Létezik, hogy Fedor egy olyan forgalmi helyzetbe keveredett, ahol senkinek nincs igaza? Vagy mindenkinek? Szerintetek mi a megoldása az alábbi helyzetnek?
Tegnap belefutottam egy érdekes közlekedési szituációba. A helyszín: Budapest, Wekerle-telep, Pannónia és Zalaegerszeg utca sarok. Én a Pannónia utcán érkeztem (ami a főútvonal), bicajjal (de akár jöhettem volna autóval is, nem lényeges), és kanyarodtam volna be balra a Zalaegerszeg utcába, a Hunyadi úti felüljáró felé, hogy átjussak az M5-ön.
Ekkor érkezett egy autó jobbról, a Zalaegerszeg utcából teljes sebességgel, minden fékezési szándék nélkül, benne egy fiatal párral. Hoppá. Mellékutcából érkezve nem kéne elsőbbséget adnia? - puffogtam magamban. Még idegesebb lettem, amikor láttam, hogy még ők anyáznak, mikor vészfékkel kénytelenek voltak mégis leállni, sőt még az ablakot is letekerték, és kikiabál nekem a sofőr, hogy "A kerékpárosokra nem vonatkozik a KRESZ?" WTF? Ő szabálytalankodik, és még engem von felelőségre? Vagy esetleg tényleg én néztem el volna valamit? De hát rendszeresen erre járok, ha nem négy, hanem két keréken gurulok a melóba... Totál össze voltam zavarodva.
Délután, hazafelé menet még mindig fúrta a kíváncsiság az oldalamat, így a helyszínre érve megálltam, hogy alaposan körülnézzek, kinek is volt igaza. Nos, mindkettőnknek. Igen, hihetetlenül hangzik, de az én értelmezésemben mind a ketten jogosan hittük azt, hogy nekünk van elsőbbségünk. Persze biztos van feloldása a dolognak, és a nagyon okosok majd elmondják itt, hogy mi, de én úgy gondolom, hogy az olyan szabályozás, ami ennyire félreérthető, az rossz, és balesetveszélyes.
Lássuk a konkrétumokat. A térképen kékkel jelöltem magamat, zölddel az autót. Az egyes kresztáblás képen van az a tábla, amit én láthattam (megjegyzem elég érthetetlen módon több 10 méterrel a kereszteződés előtt, ez a képen is látható). A főtábla: piros keretes háromszögben vastag vonal előre, vékony keresztezi. Direkt előkerestem a KRESZ-ből a hivatalos értelmezést:
"Útkereszteződés alárendelt úttal” A tábla azt jelzi, hogy az úton olyan útkereszteződés van, amelyben a járműnek elsőbbsége van a keresztező úton érkező járművel szemben; a jelzőtábla azt is jelezheti, hogy az alárendelt út melyik irányból torkollik az elsőbbséggel rendelkező útba. A jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla mutathatja az útkereszteződés alaprajzi vázlatát, vastag vonallal jelezve az elsőbbséggel rendelkező út vonalvezetését.
Tehát az elsőbbség az enyém. Persze ha az ember alaposan megnézi a kiegészítő táblát (ami már önmagában is elég kriksz-kraksz a kereszteződés összetettségéből kifolyólag, és még ehhez jön a grafittisek "áldásos" munkája - ezt értelmezd fél másodperc alatt mozgó járműből) akkor már bonyolódik a helyzet, mert látható, hogy az a ritka szituáció lép fel, hogy két főútvonal találkozik, és egyszerre szűnik meg mind a kettő! Akkor lehet, hogy ez egy egyenrangú kereszteződés, így mégis jobbkéz-szabály, és neki volt igaza? De hát főútvonalaknál ilyen nincs! Ilyenkor az egyiket alá szokták rendelni a másiknak (fűútvonal vége tábla és macisajt), márpedig nekem ilyen nincs, és a főtábla elég egyértelműnek tűnik... No akkor nézzük, mit látott az autós. Átbattyogok, és mint ahogy a második táblás képen látható, ott találom UGYANAZT A TÁBLÁT egy aktualizált kiegészítő táblával.
Na ezt magyarázza el nekem valaki legyen szíves.
Ui. Ezúton kérek elnézést az érintett pártól, ha olvassák a blogot, mert bár nem szóltam be nekik (csak magamban, mert ott hirtelen ledermesztett a szituáció képtelensége), de gondolom ők is azért voltak úgy felpaprikázva, mert megijedtek attól, hogy majdnem elütöttek. Nem ők tehettek róla, hogy ilyen szituációba keveredtek. Kis vigasz számomra, hogy ezek szerint én sem.
Az utolsó 100 komment: