Attila már-már rejtélyes szituációba kavarodott bele egy Mondeo sofőrjével, aki számára megmagyarázhatatlan vezetési stílust produkált közös kalandos útjuk folyamán. Azért mégiscsak szerencsésnek mondhatja magát, hogy csak az idegrendszere szenvedett átmeneti károsodást (legalábbis reméljük), de azóta sem tudta megemészteni mi miért történt. Ötletek?
Aki járt a napokban az M3 autópálya kivezető szakaszán (Shell kút után) ott ahol a majdani M0 körgyűrű keresztezi, az tudja, hogy karbantartási munkálatok okán a kifele tartó oldalon sávelhúzással három 80 km/ó (majd néhol 60 km/ó) sebességkorláttal ellátott sávot alakítottak ki a jómunkásemberek.
Ebből a két szélső (külső sáv lett a belső, a leálló sáv a külső) a kifele, a legbelső pedig befele irányultságú sávvá avanzsált. Már kilométerrel korábban, majd még két alkalommal megismételve, sárga táblákon, a belső és a külső oldalon is felhívják a figyelmet, valamint ideiglenes narancssárga felfestéseket alkalmaznak.
A belső sávban poroszkálva (105, tudom 100 és jobbratartás) értem a leírt szakaszra, egy a külső sávban előttem haladó Ford Mondeo típusó autóval egy időben. A Mondeo a sávelhúzásos részre érve a külső sávból irányjelzés alkalmazása nélkül, a felfestések, az előjelző táblák, és a KRESZ egyenes figyelmen kívül hagyásával a belső sávba sorolt. Az ütközést elkerülendő a külső sávba soroltam (szerencsére éjszaka volt, nem láttam fényt a visszapillantóban, nem is jött senki), majd azonnal fékezni voltam kénytelen, mert a tartósan a belső sávban haladó Mondeo a sebességét előbb 70, majd később 60 km/órára csökkentette, jobbról előzni pedig tilos.
Később egy rövid szakaszon valóban 60 km/ó korlátozás van érvényben, ennek végét a 80 km/ó korlátozó tábla megismétlésével jelzik. Ekkor mivel én szerettem volna a megengedett 80 km/ó sebességgel haladni a Mondeo pedig tartotta a 60 km/ó sebességet, én is mögé, a belső sávba soroltam, hátha elenged. Ez irányú elképzelésem kisvártatva jeleztem is, háromszor balra indexeltem, lévén a mögé sorolás nem volt elég. Ezt még egyszer megismételtem, de mivel arra sem reagált (nem sorolt a külső sávba) visszaváltottam a külsőbe, és így tettük meg "kéz a kézben" - ő a belsőben, én lemaradva mögötte a külsőben - a hátralévő 3 kilométert.
A forgalom intenzitását érzékelendő ez idő alatt senki nem ért utol minket. A sávelhúzás, és a sebesség korlátozás végetértekor növeltem a követési távolságot, jól tettem, a Mondeo a belső sávból irányjelzés alkalmazása nélkül, a felfestések, az előjelző táblák, és a KRESZ egyenes figyelmen kívül hagyásával a külső sávba sorolt, és közel 70 m/órás sebességre gyorsított. Ekkor megelőztem, majd visszasoroltam elé a külső sávba, 135 km/órás sebességgel. Felzárkózott, majd felkapcsolt mindent, hoszúfény, ködlámpa, légoltalmi fényszóró, etc.etc. Lefordítottam a belső tükröt, hogy ne zavarjon ahogy villogtat, és így tettünk meg további egy kilométert.
Ekkor levettem a gázról a lábam, hagytam lassulni az autót, előzzön meg és menjen isten hírével. Egész 90 km/óráig lassítottam, de nem, jött mögöttem kivilágítva mint egy űrsikló. Ez ment a 16. kilométernél lévő mogyoródi pihenőig, ahol kimentem, majd ott lassan áthaladva végre mögé kerültem. A Jakabpusztai Jet kútnál még láttam a hátsó lámpáit, komoly tempóban növelte a távolságot köztünk.
Érti valaki a Mondeóst ?
Az utolsó 100 komment: