

Ha olvassa: ezúton kérek elnézést attól a motorostól, akit szerdán reggel beterítettem vízzel a Florián térnél. Nem gondoltam, hogy az a tócsa akkora...

Más. A motorosokkal még sose gyűlt meg a bajom, de ezek a biciklihuszárok... Elhiszem, hogy biciklinfrastruktúránk nem sok, de ha épp ott és akkor van, miért nem a kerékpárutat használják? Miért kell az 5-sávos út közepén, gyors szakaszokon őket kerülgetni?

Ha el akarnak mellettem menni, nem fogok megszakadni értük. Előreállnak a kereszteződésben, aztán 20-30-al tartják fel az autósokat. Ez zavar. Szánalmas vagyok.

Leegor 2008.06.20. 18:42:41

Robogóval, egykeréken, bukósisak nélkül, nagyforgalmú 2x1 sávos főúton, kb. 300 métert láttam be az útból, ott végig.
Ez így rendben van?

Stewe 2008.06.20. 18:47:51

Ahol csoportosan motoroznak, ott minimum egyvalakinek feltünési viszketegsége lesz, és csinálja a fesztivált. A motor mindinkább szenvedélybetegség, mint jármü. Szerintem.

Szendwich 2008.06.20. 19:19:56

En csak azt utalom amikor ezeken a nagy motorokon a meno gyerekek egy szal rovid nadragban meg poloban csapatjak. Mert nincs kedvem huscafatokat nezni az utszelen karambol utan :/
Multkor egy kek kertesznadragban es feher poloban szaguldozo nagydarab hulye majdnem levitte a tükröm, mert megelozott egy utepitesnel szembeforgalomnal...

MrZed001 2008.06.20. 19:25:17

Egy ismerősöm mesélte a sztorit:
Volt egy barátja, aki komoly vesebeteg lett, gyorsan új vesére lett szükség.
A transzplantos orvos megnyugtatta, hogy április van, és már jó az idő, 1 héten belül lesz alkalmas donor, mert kirajzottak a motorosok.
Persze a srác hülyének nézte ... aztán 3 nap múlva már vitték is átültetésre.

Secnir 2008.06.20. 20:27:12

amikor autózom, balra- és jobbrakanyarodáskor vagy előzéskor nézem a szélső tükröket. amúgy ritkán. a középsőt sűrűbben.
Mondjátok meg nekem, hogy egy sima főúton, nekem miért KELL JOBBRÓL (!) számítanom motorra?
Mondjátok meg nekem, hogy dugóban (most jövök Pestről, ritka alkalom, hogy bekényszerít a sors) piros lámpánál miért KELL figyelnem a BAL oldali tükröt (belső sávban), hogy jön-e motoros?

amikor motorozom (motor? ehh, robogó), főúton úgy közlekedem mint autóval, mintha teljes értékű jármű lennék. Nem kavirnyázok össze-vissza, ha lassú járművet érek utol, leelőzöm a KRESZ szerint, de !
mondjátok meg kedves autósok, ha megelőztök, akkor miért KELL arra figyelnem, hogy a visszajövetelnél ne üsse ki a jobb első ajtód a mocimat?
mondjátok meg nekem, hogyha a jobbra kanyarodó sávban reménytelen pirosnál álló autósort előzök baloldalt, akkor miért KELL kinyitni az ajtót? miért KELL hirtelen balra kiugrani index nélkül, aztán lestoppolni és jót röhögni?

na, hallottátok mindkét oldalt.
parasztok vannak itt is és ott is.
(elnézést az alföldiektől és minden gazdától).

kranführer 2008.06.20. 22:45:25

Respect a post írójának a motorosok felé tanúsított magatartásáért. Csak így tovább.
(Tükröt, indexet, féket, kormányt használni mert az autóval együtt azt is megvásároltuk ugye? :-)))
Nyasgem az általánosítóknak, így egyben.
Viszont a lényeg amit akarok mondani hogy a tahónak mindegy milyen járművel közlekedik, ökrös szekérrel is ugyanazt csinálná.
Remélem vettétek az adást és nem mint bunkó motorost láttok majd az aktuális kétkerekűben, hanem járművet, ami ugyanolyan joggal közlekedik az utakon mint a tahó audibéjemvémercisek, illetve a kedvenc állatfajom: a fehér céges autóval (kisteher, kisbusz, személyautó így egybe) közlekedő egysejtűek.
Üdv
kran (H-D Road King)

kranführer 2008.06.20. 22:52:16

A "pusztuljon a férgese" nevű névtelen gyökérre külön figyelek, ha még nem voltál a kenyeres kocsidból kirángatva, akkor hamarosan leszel. Szerencsére a profi -mondom PROFI- vezetők nagy része nem ilyen rosszindulatú kis pöcs mint te. Na keskeny utat, kis patkány...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.06.21. 00:15:51

Mondjuk az alóörsi találkozó bevallott céljának miért mondták az autósok idegesítését? Idegesek azok anélkül is...

Aki fasz az motoron és autón is az. Aki nem tartja be a KRESZ-t az semmin nem fogja... Az pusztuljon is. De azért nem kell szapulni egymást, mert valamilyen jármű van alattunk, hanem segíteni egymásnak.

(Gondoljatok bele, ha a motorosok nem mennének el a dugóban a sor mellett, akkor foglalnák a helyet! 3 motor már elfoglal 1 autónyit, bár hivatalosan már 2 is... Szóval az autósoknak jó az ha a motort alőreengedik...)


Amúgy aki tud motorozni az nem fog emberkedni nagy forgalomban. Ilyet azok szoktak akiknek a segge alá tolták a nagteljesítményű cumót aztán hadd menjen a gyerek érettségi után... Már ha az van neki :D
Aki rendesen kis motorról kezdte, és nem csak a gázt tudja húzni az felismeri a veszélyes helyzeteket, meg odafigyel a többi közlekedőre.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.06.21. 00:30:10

pusztuljon a férgese 2008.06.20. 16:54:32

Majd lerúgják a tükrödet... Oszt magyarázz a főnöködnek, hogy miért akarja levonni a fizudból. Jó esetben. Én a bukóval ütnélek speciel agyon, ha rámhintáznál, de lehet, hogy csak egy fejeléssel lennél csak gazdagabb. Egyszer Te is megállsz, nyamvadtfarkú kis barátom! XD

OFF: ^^ a blogon, ha érdekel valakit egy Camaro a heti fotósorozat, a BMW kémfotó és a Veterántalálkozó után. Régi gépek rajongóinak :)

hell 2008.06.21. 00:55:09

pusztuljon a férgese 2008.06.20. 16:54:32


Az ilyen embereknek kéne elpusztulni mint te vagy mi van ha én dómperrel megyek hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%A9p:Liebherr_T282.jpg és eltaposlak te mocsok

ja amugy amit te csinálsz az is közúti veszélyeztetés kategóriájába tartozik olvasgasd egy kicsit a kreszt

hell 2008.06.21. 00:56:18

az a dómper dömper akart lenni

pusztuljon a férgese 2008.06.21. 01:08:23

Van kaszkó fizet vagy szerzek betétlapot nem téma de neked ki teszi vissza a fejedet a helyére ha tükörrel leütlek a motorról mert kb. a fejed van egymagaságba az én tükrömmel és ugye ha megcsaplak a tükörrel szerintem az lesz a legkisebb bajod mert amit előztél még át is megy rajtad és lehet összekaparni az aszfaltról ami marat belőled

na itt egy videó lehet nézegetni www.indavideo.hu/video/Motoros_vs_teherauto_2

Ja azt elfelejtetem hozzátenni ha engem előz motoros mer miért is ne tenné nem fogok vele versenyezni mert gyorsabb de ha jönnek szemből és nem fér be ne várja el tőlem hogy fékezek vagy a felező mellől elhúzódjak mert ha már motorral se tud úgy előzni hogy simán menyen akkor PUSZTULJON A FÉRGESE

Lacaca 2008.06.21. 08:40:36

féreg!

nehogy felszaladjon a tükröd a seggedbe. arra nem fizet a casco

cso zsi 2008.06.21. 10:16:56

Erre biztos, hogy szükség van?
Megindult a szájkarate, mert sértődés van az igazságon.
Mivel láttam már normálisan közlekedő motorosokat, biztos vagyok benne, hogy lehet úgy is.
Az egyik fél elvárja az autósoktól, hogy figyeljen 360 fokban, adjon neki széles utat, miközben nem kis részük magas ívből tesz a szabályokra.
A másik fél szeretne életben maradni, mert vagy hátulről veszélyeztetik, vagy szemből, kiegészítve egy kis vakító, retinaégető fényszóróval, ami az autós szemmagasságában van.
Ellenfeletek a terepjáró, vagy a teherautó, mert ott javulnak a gkvez esélyei.
A repülőgépeken megfelelő műszerezettség mellet sem érinthetik a polgári repülés útvonalát a vadászgépek, hisz amíg egy utas/teher gép 700-1000 km/h körül képes haladni, addig a kis vadász a többszörösével. Mire észlelik, vagy nincs ott, vagy kész a baj.
Aki együtt halad a normál forgalommal, azzal nem szokott gond lenni.
De mégis az a tapasztalat, hogy naponta több szabálytalankodó, gyorshajtó motorost látni, mint épeszűt.
A 100000-ből lehet, hogy csak 25-en ilyenek, de akkor ők naponta megteszik a Debrecen-Nagykanizsa, vagy Sopron-Szeged távot egy óra alatt, naponta többször.
Mert mindegyik autópályán, autópályabevezetőn, és szélesebb városi úton találkozni velük.
És igen, az elmúlt hónapban nagyon sok normálisan közlekedő motorossal is találkoztam.
Nem ordított a kipufogó, nem volt ideges a keze a pirosnál a gázkaron, nem gázfröccsel jelezte a mindenáron előrejutási szándékát, és típustól függetlenül, olvasható állapotú, keretbe foglalt rendszám volt rajta.
A kirívó eseteknek "véletlenül" egytől-egyig történt valami "baleset" a rendszámával.
Gumipók, sár, (f)elgörbülés, keretlazulás... vagy egyszerűen nem volt rajta.
De mondom, láttam sok motorost, akik egyszerűen csak közlekedtek az úton.

ntsaba 2008.06.21. 10:20:34

pusztuljon a férgese te nagyon hülye
jössz itt azzal, hogy ki hogy szabálytalankodik, neked meg elképzelésed sincs a kresz-ről...
neked milyen érzés, amikor a szaroddal egy ifát előznél, és a szembe jövő kamion rádhúzza a kormányt?
nem hiszem el, hogy te még soha semmi stiklit nem követtél el
gondolom mikor be-ki rakod az árut, olyankor is mindig 3 utcával odébb álsz, mert qrvára betartasz minden szabályt

Név: 2008.06.21. 11:03:44

Dugóban tükör figyeléshez:

Ha normálisan áll meg a sor, akkor a többsávos utak többségén még szélesebb motorral is simán el lehet férni, a kisebbekkel meg pláne.
Gyakorlottabb bringások is inkább középen mennek, mint a jobb szélen. Akik mégis, azok csak attól félnek, hogy a meginduló sorban nem tudnak visszahúzódni jobbra.

A gond leginkább akkor van, ha szélesebb úton az autók nagyobb része a felezőhöz tapad (jobbra tartás helyett), majdnem egy kispoláknyi helyet hagyva a jobb szélen, mert ekkor tényleg elkezdődik a szlalom.

A motorosok többsége meg nem hülye, ha látja, hogy nem fog beférni, megáll majd az autód mögött, esetleg ha siet, villant, vagy megpöccinti a dudát. Addig szerintem felesleges a dugóban húzódgatni (bár tényleg meg szokták köszönni).

cso zsi 2008.06.21. 11:15:10

" Név: 2008.06.21. 11:03:44
Gyakorlottabb bringások is inkább középen mennek, mint a jobb szélen. Akik mégis, azok csak attól félnek, hogy a meginduló sorban nem tudnak visszahúzódni jobbra."

"A gond leginkább akkor van, ha szélesebb úton az autók nagyobb része a felezőhöz tapad (jobbra tartás helyett), majdnem egy kispoláknyi helyet hagyva a jobb szélen, mert ekkor tényleg elkezdődik a szlalom."

Mindkettőt te írtad.
Ami bringásra nem vonatkozik, az az autós esetében szemet szúr?
Holott a jobbra-tartási kötelezettség nem azt jelenti, hogy a járda mellett haladj kocsival (ami a bringásra ugyan kötelező, de az útminőség miatt nem elvárható), hanem a belső sáv használata után eridj a külsőbe.
Ettől még igen, ne a felezőn csalinkázzon senki, mert a szembejövő forgalom miatt veszélyes.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.06.21. 12:38:21

Ha veszélyes, azt saját felelősségre teszi a motoros, cso zsi. Én, tekintve, hogy több motoros is van a családban, figyelek rájuk és az utóbbi években igenis javulást látok a viselkedésükben. Megköszönik, nem olyan erőszakosan furakodank, sőt, főúton én voltam a legjobban meglepődve, mikor kihúzódtam jobbra, hogy hajrá, menjen és mögöttem maradt a bringával.

Az ilyen találkozók sajnos mindig magukkal vonzzák azokat a formákat, akik valahogy feltűnési viszketegségükben képtelenek uralkodni magukon. Ennek itt, Esztergom közelében keresztek az út mellett a figyelmeztető bizonyítékai (pilismaróti motorostalálkozó minden évben).

pusztuljon a férgese 2008.06.21. 15:20:34

Álljon meg a nászmenet én nem mondtam hogy átmegyek a szembejövő sávba csak az én sávomba igaz amiket írtam minek mennék át a szembejövő sávba egy szar motorosért

És igen én is hibáztam már és köszönöm is annak az Audi A6 vezetőjének aki szemből jött hogy beengedet de most a motorosokról van szó ha kocsi előz szembe velem persze hogy lassítok bősz dudálás mellet de motorosnak soha az egy külön állatfaj azok donorok és nehogymá ne legyen beültetésre alkalmas szerv rendes embereknek

cso zsi 2008.06.21. 15:49:43

Halálos motorbaleset az M3-ason
MTI
| 2008. 06. 21., 14:46 | Frissítve: 41 perce

Két halálos áldozata van annak a motorbalesetnek, amely az M3-as autópálya 198-as kilométerszelvényében történt Hajdú-Bihar megyében szombaton. A baleset a fővárosból Nyíregyháza felé tartó autópálya-szakaszon történt.

A helyszínelés még folyamatban van, ezért a baleset részleteiről még nem tudtak felvilágosítást adni a rendőrségen.
(Index hír)

Amíg nem lesznek képek, agyalhatunk, hogy két 7,5 tonna alatti kamionos versenyzett 80-81-gyel, és figyelmetlenségből elütöttek egy túramotorost, vagy amire gondolni sem merek, hogy a fénysebességgel érkező donor nem gondolta volna, hogy az előzést megkezdő jármű vezetője se gondolatolvasással, se távérzékeléssel nem rendelkezik, hogy az általa belátható úton a tükörben másfél km-re ellásson.
www1.hr-autocomfort.de/images/187-96AG.jpg

aqweren 2008.06.21. 16:19:31

Engem tegnap jól megszívatott egy robogós, biztos nagyon boldogan ment haza aznap...
Nem volt torlódás, egyszerűen megállt a kocsisor a pirosnál. Ez a baromarcú tökkelütött rosszindulatú idióta állat meg előrecsorgott balról a sor elejére, majd az út közepén ment - 50-60-nal. Persze ennyivel csak akkor, amikor már kiértünk a főútra, mert a városban negyvennel ment, közben többször hátrafordult - gondolom leste hogy mennyire idegesített fel. Előzni nem tudtam, mert a 10-es bizonyos szakaszain lehetetlen, ráadásul nagyjából annyi helyet szoktam kihasználni ha biciklist/motorost előzök, mint ha autót, és mivel középen meg a felezőn ment, erre esély nem volt...
Mindezt kilométereken keresztül. És nem az volt a bosszantó hogy lassan ment, mert bármilyen lassú járművet kifoghattam volna, hanem hogy egyértelműen szivatott minket (engem és az egész sort).
Ó, persze mindezt gondolom azért, mert az összes autós mocskos lusta tetves figyelmetlen rohadék és megérdemli...
De tényleg, már itt tartunk? Utálunk mindenkit aki más járművel közlekedik mint mi, az rendben van (na jó, az sincs de mind1). De hogy szándékosan akadályozzunk/veszélyhelyzetet termtsünk? Ennek az lesz a vége hogy az emberek egymást agyonverik, elgázolják a bicikliseket/motorosokat, azok meg téglát dobnak be a vezető felőli oldalon az ablakon...:P

kranführer 2008.06.21. 20:00:29

A haon szerint:
" A 195-ös km szelvényt elhagyva eddig tisztázatlan okból többen összeütköztek és buktak, közülük ketten ( egy 69 éves és egy 50 év körüli férfi) olyan súlyos sérülést szenvedtek, hogy a helyszínen életüket vesztették, többen szenvedtek kisebb karcolásokat, de nem mentek kórházba.

Elmondásuk szerint a mellettük haladó három autó manővere közben történt a bukás, amit egy hátul érkező kisbusz fejezett be, mert volt, aki annak ütközött, és volt, akibe a kisbusz koccant bele. A rendőrség igazságügyi műszaki szakértő bevonásával vizsgálja a kettős tragédia körülményeit."

Nos én dolgoztam nemrég a Nyírségben. Kész életveszély szabályosan menni. Ezer traffipaxot arra a részre. És halál az összes román és ukrán köcsögre, akik kétállású kapcsolóként használják a gázpedált.

kranführer 2008.06.21. 20:02:35

Kérdésem a pusztuljon a férgese nicknek: hol olvastad hogy a felezőre kell tapadni. Nem a sáv közepén kell menni?

pusztuljon a férgese 2008.06.21. 20:23:47

Tapasztalat
ha szemből jövő gyökér motoros látja hogy a felező mellet megyek és nem moccanok biztos hogy nem fog előzni de ha látná hogy elkezdek húzódni jobbra az út széle felé még eszébe jutna avval a csöpp agyával előzni és akkor én hülye barom autós engedjem neki hogy 3-an legyünk egymás mellet és ha akit előz egy kezdő jogsival rendelkező egyén és megijed a helyzettől berántja az árokba ugye a motoros megáll hogy ő volt a hibás és nem fog vagy 200-al elvágtázni és ugye még a rendszámát se lehet látni mert fel van hajtva biztos a szél olyan erővel süvít a rendszámnál hogy felhajlik magától és nem ő hajlítja fel hogy ne lehessen beazonosítani

kranführer 2008.06.21. 22:35:56

Hát ez is lehet egy életfilozófia.

cso zsi 2008.06.22. 01:51:21

Meghalt egy motoros Martfű és Tiszaföldvár között
MTI
| 2008. június 21., szombat 22:35

Életét vesztette egy motorkerékpáros a Szolnok megyei Martfű és Tiszaföldvár között szombat este - tájékoztatta az MTI-t Szabó Zita, a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese.

A halálos baleset szombat este nem sokkal 21 óra előtt történt a 4633. sz. úton, ahol a 24 éves martfűi férfi nem az útviszonyoknak megfelelő sebességgel vezette járművét. Az egyik kanyarban kisodródott, és a helyszínen életét vesztette - közölte az ügyeletes. A fiatalember egy utast szállított, aki nem sérült meg.
(Index)

Szombaton ennyi, amiről hírt olvashattunk.
Vasárnap estig mennyi lesz?

kranführer 2008.06.22. 08:33:45

Egyébként hogy én is mondjak egy rosszat, tegnap a 71-es úton láttam pár érdekes dolgot. A forgalom ritmusát felvéve motoroztam, csak akkor és annyit előztem ha nagyon muszály volt. De kedves barátom, Te a KTM nyergében. Miért kell buszmegálló öbölben jobbról előzni? Még én is meglepődtem. A szokásos életveszélyes izompóló, rövidnadrág, strandpapucs kombóban motorozókról meg már nem is beszélek, mert kiver a víz. Egy elcsúszásba is belehalhatnak. a bőrhiány az bőrhiány én csak tudom...:-)))
Na vigyázzatok magatokra.
Üdv
kran

kranführer 2008.06.22. 11:27:33

:-)))
Nem szóltam

Név: 2008.06.22. 11:36:46

cso zsi:

Az egész hozzászólásom a dugóban álló sorokra vonatkozott.

Természetesen, ha valaki autóval akar előremenni, annak is azt javaslom, mint a bringásoknak, hogy inkább a két sor között tegye, mint jobb oldalt. :)

Hogy mégse poénkodjuk el annyira, szerintem a megkülönböztető jelzéseket használóknak is középen kellene menniük a jobb szél helyett. Itt egy-két korábbi hozzászólásom, amire azóta sem kaptam érdemi választ:

autozz.blog.hu/2008/05/13/a_leallosav_problematikaja#c2202389

balazst 2008.06.23. 10:02:02

Egy kezemen meg tudnám számolni, hogy a majdnem húsz év alatt hány motoros köszönte meg, hogy lehúzódtam/elengedtem.

sq 2008.06.23. 11:53:38

nem szeretem a motorosokat. alapvetően nem lenne bajom velük, sőt a robogósoknak kifejezetten örülök: kevesebb az autó az úton. én is motorozok (bár fél éve nem), igaz csak egy 44 éves veteránnal ami lejtőn még tudja a 60-at, de én pont azt tapasztalom, hogy egyre több a motorozásra alkalmatlan egyed. csak pár eset a közelmúltból:

előttem lassú autó, szemből látom, hogy jön valami, de még irdatlanul messze, bőven beleférek. szépen előzök ahogy kell, de az a valami iszonyú gyorsan jön, alig tudom befejezni az előzést, és még neki áll följebb beinteni. kisgyerek, ha 90 helyett 200 fölött jössz, ne csodálkozz, ha nem számítanak rád, és ne vedd a bátorságot, hog még neked álljon följebb, mert szereztél egy ellenséget a motorosoknak.

múlt héten csak rajtam múlott, hogy egy motoros még él. falu eleje, én szépen 50-nel, ahogy kell, szemből folyamatos forgalom. egyszercsak hátulról két motor legalább 150-180 körül elhúz, az első még elfért, de a második hátsó kereke csak azért nem koccolta le a kocsim orrát, mert tudtam, hogy ha nem segítem egy hirtelen jobbrahúzódással, akkor ő már bukik egy nagyot. újra megutáltam minden motorost.

azokat már csak megemlíteném, akikre hajnal 3 körül fölébredtem: 3 balfasz sportmotoros legalább 150-nel húzott el egy falusi főutcán. ők is szereztek egy ellenséget.

végül egy viccesebb eset: lámpás kereszteződésnél dagadt félmeztelen sportmotoros (az a fajta a hiányzó kasznielemek alapján, aki a falu főutcáján 1km-t egykerekezik naponta) hátul törékeny bandababával előrefurakszik. nem érdekel, menjen csak, minek tartsam föl fölöslegesen az uras tempómmal. lámpa zöldre, puffanás, motor lerobban. mindenki kerüli kifelé, néhányan dudálnak is. a visszapillantóból még látom, hogy mindenki nevet rajta ahogy próbálja kiszenvedni a kereszteződésből a halott motort. én is mosolygok. legszebb öröm a káröröm.

utálhattok, de én már úgy döntöttem: bár akadályozni soha nem fogok senkit, de segíteni sem foglak titeket kedves motorosok lehúzódással meg előzékenységgel.

kranführer 2008.06.23. 14:18:40

A múltkor elémvágott egy piros autó. Ezért utálok minden piros autóst és ott tartok be nekik ahol lehet.
Ez az igazán gyerekes mentalitás.

EBEUSS (törölt) 2008.06.23. 15:46:06

Az a "jó" ezekben a mindent kicentiző, pont beférő menőjenőkben, hogy tényleg elhiszik magukról, hogy ennyire ügyesek. Eszükbe sem jut, hogy talán azért nem haltak még meg, mert kedves autóstársuk vigyázott rájuk.
Amelyik pedig egy rosszabb reflexszel rendelkező tatával, vagy középkorú tanárnővel találkozik az általában meghal, és már nem gondol semmit...

B.GY. 2008.06.23. 20:40:43

Sq.Pedig nem csak 4 motoros van,hanem sokkal több.Én egyszer berúgtam,úgyhogy megutáltam az összes alkoholt.Az már bőven elég ha nem tartasz fel senkit,hamár nem segíted.Aztán,ha letekeri a tükrödet véletlen akkor minden kezet utálni fogsz.Szerintem egyszerűbb,ha néha megölsz egyet-kettőt,nem kell annyit utálnod aztán.Ja nekem örülhesz,robogóval(is)járok.

Petyaaaa 2008.06.24. 04:57:57

Alap dolog, hogy - a nagy számok törvénye alapján - hülyék mindenhol vannak. Motorosok között is, autósok között is, szóval nem ártana különbséget tenni. Én autós vagyok, de figyelek a motorosokra, mert ők a sérülékenyebbek, és én meg senkit se szeretnék megölni. Lehúzódni, elengedni a mocist nem kerül semmibe, sem időben, sem energiában. A tükörbe nézés is ingyen van, de életet menthet.
Persze kurvanagy különbség van a strandpacskerban, póló nélkül egykerekező faszkretén és a békésen motorozgató chopperes, vagy túramocis között, de ugyanúgy nem kerül semmibe elengedni a hülyét se. A rendesebbje meg is köszöni.
Ha meg vészhelyzetet csinál egyik-másik, akkor is egyetlen dolgot tehetünk: úgy manőverezünk, hogy elkerüljük a csattanást. Ha ehhez nullára kell fékezni, akkor úgy. Nekem sem az az érdekem, hogy más agyvelejét vakarásszam a szélvédőről. Talán egy kicsit megijed, és tanul az esetből. Ha meg nem, akkor meg úgyis reménytelen. Majd megöli magát máshol, de az már nem az én bajom.

Aki itt arcozik, hogy márpedig halál a motorosokra, meg hogy ő rájuk húzza a kormányt, az saját magáról állít ki szegénységi bizonyítványt, és csak annyiban különbözik a friss jogsival 900-as CBR-rel állatkodó hullajelöltektől, hogy alatta négy kerék van, és nem kettő. Agya egy dekával nincs több. Arra azért kíváncsi lennék, hogy az ilyen izomkodó köcsögök egy kavicsszállító kamionra is ráhúzzák a kormányt, vagy annyira már nem kemények... ;)

sq 2008.06.24. 09:54:22

kranführer: fuss neki mégegyszer az utolsó bekezdésemnek. nem azt mondtam, hogy ezentúl be fogok nekik tartani, hanem hogy nem leszek velük előzékeny. ha nem érzed a különbséget, azon nem tudok segíteni. régen lámpánál is mindig úgy húzódtam, hogy akár jobbról, akár balról elém tudjon jönni a motoros, ha akar. na mostantól a különbség az, hogy vigyázzon mindenki magára, én csak annyira fogok vigyázni egy motorosra, amennyire egy autósra is vigyáznék, de nem jobban (mert eddig így volt). igen, nem szép dolog az általánosítás, de minden általánosításnak van alapja. a baj az, hogy most minden hülyegyerek talmácsi akar lenni, és azt hiszi, ha vesz egy 600-as cbr-t, vagy hayabusát, azzal már adják a rutint is... elhiszem, hogy ha valaki ilyet vesz, ki akarja próbálni, mit tud a motor, de könyörgöm, nem lehetne ezt úgy, hogy másokat nem veszélyeztetsz? lakott területen kívül, forgalommentes úton? ez sem életbiztosítás, de talán jobb, mint faluban, ahol állatok és gyerekek szaladgálnak át az úton. (tavaly csongrád határában láttam példát, kietlen úton, éjjel egy sportmotoros elkaszált egy simsonos papát, legalább 500 métert csúszott az aszfalton a motor a nyomok alapján. vajon mennyivel mehetett?)

ja, és az miért van, hogy tőlem eddig összesen 1 (EGY) motoros kért elnézést a balfaszságáért? (elsőbbségadás ohne, satufék, át a másik sávba. nem úgy gyorsult a motor ahogy ő hitte)

papugaja 2008.06.24. 10:44:01

A nyár az egy olyan ellentmondásos időszak, amikor kevés a vér, de sok a szerv.

parenyicza 2008.06.26. 15:34:35

Bocs, nem ide tartozik, de
Éljenek a büntető sofőrök:

www.stop.hu/articles/article.php?id=342758












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása